Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik heb vandaag een brief gekregen waarin staat dat er een initiatief is gevormd om glasvezel in Uden mogelijk te maken. Reggefiber en KPN gaan hun krachten bundelen (Reggefiber voor het glasvezelnetwerk & KPN voor de over glasvezel geleverde diensten).

Middels de brief wil Glashart de belangstelling onder de bewoners van Uden peilen. Om het project door te laten gaan moet minstens 50% van de inwoners van Uden zich aanmelden.

Prijzen zijn nog niet bekend. Er is echter wel een website http://www.glashart.nl maar hier staat enkel en alleen wat informatie over het initiatief en de mogelijkheden van glasvezel.

Volgens de brief zou er, als er voldoende initiatief is getoond voor 1 juli 2008, direct na de zomervakantie begonnen worden met de aanleg van het netwerk en zou het mogelijk moeten zijn om vanaf oktober 2008 gebruik te maken van de diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
In Veghel is exact dezelfde brief rond gegaan. Heb hem afgelopen woensdag gehad. Oktober 2008 lijkt me vooralsnog onrealistisch. Er ligt hier niet eens glas in mijn straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262870

www.OnsNet.nl [ door zelfde firma aangelegd] in Nuenen geeft inzicht in de kosten per maand. Niet duidelijk is incl. of ex. BTW .

Analoge apparaten [fax, alarm] etc kunnen niet zonder meer worden aangesloten

Kosten coöperatie € 20 /mnd daarbovenop de diensten van KPN die je in één pakket moeten afnemen. [TV/Radio Internet Telefonie]

Of je met KPN nu blij moet zijn: de organistie is niet echt klantvriendelijk[ambtelijk] én log;
Probeer maar eens snel een monteur aan de deur te krijgen. Of een probeem in één keer opgelost te krijgen. [ al 5 jaar problemen met het vaste net. Kabel storing ondergronds. Nieuwe kabel trekken: NEE DUS]

Bovendien zijn ze meestal noga aan de prijs met hun producten.

En wie zit er nog op vaste telefonie te wachtten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 15:53
Ik als inwoner van Elburg heb dezelfde brief gekregen. Afgelopen woensdag zag ik daarbij nog een advertentie in het plaatselijk weekblad met daarin een uitnodiging voor een open huis in de lokale Glashart winkel. Ook stonden daar de diverse abonnementen (3 verschillende) opgesomd met de bijbehorende prijzen. Even uit m'n hoofd:
Abonnement 2:
Prijs 80 euro p/mnd
snelheid 50 Mb Down / 5 Mb Up
TV met 100 zenders
Telefonie gratis naar alle nummers behalve 0900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Zo, das wel prijzig in vergelijking met andere aanbieders...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reggefiber heeft in meerdere plaatsen FttH projecten lopen waar in eerste instantie conceptsICT de diensten leverd.
Een blik op hun website zou een indicatie moeten geven qua kosten van glashart.

Frappant is wel dat in onderstaande link gesproken wordt over regelgeving waar KPN aan zou moeten voldoen bij dit initiatief:
haaksbergen krijgt geen gratis proefperiode

[ Voor 37% gewijzigd door arjants op 29-05-2008 16:34 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit heeft niets met OnsNet / OnsBrabantNet of OnsNetEindhoven te maken volgens mij. Dit is meer een vervolg van glasnet van KPN.

En dat maakt nogal wat uit in de prijzen en internet snelheden...

Ter vergelijking, een totaalpakket met 100/100 internet kost bij OnsBrabantNet 60 euro terwijl bij glasnet een totaalpakket met "slechts" 50/5 internet al 80 euro kost. Je moet de prijzen dan ook niet concluderen uit de prijzen bij OnsNet Nuenen / OnsBrabantNet of OnsNetEindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 15:53
Het gaat hier inderdaad om een netwerk van Reggefiber waar KPN diensten op geleverd worden. Overigens wordt er duidelijk bij vermeld dat KPN niet het alleenrecht heeft. Ook andere aanbieders mogen er gebruik van maken. Voorlopg is er echter alleen een KPN dienst.

Overigens is hier (bij mijn weten) momenteel alleen een KPN kopernetwerk. Prijzen vallen dus redelijk mee. Ik betaal nu bij XS4ALL ook 50 euries per maand voor een 6 Mb lijn. Daar komt dan nog je TV en KPN telefoonabonnement bij, zit je ook op 80 euro p/mnd hoor! Wat dat betreft zou ik er op vooruit gaan. Ik denk alleen dat 50% van alle inwoners erg lastig gaat worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Postmen op 29-05-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Wat een afzetters zijn het toch die van KPN. In Son en Breugel proberen ze mensen ook al van die woekerprijzen te laten betalen voor hun glasvezel diensten. Als ik in Uden woonde of in Son en Breugel zou ik me iig niet aanmelden zodat die 50% niet gehaald wordt. Dan kan KPN daar gelijk weer opdoeken en dan is het gewoon een kwestie van wachten tot Edutel daar komt en hun diensten aanbied. Dat is tenminste een fatsoendelijke ISP met een prima prijs/prestatie verhouding en dus niet zo'n beunhaas als KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:55:
....
Dan kan KPN daar gelijk weer opdoeken en dan is het gewoon een kwestie van wachten tot Edutel daar komt en hun diensten aanbied. Dat is tenminste een fatsoendelijke ISP met een prima prijs/prestatie verhouding en dus niet zo'n beunhaas als KPN.
Legt edutel dan ook FttH aan?
Lijkt me niet dat ze 50Mbit over een koperlijntje kunnen leveren de komende tijd..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Edutel is de provider. Reggefiber legt de glasvezel aan. Hoe komen jullie bij die koper lijntjes? FttH = fiber to the home

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 30-05-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:27

a6amt

Nostalgie

De website is nu online.

http://www.glashart.nl/glashart/

KPN is dus nu echt een landelijke speler op de "glasmarkt". Vandaar de 3 pakketten zoals ze er nu liggen . Deze zullen dus overal waar KPN diensten gaat leveren op het glasvezelnet worden aangeboden. Zie ook http://www.onsnet.nl in Son en Breugel.

[ Voor 30% gewijzigd door a6amt op 30-05-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140454

ik snap jullie niet in de begin jaren van kabelinternet ,was die ook best duur en had je nog geen super snelheid.
Ja en die prijzen zijn best aardig duur ja, maar wat krijg je daarvoor 50MB download 5mb upload+ tv +telefonie.
80 euro ja maar wel supersnelheid hoor.
en in de toekomst misschien wel 100mb of sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 140454 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:56:
ik snap jullie niet in de begin jaren van kabelinternet ,was die ook best duur en had je nog geen super snelheid.
Ja en die prijzen zijn best aardig duur ja, maar wat krijg je daarvoor 50MB download 5mb upload+ tv +telefonie.
80 euro ja maar wel supersnelheid hoor.
en in de toekomst misschien wel 100mb of sneller.
Het zure is vooral dat in de omliggende gemeente door Edutel een totaalpakket met 100/100 internet aan wordt geboden voor €60 euro met analoge televisie, of €70 met digitale televisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36
Ik woon ook in Uden en heb dus ook de brief gehad.

Ik vind dat het bedrijf vreemd te werk gaat. Eerst sturen ze een brief met 0 info. alleen dat er glasvezel komt en of je daar interesse in hebt?!? dan heb ik toch echt meer info nodig: prijzen, vanaf wanneer?, snelheden etc.. Nu moet je zelf gaan uitzoeken op de site hoe dit zit.. nou dat doet de gemiddelde gebruiker dus niet.

65 euro zou misschien nog een optie voor me zijn. even afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264065

Ook Udenaar, ik heb vandaag zo'n informatie brochure gehad, ik vind het erg aanlokkelijk voor mijn dsl verbinding betaal ik net iets minder maar dan met een veel langszamere snelheid en geen televisie kosten ...

Maar ik vind het enorm dubious allemaal twee weken terug kreeg ik die eerste brief die erg vaag overkwam en de sites die ze op de brief neer hadden gezet waren niet eens online (erg onproffesioneel) ...

Volgende week dinsdag is er een bijeenkomst toevallig bij mijn werkgever, ik ga daar waarschijnlijk naar toe, een ding weet ik zeker ik heb geen zin in wekenlang geen verbinding te hebben, en wil duidelijkheid hebben als die 50% grens niet doorgaat (50% is enorm veel als je het mij vraagt) ...

Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast ben ik de afgelopen paar jaar erg Pro-XS4ALL geworden over gemiddeld aangezien XS4ALL erg pro internet privacy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik alle losse abonnementjes, welke ik nu allemaal heb, bij elkaar optel, dan ga ik heel aardig in de richting van het duurste glashart-pakket. Theoretisch een aardig pakket maar volgens mij praktisch niet haalbaar in zo'n korte tijd. ± 50% moet toezeggen wil de schop in de grond gaan en dan ook nog op zeer korte termijn en dat laatste zou wel eens het probleem kunnen worden. In deze tijd van beter weer hebben veel mensen vaak wat andere zaken aan het hoofd dan TV, telefonie en internet. Mogelijk voegt het komende EK-voetbal er ook niets positiefs aan toe.

Persoonlijk denk ik dat een langere inschrijfperiode, in de herfst- of wintermaanden, meer succes zou hebben. Ik schrijf me in ieder geval gewoon in.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2008 15:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 19:53
Het mooie is dat hier laatst iemand ook een mooi promotiepraatje is komen houden voor glasvezel in de gemeente, en wel een kwartier bezig is geweest om uit te leggen dat het grote voordeel van glasvezel de symmetrische verbinding is t.o.v. ADSL.

En wat doet KPN? 50/5 aanbieden voor veel teveel geld :|

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Jiriki schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:00:
Het mooie is dat hier laatst iemand ook een mooi promotiepraatje is komen houden voor glasvezel in de gemeente, en wel een kwartier bezig is geweest om uit te leggen dat het grote voordeel van glasvezel de symmetrische verbinding is t.o.v. ADSL.

En wat doet KPN? 50/5 aanbieden voor veel teveel geld :|
daarbij.. 50% halen ze NOOIT

voor 95% van de mensen is 4mbit meer als genoeg en betalen daarnaast het liefst zo min mogelijk. voor 20 mbit betaal je bij een aantal providers maar 20 euro. Ik denk dat dit plan een snelle dood zal sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 22:20
Wij hebben de brief ook gehad (Veghel). Op zich erg mooi dat er wellicht glasvezel komt, maar of wij ons thuis inschrijven, ik weet het niet... We betalen nu:

Telfort Internet: € 19,95
Digitale kabel: +/- € 25 (normaal kabelabonnement + extra zenders)
Telefoon: +/- € 20 (via een zakelijke VOIP-provider, zitten ook nog extra nummers aan vast).

Dat is dus ook ongeveer € 65 per maand. We winnen er dus niks mee. Komt ook nog eens bij dat alles nu prima werkt. De digitale tuner van @home (Ziggo) is net nieuw, dus dat zou zonde zijn.

Ik denk dat ze het erg moeilijk gaan krijgen om 50% te halen. Jammer, want glasvezel lijkt me wel de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je kunt prima 50% overhalen om glasvezel te nemen, zie de vele gemeenten waar OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven dat succesvol gedaan hebben. Je moet echter wel met een scherpe aanbieding komen, zoiezo moet je een symetrische lijn aanbieden.

Het probleem is echter dat de provider van dit initiatief in Uden KPN is, en dat zijn gewoon beunhazen die veel te veel geld willen voor een voor glasvezel begrippen trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
ik222 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:39:
Je kunt prima 50% overhalen om glasvezel te nemen, zie de vele gemeenten waar OnsBrabantNet en OnsNetEindhoven dat succesvol gedaan hebben. Je moet echter wel met een scherpe aanbieding komen, zoiezo moet je een symetrische lijn aanbieden.

Het probleem is echter dat de provider van dit initiatief in Uden KPN is, en dat zijn gewoon beunhazen die veel te veel geld willen voor een voor glasvezel begrippen trage verbinding.
Ik bedoelde ook 50% overhalen om 65 euro per maand neer te leggen voor 30 mbit. dat is gewoon onmogelijk imo.

Weet iemand trouwens wat de mogelijkheden zijn qua tv kijken via glasvezel op je pc? wat voor kaart heb je daar voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 07:28
Ik ben aangesloten op OnsBrabantNet in Helmond, wij betalen dan minder voor een snellere internet verbinding, maar toch is het aanbod nog niet zo gek hoor.

Bij het Brons pakket van Glashart betaal je grofweg € 10,00 meer als bij OBN. Je snelheid is dan wel wat lager, maar voor de meeste gebruikers nog steeds snel genoeg. Stel je wil een film binnenhalen dan doe je dat nog steeds in ongeveer 30 minuten (een redelijk normaal usenet abonnement van bijvoorbeeld Eweka geeft je 20Mb download, dus houd je nog steeds 10Mb over). Je hebt meer mailboxen ter beschikking en 50Mb homepage ruimte (is bij OBN nog steeds niet mogelijk).Verder wordt er standaard een harddisk recorder geleverd (digitale TV/IP-TV ?), bij OBN kost digitale TV eenmalig € 149,95 en over een harddisk recorder wordt (niet meer) gesproken. Daarna betaal je € 7,50 per maand extra. Ook voorziet het Brons abonnement in onbeperkt bellen naar vaste nummers, bij OBN kost je dat € 4,00 per maand extra.

Tel alles bij elkaar op en dan zul je zien dat Glashart, op de internet snelheid na, voordeliger is als OBN.

Natuurlijk zijn er mensen huiverig voor KPN, zeker als je slechte ervaringen hebt (gehad). Maar dat geld ook voor zoveel andere diensten aanbieders.

Al met al denk ik dat het aanbod nog niet zo gek is voor de gemiddelde gebruiker. 100Mb full-duplex is leuk, maar ik gebruik het nu ruim een maand en het gebeurt maar zelden dat ik die ook helemaal vol kan trekken.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@KlereBak: Natuurlijk heb je gelijk dat het geen slecht aanbod is maar de reden voor veel mensen om over te stappen is nou juist het abnormaal snelle internet. Haal je dat weg dan betekent dit dat het heel erg moeilijk is om 50% mee te laten doen.

Want die snelheden van glasnet kan UPC / Ziggo ook bieden binnenkort (daarvoor is niet eens Docsis 3.0 nodig). Daarmee vervalt voor veel mensen de reden om over te stappen.

@THE_CROSS: Dat hangt er helemaal vanaf welke tehniek er gebrukt wordt, het kan zelfs zo beveiligt zijn dat het helemaal niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51

alienfruit

the alien you never expected

Hier gaan we het niet doen, het is te duur. Omdat we met name een snellere upload willen waren we eerst wel blij dat er glasvezel zou komen. Ik bedoel 60-100mbit uploaden is toch heerlijk als je veel moet uploaden voor backup doeleinden (en blu-ray images naar klanten). Alleen 6mbit is schandalig. De prijs is gewoon veelste hoog vergeleken met OnsBrabantNet e.d.

Verder kan je ook niet kiezen voor alleen een snelle internet verbinding, ik heb digitale televisie via de schotel en bellen gaat gewoon via ons Siemens VOIP centrale (icm voipbuster) via de @home lijn. Ik heb dus digitale televisie en internet bellen niet nodig.

Nu hebben we een Speedlinq verbinding van 4mbit omdat de telefoonlijn hier prut is en dus geen hogere snelheden kan halen zonder dat de verbinding wegvalt. Daarom hebben we dus nog de vertrouwde en betrouwbare @home breedband abonnement erbij. Liefst hadden we gewoon @home met een vast ip adres (enige reden waarom we ook ADSL hebben). We hebben ook nog een simpel XS4All inbelabonnement.

Nee, glashart komt hier niet. Ik wilde donderdag nog naar de informatieavond gaan en zeuren over de prijs en de uploadsnelheid. Maar helaas, ik moest Nederland 1 HD en BBC HD fiksen op de schotel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 07-06-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
ik222 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 13:29:
@KlereBak: Natuurlijk heb je gelijk dat het geen slecht aanbod is maar de reden voor veel mensen om over te stappen is nou juist het abnormaal snelle internet. Haal je dat weg dan betekent dit dat het heel erg moeilijk is om 50% mee te laten doen.

Want die snelheden van glasnet kan UPC / Ziggo ook bieden binnenkort (daarvoor is niet eens Docsis 3.0 nodig). Daarmee vervalt voor veel mensen de reden om over te stappen.
Ik ken Ziggo niet als gebruiker, maar hun maximale snelheid is ~ 15Mb, bij UPC is het 24Mb. Maar voor de gemiddelde gebruiker zal dat allemaal niet uitmaken. Net zoals de totaal pakketten, die liggen inderdaad allemaal ergens rond de € 65,00.

Maar wat ik me wel kan voorstellen, zo dacht ik er namelijk zelf ook over, dat er toch heel veel mensen zijn die het wel prettig vinden om alles bij één leverancier onder te brengen (dat kan bij UPC en Ziggo dus ook) en gelijktijdig de banden met UPC te verbreken.

Natuurlijk zijn er mensen die geen problemen hebben of hebben gehad met UPC, maar dat geld ook voor KPN en alle andere aanbieders die soortgelijke producten aanbieden.

Ik denk toch dat Glashart/KPN een redelijke kans maakt om die 50% te halen. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Hier was er in eerste instantie ook sprake van dat het niet door zou gaan en uiteindelijk is men toch overstag gegaan. Dat kan ook een spelletje zijn wat ze spelen met de inwoners van de gemeente/wijk waar ze het aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik doel meer op het feit dat UPC deze snelheden ook kan aanbieden zonder meteen naar Docsis 3.0 over te moeten schakelen... Ze doen dat nu nog niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Allemaal erg wazig wat die KPN hier in Brabant ineens mee wil liften op het succes van Ons Net/Brabant net.

Ons Net/Brabant Net heeft hier inmiddels wel bewezen dat ze alles zelf prima zelf kan regelen met prima snelheden en vriendelijke normale prijzen. Dus mijn inziens hebben ze de KPN helemaal niet nodig, sterker nog KPN stuwt de abonnementsprijzen alleen maar flink omhoog, en haalt de download en uploadspeeds drastisch naar beneden.

Uiteraard heb ik Kees Rovers (Close the Gap, initiatiefnemer van Ons Net (Nuenen/Eindhoven)
hier aan de tand gevoeld, waarom ze in Son en Breugel in vredesnaam de KPN mee laten participeren in hun projecten.
Je raad het al..... een duidelijk antwoord krijg ik niet. Ook heb ik deze vraag verscheidene malen gesteld op een voorlichtingsavond, maar wederom kreeg ik een lulverhaal..."dat de KPN een betrouwbare partner is". Das natuurlijk bullshit.
De bedoeling is dat KPN hier in Brabant een vinger achter het glasvezel gaat krijgen, en ze willen UPC proberen weg te drukken. Als UPC slim is zou ik de KPN een stapje voor zijn, en de snelheiden drastisch verhogen tegen sympathieke prijzen.. maarja.. UPC steekt zo niet in elkaar, die hebben een te afwachtende houding.

En zo duur lijkt me het verglazen niet, zoals KPN suggereerd, het glas is in een paar jaar tijd drastisch gekelderd in prijs ten opzichte van koper. Toen ADSL2+ er kwam riep men bij KPN dat er zeker geen plannen waren om glasvezel in Ned. te pompen, en zie.. vanwaar nu ineens alle belangstelling?

Ook wordt er door Ons Net gesuggereerd dat het een Coöperatieve
Vereniging is. Maar dat dit niet in Son en Breugel het geval zal zijn
blijkt bijv. uit de algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden van
de KPN zijn nl. van toepassing. Dus ook zal er geen inspraak kunnen
zijn over de programmakeuze, wat bij Ons Net - Brabant Net wel het
geval is.
Ook kent de KPN geen programmaraad, of zal er waarschijnlijk geen
inspraak zijn in de te ontvangen tv programma's. Tenminste tijdens de
bijeenkomst moest de desbetreffende KPN medewerker het antwoord
schuldig blijven.

Ook wordt er koppelverkoop toegepast, alles wordt aangeboden in
pakketten, en telefonie of internet of tv, is niet separaat te
krijgen.

Dus maar in de bewoordingen van Kees Rovers (Close the Gap) te praten
hebben we een in Son en Breugel te maken met een breedbanddilemma, en valt (hopelijk) het hele plan met de KPN in duigen, om het hopelijk over een paar jaar later weer eens te proberen maar dan a.u.b.zonder de KPN, wellicht zullen we dan wel kans hebben met mooie up en downloadspeeds en redelijke prijzen.
En mogen we dan het glasvezelnetwerk WEL ten volle benutten.

[ Voor 17% gewijzigd door gromit77 op 08-06-2008 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230804

Quote van KlereBak Geplaatst op zaterdag 07 juni 2008 13:01

Door: KlereBak

Natuurlijk zijn er mensen huiverig voor KPN, zeker als je slechte ervaringen hebt (gehad). Maar dat geld ook voor zoveel andere diensten aanbieders.

Al met al denk ik dat het aanbod nog niet zo gek is voor de gemiddelde gebruiker. 100Mb full-duplex is leuk, maar ik gebruik het nu ruim een maand en het gebeurt maar zelden dat ik die ook helemaal vol kan trekken.
---------------------------------------------------------------------------------

Ik geloof dat Klerebak hier wel eens gelijk in kan hebben.
Het eerste jaar heeft Kpn het alleen recht op de vezel, maar na dat jaar komen er heus meer aanbieders op. (concurentie)
---------------------------------------------------------------------------------

Quote van Geplaatst op zaterdag 07 juni 2008 12:07
Door: THE_CR0SS

daarbij.. 50% halen ze NOOIT

voor 95% van de mensen is 4mbit meer als genoeg en betalen daarnaast het liefst zo min mogelijk. voor 20 mbit betaal je bij een aantal providers maar 20 euro. Ik denk dat dit plan een snelle dood zal sterven.
-------------------------------------------------------------------------------
Ik denk THE_CR0SS dat je nog wel eens heel raar kan staan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macros is zojuist bij de bijeenkomst geweest, wat overigens wel onproffesioneel overkwam ;) , maar ik ben wel geinterseerd moet ik bekennen en verwacht me deze week nog aan te melden, nou wil ik alleen even weten met XS4ALL dus stuur die deze week ook even een mail, met afmelden, en mocht het eventueel niet doorgaan (ik heb hekel aan als ik zonder internet kom te zitten) ...

Ik zo het jammer vinden als ik bij XS4ALL weg ga het was mijn eerste breedband lijn die ik gehad heb (mijn ouderlijk adres kon @sloom in die dagen geen verbinding aanleggen), overgemiddeld altijd tevreden geweest, al ben ik al een tijdje opzoek naar een pakket waar alles bijelkaar is bijna bij @sloom geweest maar toch nog afgezegd ...

Ik ga waarschijnlijk voor een Zilver Abbonoment, ik hoop dat ik geen grote fout bega, maar dat zo niet de eerste zijn mijn leven ;)

Macros Out;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Macros the Blac

Aanmelden kan overigens ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Anoniem: 264065 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:20:
Macros is zojuist bij de bijeenkomst geweest, wat overigens wel onproffesioneel overkwam ;) , maar ik ben wel geinterseerd moet ik bekennen en verwacht me deze week nog aan te melden, nou wil ik alleen even weten met XS4ALL dus stuur die deze week ook even een mail, met afmelden, en mocht het eventueel niet doorgaan (ik heb hekel aan als ik zonder internet kom te zitten) ...
Wat werd er op de bijeenkomst zoal verteld? ik had ook willen komen maar had helaas geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

THE_CR0SS schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:27:
[...]

Wat werd er op de bijeenkomst zoal verteld? ik had ook willen komen maar had helaas geen tijd.
Er volgen nog meer bijeenkomsten...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ THE_CR0SS

Een kleine samenvatting:

Als het doorgaat komt er een totaal nieuw netwerk met nieuw internet knooppunt, er komen nieuwe wijkkasten en op iedere wijkkast worden 2500 huizen aangesloten. (ieder huishouden krijgt twee glasvezels die je niet hoeft te delen)
Op het moment kan alleen KPN een abbo aanbieden, maar in de toekomst zullen er meer providers op het netwerk komen. (concurentie)
Het bestaande netwerk wat nu al in de huizen aanwezig is (koper - coax) zal geheel intact blijven, dus je zou altijd weer terug kunnen naar ADSL - KABEL.

Dit was even een kleine samenvatting, er komen nog meer bijeenkomsten (ik dacht nog twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

gromit77 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:38:
Allemaal erg wazig wat die KPN hier in Brabant ineens mee wil liften op het succes van Ons Net/Brabant net.

Uiteraard heb ik Kees Rovers (Close the Gap, initiatiefnemer van Ons Net (Nuenen/Eindhoven)
hier aan de tand gevoeld, waarom ze in Son en Breugel in vredesnaam de KPN mee laten participeren in hun projecten.
Je raad het al..... een duidelijk antwoord krijg ik niet. .
Ik denk dat ik het antwoord wel weet; http://www.reggefiber.nl/incl/actueel.html

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heet eigenlijk Macros the Black (maar dit forum pakt het niet)

Ik ga me zeker aanmelden en zie dan verder, voor alles gereed is moeten we vier maanden verder denken als het al door gaat, ik vind het erg jammer dat ik weg zo gaan bij XS4ALL, maar het idee van een verbinding waar alles bijelkaar zit spreekt me erg aan. (En dat kan ook bij kabel, maar dat glasvezel spreekt me iets meer aan dan kabel) ...

Als het echt brak is hoor je het wel en ga ik naar een jaar terug of wie weet zit XS4ALL ook op Glasvezel dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen Aangemeld

:o

Hoop niet dat die gasten van KPN nou van alles van mijn rekening gaan afhalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

als ik dat zo lees is het eigenlijk helemaal niet duur, hier hebbe we ziggo, 12mbit voor 50 euro+digi tv, zou er een crime voor plegen als hier glasvezel kwam te liggen, maar dat zal nog wel een 10tal jaren duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijs valt relatief wel mee, met wat ik nou betaal is duurder en krijg ik wel wat minder voor (snelheid, geen digitale televisie) ... Wel een paar nadelen dat KPN een ander televisie pakket heeft dan @ziggo en zoals ik eerder heb vernomen geen clientenraad heeft, ik mis fatsoenlijke BBC kanalen ... Maar gelukkig genoeg Pr0n 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbaast me immer dat ze geen ontvangs mail versturen nadat ik me aangemeld heb per Internet, ik had dat wel fijn gevonden eigenlijk ;) (ik weet niet wat de norm is trouwens daarin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cebess
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-04 15:43
Ik woon ook in uden en heb geen vaste telefonie nodig. Heb nu internet via speedlinq 20 mbit down en 1 mbit up en dat gaat opzich prima. Zit wel telefonie bij maar dat gebruik ik niet. Kosten zijn 30 euro per maand. Verder heb ik @home tv abo van iets van 15 euro per maand. Dus totaal 45 euro per maand. Download van 20mbit vind ik opzich voldoende alleen zou ik graag een hogere upload willen. Toen ik de brief over glasvezel ontving leek het allemaal erg interessant. Ik ken mensen die onsnetnuenen hebben en daar heb je 100/100 mbit internet. Die snelheden van glashart vallen erg tegen. De kosten voor onsnet zijn overigens 20 euro lidmaatschap en 15,95 voor internet. Dus totaal 36 euro voor 100 mbit up en down. Telefonie kost 9,50 euro extra en tv kost 14 euro extra. Alles bij elkaar krijg je voor 60 euro veel meer dan je bij glashart voor 110 euro kan krijgen.

Ik kon afgelopen dinsdag helaas niet naar die info avond maar ik probeer de volgende keer wel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• work-a-holic
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2023
Anoniem: 264065 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:07:
Maar ik vind het enorm dubious allemaal twee weken terug kreeg ik die eerste brief die erg vaag overkwam en de sites die ze op de brief neer hadden gezet waren niet eens online (erg onproffesioneel) ...

Volgende week dinsdag is er een bijeenkomst toevallig bij mijn werkgever, ik ga daar waarschijnlijk naar toe, een ding weet ik zeker ik heb geen zin in wekenlang geen verbinding te hebben, en wil duidelijkheid hebben als die 50% grens niet doorgaat (50% is enorm veel als je het mij vraagt) ...

Mac
ik vind de communicatie ook niet erg professioneel... (licht uitgedrukt). website biedt (nu hij eindelijk in de lucht is) nauwelijks info.
ook vreemd dat ze alleen de koppelverkooptruc toepassen (maar ja, logisch nu kpn een 41% belang in reggefiber heeft...nu wil KPN alles gaan leveren) ik zit helemaal niet te wachten op één leverancier die met één stekker eruit ineens alle communicatie kan stopzetten (zie de problemen met ziggo dit weekend). als je al wilt ingaan op dit glashart abo, dan kun je er denk ik beter een vodafone gsm abo bij aanhouden.....

nog even de specs bij onsbrabantnet (helmond) bekeken. ze geven op die website tenminste wel nuttige info over extra IP adressen, en nieuwsgroepenfeeds.
bij onsbrabantnet hebben ze echter maximaal 4 sessies van 512kbit (ofwel samen 2mbit). er staat bij nieuwsgroepen: geen limiet, maar bij andere subpagina's staat fair-use-policy. ze geven aan dat het 40 dagen retentie is... iemand daar al ervaring mee bij reggefiber?

ik heb nu al bijna 3 jaar een 8mbit abo bij tweakdsl, met een nieuwsgroepenfeed van 8mbit, unlimited datalimiet (en dus geen fair-use-policy), alle nieuwsgroepen en een retentie van meer dan 100 dagen in alle binary groepen..
en dat voor minder dan 20 euro in de maand (en al bijna 3 jaar zonder problemen, ik kan nu zelfs upgraden bij tweakdsl naar 12-24 mbit voor omgerekend 21 euro per maand bij 2jarig contract))
als ik daar ca. 10 euro "kaal koper" en ca. 15 euro "athome basis tv" bijtel, dan zit ik nog steeds maar op 45 euro. voor die 20 euro verschil (belkosten zijn bij ons nihil, dus niet meegeteld) met het brons abo, heb ik nu echter de zekerheid van een optimale betrouwbaarheid en onbeperkte (8mbit) nieuwsgroepen op ruim 100 dagen.
bij het bronspakket zou ik dan eigenlijk ook nog een tweaknews abo moeten gaan afsluiten van ca. 7 euro per maand om maximum speed en 100 dagen te krijgen (maar wel weer met fair use van glashart)

of ik voor een hóger bedrag ook die extra snelheid wil én dan ineens voor tv/telefoon/internet van één aanbieder (KPN....) afhankelijk wil zijn, is nog maar zeer de vraag... ik kan dan beter upgraden naar een 2 jarig 12-24mbit contract bij tweakdsl...

met name naar die downloadlimiet en begrensde nieuwsserver snelheid ben ik toch wel erg benieuwd. toch ook maar binnenkort naar de infoavond in Veghel of Uden.

[ Voor 3% gewijzigd door work-a-holic op 15-06-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik wil alleen internet via de glasvezel met 100mbit down en up. Verder niet. Alleen dan kan dus niet. Ik heb me nog steeds niet aangemeld. Kunnen altijd nog een eigen initiatief starten als dit mislukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat houdt zo'n fair-use-policy eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen Google er eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

wel fijn dat glashart e-mails beantwoord :?
in de folder stond dat je ze ook kon mailen. Ik heb ze net maar nog een keer gemaild.. ik kan niet naar die open dagen dus het moet wel via de mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 19:53
KPN is natuurlijk heel goed in het inschatten hoe hoog (kosten) en hoe laag (snelheid) ze kunnen gaan.

OBN biedt 100/100 en twee glasvezels voor weinig geld, maar zitten onder alle concurrentie. KPN biedt iets meer snelheid dan ADSL en kabel voor ongeveer hetzelfde geld als bijvoorbeeld UPC, en dan zijn er altijd mensen die overstappen. Dus waarom zouden ze meer snelheid bieden of minder geld vragen?

En als ze eenmaal meer dan 50% van de mensen als abonnee hebben, welke concurrent gaat er dan nog geld in steken om die laatste paar mensen een alternatief aan te bieden?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zullen zien Jiriki .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211731

In Son en Breugel kost het goedkoopste pakket dan wel 65 euro maar vergeet niet dat

- je gratis kunt bellen naat ALLE vaste nummers in Nederland;
- Digitale TV met 50 zenders + harddiskrecorder + HDTV (als het zover is...)

Ik krijg 30 megabits down en 3 megabits up. Dat laatste is het enige wat ik echt hoger zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Anoniem: 211731 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:46:
In Son en Breugel kost het goedkoopste pakket dan wel 65 euro maar vergeet niet dat

- je gratis kunt bellen naat ALLE vaste nummers in Nederland;
- Digitale TV met 50 zenders + harddiskrecorder + HDTV (als het zover is...)

Ik krijg 30 megabits down en 3 megabits up. Dat laatste is het enige wat ik echt hoger zou willen zien.
Das toch een lachertje vergeleken bij Ons Brabant Net, die bieden de hele handel aan voor rond de €60,-- en daar krijg je standaard een lijntje van 100mbit full duplex.

Das dacht ik andere koek als van de KPN !

Tja.. wil je bij KPN meer internet speed dan zul je voor het "GOLD" abbo moeten gaan van €110,-- met een speed van 60mbit down, en 6 up, das dus bijna 2x zo duur en komt nog steeds niet in de buurt bij die 100mbit full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Aaah toch mooi dat het glasvezel verder de kleinere en steden van brabant in trekt :D,

Nog een km of 10 van me af, ik kan de optic fibre kabels al door de grond heen ruike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gromit77

In het begin is het alleen Kpn wat er op zit, maar er komen heus wel meer providers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Je zou ook kunnen zeggen dat je eerst een jaar KPN doet en daarna kijkt welke providers er dan zijn. Dan heb je iig al de kabels naar je huis liggen ;) plus de HDD-recorder
Ik heb nog steeds geen reactie gehad op mijn e-mails. En gister kon ik helaas ook niet naar zo'n infodag.

Dit staat er op hun site:
We hechten veel belang aan een lokale aanwezigheid. Hiervoor openen we binnenkort een servicewinkel in Uden zodat wij u persoonlijk kunnen helpen met uw vragen.
Hier kunnen wij u ook helpen bij het invullen van het aanvraagformulier en met het opzeggen van uw huidige contracten.

Glashart Servicewinkel
Prior van Milstraat 16
5402 GH Uden

Telefoon: (040) 787 9 009
E-mail: uden@glashart.nl

Openingstijden:
Ma: 13.30 - 17.30 uur
Di t/m vr: 09.30 - 17.30 uur
Op de e-mail reageren ze dus niet.. Weet iemand of je met je vragen ook gewoon bij hun servicewinkel langskunt? Bellen is denk ik geen optie omdat ik een waslijst aan vragen heb. Waarschijnlijk krijg je dan via de telefoon al na de derde vraag een geirriteerd antwoord.
Ik ga er sowieso vrijdag middag even naartoe, maar als iemand het alvast kan bevestigen ben ik al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Er is vanavond weer een informatieavond in Veghel. Ik ga er vanavond maar eens naar toe, en wat vragen stellen waarom je alleen maar alles-in-één pakketten kunt krijgen. Ik wil namelijk dan alleen in internet. Als je ook kijkt daar wat er in Helmond en Laarbeek wordt aangeboden via OnsBrabantNet. Hier bieden ze namelijk wel los internet aan en veel schappelijker geprijsd.. [1]

Je zou haast een burgerinitiatief beginnen om wat te regelen met OnsBrabantNet...

[1] http://www.onsbrabantnet....d=17&rubriek_subrub_2=179

[ Voor 21% gewijzigd door alienfruit op 25-06-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
gromit77 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:12:
[...]

Das toch een lachertje vergeleken bij Ons Brabant Net, die bieden de hele handel aan voor rond de €60,-- en daar krijg je standaard een lijntje van 100mbit full duplex.

Das dacht ik andere koek als van de KPN !

Tja.. wil je bij KPN meer internet speed dan zul je voor het "GOLD" abbo moeten gaan van €110,-- met een speed van 60mbit down, en 6 up, das dus bijna 2x zo duur en komt nog steeds niet in de buurt bij die 100mbit full duplex.
Is inderdaad een lachertje dat bij OnsBrabantNet € 149,95 aansluitkosten betaald voor PlusTV (digitale TV) en € 7,50 per maand extra voor een standaard digitale ontvanger.

Op de upload snelheid na, is het aanbod van KPN helemaal zo gek nog niet en als ik moest kiezen tussen Glashart (KPN) en OnsBrabantNet dan neig ik toch meer richting KPN.

Oh ja, ik ben aangesloten op OnsBrabantNet, die 100Mb trek ik bijna nooit vol zeker niet qua upload. Download vanaf Usenet stopt bij mij bij 20Mb (weet het, ligt aan mijn usenet abbo) maar da's snel genoeg. Als ik met 100Mb download (getest met een usenet test account) dan heeft mijn PC het behoorlijk zwaar (Core2Duo E6600, 4Gb ram en ruim voldoende opslagruimte). En als je meerdere PC's in een netwerkje hebt staan moet je ook nog eens een snellere router (bijvoobeeld Dlink DIR-655) hebben om die 100Mb te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je heb helemaal gelijk KlereBak.

@Ik_ben_Mark3
Natuurlijk kan je dat zo doen (dat je daar niet eerder heb aangedacht 8)7 ) het zou ook slim zijn.
Op de mails reageren ze uiteindelijk wel, het kan alleen even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:19
Ik kom net terug van de infoavond in Veghel, en op zich konden ze het goed verkopen. Opvallend was de gemiddelde leeftijd van de geintresseerden, die ik toch behoorlijk lager ingeschat had.

Even wat punten die me zo bij zijn gebleven:
• Uden en Veghel worden gezien als één groot netwerk, verhuizen onderling geen probleem (zonder nieuwe aansluitkosten)
• Reggefiber wordt eigenaar van het netwerk, waar KPN haar diensten op aanbiedt. In een later stadium willen ze graag meer partijen erop krijgen
• In Nuenen schijnt het een enorm succes te zijn, ze hadden het over 85% van de bevolking die minimaal 1 dienst afneemt. Maar, zoals in dit topic te lezen, daar hoef je géén totaal pakket te kiezen
• Voorlopig is het alleen mogelijk om de 3 totaal pakketten te kiezen
• Modem met ingebouwd draadloos router (van Thomson) en KPN Interactive TV HD/HDD recorder (Eperia box? Not sure...) krijg je in bruikleen. Alle bekabeling wordt (indien nodig) door Glashart geregeld
• Overstappen vanaf KPN, Het Net, Planet en Digitenne gaat naadloos, alle andere partijen (OOK Telfort en XS4All) moet je zelf opzeggen
• Nummerbehoud is mogelijk volgens de wettelijke regeling (dus niet je nummer opzeggen!)
• Je krijgt twee vezels in je meterkast, 1 voor RTV en 1 voor internet.
• Je bestaande (COAX) huisinstallatie blijft gewoon werken en kan je aansluiten op het glasvezel eindpunt
• Op dit eindpunt wordt de modem/router aangesloten, waarna je weer vrijheid hebt in je netwerk
• Men zegt dat alleen het geleverde modem/router werkt

Als je even alle abbonementen bij elkaar optelt die men hier heeft, kom je al snel aan de €65. Ik denk dat dit ervoor kan gaan zorgen dat er (redelijk) wat mensen overstappen.

Overigens kreeg ik off-the-record te horen dat de kans dat het doorgaat nu al 85% is.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• work-a-holic
gisteren in uden was de leeftijd inderdaad ook veel hoger dan verwacht. op zich goed natuurlijk: als die ouderen zich allemaal aanmelden (ze worden lekker gemaakt met een "aanspreekpunt in de buurt" en geen "dure helplijnen") dan komt het eerder in de buurt van 50%. en glashart is wel blij met gebruikers die in de praktijk niet zoveel bandbreedte benutten.

alle gegevens van Groentenboer zijn gisteren ook genoemd.
extra aanvulling:
omdat het "analoge" pakket digitaal tot in de woning komt en dan pas analoog wordt, is de signaalsterkte veel beter. ook tv's op zolder en vhf zenders zoals N1,2 en 3 zijn dan een stuk beter. (er kwam trouwens ook een kritische reactie dat er géén BBC1 en 2 opzitten, en ook niet zal komen omdat BBC geen nieuwe contracten meer afsluit)

digitale TV zit in een apart VLAN. het gaat dus NIET ten koste van de internetsnelheid en/of downloadlimieten. het wordt mogelijk meerdere Internet-TV boxen te gebruiken (max 4), dit zou naar verwachting 5 euro per maand kosten (incl. huur van de box, is ca. 60 euro per jaar, schrijf het voor het gemak even in 3 jaar af en je hebt in drie jaar tijd plezier gehad van de recorder voor totaal 180 euro, valt dus wel mee)

nieuwsgroepen worden wel ondersteund, maar maximaal 3 tot 4 threads en dan ca. 368 kb per thread (ga dus uit van totaal ca. 1,5 mbit download). dat is niet zoveel, maar als je een jaarabo neemt op tweaknews dan ben je ca. 65 euro kwijt voor 20mbit download op de glashart lijn. ivm de eerste 2 maanden gratis glas, kan dat een goede besteding zijn.

let op: het is wel Fair-Use-Policy (dus niet onbeperkt). ze zeiden echter dat ze in de afgelopen periodes slechts één keer iemand hebben afgesloten in alle "onsnet" gebieden, dat was iemand met 4 terabyte. ze beweren dat je bij redelijk intensief downloaden dus toch nog niet in de gevarenzone zult komen, alleen bij zeeeeer extreem gebruik. (tja, het blijft een belofte, geen zwart-op-wit garantie)

tja, de betrouwbaarheid van de lijn/dienstverlening blijft natuurlijk even de vraag, maar ik overweeg toch wel de (afgewogen) gok te wagen. liever een jaar (iets) teveel betalen en na een jaar wellicht keuze hebben uit andere dienstverleners op het glas, dan dat er géén glas wordt aangelegd (of later een extreem hoog aansluitbedrag moeten betalen: ca. 385 euro)
ik blijft het hier volgen of er nog zeer serieuze negatieve aspecten aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb altijd het idee dat de aansluitkosten een wassen neus zijn...

Iedere GSM provider geeft je die gratis bij een nieuw abbo, omdat ze je graag als klant willen. Iedere internet provider doet dat ook... Zowel ADLS als Kabel. Ik kan me niet voorstellen dat als je straks naar ze toe gaat en zegt klant bij ze te willen worden, je die aansluitkosten dan niet gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vergelijking met het duurste pakket van Ziggo:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het meest uitgebreide Ziggo Alles-in-1 Extra en het glasvezelpakket Brons van KPN vergeleken.
Bronspakket van KPN glasvezel vergeleken met het maximale hoogste abonnement van het Ziggo Alles-in-1 Extra pakket.

Ziggo Alles-in-1 Extra KPN glasvezel Brons
Internet
Download 16Mbps 30Mbps
Upload 3Mbps 3Mbps
Homepage 250MB 50MB
E-mailadressen 10 25

Mailbox 250MB 500MB
Virus/ spamfilter V V

TV
Digitale TV Ja Ja
Aantal zenders* 65 53
Harddisk opname tijd Geen Tot 100 uur
Films te huur via TV Geen 1000
Programma gemist terugkijken 2 Tot 10 dagen terug
Elektronische programmagids Ja Ja
Prijs films n.v.t Vanaf 99ct
Modem/ mediabox** Gratis in bruikleen Gratis in bruikleen

Bellen
Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland*** Niet V
Start tarief 5ct 5ct
Bellen naar mobiel 15ct 17ct
Nummerweergave Gratis Gratis
Voicemail Gratis Gratis

Algemeen
Contractduur Per maand 1 jaar
Opzegtermijn na het eerste jaar Maandelijks Maandelijks

Totaal p/mnd eerste jaar met promotie**** € 64,95 € 65,00

* Ziggo levert 60 analoge- en 60 digitale zenders plus 5 verrassingszenders in het pakket.
** Ziggo rekent eenmalige verzendkosten van €9,50 voor de digitale ontvanger.
*** Onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland m.u.v. betaalde 08 en 09 nummers. Ziggo- en KPN klanten kunnen onderling met elkaar gratis bellen.
**** Alle prijzen zijn vergeleken op datum 30-05-’08. De vermelde prijs is per maand in het eerste jaar. Ziggo rekent eenmalig €29,95 aansluitkosten.

In dit vergelijk is het Ziggo Alles-in-1 Extra pakket vergeleken met het glasvezelpakket Brons van KPN. In het vergelijk zijn geen extra's meegenomen. Alle informatie is afkomstig van Ziggo BV.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus opzich is het een prima aanbieding.

( Linkerkant is Ziggo - rechterkant is Glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Groentenboer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 07:43:
Ik heb altijd het idee dat de aansluitkosten een wassen neus zijn...

Iedere GSM provider geeft je die gratis bij een nieuw abbo, omdat ze je graag als klant willen. Iedere internet provider doet dat ook... Zowel ADLS als Kabel. Ik kan me niet voorstellen dat als je straks naar ze toe gaat en zegt klant bij ze te willen worden, je die aansluitkosten dan niet gratis krijgt.
Verschil is wel dat een telefoon of kabelijn er vaak al ligt en dat voor een na aansluiting op glasvezel voor ongeveer 1500 euro graafwerk nodig is...

Best logisch dus dat je daar een klein gedeelte van moet betalen als je nu niet beslist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je het zo brengt wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik was gisteren ook bij de informatieavond van Veghel. Inderdaad er waren verschillende oudere mensen. Ik vond de presentatie zelf wel goed gedaan, en namen echt de tijd om vragen te beantwoorden. Overigens vind ik de aparte vezels voor internet en radio- en tv een mooie aanpak. Ook dat je er nog gewoon 'ouderwets' COAX uitkomt...

Ik had de vraag nog gesteld over de BBC en de harddisk recorder, het is redelijk zeker dat we wel BBC HD kunnen ontvangen, alleen BBC 1 en 2 niet. Omdat de BBC deze kanalen niet digitaal (alleen analoog) wil doorgeven. Verder de harddisk recorder wordt volgens de KPN vertegenwoordiger een Motorola?

Ik heb begrepen dat ze van plan zijn om ook met MKB-abonnementen te komen, en dat ze het netwerk ook gaan verhuren aan andere partijen zoals Alice of Tele2. Alleen dat de upload zo laag is en blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
work-a-holic schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:37:

nieuwsgroepen worden wel ondersteund, maar maximaal 3 tot 4 threads en dan ca. 368 kb per thread (ga dus uit van totaal ca. 1,5 mbit download).
Is dit iets wat nog zou kunnen wijzigen, of is dit een vast standpunt?
Dit zou voor mij (en wellichte meerdere mensen)een reden kunnen zijn om geen abbo bij hun af te nemen, ik heb nu telfort 20mbit(in praktijk 16mbit) ik trek op nieuwsgroepen toch de 16mbit met regelmaat vol. Een heel verschil als ik terug zou gaan naar 1,5 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sicko schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Is dit iets wat nog zou kunnen wijzigen, of is dit een vast standpunt?
Dit zou voor mij (en wellichte meerdere mensen)een reden kunnen zijn om geen abbo bij hun af te nemen, ik heb nu telfort 20mbit(in praktijk 16mbit) ik trek op nieuwsgroepen toch de 16mbit met regelmaat vol. Een heel verschil als ik terug zou gaan naar 1,5 mbit.
Je begrijpt het verkeerd...

Alleen de nieuwserver die zij gratis bij je abbo aanbieden is gecapt op ongeveer 1,5 Mbit.

Als je dus zelf een abbo bij een payserver afsluit (zoals jij nu bij tweaknews doet) dan is die niet gecapt en kun je, mits de nieuwserver dat onderseunt, gewoon met de maximale snelheid van je glashart lijn downloaden ;)

Dan vliegen de DVD's dus echt gewoon binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
ik222 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Je begrijpt het verkeerd...

Alleen de nieuwserver die zij gratis bij je abbo aanbieden is gecapt op ongeveer 1,5 Mbit.

Als je dus zelf een abbo bij een payserver afsluit (zoals jij nu bij tweaknews doet) dan is die niet gecapt en kun je, mits de nieuwserver dat onderseunt, gewoon met de maximale snelheid van je glashart lijn downloaden ;)

Dan vliegen de DVD's dus echt gewoon binnen :*)
oja tuurlijk sorry, ik zat er gigantisch naast te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al met al een hele leuke en interessante aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat doen de mensen die hun e-mail adres bij de andere provider hebben? Wij thuis hebben nu bijvoorbeeld een e-mail adres bij @home en die willen we eigenlijk graag behouden omdat we die al jaren hebben. Ik heb hier al over gemaild naar @home (Ziggo) maar die geven ontwijkende antwoorden.. Is er bij @home een optie om alleen je e-mail adres te behouden tegen betaling (en dan niet betaling van een heel internet-abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:28:
Wat doen de mensen die hun e-mail adres bij de andere provider hebben? Wij thuis hebben nu bijvoorbeeld een e-mail adres bij @home en die willen we eigenlijk graag behouden omdat we die al jaren hebben. Ik heb hier al over gemaild naar @home (Ziggo) maar die geven ontwijkende antwoorden.. Is er bij @home een optie om alleen je e-mail adres te behouden tegen betaling (en dan niet betaling van een heel internet-abonnement)
Meestal niet maar je kunt het altijd vragen natuurlijk, gewoon iedereen een email sturen met daarin je nieuwe email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:19
Ik kom ook uit Uden, maar heb geen interesse in Glashart. Heb nu via Telfort 20mbit (en dat haal ik ook bijna) en dat is voor mij als ict'er al snel genoeg. Dan nog digitale TV á € 17,- per maand geloof ik, en dan ben ik mooi voor € 37,- klaar. Telefonie heb ik in mijn eentje niet nodig, heb al een mobiel.

Nee geen Glashart voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ieder voor zich, maar het blijft toch een mooie aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
U heeft alleen interesse voor dit topic?

Anyway, wij zitten er toch aan te denken om het te gaan doen... Afweging tussen wat we nu betalen voor (bijna) hetzelfde pakket m.u.v. de internetsnelheid en het brons pakket, geeft maar een klein verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote: Geplaatst op donderdag 26 juni 2008 22:39
Acties:

--------------------------------------------------------------------------------
Door: Groentenboer
U heeft alleen interesse voor dit topic?

Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 20:05
Groentenboer schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:59:
• Je bestaande (COAX) huisinstallatie blijft gewoon werken en kan je aansluiten op het glasvezel eindpunt
Oh, dat is wel een mooi punt. HET grootste nadeel van vrijwel alles behalve CAI/COAX is dat je per apparaat een duur apparaat, vaak met (over tijd) nog duurder abonnement nodig hebt.

Ik woon precies tussen Uden en Veghel in, maar de postcodecheck roept mooi dat ik schijnbaar niet in het aansluitgebied woon :( Mooi is dat. Geen TV-kabel dus satteliet, 5km tot de centrale of zo dus 2 mbit adsl, en dan komt er een alternatief dat aanbied alle woningen in de gemeente aan te sluiten, zullen ze het wel weer zo weten te verdraaien dat het te duur is voor die paar mensen... Zet dan niet op je site dat je alle woningen in de _gemeente_ aan wilt sluiten. Ben dan eerlijk en zeg alle woningen binnen de komgrens of zo.

En misschien is het gewoon een foutje in de postcodecheck :P Maar goed, een brochure of brief hebben we ook niet ontvangen, dit topic is het eerste dat ik er van zie. Ik lees ook dat ze bijzonder goed op mail reageren, dus ik ben benieuwd :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:26:
[...]
Oh, dat is wel een mooi punt. HET grootste nadeel van vrijwel alles behalve CAI/COAX is dat je per apparaat een duur apparaat, vaak met (over tijd) nog duurder abonnement nodig hebt.

Ik woon precies tussen Uden en Veghel in, maar de postcodecheck roept mooi dat ik schijnbaar niet in het aansluitgebied woon :( Mooi is dat. Geen TV-kabel dus satteliet, 5km tot de centrale of zo dus 2 mbit adsl, en dan komt er een alternatief dat aanbied alle woningen in de gemeente aan te sluiten, zullen ze het wel weer zo weten te verdraaien dat het te duur is voor die paar mensen... Zet dan niet op je site dat je alle woningen in de _gemeente_ aan wilt sluiten. Ben dan eerlijk en zeg alle woningen binnen de komgrens of zo.

En misschien is het gewoon een foutje in de postcodecheck :P Maar goed, een brochure of brief hebben we ook niet ontvangen, dit topic is het eerste dat ik er van zie. Ik lees ook dat ze bijzonder goed op mail reageren, dus ik ben benieuwd :P
als je goed op de site had gekeken had je zo kunnen zien of je er wel of niet binnen valt, het geld namelijk niet voor het buitengebied:
Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/uden/documenten/image/Uden_kaart.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.glas-hart.nl/veghel/documenten/image/Veghel-kaart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Als ik goed op de site kijk staat er gewoon meteen op de frontpage
Glashart, een initiatief van Reggefiber en KPN, wil bij voldoende belangstelling onder de Veghelaren (50% ), alle woningen binnen de gemeente Veghel voorzien van een nieuwe glasvezelaansluiting.
Dan kan er heel mooi onder het derde menu-item een kaartje staan zonder legenda met daar geen 5mm boven diezelfde "alle woningen binnen de gemeente Veghel", maar als dat kaartje zou kloppen zitten ze dus gewoon tot 2x toe glashard te liegen op hun eigen site.

Ik snap hun redenatie wel (afstanden te groot, kosten te hoog) maar ga dan niet juist de mensen die er echt wat aan hebben dood maken met een blije mus terwijl je de mensen die toch al via meerdere wegen fatsoenlijk TV en internet kunnen krijgen een derde/vierde/vijfde alternatief biedt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Paul, tijdens de informatieavond werd vertelt dat ze best je willen aansluiten als je in een van de kerkdorpen zit (wordt nu onderzocht qua haalbaarheid ofzo?). Zolang je maar genoeg medestanders in de straat weet te vinden die mee willen doen. Als je bijvoorbeeld in een zijstraat woont (bijv. in veghel rechtsonderaan) dan willen ze best wel een kabel leggen. Alleen niet voor 2-3 personen ;)

Overigens woon ik dus wel net binnen het gebied alleen ADSL is ook hier ook belabbert maximaal 3-4mbit. Daarna krijg ik een knipperlicht aansluiting.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 28-06-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
alienfruit schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:22:
Paul, tijdens de informatieavond werd vertelt dat ze best je willen aansluiten als je in een van de kerkdorpen zit
Klinkt ook niet echt bemoedigend, want ik zit niet in een kerkdorp :P

Daarnaast, zonder folder/brief en met een postcodecheck die je afwijst gok ik niet dat er heel veel mensen weten dat het mogelijk is en moet je dus ontzettend veel moeite gaan doen om een heleboel mensen te gaan overtuigen.

De discussie is trouwens academisch, want ik gok dat ik over een (half) jaar niet meer in (gemeente) Veghel woon, ik vond het gewoon frappant dat het wederom de groep mensen die er relatief het meest aan heeft is die (initieel?) wordt uitgesloten :)

Ik mag over mijn huidige ADSL niet echt klagen trouwens, men wilde eerst absoluut niet boven de 1mbit aansluiten, en een aantal snelheidsverhogingen later zit alsnog op (*checkt modem*) 3mbit, stabiel.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03
Ik heb mezelf wel ingeschreven (Veghel), ben benieuwd of het er ook daadwerkelijk gaat komen. Ben uiteindelijk wel goedkoper uit als ik het vergelijk met mijn Ziggo abo op het moment.

3 Juli nog even naar de voorlichtingsbijeenkomst in Veghel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben net even bij het servicepunt geweest. Alleen niet echt veel verder gekomen met mijn vragen.. nu belt er woensdag iemand terug die mij meer moet kunnen vertellen

De dingen die ik wel weet:
• De harddisk recorder die je in bruikleen krijgt is de Motorola VIP-1960-9DB. Welke je precies krijgt weet ik alleen niet.. want ik moest zelf maar bij de harddiskrecorder kijken om te zien welk model het is. En het model wat daar stond had geen HDMI uitgang. Maar ik zie op internet dat er wel andere modellen van de VIP-1960 zijn met een HDMI uitgang.
• Je kunt maximaal 3 digitale tv decoders in huis hebben die je kunt huren voor 5 euro per maand bij de kpn (hoe het zit met gebruik van eigen decoders konden ze me niets over vertellen)
• Je krijgt automatisch de HD-zenders waar je niets extra's voor hoeft te betalen. Welke dat precies zijn kon ze me alleen niet vertellen. A.d.h.v. haar verhaal denk ik gewoon dat je alle zender in HD krijgt die ook in HD te krijgen zijn. Dus niet een select lijstje van hun (maarja.. zoveel HD zenders zijn er nog niet nu.. Maar als discovery erbij zit is dat sowieso al leuk :P)

Voor de rest kon er maar weinig vragen beantwoord worden. Dus ik wacht het gesprek van woensdag wel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
ik ben vorige week in Uden naar de informatietruck geweest, maar daar was geen internet beschikbaar. Dus eigenlijk konden ze....... NIETS laten zien, op de folders die al bekend waren na dan... Schandalig, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat had je verwacht dan dat ze in die truck ook glasvezel hadden 8)7
Ik zou zeggen ga eens naar de servicewinkel toe, mischien heb je daar meer kans op slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• work-a-holic
Groentenboer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:47:
ik ben vorige week in Uden naar de informatietruck geweest, maar daar was geen internet beschikbaar. Dus eigenlijk konden ze....... NIETS laten zien, op de folders die al bekend waren na dan... Schandalig, als je het mij vraagt.
ik ben er zaterdag ook geweest en ik heb inderdaad exact dezelfde (slechte) indruk. ik ging er eerder met een "no-go" de deur uit, dan met een "go".... en dat is dus géén reclame voor ze...

er ligt notabene een glasvezel van af het KPN telecom inkoppelstation in de Lupinestraat naar de KPN bus die er tegenover staat... dus ze moeten het wel degelijk kunnen laten zien daar.
ook zit de TV niet rechtstreeks op de coax. dat was wel zo leuk geweest om te zien of het coaxsignaal ook al beter is dan van Essent (en dat is eigenlijk al heel erg goed hier). nu was het alleen via de mediabox te zien.

daarbij: er staat een standaard Samsung LCD-TV (1366 x 720 (of 768) dus HD-Ready ipv full-hd) opgesteld. ze laten de KPN mediabox eerst het standaard signaal (niet-HD) van Nederland 1,2,3 etc opkrikken naar Full HD (1080i gaf het display aan als input) en dan het scherm weer downscalen naar 1366x720(of768)).
tja, daar kun je de kwaliteit natuurlijk dan niet op beoordelen na twee scaling trappen..
misschien onderneem ik nog een poging om ook in Veghel even te kijken. weet iemand wat daar de openingstijden zijn, want officieel was de bus in Uden niet open op zaterdag. was dus toevallig dat hij toen wél openwas.

nu maar hopen (maar ik denk het niet) dat ze in Veghel wel de daadwerkelijk haalbare kwaliteit kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 230804 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:19:
Wat had je verwacht dan dat ze in die truck ook glasvezel hadden 8)7
Ik zou zeggen ga eens naar de servicewinkel toe, mischien heb je daar meer kans op slagen.
je bijdehante toon staat me niet helemaal aan, maar ik zal de moeite even nemen om je toch uit te leggen waarom je dat WEL mag verwachten. Ten eerste omdat mij een werkende demo was beloofd tijdens de infoavond, en ten tweede omdat de locaties van de truck in zowel Uden en Veghel pal naast de lokale KPN-centrales ligt. Ook liep er daadwerkelijk een glasvezeltje naar de truck, maar kregen ze het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de bijdehante toon je nou wel of niet aanstaat interesseert me niet. ;)
Ik kan me niet voorstellen dat ze op de infoavond beloofd hebben om je een werkende demo te laten zien.
De werkende demo komt er ook wel maar dan in de winkels, alleen nu nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

hoezo eigenwijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie bedoel je Ik_ben_Mark3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:14:
• De harddisk recorder die je in bruikleen krijgt is de Motorola VIP-1960-9DB. Welke je precies krijgt weet ik alleen niet.. want ik moest zelf maar bij de harddiskrecorder kijken om te zien welk model het is. En het model wat daar stond had geen HDMI uitgang. Maar ik zie op internet dat er wel andere modellen van de VIP-1960 zijn met een HDMI uitgang.
De geleverde Motorola zal HDMI hebben, het HDMI_kabeltje zit er echter niet bij (volgens Glashart info).

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2008 11:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47
Ik woon ook in Elburg en ben erg blij met deze kans. Misschien is de aanbieding die KPN aanbiedt niet heel erg goed, het betekend wel dat ik glas in huis heb. Na een jaar kan ik dus een hoop andere aanbieders kiezen, hoogst waarschijnlijk ook xs4all.

Ik begrijp ook dat de digitale TV via IPTV gaat. Was even kijken bij de servicepunt en zag dus dat de decoder gewoon aan de UTP was aangesloten. Heb gevraagt of ze een eigen codering gebruiken zoals UPC :( en dat was gelukkig niet zo. Kan ik eindelijk ook goed beeld ontvangen op mn MCE (iemand een idee hoe btw?)

Echt.. ben echt blij met deze actie, eindelijk dat een klein stadje zoals Elburg eerder is dan de grote steden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Nee, je zult zeer waarschijnlijk niet je MCE kunnen gebruiken, aangezien er in de decoders een firmware check zit, tevens moet het MAC adres bekend zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47
Gebruiken kan ik um altijd nog, via de normale coax zoals ik het nu heb. Maar die KPN gast verzerkerde me ervan dat het iptv geen gesloten systeem zal worden zoals UPC dat nu heeft. Dat vind ik wel zo belangrijk, zeker omdat er ook steeds meer TV's komen met ingebouwde digitale tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppie maniak leuk om te horen dat het goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
Weet iemand of er ook poortrestricties zijn? Dat die grapjassen toevallig NNTPS oid gaan knijpen/afsluiten? Dat wist men me in de servicewinkel Elbrug niet te vertellen...

Ben er in iedergeval wel erg content mee als het er zou komen, schop ik dat UPC meteen de deur uit... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Neem aan dat zulke dingen wel in de voorwaarden staat? Verder is het natuurlijk een consumenten verbinding en waarschijnlijk gelden gewoon de KPN regels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb eindelijk de reacties op mijn vragen :)

Reggefiber garandeerd vrijwel de volledige zekerheid dat je ook in de eerste weken gewoon zeker kunt zijn van internet/telefoon/televisie omdat ze al vaak dit soort glasvezelnetwerken hebben aangelegd (nuenen, etc.)

De harddiskrecorder is de Motorola VIP-1960 9DB met HDMI (de voorbeeld decoder die ze hadden staan was de Motorola VIP-1960 9DB-256 maar deze had geen hdmi uitgang..) Maar je krijgt er wel zeker een met HDMI

Je kunt maximaal 3 decoder hebben om digitale tv te kijken. En deze kosten 5 euro per maand extra. Maar via de telefoon werd mij al half verteld dat je ook gewoon via internet (bijvoorbeeld marktplaats) een zelfde soort decoder kunt kopen en dat er dan geen extra kosten zijn. Ik had dit via de mail nog een keer nagevraagd maar de reactie daarop was
Decoders kunnen gebruikt worden als ze door KPN geleverd zijn, voorzien van de benodigde firmware en codering. Een soortgelijke decoder (anders dan Motorola VIP-1960 of 1760) zal derhalve niet werken.
Waarschijnlijk zeggen ze dit om te voorkomen dat we dit doen, dus wellicht kan het wel.
Maar kan iemand mij daar meer over vertellen? Is opzich behoorlijk belangrijk voor mij aangezien we nu op dit moment op 3 tv's digitale tv hebben en ik het onzin vind om daarvoor 2x 5 euro per maand extra te moeten betalen..

Er wordt op dit moment nog gebruik gemaakt van MPEG-2 compressie!! Maar ze gaan binnenkort over op MPEG-4. Ik heb nagevraagd wanneer dit zal zijn en dit was de reactie:
De omzetting van MPEG-2 naar MPEG-4 loopt op dit moment al, dit proces zal voor het eind van dit jaar zijn voltooid
Dat betekent dus waarschijnlijk dat het pas rond december klaar zal zijn? Dit is voor mij eigenlijk best een belangrijk punt omdat ik niet met digitenne-kwaliteit wil kijken als ik nu de kwaliteit van digitale tv van @home (ziggo) heb.

De HDTV uitzendingen zijn voor iedereen beschikbaar. (geen extra pakket voor nodig) De kwaliteit hiervan is afhankelijk van de aanbieder, hier heeft kpn niets over te zeggen.
Houdt dit dan ook in dat dit dan geen MPEG-2 zal zijn (als dat uberhaubt wel kan met HDTV) of kan dit alsnog omgezet zijn naar MPEG-2? (Of werkt HDTV met een totaal ander systeem?? Bij de decoder specificaties lees ik over MPEG-4 H.264 ondersteuning)
De resolutie van de uitzendingen is op dit moment 720p (is dus afhankelijk van de uitzender) 1080i is technisch mogelijk (ook door de decoder) of dit ook geleverd gaat worden is niet bekend (waarschijnlijk niet dus?) 1080p is in iedergeval niet mogelijk met i-tv

Er was volgens mij nog iets wat ik gevraagd heb maar dat weet ik zo 1-2-3 niet meer. Zodra ik dat weet zet ik het hier neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maakt toch niet uit als ze in December klaar zijn? De diensten worden toch pas geleverd rond die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij hebben ze op de infoavond gezegd dat wanneer de fiber werkend in je meterkast zit, je abbo (=diensten) ook gaat lopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 05-07-2008 17:10 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste