Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Sa1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:47:
[...]
Anysee is niet mogeiljk op een synology aangezien hier geen drivers voor zijn voor Linux.

Tv kijken is over het algemeen zwaarder dan 1080p vanwege de deinterlancing wat je videokaart voor zijn rekening moet nemen. Een 'echte' videokaart is dus eigenlijk wel een must.
Even voor de duidelijkheid; ik draaide eerst gewoon Anysee + CNO driver + WMC en dat ging vloeiend. Dezelfde bak gebruik ik ook om XBMC te kijken. Dus de videokaart zou toereikend moeten zijn.

Wat ik wil bereiken is deze HTPC herinrichten als TV streaming server icm DVBlink waardoor ik elders in het huis met WMC of XBMC TV plugin TV kan kijken. En HTPC wordt tegelijk gebruikt om XBMC te gebruiken. Dit combinatie gaat niet goed. De specs zijn denk ik niet toereikend... :?

En dan nog een andere vraag; ik had eigenlijk graag een tweede Anysee tuner erbij gekocht zodat je op 2 plekken in huis naar verschillende kanalen kan kijken. Als ik nu elders een WMC opstart en dan nog eent WMC op een andere PC dan hapert het. Ligt dit nu aan het netwerk of de PC die het niet trekt? Helpt geheugen dan misschien? Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de videokaart van de server ligt?

En dan nog maar eentje (nu we toch bezig zijn :P ) ; heeft iemand hier ervaring met DVBlink software icm een anysee N7? Ik wil er eentje aanschaffen, mede vanwege de functionaliteit maar ook omdat er klaarblijkelijk een licentie mee gebundled is? Kan ik deze licentie ook gebruiken icm een TC30? Ik draai DVBlink nu nog in trial mode en 2x 25 euro (voor DVBLink Connect! en DVBLink TV source) vind ik wat prijzig...

[ Voor 19% gewijzigd door Spam op 22-08-2013 10:26 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
WMC 8 / Anysee E30 Combo Plus / Ziggo

deze setup vindt niet alle zenders. Ik heb ook een HD Recorder, en daar vind ik alle zenders op, in de PC setup vindt ik geen BBC zenders en ook de Duitse zenders zijn niet gevonden.

Ik gebruik network ID 9300 (Kampen).

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong12
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:58
Voor zover ik weet bestaat 9300 niet. Voor Kampen gebruik je 9003, misschien vind je daarom niet alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:39

Dax

Ik heb dit probleem ook al voorgelegd in een ander topic, helaas zonder resultaat dus nogmaals mijn probleem:

Ik gebruik thuis een Anysee E30C kabeltuner. Nou heb ik sinds kort FOX eredivisie aan mijn Ziggo abonnement toegevoegd, in Mediacenter kan ik FOX echter niet kijken.
Ik krijg te zien dat de zenders Scrambled zijn, net zoals zenders die niet in je pakket zitten echter kan ik via een decoder met dezelfde smartcard wel kijken naar FOX.
Ik gebruik de laatste Anysee drivers, en een schone installatie van Windows 7 x64.
Verder heb ik de transponderlist laten scannen via TP scan in de Anysee CNO, ook heb ik de transponderlist van www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator geprobeerd zonder resultaat.
Ook heb ik nog geprobeerd met een kabel rechtstreeks op de Ziggo aansluiting, helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 smartcards in huis en heb ze allebei geprobeerd, beide laten FOX wel zien op de decoder maar niet op de Anysee.
Verder doen alle zenders het zonder problemen op de Anysee, waaronder ook Film1 en Sport1.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dax schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:51:
Ik kon FOX ook niet bekijken in MCE, en had geen decoder in huis om te proberen of het daarmee wel lukte.
Misschien hetzelfde probleem als jij hebt, misschien ook niet.

Ziggo gebeld, zij gaven aan dat alles in orde was. Toch heeft de medewerker een proces gestart waarmee de kaart opnieuw geregistreerd zou worden, het zou 4 uur duren. Daarna was het probleem opgelost, dus misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448785

Ik heb dit probleem ook al voorgelegd in een ander topic, helaas zonder resultaat dus nogmaals mijn probleem:

Ik gebruik thuis een Anysee E30C kabeltuner. Nou heb ik sinds kort FOX eredivisie aan mijn Ziggo abonnement toegevoegd, in Mediacenter kan ik FOX echter niet kijken.
Ik krijg te zien dat de zenders Scrambled zijn, net zoals zenders die niet in je pakket zitten echter kan ik via een decoder met dezelfde smartcard wel kijken naar FOX.
Ik gebruik de laatste Anysee drivers, en een schone installatie van Windows 7 x64.
Verder heb ik de transponderlist laten scannen via TP scan in de Anysee CNO, ook heb ik de transponderlist van www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator geprobeerd zonder resultaat.
Ook heb ik nog geprobeerd met een kabel rechtstreeks op de Ziggo aansluiting, helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 smartcards in huis en heb ze allebei geprobeerd, beide laten FOX wel zien op de decoder maar niet op de Anysee.
Verder doen alle zenders het zonder problemen op de Anysee, waaronder ook Film1 en Sport1.

Heb ook een probleem gehad met kanalen die scrambled bleven, van alles geprobeerd opnieuw installeren opnieuw zoeken TP scan etc. etc. niets hielp terwijl de zenders wel zichtbaar waren als ik de smartcard in mijn smart TV plaatste, na een maand werkte de zenders ineens wel op de mediacenter?? Dus heeft toch iets te maken met de smardcard activatie o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Laatst online: 15-02-2024
dejong12 schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:55:
Voor zover ik weet bestaat 9300 niet. Voor Kampen gebruik je 9003, misschien vind je daarom niet alle zenders.
sorry typo, is inderdaad 9003, maar het probleem is opgelost.

Ik heb in de CNO driver SETTINGS, gekozen, dan voor EDIT (staat achter 9003) en dan TP SCAN uitvoeren, opslaan en sluiten. Opnieuw in WMC scannen en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

Een update van mijn kant, met de nieuwste Anysee drivers (2013-01-04) is dit probleem bij mij verholpen! :*)
Deze drivers zijn niet overal te vinden, als er belangstelling is zal ik kijken of ik ze ergens kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb wel belangstelling bij die nieuwe drivers.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

anyseeDriver_Setup (2013-01-04)
https://truck.it/p/WDhPRsGU7w

Ik heb helaas geen changelog kunnen vinden, drivers draaien hier al een week stabiel op Windows 8.1 pro met Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Bedankt voor het uploaden en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpo
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 09:27
even een vraagje tussendoor, hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Ik ben dus al 2 dagen bezig met installeren van het afspelen van live tv in xbmc.

ik gebruik hiervoor:
anysee e30tc plus met de nieuwste driver van anysee website.
serverwmc
voor het streamen van de kanalen.
en de pvr.wmc addon om te kijken naar de stream.
https://googledrive.com/h...k8tRWJXYko1T2c/index.html

alleen wil het laatste niet lukken.
in windows media center spelen de zenders wel af.
in de serverwmc aplicatie is alles ok aangegeven en laat ook zien dat er gestreamd word.
maar dan zit ik in xbmc en dan klik ik op een kanaal. en het enigste wat er gebeurt is dat er ongeveer 10 sec "bezig" word aangegeven. en dan niks :-( . ik kan wel opnemen in xmbc en dat dan weer terug kijken zonder problemen.

op het forum van xbmc hebben ze gelukkig een topic over de software, alleen kan mijn probleem er niet tussen vinden.
ik hoop dat er iemand is met ervaring in deze opstelling, en die mij in ieder geval een duwtje in de goeie richting kan geven.

Of als er een betere manier is om livetv werkend te krijgen in xbmc, hoor ik dat ook graag.

gr wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 19:09
wimpo schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:17:
even een vraagje tussendoor, hopelijk heeft iemand van jullie hier ervaring mee.

Ik ben dus al 2 dagen bezig met installeren van het afspelen van live tv in xbmc.

ik gebruik hiervoor:
anysee e30tc plus met de nieuwste driver van anysee website.
serverwmc
voor het streamen van de kanalen.
en de pvr.wmc addon om te kijken naar de stream.
https://googledrive.com/h...k8tRWJXYko1T2c/index.html

alleen wil het laatste niet lukken.
in windows media center spelen de zenders wel af.
in de serverwmc aplicatie is alles ok aangegeven en laat ook zien dat er gestreamd word.
maar dan zit ik in xbmc en dan klik ik op een kanaal. en het enigste wat er gebeurt is dat er ongeveer 10 sec "bezig" word aangegeven. en dan niks :-( . ik kan wel opnemen in xmbc en dat dan weer terug kijken zonder problemen.

op het forum van xbmc hebben ze gelukkig een topic over de software, alleen kan mijn probleem er niet tussen vinden.
ik hoop dat er iemand is met ervaring in deze opstelling, en die mij in ieder geval een duwtje in de goeie richting kan geven.

Of als er een betere manier is om livetv werkend te krijgen in xbmc, hoor ik dat ook graag.

gr wim
Anysee heeft voor WMC de encryptie afgevangen in de driver. Voor al het andere moet je daar zelf wat voor regelen. Zoek maar eens op ACAMD.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Sinds mijn upgrade naar windows 8.1 krijg ik geen guide listing meer binnen. Iemand anders hier ook last van? Windows 8.1 +Media Center, Anysee DVB-C decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 12:47
Ik denk dat ik hetzelfde als jou heb Lord_Dain (alhoewel, bijna hetzelfde..), ik ben sinds enige tijd geleden gestopt met Media Center (werd helemaal gek van dat de tuner steeds niet beschikbaar is) en gebruik nu Anysee Viewer (werkt ook nog lekkerder). Alle zenders doen het, behalve Foxsports 1 HD. Ik wilde gaan kijken of de normale zender (dus SD) het wel doet, maar als ik scan naar nieuwe kanalen dan vindt ie maar 30/40 zenders ipv 150/200 of daar in de buurt.

De kanalenlijst die ik nu heb, heb ik opgeslagen op de pc dus die kan ik steeds terugzetten, maar nu is eigenlijk mijn vraag of je dat bestand (.cld) kunt aanpassen zodat ik wellicht handmatig wat aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Lord_Dain schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:38:
Sinds mijn upgrade naar windows 8.1 krijg ik geen guide listing meer binnen. Iemand anders hier ook last van? Windows 8.1 +Media Center, Anysee DVB-C decoder.
Ik heb in wmc in de settings - general - wmc set up - set up internet connection opnieuw gedaan, en de guide werkte weer.
Ook dat probleem met "tuner not available", het verdween nadat ik een oudere driver versie nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 13:30
Ik gebruikte driver 1.3.9.41 in Windows 8.0 en die werkt perfect, ook als ie in de slaapstand ging.

Nu heb ik mijn machine geupgrade naar Windows 8.1 en bij mij geeft nu aldoor een foutmelding als ie in de slaapstand gaat of eigenlijk als ie uit de slaapstand moet komen. (krijg ik een BSOD met die AnyseeTU.sys, dan een reboot en dan werkt het weer.)
Heb dat vorige jaar ook een tijdje gehad met Windows 8 (waarom ik daar dan geen last meer van had??), en nu weer met 8.1
En anysee is volgens mij helemaal gestopt met het updaten van zijn drivers voor de E30TC, dus dat is wel balen.
Iemand nog een suggestie?

Zowel 8 als 8.1 waren x64 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:17
Hoi Badpritt, dank voor de suggestie; ik heb het inmiddels weer werkend; i.p.v. te kiezen voor de onbekende provider 'nog in kaart te brengen' heb ik dit keer voor Digitenne gekozen, vervolgens alle kanalen gescanned en dan pakt ie een andere guide, deze werkt wel bij mij. Dus voorlopig houd ik het ff zo. Heb overigens Ziggo kabel TV, dus blijkbaar maakt het voor de guide en scanning niet uit welke provider je selecteert (aangezien de Anysee de kanalen voor je scanned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surdo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06 16:15
In windows 8.1 na veel gedoe de boel goed aan de praat gekregen als volgt(Ziggo):

- Driver versie 1.3.,9.61 geïnstallleerd.
- Bij CNO Settings>Cable mijn regio geselecteerd en bij edit TP-scan uitgevoerd om de laatste transponder settings binnen te krijgen.
- Bij MCE TV signaal geconfigureerd
- Nog steeds geen gecodeerde kanalen of toch.....

De laatste wanhoopsdaad was de kaart uit mijn TV gehaald en deze in de Anysee E30TCplus gezet.
- In de "Smartcard Information" bleef de oude smartcard staan.
- Windows opnieuw gestarten daarna....
- Alle kanalen zijn beschikbaar _/-\o_ .

Hierbij moet ik wel nog even vermelden dat ik via de website van Ziggo mijn smartcards de vorige dag heb gereset. Misschien dat zo'n reset alleen geldt voor een smartcard in een erkende decoder(CI+ in de TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 21:02
Surdo schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:18:
In windows 8.1 na veel gedoe de boel goed aan de praat gekregen als volgt(Ziggo):

- Driver versie 1.3.,9.61 geïnstallleerd.
- Bij CNO Settings>Cable mijn regio geselecteerd en bij edit TP-scan uitgevoerd om de laatste transponder settings binnen te krijgen.
- Bij MCE TV signaal geconfigureerd
- Nog steeds geen gecodeerde kanalen of toch.....

De laatste wanhoopsdaad was de kaart uit mijn TV gehaald en deze in de Anysee E30TCplus gezet.
- In de "Smartcard Information" bleef de oude smartcard staan.
- Windows opnieuw gestarten daarna....
- Alle kanalen zijn beschikbaar _/-\o_ .

Hierbij moet ik wel nog even vermelden dat ik via de website van Ziggo mijn smartcards de vorige dag heb gereset. Misschien dat zo'n reset alleen geldt voor een smartcard in een erkende decoder(CI+ in de TV)
Waarom heb jij gekozen voor 8.1? Is dat 'gewoon omdat het kan', of zijn er goede redenen om te upgraden?

• Dax

Dax

Heeft iemand misschien een linkje naar driver versie 1.3.9.41?
Zou deze graag eens testen, heb verschrikkelijke tearing met de laatste drivers van Anysee.
Heb een E30C Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:10
Weet iemand of je met dvblink icm acamd en anysee e30tc tuners ook de smartcard met tuners van andere merken kan sharen? Ik heb al lange tijd 2 anysees fijn samenwerken met 1 card via dvblink en acamd. Ik heb nog twee pci tuners van technotrend die ik ook wil gebruiken. En via newcs lukt het me niet, misschien wel via acamd.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Hans C schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:17:
Weet iemand of je met dvblink icm acamd en anysee e30tc tuners ook de smartcard met tuners van andere merken kan sharen? Ik heb al lange tijd 2 anysees fijn samenwerken met 1 card via dvblink en acamd. Ik heb nog twee pci tuners van technotrend die ik ook wil gebruiken. En via newcs lukt het me niet, misschien wel via acamd.ini?
weet het niet zeker of het wel of niet gaat lukken, weet wel dat de acamd voor de anysee's redelijk specifiek gemakat is voor deze tuners, weet niet of je hier ook andere soortige tuners mee kunt bedienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Sa1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:54:
[...]

weet het niet zeker of het wel of niet gaat lukken, weet wel dat de acamd voor de anysee's redelijk specifiek gemakat is voor deze tuners, weet niet of je hier ook andere soortige tuners mee kunt bedienen..
Volgens mij ook niet... je zal richting Smargo en OSCam moeten gaan denk ik.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Ik zit bij Caiway. En voor Ziggo zijn er allerlei tutorials te vinden met de juiste instellingen. Voor Caiway helaas niet. Lukt me niet om de smartcard met oscam en newcs uitgelezen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Hans C schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:07:
Ik zit bij Caiway. En voor Ziggo zijn er allerlei tutorials te vinden met de juiste instellingen. Voor Caiway helaas niet. Lukt me niet om de smartcard met oscam en newcs uitgelezen te krijgen.
Wat voor encryptie gebruikt Caiway dan?
Ik heb zelf Delta en dat is Irdeto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
inVision schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:32:
[...]

Wat voor encryptie gebruikt Caiway dan?
Ik heb zelf Delta en dat is Irdeto.
Irdeto ook.

edit: ik begin te vermoeden dat de smartcardreader die ik gekocht heb kapot is. Hij wordt goed herkend in windows, maar bijvoorbeeld updaten van de firmware of het updaten van de settings via een settingstool zorgt voor het vastlopen van het programma.

[ Voor 37% gewijzigd door Hans C op 17-11-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Hans C schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:57:
[...]

Irdeto ook.

edit: ik begin te vermoeden dat de smartcardreader die ik gekocht heb kapot is. Hij wordt goed herkend in windows, maar bijvoorbeeld updaten van de firmware of het updaten van de settings via een settingstool zorgt voor het vastlopen van het programma.
Dit is mijn documentatie over de Smargo want want jij hebt komt me erg bekend voor!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Je moet driver CDM20824_setup.exe gebruiken, om je smargo te kunnen updaten en instellen via de tools, verberg de FTDI driver van Microsoft via Windows Update anders installeer je die perongeluk!
Let op: kaart moet eruit zijn anders werkt die settings app niet!
Let op: als je de kernel op old zet kun je die alleen aanpassen als je de oude settings tool gebruikt!

Smargo settings uitleg:
First of all T-mode stands for transmission protocol. This is the way the decive talks to a smartcard.

In short it comes down to this:
T=0 -> character protocol
T=1 -> block protocol

Different cards require a different way of communication. 
Without getting all to technical it basically comes down to this:
seca, conax, cryptoworks, nds, viaccess -> T=0
Irdeto, betacrypt -> T=1

Parity has also importance :
seca, conax, cryptoworks = even
nds, viaccess = odd
irdeto = doesn't matter much because T=1

EGT stands for 'Extra Guard Time'
That is the time that is needed to be added "between" consecutive characters sent to the smart card. 

Obvious that the lower is the faster.
The correct value may be found in the ATR (Answer to Reset) from the card. 

But I wouldn't worry about it, and leave it at 0. 
If it for whatever reason won't work, the correct value can always be found back in the ATR (TC1 value).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
inVision schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:32:
[...]

Dit is mijn documentatie over de Smargo want want jij hebt komt me erg bekend voor!
Je bent een held! Drivers gevonden, staan in eerste link van Google met de naam van het driverbestand. De link staat in een pdf, waar ook een tool inzit om de oude drivers eerst te verwijderen. Vervolgens geflashed naar 1.3, wat opeens lukte en met de settings de juiste irdeto soort gekozen. Ook dankzij je hulp.

Ik zie net Keyman gegevens uitspugen. Heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 13:15

charrel

Cortisol4life..

Iemand nog een download link voor de nieuwere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb een vraag over de performance van mijn HTPC. Ik draai daar nu de volgende zaken op:
  • Windows 7 ultimate 32 bits
  • AMD catalyst drivers
  • Windows Media Center / CNO - TV kijken via 2x Anysee TC30
  • XBMC voor mkvs te streamen van NAS (wired)
  • iTunes Server (remote connectie via iOS)
  • uTorrent (voor downloaden)
  • Radmin (voor remote connectie)
  • Teamviewer (voor remote connectie buiten huis)
  • WinVNC (voor gebruik met HippoRemote)
  • AVG
  • Shairport (maakt van mn PC een Airplay speaker)
Nu draaide dit alles best redelijk tot ik er een tweede tuner aanhing. Vooral als beide aan het opnemen zijn word de PC erg traag en loopt de CPU usage behoorlijk op, tot aan de max. Memory usage blijft schommelen rond de 40-60%. Ik wilde op een gegeven moment zelfs met DVBlink aan de slag maar als die gaat opnemen werd ie ook helemaal gek.

Nu was ik eens naar mijn configuratie aan het kijken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 32,-€ 32,-
1ASRock A75M-ITX€ 49,99€ 49,99
1In Win BP655€ 55,50€ 55,50
1Anysee E30TCPlus€ 0,-€ 0,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,30€ 24,30
1Fractal Design Silent Series Silent Series, 80mm€ 6,96€ 6,96
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,36€ 43,36
1OCZ Agility 3 60GB€ 92,31€ 92,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,42

Mijn concrete vraag of het zin heeft om :
  • Te upgraden naar A8 of A6 CPU (FM1) van AMD? Volgens mij is dat de max die mijn moederbord aankan. Zo ja, kan mijn voeding en/of CPU fan dat aan?
  • Er zit nu 1066Mhz geheugen in. Heeft het zin om dit naar 8GB uit te breiden met 1600Mhz?
  • Een andere driver van CNO te installeren die minder CPU gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Is het niet je schijf die het niet trekt? Ik merk dat mijn schijven moeilijk beginnen te doen als ik 3x HD en 1x SD tegelijk opneem... dan gaat er van alles raar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
inVision schreef op woensdag 04 december 2013 @ 18:38:
Is het niet je schijf die het niet trekt? Ik merk dat mijn schijven moeilijk beginnen te doen als ik 3x HD en 1x SD tegelijk opneem... dan gaat er van alles raar doen.
Valt mee, er zit nu een pricewatch: Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB in. Bij opnemen (en itunes & utorrent open) geeft ie een load van 10MB/sec. Blijft schommelen rond 20-30%. De CPU daarintegen schiet al naar de 99% en neemt dan na een tijd af naar 85%. Als ik een tweede opname daarbij start klimt ie naar 95-98% en blijft daar constant staan.

Ik denk dat de A4 gewoon te zwak is om dit allemaal te draaien....

[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 04-12-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Spam schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:21:
Ik heb een vraag over de performance van mijn HTPC. Ik draai daar nu de volgende zaken op:
  • Windows 7 ultimate 32 bits
  • AMD catalyst drivers
  • Windows Media Center / CNO - TV kijken via 2x Anysee TC30
  • XBMC voor mkvs te streamen van NAS (wired)
  • iTunes Server (remote connectie via iOS)
  • uTorrent (voor downloaden)
  • Radmin (voor remote connectie)
  • Teamviewer (voor remote connectie buiten huis)
  • WinVNC (voor gebruik met HippoRemote)
  • AVG
  • Shairport (maakt van mn PC een Airplay speaker)
Nu draaide dit alles best redelijk tot ik er een tweede tuner aanhing. Vooral als beide aan het opnemen zijn word de PC erg traag en loopt de CPU usage behoorlijk op, tot aan de max. Memory usage blijft schommelen rond de 40-60%. Ik wilde op een gegeven moment zelfs met DVBlink aan de slag maar als die gaat opnemen werd ie ook helemaal gek.

Nu was ik eens naar mijn configuratie aan het kijken:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-3400 Boxed€ 32,-€ 32,-
1ASRock A75M-ITX€ 49,99€ 49,99
1In Win BP655€ 55,50€ 55,50
1Anysee E30TCPlus€ 0,-€ 0,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,30€ 24,30
1Fractal Design Silent Series Silent Series, 80mm€ 6,96€ 6,96
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,36€ 43,36
1OCZ Agility 3 60GB€ 92,31€ 92,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 304,42

• Te upgraden naar A8 of A6 CPU (FM1) van AMD? Volgens mij is dat de max die mijn moederbord aankan. Zo ja, kan mijn voeding en/of CPU fan dat aan?
  • Er zit nu 1066Mhz geheugen in. Heeft het zin om dit naar 8GB uit te breiden met 1600Mhz?
Is het echt dat de CPU oploopt? Bij mij is het juist de grafische kaart... k zal is kijken.. heb ook 2 tuners (ook de anysee e30tc).

Edit:

ohw, inderdaad.. k heb een Core i3 370m (quad core) 2,4 ghz en krijgt een score van 6,7 in W7.

Met twee opnames tegelijk 91 tot 93% Constant...

.. jemig.. is me nog nooit opgevallen. met 1 opname gaat hij ook bam naar 80 tot 90 %, beide opnames dus 91 / 93%..

bij geen opnames dan blijft hij keurig op 5 ~10 %, niet hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door Sa1 op 04-12-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 17:38
Je moet eerst even kijken welk process er zo veel cpu staat te vreten (met bv. Process Explorer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Durandal schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:12:
Je moet eerst even kijken welk process er zo veel cpu staat te vreten (met bv. Process Explorer).
kijk is, das inderdaad een goede tip... bij mij stond 'comskip' kei hoog. Die was dus lekker de commercials der uit aan het halen. Dit werkt voor geen stuiver, dus heb het nu maar verwijderd. 2 opnames lopen nu weer op 16%..

kijk, dit is prima zo :) ..

sorry voor topic kaap :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Durandal schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:12:
Had ik ook al bekeken. De EHSHELL.exe is de grote boosdoener, samen met CNO. EHSHELL.exe is het proces achter WMC. Ook zie ik EHRECVR in de lijst staan. Het Proces "System" staat ook permanent hoog in de lijst. Die reageert echter wel erop als ik WMC start. Dan schiet ie naar zon 25%. Lijkt toch dat de CPU veel onder load staat.

@SA1: De i3 M 370 Quad Core (is het niet dual?) nog steeds een stukje sneller dan een A4- 3400?

Ik zie nu ook dat mijn geheugen op ongeveer 60% staat te stampen.

Dus.....

[ Voor 41% gewijzigd door Spam op 05-12-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 13:40

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben er hier meer mensen problemen met UPC in regio Eindhoven (43144)? Al een paar weken was Nederland 3 HD af en toe niet meer te ontvangen, geen signaal, dus dan maar SD kijken. Nu had het SD kanaal gisteren ook geen beeld meer, dus maar eens een nieuwe TP-scan geprobeerd in die CNO tool, geen resultaten(!?) Die scan tool werkt dus niet meer...
TPL van gratisprogrammas gehaald, maar nu mis ik een hoop zenders na scannen in WMC...

Heeft er iemand een recente, werkende (zelf gescande?) transponderlijst voor regio 43144 voor me? Als dat ook niet werkt kan ik in ieder geval uitsluiten dat het daar aan ligt.
Opgelost met behulp van een zelfgemaakte transponderlijst op basis van de zenderlijst van de anysee viewer (.ini file) die wel werkte!

[ Voor 9% gewijzigd door W1LL3M op 05-12-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Spam schreef op woensdag 04 december 2013 @ 23:51:
[...]

Had ik ook al bekeken. De EHSHELL.exe is de grote boosdoener, samen met CNO. EHSHELL.exe is het proces achter WMC. Ook zie ik EHRECVR in de lijst staan. Het Proces "System" staat ook permanent hoog in de lijst. Die reageert echter wel erop als ik WMC start. Dan schiet ie naar zon 25%. Lijkt toch dat de CPU veel onder load staat.

@SA1: De i3 M 370 Quad Core (is het niet dual?) nog steeds een stukje sneller dan een A4- 3400?

Ik zie nu ook dat mijn geheugen op ongeveer 60% staat te stampen.

Dus.....

[...]
Inderdaad, dual core, met HT. Zag in 4 grafiekjes en dacht te snel. Ik gebruik geen MediaCenter, dus zou niet weten wat de load met het gebruik van MediaCenter is.
Nu ik zonder ComSkip iets opneem blijft mijn cpu gebruik, bij twee opnames, op 12 % hangen. Een tragere CPU zou dit dus ook in theorie moeten kunnen. Het upgraden van de CPU geeft echter wel 'lucht'. Als jij hebt gezien dat inderdaad de primaire processen de CPU tijd opeisen (en dat zijn CNO.exe en die eshell), tjah, dan zou ik dat inderdaad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sa1 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:46:
[...]
Inderdaad, dual core, met HT. Zag in 4 grafiekjes en dacht te snel. Ik gebruik geen MediaCenter, dus zou niet weten wat de load met het gebruik van MediaCenter is.
Nu ik zonder ComSkip iets opneem blijft mijn cpu gebruik, bij twee opnames, op 12 % hangen. Een tragere CPU zou dit dus ook in theorie moeten kunnen. Het upgraden van de CPU geeft echter wel 'lucht'. Als jij hebt gezien dat inderdaad de primaire processen de CPU tijd opeisen (en dat zijn CNO.exe en die eshell), tjah, dan zou ik dat inderdaad doen.
Mag ik vragen hoe jij het hebt ingesteld? Welke programma's gebruik jij?

Let wel dat ik dus op dezelfde PC ook naar de content kijk he. Dus ik gebruik 'm niet louter als TV tuner/recorder. Op het moment dat ik live TV kijk schiet de CPU% omhoog. Ik denk dus misschien dat de zware CPU load in de graphics zit alsmede het opnemen. allemaal NET iets teveel voor mn A4tje.

Nu wil ik eigenlijk af van CNO en DVBlink gaan gebruiken, ook omdat je dan makkelijk WMC clients op andere PC's kunt gebruiken. Mede ook om die reden wil ik meer CPU power toevoegen...heb nu een A8 3870K Black Edition in de bestelling staan...

Nog twee extra vraagjes:
  • Iemand hier toevallig ervaring met DVBlink en Anysee?
  • Ik krijg de laatste tijd ineens nederland 1 en 2 niet goed door. Is dit een signaal sterkte probleem? Hoe kan ik dat meten/checken? Ik heb Ziggo met twee anysee TC tuners...

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 05-12-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Spam schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:09:
[...]

Mag ik vragen hoe jij het hebt ingesteld? Welke programma's gebruik jij?

Let wel dat ik dus op dezelfde PC ook naar de content kijk he. Dus ik gebruik 'm niet louter als TV tuner/recorder. Op het moment dat ik live TV kijk schiet de CPU% omhoog. Ik denk dus misschien dat de zware CPU load in de graphics zit alsmede het opnemen. allemaal NET iets teveel voor mn A4tje.

Nu wil ik eigenlijk af van CNO en DVBlink gaan gebruiken, ook omdat je dan makkelijk WMC clients op andere PC's kunt gebruiken. Mede ook om die reden wil ik meer CPU power toevoegen...heb nu een A8 3870K Black Edition in de bestelling staan...

Nog twee extra vraagjes:
  • Iemand hier toevallig ervaring met DVBlink en Anysee?
  • Ik krijg de laatste tijd ineens nederland 1 en 2 niet goed door. Is dit een signaal sterkte probleem? Hoe kan ik dat meten/checken? Ik heb Ziggo met twee anysee TC tuners...
Ik maak gebruik van een Asrock Vision 3D. Deze is ook niet alleen voor TV / Tuner / Recorder, ook voor het kijken van content (1080p). Ik gebruik MediaPortal als client en ArgusTV als backend. Dit werkt voor mij uitstekend.

Het verwerken van HD tv is 'zwaarder' dan het afspelen van 1080P content van bijv een MKV. Dit komt doordat het TV signaal 1080i is en niet p. De ontbrekende beeldjes moeten dus berekend worden door je systeem. Dit is hard werken voor een machine.

Heb dus ook geen verstand van DVBLink, daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Sa1 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:23:
[...]
Ik maak gebruik van een Asrock Vision 3D. Deze is ook niet alleen voor TV / Tuner / Recorder, ook voor het kijken van content (1080p). Ik gebruik MediaPortal als client en ArgusTV als backend. Dit werkt voor mij uitstekend.

Het verwerken van HD tv is 'zwaarder' dan het afspelen van 1080P content van bijv een MKV. Dit komt doordat het TV signaal 1080i is en niet p. De ontbrekende beeldjes moeten dus berekend worden door je systeem. Dit is hard werken voor een machine.

Heb dus ook geen verstand van DVBLink, daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Ik heb inmiddels de A8 erin zitten en merk welgedelijk verschil. De CPU blijft nu met WMC programma aan, 2x opnemen en alle gebruikelijke services ongeveer op 40% hangen. Dat scheelt ook best wel in de herrie die er gemaakt word. Gek genoeg blijft mijn windows experience index exact hetzelfde terwijl ik van een dual 2.7 naar quad 3.0 Ghz processor ga en een betere embedded GPU...

Afijn, nu maar weer eens met DVBlink aan de slag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 06:34

NLF

Hallo! Ik ben mij aan het oriënteren op een htpc build en wil daar graag tv op kunnen kijken via XBMC. Wat heb ik nodig?

Ik heb op dit moment een ziggo kaart en cam module. Tv kijken via de computer is nieuw voor mij maar lijkt me erg mooi en makkelijk.

Wil beslist niet in kwaliteit achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
NLF schreef op maandag 30 december 2013 @ 00:47:
Hallo! Ik ben mij aan het oriënteren op een htpc build en wil daar graag tv op kunnen kijken via XBMC. Wat heb ik nodig?

Ik heb op dit moment een ziggo kaart en cam module. Tv kijken via de computer is nieuw voor mij maar lijkt me erg mooi en makkelijk.

Wil beslist niet in kwaliteit achteruit gaan.
Ik denk dat er genoeg te vinden is om deze algemene vraag voor een groot deel zelf te beantwoorden en mocht je een specifieke vraag hebben deze dan hier te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 06:34

NLF

inVision schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:47:
[...]

Ik denk dat er genoeg te vinden is om deze algemene vraag voor een groot deel zelf te beantwoorden en mocht je een specifieke vraag hebben deze dan hier te stellen...
Helaas snap ik gewoon niet wat ik nodig heb.. Veel producten zijn niet meer leverbaar of ondersteunen geen HD. Ook wil ik niet meer betalen dan wat een digitale decoder van Ziggo kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
NLF schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:26:
[...]

Helaas snap ik gewoon niet wat ik nodig heb.. Veel producten zijn niet meer leverbaar of ondersteunen geen HD. Ook wil ik niet meer betalen dan wat een digitale decoder van Ziggo kost.
Ik denk dat je je vraag beter in het algemene DVB topic kunt stellen...
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

en of het XBMC topic
[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 16:46

Mikayu

.srt

Ik heb al sinds jaar en dag een E30TC, altijd pima gewerkt onder XP en Win7

Nu ben ik Win 8 aan het testen op een paar computers met XBMC en DVBLink omdat er standaard geen WMC aanwezig is.
Dit werkt prima icm de Acamd plugin nadat ik een simpele tutorial had gevolgd (Waarin stond dat je CNO niet nodig hebt, echter moest ik een nieuwe transponder scan doen omdat er maar 11 zenders werden gevonden via TVSource. Nu 220, wat ze nog niet allemaal zijn)

Nu de vraag
Een tijdje geleden las ik iets over intunen op een andere zender die op dezelfde transponder staat, maar ik kan deze tutorial nergens meer vinden
Ik wil dus met 1 tuner naar 2 (of meer) verschillende zender kijken. Iemand een linkje of helpende hand?

• 4-systeembeheer
  • Laatst online: 12-10-2021
Ben ook flink bezig met m'n htpc
AMD FX8300, 8GB, EVGA GT760, 2TB SSHD

Tuner is een Anysee N7 DVB-T (netwerktuner)
Mediaportal 1.6 + Tv-server + MPextended + Webmediaportal
om ook vanuit het buitenland te kunnen kijken / opnemen.

Het probleem dat ik heb, is dat ik mediaportal tv-server niet stabiel kan krijgen. Ik moet na het zappen zo vaak de server herstarten. Ik vermoed dat dit komt door het 'claimen' van de tuner, die de channels gewoon via een IPTV. m3u file aanbiedt, waardoor er soms geen tuner meer vrij is voor het nieuwe kanaal, maar ik moet nog even verder zoeken in logs wat de werkelijke oorzaak van de crashes is.

Het zappen gaat altijd goed als ik eerst 'channel off' doe in de interface, maar ik kan niet vinden waar ik dit automatisch kan doen. Weet iemand dit toevallig?

Dit kleine probleempje heeft me wel aardig wat interessante alternatieven en mogelijkheden geleerd, omdat ik nogal wat workaroundjes heb gezocht:
-Dvblink als tussenlaag werkt niet, omdat de meegeleverde dvblink for anysee niet herkend wordt als normale dvbt-channels in Mediaportal. Scannen lukt niet.Nog geen illegale versie geprobeerd van Dvblink connect etc...
-Archus TV als backend werkt niet om de zelfde reden.
-Een htpc gebaseerd op vlc (wat wel lekker werkt met de ingebouwde webafstandsbediening van vlc, openbroadcaster software en wowza of justin.tv als streamprovider naar buiten) heeft geen pvr of epg opties.
-Windows mediacenter kan ik denk ik wel stabiel aan de praat krijgen en dan naar buiten streamen met OBS en wowza, maar dan moet ik nog uitzoeken hoe ik dat op afstand ga bedienen (nee geen couchpotato, want live tv)
-Via VODSERVER (java) de streams hercoderen naar MPEG2 streams en dan de VODSERVER de channelclaiming af laten handelen, maar nog niet goed aan de praat gekregen. Internetstreams werken wel middels de voorbeelden, maar de anysee streams niet om nog onduidelijke reden.
-XBMC is ook nog iets wat ik wel uit zou kunnen zoeken, wel eens uitgezocht voor ik mijn anysee had, maar geen idee of ik dan ook mijn live tv naar buiten kan streamen.

Het liefst zou ik na al deze omwegen MediaPortal Tv-Server 1.6 gewoon goed stabiel aan de praat krijgen. Iemand wat snelle tips in de goede richting? Misschien iets in de 'zap instellingen? timeouts?)
Ik zal de komende tijd dus de logs van MP uit gaan pluizen en mijn bevindingen hier posten, maar ik kan me niet voorstellen dat ik nu echt de enige in htpc land ben die een N7 (of andere netwerktuner) heeft icm MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

DVBLink icm XBMC is top. In 13.0 zit standaard DVBlink add-on.
Je kan eerst de trail nemen en flink testen. Ik had de server zelf met nog een computer, laptop en netbook streamen samen met een tablet en phone over 4g. Ging goed voor een oude C2D bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Mikayu schreef op maandag 17 februari 2014 @ 02:38:
DVBLink icm XBMC is top. In 13.0 zit standaard DVBlink add-on.
Je kan eerst de trail nemen en flink testen. Ik had de server zelf met nog een computer, laptop en netbook streamen samen met een tablet en phone over 4g. Ging goed voor een oude C2D bak.
Bedankt voor de tip. Heb al eventjes gerommeld met XBMC en moet zeggen dat dat goed bevallen is, qua snelheid.
Heb de NJOY pvr plugin getest en tv-kijken/zappen ging op zich prima daarmee,maar wel een hoop artefacts, en ben nog niet zo ver dat ik opnemen of epg aan de praat heb gekregen en ik zou ook nog moeten kijken naar een webserver plugin die de livetv middels een browser beschikbaar stelt. (iemand tips?)

Hoe kijk je dan tv op je tablet en iphone? xbmc client of dvb client? Tot nu toe heb ik alleen goede resultaten met DVBLINK (for anysee N7 versie 4.0) icm met Windows Media Center.

Wel heb ik wat vorderingen gemaakt met m'n mediaportal installatie (1.7 prerelease), De channel database is echt brak; na initiele channelscan zijn alle kanalen toegevoegd, maar sommige krijgen geen uniek channel id, of hebben network id 0 als eigenschap (editknop). Als channels het niet doen, controleer dan eerst of ze een uniek channel id hebben, of maak deze uniek (gewoon kanaalvolgorde aanhouden zoals deze ook in je .m3u staan is het makkelijkst), werkt een kanaal dan nog niet, verwijder het, maak hier dan een apparte .m3u aan en scan deze. Daarna is het een kwestie van je 'scan' instellingen tunen/time-out waarden etc.. Handig hiervoor is de channel tester. Ik zal mijn instellingen/waarden binnenkort wel even posten, want ik kan me voorstellen dat dit handig is voor andere Anysee N7 (netwerktuner dus DVB-IP) gebruikers! Tot nu toe weer tevreden na een hoop hoofdbrekers!

|:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Webserver plugin via DVBlink. De app voor Android installeren om live te kijken. Kan ook via Internet je eigen tv streamen. Leuk voor op je homepage.

Edit: Gisteren laat nog een nightly van xbmc voor Android getest. Zit een addon voor dvblink in om tv te kijken zoals je gewend ben van xbmc. Het werkt lekkerder dan de dvblink app. Nog niet over 4g durven proberen

[ Voor 42% gewijzigd door Mikayu op 20-02-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb eigenlijk al sinds een lange tijd het probleem dat ik niet of moeilijk nederland 1 & 2 kan detecteren via anysee. Ook de directe CI+ CAM Irdeto Tuner op mijn TV heeft hier problemen mee. Ziggo zegt dat er niets aan de hand is en dat het gewoon zou moeten werken. Nu heb ik er een versterker voor de anysee tuner gezet en nu kan ik wel Nederland 1 & 2 ontvangen maar alleen in SD (tenminste dat zegt WMC, maar het lijkt wel HD?). En als ik zap naar NED 1 dan is het beeld eerst 5 seconden zwart voordat er beeld is. Ook gaan opnames van dat kanaal geregeld fout. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn de signalen van NL1&2 per definitie zwakker? Ik heb de anysee al meerdere keren laten scannen maar het blijft maar misgaan.

Ik zie trouwens de laatste tijd ook 24 kitchen niet meer. Is er iets in de transponder lijst veranderd?

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 20-03-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Transponder lijst geupdate in de cno?
Hd zenders staan misschien nog op kanaal 901, 902 etc in wmc

Ziggo is soms wel eens brak. Zo heb ik een ernstig storende discovery hd en vaak haper bij de xlnt radio zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mikayu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 00:36:
Transponder lijst geupdate in de cno?
Hd zenders staan misschien nog op kanaal 901, 902 etc in wmc

Ziggo is soms wel eens brak. Zo heb ik een ernstig storende discovery hd en vaak haper bij de xlnt radio zenders
Na flink klooien heb ik het uiteindelijk gefixed. Ik heb binnen de CNO app opnieuw een uitgebreide TP scan gedaan. Daarna WMC opnieuw laten scannen en het was gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Spam schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:13:
[...]

Na flink klooien heb ik het uiteindelijk gefixed. Ik heb binnen de CNO app opnieuw een uitgebreide TP scan gedaan. Daarna WMC opnieuw laten scannen en het was gepiept.
Na de laatste Ziggo change diverse zenders kwijt.
Via Anysee CNO in W7 een uitgebreide TP scan, opnieuw zenders zoeken in WMC en alles weer OK. :)
W7 met Anysee E7 TC, Full HD TV kijken in WMC.

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 03-06-2014 15:52 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 16:37
Helluuuuup

Komende zaterdag is er een voetbal-bal op mijn dansclub en daar wil ik met digitenne tuner + beamer de wedstrijd laten zien. Maarrr... op mijn nieuwe laptop draait windows 8.1 non-pro. Daar kan ik Windows Media center dus niet op installeren, maar anysee viewer krijg ik ook niet aan de praat. Is er een manier om de usb anysee digitenne E30 Plus tuner onder windows 8.1 non-pro te gebruiken?

PS Ik heb uiteraard eerst deze thread doorgesnuffeld, hopelijk heb ik er niet overheen gelezen als het antwoord er toch al in stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Of, als je internet hebt, gewoon naar nos.nl te gaan en daar de wedstrijd via internet te kijken?

Anderzijds zou je zonder smartcard kunnen kijken en dan kun je zowat elke backend nemen die je kunt vinden, zoals Argos/Argus/zoiets of ForTheRecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Internet heb ik daar niet, maar als de nos het uitzendt, heb ik idd helemaal geen smartcard nodig en dus ook geen Windows media center. Daar had ik niet bij stilgestaan. Dus, opgelost, dank je :-)

[ Voor 9% gewijzigd door PizzaMan79 op 10-06-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
PizzaMan79 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 09:34:
Internet heb ik daar niet, maar als de nos het uitzendt, heb ik idd helemaal geen smartcard nodig en dus ook geen Windows media center. Daar had ik niet bij stilgestaan. Dus, opgelost, dank je :-)
Het product heet ArgusTV, maar goed inderdaad NED 1 (HD) is FTA. MediaPortal TV Server is iets laag drempeliger als je het mij vraag. Zeker als het voor één keertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ok, ik begin nu een beetje gek te worden :(

Na herinstallatie van mijn HTPC met W7x64, WMC, 2x Anysee TC30 (DVB-C) en ziggo krijg ik het allemaal niet meer aan de praat. Werkte voorheen wel prima. WMC ziet de kanalen niet tijdens het scannen terwijl de anysee viewer -wel- de kanalen (FTA en encrypted) ziet. Ik heb dit probleem ooit in het verleden gehad maar toen volgde ik niet de juiste procedure

Een aantal dingen:
  • Ik gebruik de juiste procedure met het selecteren van "antenne" ipv "kabel". Daarna worden er 2x DVB-T tuners getoond wat ik niet weet of dat wel klopt. Ook wel te zien in dit filmpje : YouTube: Installatie Anysee E30TC Plus
  • Ik gebruik de standaard 1111 TP lijst die bij de software komt. Maar ik heb het ook al met een TPscan geprobeerd. Maakt niets uit...
  • ik heb al verschillende Anysee drivers geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.
Ik doe vast iets heel doms maar ik zie ff door de bomen het bos niet meer en vanavond is voetbal. :'(

Wie helpt mij _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 13-06-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276206

Ik weet niet, of ik hier goed zit, maar heb een probleem met digitenne via een E30 plus op mijn laptop.

Ik heb 2 dezelfde laptops, allebei met windows 7 en dan kijk ik met wmc. Bij beide laptops ging dit tot vorige week prima, maar ik krijg nu op 1 van de laptops de melding; VIDEOFOUT bepaalde bestanden die zijn vereist om videobestanden af te spelen, zijn niet geinstalleerd of werken niet naar behoren.Start wmc opnieuw of start uw computer opnieuw op.

Hoevaak ik dit ook doe, dit geeft geen resultaat. heb ook geprobeerd om wmc uit en daarna weer in te schakelen geeft ook geen resultaat. Maar als ik de E30 plus weer aan de andere laptop koppel, kan ik gewoon weer alle zenders kijken.

Wie kan me helpen dit probleem op te lossen????

Gr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Ligt meer aan die ene laptop dan aan de Anysee.
Even checken voor virussen en alle drivers en codecs updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276206

Dat weet ik Mikayu, maar virussen worden niet gevonden en wat allemaal drivers en codecs zijn, kan ik niet zien (Sorry, maar ben geen expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Spam schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:42:
ok, ik begin nu een beetje gek te worden :(

Na herinstallatie van mijn HTPC met W7x64, WMC, 2x Anysee TC30 (DVB-C) en ziggo krijg ik het allemaal niet meer aan de praat. Werkte voorheen wel prima. WMC ziet de kanalen niet tijdens het scannen terwijl de anysee viewer -wel- de kanalen (FTA en encrypted) ziet. Ik heb dit probleem ooit in het verleden gehad maar toen volgde ik niet de juiste procedure

Een aantal dingen:
  • Ik gebruik de juiste procedure met het selecteren van "antenne" ipv "kabel". Daarna worden er 2x DVB-T tuners getoond wat ik niet weet of dat wel klopt. Ook wel te zien in dit filmpje : YouTube: Installatie Anysee E30TC Plus
  • Ik gebruik de standaard 1111 TP lijst die bij de software komt. Maar ik heb het ook al met een TPscan geprobeerd. Maakt niets uit...
  • ik heb al verschillende Anysee drivers geprobeerd maar allemaal hetzelfde probleem.
Ik doe vast iets heel doms maar ik zie ff door de bomen het bos niet meer en vanavond is voetbal. :'(

Wie helpt mij _/-\o_
Slechte coax kabel of antenne?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Gaar, nieuwe htpc maar geen gecodeerde zenders meer.
Zelfde config als de oude pc met DVBlink spul en Acamd op een E30 tuner. XBMC blijft hangen op 'working' als ik iets anders dan Ned 1 wil kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Sinds ik mijn HTPC een upgrade heb gegeven (Asus Z97-A + i5) krijg ik iedere keer een BSOD wanneer de PC uit slaapstand of uit hibernate komt.
Ik gebruik Windows 7 x64. De BSOD wordt veroorzaakt door de Anysee E30 Combo plus.

Ik heb alle drivers geprobeerd die ik kon vinden (2011-12-20 / 2012-03-09 / 2012-04-16 / 2012-06-07 / 2013-01-04).
Ook heb ik als test in de device manager de USB-hubs ingesteld dat ze niet uitgeschakeld mogen worden.
Helaas blijft de BSOD bestaan, iedere keer als de PC wakker wordt.

Heeft iemand nog tips om deze BSOD op te lossen, of zou de combinatie Asus Z97-A en Anysee E30 een mission impossible zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Laatst online: 22:59
Fraggar schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:05:
Sinds ik mijn HTPC een upgrade heb gegeven (Asus Z97-A + i5) krijg ik iedere keer een BSOD wanneer de PC uit slaapstand of uit hibernate komt.
Ik gebruik Windows 7 x64. De BSOD wordt veroorzaakt door de Anysee E30 Combo plus.

Ik heb alle drivers geprobeerd die ik kon vinden (2011-12-20 / 2012-03-09 / 2012-04-16 / 2012-06-07 / 2013-01-04).
Ook heb ik als test in de device manager de USB-hubs ingesteld dat ze niet uitgeschakeld mogen worden.
Helaas blijft de BSOD bestaan, iedere keer als de PC wakker wordt.

Heeft iemand nog tips om deze BSOD op te lossen, of zou de combinatie Asus Z97-A en Anysee E30 een mission impossible zijn?
Bij je vorige setup gaf de Anysee geen problemen? Ik zou eens expirimenteren met de USB poorten. Wellicht even een USB 2.0 poort proberen ipv USB 3.0. Verder zou ik driver 1.28s gebruiken. Deze is voor velen verreweg het meest stabiel. Kun je hier downloaden: Klik!

Ik gebruik zelf de slaapstand helemaal niet meer, maar voorheen gebruikte ik de standby tool van Slick Solutions om dit soort problemen op te lossen. (oudste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
powermarcel10 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:47:
Bij je vorige setup gaf de Anysee geen problemen? Ik zou eens expirimenteren met de USB poorten. Wellicht even een USB 2.0 poort proberen ipv USB 3.0. Verder zou ik driver 1.28s gebruiken. Deze is voor velen verreweg het meest stabiel. Kun je hier downloaden: Klik!

Ik gebruik zelf de slaapstand helemaal niet meer, maar voorheen gebruikte ik de standby tool van Slick Solutions om dit soort problemen op te lossen. (oudste versie)
Ik heb drie stuks Anysee E30 al jaren zonder problemen in gebruik.

Je USB 3.0 tip klopt inderdaad, maar dat ik al eerder ontdekt. Op een 3.0 poort ontstaat er vreemd gedrag.

Inmiddels heb ik alle Anysee-software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met de 2012-06-07-versie. Het lijkt er voorzichtig op dat dat geholpen heeft. Blijkbaar is volledige opschoning nodig, i.p.v. een driver-update.

Ik gebruik de PC om diverse programma's op te nemen. Omdat de PC niet altijd aan staat is de slaapstand nodig om WMC de PC te laten starten. Handmatig inschakelen is geen optie. Mocht je daarvoor een andere aanpak hebben dan hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Sinds een paar weken de melding NO Acces in de anysee viewer.
NPO1 die werkt wel, Heb al de nieuwe freq lijst ingetypt maar blijf die melding houden ?
Alle software van anysee al verwijdert. Kaart word ook netjes herkend in de Anysee CNO.
Heb zo geen idee meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Kaart niet meer actief misschien? Af en toe moet ik hem even wisselen met die in een 'gewone' tv tuner en dan werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo, hallo,

Heeft iemand wellicht voor mij de anysee 1.3.9.41 CNO driver???

Zou top zijn!

Groetjes,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
Kan iemand mij helpen? Ik heb een Anysee E30 Plus voor digitenne. In Windows Media Center kan ik, op Windows 8.1 alle zenders zien, ook gecodeerde. Ik wil dit ook graag in XBMC kunnen. Ik begrijp dat je daarvoor NextPVR als backend moet installeren. Die vindt met scannen alle kanalen, maar kan alleen de ongecodeerde tv zenders afspelen. Hoe kijk ik gecodeerde zenders?

@colaboy123 ik heb verschillende drivers voor de E30 (niet-combo) Plus. Maar ik heb die allemaal op releasedatum en niet op versie dus roept u maar.

Edit: beeld werkt nu met deze filters: http://hobring.esero.net/saf/binary/, gecodeerde zenders nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door PizzaMan79 op 23-11-2014 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
Voor zover ik weet moet je dan ACAMD icm. MDAPI+ gebruiken, maar ik gebruik geen Anysee meer en nooit gedaan met NextPVR, maar met Argus TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PizzaMan79 schreef op zondag 23 november 2014 @ 02:09:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een Anysee E30 Plus voor digitenne. In Windows Media Center kan ik, op Windows 8.1 alle zenders zien, ook gecodeerde. Ik wil dit ook graag in XBMC kunnen. Ik begrijp dat je daarvoor NextPVR als backend moet installeren. Die vindt met scannen alle kanalen, maar kan alleen de ongecodeerde tv zenders afspelen. Hoe kijk ik gecodeerde zenders?

@colaboy123 ik heb verschillende drivers voor de E30 (niet-combo) Plus. Maar ik heb die allemaal op releasedatum en niet op versie dus roept u maar.

Edit: beeld werkt nu met deze filters: http://hobring.esero.net/saf/binary/, gecodeerde zenders nog niet.
Je kan ook ServerWMC gebruiken als Semi backend. Hiervoor heb je wel WMC (op de achtergrond) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 20:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wie kan mij helpen aan de meest actuele transponderlijst voor netwerk-id 1111 (Venlo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 22:41
Ik heb sindskort een Anysee EC30+ gekocht. Laatste driver van 2012 en DVB Link geinstalleerd op een verse Windows 8 installatie. Ik kon bij een andere poging met een network scan behoorlijk wat zenders vinden. De benodigde zaten er tussen, zoals de nederlandse HD's.
NPO 1 HD doet het, met ook wat lokale. De gecodeerde zenders doen het dus niet. Ik weet niet precies hoe je CNO moet instellen. De kaart is juist ingevoerd. Wel nog een oude Casema. Maar in de CNO blijft het tabblad 'subcription status' leeg, kan dit kloppen? Ik heb Ziggo (Breda) en netwerk-id op 5555 ingesteld.
Al wat gezocht, maar niks gevonden. Vergeet ik iets of doe ik wat fout?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
BlackiE1982 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:06:
Ik heb sindskort een Anysee EC30+ gekocht. Laatste driver van 2012 en DVB Link geinstalleerd op een verse Windows 8 installatie. Ik kon bij een andere poging met een network scan behoorlijk wat zenders vinden. De benodigde zaten er tussen, zoals de nederlandse HD's.
NPO 1 HD doet het, met ook wat lokale. De gecodeerde zenders doen het dus niet. Ik weet niet precies hoe je CNO moet instellen. De kaart is juist ingevoerd. Wel nog een oude Casema. Maar in de CNO blijft het tabblad 'subcription status' leeg, kan dit kloppen? Ik heb Ziggo (Breda) en netwerk-id op 5555 ingesteld.
Heb je de kaart er zeker goed in gedaan?
Heb je langdurig op een gecodeerde zender getuned gestaan (30 min +)?

Probeer je kaart in een normale decoder om problemen met de kaart uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Probeer eerst even je smartcard uit in een normale ontvanger.
Krijg je dan nog geen beeld, ga dan naar mijnziggo en activeer/reset daar je kaart.
Daarna zou je beeld moeten hebben.

Daarna kan je nog je NL_5555.TPL file aanpassen met de frequenties die je hier vind http://www.dtvmonitor.com/nl/index.php

Als dat allemaal succesvol verlopen is, zou je beeld moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

DVBlink heeft acamd nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Op dinsdag 30 december 2014 11:59 schreef onze beste vriend hottink een uitgebreide duidelijke handleiding. Deze vind je hier

Anysee e30 C plus

Misschien kom je daar verder mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk wil ik iets onmogelijks, maar ik probeer het toch. Ik heb DVBLink op mijn Synology draaien. In mijn Synology zit een Anysee E30TC met Ziggo aangesloten. Alle zenders zijn gevonden.

Nederland 1 werkt, dus ik weet dat mijn setup werkt. De overige kanalen moeten gedecodeerd worden. In Windows gebruik je dan volgens mij Acamd. Is er ook iets voor Linux op mijn Synology zodat ik het beeld kan decoderen?

Ik heb veel gezocht, maar niks gevonden dus is het mij onduidelijk of het wel kan. Hopelijk weten jullie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dax

Dax

Ik heb sinds kort dat ik met mijn Anysee E30TC+ na een dag de melding krijg dat mijn kanalen scrambled zijn, als ik dan mijn smartcard in mijn Humax decoder stop komt er de melding dat deze smartcard een tijd lang niet gebruikt is. Dan doet hij het na 5 minuten weer en werkt hij ook weer in mijn Anysee.

Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Scorpion2k schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 18:07:
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk wil ik iets onmogelijks, maar ik probeer het toch. Ik heb DVBLink op mijn Synology draaien. In mijn Synology zit een Anysee E30TC met Ziggo aangesloten. Alle zenders zijn gevonden.

Nederland 1 werkt, dus ik weet dat mijn setup werkt. De overige kanalen moeten gedecodeerd worden. In Windows gebruik je dan volgens mij Acamd. Is er ook iets voor Linux op mijn Synology zodat ik het beeld kan decoderen?

Ik heb veel gezocht, maar niks gevonden dus is het mij onduidelijk of het wel kan. Hopelijk weten jullie meer.
Alles kan :) ik heb alleen begrepen dat de interne kaartlezer van de anysee niet werkt onder linux, je zou dus iets moeten doen met een losse kaartlezer en oscam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Bedankt voor je reactie Sa1. Ik heb het nu maar via de pc tijdelijk. Met Acamd aan de praat gekregen met DVBviewer. Dit op zich was al een hele klus. Ondertussen heb ik een boel geleerd over transponders, acamd en de verschillende softwarepakketten :D. Er is geen support meer voor oscam op de synology dus ik moet hem zelf bouwen. Daarbij heb ik wel een instructie gelezen van Martijn de Vries, maar dat liep niet helemaal gelijk met mijn situatie.

Mooi projectje voor in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Dax schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:45:
Ik heb sinds kort dat ik met mijn Anysee E30TC+ na een dag de melding krijg dat mijn kanalen scrambled zijn, als ik dan mijn smartcard in mijn Humax decoder stop komt er de melding dat deze smartcard een tijd lang niet gebruikt is. Dan doet hij het na 5 minuten weer en werkt hij ook weer in mijn Anysee.

Is hier wat aan te doen?
Ik heb hier ook al een tijdje een E30TC+ en heb dit ook al een aantal weken. Ik klik dan op herstel onder smartcard bij mijn ziggo.

Het werkt dan 2-3 dagen en dan geeft wmc weer de 'service is gecodeerd' melding. Op de samsung receiver beneden krijg ik dan een soortgelijke melding met die smartcard :(.

Wat ik nog veel vervelender vind is dat de tp scan functie al maanden niet werkt.

Ik dacht eerst dat het aan windows 8.1 lag maar het werkte ook niet meer met win 7 bijvoorbeeld. Ook in de tuner app van anysee zelf werkt dit niet.

Als er weer een wijziging is maak ik handmatig met behulp van http://www.dtvmonitor.com/nl/ziggo-limburg een tpl bestand aan voor de CNO.

Niet echt handig maar het werkt wel...

[ Voor 6% gewijzigd door Tordek op 15-01-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik ben al een tijdje (sinds 2011) gelukkige gebruiker van 2x anysee (2x smartcards) + WMC + ziggo voor het kijken en opnemen van TV. Nu heeft Ziggo onlangs de transponder omgegooid en werkt deze oplossing niet meer. Nu heb ik een DVBlink oplossing geïnstalleerd en dit werkt goed echter wil ik nu liever het opnemen 'offloaden" naar mijn NAS (DS412Play, intel based).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb in het verleden al een gestoeid met TVheadend maar daar kreeg ik de anysee niet goed werkende. Nu weet ik dat anysee geen goeie drivers heeft in linux dus zijn er andere tuners met CI+ sloten die wel goed werken?

Alvast dank voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Gisteren nog geïnstalleerd met 8.1 WMC
Waarom zou het niet meer werken? Doet het prima, alleen 2x per jaar de smartcard activeren in een tv/tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Laatst online: 03-06 15:33
Hallo allemaal,

Thuis heb ik digitale tv van Ziggo. Op de slaapkamer hebben we helaas geen kabelaansluiting. Nu wil ik een N7 koppelen aan de router (beneden) en dan boven een boxje met Kodi (openelec) aan de tv koppelen. Weet iemand hoeveel bandbreedte ik nodig heb om HD zenders goed te kunnen ontvangen?

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

ongeveer 12 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Laatst online: 03-06 15:33
Ok 12mbit moet ik wel halen. Ik zag dat de N7 niet meer geleverd wordt. Zijn er ook alternatieven voor de N7? Of zit ik daarvoor op het verkeerde topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Ik heb zelf een N7 (icm Digitenne, maar nu aan het overstappen op Ziggo DVB-C) Het grootste nadeel van dit apparaat is dat het single tuner is.. dus slechts 1 zender tegelijk per kastje bekijken. Je kan wel met 2 clients naar de zelfde stream kijken, al werkt dat dan weer niet in MediaPortal.

Het voordeel van de MediaPortal TV-Server en DVB-Link/TV-Headend achtige oplossingen is dat deze je stream kunnen hercoderen als je dat wil. Je moet dan wel een TV-Servertje opzetten en deze moet aanstaan, maar zo kijk ik bijv. via MP-Extended en WebMediaPortal naar live-tv als ik in Amerika zit.
Niet dat het heel nuttig is, want vanwege het tijdsverschil bestaat het tv aanbod voornamelijk uit 06 nummer reclames :-)

Ik geloof dat de HD Homerun wel een twin tuner aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
HDHomerun heeft de 2 tuner niet meer in het assortiment (althans, soms komt hij nog even terug, maar eigenlijk is hij nooit leverbaar). De 4 tuner versie is overigens ook een betere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_inc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 07:48
Onderstaand de nieuwe verUPCde TPL voor regio Mill (5555)

// CNO TP Table
[TPTable]
FrequencyUnit: 1000
SymbolrateUnit: 1000
NID: All
FastWMCChannelSearch: Off

BandWidth: 8

Modulation: 256QAM

Symbolrate: 6900
818750
380000
698750
372000
810750
176000
770750
674750
388000
396000
452000
802750
498750
514750
538750
562750
642750
826750
570750
364000

474000, 6875, 64QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Onderstaande transponderlijst voor de nieuwe Ziggo 474/5555 instellingen geeft 382 zenders op mijn Anysee E30 ComboPlus:

//TPTable,CNO
[TPTable]
NID: 5555
FastWMCChannelSearch: On
474000, 6875, 64QAM
152000
160000
168000
176000
356000
364000
372000
380000
388000
396000
452000
466000
498750
522750
538750
546750
554750
562750
570750
578750
586750
594750
610750
618750
626750
642750
658750
674750
682750
690750
698750
706750
738750
762750
770750
802750
818750
826750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Mosaic schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:24:
Onderstaande transponderlijst voor de nieuwe Ziggo 474/5555 instellingen geeft 382 zenders op mijn Anysee E30 ComboPlus:

//TPTable,CNO
[TPTable]
NID: 5555
474000, 6875, 64QAM
152000
160000
168000
176000
356000
364000
372000
380000
388000
396000
452000
466000
498750
522750
538750
546750
554750
562750
570750
578750
586750
594750
610750
618750
626750
642750
658750
674750
682750
690750
698750
706750
738750
762750
770750
802750
818750
826750
Hoe kan het nu dat dit ineens weer werkt dan? Ik heb begin januari zitten klooien maar het werkte gewoon niet met scannen. Daarom heb ik nu DVBlink draaien en dat bevalt ook goed alleen zapt het wat trager en vreet het meer resources op mijn HTPCtje. Bij mij is de selectie om te scannen trouwens grayed out nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Je kan nu niet scannen omdat de tuner in gebruik is door DBVlink. Maar ik snap nog steeds niet dat het niet werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaic
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Sinds eind vorig jaar werkt de CNO TP Scan bij mij ook niet meer. Ondanks alle pogingen en naspeuringen heb ik een verklaring hiervoor niet kunnen achterhalen.

• Fraggar
  • Niet online
Sinds de omzetting door Ziggo afgelopen maandag werken (na het opnieuw zoeken van zenders) de Fox Sports-kanalen niet meer via mijn Anysee TC30. Ze zijn 'scrambled'.

Ik ben nu met Ziggo bezig met 'entitlement'-verzoeken.

Zijn er anderen die ook zulke ervaringen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japeape
  • Laatst online: 23-07-2019
Bij deze mijn bijdrage voor een Anysee TPL file voor Ziggo gebied 1111 (brabant). Dit vind 276 zenders (er mist geen een belangrijke voor zover ik kan zien)

[TPTable]
NID: 1111

474000, 6875, 64QAM
698750, 6875, 64QAM

Symbolrate: 6875
690750
538750
618750
818750
562750
546750
570750
578750
396000
404000
626750
554750
460000
762750
514750
642750
388000
498750
738750
412000
682750
658750
594750
452000
706750
674750
610750
826750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japeape
  • Laatst online: 23-07-2019
Ik heb er een tijdje mee zitten pielen en geen enkele transponderlijst die ik op internet kon vinden werkte. Uiteindelijk de TP Scan optie gebruikt in de CNO system tray tool om een lijst te genereren en daarmee lukte het zowaar.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste