maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Ja, TVSource is gewoon compatibel. Op het forum kun je ook lezen dat ze specifiek met de Anysee testen. Daarnaast kun je TVSource zo optimaliseren dat je zelfs op een ION / Atom systeem HD kanalen in Media Center kunt kijken.inVision schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:47:
Heeft iemand al eens geprobeerd om het eea. werkend te krijgen met behulp van: http://www.dvblogic.com/Product/2
Echter verandert dat niets aan de instabiele drivers
Heb nu veranderd naar 1.29s, daar lees ik het minst problemen over.
Ik heb nu trouwens geen last van asynchroon geluid. Wel gehad toen ik ffdshow video codec gebruikte. Ik ben toen overgestapt naar powerdvd11 codec, werkt gewoon vele malen beter.
Verwijderd
Verwijderd
Geen ci module, alleen een smartcard. Waar je vandaan hebt dat het goed werkt is me een raadsel, ik zie weinig tevreden mensen met een anysee. Ikzelf vind het een bagger apparaat, maar dat is maar 1 mening. Inlezen in dit topic is raadzaam, al pak je maar de laatste 10 pagina's.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:09:
Ik begrijp dat dit systeem erg goed werkt en dat er geen extra CI module hoeft te worden aangeschaft? Bvd
Verwijderd
Oei... ik dacht dat het positieve reacties waren. Het leek me juist een erg handig apparaat omdat de module niet meer nodig was. Heeft iemand andere (goedkope) oplossingen?Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
Geen ci module, alleen een smartcard. Waar je vandaan hebt dat het goed werkt is me een raadsel, ik zie weinig tevreden mensen met een anysee. Ikzelf vind het een bagger apparaat, maar dat is maar 1 mening. Inlezen in dit topic is raadzaam, al pak je maar de laatste 10 pagina's.
Bvd
Ik vind het wel een goed apparaat, alleen zijn de drivers niet altijd even goed. Echter heeft de ene user er meer last van dan de andere.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:53:
[...]
Oei... ik dacht dat het positieve reacties waren. Het leek me juist een erg handig apparaat omdat de module niet meer nodig was. Heeft iemand andere (goedkope) oplossingen?
Bvd
Ik heb het anderhalf jaar geprobeerd en hij heeft het af en toe goed gedaan. Maar heb er meer problemen dan plezier van gehad. Ik zou nog wat meer research doen en diverse forums gaan bekijken en dan beslissen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:53:
[...]
Oei... ik dacht dat het positieve reacties waren. Het leek me juist een erg handig apparaat omdat de module niet meer nodig was. Heeft iemand andere (goedkope) oplossingen?
Bvd
Succes!
Zie \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:53:
Heeft iemand andere (goedkope) oplossingen?
De zenders die de "Geen tv-signaal" melding geven:
- Discovery chanel
- Kindernet/comedy central
- MTV
- Animal planet
- Nickelodeon

Lijkt mij ok, toch?
Versie en CNO settings:

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad)? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Iets anders dat mij nog opvalt. Sinds begin september zijn de meeste Nederlandse zenders bij Ziggo in HD. Deze krijg ik ook netjes door allemaal. Maar wat ik vreemd vind is dat als ik bij mijn ouders tv kijk via de Samsung HD decoder er bij RTL7 de toevoeging HD bij de naam staat, terwijl dit bij mij op de htpc niet het geval is (bij alle andere HD zenders wel). Krijg ik RTL7 dan wel door in HD?
Ik had exact hetzelfde: meeste zenders werden vanzelf HD bij Ziggo, behalve RTL7. Ook Discovery was bij mij ook verdwenen. Op de volgende manier opgelost:Spurlie schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:03:
[..]
Iets anders dat mij nog opvalt. Sinds begin september zijn de meeste Nederlandse zenders bij Ziggo in HD. Deze krijg ik ook netjes door allemaal. Maar wat ik vreemd vind is dat als ik bij mijn ouders tv kijk via de Samsung HD decoder er bij RTL7 de toevoeging HD bij de naam staat, terwijl dit bij mij op de htpc niet het geval is (bij alle andere HD zenders wel). Krijg ik RTL7 dan wel door in HD?
1. Nieuwe transponderlijst aangemaakt op http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
2. Transponderbestand in de juiste map gezet: (uit mijn hoofd) Program Files/Anysee/driver/transponder/cable
3. In de CNO settings (zie jouw screenshot) opnieuw 1111 geselecteerd bij Cable
4. In Windows Media Center opnieuw laten zoeken naar tv-zenders
5. Voila. Ook rtl7 is nu HD en Discovery is back. Geen HD helaas...
Ik heb dus alleen ervaring met WMC, niet met Media Portal, maar dat zal t/m stap 3 wel hetzelfde zijn.
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Bedankt! Dit was de oplossing voor beide problemen. Alle zenders werken nu prima.K-Jay schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:59:
[...]
Ik had exact hetzelfde: meeste zenders werden vanzelf HD bij Ziggo, behalve RTL7. Ook Discovery was bij mij ook verdwenen. Op de volgende manier opgelost:
1. Nieuwe transponderlijst aangemaakt op http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/
2. Transponderbestand in de juiste map gezet: (uit mijn hoofd) Program Files/Anysee/driver/transponder/cable
Ik heb dus alleen ervaring met WMC, niet met Media Portal, maar dat zal t/m stap 3 wel hetzelfde zijn.
Ik miste ook een aantal zenders. De nieuwste anysee driver was al geïnstalleerd en de transponderlist-generator bood geen verbetering. Met de tip van LoToTeMa was alles opgelost. Ook de HD zenders doen het prima. Thanx!K-Jay schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:59:
[...]
Ik had exact hetzelfde: meeste zenders werden vanzelf HD bij Ziggo, behalve RTL7. Ook Discovery was bij mij ook verdwenen. Op de volgende manier opgelost:
De nieuwste Nvidia driver i.c.m. met Windows Media Center lijkt trouwens geen goed idee. Levert bij mij zwart beeld op (geluid komt dan nog wel goed door).
Anysee CNO 1.3.6.84 Beta
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20111028.zip
File Size: 6.70 MB
Version: 1.3.6.84 beta
Author: Anyseedirect.eu
Email: info[at]anyseedirect[dot]eu
Date: 01. November 2011
Description:
Driver versie 2011.10.27 AD01062028
CNO 1.3.6.84
Fixed kernel error and crashing CNO after sleep in some cases
Added Danmark DVB-C Channel list
Some minor bugfixes
Fixed E30Plus usage in CNO
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Heb ik ff geprobeerd, maar alleen maar artifacts.. Snel weer terug gegaan naar versie 1.28sinVision schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:09:
Nieuwe driver: http://www.anyseedirect.e...8%3Aanysee-cno-13684-beta
Anysee CNO 1.3.6.84 Beta
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20111028.zip
File Size: 6.70 MB
Version: 1.3.6.84 beta
Author: Anyseedirect.eu
Date: 01. November 2011
Description:
Driver versie 2011.10.27 AD01062028
CNO 1.3.6.84
Fixed kernel error and crashing CNO after sleep in some cases
Added Danmark DVB-C Channel list
Some minor bugfixes
Fixed E30Plus usage in CNO
Verwijderd
Heb al een jaar of wat Anysee E30 PLUS in de kast. Ik kon er niks mee. Heel labiel zootje. Nou las ik ergens dat hij goed werkt onder Windows 7 vanuit het Media Centre en je dan van Anysee niks meer hoef te installeren. Het werkte alleen op de FTA kanalen. Maar kaart zo lang niet gebruikt, dat ik die eerst moest activeren. Gecodeerde kanalen doen het daarna echter nog niet. Ligt dat aan de kaart? Is die nu geactiveerd? Kan ik dat zien.
Inmiddels heb ik de Anysee CNO driver geinstalleerd. versie april 2011. Zag er goed uit met de afstandsbediening werkend warempel, maar geen gecodeerde kanalen. Wel info over de kaart in CNO, maar kan ik zien of hij geactiveerd is? Systeemherstel gemaakt terug naar Windows originele driver. CNO stond er nog. Die verwijderd met "Programma's en onderdelen" ook de hele Anysee viewer maar gelijk verwijderd.
Kijken: Alleen FTA kanalen. Activatie aangevraagd. (Oude digitenne kaart.) Eerst kreeg ik nog gemeld "Service gecodeerd" en ineens dat er geen ontvangers meer beschikbaar zijn. Dat ben ik na veel installatie gedoe van MCE nu weer kwijt. Krijg nu weer "Service gecodeerd" en wel dus alle FTA kanalen. Heb het alweer helemaal gehad. Zal nog een keer de driver van oktober 2011 proberen. Ik laat het jullie weten. Hier is zo veel gepost dat ik er verder weinig aan heb, heb er lang genoeg in gezocht. Kunnen de deskundigen er nog iets van zeggen, of hebben die het DVBT E30 boek inmiddels definitief dicht gedaan?
De drivers staan hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 00:27 . Reden: Driver url toegevoegd. ]
Hoi René,Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:19:
Hoi hier allemaal,
Heb al een jaar of wat Anysee E30 PLUS in de kast. Ik kon er niks mee. Heel labiel zootje. Nou las ik ergens dat hij goed werkt onder Windows 7 vanuit het Media Centre en je dan van Anysee niks meer hoef te installeren. Het werkte alleen op de FTA kanalen. Maar kaart zo lang niet gebruikt, dat ik die eerst moest activeren. Gecodeerde kanalen doen het daarna echter nog niet. Ligt dat aan de kaart? Is die nu geactiveerd? Kan ik dat zien.
Inmiddels heb ik de Anysee CNO driver geinstalleerd. versie april 2011. Zag er goed uit met de afstandsbediening werkend warempel, maar geen gecodeerde kanalen. Wel info over de kaart in CNO, maar kan ik zien of hij geactiveerd is? Systeemherstel gemaakt terug naar Windows originele driver. CNO stond er nog. Die verwijderd met "Programma's en onderdelen" ook de hele Anysee viewer maar gelijk verwijderd.
Kijken: Alleen FTA kanalen. Activatie aangevraagd. (Oude digitenne kaart.) Eerst kreeg ik nog gemeld "Service gecodeerd" en ineens dat er geen ontvangers meer beschikbaar zijn. Dat ben ik na veel installatie gedoe van MCE nu weer kwijt. Krijg nu weer "Service gecodeerd" en wel dus alle FTA kanalen. Heb het alweer helemaal gehad. Zal nog een keer de driver van oktober 2011 proberen. Ik laat het jullie weten. Hier is zo veel gepost dat ik er verder weinig aan heb, heb er lang genoeg in gezocht. Kunnen de deskundigen er nog iets van zeggen, of hebben die het DVBT E30 boek inmiddels definitief dicht gedaan?
De drivers staan hier.
dat is wel erg negatief en teneergeslagen allemaal!
Frustrerend dat het niet werkt.. Wat mij betreft zijn de Anysee tuner helemaal geen gesloten boek! Ik gebruik hem iedere dag met volle tevredenheid..
Echter gebruik ik heb icm Mediaportal.. Maar ook in Mediacenter heb ik hem tot volle tevredenheid gebruikt.
Ga eens als volgt te werk:
-De-installeer je huidige driver en start je pc opnieuw op.
-Download en installeer driver 1.28s(http://www.anyseedirect.e...2-drivers-en-plugins.html) (2e van onderen) , en kies tijdens de installatie voor de 2e optie: "Enable MS Windows Media Center virtual DVB-C Tuner." In tegenstelling tot wat logisch is, is bij Anysee een nieuwere driver niet per se altijd een betere driver. Ik gebruik (en velen met mij) nog steeds de wat oudere 1.28s driver. Deze werkt gewoon super, zonder artifacts en problemen na standby.. Ik denk dat het een beetje een toevalstreffer is geweest van Anysee.
Zorg ervoor dat CNO (onder in je systeemvak) goed is ingesteld.. Volg tijdens de installatie van media center deze handleiding: http://www.anysee.com/eng/download/TC_Series.php (onderste download linkje)
Succes!
ik wil thuis streamen naar tv's, tablets en phones .. of zelfs picture in picture op de tv ..
Tja vanalles
als jij je 2e anysee tuner nu gewoon is ff gaat kopen. Dan kun je checken of je dezelfde troubles hebt als bij mij!!!powermarcel10 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:24:
[...]
Hoi René,
dat is wel erg negatief en teneergeslagen allemaal!
Frustrerend dat het niet werkt.. Wat mij betreft zijn de Anysee tuner helemaal geen gesloten boek! Ik gebruik hem iedere dag met volle tevredenheid..
Echter gebruik ik heb icm Mediaportal.. Maar ook in Mediacenter heb ik hem tot volle tevredenheid gebruikt.
Ga eens als volgt te werk:
-De-installeer je huidige driver en start je pc opnieuw op.
-Download en installeer driver 1.28s(http://www.anyseedirect.e...2-drivers-en-plugins.html) (2e van onderen) , en kies tijdens de installatie voor de 2e optie: "Enable MS Windows Media Center virtual DVB-C Tuner." In tegenstelling tot wat logisch is, is bij Anysee een nieuwere driver niet per se altijd een betere driver. Ik gebruik (en velen met mij) nog steeds de wat oudere 1.28s driver. Deze werkt gewoon super, zonder artifacts en problemen na standby.. Ik denk dat het een beetje een toevalstreffer is geweest van Anysee.
Zorg ervoor dat CNO (onder in je systeemvak) goed is ingesteld.. Volg tijdens de installatie van media center deze handleiding: http://www.anysee.com/eng/download/TC_Series.php (onderste download linkje)
Succes!
In het begin (ongeveer een jaar geleden) had ik ook veel problemen met de anysee E30TC plus. O.a. plots niet kunnen bekijken van gecodeerde zenders. Dit had ik destijds opgelost door de kaart in een andere digitale ontvanger te stoppen. Als ik na een tijdje daarop de gecodeerde zenders weer kon ontvangen lukte dat daarna ook i.c.m. anysee. Let wel op als je Ziggo als aanbieder hebt je wel na aankoop van je digitale tvkaart je deze wel geactiveerd moet hebben voordat je die kan gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:19:
Hoi hier allemaal,
Op dit moment werkt bij mij de 'Anysee CNO 1.3.3 beta3' (1 na nieuwste) het beste. Hierbij heb je ook een optie om smartcard informatie uit te lezen, zo weet je meteen of je smartcard er goed inzit en herkend wordt.
ik heb met al die nieuwe drivers last van artifacts.. Echt constant.. Alleen driver 1.28s diet het bij mij goed..
maar der is een verschil he, wat ik begrijp is dat zij gebruik maken van MCE en wij van MP, bij mij werkt 1.2.8a of s goed. Op jouw advies heb ik nu s draaien.powermarcel10 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:17:
Wat vreemd,
ik heb met al die nieuwe drivers last van artifacts.. Echt constant.. Alleen driver 1.28s diet het bij mij goed..
Inderdaad, alle andere versies zijn ruk op MP, vanavond even experimenteren met MCE, als ik daar weer gewoon stabiel tv kan kijken met 2 tuners, dan ga ik gewoon weer terug naar MCE.
Ja das waar.. Daar dacht ik ook nog aan. Vreemd dat dat zo'n verschil maakt.. Ik heb alles nu redelijk stabiel draaien in Mediaportal, en heb Mediaportal tot in de puntjes toe gefine-tuned, dus ga voor geen goud terug naar MCE. Ik kan echt niet zonder plugins als rockstar, onlinevideo's, file explorer, mp-tvseries, movingpinctures etc..Sa1 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:46:
[...]
maar der is een verschil he, wat ik begrijp is dat zij gebruik maken van MCE en wij van MP, bij mij werkt 1.2.8a of s goed. Op jouw advies heb ik nu s draaien.
Inderdaad, alle andere versies zijn ruk op MP, vanavond even experimenteren met MCE, als ik daar weer gewoon stabiel tv kan kijken met 2 tuners, dan ga ik gewoon weer terug naar MCE.
Maar ik begrijp dat er mensen zijn die geen zin in gedoe hebben en de voorkeur geven aan mce..
Tjah, mijn voorkeur gaat ook 100% zeker uit naar MP, echter heb ik gewoon de problemen met 2 tuners, ik heb nu echt 1 tuner aangesloten, de andere ligt los en alle problemen zijn weg. Werkt gewoon weer als je zou verwachten. 2e tuner er bij.. hoppla, weer gezeik met traag zappen, kanalen gecodeerd, tvserver hangs. Heel apart allemaal. Dus denk dat ik m'n 2e anysee tuner maar in de verkoop gooi en klaarpowermarcel10 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:05:
[...]
Ja das waar.. Daar dacht ik ook nog aan. Vreemd dat dat zo'n verschil maakt.. Ik heb alles nu redelijk stabiel draaien in Mediaportal, en heb Mediaportal tot in de puntjes toe gefine-tuned, dus ga voor geen goud terug naar MCE. Ik kan echt niet zonder plugins als rockstar, onlinevideo's, file explorer, mp-tvseries, movingpinctures etc..
Maar ik begrijp dat er mensen zijn die geen zin in gedoe hebben en de voorkeur geven aan mce..
Het zwarte beeld bij MCE zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door de laatste officiële Nvidia driver.Sa1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:26:
[...]
MCE deed het overigens wel, maar had zwart beeld.. . dus moet weer met m'n codecs aan de slag waar ik ECHT geen zin in heb...
Er is inmiddels een beta versie uit die dat verhelpt.
oh, dat zou ook heel goed kunnentboynl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:45:
[...]
Het zwarte beeld bij MCE zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door de laatste officiële Nvidia driver.
Anders even kijken bij LaptopVideo2Go, die hebben aangepaste INFs voor 'alle' gpu's.Sa1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:10:
[...]
oh, dat zou ook heel goed kunnendan gaan we die vanavond maar is installeren. Jammerlijk genoeg is dat nogal een gedoetje bij m'n Asrock Vision3D, moet 2 bestanden gaan aanpassen. maar goed, hebben we weer wat te doen
Inderdaad, daar lag het aan. Nieuwe driver geïnstalleerd. En beeld.tboynl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:45:
[...]
Het zwarte beeld bij MCE zal waarschijnlijk veroorzaakt worden door de laatste officiële Nvidia driver.
Meest frustrerende is dat het gewoon werkt. RTL4 HD paar uur gekeken, zonder haperingen geen problemen niets. 2 Tuners, afzonderlijk dingen opnemen, afspelen.
WAAROM!!!!! Liever wil ik gewoon MediaPortal, maarja.
En heb je Mediaportal al eens geprobeerd icm fortherecord? Wellicht krijg je dat wel stabiel aan de praat..Sa1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:45:
[...]
Inderdaad, daar lag het aan. Nieuwe driver geïnstalleerd. En beeld.
Meest frustrerende is dat het gewoon werkt. RTL4 HD paar uur gekeken, zonder haperingen geen problemen niets. 2 Tuners, afzonderlijk dingen opnemen, afspelen.
WAAROM!!!!! Liever wil ik gewoon MediaPortal, maarja.
Ik heb een tijdje geleden eens een handleiding gemaakt icm fortherecord.. Welliswaar voor gebruik met 1 tuner, maar wellicht heb je er iets aan:
https://docs.google.com/v...lNTBjNDQ5MjFj&hl=nl&pli=1
[ Voor 21% gewijzigd door powermarcel10 op 17-11-2011 23:35 ]
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, daar ging het toen compleet mis op haperingen in het scherm. Toen ben ik over gegaan op TVServer. Later bleek dit niet aan 4TR te liggen. Dus die kan ik inderdaad nog wel een keer proberen. Nadeel is alleen dat je dan geen teletekst hebt.powermarcel10 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:34:
[...]
En heb je Mediaportal al eens geprobeerd icm fortherecord? Wellicht krijg je dat wel stabiel aan de praat..
Ik heb een tijdje geleden eens een handleiding gemaakt icm fortherecord.. Welliswaar voor gebruik met 1 tuner, maar wellicht heb je er iets aan:
https://docs.google.com/v...lNTBjNDQ5MjFj&hl=nl&pli=1
Verwijderd
Sa1 zou ik mogen vragen waar het aan lag?Sa1 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:21:
[...]
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, daar ging het toen compleet mis op haperingen in het scherm. Toen ben ik over gegaan op TVServer. Later bleek dit niet aan 4TR te liggen. Dus die kan ik inderdaad nog wel een keer proberen. Nadeel is alleen dat je dan geen teletekst hebt.
Heb laatst ook de handleiding geprobeerd maar kreeg stotterend beeld (en groene strepen maar dat is voor een latere zorg)....ga de hele boel nu opnieuw installeren en wie weet heb ik er nog wat aan tijdens de installatie
Echter zou ik graag eens naar een nieuwere versie updaten, omdat deze sneller zouden zappen en ik af en toe last heb van BSOD's
De versies die ik o.a. heb geprobeerd zijn de 1.3.3 beta3 en 1.3.6.84
Echter als ik hier de installatie van uitvoer dan blijft de installatie altijd hangen nadat het schermpje van de driver install gesloten wordt (bij created uninstaller). Hierdoor wordt de CNO niet geïnstalleerd en kan ik de Anysee dus niet gebruiken. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en heeft iemand hier wellicht een oplossing voor?
Ik gebruik altijd de volgende methode van uninstall en install, waarbij ik de Anysee van te voren los koppel:
Ik weet niet of dat helpt, maar met alle drivers doe ik eerste de oude drivers verwijderen. Dan ga ik nog naar apparatenbeheer en verwijder daar de drivers nog een keer. Dan verwijder ik in C:/pragram files of c:/program files(X86) (Ligt aan of je window 64 bit of 32 bit hebt.) de anysee map. Dan ga ik naar c:/program data en verwijder ik de map CNO. Dan ga ik naar C:/windows/system32 en verwijder ik anyseeTU.inf. Dan ga ik naar C:/windows/system32/drivers en verwijder ik anyseeAUDB.rom, anyseeAUDC.rom en anyseeTU.sys. Dan restart de PC.
Als hij opgestart is download en pak uit: **** Dan klik met de rechtermuis op die file en kies:"Als administrator uitvoeren."
Het installatie bestand stond op deze schijf en als ik hiervanaf start loopt de install vast. Zet ik de install in een map op de c schijf dan loopt 'ie wel gewoon door.
Echt vreemd, maarja hij doet het nu in ieder geval!
Als ik het zou weten dan vertelt ik het je direct. Bij mij haperen alleen de HD zenders. Worden aangestuurd door het Microsoft DTV codec. Bij MediaCenter werkt dit perfect, geen problemen met HD zenders, alleen in MediaPortal, zowel met TVServer als met 4TR, dus het ligt echt aan de codecs. Maarja. Er was hier iemand die het advies gaf om met de audio codecs te gaan spelen, maar ook dat mag niet helpen. Dus, m.a.w. ik kijk op het moment geen HD zenders.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:04:
[...]
Sa1 zou ik mogen vragen waar het aan lag?![]()
Heb laatst ook de handleiding geprobeerd maar kreeg stotterend beeld (en groene strepen maar dat is voor een latere zorg)....ga de hele boel nu opnieuw installeren en wie weet heb ik er nog wat aan tijdens de installatie
Verwijderd
Ik heb zelf geen ervaring met Windows Media Center alleen met MediaPortal icm TVserver.Sa1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:01:
[...]
Als ik het zou weten dan vertelt ik het je direct. Bij mij haperen alleen de HD zenders. Worden aangestuurd door het Microsoft DTV codec. Bij MediaCenter werkt dit perfect, geen problemen met HD zenders, alleen in MediaPortal, zowel met TVServer als met 4TR, dus het ligt echt aan de codecs. Maarja. Er was hier iemand die het advies gaf om met de audio codecs te gaan spelen, maar ook dat mag niet helpen. Dus, m.a.w. ik kijk op het moment geen HD zenders.
Werkte perfect maar ik kon alleen HD zenders kijken met de powerdvd codecs alle overige trokken HD niet.
Ik krijg zelf 4tr niet (goed) aan de praat dus kan dit nu nog niet testen icm 4tr maar misschien heb je er wat aan
Bedankt iig, maar helaas lukt dat ook niet. Het gekke is ook dat het allemaal wel soepel begint. Dus zowel de PowerDVD als de Microsoft DTV Codecs beginnen de eerste 2 tot 4 minuten goed. Daarna begint het pas te haperen. Nu heb ik wel gelezen dat er meer mensen met 'soort gelijke' problemen zijn sinds 1.2.0 (ik draai 1.2.1), wellicht dat ik misschien wel weer 1.1.3 een keer ga proberen om dit uit te sluiten. Maar eerst even druk zat met andere dingenVerwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:54:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met Windows Media Center alleen met MediaPortal icm TVserver.
Werkte perfect maar ik kon alleen HD zenders kijken met de powerdvd codecs alle overige trokken HD niet.
Ik krijg zelf 4tr niet (goed) aan de praat dus kan dit nu nog niet testen icm 4tr maar misschien heb je er wat aan
Hoi Sa1,Sa1 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 15:54:
[...]
Bedankt iig, maar helaas lukt dat ook niet. Het gekke is ook dat het allemaal wel soepel begint. Dus zowel de PowerDVD als de Microsoft DTV Codecs beginnen de eerste 2 tot 4 minuten goed. Daarna begint het pas te haperen. Nu heb ik wel gelezen dat er meer mensen met 'soort gelijke' problemen zijn sinds 1.2.0 (ik draai 1.2.1), wellicht dat ik misschien wel weer 1.1.3 een keer ga proberen om dit uit te sluiten. Maar eerst even druk zat met andere dingen))
misschien kan je eens een andere tsreader.ax proberen? Kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...eader-development-102693/
Je kunt het beste die TsReader_noStopMod31.zip proberen.
Bestand even in C:\Programfiles\Team Mediaportal\Mediaportal plakken en uitvoeren..
ja precies, dat had ik dus ook gevonden. Ben der wel wat mee bezig geweest, maar weet niet of ik uiteindelijk de juiste te pakken heb gehad.. Maar dit zou de juist emoeten zijn?powermarcel10 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 00:13:
[...]
Hoi Sa1,
misschien kan je eens een andere tsreader.ax proberen? Kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...eader-development-102693/
Je kunt het beste die TsReader_noStopMod31.zip proberen.
Bestand even in C:\Programfiles\Team Mediaportal\Mediaportal plakken en uitvoeren..
Anysee CNO 1.3.6.85
File Name: anyseeDriver_Setup_CNO_20111130.zip
File Size: 6.72 MB
Author: Anyseedirect
Date: 01. December 2011
Description:
- LNB Power on fix in driver at startup for TV source users
die wil ik laten werken in mediaportal maar ik begin dus er 1 te laten werken in mp. alleen als ik met mp kanalen uit lees bijven alle kanalen (behalve fta) gecodeerd.
heb ook al met dvblink gestoeit maar ook daar blijven de kanalen gecodeerd en krijg ik ze dus niet afgespeeld in mp/dvblink..
heb van alles geprobeert ook opties als splug en andere soortgelijke opties. maar krijg het gewoon niet voor elkaar..
iemnand mss een idee? heb ziggo n.brabant/limburg 1111.
mvg
hmm
RIG:
Intel e8400 i.c.m. gigabyte P35DS4
2GB ram
AMD 5770 1GB via HDMI verbonden met receiver
Iscsi target 30 GB t.b.v media center record locatie
Overige informatie :
Onkyo TX-NR609 met Samsung HDMI monitor 260HD
Anysee stuurprogramma versie volgens windows apparaatbeheer : 1.6.19.13
Installatie stappen :
1. Anysee driver, installeren zoals bedoelt is voor Media center gebruik.
Anysee configuratiestappen doorlopen, en de volgende optie aanvinken : "Disable the sleepmode while Windows Media center is running"
2. Bitstream aanzetten, gebruik daar deze HOWTO voor
3. Zenders laten zoeken in media center, en de HD zenders sorteren.
Als je de stappen goed volgt, zal je receiver nu de lipsync correctie uitvoeren, veelal gebeurd dit in de eerste 5a 10 seconden nadat je van zender verwisseld.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
hmm
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Heb je mijn handleiding al eens gelezen? Gaat wel over fortherecord icm Mediaportal, maar is deels ook wel te gebruiken met de TV server van Mediaportal zelf mocht je die willen gebruiken. (al behaal ik betere en vooral stabielere resultaten met fortherecord)style2k schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:44:
ja heb dus van alles geprobeert . alles werkt ook maar ook via anysee driver krijg ik dus gewoon zwart beeld op gecodeerde kanalen . enige wat werkt is nederland 1 omdat die niet gecodeerd is
Hier een linkje naar de handleiding: https://docs.google.com/v...lNTBjNDQ5MjFj&hl=nl&pli=1
nee ook daar werkt het niet .
het probleem begint al bij dvblink/tvsource.. alle kanalen kan ik inlezen maar zelfs vanuit dvblink krijg ik nix afespeeld behalve nederland 1 en een paar ongecodeerde zenders,..
@marcel
o die guide zal ik is gaan bekijken die heb ik volgens mij nog niet gezien. tnx
[ Voor 21% gewijzigd door style2k op 15-12-2011 18:46 ]
hmm
Als je mijn handleiding precies volgt moet het goed komen.. Ik kijk op deze manier al tijden naar live tv via Mediaportal, en dat werkt behoorlijk goed..style2k schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:43:
@freak
nee ook daar werkt het niet .
het probleem begint al bij dvblink/tvsource.. alle kanalen kan ik inlezen maar zelfs vanuit dvblink krijg ik nix afespeeld behalve nederland 1 en een paar ongecodeerde zenders,..
@marcel
o die guide zal ik is gaan bekijken die heb ik volgens mij nog niet gezien. tnx
- Klopt het inderdaad dat dit apparaatje samengaat met een Ziggo kaart voor digitale tv? Volgens mij is de kaart DVB-C of DVB-T.
- Kan ik hiermee opnemen onder Windows Media Center? Volgens de meeste reviews wel, maar ik vroeg me vooral af of het kan op een schijf die anders is dan je bootschijf. Bijvoorbeeld op een HDD als je boot-drive een SSD is...
- Kan ik hierbij ook terugspoelen, zoals op zo'n Humax HD digitale ontvanger. Dit is een punt waar ik niets over kon vinden op internet... Dit ook het liefst op Windows Media Center...
Costijn
Op al je vragen: JAcosmo50 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:37:
Ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen. Hierin zit een Anysee E30TCplus. Ik heb deze gekozen omdat hij volgens mij Ziggo kaarten kan lezen, en volgens een review is dit de beste optie. Nu vroeg ik mij een paar dingen af:Iemand die weet of dit kan, of iemand die er ervaringen mee heeft? Bij voorbaat dank!
- Klopt het inderdaad dat dit apparaatje samengaat met een Ziggo kaart voor digitale tv? Volgens mij is de kaart DVB-C of DVB-T.
- Kan ik hiermee opnemen onder Windows Media Center? Volgens de meeste reviews wel, maar ik vroeg me vooral af of het kan op een schijf die anders is dan je bootschijf. Bijvoorbeeld op een HDD als je boot-drive een SSD is...
- Kan ik hierbij ook terugspoelen, zoals op zo'n Humax HD digitale ontvanger. Dit is een punt waar ik niets over kon vinden op internet... Dit ook het liefst op Windows Media Center...
Costijn
Verwijderd
Probeer op nieuwe vertex3 te installeren maar kon niet verder dan blauwe infoscherm.
Ook oplaptop met vertex3 zelfde probleem.
Alle versies al geprobeerd, ook uitpakprogramma's.
Installatie lijkt in eerste instantie normaal te verlopen, maar dan ineens heel rap, geen dialogen o.i.d.
Als pagina krijg ik:
file:///C:/Program%20Files%20(x86)/anysee/Driver/anysee_Driver_Changes.html
Wie weet hierop een antwoord? Héél graag
Die is hier te downloaden:
http://www.ocztechnology....oDrive_3_X2_and_Synapse_/
Nadeel is wel dat je je SSD uit je pc moet halen, aan een andere moet hangen en pas dan kunt updaten.. Wanneer de drive als boot station wordt gebruikt is deze namelijk niet te updaten..
Succes! En laat maar even weten hoe het is afgelopen..
Als je niet alle zenders kunt vinden, dan ligt dit 100% zeker aan je signaal!
Of aan een verouderde transponderlijst.. Een aantal keren zoeken levert ook vaak resultaat op..Vjenne-ICT schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:42:
Even ene TIP die ik uit ervaring met jullie kan delen.
Als je niet alle zenders kunt vinden, dan ligt dit 100% zeker aan je signaal!
Zo is het maar net!powermarcel10 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:49:
[...]
Of aan een verouderde transponderlijst.. Een aantal keren zoeken levert ook vaak resultaat op..
Ik heb alleen nu het probleem dat mijn geluid wegvalt... wat natuurlijk erg irritant is.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als ik van kanaal overschakel is het geluid er weer voor een 2 a 3 tal minuten. Beeld heb ik verder geen problemen mee.
Verwijderd
Maar ik wil graag zoals voorheen op bureaublad op anysee-icoon kunnen klikken, en dan TV kijken in het schermpje op de monitor dat dan direct verschijnt, dus niet via MC oid.
Daarnaast crasht de N7 volledige als ik meer dan 10x achter elkaar van elkaar van kanaal wissel. Hij is niet meer te pingen en alleen een reset van de firmware en opnieuwe alle kanelen in zowel de N7 als de DVBLink software biedt uitkomst. Ik kan natuurlijk een defect exemplaar hebben, maar ik overweeg hem om te ruilen voor een E30 of E7 als het daarmee mogelijk is om wel snel van kanaal te wisselen.
Ik gebruik de N7 icm ziggo
Heb je wel de laatste firmware en software?
[ Voor 30% gewijzigd door HEY_DUDE op 07-01-2012 20:42 ]
+1, Ik hoop dat je het kastje houdt en ons op de hoogte houdt van de toekomstige oplossing (if any)inVision schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:25:
Shithoop maar dat je een gaar exemplaar hebt, want ik heb me zinnen ook gezet op die N7...
Heb je wel de laatste firmware en software?
Heb het probleem met het wegvallende geluid nog steeds niet weten op te lossen! Iemand nog tips?Vjenne-ICT schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:58:
[...]
Zo is het maar net!
Ik heb alleen nu het probleem dat mijn geluid wegvalt... wat natuurlijk erg irritant is.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als ik van kanaal overschakel is het geluid er weer voor een 2 a 3 tal minuten. Beeld heb ik verder geen problemen mee.
Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!
Dat heeft weinig met de gebruikte tuner te maken, meer met de software. Als je bv MP of For the Record tv-server gebruikt worden de opnames opgeslagen in .ts formaat zoals ze ook binnenkomen (dus MPEG2 of MPEG4).d.baars schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:
Wat ik nou nergens terug kan vinden, is het nou wel of niet mogelijk om zonder gespecialiseerde tools in een redelijk universeel bestandsformaat opnames in op te slaan met deze tuner.
Verwijderd
Kun je nog wat meer vertellen ondertussen. Namelijk ook net zo'n Netwerk streamer besteld...
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 00:32 ]
Dit is in ieder geval niet standaard zo in te stellen.. Uiteraard is het voor elkaar te krijgen, maar niet volgens hele makkelijke wegen..d.baars schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:
Wat ik nou nergens terug kan vinden, is het nou wel of niet mogelijk om zonder gespecialiseerde tools in een redelijk universeel bestandsformaat opnames in op te slaan met deze tuner. Of dit nou mpg, mpg2, mp4 is maakt niet uit, zolang het maar niet gebonden is aan Windows of het AnySee programma.
Je zou natuurlijk software kunnen installeren die de MPEG streams converteerd naar het gewenste bestandformaat, en dit wellicht via een bat file automatisch laten doen.. Maar echt ideaal is dat natuurlijk niet..
Heb sinds oktober 2009 een e30tc dual tuner opstelling in een 32bits windows 7 omgeving.
Er zit 4gb in de htpc en een quad core amd.
1. Ik heb de kanaalvolgorde enigszins aangepast, wat sd kanalen naar voren gehaald voor rtl5 t/m veronica en national geographic op 18. Erg vaak (1x per dag a 2 dagen) worden de zenders of uitgevinkt in de gids (bij kanalen bewerken) of terug gezet in de 900 range. Hoe kan ik er voor zorgen dat de zender volgorde blijft staan zoals ik wil.
2. Ik lees veel over traag zappen. Heb een philips ir + afstandbediening voor mce.
Ik heb bij zappen tussen sommige kanalen dat ik de knoppen echt diep moet indrukken om van kanaal te switchen. En dan switchts mce ineens 2-3 kanalen tegelijk of nog steeds niet. En bij andere kanalen gaat het wel gewoon direct goed. Het lijkt wel of de afstandbediening niet goed reageert? (er zitten nieuwe batterijen in en de ir receiver is goed zichtbaar). Als ik de ir receiver uit de usb haal dan lijkt het weer heel even goed te zijn (maar dat weet ik niet zeker).
Verwijderd
1. Pas de kanaalvolgorde aan in DVBlink en niet in MCE. (Had namelijk zelfde probleem)sahinasappelsap schreef op zondag 29 januari 2012 @ 18:55:
Misschien iemand die me hier kan helpen met een tweetal problemen die ik heb.
Heb sinds oktober 2009 een e30tc dual tuner opstelling in een 32bits windows 7 omgeving.
Er zit 4gb in de htpc en een quad core amd.
2. Lijkt me een defecte remote. Ken je niemand waarvan je er een kunt lenen?
Er zijn ook diverse tools/utilities waarmee je de MCE remote kunt instellen. Reageert deze wel goed?
Edit: las hier overheen: Heb een philips ir + afstandbediening voor mce. , Sorry.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 18:56 ]
Ik gebruik geen dvblink icm mediacenter op dit moment. Ben er een tijdje terug wel naar wezen kijken, maar destijds ontbrak het aan een goede handleiding en volgens mij moet je best wel veel instellen wil je dvblink goed aan de praat krijgen. Als je hier toevallig tips voor hebt, graagVerwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 18:52:
[...]
1. Pas de kanaalvolgorde aan in DVBlink en niet in MCE. (Had namelijk zelfde probleem)
2. Lijkt me een defecte remote. Ken je niemand waarvan je er een kunt lenen?
Er zijn ook diverse tools/utilities waarmee je de MCE remote kunt instellen. Reageert deze wel goed?
Edit: las hier overheen: Heb een philips ir + afstandbediening voor mce. , Sorry.
De remote doet het zelf wel. Als ik de philips ir receiver loskoppel en de afstandbediening via de antec fusion remote case laat lopen dan reageert ie wel vlotter. Alleen ik moet dan wel een hoop knoppen via de frontview van antec instellen omdat hij deze kennelijk niet zelf herkent. Daarnaast is de connectie op meer dan 2 meter afstand bedroevend.
Heb ook al gekeken of ik andere drivers kon vinden, maar dat was niet het geval. De remote is eigenlijk ook voor vista mce gemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit problemen oplevert in windows 7.
Heb je misschien wat voorbeelden van utilities of tools waarmee je de remote beter kan afstellen en wat je met dergelijke tools kan?
Thanks!
Verwijderd
Ik ben al een tijdje bezig om de anysee aan de praat te krijgen in Windows 7 MCE.
Wat er werkt, werkt goed...ik kom alleen niet verder dan 125 gevonden kanalen.
Volgens mij heb ik alles zo'n beetje geprobeerd:
- oude driver 1.2.8S
- nieuwste driver
- instellen met nieuwe transponderlijst
- instellen met de 5555 lijst hernoemd naar 1111
Het vreemde vind ik dat ik bijv Ned1 HD niet heb, maar Ned 2 en 3 HD wel.
Heeft iemand misschien nog ideën??
Verwijderd
Heb je via http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/ een nieuw tpl file gemaakt, en in de anysee - transponder - cable folder geplaatst? Daarna opnieuw cno op goede regio gezet, en wmc opnieuw laten scannen?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:59:
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig om de anysee aan de praat te krijgen in Windows 7 MCE.
- oude driver 1.2.8S
- nieuwste driver
Damn, mijn e30tc lijkt toch dood te zijn, geeft wel signal strenght 57% aan, maar bij quality 0%, en 100miljoenmiljard broken ts packets. Nieuwe kabels, humax 5050c (ook op de splitter) afgekoppeld, van alles geprobeert, en ineens doet hij 't weer totdat de stroom er afgaat, dan is het weer trial and error. Dit op 3 pc's. dus na 13 maanden gebrekkige dienst 120 euries door de plee want kennelijk maar 1 jaar garantie. Bah
Weet je zeker dat je ned1 hd niet hebt?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:59:
Hallo allemaal,
- oude driver 1.2.8S
- nieuwste driver
Ned1 HD en ned 2 HD zitten nml op dezelfde transponder (826000)
Ned 3 HD zit op (420000)
Als je dus ned 1 hebt maar geen ned 2 ligt het wsl aan het signaal. Meerdere keren zoek werkt dan bij mij meestal!
Die 20111028 werkt wel, die van de andere site niet. Gewoon drivers blijven proberen, ik ging van 152 naar 282 kanalen ofzo....
Werkt hier trouwens verder prima met win7 MCE, al tijden.
Wellicht dat iemand mij kan helpen..
Zojuist een EC30-combi in een win7 ult 64bit machine geïnstalleerd (schone windows install).
(i7 870, 8GB ram, SDD, Radeon HD5700)
Ik krijg beeld en geluid met de meegeleverde software, alleen hapert en stottert het verschrikkelijk.
Ik heb de laatste drivers vanaf de website van Anysee geïnstalleerd.
Wellicht dat het een condec probleem is dacht ik, dus heb ik Shark007 (+64bit addon) geinstalleerd.
Dit hielp echter ook niet...
Alle video files (incl 1080p blueray en MKVs etc) werken prima.
Onder de instellingen heb ik dxva zowel aan als uit gehad, en verschillende codecs geselecteerd. Allemaal zonder wenselijk resultaat..
Iemand een idee?

(Geen idee of dat afdoende is?? De twee andere tv's in het huis hebben iig nog nooit signaalproblemen gehad..)
Andere drivers:
Ik ben begonnen met de drivers op de cd die erbij zaten.. (juli 2011 gaf-ie aan), daarna dus de laatste die op de website van Anysee staan (jan 2012). Bood geen oplossing.
Codecs:
Weet ik, maar ik kán een h264 codec defineren in de opties, dus was het proberen waars had ik bedacht.. ;-) Maar ook geen oplossing..
[ Voor 11% gewijzigd door mati1983 op 19-02-2012 13:27 ]
Ik geloof dat hier in de buurt de waardes redelijk normaal zijn, zal even kijken wat mijn tv aan geeft, geloof dat dat ongeveer hetzelfde is.
Maar dat bij jou de broken TS packages +/- 0 zijn is wellicht wél iets.. Ik zal dat eens proberen met een andere aansluiting. Zit in nieuwbouw met de CAI afgemonteerd op de muur van de kamer, maar deze nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn.. Kan natuurlijk gewoon een crappy kabel zijn... Wordt vervolgd! Thanks zo ver!
Verwijderd
Op dit forum staan een aantal een tips voor het oplossen van zender fouten.
http://www.firedtv.nl/cms...=15&id=4943&limitstart=12
Windows Media Center is wat minder, maar gelukkig is het meegeleverde programma zeer goed.
Weet iemand wat precies het verschil is tussen signal strength en signal quality? Mijn signal strength schommelt rond de 50%, signal quality is rond de 85%. Beeld ziet er voor de rest prima uit.
[ Voor 34% gewijzigd door weebl15 op 23-02-2012 18:51 ]
Goed om te horen!!weebl15 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:50:
Vandaag mijn E30C Plus binnengekregen. Gisteren ook al de smart card. Wat een geweldig apparaat.
Windows Media Center is wat minder, maar gelukkig is het meegeleverde programma zeer goed.
Weet iemand wat precies het verschil is tussen signal strength en signal quality? Mijn signal strength schommelt rond de 50%, signal quality is rond de 85%. Beeld ziet er voor de rest prima uit.
De signaal sterkte is de kracht van het signaal.. Hoe lager deze waarde hoe groter de kans dat bijvoorbeeld bepaalde kanalen niet gevonden worden. 50 is iets aan de lage kant, maar zolang je alle kanalen gewoon kunt vinden is er niks aan de hand. Deze waarde heeft volgens mij geen invloed op de beeldkwaliteit zolang je dgitaal kijkt.
De kwaliteit van het signaal is het belangrijkst.. Deze dient minimaal rond de 70 te zijn heb ik me door een monteur van Ziggo wel eens laten vertellen, en deze is in jou geval dus prima..
Verwijderd
Ik heb de handleiding van powermarcel volledig bewandeld alleen heb ik "unable to start live streaming" in fortherecord. Ik heb alles precies gedaan als wat in de handleiding staat.
Iemand die me kan helpen?
Zijn de balken voor timeshift rood of groen in fortherecord configuratie?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:57:
Hallo,
Ik heb de handleiding van powermarcel volledig bewandeld alleen heb ik "unable to start live streaming" in fortherecord. Ik heb alles precies gedaan als wat in de handleiding staat.
Iemand die me kan helpen?
Wanneer ze rood zijn: Zorg ervoor dat de betreffende folder gedeeld wordt. Dit verhelpt het probleem vaak..
Je moet er een aparte antenne op aansluiten... er zit een sprietje bij, maar dat is niets. Hij ondersteund ook actieve antennes.roelg90 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:41:
Ik ga maybe een Anysee E30TCPlus aanschaffen voor gebruik met digitenne. Wat ik me afvraag, zit er een ingebouwde antenne in, of moet de digitenne antenne er nog op aangesloten worden?
Bedankt, Ik heb hem inmiddels binnen, na installeren deed hij het prima, maar sinds ik hem opnieuw opgestart heb, ziet hij hem als de anysee E30C Plus(FA). Terwijl dat natuurlijk de anysee E30 Combo Plus moet zijn. In de CNO staat er dit:inVision schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:45:
[...]
Je moet er een aparte antenne op aansluiten... er zit een sprietje bij, maar dat is niets. Hij ondersteund ook actieve antennes.

Maar ik wil dus niet DVB-C gebruiken maar DVB-T, en dat gaat niet meer, hij ziet alleen de kabeltuner.
Iemand een idee hoe dat kan?
Maar ik zie even niet welke Anysee geschikt is. TV kijken doe ik middels Digitenne.
Volgens mij heb ik de keus uit de
Anysee E30 Plus en Anysee E30 TC Plus
Nu zullen jullie zeggen: Neem de TC, want dan heb je voor een klein beetje meer T en C.
Maar kijk ik bij anyseedirect.eu dan zie ik de 30 Plus voor € 79,95 staan en selecteer ik het item op die pagina dan staat er zelfs een prijs € 72,50
Kijk hier maar: http://www.anyseedirect.e...-E30plus/flypage.tpl.html
Ben ik nou

(hoe krijg ik een Pricewatch link hierin?)
[ Voor 3% gewijzigd door RobWest op 09-03-2012 23:52 ]
Alles is ingesteld volgens de handleiding van PowerMarcel10. Dus ook alles voor "mdapifilter.ax".
Maar ergens gaat er toch iets fout. Ga ik naar MC (van ForTheRecord) dan kan ik een Live stream van Nederland 1 openen en deze wordt dan getoond in VLC. Open ik Nederland 2 dan krijg ik de melding in VLC "VLC kon de MRL 'rtsp:/MEDIACENTRE:8554/stream-live-1-1' niet openen". Ook Nederland 1 kan ik niet meer openen. En alle channels in ForTheRecord zijn grijs behalve Ned 1, 2 en 3.
Soms doet ie het na een tijdje weer wel. Een herstart van de PC werkt altijd wel weer.
En wat betreft het decrypten:
Er is ook een mapje genaamd "MDPPlugins", maar daar binnen heb ik geen mapje met iets van "Card1-1".
De stream in de map "TimeShift" heet "Card1-1-0.ts" ook zag ik "Card1-2-0.ts"
Gecodeerde kanalen kijken lukt dus helemaal niet.
[ Voor 3% gewijzigd door RobWest op 18-03-2012 19:03 ]
Ik kan nu heel heel RTL 4 kijken en dan stopt de stream.
Maar het sluiten van een FTA stream en een andere openen werkt nog steeds niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
wat er ondertussen werkt is dat ik tv kan kijken maar dan alleen de free to air kanalen.
we hebben hier thuis canal digitaal. is het mogelijk door zo een anysee tuner aan te sluiten op de pc en hier de smartcard in te plaatsen ook de betaalde zenders zoals rtl en sbs/veronica op te gaan ontvangen en ik deze dan ook via mijn mediacenter kan bekijken ?
heb tot nu toe alleen nog maar gezien dat mensen de gratis kanalen konden ontvangen of dat er gewerkt word met upc/ziggo of digitenne. maar werkt dit apparaat ook met canal digitaal in WMC ?