Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09
Nieuwe beta driver:
-Fix voor mogelijk probleem met Canal Digitaal kaart in mediacenter
-Fix voor het verliezen van een tuner na standby
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=27

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 17:11
Is het mogelijk om 1 van de DVB-C Anysee's werkend te maken op Openelec(XBMC) op een Asrock 152D HTPC? Of moet er altijd win7 onder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer anysee dvb op mijn nieuwe pc met win 7 64 bit werkend te krijgen, maar het programma vindt geen zenders.
zojuist op mijn laptop met xp geinstalleerd en werkt flitsend dus kaart en tuner zijn in order.
de driver van 2009 gedownload, maar geen succes.
of.... werkt het uberhaupt niet op 64 bit?

op mijn virtueel xp op mijn desktop pc krijg ik de foutmelding die met een photofilter te maken heeft.

heb splashlite gedownload op mijn win7, ziet de tuner wel, maar wil niet zoeken

graag een suggestie.
met dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Je hebt wel in Media Center de DVB-T tuner geselecteerd (antenne) ? Je hebt de juiste regio geselecteerd in CNO? Je hebt dezelfde kabel geprobeerd op je laptop als op je desktop neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regio als nederland.
die CNO kan ik niet vinden, misschien kan je daar even mee helpen?
ook met de anysee software scant hij wel. komt dan met ch 21----ch 50 informatie gevonden, maar geen tv kanalen
zelfde kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht nog even na over de kabel.........
ik had er verleng usb tussen zitten naar de deskto ;-(
verleng er tussen uit en werkend ;-)
soms helpt een heel simpele hint, dank voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan alleen de gecodeerde zenders in mediaplayer nog niet krijgen en ook niet in anysee overigens- gebruik de usb tuner van kpn en de kaart die erin zit werkt in alle twee de andere tuners die ik in huis heb.
weet dat ik even moet wachten voordat de gecodeerde zenders erin komen, maar dit duurt wel heel erg lang ((>1 uur)
1,2,3 komen prima door en er zijn 51 zenders door media speler gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Zit hij er niet op zijn kop in en zit hij er wel helemaal in?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle twee de kanten geprobeerd ;)
draait op mijn laptop met anysee prima windows xp start. gecodeerde en niet gecodeerde programma's

ga ik met dezelfde kabels naar mijn pc win7 prof i7 6gB intern, dan doet anysee moeilijk, blijft hangen, loopt vast en schakelen duurt heel lang, als hij zelfs maar wil schakelen.
uiteindelijk komt het kanaal wel te voorschijn.

gebruik ik win media player dan gaat het van een leien dakje, maar dan vindt hij de gecodeerde zenders weer niet. "service is gecodeerd" terwijl ik met gebruik van anysee alles (duurt wel even) te zien krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Die Anysee software werkt volgens mij voor geen meter op Vista en hoger... voor Windows Media Center en de gecodeerde zenders heb je wel de CNO tool nodig en die moet ook goed geconfigureerd zijn. Is een blauw met zwart vierkantje in je taakbalk.

Welke drivers gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het anysee capture device driver van 21 4 2011 versie 1.6.17.34
dat van dat cno tool had ik al eerder gelezen,maar krijg het niet te voorschijn.
bij aanpassen in taakbalk zie ik het staan en als ik dan kies voor "pictogrammen en meldingen weergeven" komt ie niet.
bij alle pictogrammen weergeven weigert hij ook om te voorschijn te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

hebben jullie deze :

http://www.anyseedirect.e...CICRplus/flypage.tpl.html

al gezien ? :) dan kan je op 1 lokatie dat ding neerzetten met 1 digitenne kaart of zo er in ? en dan overal in huis kan je tv kijken, het moet volgens mij zelfs vanaf een ipad werken

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de media player nu werkend ook met de gecodeerde kanalen, andere driver gedownload, cno pictogram zichtbaar. tuner celestrial, en enter.

anysee zelf gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
barrymel schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:28:
hebben jullie deze :

al gezien ? :) dan kan je op 1 lokatie dat ding neerzetten met 1 digitenne kaart of zo er in ? en dan overal in huis kan je tv kijken, het moet volgens mij zelfs vanaf een ipad werken
Ja gezien, maar dat werkt (voor zover ik kan zien) niet in Windows Media Center, je moet echt tools zoals VLC gebruiken (correct me if i'm wrong), als dat niet meer nodig is zou het ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
tsja ik zie dat jullie allemaal windows mediacenter aan het proberen zijn. Ik heb zelf mijn Anysee e30 plus draaiende gekregen onder mediaportal. In eerste instantie met behulp van Exista's blog hierover. dat was met splug.dll. Bij mij heel irritant want het crashte constant. Een tweede mogelijkheid was in combinatie met Acamd en anycam, een tooltje van een enthousiaste mediaportal gebruiker welke niet zo'n nette oplossing zou zijn. Echter werkt die laatste mogelijkheid in de 1.2.0 beta nu zonder de anycam veel prettiger, en zonder crashen.

Mijn probleem is nu dat ik dus nu steeds storinkjes in het signaal heb zitten. deze waren er tijdens de periode dat ik met Splug keek niet. mijn vermoeden is dat het te maken heeft met het feit dat mediaportal 1.2.0 nog beta is. de stabiele versie komt pas ergens na de zomer uit. wellicht voor jullie ook een idee om over te stappen op mediaportal ipv windows mediacenter mocht je hem daar niet draaiende te krijgen.

link naar exista's blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07
Henze schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:26:
tsja ik zie dat jullie allemaal windows mediacenter aan het proberen zijn. Ik heb zelf mijn Anysee e30 plus draaiende gekregen onder mediaportal. In eerste instantie met behulp van Exista's blog hierover. dat was met splug.dll. Bij mij heel irritant want het crashte constant. Een tweede mogelijkheid was in combinatie met Acamd en anycam, een tooltje van een enthousiaste mediaportal gebruiker welke niet zo'n nette oplossing zou zijn. Echter werkt die laatste mogelijkheid in de 1.2.0 beta nu zonder de anycam veel prettiger, en zonder crashen.

Mijn probleem is nu dat ik dus nu steeds storinkjes in het signaal heb zitten. deze waren er tijdens de periode dat ik met Splug keek niet. mijn vermoeden is dat het te maken heeft met het feit dat mediaportal 1.2.0 nog beta is. de stabiele versie komt pas ergens na de zomer uit. wellicht voor jullie ook een idee om over te stappen op mediaportal ipv windows mediacenter mocht je hem daar niet draaiende te krijgen.

link naar exista's blog
heb jij ook meer dan 1 tuner?
Ik heb op deze manier 2 tuners werkend... alleen op één of andere manier werkt het alleen lekker als ik een reboot doe of de tvservice herstart. Als ik dat niet doe dan werkt het wel, maar dan duurt het zappen zo'n 30 sec. Na een reboot of een herstart van de tvservice gaat het zappen met 2 a 3 sec.

Wat heb jij in je anysee.ini staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Weet iemand of het met de Anysee E30TC Plus ook mogelijk is om radio zenders te beluisteren in MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Spurlie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:24:
Weet iemand of het met de Anysee E30TC Plus ook mogelijk is om radio zenders te beluisteren in MCE?
dat kan

weet iemand of je in de E30TC ook een UPC kaart kan stoppen nu ze deze zelf hebben uitgebracht om met een CI+ kaart in je tv te stoppen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Enig idee waar ik de zenders dan ergens kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Spurlie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:54:
[...]

ik gebruik het met digitenne en dan na kanaal 29 geloof ik krijg je kanaal 100 of 101 en dat is een radio kanaal en dat gaat zo door naar 102, 103, etc en dat zijn allemaal radio kanalen

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe driver:
Anysee CNO 1.3.3.
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110706.zip
File Size: 6.46 MB
Author: Anyseedirect
Email: info[at]anyseedirect[dot]eu
Date: 06. July 2011
Description:
Lost tuner after resume from sleep fixed

http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Spurlie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Staan inderdaad gewoon tussen de tv zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
barrymel schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:28:
hebben jullie deze :

Dat kan mijn Popcorn Hour A-100 ook al. Nadeel is dat je niet kan zappen. Elke keer naar de pc lopen dus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe driver:
Anysee CNO 1.3.3 beta1
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110707.zip
File Size: 6.46 MB
Date: 07. July 2011
Description:
Probleem met kaartlezer opgelost.

http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murderin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2024
Hey mannen ik heb sinds een maandje nu een Anysee 30TC plus die ik af en toe test op mijn laptop (Ben van plan binnenkort een htpc samen te stellen) en dit werkt tot nu toe prima, heb maar 1x het probleem gehad dat ik me CNO opnieuw moest instellen,(Omdat ik hem had unplugged prolly). Nu is mijn vraag: ik wil graag een 2e Anysee aanschaffen zodat ik ook kan opnemen, maar nu heb ik her en der gelezen dat dit voor problemen zorgt of kan zorgen, echter zijn de meeste berichten die ik daarover lees van een tijd terug. Weet iemand van jullie hoe de status nu is van het multi-tuner van Anysee? Ik heb een vriendin die graag zo min mogelijk hoeft te doen om tv te kijken etc. dus is het ingewikkelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Volgens mij ben je de eerste die twee tuners gaat gebruiken, maar het zou moeten werken, ook Windows Media Center ondersteunt het.

Ik wil het zelf ook ooit want maar een kanaal kunnen kijken en of opnemen is best vervelend soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
inVision schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:28:
Volgens mij ben je de eerste die twee tuners gaat gebruiken..
Heb meerdere mensen die met twee Anysee's draaien zien langskomen in dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe driver:
Anysee CNO 1.3.3 beta2
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110714.zip
File Size: 6.48 MB
Date: 15. juli 2011
Description:
Missing tuner and missing smartcard issue fixed in case of more tuners

http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Wij hebben in de buurt een gezamelijke antenne vereniging die overgaat op digitale televisie. Nu dient hier een DVB-C voor worden aangeschaft. Nu wil ik dit aan de hand van een media pc realiseren.

In dit verhaal ben ik geheel nieuw. Ik heb al wel meerdere fora doorgelezen en kom er eigenlijk op uit dat het een Anysee moet worden.

Alleen nu is mijn grote vraag..... Ik wil graag tv kunnen kijken en tegelijk opnemen. (hoe) kan dit gerealiseerd worden?

Ik heb al veel op internet gelezen dat dit wel te realiseren is maar ook weer niet.... Dit gaat dan over een jaar terug en daar kan een hoop in veranderen. Wat is jullie ervaring hier mee en werkt dit?

Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
64mike53 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:12:
Wij hebben in de buurt een gezamelijke antenne vereniging die overgaat op digitale televisie. Nu dient hier een DVB-C voor worden aangeschaft. Nu wil ik dit aan de hand van een media pc realiseren.

In dit verhaal ben ik geheel nieuw. Ik heb al wel meerdere fora doorgelezen en kom er eigenlijk op uit dat het een Anysee moet worden.

Alleen nu is mijn grote vraag..... Ik wil graag tv kunnen kijken en tegelijk opnemen. (hoe) kan dit gerealiseerd worden?

Ik heb al veel op internet gelezen dat dit wel te realiseren is maar ook weer niet.... Dit gaat dan over een jaar terug en daar kan een hoop in veranderen. Wat is jullie ervaring hier mee en werkt dit?

Alvast bedankt voor de reactie
serieus joh.. je gaat mij niet vertellen dat je uberhaupt iets hebt gelezen.

maakt niet uit hor, verwacht ook niemand van je.

1 tuner is 1 actie, dus 2 tuners zullen twee acties zijn.. dus wil je iets tegelijk doen.. dan zal je meerdere tuners nodig hebben.

wat is uberhaupt een buurt antenne vereniging en wat heeft dat van invloed op de situatie waarin je nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wij hebben in de buurt een gezamelijke antenne vereniging die overgaat op digitale televisie.
Genereren jullie zelf dit signaal of wordt dat gewoon van een bestaande kabelboer (ziggo, upc, caiw, etc) betrokken? En zal er een encryptie gebruikt gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Nielson schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:07:
[...]
Genereren jullie zelf dit signaal of wordt dat gewoon van een bestaande kabelboer (ziggo, upc, caiw, etc) betrokken? En zal er een encryptie gebruikt gaan worden?
Dit staat er letterlijk op de website wat de vereniging is:

De Coöperatieve Antenne Inrichting “De Burgerenk” u.a. (CAI) is een vereniging die voor de woningen in een door de overheid vastomlijnd gebied de ontvangst van TV- en radiozenders verzorgd. In dat gebied mogen geen andere aanbieders hun diensten aanbieden. Omgekeerd mag de CAI ook niet buiten het aangewezen gebied opereren.

Het gaat ongeveer om een vereniging van 250 tot 300 aansluitingen binnen onze woonplaats. Ik heb gisteren gebeld met de technische persoon van de vereniging en die vertelde mij dat alle zenders dus ook de normaal gesproken betaalde zenders onversleuteld verstuurd zullen worden en dat er ook geen smartcard nodig is.
Sa1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:44:
[...]
1 tuner is 1 actie, dus 2 tuners zullen twee acties zijn.. dus wil je iets tegelijk doen.. dan zal je meerdere tuners nodig hebben.
Oke dat is jammer. Heb ook even door gezocht en heb wat anders gevonden: HDHomeRun
Deze kan over netwerk heen
Heeft 2 tuners
goedkoper dan AnySee

Het nadeel voor de meeste mensen is dat hier nog geen smart card reader in zit en CI+ module maar dit heb ik niet nodig aangezien het niet gecodeerd en zonder smartcard gebruikt kan worden.

Ik ga ondertussen nog even verder kijken op het internet of er nog meer mogelijkheden zijn. Heeft iemand de HDHomeRun al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Ik zit met een probleempje, ik heb een Ziggo abo en een anysee-tuner, en het signaal is te zwak. Wanneer ik zenders ga scannen kan ik er maar maximaal een stuk of 4 krijgen. (ned 1-3 en rtv oost). Het signaal schommelt tussen 40 en 60 %
Ik heb een dikke, gold plated coax kabel die rechtstreeks op het binnenkomende signaal is aangesloten. Dus daar kan ik weinig aan verbeteren.

Normaal zou ik Ziggo bellen dat het binnenkomende signaal te zwak is, maar hun meegeleverde tuner lijkt het wel goed te doen, dus ik vermoed dat zullen aangeven dat het aan mijn apparatuur ligt.

Wat kan ik nu nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
64mike53 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:37:
Ik heb gisteren gebeld met de technische persoon van de vereniging en die vertelde mij dat alle zenders dus ook de normaal gesproken betaalde zenders onversleuteld verstuurd zullen worden en dat er ook geen smartcard nodig is. [..] Ik ga ondertussen nog even verder kijken op het internet of er nog meer mogelijkheden zijn. Heeft iemand de HDHomeRun al gebruikt?
In de ts van dit topic staan nog wel meer dvb-c kaarten die je mogelijk kunt gebruiken. Zitten dacht ik ook wel enkele gebruikers die een HDHomeRun hebben.
plakbandrol schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:02:
Ik zit met een probleempje, ik heb een Ziggo abo en een anysee-tuner, en het signaal is te zwak. Wanneer ik zenders ga scannen kan ik er maar maximaal een stuk of 4 krijgen. (ned 1-3 en rtv oost).
Je netwerk instellingen zijn wel goed?
Wat kan ik nu nog doen?
Versterker er tussen, maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als je een enkel apparaat met goede bekabeling op het aop aansluit.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielson op 22-07-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Nieuwe driver:
http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=33

Anysee CNO 1.3.3 beta3
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20110725.zip
File Size: 6.49 MB
Date: 25. July 2011
Description:
Deze versie lost het probleem op waarin de 2 maandelijkse managementkey niet correct werdt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik zit met een probleempje, ik heb een Ziggo abo en een anysee-tuner, en het signaal is te zwak. Wanneer ik zenders ga scannen kan ik er maar maximaal een stuk of 4 krijgen. (ned 1-3 en rtv oost). Het signaal schommelt tussen 40 en 60 %
Ik heb een dikke, gold plated coax kabel die rechtstreeks op het binnenkomende signaal is aangesloten. Dus daar kan ik weinig aan verbeteren.
Je kan altijd een versterker er tussen zetten (dat moest hier thuis ook voordat alles een beetje fatsoenlijk werkte).
Sluit je decoder eens aan en kijk daarop wat je signaalsterkte is. Komt dat overeen weet je i.i.g. dat het niet aan je anysee ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb een htpc met anysee ec30 plus. Ik heb nu het probleem dat ik in wmc 7 wel beeld heb maar geen geluid of geluid met een zware ruis. Tv kijken via de anysee tv viewer gaat wel goed. Ik heb de laatste beta firmware van de anysee gedownload en geinstalleerd maar dat verhelpt niets. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Niemand die mij verder op weg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Welke driver/cno versie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Driver: 1.6.19.13
Firmware: 1.2
Cno: 1.3.4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Zojuist ook nog 1.3.3 geprobeerd. Niks opgelost. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het menu ca informatie, kun je kijken wat voor abbo je hebt, zie je daar niets, dan zit de kaart er niet ver genoeg in, echt waar, ben er 2 weken mee aan het klooien geweest, aan de kant waar de kaart de reader ingaat, de boven kant iets afschuuren, en je zult zien hij gaat verder het apparaat in, dan doet ie het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
@Bontevogel: Is dat een oplossing voor mijn probleem? Ik heb het namelijk geprobeerd maar hij gaat er niet verder in. Het lijkt mij ook wel dat hij er goed in zit. Als je hem er verkeerd in doet staat er namelijk, card not inserted correctly. Maar ik heb inderdaad geen informatie in het tekstveld subscription status. Nogmaals, tv kijken met de anysee viewer werkt wel. Het lijkt mij daarom eerder een probleem met wmc dan met de anysee of smartcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik nu nog doen?
@plakbandrol

Bij mij ook niet meer dan 4 tot 9 zenders. Heb antenneversterker geplaatst en nieuwe kabel (kabelkeur)getrokken. Producten zijn van Triax = Hirschmann en is verkrijgbaar bij de GAMMA.
Daarna kiezen voor Quick Scan, niet Autoscan, in de Anysee viewer, en zie daar ....alle zenders gevonden.

Benieuwd of dit nu voor jouw ook het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

@plakbandrol

Bij mij ook niet meer dan 4 tot 9 zenders. Heb antenneversterker geplaatst en nieuwe kabel (kabelkeur)getrokken. Producten zijn van Triax = Hirschmann en is verkrijgbaar bij de GAMMA.
Daarna kiezen voor Quick Scan, niet Autoscan, in de Anysee viewer, en zie daar ....alle zenders gevonden.

Benieuwd of dit nu voor jouw ook het probleem oplost.
Dat signaal is erg zwak.. Daar zou het aan kunnen liggen.. Heb je de aansluitpunten al gecontroleert? En de stekkers? Is alles een beetje fatsoenlijk aangesloten?

Ook de kabel kan verschil maken, en vooral de lengte van de kabel.. Houd deze zo kort mogelijk..

Bij mij is het signaal 100% en de kwaliteit 80%, heb me wel eens laten vertellen door een monteur van Ziggo dat vooral dat laatste belangrijk is, en deze minimaal 65% ofzo moet zijn..

Verder adviseer ik driver versie 1.2.8s. Deze is voor mij verreweg het meest stabiel!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Ik heb een verse installatie windows 7 ultimate 64-bit service pack 1.

Daar heb ik een gloedjenieuwe anysee dvb-s2 usb tuner aan gehangen.
Laatste drivers gedownload, maar helaas ziet windows het als 'unknown device'

Weten jullie nog een optie...ik ben een beetje lost.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koli-man schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:12:
Ik heb een verse installatie windows 7 ultimate 64-bit service pack 1.

Daar heb ik een gloedjenieuwe anysee dvb-s2 usb tuner aan gehangen.
Laatste drivers gedownload, maar helaas ziet windows het als 'unknown device'

Weten jullie nog een optie...ik ben een beetje lost.
behalve gedownload ook geinstalleerd neem ik aan. Ook de juiste chipset- en usb drivers?Heb je ook andere usb-apparaten, worden die wel juist geinstalleerd cq weergegeven met de juiste device naam? Heb je via device manager een driverupdate geprobeert, door in de map met installatiefiles (eventueel installer "uitpakken" met 7zip of winrar, proberen welke 't kan) te laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:24:
[...]

behalve gedownload ook geinstalleerd neem ik aan. Ook de juiste chipset- en usb drivers?Heb je ook andere usb-apparaten, worden die wel juist geinstalleerd cq weergegeven met de juiste device naam? Heb je via device manager een driverupdate geprobeert, door in de map met installatiefiles (eventueel installer "uitpakken" met 7zip of winrar, proberen welke 't kan) te laten zoeken?
Uhm ja...behalve gedownload ook geinstalleerd. Ik heb ook de usb host controller weggegooid en opnieuw laten installeren. Alles komt weer goed op, behalve de anysee dvb-s2 wordt niet herkend. Unknown device zegt hij.
Bij 2 pc's geinstalleerd. Beide keren hetzelfde verhaal...
1 windows 7 home premium 64 bit en de andere win 7 ultimate.

Ik kan het nog evt. eens proberen met een windows 7 pro 32-bit.
Als dat niet lukt, dan gaat hij terug. Eens kijken of ze er iets aan kunnen doen....

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
koli-man schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

Uhm ja...behalve gedownload ook geinstalleerd. Ik heb ook de usb host controller weggegooid en opnieuw laten installeren. Alles komt weer goed op, behalve de anysee dvb-s2 wordt niet herkend. Unknown device zegt hij.
Bij 2 pc's geinstalleerd. Beide keren hetzelfde verhaal...
1 windows 7 home premium 64 bit en de andere win 7 ultimate.

Ik kan het nog evt. eens proberen met een windows 7 pro 32-bit.
Als dat niet lukt, dan gaat hij terug. Eens kijken of ze er iets aan kunnen doen....
Al verschillende drivers geprobeerd? Niet alle drivers zijn geschikt voor de sataliet uitvoering...

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 14-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men kan kiezen uit 3 opnamen formaten: Er staat niets over in de handleiding

- MPG
- TRP one transport stream
- TRP multi transport stream

Iemand die weet wat de voor/nadelen zijn van elk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

powermarcel10 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Al verschillende drivers geprobeerd? Niet alle drivers zijn geschikt voor de sataliet uitvoering...
Ja, de laatste nieuwe zou ook geschikt zijn voor de dvb-s/s2 dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik heb inmiddels een rma ingediend en hem teruggebracht. Zij zouden hem ook eens proberen te installeren alvorens hem terug te sturen. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Herkent iemand het volgende probleem (en belangrijker, hoe los je het op)? Tijdens het zappen in wmc krijg je plots de melding "service gecodeerd". Zap ik door dan doet hij het soms weer, soms moet ik wmc opnieuw opstarten. Het gebeurt bij alle soorten zenders. 8)7 Heb trouwens de laatste drivers 1.3.4 icm de anysee e30 plus.

[ Voor 9% gewijzigd door michielvz op 20-08-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
michielvz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:00:
Herkent iemand het volgende probleem (en belangrijker, hoe los je het op)? Tijdens het zappen in wmc krijg je plots de melding "service gecodeerd". Zap ik door dan doet hij het soms weer, soms moet ik wmc opnieuw opstarten. Het gebeurt bij alle soorten zenders. 8)7 Heb trouwens de laatste drivers 1.3.4 icm de anysee e30 plus.
Probeer eens met deze versie: anyseeDriver_Setup_CNO_20101209.zip.

Ik heb zelf namelijk ook wat meer problemen met de nieuwste drivers (heb inmiddels de laatste 5 ofzo niet meer geprobeerd). Ik had zelf dat hij opeens aangeeft dat hij geen signaal meer heeft... heb nu nog dat ik nadat ik vers kanalen gezocht heb enige tijd laten (week, soms twee weeken) ineens allemaal extra kanalen heb met rare namen op dezelfde cijfers, die vink ik dan uit en tot nu toe werkt het al een maand of twee goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zoals Invision als zegt, zorgen de nieuwste Anysee drivers voor veel problemen.

Ik gebruik al tijden versie 1.2.8s. Heb veel, nieuwere drivers dan dat geprobeerd, maar enkel problemen. Met 1.2.8s heb ik geen problemen, dus ik houd het daarbij. Pas wanneer ik veel goede verhalen over een nieuwe driver lees waag ik een gok!

EDIT: Waar haal jij versie 1.3.4 trouwens vandaan..

[ Voor 3% gewijzigd door powermarcel10 op 21-08-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat het aan Ziggo ligt, als je bij die club bent aangesloten. Ze zijn de zenders aan het verhuizen of experimenteren voor de nieuwe indeling per 1 september. Zelf ook afgelopen weken diverse malen kanalen opnieuw moeten laten zoeken en er zitten spookzenders tussen, d.w.z. zelfde kanaalnummer gevonden maar wordt niets op uitgezonden of eentje die al op een ander kanal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

koli-man schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:17:
[...]

Ja, de laatste nieuwe zou ook geschikt zijn voor de dvb-s/s2 dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Ik heb inmiddels een rma ingediend en hem teruggebracht. Zij zouden hem ook eens proberen te installeren alvorens hem terug te sturen. Wordt vervolgd....
Nou, ik heb de nieuwe binnen gekregen en deze doet het gewoon, ook met de canal digitaal smartcard.
Ik heb even tv gekeken met de standaard viewer applicatie die erbij zit. De zapsnelheid is bedroevend te noemen.

Ik ga nog even testen of het die applicatie is of de anysee tuner.

In elk geval...het ding doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
koli-man schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:45:
[...]

Nou, ik heb de nieuwe binnen gekregen en deze doet het gewoon, ook met de canal digitaal smartcard.
Ik heb even tv gekeken met de standaard viewer applicatie die erbij zit. De zapsnelheid is bedroevend te noemen.

Ik ga nog even testen of het die applicatie is of de anysee tuner.

In elk geval...het ding doet het :)
Lag het dus toch aan de tv-kaart zelf.. Fijn dat deze het wel doet.. Wel vervelend dat zappen zo traag gaat.. Al eens in een ander programma geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

JoJo_nl

Yu !

wat werkt :

anysee dvb-t/c combo plus : ziggo analoog/digitaal en digitenne
anysee dvb-s2 plus : canal digital, griekse tv, premiere hd

als t niet werkt :

kabels gaar, usb aansluiting geen 500mw of slave-port of usb hub dr tusse die geen volledig 2.0 ondersteund, smartcard defect, driver boven 1.2.8s en onder de laatste 1.3.4 , smartcard niet geactiveerd, filter tusse de kabel of een oud radio/tv aansluiting, gare versterker of een die geen retour toelaat.

ps: excuus voor late reaktie.. nog niks geprobeerd verder behalve me digitenne smartcard om zeep geholpen in een poging t ding te clonen :X .. kpn stuurt me nieuwe O-) .,., acamd kan je in init instelle dat ie de output naar compoort gooit, geen idee of t werkt.
misschien als iemand tijd heeft kan ie wat testen: mediaportal met anysee combo+ ziggo netwerk laten scannen in directe mode (geen virtual tuner) en dan configgen zoals digitenne maar dan met ziggo smartcard.
zet dit in smartcard.conf :

;irdeto [acs]
irdeto: [0605] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0606] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0607] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0608] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69
irdeto: [0609] camkey 0102030405060708 8D826BA96BD7578E99700913FF578A572EA05BEE8FC5F41127C04518DD1116CBCF09700D4E53C0EC37C77C1E3A5B2D735DC1B893410634168D2B5E2340896B69

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

JoJo_nl

Yu !

bedenk me net dat t oude versie smartcard is van digitenne v1.46 en ze zijn al bij 1.50
misschien dat dit iets te make heeft met t vastlope van multistream. je kan ook in de mdapi filter zette dat ie ie de hele ts-stream decode.
#The MDAPIFilter acts as CardClient
actAsCardClient=false/true
#Raw dump TS Packets
rawDump=false/true
#Decrypts all scrambled TS Packets... Increases CPU Load!. Not recommended..
decryptAllTS=false/true

paar leuke opties..
en legaliteit aspect: er word betaald voor alle abbo's incl opname mogelijkheid.. ik hou gewoon meer van me pc.. what can i say :F

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:46
Beste leden,

Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag maar kom er zelf niet uit...
Ik heb een anysee tuner en TVsource (dvblink) draaien, dit werkt opzich allemaal, alleen krijg ik om de zoveel tijd eens de melding dat de Service gecodeerd is. (opnieuw opstarten verhelpt het probleem)
wat ik een beetje lees is dat dit een driver probleem is van anysee die al wel opgelost is, maar in hoeverre kan ik de anysee drivers (CNO) installeren naast de tvsource/dvblink ? gaat dat problemen geven ofzo

ik heb hiervoor namelijk niet gewerkt met tvsource, toen had ik gewoon de CNO driver draaien van anysee en had ik geen problemen, echter wil ik graag gebruik maken van TVsource vanwege de mogelijkheden.

Ik hoor het graag zodat ik mijn opnieuw opstart frustratie aan de kant kan schuiven :)

Ivo

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ook met dvblink is de ervaring dat 1.2.8s de meest stabiele versie is. Alle cno drivers werken in principe met tvsource. De een wat stabieler dan de andere.

Ik ben best tevreden met 4 TC plus tuners op digitenne.
Heb wel gezien dat er signaal sterkte verschil is tussen de nieuwere en oudere series.
Ik heb een nieuwe variant die een stuk beter signaal geeft.
(De nieuwe tuner heeft bij mij een antenne uitgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Caballeros schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:04:
Ook met dvblink is de ervaring dat 1.2.8s de meest stabiele versie is. Alle cno drivers werken in principe met tvsource. De een wat stabieler dan de andere.

Ik ben best tevreden met 4 TC plus tuners op digitenne.
Heb wel gezien dat er signaal sterkte verschil is tussen de nieuwere en oudere series.
Ik heb een nieuwe variant die een stuk beter signaal geeft.
(De nieuwe tuner heeft bij mij een antenne uitgang)
Dank je voor je reactie,
maar ik moet dan zeker wel zorgen dat de CNO niet opstart tijdens het opstarten van windows of wel ?
het gaat er hier puur om dat de laatste drivers geïnstalleerd zijn of zie ik dat verkeerd ?

[ Voor 10% gewijzigd door Wachten... op 30-08-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Bij mij draait de CNO gewoon.
Als ik hem afsluit gaat het mis met de decodering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
oke dank je...

Echter heb ik nu alles draaien ik heb de 1.2.9 driver draaien van CNO (multituner)
en ik heb dvblink draaien.

tv werkt gewoon echter zegt hij in wmc als ik een zender opneem en dan wil zappen dat alle tuners al in gebruik zijn.
ik heb in de dvblink server configuration een tv source extra aangemaakt (ik neem aan dat dat de bedoeling is)
echter ziet wmc het niet.... wat doe ik fout ?

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Ik denk dat je de nieuwe tuner aan de channels moet toevoegen in de server configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb inderdaad deze tut even gevolgd.

http://nl.hardware.info/reviews/2257/workshop-media-center-door-heel-je-huis!

daar kwam ik er inderdaad achter dat ik deze nog toe moest voegen, ik ga thuis even kijken vanmiddag of alles werkt...

• _ms
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12-2022

_ms

Heb al sinds januari 2010 een Anysee en loop nu pas voor het eerst tegen iets aan wat ik niet op kan lossen.

Sinds enkele tijd (ik heb sinds een week of 2 een nieuwe pc, win7 64bit) werkt Eurosport HD niet meer zoals het zou moeten. Geluid ed is allemaal prima maar de video stream is er simpelweg niet. VideoReDo geeft aan dat er geen videostream aanwezig is. Ik krijg ook geen melding dat er geen signaal is.

Nieuwe drivers al geprobeerd, werkt niet. Opnieuw gescand, ook niks. Codecs ed is het probleem niet,alle andere (HD) zenders werken perfect. Beide geluidstreams werken. Heb al geprobeerd om een nieuwe transponderlijst te downloaden maar ook dat mag niet baten. 8)7

Weet iemand hier misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Probeer eens oudere drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Wat is nu eigenlijk de beste manier om je Anysee USB tuner in te stellen?

Ik gebruikte eerst FTR1.6, ik registreerde mdapifilter.ax in de FTR folder en zette de ACAMD6.20 met anysee config in de FTR plugin folder onder de subfolder met kaartnaam. Sinds de nieuwe Ziggo tv pakketten loopt dat echter niet goed meer en ben nu met Mediaportal TV server aan het stoeien maar krijg dat niet goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Marcello83 schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:42:
Wat is nu eigenlijk de beste manier om je Anysee USB tuner in te stellen?

Ik gebruikte eerst FTR1.6, ik registreerde mdapifilter.ax in de FTR folder en zette de ACAMD6.20 met anysee config in de FTR plugin folder onder de subfolder met kaartnaam. Sinds de nieuwe Ziggo tv pakketten loopt dat echter niet goed meer en ben nu met Mediaportal TV server aan het stoeien maar krijg dat niet goed werkend.
Inprincipe zou de werking door de nieuwe tv-indeling niet anders moeten zijn.. Je vindt hooguit niet alle zenders.. Heb je de transponderlijst al aangepast in fortherecord zodat hij alle zenders vindt?

Het meeste weet je waarschijnlijk al, maar deze mail heb ik gister naar iemand gestuurd die er neit uitkwam. Misschien heb je er iets aan:

Om te beginnen, download de volgende benodigdheden:

-Acamd 6.20 (http://www.sat4all.com/fo...at&Number=1426161&page=57)
-Fortherecord 1.6.0.0 (http://www.4therecord.eu/forum/viewforum.php?f=29)
-MySQL community-server (http://www.mysql.com/downloads/mysql/)
-Mediaportal 1.2.0RC (http://www.team-mediaportal.com/mediaportal-download)
-Saf 6 (http://hobring.esero.net/saf/binary/experimental/)

Voor dat je begint met de installatie is het goed om na te gaan of je van alles de laatste versies en drivers hebt. Zowel van geluidskaart, videokaart, etc.. Ook is het goed om te bekijken of je chipsetdrivers up-to-date zijn. Zorg dat Windows geoptimaliseerd is, en vlekkeloos werkt. Dit kan je later alleen maar een hoop ergernis besparen! Ik begin zelf altijd het liefst met een schone installatie, en zorg dat Windows helemaal geoptimaliseerd is. (Energie schema op maximale prestaties zetten, zorgen dat windows bij het opstarten alle cores gebruikt, Windows UAC uitschakelen, Windows updaten etc..) Wat betreft de driver voor je Anysee tuner raad ik je 1.2.8s aan. Dit is lang niet de nieuwste driver, maar wel verreweg de meest stabiele voor veel mensen. Deze is hier te downloaden: http://mediacenterworld.n...d24_Download_en_info.html (Rechtsboven)

1) Installeer Mediaportal, en geef bij de installatie aan dat je GEEN TV wilt kijken met Mediaportal. (wil je natuurlijk wel, maar hiervoor ga je fortherecord gebruiken. Wanneer je aangeeft dat je wel tv wilt kijken wordt, uiteraard, de tv-server van Mediaportal zelf mee geïnstalleerd)
2) Installeer nu MySQL community-server. Kies bij de installatie voor de meest standaard instellingen door te kiezen voor "typical"
3) Configureer MySQL. (na de installatie wordt de configuratie automatisch gestart. Kies ook bij het configureren voor de meest standaard instellingen, door achtereenvolgens te klikken op; "Standard Configuration, Create An Anonymous account, schakel; "Modify Security settings" uit, En klik op Execute. De rest van de instellingen die tijdens de installatie voorbij komen kunnen allemaal ongewijzigd blijven.
4) Start je systeem opnieuw op.
5) Installeer fortherecord. Kies bij de installatie voor een installatie van Server/Client. (Ik naam aan dat je tenminste niet vanaf een server draait) Laat in het volgende scherm met "vinkjes" alles ongewijzigd, en ga verder. Laat ook hier alle instellingen staan zoals ze zijn. (gewoon next, next en nog eens next dus) Wanneer je op installeren klikt krijg je een scherm waarin je de juiste server applicatie en bijbehorende server kunt aangeven. Hierbij klik je op "MySQL 5x" en klikt op "test connection" Als het goed is krijg je de melding: "Connection succeeded". Klik op OK om door te gaan.
6)Installeer nu SAF6. (je kunt evt. ook voor een stabiele versie gaan van SAF5. Ik gebruik zelf echter tot alle tevredenheid SAF6, dus zou die ook gewoon proberen als ik jou was) Geef aan dat je de ingebouwde ondertiteling van FFDshow niet wilt gebruiken, maar dat je mediaportal hiervoor wil gebruiken. Verder moet je aangeven of je gebruikt maakt van S/PDIF. Mocht je een versterker digitaal hebben aangesloten op je HTPC (of eigenlijk net andersom natuurlijk) dan geef je JA aan. Heb je hem analoog verbonden met bijvoorbeeld computer 5.1 set, dan geef je NEE aan. Verder overal mee akkoord gaan, en je systeem na de installatie opnieuw opstarten.

Je hebt nu inprincipe alles wat nodig is geïnstalleerd, en alle basis instellingen gemaakt. Niks staat je nu nog in de weg om alles te gaan instellen!

1) Start For the record - Recorder/Tuner Management Console (vanaf nu: RC)
2) Klik links op Cards, en zorg dat hier alleen de DVB-C tuner is aangevinkt. Zet de CAM Limit op 1, en vink MDAPI aan. Na het maken van deze instellingen klik je op save.
3) Nu ga je naar Scan in het linker menu. Geef aan in welk land je woont, en welke regio je wilt scannen. (ik neem aan dat je dit weet, ander moet je even op Ziggo.nl kijken onder welk nummer jou postcode valt) Klik op scan/scannen, en als het goed is worden er nu kanalen gevonden. (Ziggo heeft per 1 september wel een aantal transponders gewijzigd, waardoor je wellicht niet alle zenders vind. Ik leg later nog wel eens uit hoe je de meest recente transonder krijgt. Is heel makkelijk, maar nu even te uitgebreid om te beschrijven. Het gaat er eerst maar eens even om dat je het geheel aan de praat krijgt. De zenders die je nu niet vind voegen we later nog wel toe)
4) Wanneer Fortherecord klaar is met scannen, klik je op Services. Selecteer de kanalen die jij wilt kunnen bekijken, en klik op : Link service in het rechtermenu. Kies hierbij dat hij de kanalen moet opslaan in de "all channels group" (ik heb fortherecord er even niet bij hier, dus hoop dat ik de juiste benamingen voor alle menu items gebruik. Zo niet, ik vertrouw er op dat je er uitkomt, anders hoor ik het wel ;) )
5) Hetzelfde als hierboven doe je ook met de Radiozenders
6) Ga nu naar Channels, en geef in het linker menu aan: Select all, en vink aan: "Grab EPG ON" en klik op Save links bovenin.
7) Ga naar Settings, en kijk als eerst of de 2 balken bij Timeshift path, en recordings path GROEN zijn. Mochten ze rood kleuren, laat het even weten. Selecteer nu rechts bij DVB-EPG de juiste taal en het juiste land. Nederlands lijkt me in deze de enige juiste keuze.. Klik wederom op save, en sluit RC. Start het systeem voor de aardigheid even opnieuw op!
8) Start nu Fortherecord management console. (vanaf nu: MC) Klik in het linkermenu op "Live TV/Radio". Klik nu op Nederland 1 (HD) en klik op; "Start live stream" Als alles goed is ingesteld komt er in de kolom: "Active Live streams" de stream van nederland 1 te staan. Mocht je dingen neit goed hebben gedaan krijg je wel een melding. Loop in dat geval alles nog eens na, of laat het mij even weten.

Nu is fortherecord (goed) ingesteld, en gaan we verder met de zogenaamde MDAPI plugin.. (Acamd)

1) Pak het bestand ACamd_0620.rar uit op je bureaublad
2) Kopieer het bestand MDAPIfilter.ax naar de map: C:\Program Files\For The Record\RecorderTuner Service) en Dubbel klik op het bestand. Als het goed is krijg je de melding dat er iets geslaagd is. Zo niet, laat het weer even weten.. Start je systeem nu opnieuw op. (In tegenstelling tot de vorige keren is het nu ook echt noodzakelijk dat je dit doet!)
3) Als het goed is is er nu een mapje, MDPlugins aangemaakt in de RecorderTuner Service map.
4) Open nu RC, en ga weer naar Live TV/Radio, en start weer een Live stream van Nederland 1. Als het goed is word er in de map MDPlugins nu een extra folder aangemaakt van jou tv kaart. Deze heet naar alle waarschijnlijkheid: "Card1_1"
5) Kopieer de overige bestanden uit ACamd_0620.rar die nog op je bureaublad staat in deze map. Pak het bestand; "ANYSEE_config.rar uit, en knip de 2 bestanden uit de gegenereerde map (ACamd.ini en smartcard.conf) en plak ze terug in Card1_1. (Kiezen voor kopiëren en vervangen!) Je kunt nu de lege map ANYSEE verwijderen. Verwijder nu ook ANYSEE_config.rar, deze heb je niet meer langer nodig.
6) Open het bestand; "ACamd.ini, en verwijder de onderste 3 regels, zodat je alleen overhoudt: "[ACamd] en daaronder, ANYSEE0=1" Sla het bestand nu op.
7) Verwijder het bestand "Cardclient.conf". Deze heb je namelijk alleen nodig wanneer je TV-server op een server draait, en je dingen als "cardsharing" doet. Is voor ons allemaal veel te ingewikkeld, dus dat doen we niet.. ;) Verwijderen dus! en start je systeem opnieuw op. (Wederom noodzakelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Nu online
Thanks dat was ongeveer ook de methode die ik hanteerde voor FTR. Ik had inderdaad een paar missende kanalen wat ongetwijfeld komt door de missende transponders. Echter had ik ook bij veel kanalen dat hij de melding scrambled gaf of unable to tune in, dit is nadat ziggo de pakketten om gezet had. Ook stotterd Dicovery HD Showcase en flikkert het beeld daarbij soms. Op de overige kanalen stotterde het beeld ook af en toe.
Ik doe een clean install op mn TV server en zet er de driver 1.28s op en ga opnieuw met FTR aan de slag, kijken of dat wat uitmaakt.
Hoe krijg ik die nieuwe transponders in FTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Marcello83 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:01:
Thanks dat was ongeveer ook de methode die ik hanteerde voor FTR. Ik had inderdaad een paar missende kanalen wat ongetwijfeld komt door de missende transponders. Echter had ik ook bij veel kanalen dat hij de melding scrambled gaf of unable to tune in, dit is nadat ziggo de pakketten om gezet had. Ook stotterd Dicovery HD Showcase en flikkert het beeld daarbij soms. Op de overige kanalen stotterde het beeld ook af en toe.
Ik doe een clean install op mn TV server en zet er de driver 1.28s op en ga opnieuw met FTR aan de slag, kijken of dat wat uitmaakt.
Hoe krijg ik die nieuwe transponders in FTR?
De persoon die ik bovenstaande handleiding heb gestuurd is het gelukt, dus jou gaat het ook zeker lukken! ;) Inderdaad even driver 1.2.8s gebruiken. :) De transponderlijst is vrij eenvoudig aan te passen. Download hier de nieuwe transponders van ziggo:

http://forum.team-mediapo...-netherlands-ziggo-99370/

Pak deze uit, en open de de juiste transponderlist vor jou regio. Open ook het bestand "Cables.xml" welke te vinden is in C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\Tuning

Zoek in deze laatste lijst even naar jou regio (makkelijk te vinden met Control+F) en vergelijk de transponders.. Voor mijn regio (9700) heb ik gelof ik 1 of 2 transponders moeten verwijderen, en ongeveer 4 moeten toevoegen. Zorg ook even dat je dezelfde volgorde hanteert.. Mocht je hééééééél toevallig ook in regio 9700 wonen, dan kan ik mijn transponderlist natuurlijk eventjes uploaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Nu online
OK mooi! Ik heb hem gedownload, ben nu alles opnieuw aan het installeren, laat zo wel even weten of het gelukt is.
powermarcel10 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:32:
[...]

De persoon die ik bovenstaande handleiding heb gestuurd is het gelukt, dus jou gaat het ook zeker lukken! ;) Inderdaad even driver 1.2.8s gebruiken. :) De transponderlijst is vrij eenvoudig aan te passen. Download hier de nieuwe transponders van ziggo:

http://forum.team-mediapo...-netherlands-ziggo-99370/

Pak deze uit, en open de de juiste transponderlist vor jou regio. Open ook het bestand "Cables.xml" welke te vinden is in C:\Program Files (x86)\For The Record\RecorderTuner Service\Tuning

Zoek in deze laatste lijst even naar jou regio (makkelijk te vinden met Control+F) en vergelijk de transponders.. Voor mijn regio (9700) heb ik gelof ik 1 of 2 transponders moeten verwijderen, en ongeveer 4 moeten toevoegen. Zorg ook even dat je dezelfde volgorde hanteert.. Mocht je hééééééél toevallig ook in regio 9700 wonen, dan kan ik mijn transponderlist natuurlijk eventjes uploaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Nu online
Ik heb FTR opnieuw geinstalleerd met alle bijbehorende plugins en software. Mijn mediaportal client op mn HTPC gekoppeld en ik kan nu alle kanalen weer zien. Discovery HD Showcase kon ik eerst niet vinden maar nadat ik mn Anysee op een kortere coax kabel aangesloten had wel.

Alle kanalen die ik heb kan ik nu kijken echter....
Discovery HD Showcase loopt nog steeds niet vloeiend, het flikkeren is nu wel weg maar het beeld stotterd een klein beetje. Alle andere kanalen gaan wel soepel.

Is er iemand die ditzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo iedereen,

ik heb vandaag even een handleiding in elkaar geflanst, waar in ik uitleg hoe je een Anysee tuner aan de praat kunt krijgen in Mediaportal icm fortherecord..

Hier is de link: https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Wellicht ook nuttig om te lezen voor mensen die een andere tuner hebben!

Ik maak binnenkort ook nog even een documentje als toevoeging waar in uitgelegd wordt hoe je meerdere zenders kunt opnemen van één transponder, en hoe je meerdere anysee's tegelijk aan de praat kunt krijgen.. Dit is een eerste "BETA" zeg maar.. Laat maar even weten wat jullie er van vinden, en of er nog cruciale dingen in missen!!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik had goede hoop dat het vanaf vorige week, 01-09-2011, beter zou zijn nu Ziggo het kanalen pakket hier in Den Haag (5555 dus) heeft aangepast. Meer HD kanalen en zenders zitten op een andere plek.
Dus ik VOL GOEDE MOED de laatste drivers installeren van mijn Anysee E30TC DVB-C en wel Version 1.3.4.5 en opnieuw alle kanalen gescand.
Kan mij herinneren dat er ooit 279 kanalen waren gevonden (kan iets minder zijn), maar nu dus 229. Nou is dat niet zo'n punt als ik maar de kanalen heb waar het mij om gaat.
Heb nog steeds dezelfde problemen, bij Eurosport HD heb ik wel geluid maar geen beeld, je ziet af en toe van die lichte vlekjes maar merendeel is het beeld zwart!

Waarom heeft het een aantal drivers geleden wel gewoon gewerkt en nu ineens niet meer?Huh? Het meest stabiele was het bij 1.3.3. beta maar ook daar ging het na verloop van tijd mis.
Ik heb aan mijn hardware niets veranderd, zat nog te denken om nieuwe kabels, stekkers, kastjes etc aan te schaffen maar dacht toen dat het met wat ik nu heb OOK heeft gewerkt.
Ik weet het niet meer ........ was heel enthousiast over Anysee maar die enthousiasme is in zijn geheel helaas verdwenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spiritual89 op 08-09-2011 17:19 ]

• Spiritual89
_ms schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:28:
Heb al sinds januari 2010 een Anysee en loop nu pas voor het eerst tegen iets aan wat ik niet op kan lossen.

Sinds enkele tijd (ik heb sinds een week of 2 een nieuwe pc, win7 64bit) werkt Eurosport HD niet meer zoals het zou moeten. Geluid ed is allemaal prima maar de video stream is er simpelweg niet. VideoReDo geeft aan dat er geen videostream aanwezig is. Ik krijg ook geen melding dat er geen signaal is.

Nieuwe drivers al geprobeerd, werkt niet. Opnieuw gescand, ook niks. Codecs ed is het probleem niet,alle andere (HD) zenders werken perfect. Beide geluidstreams werken. Heb al geprobeerd om een nieuwe transponderlijst te downloaden maar ook dat mag niet baten. 8)7

Weet iemand hier misschien een oplossing?
Ik heb hetzelfde probleem, en ik heb al een keer oudere drivers geprobeerd en dat hielp niet

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
heb ook dezelfde problemen na zender herinrichting bij Ziggo. Heb gisteravond tot laat Mediaportal geinstalleerd icm For THE Record voor het tv gedeelte en tot mijn grote verbazing werkt Eurosport HD helemaal geweldig... Ikke nu niet meer begrijpen!

• powermarcel10
Spiritual89 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:16:
Ik had goede hoop dat het vanaf vorige week, 01-09-2011, beter zou zijn nu Ziggo het kanalen pakket hier in Den Haag (5555 dus) heeft aangepast. Meer HD kanalen en zenders zitten op een andere plek.
Dus ik VOL GOEDE MOED de laatste drivers installeren van mijn Anysee E30TC DVB-C en wel Version 1.3.4.5 en opnieuw alle kanalen gescand.
Kan mij herinneren dat er ooit 279 kanalen waren gevonden (kan iets minder zijn), maar nu dus 229. Nou is dat niet zo'n punt als ik maar de kanalen heb waar het mij om gaat.
Heb nog steeds dezelfde problemen, bij Eurosport HD heb ik wel geluid maar geen beeld, je ziet af en toe van die lichte vlekjes maar merendeel is het beeld zwart!

Waarom heeft het een aantal drivers geleden wel gewoon gewerkt en nu ineens niet meer?Huh? Het meest stabiele was het bij 1.3.3. beta maar ook daar ging het na verloop van tijd mis.
Ik heb aan mijn hardware niets veranderd, zat nog te denken om nieuwe kabels, stekkers, kastjes etc aan te schaffen maar dacht toen dat het met wat ik nu heb OOK heeft gewerkt.
Ik weet het niet meer ........ was heel enthousiast over Anysee maar die enthousiasme is in zijn geheel helaas verdwenen.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar nieuwere drivers betekend bij Anysee niet vanzelfsprekend betere drivers!

In tegendeel zelf lijkt het wel..

Probeer eens driver 1.2.8S. Deze is van eind 2010, maar is bij mij nog altijd erg stabiel.. Heb veel van de nieuwere drivers wel geprobeerd, maar bij de een had ik nog meer last van artifacts en vreemde meldingen dan bij de anderen..

Ik ben sinds driver 1.3.3 gestopt me testen, omdat het toch elke keer weer tegenvalt. Ik wacht eerst wel eens op goede reacties tot ik weer een probeer!

[ Voor 54% gewijzigd door powermarcel10 op 10-09-2011 17:23 ]

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Inderdaad zijn de 1.28s drivers verreweg het meest stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Vanmiddag driver 1.29 beta 0 geïnstalleerd omdat de nieuwste versie niets meer deed. Maar nu kan ik bepaalde premium kanalen waar ik wel voor betaal niet meer kijken. Ik heb de smartcard al omgewisseld, maar dat maakt helemaal geen verschil. Hij vind de kanalen trouwens wel, waarbij ik gebruik heb gemaakt van deze Transponderlist Generator Misschien iets voor in de TS?

Hebben mensen met 1.28s of andere versies hier geen last van? Het gaat dan om kanalen zoals Disney Junior bij Ziggo.

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 10:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sinds 1 september is hier op de kabel bij ziggo van alles veranderd.

Wie heeft een goeie 1111.TPL file zodat ik alle kanalen kan krijgen in mediacenter ?

• alex3305
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:52:
Sinds 1 september is hier op de kabel bij ziggo van alles veranderd.

Wie heeft een goeie 1111.TPL file zodat ik alle kanalen kan krijgen in mediacenter ?
Als je gewoon even de post boven je leest 8)7?

Overigens was ik van het probleem af met zowel 1.29 beta 0 en 1.28s (maar die was singletuner), dus nu nog maar even 1.33.4 (of 1.33 beta 3).

Verwijderd

Damn, nou heb ik al voor de 3de keer dat windows media center de tuner niet meer ziet.
Gisteravond nog tv zitten kijken, zet pc vanmorgen aan voor snelle emailcheck en even het tv nieuws, geen zenders.
pc opnieuw gestart, wmc ziet helemaal geen tuner meer. Sluit de anysee aan op laptop, werkt gewoon met mediaportal aldaar.
Dus op de pc maar gedeinstalleerd, registry cleaner gedraaid, herstart, drivers van december 2010 erop, nog niks. Zo'n beetje alle drivers geprobeert. De anysee viewer, next pvr vinden beiden geen enkele zender.
Anysee staat correct in device manager, usb verwijdert en opnieuw laten installeren, niks helpt. Vorige keren uiteindelijk maar een nieuwe win7 install gedaan, wat een ellende met dat ding. Ik vermoed toch een of andere usb glitch. Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

• Spiritual89
@ Badpritt

Check je ook of je CNO (rechtsbeneden naast klok) ook de goede settings heeft? In mijn geval dus DVB-C 5555 en wat ook nog weleens wilt helpen is van af je Program Files je CNO opstarten als administrator.

Wil je niet ontmoedigen maar ik heb nu 1 jaar en 7 maanden Anysee gehad en eigenlijk alleen maar problemen mee, service gecodeerd, sommige HD zenders niet goed, artifacts, etc.
Het meest stabiel was hij bij mij met 1.3.3 drivers, m.a.w. de nieuwste drivers hoef niet de beste te zijn.
Kijk hier maar eens hoeveel mensen problemen hebben: http://www.degroeneknop.nl/forum/

Succes ermee in ieder geval, ik heb 'm verkocht en heb binnenkort de Humax 5050C.

Verwijderd

@ Spiritual89,
ja, het is inderdaad een draak van een product, eeuwige beta drivers hadden me moeten waarschuwen, maar het zag er zo kek uit. Weet niet hoelang ik dit kreng nou heb, mijn vrouw heeft minstens 50 keer gezegd "schei er toch mee uit". Mijn settings staan dvb-c 1111, heb dat via admin opstarten zonder resultaat ook geprobeert. Het ellendige is dat het 100% werkt, en van de een op de andere dag zonder aanwijsbare reden er mee kapt. Geen zenders meer, een rescan levert geen enkele zender op, en een volgende keer kom ik niet eens zo ver want media center meldt geen tuner gevonden. Oh, the horror.......
Die 5050c heb ik ook staan, aanrader, alleen 1 makke, harde schijf is wat krap aan de maat. Plus dat ik zaken opneem omdat ik geen tijd heb om te kijken, en nou nog meer tijd tekort kom, d'r staan zelfs nog penoza's op...
Maar je gaat er blij mee zijn ;) .

• 777brutus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 13:40
Ik had net als veel mensen het probleem dat eurosport wel geluid en geen beeld .
Heb nu de anysee-tc viewer geinstaleert versie 2.3.4 en heb nu wel eurosport zowel digitaal als hd,de hd kanaalen zitten dan in de 900 nummers.
Via mediacentre lukt het nog steeds niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Ik heb de anysee nu 2 maanden aan mijn htpc hangen en ben er klaar mee. De ene dag werkt de Anysee prima, de andere dag niet meer (service gecodeerd, etc). De beste oplossing voor mij is om handmatig even van regiogebied te wisselen in CNO, op OK te clicken en gelijk weer terug te gaan naar het juiste regiogebied, dan werkt het vaak weer. Ik heb hier echter geen zin in, ik wil op 1 knop drukken en tv kijken.
Ik haal mijn Ziggo decoder maar weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Beste is om de Anysee alleen te gebruiken in Mediaportal volgens mij, zonder CNO en Anysee viewer of wat dan ook. Ik gebruik hem inmiddels al 1,5 jaar elke dag en ik heb nooit de problemen die hierboven worden beschreven. Zeer stabiel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Gezien de reacties hierboven heb ik een goede keus gemaakt door de Humax te kopen (heb hem nog niet, eind volgende week) en wat betreft de "kleine" harde schijf is eenvoudig op te lossen door er een grotere in te bouwen. Zat te denken aan 2 TB ;-)
Ik zal het wel missen de tv op mijn pc maar het is helaas niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
@ Badpritt

Is het mogelijk om de Humax 5050C op de computer te zien. Zoals de Anysee. Zal wel niet maar je hebt 'm dus laat ik het eens vragen ;-)

Mijn pc staat achter de bank en toen ik de Anysee nog had dan kon ik op mijn pc naar een ander programma kijken als mijn vriendin iets op de televisie wilde zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik heb zelf niet de extreme problemen die jullie hebben en met de huidige versie 1.2.8 heb ik al maanden helemaal geen problemen (Anysee E30 Plus ism. Digitenne).

Als jullie nu eens http://www.dvblogic.com/tvsource.php dit proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:31:
@ Badpritt

Is het mogelijk om de Humax 5050C op de computer te zien. Zoals de Anysee. Zal wel niet maar je hebt 'm dus laat ik het eens vragen ;-)

Mijn pc staat achter de bank en toen ik de Anysee nog had dan kon ik op mijn pc naar een ander programma kijken als mijn vriendin iets op de televisie wilde zien.
Ja, via de router benaderbaar wat je opgenomen hebt. Een andere zender kijken niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 20:38 ]

• Spiritual89
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:37:
[...]

Ja, via de router benaderbaar wat je opgenomen hebt. Een andere zender kijken niet.
Maar dus wel een zender live kunnen kijken? Alsof ik naar een zender kijk met Windows Media Center, zo bedoel ik eigenlijk. I.p.v. WMC start ik de Humax op en dan kan ik op mijn computer scherm zeg maar live kijken, denk niet dat het kan maar vraag het toch maar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Spiritual89 op 17-09-2011 16:56 ]

Verwijderd

Spiritual89 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:36:
[...]

Maar dus wel een zender live kunnen kijken? Alsof ik naar een zender kijk met Windows Media Center, zo bedoel ik eigenlijk. I.p.v. WMC start ik de Humax op en dan kan ik op mijn computer scherm zeg maar live kijken, denk niet dat het kan maar vraag het toch maar ;)
Vanaf de humax kan je geen tv kijken via de netwerkverbinding naar je router/pc. Alleen via de hdmi uitgang van de humax (of scart) is er tv te zien. Dus op je pc monitor kan, als die monitor een hdmi ingang heeft en rechtstreeks aangesloten is via humax' hdmi-uitgang.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoToTeMa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb nu sinds enige maanden de Anysee 30TC Pus naar volle tevredenheid draaien met CNO software 1.3.0 en WMC. Na de modificatie van het aantal en plaats van de Transponders bij Ziggo, miste ik in eerste instantie een flink aantal zenders. Na veel gestoei kwam ik erachter dat het heel simpel is om een vernieuwde transponderlijst toe te voegen aan de CNO-sw.
Open eerst de CNO-settings (rechts onderin) en vul daar het juiste Cable_nummer in. Daarna naar EDIT om de Transponderlijst te bewerken. Rechts bovenaan zie je de knop "TP Scan". Na het aanklikken zoekt de CNO naar alle beschikbare Transponders voor het betreffende Cable_number. Als alles gescand is klik je op "Save and Close" om de nieuwe Transponderlijst op de juiste plaats beschikbaar te stellen voor de CNO SW. Na deze handelingen vindt WMC weer alle Ziggo_zenders (286) voor het betreffende Cable_number. Wel natuurlijk even WMC opnieuw naar de zenders laten zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door LoToTeMa op 18-09-2011 19:07 ]

• raddie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb Anysee 30TC plus onlangs in gebruik genomen en het draait prima met CNO 1.2.8s. Ik maak gebruik van MediaPortal + For the Record. Dit met behulp van de handleiding op de first post. Ik moest echter codec van Cyberlink PowerDVD11 gebruiken om het beeld stabiel te houden. Verder werkt alles naar behoren, timeshifting, recording, etc. Mijn Ziggo decoder ligt nu stof te verzamelen in de berging ;)

• Spiritual89
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:36:
[...]

Vanaf de humax kan je geen tv kijken via de netwerkverbinding naar je router/pc. Alleen via de hdmi uitgang van de humax (of scart) is er tv te zien. Dus op je pc monitor kan, als die monitor een hdmi ingang heeft en rechtstreeks aangesloten is via humax' hdmi-uitgang.
Ik vermoede al zoiets, heb wel een nieuw scherm nodig (nu SyncMaster 205bw van Samsung) en wilde eigenlijk een touch screen, maar ga eerst een HDMI switch halen met 4x input en 2x output ingangen. Wil namelijk kunnen switchen tussen computer op televisie of op de beamer.
En zo blijf je maar bezig.

Hoop voor de heren die nu een goed werkende Anysee hebben dat het zo blijft. Bij mij heeft het ook goed gewerkt maar toch nooit echt 100%. Er was altijd wel iets.

Heb de Humax 5050c nu draaien en gewoon alle zenders aanwezig, geen artifacts, lekker opnemen en afspelen. Ben wat dat betreft een blij man. Geen gezeur meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Spiritual89 op 24-09-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Zo nog volop Anysee gebruikers zo te lezen hebben ze dat ding nu al eens goed werkend gekregen onder Windows7X64.

Ik had er vorig jaar meer dan genoeg van en heb een Terratec H7 gekocht wat perfect en sneller werkt. De Anysee kon ik nog voor een goede prijs verkopen.

Terratec H7

Voordeel,

1 Perfect werkende software.
2 Goede, software ondersteuning.
3 Werkt sneller dan de Anysee E30plus.
4 Kan ook als kabel tuner gebruikt worden.

Nadeel
1 Grote kast L,B,H. 14x10x5 600 gram
2 Adapter nodig voor de stroomvoorziening zonder werkt hij niet.
3 Duur inclusief starters pakket €160 tot 200,-
4 Geen Windows mediacenter ondersteuning.

Kortom die Anysee was zo gek nog niet, alleen kreeg ik het niet werkend op mijn Windows7X64 computer.

Lex

[ Voor 20% gewijzigd door LEX63 op 30-09-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Pff. Ik zette afgelopen week mijn computer aan om te ontdekken dat ik zowat geen één zender meer kon ontvangen met firmware 1.3.3 beta 4. Nu weer terug naar 1.2.9 beta 0, maar mis nu weer veel (30) zenders waaronder veel HD zenders.

Dat vind ik zo'n groot nadeel van de Anysee, de brakke driverondersteuning :-(. Vooral met dual tuner. Andere mensen nog tips qua driverversie?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste