Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:14
Hmm, ik had de eerste brief al weg gegooid die ik gekregen had (Veghel). Maar nu begin ik toch te twijfelen om toch mee te doen met glas. Ik ga dit topic eens helemaal doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
Staar je ook niet blind op de website. En alle informatie kun je ook vinden in de servicewinkel in Veghel, winkelcentrum De Bunders

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 20:23
Nu is de inschrijving weer verlengd tot eind September.
Ik twijfel een beetje, vooral over de prijs.

Ik heb nu Tele2 20mb(praktijk is 15MB, maar da's snel zat), telefoneren is na 20:00 en in het weekend gratis(maar ik bel meestal mobiel, dus niet zo interessant).
Heb daarbij ook nog digitale TV, bij elkaar 45 Euro.

Als ik het goedkoopste van Glashart pak, ben ik 20 Euro meer kwijt(25 eigenlijk omdat ik op de slaapkamer ook TV wil hebben, en ik geen kabel meer heb)

Ik twijfel dus wat de meerwaarde van glasvezel is/wordt...
Weet iemand of er verschil in digitale TV kan zijn(kwaliteit) tussen glasvezel en adsl met een gewone breedbeeld TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230804

Op dit moment heb je dus ook geen tv op je slaapkamer?
En hoe bedoel je dat je geen kabel meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:23

alienfruit

the alien you never expected

Tja, hier thuis is het altijd winst. Omdat onze telefoonlijnen in de stress raken als het internet sneller is dan 4mbit. Ik zie Ziggo ook inet zo snel 50mbit e.d. geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 21:46

a6amt

Nostalgie

Kijk eens aan, het gaat allemaal gewoon door !!

De afgelopen maanden heeft in Uden, Veghel, Elburg en Son en Breugel een wervelende campagne plaatsgevonden om zoveel mogelijk mensen uit die regio’s warm te maken voor het supersnelle glasvezelnetwerk. De campagnes in de verschillende dorpen lopen nog gewoon door, maar voor Veghel, Uden en Son en Breugel zijn voldoende inschrijvingen binnen om te beginnen met de uitrol.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels zijn de contracten voor de graafwerkzaamheden ook getekend.
Tussen nu en een week of drie worden de mensen persoonlijk op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 17-06 20:23
Anoniem: 230804 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 20:22:
Op dit moment heb je dus ook geen tv op je slaapkamer?
En hoe bedoel je dat je geen kabel meer heb?
Nu heb ik ook digitale tv op mjn slaapkamer.
Met geen kabel bedoel ik dat ik geen analoog signaal meer binnen krijg(opgezegd), ik kan nu alleen nog maar digitaal kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
a6amt schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:23:
Kijk eens aan, het gaat allemaal gewoon door !!

De afgelopen maanden heeft in Uden, Veghel, Elburg en Son en Breugel een wervelende campagne plaatsgevonden om zoveel mogelijk mensen uit die regio’s warm te maken voor het supersnelle glasvezelnetwerk. De campagnes in de verschillende dorpen lopen nog gewoon door, maar voor Veghel, Uden en Son en Breugel zijn voldoende inschrijvingen binnen om te beginnen met de uitrol.

Bron
Hah Elburg dus niet :P. Ik vraag me af hoeveel procent ze hier (= Elburg) hebben weten over te halen. Echt spetterend vond ik het aanbod niet echt trouwens.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Arjantje72
Of je verschil ziet met een gewone breedbeeld geen idee, ik weet wel dat het signaal via de vezel
Sterker word aangeleverd.

@Datafeest
Ach zo slecht is het nog niet en het zal alleen maar beter worden. (qua aanbiedingen)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 18-08-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cebess
  • Laatst online: 16-06 23:31
Arjantje72 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

Nu heb ik ook digitale tv op mjn slaapkamer.
Met geen kabel bedoel ik dat ik geen analoog signaal meer binnen krijg(opgezegd), ik kan nu alleen nog maar digitaal kijken
Je kijgt een modem met analoge (coax) uitgang waarop je de kabel naar je slaapkamer of de rest van je huis kan aansluiten. Dus hoeft op je slaapkamer niet digitaal te kijken maar kan je de tv gewoon op de aanwezige coax kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gisteren kregen mijn schoonouders (in Uden) een kaartje in de bus van Glashart. Ze waren langs geweest om te kijken waar ze het aan konden sluiten, maar m'n schoonouders waren niet thuis.

Alleen... Die hebben géén Glashart aangevraagd... Lijkt erop dat ze nu meteen zoveel mogelijk huizen aan willen sluiten, zodat voor mensen die later alsnog willen deelnemen de stoep niet meer open hoeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:52:
Gisteren kregen mijn schoonouders (in Uden) een kaartje in de bus van Glashart. Ze waren langs geweest om te kijken waar ze het aan konden sluiten, maar m'n schoonouders waren niet thuis.

Alleen... Die hebben géén Glashart aangevraagd... Lijkt erop dat ze nu meteen zoveel mogelijk huizen aan willen sluiten, zodat voor mensen die later alsnog willen deelnemen de stoep niet meer open hoeft...
Er worden diverse woningen "geschouwd" om zo de (eventuele) aansluitplaats te kunnen bepalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:56:
[...]

Er worden diverse woningen "geschouwd" om zo de (eventuele) aansluitplaats te kunnen bepalen.
Door het enthousiasme dat uit Uden is voortgekomen heeft Glashart besloten dat ook bewoners die nu nog geen KPN glasvezelpakket hebben afgenomen kosteloos een aansluiting op het glasvezelnetwerk kunnen krijgen. Zo is het mogelijk om in een later stadium alsnog diensten af te nemen en te genieten van de ongekende mogelijkheden van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nice! Alleen vraag ik mij nu wel af hoe het zit met digitale televisie en de internetsnelheid. Gezien de opmerkingen in een ander topic. Ik had begrepen dat het televisie gebeuren gescheiden zal zijn van het internet. Blijkbaar klopt dit niet voor digitale televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:28
wij hebben thuis nog geen brief gekregen over de graafwerkzaamheden. Terwijlj ik zie dat ze in andere wijken alles al aanleggen....

heeft er al iemand meer info wanneer alles werkend zou moeten zijn?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En dat was echt zelf niet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Vecht deze flamewar maar lekker in DM uit.

[ Voor 83% gewijzigd door IEF op 28-09-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flamewar nee hoor hier even een uitleg wat flamewar inhoud:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Flaming is het plaatsen van berichten op een discussieforum die met opzet aanvallend of beledigend zijn. Deze berichten worden flames genoemd en worden vaak geplaatst als antwoord op een zogenaamde flamebait.

Hoewel van persoon tot persoon flaming zo oud is als de mens zelf, begon het flaming op internet in de hiërarchieën van Usenet. Een flame kan elementen van een normaal bericht bevatten, maar kan door zijn bedoeling onderscheiden worden van een normaal bericht. Een flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. Het motief van flaming is nooit logisch te verklaren, maar ze zijn eerder sociaal of psychologisch van aard. Flamers proberen hun autoriteit te bewijzen of een positie van superioriteit te verkrijgen. Af en toe proberen flamers alleen de andere mensen die deelnemen aan het forum te ontstemmen of te beledigen. In dit geval zijn ze trolls.

Daarentegen kunnen sommige gewone berichten flaming elementen bevatten, bijvoorbeeld wanneer ze aanvallend zijn. Het is echter geen flame wanneer het bericht serieus bedoeld was om de discussie verder te brengen.

Het langere tijd over en weer posten van flame-berichten wordt een flamewar genoemd.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus helemaal geen flamewar, maar gewoon een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Iemand hier al wat communicatie van Glashart gehad over hoe de zaken nu staan? Ik heb niet eens brief ontvangen dat het doorgaat... Alleen telefoontje van KPN. Meer niet. Beetje vreemd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:31:
Iemand hier al wat communicatie van Glashart gehad over hoe de zaken nu staan? Ik heb niet eens brief ontvangen dat het doorgaat... Alleen telefoontje van KPN. Meer niet. Beetje vreemd :(
Na de telefonische bevestiging en gegevens-controle door KPN heb ik een bevestigingsbrief ontvangen. Da's al weer een tijdje geleden.

Rumours;
  • in Veghel zijn er wat issues met de gemeente, blijkbaar zijn niet alle noodzakelijke goedkeuringen binnen.
  • het netwerk zal pas op actief gezet worden als het grootste gedeelte van de aanmeldingen ook daadwerkelijk
    aangesloten is (en dit geldt niet alleen voor Veghel).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Uden zijn ze al bij een paar huizen binnen wezen kijken, en er volgen nog meer huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Stomme gemeente Veghel ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roxy707
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:19
Gisteren hebben ze bij mij in Uden de kabel vanaf de straat naar het huis geschoten. Volgens degene die de kabel geschoten heeft, kon het nog wel een maand of 3 duren voordat ze het aan komen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke roxy707, dus ze zijn er al mee begonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 03-10-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb alleen aanmeldingsbevestigingsbrief gehad en later een telefoontje van de KPN. Maar vervolgens nog niks in de trant van een bevestiging van het abonnement e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:33:
Ik heb alleen aanmeldingsbevestigingsbrief gehad en later een telefoontje van de KPN. Maar vervolgens nog niks in de trant van een bevestiging van het abonnement e.d.
Misschien toch maar eens even bellen dan. Er zijn namelijk redelijk wat aanmeldingen niet 100% goed doorgekomen. Ik heb mijn inloggegevens en e-mail adres per brief ontvangen. Niet dat ik er nu al iets aan heb, maar toch...

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2008 13:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Oh, dan zal ik maar eens bellen of langs gaan. Ik hen zo'n brief nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gaat prima met dat aanleggen :+ :
De Udense brandweer kreeg vrijdagochtend rond 11.00 uur een melding van een gesprongen gasleiding aan de Heufkens in Uden. In die straat wordt op dit moment het glasvezelnetwerk aangelegd. Bij deze werkzaamheden ontstond een gaslekkage. De Udense brandweer was met veel personeel aanwezig om de lekkage te verhelpen.
Voor plaatjes check de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flauw Groenteboertje.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 03-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft iemand eigenlijk al een beeld van welke HD kanalen er beschikbaar komen? Tot nu is de lijst nog niet aangepast met enkele HD kanalen. Ik hoop stilletjes minimaal op BBC HD en History Channel HD of minstens een beter pakket dan dat je bij CanalDigitaal kan krijgen (NG HD, Discc HD, concertzenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga eens voor je rondneuzen alienfruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan er op het moment erg weinig (dus helemaal niks) over vinden alienfruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Ik werd enige tijd geleden gebeld door Glashart om mijn gegevens te bevestigen. Ik zat op dat moment in een bespreking. De vriendelijke meneer beloofde me later terug te bellen. Helaas is dit nooit gebeurd.

Verder ook nooit een bevestiging in de bus gehad.

Het komt allemaal wel een beetje amateuristisch over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:10:
Oh, dan zal ik maar eens bellen of langs gaan. Ik hen zo'n brief nog niet gehad.
Ik dacht trouwens dat Glashart er bij jullie niet in zou komen? :P
Wat heeft de keuze doen veranderen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

hardware-lover schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:23:
[...]
Ik dacht trouwens dat Glashart er bij jullie niet in zou komen? :P
Wat heeft de keuze doen veranderen?
Ja, inmiddels wel. We gaan waarschijnlijk de ISDN en @home abonnement opzeggen. Dan hebben we later Glashart en ADSL over. Met name het toekomstmuziek van andere providers op het netwerk, en mogelijke MKB abonnement zijn interessant. Bijv. een snellere uploadsnelheid voor een meerprijs.

Nu we toch Glashart krijgen wil ik wel weten over er nog leuke HD kanalen komen. Nu gebruiken we hiervoor de satelliet om zodoende BBC HD te ontvangen en de Freeview spullen uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Ja, inmiddels wel. We gaan waarschijnlijk de ISDN en @home abonnement opzeggen. Dan hebben we later Glashart en ADSL over. Met name het toekomstmuziek van andere providers op het netwerk, en mogelijke MKB abonnement zijn interessant. Bijv. een snellere uploadsnelheid voor een meerprijs.

Nu we toch Glashart krijgen wil ik wel weten over er nog leuke HD kanalen komen. Nu gebruiken we hiervoor de satelliet om zodoende BBC HD te ontvangen en de Freeview spullen uit Engeland.
Het zal nog wel even gaan duren voordat we werkelijk aan het glas hangen. Misschien is tegen die tijd HD al actief bij Glashart. Op dit moment is de volgende info beschikbaar (bron website Glashart);

Vraag:
Is HDTV al beschikbaar?

Antwoord:
Nee, de tv ontvanger voor digitale TV is wel geschikt voor HDTV en heeft een HDMI uitgang voor het aansluiten van uw flatscreen, maar er worden nog geen HD zenders doorgegeven. Op dit moment wordt HDTV uitgebreid getest om zeker te weten dat het voldoet aan de wensen van onze klanten. Zodra deze testen succesvol zijn afgerond zal HDTV worden aangeboden via glasvezel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ik heb me dus aangemeld en een standaard bevestigingsbrief ontvangen van KPN waarop staat wat je besteld hebt. Hilarisch want ik blijk 10 keer e-mail besteld te hebben (staat een rijtje met wat ik besteld heb en daar staat meerdere keren "e-mail" op). Verder ook al een telefoontje van een KPN medewerker gehad om de gegevens te controleren. Prima dus, maar da's alweer enige tijd geleden.

Ik woon in Zoggel en keek hier: http://www.glashart.nl/uden/ bij "Postcode check" hoe het ervoor staat, staat er "De door u opgegeven postcode valt helaas buiten het aansluitgebied van Glashart. " Wat een onzin zeg! Dit en andere berichten geven mij nog niet zo'n goed gevoel dat alles vlekkeloos gaat verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waar ik, en anderen met mij, me toch wel een beetje aan begin te storen is dat er helemaal geen actuele status op de website voor Veghel vermeld wordt. In Uden zijn de graafwerkzaamheden als laatste actie toegevoegd en ik zag een artikeltje dat Reggefiber en de gemeente Uden een overeenkomst aangegaan zijn.
Daar is in ieder geval te zien dat het e.e.a. nog levend en lopende is. Voor Veghel blijft het angstvallig stil en ik vind persoonlijk, ook al zijn er problemen met de gemeente of andere instanties, dat alle toekomstige abonnees recht hebben op al het nieuws, goed of minder goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Daar ben ik het ook mee eens. Ik vind de informatie verstrekking sowieso erg matig. Ik ben eens in de glashart winkel binnen gelopen en daar wist men eind september niet te vertellen wat de planning van de aanleg is. Je maakt mij niet wijs dat als je in oktober begint met graven dat je dan eind september nog niet weet hoe je het aan gaat pakken. Deel die wijsheid met je toekomstige klanten, zou ik zeggen. Het blijft inderdaad lang stil. Af en toe komt er een artikel in het weekblad met een paar regels algemeen nieuws in de trand van "men is begonnen met graven" om dan in de rest van het artikel in herhaling te vallen met algemene informatie die ook gewoon op de website te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, een vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Bad news voor Veghel:
Veghel heeft nog geen deal over glasvezelnetwerk
Veghel heeft nog geen overeenkomst gesloten over de aanleg van een glasvezelnetwerk in de gemeente. Zo meldt het Brabants Dagblad.

Terwijl Uden er officieel al uit is met glasvezelbedrijf Glashart, is buurgemeente Veghel nog volop in onderhandeling. Volgens wethouder Jan van Burgsteden komt dat doordat Glashart wel de dichtbevolkte hoofdkern Veghel aan wil sluiten, maar niet de kerkdorpen. Hij vindt het huidige voorstel onacceptabel, omdat het glasvezelbedrijf zo alleen de krenten uit de pap wil.

Volgens Van Burgsteden zijn er voldoende mogelijkheden om de dorpen Erp, Zijtaart, Eerde en Mariaheide ook op het nieuwe netwerk aan te sluiten.

[ Voor 78% gewijzigd door Hmmbob op 26-10-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het volledige bericht zoals dit in het BD staat;

Veghel: nog geen deal over glasvezelnetwerk

door Tom Vos. vrijdag 24 oktober 2008

VEGHEL - Hoewel Uden er officieel uit is met Glashart, heeft buurgemeente Veghel nog geen convenant met dit bedrijf afgesloten over de aanleg van een glasvezelnetwerk.
Dat bevestigt wethouder Jan van Burgsteden.

Glashart, een samenwerking van KPN en Reggefiber legt momenteel in Uden een hypermodern glasvezelnetwerk aan. Ook Schijndel en Sint-Oedenrode worden in deze regio 'verglaasd'. Glasvezel maakt razendsnel internet mogelijk, maar levert ook haarscherpe digitale tv op. Glashart heeft aangeboden de dichtbevolkte hoofdkern Veghel aan te sluiten, maar de kerkdorpen niet. "Hierover zijn we nog steeds in onderhandeling", aldus wethouder Van Burgsteden. "Het huidige voorstel vinden wij niet acceptabel, want Glashart wil alleen de krenten uit de pap. Ik snap dat een ondernemer het hoogste rendement wil behalen, maar we staan voor de belangen van alle burgers in de gemeente. Dat men niet in het dunbevolkte Keldonk en Boerdonk glasvezel wil aanleggen snap ik, dat zijn aparte cases. Maar in de andere dorpen Zijtaart, Erp, Mariaheide en Eerde zijn wel mogelijkheden. Er ligt nota bene al een buis van Veghel naar Uden door Mariaheide. En óók bij Eerde en bij industrieterrein Doornhoek, vlakbij Zijtaart. Wij vragen dus niet het onmogelijke." Waar glasvezel komt, mogen straks ook andere aanbieders van internet hun diensten op via dit nieuwe netwerk aanbieden, hoewel de aanleg volledig betaald wordt door KPN en Reggefiber. 26-27: Koper raakt uit de mode, glas is hot

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Terwijl Glashart al had aangegeven als er genoeg interesse is in de kerkdorpen daar ook een glasvezel kabel naar toe te trekken. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Glashart adverteerde een tijd terug dat iedereen in Januari (of zelfs vroeger) een aansluiting tot de deur zou hebben? Volgens mij gaat het nog wel minimaal een jaar duren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Aanleggen is één ding. Vervolgens moet KPN zijn boel nog in orde hebben. Ik geloof daar echt helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dix0r schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:00:
Glashart adverteerde een tijd terug dat iedereen in Januari (of zelfs vroeger) een aansluiting tot de deur zou hebben? Volgens mij gaat het nog wel minimaal een jaar duren op deze manier.
Er staat op de Glashart website voor Veghel "in de loop van 2009", en dit staat ook bij Uden vermeld en dat lijkt me (voor Uden) zeker een haalbare termijn tenslotte is "in de loop van..." een tamelijk ruim begrip.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
hardware-lover schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Er staat op de Glashart website voor Veghel "in de loop van 2009", en dit staat ook bij Uden vermeld en dat lijkt me (voor Uden) zeker een haalbare termijn tenslotte is "in de loop van..." een tamelijk ruim begrip.
Ik vind de manier van werken toch maar heel erg vaag en amateuristisch. We worden niet goed op de hoogte gehouden, met veel bombarie werd aangekondigd dat mensen wel bijna glasvezel moeten nemen aangezien het zoveel nieuwe mogelijkheden bied (wat natuurlijk ook zo is, maar het wordt imo erg overdreven om het maar aan de man te krijgen).

Tot zover heb ik nog niet veel vertrouwen in Reggefiber/Glashart, en ergens vind ik het ook niet erg dat ik nog geen bevestiging van ze heb gekregen. Maar dat zegt wellicht al genoeg over de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
hardware-lover schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:54:
[...]

Dan hebben ze dat in de loop der tijd dus "stiekem" aangepast want bij begin project zou het zelfs voor 2009 allemaal aangelegd zijn. Daarna werd het januari 2009 en nu blijkbaar "in de loop van 2009"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Dix0r schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:06:
[...]

Ik vind de manier van werken toch maar heel erg vaag en amateuristisch. We worden niet goed op de hoogte gehouden, met veel bombarie werd aangekondigd dat mensen wel bijna glasvezel moeten nemen aangezien het zoveel nieuwe mogelijkheden bied (wat natuurlijk ook zo is, maar het wordt imo erg overdreven om het maar aan de man te krijgen).

Tot zover heb ik nog niet veel vertrouwen in Reggefiber/Glashart, en ergens vind ik het ook niet erg dat ik nog geen bevestiging van ze heb gekregen. Maar dat zegt wellicht al genoeg over de organisatie.
Ik heb nu al weinig vertrouwen in de organisatie. Ben diverse keren terug moeten gaan omdat ineens bleek dat ons abonnement niet door was gegaan:S. Volgens mij klopt de administratie niet helemaal. Maargoed het is nu nog even afwachten wanneer er weer een bericht komt van glashart. Zie wel dat ze al in diverse gebieden in uden bezig zijn maar of het echt wil opschieten is nog een 2de. Lijkt net of er een stel buitenlanders aan het werk zijn... Had eigenlijk verwacht dat het er onderhand wel in zou liggen. Ook al zijn het grote metrages die gelegd moeten worden. Wanneer er groots word aangekondigd dat er begin januarie al gebruik gemaakt kan worden van het glasvezel netwerk... Zie het nu somber in en verwacht rond mei pas de eerste aansluitingen. Dadelijk kappen die gasten nog met de graafwerkzaamheden ivm vorst....
Tevens zou een datum wel handig zijn wanneer het uiterlijk is aangelegd ivm het opzeggen van mijn huidige internet aansluiting....

hopelijk verbeterd het... zowel op het gebied van informatie voorzieningen dan wel met de aanleg..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die datum voor opzegging huidige abbo komt vanzelf wanneer het op jou van toepassing is.
Wat is in jou ogen opschieten?
Hoe kom je bij de verwachting dat pas rond mei de eerste aansluiting zal komen?
Wat moet er nog verbeterd worden met de aanleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ik vind 1,5 week bezig zijn in 1 straat niet echt opschieten. Heb zelf in de wegenbouw gezeten en daar hebben ze in een week heel wat meet meters afgelegd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja 1.5 week voor een straat is schrikbarend lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat bedoel ik. En ook als je ziet wat voor sjappies het aanleggen... Belgen/polen ze hebben volgens mij echt alles bij elkaar gezocht zodat het zo min mogelijk gaat kosten... Waarom niet een gerenomeerd bedrijf die het karwei wel snel kan afronden. Klanten tevreden en kan kpn ook eerder zijn diensten aanbieden

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, mijn schoonouders hebben nu ook een prachtige oranje glasvezelkabel voor het huis liggen.

Volgens hen zijn ze 2 dagen bezig geweest in de straat, een dag per zijde. Ze hebben de kabels ingegraven en meteen ook onder de tuin door naar de huizen geschoten. De kabel komt nu voor de woning de grond uit, op ongeveer de plek waar hij de woning in zal gaan.

Ze willen geen glasvezel abbonement, maar laten het wel vast (gratis) aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is heel slim van je schoonouders.
En ze waren er dus twee dagen mee bezig, dat klink toch heel anders dan
1.5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Daarom vermeldde ik dat ook expliciet. Ik kan binnenkort wel even een plaatje maken van de situatie. Opmerkelijk is wel dat de postcodecheck op www.glashart.nl/uden het volgende zegt over hun adres:
Uw woning staat gepland om in februari 2009 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.
Ik denk dat Glashart slim is geweest om nog even extra te benadrukken dat de aansluiting op zich (nu) gratis is.

Net nog een rondje Veghel gedaan, en het lijkt erop dat ze in Veghel-Zuid (de rotonde bij de Intratuin) ook bezig zijn met de dikke glasvezelkabels. Helemaal zeker weet ik dat niet... Heb nog niets gelezen dat Glashart en de gemeente er nu samen uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:01:
Net nog een rondje Veghel gedaan, en het lijkt erop dat ze in Veghel-Zuid (de rotonde bij de Intratuin) ook bezig zijn met de dikke glasvezelkabels. Helemaal zeker weet ik dat niet... Heb nog niets gelezen dat Glashart en de gemeente er nu samen uit zijn.
Die werkzaamheden zijn niet voor Glashart.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
net ook even gekeken wanneer bij ons de aansluiting gereed zou worden gemaakt. De planning is nu maart 2009 :o

is toch wel wat anders dan men eerst mee adverteerde...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Straks is @home nog sneller met zijn 100mbit abonnementen hier in Veghel-Zuid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Laatst online: 18-05 15:09
Bij de postcodecheck op glashart.nl/uden staat zelfs dat alle postcodes in Volkel buiten het aansluitgebied vallen 8)7
Ze zijn al wel begonnen met de aanleg in Uden maar de postcodecheck werkt nog niet eens fatsoenlijk, ben benieuwd of wij in Volkel voor 2010 een aansluiting hebben... :/

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Volgens de postcodecheck zouden ze bij mij pas in Juli 2009 een aansluiting hebben gelegd. Dat schept geen vertrouwen.

'k Heb ook nog even gebeld om te vragen hoe het zit. Wordt over een paar dagen terug gebeld (zeggen ze) want men heeft het nu te druk....

[ Voor 37% gewijzigd door LordSpud op 03-11-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
't Is toch helaas zo dat de laatste aansluitingen in Uden pas in juni - juli 2009 worden opgeleverd. Ik heb mijn abonnement daarom geannuleerd. We worden eerst gelokt met de mededeling dat alles voor 2009 is aangesloten, daarna wordt het januari 2009 en nou wordt het, zonder communicatie, ineens juli (voor de wijk waar ik woon dan). Zeer slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Welke postcode check. Ik kan voor Veghel niet zoiets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:21:
Welke postcode check. Ik kan voor Veghel niet zoiets vinden.
Dit heeft voor Veghel ook weinig zin zolang niet begonnen kan worden met de graafwerkzaamheden.
Pas na aanvang daarvan kan er een planning gemaakt worden, eerder niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach LordSpud misschien is het het wachten wel waard, en tenslotte zitten we toch niet zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Is waar. Maar dit schept voor mij geen vertrouwen. Ik heb een hekel aan bedrijven die eerst mensen lokken en vervolgens een hele andere weg inslaan. Ik doe daar gewoon niet aan mee, is meer een principe kwestie. Postcodecheck bestaat voor Veghel inderdaad nog niet.

Anoniem: 233845

Het kromme is dat ze polen inhuren , het werk laten doen wat vervolgens 1 week duurt als het 1 dag kan duren door er goede personen neer te zetten.
Je bent net zoveel kwijt in een week als 1 dag , mja daar heeft de gemeente geen rekening mee gehouden.
Altijd geld dit en dat achja zo blijft het ook.
Het slimme is en dat zeg ik tegen ieder van jullie wacht even tot er meer aanbieders zijn zodat je dadelijk tegen een goede prijs glasvezel hebt.
Ga niet meteen naar KPN want hier zul je zeker spijt van krijgen

• koentjuh1987
ik zit er ook aan te denken om het abonnement te annuleren. Nu hebben we ziggo en die hebben ook weer een snelheidsupgrade in de planning voor januari. Met telefonie erbij zijn we dan nog steeds goedkoper uit dan met het glasvezel van kpn. De snelheid die het heeft haal ik over het algemeen toch nooit met mijn router en draadloze verbinding. En alsof ik nu ineens 10x zo snel internet heb.. dat valt opzich reuze mee. Ben nu ook tevreden. Klik en het is er.....

En wat betreft die polen... het is idd van de zotte dat die een week over het werk doen wat een goede arbeidskracht ook in 1 dag doet. Maargoed daar moeten we mee leren leven. Vind het van Kpn ook geen reele aanbieding. Eerst zeggen dat de aansluitingen eind 2008 gereed zouden zijn en nu... nog niks
Tevens is de informatie ook beperkt. Tussentijds hebben we al 3x een brief gehad dat ons abonnement geannuleerd is. Hoe ze daar bij komen :S terwijl wij nog nooit iets op hebben gezegd ...

...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koentjuh1987 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:43:
ik zit er ook aan te denken om het abonnement te annuleren. Nu hebben we ziggo en die hebben ook weer een snelheidsupgrade in de planning voor januari. Met telefonie erbij zijn we dan nog steeds goedkoper uit dan met het glasvezel van kpn. De snelheid die het heeft haal ik over het algemeen toch nooit met mijn router en draadloze verbinding. En alsof ik nu ineens 10x zo snel internet heb.. dat valt opzich reuze mee. Ben nu ook tevreden. Klik en het is er.....

En wat betreft die polen... het is idd van de zotte dat die een week over het werk doen wat een goede arbeidskracht ook in 1 dag doet. Maargoed daar moeten we mee leren leven. Vind het van Kpn ook geen reele aanbieding. Eerst zeggen dat de aansluitingen eind 2008 gereed zouden zijn en nu... nog niks
Tevens is de informatie ook beperkt. Tussentijds hebben we al 3x een brief gehad dat ons abonnement geannuleerd is. Hoe ze daar bij komen :S terwijl wij nog nooit iets op hebben gezegd ...
De "Ziggo" snelheidsverhoging is al een feit hoor (Veghel).
Je moet toch wel een hele beroerde router hebben wil deze geen 100Mbit ondersteunen en draadloos tot 300Mbit is tegenwoordig ook al geen enkel probleem.

In Uden wordt tenminste gegraven, ook al duurt het misschien allemaal wat lang.

Inmiddels zijn Schijndel en St. Oedenrode ook tot toekomstige Glashart gemeente gebombardeerd.

Testing, one, two ...

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:32:
[...]

De "Ziggo" snelheidsverhoging is al een feit hoor (Veghel).
Je moet toch wel een hele beroerde router hebben wil deze geen 100Mbit ondersteunen en draadloos tot 300Mbit is tegenwoordig ook al geen enkel probleem.

In Uden wordt tenminste gegraven, ook al duurt het misschien allemaal wat lang.

Inmiddels zijn Schijndel en St. Oedenrode ook tot toekomstige Glashart gemeente gebombardeerd.
hier in veghel is dus echt niks van die verhoging waar jij overhebt te merken

;)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ninasky11 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:12:
[...]

hier in veghel is dus echt niks van die verhoging waar jij overhebt te merken

;)
-=Offtopic=-
Zet je modem 's een keer uit en weer aan. De snelheid is voor 5467 sinds gisteren van 12Mbit naar ± 18Mbit gegaan. Ik zet het er niet zomaar neer....
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/355506779.png

-=Ontopic=-

En nu weer Glashart..

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 13-11-2008 22:23 . Reden: Typo's ]

Testing, one, two ...

• ninasky11
sorry heb net op gebruikers forum van ziggo zitten kijken en toen maar ook mijn modem gereset je hebt helemaal gelijk.

• koentjuh1987
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:32:In Uden wordt tenminste gegraven, ook al duurt het misschien allemaal wat lang.
duurt inderdaad lang.

Wat betreft de router... heb een linksys wrt54g. En aangezien geen enkele pc/laptop is uitgerust met een n-kaartje haal ik die 100mb nooit...

...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

koentjuh1987 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:44:
[...]

duurt inderdaad lang.

Wat betreft de router... heb een linksys wrt54g. En aangezien geen enkele pc/laptop is uitgerust met een n-kaartje haal ik die 100mb nooit...
O.a. mijn HTPC hangt ook draadloos aan mijn router en via een D-link DWA-140 haalt deze normaal gesproken 300Mbit, mijn Gigabit router ondersteund natuurlijk ook deze snelheid. Ik heb die verbinding speciaal opgezet om DVD's en HD video te kunnen streamen vanaf het netwerk. Dat kreeg ik eerst via een 54Mbit verbinding niet goed voor elkaar. Ik dacht bij mezelf, laat ik alvast investeren in een snelle netwerk-omgeving zodat ik optimaal van Glasvezel zal kunnen genieten, samen met de andere gebruikers hier in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Is er gisteren nog iemand naar de extra informatiebijeenkomst in Uden geweest, en zo ja: is daar nog nieuwe informatie aan het licht gekomen?

Het is jammer dat er geen lokaal initiatief zoals Ons(Brabant)Net is gekomen, de inmenging van een marktgigant als KPN leidt duidelijk tot een verschraald aanbod. Glashart biedt minder voor meer; 100Mbit symmetrisch, zoals bij de meeste soortgelijke projecten, is al helemaal niet aan de orde.

Desalniettemin lijkt het brons-pakket wel te kunnen concurreren met het Alles-in-een Extra pakket van Ziggo (eveneens 65 euro p/m): 30 vs 16Mbit down, gratis bellen naar vaste nummers (kost 10 euro extra bij Ziggo) en een digitale harddiskrecorder. Ik heb in de eerste maand dan ook maar, mede gezien mijn ervaringen met de belabberd slechte service van Ziggo, besloten het te proberen.

Nu het project z'n doorgang vindt komen echter de eerste slinkse marketingtrucs van KPN bovendrijven. Ze hebben aanvankelijk geprobeerd met allerlei lokkertjes mensen zover te krijgen zich in de eerste maand in te schrijven. Wat blijkt daar nu nog van over te zijn? Praktisch niets. Ze bieden nu nog altijd een korting van één maand abonnementskosten en een gratis harddiskrecorder. Bovendien blijkt het achteraf tóch mogelijk een aansluiting te krijgen zonder meteen diensten af te nemen. Aanvankelijk schermde men met aansluitkosten van > 350 euro na die eerste inschrijfperiode, wat velen toch over de streep heeft getrokken.

De beloofde opleverdatum lijkt steeds verder vooruit geschoven te worden. Ik ben eerlijk gezegd bang dat Ziggo alweer een beter aanbod heeft tegen de tijd dat de aansluitingen daadwerkelijk opgeleverd worden. Geen idee hoe scheutig Glashart gaat zijn met snelheidsupgrades?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ergens terug in dit forum Ziggo en Glashart naast elkaar gelegd, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 230804 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:38:
Ik heb ergens terug in dit forum Ziggo en Glashart naast elkaar gelegd, doe er je voordeel mee.
Is dat dan niet wat ik hierboven gedaan heb, door de belangrijkste verschillen te noemen? ;)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik denk dat Ziggo/@home straks nog eerder komt met snel internet dan Glashart in Veghel :) Ik bedoel meer dan 60mbit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 16-11-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Het is niet m'n bedoeling een discussie uit te lokken, dus geef 't aan als ik je verkeerd begrijp; maar je reageert naar mijn gevoel alsof ik mezelf niet verdiept heb en onzin uitstoot, zonder verder met argumenten te komen. Vanwaar die houding? Ik geef de voor mij relevante verschillen aan, daaruit blijkt toch dat ik al een vergelijking heb gemaakt? Bovendien heb ik, zoals ik al aangaf, op basis daarvan mijn keuze gemaakt. Waarom jouw reactie dan nog?
Het is niet de eerste keer dat ik je op een dergelijke manier zie reageren in dit topic. Iets constructievere reacties dan deze zouden wel gewaardeerd worden denk ik.

[ontopic]

Puur uit interesse: heeft iemand wat concrete informatie over de topologie / structuur van het netwerk? Waar worden de headends geplaatst, en hoeveel? Komt er één centrale gateway, en zo ja: waar?

[ Voor 12% gewijzigd door Zap op 16-11-2008 22:15 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je valt in herhaling Zap, wat jij er beknopt neer zet staat uitgebreid op pagina 4.
Je schrijft (daaruit blijkt toch dat ik al een vergelijking heb gemaakt? ) nee die vergelijking stond eral.
En wat maak jij je druk over mij reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Zap schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:08:
Is er gisteren nog iemand naar de extra informatiebijeenkomst in Uden geweest, en zo ja: is daar nog nieuwe informatie aan het licht gekomen?

Het is jammer dat er geen lokaal initiatief zoals Ons(Brabant)Net is gekomen, de inmenging van een marktgigant als KPN leidt duidelijk tot een verschraald aanbod. Glashart biedt minder voor meer; 100Mbit symmetrisch, zoals bij de meeste soortgelijke projecten, is al helemaal niet aan de orde.

Desalniettemin lijkt het brons-pakket wel te kunnen concurreren met het Alles-in-een Extra pakket van Ziggo (eveneens 65 euro p/m): 30 vs 16Mbit down, gratis bellen naar vaste nummers (kost 10 euro extra bij Ziggo) en een digitale harddiskrecorder. Ik heb in de eerste maand dan ook maar, mede gezien mijn ervaringen met de belabberd slechte service van Ziggo, besloten het te proberen.

Nu het project z'n doorgang vindt komen echter de eerste slinkse marketingtrucs van KPN bovendrijven. Ze hebben aanvankelijk geprobeerd met allerlei lokkertjes mensen zover te krijgen zich in de eerste maand in te schrijven. Wat blijkt daar nu nog van over te zijn? Praktisch niets. Ze bieden nu nog altijd een korting van één maand abonnementskosten en een gratis harddiskrecorder. Bovendien blijkt het achteraf tóch mogelijk een aansluiting te krijgen zonder meteen diensten af te nemen. Aanvankelijk schermde men met aansluitkosten van > 350 euro na die eerste inschrijfperiode, wat velen toch over de streep heeft getrokken.

De beloofde opleverdatum lijkt steeds verder vooruit geschoven te worden. Ik ben eerlijk gezegd bang dat Ziggo alweer een beter aanbod heeft tegen de tijd dat de aansluitingen daadwerkelijk opgeleverd worden. Geen idee hoe scheutig Glashart gaat zijn met snelheidsupgrades?
Ik ben niet naar de laatste informatie avond geweest maar wel naar de eertste. Daar schermde men al met voordelen van glasvezel met verkeerde informatie. Ze lieten een demo zien met symmetrische 100 mb. verbinding die wij als klant helemaal niet kunnen kiezen. Ik vind vooral de manier waarop mensen eerst gelokt worden en vervolgens steeds de planning en de "actie aanbieding" wordt aangepast om nog meer mensen te lokken echt stuitend. Mede daarom heb ik mijn abonnement bij KPN geannuleerd.

Overigens ben ik wel van mening dat het bronzen pakket een aardige deal is. Met name het gratis bellen naar vaste nummers vind ik een pluspunt. De snelheid van het internet vind ik minder interessant (mede vanwege de beperkte uploadsnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor Uden is inmiddels een kleurrijk overzicht beschikbaar waarbij de gemeente Uden verdeeld is in 8 aansluit-percelen waarbij ik aanneem dat Odiliapeel AP 8 zal zijn? Al met al duurt het toch nog wel even voordat de aansluitingen passief aan huis geregeld zijn. Daarnaast is het nog niet duidelijk wanneer het netwerk ook daadwerkelijk actief zal worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
hoe zit het trouwens met veghel? zijn ze ons vergeten :( ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94556

Even om terug te komen op de werkzaamheden die uitgevoerd worden.

In Nijkerk zijn ze nu bezig en zijn ze echt aan het vliegen wat betreft het trekken van de kabels.

Ik denk dat ze nu 4 weken bezig zijn en bijna klaar zijn met onze complete wijk. Zou er dus een andere reden zijn waarom het bij jullie allemaal niet opschiet?

Misschien is het project in Nijkerk wel veel belangrijker en zijn ze nu allemaal hier aan het werk :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:38:
Voor Uden is inmiddels een kleurrijk overzicht beschikbaar waarbij de gemeente Uden verdeeld is in 8 aansluit-percelen waarbij ik aanneem dat Odiliapeel AP 8 zal zijn? Al met al duurt het toch nog wel even voordat de aansluitingen passief aan huis geregeld zijn. Daarnaast is het nog niet duidelijk wanneer het netwerk ook daadwerkelijk actief zal worden.
De gegevens van dat kaartje komen in ieder geval niet overeen met de postcode-check. Daarin staat nog steeds FEB09 als aansluitdatum voor m'n schoonouders, maar dat kaartje zegt dat ze nog voor de jaarwisseling klaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De jointventure van Reggefiber en KPN kan aan de slag met de uitrol van een glasvezelnetwerk tot aan huis. De NMa en Opta vormen geen obstakel meer.

Dat meldt dagblad Trouw woensdag. Reggefiber en KPN gaan de komende vijf jaar zo'n 6 á 7 miljard euro investeren om een landelijk Fiber to the Home (FttH) netwerk aan te leggen.

In mei van dit jaar nam KPN en belang van 40 procent in Reggefiber, om samen het glasvezelnetwerk te realiseren. De voorgenomen onderneming stuitte echter op Haagse hobbels in de vorm van de NMa, die mogelijk antitrustbezwaren had, en Opta, die de glasvezelmarkt in het algemeen en de rol van KPN in het speciaal wil gaan reguleren.

'NMa en Opta akkoord'
Volgens Trouw zijn in beide kwesties doorbraken bereikt en worden 'nog deze week' akkoorden gesloten. De betrokken organisaties willen dit echter niet bevestigen. Een woordvoerster van de Opta meldt desgevraagd wel dat de nieuwe beleidregels voor de glasvezelmarkt eraan komen, en wel aanstaande maandag.

De NMa kan nog niet precies zeggen wanneer een besluit over de fusie wordt gemaakt. "We zitten nog midden in dat proces", aldus een zegsvrouw van de Nederlandse marktwaakhond tegenover Webwereld. "Daarom kunnen we er nu niets over zeggen."

Een woordvoerster van KPN noemt de berichtgeving enigszins voorbarig. Het bedrijf bevestigt alleen dat de besluitvorming bij zowel de NMa als Opta zich in de 'afrondende fase' bevindt en dat er 'positieve geluiden' zijn. "We hopen op goede besluiten."

Bedrag ongefundeerd
Verder benadrukt KPN dat het bedrag van 6 á 7 miljard dat Trouw meldt, ongefundeerd is. Die rekensom is gebaseerd op de gemiddelde aansluitkosten voor glasvezel per huishouden, die worden geschat op 1000 euro. Nederland telt circa 7 miljoen huishoudens.

Maar zo simpel is het volgens KPN niet. "Het gaat om flinke investeringen, maar het bedrag van 6 a 7 miljard is voorbarig. De beslissingen om glasvezel ergens aan te leggen zijn bedrijfseconomische beslissingen. Je kunt een aantal variabele factoren niet overzien. Het zal iedere keer opnieuw afgewogen worden. We zullen altijd kijken of een investering rendabel is."

Reggefiber wil aan de slag
Bert Nijboer, directeur van Reggefiber, onderschrijft die lezing. De 7 miljard vindt hij geen zinvol bedrag, onder meer omdat aanleg van glasvezel niet in heel Nederland rendabel zal zijn. Nijboer schat dat dit het momenteel geval is voor ruim 5 miljoen huishoudens. "Maar goed, dat is nu. Er zijn genoeg innovaties op dit gebied."

Nijboer zegt nog niet te weten of de zaak in kannen en kruiken is bij de NMa en Opta. "We zijn net zo nieuwsgierig als de hele wereld over de komende besluiten. Dit is voor ons heel wezenlijk, in welk kader wij kunnen investeren. Maar het heeft allemaal wel lang genoeg geduurd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ninasky11 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:53:
hoe zit het trouwens met veghel? zijn ze ons vergeten :( ???
Wat er bij Veghel aan de hand is staat een eindje terug in dit topic vermeld. Dat is op dit moment nog niet gewijzigd.

Testing, one, two ...

• ninasky11
hardware-lover schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:27:
[...]

Wat er bij Veghel aan de hand is staat een eindje terug in dit topic vermeld. Dat is op dit moment nog niet gewijzigd.
van dat er nog wat problemen waren met gemeente? duurt dat zo lang dan

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ninasky11 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:49:
[...]

van dat er nog wat problemen waren met gemeente? duurt dat zo lang dan
Gemeente Veghel wil Erp ook op glasvezel aangesloten hebben en Glashart heeft hier op dit moment (nog steeds) geen trek in. Daarnaast is Glashart met zoveel projecten tegelijk bezig dat de aandacht niet 100% op Veghel ligt, en geef ze eens ongelijk.

Testing, one, two ...

• alienfruit

alienfruit

Tja, ik zie het probleem niet. Als er genoeg klanten waren in Erp zouden ze daar best glasvezel kunnen krijgen. Als er maar een paar mensen glasvezel meteen willen. Zou ik het ook niet doortrekken. Ik woon zelf in Veghel-Zuid (5463HL) en ik wil eigenlijk wel glasvezel ASAP. Hier zuigt ADSL (max. 4mbit) en Ziggo kan wel sneller :D

Stelletje idioten in de gemeenteraad. Wethouder woont vast in Erp :)

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 20-11-2008 15:47 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:51:
[...]

De gegevens van dat kaartje komen in ieder geval niet overeen met de postcode-check. Daarin staat nog steeds FEB09 als aansluitdatum voor m'n schoonouders, maar dat kaartje zegt dat ze nog voor de jaarwisseling klaar zijn...
Nieuw kaartje beschikbaar, Uden en Volkel (passief) aangesloten voor wk 930. Gebied 8 (Odiliapeel?) staat er niet meer bij. Situatie voor Veghel is onveranderd.

Testing, one, two ...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Uden, Veghel. Wanneer is Oss aan de beurt? :(

Het ziekenhuis gaat al naar Uden. Wellicht moet ik maar eens verhuizen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zucht, je zou verwachten dat Glashart Veghel wel tijd genoeg heeft om op mailtjes te beantwoorden. Maar blijkbaar niet... Na anderhalve e-mail nog geen bericht behalve een ontvangstbevestiging. Binnenkort @home maar eens mailen wanneer we 40-60mbit internet via hun kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En er is weer goed nieuws voor veghel:
Veghel en Erp krijgen voorrang bij glasvezel
VEGHEL
– Veghel en Erp krijgen als eerste twee kernen in de gemeente Veghel glasvezel. Keldonk, Mariaheide, Eerde en Zijtaart zijn afhankelijk van de animo in die twee kernen en komen op z’n vroegst in 2010 aan de beurt. Boerdonk wordt niet voorzien.

De gemeente Veghel tekent binnenkort een overeenkomst met Glashart. Daarin staat dat er snel in 2009 wordt begonnen met het installeren van verbindingsstations en het leggen van de eerste benodigde kabels; daarna worden de kabels per straat aangelegd. “We schatten in dat dat in september klaar is; dan kan de eerste gebruiker van het glasvezelnetwerk aan de gang”, verduidelijkt wethouder Piet Hooiveld.

Zodra in Veghel en Erp meer dan 45% van de inwoners betalende abonnees zijn, komen de andere kernen aan de beurt. IJkpunt daarvoor wordt steeds 31 december. Is op die datum meer dan 45% van de Veghelaren en Erpenaren betalend abonnee, dan wordt in het jaar erop in Keldonk, Mariaheide, Eerde en Zijtaart een glasvezelnetwerk aangelegd. Boerdonk krijgt helemaal geen aansluiting, vanwege de afstand en de geringe bewoning.
Bijna een jaar vertraging dus t.o.v. eerdere beloftes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou bedankt wethouder Hooiveld :( Overigens nog steeds geen reactie gehad op mijn mailtjes richting Glashart. Wat een waardeloos bedrijf het lijkt Dell wel.

[ Voor 65% gewijzigd door alienfruit op 15-12-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit je daar dan nog op te wachten, als ik jou was zou ik gewoon lekker verder gaan met @home. :w
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste