Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:29

alienfruit

the alien you never expected

Tuurlijk! We zien wel hoe het met Glashart verloopt en de mogelijke wijzigingen in het assortiment bij Ziggo. Ik ben zelf redelijk tevreden met Ziggo. Het is wel wat slechter geworden sinds Ziggo. Glashart heeft wel een snellere upload. Dat scheelt eens stuk als je als de dvd masters van werkzaamheden moet uploaden naar de perser. Probeer maar eens 9gb of 15gb te uploaden met @home :X

Momenteel kan je dan beter een tijdje op bezoek gaan bij je oude school.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 15-12-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230804

Momenteel kan je dan beter een tijdje op bezoek gaan bij je oude school.

Deze snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Op school hebben ze Surfnet kan ik uploaden met 3-4mb/s ipv/ 2x 100kb/s via @home en Telfort ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286044

Ik woon in Veghel en had mij ook vrij snel aangemeld voor het 'brons' pakket, maar overweeg het te annuleren.

Rede hiervoor is de onzekerheid en onprofessionele wijze waarmee Glashart ons tot nu toe van dienst is.

Op zich is het openen van een winkel "…waar U met al uw vragen naar toe kunt…" een goed uitgangspunt. Het is dan jammer dat er geen enkele knowhow in deze winkel aanwezig is.

Slechts simpele vragen worden beantwoord, en de antwoorden op iets moeilijkere vragen worden ter plaatse ge-Googled, of op forums zoals deze geraadpleegd.
Toen ik daar een opmerking over maakte en vroeg of er geen technische achterban was die de winkel ondersteunde met kennis uit ‘eerste hand’, werd haastig naar Groningen gebeld.
Ook dat hielp mij niet met de vragen waarmee ik zat.
De persoon in de winkel voelde zich er ongemakkelijk bij, en verontschuldigde zich met de woorden ‘dat zij ook niet goed op de hoogte gehouden werden ‘…???.!
Ik vind dat de winkel er alleen maar is om nieuwe abonnees te winnen en echte service een lage prioriteit heeft .

Ook het openen van een internetsite is een goed streven. Maar deze site wordt niet bijgehouden en veelgestelde vragen worden op de site niet beantwoord. Het personeel in de winkel klaagt hier zelf ook over. Die site is een regelrechte aanfluiting bij zo’n groot project als dit.

Ik raad mensen aan zich te realiseren dat, mocht het glashart product niet bevallen, dat dan flinke kosten gemaakt moeten worden om opnieuw een koperen telefoonlijn aan te vragen. Dat opnieuw aansluitkosten voor Ziggo betaald zullen moeten worden en dat ook een nieuwe internet provider gezocht moet worden.

Hier geld in feite een ‘single point of failure’ , zodat bij het wegvallen van de glasverbinding ineens alle diensten weg zijn.
Als de KPN organisatie nu al een wanprestatie levert door mensen niet te informeren dan is het riskant om de levering en handhaving van TV, Telefoon, Internet, bij hun neer te leggen.

Tot op heden wordt er met geen woord gerept over HD TV terwijl juist glasvezel veel potentie heeft om dit met een hoge bitsteam neer te zetten.
Omdat niets hierover op schrift staat kan KPN met gemak extra kosten berekenen voor de doorgifte van HD content in de nabije toekomst. Ze kunnen immers niet gehouden worden aan eerder gedane beloften op papier.
Na veel moeite heeft KPN mij kunnen vertellen dat de bitstream per televisiezender hooguit 4 MBit zal zijn, terwijl Ziggo een variabele bitstream van 4 Mbit tot 10 Mbit per zender hanteert. Direct gevolg is dat de beeldkwaliteit bij KPN dus slechter is dan bij Ziggo !

Daar sta je dan met je glasaansluiting.
En een weg terug is er niet echt, omdat dan hoge kosten voor opnieuw aanvragen van diensten gemaakt moeten worden. KPN weet dat ieder gewonnen zieltje niet zomaar zal vertrekken en doet niet teveel beloften waar ze aan gehouden kunnen worden………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Anoniem: 286044 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:38:
Ik woon in Veghel en had mij ook vrij snel aangemeld voor het 'brons' pakket, maar overweeg het te annuleren.

Rede hiervoor is de onzekerheid en onprofessionele wijze waarmee Glashart ons tot nu toe van dienst is.

Op zich is het openen van een winkel "…waar U met al uw vragen naar toe kunt…" een goed uitgangspunt. Het is dan jammer dat er geen enkele knowhow in deze winkel aanwezig is.

Slechts simpele vragen worden beantwoord, en de antwoorden op iets moeilijkere vragen worden ter plaatse ge-Googled, of op forums zoals deze geraadpleegd.
Toen ik daar een opmerking over maakte en vroeg of er geen technische achterban was die de winkel ondersteunde met kennis uit ‘eerste hand’, werd haastig naar Groningen gebeld.
Ook dat hielp mij niet met de vragen waarmee ik zat.
De persoon in de winkel voelde zich er ongemakkelijk bij, en verontschuldigde zich met de woorden ‘dat zij ook niet goed op de hoogte gehouden werden ‘…???.!
Ik vind dat de winkel er alleen maar is om nieuwe abonnees te winnen en echte service een lage prioriteit heeft .

Ook het openen van een internetsite is een goed streven. Maar deze site wordt niet bijgehouden en veelgestelde vragen worden op de site niet beantwoord. Het personeel in de winkel klaagt hier zelf ook over. Die site is een regelrechte aanfluiting bij zo’n groot project als dit.

Ik raad mensen aan zich te realiseren dat, mocht het glashart product niet bevallen, dat dan flinke kosten gemaakt moeten worden om opnieuw een koperen telefoonlijn aan te vragen. Dat opnieuw aansluitkosten voor Ziggo betaald zullen moeten worden en dat ook een nieuwe internet provider gezocht moet worden.

Hier geld in feite een ‘single point of failure’ , zodat bij het wegvallen van de glasverbinding ineens alle diensten weg zijn.
Als de KPN organisatie nu al een wanprestatie levert door mensen niet te informeren dan is het riskant om de levering en handhaving van TV, Telefoon, Internet, bij hun neer te leggen.

Tot op heden wordt er met geen woord gerept over HD TV terwijl juist glasvezel veel potentie heeft om dit met een hoge bitsteam neer te zetten.
Omdat niets hierover op schrift staat kan KPN met gemak extra kosten berekenen voor de doorgifte van HD content in de nabije toekomst. Ze kunnen immers niet gehouden worden aan eerder gedane beloften op papier.
Na veel moeite heeft KPN mij kunnen vertellen dat de bitstream per televisiezender hooguit 4 MBit zal zijn, terwijl Ziggo een variabele bitstream van 4 Mbit tot 10 Mbit per zender hanteert. Direct gevolg is dat de beeldkwaliteit bij KPN dus slechter is dan bij Ziggo !

Daar sta je dan met je glasaansluiting.
En een weg terug is er niet echt, omdat dan hoge kosten voor opnieuw aanvragen van diensten gemaakt moeten worden. KPN weet dat ieder gewonnen zieltje niet zomaar zal vertrekken en doet niet teveel beloften waar ze aan gehouden kunnen worden………
Ik denk ook dat er bij de oplevering sprake zal zijn van de nodige kinder ziektes die er dan inderdaad voor zullen zorgen dat je zonder tv, internet én telefoon zit. Je zou eigenlijk een aantal maanden je andere abonnementen moeten laten schaduw draaien zodat je daarop terug kunt vallen als er iets uit valt.

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de service en vond het met name stuitent dat men de planning zonder enig bericht gewoon aanpastte en een half jaar later dan belooft mijn verbinding aan legt. Ik heb mijn abonnement dan ook geannuleerd. Ik heb nu al een tijdje een Ziggo alles in één abbo en ben daar tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, dan moet je natuurlijk ook niet op één paard gokken. Voorlopig houden wij ook nog een van de twee internetverbindingen en de schotel gaat voorlopig ook nog niet de deur uit (BBC HD etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
En er is nieuws voor Veghel:
Aanleg glasvezelnetwerk Veghel gestart
VEGHEL - In Veghel is deze week gestart met de aanleg van het glasvezelnetwerk in de wijken. Naast het plaatsen van de glasvezelbuizen worden er ook grote verdeelstations geplaatst in de Prof. Oppenheimstraat, Rembrandtlaan, Trompstraat, Parallelweg-zuid, Distelaar en Turfven.

De verdeelstations worden met een hijskraan op de juiste locatie geplaatst. Ze worden zoveel mogelijk bij reeds bestaande verdeelstations van andere nutsbedrijven geplaatst. De kleinere verdeelkasten worden op straatniveau geplaatst op elke hoek van een straat, om van daaruit de woningen te voorzien van glasvezelkabel.
Aannemer Volker Wessels heeft een telefoonnummer opengesteld om eventuele vragen te kunnen beantwoorden. Voor vragen en klachten aangaande de uitvoering van Glashart Veghel, kan worden gebeld met tel. (040) 787 30 35.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Vreemd dat het glas er op het turfven nog niet ligt, tenslotte een nieuwbouwwijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Niet zo heel vreemd, de gemeente heeft lang geen vergunningen af willen geven, totdat Reggefiber met toezeggingen over de kerkdorpen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Er wordt vaart gemaakt met de aanleg in Veghel:
Veghel en Erp nog dit jaar op glasvezel
VEGHEL – Alle huishoudens in de kernen Veghel en Erp hebben nog dit jaar een glasvezelaansluiting. Dat garandeerde Marco Westendorp, regiomanager voor Zuid-Nederland van Reggefiber woensdagmiddag.

Westendorp heeft zoveel vertrouwen in een hoge animo, dat hij een minimum percentage aanmeldingen niet nodig vindt. “We hebben voldoende vertrouwen dat de klanten zullen komen. We gaan het hier gewoon dóén!” Reggefiber is al gestart met het aanleggen van de glasvezelkabels, onder de merknaam Glashart Veghel. Volker Wessels Telecom voert het project uit; KPN levert daarna de diensten.

....

Als zich op 31 december 2009 minimaal 45% van de inwoners in de kernen Mariaheide, Keldonk, Zijtaart en Eerde heeft aangemeld, wordt ook daar, per dorp, gestart met de aanleg. Een oplossing voor het relatief ver gelegen Boerdonk wordt nog gezocht.
Klikken voor het volledige bericht. Ook staat op de Glashart Veghel site ondertussen een postcodecheck online, die aangeeft medio juli 2009 hier aan de deur te staan. Een kaartje, zoals op de site van Glashart Uden, staat er nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 11:14
Ik vraag me eerlijk gezegd af of Glashart veghel/KPN hun aanbod qua abonnementen nog aan gaat passen. Halverwege vorig jaar toen het bekend gemaakt werd, waren het nog vrij concurrende aanbiedingen (vergeleken met ziggo), maar nu dat Ziggo dit jaar al 2 snelheidsverhogingen gepland heeft (eind vh jaar heeft Z3 een 40mbps dl voor zover ik me herinner, 10mbps hoger dan Glashart Brons), is het aanbod van glashart opeens een stuk minder interessant geworden zoals ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe snelheden in kbit/s:

Alles-in-1 Basis: 1.000/128 (Oud: 800/128)
Alles-in-1 Plus: 10.000/1.500 (Oud: 8.000/1.500 )
Alles-in-1 Extra: 20.000/3.000 (Oud: 16.000/3.000 )

Internet Z1: 2.000/500 (Oud: 1.600/500 )
Internet Z2: 5.000/1.000 (Oud: 4.000/1.000 )
Internet Z3: 15.000/1.500 (Oud: 12.000/1.500 )
Internet Z3i: 30.000*/3.000 (Oud: 20.000/2.000 )

*Deze snelheid komt pas gefaseerd beschikbaar tussen 1 december '08 en 1 maart '09 ivm de uitrol van EuroDOCSIS 3.0. Deze wijzigt dus niet per 1 december '08.

Dus Glasvezel is nog steeds erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 230804 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:15:
De nieuwe snelheden in kbit/s:

Alles-in-1 Basis: 1.000/128 (Oud: 800/128)
Alles-in-1 Plus: 10.000/1.500 (Oud: 8.000/1.500 )
Alles-in-1 Extra: 20.000/3.000 (Oud: 16.000/3.000 )

Internet Z1: 2.000/500 (Oud: 1.600/500 )
Internet Z2: 5.000/1.000 (Oud: 4.000/1.000 )
Internet Z3: 15.000/1.500 (Oud: 12.000/1.500 )
Internet Z3i: 30.000*/3.000 (Oud: 20.000/2.000 )

*Deze snelheid komt pas gefaseerd beschikbaar tussen 1 december '08 en 1 maart '09 ivm de uitrol van EuroDOCSIS 3.0. Deze wijzigt dus niet per 1 december '08.

Dus Glasvezel is nog steeds erg interessant.
Aangezien we nog steeds geen operationeel Glashart netwerk hebben, en dit zal ook nog wel een tijdje gaan duren, zou je misschien ook de nieuwe aangekondigde Ziggo snelheden voor dit en begin volgend jaar mee moeten nemen in je vergelijking?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk je als Ziggo omhoog gaat de concurentie stil blijft zitten, ik zou graag de prijzen van je willen weten
die Ziggo gaat vragen.
En hoe weet je dat het Glashart netwerk nog een tijd gaat duren, laat me raden glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 230804 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:10:
Denk je als Ziggo omhoog gaat de concurentie stil blijft zitten, ik zou graag de prijzen van je willen weten
die Ziggo gaat vragen.
En hoe weet je dat het Glashart netwerk nog een tijd gaat duren, laat me raden glazen bol.
Als je nu eerst eens even de moeite zou nemen om de berichtgeving rondom Ziggo en Glashart (Uden/Veghel) ook daadwerkelijk eens door te lezen dat heb je het antwoord al op je vragen. Ik doel hierbij niet alleen op de info hier in dit forum. Ik ben niet pro Ziggo of Glashart, ik reageer enkel met hetgeen ik hier of elders hoor of lees en beperk me zoveel mogelijk tot die informatie. Daar heb ik geen glazen bol bij nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 06:34

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

@Arnhem

Aangezien jij nogal veel blijkt te weten over het hele glashart gebeuren; heb jij misschien wat concretere informatie over het tijdstip dat je diensten van Glashart kunt gaan afnemen? Ik heb nu inmiddels vanaf december de aansluiting in huis, maar hoor helemaal niets meer over het hele gebeuren. Wordt dit project in delen geactiveerd, of moet eerst heel Uden zijn aangesloten?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skarloc schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:40:
@Arnhem

Aangezien jij nogal veel blijkt te weten over het hele glashart gebeuren; heb jij misschien wat concretere informatie over het tijdstip dat je diensten van Glashart kunt gaan afnemen? Ik heb nu inmiddels vanaf december de aansluiting in huis, maar hoor helemaal niets meer over het hele gebeuren. Wordt dit project in delen geactiveerd, of moet eerst heel Uden zijn aangesloten?
Volgens een (inmiddels ex) Glashart medewerker was het oorspronkelijk de bedoeling om het netwerk in één keer actief te maken. Dit was bij aanvang van het project in Uden/Veghel in ieder geval zo voorzien. Omdat het e.e.a. inmiddels flink vertraagd is, voor Uden door het slechte weer (vorst) en voor Veghel grotendeels veroorzaakt door de gemeente Veghel zelf, is het heel aannemelijk dat het netwerk nu in blokken geactiveerd wordt maar zéér waarschijnlijk niet voor juni/juli dit jaar. Alles wat eerder komt is meegenomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
hardware-lover schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:36:
Als je nu eerst eens even de moeite zou nemen om de berichtgeving rondom Ziggo en Glashart (Uden/Veghel) ook daadwerkelijk eens door te lezen dat heb je het antwoord al op je vragen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die zich ergert aan de bijzonder eenzijdige kijk op de zaak van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hardware-lover

Je laatste post klopt helemaal.

@Groentenboer

Je heb gelijk en wacht maar gewoon af, en als het wachten te lang duurt dan zoek je toch wat anders.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 21-02-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ik hoorde laatst dat er in Veghel ook weer andere voorwaarden gelden dan in Uden. Een vriend van mij uit Veghel vertelde me dat de aanleg naar de meterkast voor hen niet gratis is. Ik kan me dat bijna niet voorstellen maar vind het inmiddels echt een zooitje.

Een collega van mij uit Amersfoort heeft pas geleden zijn oplevering gehad van zijn glasvezel aansluiting. 50mb synchroon (50mb. up en 50mb. downstream). Kijk, dan zijn nog eens getallen (ook voor een hele scherpe prijs). Overigens is dit uiteraard een hele andere aanbieder (XMS?).

Ik blijf nog even bij mijn Ziggo abonnementje en zie wel of ik uberhaupt nog iets afneem van Glashart/KPN. En dan te bedenken dat ik met mijn kop in de krant stond om het Glashart netwerk te promoten. In het begin klonk het allemaal in ieder geval een stuk mooier dan het daadwerkelijk is. Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSpud op 21-02-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Anoniem: 230804 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:10:
die Ziggo gaat vragen.
Het zijn gratis snelheidsverhogingen van al bestaande abonnementen, dus de prijzen blijven op hetzelfde niveau. En glashart heeft zoiezo al enorme vertraging in Veghel, én laat absoluut niks meer van zich horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
LordSpud schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:00:
Ik hoorde laatst dat er in Veghel ook weer andere voorwaarden gelden dan in Uden. Een vriend van mij uit Veghel vertelde me dat de aanleg naar de meterkast voor hen niet gratis is. Ik kan me dat bijna niet voorstellen maar vind het inmiddels echt een zooitje.
Op de voorpagina www.glashart.nl/veghel: "Glashart voorziet alle woningen binnen het aansluitgebied van de gemeente Veghel kosteloos van een nieuwe glasvezelaansluiting." Geen idee waarom dat dan niet gratis is voor die vriend van je...
In het begin klonk het allemaal in ieder geval een stuk mooier dan het daadwerkelijk is. Jammer.
En dat is ook waarom ik er niet zo veel vetrouwen meer in heb. De beloftes die vorig jaar gemaakt zijn, de zelfverzekerdheid etc, het is achteraf alleen maar één groot verkoperspraatje gebleken. Want dat netwerk ("Nog voor het einde van het jaar zijn we operationeel, gegarandeerd! Moet u wel NU inschrijven!!!") hadden ze ook, als de gemeente Veghel wel mee had gewerkt, nu nog niet operationeel gehad. Kijk maar naar Uden.... Daar werden namelijk exact dezelfde beloftes gedaan.

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dutchminator

Zou het allemaal aan Glashart liggen die vertraging in Veghel, of zou het ook aan de Gemeente
zelf kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 230804 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:14:
@dutchminator

Zou het allemaal aan Glashart liggen die vertraging in Veghel, of zou het ook aan de Gemeente
zelf kunnen liggen.
dutchminator schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:08:
[...]
En glashart heeft zoiezo al enorme vertraging in Veghel, én laat absoluut niks meer van zich horen.
ik denk dat dáár juist een van de grootste frustraties ligt, als ik dat zo in mijn omgeving hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je aan de beurt bent hoor je echt wel wat van Glashart, ze gaan je alleen niet lopen bellen
als ze een stoeptegel verwijdert hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Weet je.... Volgens mij wil je heel het punt gewoon niet zien.

Nogmaals: vertragingen zijn vervelend, maar so be it. Ergernis van veel mensen is echter, dat Glashart, ondanks de belofte een open en eerlijk bedrijf te zijn, niets van zich laat horen. Veel mensen hebben zich eind september ingeschreven, n.a.v. diverse voorlichtingsdagen waarop werd beloofd voor eind december alles up and running te hebben als er zich maar genoeg mensen inschreven. Er zijn op die avonden veel mooie beloftes gedaan, waarschijnlijk om mensen maar zo snel mogelijk binnen te halen. De praktijk valt echter tegen... Zo is de communicatie niet echt hun sterke kant, zullen we maar zeggen, en ook de servicewinkel, "waar u terecht kunt met ál uw vragen", komt niet veel verder dan zoeken op de Glashart-site naar de antwoorden die er toch niet op staan.

Zoals veel mensen zich al eerder hebben afgevraagd; uit jouw reacties lijkt men op te kunnen maken dat je of voor Glashart werkt, of er in ieder geval iets mee te maken hebt. Verklaard ook meteen waarom iedere kritische opmerking over het project, tegen jouw zere beentje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niks tegen het zere been, ik heb geleerd geduldig af te wachten maar mischien kunnen boeren dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Anoniem: 230804 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:43:
Niks tegen het zere been, ik heb geleerd geduldig af te wachten maar mischien kunnen boeren dat niet.
Om maar weer eens nodeloos onbeschoft te zijn?Beetje kinderachtig om zo te reageren.... Groentenboer heeft een heel goed punt als het aankomt op informatieverstrekking, die is namelijk 0,0 Geen informatie op de website en geen enkele informatie vanuit KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij het onbeschoft vind jammer dan, gewoon afwachten je komt vanzelf aan de beurt en anders opzoek gaan naar iets anders.
Ga er maar vanuit als er iets te melden is wat belangrijk is dan word dat heus gedaan.

Modbreak:Zie je mailbox.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 23-02-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14
Laten we het vooral gezellig houden met elkaar, elkaar aanvallen heeft geen enkele zin. Een geslepen stelling of kanttekening is prima, mits met onderbouwing natuurlijk. Maak elkaar niet uit voor 'boeren' :|

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 23-02-2009 20:27 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292516

Op KLIKnieuws van dinsdag, 17 feb 2009 - 10:25 (http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/77835/glasvezel-in-odiliapeel-tegelijk-met-volkel), las ik het volgende:

"In Uden zijn de monteurs van KPN momenteel bezig met een serie testen. Wanneer die serie naar tevredenheid is uitgevoerd starten we – waarschijnlijk medio maart – met het aansluiten van de eerste woningen op het glasvezelnetwerk."

Hier is de aansluiting in huis al gerealiseerd in november '08, dus misschien gaat de daadwerkelijke aansluiting niet meer zo lang duren. (Hoop ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Glashart heeft op de site een planning geplaatst voor de graafwerkzaamheden in week 10: http://www.glashart.nl/ve...hp?pagina=lokaal_planning

Dat zijn nogal wat straten die ze in een weekje opengraven... Ik vond pas al dat ze snel gingen bij een andere weg hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:00:
Glashart heeft op de site een planning geplaatst voor de graafwerkzaamheden in week 10: http://www.glashart.nl/ve...hp?pagina=lokaal_planning

Dat zijn nogal wat straten die ze in een weekje opengraven... Ik vond pas al dat ze snel gingen bij een andere weg hier in de buurt.
Ja, het gaat erg rap in Veghel alhoewel een postcode check (5467KM) op huisnummer niet tot vrolijkheid doet stemmen...

Uw woning staat gepland om in januari 2010 te worden voorzien van een supersnelle Glashart glasvezelaansluiting.

Niet te geloven, 18 maanden na aanmelden. 8)7

Ik ben bang dat ik tegen die tijd aan een 80 Mbit Ziggo verbinding zal hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 02-03-2009 19:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Idem hier. Apart op zich... letterlijk 80m verderop (Busselbundersweg) liggen de kabeltjes al bij de voordeur...

[ Voor 0% gewijzigd door Hmmbob op 03-03-2009 16:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:39:
Idem hier. Apart op zich... letterlijk 80m verderop (Busselbundersweg) liggen de kabeltjes al bij de voordeue...
Dat zal voor mij, hemelsbreed, ook zo'n 80m zijn schat ik zo. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 20:20
Ik kwam vrijdag thuis van mijn werk en zag in eens midden voor de voordeur wat stenen in mijn oprit op een hoopje liggen en er stak een kabel uit de grond....

ik neem aan dat ze nu iets gedaan hebben van glashart maar ik heb geen brief of niets in mijn brievenbus zitten. Ik vind dit wel een beetje vreemd. als je op mijn grond gaat graven laat dit in ieder geval aan mij weten. en nu? blijft deze kabel zo bij mij uit de oprit steken en voor hoe lang? of gaan ze die binnenkort ook naar binnen halen...

Ik ga ze er morgen even over bellen denk ik

Heeft iemand dit ook nog meegemaakt? Ik woon zelf op de Morel in Uden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Bij ons is half december de kabel tot aan de voordeur getrokken en 20 maart komt een mannetje de aansluiting in de woning verzorgen (Veghel, 5463).

Vandaag is de wijk aangesloten op de wijkcentrale, alleen was ziggo daar niet zo blij mee omdat de glaskabelboeren zo nodig de tv kabels moesten doorsnijden ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Frentik op 02-03-2009 22:25 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
THE_CR0SS schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:08:
Heb je een foto van de situatie?
Frentik schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:22:
Bij ons is half december de kabel tot aan de voordeur getrokken en 20 maart komt een mannetje de aansluiting in de woning verzorgen (Veghel, 5463).

Vandaag is de wijk aangesloten op de wijkcentrale, alleen was ziggo daar niet zo blij mee omdat de glaskabelboeren zo nodig de tv kabels moesten doorsnijden ;)
Dat gaat dan nog allemaal redelijk vlot zeg.... Ben benieuwd wanneer je een werkende verbinding hebt dan!

[ Voor 71% gewijzigd door Hmmbob op 03-03-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 17-06 21:36
THE_CR0SS schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:08:
Ik kwam vrijdag thuis van mijn werk en zag in eens midden voor de voordeur wat stenen in mijn oprit op een hoopje liggen en er stak een kabel uit de grond....

ik neem aan dat ze nu iets gedaan hebben van glashart maar ik heb geen brief of niets in mijn brievenbus zitten. Ik vind dit wel een beetje vreemd. als je op mijn grond gaat graven laat dit in ieder geval aan mij weten. en nu? blijft deze kabel zo bij mij uit de oprit steken en voor hoe lang? of gaan ze die binnenkort ook naar binnen halen...

Ik ga ze er morgen even over bellen denk ik

Is bij ons ook gebeurd (Veghel). Ze begonnen om 7:15 te graven terwijl er nog 3 auto's van de oprit weg moesten rijden, erg fijn van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

De oranje kabel ligt inmiddels naast de deur braaf te wachten tot het allemaal wordt aangesloten. Ik heb het liever vandaag dan morgen want de uploadsnelheid van @home is zo belabberd. Zelfs ADSL is sneller die haalt 100kb/s en @home maar 30kb/s. Terwijl de downloadsnelheid bij @home 4-5x zo snel is. (400kb/s maximum voor ADSL overigens tegenover 1700kb/s). (Veghel, 5463)

Ik vraag mij af hoe ze de kabel gaan monteren binnenshuis. De meterkast staat een paar stappen van de kabel en/of voordeur af. Ik neem aan dat ze daar alles plaatsen? Ik wil namelijk niet dat ze een kastje ergens in de gang gaan plaatsen. Kan het alleen maar stuk van gaan. En in de tvkamer kan het vast niet meer door de buis heen. Interessant ;)

[ Voor 37% gewijzigd door alienfruit op 06-03-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt idd alienfruit de upload van @home is erg belabberd.
Over het algemeen word de aansluiting in de meterkast geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ook de planning van komende week is bekend. Het lijkt erop dat ze eindelijk wat meer gaan communiceren. Gelukkig...

[ Voor 24% gewijzigd door Hmmbob op 07-03-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38
bij ons is glashart ook al maanden bezig maar nog steeds niet op de juiste manier.
begin februari hebben ze voor eht eerst bij ons de kabel geschoten naar de geven (ook nog is op de verkeerde plek dan tijdens de schouw is aangegeven) de rest van de straat was enkele weken eerder al aangesloten.... (daarvoor dus terug geweest naar servicecenter op de prior van millstraat)

nu hebben we vrijdag een brief thuis gekregen dat ze vrijdag de huisaansluiting gereed willen maken... terwijl de kabel niet eens op de juiste plek is geschoten....

wat ik hiermee wil zeggen is dat de communicatie vanuit glashart zeer slecht verloopt. alle klachten die je indient wordt niks mee gedaan. 2x is er een medewerker van kpn geweest omdat we mogelijk niet goed waren ingeschreven? terwijl bij glashart al bekend is dat we ons begin juli 2008 hebben ingeschreven... |:(

eerlijk gezegd wordt ik er een beetje moedeloos van. want bellen of langs gaan bij het servicecenter lijd niet tot het gewenste resultaat.... :O

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik hoop[ wel dat ze een beetje proberen te concureren met ziggo.
Mijn z3i zou binnekort naar de 40Mbit gaan.
En naar verwachting zeer binnekort naar 80 mbit.

Vooralsnog kies ik nog even voor glashart.
maar als blijkt dat ziggo zn docsis 3 een beetje op orde heeft en de prijs word in verhouding beter ga ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

In Sint-Oedenrode zijn ze ondertussen ook begonnen. Postcodecheck gaf midden maart nog aan dat glasvezel pas in december beschikbaar is. Nu is het april geworden en kan abonnement al aangevraagd worden. Ze zijn nu in heel Sint-Oedenrode tegelijk bezig en het gaat heel rap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 15:09
In Volkel zijn ze inmiddels ook begonnen, terwijl ze 4 maanden geleden nog vertelden dat het rond juni werd...
Nou ligt hier in de hele buurt de stoep open.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het was mij ook al opgevallen dat het hier in Veghel zo hard gaat. Overigens is de informatie op de website echt met 100% verbeterd... De planning staat er nu redelijk op tijd en vrij nauwkeurig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
volgende week dinsdag wordt de aansluiting bij ons (5467BJ) gefinaliseerd, en zouden we dus binnen enkele weken al kunnen genieten van Glashart Zilver 8) Toch best snel verlopen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Nu ik het glasvezel hier in Uden al kan ruiken.
Ben ik opzoek naar een nieuwe usenet aanbieder.
hHeeft er iemand ervaring met xs-news?
De prijs de retentie die ze nu opschroeven naar 400 bevalt me wel.
Nu heb ik een 40 mbit tweaknews account gesplit met een maat van me.

Iemand ervaringen met ?
De rest lijkt niet mee te denken met docsis3 en glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk anders even in het usenet topic, genoeg info te vinden daar. :)
Enig idee wanneer je aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Enig idee wanneer de 1e mensen al gebruik kunnen maken van glashart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hier hebben ze inmiddels de glasvezel kabel aangesloten. Later komt KPN de boel de modem plaatsen over een paar maanden. Mooi rap gedaan, gewoon glasvezelkabel via de aardekabel die naar de meterkast gaat :) Ik hoorde overigens van de jongens hier dat KPN was gaat beginnen als meer dan helft van de gebruikers aangesloten zijn op glasnet.

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 26-03-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Dix0r schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:38:
Enig idee wanneer de 1e mensen al gebruik kunnen maken van glashart?
Volgens een van hun medewerkers die hier onlangs langs is geweest, zouden wij begin mei al gebruik moeten kunnen maken van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Coenen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:50:
Kijk anders even in het usenet topic, genoeg info te vinden daar. :)
Enig idee wanneer je aangesloten wordt?
Ik heb van wat vollegas al wat tips meegekregen.
Ik moet bellen voor een afspraak in ieder geval de planning is mei juni officieel geloof ik.
Nu moet ik bellen voor een meting en de hoeveelheid kabel die nodig is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

[
Volgens een van hun medewerkers die hier onlangs langs is geweest, zouden wij begin mei al gebruik moeten kunnen maken van het netwerk.
De medewerker hier zij dat het nog wel maanden kon duren en dat KPN pas begint met aansluiten wanneer meer dan de helft is aangesloten op het netwerk (glasvezel net afgewerkt etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
alienfruit schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:20:
[...]

De medewerker hier zij dat het nog wel maanden kon duren en dat KPN pas begint met aansluiten wanneer meer dan de helft is aangesloten op het netwerk (glasvezel net afgewerkt etc.).
Geen idee hoe dat bij jou dan geregeld word :) Komende dinsdag-ochtend wordt bij ons de boel al aangesloten. Binnen enkele weken daarna worden nog een aantal tests gedaan, en dan zou het goed moeten komen, zo is mij verteld. Maar ja, ik wacht het netjes af :) Ze moeten het in ieder geval niet nu gaan overhaasten.

[ Voor 19% gewijzigd door dutchminator op 27-03-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik bedoelde de plaatsing van het internetmodem e.d. Momenteel zit je alleen aan het glasnet met de zekerheid van een redelijke signaalsterkte... Ach zo lang ze maar wel gaan concurren met ZIggo later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Waar rook is, is vuur?
Onrust Glashart in kiem gesmoord

door Tom de Louw. dinsdag 31 maart 2009 | 06:58 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 31 maart 2009 | 07:04
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

UDEN - Het gerucht dat de firma Glashart in financiële moeilijkheden zou zijn, wordt door marketingmedewerker Gaby ter Keurs ontkracht.
De ontstane commotie is het gevolg van een vorige week gepubliceerd artikel in het Financieel Dagblad. Daarin stelt Glashart-directeur Ed Nijboer dat de uitrol van het landelijke glasvezelnet, onder meer in Uden en Veghel, al eind dit jaar stil dreigt vallen, omdat investeerders en banken geen nieuwe investeringen willen doen. Banken als ING, ABN Amro en Barclays zouden de boot afhouden. Daardoor zal het ambitieuze glasvezelproject droog komen te staan, meldt het Financieel Dagblad. Nijboer vreest dat, in dat geval, de betrokken partijen weinig anders rest dan terug te vallen op de exploitatie van het 'bestaande net'. De oplossing zoekt Glashart in staatssteun, alhoewel het tot nu toe steeds aangaf geen publieke bijstand nodig te hebben. Er wordt met name gezocht naar participatie door bijvoorbeeld lokale overheden en woningbouwcorporaties. Ter Keurs: "Het was een nogal suggestief artikel, dat uit zijn verband is getrokken. Er kleven veel 'mitsen en maren' aan. In deze tijd is het voor álle bedrijven lastig om kapitaal aan te trekken. Dus ook voor ons. Als er geen geld meer is, dan stopt de boel. Maar daar is geen sprake van." Ter Keurs stelt dat Glashart, bij het afhaken van banken, via andere wegen probeert om kapitaal binnen te krijgen. Daar is het bedrijf momenteel druk mee bezig, zo wordt gesteld.

Verantwoordelijk wethouder Marnix Bakermans kan alleen maar bevestigen wat Ter Keurs meldt. "In Uden gaat de aanleg van het glasvezelnetwerk gewoon door, zoals is gepland. Binnenkort worden de eerste huishoudens zelfs aangesloten. Dus van problemen is geen enkele sprake, hoor."

Bron: Brabants Dagblad
Gister overigens een brief gehad dat er deze week begonnen wordt met aanleg van glas in mijn straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Heeft iemand inmiddels iets vernomen over de datum wanneer de diensten beschikbaar worden gesteld in Uden? Ik zit ial sinds december met mijn passieve aansluiting in de meterkast te kijken maar ik hoor helemaal niets meer van Glashart.
Ik heb wel al in november mijn inlognaam en wachtwoord gekregen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 15:09
Ik denk dat ze eerst maar s zorgen dat de gemeente Uden aangesloten is. Stap voor stap he.
Overigens in een groot deel van Volkel ligt de kabel ook al in de grond + aangesloten in huis.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skarloc schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:37:
Heeft iemand inmiddels iets vernomen over de datum wanneer de diensten beschikbaar worden gesteld in Uden? Ik zit ial sinds december met mijn passieve aansluiting in de meterkast te kijken maar ik hoor helemaal niets meer van Glashart.
Ik heb wel al in november mijn inlognaam en wachtwoord gekregen......
Ik snap daar helemaal niets van? Normaal gesproken wordt er volop gecommuniceerd door Glashart (het sarcasme spat er af). De aanmeldingsbrief met @mail adres en inlog_gegevens ligt al sinds september bij me binnen en dat was ook het enige aan communicatie vanaf Glashart na mijn aanmelding in juni 2008 en tot mijn keuze om het allemaal maar weer te annuleren afgelopen januari.

De 3e schriftelijke berichtgeving van KPN ter bevestiging van mijn opzegging van Glashart ligt ook inmiddels op de plank en deze werd dan later weer gevolgd door een Glashart brief met daarin de aankondiging van het openbreken van de straten en het aansluiten van onze woning i.v.m. mijn aanmelding voor de glasvezeldiensten welke volgens de postcodecheck plaats zal vinden in..... december 2009. 8)7

Ter geruststelling van de Knoerissen, ik woon in het Kuussegat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299424

Eind maart is hier de boel geactiveerd, er zijn twee monteurs een hele middag bezig geweest.
Het werkt vervolgens niet altijd, maar ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

En welk deel van Uden dan precies? Met geactiveerd bedoel je dat je diensten afneemt?
Ik zal nog maar eens informeren bij de kennisvolle Glashartwinkel aan de Prior van Milstraat........wellicht dat ze wat meer info hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik snap daar helemaal niets van? Normaal gesproken wordt er volop gecommuniceerd door Glashart (het sarcasme spat er af). De aanmeldingsbrief met @mail adres en inlog_gegevens ligt al sinds september bij me binnen en dat was ook het enige aan communicatie vanaf Glashart na mijn aanmelding in juni 2008 en tot mijn keuze om het allemaal maar weer te annuleren afgelopen januari.
Interessant. Ik heb mij ook aangemeld alleen heb ik nog niet zo'n brief gehad met inloggegevens e.d. Inmiddels ligt hier wel de glasvezel in de meterkast. Ik vraag mij wel af of ze het abonnement nog aanpassen om de toekomstige wijzigingen bij Ziggo/@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Ik kreeg gisteren een brief dat ze de kabel die nu bij mijn voordeur naar boven steekt volgende week maandag willen komen aanleggen naar mijn meterkast.

vond het wel een beetje een slechte brief. maandag komen we aansluiten en een andere dag wordt moeilijk wegens korte tijd. (tsja jullie plannen dit slecht in ga ik niet over). en dat als je niet thuis kan zijn dat je dan iemand anders maar moet vragen om bij je in huis te zijn om de deur open te maken. Ik kan die datum niet dus kon hem nog wel omwisselen. vond het alleen een beetje onvriendlijk overkomen.

Hoe ik het nu zie is glasvezel echt maar voor 1 jaartje. Ziggo heeft al aangegeven dat ze sneller gaan zijn als 30 mbit volgend jaar dus moet nog even zien of glashart of iemand anders over een jaar nog met prijs/snelheid kan concureren ten opzichte van kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glasvezel kan met gemak concureren ten opzichte van de kabel.

Hendrik Rood van het Hilversumse adviesbureau Stratix liet bij de eerste bekendmaking van UPC's nieuwe internetpakket al weten sceptisch te zijn over de snelheid die Fiber Power biedt, mede door de hoeveelheid netwerkcapaciteit die nodig is om dergelijke snelheden te garanderen.

In een reactie laat Rood vandaag weten dat UPC in feite een slim marketingtrucje heeft toegepast. De naam 'Fiber Power' doet namelijk vermoeden dat het om een complete glasvezelnetwerk gaat, maar Rood geeft aan dat het bij Fiber Power in feite gaat om een kabelmodemverbetering. De kabel tussen de schakelkast en de voordeur is nog altijd een coaxverbinding.

Een woordvoerder van UPC bevestigt dat het glasvezelnetwerk niet helemaal tot aan het kabelmodem van de consument reikt, maar werpt tegen dat het netwerk voor 97 procent uit glasvezel bestaat. Het laatste stukje zou de snelheid waarmee gesurft kan worden niet beperken.

Rood ziet in de snelheidsupgrade een duidelijke reactie op recente snelheidsverhogingen van adsl. 'UPC trapt het gaspedaal in nu Fiber to the Home (Ftth) en VDSL in opkomst zijn', zegt Rood tegen Webwereld.

Ook bij de maximale downloadcapaciteit van 120 Mbps plaatst hij kanttekeningen. Aangezien het een 'shared product' betreft, acht Rood de kans klein dat consumenten ook altijd een snelheid van 120 Mbps zullen behalen. Deze snelheid zal ook alleen maar dalen indien meer consumenten gebruik gaan maken van de dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
ik heb het niet over upc.. in uden is de kabelboer ziggo.

en 120 mbit boeit me niet. 30mbit up en down is al meer als genoeg. wat mij vooral boeit is wat die 30 mbit kost. bij glashart is dat nu 65 euro voor all in abbo en bij ziggo is dat over een half jaar / een jaar waarschijnlijk 50 euro. (50 euro zijn huidige kosten voor all in abbo en die snelheden worden verhoogd)

ik hoop dus dat er over een jaar wat prijzenoorlogen zullen komen tussen kabel/adsl en glasvezel want van mij hoeft het niet veel sneller als 30 mbit down (filmpje is zo binnen en bij http downloads is vaak de host de langzame factor). de upload mag wel wat hoger zodat ik wat sneller foto's etc kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kabelboer in Uden is Ziggo ja, maar laat het in beide gevallen om Docsis versie 3 gaan.
En of de upload net zo hoog komt als bij glasvezel in de toekomst denk het niet.
Over die prijzenoorlog dat hoop ik ook echt, ik denk dat het ook wel zal gaan gebeuren.
Het nadeel die de mensen in Uden/Veghel hebben is dat het eerste jaar alleen KPN gebruik
maakt van de vezel (mischien ook terecht) maar naar dat jaar zal er wel het een en ander bijkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 230804 op 23-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhialto
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024
Bij ons komen ze 12-5 Glashart Brons aansluiten, en activeren.
Kastje heb ik al sinds Januari.
Heb het hier over Uden, wijk Melle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Gister hoorde ik dat ze in Uden al doodleuk mensen aan het aansluiten zijn! Maar communicatie ho maar. Blijkbaar moet je zelf overal achteraan bellen! In ieder geval kun je je op Lauwere in Uden al aan laten sluiten. Vandaag nog maar eens bellen met de "service"-desk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Bij ons hebben ze 3-4 weken geleden een poging gedaan de kabels naar binnenshuis te krijgen, en 't modem aan te sluiten. Helaas liepen ze elders in de straat op problemen, waardoor ze niet alle huizen meer aan konden sluiten.... Sindsdien hebben we helemaal niks meer van hen, of het aanlegbedrijf 'Daadkr8tig', gehoord.
We hebben hier nu al ruim anderhalve maand zo'n mooie oranje kabel in de tuin liggen...

[ Voor 12% gewijzigd door dutchminator op 30-04-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

Wat ik me zo afvraag, is er iemand waarbij de installatie überhaupt gelukt is?

Ik heb alles in huis liggen. Heb zelf maar de kabels door het huis getrokken voor het internet en de telefoon. nu schijnt internet het te doen. analoge televisie doet het ook. iTV en telefonie is niet aan te sluiten??????? (geen codes beschikbaar voor het digitale pakket omdat er een sofware update bij KPN is gedaan)

bellen met de helpdesk, meerdere dagen achter elkaar heeft geen nut. "wij bellen u wel als we de codes hebben"........

ter info 2 april zijn ze begonnen (en de monteur gaat pas weg als alles werkt............) ze zijn al 3 keer geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door roelbb op 29-04-2009 18:19 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• work-a-holic
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2023
gezien alle reacties ben ik voorlopig blij dat ik een bevestiging van KPN Glasvezel heb dat ik géén abonnement meer hoef aan te gaan. ik had mijn eerdere aanmelding van vorig jaar willen opzeggen, maar dat hoeft nu niet eens meer.
Er is bij KPN Glasvezel blijkbaar "iets" niet goed gegaan, zodat ze mij inderdaad niet meer op de lijst hebben staan met (toekomstige....) abonnee's. (gek hè, wie op dit forum had nu verwacht dat er iets fout kan gaan bij KPNGlasvezel/Glashart........)

ik bel inmiddels alweer bijna een jaar met voipbuster (bijna gratis...). inmiddels al een gratis digitale decoder van ziggo ontvangen, dus het beeld is ook nóg beter geworden, en gezien het prijsverschil vind ik mijn huidige 8mbit verbinding (met unlimited download en "volledige" nieuwsgroepentoegang van 100+ dagen) ook nog ruim voldoende.

misschien dat er over een jaar, als het glasvezel netwerk hopelijk wel overal werkt en als er hopelijk lagere bedragen worden berekend, alsnog mijn keuze op glashart valt, maar voorlopig niet meer.... Overigens, we hebben hier inmiddels wel een oranje kabel bij de voordeur, maar wanneer die naar binnenkomt? (Uden, wijk vijfhuizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

ik heb gemerkt dat mijn harddisk recorder (niet van KPN) geen guide plus EPG meer kan ontvangen. Weet iemand op welk kanaal dit uitgezonden wordt. Euro sport doet het dus schijnbaar niet meer.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens de guideplus website (1e hit google) is Eurosport the channel to be. En volgens mijn eigen HDD ook... die heeft gewoon nog info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Groentenboer schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:37:
Volgens de guideplus website (1e hit google) is Eurosport the channel to be. En volgens mijn eigen HDD ook... die heeft gewoon nog info.
mijn sony hdd recorder, is nog steeds de weg kwijt. heb zowel handmatig als ook de.

werk de hele installatie van glashart bij jouw wel?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb geen Glashart. Ik volg alle ontwikkelingen omdat mijn eigen ouders en mijn schoonouders interesse hebben. Ik ben uitermate tevreden met mijn Ziggo Alles-in-Een Plus. Stuk goedkoper en prima voor ons geschikt voorlopig.

[ Voor 82% gewijzigd door Hmmbob op 20-05-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

ik zou er voorlopig nog mee wachten als je het nog niet besteld hebt. Vandaag zijn ze weer 3 uur binnen geweest, resultaat nada. ze krijgen het gewoon niet op orde.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Wij zijn overgestapt van ziggo alles-in-een naar een bronsabonnement. Het intenet is super snel. Echter het tv-signaal is echter te triest voor woorden. :X :(
Wij hebben een 50 inch pioneer plasma en het lijkt nu wel analoog signaal!! Er is geen hd pakket verkrijgbaar. Ook waren er bufferproblemen, maar die zijn na een reset zo goed als weg. Maar ik zit er toch sterk aan te denken om weer terug te stappen naar Ziggo. Je denkt met glasvezel een stap vooruit te maken met de kwaliteit, maar niets is minder waar. Je krijgt dan als reden: KPN: 'Wij kiezen voor betrouwbaarheid en dat gaat iets ten koste van de kwaliteit'
Nou laat dat iets maar weg...

Kortom, heb je een tv groter dan 32 inch, neem geen abonnement van KPN en blijf gewoon bij je huidige digitale pakket. Ik vind het ook erg bezwaarlijk dat het kwaliteitsverlies niet is vermeld bij het aanbod van het pakket. Wij waren dan zeer zeker niet overgestapt en hadden dan de toekomst afgewacht tot dat het signaal wordt verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Dat is met OnsNet/OnsNetBrabant ook. Wat betreft analoge TV ga je er dik op achteruit tegenover Ziggo terwijl ze claimen dat het signaal van suprieure kwaliteit is omdat het via de glasvezel komt. Het zijn de bronnen en goedkopere apparatuur die het grootste verschil maken en groot bedrijf als Ziggo heeft nou eenmaal het geld om de beste bronnen en apparatuur te kunnen betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 26-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het slechte tv signaal is bekend, KPN is hier dan ook druk mee bezig om dit probleem op te lossen.
KPN hoopt dan ook dit probleem zo spoedig mogelijk te hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:40:
Dat is met OnsNet/OnsNetBrabant ook. Wat betreft analoge TV ga je er dik op achteruit tegenover Ziggo terwijl ze claimen dat het signaal van suprieure kwaliteit is omdat het via de glasvezel komt. Het zijn de bronnen en goedkopere apparatuur die het grootste verschil maken en groot bedrijf als Ziggo heeft nou eenmaal het geld om de beste bronnen en apparatuur te kunnen betalen.
en KPN is geen groot bedrijf?

bij mij ligt de kabel er nu ook al weer een tijdje. ben benieuwd wanneer ik aangesloten ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Ik heb zelf zinds kort een hd tv .
De hddvr is daar het signaal wel goed op ?
Of is dat ook betreurenswaardig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Een slecht TV signaal, slechte communicatie, misleidende marketing, problemen / gare oplossingen bij installatie, en inmiddels zoveel uitloop dat het aanbod niet meer aantrekkelijk is: over een paar weken levert Ziggo 50 / 5 Mbit voor dezelfde prijs als het brons-pakket van Glashart (zie frontpage: nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door). In Q1 2010 wordt de snelheid zelfs nog verder verhoogd.

Ik zie er voorlopig nog maar even van af, zolang ze niet met een beter aanbod komen en de kinderziektes niet verholpen zijn. Over Ziggo valt momenteel weinig te klagen (mits je de helpdesk niet nodig hebt).

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

joepke02 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:37:
Ik heb zelf zinds kort een hd tv .
De hddvr is daar het signaal wel goed op ?
Of is dat ook betreurenswaardig ?
als het inkomende signaal al niks is, zal het met die dvr niet beter op worden. ze hebben discovery nu in HD test, dat ziet er wel beter uit. De rest is om te huilen.

met de recente en nog aangekondigde snelheidsverhogingen van ziggo. weet ik niet of deze overstap wel zo goed was.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Laatst online: 17-06 22:14
Uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen met die glasvezel natuurlijk maar dat zou nog wel eens even kunnen gaan duren denk ik.
Ik heb een paar weken geleden toch maar mijn inschrijving bij KPN voor glasvezel geannuleerd. Ik heb er niet veel vertrouwen meer in. Ik heb al 10 maanden een full-hd tv binnen staan met analoge aansluiting want we zouden vorig jaar september in Veghel al glasvezel hebben. Juist, niet dus.
Even mijn Z3 omgezet naar alles in 1 bij ziggo en in 4 werkdagen had ik mijn decoder binnen. Supergaaf beeld. Morgen nog even een snelheidsverhoging, klaarrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepke02
Ik wacht nog even af ziggo heeft mij nog geen docsis 3 modem geleverd :( en ik kom niet voorbij de 19 mbit :(
De laatste tijd zijn mijn nieuwsgroepen minder stabiel wat er op wijst dat mijn stukje netwerk het drukker heeft. Ik vrees dat ziggo met de snelheidsverhoging dus meer problemen gaat geven.
Daar staat tegenover dat het beeld dus erg brak is.
Nu kijk ik via scart naar relatief goed beeld ,maar dit word dus beperkt op 640.
Straks heb ik anders dus brak beeld behalve op discovery.

Ik wou dat ziggo opschoot met snel internet.
Als ziggo daadwerkelijk de snelheid kan leveren koop ik dus een gigabit router ipv een nieuwe switch :D
roelbb schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:55:
[...]

als het inkomende signaal al niks is, zal het met die dvr niet beter op worden. ze hebben discovery nu in HD test, dat ziet er wel beter uit. De rest is om te huilen.

met de recente en nog aangekondigde snelheidsverhogingen van ziggo. weet ik niet of deze overstap wel zo goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 14:52
Ik vraag mij af wat de aanvraag voor het aansluiten van de kabel voor nut had. Want volgens mij sluiten ze elke woning gewoon blind aan ongeacht of je het aangevraagd hebt of niet. Bij ons in het gebouw zijn nu alle kabels getrokken, alleen het laatste stukje naar de meterkast moet nog. Alleen ze sluiten iedereen aan, terwijl meer dan de helft van de bewoners niets!! aangevraagd heeft.

Vind ik niet erg, want over een jaar als de prijzenoorlog uitbreekt (naar verwachting) aangezien KPN dan niet meer de enige provider is wil ik wel overgaan. Nu is het gewoon veelst te duur voor wat je ervoor krijgt, waarom kan het bijv. in Eindhoven veel goedkoper?

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onder het mom van "niet geschoten is altijd mis" krijgt elk huis de kans om kostenloos aangesloten te worden.
Dat is voor Glashart natuurlijk een extra investering maar het voordeel wordt zo wel dat een nieuwe klant enkel ja hoeft te zeggen zonder dat er aan beide zijden extra inspanningen en kosten gemaakt moeten worden.

V.w.b. de vergelijking tussen Glashart en andere Glasvezel aanbieders. Dit is al vaker aan de orde geweest en je moet eerst goed naar de totaal_pakketten kijken om een goede vergelijking te kunnen maken en je niet blindstaren op bijvoorbeeld alleen de internet_verbinding.

Voor alle duidelijkheid, ik blijf nu voorlopig bij Ziggo, zeker nu ik weet hoe de aangeboden beeldkwaliteit van Glashart op dit moment is. Gezien de nieuwe internetsnelheid per 1 juli en de aangekondige verhoging later dit jaar naar 80Mbit met een uitloop tot boven de 100Mbit volgend jaar heb ik geen enkele reden om het abonnement met Glashart actief te laten maken. De andere diensten (digitale TV en telefoon) zijn bij Ziggo op dit moment al dik in orde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Vandaag aangesloten op de glasvezel. Na enige kleine tegenvallers (geen signaal op de kabel en de twee pluggen in de statische aansluiting verkeerdom gemonteerd) is de boel netjes en snel aangesloten. Alles is geactiveerd en het werkt!
TV signaal is inderdaad niet van denderende kwaliteit, maar aangezien mijn oude analoge aansluiting slecht was is het in ieder geval een hele verbetering. In de wandelgangen wordt gezegd dat KPN bezig is met het verbeteren van het signaal, dus we wachten maar af.
Vandaag ook nog de Glasvezel helpdesk aan de telefoon gehad voor enkele kleine puntjes die ik gladgestreken wilde hebben en ik moet zeggen dat ik nog nooit in mijn leven zo snel, netjes en duidelijk ben geholpen als nu!
Voor een probleem waarop niet direct een antwoord kon worden gegeven word ik netjes teruggebeld, dit is dus heel wat anders dan de gemiddelde helpdesk waar je met een kluitje de wacht in wordt gestuurd. Chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Hmm ik heb op dit moment Ziggo en krijg steeds meer twijfels over glasvezel met al die verhalen over slechte TV ontvangst etc :(

weet iemand of het mogelijk is om je abbo nog te cancelen als je nog geen werkende verbinding hebt? (wel al 1e aansluiting gehad, maar lijkt alsof iedereen die nu krijgt, gratis)

morgen maar eens uitzoeken als niemand het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij hangt er ook een mooi kastje in de meterkast. Helaas verzegeld, dus geen mogelijkheid om te kijken of er signaal op staat. Ik vind 65 euro nog te veel geld. Ik hou het nog even bij m'n 3Mbit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Wij hebben nu besloten om ook onze Glashart-bestelling maar op te zeggen. Hier ligt sinds half maart al een oranje kabel uit de grond welke destijds om een of andere domme reden niet direct kon worden doorgetrokken naar binnen (zie een van mijn eerdere posts), en sindsdien niks meer vernomen van Glashart/KPN.

Nu dat onze ziggo-Z3 bijna net zo snel is als het Brons-abonnement (en straks zelfs sneller), en wél nu te gebruiken is en de beloofde goederen levert voor een lagere prijs, houden we het voor gezien.

Ziggo AIE levert ons dezelfde diensten voor 2/3e van de prijs, en veel sneller internet.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchminator op 12-07-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
bij glashart kun je ook pakketen kiezen bij TRINED die gaan nu tot 100 mbit down / 10 mbit up
daar kun je je pakketen tevens ook samenstellen, alleen vind ik die 32.50 vastrecht weer beetje te of is dat normaal ?

http://www.trined.nl/index.php?page=pglas_overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
die zijn inderdaad wel heel erg duur, en ben je nog steeds afhankelijk van Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Natuurlijk ben je afhankelijk van Glashart het glasvezelnetwerk is van hun immers. Ja, toch redelijk aan de dure kant... Als upload nou even snel was de download... Hadden ze nog een mooi pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ik dacht dat pas na 1 jaar andere partijen op het glasnet mochten concurreren? Wel achterlijke prijzen trouwens.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste