KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
In navolging van versatel, wil ook kpn blijkbaar televisie via adsl gaan introduceren. Iets wat ik zelf heel erg interessant vind. Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van digitenne/kpn tv en via versatel krijg je alleen maar voetbal en de kabelaars willen nog weleens aan de dure kant zijn met hun digitale TV.

kpn heeft zelf een website www.kpn.tv met een of andere demo neergezet en op planet nieuwswebsites is hier en daar het een en ander te lezen over ip-tv.

In het laatste nieuwsbericht staat dat kpn bijvoorbeeld met uitzendinggemist wil samenwerken om tv te leveren. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze willen gaan concurreren met de kabelmaatschappijen door goedkoop televisie abonnementen te leveren als je een adsl verbinding via kpn hebt. In principe kan je met een 8mbit lijntje met de juiste compressie prima superhoge kwaliteit TV doorgeven, zelfs HDTV zou in principe prima kunnen met mpeg4 of andere nieuwe codecs :).

Weet iemand, naast deze wat vagere persberichten en die website waarin ze die leuke timeshift functies enzo uitleggen wat meer van deze zaak? Er wordt gesproken over een introductie in 2005-2006, dus dat is al best snel :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 18:00
Ondertussen werkt KPN aan uitbreiding van het televisieaanbod. De dienst KPN IP TV, momenteel in ontwikkeling, moet eind dit jaar vijftig tv-zenders kunnen aanbieden over breedband. Tevens werkt KPN aan een bibliotheek van films, waarvoor op dit moment uitzendrechten worden vrijgemaakt, aldus Scheepbouwer.
Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben... Ik verwacht nadat ze met die ADSL-verhogingen zijn begonnen dit wel gaan introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:43
Ik heb net even de demo bekeken en het ziet er op zich best interessant uit. Eerste keer dat ik erover hoor moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 11:57
Hier werd de komst ervan al gemeld: nieuws: KPN en Xs4all kondigen VoIP-diensten aan

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
In het KPN VoiP topic word gemeld dat er vanaf eind oktober TV bij komt... Vrij snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ben wel benieuwd naar het zenderaanbod en verwachte prijs, zou je dat eens na willen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:17

Alfisti

So macht Reisen Spaß

exacte prijs wil ik ook niet weten, gaat mij maar of het concurerend is met bv. de TVD van Casema :)

Is er wel een datum waneer het officieel bekend gemaakt / de start is ?

* Alfisti zat eigenlijk gewoon op IP TV te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Alfisti schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:29:
exacte prijs wil ik ook niet weten, gaat mij maar of het concurerend is met bv. de TVD van Casema :)

Is er wel een datum waneer het officieel bekend gemaakt / de start is ?

* Alfisti zat eigenlijk gewoon op IP TV te wachten :)
mm morgen gaat ik even mailen naar afdeling IPTV of ik wat meer info het grote boze WWW op mag sturen :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 10:18

cky

Heel interesant deze ontwikkeling van KPN, kpn moest ook wel want op de markt van de gewone telefonie maken ze niet veel meer klaar moet ik zeggen,

en de digitale tv via de ether kan ook veeeel beter (goedkoop is het al).

Internet is al goed geregelt bij kpn dus dat moet gewoon zo blijven.

dit is een perfect alternatief/totaal pakket voor deze diensten, hoop alleen dat ze alles ook waarmaken.

want als ik het goed begrijp gaat dan
adsl
telefonie
tv ( in digitale kwaliteit)
door dezelfde lijn, dit lijkt me een probleem als je lekker wilt downloaden maar ook tv wilt kijken

iemand die hier wat meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49
En die digitale televisie van KPN, daar kun je zeker ook maar met één TV tegelijk kijken (of allemaal hetzelfde kanaal kijken). Dat zou niet erg fijn zijn iig, dan heb ik er niets aan, want we hebben 3 TV's thuis en 2 VCR's. En kun je nog wel gewoon op je TV naar zenders zoeken, of moet je de decoder daarvoor gebruiken (dus zappen met je TV of decoder). Met decoder is namelijk SUPER-onhandig, als deze beneden staat en ik boven zit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
vor dezelfde lijn, dit lijkt me een probleem als je lekker wilt downloaden maar ook tv wilt kijken
Nee, daar heb je QOS voor. KPN gaat dit soort dsl lijnen waarschijnlijk op 12mbit oid zetten, dan kan je 9mbit reserveren voor 3 TV kanalen tegelijk op 3mbit ofzo en hou je 3 mbit over voor internetten (en dan ben je met drie mensen drie verschillende dingen aan het kijken, meest negatieve voorbeeld).

Dus nee, het zal elkaar niet in de weg zitten. Telefonie is sowieso apart en TV krijgt gewoon voorrang en de lijn wordt dermate snel dat er zat bandbreedte voor internet overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

het probleem is iedere box gaat dus van je verbinding snelheid af.
als er andere codecs gebruikt gaan worden als mpeg4 zal er meer bandbrete beschikbaar komen en zal het dan mischien mogelijk worden om meer dan 3 aan te sluiten (dit is totaal nergens op ge baseert dus puur een eigen gedachte.)

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 26-10-2005 14:32 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dit is inderdaad een zeer interessante ontwikkeling. Ik hoop alleen dat de BBC dan ook eens in het pakket kan worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

zimbab schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:30:
Dit is inderdaad een zeer interessante ontwikkeling. Ik hoop alleen dat de BBC dan ook eens in het pakket kan worden genomen.
over het zender pakket is nog niets concreets bekend.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Dat betekend dus ook dat ik op men iBookje lekker kan gaan tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

awwexl schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:35:
Dat betekend dus ook dat ik op men iBookje lekker kan gaan tv kijken?
nee ?
IPTV

IPTV is dus voor op de tv niet voor op de pc.
ip telefonie is toch ook niet over de pc ??

het gebruikt alleen de ADSL verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 27-10-2005 19:52 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Ik wacht nu nog op IP telefonie( internetbellen) en wacht zeker op IPTV, ben een goede klant van de KPN( al zeg ik het zelf) en blijf ze trouw, heb geen slechte ervaringen met ze en IPTV lijkt me zalig.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op de adsl helpdesk is nu ook wat sumiere informatie beschikbaar, daar stellen ze in elk geval dat de dienst qua technische opzet goed vergelijkbaar is met de dienst van Versatel voor eredivisie voetbal, dus live uitzendingen gekombineerd met video on demand.

Een groot verschil is uiteraard wel de content, bij kpn krijg je dan gewoon een volledig zenderpakket plus een online videotheek (video on demand, zou het eindelijk kwalitatief lekker gaan werken?! :) :9) en de mogelijkheid om herhalingen van programma's te kijken, waarbij gehint wordt naar een samenwerking met www.uitzendinggemist.nl :).

Klinkt allemaal zeer goed. Ik ben benieuwd wat de prijsstelling wordt en of er gecombineerde acties zijn, zoals nu met Digitenne, Vaste telefonie, mobiel en direct-adsl. Ik zit naar tevredenheid bij Telfort, zou best wel weer een dsl lijntje van kpn willen hebben (beviel me uitstekend) en dit IP-TV is ook wel erg cool.

Het wordt iig pas in 2006 echt geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Maar ik hoop en denk wel in de eerste helft van 2006 en dan met name nog in het eerste kwartaal. Ik denk namelijk dat KPN dit nog wel voor het WK een beetje naamsbekendheid wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

KPN is hiermee op dit moment druk bezig. Ism met Siemens wordt dus oa iptv en voip geleverd (timeshifting ed. is beschikbaar). Tv-gids, films on demand en gemiste afleveringen zullen oa. tot de mogelijkheden gaan behoren. Ook gaan er andere toepassingen komen. Denk hierbij aan e-consult door huidsartsen icm medische apparatuur die eenvoudig te bedienen is door de gebruker en gegevens doorstuurd naar de artsen. Domotica (verlichting maar ook thermostaten voor op de verwarming) en video-bellen is in een later stadium ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik kan in ieders geval zeggen dat siemens zo ver ik weet niets te maken gaat hebben met IPTV
en over de meer info op de helpdesk wel daar ben ik op het moment mee bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 30-10-2005 23:00 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

De planning is dat IPTV medio december commercieel live gaat. Nog ff geduld dus.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2029

Wat wil je precies weten JVS?
- Technologie over ADSL2+?
- Welke technieken mogelijk zijn?
- Hoe het werkt in de praktijk?
- Info over de STB (Set-Top Box, equivalent van de Satteliet-tuner bij IPTV)?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Dat zal allemaal wel goed zijn, uiteraard zal dit via adsl2+ lijnen kunnen lopen met een soort multicast, time-shifting en video on demand, video-telefonie etc zal ook allemaal wel mogelijk zijn, daar heb ik geen twijfel over.

Waar ik met name nieuwschierig naar ben is de kwaliteit. Ik hoop niet dat het dezelfde "digitale kwaliteit" gaat zijn zoals bij digitale televisie via de ether (volgens mij mpeg2 en vrij lage bitrates). Ik wil weten welke compressiemethode ze gaan gebruiken (in godsnaam hopelijk geen mpeg-2, maar iets geavanceerders) en welke bandbreedte ze gaan leveren. Als je H.264 gebruikt, hou je veel meer beeldkwaliteit per megabit en kan je met 1,5mbit al prima PAL versturen, met 3mbit zit je al boven DVD kwaliteit (anamorphic 1024x576 ofzo) en met 8mbit zou je zelfs prima 1280x720 progressive signaal kunnen versturen. Aangezien het toch een totaal nieuw concept is, hoeft kpn niet meer te blijven hangen in mpeg2 en zich te beperken tot PAL resoluties...

Als die set-top box gewoon met scart en ook met RGB/HDMI aangesloten kan worden, kan je tenminste een keer echt gebruik maken van breedbeeld resoluties en HDTV bekijken als je een HD-scherm hebt.

Dit is dus totaal nieuw, dus als ze nu weer met mpeg2 gaan beginnen, wordt het weer een hele lijdensweg om daar vanaf te gaan komen, omdat je dan al je diensten bij een eventuele overstap naar nieuwe compressiemethoden (wat je wil bij HDTV content) in mpeg2 moet aanbieden omdat klanten van het begin die apparatuur al hadden, dus kan je beter gelijk goed beginnen en een beetje voorbereid zijn op de toekomst...

Ze zouden overigens niet de eersten zijn:
Lijst met toepassingen vanH.264 op wikipedia

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 31-10-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 28-05 10:18

cky

zou je hier ook met het probleem zitten dat je niet te ver van de 'centrale' mag afzitten, omdat het anders niet werkt?

heb namelijk wel dat probleem bij versatel compleet voetbal :(

we wonen nogal achteraf, ook geen kabel namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Je hebt bandbreedte nodig voor TV signaal, toch minimaal wel 6mbit als je ook soepel wil internetten, 8-10mbit is ook geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

12 mbit minimaal over ADSL2+
maximaal 2 km van centrale (in de test fase)
en nogmaals over de rest codecs en zooi mag ik nog niets zeggen omdat ik niet weet of deze info nu wel of openbaar is. hier van verwacht ik een mailtje van kpn zelf.
maar ga er maar van uit dat het nog wel eventjes duurt voor het IPTV helemaal voor de klant beschikbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 01-11-2005 16:04 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:21:
Dat zal allemaal wel goed zijn, uiteraard zal dit via adsl2+ lijnen kunnen lopen met een soort multicast, time-shifting en video on demand, video-telefonie etc zal ook allemaal wel mogelijk zijn, daar heb ik geen twijfel over.

Waar ik met name nieuwschierig naar ben is de kwaliteit. Ik hoop niet dat het dezelfde "digitale kwaliteit" gaat zijn zoals bij digitale televisie via de ether (volgens mij mpeg2 en vrij lage bitrates). Ik wil weten welke compressiemethode ze gaan gebruiken (in godsnaam hopelijk geen mpeg-2, maar iets geavanceerders) en welke bandbreedte ze gaan leveren. Als je H.264 gebruikt, hou je veel meer beeldkwaliteit per megabit en kan je met 1,5mbit al prima PAL versturen, met 3mbit zit je al boven DVD kwaliteit (anamorphic 1024x576 ofzo) en met 8mbit zou je zelfs prima 1280x720 progressive signaal kunnen versturen. Aangezien het toch een totaal nieuw concept is, hoeft kpn niet meer te blijven hangen in mpeg2 en zich te beperken tot PAL resoluties...

Als die set-top box gewoon met scart en ook met RGB/HDMI aangesloten kan worden, kan je tenminste een keer echt gebruik maken van breedbeeld resoluties en HDTV bekijken als je een HD-scherm hebt.

Dit is dus totaal nieuw, dus als ze nu weer met mpeg2 gaan beginnen, wordt het weer een hele lijdensweg om daar vanaf te gaan komen, omdat je dan al je diensten bij een eventuele overstap naar nieuwe compressiemethoden (wat je wil bij HDTV content) in mpeg2 moet aanbieden omdat klanten van het begin die apparatuur al hadden, dus kan je beter gelijk goed beginnen en een beetje voorbereid zijn op de toekomst...

Ze zouden overigens niet de eersten zijn:
Lijst met toepassingen vanH.264 op wikipedia
De eerste STBs met ondersteuning voor H.264 alias MPEG4-AVC zijn nu net op de markt, en je kan
inderdaad met 1,5/2,5 megabit al een geweldig dvd-kwaliteit PAL signaal versturen. Met MPEG2 heb
je daar zeker 5/6mbit voor nodig, en dan hebben we het nog nieteens over het audio element van het
totaal. Trouwens, er zijn drie specifieke elementen die de kwaliteit van het beeld bepalen:

- De kwaliteit van de specifieke codec met specifieke hoeveelheid bandwijdte.
- De manier hoe he codec omgaat met veranderingen tussen frames (want een codec is niks meer dan het registreren van veraneringen tussen frames).
- De manier waarop je de video encodeert, dus VBR en/of CBR.

H.264 zal uiteraard de keuze worden van KPN samen met Multicast (de nieuwe ADSL2+ DSLAMs
van KPN ondersteunen nu wel Multicast, de oude deden dat niet). De methode, zo gok ik zal
waarschijnlijk met VBR worden. VBR omdat je dan altijd zoveel bandwijdte gebruikt dat nodig is voor een optimaal signaal, aangezien er nog twee diensten bandwijdte op dezelfde link gebruiken.

Ga dus uit van een videostream van ongeveer 2mbit, en met de audio erbij zal dat dan hoogstens
3mbit worden. Ze zullen uiteraard starten met een STB die alleen een Scart aansluiting zal bieden,
en HDTV zal echt nog geen prioriteit krijgen. Ik gok dat een aantal andere kleinere aanbieders daar
eerst mee zullen komen.

Delay-TV zoals je zelf introduceerde is ook interessant, dat mag alleen als je gebruiker dat kan
opslaan op zijn eigen apparatuur (thuisopnamewet), en KPN mag dat dus niet doen in het product
wat ze aanbieden. De STB op welk apparaatje ze dan ook installeren, zou altijd eigendom moeten
worden van de klant wil die optie mogelijk moeten zijn.

Een ding ben je alleen nog vergeten JVS, de GUI van de STB. Dat gaat uiteraard het kastje worden
die alles aanstuurt, en daarop kan je op een Windows Media Center Edition achtige wijze wisselen
van channels en VoD diensten aanvragen. Het zal natuurlijk interessant worden wat voor extra dingen
KPN allemaal gaat aanbieden, en of dat providers zelf invulling mogen gaan geven aan die elementen.
Ik zie Xs4all wel een aardige rol daarin spelen, aangezien ze al tijden aan het klooien zijn geweest
met DSL-TV, daar lopen ongetwijfeld mannetjes rond die daar maar al te graag hun vingertjes op
willen leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

Shunt schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:53:
ik kan in ieders geval zeggen dat siemens zo ver ik weet niets te maken gaat hebben met IPTV
en over de meer info op de helpdesk wel daar ben ik op het moment mee bezig.
kpn is volgens mij samen met siemens bezig met de nieuwe modem die dit allemaal gaan verzorgen.
fulgore schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:57:
De planning is dat IPTV medio december commercieel live gaat. Nog ff geduld dus.
ik heb de datum 1-1-2006 gehoort

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Xe0n schreef op woensdag 02 november 2005 @ 01:55:
[...]

kpn is volgens mij samen met siemens bezig met de nieuwe modem die dit allemaal gaan verzorgen.

[...]

ik heb de datum 1-1-2006 gehoort
het modem heeft hier niets mee te maken. dat geeft alleen het signaal door naar de tv box ;)
en volgens mij gaan ze nog altijd het zelfde modem gebruiken als dat ze voor voip gebruiken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Laatst online: 23-05 17:19

Xe0n

^ Me

Shunt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:11:
[...]

het modem heeft hier niets mee te maken. dat geeft alleen het signaal door naar de tv box ;)
en volgens mij gaan ze nog altijd het zelfde modem gebruiken als dat ze voor voip gebruiken.
en die is toch van siemens

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Er is tegenwoordig ook een SpeedTouch 716 modem, wat volgens mij een veel beter ding is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Heb er één liggen, is een prettig apparaat, ook om in te richten. Binnenkort eerst mijn direct adsl omzetten naar internetbellen, daarna kijken of dit een beetje opschiet. Ben redelijk klaar met al die kabels door mijn huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JvS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:21:
Er is tegenwoordig ook een SpeedTouch 716 modem, wat volgens mij een veel beter ding is :).
mm het is inderdaad een goed modem. ook ondersteuning voor VOIP maar ik durf niet te zeggen of daar op over gestapt gaat worden. VOIP en de afdeling ADSL (laatste werk ik) staan voledig los van elkaar in de test fase van VOIP.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:28:
[...]

mm het is inderdaad een goed modem. ook ondersteuning voor VOIP maar ik durf niet te zeggen of daar op over gestapt gaat worden. VOIP en de afdeling ADSL (laatste werk ik) staan voledig los van elkaar in de test fase van VOIP.
Wat nou VoIP VoIP, SIP of MGCP NCS 1.0? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
Misschien ook wel voetbal bij KPN :P
Live voetbal van Versatel naar KPN?
--------------------------------------------------------------------------------
Insiders weten vandaag (dinsdag) te melden dat de KPN een lobby gestart zou zijn om in de winterstop te samen met een grote niet nader genoemde sponsor het live voetbal van Versatel over te nemen. De nieuwe eigenaar Tele2 is niet erg onder de indruk van de duurbetaalde dienst en zou er veel voor voelen deze onder voorwaarden aan de KPN af te stoten. De KPN start vanaf januari 2006 ook met TV over ADSL, in april moet men 70% van Nederland deze dienst kunnen aanbieden.

De voetbalservice zou wel in sublicentie voor Versatel beschikbaar blijven zodat de contracten met bestaande klanten gecontinueerd en gerespecteerd kunnen worden. Ook voor eventuele nieuwe abonnees van Versatel zou live voetbal mogelijk blijven. Versatel verkreeg eerder dit jaar de uitzendrechten voor drie seizoenen. Daarvoor werd destijds het recordbedrag van 90 miljoen euro neergelegd. Hoeveel KPN nu zou willen betalen is niet bekend.

Een meer dan interessante ontwikkeling als dat zo zou zijn want daarmede wordt voetbal ook via Digitenne, KPN.TV en DVB-H een directe optie. De Eredivisie BV heeft meerdere keren haar ongenoegen geuit over de matige ontwikkeling van Versatel en vanuit die hoek klinkt waarschijnlijk al een nog wat bescheiden applausje. Versatel heeft ongeveer 40.000 (voetbal)abonnees in plaats van de verwachte 100.000 voor dit jaar.

Bierproducent Heineken lijkt gezien de laatste strategiewijzigingen een logische partner voor de KPN en zou wellicht een belangrijke rol kunnen spelen in het (gesponsorde?) aanbod van live voetbal over de netwerken van de KPN en wellicht Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb momenteel Digitenne en kan dus geen gebruik maken van de opname en programmagids mogelijkheden in MSFT Media Center. Kan iemand mij vertellen of ik dit straks via IPTV wel zou kunnen of blijf ik aan decoders en 1 enkel signaal vastzitten?

Heb de helpdesk van KPN al gemailed maar krijg als antwoord dat ze geen support leveren voor pc/media center vragen maar dat ze me wel konden zeggen dat op korte termijn IPTV gelanceerd zou worden... echter geen concreet antwoord op mijn vraag..

Iemand? Digitenne aanhouden of toch maar opzeggen en weer overstappen op kabel?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DeFeCt schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:07:
Ik heb momenteel Digitenne en kan dus geen gebruik maken van de opname en programmagids mogelijkheden in MSFT Media Center. Kan iemand mij vertellen of ik dit straks via IPTV wel zou kunnen of blijf ik aan decoders en 1 enkel signaal vastzitten?

Heb de helpdesk van KPN al gemailed maar krijg als antwoord dat ze geen support leveren voor pc/media center vragen maar dat ze me wel konden zeggen dat op korte termijn IPTV gelanceerd zou worden... echter geen concreet antwoord op mijn vraag..

Iemand? Digitenne aanhouden of toch maar opzeggen en weer overstappen op kabel?
je BLIJFT gebonden aan decoders.
tenzij er modules uit gaan komen om bvb digitale tv op een pc te ondersteunen. volgens mij heeft philips een digitale tuner en dat soort zooi. ik weet echter niet of deze dus ook met MCE zouden werken ;). en natuurlijk met het IPTV netwerk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
IPTV zou je gewoon op je PC kunnen decoden. Overigens is er al meer informatie op een www.zappenennogwat.nl website, ik ben alleen de naam vergeten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 12:03

DeFeCt

je wéét toch

Shunt schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:31:
[...]
je BLIJFT gebonden aan decoders.
Bummer! Daar gaat m'n gratis spice platinum... :/
Ik vraag me nu toch wel af of MCE dan zo'n niche markt is dat zoveel content aanbieders zich achter een decoder verstoppen. Als je gebruik van MCE wil maken lijkt het wel of je veroordeeld bent tot 1 leverancier..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DeFeCt schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:26:
[...]

Bummer! Daar gaat m'n gratis spice platinum... :/
Ik vraag me nu toch wel af of MCE dan zo'n niche markt is dat zoveel content aanbieders zich achter een decoder verstoppen. Als je gebruik van MCE wil maken lijkt het wel of je veroordeeld bent tot 1 leverancier..
mm ik moet terug komen op mijn vrij korte antwoord.
het moet denk ik toch mogelijk zijn maar ik zou niet weten hoe.
aangezien ik gok dat kpn geen software gaat leveren om dit te decoden :D en je volgens mij iets als een indentificatie nodig hebt om uberhoubt beeld te krijgen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62555

Ik vind dit zeer goed nieuws, dat IPTV.

Ik wil dat dus ook graag gaan nemen zodra het beschikbaar is.
Alleen zit ik nog niet in het dekkingsgebied (Brielle / Hellevoetsluis).

Momenteel heb ik mobiel en vast telefoonabonnement en ADSL van Planet Internet.
Dan kan eindelijk het laatste onderdeel van UPC de deur uit.

En het ziet er ook nog betaalbaar uit ook: ik kom voor 3 PC's en een MCE systeem op 7,95€ per maand uit. Dat heb ik er best voor over :) Wat kost UPC momenteel per maand eigenlijk?

Ik heb nog wel een vraagje:
momenteel heb ik dus draadloos internet via de Alcatel SpeedTouch 570.

Stel dat ik IPTV ga nemen: moet ik dan kabels gaan trekken en een nieuw modem kopen / aanschaffen / huren van KPN? (er zit maar 1 LAN aansluiting op de 570) of gaat het allemaal draadloos werken?! (is draadloos wel snel genoeg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
@SpartaRotterdam
Heb je die prijs- en dekkingsgegevens van de site van KPN? Ik denk dat je het dan verwart met Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damned, net ff te enthousiast ... http://www.kpn.com/kpn/show/id=878560/sc=0659ef
TV van KPN dus ... maar dat is dus niet de iptv blijkbaar. Maar echt duidelijk dat het om 'digitenne' gaat staat er ook niet bij. Bovendien ken ik mensen in Brielle die wel digitenne gebruiken en dat zou dan weer niet volgens die postcode check moeten kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb ff een vraagje.. hopelijk weet iemand 't antwoord..
Ik heb momenteel nog Versatel ADSL Plus en ben van plan om in januari 2006 over te stappen naar iets 'connected by KPN'. De reden hiervoor is, is dat ik ook KPN IPTV wil hebben in plaats van het veel te dure en baggere kwaliteit UPC dat ik nu heb.

Nu de vraag.. Gaat het volgens jullie wat uitmaken of ik DirectADSL neem of een van de KPN providers (Planet/XS4all)?

Zullen ze IPTV in eerste instantie alleen aanbieden via de KPN providers? of ook meteen via DirectADSL? en is een Lite abo voldoende om in aanmerking te komen (ik weet dat ze je sowieso op 12Mbit zetten, maar komt een Lite abo daar ook voor in aanmerking)?

Hopelijk kunnen jullie wat wijze antwoorden geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Als het al beperkt wordt tot enkele ISP's dan zal dat in de volgorde: eerst ddsl, dan planet/hetnet, dan xs4all en dan de rest worden. Verder maakt het niet uit wat je nu aanvraagt, als je TV krijgt wordt je abonnement omgezet naar wat anders (12mbit is nieuw voor mij maar zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 18:04
Het komt dan dus ook beschikbaar voor de Versatel/KPN klanten? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:11:
Het komt dan dus ook beschikbaar voor de Versatel/KPN klanten? :)
eh zo een gokje :P
nee :D
ik denk dat eerst de groene isp's aan de beurt zijn maar het is nog veel te vroeg om hier over te praten kpn zelf heeft het nog niet eens aan geboden :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het woord "privacy" is in deze draad nog niet gevallen zie ik.

Beseft iedereen dat je in een conventionele antenne / kabel installatie anoniem TV kijkt - dus dat niemand kan zien wanneer jij kijkt of naar welke zender je kijkt?

En dat dat met de invoering van TV over IP dat niet meer het geval is. De provider weet exact waarnaar en wanneer jij kijkt.

Wil je dat wel? En wat doet de provider met die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mijn god zeg ze weten dat ik naar talpa kijk :D
the horror nu kom ik op de AVRO black list.
en ze kunnen ook zien (ongeveer) hoe veel mensen er kijken over kabel tv.
dus het lijkt me niet dat dit zo erg is hoor.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 18:04
Shunt schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:14:

eh zo een gokje :P
nee :D
ik denk dat eerst de groene isp's aan de beurt zijn maar het is nog veel te vroeg om hier over te praten kpn zelf heeft het nog niet eens aan geboden :P
Dat zou een stunt wezen als niet groene providers als eerste van IPTV gebruik zouden kunnen maken :P
Ik zie wel, wil toch eerst ervaringen afwachten. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
joopv schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:30:
Het woord "privacy" is in deze draad nog niet gevallen zie ik.

Beseft iedereen dat je in een conventionele antenne / kabel installatie anoniem TV kijkt - dus dat niemand kan zien wanneer jij kijkt of naar welke zender je kijkt?

En dat dat met de invoering van TV over IP dat niet meer het geval is. De provider weet exact waarnaar en wanneer jij kijkt.

Wil je dat wel? En wat doet de provider met die informatie?
Dat is met internetten ook zo. Nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:52
* Denizz hoopt dat er een beetje redelijk zenderpakket komt. Dus ook BBC 1,2 (en 3 en 4 mogen ook wel) Discovery civilization, science, etc. Niet datzelfde saaie pakket van Digitenne. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Denizz schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:50:
* Denizz hoopt dat er een beetje redelijk zenderpakket komt. Dus ook BBC 1,2 (en 3 en 4 mogen ook wel) Discovery civilization, science, etc. Niet datzelfde saaie pakket van Digitenne. :)
en goede beeldkwaliteit en een mooie prijs, dan zijn we allemaal reuzeblij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:40:
[...] en ze kunnen ook zien (ongeveer) hoe veel mensen er kijken over kabel tv.
dus het lijkt me niet dat dit zo erg is hoor.
Dat kan niemand zien. Hoe kom je daar bij?
JvS schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:48:
[...]
Dat is met internetten ook zo. Nog nooit last van gehad.
Dat is niet vergelijkbaar (als het al zo is).
Het kijkgedrag van tv consumenten is behoorlijk interessant voor reclame en programmamakers.

Men kan in principe onmiddelijk en in real-time zien hoeveel (en wie) er op moment X naar tv programma Y kijkt. Ik vindt dat een griezelige ontwikkeling. En dan heb ik nineteeneightyfour nog steeds ongelezen in de kast staan.

[ Voor 4% gewijzigd door joopv op 11-12-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Man, het is inderdaad niet vergelijkbaar. Maar dan wel met het verschil dat privacy op internet een veel belangrijkere rol is. ISP's kunnen alles van jouw surfgedrag nakijken, zien wat jij verstuurt, wat jij mailt, hoe lang en hoe actief je op een pagina, tot de allerverste sub-pagina aan toe bent geweest, welke berichten je hebt geschreven, welke passwords je gebruikt, alles....

En dan ga je je druk maken omdat mensen kunnen zien we er naar welk TV programma kijkt en dan noem je het boek 1984 en suggereer je dat dat bij TV kijken erger is dan bij internet zelf!? Haha, wel blijven nadenken hoor. Het is inderdaad zo dat ze nu alleen maar indicatie hebben en het dan precies kunnen zien, dus wat dat aangaat verandert er bij TV kijken wel wat, maar daarmee is het niet erger dan bij internet (integendeel zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En niet alleen via internet......als je boodschappen doet of shopt met een bonuskaart, klantenpas, whatever weten ze ook je koopgedrag. Maar dan kunnen ze ook aanbiedingen aanpassen op jouw interesses.....heeft dus soms ook voordelen. Mobiel bellen kunnen ze ook gebruiken om je locatie te bepalen en als je pint weten ze ook waar je bent. Bovendien hangen er tegenwoordig overal camera's enzovoorts. Ik heb er vooralsnog geen last van gehad en deze vorm van televisie lijkt me meer voordelen hebben dan nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
zimbab schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:02:
En niet alleen via internet......als je boodschappen doet of shopt met een bonuskaart, klantenpas, whatever weten ze ook je koopgedrag.
offtopic:
In theorie kunnen ze met die bonuskaarten inderdaad het koopgedrag bij houden. Dit is echter bij wet verboden en de systemen van bonuskaart en verkoop zijn dan ook gescheiden. Handmatig zou je alsnog de verkopen bij de bonuskaarten kunnen zoeken, maar dat is onbegonnen werk om dat voor iedereen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Roeltjuh schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:43:
offtopic:
In theorie kunnen ze met die bonuskaarten inderdaad het koopgedrag bij houden. Dit is echter bij wet verboden en de systemen van bonuskaart en verkoop zijn dan ook gescheiden. Handmatig zou je alsnog de verkopen bij de bonuskaarten kunnen zoeken, maar dat is onbegonnen werk om dat voor iedereen te doen.
offtopic:
Als ik met mijn Bonuskaart naar albert.nl ga en het nummer intoets met mijn postcode krijg ik mijn eerder in de winkel gekochte boodschappen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161490

Anoniem: 62555 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:18:
Damned, net ff te enthousiast ... http://www.kpn.com/kpn/show/id=878560/sc=0659ef
TV van KPN dus ... maar dat is dus niet de iptv blijkbaar. Maar echt duidelijk dat het om 'digitenne' gaat staat er ook niet bij. Bovendien ken ik mensen in Brielle die wel digitenne gebruiken en dat zou dan weer niet volgens die postcode check moeten kunnen ...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 161490 op 13-12-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161490

Nee had linkje neergezet maar zag ineens dat die op de eerste pagina er al stond dus maar weer weggehaald haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Wanneer maakt KPN nou 's bekend welke kanalen ze gaan uitzenden?
Ik kan niet meer wachten!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Iemand al wat meer (inside) informatie? Digitale TV van KPN is niet echt interessant (slechte kwaliteit) maar dit lijkt me zeker ok!

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734

Frostie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:30:
Iemand al wat meer (inside) informatie? Digitale TV van KPN is niet echt interessant (slechte kwaliteit) maar dit lijkt me zeker ok!
Ik was ook nieuwsgierig en heb KPN een email gestuurd met de vraag of er al meer bekend is. Dit kreeg ik als antwoord:

===================

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:

Op dit moment is Televisie via uw internetverbinding (IPTV) nog niet verkrijgbaar. Het gaat om een totaal nieuw product dat wij graag uitgebreid willen testen voordat we het op de markt kunnen brengen. IPTV kan nog niet worden besteld. Er is op dit moment ook geen geïnteresseerdenlijst.

Begin 2006 zal IPTV worden geïntroduceerd voor alle klanten van KPN Direct ADSL, Planet en Het Net.

Meer nieuws over de introductie van IPTV zal te zijner tijd worden gepubliceerd via www.kpn.com.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

===================

Schieten we nog niet veel mee op. Daarnaast zit ik bij Tiscali, dus voorlopig hoef ik geen rekening te houden met IPTV van KPN! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh nee als je bij hen zit hoef je niet te verwachten dat KPN IPTV gaat leveren over die BBNET of BBXL verbinding :D

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 15:25
Waarom komt IP-TV nou niet beschikbaar via xs4all? Zit nog 12 maanden vast aan mijn contract... :-(

* Frostie snapt het beleid van KPN hier niet helemaal

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit er even over te denken.

Misschien gaan ze het wel als een losse dienst positioneren uiteindelijk, maar dat is lastig voor ze denk ik. Kijk, IPTV gaat over internet. De kwaliteit van IPTV hangt samen met o.a. de kwaliteit van je internet verbinding. Zou KPN IPTV als een losse dienst uitbrengen die iedereen onafhankelijk van provider kan afsluiten, dan krijgt KPN verschrikkelijk veel werk erbij. Niet goed werkende internet verbindingen die zorgen voor een slechte kwaliteit IPTV. Ik denk dat KPN het vooralsnog beheersbaar wil houden en daardoor ook aanbieden aan hun eigen klanten. Spijtig voor ons...

Ik heb zelf KPN Digitale TV, hopen dat KPN daar dan eindelijk voor zenderuitbreiding zorgt en landelijke dekking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
JvS schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:07:
In navolging van versatel, wil ook kpn blijkbaar televisie via adsl gaan introduceren. Iets wat ik zelf heel erg interessant vind. Ik ben teleurgesteld in de kwaliteit van digitenne/kpn tv en via versatel krijg je alleen maar voetbal en de kabelaars willen nog weleens aan de dure kant zijn met hun digitale TV.

kpn heeft zelf een website www.kpn.tv met een of andere demo neergezet en op planet nieuwswebsites is hier en daar het een en ander te lezen over ip-tv.

In het laatste nieuwsbericht staat dat kpn bijvoorbeeld met uitzendinggemist wil samenwerken om tv te leveren. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze willen gaan concurreren met de kabelmaatschappijen door goedkoop televisie abonnementen te leveren als je een adsl verbinding via kpn hebt. In principe kan je met een 8mbit lijntje met de juiste compressie prima superhoge kwaliteit TV doorgeven, zelfs HDTV zou in principe prima kunnen met mpeg4 of andere nieuwe codecs :).

Weet iemand, naast deze wat vagere persberichten en die website waarin ze die leuke timeshift functies enzo uitleggen wat meer van deze zaak? Er wordt gesproken over een introductie in 2005-2006, dus dat is al best snel :).
Heel goed! ik ben het ontzettend met je eens..

Ik heb nu alles via UPC (internet, bellen en tv) en geen KPN in huis.

UPC wordt te duur..

InternetPlusBellen van KPN klinkt goed..alleen is in Lelystad geen KPN digi tv beschikbaar...

Ik wil van UPC af en over naar InternetPlusbellen (internet, telefoon, en digi TV!)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:04:
[...]
InternetPlusBellen van KPN klinkt goed..alleen is in Lelystad geen KPN digi tv beschikbaar...

Ik wil van UPC af en over naar InternetPlusbellen (internet, telefoon, en digi TV!)
InternetPlusBellen is bellen en internetten, zonder televisie. De naam zegt het al :P
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121925/sc=25209f

[ Voor 3% gewijzigd door Roeltjuh op 04-01-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:53
Roeltjuh schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:21:
[...]

InternetPlusBellen is bellen en internetten, zonder televisie. De naam zegt het al :P
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1121925/sc=25209f
En daar komt volgens mij een verandering in. Ze zeiden tegen mij vanmorgen dat digitale tv waarschijnlijk(binnekort) ook door die Experia Box gaat. Ik weet niet of ze IPTV bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
albert04 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:36:
[...]
En daar komt volgens mij een verandering in. Ze zeiden tegen mij vanmorgen dat digitale tv waarschijnlijk(binnekort) ook door die Experia Box gaat. Ik weet niet of ze IPTV bedoeld.
Daar heb je gelijk in, ook op de pagina die ik gaf staat dat te lezen. Echter moet je die dingen even los van elkaar zien denk ik. Je hebt de Experia Box en de dienst InternetPlusBellen, met die Experia Box kun je die dienst gebruiken, maar dat apparaat kan straks ook nog de dienst IPTV (wat TV van KPN gaat heten??) voor je verzorgen.
Het zou ook vreemd zijn om bij iets wat "internet en bellen" heet televisie te stoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 17:45

PanMan

Spun!

albert04 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:36:
[...]
Watvoor TV zou ze anders bedoelen? Het huidige TV aanbod heeft geen snoertjes nodig....

Verder.... :X :X :X :X :X O-) NDA. Leten we het er op houden dat IK er ook naar uitkijk.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
IP-TV kan via de Experia-box. Er zal een extra kastje aan de experiabox worden gekoppeld om het signaal om te zetten zodat je het via je TV kan kijken.
Deze wordt aan 1 van de Ethernet-uitgangen op de Experia-box aangelosten.

Dit heb ik ong. 3 maand geleden eens gevraagd aan de IPB-desk (niet de HD). maar aan mensen die in Amsterdam zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een interessant artikel over de Freebox is hier te lezen. Wat is de Freebox? Dit is iets nieuws in Frankrijk. Voor een laag bedrag krijg je ADSL2+ verbinding en IPTV. De eerste ervaring met IPTV zijn weergegeven.

Waar ik mij zorgen om maak n.a.v. dit artikel is het volgende:

"Aangezien het televisie over internet betreft is er af en toe weleens een hikje in het signaal. Dit komt een beetje overeen met wat je soms ervaart in een mediaplayer tijdens het kijken naar een internetstream. Het beeld blijft dan heel even stilstaan, maar het geluid gaat wel verder."

Ik hoop dat ze daar in Nederland rekening mee gaan houden!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 164734 op 14-01-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Wauw sioux1978, thanks voor dat artikel..
Als IPTV van KPN ook zo gaat werken als in dat artikel, dan gaat het echt een grote hit worden.
Abonneren per kanaal voor een prikje per maand, DAT is nou precies wat nederlanders willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
energizer23 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:33:
Wauw sioux1978, thanks voor dat artikel..
Als IPTV van KPN ook zo gaat werken als in dat artikel, dan gaat het echt een grote hit worden.
Abonneren per kanaal voor een prikje per maand, DAT is nou precies wat nederlanders willen!
Volgens de info van KPN die nu beschikbaar is krijg je gewoon rond de 50 radio- en televisiezenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Maar dus alleen als je lid bent van hetnet, planet of directadsl? Waarom geen xs4all?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Roeltjuh schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:46:
Het zou ook vreemd zijn om bij iets wat "internet en bellen" heet televisie te stoppen :P
Ach, op de KPN site hebben ze het nu al over Zappen & Surfen, dus zal het triple-play pakket straks wel Zappen, Surfen & Lullen gaan heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94509

Ook ik heb KPN eens een mailtje gestuurd. Als datum wordt genoemd april/mei...

------------------------------------------

Hartelijk dank voor uw interesse in IPTV van KPN.

Op dit moment is Televisie via uw internetverbinding (IPTV) nog niet
verkrijgbaar. Het gaat om een totaal nieuw product dat wij graag uitgebreid
willen testen voordat we het op de markt kunnen brengen. IPTV kan nog niet
worden besteld. Er is op dit moment ook geen geïnteresseerdenlijst.

Vanaf medio april/mei 2006 zal IPTV worden geïntroduceerd voor alle klanten van
KPN Direct ADSL, Planet en Het Net.

Meer nieuws over de introductie van IPTV zal te zijner tijd worden gepubliceerd
via www.kpn.com.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 14:32
Ik hoop dat de mensen met Internetplusbellen voorrang krijgen bij het testen van IPTV :D

Dit wordt echt een mooi aanbod en systeem. Maar werkt dat time-shifting nou gewoon door het opnieuw te downloaden of met een harddisc in je decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Op 7 februari maakt KPN haar jaarcijfers over 2005 bekend. Ik neem aan dat ze dan ook meer uitleg gaan geven over IP-TV? Ik hoop het in ieder geval wel. De stilte rond het onderwerp heeft lang genoeg geduurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ehm. hoe zit het nou met de mensen van Xs4ALL? e.d?

kunnen wij geen IP-TV krijgen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

denk je niet dat eerst KPN zelf IPTV uit gaat leveren ?
daar na zullen de groene ISP's wel komen (planet Het Net en zooi)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:30:
denk je niet dat eerst KPN zelf IPTV uit gaat leveren ?
daar na zullen de groene ISP's wel komen (planet Het Net en zooi)
Voorlopig is er nog helemaal niks. Ik hoop dat KPN snel gaat komen met iets moois! Weet iemand al wat meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik kan je alleen zeggen dat ze op het moment flink aan het testen zijn.
en dat er hier op de afdeling een test opstelling hangt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 07:36
Shunt schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:44:
ik kan je alleen zeggen dat ze op het moment flink aan het testen zijn.
en dat er hier op de afdeling een test opstelling hangt.
Wordt het ook mogelijk om naar meer dan 1 zender te kijken in huis? Ik denk bijvoorbeeld aan 1x woonkamer en 1x slaapkamer... Of is dan een 12Mbit+ verbinding nodig? :P

Is er al iets bekend over de bitrate waarmee de programma's doorgegeven gaan worden? Ik ga er vanuit dat de kwaliteit boven die van TV van KPN of Digitenne komt te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
J.Kossen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Wordt het ook mogelijk om naar meer dan 1 zender tv te kijken in huis? Ik denk bijvoorbeeld aan 1x woonkamer en 1x slaapkamer... Of is dan een 12Mbit+ verbinding nodig? :P

Is er al iets bekend over de bitrate waarmee de programma's doorgegeven gaan worden? Ik ga er vanuit dat de kwaliteit boven die van TV van KPN of Digitenne komt te liggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 01-02-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

J.Kossen schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Wordt het ook mogelijk om naar meer dan 1 zender te kijken in huis? Ik denk bijvoorbeeld aan 1x woonkamer en 1x slaapkamer... Of is dan een 12Mbit+ verbinding nodig? :P

op die twee vragen kan/mag ik niets zeggen maar ik geloof dat er binnen kort wel wat meer info vrij mag moet hier nog steeds een emailtje van de goede afdeling krijgen 8)7 :9

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 06:52:
[...]

op die twee vragen kan/mag ik niets zeggen maar ik geloof dat er binnen kort wel wat meer info vrij mag moet hier nog steeds een emailtje van de goede afdeling krijgen 8)7 :9
Het is goed te horen, dat KPN er langer overdoet omdat ze nog steeds aan het testen zijn. Wel jammer dat de eerst geluiden verraden dat alleen KPN ADSL klanten (KPN, HetNet, Planet, XS4ALL) hier gebruik van kunnen maken. Ik als Tiscali klant val dan helaas weer buiten de boot. Even afwachten nog maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Gaan we het anders zeggen: (ik heb ook belangstelling)

- Is het goed nieuws? :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 17:45

PanMan

Spun!

Anoniem: 164734 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:09:
[...]
Het is goed te horen, dat KPN er langer overdoet omdat ze nog steeds aan het testen zijn. Wel jammer dat de eerst geluiden verraden dat alleen KPN ADSL klanten (KPN, HetNet, Planet, XS4ALL) hier gebruik van kunnen maken. Ik als Tiscali klant val dan helaas weer buiten de boot. Even afwachten nog maar....
Ik kan helaas ook vrij weinig vertellen, NDA, maar laat ik iig dit zeggen: Technisch zal je bij IPTV (de komende jaren?) iig altijd een ADSL (of andere breedband) verbinding moeten hebben bij je TV leverancier. Als jij dus ADSL hebt van, zeg, Bbnet, zal je dus geen KPN IPTV kunnen kijken.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
[...]

We wachten rustig af... :z Laat men het eerst maar goed testen alvorens uit te rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
ff een vraagje voor de KPN-insiders... don't worry, deze vraag mogen jullie vast wel beantwoorden.
Als ik nu een internetplusbellen abo (Lite) neem, krijg ik de Experia box erbij toch?
Wat betekent dat zodra IPTV beschikbaar komt, ik me daarvoor direct kan aanmelden, zonder
dat ik weer nieuwe apparatuur nodig heb of dat ik een verkeerd abo heb?
bvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
@energizer23
Wat betreft de apparatuur, quote van KPN.nl:
Voorbereid op de toekomst

InternetPlusBellen van KPN is voorbereid op de toekomst. Toekomstige ADSL technieken zijn al in de KPN Experia Box verwerkt.

Muziek en films bestellen via de KPN Experia Box.

TV kijken via de KPN Experia Box, gewoon op uw eigen tv-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

om heel eerlijk te zijn.
ik geloof dat die beslissing nog niet eens gevallen is.
ik zou zeggen neem nu maar vast IP telefonie en kijk dan verder het kan nog wel even duren tot IP TV helemaal geleverd gaat worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
energizer23 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:53:
ff een vraagje voor de KPN-insiders... don't worry, deze vraag mogen jullie vast wel beantwoorden.
Als ik nu een internetplusbellen abo (Lite) neem, krijg ik de Experia box erbij toch?
Wat betekent dat zodra IPTV beschikbaar komt, ik me daarvoor direct kan aanmelden, zonder
dat ik weer nieuwe apparatuur nodig heb of dat ik een verkeerd abo heb?
bvd..
Er zal wel een extra kastje/decoder/kanaalkeuze apparaatje nodig zijn bij je tv om een kanaal te kunnen kiezen. Dit kastje wodt dan via je netwerk (al dan niet draadloos; bedraad is echter zekerder) aan de Experia gehangen. Ik ga er zelfs van uit dat je voor elke TV zo'n kastje/aansluiting nodig hebt...

Maar ja, ik ben geen KPN insider, dus ik kan er naast zitten... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
Shunt schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:15:
om heel eerlijk te zijn.
ik geloof dat die beslissing nog niet eens gevallen is.
ik zou zeggen neem nu maar vast IP telefonie en kijk dan verder het kan nog wel even duren tot IP TV helemaal geleverd gaat worden.
Deze keuze heb ik dus net gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 14:32
Gefeliciteerd! Ik zit iig met smart te wachten om deze nieuwe manier van TV kijken uit te testen/proberen. Ik hoop dan ook dat KPN wanneer ze het naar Beta brengen testers van VoIP voorrang geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand al wanneer dit op de markt komt? Heb begrepen dat de codenaam fasttrack is?

http://www.xbmcfreak.nl/

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.