Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40
dejong12 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:49:
[...]

Ik denk dat gewoon normal behaviour is, want hij moet die zender dan weer opstarten zeg maar.
mowah, ... kan, maar hoezo heeft een normale dvb-c hd tuner dat dan niet. Volgens mij moet je dat toch kunnen evenaren. Komt een heel eind in de buurt hor, maar nog 'net' niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 12-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 19:02
Sa1 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:54:
[...]
mowah, ... kan, maar hoezo heeft een normale dvb-c hd tuner dat dan niet. Volgens mij moet je dat toch kunnen evenaren. Komt een heel eind in de buurt hor, maar nog 'net' niet.
Bij een normale tv hoor je eerst het geluid voordat het beeld ervoor komt, tenminste dat is bij onze tv zo. Bij de Anysee is dat ook wel het geval maar daar komt het beeld eerder, waardoor er daar nog wat artefacts kunnen verschijnen, terwijl de tv die expres niet laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
dejong12 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:09:
[...]

Bij een normale tv hoor je eerst het geluid voordat het beeld ervoor komt, tenminste dat is bij onze tv zo. Bij de Anysee is dat ook wel het geval maar daar komt het beeld eerder, waardoor er daar nog wat artefacts kunnen verschijnen, terwijl de tv die expres niet laat zien.
draait nu een week op de nieuwe ddrivers maar heb toch het idee dat ik 'gekke' onverklaarbare dingen heb sinds de drivers, dus ga dadelijk weer terug naar 1.2.8a en kijken of ik dat niet meer ervaar.

Soms vreemde haperingen... soms dat hij ineens niet meer snapt dat hij een tuner vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Sa1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:20:
[...]
draait nu een week op de nieuwe ddrivers maar heb toch het idee dat ik 'gekke' onverklaarbare dingen heb sinds de drivers, dus ga dadelijk weer terug naar 1.2.8a en kijken of ik dat niet meer ervaar.

Soms vreemde haperingen... soms dat hij ineens niet meer snapt dat hij een tuner vrij heeft.
Het enige probleem wat ik had was gisteren, toen de uitzending even bleef haken en haperen, maar verder ben ik heel blij met die drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dat de tuner niet herkend word ineens in mediacenter had ik ook nog.
Ik heb nu de kanalen opnieuw laten scannen in cno\settings\edit\tpscan, en daarna de kanalen opnieuw gezocht met mediacenter.

Even afwachten hoe het zich nu houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl15
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-04 19:05
Hallo allemaal,

Zit hier in Utrecht met Ziggo op netwerk 5555 en heb de transponderlijst gedownload, al blijkt deze niet geheel meer up-to-date te zijn. Heb zelf dus een beetje lopen zoeken en vervolgens de lijst aangepast. Zelf ben ik uiteindelijk op 265 kanalen uitgekomen. Ik vroeg me af hoeveel kanalen mensen in dezelfde regio/hetzelfde netwerk kunnen vinden. ;-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Bij netwerk 8600 krijg ik 263 kanalen en bij netwerk 9700 264 kanalen, dus ik denk dat dat voor iedereen wel gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahuijsman
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Is het trouwens mogelijk om met de anysee remote de computer aan en uit te zetten, door gewoon op de powerknop te drukken? Het is mij nog niet gelukt om dit werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09
rahuijsman schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:49:
Is het trouwens mogelijk om met de anysee remote de computer aan en uit te zetten, door gewoon op de powerknop te drukken? Het is mij nog niet gelukt om dit werkend te krijgen.
Bij mijn Anysee E30 Plus kun je dat niet doen. Je kan wel Windows Media Center aansturen via de CNO tool, maar daar blijft het bij (en dat werkt ook onhandig met de knop indeling). Om echt je pc aan te sturen moet je een RC6 type afstandbediening hebben.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahuijsman
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Bedankt, duidelijk. Ik heb ook een harmony 300i, maar daar heb ik dan dus een losse IR ontvanger voor nodig om de computer aan en uit te zetten, want ik begrijp dat dit dus niet werkt via de IR ontvanger in de anysee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
rahuijsman schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:46:
Bedankt, duidelijk. Ik heb ook een harmony 300i, maar daar heb ik dan dus een losse IR ontvanger voor nodig om de computer aan en uit te zetten, want ik begrijp dat dit dus niet werkt via de IR ontvanger in de anysee?
Ja dat kan wel..., maar dan moet je de Harmony instellen als Anysee afstandbediening (is beschikbaar). De knoppen zijn dan echter zeer onlogisch, maar dat kun je nog wel fixen door handmatig alles goed te zetten. Het blijft echter half om half. Als je het goed doet zoek je ergens een USB RC6 dongel. Ik heb zelf recent deze gekocht en dan de afstandsbediening 'weg gegooid'.

http://www.degroeneknop.n...roeneknop.nl/sponsorshop/

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: bericht verwijderd, probleem opgelost.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:22:
Edit: bericht verwijderd, probleem opgelost.
dit is natuurlijk niet de bedoeling van een forum. Laat het bericht staan met een duidelijke omschrijving en voeg de oplossing toe. Kan wellicht interessant zijn voor andere bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:34:
dit is natuurlijk niet de bedoeling van een forum. Laat het bericht staan met een duidelijke omschrijving en voeg de oplossing toe. Kan wellicht interessant zijn voor andere bezoekers.
Je hebt gelijk, excuses. Bericht ging over gescramblede Ziggo kanalen op de Anysee E30TC in WMC. "Opeens" werkte het (dat heeft de Anysee wel vaker, zeker toen ik nog op Digitenne zat i.c.m. Media Portal...) nadat ik al een aantal keren al de installatieprocedure in dit topic had geprobeerd. Dus een echte oplossing kon ik niet aangeven, anders dan die reeds zijn beschreven. Dat is dus de laatste Anysee drivers installatie via de FTP site volgens de YouTube procedure, TP scan in de CNO, scan in WMC en voilá. Schijnbaar had Ziggo wat vertraging met de activatie van een oude smartcard die ik nog had liggen. Sommige zenders hadden na activatie een zwak signaal, ondanks m'n Hirschmann coax. Wat contactspray was de oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperTPR schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:53:
Ik heb 2x mediaportal clients (pc's) en 1 server met mediaportal server. Versie 1.2.3, al ga ik het weekend 1.3 beta proberen. Ik heb de server werkend met de nieuwste versie anysee driver, van de site anyseedirect met aangesloten 2x e30. Op de server heb ik naast het netgenoemde ook mdapi plus en acamd 6.2 draaien voor de gecodereerde zenders. Opnemen en tv kijken gaat onwijs goed, zelfs vanuit verschillende clients.
Ziggo zenders worden nu goed weergegeven in WMC, dus aan de slag gegaan met MediaPortal 1.3.0 Beta. Is het jou gelukt om dit werkend te krijgen? Het is tenslotte nog een Beta versie en ik werk met W8Pro dat nog niet officieel wordt ondersteund op deze MP versie.

Zenders worden gevonden maar alleen NED1 wordt weergegeven, de rest is gescrambled. Vervolgens de procedure van eXisTa gevolgd om met MDAPI i.c.m. SPLUG.dll de gescramblede kanalen weer te geven, zoals me dat ook met Digitenne i.c.m. MediaPortal 1.2.3 is gelukt destijds. Na de procedure krijg echter ik de melding "Unable to create graph" bij het starten van TV. Wat verschillende codecs geprobeerd, zoals LAV en Microsoft DTV-DVD maar helaas.

Edit 07-02:
Geupgrade naar MP 1.3.0 RC na een Full Install. Het lijkt al mis te gaan bij het installatiescipt van MDAPI Setup die mijn 64-bit OS detecteert maar de install uitvoert in de niet bestaande map C:\PROGRA~2\etcetera. Ik gebruik een 2009 Fall V3 versie van MDAPI die ik met moeite kon vinden, de link in ExisTa's blog is dood. Ook een MDAPI Plus versie geprobeerd, maar werkt nog niet en weet niet of dit de juiste software hiervoor is.

Het is alweer een tijd geleden dat ik met MP, Anysee, MPAPI en SPLUG heb geknoeid en heb de indruk dat ik oude software of een te oude methode gebruik. Vanavond Acamd plugin i.c.m. deze handleiding Spam in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)" proberen.

Edit2
Die methode werkt dus. Bedankt, Spam en anderen! Wat opmerkingen over de guide:
Stap 7: rebooten server gaat vanzelf als bij stap 8 op Manual Control wordt geklikt.
Stap 16: de twee bestanden uit ANYSEE_config.rar moeten dus in de opgegeven directory worden geplaatst, zonder de subdir ANYSEE in de rar. Het is niet acamd.ini die wordt vervangen maar smartcard.conf.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boooootje
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 11:30
Wil het volgende kunnen doen:
- TV programma's opnemen van DVB-C signaal naar NAS (Synology), zonder tussenkomst van een PC
- programmering via web browser of app op iPad of Android device
- via de ingebouwde (DLNA) "mediaplayer" in de TV de opgenomen programma's bekijken
Is dat mogelijk met 1 van de Anysee producten (bijvoorbeeld de N7) zonder dat er continue een PC aan hoeft te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
boooootje schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:07:
Wil het volgende kunnen doen:
- TV programma's opnemen van DVB-C signaal naar NAS (Synology), zonder tussenkomst van een PC
- programmering via web browser of app op iPad of Android device
- via de ingebouwde (DLNA) "mediaplayer" in de TV de opgenomen programma's bekijken
Is dat mogelijk met 1 van de Anysee producten (bijvoorbeeld de N7) zonder dat er continue een PC aan hoeft te staan?
Kijk eens naar DVBLink. Werkt waarschijnlijk niet met Anysee, maar voldoet wel aan de rest van je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:45
Ik ben ook erg geinteresseerd in de setup die boooootje bedacht heeft. Zijn er nog meer tips behalve dvblink? Heeft iemand anysee werkend icm synology nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Caballeros schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:36:
[...]

Kijk eens naar DVBLink. Werkt waarschijnlijk niet met Anysee, maar voldoet wel aan de rest van je eisen.
DVBLink werkt prima met mijn AnySee E7S2 USB (als die AnySee zelf tenminste geen kuren heeft....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
EgMaf schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:11:
[...]

DVBLink werkt prima met mijn AnySee E7S2 USB (als die AnySee zelf tenminste geen kuren heeft....)
Op een Synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
deze snap ik niet zo, naar een nas is toch gewoon naar een CIFS share.. dat kan eigenlijk elk programma wel. Wellicht dat je de services van het programma nog onder een ander account moet draaien maar zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Sa1 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 22:40:
[...]
deze snap ik niet zo, naar een nas is toch gewoon naar een CIFS share.. dat kan eigenlijk elk programma wel. Wellicht dat je de services van het programma nog onder een ander account moet draaien maar zie het probleem niet zo.
Er is een versie van DVBLink die je op een Synology NAS kan draaien(niet alle types), dus met letterlijk je dvb ontvanger in de usb poort van de NAS. Je hoeft dan geen pc aan te hebben staan.

In dit geval is de NAS dus eigenlijk niet alleen een NAS, maar kun je er ook software voor andere taken op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Caballeros schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:26:
[...]

Er is een versie van DVBLink die je op een Synology NAS kan draaien(niet alle types), dus met letterlijk je dvb ontvanger in de usb poort van de NAS. Je hoeft dan geen pc aan te hebben staan.

In dit geval is de NAS dus eigenlijk niet alleen een NAS, maar kun je er ook software voor andere taken op installeren.
ah okay, dan moet het programma dus ook echt op de nas draaien. Volgens mij was dat met TV Headend wel mogelijk, weet ik echter alleen niet of de tuners ook ondersteund worden. Je zit volgens mij dan wel meer naar de E30TC te kijken dan naar een E7 als je het hebt over Anysee gevallen. De anysee gaat overigens sowieso niet werken aangeizen daar geen drivers voor linux voor zijn, voor zover ik weet althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
De N7 is een netwerk tuner, het zou dus mogelijk moeten zijn met dvblink for iptv.

Klinkt voor mij niet als een ideale configuratie, maar voor iemand die geen pc continu aan wil hebben staan en al een Synology NAS heeft kan het het onderzoeken waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Dat is exact wat ik wil. Ik heb heb geen pc aan staan en wel een NAS. Maar als er geen linux drivers voor zijn, dan is het duidelijk. Dan zou eventueel de N7 inderdaad wel kunnen werken.

@Booootje, offtopic: van dvblogic support krijg ik deze kaart geadviseerd:
TBS5680CI. Met Alphacrypt cam module
Zie:
http://forum.dvblogic.com....php?f=69&t=25183&p=76640

Nog een andere vraag (ook een beetje off topic): weet iemand hier of CI nog steeds werkt bij Ziggo of dat je CI+ moet hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door delima op 13-03-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
delima schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:57:
Dat is exact wat ik wil. Ik heb heb geen pc aan staan en wel een NAS. Maar als er geen linux drivers voor zijn, dan is het duidelijk. Dan zou eventueel de N7 inderdaad wel kunnen werken.

@Booootje, offtopic: van dvblogic support krijg ik deze kaart geadviseerd:
TBS5680CI. Met Alphacrypt cam module
Zie:
http://forum.dvblogic.com....php?f=69&t=25183&p=76640

Nog een andere vraag (ook een beetje off topic): weet iemand hier of CI nog steeds werkt bij Ziggo of dat je CI+ moet hebben?
Iedereen die DVB-C via de computert kijkt gebruikt CI en geen CI+, dus dat werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Ah bedankt. Beginnersfout..
Wellicht nog een beginnersvraag en een beetje off topic: Hoe kom ik aan een CI CAM module? Alles op pricewatch lijkt CI+ te zijn. Of begrijp ik het nu niet? Voor anysee is zeker geen CAM module nodig? Voor die TBS5680CI namelijk wel (als ik het goed begrijp)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
delima schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:10:
Ah bedankt. Beginnersfout..
Wellicht nog een beginnersvraag en een beetje off topic: Hoe kom ik aan een CI CAM module? Alles op pricewatch lijkt CI+ te zijn. Of begrijp ik het nu niet? Voor anysee is zeker geen CAM module nodig? Voor die TBS5680CI namelijk wel (als ik het goed begrijp)..
Meestal zit er bij een DVB-C kaart een CI slot, hier kan dan bijv een alphacrypt classic in. Dat is een CAM module, hier gaat je smartcard dan weer in.

Een andere optie is een smartcard reader gebruiken (softcam), dit staat dan los van je dvb-c kaart. Dan gaat hier je smartcard in. Volgens mij staan in de startpost hier wel wat info over, of anders in het DVB-C topic.

De anysee e30tc heeft een ingebouwde smartcard lezer. Dit is overigens ook een softcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Laatst online: 15-09 13:48
Mijn anysee draaide op 1.3.8.62, maar ik had de anysee al een hele tijd niet meer gebruikt. Omdat ik morgenvroeg/vannacht de formule 1 wil opnemen heb ik de anysee nog maar eens aangeslingerd. Het viel me meteen op dat ik geen vloeiend beeld heb, wat niet fijn is bij f1 kijken. Na wat klooien maar weer eens de 1.2.8s geinstalleerd. Hierdoor is het beeld een stuk vloeiender geworden, maar nog niet perfect... Af en toe nog een hapering ertussen.

Ondertussen zie ik ook weer nieuwe drivers staan, waaronder de 1.3.9.26. Iemand ervaring met deze driver of die mij kan adviseren welke driver te gebruiken voor zo vloeiend mogelijk beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Zowel de support van dvblogic als die van anysee zeggen dat de n7 niet ondersteund wordt icm met nas can synology. Helaas. Dat wordt de eerste optie dan maar. Iemand enig idee hoe ik aan een alphacrypt kaart kom? Ze zijn niet meer beschikbaar via tweakers pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Op Marktplaats zijn er verscheidene mensen die hun AlphaCrypt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delima
Bedankt voor alle hulp hier. Ik ga het nu proberen met de volgende onderdelen samen met mijn Synology DS211:
TBS5680CI
SMIT Irdeto CAM CI Module

Als ik nog meer vragen heb, dan zal ik een topic starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:11:
[...]

Ziggo zenders worden nu goed weergegeven in WMC, dus aan de slag gegaan met MediaPortal 1.3.0 Beta. Is het jou gelukt om dit werkend te krijgen? Het is tenslotte nog een Beta versie en ik werk met W8Pro dat nog niet officieel wordt ondersteund op deze MP versie.

Zenders worden gevonden maar alleen NED1 wordt weergegeven, de rest is gescrambled. Vervolgens de procedure van eXisTa gevolgd om met MDAPI i.c.m. SPLUG.dll de gescramblede kanalen weer te geven, zoals me dat ook met Digitenne i.c.m. MediaPortal 1.2.3 is gelukt destijds. Na de procedure krijg echter ik de melding "Unable to create graph" bij het starten van TV. Wat verschillende codecs geprobeerd, zoals LAV en Microsoft DTV-DVD maar helaas.

Edit 07-02:
Geupgrade naar MP 1.3.0 RC na een Full Install. Het lijkt al mis te gaan bij het installatiescipt van MDAPI Setup die mijn 64-bit OS detecteert maar de install uitvoert in de niet bestaande map C:\PROGRA~2\etcetera. Ik gebruik een 2009 Fall V3 versie van MDAPI die ik met moeite kon vinden, de link in ExisTa's blog is dood. Ook een MDAPI Plus versie geprobeerd, maar werkt nog niet en weet niet of dit de juiste software hiervoor is.

Het is alweer een tijd geleden dat ik met MP, Anysee, MPAPI en SPLUG heb geknoeid en heb de indruk dat ik oude software of een te oude methode gebruik. Vanavond Acamd plugin i.c.m. deze handleiding Spam in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)" proberen.

Edit2
Die methode werkt dus. Bedankt, Spam en anderen! Wat opmerkingen over de guide:
Stap 7: rebooten server gaat vanzelf als bij stap 8 op Manual Control wordt geklikt.
Stap 16: de twee bestanden uit ANYSEE_config.rar moeten dus in de opgegeven directory worden geplaatst, zonder de subdir ANYSEE in de rar. Het is niet acamd.ini die wordt vervangen maar smartcard.conf.
Nee, bij werkt het goed, eenmaal goed werkend is het niet verandert na beta en RC en nu 1.3 full

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik zie net dit nieuws over UPC
http://act-telecom.nl/upc...anten-gratis-digitale-tv/

Betekent dit nu dat ook UPC klanten gebruik kunnen maken van DVB-C in een mediacenter pc via een Anysee tuner?

En is de kwaliteit hiervan beter dan een analoog signaal via een Hauppauge WinTV-HVR-2200 MC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
riva91 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:42:
Ik zie net dit nieuws over UPC
http://act-telecom.nl/upc...anten-gratis-digitale-tv/

Betekent dit nu dat ook UPC klanten gebruik kunnen maken van DVB-C in een mediacenter pc via een Anysee tuner?

En is de kwaliteit hiervan beter dan een analoog signaal via een Hauppauge WinTV-HVR-2200 MC?
Ja, klopt, alleen niet ALLE kanalen worden unencrypted he.... en van die wel encrypted zijn weten we nog niet welke encryptie het wordt, dus als je pech hebt kun je alleen de FTA kanalen bekijken,.

Er wordt al wat meer over gediscussieerd in dit topic: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23

Acid_Burn

uhuh

dejong12 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 01:54:
Hier zullen een aantal van jullie vast blij mee zijn. Anysee staat zeker niet stil (hoewel het wel lijkt met de drivers op anyseedirect.eu die van april 2012 zijn). Om de paar dagen releasen ze nieuwe drivers, inclusief ondersteuning voor Windows 8!
Het enige wat je moet doen is via ftp software de drivers downloaden.
Je vult deze ip in: 218.38.16.90, poort 21, gebruikersnaam "anysee" en wachtwoord "anysee1234" (zonder aanhalingstekens). Ze zijn niet rechtstreeks te downloaden via ftp://218.38.16.90, omdat je moet inloggen.
Ik draai Windows 8 en had veel last van artifacts (waarbij Broken TS Packets omhoog schoot) maar sinds de update van 7 januari (2013) heb ik nergens meer last van!
Die server werkt niet meer.. is er een ander adres bekend?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Nu online

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn anysee's willen nog niet UPC ontvangen, geen kanalen gevonden in MediaCenter, de tuners staan al op dvb-c ingesteld. Mijn TV ontvangt al wel signaal, inclusief de HD zenders. Iemand die het al wel gelukt is?

Laat maar: met de nieuwste drivers en transponderlijst werkt het! Wel 2 keer dvb-c moeten instellen (installatie en daarna nog een keer in tray app) en daarna in MediaCenter "Antenne" (DVB-T) kiezen. Morgen verder met zenders uit de gids verwijderen en ordenen...462 zenders gevonden 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door W1LL3M op 03-04-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week een vreemd probleem met mijn Windows 7 Mediacenter i.c.m. 2 anysees na 2 jaar probleemloos gedraaid te hebben....

op alle zenders in 1 transponder ineens service gecodeerd (NET5, Veronica HD en Family 7)

Zit bij Delta

Opnieuw zoeken naar transponderlijst heeft geen effect (Delta geeft ook aan dat daar niets in gewijzigd is)

Opnieuw installeren van Windows 7 ook niet, Het vreemde is dat in Anysee viewer deze kanalen wel goed werken.

Toen dacht ik laat ik na lange tijd weer is overschakelen naar DVBLink, alles ingesteld i.c.m. ACAMD en ja toen had ik ook alle zenders weer, maar nu komt het volgende probleem.

Bij alle HD zenders stotterd het beeld (artifacts) ook met het geluid. Maakt niet uit welke driver ik pak 1.29s, 1.29a of de laatste driver van anyseedirect. Heb zelf het gevoel dat het komt door ACAMD ook al gebruik ik de laatste versie (V 0.6.2.0).

Mijn systeem:

AMD X2 250 (3Ghz)
2 GB RAM
1TB SATA HDD
NVIDIA GT520
2x Anysee E30TC

Zou dus denken dat het niet aan de systeemeisen kan liggen, of gebruikt ACAMD zoveel resources??

Iemand enig idee voor een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Heeft iemand de laatste nieuwe drivers ergens staan? Aangezien de FTP link niet meer werkt en die op anyseedirect alles behalve de laatste nieuwe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Acid_Burn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:07:
Heeft iemand de laatste nieuwe drivers ergens staan? Aangezien de FTP link niet meer werkt en die op anyseedirect alles behalve de laatste nieuwe zijn?
Je kan een mail sturen naar ze met het verzoek om de nieuwste versie, die sturen ze je dan de dag erop per email.

Meld je hier even welke versie je gekregen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:15:
Sinds een week een vreemd probleem met mijn Windows 7 Mediacenter i.c.m. 2 anysees na 2 jaar probleemloos gedraaid te hebben....

op alle zenders in 1 transponder ineens service gecodeerd (NET5, Veronica HD en Family 7)

Zit bij Delta

Opnieuw zoeken naar transponderlijst heeft geen effect (Delta geeft ook aan dat daar niets in gewijzigd is)

Opnieuw installeren van Windows 7 ook niet, Het vreemde is dat in Anysee viewer deze kanalen wel goed werken.

Toen dacht ik laat ik na lange tijd weer is overschakelen naar DVBLink, alles ingesteld i.c.m. ACAMD en ja toen had ik ook alle zenders weer, maar nu komt het volgende probleem.

Bij alle HD zenders stotterd het beeld (artifacts) ook met het geluid. Maakt niet uit welke driver ik pak 1.29s, 1.29a of de laatste driver van anyseedirect. Heb zelf het gevoel dat het komt door ACAMD ook al gebruik ik de laatste versie (V 0.6.2.0).

Mijn systeem:

AMD X2 250 (3Ghz)
2 GB RAM
1TB SATA HDD
NVIDIA GT520
2x Anysee E30TC

Zou dus denken dat het niet aan de systeemeisen kan liggen, of gebruikt ACAMD zoveel resources??

Iemand enig idee voor een oplossing??
Ik heb hetzelfde probleem. Als je de oplossing vind hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik kom net bij mijn schoonvader vandaan. Die heeft hetzelfde (ook Delta). Ik heb even naar de signal monitor gekeken en alle kanalen die boven de 800MHz zitten hebben hetzelfde probleem (service gecodeerd). De quality zakt dan ook in naar 80% oid.

Enige wat hij kan doen is kijken naar de SD versies van die kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is het echt alleen 1 transponder, de 842000, 6875, 64QAM dus idd boven de 800MHz signal strength is 100%Quality rond de 80% andere zenders in HD werken gewoon met deze signaal sterkte. Dus wat er nou aan de hand is??

trouwens doet smartcard in tv wel deze zenders, heeft dus te maken met de CNO.

heb contact gehad met njoy digital, welke nu de anysees ondersteunt. maar nog geen oplossing.

tevens contact gehad met delta, deze geven aan niets veranderd te hebben 8)7 raar dat het sinds rond vorige week maandag ineens niet meer werkte.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik heb thuis de Anysee Combo e30 Plus. Via mediacentre onder windows 7 wil ik tv kunnen kijken. We maken gebruik van ziggo. Als ik alles volgens installatie doet, vindt hij meer dan 200 zenders hier in Utrecht. Echter werkt alleen ned 1.

De gids ziet netjes alle zenders, maar hij speelt ze niet af. Wie weet hoe dit zit en wat ik eraan kan doen. Ik heb de laatste drivers erop gezet van anysee maar dit had geen zin, ook oudere drivers doen niet meer wat ze deden.

gebruik gemaakt van: http://www.gratisprogramm.../TransponderlistGenerator

hopelijk zijn er mensen die mij advies kunnen geven. Opvallend vindt ik dat er zo weinig alternatieven zijn om tv op je pc te kunnen kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Nu online

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Geeft mediacenter de melding "Service scrambled" oid? Check dan je smartcard, zit ie er goed in (niet ondersteboven) en doet ie het wel in een ander apparaat?

Als de kaart een tijdje niet gebruikt is kan het een tijdje (30+ minuten) duren voordat deze geaccepteerd wordt. Gewoon aan laten staan op een zender is dan de makkelijkste oplossing.

NL1 is waarschijnlijk niet gecodeerd, vandaar dat je die wel kunt zien (was bij UPC tenminste zo, voor de wijziging van 3 april).

[ Voor 29% gewijzigd door W1LL3M op 12-04-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:42:
Dag allen,

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik heb thuis de Anysee Combo e30 Plus. Via mediacentre onder windows 7 wil ik tv kunnen kijken. We maken gebruik van ziggo. Als ik alles volgens installatie doet, vindt hij meer dan 200 zenders hier in Utrecht. Echter werkt alleen ned 1.

De gids ziet netjes alle zenders, maar hij speelt ze niet af. Wie weet hoe dit zit en wat ik eraan kan doen. Ik heb de laatste drivers erop gezet van anysee maar dit had geen zin, ook oudere drivers doen niet meer wat ze deden.

gebruik gemaakt van: http://www.gratisprogramm.../TransponderlistGenerator

hopelijk zijn er mensen die mij advies kunnen geven. Opvallend vindt ik dat er zo weinig alternatieven zijn om tv op je pc te kunnen kijken....
Heeft waarschijnlijk met je smartcard te maken, doet hij het wel in een 'gewone' decoder? Ned1 is inderdaad vrij te ontvangen bij ziggo. Er zijn legio alternatieven om tv te kijken bij ziggo... dus waar dat vandaan komt heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:40:
[...]

Heeft waarschijnlijk met je smartcard te maken, doet hij het wel in een 'gewone' decoder? Ned1 is inderdaad vrij te ontvangen bij ziggo. Er zijn legio alternatieven om tv te kijken bij ziggo... dus waar dat vandaan komt heb ik geen idee van.
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan had hij waarschijnlijk niet alle zenders gevonden. Het heeft te maken dat de hij zegt dat ze gecodeert zijn of iets in die hoek. Als ik het kaartje hang in de gewone decoder in de woonkamer doet die het direct prima.

Dus als er mensen zijn die nog ideeen hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:16:
[...]

Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan had hij waarschijnlijk niet alle zenders gevonden. Het heeft te maken dat de hij zegt dat ze gecodeert zijn of iets in die hoek. Als ik het kaartje hang in de gewone decoder in de woonkamer doet die het direct prima.

Dus als er mensen zijn die nog ideeen hebben.....
Kaartje goed om in de anysee gestoken ?
Moet met de chip naar boven.

In CNO/settings/edit even een tpscan doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 13-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Nu online

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:16:
Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Dan had hij waarschijnlijk niet alle zenders gevonden.
Zelfs zonder kaart zul je alle zenders vinden. Signaal heb je wel namelijk, maar als die niet gedecode kunnen worden zie je niets.... Dan komt die kaart pas in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:00:
[...]

Kaartje goed om in de anysee gestoken ?
Moet met de chip naar boven.

In CNO/settings/edit even een tpscan doen ?
tpscan is gedaan en ook dit werkt niet. En het kaartje zit er goed in, anders had ik niet al meer dan een half jaar goed beeld gehad. Op een gegeven moment kreeg je dat niet alle zenders meer werkten een aantal maanden geleden, dus ik dacht even een update doen een een nieuwe responder lijst aanmaken en klaar is kees, maar dat is niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:13:
[...]

tpscan is gedaan en ook dit werkt niet. En het kaartje zit er goed in, anders had ik niet al meer dan een half jaar goed beeld gehad. Op een gegeven moment kreeg je dat niet alle zenders meer werkten een aantal maanden geleden, dus ik dacht even een update doen een een nieuwe responder lijst aanmaken en klaar is kees, maar dat is niet het geval
Misschien nog ens een nieuwe driver installeren dan ?
Ik heb zelf de anyseeDriver_Setup_CNO_20130104 in gebruik, windows 7 64bit ook met mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:13:
[...]
Misschien een vuil contactje op de smarcard of de reader.
Ik maak zelf de smartcard contacten schoon met een ouderwetse gum.

Wat geeft je CNO aan bij smartcard information?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Ik heb 'regelmatig' bij MediaCenter dat de kanalen langzaam een voor een het niet meer doen (service scrambled). Ik scan dan alles opnieuw (opnieuw, dus niet erbij!) en dan werkt het weer voor een paar maanden.

Ik heb een Anysee E30 Plus ism. Digitenne op Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

rally

Deyterra Consultancy

Is er hier iemand die DVBLink Connect! gebruik i.c.m. een Anysee N7TC?

Ik heb de setup hier staan, maar ik krijg het *niet* aan de praat :(
Het werkt via de Njoy Player en (soort van) als ik via VLC stream. Maar dat is niet echt ideaal.

Bij voorkeur heb ik het werken via de iPad en WinMC maar op dit moment kom ik daar geen steek verder mee. Omdat de DVBLink speciaal voor Anysee is geschreven zit ik (blijkbaar) vast aan 4.1.0 en 4.0.0

Als ik met de iPad verbinding wil maken naar DVBLink krijg ik steeds een foutmelding (ook als ik de username en password weer terug zet naar standaard) is er iemand die een idee heeft?

DVBLink draait op een Windows 2012 Server standard en WMC draait op een Windows 7 x64 machine.

Screenshots naar de instellingen:

Sources:
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2001%20Sources_tn.jpg

Channel Selection
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2002%20Channel%20Selection_tn.jpg

EPG Sources
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2003%20EPG%20Sources_tn.jpg

Settings
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2004%20Settings_tn.jpg

About
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2005%20About_tn.jpg

iPad Server Settings
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2006%20iPad%20Server%20Settings_tn.PNG

iPad Error Message
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2007%20iPad%20Error%20message_tn.PNG

WMC Client Configuration
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2008%20Client%20Configuration_tn.jpg

WMC Channel Scan
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/DVBLink%20-%2009%20MCE%20Channel%20Scan_tn.jpg

Ik beschouw mezelf als erg handig, maar hier kom ik gewoon echt niet uit :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eruit gekomen. Via de TP scan, bleek dat ik hier in Utrecht waar ik altijd 5555 heb gehad, nu Europe_6875_6900 moet hebben. Bijna alle zenders doen het, behalve journaal 24. Op 1 of andere manier heeft die daar altijd moeite mee gehad. Verder is het blijkbaar echt belangrijk hoe de Anysee Combo ligt en dat het kaartje goed schoon is.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/470frequency.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anyone informatie m.b.t. mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Heeft iemand een link naar de recentste versie van de Anysee drivers voor DVB-C?

EDIT: Ik heb het bestand van iemand anders gekregen. Hierbij de link naar de laatste (04-01-2013) versie van de drivers: https://mega.co.nz/#!WRhS...qSFy6icmZtn9u7i0TwLCCX4as

[ Voor 55% gewijzigd door dejong12 op 22-04-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dejong12 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:48:
Heeft iemand een link naar de recentste versie van de Anysee drivers voor DVB-C?

EDIT: Ik heb het bestand van iemand anders gekregen. Hierbij de link naar de laatste (04-01-2013) versie van de drivers: https://mega.co.nz/#!WRhS...qSFy6icmZtn9u7i0TwLCCX4as
Deze geeft bij mij problemen bij het zappen (service gecodeerd) ik hou het toch maar even bij de laatste versie op njoydigital.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:25:
[...]

Deze geeft bij mij problemen bij het zappen (service gecodeerd) ik hou het toch maar even bij de laatste versie op njoydigital.nl
Van njoydigital.nl heb k nog nooit gehoord, zijn dat alternatieve goed geteste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

dejong12 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:48:

Wat staat er nu in je cno venster onderaan bij de versienummers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:58:
[...]

Van njoydigital.nl heb k nog nooit gehoord, zijn dat alternatieve goed geteste drivers?
dit is het bedrijfje dat anysee in Nederland verkoopt.
als je anyseedirect mailt dan antwoord njoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:10:
[...]
Wat staat er nu in je cno venster onderaan bij de versienummers ?
Driver: 1.7.3.37, Firmware: 1.2, CNO: 1.3.9.61 (MD-API).
Ik ga trouwens weer terug naar 1.3.9.41 want de nieuwste werkt toch niet zo lekker bij mij.
Ik zal deze versie vandaag of morgen uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heeft iemand al de anysee tc30 werkende met MC van windows 8?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
Spam schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:11:
Heeft iemand al de anysee tc30 werkende met MC van windows 8?
Ik, wat werkt er niet op jouw pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
dejong12 schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:24:
[...]

Ik, wat werkt er niet op jouw pc?
Ben nog niet begonnen, wilde eerst even weten wat de ervaringen waren hiero. Zie nu dat MC sowieso niet standaard meer in W8 zit maar daarnaast wou ik weten welke CNO driver het beste te gebruiken (Omgeving den Bosch, Ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Spam schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:29:
[...]
Ben nog niet begonnen, wilde eerst even weten wat de ervaringen waren hiero. Zie nu dat MC sowieso niet standaard meer in W8 zit maar daarnaast wou ik weten welke CNO driver het beste te gebruiken (Omgeving den Bosch, Ziggo)
Ik gebruikte tot op heden de standaard laatst geleverde drivers van de website: http://www.anyseedirect.eu/
En die werken opzich prima, heel afentoe een hapertje bij NET5 , denk dat de bitrate daarvan net iets hoger ligt ofzo.

De link: http://www.anyseedirect.e...2-drivers-en-plugins.html en de bovenste (al een jaar oud) gebruikte ik nog tot op heden zonder al te veel problemen.

P.S. Regio Oss - Den Bosch

[ Voor 32% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 03-05-2013 15:35 ]

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curacaoflip
  • Laatst online: 05-01 22:20
Allen dank voor de ongelofelijke hoeveelheid info.
Ik heb de afgelopen jaren veel en vaak gelezen in dit topic en het heeft me een aantal keren aardig op weg geholpen. Desondanks ben ik gestopt met experimenteren met de Anysee.
Het is me in de afgelopen 2 jaar 2 maal gelukt om de TC 30 goed aan de praat te krijgen maar dat was telkens na een dag lang ploeteren met DVB, CNO, WMS etc.. Na verloop van tijd (onvoldoende gebruik) verliep de Ziggo kaart en na reactivatie lag alles er weer uit.
Omdat ik niet genoeg tijd heb om de hele zaak (telkens) opnieuw in te regelen hang ik de Anysee voorlopig aan de wilgen. Misschien over een paar jaar weer.
Als er iemand geïnteresseerd is in een TC30 combo plus compleet hoor ik het wel (mits fatsoenlijk bod), ruilen tegen een courante videokaart (geen high end) mag ook.

Flip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
curacaoflip schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:14:
Allen dank voor de ongelofelijke hoeveelheid info.
Ik heb de afgelopen jaren veel en vaak gelezen in dit topic en het heeft me een aantal keren aardig op weg geholpen. Desondanks ben ik gestopt met experimenteren met de Anysee.
Het is me in de afgelopen 2 jaar 2 maal gelukt om de TC 30 goed aan de praat te krijgen maar dat was telkens na een dag lang ploeteren met DVB, CNO, WMS etc.. Na verloop van tijd (onvoldoende gebruik) verliep de Ziggo kaart en na reactivatie lag alles er weer uit.
Omdat ik niet genoeg tijd heb om de hele zaak (telkens) opnieuw in te regelen hang ik de Anysee voorlopig aan de wilgen. Misschien over een paar jaar weer.
Als er iemand geïnteresseerd is in een TC30 combo plus compleet hoor ik het wel (mits fatsoenlijk bod), ruilen tegen een courante videokaart (geen high end) mag ook.

Flip 8)
wat wil je er voor hebben?

Heb zelf al 2 x een anysee en ben er zeer tevreden over, eigenlijk nooit meer problems. Al maanden geen blauw scherm gehad.. gaat echt top, wordt wel dagelijks gebruikt dus geen last van verlopende kaarten :). Wil wat gaan experimenteren met de anysee aan m'n vmware server en doorzetten naar een vm. Maar inmiddels is moeders de vrouw gewend aan dingen opnemen en tegelijk kijken, dat valt dus niet mee.

Maar heb ook tegelijk geen zin om er een vermogen aan uit te geven, aangezien er eigenlijk geen behoefte is aan een derde, dan wel vierde tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik denk er ook over om het ding op markplaats te zetten.

Ik krijg het streaming gedeelte (i.c.m. DVDLogic namelijk niet aan de praat). En de leverancier snauwt me af alsof ik geen idee heb waar ik het over heb omdat "de instructies toch duidelijk zijn", zonder zich daarbij af te vragen (of te informeren) hoe handig ik ben met dit soort zaken (voor de volledigheid: heel handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
rally schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:35:
Ik denk er ook over om het ding op markplaats te zetten.

Ik krijg het streaming gedeelte (i.c.m. DVDLogic namelijk niet aan de praat). En de leverancier snauwt me af alsof ik geen idee heb waar ik het over heb omdat "de instructies toch duidelijk zijn", zonder zich daarbij af te vragen (of te informeren) hoe handig ik ben met dit soort zaken (voor de volledigheid: heel handig).
Blijkbaar niet heel handig anders was het je al wel gelukt ;) :P

Ik overweeg die van mij ook te koop aan te bieden, maar dan omdat ik over wil gaan stappen op een HDHomerun.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hey... dat klinkt interessant. Heeft zo'n HDHomerun een ingebouwde CI(+) slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
rally schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:57:
Hey... dat klinkt interessant. Heeft zo'n HDHomerun een ingebouwde CI(+) slot?
Nopes, dat zul je met een smargo of anders moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curacaoflip
  • Laatst online: 05-01 22:20
Sa1 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:57:
[...]
wat wil je er voor hebben?

Heb zelf al 2 x een anysee en ben er zeer tevreden over, eigenlijk nooit meer problems. Al maanden geen blauw scherm gehad.. gaat echt top, wordt wel dagelijks gebruikt dus geen last van verlopende kaarten :). Wil wat gaan experimenteren met de anysee aan m'n vmware server en doorzetten naar een vm. Maar inmiddels is moeders de vrouw gewend aan dingen opnemen en tegelijk kijken, dat valt dus niet mee.

Maar heb ook tegelijk geen zin om er een vermogen aan uit te geven, aangezien er eigenlijk geen behoefte is aan een derde, dan wel vierde tuner.
Heb je een PM gestuurd op het mailadres in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 15:34
Heeft er iemand een goede handleiding om ziggo werkend te krijgen via anysee e30tc plus icm xbmc?
De FTA kanalen werken al. alleen de encryoted kanalen krijg ik maar niet werkend.

Ik heb het volgende geprobeerd

Mediaportal
Argus

beide icm MDapi

Helaas tot op heden geen succes weten te boeken.

---------------------------------------------

Ik probeer de anysee werkend te krijgen via een server.
daarnaast gebruik ik een Shuttle xs35gt als client die vervolgens met bijv. Mediaportal tv server mag communiceren.

Al vast bedankt voor enige reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Manotje90

Niet zozeer voor xbmc maar misschien helpt dit je op weg:
Spam in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Erg bedankt,

Ik ben nu bezig om het werkend te krijgen via Argus, omdat het niet lukte met Mp en uit mijn ervaring was Mp erg instabiel.

Ik heb het nu zover werkend dat alle FTA kanalen het doen en dat Acamd communiceerd met mijn ziggo kaart en met Argus. Helaas lukt het nog niet om de encrypted zenders te bekijken (Ned 2 bijv.)

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manotje90 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:08:
[...]
omdat het niet lukte met Mp en uit mijn ervaring was Mp erg instabiel.
Ik heb ook de e30tc plus en draait al een tijd stabiel in MePo in een single seat client/server htpc. In de laatste versie 1.4 start alles sneller op en gaat ook het wisselen van kanaal sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Ik heb ook de e30tc plus en draait al een tijd stabiel in MePo in een single seat client/server htpc. In de laatste versie 1.4 start alles sneller op en gaat ook het wisselen van kanaal sneller.
Is dit icm acamd en ziggo? anders zou ik graag jou bestanden willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:22:
[...]

wat gebruik jij als backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manotje90 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:49:
Is dit icm acamd en ziggo? anders zou ik graag jou bestanden willen :)
Acamd i.c.m. Ziggo. Geef maar aan wat je wilt hebben.
Sa1 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:50:
wat gebruik jij als backend?
Geen idee. Gewoon, MePo 1.4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Acamd i.c.m. Ziggo. Geef maar aan wat je wilt hebben.

[...]

Geen idee. Gewoon, MePo 1.4. :)
Misschien kan je mij je MDplugins folder geven die je onder MP heb staan ^.^ eens kijken of ik daarmee uit de voeten kan. Ik denk dat ik iets structureel verkeerd die. ook al volg ik handleidingen die ik op internet vind -.-

Op het moment doen de FTA's het wel als ik deze map leeg laat, zodra ik deze aanvul wil hij het niet meer doen helaas. Hij genereerd wel netjes deze map als ik een FTA start. en bijv ned 2 geeft netjes aan dat deze scrabbled is wat volgens mij Acamd moet verhelpen maar dat wil dus niet echt werken.

Wel ziet hij de kaart en reageert de monitor netjes op de backend.

als ik iets verkeerd zeg of begrijp hoor ik het ook graag:P

bvd

[ Voor 32% gewijzigd door Manotje90 op 24-06-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manotje90 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:30:
[...]

Misschien kan je mij je MDplugins folder geven die je onder MP heb staan ^.^ eens kijken of ik daarmee uit de voeten kan. Ik denk dat ik iets structureel verkeerd die. ook al volg ik handleidingen die ik op internet vind -.-

Op het moment doen de FTA's het wel als ik deze map leeg laat, zodra ik deze aanvul wil hij het niet meer doen helaas. Hij genereerd wel netjes deze map als ik een FTA start.

bvd
Zal het vanavond sturen. In principe heb ik alleen de guide gevolgd uit de link die ik hier eerdere plaatste.

Gaan deze stappen goed en gebruik je wel de juiste Acam versie?

15. Kijk of er in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins een map "anysee BDA Digital Capturer0" komt te staan.. In dat geval ben je er bijna!
16. Plak in deze laatste map alle bestanden uit ACamd_0620.rar. Pak vervolgens ook ANYSEE_config.rar uit; verwijder de .rar zelf, en knip plak de bestanden uit deze rar weer in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0. Je moet hierbij Acamd.ini kopieren en vervangen. Open dit laatste bestand en verwijder de laatste 3 regels zodat er alleen komt te staan: [ACamd] en daaronder ANYSEE0=1. Sla het bestand op.
17. Verwijder uit de folder alleen het volgende bestand: Cardclient.conf en herstart je pc.

-edit: check ook of je Ziggo kaart is geactiveerd en doe anders een heractivatie op hun site.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Dit is mijn MDAPIFilter.log het lijkt mij dat ik heel wat fout doe eerlijk gezegt.... Als lijkt het voor mij dat de handleiding duidelijk is..
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::DllMain->DLL_PROCESS_ATTACH
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::DllMain() Using unknown DVB Program...
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] ************** Creating new CMDAPIFilter ************************
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::CMDAPIFilter Not delaying plugin loading... this means that setDirectory will not work!.
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() First run! - Create MDAPI GUI.
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Waiting for the GUI and plugins to be loaded and initialized...
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Creating MDAPI GUI main dialog
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Showing window
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Loading plugins
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() PluginsPath .\MDPlugins
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugins from .\MDPlugins\*.dll
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugin ACamd
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() No more dll to load
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Finished loading plugins
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_VERSION
24-06-2013 17:16:07 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_PROGRAM
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Enforcing 184 mode
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() GUI and plugin initialized
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Creating Decrypter
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() nr of plugins 1
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() Decrypter thread started
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() MDAPI Plugins known to decrypter ? 1
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() DecrypterThreadID : 5080
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() Loading FFDECSA
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll()
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll() Attempting to load FFDecsa dll
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll() LoadLibrary failed with error 126: The specified module could not be found.

24-06-2013 17:16:08 [WARN] [MAIN] Unable to load FFDeCSA - therefore the buildin CSA decrypter will be used instead
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() init done
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Decrypter initialized
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close()
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Transform Stopped 0
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Disconnected signals from m_pDecrypter
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Stop()
24-06-2013 17:16:08 [WARN] [MAIN] Decrypter::Stop()->FFDeCSAdll not started properly.
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::Stop() exit
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Decrypter stopped
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Decrypter::~ctor Called...
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() m_pGUI != NULL
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Pluginshandler stopped
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] Menu item at pos 2
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Plugins unloaded
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Stopping GUIThread
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Send QUIT-Message to MainDlg
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Window destroyed!
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() ThreadGUI deleted and nulled
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() m_pGUI stopped
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::dtor->dlgMain deleted and nulled
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::dtor-> Done
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() done
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::~CMDAPIFilter Everything should be cleaned up
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] ************** Creating new CMDAPIFilter ************************
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::CMDAPIFilter Not delaying plugin loading... this means that setDirectory will not work!.
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() First run! - Create MDAPI GUI.
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Waiting for the GUI and plugins to be loaded and initialized...
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Creating MDAPI GUI main dialog
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Showing window
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Loading plugins
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() PluginsPath .\MDPlugins
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugins from .\MDPlugins\*.dll
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugin ACamd
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() No more dll to load
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Finished loading plugins
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_VERSION
24-06-2013 17:16:08 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_PROGRAM
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::DllMain->DLL_PROCESS_ATTACH
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::DllMain() Using unknown DVB Program...
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] ************** Creating new CMDAPIFilter ************************
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::CMDAPIFilter Not delaying plugin loading... this means that setDirectory will not work!.
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() First run! - Create MDAPI GUI.
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Waiting for the GUI and plugins to be loaded and initialized...
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Creating MDAPI GUI main dialog
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Showing window
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Loading plugins
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() PluginsPath .\MDPlugins
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugins from .\MDPlugins\*.dll
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugin ACamd
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() No more dll to load
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Finished loading plugins
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_VERSION
24-06-2013 17:16:17 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_PROGRAM
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Enforcing 184 mode
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() GUI and plugin initialized
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Creating Decrypter
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() nr of plugins 1
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() Decrypter thread started
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() MDAPI Plugins known to decrypter ? 1
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() DecrypterThreadID : 2304
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() Loading FFDECSA
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll()
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll() Attempting to load FFDecsa dll
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::LoadFFDeCSAdll() LoadLibrary failed with error 126: The specified module could not be found.

24-06-2013 17:16:18 [WARN] [MAIN] Unable to load FFDeCSA - therefore the buildin CSA decrypter will be used instead
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Decrypter() init done
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Decrypter initialized
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close()
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Transform Stopped 0
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Disconnected signals from m_pDecrypter
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Stop()
24-06-2013 17:16:18 [WARN] [MAIN] Decrypter::Stop()->FFDeCSAdll not started properly.
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::Stop() exit
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() Decrypter stopped
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Decrypter::~ctor Called...
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() m_pGUI != NULL
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Pluginshandler stopped
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] Menu item at pos 2
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Plugins unloaded
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Stopping GUIThread
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Send QUIT-Message to MainDlg
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() Window destroyed!
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Stop() ThreadGUI deleted and nulled
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() m_pGUI stopped
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::dtor->dlgMain deleted and nulled
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::dtor-> Done
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::Close() done
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::~CMDAPIFilter Everything should be cleaned up
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] ************** Creating new CMDAPIFilter ************************
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] ********************************************************************
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::CMDAPIFilter Not delaying plugin loading... this means that setDirectory will not work!.
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() First run! - Create MDAPI GUI.
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMDAPIFilter::InitFilter() Waiting for the GUI and plugins to be loaded and initialized...
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Creating MDAPI GUI main dialog
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Showing window
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] CMdapiGUI::Loading plugins
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() PluginsPath .\MDPlugins
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugins from .\MDPlugins\*.dll
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Loading plugin ACamd
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() No more dll to load
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::LoadPlugins() Finished loading plugins
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_VERSION
24-06-2013 17:16:18 [INFO] [MAIN] PluginsHandler::ProcessMessage() MDAPI Plugin calls for MDAPI_GET_PROGRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manotje90
Even een bedanktje

dankzij F0nz0 is het me gelukt om het volgende werkend te krijgen:

Server 2008 r2 met daarop de Anysee e30TC plus CNO 1.3.8.62 en mediaportal TV-server icm aCamd
HTPC (Shuttle GT35 v2) met XBMC Frodo

Ik ontvang op dit moment alle kanalen waar ik recht op heb via mijn abonnement bij Ziggo.

Door een kleine aanpassing in smartcard.conf voor het type kaart dat ik heb is het gaan werken

(twee regels toevoegen door smartcard regel:

irdeto: [0005] camkey 0102030... etc..
irdeto: [0604] camkey 0102030.. etc...

Hartelijk bedankt voor de support iedereen

Ter zijne tijd misschien nog overstappen op Argus maar dit lijkt tot op heden goed te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door Manotje90 op 25-06-2013 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
bij mij komt er binnenkort een Anysee 30C Plus vrij. voor iemand nog interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:46:
bij mij komt er binnenkort een Anysee 30C Plus vrij. voor iemand nog interessant?
hoezo komt die vrij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Sa1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:17:
[...]
hoezo komt die vrij dan?
wil overstappen op een hdhomerun ivm dubbele tuner in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
Weet je zeker dat je daar ook scrambled tv mee kunt ontvangen? Ik heb er ook wel oren naar, hij is ook niet zo duur als de AnySee N7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Ontvangen sowieso, unscramblen via cardsharing oplossing als bv smargo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-08 09:12
De HDHR3-CC heeft zelf een CAM aan boord, maar is die ook geschikt voor Ziggo? Welke ben jij van plan aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
rolfkunst schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:37:
De HDHR3-CC heeft zelf een CAM aan boord, maar is die ook geschikt voor Ziggo? Welke ben jij van plan aan te schaffen?
toch wel bijzonder mooi spul hor, zit er ook ernstig aan te denken om te investeren in zo'n apparaat. Ook nog is leuk speelgoed, moet inderdaad alleen even zeker weten of het gaat werken met een bijv een smargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
rolfkunst schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:37:
HDHR3-EU wil ik gaan bestellen. Moet eerst mijn NAS zien te verkopen, dan ga ik die homerun bestellen.

Die CC versie werkt volgens mij met andere kaarten als wij in NL hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door YMGV4LIFE op 16-07-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Ik merk dat ik op m'n media venstertje geen BBC meer kan opnemen (dvb-s via anysee e30s2), is dat normaal? Win7 maakt wel het bijbehorende geluidje, maar geen rode stip. Andere (NL) zenders gaan nog wel goed.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
LePlatDuJour schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:44:
Ik merk dat ik op m'n media venstertje geen BBC meer kan opnemen (dvb-s via anysee e30s2), is dat normaal? Win7 maakt wel het bijbehorende geluidje, maar geen rode stip. Andere (NL) zenders gaan nog wel goed.
tuurlijk is dat normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Zo? Sinds wanneer dat, dan, want vroeger (vorig jaar?) ging dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
LePlatDuJour schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:08:
Zo? Sinds wanneer dat, dan, want vroeger (vorig jaar?) ging dat nog wel.
Meen je dit nou serieus?

Dacht dat het sarcasme er wel van af droop, maar kennelijk niet.

Als je recht hebt op BBC, dan is het natuurlijk niet normaal dat deze het niet meer doet. Maar op een forum als dit verwacht men dat je zelf al wat gezocht hebt en dat je deelt wat je hebt gevonden. Om klakkeloos een vraag neer te plempen is wat te makkelijk.

Heb je bijv al uitgezocht of hij toevallig van stream is gewijzigd, op een andere transponder zit. Heb je al gezocht in threads hier?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour

LePlatDuJour

Het gaat er even om dat ik net Top Gear zat te kijken op BBC1, op de opnameknop drukte, wel het bevestigende blong-geluidje van Win7 hoorde, maar verder geen bevestiging dat hij zou worden opgenomen. Via het menu kon ik ook wel "Opnemen" of zelfs "Serie opnemen" selecteren, maar opnemen ho maar.

De BBC is AFAIK nog altijd ongecodeerd FTA te verkrijgen; Googlen leverde me alleen dit verhaal op waaruit ik lees dat de BBC in de toekomst weer van sat gaan wisselen. Maar aangezien ik nu beeld heb lijkt me dat niet van toepassing.

Hier op GoT kan ik ook niets vinden mbt BBC + opnemen + sat (of variaties daarop). Ik vraag me dus af (a) of andere mensen met eenzelfde setup hetzelfde probleem hebben, (b) of het misschien een DRM issue is (en hoe kom ik daar achter dan?).

Zo goed, Grootmeester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moveoergosum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
dejong12 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Jup, ik zie dat dit ook werkt, wist niet dat het ook zo kon, is veel makkelijker dan via ftp software te doen.
Ik kwam er gisteren achter toen ik wat posts zat te lezen op De Groene Knop. Daar had iemand een mail gestuurd naar Anysee met de vraag of er nog wel nieuwe drivers uitkwamen. Hij kreeg toen als reactie dat hij via deze site nieuwe drivers kon downloaden.
Inmiddels is deze site down denk ik? Maar weet iemand waar deze drivers beschikbaar zouden zijn, of wat de naam van deze drivers is? Weet nu niet waar ik op moet zoeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ben onlangs aan de slag gegaan met DVBlink. Op zich een fijn programma, alles makkelijk ingesteld en ACamd gebruikt om de encrypted kanalen te kijken (niets specifiek veranderd aan de bestanden?). En het werktte zowaar ineen keer ! Dat is heel wat voor mij als n00b.

Maar goed toch wat vragen:
  • Hoeveel/welke resources vreet de DVBlink service? Ik draai de DVBlink Connect! server op dezelfde hardware als WMC of XMBC met DVBlink pvr plugin. Op dat moment gaat hij flink schokken, gaat dus niet goed. Draai ik de client op een andere PC in het netwerk zie ik het CPU verbruik omhoog schieten naar 50%/60%...puur voor de service. Maar als ik op dat moment XBMC opstart om bijvoorbeeld tegelijk een 1080p film te kijken dat schokt ie met afspelen. Dit is mijn hardware configuratie, draait op Windows 7 - 64 bits:
    #ProductPrijsSubtotaal
    1AMD A4-3400 Boxed€ 32,50€ 32,50
    1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 62,-€ 62,-
    1In Win BP655€ 55,50€ 55,50
    1Anysee E30TCPlus€ 150,-€ 150,-
    1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,-€ 24,-
    1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,96€ 6,96
    1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 38,90€ 38,90
    1OCZ Agility 3 60GB€ 0,-€ 0,-
    Bekijk collectie
    Importeer producten
    Totaal€ 369,86
  • Heeft het streamen van TV content nog een impact op het netwerk?
  • Met betrekking op het bovenstaande zag ik ook dat je de DVBlink server kunt draaien op je NAS. Nu heb ik maar een Synology 211j en vroeg ik mij af of je uberhaupt wel encrypted kanalen kan kijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het swappen van een NAS nog interessant?
  • Ik heb binnen WMC constant last van het feit dat ie Playready wil bijwerken. Dus kan ik niets kijken. De eerste keer na configuratie gaat het wel goed. Daar had ik icm CNO server geen last van. Heeft dit met ACamd te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Spam schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:58:
Ben onlangs aan de slag gegaan met DVBlink. Op zich een fijn programma, alles makkelijk ingesteld en ACamd gebruikt om de encrypted kanalen te kijken (niets specifiek veranderd aan de bestanden?). En het werktte zowaar ineen keer ! Dat is heel wat voor mij als n00b.

Maar goed toch wat vragen:
  • Hoeveel/welke resources vreet de DVBlink service? Ik draai de DVBlink Connect! server op dezelfde hardware als WMC of XMBC met DVBlink pvr plugin. Op dat moment gaat hij flink schokken, gaat dus niet goed. Draai ik de client op een andere PC in het netwerk zie ik het CPU verbruik omhoog schieten naar 50%/60%...puur voor de service. Maar als ik op dat moment XBMC opstart om bijvoorbeeld tegelijk een 1080p film te kijken dat schokt ie met afspelen. Dit is mijn hardware configuratie, draait op Windows 7 - 64 bits:
    #ProductPrijsSubtotaal
    1AMD A4-3400 Boxed€ 32,50€ 32,50
    1ASRock AMD A75 A75M-ITX€ 62,-€ 62,-
    1In Win BP655€ 55,50€ 55,50
    1Anysee E30TCPlus€ 150,-€ 150,-
    1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,-€ 24,-
    1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,96€ 6,96
    1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 38,90€ 38,90
    1OCZ Agility 3 60GB€ 0,-€ 0,-
    Bekijk collectie
    Importeer producten
    Totaal€ 369,86
  • Heeft het streamen van TV content nog een impact op het netwerk?
  • Met betrekking op het bovenstaande zag ik ook dat je de DVBlink server kunt draaien op je NAS. Nu heb ik maar een Synology 211j en vroeg ik mij af of je uberhaupt wel encrypted kanalen kan kijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het swappen van een NAS nog interessant?
  • Ik heb binnen WMC constant last van het feit dat ie Playready wil bijwerken. Dus kan ik niets kijken. De eerste keer na configuratie gaat het wel goed. Daar had ik icm CNO server geen last van. Heeft dit met ACamd te maken?
Anysee is niet mogeiljk op een synology aangezien hier geen drivers voor zijn voor Linux.

Tv kijken is over het algemeen zwaarder dan 1080p vanwege de deinterlancing wat je videokaart voor zijn rekening moet nemen. Een 'echte' videokaart is dus eigenlijk wel een must.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste