Anoniem: 286044 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:38:
Ik woon in Veghel en had mij ook vrij snel aangemeld voor het 'brons' pakket, maar overweeg het te annuleren.
Rede hiervoor is de onzekerheid en onprofessionele wijze waarmee Glashart ons tot nu toe van dienst is.
Op zich is het openen van een winkel "…waar U met al uw vragen naar toe kunt…" een goed uitgangspunt. Het is dan jammer dat er geen enkele knowhow in deze winkel aanwezig is.
Slechts simpele vragen worden beantwoord, en de antwoorden op iets moeilijkere vragen worden ter plaatse ge-Googled, of op forums zoals deze geraadpleegd.
Toen ik daar een opmerking over maakte en vroeg of er geen technische achterban was die de winkel ondersteunde met kennis uit ‘eerste hand’, werd haastig naar Groningen gebeld.
Ook dat hielp mij niet met de vragen waarmee ik zat.
De persoon in de winkel voelde zich er ongemakkelijk bij, en verontschuldigde zich met de woorden ‘dat zij ook niet goed op de hoogte gehouden werden ‘…???.!
Ik vind dat de winkel er alleen maar is om nieuwe abonnees te winnen en echte service een lage prioriteit heeft .
Ook het openen van een internetsite is een goed streven. Maar deze site wordt niet bijgehouden en veelgestelde vragen worden op de site niet beantwoord. Het personeel in de winkel klaagt hier zelf ook over. Die site is een regelrechte aanfluiting bij zo’n groot project als dit.
Ik raad mensen aan zich te realiseren dat, mocht het glashart product niet bevallen, dat dan flinke kosten gemaakt moeten worden om opnieuw een koperen telefoonlijn aan te vragen. Dat opnieuw aansluitkosten voor Ziggo betaald zullen moeten worden en dat ook een nieuwe internet provider gezocht moet worden.
Hier geld in feite een ‘single point of failure’ , zodat bij het wegvallen van de glasverbinding ineens alle diensten weg zijn.
Als de KPN organisatie nu al een wanprestatie levert door mensen niet te informeren dan is het riskant om de levering en handhaving van TV, Telefoon, Internet, bij hun neer te leggen.
Tot op heden wordt er met geen woord gerept over HD TV terwijl juist glasvezel veel potentie heeft om dit met een hoge bitsteam neer te zetten.
Omdat niets hierover op schrift staat kan KPN met gemak extra kosten berekenen voor de doorgifte van HD content in de nabije toekomst. Ze kunnen immers niet gehouden worden aan eerder gedane beloften op papier.
Na veel moeite heeft KPN mij kunnen vertellen dat de bitstream per televisiezender hooguit 4 MBit zal zijn, terwijl Ziggo een variabele bitstream van 4 Mbit tot 10 Mbit per zender hanteert. Direct gevolg is dat de beeldkwaliteit bij KPN dus slechter is dan bij Ziggo !
Daar sta je dan met je glasaansluiting.
En een weg terug is er niet echt, omdat dan hoge kosten voor opnieuw aanvragen van diensten gemaakt moeten worden. KPN weet dat ieder gewonnen zieltje niet zomaar zal vertrekken en doet niet teveel beloften waar ze aan gehouden kunnen worden………