Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 41.759 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik wil zoiezo weten of het op meerdere TV's beschikbaar is. en of de kwaliteit dan tippen aan digitaal beeld. zonder geschok/artifacts e.d zoals KPN digitale TV.

• Tele
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Wat kpn iptv google hits;

Tandberg persbericht
quote:
Tandberg Television has signed a contract with Siemens to provide Dutch telco KPN with a flexible EN5930 encoding system which can simultaneously transmit both MPEG-2 and MPEG-4 AVC standard definition television.

KPN will begin transmitting MPEG-2 content and will be poised for a smooth transition to MPEG-4 AVC once convinced of the technical availability and stability of all components required.

Tandberg Television will provide a head-end system that will enable KPN to seamlessly transition to the delivery of content using MPEG-4 AVC, with a potential bandwidth saving of 50% over MPEG-2.
Zie ook http://www.tandbergtv.com/newsview.asp?n=463

• Imperium
  • Niet online
Ik wil geen standard definition... ik wil HDTV :(

• energizer23
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-03-2015
quote:
Imperium schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:22:
Ik wil geen standard definition... ik wil HDTV :(
Precies ja! Eerste ergenis die ik ook tegenkwam in het artikel.
Maar ja, zolang hun apparatuur toch de mogelijkheid geeft om op den duur,
zonder veel extra investeringen, over te stappen naar HDTV dan ben ik tevreden.

• Imperium
  • Niet online
Zal wel weer niet.. Nederland toch

• hvdberg
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-05-2009
Heb zojuist email ontvangen van KPN op mijn vragen:
Allereerst mijn vragen:
quote:
Geachte dames/heren,

Momenteel maak ik gebruik van een breedband internetverbinding via @Home
(Essent). TV kijken doe ik eveneens via de kabel. Bellen doe ik nog wel via KPN
- evenals mobiel bellen.

Met veel belangstelling volg ik alle ontwikkelingen zoals VoIP en digitale TV.
Nu heb ik al uitgebreid kennis genomen van het InternetPlusBellen abonnement
maar graag zou ik een totaal oplossing zoeken zodat ik via een aanbieder (ADSL
of kabel) alle diensten kan afnemen.

In maart ga ik verhuizen zodat ik dan mooi de gelegenheid heb om alles goed en
in een keer te regelen. Nu ben ik nog zeer aan het twijfelen over wat te doen
aangezien ook @Home een totaal aanbod heeft waar het gaat om bellen, internet en
digitale TV.

TV van KPN via de ether is echter nog niet op de nieuwe postcode
leverbaar. Ook heb ik nog niet kunnen vernemen wanneer uw nieuwste dienst TV
over ADSL (www.kpn.tv) leverbaar is.

Daarom zou ik u willen vragen aan te geven wanneer bovengenoemde dienst TV via
ADSL wel leverbaar zal zijn of als dit op korte termijn nog niet zeker is of TV
van KPN via de ether wel rond maart op de postcode 0000 XX leverbaar is.

U bij voorbaat hartelijk dankend voor uw reactie,
Reactie van KPN:
quote:
Op dit moment is Televisie via uw internetverbinding (IPTV) nog niet
verkrijgbaar. Het gaat om een totaal nieuw product dat wij graag uitgebreid
willen testen voordat we het op de markt kunnen brengen. IPTV kan nog niet
worden besteld. Er is op dit moment ook geen geïnteresseerdenlijst.

Vanaf medio april/mei 2006 zal IPTV worden geïntroduceerd voor alle klanten van
KPN Direct ADSL, Planet en Het Net.

Meer nieuws over de introductie van IPTV zal te zijner tijd worden gepubliceerd
via www.kpn.com.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

KPN

• Imperium
  • Niet online
Xs4all valt dus voorlopig nog buiten de boot?

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
eh alle providers lijkt mij op KPN zelf na :o
mogen ze het meschien eerst zelf even op zetten :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• energizer23
Vandaag is de presentatie van de jaarcijfers 2005. Zal KPN hier meer informatie gaan geven over IPTV? Wie zal het zeggen?

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
vreemd dat ze wel planet noemen, maar niet xs4all ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• themaxter
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-07 20:47

themaxter

Bugged..

quote:
J.Kossen schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:38:
[...]

Er zal wel een extra kastje/decoder/kanaalkeuze apparaatje nodig zijn bij je tv om een kanaal te kunnen kiezen. Dit kastje wodt dan via je netwerk (al dan niet draadloos; bedraad is echter zekerder) aan de Experia gehangen. Ik ga er zelfs van uit dat je voor elke TV zo'n kastje/aansluiting nodig hebt...

Maar ja, ik ben geen KPN insider, dus ik kan er naast zitten... :P :+
Ik kan je verzekeren dat je een los decoder kastje nodig hebt, ik heb deze namelijk zelf al in handen gehad.

• Anakin239
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:04
Weet iemand of je de bestaande decoders (met name de PVR's) later kan gebruiken voor de IP-TV?

• Shunt
  • Nu online
heb dit mij zelf ook meerdere malen afgevraagd.
want steeds meer tv's (denk aan duurdere tvs vooral) hebben zo'n ding ingebouwd of hebben de mogelijkheid er een in te bouwen. scheelt je toch weer zo'n kastje aansluiten en je kan mooi je eigen afstands bediening gebruiken.

Game PC

• sioux1978
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02-02-2010
quote:
DDX schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:39:
vreemd dat ze wel planet noemen, maar niet xs4all ?
Misschien omdat XS4all zelf bezig is met VOIP en IPTV (http://www.dsltv.nl)? Misschien wordt XS4all toch meer als concurrent gezien.

• sioux1978
quote:
Shunt schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:05:
heb dit mij zelf ook meerdere malen afgevraagd.
want steeds meer tv's (denk aan duurdere tvs vooral) hebben zo'n ding ingebouwd of hebben de mogelijkheid er een in te bouwen. scheelt je toch weer zo'n kastje aansluiten en je kan mooi je eigen afstands bediening gebruiken.
Weet je welke tv's deze dingen hebben ingebouwd? Ik zoek zo'n ding namelijk.

• energizer23
Wat highlights uit de perspresentatie van de jaarcijfers 2005 omtrent IPTV:
- content is veilig gesteld, en zal interactief en gepersonaliseerd zijn.
- contracten gesloten met 60 zenders, waaronder alle Nederlandse publieke en commerciële omroepen,
ook met veel buitenlandse zenders en filmdistribiteurs. En ook met Endemol is een contract gesloten
voor de afname van alle Endemol-content.
- ADSL2+ en de bijbehorende backbone zijn geimplementeerd.
- KPN verwacht dat de TV-markt door deze ontwikkeling totaal zal gaan veranderen.
- IPTV wordt nu getest, zal in 2de kwartaal van dit jaar publiekelijk beschikbaar worden.

Uit het persbericht: IPTV zal standaard worden aangeboden in combinatie met een Personal Recorder, waardoor klanten tot 100 uur kunnen opnemen en live-tv kunnen pauzeren. :)

energizer23 wijzigde deze reactie 07-02-2006 10:49 (13%)

• sioux1978
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:47:
Wat highlights uit de perspresentatie van de jaarcijfers 2005 omtrent IPTV:
- content is veilig gesteld, en zal interactief en gepersonaliseerd zijn.
- contracten gesloten met 60 zenders, waaronder alle Nederlandse publieke en commerciële omroepen,
ook met veel buitenlandse zenders en filmdistribiteurs. En ook met Endemol is een contract gesloten
voor de afname van alle Endemol-content.
- ADSL2+ en de bijbehorende backbone zijn geimplementeerd.
- KPN verwacht dat de TV-markt door deze ontwikkeling totaal zal gaan veranderen.
- IPTV wordt nu getest, zal in 2de kwartaal van dit jaar publiekelijk beschikbaar worden.
Zijn er ook dingen verteld of bekend gemaakt over de huidige digitale tv vorm van kpn? (dus het digitenne verhaal)

• Shunt
  • Nu online
quote:
sioux1978 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:10:
[...]

Weet je welke tv's deze dingen hebben ingebouwd? Ik zoek zo'n ding namelijk.
amerikaanse philips tvs hebben ze (daar is bijna alles digitale tv) de duurdere modellen hebben upgrade mogelijkheden

Game PC

• energizer23
Persbericht: Contracten met ruim zestig zenders voor IPTV van KPN

Persbericht: KPN en Endemol beogen joint venture voor cross-mediale exploitatie van televisiecontent

Op deze site is later op de dag de webcast van de perspresentatie nog een keer te zien en is nu al meer informatie over de jaarcijfers te vinden.

• sioux1978
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:35:
Persbericht: Contracten met ruim zestig zenders voor IPTV van KPN

Persbericht: KPN en Endemol beogen joint venture voor cross-mediale exploitatie van televisiecontent

Op deze site is later op de dag de webcast van de perspresentatie nog een keer te zien en is nu al meer informatie over de jaarcijfers te vinden.
Erg spijtig dat ik geen nieuws over digitale tv via die ether hoor van KPN. Ze houden zich blijkbaar alleen bezig met IPTV en vergeten de klanten die blij zijn met digitale tv via de ether! :'(

• energizer23
quote:
sioux1978 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:43:
[...]

Erg spijtig dat ik geen nieuws over digitale tv via die ether hoor van KPN. Ze houden zich blijkbaar alleen bezig met IPTV en vergeten de klanten die blij zijn met digitale tv via de ether! :'(
Echt nieuws omtrent digitale tv via de ether hadden ze niet nee.
Wel werd er gezegd dat ze tevreden waren met de introductie van de PVR. Dat dit een duidelijke verrijking was voor de klanten van digitale tv via de ether.

• sioux1978
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:47:
[...]

Echt nieuws omtrent digitale tv via de ether hadden ze niet nee.
Wel werd er gezegd dat ze tevreden waren met de introductie van de PVR. Dat dit een duidelijke verrijking was voor de klanten van digitale tv via de ether.
Die PVR heb ik en bevalt prima idd. Dat klopt wel. Toch blijft het jammer dat ze niet gewoon zeggen, dit jaar uitbreiding van de zenders. Volgens mij hebben ze al deels afgeschreven of ze laten het gewoon zoals het is.

• energizer23
quote:
sioux1978 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:51:
[...]

Die PVR heb ik en bevalt prima idd. Dat klopt wel. Toch blijft het jammer dat ze niet gewoon zeggen, dit jaar uitbreiding van de zenders. Volgens mij hebben ze al deels afgeschreven of ze laten het gewoon zoals het is.
Alle contentdeals zijn volgens mij onafhankelijk van de distributiemethode gemaakt. Dus het zou best kunnen dat als IPTV eenmaal meer zenders in de lucht heeft, ze deze zenders ook bij digitale tv via de ether voegen.

• dyna18
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-06 09:42
quote:
themaxter schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:53:
[...]Ik kan je verzekeren dat je een los decoder kastje nodig hebt, ik heb deze namelijk zelf al in handen gehad.
Kun je ook vertellen welke uitgangen dat kastje biedt? Ik ben namelijk zeer benieuwd of je dit nou ook makkelijk op de PC kan ontvangen.

(Ik bedoel als je TV signaal via de internetverbinding binnenkomt moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om dat ook voor de PC beschikbaar te maken?)

• themaxter

themaxter

Bugged..

Ik kan niet precies zeggen hoe/wat maar op de versie die ik heb gezien zat geen usb of iets dergelijks....

• m-snel433
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-08-2006
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:55:
Alle contentdeals zijn volgens mij onafhankelijk van de distributiemethode gemaakt. Dus het zou best kunnen dat als IPTV eenmaal meer zenders in de lucht heeft, ze deze zenders ook bij digitale tv via de ether voegen.
Zal niet via de ether gaan (misschien aanvullend via de IPTV), de multiplexen zitten vol totdat analoge tv wordt uitgezet (wat nog wel even kan duren). Eigenlijk bieden ze nu al meer zenders aan als kwalitatief verantwoord is (de bandbreedte is de helft van bijvoorbeeld digitale televisie via de satelliet).

• energizer23
quote:
m-snel schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:45:
[...]

Zal niet via de ether gaan (misschien aanvullend via de IPTV), de multiplexen zitten vol totdat analoge tv wordt uitgezet (wat nog wel even kan duren). Eigenlijk bieden ze nu al meer zenders aan als kwalitatief verantwoord is (de bandbreedte is de helft van bijvoorbeeld digitale televisie via de satelliet).
Maar ze zenden nu toch nog uit met MPEG2? Als ze overgaan op MPEG4 dan hebben ze opeens veel meer ruimte over om meer kanalen aan te bieden. Of geldt dit verhaaltje alleen voor IPTV en niet voor DVB-T? :?

• sioux1978
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:00:
[...]

Maar ze zenden nu toch nog uit met MPEG2? Als ze overgaan op MPEG4 dan hebben ze opeens veel meer ruimte over om meer kanalen aan te bieden. Of geldt dit verhaaltje alleen voor IPTV en niet voor DVB-T? :?
Via de ether gaat toch via frequenties en die zouden op zijn? Of zie ik dat weer verkeerd. Bij IPTV heb je te maken met bandbreedte en dan komt het MPEG verhaal om de hoek kijken. Of zie ik dat weer verkeerd? :?

• m-snel433
quote:
energizer23 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:00:
[...]

Daar heb je gelijk in energizer, maar als ze over zouden stappen van MPEG 2 naar MPEG 4 compressie via de ether zullen ze alle reeds geplaatste ontvangers moeten vervangen. Denk niet dat KPN/digitenne hierop zitten te wachten...

Sioux je hebt gedeeltelijk gelijk. Bij analogfe uitzending heb je een frequentie waar het kanaal op zit. Bij digitale uitzending heet deze "frequentie" een multiplex. Doordat je digitale informatie via deze multiplex verstuurt kun je meerdere televisiezenders in één multiplex/frequentie kwijt. Hoe meer zenders ze in een multiplex stoppen hoe lager de kwaliteit (mits dezelfde compressie gebruikt wordt, bij MPEG 4 kun je meer zenders in een multiplex met dezelfde kwaliteit plaatsen als in MPEG 2 die ze nu gebruiken, echter vergt dit andere ontvangers).

m-snel433 wijzigde deze reactie 07-02-2006 13:37 (34%)

• J.Kossen
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08-06 11:40
Uit een ander draadje, maar wel erg hieraan gerelateerd:
quote:
Bij de nieuw te introduceren ADSL-abonnementen wordt de ADSL-lijn via een speciaal modem verbonden met de televisie. Dat modemkastje bevat een harde schijf waarop consumenten tot 100 uur video op kunnen nemen en ook live televisie tijdelijk kunnen pauzeren. KPN meldt eveneens dat ze speciale themapakketten aan gaat bieden. Onbekend is vooralsnog of de extra tv-zenders, met thema's als muziek, erotiek, sport, nieuws en kids, extra geld gaan kosten. KPN's televisiemodem biedt eveneens toegang tot een digitale videotheek, een dienst waar tv-abonnees tegen betaling films kan bestellen en ze direct kan bekijken.
Dit kastje zal dus wel worden voorzien van minimaal een netwerk-aansluiting, wellicht draadloos (maar wel storingsgevoeliger). Zou het dan ook mogelijk worden om dit apparaat te gebruiken als afspeelapparaat van bestanden die al aanwezig zijn op het eigen thuisnetwerk? DAT zou pas een goeie en coole ontwikkeling zijn :9~ Een apparaat bij de televisie voor alles! 8) Maar het zal wel weer 'whishful thinking' zijn ben ik bang :Z

• sioux1978
quote:
m-snel schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:31:
[...]

Daar heb je gelijk in energizer, maar als ze over zouden stappen van MPEG 2 naar MPEG 4 compressie via de ether zullen ze alle reeds geplaatste ontvangers moeten vervangen. Denk niet dat KPN/digitenne hierop zitten te wachten...

Sioux je hebt gedeeltelijk gelijk. Bij analogfe uitzending heb je een frequentie waar het kanaal op zit. Bij digitale uitzending heet deze "frequentie" een multiplex. Doordat je digitale informatie via deze multiplex verstuurt kun je meerdere televisiezenders in één multiplex/frequentie kwijt. Hoe meer zenders ze in een multiplex stoppen hoe lager de kwaliteit (mits dezelfde compressie gebruikt wordt, bij MPEG 4 kun je meer zenders in een multiplex met dezelfde kwaliteit plaatsen als in MPEG 2 die ze nu gebruiken, echter vergt dit andere ontvangers).
Thanx. Dat verklaart een hoop! _/-\o_ KPN / Digitenne zullen druk bezig zijn met nieuwe voorbereidingen om alles te verbeteren en uit te breiden. Kan de overgang van MPEG2 naar MPEG4 niet simpelweg met een software update van de tuner geregeld worden? Zou een killer worden als KPN voor IPTV 60 zenders gaat aanbieden met allemaal fancy features (uitzending gemist enz) en daarnaast DTV via de ether ook 60 zenders.

• MSoft06
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-10-2018

MSoft06

Battlelog: H3llSp4wn_M

Ik ben bang dat het een soort zelfde kastje wordt als van versatel :(

Gewoon een netwerk aansluiting erop, en gewoon intern linux/windows draaiend op een VIA processor.
Moet je weer een aparte draad gaan aanleggen naar die kut decoders, kon het inderdaad maar draadloos :(

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ben wel benieuwd of dit een succes gaat worden, de kosten zullen denk ik ook wel een rol gaan spelen. Mensen willen opzich niet meer gaan betalen voor het standaard pakket wat ze nu via de kabel ontvangen, wat datbetreft zou KPN de concurrentie kunnen aangaan door het standaardpakket voor een lagere prijs (indien mogelijk) aan te bieden.

Daarnaast zal natuurlijk ook een hoop afhangen van de kwaliteit, ik ben eigenlijk totaal niet onder de indruk van de kwaliteit van digitale televisie over de kabel van tvtome, daarnaast zorgt het feit dat tvhome alleen SCART heeft ook niet voor een ideale situatie, maar ik las dat KPN dit ook doet.

Voor de rest ben ik bang dat HDTV door deze ontwikkelingen nog verder in de toekomst wordt geschoven, de enige distributiemethode voor HDTV is nu de sateliet enNederland is een van het dichtst bekabelde land ter wereld. En alle investeringen voor de huidige digitale TV (kabel/iptv) zijn nu gedaan, men zal eerst de kosten eruit willen halen en daarnaast is het de vraag of adsl2+ voldoende bandbreedte heeft voor HDTV.

Climate dashboard

• J.Kossen
quote:
MSoft06 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
Ik ben bang dat het een soort zelfde kastje wordt als van versatel :(

Gewoon een netwerk aansluiting erop, en gewoon intern linux/windows draaiend op een VIA processor.
Moet je weer een aparte draad gaan aanleggen naar die kut decoders, kon het inderdaad maar draadloos :(
DAT is het voordeel als je naar een nieuwbouw huis gaat; kun je tenminste overal gelijk aansluitingen laten maken :9 Nee, ff zonder gekheid, dat is inderdaad voor veel mensen een probleem...

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 14:18
Lees net op webwereld dat KPN IPTV geen BBC gaat doorgeven omdat de BBC heeft besloten dit niet te leveren aan nieuwe partijen.

IPTV leek mij erg interessant. Maar geen ontvangst van de BBC is voor mij toch een belangrijk minpunt.

A life lived in fear is a life half lived

• sioux1978
quote:
Not_Disclosed schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:19:
Lees net op webwereld dat KPN IPTV geen BBC gaat doorgeven omdat de BBC heeft besloten dit niet te leveren aan nieuwe partijen.

IPTV leek mij erg interessant. Maar geen ontvangst van de BBC is voor mij toch een belangrijk minpunt.
Zeer slecht nieuws. Ik denk dat veel mensen graag BBC willen hebben. Meest gewenste zender uitbreiding van het huidige digitale tv via de ether. Erg slecht. Snap BBC ook niet eigenlijk.

• sioux1978
Op dutchmedia is een lijst te vinden met een overzicht van de zenders die onderdeel worden van IPTV van KPN:

Televisie zenders
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL7
Net 5
Veronica / Jetix
Nickelodeon/ Talpa
VRTEén
VRT Ketnet/Canvas
TMF
MTV NL
The Box
Eurosport
Eurosport 2
National Geographic
Animal Planet
Discovery channel
Discovery Science
Discovery Civilization
Discovery Travel & Living
Travel Channel
Reality TV
Fashion TV
Trace TV
Mezzo
EuroNews
Nick jr.
ARD
ZDF
RTL
Rai Uno
TV5 Monde Europe
Omrop Fryslan
TV Noord
TV Drenthe
TV Oost
TV Gelderland
Regio TV Utrecht
Omroep Flevoland
TV Noord Holland
TV West
TV Rijnmond
Omroep Zeeland TV
Opmroep Brabant TV
L1 TV
Playboy TV
Spice Platinum
Adult Channel
TMF Pure
TMF Party
TMF NL
3 voor 12 Central (VPRO)
3 voor 12 On Stage (VPRO)
NOS 24 uur journaal
HollandDoc (VPRO)
/Geschiedenis (VPRO)

Radio zenders
Music Choice (40 zenders)
Radio 1
Radio 2
Radio 3
Radio 4
Radio 747
ConcertZender
FunX supported by BNN
BNR Nieuwsradio
Juize.FM
Kink FM
Radio 538
Slam FM
Q-Music
Yorin FM
RTL FM
Omrop Fryslan
Radio Noord
Radio Drenthe
Radio Oost
Radio Gelderland
Radio M Utrecht
Omroep Flevoland Radio
Radio Noord Holland
Radio West
Radio Rijnmond
Omroep Zeeland Radio
Omroep Brabant Radio
L1 Radio

Bron: http://www.dutchmedia.nl

• Denizz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:22
Het lijkt me sterk dat je Omrop Fryslan hier ook in Zuid Holland kan krijgen?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• schnumi
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Geen BBC?

edit: sorry lees net hierboven waarom. Voorlopig blijf ik dan nog maar bij UPC digital zo te zien.

schnumi wijzigde deze reactie 07-02-2006 18:45 (86%)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• themaxter

themaxter

Bugged..

Lijst klopt wel aardig zo uit mijn hoofd, ontbreken er volgens mij nog een paar :)

• Roeltjuh
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
quote:
Denizz schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:33:
Het lijkt me sterk dat je Omrop Fryslan hier ook in Zuid Holland kan krijgen?
Dat is uiteraard regio afhankelijk ;)

Be Cool, Be Roel

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:39
quote:
Roeltjuh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:13:
[...]

Waarom zou dat regioonafhankelijk zijn?

Ik had laatst een TV home kastje van de buren hier met TV home basis en kon alle regionale zenders van Nederland er mee ontvangen.
Van Limburg tot Friesland.
Als TV home dat kan, kan KPN het ook denk ik :P

• sioux1978
quote:
Henkie-Jan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:47:
[...]

Waarom zou dat regioonafhankelijk zijn?

Ik had laatst een TV home kastje van de buren hier met TV home basis en kon alle regionale zenders van Nederland er mee ontvangen.
Van Limburg tot Friesland.
Als TV home dat kan, kan KPN het ook denk ik :P
Klopt. KPN zal dat gewoon overal uitzenden, dus door geheel Nederland en niet regiogebonden. Een hoop van deze regiozenders kun je nu al bekijken via internet streams.

• Roeltjuh
  • Niet online
quote:
sioux1978 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:49:
[...]

Klopt. KPN zal dat gewoon overal uitzenden, dus door geheel Nederland en niet regiogebonden. Een hoop van deze regiozenders kun je nu al bekijken via internet streams.
Hmm, ik ging er vanuit dat het regiogebonden zou zijn, aangezien dat ook zo is bij Digitenne, wat ook door KPN wordt geleverd.

Be Cool, Be Roel

• Egdelwonk
  • Laatst online: 30-12-2010
Ik heb gehoord dat er op dit moment door zo'n 150 "personen" getest wordt. Het zou gaan om kpn-ers en niet kpn-ers. Ik heb tevens begrepen dat de beeldkwaliteit op dit moment vergelijkbaar is met de huidige analoge kabel. Indien laatste problemen opgelost worden zoals gepland zal introductie plaatsvinden in mei, zeker vóór het WK. Tenslotte heeft kpn via E-Plus in Duitsland de rechten voor uitzending van beelden (via IPTV) van het WK niet voor niets gekocht!

• Egdelwonk
quote:
Roeltjuh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:00:
[...]

Hmm, ik ging er vanuit dat het regiogebonden zou zijn, aangezien dat ook zo is bij Digitenne, wat ook door KPN wordt geleverd.
Digitenne gaat via het bestaande zenderpark, die masten staan "regionaal". Tevens is verdere introductie van Digitenne een kwestie van frequenties die nog niet vrij waren. Deze frequenties zouden in Duitsland en België door overheidsdiensten in gebruik geweest zijn. Ze zouden voor 2006 vrijgegeven moeten worden zodat Digitenne ook in de "grensgebieden" kan beginnen met uitzenden.

• sioux1978
quote:
Egdelwonk schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:13:
[...]

Digitenne gaat via het bestaande zenderpark, die masten staan "regionaal". Tevens is verdere introductie van Digitenne een kwestie van frequenties die nog niet vrij waren. Deze frequenties zouden in Duitsland en België door overheidsdiensten in gebruik geweest zijn. Ze zouden voor 2006 vrijgegeven moeten worden zodat Digitenne ook in de "grensgebieden" kan beginnen met uitzenden.
Door handmatig te zoeken (als je een buitenantenne hebt) kun je in andere regio's ook andere regiozenders ontvangen. Zo kom ik uit Papendrecht en ontvang hier RTV Utrecht, RTV Noord Holland en AT5. Daarnaast standaard RTV West en RTV Rijnmond. Kortom; het is niet nieuw, maar wel erg leuk.

• awwexl
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-12-2017
quote:
[...]

Dus dat zal betekenen dat Digitenne straks ook een landelijke dekking heeft?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-07 18:43
Zoveel *(&$&$^% kanalen waar een groot deel van de mensen geen behoefte aan heeft... 12 regionale kanalen... 6 kanalen met videoclips...

Maar geen BBC 1 en 2.

Two thumbs way way down voor KPN :(

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 08-02-2006 10:22 (24%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Roeltjuh
  • Niet online
quote:
Naar het schijnt kan de KPN hier niks aan doen, aangezien de BCC de kanalen niet wil doorgeven.

Be Cool, Be Roel

• Dr. Strangelove
Ik heb juist begrepen dat ze geen overeenstemming konden bereiken; dat is voor mij iets anders. KPN zal het wel weer on the cheap hebben willen doen en niet willen inzien dat je, publieke TV of niet, geld betaalt voor kwaliteit. Zoals je kan zien zijn andere Britse kanalen zoals ITV en C4 ook niet opgenomen, wat ik ook jammer vind. Er is absoluut vraag naar dat soort kanalen, en ik wil best meer betalen dan de standaardprijs om ze te ontvangen. Maar KPN catert natuurlijk, net als alle anderen providers, alleen voor de massa. Dat begrijp ik wel, maar dat ontneemt me niet het recht het een rotactie te vinden.

• csteelooper
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33
quote:
Roeltjuh schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:46:
[...]

Naar het schijnt kan de KPN hier niks aan doen, aangezien de BCC de kanalen niet wil doorgeven.
Klopt! KPN MAG de BBC niet doorgeven. Net als andere nieuwe leveranciers. Geen van hen zullen de BBC nog door mogen geven. Essent en de andere kabelaars hebben net op tijd hun contracten verlengd en hebben zodoende nog minstens 10 jaar geluk; de BBC gaat niet meer leveren aan nieuwe leveranciers. Da's ook de reden waarom TVHome wél BBC 3 en 4 doorgeeft, maar CBBees en CBBC niet (die worden tot 20.00uur doorgegeven op respectievelijk BBC3 en BBC4). Contentproviders willen dus wel, maar mogen/kunnen niet meer. Helaas. En voor wat betreft de post boven de mijne: Voor C4 en ITV gelden weer hele andere rechtenkwesties: dit zijn commerciële kanalen en ze zijn dus door KPN eventueel rechtstreeks te benaderen...

Om even terug te komen op de doorgifte van de BBC-kanalen: ik ben zeer blij dat de BBC gelijktijdig met de verlenging van hun uitzendrecht als Engelse Publieke omroep ook heeft besloten dat de huidige contractanten de zenders kunnen blijven doorgeven tot het einde van de contracttijd. Denk dat ik nadien maar eens ga kijken of ik niet een op HotBird gerichte satellietschotel kan gaan gebruiken. Want 90% van de tijd dat ik TV kijk, kijk ik de BBC...

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-07 20:15

Phyxion

_/-\o_

Ik vraag mij af of het huidige netwerk er wel snel genoeg voor is om mooi beeld op grote tv's te maken. Als ik nu bijvoorbeeld naar Uitzendinggemist.nl ga, en ik even wat ga zitten streamen, dan is de 8Mbit die ik hier heb ook wel nodig wil je in de eerste paar minuten geen 'lag' hebben, en ik kan nog niet zeggen dat ik de beeldkwaliteit dan zo geweldig vind. Laat staan als je dat niet op een 19" hebt, maar op een groot tvscherm...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Dr. Strangelove
quote:
csteelooper schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:16:
[...]

Klopt! KPN MAG de BBC niet doorgeven. Net als andere nieuwe leveranciers. Geen van hen zullen de BBC nog door mogen geven. Essent en de andere kabelaars hebben net op tijd hun contracten verlengd en hebben zodoende nog minstens 10 jaar geluk; de BBC gaat niet meer leveren aan nieuwe leveranciers. Da's ook de reden waarom TVHome wél BBC 3 en 4 doorgeeft, maar CBBees en CBBC niet (die worden tot 20.00uur doorgegeven op respectievelijk BBC3 en BBC4). Contentproviders willen dus wel, maar mogen/kunnen niet meer. Helaas. En voor wat betreft de post boven de mijne: Voor C4 en ITV gelden weer hele andere rechtenkwesties: dit zijn commerciële kanalen en ze zijn dus door KPN eventueel rechtstreeks te benaderen...

Om even terug te komen op de doorgifte van de BBC-kanalen: ik ben zeer blij dat de BBC gelijktijdig met de verlenging van hun uitzendrecht als Engelse Publieke omroep ook heeft besloten dat de huidige contractanten de zenders kunnen blijven doorgeven tot het einde van de contracttijd. Denk dat ik nadien maar eens ga kijken of ik niet een op HotBird gerichte satellietschotel kan gaan gebruiken. Want 90% van de tijd dat ik TV kijk, kijk ik de BBC...
Bron? Ik begrijp niet waarom de BBC geen nieuwe aanbieders van haar programma's zou willen hebben.

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
FnF schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:21:
Ik vraag mij af of het huidige netwerk er wel snel genoeg voor is om mooi beeld op grote tv's te maken. Als ik nu bijvoorbeeld naar Uitzendinggemist.nl ga, en ik even wat ga zitten streamen, dan is de 8Mbit die ik hier heb ook wel nodig wil je in de eerste paar minuten geen 'lag' hebben, en ik kan nog niet zeggen dat ik de beeldkwaliteit dan zo geweldig vind. Laat staan als je dat niet op een 19" hebt, maar op een groot tvscherm...
Uitzendinggemist is niet echt te vergelijken met wat KPN gaat doen :) De bitrate is vele malen lager dan wat er straks via IPTV wordt aangeboden. Ik kan je vertellen dat IPTV een behoorlijk goed beeld heeft, van wat ik er bij Versatel van gezien heb. Bovendien is van bufferen weinig sprake omdat het verkeer een hogere prioriteit heeft.

• Roeltjuh
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:06:
[...]

Bron? Ik begrijp niet waarom de BBC geen nieuwe aanbieders van haar programma's zou willen hebben.
Bron is Dhr. Scheepbouwer zelf:
quote:
KPN is er alleen nog niet in geslaagd om de BBC binnen te halen. "We willen BBC er graag bij hebben", verklaarde KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdagochtend bij de presentatie van de jaarcijfers. "Maar de BBC heeft besloten om de uitzendingen niet door te geven aan nieuwe aanbieders."
http://www.webwereld.nl/articles/39651/

Be Cool, Be Roel

• J.Kossen
Hopelijk wordt het kastje van KPN zoiets als dit http://www.matrixstream.com/presskit/images/imx%201020%20hd%20stb%20-%20picture%201.jpg Plaatje is klikbaar voor een vergroting.

Een uitgebreidere beschrijving is hier te vinden.

Ik heb het vanavond is aandachtig zitten te bestuderen en het is echt een fantastisch apparaat, niet alleen IPTV maar ook gelijk mediaserver en PVR 8) . En dan ook nog eens de looks van de Apple Mini :P De WAF is erg hoog, naar mijn mening.

Hier de key features van het apparaat...

Nu afwachten waar KPN meekomt... Maar zoiets als dit zal het wel niet worden :'(

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
hopenlijk komen ze gewoon met 43cm ding
stapelt iets makkelijker...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• supermlt
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
Roeltjuh schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:13:
[...]

Via TVHome zijn ook bijna alle regionale zenders te ontvangen.
De lijst is bij TV-Home alsvolgt:
TV-Drenthe
TV-Noord
TV-Friesland
TV-Oost
L1
Brabant
Gelderland
Flevoland
Noord-Holland
Zuid-Holland

Binnenkort komen hoogstwaarschijnlijk de overige regionale zenders erbij

• J.Kossen
quote:
DDX schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:31:
hopenlijk komen ze gewoon met 43cm ding
stapelt iets makkelijker...
Wel voor de woonkamer, vond zelf dat dit apparaat wel heel mooi in de slaapkamer zou staan naast een LCD scherm van JVC of Samsung (ook in RVS look)...

• energizer23
Naar aanleiding van het plaatje in de post hierboven van J. Kossen ben ik op zoek gegaan naar informatie over de settopbox (STB) die KPN gaat leveren voor IPTV.

Nou.. big news! Het wordt (hoogstwaarschijnlijk) een Kreatel IP-STB 1760.Bron: Kreatel

energizer23 wijzigde deze reactie 08-02-2006 23:48 (7%)

• Imperium
  • Niet online
wat een walgelijk ding :r

• chupaR
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 05-02-2009
Bron www.planet.nl

Motorola koopt Zweedse settopboxenbouwer

Gepubliceerd op woensdag 18 januari 2006

(P7) De Amerikaanse communicatieleverancier en chipproducent Motorola neemt het Zweedse Kreatel over, maker van settopboxen voor digitale televisie.
Hoeveel de Amerikanen betalen voor het Zweedse bedrijf is niet bekendgemaakt. Motorola voegt de Kreatel-producten toe aan haar assortiment Connected Home Solutions, waar behalve modems en routers ook telefoons en settopboxen onder vallen.

Naast (Linux-)ontvangers voor digitale televisie bouwt Kreatel ook toepassingen en serversoftware om digitale televisie te kunnen leveren, ook via ADSL-netwerken. KPN is een van de afnemers van Kreatels settopboxen. Het Nederlandse telecombedrijf gebruikt de kastjes om televisie te kunnen bieden. In Zoetermeer, waar KPN de ADSL2+-opvolger VDSL beproeft, zijn al Kreatel-toestellen in bedrijf. Dat blijkt bijvoorbeeld uit dit bericht in het forum van techneutensite Tweakers.

Ook het Zweedse telecombedrijf TeliaSonera en het Spaanse Telefónica nemen Kreatel-software en -hardware af om digitale televisie te kunnen leveren via DSL.

ABN Amro Capital behoort, samen met SEB Företagsinvest en Innovationskapital, tot de grootaandeelhouders in Kreatel.
einde quote

motorola dus? dan komt het met het design wel goed ;-)

• J.Kossen
Bron: http://www.kreatel.com/pressreleaser/2006_02_08_KPN.htm
quote:
KPN selects Kreatel IP-STB Solution for its IPTV service

The Netherlands’s leading telecommunications group will deploy Kreatel IP set-top solution

LINKÖPING, SWEDEN, February 8, 2006 – Kreatel Communications, leading provider of IP set-top solutions, has been selected by KPN to provide the IP-STB solution to their rollout of IPTV services.

With the launch of IPTV services, KPN completes its Triple Play TV offer. Currently, the company supplies more than 1.5 million customers with ADSL and consequently is the largest broadband provider in the Netherlands. Using ADSL2+ technology for distributing IPTV, KPN will challenge cable TV- and satellite broadcasters with premium content and interactive value-adding services like Delay TV and Video on Demand.

The use of Kreatel IP-STB System enables KPN to develop and deploy new value-adding services for IPTV over time. The Kreatel software platform supports several set-top box models, which allows KPN to offer a combination of set-top box models, based on the Kreatel IP-STB 1700 series.

“Being a full communications service provider, KPN drives the market by continuously adding new attractive services. With the rollout of IPTV services, we reinforce our leadership in the ADSL market and we will provide our customers with a richer TV viewing experience that changes the way people watch TV. Kreatel’s expertise from previous large-scale deployments and its strong commitment to KPN assure us in our choice of solution and its development,” says Ludolf Rasterhoff, Director KPN TV & Media at KPN.

By selecting Kreatel, KPN renews its confidence in Kreatel, who also provided the set-top boxes to the previous IPTV trials.

“KPN’s launch of IPTV services proves its position as a visionary and an achieving telecom leader,” says Lars Bengtsson, CEO at Kreatel. ”The reliability of our set-top boxes and the potential of the software platform make the Kreatel IP-STB solution the perfect choice for a telecom operator like KPN in its pursuit for outstanding broadband TV services.”

This contract further strengthens Kreatel’s position on the IPTV market. The Kreatel IP-STB solution has gained strong foothold among European Telcos with strategic plans for a growing IPTV market.

About KPN
KPN offers telecommunication services to both consumers and businesses. The core activities are telephony and data services through KPN's fixed network in the Netherlands, mobile telecom services in Germany, the Netherlands and Belgium and data services in Western Europe. KPN is market leader in the major segments of the Dutch telecom market and is actively growing market share in the new IP and DSL markets. Through E-Plus and BASE, KPN occupies a strong position in the mobile markets in Germany and Belgium respectively.
As of September 30, 2005, KPN's 28,749 employees served 7.1 million fixed-line subscribers and 2 million Internet customers in the Netherlands as well as approximately 18 million mobile customers in Germany, the Netherlands and Belgium. KPN was privatized in 1989. KPN's shares are listed on the stock exchanges in Amsterdam, New York, London and Frankfurt.

About Kreatel
Since entering the IPTV market in 2000, Kreatel has established itself as a key player and provider to IPTV deployments by customers such as, Telefónica Spain, TeliaSonera Sweden, Lyse Norway, Viasat Sweden and ocean liner Queen Mary 2. The company delivers an optimized combination of, set-top boxes, software and professional services, proven to satisfy service providers’ need for a stable and future-proof solution for creation and rollout of profitable TV services.
In January, Motorola announced its intention to acquire Kreatel and integrate its operations into the Motorola Connected Home Solutions business.
[Delete]

Waarom doen ze het nou niet gelijk goed, bv van Kreatel de 1900-series, linkje |:(

J.Kossen wijzigde deze reactie 09-02-2006 10:42 (10%)
Reden: Dubbelpost; niet goed bericht van Energizer23 gelezen |:(

• m-snel433
quote:
csteelooper schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:16:
[...]
Hotbird?? Zet een schotel op de Astra 2 en je hebt kostenloos buiten alle BBC kanalen (BBC 1-4, CBBC, Ceebeebies, alle regiokanalen enz). Ook alle zenders van ITV 1-4, men & motors enz.

Channel 4 is nog gecodeerd, maar dit zal waarschijnlijk ook opgeheven worden als het contract met bskyb afgelopen is (de codering op BBC en ITV is de afgelopen 2 jaar ook pas uitgeschakeld). Kijk maar eens op: http://www.lyngsat.com/28east.html (de ligtgele kanalen zijn te ontvangen). Ikzelf heb een schotel gericht op Astra 1 (Europa muv GB), Hotbird (vooral Zuid Europa en arabisch) en Astra 2 (GB, Ierland) en heb hierme duizenden kanalen (waaronder alle NL zenders zie http://www.canaldigitaal.nl). Ik kijk uit naar IPTV voor NL themakanalen en de overige televisie's in huis, maar dan moet de prijs er ook naar zijn anders blijf ik enkel bij de schotel.

• csteelooper
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33
quote:
Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:06:
[...]

Source: www.bbc.co.uk en het BBC News, Juli 2005 heheheh... Sja, kan er echt nix anders van maken -- helaas heb ik geen PRECIEZE datum. Je zou nog altijd het pers-archief kunnen doorzoeken als je dat echt wilt.. Of je zou de BBC kunnen bellen waarbij je je voor de gein eens voordoet als internationale content-provider... Ik weet niet waarom, maar de nieuwe topman van de BBC heeft het besloten. Net zoals hij heeft besloten dat BBCi een prominentere plaats in gaat nemen bij de verslaggeving van belangrijkere (sport)evenementen, hetgeen inhoudt dat er minder van te zien zal zijn op BBC1 en 2... Owjah... rond diezelfde tijd heeft het BBC-programma Panorama ook nog aandacht aan de kwestie besteed. Ik zou haast hopen dat de BBC nog van gedachten verandert, maar dat lijkt tegen beter weten in helaas...
edit:
Ook TVHomeforum.tk en digtalekabeltelevisie.nl hebben er melding van gemaakt, omstreeks de wisseling van de kopstations in verband met het liquideren van MediaKabel.

csteelooper wijzigde deze reactie 09-02-2006 09:34 (9%)

• Shuriken
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 05-07 21:22

Shuriken

Life is all about priorities

quote:
Erhnam schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:36:
Weet iemand al wanneer dit op de markt komt? Heb begrepen dat de codenaam fasttrack is?
Q2, is het enige wat ze tot dusver willen prijsgeven

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• MSoft06

MSoft06

En ook deze kut decoder moet via utp :( hou je als enige over dat je je oude coax eruit kan trekken, maar dat is niet zo gemakkelijk in sommige huizen.

• Shunt
  • Nu online
quote:
MSoft06 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:48:
En ook deze kut decoder moet via utp :( hou je als enige over dat je je oude coax eruit kan trekken, maar dat is niet zo gemakkelijk in sommige huizen.
http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/6142 :X

Game PC

• MSoft06

MSoft06

Dit heb ik al, maar ik haal niet hoger dan 7/8 mbit als echte max, ik zou dan als enige de high speed variant kunnen gebruiken, maar ik vind deze nog iets te prijzig, 150 euro.

• dyna18
Zo te lezen heeft dit ding zowel een Ethernet als een USB output... Dat zou echt geweldig zijn als dat zou werken.

Dit is echter wel in tegenspraak wat themaxter hierboven zei. :(

• themaxter

themaxter

Bugged..

quote:
dyna18 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:30:
Zo te lezen heeft dit ding zowel een Ethernet als een USB output... Dat zou echt geweldig zijn als dat zou werken.

Dit is echter wel in tegenspraak wat themaxter hierboven zei. :(
Ik had hem inderdaad niet gezien op het kastje (lijkt trouwens wel op die pic), maar ze worden custom-made voor kpn, kan dus best zijn i.v.m. kosten dat ze deze eraf hebben laten halen.

• sioux1978
Wat ik erg jammer vindt is dat deze IPTV dienst alleen beschikbaar lijkt te komen voor KPN ADSL klanten, dus Planet, HetNet, XS4All en KPN zelf. Hopelijk komen de "connected by kpn" klanten zoals Tiscali ook snel. Ik betwijfel dat nog wel. Ik heb zelf Tiscali en zou graag IPTV van KPN erbij hebben.

• dyna18
quote:
themaxter schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:35:
[...]

Ik had hem inderdaad niet gezien op het kastje (lijkt trouwens wel op die pic), maar ze worden custom-made voor kpn, kan dus best zijn i.v.m. kosten dat ze deze eraf hebben laten halen.
Ow dat zou echt vervelend zijn als we een noobified versie krijgen waar alle leuke features afgehaald zijn. :(

• Imperium
  • Niet online
XS4all is toch ook "connected by kpn" ? of ben ik nu in de war?

volgens inside informatie word het begin april geintroduceerd. meer mag ik er nog niet over zeggen

• sioux1978
quote:
Imperium schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:29:
XS4all is toch ook "connected by kpn" ? of ben ik nu in de war?

volgens inside informatie word het begin april geintroduceerd. meer mag ik er nog niet over zeggen
Uhm, dat zou kunnen. Dan heb ik mij vergist.

Als jij inside informatie hebt, kun jij dan eens aangeven hoe groot de kans is dat het ook beschikbaar komt voor de "connected by kpn" zoals Tiscali en dus ook XS4all? Ben erg benieuwd.

• Imperium
  • Niet online
Dat komt wel. maar zover ik weet word het eerst alleen voor kpn internet alleen, en dan daarna word het (waarschijnlijk) voor "connected by" geintroduceerd. dat word even afwachten.

Imperium wijzigde deze reactie 09-02-2006 14:25 (5%)

• sioux1978
quote:
Imperium schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:24:
Dat komt wel. maar zover ik weet word het eerst alleen voor kpn internet alleen, en dan daarna word het (waarschijnlijk) voor "connected by" geintroduceerd. dat word even afwachten.
Dat klinkt goed, ik ben nu een tevreden gebruik van Digitale TV via de ether, dus dit nieuwe IPTV zou ik graag erbij willen! _/-\o_

• Egdelwonk
quote:
Imperium schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:24:
Staat niet eerder gepland dan eind 2006, kan dus ook 2007 worden....

Overigens is KPN wel eigenaar van XS4ALL maar is bij de koop afgesproken dat XS4ALL zelfstandig blijft opereren. Vandaar dat ze in het verleden ook aansluitingen via BBNet leverde.

Egdelwonk wijzigde deze reactie 09-02-2006 15:44 (22%)

• s441558
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:31
quote:
sioux1978 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:38:
[...]

Dat klinkt goed, ik ben nu een tevreden gebruik van Digitale TV via de ether, dus dit nieuwe IPTV zou ik graag erbij willen! _/-\o_
Erbij willen? Dan heb je zowel digitale TV via de ether als via de telefoonlijn. Beetje dubbelop....

Laat maar. Moet beter de smilies bekijken

s441558 wijzigde deze reactie 09-02-2006 15:50 (7%)

• milenko79
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:56
Ben ik nou de enige die een systeem als dit niet ziet zitten, heel leuk allemaal tv via adsl, maar hoe gaat dat dan met de bandbreedte??

OK, je hebt QOS, maar dan nog, stel je hebt een gemiddelde verbinding van 14 mbit, en je heb 3 tv's die allen aanstaan (je zusje wil gtst kijken, je ouders het nieuws en je hond martin gaus), dan hou je bijna geen bandbreedte meer over (als ze goede kwaliteit gaan streamen, als het lage kwaliteit word heeft het hele plan sowieso geen zin).

Dan krijg je dus dat je lekker aan het downlaoden bent, net die nieuwe wow patch van 400 mb, gaat iedereen opeens tv zitten kijken, moet je opeens veel langer wachten.

Of, in een ander geval reserveert kpn bandbreedte voor te, dus dan krijg je nu, iptv van kpn, in combinatie met max 4mbit internet.

En mijn laatste probleem, wat als je door een hoge load het modem over z'n nek helpt (is bijvoorbeeld bittorrent heel goed in in een korte tijd als je teveel connecties toelaat), dan kan niemand meer normaal tv kijken.

ik zie het op deze manier echt niet zitten, het voelt als terug in de tijd, de tijd dat ik voordat ik ging inbellen met m'n 28k8 modempje aan m'n moeder moest vragen of ze geen telefoon verwachtte omdat ze anders niet bereikbaar was. De tijd dat ik vloekend en tierend naar beneden rende als m'n moeder toch weer eens ging bellen als ik net lekker aan het winnen was in een potje jedi knight online.

ach, voor de gemiddelde gebruiker zal het geen probleem zijn, maar ik zie het echt niet zitten dat nu we eindelijk normale respectabele internetsnelheiden beginnen te behalen we de snelheid weer moeten inleveren om tv te kijken.

• Egdelwonk
quote:
milenko79 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:08:
Ben ik nou de enige die een systeem als dit niet ziet zitten, heel leuk allemaal tv via adsl, maar hoe gaat dat dan met de bandbreedte??

OK, je hebt QOS, maar dan nog, stel je hebt een gemiddelde verbinding van 14 mbit, en je heb 3 tv's die allen aanstaan (je zusje wil gtst kijken, je ouders het nieuws en je hond martin gaus), dan hou je bijna geen bandbreedte meer over (als ze goede kwaliteit gaan streamen, als het lage kwaliteit word heeft het hele plan sowieso geen zin).

Dan krijg je dus dat je lekker aan het downlaoden bent, net die nieuwe wow patch van 400 mb, gaat iedereen opeens tv zitten kijken, moet je opeens veel langer wachten.

Of, in een ander geval reserveert kpn bandbreedte voor te, dus dan krijg je nu, iptv van kpn, in combinatie met max 4mbit internet.

En mijn laatste probleem, wat als je door een hoge load het modem over z'n nek helpt (is bijvoorbeeld bittorrent heel goed in in een korte tijd als je teveel connecties toelaat), dan kan niemand meer normaal tv kijken.

ik zie het op deze manier echt niet zitten, het voelt als terug in de tijd, de tijd dat ik voordat ik ging inbellen met m'n 28k8 modempje aan m'n moeder moest vragen of ze geen telefoon verwachtte omdat ze anders niet bereikbaar was. De tijd dat ik vloekend en tierend naar beneden rende als m'n moeder toch weer eens ging bellen als ik net lekker aan het winnen was in een potje jedi knight online.

ach, voor de gemiddelde gebruiker zal het geen probleem zijn, maar ik zie het echt niet zitten dat nu we eindelijk normale respectabele internetsnelheiden beginnen te behalen we de snelheid weer moeten inleveren om tv te kijken.
Dan neem je toch geen IPTV!

• milenko79
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23:56
dat was ik ook zeker niet van plan, ik probeer alleen al die super voordelen die het zou hebben te relativeren (vooral voor mezelf). ik begrijp in deze tijd het nut van een dergelijke dienst niet. Gewoon mijn mening.

• MSoft06

MSoft06

Ik geloof alleen in dit soort diensten wanneer het echt! digitaal wordt.

En inderdaad, een 20mbit verbinding voor dit soort ongein, ik noem het een tussenweg. Geen oplossing.

• Hoedje
  • Laatst online: 07:45

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik denk dat dat toch speculeren blijft. Pas als we echte gebruikerservaringen zien, dan kunnen we een goed oordeel geven. Maar ik denk dat zolang ze voor een redelijke goede compressiemethode kiezen dat bandbreedte geen probleem zou moeten vormen. De mogelijkheden zijn (afgezien van de kwaliteit) wel bijna eindeloos!

• MSoft06

MSoft06

Ik ben oud monteur van versatel, ook met de DigTV en ik kan zeggen dat het niet echt super is, enige wat super kwaliteit is de videotheek, rest van de kanalen is echt niet beter dan de analoge kabel.
Een verbinding van minimaal 8/9 mbit was nodig voor de TV dienst, was deze er niet, had je dus niets aan deze dienst.

• sioux1978
quote:
MSoft06 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:33:
Ik ben oud monteur van versatel, ook met de DigTV en ik kan zeggen dat het niet echt super is, enige wat super kwaliteit is de videotheek, rest van de kanalen is echt niet beter dan de analoge kabel.
Een verbinding van minimaal 8/9 mbit was nodig voor de TV dienst, was deze er niet, had je dus niets aan deze dienst.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat alleen TV via de satelliet de echte DVD kwaliteit kan leveren en dat alle andere vormen (DTV via de ether, DTV via de kabel en IPTV) dit niet kunnen. Misschien IPTV later wel, als de verbinding hoog genoeg zijn. Klopt dat?

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-07 15:07

qless

...vraag maar...

Klopt niet helemaal.

Grootste probleem is nu dat niet alle aanbieders voldoende bandbreedte per kanaal reserveren.
DVB-S (Satelliet) doet meestal 6-9 mbps (mpeg2) per kanaal - goed dus
DVB-T (digitenne) doet meestal 2-3 mbps(mpeg2) per kanaal - prut dus
DVB-C (Cable) doet meestal 2-6 mbps(mpeg2) per kanaal - gemiddeld dus

Je kunt met bijv. DVB-T ook 9 mbps uitzenden...dat gebeurd in Belgie, daar kun je gratis VRT en Ketnet/Canvas via DVB-T ontvangen, en omdat er maar 2 tv signalen worden verstuurd hebben ze daar wel ruimte genoeg.

Leuker wordt het straks met HDTV. HD versturen in mpeg 2 wil je niet (minstens 15 mbps nodig!) dus gaat bijna iedereen daar voor over naar H.264AVC (mpeg 4-10,zeg maar verbeterde divx)

PAL in mpeg 2 is 4-8 mbps voor goede kwaliteit
PAL in h264 is 2-3 mbps voor goede kwaliteit
HD in mpeg 2 is 15-20 mbps voor goede kwaliteit
HD in h264 is 6-9 mbps voor goede kwaliteit

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• chroom
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
[...]

weet je ook of dat daadwerkelijk gebeurd is?

Inactief.

• Egdelwonk
Het gaat om Europese afspraken. Verder is het zo dat er in Mierlo (NB) al geruime tijd proefuitzendingen gehouden worden met testsignalen. Digitenne houdt nog steeds 2006 als datum voor landelijke dekking aan dus ik denk dat je daarvan uit kan gaan. Marketing technisch gezien is het interessant om voor het WK e.a. rond te hebben. Zeker omdat het gedeeltelijk in de zomervakantie valt en er dan ook op de camping gekeken kan worden.

• Denizz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:22
quote:
The BBC has an existing agreement with all the cable television operators
in the Netherlands for them to carry the BBC domestic services. As is
quite common with such a commercial contract, it precludes a subsequent
sale to a directly competing organisation, such as KPN.
Dit is het antwoord van de BBC op mijn vraag waarom ze niet ten minste BBC1 en 2 gaan leveren op IPTV van KPN. Ik vind ze maar raar doen hoor, met hun concurentie verhaal.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• makreel
  • Niet online
Lijkt me een gevalletje voor de mededingingsautoriteit.
Dat contract van de bbc met upc en kornuiten beperkt de concurrentie aanzienlijk.

makreel wijzigde deze reactie 15-02-2006 13:23 (31%)

• Verbal Kint
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Verbal Kint

The man with the plan

Mmmmm, ik ga begin maart verhuizen en de TV/telefoon/Internet vraag wordt er niet makkelijker op zo...

Dit klinkt op zich goed, kosten zullen rond de 50,- euro p/m liggen denk ik? Nadelen lijken me het telefoongedeelte (niet gratis onbeperkt bellen, want KPN) en qua TV sluit ik me aan bij de BBC adepten. Toch maar weer Casema + Tiscali met telefonie ben ik bang, maar dit klinkt wel erg goed. Wat zal de prijs van de decoder/settopbox worden?

Great minds think alike!

• Hoedje
  • Laatst online: 07:45

Hoedje

Moderator Apple Talk
quote:
Verbal Kint schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:48:
Mmmmm, ik ga begin maart verhuizen en de TV/telefoon/Internet vraag wordt er niet makkelijker op zo...

Dit klinkt op zich goed, kosten zullen rond de 50,- euro p/m liggen denk ik? Nadelen lijken me het telefoongedeelte (niet gratis onbeperkt bellen, want KPN) en qua TV sluit ik me aan bij de BBC adepten. Toch maar weer Casema + Tiscali met telefonie ben ik bang, maar dit klinkt wel erg goed. Wat zal de prijs van de decoder/settopbox worden?
De acties worden waarschijnlijk zeer interessant, dus minimaal een decoder gratis, maar waarschijnlijk nog veel interessantere acties. Je moet niet vergeten dat de concurrentie met de kabelmaatschappijen niet mals is. Overigens heb je bij KPN voor 10 euro per maand onbeperkt bellen naar vaste telefoons, en de tarieven zijn standaard al lager dan bij analoog bellen.

Overigens heeft Hetnet ongeveer dezelfde tarieven als tiscali, en ook zij gaan TV leveren als KPN het kan/gaat leveren. Immers het is hetzelfde bedrijf, net als Planet, maar een andere naam.

• sioux1978
quote:
Hoedje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:25:
[...]

De acties worden waarschijnlijk zeer interessant, dus minimaal een decoder gratis, maar waarschijnlijk nog veel interessantere acties. Je moet niet vergeten dat de concurrentie met de kabelmaatschappijen niet mals is. Overigens heb je bij KPN voor 10 euro per maand onbeperkt bellen naar vaste telefoons, en de tarieven zijn standaard al lager dan bij analoog bellen.

Overigens heeft Hetnet ongeveer dezelfde tarieven als tiscali, en ook zij gaan TV leveren als KPN het kan/gaat leveren. Immers het is hetzelfde bedrijf, net als Planet, maar een andere naam.
Tiscali ook?

• vanpeltje
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-03-2018
nee tiscali niet, tiscali is een italiaans bedrijf.

Ik wil trouwens weten of tiscali ook komt met TV over ADSL. Ik ben van plan naar hun over te stappen omdat ze goedkoop zijn.

vanpeltje

• sioux1978
quote:
vanpeltje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:38:
nee tiscali niet, tiscali is een italiaans bedrijf.

Ik wil trouwens weten of tiscali ook komt met TV over ADSL. Ik ben van plan naar hun over te stappen omdat ze goedkoop zijn.
IPTV van KPN schijnt wel beschikbaar te komen in de loop der tijd voor de meesten providers. KPN wil natuurlijk zoveel mogelijk klanten scoren, al zullen ze eerst hun eigen klante een aanbieding doen en kijken hoe dat gaat.

Tiscali komt misschien met IPTV. Er is op dit moment een test met 500 abonnees. Die kunnen echter alleen via een website tv kijken. Plannen voor echt IPTV zoals KPN hebben ze geloof ik nog niet. Maar goed, de kans is groot dat ze het toch gaan doen om niet achter te blijven.

Meer info:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=659048/sc=08fcba
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=886719

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-07 16:52
Het is volgends mij al bijna beschikbaar hoor, ik heb de 27 feb een cursus hierover dus het zal niet lang duren voordat we het gaan verkopen.

• sioux1978
quote:
cky schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:18:
Het is volgends mij al bijna beschikbaar hoor, ik heb de 27 feb een cursus hierover dus het zal niet lang duren voordat we het gaan verkopen.
Begin april voor alle KPN klanten toch?

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-07 16:52
als het goed is wel ;)
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smarthome

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True