8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Los van de techniek zijn er een paar belangrijke vereisten:tcviper schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:08:
[...]
Thx, heb de HDH5 4DT via amazon besteld, ben benieuwd. Om via Ziggo in 2021 dat te doen met encrypted kanalen, is daar nog iets voor qua info wat recent is? Heb een Synology NAS staan eventueel voor dat soort zaken.
- Je zit in Ziggo gebied (niet in oud UPC gebied)
- Je bezit een reeds geactiveerde Irdeto Ziggo smartcard (van een lopend Ziggo abonnement)
Heb je de juiste smartcard? Dan heb je een cardreader nodig (bijv. de Phoenix TBS3102) en software om m.b.v. de smartcard te ontsleutelen. Hiervoor gebruik je Oscam welke je als native package (Google: Nimloth repository) of in Docker op je Synology kan draaien. Op dat gebied is er niet veel veranderd de afgelopen jaren, veel info in dit topic is nog bruikbaar. Laatste stap is zorgen dat je TV backend met Oscam communiceert om de signalen van de tv-kabel aan de decryptiesoftware te voeren.
Ik heb een abonnement uit de tijd dat smartcard niet los te verkrijgen waren en bij mij kon dat nog prima. Zolang het een ziggo irdeto smartcard is, zit je goed volgens mij goed. Die CI+ en smartcard zaten bij mij niet aan elkaar vast.thomas_24_7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:58:
Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).
[Voor 32% gewijzigd door Groentjuh op 26-02-2021 21:13]
Aan het overzicht Ci+ modules te zien, wordt er nog steeds onderscheid gemaakt tussen fZiggo en fUPC; https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus << daar staan Irdeto en Nagravision oplossingen bij elkaar.thomas_24_7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:58:
[knip]
Ziggo geeft geen losse smartcards meer uit en activeert deze oude kaarten ook niet meer. Of je de nieuwe smartcards kan gebruiken weet ik niet zeker, maar Ziggo verhuurt ze voor een meerprijs per maand samen met een CI+ module. Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).
[knip]
Hoewel je ook in fZiggo gebied verplicht bent om de Irdeto combinatie CI+ met smartcard af te nemen, zijn deze nog steeds afzonderlijk van elkaar te gebruiken.
Testing, one, two ...
Thanksthomas_24_7 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:58:
[...]
Los van de techniek zijn er een paar belangrijke vereisten:Ziggo geeft geen losse smartcards meer uit en activeert deze oude kaarten ook niet meer. Of je de nieuwe smartcards kan gebruiken weet ik niet zeker, maar Ziggo verhuurt ze voor een meerprijs per maand samen met een CI+ module. Volgens mij zijn in dat geval smartcard en module aan elkaar gekoppeld en niet in losse apparatuur meer te gebruiken (iemand mag mij verbeteren als dit niet zo is).
- Je zit in Ziggo gebied (niet in oud UPC gebied)
- Je bezit een reeds geactiveerde Irdeto Ziggo smartcard (van een lopend Ziggo abonnement)
Heb je de juiste smartcard? Dan heb je een cardreader nodig (bijv. de Phoenix TBS3102) en software om m.b.v. de smartcard te ontsleutelen. Hiervoor gebruik je Oscam welke je als native package (Google: Nimloth repository) of in Docker op je Synology kan draaien. Op dat gebied is er niet veel veranderd de afgelopen jaren, veel info in dit topic is nog bruikbaar. Laatste stap is zorgen dat je TV backend met Oscam communiceert om de signalen van de tv-kabel aan de decryptiesoftware te voeren.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dus het verschil met "vroeger" is dus dat je toen een smartcard eenmalig kon aanschaffen en dat je nu een smartcard samen met CI+ module huurt voor €2,- extra per maand? edit: €7,- extra per maand (duurder pakket is nodig). Maar verder is de smartcard hetzelfde en in andere apparatuur te gebruiken? Suf van Ziggo zeg, maar niet onoverkomelijk en fijn om als backup achter de hand te hebben als mijn smartcard ooit zou overlijden.Groentjuh schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:13:
[...]
Ik heb een abonnement uit de tijd dat smartcard niet los te verkrijgen waren en bij mij kon dat nog prima. Zolang het een ziggo irdeto smartcard is, zit je goed volgens mij goed. Die CI+ en smartcard zaten bij mij niet aan elkaar vast.
Even wat anders: ik zie sinds januari een service met ID 19504 op Mux 530Mhz genaamd LN UHD DVB met een HEVC stream. Het lijkt mij een voorlopige test, maar Ziggo gaat dus inderdaad UHD uitzendingen via DVB doen en niet alleen via IP streams. Helaas is het kanaal wel versleuteld met CAID 1850 wat bij mijn weten Nagravision 3 versleuteling is (van de mediabox next). Is er iemand die weet of er mogelijkheden zijn om dit met een hobby oplossing te ontsleutelen? Ik zou namelijk straks erg graag formule 1 in 4k zien (zonder mediabox

Als de uiteindelijke uitzending ook Nagravision beveiligd zal zijn (gekoppeld aan Next), dan schrijf het andere maar op je buik. Hoewel een Irdeto smartcard zich prima laat gebruiken icm een smartcardreader/softcam oplossing, heb ik eigenlijk nauwelijks (lees niet), hetzelfde terug kunnen vinden over Nagravision.thomas_24_7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:57:
[...]
[knip]
Even wat anders: ik zie sinds januari een service met ID 19504 op Mux 530Mhz genaamd LN UHD DVB met een HEVC stream. Het lijkt mij een voorlopige test, maar Ziggo gaat dus inderdaad UHD uitzendingen via DVB doen en niet alleen via IP streams. Helaas is het kanaal wel versleuteld met CAID 1850 wat bij mijn weten Nagravision 3 versleuteling is (van de mediabox next). Is er iemand die weet of er mogelijkheden zijn om dit met een hobby oplossing te ontsleutelen? Ik zou namelijk straks erg graag formule 1 in 4k zien (zonder mediabox).
Testing, one, two ...
Ja, en daarom heb ik nu 1 smartcard in mijn NAS/thuisserver hangen en gebruik ik die ene smartcard gewoon op alle apparaten.thomas_24_7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:57:
[...]
Dus het verschil met "vroeger" is dus dat je toen een smartcard eenmalig kon aanschaffen en dat je nu een smartcard samen met CI+ module huurt voor €2,- extra per maand? edit: €7,- extra per maand (duurder pakket is nodig). Maar verder is de smartcard hetzelfde en in andere apparatuur te gebruiken? Suf van Ziggo zeg, maar niet onoverkomelijk en fijn om als backup achter de hand te hebben als mijn smartcard ooit zou overlijden.
Als Ziggo mij nou gewoon had laten kopen, dan had ik waarschijnlijk nu 3 kaarten gehad en niet de moeite genomen om Tv tuners + CAM + TVHeadend in te richten. Naderhand vindt ik het eigenlijk wel handig. Overal en op praktisch alle apparatuur TV kunnen kijken, zolang de verbinding redelijk is.
Bij andere normale zenders zie ik meerdere CA pids. Het is niet onmogelijk dat ze nu alleen CAID1850 erbij zetten, maar dat in de toekomst ook CAID 0604 en 0606 worden toegevoegd, maar dat voor deze test alleen CAID1850 wordt gebruikt.thomas_24_7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:57:
[...]
Even wat anders: ik zie sinds januari een service met ID 19504 op Mux 530Mhz genaamd LN UHD DVB met een HEVC stream. Het lijkt mij een voorlopige test, maar Ziggo gaat dus inderdaad UHD uitzendingen via DVB doen en niet alleen via IP streams. Helaas is het kanaal wel versleuteld met CAID 1850 wat bij mijn weten Nagravision 3 versleuteling is (van de mediabox next). Is er iemand die weet of er mogelijkheden zijn om dit met een hobby oplossing te ontsleutelen? Ik zou namelijk straks erg graag formule 1 in 4k zien (zonder mediabox).
Bij irdeto gebruikt Ziggo een vaste boxkey. Bij Nagravision is die uniek per smartkaart en zit die boxkey in de meegeleverde/bijbehorende ontvanger/CAM. Als je die boxkey uit die ontvanger/CAM weet te lezen, dan zou oscam dat volgens mij prima moeten kunnen ontsleutelen.
[Voor 27% gewijzigd door Groentjuh op 27-02-2021 17:08]
Na wat gestoei met Oscam (USB-devices mappen en DVB Api die niet wilde werken) heb ik nu alles draaiend. Echter, bij het organiseren van de zenders viel me op dat ik geen SBS6 HD zie staan. Ik heb meerdere keren een scan uitgevoerd, maar hij komt er niet bij. Voor zover ik zo gauw kan zien, zijn alle andere HD-zenders wel aanwezig.
In totaal kom ik uit op 153 services.
En waarom zijn veel 'Local channel numbers' 0? Veel van die services zijn bedoeld voor de settop-boxen (denk ik, gezien de namen) maar er zitten ook een hoop TV- en Radio-zenders bij. Zonder verdere configuratie komen die dus allemaal bovenaan in mijn zenderlijsten te staan. Veel services staan er ook tussen waarbij het nummer wel is ingevuld.
[edit]
Ik hoor net van een vriend (

[Voor 9% gewijzigd door maikel op 16-03-2021 12:43]
SBS6 HD deelt bij mij de Mux (330MHz) met RTL 7 (SD), RTL 8 (SD), Discovery (SD) en Nickelodeon (SD).maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:40:
Echter, bij het organiseren van de zenders viel me op dat ik geen SBS6 HD zie staan. Ik heb meerdere keren een scan uitgevoerd, maar hij komt er niet bij. Voor zover ik zo gauw kan zien, zijn alle andere HD-zenders wel aanwezig.
In totaal kom ik uit op 153 services.
[edit]
Ik hoor net van een vriend () dat Secret Circle er ook niet tussen staat. Secret Circle Info is wel beschikbaar.
Secret Circle deelt bij mij de Mux (530MHz) met Ziggo TV (SD) en RTV-7
Mis je die ook?
Ik zie 35 muxen en zo'n 405 services, waaruit ik dan 305 zenders daadwerkelijk gemapped heb.
[Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 16-03-2021 13:28]
Hmm, die zenders mis ik inderdaad ook! Omdat het SD-zenders waren, was het me nog niet echt opgevallen. Overigens mis ik RTL 7 ook in HD.Groentjuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:22:
[...]
SBS6 HD deelt bij mij de Mux (330MHz) met RTL 7 (SD), RTL 8 (SD), Discovery (SD) en Nickelodeon (SD).
Secret Circle deelt bij mij de Mux (530MHz) met Ziggo TV (SD) en RTV-7
Mis je die ook?
Ik zie 35 muxen en zo'n 405 services, waaruit ik dan 305 zenders daadwerkelijk gemapped heb.
Ik heb wel 39 muxen, maar slechts 19 gaven een 'OK' terug. 330MHz en 530MHz staan daar ook niet tussen.
Donderstraaltje in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:15:
[...]
Hmm, die zenders mis ik inderdaad ook! Omdat het SD-zenders waren, was het me nog niet echt opgevallen. Overigens mis ik RTL 7 ook in HD.
Ik heb wel 39 muxen, maar slechts 19 gaven een 'OK' terug. 330MHz en 530MHz staan daar ook niet tussen.
Neem je al die frequenties mee?
Nee, ik heb bij Tvheadend sowieso zelf niets met transponderlijsten gedaan. Ik heb een Network toegevoegd en bij 'Pre-defined muxes' gekozen voor 'Netherlands: nl-Ziggo'. Geen idee of die lijst volledig en correct is.Donderstraaltje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:17:
[...]
Donderstraaltje in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"
Neem je al die frequenties mee?
Volgens Ziggo zelf zou ik maar 1 frequentie (474MHz) hoeven te scannen. Die gegevens van Ziggo kom ik ook tegen in de file '/share/tvheadend/data/dvb-scan/dvb-c/nl-Ziggo'. Op basis daarvan vindt ie dan de andere frequenties, toch? Of begrijp ik dat nu verkeerd?
[Voor 25% gewijzigd door maikel op 16-03-2021 15:30]
Die preset zet mux 474MHz in de lijst. Vanuit 474MHz worden meer Muxen gevonden en die worden dan weer gescand voor alle services en eventueel weer meer muxen.maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Nee, ik heb bij Tvheadend sowieso zelf niets met transponderlijsten gedaan. Ik heb een Network toegevoegd en bij 'Pre-defined muxes' gekozen voor 'Netherlands: nl-Ziggo'.
Met slechts 19 muxen, die OK zijn mis je waarschijnlijk best wel een beetje veel schat ik in. Bij mij zijn alle muxen "Ok", dus misschien eens onderzoeken waarom de rest niet goed loopt en of het signaal misschien niet gestoord wordt.
Ja, dat was dus inderdaad precies wat ik ook dacht: in principe hoeft ie alleen 474MHz te pakken en van daaruit vindt ie de rest.Groentjuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:20:
[...]
Die preset zet mux 474MHz in de lijst. Vanuit 474MHz worden meer Muxen gevonden en die worden dan weer gescand voor alle services en eventueel weer meer muxen.
Met slechts 19 muxen, die OK zijn mis je waarschijnlijk best wel een beetje veel schat ik in. Bij mij zijn alle muxen "Ok", dus misschien eens onderzoeken waarom de rest niet goed loopt en of het signaal misschien niet gestoord wordt.
Dat eerste stuk is ook gelukt; Je hebt immers zo'n 30+ muxes.maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:23:
[...]
Ja, dat was dus inderdaad precies wat ik ook dacht: in principe hoeft ie alleen 474MHz te pakken en van daaruit vindt ie de rest.
De missende services/zenders zitten waarschijnlijk in die diverse muxes, die niet succesvol gescand konden worden. Onder "muxes" kun je onder "advanced settings" bij een mux de scanstatus naar "PEND" zetten en dan scant TvHeadend die mux. Misschien dat dat + eventueel de logs hints geeft over wat er fout gaat.
Dat wilde ik gaan doen en begon dus met een nieuwe scan. Toen ik na een tijdje weer keek, zag ik dat alles op 'OK' stond en ik nu 372 services heb! Zul je altijd zien natuurlijk.Groentjuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:32:
[...]
Dat eerste stuk is ook gelukt; Je hebt immers zo'n 30+ muxes.
De missende services/zenders zitten waarschijnlijk in die diverse muxes, die niet succesvol gescand konden worden. Onder "muxes" kun je onder "advanced settings" bij een mux de scanstatus naar "PEND" zetten en dan scant TvHeadend die mux. Misschien dat dat + eventueel de logs hints geeft over wat er fout gaat.

Geen idee waarom het nu ineens wel wil, maar het probleem lijkt dus opgelost te zijn.
En ook de 'Local channel numbers' lijken nu beter te kloppen: waar NPO 1 HD voorheen op 925 stond, is dat nu 1 (en zit de SD-variant op 925).
Wel zijn er veel dubbele services. Vaak ook eentje met 'local channel number' 0. Vinken jullie die gewoon uit of voegen jullie die samen bij het mappen?
[Voor 15% gewijzigd door maikel op 16-03-2021 17:10]
Bij mij zijn alles services met "local channel number" 0 disabled. Heb je overigens onder Networks bij je netwerk een "Netwerk ID" ingevoerd?maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Wel zijn er veel dubbele services. Vaak ook eentje met 'local channel number' 0. Vinken jullie die gewoon uit of voegen jullie die samen bij het mappen?
2 maart zijn hier alle zenders omgegooid (ruimte herindelen na uitzetten analoge TV) en dit is dan wat er over is gebleven. Dit is wel de 'ruwe' telling van de services, veel ervan zijn dubbel (HD en SD varianten van zenders bijvoorbeeld) en er staan ook speciale services tussen voor bepaalde set-top boxes.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik hier nu ook de meeste.Groentjuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:14:
[...]
Bij mij zijn alles services met "local channel number" 0 disabled. Heb je overigens onder Networks bij je netwerk een "Netwerk ID" ingevoerd?

Ik had inderdaad een Netwerk ID ingevoerd. Voorheen had ik dat, volgens mij, niet. Maar inmiddels al zoveel verschillende dingen zitten proberen dat ik niet meer weet wat ik wel of niet heb geprobeerd.

De netwerk ID is waar hij de zendernummering mee 'ophaalt'. Gebruik je 5555 (aangenomen dat je in een 'standaard' Ziggo gebied zit), dan krijgen alle zenders in het betaalde pakket een nummer (RTL 4 HD bijvoorbeeld krijgt dan een 4, de SD variant heeft een 0). Gebruik je in datzelfde gebied 4444, dan krijgen alle zenders in het FTA pakket (dus zenders zonder encryptie) een nummer (RTL 4 SD bijvoorbeeld krijgt dan een 4, de HD variant heeft een 0).maikel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:16:
[...]
Ik hier nu ook de meeste.
Ik had inderdaad een Netwerk ID ingevoerd. Voorheen had ik dat, volgens mij, niet. Maar inmiddels al zoveel verschillende dingen zitten proberen dat ik niet meer weet wat ik wel of niet heb geprobeerd.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ah, vandaar. Duidelijk. Thanks!ShadowLord schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:55:
[...]
De netwerk ID is waar hij de zendernummering mee 'ophaalt'. Gebruik je 5555 (aangenomen dat je in een 'standaard' Ziggo gebied zit), dan krijgen alle zenders in het betaalde pakket een nummer (RTL 4 HD bijvoorbeeld krijgt dan een 4, de SD variant heeft een 0). Gebruik je in datzelfde gebied 4444, dan krijgen alle zenders in het FTA pakket (dus zenders zonder encryptie) een nummer (RTL 4 SD bijvoorbeeld krijgt dan een 4, de HD variant heeft een 0).
het liefst met een dual usb tuner, kan ik daar elke willekeurige uit China voor kopen?
Of kan ik dan beter 2 usb tuners kopen?
[Voor 11% gewijzigd door Dennisb1 op 12-04-2021 15:25]
Testing, one, two ...
Heb de post geupdate. Gaat om het open signaal DVB-C van Ziggo (oud UPC gebied), dus zonder smartcard.hardware-lover schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:20:
@Dennisb1, zou je het "gratis" DVB-C eens ietsje meer toe kunnen lichten? Over welke provider gaat het dan bijv.?
Ik zie genoeg van die USB ontvangers zoals https://nl.aliexpress.com/item/1005001267623125.html
Echter zou ik bijvoorbeeld 2 zenders tegelijk willen opnemen.
Duidelijk(er) zo.Dennisb1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:26:
[...]
Heb de post geupdate. Gaat om het open signaal DVB-C van Ziggo (oud UPC gebied), dus zonder smartcard.
Ik zie genoeg van die USB ontvangers zoals https://nl.aliexpress.com/item/1005001267623125.html
Echter zou ik bijvoorbeeld 2 zenders tegelijk willen opnemen.
Wat draai je aan software op de Raspberry en met welk programma zou jij het DVB-C signaal op willen gaan nemen?
Testing, one, two ...
Dat was stap 2 eigenlijk in mijn project. Ik zat eerst naar de hardware te kijken. In ieder geval niet op het apparaat zelf dus zit zelf zo te denken aan Plex zodat ik op mijn diverse TV's terug kan kijken.hardware-lover schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:36:
[...]
Duidelijk(er) zo.
Wat draai je aan software op de Raspberry en met welk programma zou jij het DVB-C signaal op willen gaan nemen?
Het komt regelmatig voor dat ik op 2 tv zenders wil opnemen, heel soms zelfs 3 maar dat is echt een uitzondering.
Misschien ben je met een Hauppauge WinTV-dualHD beter af als je Plex wilt gebruiken.
Plex is een idee, wellicht is er een beter alternatief daarin zoals Kodi? Het mooiste is als er in ieder geval een koppeling met een "SmartTV" mogelijk is en op het oog lijkt mij Plex hierin beste keus maar dat hoeft het uiteraard niet te zijn.Groentjuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:05:
Je wilt natuurlijk graag dat de software de hardware ondersteund. Dat is met dit soort meer exotische hardware wel van belang. Plex geeft aan op deze pagina een aantal tuners te ondersteunen.
Misschien ben je met een Hauppauge WinTV-dualHD beter af als je Plex wilt gebruiken.
Ik zie dat die WinTV inderdaad een goede optie is (wel aan de prijs 3-4x de prijs van een single tuner)
2x de prijs, want die Hauppauge WinTV-dualHD is 2 tuners.Dennisb1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:09:
[...]
Ik zie dat die WinTV inderdaad een goede optie is (wel aan de prijs 3-4x de prijs van een single tuner)
Kodi doet zelf geen TV direct; Daarvoor gebruik je TvHeadend als back-end. Volgens mij is er ook TvHeadend plugin voor Plex.
De vraag is hoe gemakkelijk jouw aliexpress usb stick met TvHeadend of iets dergelijks werkt qua drivers. Misschien is dat plug en play of misschien praktisch onmogelijk.
Die Chinese dingen werken niet goed in dvbviewer, staat een hoop van op het forum.
[Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 12-04-2021 19:01]
Je bent er dus nog niet helemaal uit hoe aan te pakken ze te lezen.Dennisb1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:58:
[...]
Dat was stap 2 eigenlijk in mijn project. Ik zat eerst naar de hardware te kijken. In ieder geval niet op het apparaat zelf dus zit zelf zo te denken aan Plex zodat ik op mijn diverse TV's terug kan kijken.
Het komt regelmatig voor dat ik op 2 tv zenders wil opnemen, heel soms zelfs 3 maar dat is echt een uitzondering.
Heb je ook een bepaald budget voor ogen (zo goedkoop mogelijk vanzelfsprekend), maar ik bedoel wat zou het maximaal mogen kosten?
Testing, one, two ...
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495191
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495194
Staat weer niet op hun frontpage, alleen gepost op het forum, dus dan maar weer hier iedereen op de hoogte brengen =)
V&A aangeboden: Digitale kabel TV op de PC FloppyDTV
Minor update;Donderstraaltje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:31:
Nieuwe dvbviewer en server versie 7.1.0 en 3.1.0;
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495191
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495194
Staat weer niet op hun frontpage, alleen gepost op het forum, dus dan maar weer hier iedereen op de hoogte brengen =)
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495796
https://www.dvbviewer.tv/...b=comments#comment-495798
Voel me wel zo een doorgeefluik

Blijkbaar wordt er al enkele maanden nieuw leven geblazen in de software van DVBLogic, door het een OpenSource project te maken, dus welkom TVMosaic CE:
https://dvblogic.com/en/news/
https://gitlab.com/tvmosaic/server
Tegenwoordig draait Minisatip + TvHeadend voor mijn hardware (Digital Devices) heel stabiel, dus ik denk niet dat ik meer terug ga naar TvMosaic. Maar ja dat ga ik niemand aanraden om te doen als die persoon niet de benodigde kennis heeft.
Elders op het Tweakers forumsmiba schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:50:
Heeft iemand een idee wanneer de HDHomeRun weer beschikbaar komt? Kan deze echt nergens, maar dan ook nergens vinden.

(Ik begrijp nog steeds de keuze niet helemaal voor een HDHomerun gezien >> Enigma2 decoder met FBC tuner)
Testing, one, two ...
Menig persoon in dit topic moet hier om lachen. Strict genomen is dat overigens onjuist. Je moet een CI-module EN daarvoor geschikte CAM-module hebben, die met ofwel Irdeto ofwel Nagra om kan gaan.Kan ik ook een eigen mediabox op het Ziggo netwerk aansluiten?
Ja, je kan ook je eigen mediabox aansluiten als deze voldoet aan de Ziggo specificaties, waaronder ondersteuning van CI+ versie 1.2, 1.3 of 1.4.
Daarnaast moet de mediabox om kunnen gaan met de Ziggo smartcard. Afhankelijk van de regio waar je woont, betekent dit dat het apparaat met de Irdeto dan wel Nagra versleuteling van je smartcard om moet kunnen gaan. Vraag dit na bij de leverancier of fabrikant van de mediabox voordat je tot aanschaf overgaat.
Uiteraard kun je ook altijd online tv kijken via de Ziggo GO app op je smartphone of tablet.
Een TV-tuners met een CI-module (zonder de plus!) met Alphacrypt Classic 3.05 of hoger-CAM werkt hier nog steeds prima!
Mijn specifieke setup voldoen overigens volledig aan de door Ziggo gestelde eisen! Ik heb netjes 2 CI+ versie 1.3 sloten, dus... Maarja een Alphacrypt Classic 3.05 of hoger-CAM kan 4 zender tegelijk descambelen en de Ziggo CAMs kan dat maar met 1 zender tegelijk.
[Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 27-01-2022 16:01]
Alleen niet zo'n interessante zender voor mij

Ik zie maar weinig DVB-C tuners die die tot 1002MHz of 1218MHz doen... Ik ben benieuwd wat Ziggo daar in petto mee heeft. Lijkt mij niet zo gemakkelijk om dat stuk boven de 858MHz te gebruiken. Ik kan mij voorstellen dat een hoop hardware dat niet magisch gaat kunnen...The DVB-C receiver must support an input frequency range of 240 to 1002 MHz, with center
frequencies in the band 258 to 858 MHz. If the front-end is not capable to tune to 1002 MHz the
minimum requirement for the highest frequency is 862 MHz. It needs to be acknowledged that the
RF spectrum within the Ziggo network will be extended to 1002 MHz in the near future and to 1218
MHz in the foreseeable future.
Volgens mij waren er ook nog wandcontactdozen met een limited range... was ook eens iets waardoor er vervangen moesten worden.Groentjuh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:45:
Heb overigens nog de specs voor "Digitale Ontvanger"/DVB-C tuners doorgelezen en vond:
[...]
Ik zie maar weinig DVB-C tuners die die tot 1002MHz of 1218MHz doen... Ik ben benieuwd wat Ziggo daar in petto mee heeft. Lijkt mij niet zo gemakkelijk om dat stuk boven de 858MHz te gebruiken. Ik kan mij voorstellen dat een hoop hardware dat niet magisch gaat kunnen...
Klopt. Tenminste, dat is wat een monteur me jaren geleden al zei toen ie hier kwam omdat er problemen waren met bepaalde zenders. Daarvoor moest het e.e.a. worden vervangen en is ook meteen de radio/TV-splitter in de woonkamer meegenomen. Ik ben op "alles" nu voorbereid dusDonderstraaltje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Volgens mij waren er ook nog wandcontactdozen met een limited range... was ook eens iets waardoor er vervangen moesten worden.

Testing, one, two ...
Hoeveel zenders krijg jij naast Ziggo Sport UHD door de Alphacrypt? Mijn Alphacrypt kan daar nog 1 HD zender tegelijk naast ontsleutelen. Wel krijg ik met een beetje moeite 4 HD zenders erdoor.Donderstraaltje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:06:
Kan bevestigen dan Ziggo Sport UHD met een alphacrypt gewoon werkt.
Alleen niet zo'n interessante zender voor mij
Ook Eurosport 4K met DVB-C tijdelijk beschikbaar op kanaal 999 bij Ziggo, sinds begin van de olympische spelen. Had ik eerder moeten wetenGroentjuh schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:59:
Inmiddels kunnen we eindelijk genieten van Ziggo Sport UHD op kanaal 400 bij Ziggo's DVB-C! Eindelijk 4K!

https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv
Het is elders op het forum wel eerder gedeeld, o.a. binnen dit topic; Ek Voetbal, Wimbledon en OS in 4K (HDR) en binnen het algemene Ziggo topic, maar ja, daarmee veranderd er niet veel voor jouMontoya200x schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:55:
[...]
Ook Eurosport 4K met DVB-C tijdelijk beschikbaar op kanaal 999 bij Ziggo, sinds begin van de olympische spelen. Had ik eerder moeten weten![]()
https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv

Testing, one, two ...

Altijd handig om achter de hand te hebben, want veel gaat bewust aan me voorbij op het forum

Zie nu ook "Grand Prix Radio" voorbij komen

LCN komt nog niet mee, dus nog geen kanaalnummers voor beide bij mij.
Viaplay:
482000,H,6900,,QAM256
Grand Prix Radio
410000,H,6900,,QAM256
Is dat niet het "app" kanaal wat je van Viaplay te zien krijgt? Ik krijg namelijk eveneens een Logo voorgeschoteld als ik Videoland, Prime video of Netflix als kanaal open?Montoya200x schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:48:
Viaplay is al in de lucht bij Ziggo met FTA test signaal (Viaplay logo) met lage bitrate.
Zie nu ook "Grand Prix Radio" voorbij komen
LCN komt nog niet mee, dus nog geen kanaalnummers voor beide bij mij.
Viaplay:
482000,H,6900,,QAM256
Grand Prix Radio
410000,H,6900,,QAM256
Testing, one, two ...
Time will tellhardware-lover schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:11:
Is dat niet het "app" kanaal wat je van Viaplay te zien krijgt?

"Grand Prix Radio" zie ik overigens op 410MHz, 450MHz en 458MHz.
In een ver verleden heb ik ook Ziggo gekeken op mijn PC middels, IIRC toen nog een PCI (dus geen express), tunerkaart in combinatie met TVHeadend, OSCAM etc. Maar wat zijn de voordelen om dit nu nog zelf te doen? Ziggo heeft tegenwoordig IIRC de Go website en daarnaast dan de Go smartphone & tablet app en Go TV app voor Android TV (& Apple TV?). Van @hardware-lover weet ik dat hij een hele sloot aan Android TV apparaten heeft en dus de Ziggo Go TV app kan gebruiken. Wat zijn dus de voordelen van dit zelf doen? Is de kwaliteit dan substantieel beter, bv? Volgens mij is het in ieder geval zo dat Ziggo zelf al een mindere kwaliteit stream gebruikt voor Go, ten opzichte van Go TV, en Go TV is ook wel iets minder dan het DVB-C signaal direct op de TV. Behoud je met de oplossingen die hier langs komen dan wel echt de originele kwaliteit? Ik neem aan van wel omdat DVB-C ook gewoon een MPEG (SD), h.264 (HD) of h.265 (4K) stream is, waarbij de oplossingen die hier langs komen neem ik aan die stream één op één doorzetten en dus de originele kwaliteit behouden.
En side question. Zijn er nog leuke (budget vriendelijke) oplossingen op dit gebied? Recentelijk de coax kabel uit een TV getrokken omdat daarop zeeer zeldzaam (lineaire) TV werd gekeken, en er al een Nvidia SHIELD aan hangt met de Go TV app. Maar nog eens experimenteren met een eigen ("PC") oplossing kan wel weer eens leuk zijn. Ik heb nog de beschikking over een smartcard reader (nog wel, paar weken terug in V&A gezet), een moderne CI+ module en een oude Alpacrypt CI module (die meen ik hier gelezen te hebben "beter" is aangezien die 4 streams tegelijkertijd aan kan), en daarnaast nog een "oude" (lees: gekochte) smartcard.
In mijn herinnering werkte de tuner die ik jaren terug gekocht heb niet meer met QAM256 of was er iets met de frequenties (uitzending over frequenties buiten het bereik van de tuner). Dus die kan ik IIRC niet meer inzetten, naast dan in mijn herinnering PCI i.p.v. moderne PCIe.
1) spelen met DVB-C is tegenwoordig puur hobby gericht, dus tijdverdrijf. Daarbij in ogenschouw blijven houden dat het rechtstreekse DVB-C signaal, al dan niet via een andere weg door de woning gedeeld, de maximaal mogelijke kwaliteit geeft. Deze blijft behouden zoals origineel aangeleverd.
Hoewel het mogelijk niet direct zichtbaar, is de lineaire TV streamkwaliteit via ZiggoGo TV (via bijv. je Shield), werkelijk niet hoger dan 4.29Mbit@720p, nogal wat lager dan maximaal via DVB-C wordt aangeleverd dus. In de praktijk is dat echter prima te doen (vind ik). Ik kan echter via Android TV of PC, of Mobiel, of...., ook aanspraak maken op de oorspronkelijke beeldkwaliteit omdat ik het DVB-C signaal via IP in huis kan delen (8 verschillende zenders tegelijk als het zou moeten). Als Ziggo een DVB-C 4k signaal doorgeeft dan kan ik dat als zodanig dus ook zo laten weergeven.
Echter wil ik nog steeds benadrukken, puur ter spielerei want echt noodzakelijk is het allemaal niet meer (voor mij).
2) die bult Android TV apparaten zijn er niet enkel voor de hobby gekomen, daar zit iets meer achter, voornamelijk t.b.v. testen en ondersteunende activiteiten.
Testing, one, two ...
Ja, op deze manier behoud je de originele kwaliteit. 14 mb/s H.264 (HD) tot 20 mb/s h.265 (4K) is veel hoger dan de kwaliteit van Ziggo Go. Indien je het zo instelt kunt je zelfs teletext in opnamens hebben. De vertraging is overigens ook veel kleiner qua uitzending, dus hoor je niet de buren al juichen voor de mooie Nederlandse moment.RobertMe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:43:
Behoud je met de oplossingen die hier langs komen dan wel echt de originele kwaliteit?
Ik neem aan van wel omdat DVB-C ook gewoon een MPEG (SD), h.264 (HD) of h.265 (4K) stream is, waarbij de oplossingen die hier langs komen neem ik aan die stream één op één doorzetten en dus de originele kwaliteit behouden.
Beste is smartcard reader + software CAM; Daarmee kun je het meeste tegelijk doen. Alphacrypt Classic is natuurlijke een pure hardware oplossing met beperkingen, maar daardoor ook bijna geen belasting op de andere hardware.RobertMe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:43:
En side question. Zijn er nog leuke (budget vriendelijke) oplossingen op dit gebied? Recentelijk de coax kabel uit een TV getrokken omdat daarop zeeer zeldzaam (lineaire) TV werd gekeken, en er al een Nvidia SHIELD aan hangt met de Go TV app. Maar nog eens experimenteren met een eigen ("PC") oplossing kan wel weer eens leuk zijn. Ik heb nog de beschikking over een smartcard reader (nog wel, paar weken terug in V&A gezet), een moderne CI+ module en een oude Alpacrypt CI module (die meen ik hier gelezen te hebben "beter" is aangezien die 4 streams tegelijkertijd aan kan), en daarnaast nog een "oude" (lees: gekochte) smartcard.
In mijn herinnering werkte de tuner die ik jaren terug gekocht heb niet meer met QAM256 of was er iets met de frequenties (uitzending over frequenties buiten het bereik van de tuner). Dus die kan ik IIRC niet meer inzetten, naast dan in mijn herinnering PCI i.p.v. moderne PCIe.
Wat is betaalbaar? Ik geloof dat tbs-technology, digital devices, hauppauge niet goedkoop zijn, maar mogelijk geeft het wel een idee qua kosten voor een PCIe tuners.
Tsja, het zal dan voornamelijk voor de spielerei zijn. Dus elke euro minder is leuk meegenomenGroentjuh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:02:
Wat is betaalbaar? Ik geloof dat tbs-technology, digital devices, hauppauge niet goedkoop zijn, maar mogelijk geeft het wel een idee qua kosten voor een PCIe tuners.

Edit:
Na mijn mailbox eens goed doorzocht te hebben. De kaart die ik toentertijd gekocht heb was de "Terratec Cinergy C PCI HD". Bestelling van maart 2011

[Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 27-02-2022 13:41]
HDHomerun en VU+ zijn inderdaad prijzig. Een Raspberry met USB tuner + Smargo Smartreader zou je ook een netwerktuner mee kunnen maken.
Een tweedehands hdhomerun? Je kan er een marktplaats alert op instellen als dat nodig is.RobertMe schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:26:
Tsja, het zal dan voornamelijk voor de spielerei zijn. Dus elke euro minder is leuk meegenomen. Hoeft overigens ook niet perse een oplossing voor in PC te zijn. Scheelt uiteindelijk ook weer een coax kabel die kant op trekken. Van lang geleden ken ik bv ook de HDHomerun qua naam als dedicated apparaat hiervoor. Maar volgens mij gaan die al snel over de €200 en dus voor mij om en nabij de €150 te veel. Als er een leuke oplossing blijkt op te zetten voor een paar tientjes wil ik daar misschien weer eens wat mee spelen.
Als de huidige die aangeboden wordt opeens verkocht blijkt te zijn na deze post

Zelf heb ik een HDHomerun met OSCam en TVHeadend en ik heb veel problemen met het decoderen van (bijvoorbeeld) de MTV zenders. Veel EMM not found errors (uit het hoofd). Moet nog verder er in duiken maar het is best storend.ANdrode schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Een tweedehands hdhomerun? Je kan er een marktplaats alert op instellen als dat nodig is.
Als de huidige die aangeboden wordt opeens verkocht blijkt te zijn na deze post
Er zijn t.o.v. een VU+ ook alternatieven van gelijke strekking, echter gaan deze ook ver boven de ~ €50,- die @RobertMe eraan uit zou willen geven, ze zijn dan wel weer aardig voordeliger dan een VU+ met FBC-tuner.Groentjuh schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:31:
@RobertMe in de V&A staat nog een DVBLogic TVButler. Geen idee wat die tweaker daarvoor wilt.
HDHomerun en VU+ zijn inderdaad prijzig. Een Raspberry met USB tuner + Smargo Smartreader zou je ook een netwerktuner mee kunnen maken.
Testing, one, two ...
Dit nog nodig? Er door drukte helemaal overheen gelezen…Groentjuh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:24:
[...]
Hoeveel zenders krijg jij naast Ziggo Sport UHD door de Alphacrypt? Mijn Alphacrypt kan daar nog 1 HD zender tegelijk naast ontsleutelen. Wel krijg ik met een beetje moeite 4 HD zenders erdoor.
Ben ik zeker nog steeds benieuwd naar. Het kan misschien dat mijn setup misschien iets vaags doet of misschien is dat toch gewoon het maximale haalbaar.Donderstraaltje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:43:
[...]
Dit nog nodig? Er door drukte helemaal overheen gelezen…
Maar dat lijkt mij nu lastig want ik denk dat Europort 4K een beetje verdwenen is?!
[Voor 11% gewijzigd door Groentjuh op 07-03-2022 20:36]
Is gone. Maar @Donderstraaltje heeft ook de UHD versie van Ziggo Sport beschikbaar begreep ik, dus hij kan nog steeds antwoord geven op de vraag?Groentjuh schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:47:
[...]
Ben ik zeker nog steeds benieuwd naar. Het kan misschien dat mijn setup misschien iets vaags doet of misschien is dat toch gewoon het maximale haalbaar.
Maar dat lijkt mij nu lastig want ik denk dat Europort 4K een beetje verdwenen is?!
Testing, one, two ...
Zo'n 20Mbit, fijne kwaliteit, hoger zal Eurosport niet gegaan zijn verwacht ik. Ik kan het me zo niet direct herinneren.Groentjuh schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:52:
Als dat rond dezelfde bitrate is als Eurosport 4K, dan lijkt dat een prima mogelijkheid.
Testing, one, two ...
Ik gebruik alleen een basis abo van Ziggo dus alleen FTA SD kanalen + NED1/2/3 en BBC1/2 in HD. Zit in het oude UPC gebied (Amsterdam).
Ik heb een VU+ uno/duo 4K SE in het vizier met dan een FBC DVB-C tuner erin en interne HD.
Ik heb de volgende vragen:
- Is Ziggo goed in te stellen op deze box?
- Kan ik dan max. 8 kanalen tegelijkertijd opnemen of bv 1 live kijken + 7 opnemen tegelijkertijd? (Ik kan nu max. 4 met mijn huidige setup, is ook voldoende).
- Hoe krijg ik de EPG binnen van Ziggo? Is dit automatisch via de streams of moet je dit apart gaan instellen met een aparte plugin? Hoeveel dagen EPG krijg je dan binnen?
- Hoeveel uur kan je ongeveer opnemen met bv een 1TB harddisk?
- Welke software is het meest betrouwbaar; openpli, openatv of vti(?) van VU+ zelf? Ik hou van een simple eenvoudige interface zonder teveel poespas. Wat dat betreft was WMC echt goed bedacht door Microsoft qua tv kijken.
- Is zo'n VU+ box ook te gebruiken als Kodi speler? (waarschijnlijk niet)
Wie weet de antwoorden?

Video projectie engineer / R&D (hardware & software developer)
Ik heb er wel een stel, maar gezien de titel van dit topic zal het dan volledig offtopic gaan en dat lijkt mij niet erg gepast. Dus beter misschien om......?

Testing, one, two ...
Lijkt mij ook geen probleem, enkel betreft het hier toch een vrij specifiek topic, toch? "[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC"Groentjuh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:10:
Het lijkt mij op zich niet slecht als er een recente discussie over de hedendaagse hardware en software opties is...?
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het misschien beter is om specifieke vragen, betreffende een apparaat wat zelfstandig en zonder "PC" bemoeienis zijn werk doet of kan doen, in een ander topic te stoppen?
Testing, one, two ...
Er discussie over bijvoorbeeld het gebruik van een Fritzbox Cable als TV-tuner zou ik hier ook gewoon prima op zijn plek vinden. Tuurlijk zijn PCI(-e) en USB tv-tuners oplossingen de meest pure "TV op de PC"-oplossing, maar lijkt mij niet dat we ons tot dat moeten limiteren in dit topic.
[Voor 34% gewijzigd door Groentjuh op 06-04-2022 14:46]
Testing, one, two ...
- Gaat het over DVB-C? Ja.
- Gaat het over TV kijken op de PC? Waarschijnlijk is de PC één van de devices waarmee fv TV wil kijken. Het is in ieder geval niet lastig te interpreteren alsof dit het geval is.
- Gaat het over mediaspelers en HTPC's? Mij lijkt het dat de VU+ zeker in deze categorie valt.
Zelf heb ik geen VU+, maar ik heb mij er wel een beetje in verdiept en een oud-collega had er een met wie ik het onderwerp wel eens besprak. Naar beste weten zal ik je vragen beantwoorden:
- Ziggo is goed in te stellen op de box voor FTA kanalen (smartcard is in oud-UPC gebied geen optie meen ik).
- Uitgaande van FTA kanalen (smartcards geven vast beperkingen): ja, je kan 8 kanalen tegelijk kijken/opnemen of een combinatie daarvan. Sterker nog, volgens mij kan het apparaat 8 "bundels" tegelijkertijd demuxen. Aangezien er meerdere zenders in een mux zitten is het daadwerkelijke aantal gelijktijdig te gebruiken zenders nog hoger (maar in alle eerlijkheid: heb je dat ècht nodig? Kan je opslag het ook snel genoeg wegschrijven?).
- Je kan de EPG gebruiken die via DVB-C wordt meegegeven, maar die is niet erg compleet en volgens mij max. 4 dagen vooruit. Een script (zoals je nu gebruikt) die de gegevens uit de Ziggo Horizon/Go api haalt levert completere informatie op (bijv. episode nummering) en voor 7dagen vooruit. Ik weet uit betrouwbare bron dat er een fork is van HorEPG die best wat verbeteringen heeft.
- Hoeveel je kan opnemen is niet met zekerheid te zeggen. De bitrate verschilt per zender en de ene zender heeft AC3 geluid, de ander een (of meerdere) stereo stream(s). Het hangt er ook vanaf hoe de VU dit doet: neemt ie alleen een primaire video en audio stream op of alle aanwezige streams. Als ik uitga van wat tvheadend doet varieert dit van 3,6 - 5gb/uur voor HD en ongeveer 2,5gb/uur voor SD. Als je de volledige 1TB kan gebruiken (dus even zonder OS/timeshifting) en alleen SD/FTA kanalen gebruikt, dan kan je tot wel 400uur opnemen.
- Volgens mij kan de VU zelf geen Kodi draaien, maar als je al een Kodi speler hebt kan je de VU wel gebruiken als netwerk tuner. De VU kan een m3u playlist genereren, die je in Kodi (of bijvoorbeeld Tvheadend) kan invoeren als IPTV source, de VU fungeert dan eigenlijk als netwerk tuner.
[Voor 3% gewijzigd door thomas_24_7 op 06-04-2022 18:36]
- Ik wil (voorals nog) alleen TV kijken via de VU+ aan mijn OLED LG.
- Ik heb er nu maximaal 4 en dat prima. Mischien 1 x per jaar kom ik er 1 tekort ofzo.
- HorEPG van beralt (aangepast naar mijn wensen) gebruik ik inderdaad al een hele lange tijd en deze draait bij mij iedere nacht en creeert een xmltv file (die dan uitgelezen wordt door WMC icm. de software van DVBlogic; dit bedrijf is reeds ter ziele).
- Ongeveer 400 uur opnemen is meer dan voldoende @ 1TB harddisk

- Kodi erop leek mij ook niet; ik heb ook een NvidiaShield dus dat is geen probleem.
Ben alleen benieuwd of de door mij gegenereerde epg xml file ook ingelezen kan worden door de VU+ met de juiste plugin.
Nu alleen keuze tussen een Duo 4K SE of een wat goedkopere Uno variant; de Duo heeft een sneller processor. Groot verschil?
[Voor 7% gewijzigd door fv op 06-04-2022 20:26. Reden: extra vraag]
[Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2022 22:06. Reden: voorbeeldje toegevoegd...]
Testing, one, two ...

@fv Gekke vraag (en gooit je misschien een beetje van je pad af), maar welk probleem moet het overstappen op de VU+ voor jou precies oplossen? Waarom kiezen voor een extra afstandsbediening?
Je hebt een fijne tuner (ik heb 'm ook), een mooie LG OLED (ik ook) en een Kodi mediaplayer (ik helaas geen mooie Shield met Widevine L1, maar een degelijke OSMC Vero4K+). Het enige component dat misschien aan vervanging toe lijkt, is WMC en bijbehorende opslagruimte, zeg ik dat zo goed? Is het dan niet logischer om ergens een backend te draaien met opslagruimte? Ik gebruik hiervoor tvheadend, misschien heb je al een NAS waar dit op kan draaien, maar het kan ook op de Shield (al weet ik niet of je daar een externe HD op kan aansluiten en aanspreken in die versie van tvheadend).
Terug op het VU+ pad:
- xmltv in de VU+ krijgen moet (even vlug gegoogled) wel mogelijk zijn, maar anders is er ook nog een andere weg: gebruik de VU+ als netwerktuner en gebruik Kodi als frontend. Dan laad je de xmltv file direct in de EPG van Kodi middels de TV Guide addon.
- niet meer supported WMC software, Windows8.1 en DVBlogic software.
- gebruikte computer hardware en HDhomerun 4CH FTA DVB-C streamer kastje.
Het is een wonder dat het allemaal nog functioneert

Off-topic:
Blijkbaar is de discussie rondom dit forum topic al heeeeeel oud

dura in "Mediaspelers en HTPC's Feedbacktopic"
[Voor 19% gewijzigd door fv op 07-04-2022 16:31]
Ik heb dus recentelijk een VU+ uno 4K SE aan geschaft en openPLI geinstalleerd en het valt mij niet perse tegen als eerste indruk:

- snel zappen
- 8 kanalen recording
- heel veel te customizen
- plugins te installeren
- open-source actieve support
- uitstekende beeldkwaliteit
- Linux/Python!

- leercurve menu/interface
- bepaalde acties hebben veel knoppen handelingen
- wisselende functies op knoppen in verschillende menu's
- soms teveel overbodige informatie in de interface
- te technische interface en niet erg intuitief
Ik kom vanuit WMC van Microsoft dat qua TV kijken/opnemen etc. echt onovertroffen is qua eenvoud (iets voor elkaar krijgen met minimale handelingen op je remote) en is ook eigenlijk meteen intuitief te gebruiken.
Op marktplaats heb ik een HDhomerun HDHR3-EU gekocht.
Ik heb al 2 anysee's draaien op USB passthrough naar TVheadend in een LXC op proxmox en dat werkt prima.
In TVheadend zijn de 2 tuners zichtbaar bij "TV Adapters" maar ik kan er verder niks mee.
Ik kom ook niet echt verder door er online over te zoeken. Heeft iemand deze setup (proxmox+TVheadend in LXC) en wil mij misschien helpen?
1. heeft proxmox een kerneldriver nodig die dan wordt doorgegeven aan de LXC?
2. Waar scan ik naar zenders. Op het apparaat zelf of met TVheadend.
Alvast bedankt!
[Voor 14% gewijzigd door fuzzyduck op 27-07-2022 21:45]
dank je. Ik heb een iets oudere waarbij ik een windows tool nodig heb. Dat gaat op zich goed maar ik wil graag dat tvheadend de regie neemt. (zo ben ik het gewend). Dat schijnt te kunnen met een DVB driver, maar aangezien alles zo oud is zie ik echt steeds ubuntu 12LTS voorbij komen als oplossing.cobo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:01:
@fuzzyduck Bij HDhomerun moet je op het apparaat op zoek naar de zenders. Daarvoor moet je naar het IP-adres van het apparaat gaan.

Je moet in TVH ook de tuner aan het netwerk koppelen, dan wordt er ook naar zenders gezocht.
Als je de tuners ziet in TvHeadend, dan lijkt mij de eerste stap om ze toe te wijzen aan een netwerk. Aangezien je al twee anysee hebt draaien, kun je onder configuration -> DVB Input -> #Je nieuwe tuner# -> "Enabled" aanzetten en bij "Networks" je bestaande netwerk kiezen.fuzzyduck schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:52:
Morgen op vakantie. Daarna ga ik verder prutsen. Bedankt
Aangenomen dat de anysee en HDHomeRun aan hetzelfde TV netwerk zitten natuurlijk...
Volgens mij kan ik dat niet. Ik zal tzt op vakantie eens kijken. Die tuners zitten idd aan dezelfde coax. Tvheadend ziet ze outofthebox maar kan er verder niets mee. Zo kan ik bijvoorbeeld Ziggo netwerk niet toekennen. Enablen kan wel.Groentjuh schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:15:
[...]
Als je de tuners ziet in TvHeadend, dan lijkt mij de eerste stap om ze toe te wijzen aan een netwerk. Aangezien je al twee anysee hebt draaien, kun je onder configuration -> DVB Input -> #Je nieuwe tuner# -> "Enabled" aanzetten en bij "Networks" je bestaande netwerk kiezen.
Aangenomen dat de anysee en HDHomeRun aan hetzelfde TV netwerk zitten natuurlijk...
Als ik de hdhomerun zie, betekent dat automatisch dat de juiste driver geïnstalleerd is?
De tuners kunnen zien is doorgaans in mijn ervaring een goed teken.fuzzyduck schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 22:39:
[...]
Als ik de hdhomerun zie, betekent dat automatisch dat de juiste driver geïnstalleerd is?
Misschien moet je wel een netwerk id invullen. Bij mij (Ziggo) staat die op 4444.
Geen netwerk ID invoeren betekend dat TVHeadend simpelweg alles vind en dat is veel meer dan wenselijk. Maar daar is fuzzyduck nog niet lijkt het.willemd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:40:
Misschien moet je wel een netwerk id invullen. Bij mij (Ziggo) staat die op 4444.
Het enige dat ik nog kan bedenken is of je symbolrate wel goed staat, dit maakt voor tvheadend niet uit geloof ik, maar wel als je op het device zelf naar zenders wil zoeken (wat een goede test is). De symbolrate kon ik niet instellen via de netwerk interface, maar wel via dat HDHomerun tooltje.
@fv sorry lees je reactie nu pas, nog bedankt voor je feedback! Fijn dat het zo goed werkt.
Mocht je gebruiker zijn van 'horepg', dan is je mogelijk opgevallen dat die niet meer werkt wegens het offline gaan van de oude Horizon api van Ziggo. Ik heb hiervoor een vervangend programma gemaakt dat EPG data van ziggogo.tv haalt. Je vind deze op https://github.com/jbogers/ziggogo-epg
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=370312

Anyways, geloof het of niet maar het is me eindelijk gelukt te verhuizen!
Ik ga de problemen hier niet herhalen met de woningbouw maar toch een aardig stuk erop vooruit gegaan en eindelijk wat rust. Nog niet helemaal bij met klussen en inrichten maar begin weer wat tijd te krijgen.
Dus dan komt de vraag... gebruikt nog iemand mijn logo pack en ziet graag een update?
Wil dat toch weer gaan oppakken ondanks dat er niet super veel veranderingen zijn maar toch genoeg om eens nader te kijken.
En een kleine update van DVBviewer;
https://www.dvbviewer.tv/...rver-3000/#comment-507617
https://www.dvbviewer.tv/...iewer-700/#comment-507619
zo nu ben ik ook weer helemaal bij met de hobby

[Voor 16% gewijzigd door Donderstraaltje op 26-12-2022 14:23]
Abonnementje genomen om de ontwikkeling te kunnen volgen.Donderstraaltje schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:27:
Kwam deze tegen voor diegene die toch niet echt afscheid konden nemen van WMC;
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=370312
![]()
[knip]

Testing, one, two ...

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server
Nu mis ik echter 2 zenders die de OpenPLI ontvanger ergens anders in huis wel kan ontvangen: BBC Two en MTV. De betreffende muxes staan in de lijst, andere BBC's en MTV's ook. Plus een hele boel zenders buiten het basispakket.
Het lijkt vooralsnog dus alleen om die 2 te gaan, iemand enig idee?

edit: "zucht", om de een of andere reden stond "hide: parent disabled" ingeschakeld

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-04-2023 19:32]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
https://www.dvbviewer.tv/...rver-3000/#comment-507617
Updateje numero zo veel, per toeval weer gespot.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.