Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het ziet er naar uit dat mijn verzameling DVB-C apparatuur in de verkoop kan :)

Er schijnt ook een positieve wijziging aan te komen betreffende de keuze van de pakketten.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2008 21:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230804

Hoezo een positieve wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wacht het af...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Heeft iemand al informatie over de aanmeldingen en of het glashart project doorgaat in Elburg?
Wacht het af..
Betekend dit ook dat mensen die zich al aangemeld hebben hun keuze kunnen wijzigen?

[ Voor 38% gewijzigd door maniak op 08-07-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Anders zeg je het gewoon.. :?? Ik zit namelijk nog te twijfelen wat ik doe, als er iets gewijzigd wordt is dat wel iets wat ik graag wil weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• work-a-holic
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2023
ze zijn nu ook al rond(j)es aan het bellen (vanuit hééle drukke callcentres).... vanmiddag belden ze bij ons toen ik niet thuis was. mijn partner heeft gezegd dat ze maar terug moesten bellen.

ik heb dus het idee dat ze nog lang niet aan de 50% zitten.... met nog een half weekje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:36

alienfruit

the alien you never expected

Krijg je eigenlijk een brief van Glashart als je via de website je aanmeld? Ik heb namelijk geen brief ofzo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:06:
Krijg je eigenlijk een brief van Glashart als je via de website je aanmeld? Ik heb namelijk geen brief ofzo gehad.
Ja, er hoort na website aanmelding een bevestiging via brief te volgen. Het kan wel enkele dagen duren voordat deze bij je in de bus ligt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@work-a-holic

Dat telefoontje heb ik al een week of twee / drie geleden gehad, als het doorgaat word je nog een keer gebeld om nog wijzigingen in je pakket aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

work-a-holic schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:37:
ze zijn nu ook al rond(j)es aan het bellen (vanuit hééle drukke callcentres).... vanmiddag belden ze bij ons toen ik niet thuis was. mijn partner heeft gezegd dat ze maar terug moesten bellen.

ik heb dus het idee dat ze nog lang niet aan de 50% zitten.... met nog een half weekje te gaan.
Het is twijfelachtig of die minimale 50% ook keihart (<<) is, het zou me dan ook niet verbazen indien de inschrijfperiode verlengt zal gaan worden. Er zijn waarschijnlijk ook aardig wat twijfelaars en als er eenmaal met de aanleg van het netwerk gestart wordt dan zullen er spoedig nog meer aanmeldingen volgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

47% is ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hoeveel zou het analoge beeld nu beter worden aangezien hij pas in het huis overgaat op coax-kabel. Zou ik nu alle versterkers uit het huis kunnen weghalen? Want volgens @home hebben wij thuis slecht signaal. We hadden daarom pas al een pakketje gekregen met een nieuwe versterker erin. Zou ik deze met glashart straks niet meer ertussen hoeven te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het signaal wat via glasvezel aangeleverd word is krachtiger en van een hogere kwaliteit, dus het zou
heel goed mogelijk kunnen zijn dat je de versterkers niet meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:36

The Wizard

Moderator Mobile
Precies, dat komt doordat het pas in huis een analoog signaal wordt. Dan valt en staat alles met de kwaliteit van de coax in huis.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Absoluut The Wizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Het blijft angstvallig stil, terwijl volgens de site van glashart gisteren bekend zou worden of er glasvezel aangelegd wordt.
Hopelijk vandaag dan meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sicko schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 07:33:
Het blijft angstvallig stil, terwijl volgens de site van glashart gisteren bekend zou worden of er glasvezel aangelegd wordt.
Hopelijk vandaag dan meer info.
Komt allemaal goed (als je tenminste op glasvezel hoopt).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ik heb me gister ook maar aangemeld en mij is verteld dat het zeker doorgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dan vraag ik mij af hoeveel mensen ze hebben binnengehaald, in Zeewolde zijn ze ook bezig, maar dan met XMS, dus veel lagere tarieven en een erg actieve werkgroep. Hier is nu 25% gehaald (van de 40), en hebben ze inmiddels een soft Go. In Zeewolde hebben ze ook een aparte R/TV pakket, dus gewoon voor 16,50. Is voor de mensen die nog niet over willen, maar wel glasvezel in huis willen hebben liggen.

Als je ziet hoeveel moeite het eigenlijk al kost om 25% binnen te halen, vraag ik mij af hoe KPN het voor elkaar krijgt om die 50% te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb je daar voor belang bij om dat te weten?

@hardware-lover
Hoop jij dan niet op glasvezel.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 16-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 230804 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:24:

@hardware-lover
Hoop jij dan niet op glasvezel.
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht het niet ;) met zo'n uitspraak kan je alle kanten op.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 16-07-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Anoniem: 230804 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:24:
Gewoon belangstelling, het is allemaal erg ondoorzichtig bij KPN, totaal geen info hoe ver ze zijn met de inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verwacht een deze dagen wel een schrijven over hoe de stand van zaken is.
Het klopt wat je zegt ze hadden wel wat meer info kunnen verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zaterdag krijgt iedereen binnen het aansluitgebied een schrijven over de stand van zaken. Daarin zal nog niet expliciet staan dat het doorgaat, maar iedereen die 1+1 kan optellen..komt er wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is inmiddels een uitbreiding v.w.b. de pakketkeuze, deze worden op dit moment pas zichtbaar bij het invullen van het aanvraagformulier. Het gaat om Internet + bellen en analoge TV + bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2008 22:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik vraag mij of ze genoeg mensen hebben gevonden om te beginnen met het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 12:15:
Ik vraag mij of ze genoeg mensen hebben gevonden om te beginnen met het project.
Op dit moment wordt er met man en macht gewerkt aan de verwerking van alle inschrijvingen.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2008 15:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23
Heb jij ergens inside info ofzo?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zie nieuwsbericht op Skyline TV en Interview tijdens de uitzending.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 18-07-2008 19:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
Quote skylinetv.nl:
Glasvezel in Uden en Veghel

Er komt definitief glasvezel in Uden en Veghel. Het glasvezelbedrijf Glashart maakte dit vrijdag bekend.

Het bedrijf heeft het voornemen de gemeenten Uden en Veghel te voorzien van een glasvezelaansluiting. Voorwaarde was echter dat vijftig procent van de inwoners zich hiervoor moesten aanmelden voor 15 juli. Ondanks dat het gewenste percentage net niet gehaald is, gaat Glashart toch in september beginnen met de aanleg van het netwerk.

Glashart heeft de termijn voor inschrijving verlengd tot 15 september. Mensen die dit doen hoeven dan geen aansluitkosten te betalen.

Het bedrijf maakte vrijdag bekend dat SkyLine TV en SkyLine FM ook via het nieuwe glasvezelnetwerk worden doorgegeven.
Goed nieuws! het kan er maar vast liggen, dan is het wachten totdat er meerdere providers gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een mooi bericht.
En dan een UTP glasvezel kabel er aan hangen, en beter kan je dan niet hebben.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 19-07-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233845

Ik woon ook in Uden en vindt zelf dat Glashart dom is geweest om met KPN samen te gaan werken, daardoor is de prijs 10x zo duur als Onsnet en je krijgt er nog minder voor terug.
Van te voren kon je al zeggen dat het door ging ook al zouden ze het niet halen ( waarom zetten ze anders een winkel neer met mensen die er de ballen verstand van hebben dit is tevens het geval bij de Info bus waar ook het merendeel niet werkt)
Je hoeft trouwens nog geen installatie kosten te betalen als je het via http://www.kpnglasvezel.nl/ bestelt , het is krom het zijn toch dezelfde bedrijen ( KPN op zijn best).
Ook is KPN zeer onduidelijk en dringen ze mensen gewoon op ( zielig maar zo zijn ze)
Het email adress van zowel glashart uden als veghel werken niet ( dat laat zien hoe technisch ze zijn).
Mijn advies is gewoon wachten tot er meer aanbieders zijn en dus niet met KPN / Glashart in zee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Glashart biedt nieuwe pakketten aan
UDEN - Inmiddels zijn de aanmeldingen voor een glasvezelpakket bij Glashart verwerkt en geteld. Hieruit is gebleken dat de drempel van 50% nog niet behaald is. Dit betekent dat er op dit moment nog onvoldoende aanmeldingen binnen zijn om definitief te kunnen starten met de aanleg van een glasvezelnetwerk in Uden.

De aanbieder ziet dankzij de grote belangstelling voor de informatieavonden, de vele positieve reacties en de drukte in de servicewinkel mogelijkheden om de gestelde eis alsnog te halen. Vanwege de vakantieperiode is de aanmeldperiode verlengd tot eind september. Nieuwe aanmelders krijgen dan een gratis aansluiting op het glasvezelnetwerk, een gratis aansluiting door een KPN-monteur en een gratis harddiskrecorder. Het aanbod van 2 maanden gratis abonnement geldt niet meer. In overleg met KPN is besloten om het huidige dienstenaanbod uit te breiden met twee nieuwe pakketten. Voor wie geen gebruik maakt van het internet is het pakket TV en Bellen samengesteld voor 45 euro per maand. Daarnaast is er het pakket Internet en Bellen voor 55 euro per maand. Wie al gekozen heeft voor het Brons, Zilver of Goud pakket en toch liever gebruik maakt van één van de nieuwe pakketten, kan terecht in de servicewinkel aan de Prior van Milstraat 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het is nu niet echt duidelijk of Veghel nu wel door gaat. Zou leuk zijn als ze hun website eens aanpasten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Anoniem: 233845 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:15:
Ik woon ook in Uden en vindt zelf dat Glashart dom is geweest om met KPN samen te gaan werken, daardoor is de prijs 10x zo duur als Onsnet en je krijgt er nog minder voor terug.
Van te voren kon je al zeggen dat het door ging ook al zouden ze het niet halen ( waarom zetten ze anders een winkel neer met mensen die er de ballen verstand van hebben dit is tevens het geval bij de Info bus waar ook het merendeel niet werkt)
Je hoeft trouwens nog geen installatie kosten te betalen als je het via http://www.kpnglasvezel.nl/ bestelt , het is krom het zijn toch dezelfde bedrijen ( KPN op zijn best).
Ook is KPN zeer onduidelijk en dringen ze mensen gewoon op ( zielig maar zo zijn ze)
Het email adress van zowel glashart uden als veghel werken niet ( dat laat zien hoe technisch ze zijn).
Mijn advies is gewoon wachten tot er meer aanbieders zijn en dus niet met KPN / Glashart in zee gaan.
Ja, dit vind ik ook eigenlijk. De prijzen van Onsnet en bijhorende snelheid zijn een stuk aantrekkelijker... Ik heb stille hoop dat er betere aanbiedingen komen als er enkele concurrenten op de kabel zitten. Anders beginnen we zelf SuperZnelInternetten hiervoor en dan betalen jullie mijn abonnement voor thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na het eerste jaar komen er meer aanbieders op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268746

In het Eindhovens dagblad is vandaag een artikel verschenen over Glashart, met de dreigende titel "Klant dupe van plotse glasvezeldrang KPN" :)
http://www.ed.nl/algemeen...zeldrang-KPN--ANALYSE.ece
Het is wat complex geschreven, maar ik kan me wel vinden in de inhoud van het artikel, een mooie vergelijking tussen KPN en OnsBrabantnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe je het went of keert als je het goedkoopste abbo van Glashart naast het duurste abbo van Ziggo legt, kom je er bij Glashart nog niet zo slecht van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
alienfruit schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:21:
Het is nu niet echt duidelijk of Veghel nu wel door gaat. Zou leuk zijn als ze hun website eens aanpasten :(
Zoals hierboven ook al gesteld, Uden-Veghel is 1 groot netwerk. Of allebei wel (most likely), of allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Dat was mij niet geheel duidelijk geworden tijdens de informatieavonden. Naja, anders blijven we lekker bij @home en ADSL als paupere backuplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt uiteindelijk allemaal goed.
De eerste twee maanden gratis abbo blijft gewoon geldig voor ieder die zich voor 15 juli heeft aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268881

Hallo, Glashart heeft vandaag weer een brief gestuurd. Blijkbaar hebben ze in Veghel ook niet die 50% gehaald.

Ze hanteren gewoon een belachelijke tariefstelling. Als je het hoogste aanbod aan tv zenders wil hebben dan betaal je de hoofdprijs. Maar dan kan het aanbod aan tv zenders nog steeds niet tippen aan de digitale pakket wat ik nu via @home (tegenwoordig Ziggo) heb.

Het meest belachelijke vind ik de aansluitkosten als je na de inschrijfperiode alsnog kiest voor glashart. Kost dan 385,00 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268881

Nog even iets.

Als "professionele organisatie" zijn ze nog geen eens in staat hun website up-to-date te houden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, ik vind het aanbod van @Home ook niet denderend qua digitale tv. Daarom heb ik nu ook satelliet televisie. Veel meer keus :) BBC1,2,3,4 en BBC HD :) Aardig wat gratis kanalen te vinden met name nu met FreeSat in de UK! Nu nog History Channel HD gratis :)

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 24-07-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als vergelijking met Glashart het totaaloverzicht van OnsBrabantNet.

De kosten voor het aansluitpakket zijn eenmalig € 75
Abonnementstarief Radio en Televisie via OnsBrabantNet € 13,95 per maand
Abonnementstarief PlusTV pakket van OnsBrabantNet: € 7,50 per maand
(totaal 48 zenders)

Eenmalige kosten voor PlusTV: € 149,95 (inclusief High Definition tuner zonder harddisk)
Abonnementstarief Vaste Telefonie via OnsBrabantNet: € 8,50 per maand
Onbeperkt bellen naar alle vast nummers in Nederland *: € 4,00 per maand

Abonnementstarief vastrecht glasvezelkabel: € 20,00 per maand
Abonnementstarief Internet via OnsBrabantNet: € 15,95 per maand
(Per 1 juni 2008 is de prijs voor deze dienst verlaagd naar € 12,50 per maand!)
Download uit eigen nieuwsgroepen, max 4x 512kbps = 250KB sec.

Totaal: € 66.45 per maand (inclusief het verlaagde tarief voor internet), exclusief € 75.00 aansluitkosten en eenmalige kosten voor plusTV à € 149,-

Rest nog de down/upload snelheid van 100/100 Mbit bij OnsbrabantNet t.o.v. de snelheden zoals deze bij Glashart vermeld staan.

Nu zou ik graag willen weten wat het praktische voordeel is van hierboven vermelde down en uploadsnelheid? Graag enkele concrete voorbeelden.

Is het aanbod van Glashart nu werkelijk zo beroerd of lijkt dit maar?

En dan nog even dit.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2008 15:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik werk als freelancer thuis en moet vaak grote bestanden uploaden naar de server van klanten en dan is een snelle upload verdomde handig. Als ik 100mbit upstream had kon ik de 8-10gig gewoon uploaden ipv. per post versturen. Een mooie kostenbesparing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TheHank
Over die €385.00 dat was bekend he, uiteindelijk is er tijd zat geweest om je voor 15 juli in te schrijven.
Als een product deze week in de supermarkt in de aanbieding is, en je komt volgende week voor dat product dan betaal je ook weer de oude prijs.
Even een vergelijking voor TheHank.

Ziggo - Glashart

TV
Digitale TV Ja - Ja
Aantal zenders* 65 - 53
Harddisk opname tijd Geen - Tot 100 uur
Films te huur via TV Geen - 1000
Programma gemist terugkijken 2 Tot 10 dagen terug
Elektronische programmagids Ja - Ja
Prijs films n.v.t - Vanaf 99ct
Modem/ mediabox** Gratis in bruikleen - Gratis in bruikleen

Conclusie TheHank
Zoveel meer heb je dus bij Ziggo ook niet (in totaal 12 zenders meer), dus weet niet waar je je wijsheid vandaan haalt.

@hardware-lover
Er is veel voordeel te halen met een hoge upload, als je een eigen server heb draaien.
Je zult zien dat na het eerste jaar er wat gaat veranderen, positief voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor torrents is het ook heel lekker om een symetrische lijn te hebben, je moet immers altijd net zo veel weer terug uploaden als downloaden.

Met een betaalde usenet provider kun je de volle 100 Mbit download ook benutten, dat betekent dat een DVD in 6 minuten binnen is. Daarnaast nog de vele mogelijkheden zoals gameservers thuis draaien etc ;)

Nee ik weet echt wel wat er mee te doen zodra ik 100 Mbit heb via OnsBrabantNet :)

Het aanbod van glashart is wat betreft digitale tv inderdaad beter als bij OBN alleen digitale tv neem ik hier voorlopig toch niet. Analoog is meer dan goed genoeg en anders zou ik nog eerder overstappen op de digitale schotel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij "mijn" Newsprovider, TweakDSL kan ik maximaal 60Mbit halen. Voor € 7,95 p/mnd kun je met een snelheid tot 20 Mb onbeperkt downloaden en voor € 14,95 p/mnd kan je zelfs tot 60 Mb!
Welke nieuwsaanbieder gaat op dit moment tot 100Mbit?

Op dit moment heb ik 12Mbit/1.5Mbit bij @home (wordt Ziggo) en bij voldoende aanbod (treats) haal ik nu zo'n 8Mbit bij torrents hoewel ik eerlijk gezegd erg weinig gebruik maak van het torrents aanbod.

Persoonlijk, en dit geldt ook voor alle PC gebruikers hier in huis (dit zijn er 5), heb ik geen enkele behoefte aan het draaien van een eigen server, voor welke doelstelling dan ook.

Bij het uploaden van > 10GB bestanden kan ik me voorstellen dat een 100Mbit upload erg prettig is maar.....

Ik vraag me nu dus af wat voor percentage van de "normale" gebruikers ook daadwerkelijk zal mispakken op bovengenoemde "voordelen" van een 100Mbit down/up verbinding?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, de snelheid qua downloaden is ook prima. Alleen het uploaden zo leuk zijn ook als je RAW fotos van je het verjaardagsfeest van oma wilt uploaden voor de rest van de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe kan je met een 3 Mb/s uploadsnelheid heel goed vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Een van de pluspunten van glasvezel is dat je gemakkelijk een snel kan downloaden als uploaden. Het dus ook een van de redenen dat ik wel interesse had in Glashart toen de introductiebrief in de brievenbus kwam. Alleen nu valt het wel tegen, hopelijk komen ze met nieuwe abonnementen. Voor backup doeleinden is het ook fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een jaar komen er zeker nieuwe abbo's (dus providers bij).
De reden dat de geboden download- en uploadsnelheden zo asymmetrisch zijn komt niet door technische beperkingen, maar is puur een 'economische beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Men róept wel heel hard dat er na een jaar nieuwe deelnemers komen, maar als je hierboven dat stukje uit het Eindhovens Dagblad leest, blijkt dat KPN dusdanig hoge toegangskosten vraagt tot het glasvezel net, dat er in praktijk weinig van de grond gaat komen qua concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar KPN legt het netwerk niet aan dat doet Glashart samen met die investeringspartij. Zij (KPN) zitten op het netwerk. Ik mag toch hopen dat KPN niet de toegangskosten tot het netwerk bepalen. Zo heb ik het iig begrepen tijdens de informatieavond.

[ Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 26-07-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
KPN is voor 41% eigenaar van die partij die het netwerk aanlegt. KPN heeft plannen om reggefiber helemaal op te nemen in haar eigen bedrijf. Dus ik denk dat je te naïef bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, dan krijgen ze vast wel problemen met de OPTA lijkt mij ;) Zelfs voor KPN is het goed om concurrentie te hebben. Maar ja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groenteboer waaruit blijkt dat KPN Reggefiber volledig wilt overnemen? (wat is je bron)
Neem van mij aan dat er naar het eerste jaar wel degelijk isp'ers bij komen. (lijk me ook niet meer dan logisch)
Ik denk trouwens niet dat Dik zijn bedrijf verkoopt.
Trouwens de positie van KPN zou wellicht te dominant worden met Reggefiber.
In totaal gaat het om zo'n 180.000 aansluitingen die zijn voltooid en eind 2008 zou de teller volgens Reggefiber op tenminste 300.000 moeten staan.
Met een prijs van tenminste 1.500 euro per aansluiting komt de prijs die KPN heeft betaald voor alleen al de overgenomen 'hardware' op tenminste 30 miljoen euro en kan met de aansluitingen in ontwikkeling ook 50 miljoen euro bedragen. Daarbovenop komt goodwill. Reggefiber heeft ook een eigen provider met Xms. Maar veel glasnetten zijn open voor meerdere providers. Reggefiber is snel gegroeid tot 150 man personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik wil best dingen van je aannemen, maar dan zal je me toch echt moeten vertellen waarom ik dat zou moeten doen. Oftewel; wat maakt jou zo speciaal dat ik "het maar van je aan moet nemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach je hoeft niks van me aan te nemen, maar een goed advies is nooit verkeerd toch.
Maar om nog even op mijn verhaal terug te komen, eigenlijk is het dus niet vreemd dat KPN het eerste jaar alleen op de vezel zit.
Als ik met mijn bedrijf ergens geld in stop, dan wil ik natuurlijk ook wel wat terug verdienen. (snap je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Ingeschreven voor glashard (goedkoopste abbo); brief gekregen: Inschrijven "vanwege vakantie" verlengd tot 15 augustus. Te weinig klanten?

Edit: Glashard Uden

[ Voor 7% gewijzigd door daanmsvl op 28-07-2008 12:00 ]

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar staat dat (te weinig klanten)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 28-07-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:10:
Waar staat dat (te weinig klanten)
Nergens, da's een vraag van mij. Waarom anders de inschrijfperiode verlengen met zo'n excuus (vakantieperiode komkommertijd) :P

Edit: @Arnhem: Werk jij voor een van die bedrijven ofzo? >:)

[ Voor 9% gewijzigd door daanmsvl op 28-07-2008 12:37 ]

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zie je overigens wel vaker (i.v.m vakantieperiode is de inschrijving verlengt)
En of ik voor een van die bedrijven werk, is voor jou niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:43
Mja, dit is het enige topic waarin je reageert, en soms behoorlijk fel ook. Het is wel degelijk van belang, namelijk om je input op waarde te kunnen schatten.

Ik had die conclusie een paar weken geleden al getrokken, en met mij wel meer mensen waarschijnlijk ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:42:
En of ik voor een van die bedrijven werk, is voor jou niet van belang.
Er is een mooi oudhollands gezegde en dat luidt:
Wiens brood met eet, wiens woord men spreekt....

Dus ja, het is zeker wel van belang of jij bij een van die bedrijven werkt.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem nou van mij aan dat het allemaal goed komt.
Ik fel reageren nee hoor, fel reageren is toch echt anders.
En nee het is niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:21:
Neem nou van mij aan dat het allemaal goed komt.
Ik fel reageren nee hoor, fel reageren is toch echt anders.
En nee het is niet van belang.
LOL je werkt dus voor Glashard / KPN ofzo :z . Waarom ben je anders zo zelfverzekerd dat het allemaal wel goed komt ? ;)
Is geen schande hoor :*)

[ Voor 22% gewijzigd door daanmsvl op 28-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het allemaal prima.

De kans dat Reggefiber slaagt is extra groot omdat het bedrijf een zogeheten open netwerk nastreeft. Waar tv-kabelbedrijven hun netten angstvallig gesloten houden voor concurrenten, en KPN pas onlangs ontdekte dat de gedwongen concurrentie op het eigen net ook gunstig is voor KPN, daar stelt Reggefiber al vanaf dag één zijn glasnet open voor iedereen. Hoop: „KPN is er welkom op, de kabelbedrijven, wie dan ook. Wij willen namelijk zelf geen diensten leveren. Voor ons is het netwerk een vorm van vastgoed, een investering op lange termijn.” Dat zijn precies de woorden die overheden, lokaal en nationaal, graag horen. En die Reggefiber dus tot een graag geziene gast in de gemeentelijke grond maken.

Zoals ik zei, na het eerste jaar komen er meer providers bij.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 28-07-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:10:
Ik vind het allemaal prima.

De kans dat Reggefiber slaagt is extra groot omdat het bedrijf een zogeheten open netwerk nastreeft. Waar tv-kabelbedrijven hun netten angstvallig gesloten houden voor concurrenten, en KPN pas onlangs ontdekte dat de gedwongen concurrentie op het eigen net ook gunstig is voor KPN, daar stelt Reggefiber al vanaf dag één zijn glasnet open voor iedereen. Hoop: „KPN is er welkom op, de kabelbedrijven, wie dan ook. Wij willen namelijk zelf geen diensten leveren. Voor ons is het netwerk een vorm van vastgoed, een investering op lange termijn.” Dat zijn precies de woorden die overheden, lokaal en nationaal, graag horen. En die Reggefiber dus tot een graag geziene gast in de gemeentelijke grond maken.

Zoals ik zei, na het eerste jaar komen er meer providers bij.
"wij willen"? dus je werkt er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je dat denk vind ik het prima.

Nog even een kleine toelichting omtrend de verlenging van de inschrijfperiode.
De inschrijfperiode is verlengt omdat er op het moment veel mensen terug komen van vakantie, en er veel gebeld word met vragen wat het allemaal inhoud.
Dus daarom de verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:05:
Als je dat denk vind ik het prima.

Nog even een kleine toelichting omtrend de verlenging van de inschrijfperiode.
De inschrijfperiode is verlengt omdat er op het moment veel mensen terug komen van vakantie, en er veel gebeld word met vragen wat het allemaal inhoud.
Dus daarom de verlenging.
Op hoeveel procent inschrijvingen zitten we dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt allemaal goed, alleen nog even gedult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Andere vraag: Weet iemand wat voor HD zenders Glashard allemaal gaat leveren? Of voorlopig nog geen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
daanmsvl schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:59:
Andere vraag: Weet iemand wat voor HD zenders Glashard allemaal gaat leveren? Of voorlopig nog geen??
Vooralsnog alleen de HD uitzendingen bij de publieke omroep (EK/WK, Tour, OS etc). Deze worden overigens geleverd door KPN als dienstenaanbieder. Glashart is 'slechts' eigenaar van het netwerk ;)
Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:06:
Het komt allemaal goed, alleen nog even gedult.
Wie enigszins verder kijkt dan z'n neus lang is weet dat het netwerk in zowel Uden als Veghel hoe dan ook aangelegd wordt dit najaar. Alle trucjes van uitstel etc. dienen alleen maar om die 50% verder te benaderen. Is bij OnsBrabant in het verleden niet anders gegaan..

[ Voor 34% gewijzigd door BertusG op 28-07-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BertusG
Dat hoeft dus niet, als er maar 11% zich heeft aangemeld dan word het echt niet aangelegd. (over verder kijken dan je neus lang is gesproken) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 28-07-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanmsvl

daanmsvl

Daan

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:34:
@BertusG
Dat hoeft dus niet, als er maar 11% zich heeft aangemeld dan word het echt niet aangelegd. (over verder kijken dan je neus lang is gesproken) 8)7
Zou wel onplezierig zijn, kost jouw je baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Absoluut niet ik heb geen baan, ik geef mensen als ze willen en geschikt zijn een baan. ;)
Je houd wel van puzzelen he.
Ik gaf alleen antwoord op een uitspraak die nergens op sloeg.
Maar nu weer on topic want dit gaat nergens over.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 28-07-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 21:28

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:37:
Absoluut niet ik heb geen baan, ik geef mensen als ze willen en geschikt zijn een baan. ;)
Gezien de uitlatingen van arnhem heb ik sterk het vermoeden dat hij voor/in de werkgroep/stichting (?) Ons Belang werkt/zit, die in Uden Reggefiber/KPN een contract heeft gegeven en daarop toeziet.

[ Voor 14% gewijzigd door PenguinPower op 28-07-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Anoniem: 230804 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:34:
@BertusG
Met deze uitspraak heeft hij voor mij iig duidelijk gemaakt dat hij niet voor Reggefiber werkt, dan zou hij deze opmerking nl niet gemaakt hebben ;)

Maar goed het lijkt me niet de bedoeling om er een quasi interessant raadspelletje van te maken waar iedereen werkt. Iedereen die bij Reggefiber/Glashart, KPN of één van de onderaannemers werkt weet dat het niet de bedoeling is om dergelijke inside informatie te verspreiden.

Het is nooit helemaal te voorkomen maar vooralsnog is de bedoeling om iedereen te laten geloven dat de 50% eis 'hard' is. Wie de feiten op een rij zet weet dat de afgelopen weken o.a. in de media is verschenen dat:
- KPN een minderheidsbelang heeft genomen in Reggefiber (link)
- KPN i.s.m. Reggefiber o.a. Dordrecht en Rotterdam gaat verglazen (link), (link)
- Daar geen sprake is van een zogenaamde 50% eis voor start van de aanleg (link)

Met die wetenschap is wel te redeneren dat KPN flink aan het inzetten is op glasvezel en de komende jaren een zo'n groot mogelijk glasvezelnetwerk in Nederland zal willen realiseren. Niemand heeft er dus belang bij om Veghel of Uden niet door te laten gaan, ondanks het behaalde percentage. Dat ze er alles aan doen (en daarom de eis vooralsnog hard doen laten lijken) om zoveel mogelijk abonnees te strikken voor de start van aanleg is natuurlijk logisch.

[ Voor 67% gewijzigd door BertusG op 28-07-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BertusG heeft er kijk op ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN erkent dat het glasvezelaanbod van de telco nog in de kinderschoenen staat. "De plaatsen waar we nu actief zijn, zijn een beetje onze pilotprojecten. De uitrol in de rest van Nederland is een meerjarenplan." Overigens is die uitrol in andere delen van het land nog allerminst zeker. Hoewel KPN zeker de wens heeft om heel Nederland te verglazen, zegt de aanbieder nog geen knoop te hebben doorgehakt over zijn investeringen in ftth. Telecomwaakhond Opta verplichtte KPN eerder deze maand zijn vdsl-netwerk open te stellen voor concurrenten. KPN wil met betrekking tot zijn glasvezelnet de zekerheid hebben dat investeringen kunnen worden terugverdiend, en wacht dus op regulering van de Opta om te zorgen dat KPN zijn concurrenten voor toegang tot het netwerk een in hun ogen billijke vergoeding in rekening kan brengen.

KPN breidt zijn glasvezelnetwerk overigens nog dit jaar uit tot 300.000 'homes passed'. Volgend jaar wil het de grens van 1 miljoen passeren in een landelijke uitrol van FTTC. KPN heeft een 41-procentsbelang in een joint-venture met Reggefiber.

P.S ik zit niet in een werkgroep / stichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoewel KPN zeker de wens heeft om heel Nederland te verglazen, zegt de aanbieder nog geen knoop te hebben doorgehakt over zijn investeringen in ftth.
KPN misschien niet maar Reggefiber zal zeker doorgaan met het verglazen van nederland.
Reggefiber ziet het puur als investering voor de toekomst en heeft voorlopig nog genoeg geld om uit te rollen, met of zonder KPN.

41% minderheidbelang heeft KPN tot nu toe iig wel de eerste positie opgeleverd als leverancier op het reggefiber netwerk, helaas ten koste van concepts...

PS. Wel raar dat KPN alleen via overnames (casanet enschede/reggefiber) in ftth heeft weten te stappen. Ik had gedacht dat ze dit wel zelf op zouden pakken/investeren.

[ Voor 13% gewijzigd door arjants op 29-07-2008 11:06 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze kunnen het ook vast wel zelf, maar via deze weg is het aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
De OPTA bepaalt dat de glasvezelnetwerken zogenaamde 'open' netwerken moeten zijn. KPN heeft er dus feitelijk niks aan om eigenaar te zijn van het netwerk, ze zou hierdoor vermoed ik alleen maar meer verstrikt raken in de OPTA regelgeving. Dat zij een belang hebben in Reggefiber is wel te verklaren. Ze zijn er nu min of meer van verzekerd dat Reggefiber als bouwer/eigenaar van glasvezelnetwerken de komende jaren Nederland gaat verglazen. Je zal zien dat bij al deze initiatieven KPN in eerste instantie als eerste en enige dienstenaanbieder over het netwerk zal gaan.
Of er na periode x inderdaad andere aanbieders komen is natuurlijk de vraag. De netwerkeigenaar (Reggefiber) zal als officieel standpunt hebben dat zij graag meerdere 'huurders' op haar netwerken ziet. Hoe makkelijk het in de praktijk zal zijn voor andere partijen om toe te treden tot het glasvezelnetwerk moet nog blijken. De eigenaar is namelijk niet helemaal onafhankelijk, immers 41% in handen van KPN..

Ik weet wel dat er veranderingen komen in de regelgeving van OPTA wat weer een nieuwe situatie kan opleveren. Het grootste probleem van KPN is nu namelijk dat zij als landelijke speler overal in het land hetzelfde aanbod moet (kunnen) doen. Dit is op lokaal niveau niet gunstig voor haar concurrentiepositie ten opzichte van providers als XMS, Concepts, OnsBrabantNet, OnsNet etc.
Anoniem: 230804 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:15:
Ze kunnen het ook vast wel zelf, maar via deze weg is het aantrekkelijker.
Dat is nog maar de vraag, ze zijn vooralsnog flink aan het aankloten geweest in Enschede. Dat ze zich nu gaan bezig houden met hun core business, het aanbieden van internetdiensten (Internet, VOIP, IP-TV), lijkt me een gunstige ontwikkeling. KPN zal zich dus niet meer bezig houden met het beheer/onderhoud/aanleg van het glasvezelnetwerk in Nederland, maar houdt via haar belang in Reggefiber wel een vinger in de pap. Op de lange termijn wordt KPN dus meer en meer een mediabedrijf dan een telecombedrijf. Al heeft zij nog altijd een mobiel netwerk in stand te houden en zal het oude kopernetwerk ook nog wel wat jaartjes mee moeten.

[ Voor 22% gewijzigd door BertusG op 29-07-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Of er na periode x inderdaad andere aanbieders komen is natuurlijk de vraag. De netwerkeigenaar (Reggefiber) zal als officieel standpunt hebben dat zij graag meerdere 'huurders' op haar netwerken ziet. Hoe makkelijk het in de praktijk zal zijn voor andere partijen om toe te treden tot het glasvezelnetwerk moet nog blijken. De eigenaar is namelijk niet helemaal onafhankelijk, immers 41% in handen van KPN..
Ze hebben het tijdens de melding bij de OPTA als volgt omschreven:
Volgens de melding zijn de activiteiten van de betrokken ondernemingen (of,
voor zover van belang, van de groep waarvan zij deel uitmaken):
- voor KPN: het aanbieden van telecommunicatiediensten (in het bijzonder telefonie en
datadiensten via het vaste net in Nederland, mobiele telecommunicatiediensten in Duitsland,
Nederland en België en datadiensten in West-Europa);
- voor Reggefiber: de aanleg en exploitatie van glasvezelaansluitnetwerken;
- voor Reggefiber Group: de aanleg en exploitatie als passieve operator van
glasvezelaansluitnetwerken ten behoeve van consumenten in voornamelijk door natuurlijke
personen bewoonde gebieden (Fibre to the Home) in Nederland, alsook bepaalde bestaande activiteiten als actieve operator.
De OPTA kan er dus vanuit gaan de er een open constructie blijft in deze samenwerking ;)

PS: Misschien wel leuk om te lezen, overzicht vaan aansluitingen per maart '08 en het verloop hiervan: http://www.stratix.nl/documents/FTTH-B-C_overview_final.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door arjants op 29-07-2008 12:12 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
arjants schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:09:
[...]
De OPTA kan er dus vanuit gaan de er een open constructie blijft in deze samenwerking ;)
Op papier is het inderdaad zo open als wat ;)
Persoonlijk blijf ik sceptisch over hoe het zich in de praktijk zal ontwikkelen. Feit is dat het huidige dienstenaanbod op glas niet dermate concurrerend van prijsstelling en inhoud is dat ze die slag zouden winnen als bijv. een OnsBrabantNet zou toetreden. Ik vermoed eerder over 5 jaar concurrentie op het glasvezelnetwerk dan over één jaar. Maar ik hoop dat ik er naast zit. Concurrentie zou niet alleen prijstechnisch mooi zijn voor de consument, maar zou ook alle betrokken partijen aanzetten tot het ontwikkelen van mooie diensten die volledig tot hun recht komen via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je heb gelijk arjants.

BertusG
Reggfiber heeft al een eigen provider, dus die komt er na een jaar zoiezo wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Er zijn al diverse aanbieders die ook nu al hun diensten aanbieden op glas, bijvoorbeeld solcon/concepts ict.
Deze zijn altijd "preferred partners" geweest tot de dag dat KPN een minderheidsbelang nam.
Ik denk dat KPN daarmee zijn positie (als dienstenaanbieder) op ftth heeft willen veilig stellen voor de toekomst.

Ik zie ook zeker wel gebeuren dat Dick Wessels het Reggefiber netwerk gaat verkopen.
Mijn gok is dat dat over een jaar of 7/8 gaat gebeuren, het is puur een investering van Reggeborgh en die zal ook iets op moeten leveren.
Wat er daarna gaat gebeuren qua openstelling weet ik niet maar daar mag de OPTA tzt over waken :D
Feit is dat het huidige dienstenaanbod op glas niet dermate concurrerend van prijsstelling en inhoud is dat ze die slag zouden winnen als bijv. een OnsBrabantNet zou toetreden.
KPN heeft inderdaad geen scherpe prijsstelling op dit moment maar zal zich over een jaar zeker aan moeten passen :P

Tevens moet je niet vergeten dat er in dit open netwerkmodel ook de mogelijkheid is om diverse diensten bij diverse aanbieders af te nemen.
Het aanbod bestaat nu uit internet/tv/telefonie maar zal begin volgend jaar uitgebreid worden met beveiliging, video telefonie (thuiszorg e.d.) enz.
De keuze wordt reuze! :)

[ Voor 33% gewijzigd door arjants op 29-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Anoniem: 230804 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:43:
BertusG
Reggfiber heeft al een eigen provider, dus die komt er na een jaar zoiezo wel bij.
Dat zou betekenen dat KPN zichzelf indirect (want 41% belang in Reggefiber) gaat beconcurreren. Nu heeft KPN wel vaker een strategisch missertje, maar dit zie ik toch nog niet gebeuren.
arjants schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:57:
KPN heeft inderdaad geen scherpe prijsstelling op dit moment maar zal zich over een jaar zeker aan moeten passen :P
Dit verwacht ik zeker ook. Wijzigingen binnen de OPTA regelgeving gaan ook vanaf volgend jaar toe staan om op lokaal niveau andere prijzen te hanteren. KPN is dan niet meer gebonden om landelijk een eenduidig prijsbeleid te voeren. Of ze dit marketingtechnisch kunnen verkopen is een 2e.
Het aanbod bestaat nu uit internet/tv/telefonie maar zal begin volgend jaar uitgebreid worden met beveiliging, video telefonie (thuiszorg e.d.) enz.
De keuze wordt reuze! :)
Een kleine en flexibele partij als OnsBrabantNet is zeker in staat dit aan te bieden. Ze testen hier ook volop mee, maar dat zal je ongetwijfeld maar al te goed weten.. ;)
We moeten niet vergeten dat KPN een log ex-staats bedrijf is, waarin sentimenten als het 'oude' en 'nieuwe' KPN heersen. Ik zie helaas om diverse reden in KPN dus absoluut niet de dienstenaanbieder die er voor gaat zorgen dat de consument alle mooie voordelen en mogelijkheden van glasvezel op korte termijn gaat ontdekken. Alleen messcherpe concurrentie op glas kan KPN bewegen tot (snelle) innovatie, en die zie ik helaas vooralsnog niet.
Ik zie ook zeker wel gebeuren dat Dick Wessels het Reggefiber netwerk gaat verkopen.
Mijn gok is dat dat over een jaar of 7/8 gaat gebeuren, het is puur een investering van Reggeborgh en die zal ook iets op moeten leveren.
Dit is misschien nog wel de meest interessante vraag. Uiteindelijk zal het netwerk van de hand worden gedaan, want Reggeborgh/Reggefiber blijft een investeringsmaatschappij. KPN is dan waarschijnlijk één van de weinige spelers die het geld heeft om het netwerk over te nemen. Afhankelijk van concurrentiepositie t.z.t. zijn ze dan ook haast wel verplicht om het te kopen. Daarom is het vanuit het standpunt van Reggefiber niet meer dan logisch dat ze nu samenwerken met KPN en al een belang verkocht hebben. Dan weet Dik Wessels in ieder geval dat hij straks tenminste één geinteresseerde koper heeft.
Anoniem: 230804 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:20:
En toch heeft Reggefiber een eigen provider Bertus.
Ik weet dat Reggefiber onder het label OnsBrabantNet diensten aanbiedt i.s.m. met partijen als Edutel. Maar je zal op korte termijn echt niet gaan meemaken dat deze diensten gaan aanbieden op de Glashart netwerken. KPN op de OnsBrabantNet netwerken zou wel kunnen, maar daarvoor is het aanbod van KPN niet interessant/concurrerend genoeg

[ Voor 103% gewijzigd door BertusG op 29-07-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Anoniem: 230804 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:20:
Kun je misschien ook iets constructiefs posten ipv ungefundeerde meningen? :X
Feiten kan ik het zonder bron niet echt noemen.

Bij mijn weten zijn ook Eurofiber, Fastfiber, Telecom Utrecht en Lijbrandt Telecom lid van de Reggeborgh groep waarvan Lijbrand ook daadwerkelijk ingezet wordt als ISP op 1 van hun netwerken.
Er wordt niet vanuit gegaan dat Lijbrand ook als ISP op andere onderdelen actief wordt.
Tevens zijn XMS en Y3net partijen waarin Reggefiber participeerd en evt. controleerd maar waarvan zij geen eigenaar is.

Nog even over OnsNet:
De onzekerheid over de verwachte activering maakte dat veel projecten niet van de grond kwamen
omdat adequate financiering uitbleef. De OnsNet projecten in Eindhoven en Nuenen zijn oorspronkelijk opgezet vanuit een coöperatie om zo vooraf voldoende belangstelling zeker te stellen. Ondanks de zekerstelling van voldoende afname, haakten de externe financiers vroegtijdig af, waarop Reggefiber de financiering overnam in ruil voor een controlerend belang in NEM Nuenen en NEM Eindhoven.
Bron: http://www.nmanet.nl

[ Voor 73% gewijzigd door arjants op 29-07-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Niet online
Dit is inderdaad aan de hand in Son en Breugel. OnsNet gaat zich uiteindelijk nog wel bezighouden met de coöperatie, maar Glashart en KPN gaan respectievelijk het netwerk aanleggen en de diensten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Da's wel minder te noemen gezien de prijzen die KPN voor hun diensten hanteerd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote arjants
Kun je misschien ook iets constructiefs posten ipv ungefundeerde meningen?
Feiten kan ik het zonder bron niet echt noemen.

Dat heb ik ook niet gevraagd of je dat wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is het misschien een optie om deze discussie verder te laten gaan in een apart (op te starten) algemeen Glasvezel Topic of roep ik nu iets raars?

De topic titel is toch "[Glashart] Glasvezel in Uden?". Nu komt er allerlei zinnige en onzinnige info in dit topic te staan wat niet direct met Glashart Uden (en Veghel) te maken heeft. Het komt de overzichtelijkheid niet ten goede.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al eerder zei, nu weer on topic omdat het nergens over gaat.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste