Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47
Natuurlijk ben je afhankelijk van Glashart het glasvezelnetwerk is van hun immers. Ja, toch redelijk aan de dure kant... Als upload nou even snel was de download... Hadden ze nog een mooi pluspunt.
Dat probleem dat de up- en download niet gelijk zijn, is een probleem van de dienstenleverancier KPN. Zij bieden geen particuliere abonnementen aan met synchrone snelheden. Glashart zelf doet dat bijvoorbeeld wel in plaatsen als Holten, Rijssen, Veenendaal etc.
Kwestie van wachten tot er meerdere dienstenleveranciers naast KPN gaan komen in Uden/Veghel. En geloof me die gaan zeker komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
Die eerste leverancier langs Glashart komt er al heel snel voor Glashart Uden/Veghel:
SON EN BREUGEL - Provider TriNed krijgt vanaf medio september ook toegang tot Glashart glasvezel in Son en Breugel, Schijndel, Veghel en Uden. TriNed heeft al toegang tot de glasvezel in Sint-Oedenrode.

Bij TriNed kan een pakket worden samengesteld bestaande uit internet, televisie, radio en telefonie. Er zijn geen verplichte vaste paketten. Het goedkoopste abonnement kost €42,- en heeft een downloadsnelheid van 20 MB per seconde. Ook digitale televisie en telefonie zijn beschikbaar. De paketten zijn zo samengesteld dat ook voor een televisie en/of telefoniepakket zonder internetverbinding gekozen kan worden. Het basis digitale televisiepakket heeft een zenderaanbod van ruim 50 zenders, tevens wordt dit pakket geleverd met een grats digitale ontvanger met 160 Gb harddisk recorder. De provider TriNed is een dochter van de Trido IT-Groep, gevestigd in Sint-Oedenrode op bedrijventerrein De Kampen.
bron: http://uden.kliknieuws.nl...provider-glasvezel-in-son

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik hoop dat de kwaliteit van de digitale TV dan wat beter wordt. Ik heb het pas bij een ander in werking gezien, maar was er niet heel enthousiast over in vergelijking met Ziggo. Leek een lagere bitrate te zijn ofzo? Wat blokkeriger allemaal...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Groentenboer schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:41:
Ik hoop dat de kwaliteit van de digitale TV dan wat beter wordt. Ik heb het pas bij een ander in werking gezien, maar was er niet heel enthousiast over in vergelijking met Ziggo. Leek een lagere bitrate te zijn ofzo? Wat blokkeriger allemaal...
Misschien bied KPN op dit moment zijn Digitenne "kwaliteit" aan via glasvezel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

roelbb

knorretje

vraagje: welke internet snelheden hebben jullie in uden/veghel. ik meet niet meer als 8 mbit. vanaf de edutel server. beetje weinig lijkt me als je 50mbit betaald

nu is die 50 mbit de maximale snelheid in theorie, maar 8 mbit is nog niet eens 20% zou erg te vreden zijn geweest met 30 a 40 mbit.

[ Voor 25% gewijzigd door roelbb op 29-07-2009 16:17 . Reden: typo ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelbb schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:56:
vraagje: welke internet snelheden hebben jullie in uden/veghel. ik meet niet meer als 8 mbit. vanaf de edutel server. beetje weinig lijkt me als je 50mbit betaald

nu is die 50 mbit de maximale snelheid in theorie, maar 8 mbit is nog niet eens 20% zou erg te vreden zijn geweest met 30 a 40 mbit.
Via http://www.speedtest.net, server Amsterdam, haal ik in Uden down 44.10 Mb/s en up (maximaal) 5.09 Mb/s. Dit is via draad. Draadloos via de KPN router ongeveer de helft. De router hangt aan de muur achter de tv en daar staat nogal wat apparatuur en zo. Mijn eigen router staat 7 meter verder bij mijn PC. Als ik met de laptop draadloos inlog op mijn eigen router, haal ik echter wel de volledige snelheid. Dus de KPN router geeft het wel goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kwaliteit van HD tv van KPN zo slecht? Begin september worden we ook aangesloten (Brons pakket, omgeving Uden). Ik heb thuis een mooie Sony Bravia van 46 inch staan en wil niet graag HD televisie in crappy kwaliteit ontvangen... :S Misschien is niet alles zo slecht als men beweert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:03:
Is de kwaliteit van HD tv van KPN zo slecht? Begin september worden we ook aangesloten (Brons pakket, omgeving Uden). Ik heb thuis een mooie Sony Bravia van 46 inch staan en wil niet graag HD televisie in crappy kwaliteit ontvangen... :S Misschien is niet alles zo slecht als men beweert...
Dat heb ik niet gezien, ik heb alleen de SD versie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:03:
Volgens mij is er nog helemaal geen HD tv beschikbaar via het Glashart netwerk, enkel SD materiaal en dit laatste is dus (nog) niet zo geweldig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is idd op het moment nog geen HD tv beschikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.
Dit verklaart veel, zo niet alles. Op verschillende fora heb ik kunnen lezen dat de kwaliteit van HD materiaal van KPN afschuwelijk schijnt te zijn.... Als het enkel om SD tv gaat en de HD versie later alsnog gelanceerd zal worden, dan kan ik ermee leven...
Thx tweakers :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
Eindelijk ze hebben bij ons de boel ook aangesloten. Nu nog een wachten totdat o.a. Trined dingen gaat aanbieden en dan stap ik ook over. Maar als ik dit hier zo lees wacht ik dat ook nog eventjes af, want als KPN zijn tv signaal niet goed kan doorgeven, kan Trined dit dan wel?

Is trouwens wel een hele operatie in Uden zeg, en erg lekker loopt het ook niet want ze zijn in totaal 3 keer langs geweest. Eerst kabel naar de voordeur trekken, daarna kabels doorgetrokken in ons appartementen complex en daarna naar de meterkast. Bij mijn schoonouders ook in 3 etapes. Eerst naar de voordeur, toen kabel er pas doorheen geschoten en daarna pas aansluiting in meterkast gemaakt. Waarom ze de eerste 2 stappen niet in 1 keer gedaan hebben snap ik niet. Volgens mij kost de operatie Uden Glashart iets meer geld dan van tevoren begroot, want soepel gaat het niet.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad... het gaat hier in Uden niet erg soepel met het aansluiten van KPN klanten aan het glasvezelnetwerk... maar goed... uiteindelijk zal het wel goed komen.

Waar ik me zorgen over maakte (en nog steeds over maak) zijn de HD kanalen die je op het moment bij KPN kunt ontvangen.

Dit is een reactie op mijn vraag die ik van KPN heb gekregen:

"Op 4 augustus 2009 hebt u een e-mail gestuurd met hierin de vraag of er al in HD-kwaliteit wordt uitgezonden.

In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat er een aantal zenders in HD-kwaliteit worden uitgezonden, dit zijn Nederland 1, 2 en 3 en Discovery Channel.

Het aantal zenders zal in de toekomst steeds verder worden uitgebreid. Het is ook afhankelijk van de omroepen, zolang zij het zenderaanbod niet in HD-kwaliteit aanbieden kunnen wij deze ook niet uitzenden.

Ik wil u hierbij wel vermelden dat onze harddiskrecorder, die bij het pakket geleverd wordt, al geheel klaar is om alles in HD-kwaliteit uit te zenden."

Dit vind ik dus heel erg jammer dat je maar 4 kanalen in HD kwaliteit kunt ontvangen terwijl KPN adverteert dat je meer dan 50 kanalen in HD kunt bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie nog maar één aanbieder bij Uden/veghel voor diverse diensten via het Glashart netwerk en dit is KPN.
De 2e aanbieder is verdwenen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potterkop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 09:55
Ook ik ben geruime tijd aangesloten op glasvezel (Glashart) met het Zilverpakket van KPN. De digitale hd recorder / ontvanger van motorola is van erbarmelijke kwaliteit. De interface is ontzettend traag en het uiterlijk van de ontvanger is lelijk (persoonlijk).

Het Experia modem welke geleverd wordt heeft problemen met UPnP. Ook heeft dit modem regelmatig verbindingsproblemen zonder aanwijsbare oorzaak. De webbrowser kan geen enkele webpagina meer bereiken (DNS ?) terwijl bestaande connecties zoals mail en MSN nog wel verbinding hebben. Het zou kunnen liggen aan het feit dat het modem gedwongen gebruik maakt van "Interceptie webbrowsing: Automatisch".

Deze optie heeft in het verleden al veel problemen veroorzaakt.

De TV signalen die worden aangeboden door KPN zijn van erbarmelijke kwaliteit, en is zelfs na een software update verergerd m.b.t. het aangeboden signaal. (sommige oudere breedbeeld TV's kunnen niet overweg met de 4:3 signaal waardoor het beeld niet uitrekt)

Naast de digitale kanalen levert KPN ook de basis TV kanalen via een analoog signaal , althans tot 1 Januari 2010. Na dit tijdstip stopt de levering van analoge signalen en ben je aangewezen op Digitenne om de andere TV toestellen aan te sluiten naast de interactieve ontvanger. Dit laatste kan ik niet geheel bevestigen maar dat vermoed ik omdat men spreek over een "draadloze additionele ontvanger" in de brief welke ik vandaag 05 Augustus 2009 heb mogen ontvangen. De tweede ontvanger wordt gratis verstrekt (zelfs automatisch toegezonden) maar de andere toestellen kunnen na een jaar tegen meerprijs worden gehuurd. Wel wordt er in de brief gewezen op de mogelijkheid niet gebruik te willen maken van dit aanbod en zelfs de mogelijkheid geboden het volledige contract te kunnen opzeggen. Dit laatste is natuurlijk vreemd omdat KPN dan feitelijk afwijkt van de eerdere afspraken. Opzeggen van het totale pakket kan tot 10 September 2009!!!!

Al met al voor mij de reden hier op in te gaan :-)

[ Voor 6% gewijzigd door potterkop op 05-08-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... dat klinkt heel negatief...

Ik denk dat ik eerst even zelf de "kwaliteit" van KPN zal moeten ervaren om dit soort conclusies te trekken.
Persoonlijk geloofde ik altijd in KPN en de door hen geleverde diensten... ik zal het moeten zien...

EDIT: By the way, om welke HD ontvanger van Motorola gaat het in dit geval? Weet iemand welk model het is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is bij jullie analoge TV? Hebben jullie ook dof, onscherp blurry beeld met kleuruitzakkingen/uitwazingen zoals wij dat bij OnsNet/OnsBrabantNet hebben?

Ik heb een tijd terug wat vergelijkingen gemaakt tussen het signaal van Ziggo en Hertzinger (die het TV signaal levert op het glasvezelnetwerk van OnsNet/OnsBrabantNet).

Ik ben benieuwd of jullie met KPN dezelfde trekjes in het beeld hebben als wij. Want door deze trekjes wordt het beeld dus zo slecht, onscherp, waterig, blurry en flets.

Hier zijn een paar vergelijkingen tussen Hertzinger en Ziggo, wellicht dat iemand die analoge TV van Glashart heeft dit beeldtype herkent. De eerste screens zijn van het Hertzinger signaal, de tweede van Ziggo:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hx59wh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20qfhg7.jpg
Let bij deze vooral op de rode balk. Die balk is niet strak rood, maar boven ontbreekt het rood en onder komt het weer uit als een waas. Dit lijkt wel een soort schaduw effect. Ook de letters in de balk hebben dit effect.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2e493k9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/28hloia.jpg
Ook hier weer in de oranje balk. Totaal 'bloated' en niet strak. Het oranje waast weer ontzettend uit. Ook zie je bij de bovenste rand van dat video scherm dat de blauwe rand meer in het paars doorloopt dan dat dat bij Ziggo is.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/6quuc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/208cfuq.jpg
Hier ook weer exact hetzelfde beeld. Ook daar weer duidelijk die schaduw waas te zien in de knal rode letters.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i6l647.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33b262v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2rdeyra.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2ziat5x.jpg
Hier nog 2 vergelijkingen van RTL 8. Let op de hoeveelheid ruis die in het beeld bij Hertzinger zit en dat schaduw effect wat het beeld zo uitgezakt en dof maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een KPN Experia Box, Thomson TG787v SIP modem (volgens de routerpagina). Dit modem werkt bij mij probleemloos sinds de installatie bijna 2 maanden geleden. Ik heb alle instellingen kunnen maken die ik wilde. Wel heb ik er nog altijd mijn eigen router aan hangen, want daarin zaten al zoveel handige instellingen die ik nu niet opnieuw hoefde te maken. (Mijn PC, GSM en Nintendo DSi staan daar onder andere in geconfigureerd.)

Op de HD recorder/TV ontvanger staat helemaal niks, maar de handleiding zegt dat het inderdaad een Motorola 1960 is.
Jammer genoeg gaat het zappen niet zo snel en lijkt in de loop van een aantal dagen zelfs nog trager te worden. Ik heb hem daarom afgelopen week een keer helemaal uitgezet (Powerknop achterzijde) en laten herstarten. Nu werkt het weer een stuk vlotter.

Het TV beeld is wel wat fletser dan ik van Ziggo gewend was en ook minder scherp. Ik heb nog een 'oude' breedbeeld tv en kan dus niet oordelen over de kwaliteit van het beeld op een LCD scherm. Wel is het zo, dat de HD kanalen op mijn huidige tv een stuk scherper zijn dan de 'gewone' Ned. 1, 2 en 3. Ik vind ze zelfs meer dan redelijk in vergelijk met de rest van de kanalen. Ik weet dat KPN eraan werkt, het is een bekend probleem. Alleen hoe lang het nog gaat duren, weet ik niet. Ik neem het maar even voor lief. Telefoon en internet werken naar verwachting en de tv kwaliteit zal nog (flink) verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:24:
Ik heb ook een KPN Experia Box, Thomson TG787v SIP modem (volgens de routerpagina). Dit modem werkt bij mij probleemloos sinds de installatie bijna 2 maanden geleden. Ik heb alle instellingen kunnen maken die ik wilde. Wel heb ik er nog altijd mijn eigen router aan hangen, want daarin zaten al zoveel handige instellingen die ik nu niet opnieuw hoefde te maken. (Mijn PC, GSM en Nintendo DSi staan daar onder andere in geconfigureerd.)

Op de HD recorder/TV ontvanger staat helemaal niks, maar de handleiding zegt dat het inderdaad een Motorola 1960 is.
Jammer genoeg gaat het zappen niet zo snel en lijkt in de loop van een aantal dagen zelfs nog trager te worden. Ik heb hem daarom afgelopen week een keer helemaal uitgezet (Powerknop achterzijde) en laten herstarten. Nu werkt het weer een stuk vlotter.

Het TV beeld is wel wat fletser dan ik van Ziggo gewend was en ook minder scherp. Ik heb nog een 'oude' breedbeeld tv en kan dus niet oordelen over de kwaliteit van het beeld op een LCD scherm. Wel is het zo, dat de HD kanalen op mijn huidige tv een stuk scherper zijn dan de 'gewone' Ned. 1, 2 en 3. Ik vind ze zelfs meer dan redelijk in vergelijk met de rest van de kanalen. Ik weet dat KPN eraan werkt, het is een bekend probleem. Alleen hoe lang het nog gaat duren, weet ik niet. Ik neem het maar even voor lief. Telefoon en internet werken naar verwachting en de tv kwaliteit zal nog (flink) verbeteren.
Super. Thx dat je je ervaring met ons wilde delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:10:
[...]

Super. Thx dat je je ervaring met ons wilde delen...
Graag gedaan. Als je nog vragen hebt en ik zou ze toevallig kunnen beantwoorden, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potterkop
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:24:

Welke instelling heb je dan gedaan in het modem, want als je een router ervoor heb staan hoef je niets te doen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potterkop schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:06:
[...]

Welke instelling heb je dan gedaan in het modem, want als je een router ervoor heb staan hoef je niets te doen toch ?
De Thomson TG787v SIP is een modem/router in een. Daar komt het signaal van KPN binnen. Een kabel loopt naar mijn Linksys privérouter, de 2de vaste kabelaansluiting is niet permanent in gebruik. Mijn eigen router deelt IP adressen uit aan de PC's in huis en aan de netwerk harde schijven en de netwerkprinter. Deze IP adressen heb ik vastgezet, omdat ik dat zelf gemakkelijker vind. Draadloos log ik meestal in op mijn eigen router, omdat ik, zoals ik eerder schreef, via mijn eigen router de volle snelheid haal en via de Thomson TG787v SIP (KPN router) minder dan de helft.

Om te beginnen heb ik de Netwerknaam (SSID) aangepast naar een leukere naam dan de standaard Thomsom123456 of andere cijfer-lettercombinatie. En natuurlijk heb ik het wachtwoord (WPA-PSK-codering) gewijzigd. Aan mijn eigen router heb ik een vast IP toegekend. Omdat ik ook wel eens gebruik maak van de 2de vaste aansluiting op de KPN router of van de draadloze verbinding hiermee, heb ik poorten opengezet voor bijvoorbeeld uTorrent en mIRC en die via macadres gekoppeld aan bepaalde PC's en laptop. Om alle macadressen makkelijker te herkennen heb ik er namen aan gegeven, dus van privérouter, laptop, GSM's en alles wat nog meer mee mag doen. Dat hoeft natuurlijk allemaal niet, maar ik vind dat zelf overzichtelijker. Over dit soort instellingen heb ik het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, als KPN niet meer een analoog signaal gaat leveren zijn ze mijn inziens hun unique selling point wel zo beetje kwijt. Bijna een jaar verder en je hebt alleen kastje in de meterkast en wordt je straks op extra kosten gejaagd omdat ze het analoge tv signaal laten vallen. Stelletje boeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potterkop
alienfruit schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:37:
Hmm, als KPN niet meer een analoog signaal gaat leveren zijn ze mijn inziens hun unique selling point wel zo beetje kwijt. Bijna een jaar verder en je hebt alleen kastje in de meterkast en wordt je straks op extra kosten gejaagd omdat ze het analoge tv signaal laten vallen. Stelletje boeven.
Precies eindelijk iemand die de topic waar het om gaat eruit filtert ! Dat is inderdaad dubieus vooral omdat men een draadloze oplossing aanbiedt ? Voor zover ik kan nagaan is het niet mogelijk om met de bestaande ITV ontvanger ofwel een tweede TV aan te sluiten dan wel op die ene private lan kabel voor het TV signaal een tweede ontvanger aan te sluiten (draadloos). Dus volgens mij duwen ze stiekem Digitenne daarvoor in de plaats !

Ik geloof dat daar niemand op zit te wachten !

dan nog een reactie m.b.t. Terima-kasih met twee routers in het netwerk. Vindt je het niet opmerkelijk dat het modem een software versie heeft die niet standaard op de experiabox wordt verstrekt maar door KPN?

Daardoor kan je de range die de DHCP server uitdeelt niet wijzigen. Is dat niet de reden waarom jij een tweede router inzet ?

Wat snelheid betreft is het draadloos ongeveer de helft , wat het ook zou moeten zijn 54Mbps toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Betreffende het verdwijnen van de analoge signalen, kan ik nog het volgende toevoegen.

Ik sprak afgelopen week een monteur van Smart-fix. Deze wist mij te vertellen dat de tweede ontvanger (STB) dezelfde is als de eerste (motorola vip etc) Het draadloze moet je zien als twee devolo's die je bij je modem hangt en de andere bij de STB. zo werkt het dan ook voor een derde of vierde STB. (maar daar betaal je dan wel 5 euro per maand voor).

hopelijk klaart dat de mist een beetje op.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Die draadloze tv-audio dingen werken voor geen meter. De dingen die ze bijv. bij de BCC verkopen.Werkt nog belabberder dan Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

roelbb schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:26:
Betreffende het verdwijnen van de analoge signalen, kan ik nog het volgende toevoegen.

Ik sprak afgelopen week een monteur van Smart-fix. Deze wist mij te vertellen dat de tweede ontvanger (STB) dezelfde is als de eerste (motorola vip etc) Het draadloze moet je zien als twee devolo's die je bij je modem hangt en de andere bij de STB. zo werkt het dan ook voor een derde of vierde STB. (maar daar betaal je dan wel 5 euro per maand voor).

hopelijk klaart dat de mist een beetje op.
Welke Devolo's zijn dat eigenlijk want ik kan er weinig (geen dus) specificaties van vinden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

hardware-lover schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:41:
[...]

Welke Devolo's zijn dat eigenlijk want ik kan er weinig (geen dus) specificaties van vinden?
als ik goed geïnformeerd ben zouden het devolo's op deze site zijn. Je zou er dan ook een 3com 5 poorts 10/100 switch bij krijgen omdat je maar 1 ITV poort op je EB hebt.

Alles onder voorbehoud. Ik ga puur af op wat de monteur afgelopen woensdag tegen mij zei. Bovenstaande apparatuur is trouwens hun standaard apparatuur als ze meerdere pc's aanmoeten sluiten en niet via wavelan en kabels kunnen werken.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En wil dit nu dan betekenen dat de audio/video data via het netwerk wordt doorgegeven met bovenvermelde oplossing. M.a.w., internet-TV? Zo ja, hoe zit het dan met de beeldkwaliteit? Is HD kwaliteit met deze oplossing echt mogelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

je moet de devolo's als bridge zien. het is dadelijk een separaat itv netwerkje. De woning waar ik van de week was voor glasvezel installatie, hebben ze 6 devolo's achter gelaten. daarvan heb ik twee nodig om internet vanaf de EB naar de computer aan de andere kant van het huis te brengen. Daarnaast met 3 devolo's een netwerkje gemaakt om de twee motorola STB's aan te sluiten op de itv poort van de EB.

De beeldkwaliteit is gewoon goed. Met het tooltje vanaf de devolo site zag ik dat de devolo's connecten op z'n 140 tot 180 Mbps wat dus ruim genoeg is voor de streams.

Overigens hoef je bij KPN niet voor ondersteuning aan te komen als je de devolo's (die standaard als paar geleverd worden) in een netwerkje omzet bestaande uit 3 of meer devolo's. De software wordt er dan ook niet bijgeleverd.

[ Voor 0% gewijzigd door roelbb op 09-08-2009 19:26 . Reden: typo ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op andere sites gehoord dat KPN stopt met het analoge tv signaal in 2010.
En dat men een extra digitale ontvanger bij krijgt.
Er zijn veel mensen zoals ik die alleen maar een coax kabel naar diverse kamers hebben lopen.
Ik heb een half jaar geleden nog een DVD recorder gekocht die werkt alleen maar met het analoge signaal
En met de werving van klanten heeft men gezegd dat al alles blijft werken ook het analoge tv signaal.
Ik begrijp KPN niet.
Nu moet toch nog mijn oude kabelaansluiting blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fibertester: sinds waneer levert KPN een analoog tv signaal?
Zowel Digitenne als Mine/I-TV zijn digitaal, of mis ik iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Volgens mij wordt in het modem / de vaste aansluiting het digitale signaal weer naar analoog omgezet. Dat zal sowieso moeten, want Glashart levert toch echt alles aan over twee glasvezeltjes, dus per definitie digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt dat er 2 glasvezels binnenkomen.
Maar op de huidige ftu (glasvezelaansuitpunt) zit een F conector daarvoor word het digitale signaal omgezet naar analoog zodat je de bestaande tv aansluitingen ook nog kunt gebruiken.
Zie ook de informatie folders die vorig jaar zijn uitgegeven en uitleg op de informatie avonden.
En volgend jaar of mischien nu al degene die bij KPN worden aangesloten krijgen geen analoog signaal meer.
doorvoor inplaats een extra digitale ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:43:
Ja dat klopt dat er 2 glasvezels binnenkomen.
Maar op de huidige ftu (glasvezelaansuitpunt) zit een F conector daarvoor word het digitale signaal omgezet naar analoog zodat je de bestaande tv aansluitingen ook nog kunt gebruiken.
Zie ook de informatie folders die vorig jaar zijn uitgegeven en uitleg op de informatie avonden.
En volgend jaar of mischien nu al degene die bij KPN worden aangesloten krijgen geen analoog signaal meer.
doorvoor inplaats een extra digitale ontvanger
Een vreemde zet van KPN om het analoge signaal niet meer te geven, dat was een sterk onderdeel uit het pakket. Nu moet je zelfs je tv aan hebben om radiosignalen te kunnen kiezen en voor iedere signaalgebruiker heb je een ontvanger nodig. Eigenlijk is ontvanger een verkeerde benaming want het apparaat communiceert met de server en die geeft dan de gevraagde zender door, dus je luister- en kijkgedrag kan daarmee exact vastgelegd worden (vaarwel privacy). Door de actie van KPN heb ik me iets verder verdiept in de installatie en de digitale voors en tegens gewogen. Mijn conclusie is dat glasvezel en digitale communicatie een geweldig iets is, maar door de technieken die het mogelijk maken je te monitoren word je steeds meer een proefdier. Hopelijk houden nog vele mensen samen met mij het analoge signaal in ere en besluit het machtige KPN het signaal door te blijven sturen.

Het zal wel duidelijk zijn dat ik mijn overeenkomst heb beëindigd met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ok- ik krijg nu een "supersnelle glasvezelverbinding" (bronspakket) van 30MB terwijl Ziggo voor hetzelfde geld een alles-in-1 (50MB) verbinding levert...

...en wordt dan ook nog eens opgezadeld met het kwijtraken van het analoge signaal...

...en de kosten van de devolo's of bekabeling bij mij in huis ? Eigen rekening ...?

...en dan ook nog 5 euro p/m vragen voor een derde TV... ?

Hmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en zat er dus ook aan te denken om de aansluiting maar finaal te maken...helaas is hetgeen wat ik hier gelezen heb des te meer reden om toch maar richting ziggo oid te gaan...

Zoals hierboven ook al gezegd; een compleet ziggo pakket voor 65 euri of brons met weinig zenders, analoog eruit gesloopt en nog wat idiote dingen. Tenzij ik nu nog er van overtuigd kan worden dat kpn/glashart uden/veghel nog enigsinds recht van bestaan heeft op dit moment ben ik er al uit met de keus. Toch spijtig dat er niet meteen meerdere aanbieders op de lijn mochten zodat de KPN het glasvezel initiatief hier in uden/veghel niet had kunnen slopen. Zijn ze nou toch hard mee op weg lijkt mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 23:30
pas is er een monteur bij ons langs geweest om (eindelijke is na 5 maanden met de kabel in de tuin te hebben gelegen) het kastje is binnen te monteren. Hij vertelde me dat kpn minimaal een jaar alleen recht heeft en daarna andere aanbieders op het netwerk moet toelaten... Ben benieuwd hoe het gaat...

BTW zijn jullie allemaal al aangesloten? Wij hebben ons juni 08 aangemeld maar kunnen nog steeds geen diensten afnemen. Nu moet de kpn monteur nog langs komen voor de installatie binnen.... |:( loopt allemaal langs elkaar heen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
Kennissen van mij in Uden hadden ook Glasvezel besteld, maar kregen vorige week ook een brief binnen dat het analoge signaal per begin 2010 stopt. Aangezien ze 5 tv's in huis hebben betekend dat dat ze minimaal 15 euro per maand meer moeten gaan betalen voor dat geintje.

Toen werdt het een simpel rekensommetje he:

Internet (30mb) + telefoon + 2 tv's = 65,-
3 extra tv's = 15, -

Of Ziggo voor 50,- alles in 1 en tijdelijk 20mb en in de toekomst richting de 50mb voor dezelfde prijs. Is de keuze makkelijk ofniet.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Hier hopelijk binnenkort glas,(St Oedenrode) ook de brief gehad over analoge TV etc ..heb dus al helemaal geen analoge TV, alleen ITV

enige wat ik in de rekensommetjes mis van de users hier zijn de vast recht kosten (analoge TV) van b.v. Ziggo van 16,25 pm ..word alles in 1 toch 50 + 16,25 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:30:
Hier hopelijk binnenkort glas,(St Oedenrode) ook de brief gehad over analoge TV etc ..heb dus al helemaal geen analoge TV, alleen ITV

enige wat ik in de rekensommetjes mis van de users hier zijn de vast recht kosten (analoge TV) van b.v. Ziggo van 16,25 pm ..word alles in 1 toch 50 + 16,25 ?
Die 16,25 komt er niet bij die zit daar al bij inbegrepen.
KPN brengt zich zelf in een moeilijk vaarwater om te stoppen met het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En waarom zouden ze niet direct voor het AIE Extra pakket van Ziggo gaan? Dat kost compleet toch ook niet meer dan €64.95?
TPbasMIE schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:14:
Kennissen van mij in Uden hadden ook Glasvezel besteld, maar kregen vorige week ook een brief binnen dat het analoge signaal per begin 2010 stopt. Aangezien ze 5 tv's in huis hebben betekend dat dat ze minimaal 15 euro per maand meer moeten gaan betalen voor dat geintje.

Toen werdt het een simpel rekensommetje he:

Internet (30mb) + telefoon + 2 tv's = 65,-
3 extra tv's = 15, -

Of Ziggo voor 50,- alles in 1 en tijdelijk 20mb en in de toekomst richting de 50mb voor dezelfde prijs. Is de keuze makkelijk ofniet.

[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 01-09-2009 12:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Na even Ziggo pakketten te hebben bekeken is het een en ander ook nog wel redelijk obscuur.

Door een proefbestelling te doen kwam ik er dus ook achter dat je de eerste twee maanden alle zenders erbij krijgt, daarna moet je dus per pakket nog extra bij gaan betalen waarvan de kosten per pakket verschillen. Als je HD tv wilt moet je een decoder en HD zender pakket van 229 euro erbij doen. Een "premium" wireless modem kost ook weer 99 euro. Voor zover ik weet heb je dus wel meer zender keus via Ziggo dan via Glashart/KPN en als je bepaalde pakketten aan schaft ben je nog steeds wel iets goedkoper uit qua totale kosten. Wanneer je de kosten van de extra gebeuren per maand zou kunne betalen ( HD tv pakket kost los geloof ik iets van 149,95 met daarbij 5 euro per maand voor de decoder/hdrecorder, als ik het goed heb gezien iig. )

Wat ik nog niet goed heb kunnen vinden is welke extra uitgaven er (naast de devolo's die je extra kan huren) nog meer bij KPN glas zitten in de vorm van decoder/whatever.

I.i.g. ben je goedkoper met Ziggo als je puur voor "normale" tv, telefonie en internet gaat dan bij KPN Glas.

[ Voor 5% gewijzigd door ScytheNL op 01-09-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Zo obscuur is het niet hoor. Ik weet niet hoe je aan die bedragen komt? Een HD-decoder kost bij Ziggo i.c.m. een Alles-in-Een pakket 99 euro. Nederland 1, 2 en 3 zijn zonder extra kosten in het standaardpakket in HD beschikbaar, voor extra HD-zenders is er eventueel het HD-pakket à 3,95 p/m. Een standaard decoder + digitale TV is gratis bij AiE (inclusief BBC, i.t.t. KPN).

Ze leveren een DOCSIS 3.0 modem met één ethernet poort. Wil je meerdere computers aansluiten dan kun je daar zelf nog een (wireless) router bij kopen (als je die niet al hebt), dit hoeft niet bij Ziggo uiteraard.

Ik betaal 64,95 p/m voor Alles-in-Een Extra (50 / 5 Mbit), zonder extra kosten. Zonde dat er geen concurrerend glasvezelaanbod beschikbaar is. Helaas moest een grote marktpartij als KPN zich er tussen wurmen (zoals ze wel vaker doen), een lokaal initiatief had m.i. meer potentie gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Zap op 01-09-2009 15:33 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voordeel van Ziggo (analoge signaal) is het radio gebeuren, dat werkt bij KPN toch wel anders.
Bij het analoge signaal van Ziggo op je tv zie je ook steeds meer zenders verdwijnen.
Het internet van Ziggo is leuk als het niet te druk is op de kabel, maar er zijn mensen die daar geen moeite mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Het klopt dat er (vooralsnog alleen enkele minder populaire) analoge zenders verdwijnen om plaats te maken voor meer digitale kanalen. De meest bekeken zenders zullen echter voorlopig nog wel analoog beschikbaar blijven, en dat geeft de kabel toch wel een aardig voordeel t.o.v. Glashart.

Invloed van het aantal gebruikers in de wijk is er op de kabel al sinds tijden niet meer (vanaf de migratie naar DOCSIS 1.1, jaren terug); dit blijft een hardnekkig misverstand. Verderop in het IP-netwerk kunnen natuurlijk wel bottlenecks ontstaan, maar dat is niet anders bij glasvezel. Ik behaal gedurende de hele dag zo'n 47-48 Mbit trouwens, dus daar is momenteel geen sprake van hier.

Wat betreft de helpdesk moet je absoluut niet bij Ziggo zijn trouwens, die is om te huilen. Maar ook daar geldt weer: mijn ervaringen bij KPN zijn niet anders geweest in het verleden. En zolang je ze niet nodig hebt (en niet te gekke dingen van ze verwacht, zodat ze binnen hun bureaucratische protocollen kunnen functioneren) heb je er niet zo'n last van.

[ Voor 28% gewijzigd door Zap op 01-09-2009 19:34 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:42

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier in Son en Breugel hebben we ook een brief gekregen van KPN dat het analoge signaal gaat verdwijnen. Ik heb het gevoel dat dit misschien teveel het glasvezelnetwerk belast en dat ze straks als iedereen is aangesloten het niet meer aankunnen.

Dat zal nu in ieder geval wel mee gaan vallen want ik heb al van veel mensen vernomen dat ze KPN Glasvezel gaan afzeggen in ieder geval. Veel mensen hebben gewoon veel tv's in huis, en als daar dan iedere maand nog eens 15euro bovenop komt ( op het al niet héél goedkope pakket ) dan is het natuurlijk snel gedaan. Dit is echt een onbegrijpelijke zet.

De kabel ligt hier al even in de tuin en naar de meterkast maar dit lijkt me een goed moment om even naar andere (kabel) aanbieders te kijken wat die in huis hebben en dan alsnog dat KPN gebeuren op te zeggen. Wat een enorme teleurstelling zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je zap (sinds tijden niet meer)
Hier even een bericht van een paar dagen geleden van Upc (25 augustus 2009) en bij Ziggo merk je het ook.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPC voert toch een netwerkbeleid in waarbij downloaders worden afgeknepen. Het kabelbedrijf beperkt alles behalve http-verkeer tussen 12:00 en 24:00 tot een derde van de snelheid.

Dit volgt op een eerdere proef waarbij downloadverkeer via peer-to-peer (p2p) en vanaf nieuwsgroepen werd afgeknepen. UPC heeft die omstreden instelling begin deze maand juist afgezworen. Nu blijkt de internetaanbieder een breder beheer van netwerkverkeer in te voeren.

De eerdere proefaanpassing van de netwerkinstellingen in Flevoland is UPC goed bevallen. Het heeft dat nu versneld doorgevoerd voor zijn gehele verzorgingsgebied. De aanbieder zelf meldt dat de maximale downloadsnelheid van de topabonnementen nu voor nieuwsgroepen flink is verhoogd. Daar staat echter afknijpen op bepaalde tijdstippen tegenover.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
maar er zijn natuurlijk wel degelijk bottlenecks, bij EuroDOCSIS zoals in NL uitgerold (op veel hogere snelheden en overboeking dan waar het ooit voor ontworpen was) is dat vooral de (downstream) interface van de CMTS (=centrale). Per CMTS heb je meerdere cables, per cable meestal twee (soms bij nieuwere CMTSsen meer) interfaces. Daar zitten dan een paar honderd modems op. Die interface kan bij ED1.x en 2.x 50Mbit/s aan op de downstream. Alle grote kabelaars in NL verkopen abo's >10Mbit/s down. Je hoeft geen wiskundige genie te zijn om te zien dat als je met meer dan een handjevol mensen tegelijk je verbinding volledig gebruikt, er wel degelijk capaciteitsgerelateerde issues gaan optreden...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

De situatie bij UPC is hier toch niet relevant? Feit is dat Ziggo (de kabelaanbieder in Uden en Veghel) geen traffic shaping toepast op P2P / usenet.

Je hebt het over DOCSIS 1.1 en 2.0, welke intussen (voor de snellere abonnementen) niet meer in gebruik zijn. Maar ook daarmee was er al geen sprake meer van het 'gedeeld medium effect' op het kabelnetwerk zelf, zoals vroeger bij COM21 (door toewijzing van timeslots). EuroDOCSIS 3.0 is nieuw, en de nieuwe kabelmodems en CMTS'en op basis van deze standaard zijn wel degelijk ontworpen voor dergelijke snelheden; veel hogere zelfs. Een van de nieuwe features van de 3.0 specificatie is channel bonding (tot 8, of later zelfs meer kanalen), waarbij tot 55.62 Mbit per kanaal getransporteerd kan worden (bij 256-QAM, downstream). Voorlopig dus meer dan voldoende om met glasvezel te concurreren. En overboeking is er op iedere consumentenverbinding, óók bij KPN en andere glasvezelaanbieders.

Los van alle theorie: in de praktijk behaal ik, zoals eerder gezegd, vooralsnog gedurende de hele dag zo'n 46-48 Mbit down, en dat is waar het om gaat toch? Niet om Ziggo de hemel in te willen prijzen, want ik heb veel gedoe met ze gehad (administratief, niet technisch), feit is dat ze op dit moment een beter aanbod hebben dan KPN/Glashart.

[ Voor 9% gewijzigd door Zap op 02-09-2009 15:52 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je echt mazzel als je die snelheden haalt, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen dan ook het geval is.
Een feit is dat de snelheden bij glasvezel gewoon beter gegarandeert zijn, en dat je minder last van de buurt heb.
Maar ja waar hebben we het over, als mensen blij met kabelinternet zijn is dat toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heeft weinig met mazzel te maken denk ik. In Veghel ligt een redelijk modern kabel_netwerk waar Ziggo zijn diensten op verleent. Ik haal met Ziggo AIE-extra ook met gemak de hierboven vermelde snelheden. Er zit vrijwel geen fluctuatie in die snelheden. Ik ben in ieder geval content dat ik uiteindelijk niet met KPN glasvezel doorgegaan ben, zeker nu ik weet dat het analoge TV aanbod bij hen ook nog eens gaat verdwijnen.

Testing, one, two ...

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Mijn ouders wonen in een van de dorpen in de gemeente Veghel waar glasvezel (nog) niet gelegd is. Alleen als er in Veghel een bepaald percentage mensen zich aanmeldt voor glasvezel, komt het in hun dorp ook. Nou vinden ze dat niet echt betreurenswaardig. Het kabelnetwerk in hun dorp is redelijk modern (jaartje of tien oud pas) en de verbinding, zowel TV als internet, is superstabiel. Ze halen constant maximale snelheid uit hun AIE Plus (ook al bij het oude @Home internet, toen er nog geen keuzepakketten waren), TV-signaal is scherp. Er is geen enkele reden om over te stappen op glasvezel, zeker niet nu KPN/GlasHart ook nog eens het analoge pakket gaat schrappen. De prijs/kwaliteit-verhouding van KPN/GlasHart is gewoon belabberd te noemen t.o.v. hun huidige Ziggo-abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:47
Het lijkt erop dat KPN bewust glasvezel niet zo scherp positioneert. Blijkbaar zijn er redenen voor, waarschijnlijk is het product bij KPN nog niet rijp voor massale aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN slaat met glasvezel een nieuweweg in, daarom krijg je op het moment deze snelheden aangeboden.
In de toekomst zul je ook zien dat de snelheden zullen worden aangepast naar de huidige maatstaven.
Ook KPN is zich ervan bewust dat de concurentie niet stil zit, maar op dit moment is het even niet anders.

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

In Sint-Oedenrode hebben we inmiddels ook glashart en ik zit een beetje te kijken of ik wil overstappen.

Heb nu UPC Analoog + TweakDSL (+ tweaknews newsserver) + belbudget kpn (ik bel zelf nooit) voor iets van 62,50 in de maand. Heb ook zitten kijken naar UPC (geen Ziggo hier) en die komen met hun fiberpower op +/- 45.- uit dus aanzienlijk goedkoper. Ik heb alleen een ontzettend slechte relatie ervaring uit het verleden met UPC dat ik daar over twijfel. Ten tweede zit ik dan nog steeds met een analoge kabel naar mijn 2e tv.

Wij hebben hier ook TriNed die aanbieden op Glashart naast KPN. Wat ik op zich raar vind want ik begreep telkens dat KPN 1 jaar alleenrecht had. Maar goed, bij Trined krijg je weer geen 2e decoder en het zenderpakket is ook minder voor zover ik kan zien.
http://www.trined.nl/index.php?page=pglas_overzicht

Voordeel van KPN Glas vind ik dat je 2 decoders krijgt en ik makkelijk een kabel kan trekken door mijn huis naar mijn 2e tv om daar het een en ander aan te sluiten. Zit te kijken naar het silver pakket maar kom dan uit op 80 euro. Ik vind dat eigenlijk een te groot verschil in prijs met wat ik nu heb.

Nadeel is dat er volgens mij geen newsserrver bij zit, dus dan kan ik weer 8 euro aftikken voor TweakNews wat ik nu gratis heb. Jammer dat ze geen toegang bieden tot de newsserver van Xs4all (ook kpn tenslotte).

Ik zit eigenlijk gewoon te wachten geloof ik tot KPN een prijsdaling gaat doorvoeren om het een beetje interessant te maken om over te stappen. Ik zie nu voor mezelf gewoon geen toegevoegde waarde. Waarschijnlijk omdat ik veel mijn newsserver gebruik en zelf nooit bel en dit niet aansluit bij de pakketen.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

a6amt

Nostalgie

Nog even geduld , dan kunnen we zien of er concurentie op het Glashart netwerk gaat plaats vinden.
OnsBrabantNet komt naar Son en Breugel!

Mogelijk wordt er toch nog analoge TV via glas aangeboden en laten we hopen een goed aanbod voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwacht niet teveel van de TV dienst van OBN. Deze dienst is momenteel van lage kwaliteit en heeft erg veel tekortkomingen en problemen. Zo komen hun bronnen van de satelliet (3~3,5mbit SD / 7mbit HD) en zijn er regelmatig problemen met de signaaldoorgifte (een tijd terug niks anders dan blokjes en haperingen om de minuut). Daarnaast is de omzettingsapparatuur voor analoge tv HEEL hard aan vervanging toe. Deze omzettingsapparatuur veroorzaakt een dof/wazig beeld met blurry kleuren die uitwazen en uitzakken. Zie de vergelijking hier met het Ziggo signaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Ik was van de week in de glashart winkel en toen bleek dat Sint-Oedenrode nog helemaal niet aangesloten kan worden. Pas in November begint men in de centrales en het is nu nog onbekend welke wijken als eerste aan de beurt komen. Erg merkwaardig want inmiddels heb ik toch alweer 3 maanden een glasvezel kabel in mijn huis liggen. Het lijkt er dus op dat de beruchte laatste-mijl sneller kan dan een centrale kast.
Hadden ze beter andersom kunnen doen dan had men bij oplevering meteen klanten kunnen activeren.
Maar goed dat terzijde.

Toen ik trouwens opperde in de winkel dat ik in mijn abbo. niet perse een telefoon dienst wilde, kreeg ik te horen dat je er wel voor kunt kiezen om dit niet te activeren. Dit kan je niet terug vinden op de kpn glasvezel website. Maar het scheelt dus 10,- per maand.

Ik wacht het even af tot half November en ga dan misschien voor het zilver pakket zonder de telefonie.
Binnenkort een keer naar Veghel/Uden toe want begreep dat jullie Glashart winkel wel al een aansluiting heeft ter demonstratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC werkte niet goed, tele2 is kwaliteit niet geweldig...

Nu wil ik van 30 euro en slechte kwaliteit tele2 naar 65 euro (excl. btw??!) pakket brons van KPN op het glasvezelnet. Is dit een goed idee wanneer het in november beschikbaar komt in Sint-Oedenrode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Ook hier (sint oedenrode) wachtend op de overstap van IPB naar glasvezel, zit ook al 3 maanden met de vezel binnen .....

@randinho
wij nemen wel brons, kan niet in je portomenee kijken, zal je zelf moeten beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die portomonnee voldoet wel aan die norm.. Waren deze prijzen ex of inclusief btw.. Verbruikskosten telefoon zijn laag dus van mij mag die 10 euro er ook wel af..

Ik zal eens een bezoek gaan brengen aan de Streepenstraat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

die 65 euro is incl btw

telefoon gesprekken naar vaste nummers (geen 09xx) is daarbij afgekocht.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt het TV gebeuren eigenlijk? Heb je voor elke TV een aparte decoder nodig of heb je op een centraal punt coax aansluiting waar je alle TV's op kun aansluiten? En het internet modem? Draadloos of niet?

OP de KPN site is er verdomde weinig informatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

elke tv heeft een apart iptv kastje nodig (motorola) je krijgt de eerste twee gratis (bruikleen) de volgende twee kun je huren na een jaar voor 5 euro/stuk/maand. Het geheel werkt middels ethernet. (kabel trekken of devolo's inpluggen) zie hier:

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]

[ Voor 8% gewijzigd door roelbb op 07-10-2009 16:13 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

roelbb schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:13:
elke tv heeft een apart iptv kastje nodig (motorola) je krijgt de eerste twee gratis (bruikleen) de volgende twee kun je huren na een jaar voor 5 euro/stuk/maand. Het geheel werkt middels ethernet. (kabel trekken of devolo's inpluggen) zie hier:

KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]
Niet echt bemoedigend die posts. "Als u al aangesloten bent op Glashart dan kan uw bestelling in het 1e kwartaal 2010 worden voltooid". Ik zie dat ook nog gebeuren in Sint-Oedenrode (en Veghel/Uden?). Dat je nu bestelt en nog 6 maanden kunt wachten voor er uberhaupt iets aangesloten wordr.

Toch nog maar eens langs de Glashart winkel eind Oktober/begin November want dan zou er duidelijkheid zijn mbt de gereedheid van de centrales in Rooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor mensen (welke niet zijn aangesloten trouwens) zeggen dat ze van andere mensen (die wel aangelsoten zijn) hebben gehoord dat er op dit moment heelerg veel problemen zijn met het glashart netwerk. Zijn er mensen die zijn aangesloten die hier iets over kunnen zeggen?

Ik ben er onderhand achter dat je het TV pakket niet hoeft af te nemen en dat je die 10 euro kunt besparen. Zoals ik al zei is de KPN site niet echt duidelijk over veel dingen, om een of andere reden kun je alle pakketten (met TV) wel online bestellen maar het pakket zonder TV dan kan niet online besteld worden.

http://www.kpnglasvezel.n...is/Internet-en-bellen.htm

KPN heeft altijd goede service gehad (en daar betaal je voor) maar als het al begint met zo'n amateuristische site dan heb ik niet echt veel moed.

TriNed kan blijkbaar ook op het glashart netwerk in Uden leveren.

Bij hun ben ik dan 49 euro in de maand kwijt maar zij vragen 125 euro eenmalige aansluit kosten. Ze hebben bij mij in huis al een glasvezel kastje geplaatst, moet ik die kosten ook betalen? Heeft KPN ook van dit soort verborgen kosten trouwens?

Ik zit te denken aan KPN, zij zijn wel duurder maar ze hebben nou een actie dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Opzegtermijn is nu toch een maand dus als het niet goed is kan ik binnen een maand overstappen zonder dat ik al te veel geld hoef op te hoesten.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:03:
Ik hoor mensen (welke niet zijn aangesloten trouwens) zeggen dat ze van andere mensen (die wel aangelsoten zijn) hebben gehoord dat er op dit moment heelerg veel problemen zijn met het glashart netwerk. Zijn er mensen die zijn aangesloten die hier iets over kunnen zeggen?

Ik ben er onderhand achter dat je het TV pakket niet hoeft af te nemen en dat je die 10 euro kunt besparen. Zoals ik al zei is de KPN site niet echt duidelijk over veel dingen, om een of andere reden kun je alle pakketten (met TV) wel online bestellen maar het pakket zonder TV dan kan niet online besteld worden.

http://www.kpnglasvezel.n...is/Internet-en-bellen.htm

KPN heeft altijd goede service gehad (en daar betaal je voor) maar als het al begint met zo'n amateuristische site dan heb ik niet echt veel moed.

TriNed kan blijkbaar ook op het glashart netwerk in Uden leveren.

Bij hun ben ik dan 49 euro in de maand kwijt maar zij vragen 125 euro eenmalige aansluit kosten. Ze hebben bij mij in huis al een glasvezel kastje geplaatst, moet ik die kosten ook betalen? Heeft KPN ook van dit soort verborgen kosten trouwens?

Ik zit te denken aan KPN, zij zijn wel duurder maar ze hebben nou een actie dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Opzegtermijn is nu toch een maand dus als het niet goed is kan ik binnen een maand overstappen zonder dat ik al te veel geld hoef op te hoesten.
Bij KPN zijn er geen verborgen aansluitkosten dan behalve de devolo's (a 85 euri per set) of eventuele extra switches (a 20 euri per stuk)

opzeggen kan per maand na de eerste contract termijn van 12 maanden.(correct me if i'm wrong)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelbb schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:07:
Bij KPN zijn er geen verborgen aansluitkosten dan behalve de devolo's (a 85 euri per set) of eventuele extra switches (a 20 euri per stuk)
Devolo's? Is dat een powerline modem oid? Powerline ben ik niet echt over te spreken zeker omdat boven en onder bij mij alles in een aparte groep zit, dat wordt dan moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

je kan ook ethernet kabels trekken naar de tv's, dan heb je geen powerline nodig. Ik heb geen problemen gezien bij kennissen waar er 3 sets zijn aangesloten over meerdere groepen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Het aanbod van TriNed vind ik zelf niet zo interessant vanwege het minder uitgebreide zenderpakket.
De aansluitkosten en het feit dat je maar 1 decoder krijgt en je dan de 2e alweer kunt bijhuren.
Daarnaast scheelt het in prijs niet heel veel en ik ben enigzins terughoudend omdat ik nergens ervaring met TriNed kan vinden wat betreft kwaliteit, service, etc.

Ik wist al dat het mogelijk was om telefonie te skippen uit je pakket (scheelt 10 euro), maar uit SizzLorr zijn post begrijp ik dat het ook kan met televisie (ook 10 euro). Wel vreemd dat KPN dus ook modulair services biedt maar de website en de folder die ik ontvangen heb doet vermoeden dat het een alles-in-1-pakket is en er geen andere mogelijkheden zijn.

Voor mij zou het dan toch tv + internet worden.
Zit ik alleen nog even met het probleem dat ik mijn TweakDSL newsserver kwijt ben.

[ Voor 20% gewijzigd door JeanJeremy op 12-10-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Iemand uit Sint-Oedenrode die toevallig de laatste weken nog bij de service winkel is geweest ?
Ik ben heel benieuwd of men inmiddels al iets weet over de oplevering van de aansluitingen.
Men zou November namelijk zicht hebben op datums en welke wijken als eerste konden worden geactiveerd.

Zal er anders zelf zaterdag weer eens langsgaan

[ Voor 8% gewijzigd door JeanJeremy op 02-11-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JeanJeremy: Trined lijkt goedkoper maar als je alles bij elkaar optelt dan is dat dus niet. KPN wil idd het gevoel geven alsof je alleen 3-in-1 kan nemen maar dat is dus ook niet waar. Kijk maar op deze pagina, onderaan heb je de opties Internet&TV of Internet&Telefoon.

http://www.kpnglasvezel.n...is.htm?omn_ic=PCC_poshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In augustus 2008 is men met het project in Veghel begonnen en in maart 2009 is bij mij glas gelegd. Na maart zou KPN volgens mij aan de beurt zijn, maar: niets meer vernomen. Paar keer gebeld, sta nog netjes geregistreerd maar verder geen concrete toezeggingen. Is er uberhaupt iemand al volledig aangesloten in Veghel en die ook al echt gebruik kan maken van glasvezel ? Weet iemand eigenlijk hoe het nu staat met het project ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@JeanJeremy

Hier in Rooi (Kienehoef) van de week gebeld door KPN dat we week 48 worden aangesloten / opgeleverd, preciese afspraak monteur volgt, gisteren de email bevestiging gehad, dus er wordt nog steeds wat gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

har0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:40:
@JeanJeremy

Hier in Rooi (Kienehoef) van de week gebeld door KPN dat we week 48 worden aangesloten / opgeleverd, preciese afspraak monteur volgt, gisteren de email bevestiging gehad, dus er wordt nog steeds wat gedaan :)
Hey dat is mooi want ik woon ook in de Kienehoef.
Moet zeker zaterdag eens langs de glashart winkel dus.
Eind September/Begin Oktober wisten ze me nog te vertellen dat het onduidelijk was welke wijkkasten het eerste gereed zouden zijn. Dus mooi dat het bij jou week 48 is. Dat geeft de burger moed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Moed? Dit project is een groot drama geworden. Met zoveel praatjes en mooie beloftes begonnen, maar met zoveel onduidelijkheid en vertraging eindigt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij is het allemaal nog wat eerder begonnen, ik had mij in juni 2008 al ingeschreven bij Glashart, zo'n 18 maanden geleden dus. Het groene licht voor de daadwerkelijke aanleg is officiëel later pas gegeven. Het aanbod is ook al diverse keren aangepast en dit zal beslist nog wel eens gebeuren binnenkort aangezien OnsBrabantNet in Son en Breugel 150/150 via glas aan gaat bieden tegen een heel schappelijk tarief.

Afijn, ik kijk het eens allemaal rustig aan en zie wel wat de toekomst brengt.
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:59:
In augustus 2008 is men met het project in Veghel begonnen en in maart 2009 is bij mij glas gelegd. Na maart zou KPN volgens mij aan de beurt zijn, maar: niets meer vernomen. Paar keer gebeld, sta nog netjes geregistreerd maar verder geen concrete toezeggingen. Is er uberhaupt iemand al volledig aangesloten in Veghel en die ook al echt gebruik kan maken van glasvezel ? Weet iemand eigenlijk hoe het nu staat met het project ?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Hier zou men eerst pas december dit jjaar gaan graven, toen zomer, ondertussen al 3 maanden of zo de vezel binnen, aansluiten / opleveren eerst 2e kwartaal 2010, nu week 48 dit haar, dus gaat hier wel redelijk vlot ..

@JeanJeremy: ik heb via kpnglasvezel site een contact email verstuurd, want dat wordt mijn provider, zeker met de "vastrecht"" kosten bi Trined (van Trido etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

a6amt

Nostalgie

Voor diegene die willen weten wat het onsbrabantnet project in Son en Breugel gaat brengen moeten even hier kijken voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN wilt in Uden voor het einde van het jaar iedereen aangesloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ik heb eerst eens rustig gewacht tot ik een kabel in huis had liggen (sinds Juni nu geloof ik) en ben daarna eens naar de Glashart winkel geweest. Maar die wisten me al meteen te vertellen dat het zeker oktober/november zou worden voor de centrales in de wijk klaar waren voor oplevering.,

Dus ik wilde zo ie zo afwachten tot er iets te leveren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:19:
KPN wilt in Uden voor het einde van het jaar iedereen aangesloten hebben.
En ik denk niet dat dat gaat lukken.......

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zal dat niet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skarloc schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:56:
[...]

En ik denk niet dat dat gaat lukken.......
Ik weet niet maar een groot deel van centraal Uden is al aangesloten.

Dit zijn de gebieden welke al zijn aangesloten:
0101 CENTRUM
0102 BOGERD-VIJFHUIS
0103 MOLENEIND-GROENEWOUD
0104 FLATWIJK
0105 BITSWIJK
0106 HOEVENSEVELD
0107 SCHUTVELD
0108 BUURTSCHAP HOEVEN
0109 HOEVEN
0110 MELLE
0111 RAAM
0113 ZOGGEL
0114 VLUCHTOORD

Ze zijn nu bezig om deze gebieden aan te sluiten waarmee ze ook Uden Zuid en een groot deel van het industrie terein hebben.

0112 SPORTPARK VOLKELSEWEG
0115 LOOPKANT-LIESSENT-GOORKENS
0116 HOENDERBOS-VELMOLEN
0117 EIKENHEUVEL
0196 BUITENGEBIED UDEN OOST

De kabels liggen al in de grond, alleen ze moeten nog even bij de mensen thuis de kabels doorvoeren en een kast op de muur prikken.

Dus centraal Uden is al aangesloten. Als je Volkel en Odilliapeel meetelt dan heb je gelijk want daar is nog niks gebeurd maar waarom zou Uden niet lukken voor het einde van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies SizzLorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Nou, het aanleggen van "het kastje" in de meterkast is een ding, daarna moet KPN nog aan de slag. Ik heb begrepen dat dat nogal wat tijd kan kosten. Bij mij in Zoggel hangt het witte kastje al een tijdje in de meterkast. Of ik nu ook al diensten af kan nemen weet ik niet, ik heb me namelijk alweer afgemeld voor dit project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost gewoon tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordSpud schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:05:
Nou, het aanleggen van "het kastje" in de meterkast is een ding, daarna moet KPN nog aan de slag. Ik heb begrepen dat dat nogal wat tijd kan kosten. Bij mij in Zoggel hangt het witte kastje al een tijdje in de meterkast. Of ik nu ook al diensten af kan nemen weet ik niet, ik heb me namelijk alweer afgemeld voor dit project.
Ik woon in de Bitswijk en hier kan ik me gewoon abboneren op de diensten van KPN en volgens de helpdesk kunnen ze me zsm aansluiten. Ik wachten even af hoe het gaat uitpakken voor andere mensen.

Hier kun je een postcode check doen:
http://www.kpnglasvezel.nl/web/pakketten.htm
Mjah als je kijkt naar wat er wordt verwacht van de gemiddelde techneut dan moet het in de komende 2 maanden goed lukken tenzij ze sterk ondermand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

In de Kienehoef (Sint-Oedenrode) ligt bij mij de kabel + kastje al sinds Juni volledig afgemonteerd binnen.
Maar ik hoorde in de glashart winkel dat KPN pas in December de 1e centrales in de wijken geschikt kan maken. Daarna wordt er getest en dan zouden in Januari de 1e consumenten daadwerkelijk een actieve aansluiting kunnen krijgen.

Ook is er in Sint-Oedenrode iets grappigs gebeurd.
KPN had blijkbaar Boskant (kerkdorp) niet meegenomen in hun project, maar alleen Rooi + Nijnsel (ander kerkdorp).
Nu heeft Glashart met OnsBrabantNet een deal gemaakt voor Boskant.
Dus inwoners van Sint-Oedenrode/Nijnsel(ander kerkdorp) zijn onderdeel van Glashart/KPN project en Boskant van Glashart/OnsBrabantNet project.

Ik verwacht dan ook dat OnsBrabantNet na Son & Breugel + Boskant straks ook gewoon in Sint-Oedenrode hun diensten gaat aanbieden naast KPN en TriNet

[ Voor 4% gewijzigd door JeanJeremy op 09-11-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@JeanJeremy

10-12 11:00 komt de KPN monteur de boel aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Januari 2009 hebben ze de kabel getrokken en bij ons binnen(0413) het aansluitpunt geïnstalleerd in de meterkast.
Vorige maand kwam er een brief binnen dat vanaf 23 november de lijn gereed is om de diensten over te activeren. Omdat er echter een bepaalde systeemstoring was of een migratie zouden er even geen nieuwe afspraken worden gemaakt voor de aansluitingen door de monteur. Er is wel aangegeven dat ze hun best doen om ons nog voor einde dit jaar op glasvezel te hebben.

Heb het hoogste genomen wat ik kon krijgen momenteel 60, ben benieuwd of het echt zo snel is.
2 TV aansluitingen met de draadloze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het er maar op gewaagd en KPN gebeld om een bestelling te plaatsen.

De dame aan de lijn wist mij het volgende te melden.

1. Het netwerk is actief en er worden op dit moment mensen aangesloten.
2. Het is dermate populair dat ze druk bezig zijn om alle orders af te lopen, ze doen dit op volgorde van wanneer de order is geplaatst.
3. Mijn aansluiting zou niet voor kerst lukken, ik zou misschien zelfs tot volgend jaar januari moeten wachten.

ik weet natuurlijk niet hoeveel inzicht een persoon aan de helpdesk van KPN heeft op wat er feitelijk in het veld gebeurd maar de opmerking dat mensen in Uden al zijn aangesloten is positief. Nou is de truck om die mensen te vinden om te kijken wat de ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

er zijn hier genoeg mensen die al aangesloten zijn. en die ook ervaring hebben.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb al enkele personen geholpen met het omzetten van hun internet_aansluiting omdat deze nu een actieve Glasvezel verbinding hebben. Het enige wat ik zelf opvallend vond was de wijze waarop de TV aansluiting tot stand gebracht was. KPN heeft een nieuwe manier gevonden van klanten_binding en het behouden van. De coax-kabel werd in enkele gevallen als trekveer gebruikt voor het aanleggen van de CAT kabel waardoor een eventuele teruggang naar Ziggo TV niet direct meer tot stand gebracht kan worden. Natuurlijk kan bij een Ziggo retour de CAT-kabel ook weer als trekveer fungeren. De beeldkwaliteit van KPN TV was, zoals hier al eerder besproken, inderdaad niet echt geweldig te noemen maar voor gebruikers die van analoge TV afkomstig zijn is het waarschijnlijk een vooruitgang.

Volgens de geruchtenstroom gaat KPN ook weer analoge TV aanbieden, het kost ze op dit moment teveel klanten en KPN heeft al genoeg moeite om te concureren met de kabel_aanbieders.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2009 16:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Heb nu een paar maanden hier glasvezel binnen liggen. Ben er wel tevreden over (prijs even buiten beschouwing gelaten...)
Is er eigenlijk al iets bekend over eventuele snelheidsverhoging. Vind de huidige prijs/snelheidsverhouding nogal aan de hoge kant vergeleken met andere glasvezelaanbieders.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Skarloc schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:26:
Heb nu een paar maanden hier glasvezel binnen liggen. Ben er wel tevreden over (prijs even buiten beschouwing gelaten...)
Is er eigenlijk al iets bekend over eventuele snelheidsverhoging. Vind de huidige prijs/snelheidsverhouding nogal aan de hoge kant vergeleken met andere glasvezelaanbieders.
dat zal voorlopig wel niet. ze hebben net in de hele regio experiaboxen opgehangen die max 100 mbps kunnen routeren (en daar moet je itv stream nog vanaf) over de lan poorten en dan nog maar te zwijgen over de g standaard wifi welk bruto 58 mbps is.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover: Mjah op zich zou ik dat geen probleem vinden, die coaxiale kabel heb ik toch niet meer nodig. Zolang ze eerst netjes vragen of het mag dan mogen ze van mij, beter dan dat ik hem zelf weg moet halen. Ik zie het niet als klanten binding maar meer als een stukje service. Analoge TV gaat er toch binnenkort uit en bijna alle providers werken nu met digitale settopboxen.

@roelbb: Ik had begrepen dat je een accesspoint krijgt met N. Maar goed het access point is niks anders dan een accesspoint je kan zo een andere aansluiten op je Genexis "modem" (witte kastje aan de muur). Ik heb hier al een D-Link DIR855 en het eerste wat ik doe is die Xperiadoos eruit keilen en vervangen met mijn vertrouwde D-Link.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

@roelbb: Ik had begrepen dat je een accesspoint krijgt met N. Maar goed het access point is niks anders dan een accesspoint je kan zo een andere aansluiten op je Genexis "modem" (witte kastje aan de muur). Ik heb hier al een D-Link DIR855 en het eerste wat ik doe is die Xperiadoos eruit keilen en vervangen met mijn vertrouwde D-Link.
dan gaat je iptv niet meer werken. (zie de discussie in kpn iptv deel 3). Dit i.v.m. verschillende vpi/vci waardes voor het vlan waar ip tv op aangesloten zit. Helaas zul je je experia box moeten gebruiken. Het wlan uitschakelen kan natuurlijk wel. Ik heb ik ook een dir855 staan voor het wlan en mijn eigen netwerk.

[ Voor 1% gewijzigd door roelbb op 07-12-2009 12:14 . Reden: typoos ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat de order status onderhand op:
We hebben uw order ontvangen.We willen u graag in een keer goed aansluiten op het glasvezelnet in uw gemeente. Daarom kiezen we ervoor om dat stapsgewijs en zorgvuldig uit te voeren. Dit betekent dat u misschien enige tijd later van glasvezeldiensten gebruik kunt maken dan u verwacht had. We vragen u nog even om geduld. Zodra we uw order in behandeling nemen, ontvangt u van ons een officiele bevestigingsbrief met alle details van uw bestelling.

Controleer deze status regelmatig, want door het dynamische karakter van glasvezel aansluiten, kan de status van uw order veranderen.
Ik had begrepen dat ze voor glasvezel nieuwe experia dozen hadden, wel te zeggen de TG789vn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R

http://www.alcadis.nl/files/pdf/nl/datasheet_789n_10-09.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een brief gekregen dat er fouten zijn gemaakt bij de binnenaansluiting en dat er dus iemand langskomt om te kijken of het goed gedaan is anders kan er niets geactiveerd worden gaat lekker
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste