KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 47.415 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 164734

:r

Ik wil ook! Tiscali ook aansluiten aub! O-)

Anoniem: 166561

cky schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:18:
Het is volgends mij al bijna beschikbaar hoor, ik heb de 27 feb een cursus hierover dus het zal niet lang duren voordat we het gaan verkopen.
Al iets bekend van de prijzen........

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:17

Shunt

Boe

ik heb niets gezegt.

plz edit jouw bericht ook even.
weet niet of ik hier problemen mee kan krijgen :P

[ Voor 79% gewijzigd door Shunt op 16-02-2006 23:20 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Is IPTV dan geografisch bepalend?!?!?!?!? .....of is (vul maar ieder willekeurig dorp buiten de Randstad in) commercieel niet aantrekkelijk genoeg!

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 18-02-2006 10:08 ]

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-07 08:52
Anoniem: 166561 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:03:
[...]

Is IPTV dan geografisch bepalend?!?!?!?!? .....of is (vul maar ieder willekeurig dorp buiten de Randstad in) commercieel niet aantrekkelijk genoeg!
Ik denk dat het te maken heeft met de uitrol van ADSL2+, want om een redelijke kwaliteit te hebben, is wel bandbreedte nodig. En aangezien KPN druk bezig is met het upgraden van de centrales, zal dat wel de reden zijn dat het bij de introductie niet overal gelijk leverbaar kan/zal zijn...

• Shunt

Shunt

Boe

J.Kossen schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:39:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft met de uitrol van ADSL2+, want om een redelijke kwaliteit te hebben, is wel bandbreedte nodig. En aangezien KPN druk bezig is met het upgraden van de centrales, zal dat wel de reden zijn dat het bij de introductie niet overal gelijk leverbaar kan/zal zijn...
zonder iets te bevestigen zeg ik warm :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-07 08:52
Shunt schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:46:
[...]

zonder iets te bevestigen zeg ik warm :P
:9 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
KPN-communicatie start IPTV verwarrend
KPN communiceert klanten dat het produkt IPTV 'vanaf juni' zal worden geïintroduceerd voor diegenen die KPN Direct ADSL, Planet en Het Net afnemen. Dit blijkt uit antwoorden op vragen van klanten die DutchMedia bereikt hebben. Bram Oudshoorn, persvoorlichter van KPN zegt hierover dat deze data 'niet hard' zijn te maken, de introductiewijze nog niet bekend is gemaakt en nog niet bepaald is en wijst er op dat deze informatie niet als correct kan worden bestempeld, ondanks dat deze van de KPN-klantenservice afkomstig is. Oudshoorn wil ook niet ingaan op de vraag of aan deze informatie afgeleid kan worden dat de introductie na 1 juni zal plaats vinden. Indien het zo is dat alleen bepaalde klanten het IPTV-produkt kunnen afnemen, is de schaal waarop het produkt initieel beschikbaar zal komen een stuk beperkter dan oorspronkelijk door KPN medegedeeld (70 % van Nederland).
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 18:52
Ik heb op de site van kreatel gezien dat ze in de HD (19xx) serie van set top boxen versies leveren die DVB-T, IPTV en een harddsik hebben, als KPN dat gaat leveren dan zou dat wel eens een mooie combinatie kunnen zijn waar bij de hoeveelheid bandbreedte die ze nodig hebben beperkt kan blijven. En ik neem aan dat ze in ieder geval al over HD tv hebben nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
joop99 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:05:
Ik heb op de site van kreatel gezien dat ze in de HD (19xx) serie van set top boxen versies leveren die DVB-T, IPTV en een harddsik hebben, als KPN dat gaat leveren dan zou dat wel eens een mooie combinatie kunnen zijn waar bij de hoeveelheid bandbreedte die ze nodig hebben beperkt kan blijven. En ik neem aan dat ze in ieder geval al over HD tv hebben nagedacht.
In het persbericht hebben ze het over de 1700-series.
Sorry dat ik je optimisme meteen de kop in druk :P
Voorlopig dus geen HDTV support met KPN-IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

heeft ook niet veel zin he.
ik geloof dat ongeveer 95% van de mensen gewoon een ouderwetse tv hebben staan.
dan kan je wel allemaal moeilijk gaan doen met hdtv maar voor die 5% heeft dat dan ook niet echt veel zin qua centjes dan he :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 14:57
Volgens mij komt KPN met deze: http://kreatel.com/downloads/Kreatel_IP-STB_1760.pdf. Ze hebben al aangegeven op die promosite dat er een HD (als in hard disk ;)) in zit.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Denizz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:27:
[...]

Dit is het antwoord van de BBC op mijn vraag waarom ze niet ten minste BBC1 en 2 gaan leveren op IPTV van KPN. Ik vind ze maar raar doen hoor, met hun concurentie verhaal.
Had ik (je) dat niet al gezegd? Da's allemaal gebeurd met het aantreden van de nieuwe topman bij de Beeb..
Mja, bedenk je wel, zoals ze zelf zeggen zijn BBC1 en BBC2 DOMESTIC services. Speciaal voor de Britse markt dus in eerste instantie. Nederland is nu een van de weinige zoniet het enige land dat deze services überhaupt mag hebben. In belgië zijn ze er misschioen nog op een aantal plaatsen (o.a. Turnhout iig tot voorkort), maar verder is er NIET één land waarvan ik weet dat er BBC1 en 2 wordt doorgegeven, laat staan BBC3 en 4. Het enige BBC-kanaal dat wél internationaal wordt doorgegeven is, naast BBC World, BBC Prome.
Ik ben ook niet hoopvol aangaande de toekomst inzake de doorgifte van de Beeb, want de huidige contracten zijn eindig, en men heeft aangegeven ze niet te willen verlengen. Ik vind dat heel erg jammer, want gemiddeld kijk ik voor 90% van de tijd dat ik kijk BBC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Ach die HDTV zal me een worst wezen. Ik geloof er echt niet in dat binnen nu en 3 jaar de omroepen HDTV gaan uitzenden. Dat doen ze gewoon niet. Als ik HDTV wil kijken, sluit ik mijn pc wel aan, of speel ik een bluray disc oid af. Voorlopig vind ik dvd kwaliteit via internet al goed genoeg :) . Ik hoop dat KPN binnenkort wat meer info uit de doeken doet, dan weet je tenminste wat je eraan hebt. Ik ga van de zomer verhuizen, en als ik hiermee geen kabelaansluiting meer nodig heb, scheelt dat aansluitkosten voor de kabel (paar honderd euro), plus het abonnementsgeld.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
energizer23 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:35:
[...]

In het persbericht hebben ze het over de 1700-series.
Sorry dat ik je optimisme meteen de kop in druk :P
Voorlopig dus geen HDTV support met KPN-IPTV.
Ik zat vooral te denken aan de combinatie van DVB-T(digitenne) met IP-TV in 1 kastje omdat KPN eigenaar is van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

MSoft06 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:48:
En ook deze kut decoder moet via utp :( hou je als enige over dat je je oude coax eruit kan trekken, maar dat is niet zo gemakkelijk in sommige huizen.
Yes ! I love utp. Ligt nog een kabel ingebouwd van beneden naar boven vanuit de tijd dat er nog bedraad ge-internet moest worden met een kabelmodem. Die was geplaatst bij .... de tv in de woonkamer.

:9

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 08:49
Begrijp me niet verkeerd, maar ik hou ook van UTP alleen niet door mijn huidige huis heen, buisjes hadden ze toen nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57763

Als ik met IPTV in de woonkamer en op zolder een tv aan wil sluiten, hoe gaat dit dan in zijn werk? Moet ik hiervoor twee settopboxen hebben of kan ik dit omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 57763 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:55:
Als ik met IPTV in de woonkamer en op zolder een tv aan wil sluiten, hoe gaat dit dan in zijn werk? Moet ik hiervoor twee settopboxen hebben of kan ik dit omzeilen?
Dan zul je ongetiwijfeld twee settopboxen nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
MSoft06 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:33:
Begrijp me niet verkeerd, maar ik hou ook van UTP alleen niet door mijn huidige huis heen, buisjes hadden ze toen nog nooit van gehoord.
Sluit gewoon na de settopbox een ethernet-to-wireless adapter aan. B)
Dan heb je hem alsnog draadloos. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 11:30

fulgore

goud

De concurrentie lukt het blijkbaar ook niet om BBC1 en 2 te contracteren, en zelfs niet RTL4 :D :

http://www.tele2.nl/webwi...tv/overzicht-tv-radio.xml
TV zenders
Nederland 1 Cartoon Network/ TCM
Nederland 2 Ketnet/ Canvas
Nederland 3 The Box
RTL 5 Discovery Channel
SBS 6 Animal Planet
RTL 7 BBC Prime
Veronica/ Jetix BBC world
Net 5
Talpa/ Nickelodeon CNN
MTV ZDF
TMF ARD
National Geographic Channel WDR
VRT 1 Rai Uno
TRT Blue Hustler

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
fulgore schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:46:
De concurrentie lukt het blijkbaar ook niet om BBC1 en 2 te contracteren, en zelfs niet RTL4 :D :

http://www.tele2.nl/webwi...tv/overzicht-tv-radio.xml

[...]
Ik kan toch echt RTL 4 zien op mijn Tele2 compleet abbo. BBC1 en 2 idd niet.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Damn! Dat BBC gedoe is echt wel een crime zeg! Dat is gewoon dé reden dat ik nooit op digitale tv ben overgestapt (en omdat ik twee tv's heb en dan nog steeds voor de kabel zou moeten betalen). Ik heb nu UPC digital tv besteld, maar alleen omdat je de kabel er bij houdt en zijn wel de BBC's hebben. Nu maar hopen dat ik er tevreden mee zal zijn........en dat de Beeb niet na een jaartje ofzo alsnog uit het pakket gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 14-03-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
zimbab schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:00:
en dat de Beeb niet na een jaartje ofzo alsnog uit het pakket gaat.
Dat gaan ze helaas wel, want alle bestaande contracten zullen niet worden verlengd en duren ook niet erg lang meer. Dan zit dus het hele vaste land van Europa zonder de BBC :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Roeltjuh schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:11:
[...]

Dat gaan ze helaas wel, want alle bestaande contracten zullen niet worden verlengd en duren ook niet erg lang meer. Dan zit dus het hele vaste land van Europa zonder de BBC :{
Damn....das toch wel zuur zeg. Misshien dan toch maar eens aan een schotel op de Sky satteliet denken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN geeft meer details prijs van internettelevisie

Donderdag 16 maart 2006, 11:45 - KPN lijkt haast te zetten achter de introductie van zijn iptv-dienst. Duidelijk is dat de dienst van KPN op bijna alle vlakken vergelijkbaar is met die van concurrent Tele2.

Geen reacties Door Laurens Verhagen
Een officiële introductiedatum is nog niet bekend, maar alles wijst erop dat KPN klaar is voor de lancering van zijn internettelevisiedienst. Concurrent Tele2 lanceerde eerder deze week al zijn iptv-dienst en KPN lijkt niet te lang meer te willen wachten met zijn alternatief.

Uit een promotiefilmpje dat nu al online staat, wordt duidelijk dat de diensten van de twee telecombedrijven zeer vergelijkbaar zijn. Net als bij Tele2 krijgt de klant de beschikking over mogelijkheden zoals het stilzetten van een programma om deze later weer te kunnen bekijken.

Verder is er een online videotheek en een programma gemist-dienst. Belangrijk verschil met Tele2 is het zenderaanbod. Waar Tele2 vooralsnog blijft steken op 32 tv-zenders, daar gaat KPN direct van start met 'ruim vijftig' zenders, zoals topman Scheepbouwer recent ook al aankondigde.

Prijzen zijn nog niet bekend. Tele2 biedt een combinatie van internet, telefonie en televisie voor 45 euro per maand. KPN, dat donderdag ook een speciale site met als thema het huis van de toekomst lanceerde, wil alleen kwijt dat de dienst niet deze maand het licht zal zien.

Bron: http://www.webwereld.nl/articles/40270

Ter info: De KPN.TV website geeft de melding "Service Temporarily Unavailable. The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later." Ze zijn er mee bezig lijkt zo, ben erg benieuwd! (16-3-2006 12:24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Hij doet het gewoon weer bij mij hoor! Helaas, dat was maar even!

[ Voor 27% gewijzigd door awwexl op 16-03-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

awwexl schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:05:
Hij doet het gewoon weer bij mij hoor! Helaas, dat was maar even!
Hij komt bij mij terecht op http://www.kpn.tv/web/show en die doet het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Niet bepaald nieuws. Die demo waar ze naar linken staat al maaaaaanden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ja dat is deze demo: http://www.kpn.tv/static/digitaletv.html
Dat is iets anders dan waar ze hoogstwaarschijnlijk op deze site mee bezig zijn: www.kpn.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

MSoft06 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:33:
Dan rest er maar één oplossing. Verhuizen ;).

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
awwexl schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:41:
Ja dat is deze demo: http://www.kpn.tv/static/digitaletv.html
Dat is iets anders dan waar ze hoogstwaarschijnlijk op deze site mee bezig zijn: www.kpn.tv
Hoogstwaarschijnlijk zal er op kpn.tv wel een mooie site komen ja, maar een week geleden stond die demo daar nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog nieuws aan het front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

'Uitzending Gemist' op KPN IPTV

Gepubliceerd op vrijdag 24 maart 2006

(P7) KPN en Publieke Omroep hebben een overeenkomst gesloten om de video-on-demand dienst 'Uitzending Gemist' via IPTV te kunnen distribueren.
Dit betekent dat abonnees van KPN IPTV straks (herhalingen van) televisieprogramma's van de publieke omroepen op televisie kunnen bekijken op elk moment dat het hun uitkomt.

KPN zegt de eerste aanbieder te zijn die Uitzending Gemist op televisie zal brengen. De programma's worden in veel hogere beeldkwaliteit aangeboden dan nu op internet het geval is, aldus de partijen. Wat dat precies inhoudt, konden ze vanmorgen nog niet zeggen.

KPN zal IPTV in het tweede kwartaal van 2006 introduceren, zo bevestigde KPN-bestuurder Eelco Blok deze week nog eens bij de presentatie van de nieuwe marketingstrategie van KPN. KPN houdt het nu op 'een zenderpakket van minstens 40 televisie- en 60 radiozenders' en interactieve diensten, eerder werden 50 tv-zenders als basis genoemd.

Er komen themapakketten met extra zenders voor muziek, seks, sport, nieuws en jeugd. Dat alles wordt toegankelijk via een Elektronische Programma Gids (EPG) en desgewenst met een personal videorecorder voor 100 uur tv-opname. Deze harde schijf is dan nog nodig voor programma's die niet op Uitzending Gemist komen.

In principe is voor goede kwaliteit IPTV een ADSL2-verbinding noodzakelijk - ook wel ADSL2+ genoemd. KPN deed een proef met ADSL2 en IPTV in Zoetermeer. Resultaten daarvan zijn niet bekendgemaakt. In een interview met Planet Multimedia zei Blok dat er waarschijnlijk uitgebreide proeven met ADSL2 komen in twee regio's. Tussen 2007 en 2009 moet Nederland geheel van VDSL worden voorzien.

Bij introductie van IPTV zal circa 70 procent van de Nederlandse huishoudens op ADSL2+ kunnen worden aangesloten, zegt de woordvoerster van KPN. "Verder ontwikkelen we het all-IP netwerk erg snel, waardoor de dekking snel zal groeien."

Bron: Planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Wel balen voor KPN dat Tele2 ze nu net voor is met de introductie van IPTV. Ik heb trouwens geïnformeerd bij de klantenservice van KPN of er behalve de geadverteerde prijs (voor InternetPlusBellen) ook nog (extra /maand) voor het "koper" betaald moet worden, maar krijg als reactie dat dat niet hoeft. Ik neem aan dat dat dan ook zal gaan gelden voor "InternetPlusBellenPlusTV".

Ik weet nu alleen nog niet of er wel alsnog aansluitkosten moeten worden betaald als je nog helemaal geen telefoonaansluiting hebt. Die vraag waren ze helaas vergeten te beantwoorden.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik hoop dat ze binnenkort met wat meer nieuws naar buiten komen. Ik ga binnenkort verhuizen, en ik moet dan beslissen of ik 100% voor kabel ga, of alleen voor koper. Als de dienst van kpn een beetje goed werkt, dan hoef ik geen kabelaansluiting te nemen, en dat scheelt weer.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Verbal Kint schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:31:
Wel balen voor KPN dat Tele2 ze nu net voor is met de introductie van IPTV. Ik heb trouwens geïnformeerd bij de klantenservice van KPN of er behalve de geadverteerde prijs (voor InternetPlusBellen) ook nog (extra /maand) voor het "koper" betaald moet worden, maar krijg als reactie dat dat niet hoeft. Ik neem aan dat dat dan ook zal gaan gelden voor "InternetPlusBellenPlusTV".

Ik weet nu alleen nog niet of er wel alsnog aansluitkosten moeten worden betaald als je nog helemaal geen telefoonaansluiting hebt. Die vraag waren ze helaas vergeten te beantwoorden.
Ik heb ook internetplusbellen laten aansluiten op een telefoonaansluiting waar niets op zat en heb geen aansluitkosten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik hoop dat je - eventueel door een speciaal programma, PCI-kaart of plugin - ook gewoon IPTV kan kijken op je PC. Met name TV-kaarten worden dan overbodig, en dat is ook precies wat me tegenhoudt om een TV-kaart te kopen.

Dit bedoel dan dat je geen decoder hoeft te kopen, maar gewoon een plugin of programma download, of een speciale PCI kaart koopt. Nadeel van die laatste is dat je twee netwerkkabels moet gaan trekken.

Voor de rest ben ik erg benieuwd naar IPTV, en ik verwacht er een hoop van!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
spk2go schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:43:
Ik hoop dat je - eventueel door een speciaal programma, PCI-kaart of plugin - ook gewoon IPTV kan kijken op je PC. Met name TV-kaarten worden dan overbodig, en dat is ook precies wat me tegenhoudt om een TV-kaart te kopen.

Dit bedoel dan dat je geen decoder hoeft te kopen, maar gewoon een plugin of programma download, of een speciale PCI kaart koopt. Nadeel van die laatste is dat je twee netwerkkabels moet gaan trekken.

Voor de rest ben ik erg benieuwd naar IPTV, en ik verwacht er een hoop van!
Ik neem aan dat ze dit gewoon via multicast het netwerk op knallen.

dat houdt dus in...

Hubje tussen je settopbox en sniffen die hap.

Playlist met alle multicast adressen komt voorbij, openen in VLC mediaplayer en op je pc kijken die hap.

Ohja, waarschijnlijk zijn de macadressen an die stb's ook nog geregistreerd, mac adresje klonen kan dus ook geen kwaad...

[ Voor 7% gewijzigd door sMoKeFiSh op 24-03-2006 19:44 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zo makkelijk zal het allemaal niet gaan. Ongetwijfeld is de boel net als bij DVB-S, DVB-C en DVB-T gecodeerd en heb je dus een decoder en smartcard nodig. IP staat hier alleen voor het Internet Protocol dat als transport laag gebruikt wordt om de TV DVB data pakketten van A (KPN) naar B (klant) te krijgen. Het is dus geen P2P netwerkje of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-06 12:03
Ik snap nog even niet hoe KPN het nu precies gaat aanbieden, met name de combinatie met die Kreatel recorder. Is dat nou ook de decoder? Maw is die Kreatel nu noodzakelijk bij IPTV of kun je gewoon je eigen DVD recorder blijven gebruiken in combinatie met een decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 149630 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:23:
KPN zegt de eerste aanbieder te zijn die Uitzending Gemist op televisie zal brengen. De programma's worden in veel hogere beeldkwaliteit aangeboden dan nu op internet het geval is, aldus de partijen. Wat dat precies inhoudt, konden ze vanmorgen nog niet zeggen.
Klanten van KPN krijgen voor uitzending gemist via een intern 'kpn' menu in de decoder een unicast stream van elk programma op 3mbit. Uitzending gemist kan dit aanbieden via kpn iptv om twee redenenen. Ten eerste mogen ze vanwege rechten geen streams > 500kbps rechtstreeks op internet zetten. Omdat de 3mbit streams alleen maar over het adsl netwerk van kpn gaan als 'tv' dienst is dit geen probleem. Een tweede probleem waar UG mee kampte was de bandbreedte. Door preemtive caching servers op het KPN netwerk neer te zetten die de populairste content (journaal, nova, spuiten&slikken etc) cachen, hoeft UZG hier niet meer voor op te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 25-03-2006 17:40 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Marbo schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:39:
Ik snap nog even niet hoe KPN het nu precies gaat aanbieden, met name de combinatie met die Kreatel recorder. Is dat nou ook de decoder? Maw is die Kreatel nu noodzakelijk bij IPTV of kun je gewoon je eigen DVD recorder blijven gebruiken in combinatie met een decoder?
Hoi Marbo,

Je hebt de Kreatel nodig omdat dit ook de decoder is.

Groet,

Stoffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Anoniem: 153620 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:29:
[...]

Je hebt de Kreatel nodig omdat dit ook de decoder is.
Dat is heel jammer. Voor de mensen die al zo'n ding hebben dan, die zullen niet zo snel overstappen. Ik wacht even op de aanbiedingen in mei/juni (WK-voetbal), en hoop dat dan KPN ook van start is gegaan. Dan kan ik een goeie keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er eigenlijk al meer bekend over welke zenders de vrijgekomen ruimte van de 3 voormalig canal+ zenders gaan opvullen? Ben benieuwd of ze gewoon 3 zenders bij stoppen of dat ze het allemaal wat gaan heroriënteren (zoals dat in het persbericht staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153620

Marbo schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:58:
[...]

Dat is heel jammer. Voor de mensen die al zo'n ding hebben dan, die zullen niet zo snel overstappen. Ik wacht even op de aanbiedingen in mei/juni (WK-voetbal), en hoop dat dan KPN ook van start is gegaan. Dan kan ik een goeie keuze maken.
Hoi,

Wat bedoel je jammer? Die Kreatel krijg je er gewoon bij hoor. Een dvdrecorder kun je uiteraard ook gebruiken dmv scart kabel.
Groet,
Stoffers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Anoniem: 153620 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:16:
[...]

Wat bedoel je jammer? Die Kreatel krijg je er gewoon bij hoor. Een dvdrecorder kun je uiteraard ook gebruiken dmv scart kabel.
Oh, ik dacht dat je geen andere dvd recorder meer kon gebruiken als je die Kreatel had aangesloten. Als je die er gewoon bij krijgt, dan is het geen probleem. Ik had het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Het tweede kwartaal is begonnen...
Ik ben benieuwd wanneer KPN met IP TV gaat beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor IPTV wordt nu de Speedtouch 716 gebruikt, niet de Experia Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Anoniem: 166561 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:50:
serieus? cool.. ik ben er al helemaal klaar voor dus..
kan je ook de reden geven waarom KPN hiertoe besloten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171636

Volgens mij testen ze nu met de Speedtouch, en komt de uitrol straks via de experiabox in combinatie met IPB.
Daar adverteren ze nu al mee op de site van kpn:

" Beeldbellen, TV van KPN, muziek en films bestellen
InternetPlusBellen van KPN is voorbereid op de toekomst. Verwacht binnenkort Beeldbellen, TV van KPN via de Experia Box en de mogelijkheid om online muziek en films te bestellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 22:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Anoniem: 166561 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:50:
Ik vermoed dat het adsl modem niet zoveel uitmaakt, zolang je er maar een tv decoder op ethernet op aansluite.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zoals ik in het InternetPlusBellen topic lees bezweek de Experiabox nogal onder veel downloadverkeer tegelijk, vooral bij het gebruik van BitTorrent.
Het lijkt mij dat IP-TV ook nogal wat bandbreedte gaat gebruiken en daarom vind ik het vreemd dat IP-TV niet ook op Experiabox-en wordt getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De laatste firmwareversie van de experia bevat in de naam ook het woordje 'iptv' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Tele schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:35:
De laatste firmwareversie van de experia bevat in de naam ook het woordje 'iptv' :)
Bij de Speedtouch 716 staat er het volgende bij Service Name: A. Router-modem (NAT/PAT + IPTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 04-07 14:57
Joen schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:34:
Zoals ik in het InternetPlusBellen topic lees bezweek de Experiabox nogal onder veel downloadverkeer tegelijk, vooral bij het gebruik van BitTorrent.
Het lijkt mij dat IP-TV ook nogal wat bandbreedte gaat gebruiken en daarom vind ik het vreemd dat IP-TV niet ook op Experiabox-en wordt getest...
Het probleem zit em in de hoeveelheid verbindingen en niet in de bandbreedte. Daarnaast is dit gefixed bij de nieuwste firmware...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

>:) Wat ik vooral wil weten of het een waardig alternatief is voor de analoge kabeltelevisie.
Kan ik eindelijk Casema opzeggen. :P
En natuurlijk of ik er meerdere televisies eenvoudig op aan kan sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 171636 op 06-04-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

energizer23 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:16:
[...]

serieus? cool.. ik ben er al helemaal klaar voor dus..
kan je ook de reden geven waarom KPN hiertoe besloten heeft?
Wel voor de eerste 1000 proefaansluitingen. Reden: zie topic over KPB-IPB. Alleen voip is in 716 (nog) niet volledig geimplementeerd dus IPB+IPTV via Experiabox.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:44
Vanaf 1 mei is het te bestellen, ik ben benieuwd.
Zie: http://www.planet.nl/plan...ontentid=701388/sc=33fa7c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Heel mooi! Ben ook erg benieuwd. Ik vond het al angstig stil de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
he he.. eindelijk is de vraag wanneer het beschikbaar komt nu dus bekend.
jammergenoeg blijven er nog heel wat vragen onbeantwoord :|
zoals: wie kan het bestellen? IPB-klanten, direct-adsl, planet etc etc..
hoeveel gaat het nou kosten?? etc etc..
ik word een beetje moedeloos van al die halve informatie die KPN iedere keer geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
energizer23 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:31:
he he.. eindelijk is de vraag wanneer het beschikbaar komt nu dus bekend.
jammergenoeg blijven er nog heel wat vragen onbeantwoord :|
zoals: wie kan het bestellen? IPB-klanten, direct-adsl, planet etc etc..
hoeveel gaat het nou kosten?? etc etc..
ik word een beetje moedeloos van al die halve informatie die KPN iedere keer geeft..
Kweet het niet hoor, maar de meeste bedrijven (dus KPN ook) geven informatie pas vrij op het moment dat het product wordt gelanceerd. Als KPN dan nog geen informatie geeft dan heb je een punt maar vooralsnog moet jij, net zoals al die mensen die vragen hebben, gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN komt in mei met internettelevisie

Consumenten kunnen vanaf 1 mei internettelevisie bestellen bij KPN. Het telecomconcern loopt daarmee ongeveer twee maanden achter op concurrent Tele2, die in maart al begon met het uitzenden van televisie via het internet.

KPN heeft de techniek over circa twee weken op orde om probleemloos internettelevisie aan te kunnen bieden. Vanaf 1 mei rolt de onderneming de dienst landelijk uit. Het telecomconcern zal tussen de veertig en vijftig televisiekanalen aanbieden, waaronder de populairste Nederlandse kanalen en een erotiekzender. Dit zei KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdag op de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders.

KPN heeft nu al digitale televisie. Met een speciaal kastje kunnen consumenten tv-beelden van hogere kwaliteit ontvangen dan via de reguliere kabel mogelijk is.

Bron: http://www.nu.nl/news/711...et_internettelevisie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik zie dat nieuwsbericht nog nergens anders staan en ook niet bij de persberichten op de KPN Pers website. Ik vraag me af wat de bron was voor Nu.nl en hoe betrouwbaar die bron is...

Niet goed gelezen dus...
Dit zei KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdag op de jaarlijkse vergadering van aandeelhouders.

[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 12-04-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Ik vond ook nog deze site:

http://www.hethuisvanmorgen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Even een vraagje aan de kenners:
Aangezien de decoder via ethernet aangesloten moet worden en ik eigenlijk geen zin heb om kabels te trekken dacht ik het volgende te doen:
Heb nog een US Robotics 802.11g router liggen. Deze router heeft WDS ondersteuning en naar ik verneem heeft de ExperiaBox (deze krijg ik pas over enkele weken) dat ook. Nu zou ik dus graag de US Robotics router d.m.v. WDS verbinden aan de ExperiaBox en dan via de ethernet poort verbinden aan de decoder. Eventueel kan ik de US Robotics router ook nog vervangen door een SpeedTouch 716 modem, welke ik nu gebruik.
Zou deze opstelling kunnen werken of kan ik beter een Wireless->Ethernet adapter kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 17:46

-d-

Vond deze lijst nog voor KPN IPTV :
http://www.broadbandtvnews.com/articles_nl/KPNlist.html#tv

Geen idee of het klopt, maar lijst ziet er wel ok uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Bij Tele 2 kun je maximaal op 1 tv tegelijk kijken, is dit bij KPN ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ja dat is bij alles zo. Zolang je maar 1 tuner hebt, kan je maar op 1 tv kijken. Als kpn meerdere tuners levert, kan je op meerdere pc's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 12:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit er ook naar te kijken. Vraag me af welke tuner je nodig hebt minimaal.
Heb nl. weinig zin om veel € neer te leggen voor een tuner. (zoals tvhome)
Ben ook wel benieuwd naar de zap tijden. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik vermoed dat er een electronische programmagids in de tuner zit, zappen zal waarschijnlijk niet snel zijn, maar met zo'n EPG zap je eigenlijk nooit meer, maar scan je je gids door (ik tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 12:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo'n programmagids lijkt me best handig, is het te vergelijken met de gids van tvhome? Kennis van me heeft tvhome.

Enig idee wat zo'n pakket gaat kosten inc tuner etc? (tv kijken moet leuk blijven natuurlijk)
Ik ga er vanuit als je kpntv hebt je geen cai signaal meer nodig hebt, deze zou ik dan kunnen opzeggen.
(betaal dr €14 p/m voor)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
TV betaal je nu zo'n 15 , telefoon 18, internet 30 voor redelijke snelheid. Ik hoop eigenlijk dat ze een pakket kunnen aanbieden van rond de 50-60 euro, met minimaal 4mbit oid. Maar omdat het via adsl2 gaat wellicht 10mbit ofzo. Is wel een redelijke prijs denk ik zo. En dan gratis tuner erbij, en elke extra tuner voor 30 euro in bruikleen. Dat zou ik niet slecht vinden.

Ik kan namelijk op mijn nieuwe adres ook glasvezel (10mb/10mb) krijgen met tv en telefonie voor €60, alleen de extra ontvangers zijn zo duur...als dat bij kpn nou meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das een goede tip!

Wel jammer van de vereisten die vermeld staan in één van de documenten:

Benodigdheden
Om van TV van KPN gebruik te kunnen maken, hebt u het volgende
• Een abonnement op TV van KPN.
• Het startpakket TV van KPN (zie pagina ).
• ADSL2+-aansluiting van KPN (binnen het TV-gebied van KPN)
• Een KPN Experia Box

• Een TV. Elke type TV met een aansluitpunt voor een SCART-kabel
Video-composietkabel (met gele tulpstekker) is geschikt.

Dit betekent dus dat het alleen voor KPN klanten wordt aangeboden. Ik heb Tiscali, dus dit zal ik niet kunnen krijgen. Helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
JvS schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:54:
Ja dat is bij alles zo. Zolang je maar 1 tuner hebt, kan je maar op 1 tv kijken. Als kpn meerdere tuners levert, kan je op meerdere pc's kijken.
KPN maakt het nog gekker: "Als u naar de radio luistert, kunt u via de
TV-ontvanger niet tegelijkertijd TV kijken of een film afspelen."
Zelfs om radio te luisteren, als de tv aanstaat, wat hier nogal eens gebeurt, moet je al een tweede tuner hebben, of lees ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Anoniem: 164734 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:24:
[...]

Das een goede tip!

Wel jammer van de vereisten die vermeld staan in één van de documenten:

Benodigdheden
ADSL2+-aansluiting van KPN (binnen het TV-gebied van KPN)

Dit betekent dus dat het alleen voor KPN klanten wordt aangeboden. Ik heb Tiscali, dus dit zal ik niet kunnen krijgen. Helaas... :'(
Ik begrijp het iets anders: volgens mij bedoelen ze dat in de centrale waar je aangesloten bent, de KPN ook ADSL2 aanbiedt. Dat betekent volgens mij niet dat je ook verplicht bent om bij de KPN ADSL2 af te nemen. De KPN moet het alleen kunnen leveren bij je. Anders zou het toch een schoolvoorbeeld van koppelverkoop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
Marbo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:46:
[...]Ik begrijp het iets anders: volgens mij bedoelen ze dat in de centrale waar je aangesloten bent, de KPN ook ADSL2 aanbiedt. Dat betekent volgens mij niet dat je ook verplicht bent om bij de KPN ADSL2 af te nemen. De KPN moet het alleen kunnen leveren bij je. Anders zou het toch een schoolvoorbeeld van koppelverkoop zijn?
Ik denk toch echt dat wordt bedoelt dat je ook kpn adsl2 afneemt. Dit is geen koppelverkoop omdat de adsl verbinding wordt gebruikt om het tv signaal te transporteren. Hetzelfde is bv ook wanneer je bij een kabel maatschapij internet neemt, je ook tv van de kabelmaatschappij moet afnemen.

Het zou wel koppel verkoop zijn als je ook een mobiel telefoon abbonement van kpn moest afnemen, omdat dat technisch helemaal los staat van ip-tv en dus het een niet afhankelijk is van het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je dient inderdaad een KPN ADSL2 lijn te hebben om IPTV van KPN aan te kunnen vragen.
Hetzelfde doet Tele2 (voorheen Versatel); ook hier kun je alleen Tele2 IPTV aanvragen als je al een ADSL2 lijn van Tele2 hebt.
Marbo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:41:
[...]

KPN maakt het nog gekker: "Als u naar de radio luistert, kunt u via de
TV-ontvanger niet tegelijkertijd TV kijken of een film afspelen."
Zelfs om radio te luisteren, als de tv aanstaat, wat hier nogal eens gebeurt, moet je al een tweede tuner hebben, of lees ik dat nou verkeerd?
Denk dat ze dat inderdaad bedoelen. Er komt één stroom gegevens binnen: radio óf video.

[ Voor 54% gewijzigd door Icelus op 18-04-2006 13:07 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 10:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ben benieuwd hoe het dan zit met providers "Powered by KPN" (bijv. xs4all), want ik ben zeker wel geïnteresseerd in IPTV! Maar vanwege het feit dat je Experia Box nodig hebt, vrees ik het ergste. In theorie zou je de Kreatel toch ook gewoon op je eigen ADSL2 modem/router moeten kunnen aansluiten?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Tourniquet schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:31:
Ik ben benieuwd hoe het dan zit met providers "Powered by KPN" (bijv. xs4all), want ik ben zeker wel geïnteresseerd in IPTV! Maar vanwege het feit dat je Experia Box nodig hebt, vrees ik het ergste. In theorie zou je de Kreatel toch ook gewoon op je eigen ADSL2 modem/router moeten kunnen aansluiten?
Eerder zei iemand al in dit topic dat IPTV in eerste instantie alleen voor Planet, Het Net en Direct ADSL zal zijn. Powered by KPN providers volgen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN biedt toch nog helemaal geen ADSL2+ aan of zie ik dat verkeerd? Als je nu internetplusbellen extra neemt met een downloadsnelheid van 8 tot 12 Mb/s dan betaal je 79.95 per maand. Het is kansloos als KPN ADSL2+ voor een nog hoger bedrag zou gaan aanbieden. Dan is IPTV in deze vorm gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164734 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:11:
KPN biedt toch nog helemaal geen ADSL2+ aan of zie ik dat verkeerd? Als je nu internetplusbellen extra neemt met een downloadsnelheid van 8 tot 12 Mb/s dan betaal je 79.95 per maand. Het is kansloos als KPN ADSL2+ voor een nog hoger bedrag zou gaan aanbieden. Dan is IPTV in deze vorm gedoemd om te mislukken.
Wat ik dus wil zeggen is dat er maar weinig mensen IPTV zullen nemen als ze daarbij verplicht een dure ADSL2+ verbinding moeten afsluiten. Dan kunnen ze beter de kabel houden of Digitenne. Dan ben je veel goedkoper uit.

Ben erg benieuwd hoe het er nu uiteindelijk uitgaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

We wachten rustig af, KPN kan zomaar worden overgenomen door een grote jongen(vijandige overname), de aandelen zijn daar debet aan( gaat te ver om precies uit te leggen).

Het IPTV gebeuren laten we rustig op ons af komen, de EB is toch al klaar voor ADSL2 dacht ik?

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
U bepaalt straks zelf wat er wanneer bij u thuis op de buis komt. Zo wordt ook tv-kijken interactief.

U heeft geen kabel meer nodig. De verbinding gaat via een nieuwe supersnelle ADSL techniek.
Nieuw = ADSL2 ?

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 164734 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:12:
Wat ik dus wil zeggen is dat er maar weinig mensen IPTV zullen nemen als ze daarbij verplicht een dure ADSL2+ verbinding moeten afsluiten. Dan kunnen ze beter de kabel houden of Digitenne. Dan ben je veel goedkoper uit.

Ben erg benieuwd hoe het er nu uiteindelijk uitgaat zien.
Het zal wel niet veel verschillen van het aanbod van Tele2. Het valt moeilijk te rijmen als je voor Tele2 circa 45 euro kwijt bent en bij KPN tientjes meer.

KPN is de afgelopen maanden druk bezig geweest om alle centrales te upgraden naar ADSL2.

[ Voor 8% gewijzigd door Timmy op 18-04-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
Timmy schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:21:
[...]

Het zal wel niet veel verschillen van het aanbod van Tele2. Het valt moeilijk te rijmen als je voor Tele2 circa 45 euro kwijt bent en bij KPN tientjes meer.

KPN is de afgelopen maanden druk bezig geweest om alle centrales te upgraden naar ADSL2.
Was er niet ergens een site waar je kon checken welke centrale een upgrade heeft gehad?

EDIT: Ik heb de site al gevonden: http://www.adslcentrale.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Marbo op 18-04-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Dat abonnement van 8-12 Mb/s gaat over ADSL2+
ADSL2+ wil niet zeggen dat het per definitie 20 Mb/s is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roeltjuh schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:14:
[...]

Dat abonnement van 8-12 Mb/s gaat over ADSL2+
ADSL2+ wil niet zeggen dat het per definitie 20 Mb/s is.
Er zullen er weinig zijn die een abonnement van 79.95 over hebben om IPTV te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Anoniem: 164734 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:15:
[...]

Er zullen er weinig zijn die een abonnement van 79.95 over hebben om IPTV te kunnen krijgen.
Waarom vraag ik me dan af, je hebt immers voor een mooi bedrag snel internet en daarbij IPTV.........

Als ik nu me abbo zou nemen( Comfort) en kabeltv met alle toeters en bellen ben je ook in die richting kwijt.

Planet Abbo 54,95 en Kabel tv hier van Multikabel voor ff 15 a 16 euro per maand.....

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je IPB hebt via b.v. Planet en de Experiabox is je verbinding waarschijnlijk al adsl2, mits je centrale geschikt is.
Afhankelijk van je abbo wordt je verbinding echter gecapped.
Bij adsl standard b.v. op 3 mbit.
De rest van de bandbreedte wordt nog niet gebruikt.
Bij laatste firmware van de Experia in de status staat 1.37.2-iptv-a.
Zal wel iets met dit topic te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07 11:16
Ik zie eigenlijk nergens de mogelijkheid om een uitzending te timen.. dus een functie zodat je een dvd/hdd recorder kan aansluiten..

wel een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik ben benieuwd hoe je er meerdere tv's op kan aansluiten.
Wil het een goed alternatief worden voor de analoge kabel moet dat wel goed geregeld zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171636 op 18-04-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
BollieBolstra schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:46:
Ik zie eigenlijk nergens de mogelijkheid om een uitzending te timen.. dus een functie zodat je een dvd/hdd recorder kan aansluiten..

wel een gemis
Je dient dan - net als bij bijv. een satelliet ontvanger of Digitenne - zowel de ontvanger als de recorder te programmeren.
Anoniem: 171636 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:49:
En ik ben benieuwd hoe je meerdere tv's erop kan aansluiten.
Wil het een goed alternatief worden voor de analoge kabel moet dat wel goed geregeld zijn.
Het is alleen mogelijk één kanaal te bekijken of op te nemen (op dit moment?). Je kunt dus maar één TV/recorder aansluiten.
Dit is gelijk aan TV van bijv. Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Is die site nou veranderd?
Alle info die jullie ervan af hebben gehaald, zie ik niet meer staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
energizer23 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:09:
Is die site nou veranderd?
Alle info die jullie ervan af hebben gehaald, zie ik niet meer staan..
Teksten zijn links naar PDFen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Icelus schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:10:
[...]
Teksten zijn links naar PDFen.
ben ik nou blind? welke teksten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
energizer23 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:13:
[...]

ben ik nou blind? welke teksten? :?
Ik zie hier:
Linksboven KPN logo (oude logo), in het midden de tekst 'Welkom bij TV van KPN' en daaronder o.a. installatiehandleiding, dagelijks gebruik enz.

Wat zie je precies?

[ Voor 38% gewijzigd door Icelus op 18-04-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Icelus schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:17:
[...]
Ik zie hier:
Linksboven KPN logo (oude logo), in het midden de tekst 'Welkom bij TV van KPN' en daaronder o.a. installatiehandleiding, dagelijks gebruik enz.

Wat zie je precies?
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/6610/iptv2ko.png

Zowel in IE als in FF ziet ie er zo uit...
dus alleen wit in het midden.. geen tekst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Alle links naar de pdf's zijn ook hier pleite. Dit terwijl ik vanmiddag die pdf-jes nog heb doorgelezen.
Misschien was KPN niet blij met het feit dat die info al online stond? Waarom zou ik niet weten..

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.