Vraagje puur uit interesse.
In een ver verleden heb ik ook Ziggo gekeken op mijn PC middels, IIRC toen nog een PCI (dus geen express), tunerkaart in combinatie met TVHeadend, OSCAM etc. Maar wat zijn de voordelen om dit nu nog zelf te doen? Ziggo heeft tegenwoordig IIRC de Go website en daarnaast dan de Go smartphone & tablet app en Go TV app voor Android TV (& Apple TV?). Van @
hardware-lover weet ik dat hij een hele sloot aan Android TV apparaten heeft en dus de Ziggo Go TV app kan gebruiken. Wat zijn dus de voordelen van dit zelf doen? Is de kwaliteit dan substantieel beter, bv? Volgens mij is het in ieder geval zo dat Ziggo zelf al een mindere kwaliteit stream gebruikt voor Go, ten opzichte van Go TV, en Go TV is ook wel iets minder dan het DVB-C signaal direct op de TV. Behoud je met de oplossingen die hier langs komen dan wel echt de originele kwaliteit? Ik neem aan van wel omdat DVB-C ook gewoon een MPEG (SD), h.264 (HD) of h.265 (4K) stream is, waarbij de oplossingen die hier langs komen neem ik aan die stream één op één doorzetten en dus de originele kwaliteit behouden.
En side question. Zijn er nog leuke (budget vriendelijke) oplossingen op dit gebied? Recentelijk de coax kabel uit een TV getrokken omdat daarop zeeer zeldzaam (lineaire) TV werd gekeken, en er al een Nvidia SHIELD aan hangt met de Go TV app. Maar nog eens experimenteren met een eigen ("PC") oplossing kan wel weer eens leuk zijn. Ik heb nog de beschikking over een smartcard reader
(nog wel, paar weken terug in V&A gezet), een moderne CI+ module en een oude Alpacrypt CI module (die meen ik hier gelezen te hebben "beter" is aangezien die 4 streams tegelijkertijd aan kan), en daarnaast nog een "oude" (lees: gekochte) smartcard.
In mijn herinnering werkte de tuner die ik jaren terug gekocht heb niet meer met QAM256 of was er iets met de frequenties (uitzending over frequenties buiten het bereik van de tuner). Dus die kan ik IIRC niet meer inzetten, naast dan in mijn herinnering PCI i.p.v. moderne PCIe.