ViperTPR schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:53:
Ik heb 2x mediaportal clients (pc's) en 1 server met mediaportal server. Versie 1.2.3, al ga ik het weekend 1.3 beta proberen. Ik heb de server werkend met de nieuwste versie anysee driver, van de site anyseedirect met aangesloten 2x e30. Op de server heb ik naast het netgenoemde ook mdapi plus en acamd 6.2 draaien voor de gecodereerde zenders. Opnemen en tv kijken gaat onwijs goed, zelfs vanuit verschillende clients.
Ziggo zenders worden nu goed weergegeven in WMC, dus aan de slag gegaan met MediaPortal 1.3.0 Beta. Is het jou gelukt om dit werkend te krijgen? Het is tenslotte nog een Beta versie en ik werk met W8Pro dat nog niet officieel wordt ondersteund op deze MP versie.
Zenders worden gevonden maar alleen NED1 wordt weergegeven, de rest is gescrambled. Vervolgens de procedure van
eXisTa gevolgd om met MDAPI i.c.m. SPLUG.dll de gescramblede kanalen weer te geven, zoals me dat ook met Digitenne i.c.m. MediaPortal 1.2.3 is gelukt destijds. Na de procedure krijg echter ik de melding "Unable to create graph" bij het starten van TV. Wat verschillende codecs geprobeerd, zoals LAV en Microsoft DTV-DVD maar helaas.
Edit 07-02:
Geupgrade naar MP 1.3.0 RC na een Full Install. Het lijkt al mis te gaan bij het installatiescipt van MDAPI Setup die mijn 64-bit OS detecteert maar de install uitvoert in de niet bestaande map C:\PROGRA~2\etcetera. Ik gebruik een 2009 Fall V3 versie van MDAPI die ik met moeite kon vinden, de link in ExisTa's blog is dood. Ook een MDAPI Plus versie geprobeerd, maar werkt nog niet en weet niet of dit de juiste software hiervoor is.
Het is alweer een tijd geleden dat ik met MP, Anysee, MPAPI en SPLUG heb geknoeid en heb de indruk dat ik oude software of een te oude methode gebruik. Vanavond Acamd plugin i.c.m. deze handleiding
Spam in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)" proberen.
Edit2
Die methode werkt dus. Bedankt, Spam en anderen! Wat opmerkingen over de guide:
Stap 7: rebooten server gaat vanzelf als bij stap 8 op Manual Control wordt geklikt.
Stap 16: de twee bestanden uit ANYSEE_config.rar moeten dus in de opgegeven directory worden geplaatst, zonder de subdir ANYSEE in de rar. Het is niet acamd.ini die wordt vervangen maar smartcard.conf.
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 07-02-2013 21:13
]