maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Verwijderd
Dat bedoel ik niet, bedien je met je RC alleen MediaCenter, of bedien je ook het Anysee kastje ermee?inVision schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:43:
[...]
Ik gebruik niets anders dan die Logitech, de orginele ligt in de kast ergens.
M.a.w. kun je het Anysee kastje ergens diep wegstoppen buiten bereik van IR zodat je de bediening volledig vanuit MediaCenter doet (MediaCenter ziet hem dan als volwaardige tuner).
Ik heb aan mijn pc geen IR ontvanger zitten behalve die van de Anysee, dus ik gebruik die ingang en vandaag dat ik Media Center aanstuur via de Anysee (hardware en drivers).Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:46:
[...]
Dat bedoel ik niet, bedien je met je RC alleen MediaCenter, of bedien je ook het Anysee kastje ermee?
M.a.w. kun je het Anysee kastje ergens diep wegstoppen buiten bereik van IR zodat je de bediening volledig vanuit MediaCenter doet (MediaCenter ziet hem dan als volwaardige tuner).
Als je een andere IR ontvanger hebt kun je je Logitech afstandsbedieing instellen op Media Center en ben je zonder aanpassingen klaar.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Sinds wanneer kan XBMC live TV aan?macmouse schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:38:
Is het iemand al gelukt de Anysee E30 werkend te krijgen in XBMC ? In win 7 Media Center gaat het perfect, maar dat gebruik ik nu alleen dus nog maar voor live tv.
Je kan wel MythTV of MediaPortal gebruiken... (weet niet of de Anysee het daar goed onder doet, maar die ondersteunen live TV).
Verwijderd
Als je ziet wat het aanbod is van plugins voor online media en hoe het film kijken goed uitgewerkt is> ik kan in xbmc via mijn afstandsbediening de geluids en ondertitelsporen selecteren en zelfs syncen!! iets wat mij in mediacenter nog niet gelukt is!
Ik heb al wel een plugin gevonden voor windows mediacenter om eenvoudig te switchen van media center naar xbmc en terug, waardoor mediacenter bij mij thuis alleen nog maar gebruikt word om tv te kijken/opnemen.
Ze zijn er bij XBMC al vollop mee bezig zie http://xbmc.org/theuni/2010/02/06/coming-soon/ en http://www.xbmcfreak.nl/pvr-xbmc-testing-aanvullingen/
Voor pvr in xbmc : http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/mppvr-doc.html
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 23:07 ]
Dezemacmouse schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:09:
ok en welke plugin is dat dan om te switchen ?
XBMC Integration 2.0
[ Voor 9% gewijzigd door rsvmark op 02-12-2010 11:14 ]
Ik gebruik het al bijna een jaar (vanaf begin Januari) zonder grote problemen op Windows 7 x64... ik heb af en toe dat een aantal zenders de melding geven dat ze geen signaal meer hebben. Ik doorloop de TV setup dan nogmaals en dan werkt alles weer voor lange tijd (weken / maanden).-36- schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:15:
Zijn er al mensen die anysee icm digitenne met W7x64 voor langere tijd werkend hebben gekregen? Heb het nu een paar maanden , maar toch nog veel problemen. Meestal hielp het om de zenders opnieuw te scannen of de drivers te herinstalleren. Maar sinds van de week doen de gecodeerde zenders het niet meer en heb ze niet meer aan de praat gekregen. En begin eigelijk schoon genoeg van het geklooi te krijgen. Heeft er iemand mischien een tip om de zenders weer te fiksen??
Hey, dat is toevallig, ik heb er ook last van! Maar dan Windows 7 x86. Werkte een tijd lang prima, maar de gecodeerde zenders geven nu alleen zwart. Al een paar keer opnieuw gescand, maar zonder resultaat. Driver maar eens opnieuw installeren I guess. Toch jammer dat die Anysee software relatief zoveel problemen oplevert grrrrrr-36- schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:15:
Zijn er al mensen die anysee icm digitenne met W7x64 voor langere tijd werkend hebben gekregen? Heb het nu een paar maanden , maar toch nog veel problemen. Meestal hielp het om de zenders opnieuw te scannen of de drivers te herinstalleren. Maar sinds van de week doen de gecodeerde zenders het niet meer en heb ze niet meer aan de praat gekregen. En begin eigelijk schoon genoeg van het geklooi te krijgen. Heeft er iemand mischien een tip om de zenders weer te fiksen??
EDIT:
Driver opnieuw geïnstalleerd en dat hielp niet, gadverdamme. Is er een Windows update geweest of zo waardoor het niet meer werkt...?
[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 16-12-2010 21:18 ]
Ik overweeg de E7 aan te schaffen, al zal het nog wel een paar maanden duren. Mocht het zo ver komen meld ik mij uiteraard met de ervarigen.
Recentelijk is de E7 getest op HWI.
binaries? www.binaries4all.nl
Verwijderd
Iemand een idee?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd en heb je in je taakbalk rechts de CNO tool draaien en geconfigureerd?papegaai01 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:34:
Ik heb inmiddels ook een Anysee E30 combo Plus. Deze ga ik gebruiken icm een mediacenter en digitenne. Nu heb ik alles geïnstalleerd en de commerciële zenders werken prima met de anysee viewer maar niet met Windows 7 MCE. Daar werkt alleen NL1,NL2 en NL3 in. De rest geeft ie aan "Service is gecodeerd"
Iemand een idee?
De CNO driver is versie 1.14
[ Voor 10% gewijzigd door Erik1805 op 31-12-2010 13:38 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Installeer dan even de nieuwste (zie openings post...).papegaai01 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:50:
De CNO tool draait. Onder de Anysee Viewer werken alle zenders perfect, alleen niet in MCE. Ik heb de drivers geintalleerd die erbij zaten op de cd.
De CNO driver is versie 1.14
Verwijderd
Ik heb inmiddels met wat moeite( hij slaan nogal eens vast of geeft aan signaal te zwak), de E30 Combo Plus aan de praat gekregen maar een poging om via WMC Tv te kijken is nog steeds niet geslaagd.
Hij kan maar geen kanalen vinden.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Heb al wat dingen geprobeerd zoals verschillende drives installeren maar tot zo ver geen resultaat.
Of zijn er misschien betere alternatieven dan WMC die wel makkelijker aan de praat te krijgen?
Verwijderd
Probeer ff een kanalen transponderlijst te genereren mbv deze site.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:43:
En weer wat drivers geprobeerd maar WMC blijft geen kanalen vinden. Was net zelfs even de hele tuner kwijt. Hiervoor moest ik hem weer afkoppelen en opnieuw installeren. Ik wordt niet goed van die problemen met TV op PC kijken. Wat een problemen zeg. Dit met name ook omdat mijn Terratec kaart ook al niet werkte.
Daarmee zou het uiteindelijk wel moeten lukken
Verwijderd
Mijn netwerk staat er niet bij SKV VeendamSpeedy_Gonzalez schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:47:
[...]
Probeer ff een kanalen transponderlijst te genereren mbv deze site.
Daarmee zou het uiteindelijk wel moeten lukken
http://www.anyseedirect.e...ads/anysee-downloads.html
te vinden.
Daar staat ook de laatste versie Anysee CNO 1.29 beta 0
Thnx!RedHead schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:32:
de drivers zijn tegenwoordig hier:
http://www.anyseedirect.e...ads/anysee-downloads.html
te vinden.
Daar staat ook de laatste versie Anysee CNO 1.29 beta 0
Zie dat er nu ook een N7 aan zit te komen welke je signaal (2 tegelijk) over het netwerk beschikbaar maakt. Helaas nog niet leverbaar, heb me mail adres achter gelaten.
Hoe kom je eigenlijk aan deze site? Toevallig iets met de site te maken?
pfoee.. hoe kom ik aan de site..inVision schreef op zondag 13 februari 2011 @ 08:26:
[...]
Thnx!
Zie dat er nu ook een N7 aan zit te komen welke je signaal (2 tegelijk) over het netwerk beschikbaar maakt. Helaas nog niet leverbaar, heb me mail adres achter gelaten.
Hoe kom je eigenlijk aan deze site? Toevallig iets met de site te maken?
op één of andere manier kreeg ik de gecodeerde zenders niet meer in mijn WMC.
In de CNO tool bij de klok stond bij smartcard information / subscription status nog de subscription status van januari 2011 ipv feb. 2011
Meerdere mensen in dit draadje meldde dit. Dus misschien een Windows Update die roet in het eten gooit? Dan maar google'n naar een nieuwe driver.
Bij Clark Elektronics stond nog steeds een oude... maar google meldde bij de groeneknop iets over een veranderde distributeur?
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,7111.0.html
mmm... en daar lees je dan weer over anyseedirect.eu..
eh.. nieuwe drivers... eheh.. en het werkt weer in WMC
en nee.. ik heb verder niks te maken met de site.
trouwens.. als iemand nog een Anysee E30TCPlus over heeft? Ben over naar de kabel vandaar
[ Voor 3% gewijzigd door RedHead op 14-02-2011 00:45 . Reden: Anysee E30TCPlus ]
Verwijderd
Ik overweeg om hem alweer weg te doen. TV op PC is voor mij een flinke domper geworden. De Anysee werkt zover wel maar krijg nog regelmatig meldingen dat signaal te zwak zou zijn maar dat geeft hij ook wanneer ik een versterker op de kabel gooi. Daarnaast krijg ik nog steeds niks op WMC dus qua werking stelt het me zwaar te leur. Zonde om geld te stoppen in dat TV-PC gedoe tot nog toe. Ga denk ik maar over op een harddisk decoderRedHead schreef op maandag 14 februari 2011 @ 00:42:
[...]
pfoee.. hoe kom ik aan de site..
op één of andere manier kreeg ik de gecodeerde zenders niet meer in mijn WMC.
In de CNO tool bij de klok stond bij smartcard information / subscription status nog de subscription status van januari 2011 ipv feb. 2011
Meerdere mensen in dit draadje meldde dit. Dus misschien een Windows Update die roet in het eten gooit? Dan maar google'n naar een nieuwe driver.
Bij Clark Elektronics stond nog steeds een oude... maar google meldde bij de groeneknop iets over een veranderde distributeur?
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,7111.0.html
mmm... en daar lees je dan weer over anyseedirect.eu..
eh.. nieuwe drivers... eheh.. en het werkt weer in WMC
en nee.. ik heb verder niks te maken met de site.
trouwens.. als iemand nog een Anysee E30TCPlus over heeft? Ben over naar de kabel vandaar
Hoef niet perse WMC werkende te hebben maar in het eigen programma van Anysee kun je niks doen met de opnames zoals reclame eruit knippen. Maarja, als overal staat dat hij ook met WMC werkt........
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:06 ]
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=14
Anysee CNO 1.29S beta 0
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110223.zip
File Size: 6.36 MB
Version: 1.29s
Author: Anyseedirect
Email: info[at]anyseedirect[dot]eu
Date: 23. februari 2011
Description:
Met deze driver is het probleem opgelost waarbij er niet gelijktijdig een opname kon worden gemaakt en een andere zender uit een ander zenderbouquet kon worden bekeken, iets wat voornamelijk voorkwam bij digitale kabeltv.
Bij mij werkt het nagenoeg perfect, gebruik het dagelijks als hoofd TV samen met me vrouw die niet zo technisch is. Ik weet ook niet waarom het bij sommige niet werkt... soms komt er een update uit waardoor de driver niet (goed) meer functioneert, meestal komt hier vrij snel een nieuwe versie voor uit, of je deinstalleerd de desbetreffende update.harmz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:26:
Ik denk erover na om de anysee E30 Plus te kopen inc een digitenne abbonoment. Is er iets bekend over hoe dit werkt. Lees namelijk tegenstrijdige verhalen hier. Hij zou wel gecertificeerd zijn door de kpn. En lees er ook dat er problemen zijn met windows update. graag wat meer informatie voordat ik geld ga uitgeven aan zown ding.
Wat mij betreft zeg ik doen, maar er zijn andere die daar anders over denken...
Anysee CNO 1.29U beta
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110309.zip
Version: 1.29u
Date: 09. March 2011
Description:
Verdere artifacts verbeteringen
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=15
ik gebruik mediaportal
[ Voor 10% gewijzigd door chimera2 op 16-03-2011 11:53 ]
Hier hetzelfde probleem op Windows 7 Media Center 32bit. Ik had CNO 1.28a draaien en heb de laatste versie 1.29U geïnstalleerd. Daarna had ik op zo goed als alle zenders de "Service gecodeerd" melding.chimera2 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:44:
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd op mijn win 7 64bit maar ik krijg alleen ned 1 2 en 3 De rest is gecodeert
ik gebruik mediaportal
Daarna alles gedeïnstalleerd en een stapje terug naar versie 1.29S gegaan, maar wederom het zelfde probleem
Alles alweer gedeïnstalleerd en draai weer op de oude vertrouwde versie 1.28a.

Het lijkt wel of het nu allemaal beter werkt. Ik dacht ook ergens te lezen dat met de laatste versie 1.29 een firmware update wordt uitgevoerd. Misschien dat de firmware update in combinatie met de oude driver 1.28a voor een beter resultaat zorgt? Maar dat is maar raden...
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=17
Anysee CNO 1.29Z alpha0
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110317.zip
Date: 17. maart 2011
Description:
De basis van deze driver is de 1.29U, waarbij de volgende fixes zijn toegepast ;
-Kernel/ BSOD error na terugkeren uit slaapstand
-Verdere Artifacts verbeteringen
-Toegevoegde transponder lijst voor Thor 5, 6 en Intelsat 10-20 in virtuele DVB-T modus.
Deze driver is een alpha testversie.
Ik heb de versie 1.2.8a geprobeerd. Maar de kanalen zijn nog steeds gecodeerd. Evenals met de nieuwste drivers.Daniel001 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:28:
[...]
Hier hetzelfde probleem op Windows 7 Media Center 32bit. Ik had CNO 1.28a draaien en heb de laatste versie 1.29U geïnstalleerd. Daarna had ik op zo goed als alle zenders de "Service gecodeerd" melding.
Daarna alles gedeïnstalleerd en een stapje terug naar versie 1.29S gegaan, maar wederom het zelfde probleem![]()
Alles alweer gedeïnstalleerd en draai weer op de oude vertrouwde versie 1.28a.![]()
Het lijkt wel of het nu allemaal beter werkt. Ik dacht ook ergens te lezen dat met de laatste versie 1.29 een firmware update wordt uitgevoerd. Misschien dat de firmware update in combinatie met de oude driver 1.28a voor een beter resultaat zorgt? Maar dat is maar raden...
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Ik gebruik een stokoude 1.0.6 versie i.c.m. Win 7 MCE 64-bit en dat werkt prima. Er zijn wel nieuwere drivers natuurlijk maar ik ben zo eentje van if it ain't broken, don't fix it.chimera2 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 09:31:
Ik heb de versie 1.2.8a geprobeerd. Maar de kanalen zijn nog steeds gecodeerd. Evenals met de nieuwste drivers.
Ik gebruik nu mediaportal Zijn er nog mensen met digitenne??grun93 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:48:
[...]
Ik gebruik een stokoude 1.0.6 versie i.c.m. Win 7 MCE 64-bit en dat werkt prima. Er zijn wel nieuwere drivers natuurlijk maar ik ben zo eentje van if it ain't broken, don't fix it.
Daar heb ik het ook over, die rode, de E30 Plus heet ie geloof ik.chimera2 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:23:
Ik gebruik nu mediaportal Zijn er nog mensen met digitenne??
Ik heb de E30 combo plus (de witte) en ik gebruik hem met mediaportalgrun93 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:15:
[...]
Daar heb ik het ook over, die rode, de E30 Plus heet ie geloof ik.
[ Voor 7% gewijzigd door chimera2 op 19-03-2011 11:38 ]
Heb je de smart-kaart al in een stb/decoder of tv(cam) geplaatst? Dat zou het probleem moeten oplossen.chimera2 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:38:
[...]
Ik heb de E30 combo plus (de witte) en ik gebruik hem met mediaportal
ik heb net de kaart omgewisseld met een andere die wel in een decoder zit mar dat mocht niet helpenkamphuis schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:15:
[...]
Heb je de smart-kaart al in een stb/decoder of tv(cam) geplaatst? Dat zou het probleem moeten oplossen.
Heb je de kaart eigenlijk wel in de goede positie? Je zou hem eens om kunnen draaien. 't Is een long shot, ik weet het.chimera2 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:51:
ik heb net de kaart omgewisseld met een andere die wel in een decoder zit mar dat mocht niet helpen
ik heb beide kanten geprobeert maar helaasgrun93 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:31:
[...]
Heb je de kaart eigenlijk wel in de goede positie? Je zou hem eens om kunnen draaien. 't Is een long shot, ik weet het.
nope ook daar zegt hij channel scrammbled. Maar ik zal vanmiddag digitenne is bellen.
Dat is niet zo vreemd, dat doet hij bij mij ook. Ned 1-2-3 zijn immers FTA zenders, dus daar heb je geen kaart voor nodig. Jouw probleem is meer dat hij met kaart de commerciele zenders niet kan decoderen, wat hij wel zou moeten doen.chimera2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:56:
ik snap er niks van. Als ik mijn kaart erin laat dan vind hij ned 1 2 en 3 en als ik mijn kaart eruit haal dan vind hij hetzelfde. Ik heb de kaart op alle manieren geprobeert.
Hier een zenderoverzicht.
Enig idee hoe ik dat kan oplossen?grun93 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:32:
[...]
Dat is niet zo vreemd, dat doet hij bij mij ook. Ned 1-2-3 zijn immers FTA zenders, dus daar heb je geen kaart voor nodig. Jouw probleem is meer dat hij met kaart de commerciele zenders niet kan decoderen, wat hij wel zou moeten doen.
Hier een zenderoverzicht.
Helaas, het weinige wat ik ervan weet heb ik al hier verteld. Heb je die helpdesk nog gebeld?chimera2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:34:
Enig idee hoe ik dat kan oplossen?
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Bij mij klopt het voolgende stukje niet:
Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
Bij mij word die map niet aangemaakt
[ Voor 167% gewijzigd door chimera2 op 23-03-2011 20:05 ]
Verwijderd
Werkte hier wel, dat mapje verscheen na het runnen van dat mdapi filter prog, maar de versie van eXisTa's blog (ergens anders vandaan want link werkte daar niet) gaf hier gelijk allemaal hangups in mediaportal. Heb toen de mdapi van the zep man's handleiding gebruikt (compleet uitpakken in tv server map en runnen) en deze werkte bij mij beter, dus misschien moet je die eens proberen.chimera2 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de volgende handleiding?
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Bij mij klopt het voolgende stukje niet:
Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
Bij mij word die map niet aangemaakt
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
Verwijderd
BVD
[ Voor 10% gewijzigd door roelg90 op 04-04-2011 10:57 ]
Ja, dat heb je goed begrepen.roelg90 schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:56:
Even een vraagje, ik ben een student en heb geen tv maar wel pc. Begrijp ik het goed dat ik dus een Anysee tuner kan aanschaffen en digitenne met smartcard abbo en dan aansluiten op mn pc? zodat ik geen dure tv of andere apparatuur meer aan hoef te schaffen?
Verwijderd
Zo ja, hoe werkt dit dan met het CI+ verhaal van Ziggo?
Verwijderd
Werkt prima hier, wel hangen af en toe maar dat ligt aan mijn oude laptop, de videochip is gewoon te zwak, kan ook geen hd kanalen bekijken, dat wordt een dia show. Gewoon een ziggo card erin, kaart via ziggo activeren en go. Softwarematige decodering, dus aanpasbaar aan ziggo's streken.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:00:
Heeft iemand de E30TC of E30C in gebruik in combinatie met Ziggo en werkt dit goed???
Waarschijnlijk al gesteld, maar kan hier vrij weinig over vinden dmv de zoek knop.
Ik ga mijn werkplek op mijn slaapkamer veranderen naar 2x 27 inch monitoren.
Nu zou ik het fijn vinden als er niet nog eens een tv bij komt. Dus vandaar dat ik in dit topic beland ben.
Nu hoor ik vaak verhalen over de kwaliteit van digitenne. Maar denken jullie dat deze goed genoeg is op een 27 inch scherm? Het hoeft van mij echt niet super te zijn. Maar gewoon degelijk. (Ik ben canal plus gewend, en dat was bij ons ook niet denderend. maar daar kon ik zeker mee leven)
[ Voor 32% gewijzigd door barrymel op 09-04-2011 10:33 . Reden: Dell -> UPC ]
BarryMel
Ik heb thuis ziggo.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:00:
Heeft iemand de E30TC of E30C in gebruik in combinatie met Ziggo en werkt dit goed???
In de woonkamer een htpc met een E30TC en dat werkt prima.
Op de slaapkamer een CI+ gecertificeerde tv met cam module en smartcard en dat werkt net zo prima.
Wat zijn de specs van die laptop?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:25:
[...]Werkt prima hier, wel hangen af en toe maar dat ligt aan mijn oude laptop, de videochip is gewoon te zwak, kan ook geen hd kanalen bekijken, dat wordt een dia show. Gewoon een ziggo card erin, kaart via ziggo activeren en go. Softwarematige decodering, dus aanpasbaar aan ziggo's streken.
Ik heb namelijk een HTPC gebaseerd op laptop onderdelen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Ik heb deze week ook een Anysee E30 Plus gekocht i.c.m. een digitenne abonnement van KPN. Nu kan ik in Windows Media Center wel de FTA kanalen kijken maar de gecodeerde kanalen kan ik niet bekijken. Ik heb de nieuwste drivers gedownload bij anyseedirect.eu.
Nu lees ik in dit topic regelmatig over het goed instellen van de CNO. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet instellen in de CNO, en ook wat ik nog meer zou kunnen doen om de gecodeerde kanalen te kunnen bekijken?
Als ik bij CNO naar mijn SmartCard information ga kijken, en dan naar Subscription status dan is de laatste datum 1 sep 2010 - 31 sep 2010. Dit klopt ook niet lijkt mij?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zou hem gewoon eens op een gecodeerd kanaal zetten en een tijdje wachten, een half uurtje ofzo. Doet ie het dan nog niet dan even de digitenne helpdesk bellen. Dat had ik de eerste keer ook nodig, toen hebben ze een signaaltje meegestuurd zodat mijn nieuwe kaart geactiveerd raakte.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:43:
Als ik bij CNO naar mijn SmartCard information ga kijken, en dan naar Subscription status dan is de laatste datum 1 sep 2010 - 31 sep 2010. Dit klopt ook niet lijkt mij?
Zit de kaart er trouwens goed in? De chip moet naar boven wijzen.
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 09-04-2011 12:52 ]
Verwijderd
De kaart zit er goed in ja. Ik heb hem een uurtje aan laten staan, ook kpn gebeld maar hij doet het nog steeds niet. Wat zijn de goede instellingen voor de CNO?Zit de kaart er trouwens goed in? De chip moet naar boven wijzen.
Ik gebruik al jaren een oude CNO, versie 1.0.6. Daar heb ik zo te zien destijds alleen maar Netherlands ingevuld en verder Terrestial (DVB-T).Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:23:
De kaart zit er goed in ja. Ik heb hem een uurtje aan laten staan, ook kpn gebeld maar hij doet het nog steeds niet. Wat zijn de goede instellingen voor de CNO?
[edit]: Vorig jaar schreef ik er iets uitgebreider dit over, anders zou ik het niet weten.
[ Voor 17% gewijzigd door grun93 op 09-04-2011 17:08 ]
Verwijderd
Een compaq r3000, ik denk dat mijn videochip te zwak is, nl een nvidia geforce 440 go met 64mb geheugen. Verder een Athlon XP-M 3400+, fsb 200mhz, 1GB ddr.Gutteguttegut schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:56:
[...]
Wat zijn de specs van die laptop?
Ik heb namelijk een HTPC gebaseerd op laptop onderdelen.
Als je je Windows update zal je ook nieuwere drivers moeten gebruiken anders werkt het voor geen meter meer.grun93 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:32:
[...]
Ik gebruik al jaren een oude CNO, versie 1.0.6. Daar heb ik zo te zien destijds alleen maar Netherlands ingevuld en verder Terrestial (DVB-T).
[edit]: Vorig jaar schreef ik er iets uitgebreider dit over, anders zou ik het niet weten.
Ja hoor, dat werkt prima. Windows 7 wordt hier automatisch voorzien van de laatste updates en geen centje pijn met oude anysee drivers.inVision schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:33:
Als je je Windows update zal je ook nieuwere drivers moeten gebruiken anders werkt het voor geen meter meer.
Verwijderd
Heb je toevallig de installatiebestanden nog van die versie? Of weet je waar ik die kan downloaden?grun93 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:32:
[...]
Ik gebruik al jaren een oude CNO, versie 1.0.6. Daar heb ik zo te zien destijds alleen maar Netherlands ingevuld en verder Terrestial (DVB-T).
Vast wel, ik zal je een DM met een link sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:44:
Heb je toevallig de installatiebestanden nog van die versie? Of weet je waar ik die kan downloaden?
Kan je hem misschien ergens op dropbox zetten?grun93 schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:31:
[...]
Vast wel, ik zal je een DM met een link sturen.
Anders doe ik dat wel, graag dan een DM.
Nu vraag ik me het volgende af: Ik kan momenteel slechts 1 kanaal tegelijk opnemen en kijken. Opnemen van NED1 en NED2 kijken kan bijv. dus niet.
Ik heb echter nog een FTA DVB-T USB Stick liggen. Is het mogelijk om via ACAMD deze ook gecodeerde kanalen te kunnen laten zien en zodoende dan wel 2 kanelen tegelijk te kunnen kijken/opnemen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Alvast bedankt !
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
Geen idee, maar hier onderaan de pagina staat hoe je meerdere kanalen uit dezelfde transportstream kan bekijken, en wellicht ook 1 bekijken en 1 ander opnemen, maar dat wordt niet vermeld.Freekers schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:37:
Heb sinds kort de Anysee E30 Plus icm Digitenne werkend op MediaPortal. Ook de gecodeerde kanalen doen het, dankzij MDAPIFilter en ACAMD, waar vanaf v6.20 van ACAMD ook de interne cardreader van de Anysee wordt ondersteund.
Nu vraag ik me het volgende af: Ik kan momenteel slechts 1 kanaal tegelijk opnemen en kijken. Opnemen van NED1 en NED2 kijken kan bijv. dus niet.
Ik heb echter nog een FTA DVB-T USB Stick liggen. Is het mogelijk om via ACAMD deze ook gecodeerde kanalen te kunnen laten zien en zodoende dan wel 2 kanelen tegelijk te kunnen kijken/opnemen ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Alvast bedankt !
Anysee CNO 1.3 beta 0
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110421.zip
File Size: 6.39 MB
Date: 27. april 2011
Description:
Slaapmodus voor energiebesparing toegevoegd ( zie CNO settings )
BSOD error na slaapstand opgelost
Multipackage abonnement opgelost
In sommige gevallen werd de tweede tuner niet herkend. Dit is opgelost.
acamd werkt wel goed. je kan van je anysee 5 kanalen tegelijk tunen die op dezelfde transponder zitten.
die nieuwe anysee drivers zijn wel iets beter en sneller.
heb t nu aan de praat in mediaportal met 1 anysee en 1 usb dvb-t stick en een hauppauge hvr-1300. 7 kanalen tegelijk opnemen bekijken. alleen de anysee kan maar 5 kanalen tegelijk decoderen van dezelfde transponder , hier dien je wel rekening mee te houden.
If something sucks make it better...
Geeft bij mij problemen: Beeld stottert en veel last van blokjes (elke 5 seconden).inVision schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:34:
Nieuwe driver:
Anysee CNO 1.3 beta 0
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110421.zip
Teruggegaan naar vorige beta driver, geen problemen.
Windows 7 Ultimate 32 Bits icm MediaPortal 1.1.3
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Kun je me misschien vertellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen ? Hier wil het maar niet lukken, zelfde setup (E30 Plus icm USB DVB-T Stick).JoJo_nl schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:02:
acamd werkt wel goed.
heb t nu aan de praat in mediaportal met 1 anysee en 1 usb dvb-t stick
EDIT: Heb het aan de praat gekregen met behulp van het laatste stukje van deze guide:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
(Lezen vanaf 'Een extra TV kaart installeren en configureren') en het 'NewsCS' gedeelte achterwege laten).
In feite komt het op het volgende neer: MediaPortal je USB TV Stick laten 'herkennen' door even te timeshiften. Hierdoor wordt een nieuwe map met de naam van de TV kaart aangemaakt in 'MDPlugins'.
Inhoud van je anysee map kopieren naar die nieuwe map. TV Server configuration openen, aangeven dat deze kaart ook een CAM module heeft en 1 kanaal kan decoderen (net als je anysee) en als laatste de kanalen mappen/toewijzen.
Op zich werkt het zoals het hoort: Ik kan 1 kanaal kijken en 1 ander kanaal opnemen. Zo kan ik bijv. Discovery Channel opnemen en RTL7 kijken.
Echter, en dit vind ik echt heel vreemd, na ongeveer 10-15 minuten hangt het beeld van de zender die ik ben het kijken, vast (in bovenstaand voorbeeld dus RTL 7). MediaPortal zelf hangt niet en de opname van Discovery loopt ook nog gewoon. Ik kan echter geen tweede kanaal meer kijken. Ik krijg dan steeds de error: "unable tp play: liveX-0.ts.tsbuffer" of de error: No video/audio stream detected.
Als ik MediaPortal dan opnieuw opstart, werkt het wel weer; Discovery neemt nog steeds op en ik kan weer een kanaal ernaast bekijken (RTL7 oid).... kan iemand dit verklaren ? Beter nog, heeft iemand wellicht een oplossing ?
[ Voor 84% gewijzigd door Freekers op 10-05-2011 19:06 ]
Sinds ik naar de nieuwe driver heb geupdate heb ik inderdaad ook last van stotteren en blokjes. Vooral bij de HD zenders. Gisteren de druppel, waarbij ik ineens alle zenders weer opnieuw moest zoeken. Zucht..Freekers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:02:
[...]
Geeft bij mij problemen: Beeld stottert en veel last van blokjes (elke 5 seconden).
Teruggegaan naar vorige beta driver, geen problemen.
Windows 7 Ultimate 32 Bits icm MediaPortal 1.1.3
Toch maar weer terug naar de vorige driver, draaide ik zonder noemenswaardige problemen al een aantal maand mee onder W7x64 MCE.
Ik was vooral nieuwsgierig naar de 'standby' functie, nog even geduld dus
[ Voor 5% gewijzigd door MaPzel op 10-05-2011 15:51 ]
Eh bestaan er wel niet beta's? (afgezien van de alfa's uiteraardinVision schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:04:
Ik ben zelf teruggegaan naar de laatste niet beta, sindsdien geen problemen meer met kanalen die tevoorschijn komen in me guide of kanalen die opeens geen signaal meer hebben.
Kun je me precies vertellen welke driver je geïnstalleerd hebt? Sinds de nieuwe site (anyseedirect.eu) ben ik de draad een beetje kwijt...
Deze: http://www.anyseedirect.e...n-plugins.html?download=8MaPzel schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:54:
[...]
Eh bestaan er wel niet beta's? (afgezien van de alfa's uiteraard)
Kun je me precies vertellen welke driver je geïnstalleerd hebt? Sinds de nieuwe site (anyseedirect.eu) ben ik de draad een beetje kwijt...
Is ook nog een beta zie ik, maar van een lagere versie, deze werkt sinds de installatie (2 weken geleden) nogsteeds perfect.
Ik heb de logfile van ACAMD/MDAPI Filter geopend en je ziet inderdaad op een gegeven moment staat 'unable to decode', terwijl het eerst wil goed ging:Freekers schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:16:
Op zich werkt het zoals het hoort: Ik kan 1 kanaal kijken en 1 ander kanaal opnemen. Zo kan ik bijv. Discovery Channel opnemen en RTL7 kijken.
Echter, en dit vind ik echt heel vreemd, na ongeveer 10-15 minuten hangt het beeld van de zender die ik ben het kijken, vast (in bovenstaand voorbeeld dus RTL 7). MediaPortal zelf hangt niet en de opname van Discovery loopt ook nog gewoon. Ik kan echter geen tweede kanaal meer kijken. Ik krijg dan steeds de error: "unable tp play: liveX-0.ts.tsbuffer" of de error: No video/audio stream detected.
Als ik MediaPortal dan opnieuw opstart, werkt het wel weer; Discovery neemt nog steeds op en ik kan weer een kanaal ernaast bekijken (RTL7 oid).... kan iemand dit verklaren ? Beter nog, heeft iemand wellicht een oplossing ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
| 19:00:42.420: Ch: 3060 - Discovery Channel 19:00:42.420: Programm crc: C8CC6509 19:00:42.422: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0BF4 (AND SID=0024) 19:00:42.423: PMT: chcache.ini, 0BF4,0024,0B00,00000000,0BFD,00B6,Discovery Channel 19:00:42.428: 0x0BF4 0x0024 0x0B00 0x00000000 0x0BFD 0x00B6 11111110 19:00:42.863: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.317) 19:00:42.864: [00] SendDCW Odd: :0D0D8CA6FEFF726F 19:00:42.864: [00] SendDCW Even: F28AD14D999181AB: 19:00:51.109: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.354) 19:00:51.110: [00] SendDCW Even: E9181F20AE053DF0: 19:01:01.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.334) 19:01:01.077: [00] SendDCW Odd: :288D21D60413849B 19:01:11.084: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.324) 19:01:11.084: [00] SendDCW Even: FE37E61B6B00AA15: 19:01:21.079: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.329) 19:01:21.082: [00] SendDCW Odd: :389875456CEE96F0 19:01:29.483: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.730) 19:01:31.102: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.333) 19:01:31.103: [00] SendDCW Even: 4538870469863D2C: 19:01:41.106: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.345) 19:01:41.106: [00] SendDCW Odd: :13A4631A1FABB47E 19:01:51.073: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.321) 19:01:51.074: [00] SendDCW Even: CC2470601EE97B82: 19:02:01.096: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.353) 19:02:01.097: [00] SendDCW Odd: :8CB0FD39F3D7AB75 19:02:11.105: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.344) 19:02:11.106: [00] SendDCW Even: 2D318EECFDF7D3C7: 19:02:21.022: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.263) 19:02:21.022: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:02:31.088: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.344) 19:02:31.088: [00] SendDCW Odd: :198BC66A86DFFA5F 19:02:31.089: [00] SendDCW Even: 0229618CAE3B14FD: 19:02:41.086: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.324) 19:02:41.086: [00] SendDCW Odd: :100FBFDE30F8CEF6 19:02:51.079: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.325) 19:02:51.080: [00] SendDCW Even: 6F031F91D70F947A: 19:02:51.350: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.269) 19:03:01.072: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.327) 19:03:01.073: [00] SendDCW Odd: :DEB0851314120329 19:03:11.412: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.641) 19:03:11.413: [00] SendDCW Even: DB894FB301532A7E: 19:03:21.077: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.322) 19:03:21.077: [00] SendDCW Odd: :C78A2C7D66888D7B 19:03:31.065: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.315) 19:03:31.065: [00] SendDCW Even: 97A21B54461CA90B: 19:03:41.073: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:03:41.074: [00] SendDCW Odd: :319CD8A58A25F09F 19:03:51.067: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:03:51.069: [00] SendDCW Even: 7E21812042FD3473: 19:04:01.072: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.319) 19:04:01.073: [00] SendDCW Odd: :84AB3F6E8D6103F1 19:04:11.199: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.722) 19:04:11.532: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.330) 19:04:11.533: [00] SendDCW Even: C989FD4F9F5D312D: 19:04:21.078: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.319) 19:04:21.079: [00] SendDCW Odd: :FE8C3FC9A72FBA90 19:04:31.112: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.347) 19:04:31.113: [00] SendDCW Even: 4D3747CB491BBD21: 19:04:41.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.307) 19:04:41.076: [00] SendDCW Odd: :610A5EC9AE3C5F49 19:04:51.071: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.313) 19:04:51.072: [00] SendDCW Even: 85A768946A757150: 19:05:01.065: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.313) 19:05:01.065: [00] SendDCW Odd: :509607ED9BBD4BA3 19:05:11.081: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:05:11.082: [00] SendDCW Even: D916CDBCBC297156: 19:05:21.073: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.314) 19:05:21.074: [00] SendDCW Odd: :83369D5688CBE83B 19:05:30.139: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.723) 19:05:31.065: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.313) 19:05:31.066: [00] SendDCW Even: D12A050017A46F2A: 19:05:41.077: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:05:41.078: [00] SendDCW Odd: :D41A2B1903CE7142 19:05:51.073: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.310) 19:05:51.073: [00] SendDCW Even: 79A2B4CF29BD9076: 19:06:01.061: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:06:01.062: [00] SendDCW Odd: :D1826ABD169F9C51 19:06:11.092: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.322) 19:06:11.093: [00] SendDCW Even: 30B5B297A1F5E076: 19:06:21.076: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.313) 19:06:21.076: [00] SendDCW Odd: :C72536229948D7B8 19:06:31.063: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:06:31.063: [00] SendDCW Even: 612F15A526ECBDCF: 19:06:41.089: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.310) 19:06:41.090: [00] SendDCW Odd: :349231F754B8D2DE 19:06:51.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.311) 19:06:51.076: [00] SendDCW Even: 3B1565B5CFA145B5: 19:07:01.061: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.306) 19:07:01.062: [00] SendDCW Odd: :B88E95DBDE83EC4D 19:07:11.105: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.332) 19:07:11.106: [00] SendDCW Even: 7AA57695DC7262B0: 19:07:21.072: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:07:21.073: [00] SendDCW Odd: :F31994A0CBD89033 19:07:31.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.319) 19:07:31.077: [00] SendDCW Even: A9286C3D42C1797C: 19:07:41.095: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.321) 19:07:41.097: [00] SendDCW Odd: :0680FD83BF19C79F 19:07:51.089: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.323) 19:07:51.091: [00] SendDCW Even: 52AEA5A5E2E32EF3: 19:08:01.085: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.321) 19:08:01.086: [00] SendDCW Odd: :5831810AB0F2A345 19:08:11.082: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.307) 19:08:11.083: [00] SendDCW Even: 60A1343580739B8E: 19:08:21.101: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.327) 19:08:21.103: [00] SendDCW Odd: :FAA243DF757FFAEE 19:08:31.076: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.317) 19:08:31.078: [00] SendDCW Even: 903F63327EF9A31A: 19:08:41.095: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.319) 19:08:41.096: [00] SendDCW Odd: :A12BAD793F7BA660 19:08:51.070: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.302) 19:08:51.072: [00] SendDCW Even: C0153308DCDA984E: 19:09:01.076: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.312) 19:09:01.080: [00] SendDCW Odd: :E88A32A4445F6306 19:09:11.086: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:09:11.086: [00] SendDCW Even: 3FA5FADEDB4B042A: 19:09:20.584: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.735) 19:09:21.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.303) 19:09:21.077: [00] SendDCW Odd: :ACBD92FB3444F76F 19:09:31.099: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.311) 19:09:31.101: [00] SendDCW Even: F929FD1F09F3F2EE: 19:09:41.087: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:09:41.088: [00] SendDCW Odd: :BC31AC9950B92932 19:09:51.080: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.310) 19:09:51.082: [00] SendDCW Even: 4A9A2004A35B6E6C: 19:10:01.082: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.317) 19:10:01.083: [00] SendDCW Odd: :172D468A24B2683E 19:10:11.104: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.321) 19:10:11.106: [00] SendDCW Even: C08D3B884BE80D40: 19:10:13.317: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.721) 19:10:21.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.304) 19:10:21.075: [00] SendDCW Odd: :B2AD99F889C67DCC 19:10:31.076: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.313) 19:10:31.077: [00] SendDCW Even: 36210F666FA7ED03: 19:10:41.089: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:10:41.090: [00] SendDCW Odd: :7C1A43D9E9484273 19:10:51.078: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.306) 19:10:51.080: [00] SendDCW Even: 7DA0E8055AC85678: 19:11:01.072: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:11:01.073: [00] SendDCW Odd: :5905E13F89F2F26D 19:11:11.104: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.323) 19:11:11.105: [00] SendDCW Even: 6E1420A2E7D8ECAB: 19:11:21.131: SC-Conax 0: EMM [00B6][0B00/00000000] Pro (0.723) 19:11:21.447: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:11:21.448: [00] SendDCW Odd: :0624DB05FBD55F2F 19:11:31.077: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.312) 19:11:31.078: [00] SendDCW Even: 4E08F94FD1D09334: 19:11:41.088: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.304) 19:11:41.090: [00] SendDCW Odd: :D3BB47D5A3253E06 19:11:51.083: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:11:51.084: [00] SendDCW Even: 21984B04CC435F6E: 19:12:01.077: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.306) 19:12:01.080: [00] SendDCW Odd: :2C8CF5ADEF47346A 19:12:11.112: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.328) 19:12:11.113: [00] SendDCW Even: B68F40856AAF95AE: 19:12:21.100: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.319) 19:12:21.102: [00] SendDCW Odd: :BA0D9C6320E87078 19:12:31.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.308) 19:12:31.078: [00] SendDCW Even: 61AD6F7D628C1A08: 19:12:41.069: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.310) 19:12:41.069: [00] SendDCW Odd: :4AB2DEDA6BCFA8E2 19:12:51.090: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.311) 19:12:51.091: [00] SendDCW Even: A737C6A4472775E3: 19:13:01.074: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.306) 19:13:01.074: [00] SendDCW Odd: :3A9A0ADE1A473293 19:13:11.072: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.311) 19:13:11.073: [00] SendDCW Even: 5B0BE147671F75FB: 19:13:21.090: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.312) 19:13:21.091: [00] SendDCW Odd: :9BB22572A5C3E44C 19:13:31.078: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.309) 19:13:31.079: [00] SendDCW Even: A9275828DE23B7B8: 19:13:41.075: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.314) 19:13:41.080: [00] SendDCW Odd: :CE16DDC17D9F2642 19:13:51.089: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.310) 19:13:51.090: [00] SendDCW Even: A322F0B59AFF3DD6: 19:14:01.260: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.305) 19:14:01.261: [00] SendDCW Odd: :8538F4B16E73B091 19:14:11.008: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.246) 19:14:11.008: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:14:20.796: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.016) 19:14:20.796: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:14:30.787: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:14:30.787: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:14:40.785: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:14:40.785: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:14:50.804: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:14:50.804: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:00.795: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.019) 19:15:00.795: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:12.187: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.019) 19:15:12.187: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:27.399: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.019) 19:15:27.399: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:30.788: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:15:30.788: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:40.806: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:15:40.806: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:15:50.800: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:15:50.800: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:16:01.986: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:16:01.986: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:16:11.188: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.016) 19:16:11.188: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:16:31.685: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.016) 19:16:31.685: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode 19:16:40.808: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] Pro (0.017) 19:16:40.808: SC-Conax 0: ECM [0BFD][0B00/00000000] not able to decode |
Gehele logfile is hier te vinden:
http://pastebin.com/q11JGfBy
Tips/Meedenken wordt zeer op prijs gesteld
Ik gebruik deze:inVision schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 17:40:
Deze: http://www.anyseedirect.e...n-plugins.html?download=8
Is ook nog een beta zie ik, maar van een lagere versie, deze werkt sinds de installatie (2 weken geleden) nogsteeds perfect.
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=17
Ook een beta, maar een recentere versie en werkt bij mij ook stabiel.
(Index/Overzicht met beta drivers is hier te vinden: http://www.anyseedirect.e...2-drivers-en-plugins.html)
----------------------------
Lastig verhaal. M'n mediaportal draait erg goed. Toevallig vandaag een BSOD vanuit standby, maar dat gooien we even op een incident. Afgelopen maand heeft hij keurig gedraaid.
Nu wil ik eindelijk m'n oude mediacenter der uithalen en m'n 2e anysee toevoegen aan mijn nieuwe systeem. Dit blijkt toch nog een behoorlijke opgave te zijn.
Als ik m'n 2e anysee der in stop wordt hij direct herkend (gebruik 1.28a drivers van anysee omdat de 1.29 en 1.30 m'n systeem voorzien van giga veel artifacts). Restart ik TV Server service komt hij ook keurig in Mediaportal erbij. Scannen van zenders gaat ook prima.
Ga ik nu naar Mediaportal en druk op opnemen dan gaat dat goed, maar een andere zender kan ik niet selecteren. Ook niet als ik een net op wil nemen als Ned2 en daarna naar Ned1 toe ga (FTC immers). Er komt in MDPLUGINS ook geen nieuwe map met Capture1 ofzo. Dit vind ik gek.
Nog gekker vind ik dat als m'n nieuwe anysee der in zit, deze kennelijk een de Capture0 wordt. Want ik kon pas TV kijken toen ik op de tuner aan had gegeven dat hij beschikt over een CAM module.
Voor mijn beeldvorming. Wat moet er gebeuren als je een 2e tuner toevoegd aan Mediaportal incl Mdapi / ACAMD?
Stap 1; plug in Tuner
Stap 2; install drivers
Stap 3; Herstart TV Server
Stap 4; Scan zenders
Stap 5; .... tjah..
Moet je bijv. ergens nog een acamd.ini aanpassen? Ik heb in beide tuners een smartcard zitten, beide zijn geactiveerd en werken 100% zeker. Die regels als ANYSEE0=1 of 1=1 moet je dat nog toevoegen? Als ik in MDAPICards.xml de EnableMapi op 2 zet dan komt er wel direct een 'extra' mapje bij met Capturer1, Dat is toch alleen nodig als je meedere zenders met 1 tuner wilt decoderen?
Nog een raar ding, als ik 1 tuner heb dan scant hij keurig op die tuner. 2e tuner er bij, dan scan hij de zenders op de 2e tuner prima. Ga ik echter weer terug naar de eerste tuner geeft hij ineens aan dat er geen signaal mee op zou staan.... haal ik de 2e tuner der weer uit, dan doet de 1e tuner het perfect.
M.a.w. Help!
http://www.degroeneknop.n...02.msg40833.html#msg40833
Ik ben er inmiddels achter dat ook het kanaal dat opgenomen wordt gaat hangen/geen beeld meer geeft.Freekers schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 19:27:
Ik heb de logfile van ACAMD/MDAPI Filter geopend en je ziet inderdaad op een gegeven moment staat 'unable to decode', terwijl het eerst wil goed ging:
Gehele logfile is hier te vinden:
http://pastebin.com/q11JGfBy
Tips/Meedenken wordt zeer op prijs gesteld
Zodoende ben ik terug gegaan naar 'de basics' en slechts met 1 tuner, de Anysee, TV gaan kijken via MediaPortal en wat schetst mijn verbazing: Ook met alleen de anysee heb ik na een X aantal minuten geen beeld meer. Ik krijg dan gewoon geen 'keys' meer binnen ofzo en in de logs staat dan 'unable to decode'.
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.

Hier het logfile van het TV kijken met alleen de Anysee:
http://pastebin.com/kMws0tWW
Wat ik ook raar vind: Op het eind staat dat ik nog even naar Veronica/Disney XD zou hebben gekeken, dat is niet het geval geweest. Het beeld bleef hangen tijdens Discovery en toen heb ik MediaPortal afgesloten.
dat probleem heb ik nu ook. het gaat de eerste tijd even goed en daarna krijgt ie geen keyupdates meer. volgens de acamd ontwikkelaar ligt het aan dat de cardreader geen meerdere aanvragen kan verwerken,Freekers schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:39:
[...]
Ik ben er inmiddels achter dat ook het kanaal dat opgenomen wordt gaat hangen/geen beeld meer geeft.
Zodoende ben ik terug gegaan naar 'de basics' en slechts met 1 tuner, de Anysee, TV gaan kijken via MediaPortal en wat schetst mijn verbazing: Ook met alleen de anysee heb ik na een X aantal minuten geen beeld meer. Ik krijg dan gewoon geen 'keys' meer binnen ofzo en in de logs staat dan 'unable to decode'.
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen.![]()
Hier het logfile van het TV kijken met alleen de Anysee:
http://pastebin.com/kMws0tWW
Wat ik ook raar vind: Op het eind staat dat ik nog even naar Veronica/Disney XD zou hebben gekeken, dat is niet het geval geweest. Het beeld bleef hangen tijdens Discovery en toen heb ik MediaPortal afgesloten.
in simpel nederlands wil dit zegge dat er een cardshare iets nodig is en dat acamd dan als client werkt , deze kan dan 5 kanalen decoderen tegelijk. alleen de cardreader kan maar een commandokanaal hebben. de manier die wij gebruiken, gebruikt 2 commandokanalen zeg maar. misschien die cardshare-server een optie. ik heb er nog niet naar gekeken maar t lijkt me de oplossing voor ons probleem.
dat je veronica/disney dr op heb staan is waarschijnlijk de EPG grabber geweest.
met anysee0=1 geef je aan dat de smartcard in de 1e anysee zit. bij de tweede tuner (en andere dvb-t/c) kan je dan ook datzelfde zetten idd zodat die naar de eerste anysee card kijkt. dit werkt alleen niet omdat acamd dit niet trekt vanwege dat het 2 lijnen naar de cardreader moet leggen waardoor deze vastloopt. hopelijk kan deze man dit maken voor ons. een phoenix card-reader is n andere optie die wel werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door JoJo_nl op 16-05-2011 23:07 ]
If something sucks make it better...
Bedankt voor je reply ! Ik ben dus gelukkig niet de enige !JoJo_nl schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:57:
dat probleem heb ik nu ook. het gaat de eerste tijd even goed en daarna krijgt ie geen keyupdates meer. volgens de acamd ontwikkelaar ligt het aan dat de cardreader geen meerdere aanvragen kan verwerken,
in simpel nederlands wil dit zegge dat er een cardshare iets nodig is en dat acamd dan als client werkt , deze kan dan 5 kanalen decoderen tegelijk. alleen de cardreader kan maar een commandokanaal hebben. de manier die wij gebruiken, gebruikt 2 commandokanalen zeg maar. misschien die cardshare-server een optie. ik heb er nog niet naar gekeken maar t lijkt me de oplossing voor ons probleem.
dat je veronica/disney dr op heb staan is waarschijnlijk de EPG grabber geweest.
met anysee0=1 geef je aan dat de smartcard in de 1e anysee zit. bij de tweede tuner (en andere dvb-t/c) kan je dan ook datzelfde zetten idd zodat die naar de eerste anysee card kijkt. dit werkt alleen niet omdat acamd dit niet trekt vanwege dat het 2 lijnen naar de cardreader moet leggen waardoor deze vastloopt. hopelijk kan deze man dit maken voor ons. een phoenix card-reader is n andere optie die wel werkt.
Ik vind het wel raar dat dit dit ook gebeurd als ik maar naar 1 kanaal zit te kijken, maar goed je weet nooit wat de EPG Grabber aan het doen is oid.
Hmm, is de ingebouwde Anysee Cardreader wel compatible met een card server ? Moet ik dan gewoon het begin van deze tutorial volgen ?
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
Ik heb morgen pas weer toegang tot mn HTPC dus eerder kan ik niet 'hobbyen'. Als jij eerder al iets hebt uitgevogeld, hoor ik het graag
had ik inderdaad ook al 100x doorgenomen. Uiteindelijk ook aldaar m'n vraag gepost. Leverde niets op.Freekers schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:47:
Sa1, heb je hier wellicht wat aan ?
http://www.degroeneknop.n...02.msg40833.html#msg40833
Gelukkig is het nu wel opgelost. M'n USB2 poorten op m'n Vision3D zorgden voor de problemen. Heb nu beide tuners in m'n USB3 aan de front, en voila, 't werkt. Ben je je suf aan het zoeken naar software issues.. blijkt het hw te zijn.
Nu nog op zoek naar ene manier om de USB2 te kunnen gebruiken. Want in de front is het othc niet zo heel handig.
bedankt iig voor het meedenken!
Zojuist geprobeerd en bij mij strandde het al vrij snel. De ingebouwde cardreader van de anysee maakt geen aparte COM Port aan, dus ik kan NewCS niet configureren...JoJo_nl schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:57:
misschien die cardshare-server een optie. ik heb er nog niet naar gekeken maar t lijkt me de oplossing voor ons probleem.
BarryMel
Nog maar eens een update van mijn kant:JoJo_nl schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:57:
dat probleem heb ik nu ook. het gaat de eerste tijd even goed en daarna krijgt ie geen keyupdates meer. volgens de acamd ontwikkelaar ligt het aan dat de cardreader geen meerdere aanvragen kan verwerken,
Dit gebeurd ook met slechts en alleen de anysee aangesloten... het ligt dus echt aan ACAMD volgens mij
Tot nu toe geen enkel probleem, maar sinds gisteren zijn alle kanalen behalve NL 1, 2 & 3 'scrambled'. Windows Media Center geeft een flauwe melding en dat was het dan
Volgens KPN kan ik de Anysee alleen opnieuw instellen via de afstandsbedieding.
Nu dacht ik: dit is vast ook wel op een andere manier mogelijk
- via een prog op windows
- met de remote van de originele Digitenne box
Tot nu toe heb ik geen succes gehad.
Iemand een idee?
Cheers.
Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13
Ik heb het andersom : 1,2,3 en TV Rijnmond werken niet en alle andere zenders doen het wel in Windows Media Centersender schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:06:
Ik heb een rode Anysee van een vriend gekocht. Alleen is de afstandsbedinging (nog) niet in m'n bezit.
Tot nu toe geen enkel probleem, maar sinds gisteren zijn alle kanalen behalve NL 1, 2 & 3 'scrambled'. Windows Media Center geeft een flauwe melding en dat was het dan
Volgens KPN kan ik de Anysee alleen opnieuw instellen via de afstandsbedieding.
Nu dacht ik: dit is vast ook wel op een andere manier mogelijk![]()
- via een prog op windows
- met de remote van de originele Digitenne box
Tot nu toe heb ik geen succes gehad.
Iemand een idee?
Cheers.
als ik de Anysee viewer start heb ik wel alle zenders
ik heb mediacenter al een keer alles opnieuw laten zoeken, hij vind de zenders wel maar geeft geen service aan
BarryMel
Dell XPS 13 9350 Skylake, i7@2.5Ghz, 16GB, 1T NVMe, 3200x1800, linux4.13
Ik heb een vraagje waar ikzelf al een tijdje mee bezig ben geweest op te lossen. Me HTPC werkt op dit moment uitstekend alleen er is 1 nadeel. Als hij uit standby komt (dit is af en toe) is het beeld slecht, strepen en beeld blijft hangen. Maar als ik op record klik en naar een ander kanaal swap zijn beide channels weer goed. Is er iemand hier met het zelfde probleem? Heb al verschillende drivers geprobeerd maar op dit moment lijkt de 1.2.9s de beste voor mij HTPC.
Huidige driver is anysee CNO 1.2.9S
Windows: Windows 7 ultimate 64x Service Pack 1
Hardware,
2x Anysee anysee e30 combo plus
M2N-MX
AMD athlon 64 x2 Dual core 4200 (2.2ghz)
4 GB ddr2 800 mhz Kingston