Het grote Digitenne topic deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.299 views sinds 30-01-2008

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
giant2000 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:49:
[...]

In de volksmond noemen ze Digitenne inmiddels "low-budget tv kijken". B)
:z ach het is hier gewoon nodig voor tele 2 voetbal :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

inVision schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:12:
[...]

Bedoel je echt 66"??? want dat is 167 CM.. dat is HUGE!!!

Ik heb van de week een 100 CM scherm gekocht en zit er op 4,5 meter vanaf, maar vind het beeld goed te doen, tuurlijk zie je soms wel eens wat artifacts, maar niet storend. Ik ben echter geen TV freak, als je een audio en video gek bent is Digitenne niet geschikt.

Voor gewoon normale mensen wel :)
Somszie je wat artifacts? :P

Naja, ik ben heel veel met streaming video bezig en getraind om 'acceptabel' van 'onacceptabel' te scheiden e.d., maar als ik voor mijn plezier kijk dan moet een MPEG2-stream toch echt 4+ Mbit/s hebben. Op een 82cm-tv (2,5 meter afstand) zie je het in ieder geval op de commerciële omroepen goed, die artifacts. 66cm zal wel meevallen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:22:
Naja, ik ben heel veel met streaming video bezig en getraind om 'acceptabel' van 'onacceptabel' te scheiden e.d., maar als ik voor mijn plezier kijk dan moet een MPEG2-stream toch echt 4+ Mbit/s hebben.
Ik keek 4 jaar geleden al HDTV. Ik denk dat ik daardoor nu anders relativeer en minder problemen heb met lage bitrates. Rond de 2 Mbit/s is voor mij net te kijken, 3 Mbit/s heeft de voorkeur, hoger is leuk maar niet echt noodzakelijk.

Vergeleken met HDTV is het toch allemaal bagger. :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mars18
Hoe werkt dat Planet Prime nou precies? Je hebt verschillende themas. maar als bijvoorbeeld van de serie verkeerd verbonden alf 8 uitgezonden wordt op planet prime, is het lastig inhaken. hoe kan je er dan voor zorgen dat je bij het begin van een seizoen kan beginnen ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Mars18 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 23:18:
Hoe werkt dat Planet Prime nou precies? Je hebt verschillende themas. maar als bijvoorbeeld van de serie verkeerd verbonden alf 8 uitgezonden wordt op planet prime, is het lastig inhaken. hoe kan je er dan voor zorgen dat je bij het begin van een seizoen kan beginnen ?
Dat kan dus niet, je moet het doen met wat er uitgezonden wordt, net als dat je het journaal van 2 weken geleden nu niet meer wordt uitgezonden. Je zal moeten zien de dvd's op de kop te tikken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
giant2000 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:47:
[...]

Dat kan dus niet, je moet het doen met wat er uitgezonden wordt, net als dat je het journaal van 2 weken geleden nu niet meer wordt uitgezonden. Je zal moeten zien de dvd's op de kop te tikken.
Dat is wel vervelend dan. Ik zag staan dat ze geef nooit op hebben :P dat was best wel jeugd vermaak vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Weet iemand toevallig of de Topfield huurtuner gelockt is?
De samsung was dit vroeger ook, maar die is nu d.m.v. een software update inmiddels niet meer gelockt. Nu zou die topfield volgens KPN niet gelockt moeten zijn, maar ze geven natuurlijk geen support op kanalen die niet van hun zijn.
Ik heb een binnenantenne, en in Enschede ontvang ik echt een bak duitsers, allemaal FTA.
Echter krijg ik elke keer zwart beeld met de melding: "Service not available".

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228916

MaCe1337 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 10:31:
Weet iemand toevallig of de Topfield huurtuner gelockt is?
De samsung was dit vroeger ook, maar die is nu d.m.v. een software update inmiddels niet meer gelockt. Nu zou die topfield volgens KPN niet gelockt moeten zijn, maar ze geven natuurlijk geen support op kanalen die niet van hun zijn.
Ik heb een binnenantenne, en in Enschede ontvang ik echt een bak duitsers, allemaal FTA.
Echter krijg ik elke keer zwart beeld met de melding: "Service not available".

Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem, gezien de signaal sterkte zou dat gewoon moeten werken hier in Arnhem, dus waarschijnlijk zijn de huurtuners wel gelockt ondanks dat KPN zegt van niet. Maar als het goed is wordt ik straks gebeld door de KPN technische dienst, dan zal ik er nog eens naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Kaoh schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:40:
[...]

Nee.
Het heeft zijn eigen guide die prima werkt. En dan heb je Guide+ toch niet meer nodig.
Ok, maar ik neem niet aan dat ik via de KPN guide mijn harddisk recorder kan programmeren toch?

Trouwens, begrijp ik het nu goed dat je bij Digitenne niet naar de ene zender kan kijken, terwijl een andere zender wordt opgenomen?? Dat is toch enorm onhandig? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Zo het is gekomen, alles aangesloten. voetbal geactiveerd. alleen nu zo firmware update duurt nog al lang..

Maar ik zag bijvoorbeeld L1 Limburg nog niet tussen die zenders hier in Rotterdam. Met digtale tv, is het toch juist mogelijk dat ik regionale zenders uit limburg en friesland kan ontvangen... hoe moet ik dat doen dan ?

Voetbal zou binnen 2 uur geactiveerd worden, maar nu kan ik niet meer rtl 4 en alle andere betaalde zenders kijken,

geen of gecodeerde uitzending,
komt dat daardoor ?

of omdat ik die firm ware update heb gedaan ?
beetje vaag dit

[ Voor 26% gewijzigd door Mars18 op 07-09-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 165469 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:27:
[...]

Ok, maar ik neem niet aan dat ik via de KPN guide mijn harddisk recorder kan programmeren toch?
De EPG wordt niet doorgegeven dus de video moet handmatig of via PDC geprogrammeerd worden. Je zult dus zowel de ontvanger als de video moeten programmeren.
Trouwens, begrijp ik het nu goed dat je bij Digitenne niet naar de ene zender kan kijken, terwijl een andere zender wordt opgenomen?? Dat is toch enorm onhandig? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Een single tuner kan één kanaal decoderen. Je kunt dit kanaal kijken en eventueel opnemen.
Als je een ander kanaal wilt opnemen heb je een twin tuner nodig. Deze heeft een aparte decoder/uitgang voor de TV en de video.
Mars18 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:07:
Maar ik zag bijvoorbeeld L1 Limburg nog niet tussen die zenders hier in Rotterdam. Met digtale tv, is het toch juist mogelijk dat ik regionale zenders uit limburg en friesland kan ontvangen... hoe moet ik dat doen dan ?
Regionale zenders worden alleen in die specifieke regio uitgezonden (m.u.v. AT5).

[ Voor 20% gewijzigd door Icelus op 07-09-2007 14:43 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
.

[ Voor 99% gewijzigd door Mars18 op 07-09-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Icelus schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:41:
[...]
Regionale zenders worden alleen in die specifieke regio uitgezonden (m.u.v. AT5).
AT5 is dan ook geen regionale zender, maar een lokale zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

Mars18 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:07:
Die zijn alleen te ontvangen in respectievelijk Limburg en Friesland.
Als je alle regionalen wilt, dan moet je dus of digitale TV via de kabel nemen, of via de schotel.
Let op: Als je schotel wilt, dan moet je nu een kop hebben die op zowel 19,2o en 23,5o Oost kan, de regionalen zitten nl. op Astra 3 en de gewone zitten op Astra 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189254

Anoniem: 216129 schreef op maandag 03 september 2007 @ 23:40:
[...]

Ik had zelf een single tuner en een Topfield PVR 160 besteld en ik moest 140 euro betalen. De korting van 89 euro krijg je dus meteen.
Hoeveel moest je enkel voor de Topfield PVR 160 betalen?
Ik vraag me namelijk af of ik er ergens minder dan €190 voor hoef te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Erg leuk tot nu toe allemaal. Me ouders vinden nostalgie net ook erg leuk. online kan je de stream ook zien maar goed.

En voetbalkanaal erg leuk :)

12 uur blaauw blaauw kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mars18 op 07-09-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

netblade

Sunrise

Spice doet het hier niet meer, geen beeld en audio blijft deze maar weergeven.

Heeft iemand dat probleem hier ook?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Wat ik nog steeds jammer vind is dat Comedy Central niet wordt uitgezonden!

Ik woon in Dordrecht en wat kan mij AT5/Amsterdam interesseren...

Met Comedy Central vind ik dat NL echt wel een kwaliteitszender erbij heeft gekregen (goede series), maar bij KPN hebben ze er zeker nog nooit over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

netblade schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:48:
Spice doet het hier niet meer, geen beeld en audio blijft deze maar weergeven.

Heeft iemand dat probleem hier ook?
Vanochtend zapte ik er nog langs en werkte het nog :P

(verkapte klacht: Spice is maar 1.5 Mbps ofzo? :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:33:
[...]

Vanochtend zapte ik er nog langs en werkte het nog :P

(verkapte klacht: Spice is maar 1.5 Mbps ofzo? :X)
Planet Prime geluid en beeld loopt niet echt goed. Het geluid loopt enorm voor of achter. maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The_Cure schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 20:26:

Met Comedy Central vind ik dat NL echt wel een kwaliteitszender erbij heeft gekregen (goede series), maar bij KPN hebben ze er zeker nog nooit over gehoord.
Naar mijn mening zuigt Comedy Central hard kont en het kost alleen maar geld waardoor je weer prijsverhogingen zou krijgen. Van mij dus hulde dat KPN het niet in het pakket opneemt. _/-\o_

Wat moet je ook met een zender waarvan de uitzendtijden nooit kloppen? Een tijdje terug heb ik meerdere weken achter elkaar pogingen gedaan om ernaar te kijken en keer op keer miste ik de programma's die ik wou zien (en dan schakelde ik ruim op tijd in). Dat vind ik geen leuke geintjes, voor die troep heb ik geen cent over.

Moet je eens op de satelliet komen kijken. Bij Canal Digitaal hebben we onlangs "Body in Balance" erbij gekregen in het familiepakket. Iedereen kwaad omdat het een vage Duitse kwakzalver-zender is waar geen hond op zit te wachten, maar straks weer wel een goed excuus om de prijs te verhogen. Er zijn een hoop zenders die we graag willen hebben maar juist op deze zit niemand te wachten. En out of the blue hebben we 'm nu. Je leest het goed, wij zijn kwaad omdat we er iets bijkrijgen!

Dan liever KPN, er missen misschien een aantal dingen, maar door het pakket klein te houden kan de prijs ook lekker laag blijven.

En AT5, ach, dat kost geen cent en dat zit toevallig al in de stream.. Dat zal KPN niet bewust in heel NL verspreiden maar zolang er geen goed alternatief voor de avonduren is wat ook weinig geld kost begrijp ik deze keuze van KPN heel goed.

Misschien een idee voor KPN om voor ieder frequentiegebied* de meest bekende/best bekeken lokale zender op te nemen.

* Frequentiegebied: zenders in Almere, Alphen aan de Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Delft, Den Haag, Gorinchem, Gouda, Haarlem, Hilversum, Krimpen aan den IJssel, Lopik, Maarssen, Naaldwijk, Oegstgeest, Rotterdam, Scheveningen, Sliedrecht, Utrecht, Vlaardingen en Wormer. Al deze plaatsen gebruiken dezelfde frequentie (kanaal 24) wat het vrijwel onmogelijk maakt AT5 op één van deze plaatsen te verwijderen. Het zou bijvoorbeeld wel mogelijk zijn in Breda (kanaal 32) AT5 om te ruilen voor een andere zender. Het gevolg is dan wel dat Goes dezelfde zender krijgt.

Snap je dat dit een beetje ingewikkeld is.. Als Goes en Breda nu Comedy Central zouden krijgen staat heel de randstad op z'n kop omdat die het niet krijgen, en leg dit maar eens uit aan je klanten..

Naar mijn mening moeten de lokale zenders gewoon een eigen frequentie krijgen, in de stad waar ze voor uitzenden, en dan met een halve kilowatt ofzo, met QAM16 (of QPSK) en een code rate van 1/2. Op die frequentie hoeft toch maar één TV-zender (en wellicht 1 radio), en ondanks het lage vermogen is je bereik met de soepele instellingen goed zat. Ik meen dat de OLON hier ook naartoe wil, maar ik moet het nog zien gebeuren, tis nogal kostbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 09-09-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Eerder een overeenkomst met AT5, tot 1 oktober loopt die overeenkomst, hopelijk worden ze dan wijs en flikkeren ze dat AT5 eraf, nobody gives a fuck about AT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Weet iemand de status van de nieuwe zendmast Eindhoven?
Deze zou in september klaar zijn.
Sinds een aantal dagen is de ontvangst van bouquet 4 (k 56) zeer slecht, vrijwel onmogelijk.
Gek genoeg zie ik op mijn spectrum analyser een keurig signaal.
Ik vermoed echter dat ik last van storing heb van de zenders Oss of DenBosch, die vanuit mijn lokatie achter de zender Eindhoven liggen en ook op k56 zitten.
Ik woon recht onder Eindhoven, heel dicht bij de grens en gebruik een verikale yagi.

[ Voor 6% gewijzigd door bitli op 09-09-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

bitli: helpt het dan niet als je je yagi een stukje verdraait de verkeerde richting op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:25:
[...]

Naar mijn mening zuigt Comedy Central hard kont en het kost alleen maar geld waardoor je weer prijsverhogingen zou krijgen. Van mij dus hulde dat KPN het niet in het pakket opneemt. _/-\o_

Wat moet je ook met een zender waarvan de uitzendtijden nooit kloppen? Een tijdje terug heb ik meerdere weken achter elkaar pogingen gedaan om ernaar te kijken en keer op keer miste ik de programma's die ik wou zien (en dan schakelde ik ruim op tijd in). Dat vind ik geen leuke geintjes, voor die troep heb ik geen cent over.

Moet je eens op de satelliet komen kijken. Bij Canal Digitaal hebben we onlangs "Body in Balance" erbij gekregen in het familiepakket. Iedereen kwaad omdat het een vage Duitse kwakzalver-zender is waar geen hond op zit te wachten, maar straks weer wel een goed excuus om de prijs te verhogen. Er zijn een hoop zenders die we graag willen hebben maar juist op deze zit niemand te wachten. En out of the blue hebben we 'm nu. Je leest het goed, wij zijn kwaad omdat we er iets bijkrijgen!

Dan liever KPN, er missen misschien een aantal dingen, maar door het pakket klein te houden kan de prijs ook lekker laag blijven.

En AT5, ach, dat kost geen cent en dat zit toevallig al in de stream.. Dat zal KPN niet bewust in heel NL verspreiden maar zolang er geen goed alternatief voor de avonduren is wat ook weinig geld kost begrijp ik deze keuze van KPN heel goed.

Misschien een idee voor KPN om voor ieder frequentiegebied* de meest bekende/best bekeken lokale zender op te nemen.

* Frequentiegebied: zenders in Almere, Alphen aan de Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Delft, Den Haag, Gorinchem, Gouda, Haarlem, Hilversum, Krimpen aan den IJssel, Lopik, Maarssen, Naaldwijk, Oegstgeest, Rotterdam, Scheveningen, Sliedrecht, Utrecht, Vlaardingen en Wormer. Al deze plaatsen gebruiken dezelfde frequentie (kanaal 24) wat het vrijwel onmogelijk maakt AT5 op één van deze plaatsen te verwijderen. Het zou bijvoorbeeld wel mogelijk zijn in Breda (kanaal 32) AT5 om te ruilen voor een andere zender. Het gevolg is dan wel dat Goes dezelfde zender krijgt.

Snap je dat dit een beetje ingewikkeld is.. Als Goes en Breda nu Comedy Central zouden krijgen staat heel de randstad op z'n kop omdat die het niet krijgen, en leg dit maar eens uit aan je klanten..

Naar mijn mening moeten de lokale zenders gewoon een eigen frequentie krijgen, in de stad waar ze voor uitzenden, en dan met een halve kilowatt ofzo, met QAM16 (of QPSK) en een code rate van 1/2. Op die frequentie hoeft toch maar één TV-zender (en wellicht 1 radio), en ondanks het lage vermogen is je bereik met de soepele instellingen goed zat. Ik meen dat de OLON hier ook naartoe wil, maar ik moet het nog zien gebeuren, tis nogal kostbaar.
Comedy Central is goed voor southpark, bij planet prime klopt er nog veel meer niet aan het uitzendschema, staat er dat blauw blauw komt om 0.00 zaterdag avond, komt het helemaal niet, en met die gids geeft die aan wat voor programma er is , maar die is er helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160138

Heb digitenne op een plek in het huis al ongeveer vanaf het begin. Een paar jaar later is de kabel de deur uitgedaan en ook op twee andere plekken digitenne. Heeft wel 3 tuners gekost.... Wat ik hier mis in dit forum is Radio!!!!! De radio-doorgave is tig keer beter dan FM!!! (heb een tuner doorgelust met computer en kan TOP-opnemen en, indienst gewenst, bewerken....) En uiteraard is de radio-ontvangst over de stereo in de woonkamer ook superieur...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 160138 op 09-09-2007 15:49 . Reden: tiepfoutje.. :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 17:03

jelle.

Product Owner
bitli schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:12:
Weet iemand de status van de nieuwe zendmast Eindhoven?
Deze zou in september klaar zijn.
Sinds een aantal dagen is de ontvangst van bouquet 4 (k 56) zeer slecht, vrijwel onmogelijk.
Gek genoeg zie ik op mijn spectrum analyser een keurig signaal.
Ik vermoed echter dat ik last van storing heb van de zenders Oss of DenBosch, die vanuit mijn lokatie achter de zender Eindhoven liggen en ook op k56 zitten.
Ik woon recht onder Eindhoven, heel dicht bij de grens en gebruik een verikale yagi.
Is 20 november geworden, als je het tenminste over die mast in Eindhoven west hebt. Die moet namelijk ook Veldhoven gaan dekken, en als je daar een postcodecheck doet komt 20 november tevoorschijn :)

Nog even geduld dus denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mars18 schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:19:
[...]

Comedy Central is goed voor southpark, bij planet prime klopt er nog veel meer niet aan het uitzendschema, staat er dat blauw blauw komt om 0.00 zaterdag avond, komt het helemaal niet, en met die gids geeft die aan wat voor programma er is , maar die is er helemaal niet
Dan kunnen ze Planet Prime er wat mij betreft ook afkieperen. Zelfs al was het Film1 gratis en voor nop: als de uitzendtijden uit de gids/EPG niet kloppen met wat er op de buis te zien is, dan heb je er gewoon he-le-maal niks aan.

Anders kieperen ze Planet Prime en AT5 (buiten de randstad) eraf, en de bitrate voor de andere zenders omhoog, lijkt me een prima deal, scheelt alleen maar geld aan kosten voor rechten. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 09-09-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit is maar half het juiste topic, maar ik vraag het toch maar: hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C vergeleken met die van Digitenne? Lijkt me eventueel interessant om daar eens naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195479

Zijn er mensen met ervaringen met digitenne in Maastricht of de Belgische grensstreek? Ik woon in Bilzen in België, op ca. 10 km van de DVB-T zendmast in Maastricht.
Omdat in België geen mogelijkheid bestaat om de Nederlandse commerciële zenders ten ontvangen (behalve met een schotel), heb ik enige weken geleden digitenne van KPN uitgeprobeerd. Helaas zonder bevredigend resultaat. Bij KPN kon men mij alleen vertellen dat de werking van digitenne in het buitenland niet gegarandeerd wordt, maar dat in principe in een ruime straal rond Maastricht probleemloze ontvangst zou moeten zijn.
Nu zie ik bij de postcodecheck op de KPN-website dat er in het westelijk deel van Maastricht geen ontvangst mogelijk is, in het oostelijk deel wel.
Komt dit wellicht door de stand van de zendmast? Wellicht is deze op het oosten gericht en betekent het dat gebieden ten westen van de mast (dus ook waar ik woon) niet bediend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACKerMD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2022
Hier vanavond ook maar eens zo'n pakketje gehaald op de koopzondag. Kreeg 't zo mee.. Nou ben ik zelf niet zo'n voetbal-fan en het enige wat die KPN-dodo me kon aanbieden was 'Voetbal d'rbij?', ik dus 'eh, nou nee', maar geen WOORD over Planet Prime [pottedorrie]..

Ook mis ik BBC1,2, [da's wel minder, ben er behoorlijk aan gewend geraakt], NGC niet meer [boehoe] en Comedy Central [ook al klagen mensen hier steen en been over dat ze dat niet missen; vast voetbal/pron-fans :)] ...

Nu wilde ik ook wel NL-4 voor uitzending gemist enzo. Begon die KPN-dodo over 'ja, dan moet je internet+bellen+tv hebben' .. Nou WALG ik van VOiP, en zeker van KPN. Waar je dan 9,95 p.mnd voor moet dokken, ipv de 6,95 nu.

Een zenderuitbreiding zou fijn zijn, zeker als ik hier lees dat AT5 er binnen 3,5 week uitgegooid wordt [maar waar ze wel stellig reclame voor blijven maken] .. Desnoods per kanaal een miniem bedrag met een 'test-periode' per zender. Digitaal kan ALLES, nou, DOE er dan ook wat mee, want nu lijkt het op de regulier kabelboer-aanbiedings-pakketjes zonder de Turkse, Spaanse, Franse en Duitse meuk.

Ontvangst is hier in mijn regio verder prima. Eerste poging zag dat dingetje 0,0 .. na antenne omgedraaid te hebben kreeg ik 'volle bak' aan zenders, nadat ik ipv op 'snel zoeken' de zenderzoekfunctie op 'automatisch' had ingesteld.
Tijdsinstelling was beetje vreemd, ook al stond ie netjes ingesteld op automatisch, bleef ie de +1gmt pakken, terwijl we toch in +2gmt zitten op het moment.

Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat. De laatste paar niet extreem belangrijk, maar na al die PR voor NL4 verwacht je toch wel dat JUIST KPN dat in zijn pakketje opneemt. [Ja, bij de 9,95 met voip volgens die dodo... beetje vreemd dus]

Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid ?

Nou ja, ik heb nog een weekie of 3,5 om het uit te testen, precies tot 't moment dat AT5 eraf geknalt zou worden en er iets{?!] anders voor in de plaats komt. Tot die tijd maar eens met KPN aan de babbel raken ivm de KPN-dodo uit de primafoonwinkel, om na te gaan hoe dat zit met zenderuitbreiding etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
  • Laatst online: 01-06 13:55
Het is zo dat de bandbreedte die KPN mag gebruiken binnen Nederland beperkt is voor Digitenne. Dus Digitaal kan niet alles. Het huidige pakket neemt deze volledige breedte min of meer in. Dus echt zender erbij hoef je niet te verwachten, en naast de optionele "voetbal erbij" zijn er geen extra pakketten.

Het Interactieve pakket van 9,95 is volgens mij ook zonder VOIP te krijgen maar wel alleen met ADSL van KPN, daar heb je meer zenders en beter kwaliteit en meer opties en uitzendig gemist etc.

Digitenne is het mooie goedkope alternatief voor analoge kabel, geen interactiviteit en beperkt zender aanbod, en interactieve tv is het goedkope alternatief voor digitale kabel.
Simpe ;)

En waarom WALG je van VOIP? Ik gebuik het nu al een paar jaar, en inmiddels ok mijn moeder al weer vele maanden zonder klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197442

Anoniem: 195479 schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:51:
Zijn er mensen met ervaringen met digitenne in Maastricht of de Belgische grensstreek? Ik woon in Bilzen in België, op ca. 10 km van de DVB-T zendmast in Maastricht.
Omdat in België geen mogelijkheid bestaat om de Nederlandse commerciële zenders ten ontvangen (behalve met een schotel), heb ik enige weken geleden digitenne van KPN uitgeprobeerd. Helaas zonder bevredigend resultaat. Bij KPN kon men mij alleen vertellen dat de werking van digitenne in het buitenland niet gegarandeerd wordt, maar dat in principe in een ruime straal rond Maastricht probleemloze ontvangst zou moeten zijn.
Nu zie ik bij de postcodecheck op de KPN-website dat er in het westelijk deel van Maastricht geen ontvangst mogelijk is, in het oostelijk deel wel.
Komt dit wellicht door de stand van de zendmast? Wellicht is deze op het oosten gericht en betekent het dat gebieden ten westen van de mast (dus ook waar ik woon) niet bediend worden?
Ik denk dat het te maken heeft met de schaduwwerking van gebouwen of heuvels ofzo. Maastricht ligt in de Maas vallei, laag dus, sommige delen liggen iets hoger (in het oosten richting plateau van Margraten). Ikzelf woon tussen Maatricht en Heerlen in en ik kan Genk en Luik ontvangen !!!. Ook Heerlen, maar Maastricht niet. Dat komt omdat ik op een heuveltje zit en Maastricht laag. (en met laag vermogen dacht ik) Hoe hoger je antenne hoe meer kans. Je zou eigenlijk direct zicht moeten hebben op de antenne-mast. Als er iets tussen zit dan krijg je schaduwwerking. Of je moet via reflecties iets kunnen ontvangen. Een ouderwetse hoge richtantenne op een mast bovenop het dak. (of een KPN buitenantenne let op het pijltje die moet naar de zender wijzen.) Bilzen ligt laag he ? Jammer. Heerlen geprobeerd ? Heerlen zou in Maastricht te ontvangen zijn qua afstand, maar wegens de lage ligging niet: daarom hebben ze er een zwak hulpzendertje bijgezet denk ik. Die KPN-er dacht zeker dat Maastricht op het vlakke Hollandse land lag met zijn advies. Niet alleen de straal om de antenne is het belangrijkste !!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197442 op 10-09-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Sorcerer8472 schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:45:
Dit is maar half het juiste topic, maar ik vraag het toch maar: hoe is de beeldkwaliteit van DVB-C vergeleken met die van Digitenne? Lijkt me eventueel interessant om daar eens naar te kijken :)
DVB-C wint.

simpel ;)

Maar DVB-T is veel goedkoper en zeker acceptabel, binnen de KPN wereld moet je DVB-C vergelijken met IPTV, en dan is het niet zo makkelijk meer aanwijzen wie wint, ik vind IPTV, maar het is erg close, en dan het KPN het prijsvoordeel in zijn zak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:25:
[...]

Wat interesseert mij de lokale zender van Dordrecht... het is eigenlijk wel een goede vervanger voor Comedy Central, je kan er evengoed om lachen. Echt nog 5 minuten ben je die kromme presentators meer dan beu.

Nee lokale zenders zijn pure geldverspilling, ik ben benieuwd naar de kijkdichtheid van die meuk.

En dan dat AT5... je zei dat anders met comedy central ze een uitgebreider pakket krijgen. Nee, bij UPC komt het na Nicklodeon (ComCen) en wordt dus op dezelfde bandbreedte uitgezonden kost dus niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
W3ird_N3rd schreef op zondag 09 september 2007 @ 19:43:
[...]

Dan kunnen ze Planet Prime er wat mij betreft ook afkieperen. Zelfs al was het Film1 gratis en voor nop: als de uitzendtijden uit de gids/EPG niet kloppen met wat er op de buis te zien is, dan heb je er gewoon he-le-maal niks aan.

Anders kieperen ze Planet Prime en AT5 (buiten de randstad) eraf, en de bitrate voor de andere zenders omhoog, lijkt me een prima deal, scheelt alleen maar geld aan kosten voor rechten. :P
Jouw redenatie is dat zenders eraf gekieperd moeten worden omdat de tv-gids niet klopt? _O-

En ook al zou het niet kloppen, bij bijv. Comedy Central heb je in elke reclamebreak wel een uitzendoverzicht wat ze de komende 6 uur uitzenden. En anders is er altijd nog de website van de bepaalde zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
MaCe1337 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:05:
[...]

Die zijn alleen te ontvangen in respectievelijk Limburg en Friesland.
Als je alle regionalen wilt, dan moet je dus of digitale TV via de kabel nemen, of via de schotel.
Let op: Als je schotel wilt, dan moet je nu een kop hebben die op zowel 19,2o en 23,5o Oost kan, de regionalen zitten nl. op Astra 3 en de gewone zitten op Astra 1.
In het extreemste geval kan je de meeste regionalen ook nog streaming ontvangen via internet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Volgens mij staat aan het begin van dit topic
Berichten in de trant van "jammer dat de BBC's er niet bij zitten" zijn echter niet gewenst. Dat deze zenders er niet bij zitten is bekend, dat dat jammer is ook, en het voegt weinig toe aan het topic. Houdt het dus leuk, maar ook nuttig.
Ik vind de discussie over het uitbreiding en/of vervanging van zenders waar maar een beprekte groep naar kijkt een oninteressante discussie hier (Ik wil graag ESPN/ABC voor Amerikaans autoracen). Wil je veel zenders dan moet je DVB-C of DVB-S nemen. Digitenne beperkt zich tot +/- 24 kanalen en dat is méééér dan genoeg voor de prijs van nog geen 7 euro in de maand. En vergeet niet de voordelen van overal tv kunnen kijken, op de boot, vakantieadres, op de zolder, in de kelder, in de badkamer... Nog even en je krijgt B) !!!

[ Voor 32% gewijzigd door giant2000 op 10-09-2007 09:56 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
MACKerMD schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:28:
Ontvangst is hier in mijn regio verder prima. Eerste poging zag dat dingetje 0,0 .. na antenne omgedraaid te hebben kreeg ik 'volle bak' aan zenders, nadat ik ipv op 'snel zoeken' de zenderzoekfunctie op 'automatisch' had ingesteld.
De pijl boven op de antenne dient naar een raam en/of de zendmast gericht te worden.
Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat.
KPN adverteert niet met deze zenders. Het is dus bekend dat deze zenders niet in het pakket zitten.
Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid?
Nee. Het is op dit moment alleen mogelijk het extra voetbalkanaal te nemen. Het tweede kanaal wordt dan gebruikt voor Planet Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Net5 zit wel in het pakket hor ;) Je zult wel een andere zender bedoelen.

Settopboxie heb ik dus wel, ik mis alleen de NL4, BBCs [prime en world wel], NGC, Comedy Central, Net5, en nog wat. De laatste paar niet extreem belangrijk, maar na al die PR voor NL4 verwacht je toch wel dat JUIST KPN dat in zijn pakketje opneemt. [Ja, bij de 9,95 met voip volgens die dodo... beetje vreemd dus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ja, klopt. Echt enorm zot. Wat kan de rest van Nederland boeien wat er in Amsterdam gebeurt? Als het belangrijk is wordt het wel op het journaal uitgezonden toch?

Ik begrijp echt niet waarom KPN ervoor gekozen heeft om AT5 door heel Nederland uit te zenden.

Over de kwaliteit bij mij: ik woon ongeveer 15 km van de zendmast (dat is dus erg dichtbij gezien het feit dat er maar 'een paar' tv masten door Nederland staan). Signaal is desondanks redelijk. Zelfs wanneer ik de binnenontvanger richt naar de mast en voor het raam hou, dan nog is het signaal te zwak om fatsoenlijk MTV of TMF te kijken. Sommige zenders zijn dan wel steady, andere vallen weg of blijven tijdelijk hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door AlbertTCB op 10-09-2007 10:43 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:03
Icelus schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:02:
De pijl boven op de antenne dient naar een raam en/of de zendmast gericht te worden.
Mmm, goed dat je het zegt. Dit was me nooit zo opgevallen eigenlijk, en ik had de antenne dus 90 graden gedraaid staan. Overigens was toen het beeld ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:50:
Volgens mij staat aan het begin van dit topic
[...]
Ik vind de discussie over het uitbreiding en/of vervanging van zenders waar maar een beprekte groep naar kijkt een oninteressante discussie hier
En wie heeft het laatste woord...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164223

Hoe weet je waar de zendmast staat, is er ergens een kaartje (Googe Maps) ofzo?

Zit nu nog in de gratis test periode maar merk dat het geluid af en toe niet synchroon loopt met het beeld. Las ook dat er meer mensen met dit probleem waren.
Wordt dat opgelost? Of blijf je daar af en toe last van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitli
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-01-2020
Bl44t44p schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:46:
[...]
Is 20 november geworden, als je het tenminste over die mast in Eindhoven west hebt. Die moet namelijk ook Veldhoven gaan dekken, en als je daar een postcodecheck doet komt 20 november tevoorschijn :)

Nog even geduld dus denk ik.
Bedankt! Die bedoel ik inderdaad. Ik zit in het middelgroene gedeelte op het plaatje van de postkode check, dat staat voor invulling in het derde kwartaal. Dat is dus kennelijk vertraagd en klopt dus niet.
Ik krijg bij mij als uitkomst dat geen ontvangst mogelijk is maar er wordt geen datum gegeven.(op http://www.kpn.com/web/show/id=76714 ). Waar krijg jij een datum?
Het vreemde is dat ontvangst op alle kanalen prima is, hoge veldsterkte (yagi) en hoge kwaliteit, behalve K56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

jelle.

Product Owner
bitli schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:13:
[...]

Bedankt! Die bedoel ik inderdaad. Ik zit in het middelgroene gedeelte op het plaatje van de postkode check, dat staat voor invulling in het derde kwartaal. Dat is dus kennelijk vertraagd en klopt dus niet.
Ik krijg bij mij als uitkomst dat geen ontvangst mogelijk is maar er wordt geen datum gegeven.(op http://www.kpn.com/web/show/id=76714 ). Waar krijg jij een datum?
Het vreemde is dat ontvangst op alle kanalen prima is, hoge veldsterkte (yagi) en hoge kwaliteit, behalve K56.
Dat is nou precies de reden waarom je ook vooral niet teveel waarde moet hechten aan de postcodecheck. Die datum krijg je bij sommige postcodes in Veldhoven (of Eindhoven-west ofzo)...

Ik denk dus gewoon dat je ontvangst nog beter wordt de komende maanden, maar pin me er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Hier vanavond ook maar eens zo'n pakketje gehaald op de koopzondag. Kreeg 't zo mee.. Nou ben ik zelf niet zo'n voetbal-fan en het enige wat die KPN-dodo me kon aanbieden was 'Voetbal d'rbij?', ik dus 'eh, nou nee', maar geen WOORD over Planet Prime [pottedorrie]..

Ook mis ik BBC1,2, [da's wel minder, ben er behoorlijk aan gewend geraakt], NGC niet meer [boehoe] en Comedy Central [ook al klagen mensen hier steen en been over dat ze dat niet missen; vast voetbal/pron-fans :)] ...

Nu wilde ik ook wel NL-4 voor uitzending gemist enzo. Begon die KPN-dodo over 'ja, dan moet je internet+bellen+tv hebben' .. Nou WALG ik van VOiP, en zeker van KPN. Waar je dan 9,95 p.mnd voor moet dokken, ipv de 6,95 nu.

Een zenderuitbreiding zou fijn zijn, zeker als ik hier lees dat AT5 er binnen 3,5 week uitgegooid wordt [maar waar ze wel stellig reclame voor blijven maken] .. Desnoods per kanaal een miniem bedrag met een 'test-periode' per zender. Digitaal kan ALLES, nou, DOE er dan ook wat mee, want nu lijkt het op de regulier kabelboer-aanbiedings-pakketjes zonder de Turkse, Spaanse, Franse en Duitse meuk.

Tijdsinstelling was beetje vreemd, ook al stond ie netjes ingesteld op automatisch, bleef ie de +1gmt pakken, terwijl we toch in +2gmt zitten op het moment.

Kan er dan ook met een andere smartcard in huidige decoder de zenderhoeveelheid worden uitgebreid ?

Nou ja, ik heb nog een weekie of 3,5 om het uit te testen, precies tot 't moment dat AT5 eraf geknalt zou worden en er iets{?!] anders voor in de plaats komt. Tot die tijd maar eens met KPN aan de babbel raken ivm de KPN-dodo uit de primafoonwinkel, om na te gaan hoe dat zit met zenderuitbreiding etc..
Jij verdiept je totaal niet in de achtergronden van DVB-T/Digitenne (gezien je beweringen hierboven) en dan durf jij het te hebben over een KPN-dodo? Lees eens eerst de voorgaande tpoics door voordat je met deze onzin aankomt, alsjeblieft. Je lijkt wel een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

The_Cure schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:18:
[...]

Wat interesseert mij de lokale zender van Dordrecht...
Daar woon je! Jij persoonlijk hebt er misschien niets mee, maar er zijn ook nog mensen die de lokale zender juist heel erg belangrijk vinden. Genoeg mensen die heel Digitenne niet hoeven door het gebrek aan de lokale zender.
En dan dat AT5... je zei dat anders met comedy central ze een uitgebreider pakket krijgen. Nee, bij UPC komt het na Nicklodeon (ComCen) en wordt dus op dezelfde bandbreedte uitgezonden kost dus niks meer.
Het kost geld aan rechten en maakt Digitenne dus alleen maar duurder.
Jouw redenatie is dat zenders eraf gekieperd moeten worden omdat de tv-gids niet klopt? _O-
Ja. Wat moet je met een zender als je niet weet wat er komt?
En ook al zou het niet kloppen, bij bijv. Comedy Central heb je in elke reclamebreak wel een uitzendoverzicht wat ze de komende 6 uur uitzenden. En anders is er altijd nog de website van de bepaalde zender.
Dat was dus het probleem, de TV-gids klopte niet, de website klopte niet, de EPG klopte niet, er klopte gewoon helemaal niks. Dat zijn voor een professionele TV-zender geen leuke grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 08:41
Anoniem: 164223 schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:21:
[...]

Hier een lijstje met de in gebruik zijnde zenders,
http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Anoniem: 164223 schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:21:
[...]

Zit nu nog in de gratis test periode maar merk dat het geluid af en toe niet synchroon loopt met het beeld. Las ook dat er meer mensen met dit probleem waren.
Wordt dat opgelost? Of blijf je daar af en toe last van houden.
Ik zag laatst een Google Earth file met alle DVBT stations. heb even gezocht: Hier staat die http://www.sat4all.com/fo...17660&an=0&page=0#1417660

In dit forum worden ook problemen gemeld met het niet synchroon lopen van beeld en geluid trouwens zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 210209 op 11-09-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aangezien ik gezegend ben met een vrij goede ontvangst, en een a-technische vrouw, zoek ik een mooie PVR oplossing. Ik weet dat KPN de Topfield met 160 GB schijf verkoopt, is dit een goed apparaat voor zijn geld? Zijn er nog andere merken aan te raden? Het gaat me vooral om de PVR functionaliteit, maar een integrated DVD speler zou ook erg fijn zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Servor op 11-09-2007 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Servor schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 08:30:
Aangezien ik gezegend ben met een ... een a-technische vrouw ...
Als ze maar lekker kookt. d:)b

[ Voor 42% gewijzigd door giant2000 op 11-09-2007 08:46 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210209

Aangezien ik gezegend ben met een vrij goede ontvangst, en een a-technische vrouw, zoek ik een mooie PVR oplossing. Ik weet dat KPN de Topfield met 160 GB schijf verkoopt, is dit een goed apparaat voor zijn geld? Zijn er nog andere merken aan te raden? Het gaat me vooral om de PVR functionaliteit, maar een integrated DVD speler zou ook erg fijn zijn!
Ik heb zelf de Topfiels 160 Gig PVR en het is een heerlijk apparaat. Mijn a-technische vrouwe zweert er nu bij. soms 2 programma's opnemen, 3de kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Anoniem: 210209 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:05:
[...]

Ik heb zelf de Topfiels 160 Gig PVR en het is een heerlijk apparaat. Mijn a-technische vrouwe zweert er nu bij. soms 2 programma's opnemen, 3de kijken.
Niet alleen mijn minder-technische vrouw zweert erbij, ikzelf ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien een idee voor in de OP: dat Digitenne de zenders op circa 2,5 Mbit/s weergeeft, en dat dit bij DVB-C, in ieder geval binnenkort bij Casema, 8 Mbit/s is. Dat is in ieder geval info waar ik naar op zoek zou zijn.

Heb trouwens helemaal nooit problemen met digitenne gehad, ook niet met ontvangst, terwijl ik de antenne in het begin in een hoekje had staan O-) Alleen de koelkast wil soms, als hij aanslaat, de boel even versieren met blokjes en soms een paar seconden stilte.

[ Voor 13% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-09-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 22:06

robbydw

live your life

Zijn er misschien mensen uit Tiel en directe omgeving die al met succes gebruik maken van Digitenne? Volgens de postcode check van KPN is het nog niet beschikbaar, maar diverse winkels in Tiel (waaronder Belcompany) bieden de pakketten al wel aan.

Navraag in deze winkel leert dat het volgens hen al werkt. Wil het echter graag vanuit de praktijk bevestigd heben

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 07:02
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden om Digitenne op je PC (laptop) te ontvangen? Ik heb een Terratec TV-kaartje in mijn desktop, en las ergens in dit topic dat je daar ook Digitenne mee zou kunnen ontvangen. Wie heeft daar meer info over?
Ook ben ik op zoek naar een usb-oplossing, maar wel waar ik een smartcard in kan gebruiken. Bij mijn weten is er enkel een "Aysee" ontvanger op de markt, en de KPN variant hierop (te koop in hun shop voor 170 euro). Zijn er ook andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
A_A_R schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:28:
Wat zijn op dit moment de mogelijkheden om Digitenne op je PC (laptop) te ontvangen?
Daar is een apart draadje over:
Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 30-05 11:35
Wellicht was dit al bekend en dus ter overvloede, maar ik heb het een maandje geprobeerd en ik ga mijn kabelabonnement opzeggen. Nu mijn opmerking: omdat ik van internet provider switchte kreeg ik een nieuw modem (davolink 2020 van Tele2). En op de seconde dat ik dat modem aanzette had ik geen beeld meer. Mijn linksys draadloze router en de oude Livebox van Orange storen niet. Probleem is opgelost door de antenne minimaal 2 meter van mijn modem te verplaatsen en beeld was weer prima. Kennelijk zit er iets in dat modem en dus wellicht in meer netwerkapparatuur wat het signaal stoort. Doe je er voordeel mee.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Iemand al een idee of dat vreselijke AT5 er binnenkort al afgemikt wordt?
Geef mij maar comedy Central.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
netblade schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:59:
Iemand al een idee of dat vreselijke AT5 er binnenkort al afgemikt wordt?
Geef mij maar comedy Central.
Nee laten staan die zooi,

ga eens wat doen kpn aan het achterlopen van geluid./beeld bij de zenders zeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACKerMD
Kaoh schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:01:
Het is zo dat de bandbreedte die KPN mag gebruiken binnen Nederland beperkt is voor Digitenne. Dus Digitaal kan niet alles. Het huidige pakket neemt deze volledige breedte min of meer in. Dus echt zender erbij hoef je niet te verwachten, en naast de optionele "voetbal erbij" zijn er geen extra pakketten.
Was me duidelijk inderdaad. Maar dan maak je toch Bouketje 5-6-7-8 en switch je daar een beetje mee ? iNET-2 komt ook, GPRS is ook aardig rap op het moment en lijkt me stug dat ze dan niet een 'stukkie' d'r bij kunnen zetten voor 'digitenne-2' zeg maar..
Het Interactieve pakket van 9,95 is volgens mij ook zonder VOIP te krijgen maar wel alleen met ADSL van KPN, daar heb je meer zenders en beter kwaliteit en meer opties en uitzendig gemist etc.
Ze bleven zeuren over inet+voip+tv [adsl dan.] ik HEB adsl, wil geen voip.. dus waarom zou het dan moeilijk zijn met zo'n andere 'interactieve' ontvanger met mijn huidige adsl ? iig, is nog mee te leven
Digitenne is het mooie goedkope alternatief voor analoge kabel, geen interactiviteit en beperkt zender aanbod, en interactieve tv is het goedkope alternatief voor digitale kabel.
Simpe ;)
Is inderdaad een LEUK goedkoop alternatief voor ERBIJ, maar NIET als vervanging VAN je voormalige kabel. Zeker niet met de huidige TF**** kastjes die ze er standaard bijleveren. Voor op de camping, op de boot, ergens op een plek waar je geen zin hebt kabels te leggen, is het een prima 'tijdelijk' alternatief om toch de meest bekeken zenders te bekijken.
En waarom WALG je van VOIP? Ik gebuik het nu al een paar jaar, en inmiddels ok mijn moeder al weer vele maanden zonder klachten.
Ik hou er niet van als VOiP 'recorded' kan worden door de provider. Paar van die steekwoordjes ertussen en je hebt de BVD op je dak, nee dank je. Plus, bij JOUW moeder ging het misschien prima, bij mijn oma, vriendin etc ging het NIET van een lijen-dakkie, om nog maar te zwijgen over het om de 44minuut-52sec eraf gekeild te worden midden in een gesprek. .. Nee, VOiP van KPN{!} heeft mij nog teveel kinderziektes dat ik er kinkhoest aan overhou. maar da's offtopic, ging om de digitenne-zooi..

PS. Net5 heb ik wel.. ook al had ik dat eerder vermeld van niet.

PS2.[geen playstation] vandaag kreeg ik een 'return'-call, over mijn klacht en de 'phone'-dodo wilde alsnog mijn klacht aanhoren [?] .. Ik had al gebeld met de reguliere lijn, omdat ik me toch beetje geflest voelde.. De verkoper in de winkel wees me NIET op de kanalen die er waren ['Zie je thuis wel' was zijn opmerking] Ook niet dat er Planet Prime bij het voetbalpakket zat [over het 'voetbal-bij' alsof je bij je Chinees sambal'bij wil] .. ook niet de gereduceerde bedragen voor het DIRECT BIJ AFSLUITEN van digitenne van o.a. een USB tuner. Maar zodra je je printout krijgt zowat op mag r***en uit de winkel met de mededeling dat je er een jaar aan vast zit. Fijn, en ik maar denken dat na al die 'KPN Het Net' reclames ook 'KPN Digitenne' deed aan het 'ten-alle-tijden-opzeggen' .. nou NIET dus...
Volgens 'dodo-1' was mijn klacht/vraag te 'specialistisch' .. en ik vond dat erg vreemd aangezien het hier om normale leveringsvoorwaarden ging waar ik niet van op de hoogte was gebracht in de winkel tijdens de aanschaf van digitenne [plus eventueel een ANDERE receiver.. lees: usb tuner; ik zit immers toch vaker achter de pc als achter de tv; flapjap met usb tuner en onderweg tv kijken had dus leuker geweest]
Hierna wilde hij me doorverbinden met de helldesk.. eh helpdesk van digitaenne... nou voorruit dan maar.. Begon een vrouwelijke dodo mij te beschuldigen van 'ja maar misschien als u niet via bank doet, neemt u de benen met de decoder naar het buitenland' .. WAT zullen we NOU krijgen?! Word ik hier meteen als 'buitenlandse DIEF bejegend' ? Begon ze te schreeuwen{!} dat ik dan maar beter de algemene voorwaarden had moeten lezen VOOR aanschaf... Maar DIE had ik dus NIET gekregen/gelezen/gehoord/verteld gekregen.. Ik werd dus behoorlijk gefrustreerd over dit hele 'KPN Back-Help' gedoe... Een stel vak-onbekwame-dodos die je alleen hun standaard pitch kunnen voorkakelen en zodra je EEN ding vraagt dat niet voorkomt ben je een 'zeikerd' .. Nou, sorry, maar zodra ik nu die kast aanzet geniet ik NIET van digitenne, maar erger ik me dood aan de gedachte dat ALS er nog iets mis gaat met digitenne je van het kassie-naar-de-muur gestuurd zal worden met een partij standaard-opmerkingen die je zelf binnen 5 minuten kan terughalen op diverse basis-internetpaginas. Ik lees hier op tweakers meer als bij hen.

Anoniem: 101536

Wat ik niet begrijp, is dat Digitenne in het begin de suggestie wekte dat na het uitschakelen van de analoge zenders, die vrijgekomen ruimte gebruikt zou gaan worden voor Digitenne.

Bijvoorbeeld voor extra zenders en/of betere beeldkwaliteit.

Het is al een tijdje zo dat die analoge zenders uitgeschakeld zijn, maar de kwaliteit en/of aanbod verbeteren, nee ho maar! Sterker, eerder verslechteren.

KPN, ja, het zijn echt wel dodo's, gaat de vrijgekomen ruimte benutten voor andere diensten, wo DVB-H. Zal ook wel weer een "fantastische" kwaliteit worden.... not....

Het is onzin om te stellen dat er "niet genoeg ruimte zou zijn" want die is er echt wel.
De analoge publieke netten zaten door heel het land op diverse frequenties, je zou dus kunnen aannemen dat al die frequenties gebruikt kunnen worden voor Digitenne.

Amateurs en geldwolven zonder visie zijn het bij KPN!
Van mij mogen ze zo snel mogelijk failliet gaan en opzouten.

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19
Anoniem: 101536 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:01:
Wat ik niet begrijp, is dat Digitenne in het begin de suggestie wekte dat na het uitschakelen van de analoge zenders, die vrijgekomen ruimte gebruikt zou gaan worden voor Digitenne.

Het is al een tijdje zo dat die analoge zenders uitgeschakeld zijn, maar de kwaliteit en/of aanbod verbeteren, nee ho maar! Sterker, eerder verslechteren.

KPN, ja, het zijn echt wel dodo's, gaat de vrijgekomen ruimte benutten voor andere diensten, wo DVB-H. Zal ook wel weer een "fantastische" kwaliteit worden.... not....

Het is onzin om te stellen dat er "niet genoeg ruimte zou zijn" want die is er echt wel.
De analoge publieke netten zaten door heel het land op diverse frequenties, je zou dus kunnen aannemen dat al die frequenties gebruikt kunnen worden voor Digitenne.

Nounou, rustig aan. De afschakeling van de analoge zenders was nodig om uberhaupt genoeg frequenties te hebben voor een landelijk dekkend netwerk. Daarnaast, neem ik aan, is KPN nog steeds bezig deze frequenties te bemachtigen en te kijken hoe deze efficient kunnen worden ingezet. Ik kan mij voorstellen dat landelijke uitrol van het netwerk even voorrang heeft boven de verbetering van de dienstverlening in de randstad.
Geldwolven roepen is leuk, maar die jongens bieden een compleet TV aanbod aan voor 6,95 per maand. Ik geloof dat er geen andere aanbieder bestaat hier in Nederland die het voor zo weinig doet.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 08:41

Nu hebben we te maken met iemand die er verstand van heeft.

Nou het was zo dat er zegge en schrijven drie anologe kanalen uitgezonden werden, NL 1 2 en 3 en soms de regiozender er bij en de radiozenders.
Digitenne is digitaal begonnen met er muxen van te maken en zend 25 TV kanalen en een aantal radio zenders uit, nu is mijn vraag waar zou de ruimte in het net dan moeten zitten??
Het is wel zo dat het net geschikt is voor MPEG4 (een andere compressietechniek) dus een betere kwaliteit zou kunnen als iedereen nieuwe ontvangers koopt, dat zie ik niet direkt gebeuren.
En freqenties worden Europees verdeeld je kunt niet op bijvoorbeeld kanaal 39 gaan uitzenden bij de Duitse grens en dat de Duitsers ook kanaal 39 gebruiken dat gaat storen en dat is niet de bedoeling.

Dus volgens mij is het zo de toegewezen freqenties zijn gebruikt en het net is vol, wachten tot er nieuwe technieken komen.

• The_Cure
Vraagje, hoe kom je van Digitenne af binnen de eerste maand?

Alles weer in de doos doen, terug naar de winkel waar ik het gekocht heb? Heb al wel ee nbrief ontvangen met "welkom bij Digitenne" aangezien ik me telefonisch had aangemeld (anders had ik geen commercielen de eerste maand).

Weet iemand het antwoord hierop, de kpn-site geeft geen uitsluitsel.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
The_Cure schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:05:
Vraagje, hoe kom je van Digitenne af binnen de eerste maand?
Bellen naar de helpdesk en vragen om een retourcode.

• Icelus
  • Niet online
Digitenne heeft dit IIRC nooit aangegeven. Er is door de overheid aangegeven dat de analoge NL123 uit de lucht zouden gaan en dat Digitenne deze zenders Free To Air zou gaan uitzenden om te ‘compenseren’.
De vrijgekomen ruimte is nooit aan KPN verkocht en dus ook niet bruikbaar.
KPN, ja, het zijn echt wel dodo's, gaat de vrijgekomen ruimte benutten voor andere diensten, wo DVB-H.
Met de omschakeling in december 2006 is één van de boeketten gereserveerd voor DVB-H. Ook is een andere MPEG-codering in gebruik genomen.
Het is onzin om te stellen dat er "niet genoeg ruimte zou zijn" want die is er echt wel. De analoge publieke netten zaten door heel het land op diverse frequenties, je zou dus kunnen aannemen dat al die frequenties gebruikt kunnen worden voor Digitenne.
KPN is niet de eigenaar van de etherfrequenties. Deze worden door Het agentschap telecom beheert. Uiteraard zou KPN zo veel mogelijk bandbreedte willen gebruiken.

• giant2000
MACKerMD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:56:
Is inderdaad een LEUK goedkoop alternatief voor ERBIJ, maar NIET als vervanging VAN je voormalige kabel. Zeker niet met de huidige TF**** kastjes die ze er standaard bijleveren. Voor op de camping, op de boot, ergens op een plek waar je geen zin hebt kabels te leggen, is het een prima 'tijdelijk' alternatief om toch de meest bekeken zenders te bekijken.
... en de rest heb ik van de quote afgehaald...
Je komt op mij over als een ontevreden verwend jongetje die zijn zin niet krijgt en blijkbaar alle tijd van de wereld heeft. Voor een gemiddelde tv kijker lijkt me die 24 zenders, inclusief alle commerciele Nederlandse zenders een perfect aanbod en dat voor de prijs van nog geen 7 euro.
Wát wil je allemaal nog meer bij dan? Alsjeblieft, verkoop de Digitenne zooi als je niet tevreden bent en neem lekker DVB-C, DVB-S of ga naar al die duizenden en duizenden onzinnige tv kanalen op internet kijken, kan je lekker dag en nacht op de bank hangen tot je vierkante ogen hebt gekregen. Val ons in elk geval niet meer lastig met je 'dodo' scheldpartijen. :(

2,00 m. + begane grond

• asmi
  • Niet online
aart44 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:40:
En freqenties worden Europees verdeeld je kunt niet op bijvoorbeeld kanaal 39 gaan uitzenden bij de Duitse grens en dat de Duitsers ook kanaal 39 gebruiken dat gaat storen en dat is niet de bedoeling.

Dus volgens mij is het zo de toegewezen freqenties zijn gebruikt en het net is vol, wachten tot er nieuwe technieken komen.
Onderdeel van de digitaliserings-afspraken is ook dat de overspill naar andere landen beperkt gaat worden, zodat het beter mogelijk wordt om in buurlanden dezelfde frequenties te gebruiken. Op de grens zal dat inderdaad nooit kunnen, maar het zal niet meer zo zijn dat een zware Duitse TV-zender een bereik tot in de Randstad heeft en daardoor in heel Nederland een frequentie onbruikbaar maakt.
Veel van die ruimte moet nog gaan vrijkomen. Of die ook werkelijk voor DVB-T ingezet gaat worden is overigens nog maar de vraag.

• -d-
  • Laatst online: 23:02

-d-

Moeilijk he, genuanceerde opmerkingen maken. KPN biedt voor 6.95 per maand een product wat prima waar voor het geld is. Wil je top kwaliteit, veel zenders, etcetera dan zijn er genoeg andere aanbieders.

Anoniem: 227725

robbydw schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:50:
Zijn er misschien mensen uit Tiel en directe omgeving die al met succes gebruik maken van Digitenne? Volgens de postcode check van KPN is het nog niet beschikbaar, maar diverse winkels in Tiel (waaronder Belcompany) bieden de pakketten al wel aan.

Navraag in deze winkel leert dat het volgens hen al werkt. Wil het echter graag vanuit de praktijk bevestigd heben
Gewoon pakketje ophalen bij primafoon en checken of alles redelijkerwijs werkt.
Werkt alles dan abbo aanhouden werkt het niet dan binnen maand opzeggen en retourneren.
Das pas makkelijk

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:41

4POX

Everybody is wired

De Nederlandse ether zit nu eenmaal stampvol. van radio tot marifoon. Van politie tot vliegtuigen. Om nog steeds meer nieuwe toepassingen te brengen gaan we ook steeds hoger in de frequentie band. Met als nadeel dat het schadelijker is en minder bereik heeft.

Je moet er niet aan denken dat je AP op 2,4 GHz op enkele watten gaat zenden. Het apparaat gebruikt notabene dezelfde frequentie als een magnetron.

Wij moeten eenmaal gebruik maken waar wij de beschikking tot hebben. Overal in Nederland is door het afsluiten van het analoge net vier frequenties vrijgekomen. En daarop bundelen ze nu 25 tv zenders en een zootje radiozenders. Daar moeten wij het mee doen en hopen dat er in de toekomst meer frequenties vrij komen. Er zijn plannen om in 2015 het analoge radio netwerk ook naar digitaal te verplaatsen. Dan komt de hele 88-108 Mhz band vrij voor nieuwe toepassingen. Maar dat is nog toekomst muziek en ik zal me er ook flink tegen verzetten.

Waar ik de laatste paar dagen aan zit te denken is hoe de sync problemen ontstaan. Gaat het fout bij de zender of gaat het fout bij de ontvanger. Werkt digitenne net als ADSL dat de informatie wordt opgesplits in allemaal kleine pakketjes en elk pakketje op een kleine frequentieblok wordt verstuurd. En dat door weerkaatsing van het signaal en verschil kan ontstaan. EN dat het fout gaat bij de reconstructie van deze blokjes. Of maakt KPN er een potje van en gaat het al fout bij de zender. Dat is materie waar ik een avondje in moet verdiepen.

Ik heb digitenne nu een maand. Ik ben geen hardcore televisie kijker die alles moet zien. Ik vind het praktisch om af en toe even iets te kunnen zien. Maar 80 % van het gebruik staat die op de radio mode. Vind het erg fijn werken voor die 7 euro per maand. Ik had een paar jaar geleden UPC voor 16 euro per maand. Ik werd door die honden ook nog eens wekelijks gebeld of ik niet er internet, telefonie of digitale televisie naast wilde hebben.

AKA Rinkel weblog

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:20
Echt een super ding _/-\o_
Met de ingebouwde programma gids met 1 druk op de knop opnemen wat je wilt zien, makkelijker kan bijna niet.
Helaas is het nog niet mogelijk als het programma uitloopt dat ie dan door blijft opemen.
Dat moet je dan wel handmatig instellen, dat ie x aantal minuten langer opneemt.

Maar idd 2 programma's tegelijk opnemen en 1 kijken is toch wel ideaal.

Erg tevreden dus :)

• grun93
Marc3l schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:24:
Met de ingebouwde programma gids met 1 druk op de knop opnemen wat je wilt zien, makkelijker kan bijna niet. Helaas is het nog niet mogelijk als het programma uitloopt dat ie dan door blijft opemen.
Dat is me uit het hart gegrepen. Dat begrijp ik idd ook niet. Die techniek hadden we toch al jarenlang, dat programma's beginnen op te nemen door bij aanvang een electronisch signaaltje mee te sturen waardoor het opnameapparaat getriggerd wordt, ipv door botweg de tijd te hanteren zoals die in de gids staat? Je zult maar een programma zijn die na een voetbalmatch geprogrammeerd staat, die na een gelijkspel opeens verlengd wordt.
Ik snap niet dat ze zoiets niet bij Digitenne doen, het zou mijn kijkplezier aanmerkelijk verhogen. Overigens ben ik zeer tevreden met de ontvangst en de kwaliteit van het beeld.

• asmi
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:13:
Waar ik de laatste paar dagen aan zit te denken is hoe de sync problemen ontstaan. Gaat het fout bij de zender of gaat het fout bij de ontvanger. Werkt digitenne net als ADSL dat de informatie wordt opgesplits in allemaal kleine pakketjes en elk pakketje op een kleine frequentieblok wordt verstuurd. En dat door weerkaatsing van het signaal en verschil kan ontstaan. EN dat het fout gaat bij de reconstructie van deze blokjes. Of maakt KPN er een potje van en gaat het al fout bij de zender. Dat is materie waar ik een avondje in moet verdiepen.
Het zendersignaal wordt opgesplitst in digitale audiostroom, videostroom en een ondertiteling/teletekst-stroom. In de stromen zit een synchronisatie verwerkt, zodat achteraf gereconstrueerd kan worden welk stukje beeld, geluid en ondertiteling bij elkaar horen.
Elke stroom is een stroom van bits die in stukjes wordt gehakt. Dat gebeurt voor alle zenders in een boeket tegelijk, een boeket bestaat dus uit een aantal in stukken gehakte stromen voor beeld, geluid, teletekst voor de zenders in het boeket, plus nog wat extra voor bijvoorbeeld de EPG. Deze blokjes stromen worden achter elkaar verzonden op één frequentie, dus als één bitstroom ('multiplex').
Je ontvanger ontvangt dus één bitstroom, moet daar de drie beeld-, geluid- en teletekst-stromen uitvissen van de zender die je wilt kijken, die stromen even bufferen en aan de hand van de synchronisatiesignalen in de stromen het beeld en geluid op het juiste moment vertonen.
Uit wat ik hier zo lees krijg ik de indruk dat er in de TF6000 bij de laatste stap iets fout gaat. Dat het bij sommige zenders meer opvalt dan bij andere zou kunnen komen doordat bij de minder drukke boeketten het beeld en geluid toevallig wat meer tegelijk worden uitgezonden, zodat de ontvangers minder hoeven te corrigeren.

• MACKerMD
giant2000 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:46:
[...]

... en de rest heb ik van de quote afgehaald...
Je komt op mij over als een ontevreden verwend jongetje die zijn zin niet krijgt en blijkbaar alle tijd van de wereld heeft. Voor een gemiddelde tv kijker lijkt me die 24 zenders, inclusief alle commerciele Nederlandse zenders een perfect aanbod en dat voor de prijs van nog geen 7 euro.
Wát wil je allemaal nog meer bij dan? Alsjeblieft, verkoop de Digitenne zooi als je niet tevreden bent en neem lekker DVB-C, DVB-S of ga naar al die duizenden en duizenden onzinnige tv kanalen op internet kijken, kan je lekker dag en nacht op de bank hangen tot je vierkante ogen hebt gekregen. Val ons in elk geval niet meer lastig met je 'dodo' scheldpartijen. :(
Zeker slecht geslapen ?! KPN Digitenne is opgezet voor mensen die GEEN verstand hebben van de hele technische achtergrond. Het gaat me niet om de hoeveelheid kanalen, ook niet om het soort decoder dat erbij geleverd wordt. Mij gaat het puur om de afhandeling van de klanten. Het lijkt mij er eerder op dat jij je eerder druk maakt over de prijs als ik. Bovendien heb ik het volste recht mijn ervaringen te delen over DIGITENNE en niet alleen maar het k**t-kriebelen van KPN, zoals jij blijkbaar graag doet. Zowel de positieve als negatieve ervaringen zul je dan voor je kiezen krijgen. Voortaan het hele stukkie lezen ipv een gedeelte, dan had je geweten dat het mij NIET ging om de kwaliteit, prijs-hoeveelheid_zenders-kwaliteit, daar heb IK niks op aan te merken, maar over de SERVICE verlening/ondersteuning van de desbetreffende aanbieder van het hele pakket.
Neem nog een kop koffie en wordt eerst een goed wakker voor je aan je spelletje gebruikertje-pesten begint.

Anoniem: 70162

MACKerMD schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:56:
Ik hou er niet van als VOiP 'recorded' kan worden door de provider. Paar van die steekwoordjes ertussen en je hebt de BVD op je dak, nee dank je.
da's helaas met elke vorm van telefonie zo :P

en ja: de service van de KPN is dramatisch. maar bekijk het positief: ze doen het al beter dan de oude staats-PTT, en ook beter dan UPC en tele2 enzo :P

• MACKerMD
Anoniem: 70162 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:06:
[...]

da's helaas met elke vorm van telefonie zo :P

en ja: de service van de KPN is dramatisch. maar bekijk het positief: ze doen het al beter dan de oude staats-PTT, en ook beter dan UPC en tele2 enzo :P
Da's ook weer waar. Het KAN nog erger.. :)

• asmi
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:36:
Die techniek hadden we toch al jarenlang, dat programma's beginnen op te nemen door bij aanvang een electronisch signaaltje mee te sturen waardoor het opnameapparaat getriggerd wordt, ipv door botweg de tijd te hanteren zoals die in de gids staat? Je zult maar een programma zijn die na een voetbalmatch geprogrammeerd staat, die na een gelijkspel opeens verlengd wordt.
Ik snap niet dat ze zoiets niet bij Digitenne doen, het zou mijn kijkplezier aanmerkelijk verhogen.
Die techniek heet PDC, en wordt door Digitenne gewoon doorgegeven (zit verwerkt in het teletekst-signaal). Je hoeft alleen maar een ontvanger te vinden die er gebruik van maakt.
Ik vind persoonlijk overigens PDC overbodig geworden omdat je met een PVR niet meer zo hoeft te woekeren met beschikbare ruimte als vroeger met videobanden. Laat gewoon altijd een opname wat langer doorlopen, dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.

• grun93
asmi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:23:
Die techniek heet PDC
[...]
Ik vind persoonlijk overigens PDC overbodig geworden omdat je met een PVR niet meer zo hoeft te woekeren met beschikbare ruimte als vroeger met videobanden. Laat gewoon altijd een opname wat langer doorlopen, dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.
Uiteraard hanteer ik nu, inmiddels door schade en schande wijzer geworden, ook ruime marges bij de programmering. "Overbodig" zou ik het persoonlijk niet noemen, ik noem het liever "slordig", maar dat is persoonlijk dus.

• giant2000
asmi schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:23:
[...]
...dan ben je er ook niet meer afhankelijk van of ze in de studio de PDC-signalen wel goed versturen.
Dat is inderdaad huilen...

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Nee hoor, prima. Maar ik hou niet zo van jouw, laat ik het zo zeggen, "ongepaste" taalgebruik.
KPN Digitenne is opgezet voor mensen die GEEN verstand hebben van de hele technische achtergrond.
Echt? ... en voor de andere systemen moet je dat wel zijn?
Voortaan het hele stukkie lezen ipv een gedeelte
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet: als jij je wat beter verdiept had in het Digitenne avontuur (had de tijd genomen dit forum vooraf te lezen in plaats van na de tijd lopen tieren) dan zag je leven er nu heel anders uit ;)

[ Voor 10% gewijzigd door giant2000 op 12-09-2007 15:01 ]

2,00 m. + begane grond

• Toffifee
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 18:10
Even een hele andere vraag:

Ik woon in Roermond en daar staat een joekel van een zender, als ik bij KPN op de site kijk en mijn postcode invul krijg ik te zien dat er helaas geen digitenne beschikbaar is, en dat er ook nog geen uitrol gepland is..... :'(
Als ik op het kaartje kijk, zit ik volgens mij wél in een donkergroen gebied. :?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? (en dan geen wijs antwoord zoals "volgens mij zit je NIET in donkergroen gebied") Hoe een stad mét 1 van de 4 (dacht ik) limburgse digitale masten géén digitenne kan hebben. 8)7

ik ben benieuwd.

Begin at the beginning, the king said, and stop when you reach the end."

• jelle.

jelle.

Product Owner
Toffifee schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:11:

Ik woon in Roermond en daar staat een joekel van een zender, als ik bij KPN op de site kijk en mijn postcode invul krijg ik te zien dat er helaas geen digitenne beschikbaar is, en dat er ook nog geen uitrol gepland is..... :'(
Als ik op het kaartje kijk, zit ik volgens mij wél in een donkergroen gebied. :?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? (en dan geen wijs antwoord zoals "volgens mij zit je NIET in donkergroen gebied") Hoe een stad mét 1 van de 4 (dacht ik) limburgse digitale masten géén digitenne kan hebben. 8)7

ik ben benieuwd.
Volgens hierzo staat er niets in Roermond hoor :?

• Mars18
trouwens die gids werkt nu wel goed bij planet prime enzo :)

http://banners.bluedome.s...oetbalgids/index_new.html

mooi programma zondag

nav wat ik hier lees ziet het erna uit dat m'n synchronisatie probleem waarschijnlijk aan de Topfield single tuner ligt?
Komt dat ook voor bij de Twin Tuner? en omdat ik wel wat meer mogelijkheden wil.
Kan dat apparaat ook showshiften? zou cool zijn als ik nu eindelijk eens de reclames kan skippen.

Verder lees ik iets over PDC, iemand ervaring of dat betrouwbaar is op digitenne?

Of zijn er mensen met tips voor andere tuners die lekker werken met digitenne en PDC showshift mogelijkheden hebben.
Of bijv. geavanceerder met EPG omgaan, ik zou het bijvoorbeeld lekker vinden als ik door de programmagids (timetable versie) zou kunnen gaan zonder dat de zender steeds meezapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Toffifee schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:11:

ik ben benieuwd.
Ik heb hetzelfde, woon in een dorpje bij Boxmeer langs de snelweg A73. Daar staan ook van die masten. Volgens het kaartje noch de postcodecheck van KPN zit ik niet in het digitenne-gebied.
Bl44t44p schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:21:
[...]

Volgens hierzo staat er niets in Roermond hoor :?
Ook op die website heb ik gekeken, maar daar staat mijn woonplaats (5844 AB) niet bij. Maar ook hier wordt er wel gewoon digitenne aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
the-edge schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:32:
[...]
Ook op die website heb ik gekeken, maar daar staat mijn woonplaats (5844 AB) niet bij. Maar ook hier wordt er wel gewoon digitenne aangeboden.
Het is al vaker gezegt: vergeet die postcodecheck van de kpn site want klopt lang niet altijd.
Op de site hierboven gemeld staan alle zenders incl. sterkte en frequenties die DVB-T in Nederland uitzenden. Er staat ook een Google Earth file bij waat de masten precies staan. Het is dan niet zo moeilijk te bekijken van welke mast jij de signalen kunt ontvangen. Kwestie van proberen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net door een monteur gebeld over de synchronisatie problemen, er wordt gewerkt aan een firmware update. Zijn advies was om m'n proefabo op zeggen en over 2 maand weer eens proberen :)

Op m'n opmerking dat het beeld iets slechter is dan dat van de kabel, zei hij dat het toch echt beter moest zijn WANT het is digitaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Anoniem: 164223 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:19:
Net door een monteur gebeld over de synchronisatie problemen, er wordt gewerkt aan een firmware update. Zijn advies was om m'n proefabo op zeggen en over 2 maand weer eens proberen :)

Op m'n opmerking dat het beeld iets slechter is dan dat van de kabel, zei hij dat het toch echt beter moest zijn WANT het is digitaal......
synchornisatie, je bedoeld dat beeld en geluid niet te gelijk zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19
Anoniem: 164223 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:19:

Neuh, da's een verkeerde opvatting. Aan de ene kant is het beeld beter omdat er geen ruis meer doorheen loopt. Ruis is iets typisch waar analoog signaal last van heeft. Aan de andere kant is er door de lage bitrate en het feit dat 't door de lucht gaat (en het signaal dus niet altijd optimaal is) het MPEG artifacts probleem ontstaan. En die laatste zie je zeker op grote (LCD) schermen goed terug. Je kan dus niet zomaar stellen dat het beeld beter is omdat het digitaal is ;)/

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ Met hem

Als een monteur dat zegt, dan zegt dat iets over zijn kennis van het product en andere vergelijkbare producten. Ik probeer verschillende mensen dikwijls uit te leggen dat digitaal niet altijd beter hoeft te zijn. Het potentieel is er wel om beter te zijn, maar dat is afhankelijk van o.a. de gekozen resolutie en bitrate. Bij digitenne is er nog een extra variabele: atmosfeer condities.
Als je buurjongen z'n brommer start, mis je net even de ontknoping van het o zo 'grappige' rtl boulevard. :r
Dat soort grappen, samen met de te lage bitrates hebben mij doen besluiten om via satelliet te gaan kijken.

Ik heb ook nog analoge kabel liggen thuis. Als ik b.v. ned 1,2 of 3 vergelijk met satelliet, dan vind ik het analoge beeld vaak veel scherper dan van satelliet.
Dat komt voornamelijk omdat Casema het beeld van ned 1,2 en 3 direct via glas uit hilversum trekt en dat op zo'n hoge bitrate doet wat er gewoon beter uitziet dan digitaal via satelliet (en veeeel beter dan digitenne). Ondanks het ruisnivo wat er nog even bijkomt.
Daarintegen, de andere zenders op de kabel (RTL / SBS groep e.d.) haalt casema ook gewoon van satelliet af, en dat is dan ook te zien. De analoge schakel die erachter zit gaat dan wel parten spelen... en dan is rechtstreeks via satelliet kijken toch weer mooier.

Alles kan stuk.

Mars18 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:44:
[...]

synchornisatie, je bedoeld dat beeld en geluid niet te gelijk zijn ?
Yep, gebeurde bij mij zelfs op nld3 ligt dus niet aan een bepaald boeket of hogere frekwenties. Maar waarschijnlijk aan de tuner (Topfield single in mijn geval). Is voor mij de reden waarom ik het zaakje volgende week ga opzeggen.
Jammer, want ik vind dat EPG echt relaxed.

Over analoog vs digitaal, als een monteur dat zo tegen mij zegt neem ik hem meteen al niet meer serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaoh
Het probleem is natuurlijk wel een beetje wat de definitie van "beter" beeld is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb gister mn samsung hd80 digitenne ontvanger opnieuw naar zenders laten zoeken. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid rtl4 rtl5 sbs6 net5 en rtl8 in mn keuzelijst. De zenders worden wel gevonden maar niet opgeslagen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Welke receiver werkt nou het beste met Digitenne? Dus zonder al te veel ruis en problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Xander2000 schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:33:
Ik heb gister mn samsung hd80 digitenne ontvanger opnieuw naar zenders laten zoeken. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid rtl4 rtl5 sbs6 net5 en rtl8 in mn keuzelijst. De zenders worden wel gevonden maar niet opgeslagen. :?
Probeer handmatig de kanalen te zoeken,(kijk op de lijst van KPN welke je moet hebben voor jou regio) druk op OK om op te slaan. Wil dit niet!, ga dan eerst naar fabriek's instellingen en probeer het opnieuw.

mvg drh

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
even een heel klein vraagje,..

is het dan ook mogelijk om digitenne in je auto te bekijken? (totaal niet praktisch) meer voor het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
HyperTrophy schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:20:
even een heel klein vraagje,..

is het dan ook mogelijk om digitenne in je auto te bekijken? (totaal niet praktisch) meer voor het idee
Ja. Digitenne bood dit een aantal jaar terug aan.
KPN heeft nu een draagbare TV met ingebouwde tuner:
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/common/graphics/products/117x132_TV_TFT_711.jpg

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.