KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 232.530 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

even een vraag weet iemand waarom interactieve tv niet overal beschikbaar is??
kijk nu digitaal via @home maar wil wel eens wat anders !!

en via kpn heb je wat extra optie's dat is ook wel weer leuk, ik heb nu een hdmi aansluiting op mijn digitale ontvangeren dat heeft de kpn niet ,(altans de onvanger die ze nu aanbieden) zijn er andere ontvangers die ook geschikt zijn voor interactieve tv? (heb gekeken op motorola en daar zijn wel onvangers met hdmi een harde schijf) maar zijn de geschikt met INTERACTIEVE TV VAN KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:40:
[...]

DaffyD, je hebt nu al een tijdje ITV, hoe is je ervaring nu? Dan vooral denken aan geen verbinding kunnen krijgen, beeldkwaliteit, geluidkwaliteit, vastlopende tuner, resetten modem?
Mijn ervaring tot dus ver ..

In positieve zin zijn de kwaliteit van beeld en geluid ruim voldoende, maar zoals al gezegd kan ik niet met digitale kabel vergelijken aangezien ik gewoon van analoge kabel af kwam. Ook zit alles nog op een 'ouderwetse' breedbeeld aangesloten.
Verdere pluspunten zijn toch wel de HD recorder icm de digitale gids, de online videotheek (alhoewel deze beperkt is) en de andere 'snufjes'.

In negatieve zin zijn de vastlopers van de tuner ongeveer 1 keer in de twee weken, het soms 'verdwijnen' van m'n opnames (na uit en aan zetten zijn ze weer terug).
Wat me ook tegenvalt is dat geadverteerd wordt met 'gratis' digitenne .. je betaalt 3 euro per maand per ontvanger. In mijn ogen dus niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:01:
[...]
Wat me ook tegenvalt is dat geadverteerd wordt met 'gratis' digitenne .. je betaalt 3 euro per maand per ontvanger. In mijn ogen dus niet gratis.
Je kan ook de decoder kopen i.p.v. huren dan betaal je niet de de 3 euro per maand. Ik heb I-tv in de woonkamer en een decoder gekocht voor digitenne (89 euro) voor in de slaapkamer. Ik betaal daar niets extra's voor per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag interactieve tv maar is nog niet beschikbaar in capelle :(

heb toevallig gisteren op een normale tv digitenne gezien en dat zag er zeer scherp uit ! (had het hiervoor op een lcd tv gezien en dan zag je nogal wat blokvorming ) nu wou ik dus digitenne nemen maar helaas kan ik als ik bv 2 maanden later interactieve tv neem niet de kosten per maand weg laten vallen, en zou ik dus nog 10 maanden vast zitten aan digitenne terwijl het bij interactieve tv gratis is ( afgezien van de kosten van de decoder zoals hierboven ) .... jammer hoor zo bind je imho geen klanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Cloudje schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:09:
[...]
Je kan ook de decoder kopen i.p.v. huren dan betaal je niet de de 3 euro per maand. Ik heb I-tv in de woonkamer en een decoder gekocht voor digitenne (89 euro) voor in de slaapkamer. Ik betaal daar niets extra's voor per maand.
Inderdaad, en aangezien ik al Digitenne heb maakt zal het voor mij volledig gratis zijn omdat ik alle decoders al heb.

Wat me nog steeds wel een beetje tegestaat is dat die ontvangers en modems vastlopen. Ik wil het ook voor m'n ouders bestellen, maar voor hun is het niets als ze iedere keer die dingen moeten resetten...dat is juist de reden om weg te gaan bij UPC (die decoder loopt ook steeds vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

VFRRijder schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:52:
[...]

Inderdaad, en aangezien ik al Digitenne heb maakt zal het voor mij volledig gratis zijn omdat ik alle decoders al heb.

Wat me nog steeds wel een beetje tegestaat is dat die ontvangers en modems vastlopen. Ik wil het ook voor m'n ouders bestellen, maar voor hun is het niets als ze iedere keer die dingen moeten resetten...dat is juist de reden om weg te gaan bij UPC (die decoder loopt ook steeds vast).
Ik heb i-tv nu 2 maanden maar nog geen een keer de EB of de i-tv ontvanger hoeven te resetten hoor. De stroom is er weleens af geweest maar door andere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik vraag mij af of ik wel interactieve tv van kpn kan nemen. Ik heb momenteel een orange adsl verbinding, maar ik zou graag gebruik willen maken van de huidige aktie van kpn. Is het nu of in de nabije toekomst mogelijk om met een andere dan kpn of planet internetverbinding gebruik te maken van interactieve tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:56
Spurlie schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:09:
Ik vraag mij af of ik wel interactieve tv van kpn kan nemen. Ik heb momenteel een orange adsl verbinding, maar ik zou graag gebruik willen maken van de huidige aktie van kpn. Is het nu of in de nabije toekomst mogelijk om met een andere dan kpn of planet internetverbinding gebruik te maken van interactieve tv?
Tja, ik zit bij HetNet en die antwoordde me laatst dat het waarschijnlijk voor hun in het begin van 2008 zal worden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
Spurlie schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:09:
Nee, het is een product dat nogal specifieke instellingen nodig heeft om te kunnen werken, op dit moment is het dus nog niet mogelijk. In de nabije toekomst verandert dit dus ook niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ok, dan houd het voor mij op helaas. Dan moet ik toch voor digitaal van @home gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Even ter info (vooral voor DaffyD :)), vandaag maar weer eens een aanvraag gedaan, poging 4, hopen dat ik er dit keer doorheen kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VFRRijder schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:53:
Even ter info (vooral voor DaffyD :)), vandaag maar weer eens een aanvraag gedaan, poging 4, hopen dat ik er dit keer doorheen kom!
Hahaha .. veel succes! 8)7 8)7 8)7

En blijf ze op hun huid zitten kom je de meest gekke dingen tegen en alle e-mails bewaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een tip voor iedereen.

ik heb pas geleden via internet een aanvraag gedaan voor internetplusbellen en interactieve tv.
na een week heb ik gebeld naar kpn, en bleek mijn order niet in de computer te staan.

Ik ben van de week naar de primafoonwinkel gegaan,. en opnieuw een aanvraag gedaan.
Ik kreeg meteen gratis een philips dect telefoonset mee (3 telefoons).
vandaag naar kpn gebeld,. en mijn oder staat nog steeds niet in het systeem !

Nou,. vandaag maar even een paar primafoonwinkels af om zo'n gratis philips dect setje op te halen denk ik dan........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:40:
even een tip voor iedereen.

ik heb pas geleden via internet een aanvraag gedaan voor internetplusbellen en interactieve tv.
na een week heb ik gebeld naar kpn, en bleek mijn order niet in de computer te staan.

Ik ben van de week naar de primafoonwinkel gegaan,. en opnieuw een aanvraag gedaan.
Ik kreeg meteen gratis een philips dect telefoonset mee (3 telefoons).
vandaag naar kpn gebeld,. en mijn oder staat nog steeds niet in het systeem !
Order staat waarschijnlijk wel in het systeem, maar ze kunnen het niet vinden. Ik had precies hetzelfde, en toen uiteindelijk werden ze kwaad op mij omdat ik 3 orders in het systeem had staan??? Toen ze mijn orders opeens wel konden vinden, viel me op dat er toen volgens mij naar een 2e lijn is gebeld.....misschien daar eens naar vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Als je nu een IPB-aansluiting heb van KPN 3000/512. Is het dan zo dat je internetsnelheid als je interactieve tv aanvraagt wordt geüpgradet naar een 20 mbit lijn? en je upload ook omhoog?
En is dat dus gewoon beschikbaar als je niet tv-kijkt, maar gewoon internet?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:41
ekko schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:50:
En is dat dus gewoon beschikbaar als je niet tv-kijkt, maar gewoon internet?
De snelheid gaat omhoog maar niet naar 20 mbit (in jouw geval waarschijnlijk ~9 mbit) en de extra mbits zijn niet voor je internetverbinding maar alleen voor itv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb internetplus bellen + interactieve tv aangevraagd .

In mijn wijk kan ik met alle adsl providers maximaal 4mb internet krijgen.
Hoe kan het dan dat ik toch internetplusbellen (3mb) en interactieve tv ( 2x 4mb) krijgen ??

Gaat dit wel lukken denken jullie ?

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:56:

Hoe kan het dan dat ik toch internetplusbellen (3mb) en interactieve tv ( 2x 4mb) krijgen ??

Moeilijk te zeggen, woon je minder dan 2 km van de centrale? Kun je checken via diverse DSL-checks van bijv bbned.
Afromen van de ADSL-markt is een woord waar je aan kan denken, kan ook zijn dat je een ADSL1-centrale hebt, maar dan zou je niet door de check komen.
Wacht de aanvraag even af en je weet het :)

specs

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 12:43
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:56:

Pin me er niet op vast, maar volgens mij zetten ze je lijn dan om in adsl2+. Ik heb iig ook 3 mbit adsl en iTV en heb daarvoor 12mbit gekregen. Maximaal haalbaar is nu 21mbit (?) hier... dat was daarvoor niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
p.m. schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:36:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij zetten ze je lijn dan om in adsl2+. Ik heb iig ook 3 mbit adsl en iTV en heb daarvoor 12mbit gekregen. Maximaal haalbaar is nu 21mbit (?) hier... dat was daarvoor niet zo.
Hmmz, ik heb dus nu Tiscali 12Mbit, waar ik 7Mbit van overhoud.

Ik twijfel tussen Telfort 20Mbit of KPN 3Mbit + Mine... is 3Mbit nog een beetje te doen anno 2007?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
THE_BASE schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:32:
[...]
Ik twijfel tussen Telfort 20Mbit of KPN 3Mbit + Mine... is 3Mbit nog een beetje te doen anno 2007?
Tja, dat ligt helemaal aan jezelf....wat je doet met je verbinding. Ik heb er genoeg aan (beetje surfen, gamen en soms wat downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje :) je kan de set top box aansluiten op je versterker, fijn, ik heb dus dts en de hele mik mak enzo :) Stereo zal nog wel meegezonden worden he (duh...) maar hoe zit dat als je online films bestelt ? is het dan ook gewoon stereo of kan je nog kiezen enzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-05 22:20
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:50:
even een vraagje :) je kan de set top box aansluiten op je versterker, fijn, ik heb dus dts en de hele mik mak enzo :) Stereo zal nog wel meegezonden worden he (duh...) maar hoe zit dat als je online films bestelt ? is het dan ook gewoon stereo of kan je nog kiezen enzo ?
Normaliter wordt er geen surround doorgestuurd. Bij films heb ik dit ook nog niet gemerkt. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op maandag 19 november 2007 @ 07:53:
[...]

Normaliter wordt er geen surround doorgestuurd. Bij films heb ik dit ook nog niet gemerkt. Wellicht dat iemand dit kan bevestigen.
Als je meer dan stereo wilt, zul je de ontvanger via S/PDIF aan moeten sluiten. De films kunnen aangeboden worden met surround sound, dit is beperkt tot 5.1 dolby.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
In Enschede krijgen we Glasnet van KPN (inmiddels aangevraagd :)). Nou komt IPTV van KPN daar als het goed is op niet al te lange termijn na de ontsluiting van het netwerk ook op beschikbaar. Bij het informatiepunt hier in de buurt vertelde de medewerker verder dat KPN ook een gratis variant van digitale TV via ADSL/Glasnet zou krijgen waarbij je alleen de decoder betaalt en dan het standaard zenderpakket digitaal kunt ontvangen. Eigenlijk hetzelfde dus als @Home nu ook doet met TV Digitaal Basis, dat kost ook niks extra's per maand.

Ik kan er alleen helemaal niks over vinden ... weet iemand daar iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Loekie schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:27:
[...]

Als je meer dan stereo wilt, zul je de ontvanger via S/PDIF aan moeten sluiten. De films kunnen aangeboden worden met surround sound, dit is beperkt tot 5.1 dolby.
Ik heb de ontvanger via optische kabel aangesloten op m'n surround installatie, echter ik heb de blauwe lamp (5.1 surround) nog nooit zien branden. Hetgeen duidt op geen surround doorgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
simonanton schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:25:
[...]

Ik heb de ontvanger via optische kabel aangesloten op m'n surround installatie, echter ik heb de blauwe lamp (5.1 surround) nog nooit zien branden. Hetgeen duidt op geen surround doorgifte.
Volgens mij wordt gewoon Dolby Surround (ProLogic) meegestuurd. Dan is jou receiver zo slim om dat te splitten over je achterspeakers. Maar jou lampje gaat waarschijnlijk alleen branden als er Dolby DIGITAL aanwezig is, en dat wordt volgens mij niet meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:12:
Ik wil ook graag interactieve tv maar is nog niet beschikbaar in capelle :(

heb toevallig gisteren op een normale tv digitenne gezien en dat zag er zeer scherp uit ! (had het hiervoor op een lcd tv gezien en dan zag je nogal wat blokvorming ) nu wou ik dus digitenne nemen maar helaas kan ik als ik bv 2 maanden later interactieve tv neem niet de kosten per maand weg laten vallen, en zou ik dus nog 10 maanden vast zitten aan digitenne terwijl het bij interactieve tv gratis is ( afgezien van de kosten van de decoder zoals hierboven ) .... jammer hoor zo bind je imho geen klanten..
Voor zover ik weet; is het zo dat wanneer je digitenne hebt en je neemt daarna I-TV dat je digitenne abonnement gewoon naar 0 euro gaat. Je betaalt dan alleen nog een huurtuner á €3,- per stuk mocht je die hebben.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Spiral schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:58:
[...]
Voor zover ik weet; is het zo dat wanneer je digitenne hebt en je neemt daarna I-TV dat je digitenne abonnement gewoon naar 0 euro gaat. Je betaalt dan alleen nog een huurtuner á €3,- per stuk mocht je die hebben.
Dan moet je Digitenne abonnement al wel een jaar oud zijn, vergeet dit niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
VFRRijder schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:44:
[...]

Dan moet je Digitenne abonnement al wel een jaar oud zijn, vergeet dit niet!
Mijn digitenne abbo was absoluut nog geen jaar oud, maar had al wel ruim een jaar iptv. Digitenne is na aantal maanden omgezet naar gratis abbo, ondanks dat ik nog geen jaar Digitenne heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra ik mijn pakketje heb ga ik het maar eens vragen , anders moet ik (heb nu een maand proef ) dat ding terug sturen, anders zit ik er een jaar aan vast.. .dat zou te zot voor woorden zijn.

Wel handig dat de ene kant van Kpn / planet niet weet wat wel , cq niet kan en je opeens wel iptv kan krijgen, terwijl ik 2 dagan daarvoor nog nul op mijn borjde kreeg... burocraten !

Wel mischien moeten we maar eens gaan vragen om dolby digital geluid ! mooie meerwaarde t.o.v andere digitale aanbieders lijkt me zo :)

geen flauw idee hoe dat eigenlijk in america geregeld is met digitale tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
^^^ lees ff boven ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
simonanton schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:18:
[...]

Mijn digitenne abbo was absoluut nog geen jaar oud, maar had al wel ruim een jaar iptv. Digitenne is na aantal maanden omgezet naar gratis abbo, ondanks dat ik nog geen jaar Digitenne heb.
Bij jou is de volgorde andersom. Maar KPN geeft zelf aan dat je als je nu eerst Digitenne hebt (en nog in je jaar contract zit) en dan ITV aanvraagd, je Digitenne abonnement niet omgezet kan worden naar het gratis abonnement.

Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar wel handig om even aan te denken want het zou zonde zijn als je dan nog een jaar Digitenne moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, heb het kastje nu anderhalve week in huis, zit nog in de proef fase, maar als het echt zo moet stuur ik het terug, ... kan ik weer een nieuwe halen en dan is het wel weer goed, hoezo omslachtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Typisch KPN. Alles volgens protocol. Wijkt het iets af, dan... Maar goed. Zo wilde ik IPB Basic met IPTV (Mine). Ik had al IPB Lite met IPTV. Nee meneer, dat ondersteunen we niet. Nu wist ik dat dit weleens werd doorgevoerd. Goed halfuur aan lijn gehangen. 5 mensen gesproken. De 6e zou het doorvoeren. Wat denk je? Nee meneer, we kunnen dit niet in het systeem doorvoeren. Dat is afgeschermd. Teveel problemen mee gehad. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
simonanton schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:19:
Typisch KPN. Alles volgens protocol. Wijkt het iets af, dan... Maar goed. Zo wilde ik IPB Basic met IPTV (Mine). Ik had al IPB Lite met IPTV. Nee meneer, dat ondersteunen we niet. Nu wist ik dat dit weleens werd doorgevoerd. Goed halfuur aan lijn gehangen. 5 mensen gesproken. De 6e zou het doorvoeren. Wat denk je? Nee meneer, we kunnen dit niet in het systeem doorvoeren. Dat is afgeschermd. Teveel problemen mee gehad. Zucht.
Tja KPN verdient z'n geld niet met 5 klanten met speciale wensen ;)
Aan de andere kant, als je wel geholpen wordt met je speciale wens en het gaat niet goed(want daarvoor zijn die regels bedacht) dan klaag je ook op KPN. ;)
Wat je zou kunnen doen is in de EB kijken wat je aan snelheid krijgt, welke afstand je tot de centrale hebt via een dsl-check van bijv bbned. Als je genoeg snelheid overhoud kun je zelf dan 'downgraden' naar lite of basic, hierna weer aanvragen. Het wordt alleen bij de lichtste 2 abo'a aangeboden nl.

[ Voor 11% gewijzigd door Loekie op 20-11-2007 09:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wouter! schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:17:
In Enschede krijgen we Glasnet van KPN (inmiddels aangevraagd :)). Nou komt IPTV van KPN daar als het goed is op niet al te lange termijn na de ontsluiting van het netwerk ook op beschikbaar. Bij het informatiepunt hier in de buurt vertelde de medewerker verder dat KPN ook een gratis variant van digitale TV via ADSL/Glasnet zou krijgen waarbij je alleen de decoder betaalt en dan het standaard zenderpakket digitaal kunt ontvangen. Eigenlijk hetzelfde dus als @Home nu ook doet met TV Digitaal Basis, dat kost ook niks extra's per maand.

Niemand is hier bekend mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:20:
[...]

Niemand is hier bekend mee :?
Lijkt me een beetje stug, als ik hier glasvezel krijg neem ik zoieso digitale tv (nu niet genoeg bandbreedte op het stroink)

Maar misschien dat als je inderdaad een planet/kpn abo hebt dat je dan bijvoorbeeld bij de tv's boven alleen een tuner hoeft neer te zetten voor het standaard pakket. Maar helemaal gratis dat signaal rond sturen naar iedereen lijkt me een beetje stug.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Flappiewappie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:
[...]

Lijkt me een beetje stug, als ik hier glasvezel krijg neem ik zoieso digitale tv (nu niet genoeg bandbreedte op het stroink)

Maar misschien dat als je inderdaad een planet/kpn abo hebt dat je dan bijvoorbeeld bij de tv's boven alleen een tuner hoeft neer te zetten voor het standaard pakket. Maar helemaal gratis dat signaal rond sturen naar iedereen lijkt me een beetje stug.
Ja, maar het basispakket digitale-TV zou gratis zijn volgens de betreffende medewerker. Het pakket wat nu bestaat kost minimaal 10 Euro per maand.

@Home doet precies hetzelfde, die biedt het standaardpakket ook gratis aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 20-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Wouter! schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:30:
[...]

Ja, maar het basispakket digitale-TV zou gratis zijn volgens de betreffende medewerker. Het pakket wat nu bestaat kost minimaal 10 Euro per maand.

@Home doet precies hetzelfde, die biedt het standaardpakket ook gratis aan.
Weet het niet zeker, maar biedt @Home niet het digitale basispakket gratis aan? Dat houdt in dat je alsnog € 15 ofzo betaald voor de standaard analoge doorgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
VFRRijder schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:12:
[...]

Weet het niet zeker, maar biedt @Home niet het digitale basispakket gratis aan? Dat houdt in dat je alsnog € 15 ofzo betaald voor de standaard analoge doorgifte.
Dat wel ja, maar daar betaal ik straks ook voor aan KPN. D'r komt namelijk zo'n omvormer van glasvezel naar coax in de meterkast en KPN gaat die kanalen doorgeven. Dan blijft 't echter nog steeds deels analoog en dat wil ik op in elk geval één TV liever niet. De kosten voor die TV-aansluiting via KPN (of één van de andere aanbieders op het glasvezelnetwer) zijn ook ongeveer 15 Euro. Natuurlijk kan ik het digitaal krijgen, maar ik hoef al die interactieve zaken er eigenlijk niet bij. Ik heb alleen belang bij het basispakket en betaal dan dus liever niets (of minder) i.p.v. 10 Euro voor zaken die ik niet gebruik.

Zou 't dan misschien zo zijn dat de mogelijkheid waar ik naar vroeg alleen voor KPN Glasnet aansluitingen geldt?

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 20-11-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Nou, weer een hoofdstuk in m'n aanvraag. Wordt vanmiddag gebeld door de KPN (mijn fout, weet z'n naam niet!), hij zag m'n order, maar deze was verkeerd vanaf Planet doorgegeven, of ik Planet kon informeren dat ze de order moeten herstellen. Op zich vreemd dat ik Planet moet bellen, maar OK, het lijkt erop dat het zou gaan werken, dus ik Planet bellen.

Wat denk je????? Nee meneer, er staat geen order in het systeem, we zullen 'm opnieuw aanvragen????? Kon me toen even niet echt inhouden (ik bleef wel netjes!). Begin me steeds meer af te vragen of ik nog wel bij Planet moet blijven, misschien even de overstap naar KPN zelf overwegen.

Maar dit is toch echt ongelooflijk??

Wordt vervolgd.....

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
ben zo blij dat ik niks meer met KPN te maken heb. Vind Tele2 (waarvan je juist drama verwacht) vele malen beter in mn huidige telefoon en internet pakket voor een 5 euro minder dan via KPN Direct en heel veel sneller en eigenlijk ook stabieler. Jammer dit soort verhalen te lezen over KPN's interactieve tv. Zou graag ter zijner tijd nemen maar helaas alleen mogelijk als koppelverkoop samen met KPN internet. Vind ook spijtig dat kabel providers overigens zelfde doen met verplicht kabel tv om internet/bel af te nemen.

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb nu kabel (analoog) van UPC, maar wil van UPC af.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen Interactieve TV van KPN (ik heb al een InternetPlusBellen abonnement) of satelliet.

Bij KPN heb je het voordeel van interactieve tv, maar bij satelliet heb je weer een aantal zenders die niet via de KPN te zien zijn (en andersom natuurlijk ook).

Mijn vraag: bestaat er een decoder/tuner die zowel het satelliet signaal maar ook het KPN signaal aankan? (is IPTV van KPN hetzelfde als dvb-t?).

Ik zoek bij voorkeur een tuner met de volgende mogelijkheden:

- Met harde schijf
- Met HDMI (of minimaal component)
- het liefst 2 tuners

• Wouter!
tijs67 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 09:53:
Ik heb nu kabel (analoog) van UPC, maar wil van UPC af.

Nu zit ik sterk te twijfelen tussen Interactieve TV van KPN (ik heb al een InternetPlusBellen abonnement) of satelliet.

Bij KPN heb je het voordeel van interactieve tv, maar bij satelliet heb je weer een aantal zenders die niet via de KPN te zien zijn (en andersom natuurlijk ook).

Mijn vraag: bestaat er een decoder/tuner die zowel het satelliet signaal maar ook het KPN signaal aankan? (is IPTV van KPN hetzelfde als dvb-t?).

Ik zoek bij voorkeur een tuner met de volgende mogelijkheden:

- Met harde schijf
- Met HDMI (of minimaal component)
- het liefst 2 tuners
DVB-T (Terrestrial) is bijvoorbeeld digitenne, Die signalen worden uit de lucht gehaald dus. IPTV gaat via één of andere internetverbinding. Twee verschillende technieken. Satelliet is DVB-S, dus dan haal je er al een derde standaard bij ...

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 22-11-2007 11:54 ]

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Wouter! schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:53:
[...]

DVB-T (Terrestrial) is bijvoorbeeld digitenne, Die signalen worden uit de lucht gehaald dus. IPTV gaat via één of andere internetverbinding. Twee verschillende technieken. Satelliet is DVB-S, dus dan haal je er al een derde standaard bij ...
Ik heb het over 2 technieken, Interactieve tv van KPN (via adsl) en over satelliet ontvangst.
En wat mijn vraag betreft, ik weet dat er ontvangers zijn die bijvoorbeeld zowel kabel (dvb-c) als satelliet (dvb-s) aankunnen. Ik wil graag weten of er ook zoiets bestaat die het signaal van Interactieve tv van KPN, maar ook het satelliet signaal aankan.

• Loekie
DVB-C en S verschillen voornamelijk op de manier van coderen en gebruikte sleuteltypen. Transport is ruwweg hetzelfde.
IPTV is duidelijk anders en wordt anders gecodeerd...
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar Interactieve TV is een dienst, geen product. Om gebruik te maken van die dienst heb je een KPN-lijn en een geschikte decoder nodig, die levert KPN dan ook aan je.

specs

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34

Tacoos

i am i

Afgelopen dinsdag ontving ik eindelijk mijn brief met aanmeld gegevens, terwijl de decoder al sinds zaterdagmiddag in de gang stond te wachten.....
Eea aansluiten stelt nix voor en alles werkte dan ook direct. Het geluid gaat via de scart van decoder naar TV en dan via de line out van de TV naar de surround receiver. Echter, om de een of andere reden ligt dan het ingangsniveau voor m'n receiver net wat te hoog, want het geluid klinkt veel harder dan via normale tv en is ietwat overstuurt en schel.
Ga vanavond proberen om het via de tulp aansluitingen rechtstreeks van decoder naar receiver te sturen. Hopelijk overstuurt 'ie dan niet.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Naja, het wordt met de dag gekker. Vandaag gebeld door HetNet die mijn klacht in behandeling hadden. Raar, ik zit bij Planet, maar goed, het is ook van KPN.

Wat werd mij nu verteld?? ITV is niet leverbaar op mijn adres.....daardoor verdwenen de orders meteen uit het systeem. Nou, lekker handig dan omdat elke check die ik deed (en ook de verkoop medewerker) altijd aangaven dat het wel mogelijk is.

Maar dan nog een vraag over de ontvangstbevestiging voor diegenen die 'm wel gehad hebben. Wat staat hier in? Want ik kreeg vandaag wel een brief van Planet met onderwerp "Ontvangstbevestiging". Maar ik heb geen idee waar dit over gaat omdat er niets over ITV in staat, dus ga er vanuit dat dit over m'n klacht ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me zojuist een Sony KDL-40x3500 LCD TV aangeschaft. Fantastisch apparaat.
Beschikt ook over een eigen tuner.
Kan ik nu zonder settopbox ITV ontvangen? En zo ja wat moet ik dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:08:
Ik heb me zojuist een Sony KDL-40x3500 LCD TV aangeschaft. Fantastisch apparaat.
Beschikt ook over een eigen tuner.
Kan ik nu zonder settopbox ITV ontvangen? En zo ja wat moet ik dan doen?
Nee, het ding heeft een DVB C/T tuner, met een smartcard zou je wellicht digitenne kunnen gebruiken of digitale kabel. Geen IPTV dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan zou je ook een CAM module moeten hebben als ik me niet vergis.

[/quote]
De smartcards die KPN levert bij de Digitale Ontvangers kunt u ook gebruiken in enkele andere Digitale Ontvangers die voor DVB-T-ontvangst geschikt zijn. De smartcards werken niet op een digitale kabelontvanger. Op uw ontvanger moet "Digital Terrestrial" vermeld zijn. Niet alle "Digital Terrestrial" Receivers werken met een smartcard van KPN. Sommige hebben namelijk geen conax (access systeem en beveiliging) en andere hebben een cam lock (= sim lock voor receivers). Of een tuner geschikt is kunt u het beste vragen aan uw leverancier. Ook moet u in het bezit zijn van een 5 V binnenantenne die op uw ontvanger kan worden aangesloten.

Met de smartcards van andere aanbieders van Digitale Televise kunt u geen gebruik maken van de Digitale Ontvangers van KPN. De Digitale Ontvangers van KPN zijn voorzien van een cam lock. Een cam lock is hetzelfde als een sim lock op uw mobiele telefoon.

U kunt losse smartcards (maximaal drie per abonnement) voor Digitenne van KPN afnemen bij KPN of bij externe (niet KPN) dealers. Als u uw smartcard(s) afneemt bij een externe (niet KPN) dealer, dan kunt u deze laten registreren via de Servicedesk.
[quote]

P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:56
P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren 8)
Daar maak ik meteen gebruik van dan: wanneer gaat HetNet I-TV leveren? Ik neem aan dat dit in samenwerking gaat met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week wilde mijn ontvanger niet meer opstarten (storing #31) na een reset met de schakelaar aan de achterkant. blauwe en rode (format harde schijf) werkte niet.
Wel tv beeld maar zonder opname mogelijkheden.

Ook de HD kwam tot de conclusie dat de schijf niet goed werkte. Binnen vijf werkdagen een nieuwe ontvanger ontvangen. Mag natuurlijk niet kapot gaan maar toch goede snelle service.

gr. R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Wat gebeurt er met itv als je van internetprovider wisselt? Ik heb itv en ipb van kpn. stel nu dat ik naar telfort ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
simonanton schreef op maandag 26 november 2007 @ 07:58:
Wat gebeurt er met itv als je van internetprovider wisselt? Ik heb itv en ipb van kpn. stel nu dat ik naar telfort ga?
Dan ben je ITV ook kwijt... ITV werkt alleen via Planet of KPN Direct ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Timmy schreef op maandag 26 november 2007 @ 08:40:
[...]

Dan ben je ITV ook kwijt... ITV werkt alleen via Planet of KPN Direct ADSL.
Dus je bent altijd genoodzaakt om bij deze providers te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.S. ik werk bij KPN als jullie brandende vragen hebben, dan kan ik het antwoord wellicht leveren
Daar maak ik meteen gebruik van dan: wanneer gaat HetNet I-TV leveren? Ik neem aan dat dit in samenwerking gaat met KPN.
Voor zover bekend nog lang niet, het staat nog niet op de planning. I-tv is alleen mogelijk met KPN IPB, Planet IPB, of Direct ADSL van KPN ( Internet van KPN ). Lijkt me inderdaad logisch dat dat op lange termijn wel beschikbaar wordt voor HetNetters, maar daar is nog niks van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:55:
[...]

Voor zover bekend nog lang niet, het staat nog niet op de planning. I-tv is alleen mogelijk met KPN IPB, Planet IPB, of Direct ADSL van KPN ( Internet van KPN ). Lijkt me inderdaad logisch dat dat op lange termijn wel beschikbaar wordt voor HetNetters, maar daar is nog niks van bekend.
Weet je zeker dat je bij KPN werkt? Mag je dat soort informatie vrijgeven?

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 26-11-2007 11:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Rickymundo schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:55:
[...]

Weet je zeker dat je bij KPN werkt? Mag je dat soort informatie vrijgeven?
? Ik weet toch zeker wel waar ik werk, niet dan? Haha, maar goed, wat is er mis met de informatie dat tot op heden nog geen planning bekend is van ITV met HetNet? Bel klantenservice op en vraag het na, misschien met een beetje geluk krijg je mij aan de lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:28:

? Ik weet toch zeker wel waar ik werk, niet dan? Haha, maar goed, wat is er mis met de informatie dat tot op heden nog geen planning bekend is van ITV met HetNet? Bel klantenservice op en vraag het na, misschien met een beetje geluk krijg je mij aan de lijn ;)
Toch raar, want op KPN.com kan je kiezen voor "ADSL van HetNet" bij de postcode check. En bij KPN.tv staat onderaan het volgende "* Dit bedrag is exclusief de bijbehorende eenmalige kosten en de kosten van de benodigde internetaansluiting van KPN, Planet of Het Net.".

Verder stond er ook dat HetNet vanaf november ITV zou gaan leveren, maar dat hebben ze dus niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... het zou kunnen zijn dat ze ermee bezig zijn inderdaad, maar tot op heden is bij ons daar niks over bekend. Ik neem aan dat als het leverbaar wordt dat klantenservice daarover wel tijdig geinformeerd wordt :) ik weet in ieder geval wel zeker dat het binnen nu en de komende maanden nog niet leverbaar gaat worden aangezien we er niks over gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:42:
Hmm... het zou kunnen zijn dat ze ermee bezig zijn inderdaad, maar tot op heden is bij ons daar niks over bekend. Ik neem aan dat als het leverbaar wordt dat klantenservice daarover wel tijdig geinformeerd wordt :) ik weet in ieder geval wel zeker dat het binnen nu en de komende maanden nog niet leverbaar gaat worden aangezien we er niks over gehoord hebben.
Ahh, gevonden, op KPN.tv, bij bestellen en dan "voor wie beschikbaar".

"Internet je nu via de kabel of via een andere internetaanbieder? Dan kun je Interactieve TV bestellen in combinatie met een internetabonnement van KPN of Planet (en binnenkort ook voor Het Net)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah cool, wist ik ( wij dus ) nog niet, dan lijkt het me dat het inderdaad binnen afzienbare tijd beschikbaar zal zijn, echter nu nog niet zoals blijkt ook op de site. Aan de andere kant, het zou in november beschikbaar moeten zijn en dat is het nog niet dus..... ik ben benieuwd. Zou echter wel fijn zijn voor de mensen die hetnet hebben. Daarnaast was het wel te verwachten dat het beschikbaar zou zijn voor alle klanten van KPN. Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:09:
Ah cool, wist ik ( wij dus ) nog niet, dan lijkt het me dat het inderdaad binnen afzienbare tijd beschikbaar zal zijn, echter nu nog niet zoals blijkt ook op de site. Aan de andere kant, het zou in november beschikbaar moeten zijn en dat is het nog niet dus..... ik ben benieuwd. Zou echter wel fijn zijn voor de mensen die hetnet hebben. Daarnaast was het wel te verwachten dat het beschikbaar zou zijn voor alle klanten van KPN. Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.
Telfort is tevens dochter van kpn en connected by kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:09:
Het zal me ook niet verbazen dat het beschikbaar gaat wordt voor xs4all, is tenslotte ook connected by kpn.
Dat denk ik niet... ITV vraagt een apart modem met een bewerkte firmware. XS4all is nog steeds helemaal zelfstandig, dat gaat niet echt samen met de 'modem-beperkingen' die bij ITV horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

true true, ik bedoelde dat er vast wel een soortgelijke dienst zal komen hiervoor, ze zijn tenslotte ook tegenwoordig uitgerust met bel abo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Persoonlijk vind ik itv qua prijs/kwaliteit prima in orde. Het tegenovergesteld vind ik van InternetPlusBellen. Wil je itv van kpn, dan zul je dus altijd bij hetzij kpn, hetzij planet, hetzij (op termijn) hetnet moeten blijven. Jammer dat kpn geen prijsvechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
VFRRijder schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:34:
Even een update van mijn kant.

Kom thuis, ligt een brief van Planet op de mat....ikke blij. Brief openmaken en wat staat er???

"Tijdens de behandeling van uw aanvraag is gebleken dat het wegens technische redenen op dit moment niet mogelijk is om I-TV op uw adres aan te sluiten".

Dus het gaat voor mij niet lukken helaas.....maar...toch een positief punt om te zien dat de order eindelijk is doorgekomen :(.
Dit had ik ook 2 maanden geleden. Voor drie weken terug nogmaals besteld en heb de boel nu draaiend. Alleen even een vraagje waar ik zo 123 geen antwoord op kon vinden. Kan je de tuner ook op ip adres benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
tijs67 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 12:17:
[...]

Ik heb het over 2 technieken, Interactieve tv van KPN (via adsl) en over satelliet ontvangst.
En wat mijn vraag betreft, ik weet dat er ontvangers zijn die bijvoorbeeld zowel kabel (dvb-c) als satelliet (dvb-s) aankunnen. Ik wil graag weten of er ook zoiets bestaat die het signaal van Interactieve tv van KPN, maar ook het satelliet signaal aankan.
Nope. Er is slechts 1 tuner die werkt met ITV van kpn en dat is hun eigen tuner. Helaas. Kan het je wel aanbevelen overigens! Geweldig product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
fleppuhstein schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:59:
[...]

Dit had ik ook 2 maanden geleden. Voor drie weken terug nogmaals besteld en heb de boel nu draaiend. Alleen even een vraagje waar ik zo 123 geen antwoord op kon vinden. Kan je de tuner ook op ip adres benaderen ?
Tuner is totaal afgeschermd. Wellicht op termijn wel benaderbaar. Maar vooralsnog niet vrijgegeven door kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Info: wanneer je zowel ipb als itv hebt en je wilt switchen naar een andere provider (internetaansluiting), dan wordt itv automatisch beëindigd. Wat ik persoonlijk heel jammer vind. IPB is veel te duur. Kijk maar eens naar Abel of Telfort. 20 mb lijntje en onbeperkt en kostenloos naar vaste nummers bellen voor 29,90. 20 mb kan al niet eens via kpn (althans bieden ze niet aan), dan kom je bij kpn (minimaal) uit op 52,90 (IPB Lite). Tel uit je winst.

[ Voor 4% gewijzigd door simonanton op 27-11-2007 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
In navolging op de vraag als jij je I-TV tuner kan benaderen via IP. Ik weet wel hoe je aan zijn IP-adres komt staat ook wel ergens in dit of in het vorige deel.

Je drukt op 'Menu' daarna ga je naar 'Instellingen' vult je pincode in én daarna druk je op de groene knop.

Nu krijg je een overzicht te zien met informatie m.b.t. je I-TV tuner
Waaronder je softwareversie en het IP-adres van je tuner. Als jij je PC statisch configureert in de range van je tuner kan je 'm pingen. En wellicht meer...

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Spiral schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:12:
In navolging op de vraag als jij je I-TV tuner kan benaderen via IP. Ik weet wel hoe je aan zijn IP-adres komt staat ook wel ergens in dit of in het vorige deel.

Je drukt op 'Menu' daarna ga je naar 'Instellingen' vult je pincode in én daarna druk je op de groene knop.

Nu krijg je een overzicht te zien met informatie m.b.t. je I-TV tuner
Waaronder je softwareversie en het IP-adres van je tuner. Als jij je PC statisch configureert in de range van je tuner kan je 'm pingen. En wellicht meer...
En wellicht meer... --> spreek je uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
simonanton schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:53:
[...]

En wellicht meer... --> spreek je uit ervaring?
Mijn enige ervaring is om de tuner te pingen, ik heb geen tijd om mij er verder in te verdiepen. Maar het is mogelijk om je tuner dus te benaderen via IP. Aangezien deze ook moet communiceren (updates, streams etc.) zijn er vast wel mogelijkheden om er meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Gisteren, de tuner direct aangesloten op mn notebook. Aangezien de tuner niet in de DHCP tabel van de Experia box verschijnt. Met wireshark kwam ik niet veel uit. HTTP, Telnet en Windows Filesharing gaven geen response. En ook een poort scan gaf alles dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:49:
@]Rickymundo (of andere...)
Wat ik echt raar vind is dat ik geen gebruik kan maken van iTV! Ik woon in de regio Utrecht (vinex locatie..) dan zou je toch zeggen dat het beschikbaar moet zijn. Is er een kans dat KPN in de regio Utrecht iTV gaat leveren? En op wel termijn?

Als ik bel via de servicedesk willen ze mij zelfs geen indicatie afgeven. Ik pin je er niet op vast, maar een indicatie zou wel fijn zijn :-) Ik heb het voor de zekerheid nog ff gechecked bij de Primafoon, zij wachten op een lijst met postcodes.. Alvast bedankt voor je reactie!

• simonanton
Wanneer je het nog niet kunt krijgen, ga er maar vanuit dat het nooit meer komt. Dit omdat de afstand van je huis tot de centrale maximaal, ik meen 1 km, mag zijn. Die afstand verandert natuurlijk nooit. Of je moet gaan verhuizen. Mijn schoonouders woonden eerst binnen deze grens. Toen konden ze het aanvragen. Ze zijn een paar honderd meter verder gaan wonen, door omstandigheden, en toen konden ze het niet meer krijgen.

• Loekie
simonanton schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:03:
Wanneer je het nog niet kunt krijgen, ga er maar vanuit dat het nooit meer komt. Dit omdat de afstand van je huis tot de centrale maximaal, ik meen 1 km, mag zijn. Die afstand verandert natuurlijk nooit. Of je moet gaan verhuizen. Mijn schoonouders woonden eerst binnen deze grens. Toen konden ze het aanvragen. Ze zijn een paar honderd meter verder gaan wonen, door omstandigheden, en toen konden ze het niet meer krijgen.
Nope, tot 2 KM gaat standaard goed, boven 2 KM wordt het lastiger.
Als ze zijn verhuisd en de afstand van 1 KM naar 1,2KM is gegaan zou het ook op het nieuwe adres mogelijk moeten zijn.
Buiten dat moet de centrale geschikt zijn voor ITV en dat hoeft nog niet overal zo te zijn naturlijk.
In geval van ITV is de postcode check ook niet feilloos, regelmatig opnieuw proberen is het enige devies.

specs

• konehead
Loekie schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:05:
[...]

Nope, tot 2 KM gaat standaard goed, boven 2 KM wordt het lastiger.
Als ze zijn verhuisd en de afstand van 1 KM naar 1,2KM is gegaan zou het ook op het nieuwe adres mogelijk moeten zijn.
Buiten dat moet de centrale geschikt zijn voor ITV en dat hoeft nog niet overal zo te zijn naturlijk.
In geval van ITV is de postcode check ook niet feilloos, regelmatig opnieuw proberen is het enige devies.
Ik zit op 1.5 km, moet geen probleem zijn...

• Loekie
konehead schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:49:
[...]

Ik zit op 1.5 km, moet geen probleem zijn...
Zie het voorbehoud.....

specs

Verwijderd

@]Rickymundo (of andere...)
Wat ik echt raar vind is dat ik geen gebruik kan maken van iTV! Ik woon in de regio Utrecht (vinex locatie..) dan zou je toch zeggen dat het beschikbaar moet zijn. Is er een kans dat KPN in de regio Utrecht iTV gaat leveren? En op wel termijn?

Als ik bel via de servicedesk willen ze mij zelfs geen indicatie afgeven. Ik pin je er niet op vast, maar een indicatie zou wel fijn zijn :-) Ik heb het voor de zekerheid nog ff gechecked bij de Primafoon, zij wachten op een lijst met postcodes.. Alvast bedankt voor je reactie!
I know, I know, echt logica kan ik niet ondervinden. Ik zou een postcode check intern kunnen doen om te kijken hoe of wat. PM me maar anders. Postcode, huisnummer, telefoonnummer, wie weet O-)

• VFRRijder
Oh ja, vandaag de brief van Planet op de mat als bevestiging op m'n aanvraag.......gaat het dan eindelijk een keer lukken????

• konehead
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:57:
[...]

I know, I know, echt logica kan ik niet ondervinden. Ik zou een postcode check intern kunnen doen om te kijken hoe of wat. PM me maar anders. Postcode, huisnummer, telefoonnummer, wie weet O-)
Top! Zet ff je directmessage aan. Dit kan je doen via MYREACT en voorkeuren. Dan het vinkje "directmessage" dan krijg je een PM van mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Rickymundo (of iemand anders die het mij wil vertellen :) ), aangezien jij bij KPN werkt kun je misschien wel het volgende aan mij vertellen.

1) Hoe is de opbouw van de factuur als je ADSL Basic + Interactieve TV 49,95 neemt? Wat staat er allemaal op vermeld, kun je eventueel een voorbeeld zonder rekeningnummers(prive gegevens) etc mailen naar mij.
Dit wil ik graag weten omdat ik nu een vergoeding krijg voor mijn internet verbinding maar het zal moeilijk worden als er tv abbo op staat. En om nou uit te gaan leggen welk deel internet en welk deel tv is , is erg moeilijk.

2) Komen er nog nieuwe abbonnementen op termijn uit waarbij de internetsnelheid hoger ligt of is de 6mbit de hoogste variant die met de huidige adsl2 lijnen te halen is. Tele2 biedt wel zoiets aan maar de verbinding komt bij de meeste mensen niet hoger als 12 mbit en hebben regelmatig storing of slecht ontvangst van tv.

3) Komen er nog decoders die wel dolby 5.1 of dts ondersteunen? Niet zo heel belangrijk maar zou wel leuke toevoeging zijn, mits er later ook uitzendingen zijn die er gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
1. Op mijn factuur staan een paar regels (uit mijn hoofd)... Een regel voor ADSL Direct, eentje voor het tientje korting, een voor het standaard ITV abo, een voor het ITV Planet pakket en tenslotte nog een voor de korting op dat laatste pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Wouter! schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:17:

Hier linkje http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl/ ;)

Wellicht worden jullie als eersten die mogen testen met HDTV op IPTV (links er recht word er al getest met HD tuner. Dus wie weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Even een update qua leveranciers. Op dit moment staat XS4ALL er ook bij voor de toekomst:

"Interactieve TV is op dit moment beschikbaar in combinatie met een internet aansluiting van KPN of Planet. Medio november is Interactieve TV ook beschikbaar in combinatie met een internetaansluiting van Het Net en in de loop van 2008 ook voor XS4ALL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
op www.primafoon.nl kun je de Primafoon-folder inzien. Daar staat vermeld dat je een 2e afstandsbediening krijgt als je daar ITV aanvraagt. Deze ziet er wel wat stoerder en handiger uit dan het ding wat je er standaard bijgeleverd krijgt...

Maar ongetwijfeld is er voor bestaande abonnees geen manier om ook aan zo'n ding te komen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:49
ljsquare schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:26:
Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om mine tv te gebruiken zonder de kpn experiabox, maar met een ander modem?
Volgens de handleiding staat er:
[...]
En wat voor modem is er dan ervoor geschikt? Ikzelf gebruik de Juniper Netscreen NS-5
Is hier wat meer over bekend? Ik had de Speedtouch Alcatel 716v5WL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
nl_umpire schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:47:
[...]

Is hier wat meer over bekend? Ik had de Speedtouch Alcatel 716v5WL
Alleen de Speedtouch 780 en de Siemens SX551 worden ondersteund, alle klanten die een 716 hadden hebben een nieuw modem gekregen. Als je dus ITV besteld krijg je als geen van beide hebt dus ook een nieuw modem erbij.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
bamoah schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:50:
[...]

Hier linkje http://www.sluitjeaanopdetoekomst.nl/ ;)

Wellicht worden jullie als eersten die mogen testen met HDTV op IPTV (links er recht word er al getest met HD tuner. Dus wie weet)
Dat linkje ken ik wel, want via die site heb ik het ook aangevraagd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Kreeg ik gisteren opeens weer een brief dat het technisch niet mogelijk is. Nou, ze zoeken het nu maar uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
konehead schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:00:
[...]

Top! Zet ff je directmessage aan. Dit kan je doen via MYREACT en voorkeuren. Dan het vinkje "directmessage" dan krijg je een PM van mij :-)
Ehh Rickymundo, wat is het stil??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Niet online
p.m. schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:26:
op www.primafoon.nl kun je de Primafoon-folder inzien. Daar staat vermeld dat je een 2e afstandsbediening krijgt als je daar ITV aanvraagt. Deze ziet er wel wat stoerder en handiger uit dan het ding wat je er standaard bijgeleverd krijgt...

Maar ongetwijfeld is er voor bestaande abonnees geen manier om ook aan zo'n ding te komen. Jammer.
Volgens mij is die afstandsbediening gewoon te koop bij de Primafoon voor €29,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
Gisteren vernomen op het itv forum van kpn dat de afstandsbediening niet te koop is voor bestaande abonnees. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Hij is niet te koop inderdaad, de aktie was voor nieuwe klanten die via de Primafoon een abonnement afsloten.

Echter, die aardige mevrouw van de Primafoon gaf mij er gisteren gewoon 1 mee toen ik er naar vroeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
p.m. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:56:
Hij is niet te koop inderdaad, de aktie was voor nieuwe klanten die via de Primafoon een abonnement afsloten.

Echter, die aardige mevrouw van de Primafoon gaf mij er gisteren gewoon 1 mee toen ik er naar vroeg. :D
Ziet ie eruit zoals in de primafoon folder? En kreeg je hem gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
yes sir

edit: de aktie liep tot en met gisteren, dus wie weet...

[ Voor 81% gewijzigd door p.m. op 06-12-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonanton
p.m. schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:07:
yes sir

edit: de aktie liep tot en met gisteren, dus wie weet...
En is het een fijne a.b.? Beter dan originele?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.