maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Alles verliep vlekkeloos en tot nu toe nog geen problemen gehad... blijf duimen :-)
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
maar wat voorn systeem gebruik je?inVision schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:43:
Ik heb vorige week een HDD crash gehad op mijn boot disk (data is gelukkig RAID5) en vond dat wel een mooi moment om ook maar eens de nieuwste drivers te installeren in plaats van de 1.28S versie.
Alles verliep vlekkeloos en tot nu toe nog geen problemen gehad... blijf duimen :-)
Windows 7 x64 enterprise english en kijk via een Anysee E30 Plus via Digitenne
[ Voor 11% gewijzigd door MavhRik op 11-04-2012 18:01 ]
ok bedankt weet ik voldoendeinVision schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:38:
Zou moeten werken...
Bij deze staat het in de omschrijving:
http://www.anyseedirect.e...CICRplus/flypage.tpl.html
maar volgens mij doen deze het ook...:
http://www.anyseedirect.e...30S2plus/flypage.tpl.html
http://www.anyseedirect.e...CICRPlus/flypage.tpl.html
in welk programma? MediaPortal? MCE?inVision schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:00:
[...]
Windows 7 x64 enterprise english en kijk via een Anysee E30 Plus via Digitenne
Windows Media Center
Anysee CNO 1.3.8.62
File Name: anyseedriver_setup_cno_20120416.zip
File Size: 6.91 MB
Version: 1.3.8.82
Author: Anyseedirect
Email: info[at]anyseedirect[dot]eu
Date: 23. April 2012
Description:
Driver 20120614
- Added CNOM / CNO Manager
CNO 1.3.8.62
-Improved TP Editor
-Fixed bug CNO crash E30TC/E30S2
Al ervaring mee?inVision schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:04:
Nieuwe driver: http://www.anyseedirect.e...-plugins.html?download=60
Anysee CNO 1.3.8.62
File Name: anyseedriver_setup_cno_20120416.zip
File Size: 6.91 MB
Version: 1.3.8.82
Author: Anyseedirect
Email: info[at]anyseedirect[dot]eu
Date: 23. April 2012
Description:
Driver 20120614
- Added CNOM / CNO Manager
CNO 1.3.8.62
-Improved TP Editor
-Fixed bug CNO crash E30TC/E30S2
heb hem er net opgezet, RTL4, 5 , SBS en 7 doen het soms wel en soms niet....
BarryMel
Ik zit CSI: NY te kijken en daarvoor beetje gezapt, draait al een uurtje of 3 zonder problemen... tot nu toe!
Ik ben een Windows Media Center gebruiker (x64)powermarcel10 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:06:
Allright.. Gebruiken jullie Windows Mediacenter? Ik heb al vele drivers geprobeerd.. Maar tot nu toe loopt icm met Mediaportal eigelijk alleen versie 1.28s goed.. Opzich geen probleem want deze doet het gewoon goed.. Maar Anysee heeft toch wel wat interessante functionaliteit toegevoegd de laatste tijd.. Een nieuwe driver die goed met Mediaportal werkt zou leuk zijn!
Ziggo 5555:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| // Generated by Yu // http://www.houseofyu.nl // Network : Ziggo Digitale Televisie // Network ID : 5555 // Source : Mi Thumb // Generated : 10-2-2012 [TPTable] FrequencyUnit: 1000 SymbolrateUnit: 1000 NID: All FastWMCChannelSearch: On BandWidth: 8 Modulation: AutoQAM Symbolrate: 6875 834000 340000 348000 356000 364000 380000 372000 388000 396000 404000 412000 420000 428000 436000 444000 810000 332000 842000 778000 562000 586000 770000 578000 490000 162000 170000 826000 722000 786000 472000 522000 474000 802000 |
zet dit in een text file en noem het : NL_5555.TPL en plaats dit in de directory c:\Program Files (x86)\anysee\Driver\Transponders\Cable\
stel anysee in als virtual mce tuner en zet de settings op deze NL_5555 file en herstart de pc (dit is erg noodzakelijk te doen !)
nu kun je in mediacenter de tuner instellen als antenna en scannen naar digitale terrestial en het zal alle zenders vinden. let op mediacenter heeft de neiging gelijke zenders die sd en hd uitzenden om te toveren tot alleen hd zender. als je dus zenderplekken veeranderd heb je kans dat deze automatisch weer teruggezet worden op hun originele plek. dit gebeurd alleen bij gelijke pids zoals bij national geographic.
If something sucks make it better...
nog even uitgezocht en het volstaat met de nieuwste driver om gewoon CNO in de taskbar opnieuw te starten zonder adminrechten of andere poespas. gewoon CNO afsluiten en NL_5555.tpl overschrijven met de versie van mij en dan CNO weer starten en tv-signaal opnieuw instellen. of gewoon rebooten en in mediacenter naar meer kanalen scannen. (het 1e heeft de voorkeur)
met adminrechten starten is vanaf de bijgeleverde driver 1.4.0 versie niet meer nodig. wellicht voor oudere driver versies waaronder 1.29z wel, maar mijn NL_5555.TPL werkt alleen met driver versies vanaf januari 2012
de driver die ik gebruik is degene die hier boven ergens te vinden is in een mooi postje : anyseedriver_setup_cno_20120416.zip
[ Voor 66% gewijzigd door JoJo_nl op 28-04-2012 19:54 ]
Driver 20120416 installed, anysee aangesloten, melding dat device installed is, reboot gedaan. Nu kan ik bij CNO settings geen tuner kiezen, het vlak blijft grijs en Media Center zegt ook geen tuner te kunnen vinden. Hij staat wel netjes in device manager. Nog een paar keer gereboot en de anysee opnieuw installed.
Ook verschillende settings bij virtual voor MediaCenter, maar dat moet voorlopig niks uitmaken
Van het weekend krijg ik me schotel binnen en wil ik dit niet hebben op mijn pc straks waar al een werkende combo met Ziggo aan hangt...
ik heb een anysee t/c combo plus en een anysee s/s2 plus samen aan mijn laptop hangen en de laatste drivers installed (1.8 iets beta) maar nu krijg ik op de s2 alleen maar een signaal van 90% en quality 0% geen beeld dus.
ik had nog een oude sharp lnb liggen met een oude schotel en vraag me nu af of er iets apart ingesteld moet worden . lnb power staat aan en t lijkt allemaal te werken behalve dat t beeldsignaal geeft. dit zit ergens in de ontvangst.
lnb = sharp LNB productsheet pdf ku band blaat
schotel : visiosat 50 cm
kabel: van zo digitenne buiten-antenne 10 meter
tuner: anysee s/s2 plus
lnb power ingeschakeld, 22khz ingeschakeld
ow yu t ding staat achter mijn plastic raam geen idee of dat uitmaakt. erg goed uitgelijnt ie ie ook nie.
[ Voor 6% gewijzigd door JoJo_nl op 25-04-2012 21:48 ]
het cno prog ziet de 3 tuners en ik heb 2 signaal monitors ,een van de virtual dbv-c en een van de dvb-s2
nu zet ik het ding vandaag aan en cno ziet mijn E30 s2 niet meer... geloof mikayu hetzelfde probleem heeft als ik. zou dit aan de drivers kunne liggen ?
ik ga vandaag even een andere schotel scoren met een twin duo-lnb (wie verzint die namen in godsnaam
in normaal nederlands word dit dus:
- Sab 65 cm (linkje)
- Astra duo 60 twin (L050) (Linkje)
- muurbeugel (50 cm L beugel)
- stukkie draad 20m coax incl stekker(linkje)
Als iemand nog goede ideeen heeft hoor ik het graag :-)
het spul aangesloten en op mijn slaapkamer neergezet.. drivers toch maar opnieuw geinstalleerd met instellingen :
dvb-t -> niet aangevinkt
dvb-c -> aangevinkt (virtual tuner)
dvb-s/s2 -> niet aangevinkt
in settings van de s2 tuner de lnb power en 22khz aangezet
in settings van de dvb-c tuner de cable regio op 5555
in settings van de dvb-t tuner niks
onderin algemene settings -> ir-remote uit, sleep mode uit, disable sleep mode bij gebruik mediacenter aan
mediacenter instellen door nieuwe tv setup te draaien
tuner setup > dvb-t >antenne > nog niet in kaart gebracht
nog een tuner instellen > sattelite > 2 sattelieten > diseqswitch positie 1 en 2 > beide universeel lnb
klaar en scannen
nu nog een goed signaal vinden .. de satfinder geeft keurig aan dat er iets van signaal is en de 22khz en verticaal en horizontaal geschakeld word, zou moeten werken dus..
rest alleen nog een geschikte plek vinden voor de schotel

update:
schotel hangt inmiddels en heb besloten om de handleiding van de lnb niet te volgen gezien die 19,2E aangeeft als zijnde de lnb waar de houder om moet. Ik heb hier van gemaakt de 23,5E en daar de houder omgedaan en dit gemonteerd. de elevatie (dat gradenboog geval op de zijkant achterop de schotel) moet dan 1 graad lager (hier in midden nederland 28,1 graad) . de reden hiervoor is dat alle hd zenders en de meest belangrijke op astra 3 zitten en deze zo in het hoofdbrandpunt komt en dus beter signaal zal geven.
om het ding uit te richten kun je t beste de anysee signal monitor gebruiken. een satfinder is lastig gezien de duo lnb een diseqc1.0 switch ingebouwd heeft en de knaken-satfinder dit niet snapt. evenwel is deze wel te grebruiken door in mediacenter de setup voor tv te doorlopen zodat je een zender lijst hebt en dan een zender als astra hd opzet , je ziet dan in de signal monitor dat de lnb op B gaat staan en de satfinder zou moeten uitslaan. De 22khz hoeft niet perse aan gezien de diseqc switch in de duo-lnb dit al doet met diseqc1.0 . de signaal meter voor sattelieten in mediacenter zelf werkt niet goed samen met de satfinder gezien t ding dan op hol slaat en je niet nauwkeurig kan meten dan. Het is aan de andere kant wel de beste manier om het signaal te meten over alle transponders van de sattelieten . het duurt wel n minuut of langer voordat de 2e satteliet gescant word dus geduld is wel handig hier.
[ Voor 39% gewijzigd door JoJo_nl op 28-04-2012 17:53 . Reden: next day ]
Heb FastSatFinder gebruikt, die mocht ik een uur proberen voordat ze geld willen zien. Dat was genoeg om hem uit te mikken op de 23,5. Net even me duo block omgedraaid, hij zat aan de rechter kant voor 19,2 maar dat moet dus links. Verder maakte het niet zo'n verschil of ie recht of schuin omlaag stond.
Media Center setup kies je voor meerdere sats. Positie 1 = 23,5 en positie 2 = 19,2
Daarna laat ie quality bars zien die bij mij leeg stonden vreemd genoeg.
Daarna vraagt ie of ik nog een tuner wil installeren, dan doe je Antenna enzo (Virtual voor die anysee combo) Zorg ook dat je hem checkt in CNO
Ik heb nu mijn Ziggo zenders en een paar uit de lucht zoals Slam FM van de 19,2 en een lokale omroepzender van de 23,5
Maar ik mis nog een shitload aan zenders. Blijkbaar weet MediaCenter niet alle transponders te vinden, ook dat scannen gaat veel te snel daarvoor.
Van de week nog maar even kijken voor een lijst met transponders en welke zenders daarin zitten, dan kan ik ze handmatig toevoegen
dit ook wel handig http://www.mutron.nl/uitrichten.htm
[ Voor 17% gewijzigd door JoJo_nl op 30-04-2012 12:47 ]
Verwijderd
Bleef ook maar zenders missen, tp-lijst downloaden en in de goede folder werkte zover dat er wat zenders bijkwamen maar nog steeds niet alle. Via cno - settings - edit een tp-scan gedaan, save en close, computer restart, wmc opnieuw laten scannen, en eindelijk alle zenders.Mikayu schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:24:
Ik heb nu mijn Ziggo zenders en een paar uit de lucht zoals Slam FM van de 19,2 en een lokale omroepzender van de 23,5
Maar ik mis nog een shitload aan zenders. Blijkbaar weet MediaCenter niet alle transponders te vinden, ook dat scannen gaat veel te snel daarvoor.
Van de week nog maar even kijken voor een lijst met transponders en welke zenders daarin zitten, dan kan ik ze handmatig toevoegen
Zoals je misschien gelezen had gebruiken wij de native tuner optie en gaat dus die CNO tpl lijst editen niet werken. Je zult de transponders handmatig allemaal moeten afscannen in mediacenter en dan staan ze er ook allemaal in. Mce 7 vind er standaard al n hoop als je de tv-setup opnieuw doorloopt. De rest bestaat voornamelijk uit de lijst van canal digitaal.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 20:27:
[...]
Bleef ook maar zenders missen, tp-lijst downloaden en in de goede folder werkte zover dat er wat zenders bijkwamen maar nog steeds niet alle. Via cno - settings - edit een tp-scan gedaan, save en close, computer restart, wmc opnieuw laten scannen, en eindelijk alle zenders.
Ik hoop echt van harte dat jullie mij kunnen helpen. Heel internet en forum afgezocht naar de oplossing, maar kan het nergens vinden.
Afgelopen week was mijn HTPC helemaal af. Dus tijd om mijn ziggo te bellen en digitaal alles in 1 pakket aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan. Telefoon werkt pima, internet loopt heerlijk soepeltjes, maar de digitale televisie krijg ik niet door op mijn WMC.
Via het netwerkcode 9003 (obv postcode) kan hij alle zenders vinden (ongeveer 260), maar alleen ned 1 en regionale zenders komen in beeld. De rest krijgt allemaal de melding 'Service is gecodeerd'.
De lijst van JoJo opgepakt en gebruikt op 5555. Vind hij nog maar 54 kanalen en zendt hij enkele zenders meer uit.
Waar gaat het mis, wat doe ik fout? Maak gebruik van een Anysee E30 Combo Plus met versie CNO 1.3.8.0
Verder alles geïnstalleerd en gedaan volgens de handleiding van Hardware.info.
@JoJo ik kon de optie 'stel anysee in als virtual mce tuner' nergens vinden. Zou het daar aan liggen? Of heeft ziggo meer tijd nodig om alle kanalen goed door te geven?
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Hoor graag van jullie.
Gr.
ZouteReus
Het is namelijk zo dat bepaalde zenders in bepaalde gebieden wel FTA worden uitgezonden (hier bijv. Nickelodeon geloof ik), dus dat zou de meer kanalen verklaren.
Nogmaals heel erg bedankt!
Verwijderd
Zijn er misschien betere alternatieven dan de genoemde Anysee?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 19:28 ]

Alleen de FireDTV (wordt niet meer verkocht) of anders krijg je een PCI(-e) oplossing met CAM of smartcardreader.
Verwijderd
En weet ik niet of het beter gaat werken, dat is per persoon verschillend en ligt ook aan je budget.
Verwijderd
Ik ben maar gestopt met mediacenter want dat krijg ik niet werkend en ben nu overgestapt op Mediaportal, maar ook dat geeft wat problemen.powermarcel10 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:06:
Allright.. Gebruiken jullie Windows Mediacenter? Ik heb al vele drivers geprobeerd.. Maar tot nu toe loopt icm met Mediaportal eigelijk alleen versie 1.28s goed.. Opzich geen probleem want deze doet het gewoon goed.. Maar Anysee heeft toch wel wat interessante functionaliteit toegevoegd de laatste tijd.. Een nieuwe driver die goed met Mediaportal werkt zou leuk zijn!
Ik heb een 2 tal vragen over Mediaportal.
1. Ik heb Mediaportal versie 1.2.3 icm de laatste ansysee driver versie 1.3.8.0 geïnstalleerd, maar krijg alleen bij NED1 geluid en geen beeld.
2. Is deze handleiding nog wel actueel want ik zie dat mediaportal zelf ook van alles installeert wat uitgelegd word in de handleiding.
Kan iemand mij wellicht de kort de stappen uitleggen die ik moet uitvoeren?
Alvast bedankt!
Die handleiding heb ik geschreven en deze kan je nog steeds gebruiken.. Zoals in de handleiding ook staat aangegeven kan je (nog steeds) het beste driver 1.2.8s gebruiken.. Deze werkt verreweg het beste.. In ieder geval icm 4therecord en Mediaportal..Vjenne-ICT schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:17:
[...]
Ik ben maar gestopt met mediacenter want dat krijg ik niet werkend en ben nu overgestapt op Mediaportal, maar ook dat geeft wat problemen.
Ik heb een 2 tal vragen over Mediaportal.
1. Ik heb Mediaportal versie 1.2.3 icm de laatste ansysee driver versie 1.3.8.0 geïnstalleerd, maar krijg alleen bij NED1 geluid en geen beeld.
2. Is deze handleiding nog wel actueel want ik zie dat mediaportal zelf ook van alles installeert wat uitgelegd word in de handleiding.
Kan iemand mij wellicht de kort de stappen uitleggen die ik moet uitvoeren?
Alvast bedankt!
Verder kan je gerust de nieuwste versie van 4Therecord gebruiken. (1.7.0.0)
Bij de installatie van Mediaportal zelf geef je aan dat je GEEN tv wilt kijken in Mediaportal.. Anders wordt ook de tv-server van Mediaportal mee geïnstalleerd namelijk. Maar dit staat ook beschreven in de handleiding.. Als je deze stapsgewijs helemaal doorloopt moet het werken!
Verder nog een paar vragen:
-Gebruik je wel Ziggo?
-Is je smartcard geactiveerd? (test of deze wel in een gewone decoder werkt)
-Zit je smartcard er goed in??
Verwijderd
Ik heb sinds een maandje veel problemen met BSOD's. Die komen altijd nadat mijn pc uit sleepmode komt. Ik gebruik Windows 7 ultimate x64 en Windows media center. Dat heeft tot op heden nooit voor problemen gezorgd maar ik vermoed dat een windows update deze problemen vooroorzaak. Ik heb 2 anysee tuners en ik denk dat die voor problemen zorgen zodra ze uit sleepmode worden gehaald.
Heeft iemand hier ook last van?
Overigens laat ik de pc nu niet meer in diepe slaap vallen(S3) maar alleen maar powernappen(S1) en daarmee lijkt het probleem verholpen. Maar ik wil de pc natuurlijk wel gewoon in sleep mode kunnen zetten.
Bedankt voor je reactie. Ik heb je een DM gestuurd.powermarcel10 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:50:
[...]
Die handleiding heb ik geschreven en deze kan je nog steeds gebruiken.. Zoals in de handleiding ook staat aangegeven kan je (nog steeds) het beste driver 1.2.8s gebruiken.. Deze werkt verreweg het beste.. In ieder geval icm 4therecord en Mediaportal..
Verder kan je gerust de nieuwste versie van 4Therecord gebruiken. (1.7.0.0)
Bij de installatie van Mediaportal zelf geef je aan dat je GEEN tv wilt kijken in Mediaportal.. Anders wordt ook de tv-server van Mediaportal mee geïnstalleerd namelijk. Maar dit staat ook beschreven in de handleiding.. Als je deze stapsgewijs helemaal doorloopt moet het werken!
Verder nog een paar vragen:
-Gebruik je wel Ziggo?
-Is je smartcard geactiveerd? (test of deze wel in een gewone decoder werkt)
-Zit je smartcard er goed in??
Same here, niet werkend te krijgen tot op heden.gerbenp schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 16:50:
Waarom krijg ik Eurosport 2 niet in HD? Ik heb de nieuwste transponderlist al binnen gehaald, geen resultaat. Frequentie handmatig toegevoegd, dan vind hij hem wel, maar dan krijg ik zwart beeld, maar dan wel met geluid. Meerdere mensen last van? Ik heb al het e.e.a. gelezen toen Eurosport HD naar het basispakket ging (naar 20) ook zoiets soort gelijk is gebeurd zoals in hier omschreef. Ik draai uiteraard op de nieuwste drivers
Sinds van de week doet hij het opeens wel weer ....

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 17-08-2012 20:08 ]
Ik had dit eerst niet en er is niets veranderd aan de bekabeling. Ik heb dit een paar dagen lang, en dan een paar dagen niet, dan heb ik helemaal geen last van gestotter. Telkens wanneer het gebeurd, schiet Broken TS Packets ook even omhoog, waarna die direct weer naar 0 gaat. Mijn signaalkwaliteit is 85% en signaal sterkte 52%. Ik weet dat dat laag is, maar hier is niet beter te krijgen en ik heb eerder nooit problemen hiermee gehad.
Ik heb een Anysee E7TC.
Hmm, deze lijst heeft mij ook geholpen.alex3305 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:17:
Opnieuw scannen? Kanaal 918 zou deze moeten zitten. En anders zelf een transponderlijst bouwen van de mensen van digitalekabeltelevisie.nl.
De transponderlist generator die ik voorheen gebruikte leek toch geen complete lijst te vinden.
Ik vind (na wat aanpassingen in modulatie, dmv de bovenstaande link) 243 kanalen en Discovery (één van mijn favoriete zenders) werkt nu weer goed.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

edit: opgelost met TP scan (te vinden bij anysee CNO - settings - Edit - TP Scan, maar dat wist 99% van jullie waarschijnlijk al
[ Voor 36% gewijzigd door Blaze85 op 15-10-2012 18:12 ]
hd? Deze zitten op qam256 ipv 64Blaze85 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:44:
Kunnen sommige mensen hier ook opeens geen RTL 4 en RTL 7 ontvangen? Ziggo heeft de kanalen schijnbaar weer omgegooid![]()
.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
edit: Ik kende TP Scan helemaal niet, maar het probleem heb je hierbij helemaal voor me opgelostmichieldekker schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:46:
heb de laatste drivers geinstalleerd, nieuwe TP-scan laten uitvoeren, WMC opnieuw kanalen laten zoeken en alle zenders waren er weer!
[ Voor 20% gewijzigd door Blaze85 op 15-10-2012 18:14 ]
De functie TP Scan heeft bij mij alles om zeep geholpen.
Regio 1111. Iemand enig idee waar ik wel een kloppende/recente transponderlist vandaan kan halen?
De resources die ik vind in de TS en via Google geven mij niet het gehele zenderaanbod.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Kan het zijn dat de Ziggo smartcard of de Anysee E30 Combo Plus er mee op is gehouden?
Tot nu toe:
- 1.28s drivers opnieuw geprobeerd.
- nieuwste drivers opnieuw geprobeerd.
- transponderlijsten vervongen.
- scannen, scannen & scannen in WMC.
- kijken of er interferentie is met apparaten/kabels
- smartcard *herstelt* via de mijn ziggo site
Dit heeft allemaal niks geholpen

[ Voor 4% gewijzigd door mentr op 01-11-2012 10:36 ]
Een nieuwe lijst voor jouw regio kan je hier genereren.Da_maniaC schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 01:04:
Same here... Ned 3, RTL4, RTL7 deden het ook allemaal niet meer.
De functie TP Scan heeft bij mij alles om zeep geholpen.
Regio 1111. Iemand enig idee waar ik wel een kloppende/recente transponderlist vandaan kan halen?
De resources die ik vind in de TS en via Google geven mij niet het gehele zenderaanbod.
In die CNO tool kun je ook de status van je smartcard uitlezen en je abonnement bekijken. Deze zou nog geldig moeten zijn...mentr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:30:
Ik krijg plotseling "Service Gecodeerd" voor alle non-FTA kanalen. De setup heeft hiervoor een jaar goed gedraaid zonder problemen.
Kan het zijn dat de Ziggo smartcard of de Anysee E30 Combo Plus er mee op is gehouden?
Tot nu toe:
Die van mij doet het nog prima onder mediaportal/4TR..mentr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:30:
Ik krijg plotseling "Service Gecodeerd" voor alle non-FTA kanalen. De setup heeft hiervoor een jaar goed gedraaid zonder problemen.
Tot nu toe:
Ik had hetzelfde probleem met digitenne. Een uurje met de anysee viewer op rtl4 laten staan en mijn smartcard was weer geupdate. Ik weet niet op welk kanaal je bij ziggo moet gebruiken mar dat is vast wel ergens te vinden.mentr schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:30:
Tot nu toe:
Leuke tool, maar ik kreeg laatst een borked-lijst. Er werden maar 188 kanalen gevonden in plaats van ongeveer 270. Dit komt vooral omdat de juiste QAM waarde niet wordt meegenomen in de lijst. Hierdoor klopt het niet helemaal en kunnen dus niet alle kanalen gevonden worden.Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 01 november 2012 @ 04:54:
[...]
Een nieuwe lijst voor jouw regio kan je hier genereren.
Nu maak ik mijn lijsten tegenwoordig zelf aan de hand van digitalekabeltelevisie.nl in combinatie met een bestaande lijst van CNO viewer. Dat werkt vooralsnog het beste en je bent er maar zo'n 10 minuten mee bezig
Verwijderd
Ziggo.
Iemand een idee hoe op te lossen. Ben er wel al achter dat de tpl lijst in de CNO van invloed is op de gevonden kanalen in WMC. Maar ik blijf er een aantal missen...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 12:45 ]
De signal monitor geeft 100% Signal Strength en 0% Signal Quality. Ik heb een nieuwe transponderlijst gegenereerd mbv van die website die hier ergens eerder genoemd wordt (http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/) en over mijn bestaande lijst heen gekopieerd. In de settings van CNO heb ik mijn netwerk code geselecteerd (9600). CNO afgesloten en opnieuw opgestart, USB kabel los gehaald en opnieuw erin gestoken...
Het vreemde is, dat wanneer ik de kabel eruit haal, of het kaartje verwijder, dat er niets veranderd...
Ik zie ook dat m'n Frequency op 0KHz staat... Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben er ook even mee bezig geweest vanavond, maar hoe jij dat in 10 minuten doet is mij een raadsel. Zie je kans om ons te vertellen hoe je dat precies doet?
In Windows media Center werkt tot nu toe bij mij alleen de ingebouwde transponder list tool, anders mis ik een hoop zenders. Uiteraard moet dan wel de juiste network id zijn ingevuld.
De volgende stappen uitgevoerd :
- Anysee aangesloten op USB
- Drivers (1.3.8.0) + Anysee viewer software (2.3.4) geinstalleerd
- Geldende smartcard erin
- Reboot
- Scan aangezet op cable + NID 1111 (postcode 5271HN)
- Windows 7 Media Center
- Media Portal 1.2.3
- Anysee Viewer
- Scan uitgevoerd op T2 / DBV-T (stond ergens op ziggo forum, beetje raar maar goed). Werkte dus niet.
- In plaats van auto een manual scan uitgevoerd. Dit heeft nog wel eens geholpen op mijn sony TV met CAM CI+ module...Geen resultaat.
- NL_1111.TPL gerenamed naar NL_1111_old.TPL. En dan NL_1111_2.TPL naar NL_1111.TPL
- TPL gedownload via de eerder genoemde link. Deze werkt dus wel met Anysee Viewer (maar ook niet alle kanalen). Maar waar laad ik deze in WMC & MP? Of is het voldoende om dit alleen in CNO te laden ?
- Smartcard er een keer uit en opnieuw scannen (voor alleen Free To Play kanalen oid). Geen resultaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 10-12-2012 21:33 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Ik heb je ff een mail gestuurdSpam schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:32:
Ok, ik heb ff hulp nodig. Ik krijg m'n Anysee TC30 combo plus niet werkende.
Kan je precies te stappen uitleggen die je daarvoor onderneemt? Een hoop snap ik namelijk niet.alex3305 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:08:
[...]
Leuke tool, maar ik kreeg laatst een borked-lijst. Er werden maar 188 kanalen gevonden in plaats van ongeveer 270. Dit komt vooral omdat de juiste QAM waarde niet wordt meegenomen in de lijst. Hierdoor klopt het niet helemaal en kunnen dus niet alle kanalen gevonden worden.
Nu maak ik mijn lijsten tegenwoordig zelf aan de hand van digitalekabeltelevisie.nl in combinatie met een bestaande lijst van CNO viewer. Dat werkt vooralsnog het beste en je bent er maar zo'n 10 minuten mee bezig.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Nog dank daarvoor
Ben een klein beetje verder gekomen...of tenminste begin het iets beter te begrijpen. Heb namelijk wel nog steeds geen beelden in MediaCenter maar dat boeit ook even niet want ik wil het eerder werkende hebben in XBMC icm MediaPortal backend. Dus dat parkeer ik voor later. Nu heb ik de MediaPortal TV server werkende, ziet de anysee DBC-C kaart netjes, instelling op Zigggo NID 1111 en tijdens het scannen vind hij kanalen. Alleen zijn het merendeel aangeduid met Rood T'je in de channel mapping. Diegene die groen zijn zijn FTA. Echter zijn dit er maar een paar.
Dat kan m.i. twee oorzaken tegelijk hebben:
- Signaal is niet sterk genoeg. Ik zie bijvoorbeeld wel NL1 HD maar niet 2 en 3. Hiervoor zal ik waarschijnlijk een versterker moeten aanschaffen. Het vreemde is dat ik dit nooit nodig heb gehad voor mijn TV (Sony W5500 met irdeto CI+ CAM) maar misschien is dit minder kritisch als de anysee?
- MediaPortal is niet in staat om de de scrambled kanalen te decoderen. Ik heb wel in de MP TV server configuratie in TV Servers->HTPC-> 3. DVC-C Anysee BDA digital op edit gedrukt en "CAM enabled and present for this card" aangezet. En 10 kanalen simulataan + default. Maar nog steeds zegt ie dat de kanalen scrambled zijn. Ook kan ik bij het CI menu tabje maar niet "Open Menu" selecteren. Is dit normaal ? Verder las ik in een oude thread iets over de MDAPI_Plus filter. Is dit nog relevant of al weer verouderd ?
Ik heb het inmiddels wel werkende tegen de XBMC frontend
Heb je deze manier gevolgd ?
YouTube: Installatie Anysee E30TC Plus
Dank je voor de link. En ja nu heb ik inderdaad WEL kanelen. Het probleem zat 'm in die antenne selectie ook al heb je kabel. Lekker logisch allemaalSpeedy_Gonzalez schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 07:50:
Ik snap niet goed waarom je het in mediacenter niet werkend krijgt.
Heb je deze manier gevolgd ?
YouTube: Installatie Anysee E30TC Plus

Afijn, dus dat werkt. Nu nog de TV server van mediaportal werkend krijgen....anyone
Mijn specs zijn (voor de volledigheid):
- Windows 7 Ultimate
- Anysee driver 1.3.8.62
- Media Portal 1.2.3
- Media Portal XBMC plugin v1.2.1.x
- XBMC PVR plugin van standaard XBMC repo
- Provider Ziggo
- Anysee TC30 Combo Plus
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Ik heb dit 'systeem' nu een maand of 4 geprobeerd, maar krijg niet de stabiliteit en functionaliteit die ik verwacht....
- Of je zit te violen met transponderlists
- Of, bij het uit slaapstand komen van mijn machine krijg ik een BSOD op de Anysee driver
- Of ik krijg na een tijdje E16 errors op mijn smartcard en moet ik hem eerst weer op mijn TV authentificeren
Ik kan nog heel even doorgaan.... het is altijd wat. Ik wil gewoon iets wat goed werkt en blijft werken.
Het blijft een beetje nét niet verhaal in mijn ogen. Zijn er producten die wat 'moderner' zijn en wel goed werken onder Windows 7 (liefst zelfs XBMC) en ook blijven werken?
Ik heb inmiddels doorgevraagd op het mediaportal topic voor de scrambled problemen. Binnen MediaCenter werkt alles nu. Wel heb ik enorm veel last van artifacten, echt niet normaal!. En er zit nu een versterker tussen...Spam schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 12:15:
[...]
Dank je voor de link. En ja nu heb ik inderdaad WEL kanelen. Het probleem zat 'm in die antenne selectie ook al heb je kabel. Lekker logisch allemaalGek genoeg zie ik nederland 1/2/3 nog niet maar dat zal wel met die signaal sterkte te maken hebben. Ik heb op mijn tv namelijk heel soms ook problemen met deze kanalen. Versterker dus.
Afijn, dus dat werkt. Nu nog de TV server van mediaportal werkend krijgen....anyone![]()
Mijn specs zijn (voor de volledigheid):
- Windows 7 Ultimate
- Anysee driver 1.3.8.62
- Media Portal 1.2.3
- Media Portal XBMC plugin v1.2.1.x
- XBMC PVR plugin van standaard XBMC repo
- Provider Ziggo
- Anysee TC30 Combo Plus
Moet ik een andere driver gebruiken? Ik gebruik nu dus 1.3.8.62...
Volgens mij zijn deze nu heel populair... http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091013Da_maniaC schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:12:
Zijn er eigenlijk goede Anysee alternatieven???
Ik heb dit 'systeem' nu een maand of 4 geprobeerd, maar krijg niet de stabiliteit en functionaliteit die ik verwacht....
- Of je zit te violen met transponderlists
- Of, bij het uit slaapstand komen van mijn machine krijg ik een BSOD op de Anysee driver
- Of ik krijg na een tijdje E16 errors op mijn smartcard en moet ik hem eerst weer op mijn TV authentificeren
Ik kan nog heel even doorgaan.... het is altijd wat. Ik wil gewoon iets wat goed werkt en blijft werken.
Het blijft een beetje nét niet verhaal in mijn ogen. Zijn er producten die wat 'moderner' zijn en wel goed werken onder Windows 7 (liefst zelfs XBMC) en ook blijven werken?
Ik ga die ook kopen zodra ze weer op voorraad zijn!
Nu alleen nog meerdere tuners configureren. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt ? Volgens websites zou dat in de anysee drivers moeten zitten ? En hoe maak ik dat duidelijk aan WMC?
Verder valt het me op dat als ik schakel dat vlak na het schakelen het beeld even een seconde of 2 trager loopt. En dan loopt ie weer. Ik neem aan dat dit normaal is ?
[ Voor 32% gewijzigd door Spam op 16-12-2012 01:13 ]
Zijn er trouwens al mensen die Windows 8 met WMC en de Anysee aan de gang hebben gekregen? Waarschijnlijk werkt het gewoon hetzelfde, maar ik wil het liever zeker weten voordat ik ga updaten.
Ik bedoel met 1 anysee tuner. Volgens deze site zouden die er moeten zijn maar hoe te configureren?alex3305 schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:16:
Met de dual-tuner, gewoon inpluggen en dan in WMC configureren, niet heel moeilijk. Dat na het schakelen is normaal, bij SD-kanalen zal het waarschijnlijk ook minder zijn.
Dit is namelijk wel mogelijk met de Mediaportal en/of Argus...
edit : hmm.. niet helemaal goed gelezen. De driver ondersteund natuurlijk meerdere aangekoppelde tuners. Laat maar

edit 2 : lijkt toch wel te kunnen. Eens mee gaan spelen : http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=7102.0
[ Voor 35% gewijzigd door Spam op 17-12-2012 16:23 ]
Wel geprobeerd, hij zou moeten werken, als hij kanalen zou vinden. WMC ziet de Anysee in ieder geval wel.alex3305 schreef op zondag 16 december 2012 @ 01:16:
Zijn er trouwens al mensen die Windows 8 met WMC en de Anysee aan de gang hebben gekregen? Waarschijnlijk werkt het gewoon hetzelfde, maar ik wil het liever zeker weten voordat ik ga updaten.
We zitten er nu aan te denken aan de mogelijkheid dat onze Anysee gewoon stuk is. Gezien het feit dat hij gewoon absoluut niets vindt. Alleen, hoe kun je dat controleren...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Ik heb hem aan de gang in Windows 8, op dezelfde manier als onder Windows 7.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 10:25:
[...]
Wel geprobeerd, hij zou moeten werken, als hij kanalen zou vinden. WMC ziet de Anysee in ieder geval wel.
We zitten er nu aan te denken aan de mogelijkheid dat onze Anysee gewoon stuk is. Gezien het feit dat hij gewoon absoluut niets vindt. Alleen, hoe kun je dat controleren...
Ik ben echt al uren alle fora die ik kan vinden aan het doorlezen voor een guide/antwoord/iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het simpelweg niet vinden dus ik hoop van harte dat iemand hier mij kan helpen..
Ik heb zelf de Anysee E30T C Plus (dat is de combo DVB-T/C) Usb ontvangen. Deze krijg ik prima aan de praat in WMC maar ik wil heel graag overstappen naar XBMC sinds die met Frodo LiveTV ondersteuning bieden.
Nu poog ik dit aan de praat te krijgen (want wat moet je anders op eerste kerstdag
Setup die ik probeer:
Laatste drivers voor anysee van anyseedirect.eu
Ziggo
NextPVR voor de backend. --> deze herkent de modules, en ik kan hier ook kanalen met scannen (hij vindt er maar 45!?) Echter kan ik binnen NPVR deze kanalen niet bekijken want dan krijg ik de melding dat het kanaal encrypted is.
Help. Is hier iemand die toevallig hetzelde heeft geprobeer en aan de praat gekregen?
Ziggo + Anysee E30 T C Plus + XBMC
Authentically Digital
Als je wel de normale kanalen kan bekijken zoals Nederland 1, 2, 3 en je lokale omroep heb je alles goed werkend en kun je je concentreren op de encryptie... je zal je moeten verdiepen in MDAPI+, ACamd en eventueel OSCam... ik weet echter niet of NextPVR MDAPI filters ondersteund, kijk anders eens naar Argus-TV en MediaPortal TV server die werken wel met MDAPI filters.MaCure schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 20:42:
Ha allen,
Ik ben echt al uren alle fora die ik kan vinden aan het doorlezen voor een guide/antwoord/iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het simpelweg niet vinden dus ik hoop van harte dat iemand hier mij kan helpen..
Ik heb zelf de Anysee E30T C Plus (dat is de combo DVB-T/C) Usb ontvangen. Deze krijg ik prima aan de praat in WMC maar ik wil heel graag overstappen naar XBMC sinds die met Frodo LiveTV ondersteuning bieden.
Nu poog ik dit aan de praat te krijgen (want wat moet je anders op eerste kerstdag) maar dit lukt met man en macht niet.
Setup die ik probeer:
Laatste drivers voor anysee van anyseedirect.eu
Ziggo
NextPVR voor de backend. --> deze herkent de modules, en ik kan hier ook kanalen met scannen (hij vindt er maar 45!?) Echter kan ik binnen NPVR deze kanalen niet bekijken want dan krijg ik de melding dat het kanaal encrypted is.
Help. Is hier iemand die toevallig hetzelde heeft geprobeer en aan de praat gekregen?
Ziggo + Anysee E30 T C Plus + XBMC
Een oude handleiding kan je misschien in de goede richting helpen... Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
nu wil ik deze graag werkend krijgen onder xbmc frodo rc
hij zei dat ik bij installatie cable moest selecteren en onder xbmc antenna en het zou moeten werken
nu lijkt me dit simpel en kan ik het zo ook niet vinden
ik heb al tv kunnen kijken met de eigen tv player van anysee. hier pakt hij de ziggo kanalen ook netjes op
maar dit moet natuurlijk naar xbmc
wat is hiervoor de makkelijkste manier het draait alleen op deze htpc en verder nergens op
moet er dan een backend en frontend geinstalleerd worden? of is dit makkelijker in te stellen?
aangezien ik persoonlijk mijn htpc het liefst zo "schoon" mogelijk probeer te houden altijd (en alles wat niet nodig is er af kan)
ik wil dit draaien op/met
win 7 ultimate
xbmc frodo rc2
anysee E30TC Plus
(heb al gezocht naar een goede tutorial maar kan niet echt iets vinden)
Je hebt inderdaad nog iets nodig wat je tuner aanspreekt. Je hebt veel keuze, maar het meest gebruikt is denk ik Argus TV (was For The Record) or MediaPortal TV Backend. De hele lijst van backends die ook plugins hebben voor XBMC kun je zien als je in XBMC naar PVR addons gaat, daar zie je alles... je moet dus naast het installeren en configureren van je backend ook de bijbehorende addon installeren en configureren en aan zetten in XBMC, dan Live TV in settings ook aan zetten.eehbiertje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:35:
heb ook net een anysee aangeschaft (was al op zoek en op aanraden van een collega)
nu wil ik deze graag werkend krijgen onder xbmc frodo rc
hij zei dat ik bij installatie cable moest selecteren en onder xbmc antenna en het zou moeten werken
nu lijkt me dit simpel en kan ik het zo ook niet vinden
ik heb al tv kunnen kijken met de eigen tv player van anysee. hier pakt hij de ziggo kanalen ook netjes op
maar dit moet natuurlijk naar xbmc
wat is hiervoor de makkelijkste manier het draait alleen op deze htpc en verder nergens op
moet er dan een backend en frontend geinstalleerd worden? of is dit makkelijker in te stellen?
aangezien ik persoonlijk mijn htpc het liefst zo "schoon" mogelijk probeer te houden altijd (en alles wat niet nodig is er af kan)
ik wil dit draaien op/met
win 7 ultimate
xbmc frodo rc2
anysee E30TC Plus
(heb al gezocht naar een goede tutorial maar kan niet echt iets vinden)
de vorige NextPVR was ingesteld en zag de kanalen mooi alleen xbmc gaf een zwart beeld tijdens het drukken op de knop livetv
bedankt in ieder geval ik kijk of het zo werkt
argus tv geinstalleerd zenders zijn gevonden.
epg wordt geladen in xbmc en hij geeft de kanalen mooi weer (zwarte scherm was skin fout)
maar als ik nu een kanaal wil laden geeft hij of aan tuning failed of scrambled (wat beveiliging als ik me niet vergis)
heb de tuner al op cable/antenna/satelite gehad maar nog blijft hij deze problemen geven..
mdapi heb ik ook aan en uit gehad al...
heeft iemand hier een tutorial? aangezien ik van de argus wiki ook niet veel wijzer wordt..
en het met het anysee programma echt click and play was zowat

[ Voor 51% gewijzigd door eehbiertje op 28-12-2012 19:29 ]
Ik wordt er nou niet echt vrolijk van. Na veel gekloot met drivers draait dat ding enigsinds. Teletekst werkt gewoon niet. EPG matig. Bij het opstarten van de Anysee viewer (waarom heeft win8 geen mediacenter?) komt altijd de UAC vraag er tussen.
Dat ding bij mij thuis aangesloten op Win7. Daar crasht de viewer zelfs als ik de EPG op wil vragen en de teletekst werkt ook gewoon niet.
Bij de levering zat niet eens een CD met drivers oid. Op de site van AnySee kan je alleen drivers downloaden en niet de viewer. Wat is trouwens de laatste nieuwe viewer? Ik heb versie 2.3.4 gevonden op de site van i-njoy.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Zorg dat je WMC krijgt, die viewer is al lang opgegeven... of ga voor XBMC of MediaPortal, maar dat is niet klik en klaar.Acid_Burn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:44:
Voor mijn schoonvader zo'n Anysee e30c aangeschaft omdat hij een nieuwe PC heeft en de oude TV kaart dus niet werkt onder Win8.
Ik wordt er nou niet echt vrolijk van. Na veel gekloot met drivers draait dat ding enigsinds. Teletekst werkt gewoon niet. EPG matig. Bij het opstarten van de Anysee viewer (waarom heeft win8 geen mediacenter?) komt altijd de UAC vraag er tussen.
Dat ding bij mij thuis aangesloten op Win7. Daar crasht de viewer zelfs als ik de EPG op wil vragen en de teletekst werkt ook gewoon niet.
Bij de levering zat niet eens een CD met drivers oid. Op de site van AnySee kan je alleen drivers downloaden en niet de viewer. Wat is trouwens de laatste nieuwe viewer? Ik heb versie 2.3.4 gevonden op de site van i-njoy.
Misschien even proberen vanuit mijn VM met win8 rc
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Het kan zomaar langer duren voordat je de key in je email kan verwachten.Acid_Burn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:52:
WMC voor Win8 is al aangevraagd. Zou 72 uur kunnen duren volgens de site, maar die zijn al verlopen. Ik heb het hier nog geprobeerd, maar vanuit Win7 wordt de aanvraag niet geaccepteerd.
Misschien even proberen vanuit mijn VM met win8 rc
Het enige wat je moet doen is via ftp software de drivers downloaden.
Je vult deze ip in: 218.38.16.90, poort 21, gebruikersnaam "anysee" en wachtwoord "anysee1234" (zonder aanhalingstekens). Ze zijn niet rechtstreeks te downloaden via ftp://218.38.16.90, omdat je moet inloggen.
Ik draai Windows 8 en had veel last van artifacts (waarbij Broken TS Packets omhoog schoot) maar sinds de update van 7 januari (2013) heb ik nergens meer last van!
Dan zou dus ftp://anysee:anysee1234@218.38.16.90 wel moeten werken. Maar, top! wist dit niet. Ga der ook eens naar kijken.dejong12 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 01:54:
Hier zullen een aantal van jullie vast blij mee zijn. Anysee staat zeker niet stil (hoewel het wel lijkt met de drivers op anyseedirect.eu die van april 2012 zijn). Om de paar dagen releasen ze nieuwe drivers, inclusief ondersteuning voor Windows 8!
Het enige wat je moet doen is via ftp software de drivers downloaden.
Je vult deze ip in: 218.38.16.90, poort 21, gebruikersnaam "anysee" en wachtwoord "anysee1234" (zonder aanhalingstekens). Ze zijn niet rechtstreeks te downloaden via ftp://218.38.16.90, omdat je moet inloggen.
Ik draai Windows 8 en had veel last van artifacts (waarbij Broken TS Packets omhoog schoot) maar sinds de update van 7 januari (2013) heb ik nergens meer last van!
Jup, ik zie dat dit ook werkt, wist niet dat het ook zo kon, is veel makkelijker dan via ftp software te doen.Sa1 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:57:
[...]
Dan zou dus ftp://anysee:anysee1234@218.38.16.90 wel moeten werken. Maar, top! wist dit niet. Ga der ook eens naar kijken.
Ik kwam er gisteren achter toen ik wat posts zat te lezen op De Groene Knop. Daar had iemand een mail gestuurd naar Anysee met de vraag of er nog wel nieuwe drivers uitkwamen. Hij kreeg toen als reactie dat hij via deze site nieuwe drivers kon downloaden.
Zo fijn hè, dat dat probleem opgelost is. Ik dacht echt dat het apparaatje stuk was, aangezien alle kabels in het huis gewoon goed zijn. Ik was al bijna van plan om een nieuwe te kopen, maar dankzij dit hoeft dat dus niet meer!Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:57:
Goeie tip, heb gelijk de nieuwe drivers gedownload en het blokjes probleem dat ik ook had is hiermee opgelost zoals ik nu kan zien.
geen problemen met standby? Mijn vorige driver ervaring met de recentste was dat hij niet lekker uit standby komt. Na een reboot deed alles het wel weer gewoon.dejong12 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 13:03:
[...]
Zo fijn hè, dat dat probleem opgelost is. Ik dacht echt dat het apparaatje stuk was, aangezien alle kabels in het huis gewoon goed zijn. Ik was al bijna van plan om een nieuwe te kopen, maar dankzij dit hoeft dat dus niet meer!
Nee, daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik kreeg direct al last van blokken als ik WMC en CNO opnieuw instelde.Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:40:
[...]
geen problemen met standby? Mijn vorige driver ervaring met de recentste was dat hij niet lekker uit standby komt. Na een reboot deed alles het wel weer gewoon.
mooi, hij is al één keer in en uit standby gegaan, geen problemen. Zie nog geen verbeteringen in kwaliteit t.o.v. 1.2.8a.dejong12 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:57:
[...]
Nee, daar heb ik geen problemen mee gehad. Ik kreeg direct al last van blokken als ik WMC en CNO opnieuw instelde.
Ben beneiwud of het goed blijft gaan. zou wel leuk zijn om weer is een nieuwe ddriver te hebben. Weet nog niet precies waarom, maar 't voelt beter om 'bij' te zijn.
Ik denk ook niet dat de kwaliteit van je tv-zenders zullen verbeteren bij een nieuwe driver, als je dat bedoelt.Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:57:
[...]
mooi, hij is al één keer in en uit standby gegaan, geen problemen. Zie nog geen verbeteringen in kwaliteit t.o.v. 1.2.8a.
Ben beneiwud of het goed blijft gaan. zou wel leuk zijn om weer is een nieuwe ddriver te hebben. Weet nog niet precies waarom, maar 't voelt beter om 'bij' te zijn.
Sinds dat ik de driver heb geïnstalleerd, heb ik geen problemen meer gehad.
Dat gevoel heb ik ook hoor, voelt goed om de laatste drivers te hebben. Ik was al bang dat Anysee sinds april geen updates meer aan het maken was.
de doorlopende kwaliteit zal ook niet verbeteren, als ik zap heb ik de eerste sec wat last van artifacts, had de hoop dat dat miscchien beter zo zijn, maar is niet het geval.dejong12 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:45:
[...]
Ik denk ook niet dat de kwaliteit van je tv-zenders zullen verbeteren bij een nieuwe driver, als je dat bedoelt.
Sinds dat ik de driver heb geïnstalleerd, heb ik geen problemen meer gehad.
Dat gevoel heb ik ook hoor, voelt goed om de laatste drivers te hebben. Ik was al bang dat Anysee sinds april geen updates meer aan het maken was.
Moet eerlijk zeggen dat het ook niet zo heel veel uitmaakt, want een sec later is het prima.
Ik denk dat gewoon normal behaviour is, want hij moet die zender dan weer opstarten zeg maar.Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:07:
[...]
de doorlopende kwaliteit zal ook niet verbeteren, als ik zap heb ik de eerste sec wat last van artifacts, had de hoop dat dat miscchien beter zo zijn, maar is niet het geval.
Moet eerlijk zeggen dat het ook niet zo heel veel uitmaakt, want een sec later is het prima.