Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV) OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste
Acties:
  • 42.392 views sinds 30-01-2008

• RobertEbbelink
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16-11-2015
He hallo..

Ik heb ook interactive tv besteld ongeveer 2 weken geleden en ik krijg mijn pakket morgen binnen:D ik was gisteren te laat met open doen want ik hoorde de deur bel een beetje te laat en ik wist niet dat tnt voor me deur stond:S dus jammer maar ik krijg het morgen dus binnen.
ik heb alleen een vraag! ik wou weten of je een dvd recorder er op kan aansluiten en je via die losse dvd recorder kunt opnemen via de mine box zeg maar.
is er iemand die ook al interactive tv heeft en ook een losse dvd recorder erop heeft aangesloten?
want ik wil graag wat ik op neem op dvd branden vandaar....

en als me pakket binnen is en het werkt allemaal schrijf ik nog wel wat over hoe ik het vindt! ok

alvast bedankt!

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:57
quote:
Koeitje schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 02:25:
[modbreak]Als iemand zich geroepen vind een mooie openingspost te maken voor deeltje 2: ga je gang. Dan kunnen we deze dichtgooien[/modbreak]
Misschien handig als dit gedaan wordt door iemand die het ook heeft.
quote:
RobertEbbelink schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:13:
...
en als me pakket binnen is en het werkt allemaal schrijf ik nog wel wat over hoe ik het vindt! ok
Kijk, dat zien we graag.

Edit:
Kon het niet laten, toch vandaag maar weer een bestelling gedaan.

VFRRijder wijzigde deze reactie 03-09-2007 14:08 (6%)

• p.m.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-11 20:10
idem... paar week geleden ook al aangevraagd, toen werd ik teruggebeld dat ik 't niet kon krijgen, ondanks dat de postcodecheck iets anders beweerde. Maar ik kon 't met een paar week weer proberen, dus maar eens zien wat dit oplevert.

• har0
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-03-2018
Nou .. we wachten hier nog even
Wel mail gehad dat de order afgewerkt is, maar verder nog geen brief / whatever

• 3065
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 25-11-2015
Ik wacht ook nog steeds geduldig af, exact 1 week geleden order geplaats. Wel mail binnen maar nog niks officieels per post ontvangen ...

• VFRRijder
quote:
DaffyD schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:26:
Ik wacht ook nog steeds geduldig af, exact 1 week geleden order geplaats. Wel mail binnen maar nog niks officieels per post ontvangen ...
Wij kunnen weer leuk gaan vergelijken...vorige keer ook ongeveer gelijk besteld en niets gehad. Ik heb het dit keer via de KPN site besteld en jij via de Primafoon. Toen ik de vorige keer via de Primafoon besteld had kreeg ik ook meteen zo'n bevestigingsmail maar daarna niets meer. Nu via de site heb ik geen bevestigingsmail gehad...misschien dat nu wel de rest komt??

• p.m.
ik heb 2x via de site aangevraagd, de laatste keer was dus gisteren. In beide gevallen heb ik geen bevestigingsmailtje gekregen, maar na de 1e aanvraag werd ik wel een paar dagen later gebeld dat ik het nog niet kon aanvragen. Maar als ik zo hier en daar wat lees, dan lijkt het alsof ik adsl2 moet hebben en dat heb ik (volgensmij) nog niet. Als iTV een van KPN's speerpunten wordt, dan zou ik als ik hun was toch maar zorgen dat ze dat zo snel mogelijk breed uitgerold krijgen, want anders jagen ze mensen die digitale TV willen in de handen van de kabelaars (Essent in mijn geval) en na aanschaf van een decoder zullen mensen toch wat minder snel overstappen.

• har0
YES
Het pakket is binnen, alleen de brief met de codes niet

Tx to the HD werkt het nu wel na een opstart hikje,
Let dus op als je een Experia hebt, I-TV ontvanger op Poort 4 anders wil die niet verbinden

Maar goed, even wennen aan de 0 tot 2 tellen bij het zappen, maar verder geen problemen / klachten nog, wel ff puzzelen met de AB en handleiding, dus dat gaan we nu even doen

• VFRRijder
quote:
har0 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:57:
YES
Het pakket is binnen, alleen de brief met de codes niet

Tx to the HD werkt het nu wel na een opstart hikje,
Let dus op als je een Experia hebt, I-TV ontvanger op Poort 4 anders wil die niet verbinden

Maar goed, even wennen aan de 0 tot 2 tellen bij het zappen, maar verder geen problemen / klachten nog, wel ff puzzelen met de AB en handleiding, dus dat gaan we nu even doen
He, gefeliciteerd :). Wat vind je van de beeld kwaliteit?

Het tellen bij zappen is voor mij geen probleem...heb nu ook al een decoder (Digitenne van KPN).

Maar, je kan nu al kijken zonder de codes? Waar zijn die codes dan goed voor?

VFRRijder wijzigde deze reactie 07-09-2007 15:42 (5%)

• har0
quote:
Maar, je kan nu al kijken zonder de codes? Waar zijn die codes dan goed voor?
Zonder de codes kan je niet verder, maar die hebben we dus via de HD. je moet je accountcode en pincode ingeven aan het einde van de installatie, voordat je beeld krijgt :P

Beeldkwaliteit is verbazend scherp / helder / duidelijk, let wel op een "normale" TV, maar na 8 jaar upc
hier is dit een verademing.

Wat wel opvalt is dat bij iedere aanpassing die in het modem wordt gemaakt, het beeld even stottert.
Nadat ik alle instellingen terug had, geen gestotter meer, en tv staat aan sinds 13:57 :)

Nee.. geen spijt van :)

• VFRRijder
quote:
har0 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:27:
...

Beeldkwaliteit is verbazend scherp / helder / duidelijk, let wel op een "normale" TV, maar na 8 jaar upc hier is dit een verademing.

...
Kijk, dat klinkt goed. Ben benieuwd of het mij nu ook een keer gaat lukken. Als het bij mij lukt, dan moeten m'n ouders ook over >:). Als je uitgaat van € 9,95 voor het basis pakket dan is dat duidelijk goedkoper dan het UPC Digital basispakket (ja, ook hier UPC) en voor m'n ouders is zo'n basispakket meer dan voldoende.

• har0
OK kleine update,

Decoder via video, splitter op tv, en op 2 tv's goed beeld (wel dezelfde zenders, maar dat mag)
Over 4 minuten stream 2 als opname, en dan ff bellen / downloaden, commentaar wordt vandaag of morgen gepost. En als Digitenne beschikbaar is hier, 1 er bij ivm de korting en de extra tv van de kids

• har0
Nou .. goh ... _/-\o_ onder de indruk ...

2 streams, 1 tv kijken en 1 opnemen (oh als info, 3 mb lijn) 3 pc's online
aan de telefoon terwijl ik dit type en een speedtest:
this means you can download at 330.78 KB/sec. from our servers.

Knap, geen stotters of rare dingen .. :*)

• Kaoh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-11 15:02
Vandaar het gescheide systeem, al die andere streams lopen naast elkaar.
Erg netjes omdat ze dan waarmaken wat ze beloven, maar voor de mensen die weten wat er gebeurd zo je de optie om de rest van de tijd die snelheid te gebruiken voor je internet ook wel leuk zijn. Maar liever dit, want de rest gaat daar over klagen ;)

Vraagje: Werkt bij jullie markeren van waar je bent in de opname wel? Ik druk me suf op de paperclipje maar ik zie geen streepje verschijnen.
Ook heb ik netjes elke 4 dagen een powercycle nodig om weer tv te krijgen, iemand anders dat probleem ook en is dat een software bug?

• har0
Geen idee eerlijk gezegd .. heb wel opgenomen, de AB geleerd de tv te besturen en wennen aan de EPG die uiteindelijk best handig is :)

Paperclip , zal van de week eens testen. 4 dagen cycle .. nog niet, is net 1 1/2 dag oud :P

• RobertEbbelink
He Hallo.

Ik heb nou sins een week interactive tv van kpn.

Beeldkwaliteit is super. beter als digitenne, scherper en meer kleur.

Geluid is gewoon goed zelfde als digitenne..

Geen haperingen of beeld wat uit valt alles werkt perfect!

ik heb alleen een minpuntje kunnen ondekken tot nu toe, en dat is als je bv snelle tv uitzendingen kijkt zoals voetbal dan is zie je af en toe dat het beeld minder word en zie je meer blokjes. hebben meerdere mensen dit ook? en wat kan je hier aan doen?

ik heb hem niet direct met de scart aangesloten op mijn tv en zit een scart kastje tussen waar je meerdere scart aansluitingen op kan doen. mischien moet ik hem direct aansluiten op mijn tv.

verder heel tevreden er mee!

gr robert. :)

• Ejorne
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-06 13:26

Ejorne

Twisted Pairs

quote:
RobertEbbelink schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:13:
ik heb alleen een minpuntje kunnen ondekken tot nu toe, en dat is als je bv snelle tv uitzendingen kijkt zoals voetbal dan is zie je af en toe dat het beeld minder word en zie je meer blokjes. hebben meerdere mensen dit ook? en wat kan je hier aan doen?

ik heb hem niet direct met de scart aangesloten op mijn tv en zit een scart kastje tussen waar je meerdere scart aansluitingen op kan doen. mischien moet ik hem direct aansluiten op mijn tv.
Met een betere scartverbinding (goede kabel en geen goedkope schakel/doorluskastjes) zal je mogelijk zeker een beter beeld kunnen krijgen. Eea ook afhankelijk van de kwaliteit van je tv. (Maar let wel: Beter beeld betekend ook vaak beter zichtbare tekortkomingen van signaal/techniek)

Echter de blokjes die je omschrijft zul je hiermee zeer waarschijnlijk niet verminderen. Dit is afkomstig uit het digitale signaal, toen het signaal nog digitaal was. Met een lagere bitrate krijg je vaker/meer van dat blokjes effect. Bij snelle beelden en met grote kleurvlakken met enig contrast, zie je dergelijk eblokjes al vrij snel. Zo zie ik ze al vrij snel met veel gekopieerde (gecomprimeerde) dvd's en heel duidelijk in bijvoorbeeld explosies of bij beelden van licht golvend water.

Ejorne wijzigde deze reactie 10-09-2007 22:25 (4%)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• VFRRijder
quote:
Ejorne schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:20:

Echter de blokjes die je omschrijft zul je hiermee zeer waarschijnlijk niet verminderen. Dit is afkomstig uit het digitale signaal, toen het signaal nog digitaal was. Met een lagere bitrate krijg je vaker/meer van dat blokjes effect. Bij snelle beelden en met grote kleurvlakken met enig contrast, zie je dergelijk eblokjes al vrij snel. Zo zie ik ze al vrij snel met veel gekopieerde (gecomprimeerde) dvd's en heel duidelijk in bijvoorbeeld explosies of bij beelden van licht golvend water.
Ja, misschien dat het bij KPN iets erger is, maar die compressie zie je ook bij UPC Digital, dus inderdaad meer iets van het digitale kanaal dan iets van de aanbieder.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:09
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:24:
[...]

Ja, misschien dat het bij KPN iets erger is, maar die compressie zie je ook bij UPC Digital, dus inderdaad meer iets van het digitale kanaal dan iets van de aanbieder.
Dat klopt volgens mij niet. Het kanaal zend in een bepaalde kwaliteit uit (zoals volgens mij SBS / Net 5 minder zijn dan de overige NL zenders), echter de kabel / IPTV aanbieder bepaald de uiteindelijke kwaliteit / compressie van het signaal.

Mijn platencollectie op Discogs

• VFRRijder
quote:
musicfreak schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:34:
Dat klopt volgens mij niet. Het kanaal zend in een bepaalde kwaliteit uit (zoals volgens mij SBS / Net 5 minder dan overige NL zenders), echter de aanbieder bepaald de uiteindelijke kwaliteit / compressie van het signaal.
Ja klopt, misschien heb ik het verkeerd uitgeled. Wat ik bedoelde is dat je ook bij UPC Digital compressie ziet, terwijl je dit niet ziet bij het analoge signaal. Ik heb het hier dan dus even over het voetbal veld, want de rest (spelers) zijn wel stukken scherper dan bij analoog. Dus het heeft meer met het "digitale" te maken :).

• Ejorne
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-06 13:26

Ejorne

Twisted Pairs

Het heeft met de compressie van het digitale signaal te maken. Het verschilt per kanaal en aanbieder hoeveel bandbreedte beschikbaar is/gesteld wordt. Dergelijke 'mpg-blokjes' is vaak het resultaat van een te grote/grove compressie.

Met een goede kabel zal je dergelijke effecten mogelijk beter gaan waarnemen, indien je nu een brakke scartverbinding hebt. (en een tv die goed genoeg is om het verschil in kwaliteit van de betere kabel te laten zien en er voldoende storingsveld is waardoor de slechte scatkabel ook als slecht aangemerkt kan worden... :P Maar in geval van goedkope scartkastjes zal er zeer waarschijnlijk wel een verbetering te verwachten zijn wanneer je enkel een goede kabel gaat gebruiken. Het is nog maar de vraag of die goedkope kastjes ook RGB door kunnen zenden of dat je hiermee genoodzaakt bent om composiet video te versturen)

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• VFRRijder
quote:
DaffyD schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:26:
Heb je al een brief gekregen? Ik heb nog niets gezien en nu meer dan een week geleden besteld.

• har0
Zo, is wat vroeg, maar anders wordt het weer niks.

Tot en met dinsdag middag geen problemen / klachten, en toen:
"Uw account is niet actief of nog niet geactiveerd" ipv TV beeld

Ikke HD gebeld na opstarten TV Doos, blijt het een "bekend" probleem met de siemens
Experia, weer een Factory reset nodig. Baaaaaaalen, maar goed, geen tv of reset is makkelijk kiezen.

En inderdaad, weer beeld en zo. Wordt even in de gaten gehouden, maar is irritant.

Oh dat met die paperclip snap ik nog stees niet, maar kijken we dit weekend even naar, heb nog een film staan die gekeken gaat worden :)

• VFRRijder
quote:
har0 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:00:
Tot en met dinsdag middag geen problemen / klachten, en toen:
"Uw account is niet actief of nog niet geactiveerd" ipv TV beeld

Ikke HD gebeld na opstarten TV Doos, blijt het een "bekend" probleem met de siemens
Experia, weer een Factory reset nodig. Baaaaaaalen, maar goed, geen tv of reset is makkelijk kiezen.

En inderdaad, weer beeld en zo. Wordt even in de gaten gehouden, maar is irritant.
Lekker genieten van de mooie ochtend :).

Maar goed, jij had dan zeker al InternetPlusBellen? Want ik las een keer bij een ander forum dat ze alleen nog maar die Thomson dingen uitleverden en niet de Siemens......hoeft niet zo te zijn hoor, ik heb geen van beide :(.

• 3065
quote:
VFRRijder schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:34:
[...]

Heb je al een brief gekregen? Ik heb nog niets gezien en nu meer dan een week geleden besteld.
A.s. zaterdag wordt het exact 2 weken voor mij, maar tot nu toe nog steeds niks ontvangen .. ik vrees het ergste eigenlijk ;(

• 3065
Mijn vriendin had niks te doen en is eens gaan bellen met de KPN. Nu blijkt de aanvraag vanuit de Primafoon winkel nooit KPN te hebben bereikt 8)7 8)7

Afijn, ze heeft met de vriendelijke medewerkster van de KPN weer de gehele procedure doorlopen en nu is de aanvraag zeker doorgestuurd naar Planet (alhoewel in mijn ogen 1+1=1 in dit geval opgaat).

En uiteraard daarachter aan de mededeling : "Binnen nu en 2 weken" |:( |:(

Wordt uiteraard vervolgd ...... ooit zal 't lukken!

• VFRRijder
quote:
DaffyD schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:02:
Mijn vriendin had niks te doen en is eens gaan bellen met de KPN. Nu blijkt de aanvraag vanuit de Primafoon winkel nooit KPN te hebben bereikt 8)7 8)7

Afijn, ze heeft met de vriendelijke medewerkster van de KPN weer de gehele procedure doorlopen en nu is de aanvraag zeker doorgestuurd naar Planet (alhoewel in mijn ogen 1+1=1 in dit geval opgaat).

En uiteraard daarachter aan de mededeling : "Binnen nu en 2 weken" |:( |:(

Wordt uiteraard vervolgd ...... ooit zal 't lukken!
Tsjonge jonge, goed bezig daar. Ik heb het via de site gedaan.....die is zeker ook nooit bij KPN gekomen???

• Kaoh
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-11 15:02
Nou wat ze doen is een bestelling er zonder bericht weer uitgooien als je niet voldoet aan de eisen. Ik heb eerst mijn connectie moeten terug schroeven en toen pas bleef mijn bestelling steken.

• 3065
We hebben nu al 2 keer te horen gekregen dat het geen probleem zou zijn, 1 x in de Primafoon en vanmiddag dus 1 x via de telefoon. Zoals gezegd : afwachten maar weer.

• har0
En weer tijd voor een kleine Update:

Na de reset van de Siemens Experia, geen tv problemen, maar knipperende Wlan (en dan niet verbinding, maar echt aan / uit ..miniuutje uit, weer aan) "ghost call" op lijn 2 die niet belt als er een telefoon op word geprikt, spontaan wegvallende Internet terwijl TV doorgaat ..
Vrees dat de Experia in de war is geraakt dus straks maar weer een reset. Is duidelijk herleidbaar naar de box, deze staat al bijna een jaar zonder echte problemen te draaien, dus we geven em nog niet op ::D

• VFRRijder
quote:
Kaoh schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:31:
Nou wat ze doen is een bestelling er zonder bericht weer uitgooien als je niet voldoet aan de eisen. Ik heb eerst mijn connectie moeten terug schroeven en toen pas bleef mijn bestelling steken.
quote:
DaffyD schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:56:
We hebben nu al 2 keer te horen gekregen dat het geen probleem zou zijn, 1 x in de Primafoon en vanmiddag dus 1 x via de telefoon. Zoals gezegd : afwachten maar weer.
Dat heb ik dus ook, ik heb gewoon een Planet Standaard abonnement en via de postcodecheck, de Primafoon en de telefoon werd gezegd dat het voor mij aan te vragen is.

• Edrelais
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 08:56
Als ik de postcode check doe, dan krijg ik te zien dat er een experiabox wordt meegeleverd.
Wil dit zeggen dat m'n huidige modem (Speedtouch 716) niet geschikt is voor i-TV?
Of kan ik de kreatel ontvanger wel werkend krijgen op die speedtouch?

• p.m.
Ik werd vandaag gebeld door een outbound-club dat mn order in het systeem staat en dat ik tussen 5 en 10 dagen het pakket kan ontvangen. Ik heb een bevriende KPN'er even laten kijken en e.e.a. stond er inderdaad in. Wel met orderdatum vandaag, dus het lijkt alsof de aanvraag die ik 2 week (?) geleden heb gedaan er vandaag alsnog handmatig in is gezet. Wel is er volgens mn kennis direkt al begonnen met het omzetten van mn DDSL-signaal naar een signaal dat geschikt is voor IPTV. Ben benieuwd of mn modem dat binnenkort ook oppikt.
Ik heb nu een ST780, gaat dit werken met IPTV?

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-11 12:50
quote:
Dirkmans schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:12:
Als ik de postcode check doe, dan krijg ik te zien dat er een experiabox wordt meegeleverd.
Wil dit zeggen dat m'n huidige modem (Speedtouch 716) niet geschikt is voor i-TV?
Of kan ik de kreatel ontvanger wel werkend krijgen op die speedtouch?
De 716 is niet meer te gebruiken voor IPTV, je krijgt waarschijnlijk een Siemens EB.
@p.m. De 780 is te gebruiken voor IPTV.

specs

• VFRRijder
quote:
p.m. schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:12:
Ik werd vandaag gebeld door een outbound-club dat mn order in het systeem staat en dat ik tussen 5 en 10 dagen het pakket kan ontvangen. Ik heb een bevriende KPN'er even laten kijken en e.e.a. stond er inderdaad in. Wel met orderdatum vandaag, dus het lijkt alsof de aanvraag die ik 2 week (?) geleden heb gedaan er vandaag alsnog handmatig in is gezet.
Welke provider heb je? Planet? Ik heb nog steeds niets gehoord (nu 2,5 week).

• p.m.
ik heb al direct-dsl van KPN, niet van 1 van haar brands als Planet of HN. Maar dat maakt weinig uit denk ik....

• Unneoetech
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-11 15:37
Ik heb dus vandaag als Planet IPB standard klant mijn interactieve tv pakket ontvangen. Na het aansluiten en een harde reset van de experiabox werkte het en ik moet zeggen dat ik nu al zéér tevreden ben. Alles werkt erg intuïtief, de beeldkwaliteit is goed, geen invloed op bellen/internetten, opnemen gaat goed, kortom alles okee!!! _/-\o_

• VFRRijder
Hahaha, begint echt erg te worden (was het al eigenlijk). Vandaag gebeld, order is niet bekend????? Dus, nu via de telefoon aangevraagd.....het zal me een keer lukken :).

• 3065
Ik zal m''n vriendin eens lief aankijken en vragen of ze morgen ook nog eens een keer wilt bellen. Ik heb zo'n vermoeden dat we hetzelfde anwoord krijgen :|

• flipjevandejam
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13-11 20:14
Als ik het goed begrepen heb is het (nog niet) mogelijk om KPN interactieve TV te bestellen als je geen KPN (affiliated) ADSL afneemt, erg jammer omdat ik hier over een 24/24MB glasvezel verbinding beschik en graag 10e/maand betaal voor scherp tv signaal. Mijn vraag is dan ook of het bekend is wanneer dit wel uitgerold gaat worden.

Daarnaast of er vergelijkbare alternatieven zijn van andere partijen die ook iptv aanbieden met +/- dezelfde zenders, welke ik wel zou kunnen afnemen.

Ik zit namelijk bij xmsnet in Soest en die doen niet aan iptv en zullen daar ook nog wel een hele tijd niet aan gaan doen (er wordt momenteel ergens misschien een beetje mogelijkerwijs gesproken over het nadenken om het wel te gaan aanbieden.......)

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:29

Koeitje

Back-up tiems now?

Modbreak:
Ik ga dit topic zaterdagmiddag op slot gooien, we zitten al ruim over de 1000 posts heen en het wordt tijd voor een nieuw deeltje. Als iemand bereid is een mooi nieuw topic te maken dan zou ik dat geweldig vinden. Anders zal ik er zelf wat algemene informatie inzetten (ik ben niet zo up-to-date m.b.t. dit onderwerp)

• h.intveen
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-05-2017
Ik heb sinds vrijdag de brief van Planet en het TV-pakket.
Omdat ik geen zin heb in en kabel van de meterkast naar de TV heb ik een Devolo Power line kit gekocht. De TV ontvanger start op, de eerste opstartstip wordt geel, maar na enige tijd krijg ik "fout 12: Geen verbinding met netwerk". Volgens de handleiding kan dan de dhcp server niet gevonden worden. Ik vraag me af of dat van die power line kit komt, of dat er iets mis is waarvoor ik de helpdesk moet bellen. Iemand een suggestie?
N.B. Ik heb de power line adapter op poort 4 van de Experia box aangesloten.

h.intveen wijzigde deze reactie 23-09-2007 11:06 (0%)
Reden: typo

• musicfreak
quote:
h.intveen schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:11:
Ik vraag me af of dat van die power line kit komt, of dat er iets mis is waarvoor ik de helpdesk moet bellen. Iemand een suggestie?
Voor zover ik weet werkt de Interactieve TV-ontvanger alleen als deze met een netwerkkabel is verbonden met de modem, niet via Wifi of via het stopcontact. Ik zou zeggen sluit 'm eens bedraad aan en kijk of 'ie dan wel werkt.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:56

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
h.intveen schreef op zondag 23 september 2007 @ 10:11:
Ik heb sinds vrijdag de brief van Planet en het TV-pakket.
Omdat ik geen zin heb in en kabel van de meterkast naar de TV heb ik een Devolo Power line kit gekocht. De TV ontvanger start op, de eerste opstartstip wordt geel, maar na enige tijd krijg ik "fout 12: Geen verbinding met netwerk". Volgens de handleiding kan dan de dhcp server niet gevonden worden. Ik vraag me af of dat van die power line kit komt, of dat er iets mis is waarvoor ik de helpdesk moet bellen. Iemand een suggestie?
N.B. Ik heb de power line adapter op poort 4 van de Experia box aangesloten.
Volgens mij moet je die adaptor eerst instellen via een vaste pc

• h.intveen
Zojuist een lange kabel netwerk kabel geleend en Mine opnieuw geprobeerd.
Resultaat is hetzelfde: ik kom niet verder als een eerste gele stip en dan fout 12.
Lijkt dus zowiezo niet te werken, iemand nog tips of moet ik de helpdesk bellen?

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:12

GoTyce

B S U R

quote:
h.intveen schreef op zondag 23 september 2007 @ 12:54:
Zojuist een lange kabel netwerk kabel geleend en Mine opnieuw geprobeerd.
Resultaat is hetzelfde: ik kom niet verder als een eerste gele stip en dan fout 12.
Lijkt dus zowiezo niet te werken, iemand nog tips of moet ik de helpdesk bellen?
Heb je de EB al gereset? Welke heb je? Siemens of Th?

• h.intveen
Ik heb de EB al uit en weer aan gezet.
Geen hard reset, maar dat stond niet in de handleiding ;-)

Ik heb een Siemens EB.

h.intveen wijzigde deze reactie 23-09-2007 13:28 (11%)
Reden: Aanvulling

• RobertEbbelink
mag je een andere soort scart kabel gebruiken met de interactive ontvanger?

gr robert

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:12

GoTyce

B S U R

quote:
RobertEbbelink schreef op zondag 23 september 2007 @ 13:30:
mag je een andere soort scart kabel gebruiken met de interactive ontvanger?

gr robert
Mag zeker, maar kan de kwaliteit ten goede óf ten slechte komen.

• h.intveen
Na een harde reset kom ik een stapje verder, nu stopt het bij fout 21 (Ophalen software).

• h.intveen
Nog eens een keer hard gereset en nu wordt de software correct geladen (zonder lan kabel).
En toen... het activatiemenu, geactiveerd: gereed!
Dat werkt dus ook prima met Devolo power line internet!
Lijkt dus nu helemaal o.k.

• musicfreak
quote:
h.intveen schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:24:
Dat werkt dus ook prima met Devolo power line internet!
Lijkt dus nu helemaal o.k.
Dat is goed nieuws zeg! Ben benieuwd of het TV beeld ook stabiel is. Zo ja dan is het een mooie optie voor mij als ik volgend jaar februari kan wisselen van internetaanbieder.

• RoeAntSte
  • Laatst online: 18-09-2013
ze zeggen dat je niet kan bestellen momenteel? baal k wel van :(

• h.intveen
Beeld is stabiel, nog geen blokjes gezien.

• Koeitje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:29

Koeitje

Back-up tiems now?

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True