Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 26.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Het zal voor de meeste regulars in het "IPTV op je HTPC" topic geen nieuws zijn dat Verimatrix niet blij is met dit topic en wat er uit voortgekomen is.
Verimatrix heeft ons via een advocaat gesommeerd diverse posts te verwijderen.

Achter de schermen zijn we druk aan het kijken wat onze rechten en plichten zijn en in hoeverre ze een punt hebben.
Omdat dit langer duurt dan gehoopt, hebben wij het topic tijdelijk buiten bereik van het publiek geplaatst,
Dit betekend absoluut niet dat het topic voorgoed verwijderd is!

Juist door nu het topic weg te halen bieden wij onszelf de tijd en ruimte om het topic zo intact mogelijk te houden en later weer online te plaatsen.

Dringend verzoek om dus absoluut GEEN nieuw topic aan te maken, wij vragen jullie enig geduld en vertrouwen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Ik herhaal: Omdat dit langer duurt dan gehoopt, hebben wij het topic tijdelijk buiten bereik van het publiek geplaatst. Dit betekent absoluut niet dat het topic voorgoed verwijderd is!

Update.

Wel, ik heb slecht nieuws. Dat betekent het helaas wel in de huidige vorm. Er is overleg geweest met onze huisjurist van de Persgroep en het advies is om het topic te laten waar het is, achter de schermen. Hij voorziet dat er op basis van eerdere uitspraken -zoals het canal+ arrest- wel een mogelijkheid is dat Tweakers aansprakelijk zou kunnen worden gesteld. Dan moet je de zure beslissing nemen om gevolg te geven aan het verzoek van de eisers in deze kwestie.

Blij wordt ik er niet van, en jullie ook niet. Maar het is zoals het is. Spuw hier gerust je gal, maar hou het wel netjes.

[ Voor 60% gewijzigd door zeef op 09-12-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Update ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Ok guys,

https://offshoregit.com/

Daar dan maar heen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35
Ah geweldig dit. Het delen van informatie wordt steeds verder aan banden gelegd. Laat me raden: onder het mom van "het faciliteren van [random 'illegale' handeling]".
Deze wereld lijkt steeds verder in zijn eigen achterste te verdwijnen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ok, ik houd dit topic sinds het verdwijnen van het IPTV topic scherp in de gaten vanwege Ziggo TV Streamer
Ik heb al een tijdje geleden alle encryptie stappen van de Ziggo TV App gekraakt. Maar toen ik dat vol trots wilde melden, zag ik dit topic.
In hoeverre mag ik in het TV Streamer topic nog iets van de gebruikte encryptie technieken openbaren?

[ Voor 4% gewijzigd door Vaan Banaan op 10-12-2014 15:48 ]

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:14
Zoals ik al per DM gevraagd had eerder, betekend dit ook dat er helemaal geen discussie meer plaats mag vinden over IPTV op de HTPC, of dat enkel het decoderen van de Verimatrix codering niet meer besproken mag worden?

En kan er nog een deel van de informatie uit het topic hersteld worden? Er was in het oude topic namelijk ook heel veel informatie te vinden over niet Verimatrix gerelateerde zaken welke nu ook verloren zijn gegaan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Precies. Je kan toch gewoon de berichten tot mei 2014 terugzetten? (of wanneer het eerste verimatrix bericht ook was)

Overigens is die huisjurist van jullie een laffe joker die niet heeft begrepen waar het om gaat (zeg ik als jurist).
De argumentatie in het Canal+ arest gaat in het geheel niet op voor het onderhavige geval.
In het gesloten topic worden geen aanwijzingen gegeven om iets te 'kraken', noch om op oneigenlijke wijze toegang geforceerd; de behoefte die wordt ingevuld is alleen om streams waarvoor men betaalt (via een abonnement) op eigen gekozen apparatuur af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 14:47

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Zeg wat is dit voor onzin?

Waar is alle info gebleven om op een legale manier naar betaalde televisie te kijken?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 21:22
ShadowLord schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:58:
Zoals ik al per DM gevraagd had eerder, betekend dit ook dat er helemaal geen discussie meer plaats mag vinden over IPTV op de HTPC, of dat enkel het decoderen van de Verimatrix codering niet meer besproken mag worden?

En kan er nog een deel van de informatie uit het topic hersteld worden? Er was in het oude topic namelijk ook heel veel informatie te vinden over niet Verimatrix gerelateerde zaken welke nu ook verloren zijn gegaan.
Exact dit.
Is het mogelijk dat het topic terug komt in de vorm zonder de Verimatrix codering :?

Dit is namelijk niets anders dan het [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC topic.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Zou iemand van de moderators anders heel duidelijk kunnen uitleggen wat er precies verkeerd is gegaan, en zodat de tweakers kunnen weten wat er precies allemaal verkeerd is. En zo ook kunnen proberen een manier vinden om de verloren info die niet illegaal is terug te halen zoals hier al voorgesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
thibautb schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:45:
Zou iemand van de moderators anders heel duidelijk kunnen uitleggen wat er precies verkeerd is gegaan
Verimatrix was boos omdat hun 'beveiligingen' werden omzeild.
en zodat de tweakers kunnen weten wat er precies allemaal verkeerd is.
Alles wat met Verimatrix te maken heeft.

Ik snap dat je nu denkt 'Jaaaaa dat snap ik wel', maar ik bedoel aan te geven dat T.net hier waarschijnlijk vrij terughoudend in is, qua wat er toegestaan is
En zo ook kunnen proberen een manier vinden om de verloren info die niet illegaal is terug te halen zoals hier al voorgesteld wordt.
Lijkt me een arbeidsinstensief karweitje, en daarnaast iets waar Tweakers haar handen niet aan wil branden (stel dat je een post terugplaatst waar toch iets wordt besproken dat met het omzeilen te maken heeft).

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 22-01-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
thibautb schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:45:
Zou iemand van de moderators anders heel duidelijk kunnen uitleggen wat er precies verkeerd is gegaan,
Verimatrix was boos omdat hun 'beveiligingen' werden omzeild.
en zodat de tweakers kunnen weten wat er precies allemaal verkeerd is.
Alles wat met Verimatrix te maken heeft.
En zo ook kunnen proberen een manier vinden om de verloren info die niet illegaal is terug te halen zoals hier al voorgesteld wordt.
Nas het feit dat dit een erg arbeidsintensief karweitje is, is er ook nog de nodige onenigheid over wat nou wel en niet kan. Er is overleg geweest met de juridische afdeling van De Persgroep Nederland en daar kregen we het advies van om het topic achter de schermen te laten. Er is -naar de mening van onze juristen- wel een arrest wat grotendeels van invloed is op deze zaak. Tweakers wil haar handen niet aan wil branden aan de rechtsgang die vastzit aan de vraag of en zo ja hoeveel dat Canal+ arrest van toepassing is.

Ja, we vinden dit k*t. :/

Tnx Thralas! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 17:57
Disclaimer: IANAL, noch is het mijn bedoeling de T.net-policy in mijn relaas hieronder te betwisten.
zeef schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:03:
Tweakers wil haar handen niet aan wil branden aan de rechtsgang die vastzit aan de vraag of en zo ja hoeveel dat Canal+ arrest van toepassing is.
Hoewel ik de eindconclusie zeker deel, vind ik dat de referentie naar het Canal+-arrest wel wat nuance behoeft. Daar ging het immers om een veroordeling tot medeplegen van 326c: Computer Idee had een handleiding gepubliceerd met als enkel doel om Canal+ te kunnen kijken zonder daarvoor te betalen.
Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden (..)
Dat was naar mijn oordeel echter niet de insteek van het IPTV-topic, en de discussie/methode is in theorie zeker zo om te buigen dat 326c onmogelijk van toepassing is. Zo weet ik dat mijn decoder echt enkel de sleutels bezit om kanalen te bekijken waarvoor netjes betaald is.

Echter blijft er dan nog voldoende over wat op z'n minst juridisch lastig ligt. Bijvoorbeeld vanwege 29a Aw (omzeilen van een technische voorziening is onrechtmatig) en 32a Aw (aanbieden van middelen ter omzeiling is strafbaar, zij het minder zwaar dan 326c).

Ik kan ook niet anders dan concluderen dat je waarschijnlijk wel degelijk een 'technische voorziening' omzeilt door 'zelf' de IPTV-streams te decoderen (in het topic wilde men dat nog wel eens ter discussie stellen).

Case closed? Ik heb het vermoeden van niet. De insteek van de Auteurswet (en de achterliggende Europese wetgeving) is het voorkomen van ongeautoriseerde distributie, reproductie en openbaring. Met het afsluiten van een TV-abonnement krijg je een licentie voor het vertonen van de auteursrechtelijke beschermde werken, mits dat in een huiselijke kring gebeurt wordt er volgens mij in de regel nooit gerept over de wijze waarop dat gebeurt, of het aantal devices waarop je tegelijkertijd kunt kijken.

Met het kijken van IPTV op je 'eigen' device maak je (onder eerdere aannames) dan helemaal geen inbreuk op de auteursrechten van de rechtenhebbende, waardoor eventuele technische voorzieningen ook geen bescherming van de wet zouden behoeven.

Een (vrij recente) zeer interessante zaak daarover is PC Box vs. Nintendo. Hier betrof het de welbekende modchips en/of third party cartridges die de beveiligingen van een Nintendo console omzeilden om zo homebrew software te kunnen draaien.
In the second place, that court asks the Court of Justice, in essence, according to which criteria the scope of legal protection against circumventing technological protection measures within the meaning of Article 6 of Directive 2001/29 should be assessed. In particular (..) second, the scope, the nature and the importance of the use of devices, products or components capable of circumventing those effective technological measures, such as PC Box equipment, are relevant.
Het antwoord van de COJ is tweeledig:
It is for the national court to determine whether other measures or measures which are not installed in consoles could cause less interference with the activities of third parties or limitations to those activities, while still providing comparable protection of the rightholder’s rights.
Enigzins een juridische open deur, maar op basis hiervan zou je kunnen stellen, dat als interoperabiliteit van TV-streams belangrijk is, iets als een watermerk interoperabiliteit niet in de weg ligt, maar de rechtenhebbende wel de mogelijkheid biedt om 'doorverkoop' van TV tegen te gaan.

Bijvoorbeeld zoals Nederlandse boekhandels al geruime tijd eBooks met watermerken ipv. Adobe DRM verkopen.
That court must also examine the purpose of devices, products or components, which are capable of circumventing those technological measures. In that regard, the evidence of use which third parties actually make of them will, in the light of the circumstances at issue, be particularly relevant. The national court may, in particular, examine how often those devices, products or components are in fact used in disregard of copyright and how often they are used for purposes which do not infringe copyright.
Dus als het zo is dat een herimplementatie van het Verimatrix scheme primair gebruikt wordt om TV te kunnen kijken op een device naar keuze, en niet zo zeer om TV te 'piraten' dan is het niet uitgesloten dat het omzeilen van een technische voorziening zou moeten worden toegestaan.

Dan blijft er natuurlijk alsnog een juridisch mijnenveld over qua interpretatie en mogelijke andere aannames (wat als je provider je wil laten betalen per device waarop je kijkt?). Daarom is het niet meer dan verstandig om de technische discussie hier niet meer te voeren, hoe jammer dat ook is. Tweakers is geen partij om dat punt even principieel (mede) aan de kaak te stellen ;)

Ter afsluiting, ooit las ik in een betoog over 'technische voorzieningen' dat de gedachte vanuit de (EU-)wetgevers was dat de markt het interoperabiliteitsprobleem wel op zou lossen. Helaas is het aanbod voor wat betreft 'TV kijken op je HTPC' vooralsnog enigzins beperkt...
Tnx Thralas! :)
De blafbrief van m'n advocaat is onderweg. :+

[ Voor 0% gewijzigd door Thralas op 13-02-2015 10:50 . Reden: Zucht, kunnen ze dan ook niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

zeg dan niets

[ Voor 95% gewijzigd door Koffie op 23-01-2015 09:27 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
j1nx schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:35:
wij stellen technologie op de proef
Technologie op de proef stellen =! proefprocessen uitlokken over technologie. Dat is natuurlijk allemaal heel leuk om te gaan procederen om te kijken of je gelijk hebt, maar dat is niet gratis. Zeker niet als je over dit soort zaken fundamenteel wil gaan procederen. Tweakers is (mede op aanraden van onze juristen) niet van plan om daar tijd en vooral veel geld in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35
zeef schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Technologie op de proef stellen =! proefprocessen uitlokken over technologie. Dat is natuurlijk allemaal heel leuk om te gaan procederen om te kijken of je gelijk hebt, maar dat is niet gratis. Zeker niet als je over dit soort zaken fundamenteel wil gaan procederen. Tweakers is (mede op aanraden van onze juristen) niet van plan om daar tijd en vooral veel geld in te investeren.
Ik begrijp heel goed dat niemand daar op zit te wachten want we weten allemaal hoe doorgedraaid de media-industrie is m.b.t. procederen (kat in het nauw, anyone?) maar een dergelijke vorm van censuur zou toch het beste aangevochten kunnen worden door een partij als Tweakers. Vooral nu jullie lid zijn van de Persgroep. Moet je voorstellen dat op een dergelijke manier de Volkskrant het zwijgen werd opgelegd, dan was de wereld te klein geweest natuurlijk.

Maar goed, het kost inderdaad geld en voor een sitetje als Tweakers, waar de Persgroep nou niet bepaald van binnen loopt worden dergelijke processen niet gestart. Kortom, begrijpelijk maar jammer.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als Tweakers het niet (meer) doet, wie dan (nog) wel ?

Gezien het feit dat we alleen een eigen implementatie van het Verimatrix systeem bespraken, en NIET om betaalde zenders heen werkte, was dat nou juist wat jullie motto zegt! Technologie op de proef stellen

Maar als er dan geblaft word en je meteen afhaakt, VIND IK dat je ook in mijn mening niet meer het recht om dat als motto te voeren.

Het besluit is verder prima, ik kan hoog of laag springen, het zal niet veranderen. Maar het geeft wel aan dat Tweakers, Tweakers niet meer is IMHO.

PS: Meneer zeef;

Als je dit neerzet bij je mededeling;
Blij wordt ik er niet van, en jullie ook niet. Maar het is zoals het is. Spuw hier gerust je gal, maar hou het wel netjes.
Vind ik het wel zwakjes (licht uitgedrukt) dat je mijn simpele quote van julie html source modereert. Dat was mijn vorm van "gal spuwen" en was verder niets onnetjes aan.

[ Voor 25% gewijzigd door j1nx op 23-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter1234
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2018
Ik ben een laatkomer. Toen ik hier voor het eerst kwam was het topic al gesloten en had ik het bericht op Tweakers.net (nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren) net gelezen. Ik heb enkele maanden afgewacht en nu dit.

De tooling die op github stond is ook niet meer te vinden. Maar... hebben we daar niet torrents voor...?

Ik ben geen jurist dus weet niet zeker of dat mag. Aan de softwarelicenties zal het waarschijnlijk niet liggen, maar misschien mag software om beveiligingen mee te kraken niet verspreid worden?

Eigenlijk horen we DRM te boycotten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, software om beveiliging te kraken mag niet verspreid worden.
Maar dat is juist het wrange: er wordt helemaal geen beveiliging gekraakt.

Mensen die een abonnement op iptv (en alléén die mensen) kunnen die streams behalve op een Amino in de huiskamer ook op een HTPC in de slaapkamer kijken. zelfde concept als wanneer je van Marktplaats een tweedehands Amino zou kopen, wat gewoon volledig door KPN ITNS wordt ondersteund (en in het verleden door medewerkers zelf ook soms werd geadviseerd).
Je betaalt dus niet per 'kijkpunt' (TV) maar voor toegang tot de streams. Of je nou 1 Amino hebt van Telfort, of 5 Amino's van Marktplaats, je betaalt hetzelfde voor je iptv abonnement.

KPN ITNS / Telfort verdient er geen stuiver meer of minder door wanneer je TV kijkt via een op Marktplaats gekochte Amino of via een bij alternate gekochte HTPC.

Daarnaast betaal je voor de streams (via je abbo), er is dus geen "oogmerk om daarvoor niet volledig te betalen". Dit oogmerk is het ENIGE argument in het Canal+ arrest, en kan in het geval van betaalde iptv streams op je HTPC dus echt ONMOGELIJK van toepassing zijn. Die streams komen simpelweg niet uit je Genexis zonder dat Telfort dat wil (lees: zonder dat je een iptv abbo bent), itt de Canal+ streams die 'uit de lucht' kwamen.

De huisjurist van de Persgroep weet dus écht niet waar hij het over heeft. Ofwel hij begrijpt de essentie van het Canal+ arrest niet, ofwel hij kent de feiten van iptv distributie via het KPN ITNS glasvezelnetwerk niet.

Dan is er nog de mogelijk privaatrechtelijke 'omzeiling'. (langs die route is trouwens het financiele risico voor Tweakers het grootst, maar dat heeft in het geheel GEEN verband met het strafrechtelijke Canal+ arrest).

Thralas stelt (in een overigens vrij gedegen post):
Thralas schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 02:42:
[...]
Ik kan ook niet anders dan concluderen dat je waarschijnlijk wel degelijk een 'technische voorziening' omzeilt door 'zelf' de IPTV-streams te decoderen (in het topic wilde men dat nog wel eens ter discussie stellen).
[...]
Het lijkt erop dat deze zin een conclusie is van het voorgaande in de betreffende post, maar dat is niet het geval.
Ik heb nog van niemand enige onderbouwing gezien waarom er een technische voorziening zoals bedoeld in de auteurswet zou worden omzeild. In het gesloten topic heb ik daar ook al het eea over gepost, zonder zinnige reaktie.
Er wordt helemaal niks omzeilt, en al helemaal geen beveiliging. Men maakt gebruik van een recht waarvoor men betaalt (nl tv kijken), dat kan niet illegaal zijn.
Dat er aan de KPN kant een belabberde implementatie is waardoor er effectief geen beveiliging is, betekent nog niet dat de gebruiker dan 'dus' iets omzeilt.
Het door de gebruiker gebruik maken van streams waarvoor hij NIET betaalt (bijvoorbeeld FOX Sport kijken zonder dat je een abonnement op het FOX Sport pakket hebt) is nog steeds niet toegestaan, maar dat heeft niets te maken met het omzeilen van een (afwezige) beveiliging, of het omzeilenvan een technische voorziening, of het strafrechtelijke doen van een technische ingreep met het oogmerk niet te betalen voor je tv streams (en dus wederom helemaal niets met het Canal+ arrest).

Daarnaast: wanneer een gebruiker stoute dingen doet met legale middelen, moet de content industrie achter die gebruiker aan en niet achter Tweakers.
En eigenlijk is mijn mening dat content industrie achter KPN ITNS aan moet die een uiterst dubieuze wijze van (niet) beveiligen van auteursrechtelijk beschermd materiaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Nas het feit dat dit een erg arbeidsintensief karweitje is, is er ook nog de nodige onenigheid over wat nou wel en niet kan.
[...]
Met alle respect die een Community manager toe komt: dat is m.i. een beetje slap geleuter.
Je kan gewoon kijken naar vanaf welke datum de posts over Verimatrix verschijnen, en daar de knip leggen. Volgens mij hebben we het dan over april/mei 2014.
Dan een SQL query:
IF post_date > [datum] THEN delete
Klaar.
Eventueel kan je dan het huidige (verborgen) topic locken zodat het archief gefixeerd is, en in de laatste post verwijzen naar een nieuw topic met duidelijke regels en (in het begin) wellicht iets meer aandacht van de moderators.

Wat nou wel en niet kan is ook simpel in mijn beleving: het topic is al een aantal jaren oud. Waar al die jaren niet over is geklaagd door de distributeurs (zal voornamelijk KPN zijn) kan dus wel. En dat is in mijn beleving alles vanaf de eerste post in het topic tot aan de eerste Verimatrix post.
Alles wat in die periode besproken en uitgevogeld is, is niet anders dan in diverse andere tv-op-je-pc topics wordt besproken of uitgevogeld (maar dan voornamelijk voor DVB-C).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@lcyK, denk niet dat de wil er is bij Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 225757 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Met alle respect die een Community manager toe komt: dat is m.i. een beetje slap geleuter.
Je kan gewoon kijken naar vanaf welke datum de posts over Verimatrix verschijnen, en daar de knip leggen. Volgens mij hebben we het dan over april/mei 2014.
Dan een SQL query:
IF post_date > [datum] THEN delete
Klaar.
Eventueel kan je dan het huidige (verborgen) topic locken zodat het archief gefixeerd is, en in de laatste post verwijzen naar een nieuw topic met duidelijke regels en (in het begin) wellicht iets meer aandacht van de moderators.

Wat nou wel en niet kan is ook simpel in mijn beleving: het topic is al een aantal jaren oud. Waar al die jaren niet over is geklaagd door de distributeurs (zal voornamelijk KPN zijn) kan dus wel. En dat is in mijn beleving alles vanaf de eerste post in het topic tot aan de eerste Verimatrix post.
Alles wat in die periode besproken en uitgevogeld is, is niet anders dan in diverse andere tv-op-je-pc topics wordt besproken of uitgevogeld (maar dan voornamelijk voor DVB-C).
toon volledige bericht
Zo simpel is het niet, we hebben een waslijst met grieven van Verimatrix ontvangen. Daarmee zijn we het topic te lijf gegaan en al snel bleek dat dat onbegonnen werk is. Daarom is er in overleg met onze jurist gekeken of we het topic gewoon weer live konden zetten. Die zag daar -ook na aanpassing- geen heil in.

Nogmaals, ik snap de frustratie volkomen en die is imho ook wel (deels) terecht. Maar deze zaak tot het einde doorprocederen om tot een richtinggevende uitspraak te komen, daar krijg ik het bedrijf niet in mee. Dan kun je wel zeggen dat Tweakers Tweakers niet meer is, maar laat duidelijk zijn dat we nooit geprocedeerd hebben op dit soort verzoeken.

Natuurlijk heb ik in tweede instantie nog gewezen op het feit dat het jullie gaat om het kijken van een rechtmatige stream op een ander apparaat. De inschatting van onze jurist -die terzake echt wel kundig is- is ook dan nog steeds een inschatting dat ons verweer niet succesvol gaat zijn. Ik ben geen jurist, dus ik moet het doen met zijn advies. Dan stopt voor Tweakers hier het verhaal. Helaas.
j1nx schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:24:
Als Tweakers het niet (meer) doet, wie dan (nog) wel ?

Gezien het feit dat we alleen een eigen implementatie van het Verimatrix systeem bespraken, en NIET om betaalde zenders heen werkte, was dat nou juist wat jullie motto zegt! Technologie op de proef stellen

Maar als er dan geblaft word en je meteen afhaakt, VIND IK dat je ook in mijn mening niet meer het recht om dat als motto te voeren.

Het besluit is verder prima, ik kan hoog of laag springen, het zal niet veranderen. Maar het geeft wel aan dat Tweakers, Tweakers niet meer is IMHO.

PS: Meneer zeef;

Als je dit neerzet bij je mededeling;

[...]

Vind ik het wel zwakjes (licht uitgedrukt) dat je mijn simpele quote van julie html source modereert. Dat was mijn vorm van "gal spuwen" en was verder niets onnetjes aan.
toon volledige bericht
Ik heb inhoudelijk ook geen probleem met je quote hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 27-01-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Excuses, Koffie is de schuldige, echter staat erbij jou manager achter je titel en ben je dus eindverantwoordelijk.

Zou toch nog graag een respons zien op lcky zijn/haar comments over het terug zetten van het oude topic alvorens verimatrix blaf verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:09:
[...]

Zo simpel is het niet, we hebben een waslijst met grieven van Verimatrix ontvangen. Daarmee zijn we het topic te lijf gegaan en al snel bleek dat dat onbegonnen werk is. Daarom is er in overleg met onze jurist gekeken of we het topic gewoon weer live konden zetten. Die zag daar -ook na aanpassing- geen heil in.
Ik kan me dat echt nauwelijks voorstellen. Vóór april/mei (zeg voor de zekerheid vóór 1 januari 2014) is er geen enkele post geweest over Verimatrix (behalve een incidentele 'scheldpartij'). Hoe kan Verimtrix nou gegronde grieven aanvoeren tegen postings die helemaal niet over hun technologie of algoritme's gaan?

Ik zou echt die lijst met grieven dan weleens willen zien.
Het is een bekend verschijnsel (met name in de intellectual property juristerij) dat men met hard en veel blaffen probeert te intimideren, maar dat betekent nog niet dat die grieven terecht zijn.
Een post die bijvoorbeeld gaat over het maken van een tweede WAN port op je router zodat je het 'native' iptv signaal over je interne netwerk kan routeren in een apart vlan (zodat je geen tweede kabel hoeft te trekken) heeft helemaal niets met Verimatrix te maken. En tot begin 2014 ging het vooral over dat soort onderwerpen, én over het beschikbaar krijgen van ONgecodeerde (SD) streams op je HTPC. Ook dat laatste heeft niets met Verimatrix van doen (want ONgecodeerde streams).

.
Nogmaals, ik snap de frustratie volkomen en die is imho ook wel (deels) terecht. Maar deze zaak tot het einde doorprocederen om tot een richtinggevende uitspraak te komen, daar krijg ik het bedrijf niet in mee. Dan kun je wel zeggen dat Tweakers Tweakers niet meer is, maar laat duidelijk zijn dat we nooit geprocedeerd hebben op dit soort verzoeken.
Heb ik ook begrip voor. Maar zeg dan gewoon 'we durven het niet aan' en kom niet met gebakken lucht argumenten (en dan bedoel ik niet jij persoonlijk natuurlijk, maar 'de onderneming Tweakers').

.
Natuurlijk heb ik in tweede instantie nog gewezen op het feit dat het jullie gaat om het kijken van een rechtmatige stream op een ander apparaat. De inschatting van onze jurist -die terzake echt wel kundig is- is ook dan nog steeds een inschatting dat ons verweer niet succesvol gaat zijn. Ik ben geen jurist, dus ik moet het doen met zijn advies. Dan stopt voor Tweakers hier het verhaal. Helaas.
Als 'ie ter zake kundig is moet er een andere of aanvullende argumentatie zijn dan het Canal+ arrest. Dit arrest is echt alleen gegrond op het strafrechtelijke verbod om met het oogmerk daarvoor niet te betalen, streams te jatten. Het 'op alternatieve wijze' decoderen van streams waarvoor men wél betaalt kan daar echt niet met succes onder gebracht worden, zeg ik als jurist.
Het oogmerk 'daarvoor niet te betalen' kán gewoon niet slagen bij iptv van KPN ITNS omdat als je niet betaalt (geen abbo hebt) de streams niet uit je Genexis komen.

Om redenen van de beroerde implementatie aan de KPN kant is het wel mogelijk om streams te kijken van pakketten die je niet afneemt (mits je dus wél een abonnement hebt op iig het basispakket). Maar dat is een factor die gerelateerd is aan het gedrag van de kijker, niet aan de techniek.
(Nog afgezien dat het (slechts) mijn menig is dat KPN hierbij ook niet vrijuit gaat: als ik mijn auto met de sleutels in het contactslot laat staan bij de supermarkt moet iedereen er nog steeds vanaf blijven, maar als 'ie toch gejat wordt zal de vigerende mening (ook bij politie en verzekering) toch zijn dat ik knap stom ben.)

Ik begrijp best dat je als bedrijfsjurist de 'legal exposure' van de onderneming waarvoor je werkt zo klein mogelijk wil houden, en heb daar ook begrip voor. (Wat je (ik) daarvan vindt in het kader van vrijheid en de doelstellingen van Tweakers is een ander verhaal, maar dat is nu even minder relevant.)
Maar motiveer je advies dan wel deugdelijk.

Waarbij ik ook niet uitsluit dat de motivering in eerste instantie wel deugdelijk was maar er ergens in het traject tussen de jurist en de GoT beheerder het één en ander verloren is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
j1nx schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 00:18:
Excuses, Koffie is de schuldige, echter staat erbij jou manager achter je titel en ben je dus eindverantwoordelijk.
Je reply was niets meer dan een troll zonder enige vorm van inhoudelijk discussie. Vandaar mijn edit dat als je niets zinnigs toe te voegen hebt je beter niets kunt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Koffie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:11:
[...]

Je reply was niets meer dan een troll zonder enige vorm van inhoudelijk discussie. Vandaar mijn edit dat als je niets zinnigs toe te voegen hebt je beter niets kunt zeggen.
100% waar! Dat noem je "gal spuwen". Gal spuwen heeft voor 99.99% niets te maken met iets "zinnigs toe te voegen".

Je manager zegt A;
jij doet B;
dat als je niets zinnigs toe te voegen hebt je beter niets kunt zeggen.
Tenzij jij van mening bent dat mijn quote van een stukje van jullie website broncode, waarbij ik jullie motto als "gal spuwerij" als strike through zet, niet "netjes" vind.

Ligt het nu echt aan mij?

Het topic was gesloten met als doel ons te informeren. Zodra er (negatief) nieuws was is het hier geplaats en is het topic vrijgegeven om onze ongenoegen daar over te uiten zo lang het netjes blijft.

Schelden / vloeken / kwetsen / dreigen / etc, zie ik als "niet netjes", voor de rest is ons recht vrij gegeven om ons te uiten / gal te spuwen.

En dan kom jij moderatortje spelen? Het is wel je sektie, maar je zet wel je manager te kijk als je het mij vraagt.

Maar goed ik laat het verder rusten. Dit soort gedoe win je nooit tegen moderators op fora online. Daar trek je vanwege de anonimiteit en hoge "naast de schoenen lopen" gehalte toch altijd aan het kortste eind.

Het hele IPTV topic, laat ik ook rusten, want gezien de laatste berichtgevingen, vind ik dat het hier of om onkunde gaat of om onwil. Mogen jullie zelf kiezen.

[ Voor 32% gewijzigd door j1nx op 27-01-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:47
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de creatievelingen die een en ander mogelijk hebben gemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Ierlandfan op 27-01-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
j1nx schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:59:
En dan kom jij moderatortje spelen? Het is wel je sektie, maar je zet wel je manager te kijk als je het mij vraagt.

Maar goed ik laat het verder rusten. Dit soort gedoe win je nooit tegen moderators op fora online. Daar trek je vanwege de anonimiteit en hoge "naast de schoenen lopen" gehalte toch altijd aan het kortste eind.
Weet je, met zo';n toon ga ik niet eens in discussie met je :w

[ Voor 47% gewijzigd door Koffie op 27-01-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:59:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616000

De contentmaffia die de community sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:11:
[...]

Sorry Koffie, maar ik kan me nog posts (en topic title edits) van jou herinneren in het Lijbrandt topic die ook bepaald niet als constructief te karakteriseren waren, dus wellicht kan je het spreekwoord van de pot en de ketel eens opzoeken.
Daarnaast heeft Tweakers uitdrukkelijk de uitnodiging gedaan tot (op een nette manier) gal spuwen, in dat licht is je aktie mijns inziens wel wat erg benepen.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 21:25
Waar ik wel benieuwd naar ben is de lijst met grieven van Verimatrix. Ik wil wel eens weten waar ze nou problemen mee hebben en op welke gronden.

Is misschien een behoorlijk boekwerk maar ik wil dit wel eens lezen...

Niet om T.NET onderuit te halen maar ik ben wel benieuwd hoe zo'n club te werk gaat, ook hier kunnen we misschien iets van leren!

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 14:24
Zojuists dit topic gelezen via de nieuws post over UPC en Ziggo die klanten verliezen. En ik ben hierdoor wel wat geschrokken, persvrijheid begint af te brokkelen (http://www.nrc.nl/nieuws/...land-twee-plaatsen-lager/) en dat zie je dan meteen terug in directe voorbeelden. De klant staat niet meer centraal bij vele bedrijven, en juridische dreiging wordt puur gebruikt om mensen angst in te jagen.

Ik denk dat het feit dat Tweakers toebehoort aan een bedrijf met winst oogmerk en risico's (en dus geen hobby club) enigszins een bedreiging is voor alle vrije informatie op Tweakers. Bedrijven zoals Verimatrix zijn de ergste, als betalende klant wordt je alsnog zo belemmerd in het vrije gebruik dat er eigenlijk geen sprake meer is van de levering van een dienst. Laten we met z,n allen hopen dat Netflix en consorten nog voor een beetje marktwerking zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ok, dit is dus niet de bedoeling van dit topic. DM discussie verwijderd en als het weer die kant op gaat komt er helaas een slot op.

[ Voor 51% gewijzigd door zeef op 13-02-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:59:
Ok, dit is dus niet de bedoeling van dit topic. DM discussie verwijderd en als het weer die kant op gaat komt er helaas een slot op.
Helaas is het voor iemand die pas op de 14e kijkt en dus de "DM discussie" (?) heeft gemist onmogelijk om in te schatten of zijn reaktie "weer die kant op gaat".
Kan je op hoofdlijnen omschrijven welke kant 'het' niet meer op moet gaan?

.
Plopeye schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:28:
Waar ik wel benieuwd naar ben is de lijst met grieven van Verimatrix. Ik wil wel eens weten waar ze nou problemen mee hebben en op welke gronden.
Ik heb daar ook al meerdere keren naar gevraagd, maar kennelijk mogen wij niet weten waar we het niet over mogen hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 13:24
Iemand had het idee gepost om het één en ander aan informatie te verspreiden via BT-sync en de sleutel te delen via DM-tjes. Daar mogen we het dus niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 18:26

DaveFlash

Here's to the crazy ones

jongens, jongens, jongens, doen we nou zo moeilijk over informatie die met een beetje goed zoekwerk op google ook elders te vinden is....???

Daarbij, dat men nu bij de Persgroep te laf is om Verimatrix & co. de spreekwoordelijke middelvinger te geven en het topic in zijn "originele" vorm terug te zetten, is begrijpelijk, het is immers, zoals eerder genoemd, een bedrijf met winstoogmerk en zo zijn risco's. Teleurstellend is het wel, want als deze informatie deel was van een opiniestuk in een van de krant-merken van De Persgroep, had men wel haar rug stijf gehouden tegen over Verimatrix. (vrijheid van journalistiek e.d.) Maar ja, men vind blijkbaar de informatie vrijheid voor een site als Tweakers.net van ondergeschikt belang.

Het punt dat KPN ITNS geen goede/adequate encryptie/codering gebruik op de streams is natuurlijk een tweede, en heeft zoals eerder vermeld in beginsel NIKS met Verimatrix, welke zoals ik begrijp loopt tot aan de Genexis, te maken....

Zelf heb ik tot half 2014 een abonnement op Lijbrant glasvezel gehad (In Almere) met de TV diensten van Glashart Media, en ook daar was toen, voor dat de m*****en bij de NMA/ACM, KPN toestonden om zo'n beetje alle glasvezel ISP's (lees: voornamelijk de merken van Glashart media) middels aandelen in Reggeborgh/Reggefiber over te nemen (dus monopolie op glas), ook het e.e.a mogelijk om de ongecodeerde GHM-streams (en een deel van de uhm "gecodeerde") buiten de Amino-settopbox te bekijken op PC/Mac. En de methode (o.a het klonen van mac-adres en nog wat dingen) die ik hier verder niet zal bespreken, was vergelijkbaar voor wat betreft KPN/Telfort ITV/ITNS. Op zich zelf is dat (klonen mac-adres) in de regel niet strafbaar je betaald immers voor je TV abonnement, ik als gebruiker heb vanaf dan het recht om te doen met het tv-signaal wat ik wil, en dit mag naar mijn mening in geen geval aanleiding geven tot censuur van/in welke vorm dan ook........

Gelukkig heb ik zelf een tv die, naar wat te modden met de firmware, kan opnemen van de HDMI-ingang naar USB-stick/hardeschijf (ook handig bij gamen) en daarnaast gelijk tijdig het beeld van de 2de of 3de HDMI aansluiting kan laten zien, nu ben ik verhuist naar Zwolle, en ben ik helaas genoodzaakt om Ziggo te nemen, want in mijn wijk ligt nog geen (voorlopig althans) glasvezel (is Reggefiber wel mee bezig, vrienden in een wijk wat verder op hebben al glas.... :( ).

Kan over het huidige Ziggo DVB-C signaal welke mijn tv volledig ondersteunt, met CI+ module, meer dan tevreden zijn, nu heb ik wel de mod van de firmware moeten halen, anders accepteerde de smartcard mijn tv niet, maar ondanks dat kan ik gewoon met de hardeschijf aan me TV alles van DVB-C op nemen én de HD zenders. Fijne is wel dat ik, omdat Zwolle tot het oud Ziggo-gebied hoorde met de oude abonnementen van Ziggo, vooralsnog niet gedwongen wordt om een decoder te nemen. Heb enkel een officiële CI+ module met smartcard hoeven kopen bij Ziggo. En al zou ik een decoder moeten aanschaffen, het schijnt dat men bij Ziggo met een humax decoder kan FTP'en en zo alsnog de opnames er af kan halen? Graag wil ik hier wat meer over te weten komen, al lijkt het mij dat straks wanneer alles naar de UPC-systemen is overgegaan men bij Liberty (ja, vrijheid :o ) Global dat ook wal zal gaan blokkeren....

[ Voor 0% gewijzigd door DaveFlash op 15-02-2015 01:36 . Reden: spellingscorrectie/verduidelijkheden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
DaveFlash schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:12:
jongens, jongens, jongens, doen we nou zo moeilijk over informatie die met een beetje goed zoekwerk op google ook elders te vinden is....???

Daarbij, dat men nu bij de Persgroep te laf is om Verimatrix & co. de spreekwoordelijke middelvinger te geven en het topic in zijn "originele" vorm terug te zetten, is begrijpelijk, het is immers, zoals eerder genoemd, een bedrijf met winstoogmerk en zo zijn risco's. Teleurstellend is het wel, want als deze informatie deel was van een opiniestuk in een van de krant-merken van De Persgroep, had men wel haar rug stijf gehouden tegen over Verimatrix. (vrijheid van journalistiek e.d.) Maar ja, men vind blijkbaar de informatie vrijheid voor een site als Tweakers.net van ondergeschikt belang.
En bedankt. Het is wel heel erg makkelijk om een mening te hebben over andermans portemonnee. Want iedereen verwacht hier blijkbaar dat Tweakers cq. de Persgroep even de knip gaat trekken om de juridische bodemprocedure te voeren om jullie een plezier te doen. :N
En al zou ik een decoder moeten aanschaffen, het schijnt dat men bij Ziggo met een humax decoder kan FTP'en en zo alsnog de opnames er af kan halen?
Ja, bij mijn Humax 5200c kan dat. Had je zelf zo kunnen vinden met een beetje moeite Google.
Anoniem: 225757 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:11:
[...]
Ik heb daar ook al meerdere keren naar gevraagd, maar kennelijk mogen wij niet weten waar we het niet over mogen hebben. 8)7
Die gaan we niet verstrekken.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 15-02-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

zeef schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:50:
[...]
En bedankt. Het is wel heel erg makkelijk om een mening te hebben over andermans portemonnee. Want iedereen verwacht hier blijkbaar dat Tweakers cq. de Persgroep even de knip gaat trekken om de juridische bodemprocedure te voeren om jullie een plezier te doen. :N
[...]

Ja, bij mijn Humax 5200c kan dat. Had je zelf zo kunnen vinden met een beetje moeite Google.

[...]
Wie zegt dat jullie gelijk de portemonnee moeten treken? je kan immers ook tegen Verimatrix&co zeggen dat, jullie de vrijheid van pers en meningsuiting, vrijheid van informatie e.d. hoog in het vaandel hebben staan, en onder die noemer geen censuur gaan toepassen (wat jullie nu wel hebben gedaan), een houding had kunnen aan nemen van: laat ze maar komen met hun rechtzaak, en dan het hele zaakje afwachten. Uiteindelijk kan Verimatrix zeer weinig voor elkaar krijgen bij een grote uitgever als De Persgroep als die in de bres was gesprongen voor de gebruiker en keer op keer hun had blijven wijzen op de rechten die wij als gebruikers van GoT kennen in NEDERLAND. 'Tuurlijk, in een rechtzaak had Verimatrix&co een gelijk kunnen halen, maar wat dan nog, in het Nederlands recht had dat vrij weinig tot stand gebracht, tuurlijk een rechter kan eisen dat Tweakers gebruikersdata&NAW overhandigd van de posters met de methodes om Verimatrix&co te omzeilen, maar zoals eerder aangegeven, het is niet aan tweakers om dan maar op hun dreigementen in te gaan het hele topic te verbergen, terwijl het meest in het gewraakte topic beruste op het toegang verkrijgen op streams waar men in beginsel met hun abonnement al recht op hadden....

En wat betreft de humax STB's. ja ik ben 'regelmatig' actief en lees veel topics op tweakers en wist zonder google al dat FTP'en mogelijk was, maar daar ik zelf nog nooit een STB van Ziggo nodig heb gehad wil ik wel graag weten wat de meerwaarde is t.o.v. het direct kijken van DVB-C (en opnemen daarvan) met mijn tv. Daarnaast is de harddisk, niet een normale harddisk die via usb op de tv zit, het is ook een volwaardige media-server die werkt met zijn eigen software of met plex, wat ik dus gebruik om niet alleen de opnames van de HDD op tv te bekijken, maar kan dus ook media aanspreken op mijn computers voor vertoning op de tv... en vice versa binnen mijn eigen netwerk.

UPDATE:
Lees zonet ook dit verontrustende bericht op de site van de NRC, een krant de tegenwoordig ook tot De Persgroep behoort... In het licht van dat artikel zou ik als ik verantwoordelijk was bij Tweakers.net/De Persgroep, mij toch twee keer achter de oren krabben aangaande het verbergen cq verwijderen van het bewuste topic.
Kijk als het zo door gaat zullen straks ook nog de vergelijkbare topics over het bekijken van DVB-C/T & S op PC verdwijnen van GoT. En ja als dat eenmaal gebeurd kunnen we de Gathering wel helmaal sluiten, maar dan verwacht ik dat wij als Nederland volgend jaar zelfs onder Noord-Korea staan in de lijst van RSF, okay ik overdrijf misschien nu wat maar dat onze vrijheid nu al zo op het spel staat door dreigementen van een clubje die xenofoob zijn voor elke soort van "redelijk" eigen, thuisgebruik is onbegrijpelijk!

[ Voor 16% gewijzigd door DaveFlash op 15-02-2015 01:53 . Reden: toevoegingen en verbeteringen + spellingscorrecties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
NRC is geen onderzoek van de Persgroep. Verder vind ik het een ridicule vergelijking. Een geschil op civiele grond vergelijken met persvrijheid.

Je hebt een grenzeloos optimistische kijk op de kosten en gevaren van een juridische procedure. De juridische afdeling van de Persgroep heeft er diverse malen naar gekeken en taxeert het risico anders dan jij. Dat advies van onze collega's bij juridische zaken heeft Tweakers doen besluiten om dat topic te verwijderen. Die beslissing, daar zijn wij ook niet blij mee. Maar ons belang gaat verder dan op onze kosten een kostbare juridische strijd voeren zodat jij IPTV op je PC zou kunnen kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 15-02-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Die gaan we niet verstrekken.
Nee, dergelijke heldenmoed had ik ook niet verwacht. Stel je voor dat je openheid van zaken geeft zeg. Zelfs het aangeven van een reden waarom je die "waslijst met grieven" niet publiceert kan er niet af, terwijl de argumenten die wel worden medegedeeld totaal geen hout snijden.

.
[...]
[...]
Nee, wij verwachten enige openheid; geen laffe geheimzinnigheid.
Zoals al vaker aangegeven kan je gewoon 80% van het topic terugzetten omdat dat (tot ongeveer een jaar geleden) NIET over Verimatrix ging.
Tot begin 2014 was er geen post te vinden over Verimatrix en iig tot begin 2014 heeft Verimatrix dus helemaal geen rechtsgrond om sluiting te vorderen (nog afgezien van de vraag of die vordering in een gerechtelijke procedure toegewezen zou worden).
Tweakers kiest echter voor de laffe optie om tot aan de elleboog bij KPN in een niet nader te noemen holte te kruipen en het hele topic dicht te houden.

Dit is geen oordeel over andermans portemonnee, dit is een oordeel over de moraal van een toko die pretendeert onderdeel uit te maken van de vrije pers.
Dat Tweakers een eventuele procedure framed als "om de gebruikers een plezier te doen" zegt al genoeg over het belang dat Tweakers, als onderdeel van de vrije pers, zelf hecht aan de vrije pers.

.
zeef schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:33:
Ik herhaal: Omdat dit langer duurt dan gehoopt, hebben wij het topic tijdelijk buiten bereik van het publiek geplaatst. Dit betekent absoluut niet dat het topic voorgoed verwijderd is!

[...]
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:22:
NRC is geen onderzoek van de Persgroep. Verder vind ik het een ridicule vergelijking. Een geschil op civiele grond vergelijken met persvrijheid.
Dat maakt het alleen maar erger. Tweakers doet aan vrijwillige zelfcensuur, daartoe niet gedwongen door enige overheid.
En ook niet door Verimatrix trouwens, aangezien 80% van het gesloten topic NIET over Verimatrix ging en er een duidelijke knip in de tijd te leggen is via de 'geplaatst' data.

.
Je hebt een grenzeloos optimistische kijk op de kosten en gevaren van een juridische procedure. De juridische afdeling van de Persgroep heeft er diverse malen naar gekeken en taxeert het risico anders dan jij. Dat advies van onze collega's bij juridische zaken heeft Tweakers doen besluiten om dat topic te verwijderen. Die beslissing, daar zijn wij ook niet blij mee. Maar ons belang gaat verder dan op onze kosten een kostbare juridische strijd voeren zodat jij IPTV op je PC zou kunnen kijken.
Leuk. Maar over de gronden van het advies (de 'waslijst met grieven') doen jullie geen mededelingen, en op de motivering van het advies (voor zover door Tweakers bekend gemaakt is dat alleen het Canal+ arrest) valt het nodige af te dingen.

We moeten jullie dus maar op je blauwe ogen geloven... gezien de eerdere onzinnige argumentatie heb ik daar wat moeite mee. Trouwens ook gezien de bekrompenheid beperkte focus waarmee je het geschil karakteriseert (alsof het kernpunt zou zijn dat de gebruiker een alternatieve kijkmogelijkheid zou krijgen).

Overigens heb je eerder een andere argumentatie aangevoerd om het topic te verwijderen. Dat helpt ook niet bij het vertrouwen in tweakers. En kennelijk is het topic inmiddels inderdaad verwijderd, in plaats van gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het topic staat in een besloten gedeelte van tweakers, alleen toegankelijk voor de moderators.

Voor het overige blijven we het oneens, en daar wil ik het dan ook verder bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het uitblijven van iedere inhoudelijke reaktie zegt idd genoeg.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Prachtig om te zien dat een aantal hier moord en brand roepen omdat 1 topicje even niet toegankelijk is omdat de mods een rechtzaak en alle ellende willen voorkomen.
Wie gaat er nou een rechtzaak riskeren voor 1 topic... Mooi dat het dan op de mods wordt afgereageerd, if in doubt blame the mods...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtig om te zien hoe sommige mensen zonder zich in te lezen een oordeel kunnen vormen over zaken waar ze geen verstand van hebben.
Nederland wordt steeds slimmer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-04 19:23
Toch wel jammer dat er zo kortaf wordt gereageerd door Tweakers. In de 2 posts van icyK rond 1 uur staan namelijk wel een aantal vragen waar ik ook wel antwoord op zou willen hebben.
Vooral waarom het topic niet zonder het verimatrix stuk terug komt en wat er in de 'aanklacht' van Verimatrix aan tweakers stond/ waarom wij niet mogen weten wat er in die aanklacht stond zijn vragen waarop ook ik graag zou willen.

Edit*
Overigens snap ik niet waarom Tweakers een topic weghaalt terwijl ze er zelf eigenlijk niet nog niet uit zijn wat er precies "fout" aan is. Dit roept bij mij nog meer vragen op wat er nou precies in die aanklacht stond, was de aanklacht erg vaag, niet onderbouwd of wist niemand binnen Tweakers precies wat er in het topic besproken werd? Was het dan niet beter geweest om Verimatrix om extra uitleg te vragen wat ze precies weg wilden hebben?

Nas het feit dat dit een erg arbeidsintensief karweitje is, is er ook nog de nodige onenigheid over wat nou wel en niet kan. Er is overleg geweest met de juridische afdeling van De Persgroep Nederland en daar kregen we het advies van om het topic achter de schermen te laten.

[ Voor 52% gewijzigd door Sp3dy op 15-02-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Oeps het schiet over naar blame everyone...
Vraag me dat altijd af, denk je dat iemand zin heeft om moeite te nemen je posts te lezen als je zo'n houding aan neemt omdat er 1 topicje even niet zichtbaar is... Het is er nog, alleen heeft niemand hier zin in een rechtzaak, iets met preventief enzo...

[ Voor 74% gewijzigd door RGAT op 15-02-2015 16:07 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anoniem: 225757 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Nee, wij verwachten enige openheid; geen laffe geheimzinnigheid.
Zoals al vaker aangegeven kan je gewoon 80% van het topic terugzetten omdat dat (tot ongeveer een jaar geleden) NIET over Verimatrix ging.
Tot begin 2014 was er geen post te vinden over Verimatrix en iig tot begin 2014 heeft Verimatrix dus helemaal geen rechtsgrond om sluiting te vorderen (nog afgezien van de vraag of die vordering in een gerechtelijke procedure toegewezen zou worden).
Tweakers kiest echter voor de laffe optie om tot aan de elleboog bij KPN in een niet nader te noemen holte te kruipen en het hele topic dicht te houden.

Dit is geen oordeel over andermans portemonnee, dit is een oordeel over de moraal van een toko die pretendeert onderdeel uit te maken van de vrije pers.
Dat Tweakers een eventuele procedure framed als "om de gebruikers een plezier te doen" zegt al genoeg over het belang dat Tweakers, als onderdeel van de vrije pers, zelf hecht aan de vrije pers.

[...]
toon volledige bericht
inderdaad IcyK, helemaal mee eens, al had ik het e.e.a wel anders verwoord, want om nou meteen een verwensing te maken van met de elleboog ergens in te kruipen vind ik niet erg respectvol...

behoudens dat, tweakers zou het zeker sieren om de topic tot 2014 gewoon terug te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 225757 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:05:
Leuk. Maar over de gronden van het advies (de 'waslijst met grieven') doen jullie geen mededelingen, en op de motivering van het advies (voor zover door Tweakers bekend gemaakt is dat alleen het Canal+ arrest) valt het nodige af te dingen.

We moeten jullie dus maar op je blauwe ogen geloven... gezien de eerdere onzinnige argumentatie heb ik daar wat moeite mee. Trouwens ook gezien de bekrompenheid beperkte focus waarmee je het geschil karakteriseert (alsof het kernpunt zou zijn dat de gebruiker een alternatieve kijkmogelijkheid zou krijgen).

Overigens heb je eerder een andere argumentatie aangevoerd om het topic te verwijderen. Dat helpt ook niet bij het vertrouwen in tweakers. En kennelijk is het topic inmiddels inderdaad verwijderd, in plaats van gesloten...
Op het punt waarbij we gesommeerd werden om NAW en IP gegevens van bepaalde posters te overhandigen hebben we gewoon onze poot stijf gehouden, dus waar je het "met de elleboog ergens in" vandaan haalt weet ik niet. We hebben een waslijst aan betwiste posts gekregen, die hebben we met de mods nog nagelopen en dan nog zouden we na editte, verwijderen etc. etc. geen garantie hebben op 'geen gedoe'. Nee, we gaan niet onze correspondentie met Verimatrix overhandigen aan jullie. Daar kun je om blijven vragen, het antwoord zal 'nee' blijven. Je zal me dus moeten geloven. Of niet, maar dat is verder aan jou/jullie.

Over onzinnige argumentatie: Die lijst met betwiste posts is twee keer doorgenomen met onze juridische afdeling die echt wel verstand heeft van deze materie. Die werken ook voor Trouw, het Parool, Volkskrant en AD, om maar een paar kleine titels te noemen. In tweede instantie ook met de input van de moderators en voorstellen om een en ander aan individuele posts aan te passen, te verwijderen etc. etc. Dan nog blijft het advies: niet doen. Op zo'n moment kiest het MT van Tweakers waar ik inderdaad ook onderdeel van ben om dat advies te volgen.

Het is niet onze taak om zulke principiële zaken bij de rechter uit te vechten. Tweakers is geen Ziggo of XS4all die tonnen konden investeren in de zaak om Pirate Bay toegang/blokkade.Wij brengen nieuws, maar we zijn zelf geen nieuws. Dat kun je laf noemen als je dat voldoening brengt. Als je dan zo graag die principieel uitspraak wil, ga dan het gevecht aan via een van de anderen die zijn aangeschreven door Verimatrix. Hou een crowdfunding actie en huur zelf advocaten in.

Het is allemaal erg spijtig en ik begrijp best dat er mensen zijn die zich benadeeld voelen door Verimatrix en onze reactie op hun eisen. Meer dan mij verontschuldigingen aanbieden kan ik niet, maar denk niet dat wij met plezier topics offline halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kap even met op de man af te zeiken

[ Voor 90% gewijzigd door Koffie op 15-02-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:06:
[...]

Op het punt waarbij we gesommeerd werden om NAW en IP gegevens van bepaalde posters te overhandigen hebben we gewoon onze poot stijf gehouden, dus waar je deze onzin vandaan haalt weet ik niet. We hebben een waslijst aan betwiste posts gekregen, die hebben we met de mods nog nagelopen en dan nog zouden we na editte, verwijderen etc. etc. geen garantie hebben op 'geen gedoe'. Nee, we gaan niet onze correspondentie met Verimatrix overhandigen aan jullie. Daar kun je om blijven vragen, het antwoord zal 'nee' blijven. Je zal me dus moeten geloven. Of niet, maar dat is verder aan jou/jullie.

Over onzinnige argumentatie: Die lijst met betwiste posts is twee keer doorgenomen met onze juridische afdeling die echt wel verstand heeft van deze materie. Die werken ook voor Trouw, het Parool, Volkskrant en AD, om maar een paar kleine titels te noemen. In tweede instantie ook met de input van de moderators en voorstellen om een en ander aan individuele posts aan te passen, te verwijderen etc. etc. Dan nog blijft het advies: niet doen. Op zo'n moment kiest het MT van Tweakers waar ik inderdaad ook onderdeel van ben om dat advies te volgen.

Het is niet onze taak om zulke principiële zaken bij de rechter uit te vechten. Tweakers is geen Ziggo of XS4all die tonnen konden investeren in de zaak om Pirate Bay toegang/blokkade.Wij brengen nieuws, maar we zijn zelf geen nieuws. Dat kun je laf noemen als je dat voldoening brengt. Als je dan zo graag die principieel uitspraak wil, ga dan het gevecht aan via een van de anderen die zijn aangeschreven door Verimatrix. Hou een crowdfunding actie en huur zelf advocaten in.

Het is allemaal erg spijtig en ik begrijp best dat er mensen zijn die zich benadeeld voelen door Verimatrix en onze reactie op hun eisen. Meer dan mij verontschuldigingen aanbieden kan ik niet, maar denk niet dat wij met plezier topics offline halen.
toon volledige bericht
Het gaat mij - in tegenstelling tot wat een enkele onbenul beweert - niet om het blamen van een mod. Het gaat erom dat de door Tweakers genomen beslissingen niet gedragen worden door de door Tweakers naar buiten gebrachte argumentatie.
Dat wil niet zeggen dat de beslissing niet op juiste gronden is (of kan zijn) genomen, of dat er geen nadere (wél steekhoudende) argumenten een rol hebben gespeeld, maar wel dat de beslissing naar ons (of iig naar mij) toe onbegrijpelijk is. Met als voorbeeld maar weer het canal+ arrest dat als enige wordt aangevoerd, maar wat in deze casus gewoon echt niet van toepassing is.

Dat gecombineerd met de weigering om te vertellen waaruit de waslijst van Verimatrrix dan bestond maakt de opstelling zoals deze naar buiten wordt gebracht, ongeloofwaardig.
Om nog maar niets te zeggen over het gegeven dat er (het wordt een beetje saai) vóór begin 2014 geen posts over verimatrix waren, en er dus geen reden is om op grond van Verimatrix vorderingen posts van vóór begin 2014 niet terug te zetten.

En dáár sloeg mijn kwalificatie 'laf' op. NIET op de weigering van tweakers om het op een rechtszaak te laten aankomen, mij geen woorden in de mond leggen aub.

.
mbt
Op het punt waarbij we gesommeerd werden om NAW en IP gegevens van bepaalde posters te overhandigen hebben we gewoon onze poot stijf gehouden, dus waar je deze onzin vandaan haalt weet ik niet.
Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik dat ergens vandaan zou halen ;)
Volgens mij heb ik nergens gesteld of gesuggereerd dat jullie NAW gegevens oid zouden verstrekken toch?
(en hoe zou ik dat kunnen stellen, tweakers wil de 'waslijst' niet publiceren dus dit is de eerste keer dat ik hoor dat NAW en IP kennelijk tot de gevraagde waslijst behoren).
Dat 'poot stijf houden' is overigens te prijzen. _/-\o_
(hoewel ik me nog steeds geen zorgen maak wanneer Verimatrix achter mij aan komt, en ik weet wél wat ik heb gedaan en hoe het recht daaromtrent in elkaar steekt; voor de houding van Tweakers op dit punt echter chapeau!)
We hebben een waslijst aan betwiste posts gekregen, die hebben we met de mods nog nagelopen en dan nog zouden we na editte, verwijderen etc. etc. geen garantie hebben op 'geen gedoe'. Nee, we gaan niet onze correspondentie met Verimatrix overhandigen aan jullie. Daar kun je om blijven vragen, het antwoord zal 'nee' blijven. Je zal me dus moeten geloven. Of niet, maar dat is verder aan jou/jullie.
Er is bij mijn weten niet gevraagd om de correspondentie, er is gevraagd om de 'waslijst'. De daarop volgende correspondentie is (iig voor mij) niet interessant (hoewel ik me kan voorstellen dat je nav die waslijst ook weer vragen kan krijgen, en je die ook wilt voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik heb mijn tekst mbt "onzin" geëdit, waarschijnlijk toen je je reply aan het tikken was. De lijst met betwiste posts vormt onderdeel van de communicatie met Verimatrix, dus nog steeds nee op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, dan (hoewel het wel wat verwarrend wordt) een verklarende reaktie op
waar je het "met de elleboog ergens in" vandaan haalt weet ik niet.
Dat slaat, zoals naar mijn idee toch wel blijkt uit de post, op de manier waarop tweakers kennelijk KPN ter wille is (deze zin is in mijn oorspronkelijke post gerelateerd aan KPN, niet aan Verimatrix) door posts van 2010 tot 31 december 2013, die geen van alle betrekking hebben op Verimatrix, te verwijderen naar aanleiding van een klacht van Verimatrix over posts van na januari 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De lijst gaat terug tot bepaalde berichten in 2012 en 2013. :/ Maar dan nog, wie garandeert me dat een gekuisde discussie niet weer de verkeerde kant op gaat? We willen het risico niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet iemand die posts uit 2012 en 2013 misschien toch nog een keer goed op inhoud beoordelen. Wellicht dat het woord Verimatrix erin voor kwam (bijvoorbeeld in een zin als "de HBO streams zijn voorzien van Verimatrix dus die kan je niet afspelen op de HTPC"). Maar ik zet er mijn vakantiegeld op dat er vóór 2014 geen methoden / tools / hacks werden gedeeld om de Verimatrix streams te ontsleutelen (hooguit een verwijzing naar een nauwelijks bruikbare tool die bij Verimatrix zelf vandaan kwam, en die via vage russische zoekmachines nog te vinden was in een niet-werkende versie).

Garantie dat een gekuiste versie niet weer een ongewenste kant op gaat heb je niet. Het zo min als de garantie dat een willekeurig ander topic niet een ongewenste kant op gaat.
Vandaar mijn eerdere suggestie om te kuisen, te publiceren en vervolgens te sluiten, onder verwijzing naar een nieuw topic met eventueel in het begin wat meer aandacht van een moderator en duidelijke topic regels.
Maar het geeft je net zo weinig garanties als alle andere topics, bijvoorbeeld die met als titel 'Lijbrandt IPTV via router' of de verschillende DVB-C topics.

De andere kant is wel dat er in het verwijderde topic veel waardevolle info staat die niets met Verimatrix te maken heeft, bijvoorbeeld om een dual-wan router te maken (zodat je geen twee UTP kabels hoeft te trekken naar je TV om je Amino of Motorola van data te voorzien, maar via verschillende vlans gebruik kan maken van je bestaande bekabeling). En die onschadelijke info, waar velen wat aan gehad hebben (mezelf inclusief), is nu ook onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hoe vaak moet je nu nog in welke vorm horen dat
- Er geen communicatie van Verimatrix naar Tweakers gedeeld word met users
- Het oorspronkelijke topic, in welke vorm dan ook, niet meer online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat maar, sop en kool enzo.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 15-02-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

zeef schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:03:
Ik heb mijn tekst mbt "onzin" geëdit, waarschijnlijk toen je je reply aan het tikken was. De lijst met betwiste posts vormt onderdeel van de communicatie met Verimatrix, dus nog steeds nee op dat punt.
Toch jammer, want voordat Verimatrix op de deur klopte was dat ONZE communicatie. Nu is het ineens Verimatrix zijn communicatie?

Maar de juiste antwoorden zijn er links en rechtsom wel doorheen gesijpelt. Jullie hebben gewoon geen zin in welke vorm van gezeik en willen er ook geen tijd meer insteken.

Dus gewoon pech voor ons! Hop, topic weg, hoeven we niet te puzzelen en is KPN via Verimatrix ook weer weg. (Geef ze gewoon meer als dat ze gevraagt hebben, dan taaien ze wel af'

Als je dat nou gewoon gezegt had ???

Had je waarschijnlijk een zelfde hoeveelheid posts gehad met evenveel gezeik van ons, maar was het voor iedereen wel gewoon duidelijk en had het topic wel dood gebloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399807

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Ik begrijp heel goed dat niemand daar op zit te wachten want we weten allemaal hoe doorgedraaid de media-industrie is m.b.t. procederen (kat in het nauw, anyone?) maar een dergelijke vorm van censuur zou toch het beste aangevochten kunnen worden door een partij als Tweakers. Vooral nu jullie lid zijn van de Persgroep. Moet je voorstellen dat op een dergelijke manier de Volkskrant het zwijgen werd opgelegd, dan was de wereld te klein geweest natuurlijk.

Maar goed, het kost inderdaad geld en voor een sitetje als Tweakers, waar de Persgroep nou niet bepaald van binnen loopt worden dergelijke processen niet gestart. Kortom, begrijpelijk maar jammer.
Ik heb dat topic niet gevolgd maar volgens mij gaat het helemaal niet om de inhoud. Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Dat gaat boven alle andere wetgeving.

Mensen hebben het recht te bespreken wat ze willen, ook als dat iets onthuld over encryptie of technieken die een bedrijf gebruikt. Dat Tweakers hier zich zo laat inpakken, wel, daaruit blijkt dat ze heel interessant doen over zichzelf, beste website dit en dat en technologie op de proef stellen, maar als platform voor tweaking of technologie of als nieuwssite over die onderwerpen stellen ze niet zo veel voor dus.

Een advocaat of juridische strijd kost te veel! Een website die een platform is voor het delen van informatie over bepaalde onderwerpen die zich door juridische bluf laat censureren kun je niet serieus nemen.

Ik lees ook verder niets over een andere aanpak. Is Tweakers langs geweest bij organisaties die hierover iets te zeggen hebben? De Persgroep toch? Dus de organisaties voor journalistiek? Die hebben potjes voor dit soort processen. Bits of Freedom? De Piratenpartij? Burgerrechten organisaties?

Maar het is wel duidelijk dat het geld en moeite kost en dat is belangrijker dan de gebruikers hier. We offeren gewoon eventjes een topic op en dan valt het wel mee zullen ze denken. We gaan er geen punt van maken. :X Het zijn ook maar gebruikers van de website. Niet de adverteerders worden geraakt, waar inkomsten uit gewonnen worden. Tweakers speelt hoog spel door hoog spel te spelen, zichzelf in de schijnwerpers te zetten als hét platform voor tweaking en tech. Maar op het moment dat een fundamenteel wettelijk recht gebullied wordt dan blijkt dat het schijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 15:19
Wat een slappe houding van Tweakers a.k.a. de Persgroep. Zwichten onder druk van Verimatrix en geen openheid van zaken geven naar de gebruikers die deze website maken wat het is (en jullie je brood er door laten verdienen!)

Jullie mogen op z'n minst meer informatie vrijgeven over deze zaak. Maar er zal wel een non-disclosure agreement moeten zijn getekend. Triest allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Is het niet mogelijk om alle originele content uit het topic te krijgen? De inhoud van het topic is natuurlijk geen eigendom van Tweakers.net. Dat ze zich verantwoordelijk voelen voor deze informatie moeten ze zelf weten.

Wanneer de content vrij word gegeven kunnen we het eventueel elders hosten?

@hieronder
Uiteraard vervallen je (commerciele) rechten op de informatie welke je post. Dat maakt de informatie echter geen eigendom van Tweakers.net en maakt Tweakers.net ook niet aansprakelijk voor deze informatie.

Ik weet niet wat voor zwijg-afspraken tweakers.net heeft gemaakt, maar het zou niet ondenkbaar zijn om de informatie uit het topic te vergeven zonder her-publicatie door tweakers. Op deze manier valt tweakers niets te verwijten lijkt me.

Ik zeg ook niet dat Tweakers de GOT leden verplicht is de informatie te geven, maar dat er wellicht een mogelijkheid is om de GOT leden tegemoed te komen.

[ Voor 50% gewijzigd door kid1988 op 16-02-2015 10:54 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 10:29
kid1988 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:27:
Is het niet mogelijk om alle originele content uit het topic te krijgen? De inhoud van het topic is natuurlijk geen eigendom van Tweakers.net. Dat ze zich verantwoordelijk voelen voor deze informatie moeten ze zelf weten.

Op het moment dat je iets post doe je afstand van de rechten, en is het daarna aan T.Net te bepalen wat ermee gebeurt. Lees de voorwaarden maar (http://tweakers.net/voorwaarden/ PT10). Ik snap T.Net deels wel dat men zich niet wil branden aan deze situatie. Hier een juridische principezaak over maken is gewoon duur.

M.I. was het netter geweest als het topic gewoon gesloten was geweest met een duidelijke uitleg en de posts waar discussie over was verwijderd waren. Ik snap de frustratie dat er nu gewoon veel nuttige informatie verloren is gegaan. Vind het ook jammer dat ik niet terug kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchmartin
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:11
kid1988 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:27:

Inderdaad, als het topic als torrent word aangeboden en tweakers erop toeziet dat er op dit forum niks meer over gesproken mag worden lijkt het mij dat iedereen daar beter van word.
De vraag is dan, kan dit juridisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zo! Er worden ook wel een hoop aannames gedaan. Fijn dat ook de vele uren aan werk en analyses - ook van de vrijwilligers achter Tweakers, met vakinhoudelijke kennis op dit gebied - overboord gezet worden alsof Tweakers makkelijk over dingen heen stapt :/
Als één van de vrijwilligers stimuleert een topic als dit echt om je in te willen blijven zetten voor mensen die je vervolgens voor rotte vis uitmaken.

Puntje bij paaltje is er een bepaald risico, met bepaalde kosten en dan zal er een beslissing genomen moeten worden of die nu leuk is of niet. De hele site op het spel zetten is nogal wat gevraagd.

Na het hele traject dat er al is geweest ook nog de posts gaan uitpluizen is vrijwel ondoenlijk. Niet alles is ook zo zwart-wit. Daarnaast kan je bij het aanpassen van content ineens ook tot auteur verworden. Pardonnez Tweakers dat ze niet ook nog op een zaak zitten te wachten die op henzelf gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freezerator schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:40:
[...]

Op het moment dat je iets post doe je afstand van de rechten, en is het daarna aan T.Net te bepalen wat ermee gebeurt. Lees de voorwaarden maar (http://tweakers.net/voorwaarden/ PT10).
[...]
Dat deel van de Algemene Voorwaarden is bullshit. Auteursrechten kan je niet overdragen bij AV, dat moet via een akte (een ondertekend document). Zie ook http://www.iusmentis.com/auteursrecht/overdracht/

Het blijven dus (totdat die akte is opgesteld en ondertekend, al dan niet in digitale vorm) de teksten van de oorspronkelijke posters.

(Overigens zegt een dergelijke bepaling in de AV ook iets over de kwaliteit van het juridisch advies waarop Tweakers een beroep kan doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beter is om het ook te lezen ipv. enkel te reageren :P In de voorwaarden staat nu juist dat je zelf de auteursrechten behoudt op je eigen post. Wel krijgt Tweakers het recht om de tekst te tonen en aanpassen (bijv. modbreak?) en zodoende ook verwijderen. Als Tweakers alles vrijgeeft op bittorrent is dan net zo veel publicatie als wanneer het hier gebeurt.. Ik kan me voorstellen dat individuele posters desgevraagd hun eigen posts wel (terug) kunnen krijgen. Maar IANAL en ga ook geen crowdsourcingproject starten om er een te betalen :P

Schrijf ik als user.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 16-02-2015 10:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:12

3DDude

I void warranty's

Kunnen we dat IPTV topic niet even in een afgeschermd forum gooien.

Dan is het niet meer 'zo publiek' en daar komt niet zomaar iedereen in.

Ik ga er dan even vanuit dat de reguliere posters in dat oorspronkelijke topic wel in SG/ HK kunnen ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 225757 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:55:
[...]
(Overigens zegt een dergelijke bepaling in de AV ook iets over de kwaliteit van het juridisch advies waarop Tweakers een beroep kan doen.)
Nog één keer op deze wijze bashen, en je mag met vakantie. Dat mag je dan ook censuur vinden. We gaan hier fatsoenlijk met elkaar om. Je houding zoals je die in dit topic laat zien is dat duidelijk niet. Alles mag gezegd worden, maar we stellen wel grenzen aan de wijze waarop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:53:
Zo! Er worden ook wel een hoop aannames gedaan. Fijn dat ook de vele uren aan werk en analyses - ook van de vrijwilligers achter Tweakers, met vakinhoudelijke kennis op dit gebied - overboord gezet worden alsof Tweakers makkelijk over dingen heen stapt :/
Als één van de vrijwilligers stimuleert een topic als dit echt om je in te willen blijven zetten voor mensen die je vervolgens voor rotte vis uitmaken.
Die aannames zijn (iig aan mij kant) slechts analyses op basis van de info die Tweakers zelf verspreidt.
Als het resultaat Tweakers niet bevalt kan (alléén) Tweakers voor betere info zorgen. Wat er tot nu toe aan vakinhoudelijke argumentatie wordt geproduceerd raakt iig kant noch wal.

Verder zou ik graag een concreet voorbeeld van je zien welke poster welke Tweakers vrijwilliger voor rotte vis heeft uitgemaakt. Volgens mij is de enige die z'n boekje op dat gebied te buiten ging de Tweakers moderator Koffie.
Na het hele traject dat er al is geweest ook nog de posts gaan uitpluizen is vrijwel ondoenlijk. Niet alles is ook zo zwart-wit. Daarnaast kan je bij het aanpassen van content ineens ook tot auteur verworden. Pardonnez Tweakers dat ze niet ook nog op een zaak zitten te wachten die op henzelf gericht is.
Nee, dat is helemaal niet ondoenlijk. Gewoon een knip in de tijd leggen op de dag voor de dag van de eerste gemelde Verimatrix tool, dat was in het voorjaar van 2014.
(Of, veiligheidshalve, de knip leggen op 1 januari of 1 februari 2014.)

Tot op heden heb ik geen begin van een onderbouwd argument gelezen waarom een dergelijke nauwelijks tijd kostende knip in de tijd niet mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Alles mag gezegd worden, maar we stellen wel grenzen aan de wijze waarop!
Ik ga m'n koffer pakken.
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:41

Lagune

Its time for warp

[...]

Nog één keer op deze wijze bashen, en je mag met vakantie. Dat mag je dan ook censuur vinden. We gaan hier fatsoenlijk met elkaar om. Je houding zoals je die in dit topic laat zien is dat duidelijk niet. Alles mag gezegd worden, maar we stellen wel grenzen aan de wijze waarop!
heerlijk die mensen met macht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F_J_K schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:55:
Beter is om het ook te lezen ipv. enkel te reageren :P In de voorwaarden staat nu juist dat je zelf de auteursrechten behoudt op je eigen post. Wel krijgt Tweakers het recht om de tekst te tonen en aanpassen (bijv. modbreak?) en zodoende ook verwijderen. Als Tweakers alles vrijgeeft op bittorrent is dan net zo veel publicatie als wanneer het hier gebeurt.. Ik kan me voorstellen dat individuele posters desgevraagd hun eigen posts wel (terug) kunnen krijgen. Maar IANAL en ga ook geen crowdsourcingproject starten om er een te betalen :P

Schrijf ik als user.
Ik heb gelezen:
10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.
Het behoud van auteursrechten door de poster is volgens de AV slechts 'in beginsel'.
10.2 Alle rechten van intellectuele eigendom, waaronder maar niet beperkt tot auteursrecht en databankrechten, op de Website en de door Tweakers.net geplaatste Content berusten uitsluitend bij Tweakers.net of haar licentiegevers.
Hier wordt in de AV gesteld dat het auterusrecht uitsluitend (dus met uitsluiting van het Lid) bij tweakers rust.

Ik zie niet goed in hoe je dat kan interpreteren als zelf het auteursrecht op je eigen post houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik ga nog een keer vragen aan iedereen of we normaal met elkaar kunnen omgaan. Zonder beschuldigingen, assumpties etc. etc. Ook zou het handig zijn voor de discussie als je eerst even leest wat er al gezegd is door Tweakers en anderen. Want met alle respect, dit soort verhalen zijn echt overbodig.

We staan jullie graag te woord en voorzover mogelijk leg ik net zo graag verantwoording af. Maar wie blijft zeuren om het onmogelijke is straks wel de aanleiding dat we dit topic op slot zetten.

De bottom-line is dat Tweakers niet de kosten en risico's van een juridische procedure kan en wil dragen om deze zaak op inhoud bij de rechter uit te vechten. Daarom is het topic buiten het zicht geplaatst. We laten onze pootjes daarmee niet hangen naar Verimatirx, want de eisen gingen veel verder. Onder meer naar NAW & IP gegevens van posters. Die geven we niet, totdat we daar door de rechter toe worden gedwongen.

offtopic:
IcyK schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:12:
Ik zie niet goed in hoe je dat kan interpreteren als zelf het auteursrecht op je eigen post houden.

De auteursrechten blijven bij de poster. Die verlenen Tweakers een eeuwigdurende en niet vervreemdbare licentie om die geplaatste content binnen Tweakers te gebruiken. Zo moet je 't lezen.

Verdere discussie daarover graag in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Nog één keer op deze wijze bashen, en je mag met vakantie.
[...]
Toch een inhoudelijke reaktie, want je mist hier echt het punt. Bashen is niet (en in dit topic nooit) mijn bedoeling geweest, dat is jouw frame. Wellicht gevoed door een onbenul eerder in dit topic.

Het punt is dat eerder van de zijde van T is gesteld dat er deugdelijk juridisch advies was ingewonnen; het resultaat waar men mee kwam was het canal+ arrest, wat hier niet van toepassing is. Ik heb dat één en andermaal beargumenteerd, zonder weerwoord van T anders dan (in mijn korte samenvatting) 'onze juristen zijn prima'.
Wat ik met de tekst tussen haakjes aangeef is dat de juristen van T kennelijk zo prima zijn dat ze in de AV onmogelijke dingen proberen te regelen.
Dat jij dat ziet als bashen zegt meer over jouw betrokkenheid bij T dan over mijn objectieve blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:14:
[mbr]Kap even met op de man af te zeiken[/]
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Wat snap je er niet aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thystan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06-2024
Iemand met een rechtsbijstand verzekering die dit apart wilt hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26

icecreamfarmer

en het is

[...]

Wat is er zo raar aan zijn bewoording :?
Als dit al bashen is wanneer je twee zaken met elkaar verbindt. Hij noemt geen namen (weet ze waarschijnlijk niet eens). Al kan ik nu wel gokken wie ondermeer dat advies gegeven hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-02-2015 11:31 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennietgoed
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-04 12:39
[...]
Ik post niet vaak op tweakers maar lees hier al jaren mee, desondanks maak ik speciaal voor 'u' een uitzondering. Het feit dat je geen goede argumenten aanhaalt zoals iedereen in het MT hier en vervolgens met zulke loze dreigementen begint te gooien zegt heel wat.

De kosten van een rechtszaak zijn wat je er zelf in wilt investeren, uiteraard zijn er redelijk wat kosten die niet te omzeilen zijn maar met 2.5? miljoen unieke maandelijkse bezoekers neem ik aan dat jullie je wel een klein beetje zouden kunnen inzetten voor wat het inkomen van tweakers genereert.

In plaats daarvan modden jullie wat gal weg waar jullie zelf om hebben gevraagd. Misschien volgende keer het juridische team meteen vragen hun argumenten te opperen zodat jullie dit niet zelf (onbekwaam) hoeven te doen, scheelt vast een discussie. Tenzij hun uiteraard net zo onbekwaam zijn en de hele discussie over hun oordeel gaat (zoals nu het geval is). Nu zit ik alleen met de vraag hoe bekwaam zijn ze daadwerkelijk als het enige wat ze doen is rechtszaken ontwijken.

Met betrekking tot de eisen die Ver stelt; Als ik iets wil bereiken met een bluf doe je dat met spek en bonen of met zwaar geschut?

(Eerste en laatste reactie?^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256409

Een inhoudelijke vraag (buiten het feit om dat dit diep, diep treurig is):

Gaat Tweakers bij de eerste beste C&D notice ook alle artikelen over usenet, torrenting etc weg halen?

Want ook dat is "juridisch grijs gebied" en een rechtszaak kan er best over gevoerd worden.
Wat tweakers nu (mijn inziens) naar buiten toe laat zien is "dreig met een rechtszaak met een redelijke kans van slagen en we doen wat je wilt."

Is dit het precedent wat tweakers wilt zetten? want dat is wel wat ze hiermee doen!

Daarnaast een "goede" Jurist zegt niet of je verdediging slaagt maar MAAKT je verdediging, misschien iemand de laan uit sturen en iemand inhuren die zijn werkt wel doet?

In elk geval heeft Tweakers hiermee bewezen dat je hier niet meer kan praten over dingen die de grote media-bazen niet leuk vinden, want tweakers doet na een C&D braaf wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik reageerde (als ik mij goed herinner) op een post van RGAT die mij afzeek (als ik jouw terminologie even mag gebruiken). Beetje ongelukkig om dan mijn post te editen, vind je niet?

Maar belangrijker: er wordt door Tweakers vertegenwoordigers nogal moeilijk gedaan over de manier waarop ik ze zou bejegenen, waarbij mij woorden in de mond worden gelegd als zou ik ze 'voor rotte vis uitmaken' of 'bashen', wat niet het geval is.
Het komt op mij dan erg ongepast over dat jij als Twekaders moderator een gebruiker beschuldigt van afzeiken. Pot en ketel, voorbeeld geven, enzo.
Maar kennelijk gelden de regels van fatsoenlijke bejegening alleen voor de tere zieltjes van tweakers vertegenwoordigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:51
Tweakers is nog steeds een onderdeel van een organisatie welke winst probeert te maken, los gezien van haar eigen principes, wat levert het Tweakers op als ze voor een hele kleine groep gebruikers vechten om bepaalde informatie zichtbaar te houden?

Los gezien van de 20 kudo's in dat topic die ze zouden krijgen, m.i. helemaals niets.

En zeg nou niet dan is het hek van de dam, want zoals vaker aangegeven zal Tweakers echt wel haar community op de 1e plaats zetten en zullen ze per situatie kijken wat de beste oplossing is.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Onoffon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:32:
Tweakers is nog steeds een onderdeel van een organisatie welke winst probeert te maken, los gezien van haar eigen principes, wat levert het Tweakers op als ze voor een hele kleine groep gebruikers vechten om bepaalde informatie zichtbaar te houden?

Los gezien van de 20 kudo's in dat topic die ze zouden krijgen, m.i. helemaals niets.

En zeg nou niet dan is het hek van de dam, want zoals vaker aangegeven zal Tweakers echt wel haar community op de 1e plaats zetten en zullen ze per situatie kijken wat de beste oplossing is.
Dat is hun bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:51
Alleen met 'bestaansrecht' kun je geen salaris betalen!

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Anoniem: 225757 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Ik reageerde (als ik mij goed herinner) op een post van RGAT die mij afzeek (als ik jouw terminologie even mag gebruiken). Beetje lukkig om dan mijn post te editen, vind je niet?
Iemand die op een normale manier reageert, recht op de man af afzeiken is inderdaad niet de bedoeling. Daarom heb ik de modbreak geplaatst.

Dat recht op de man spelen was overigens de 2e keer op dezelfde persoon in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt de reakties van RGAT?

/edit ter onderbouwing
Zoals de valse beschuldiging
RGAT schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:59:
[...]
Mooi dat het dan op de mods wordt afgereageerd, if in doubt blame the mods...

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 16-02-2015 11:38 . Reden: onderbouwing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Anoniem: 256409 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:28:
Een inhoudelijke vraag (buiten het feit om dat dit diep, diep treurig is):

Gaat Tweakers bij de eerste beste C&D notice ook alle artikelen over usenet, torrenting etc weg halen?

Want ook dat is "juridisch grijs gebied" en een rechtszaak kan er best over gevoerd worden.
Wat tweakers nu (mijn inziens) naar buiten toe laat zien is "dreig met een rechtszaak met een redelijke kans van slagen en we doen wat je wilt."

Is dit het precedent wat tweakers wilt zetten? want dat is wel wat ze hiermee doen!

Daarnaast een "goede" Jurist zegt niet of je verdediging slaagt maar MAAKT je verdediging, misschien iemand de laan uit sturen en iemand inhuren die zijn werkt wel doet?

In elk geval heeft Tweakers hiermee bewezen dat je hier niet meer kan praten over dingen die de grote media-bazen niet leuk vinden, want tweakers doet na een C&D braaf wat ze willen.
Onoffon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:32:

dat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Onoffon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Alleen met 'bestaansrecht' kun je geen salaris betalen!
Zonder bestaansrecht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"want zoals vaker aangegeven zal Tweakers echt wel haar community op de 1e plaats zetten en zullen ze per situatie kijken wat de beste oplossing is."

Dat is dus niet waar als je de belangen van de eigenaar en de risico's van het dreigement met een rechtszaak voor de community zet...

Ik begrijp het besluit, maar dan moet je niet vervolgens gaan zeggen dat de community op 1 staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Anoniem: 256409 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:00:
"want zoals vaker aangegeven zal Tweakers echt wel haar community op de 1e plaats zetten en zullen ze per situatie kijken wat de beste oplossing is."

Dat is dus niet waar als je de belangen van de eigenaar en de risico's van het dreigement met een rechtszaak voor de community zet...

Ik begrijp het besluit, maar dan moet je niet vervolgens gaan zeggen dat de community op 1 staat..
Dit is idd nog het erge. Maakt iemand daar een opmerking over dan wordt er door de modjes gedreigd of worden de opmerkingen weggehaald.
Worden er terechte vragen gesteld dan wordt er om heen gepraat.

Persoonlijk had ik niets aan het topic maar ik vrees idd ook voor andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:31

Qwerty-273

Meukposter

Sp3dy schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:06:
Dit roept bij mij nog meer vragen op wat er nou precies in die aanklacht stond, was de aanklacht erg vaag, niet onderbouwd of wist niemand binnen Tweakers precies wat er in het topic besproken werd? Was het dan niet beter geweest om Verimatrix om extra uitleg te vragen wat ze precies weg wilden hebben?
Zo'n aanklacht zal bijna in elke geval geschreven worden door een jurist, waarbij men eerder vaag is dan zeer specifiek. Stel je schrijft "Verwijder alles over ons product/technologie of anders..." dan kan je daar later (in een rechtzaak) makkelijk naar terug verwijzen (ook wanneer men later andere gevoelige dingen deeltover andere producten) dan dat je schrijft "Verwijder post 45 en 78". Dat laatse is namelijk heel makkelijk uit te voeren en gaat dan compleet voorbij dat iemand dezelfde informatie (letterlijk of in andere bewoordingen) in post 93 zal posten.
Ook bij het eerste voorbeeld zal je dan waarschijnlijk voortaan elke "nieuwe" post in deze thread maar ook eigenlijk het hele forum moeten onderwerpen aan inspectie of daar toch ook niet bepaalde informatie instaat waar je eerder van hebt aangegeven om dat niet te plaatsen / te verwijderen. Een ander deel van de vage aanklacht is dan het debat of wat wel en niet onder een bepaald product / technologie valt. En tot hoever daar het eigenaarschap bij de klager ligt. Dat is juridisch allemaal lastig en geeft een bepaald bedrijfsrisico waar bepaalde kosten bijhoren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icecreamfarmer schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:08:
[...]

Dit is idd nog het erge. Maakt iemand daar een opmerking over dan wordt er door de modjes gedreigd of worden de opmerkingen weggehaald.
Worden er terechte vragen gesteld dan wordt er om heen gepraat.

Persoonlijk had ik niets aan het topic maar ik vrees idd ook voor andere topics.
Dat is inderdaad precies ook mijn standpunt..
Als een kleine hack (voor zover er uberhaupt hacks gepredict werden) niet meer kan als er een dreigement komt, hoe kunnen we dan nog hier een opendiscussie over beveiliging, techniek en oplossingen voor het omzeilen voor eigen gebruik houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 08:21

grq

DaveFlash schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:12:

Gelukkig heb ik zelf een tv die, naar wat te modden met de firmware, kan opnemen van de HDMI-ingang naar USB-stick/hardeschijf (ook handig bij gamen) en daarnaast gelijk tijdig het beeld van de 2de of 3de HDMI aansluiting kan laten zien.
Ik ben heel benieuwd welke tv dit kan?

Aan de mods: Van welke gebruikers wilden Verimatrix en co gegevens hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door grq op 16-02-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657189

"We laten onze pootjes daarmee niet hangen naar Verimatirx, want de eisen gingen veel verder. Onder meer naar NAW & IP gegevens van posters. Die geven we niet, totdat we daar door de rechter toe worden gedwongen"

Dit is heel eng. Ik mag hopen dat je die logs inmiddels verwijderd hebt? Dat is namelijk niet verboden. En wat je niet hebt kan je niet geven, zelfs als een rechter dat bepaalt.

Thx voor de info trouwens, voortaan gaat m'n proxy aan voor het posten van comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-04 11:27
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij de hele situatie. Ik ben het met IcyK eens dat er een hoop nuttige informatie in het topic stond en ik heb er ook het een en ander van opgestoken. Het is erg jammer dat dat nu ook onbereikbaar is.

Aan de andere kant is het voor mij onmogelijk om te bepalen hoe eenvoudig het is om ergens een knip in het topic te zetten aangezien Tweakers de waslijst met eisen niet wil, kan of mag openbaren.

En als ik dan lees dat zelfs als Tweakers aan de eisen zou voldoen het nog geen garantie zou zijn dat het gezeik klaar zou zijn krijg ik de indruk dat Verimatrix erg ver had willen gaan het is dan vrij makkelijk om te zeggen kom maar op maar daar zijn vaak hoge kosten aan verbonden Ik kan me best voorstellen dat Tweakers geen zin heeft in een rechtstrijd met bijbehorende kosten en daarmee mogelijk het voortbestaan van Tweakers op het spel zetten.

In eerste instantie was ik best teleurgesteld dat er ogenschijnlijk zo makkelijk toegegeven werd en het gebrek aan informatie helpt daar niet bij. Ik denk wel dat het verbergen van het topic iets is wat Tweakers meer kwaad dan goeds gedaan heeft vanuit de community gezien. Voor nu heb ik in elk geval nog genoeg vertrouwen in Tweakers om te blijven komen.

En hoop dat zon snel weer mag schijnen B-)

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Anoniem: 27535 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:53:
[...]
Allereerst hulde voor bovenstaande info, was dat nu zo moeilijk.

Inderdaad, dit kan wel wel eens waar zijn en een valide argument om het topic niet als een gedeelte terug te zetten.

Als de eis inderdaad "vaag genoeg" is; Gooi alle posts over "ons" weg. Op het moment dat je moderatie toepast, neem je daarmee ook een bepaalde verantwoording. Aangezien, dat wat jij laat staan, zeg je mee; Vind ik kunnen, en word het dus ineens Tweakers tegen Verimatrix.

Verder deel ik in de mening dat, of je het nu censuur noemt of niet, deze ontwikkeling toch erg zorgwekkend is.

Er staan op GoT erg veel verschijnende [Het Grote ....] topics, waar je mee je veel grijze dingen mee kunt doen.

[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
Als meneer Sony en of partners hier een soort gelijke blaf brief schrijven?

[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Brein heeft bierdopje.com ook down gekregen aangezien ondertitles ook inbraak maken op auteurs recht. Wat als Brein hier een blaf case maakt?

Popcorn Time - Streamen vanuit torrents
Sony, woef woef woef?

Ziggo Internet TV Streamer
Verimatrix maar weer eens woef?

etc. etc.

Op allemaal, kan een jurist een soort gelijke case in elkaar knutselen, waar de mediagroep waarschijnlijk ook allemaal eieren voor hun geld zouden kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 657189

Lang leve Way Back Machine, onze grote vriend in de strijd tegen dit soort censuur. Zojuist even het topic daar vanaf getrokken. Na 2012 hier en daar een gaatje, maar al met al 41 pagina's kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

j1nx schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Op allemaal, kan een jurist een soort gelijke case in elkaar knutselen, waar de mediagroep waarschijnlijk ook allemaal eieren voor hun geld zouden kiezen.
Breng ze even lekker op ideeën... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk na voor je iets post. Lees het hele topic, en vooral deze laatste waarschuwing : zeef in "Waar is het "IPTV op je HTPC" topic gebleven?"