Ook ik ben geruime tijd aangesloten op glasvezel (
Glashart) met het
Zilverpakket van
KPN. De digitale hd recorder / ontvanger van
motorola is van erbarmelijke kwaliteit. De interface is
ontzettend traag en het uiterlijk van de ontvanger is lelijk (persoonlijk).
Het
Experia modem welke geleverd wordt heeft problemen met
UPnP. Ook heeft dit modem regelmatig verbindingsproblemen zonder aanwijsbare oorzaak. De webbrowser kan geen enkele webpagina meer bereiken (DNS ?) terwijl bestaande connecties zoals mail en MSN nog wel verbinding hebben. Het zou kunnen liggen aan het feit dat het modem gedwongen gebruik maakt van
"Interceptie webbrowsing: Automatisch".
Deze optie heeft in het verleden al veel problemen veroorzaakt.
De TV signalen die worden aangeboden door KPN zijn van erbarmelijke kwaliteit, en is zelfs na een software update verergerd m.b.t. het aangeboden signaal. (sommige oudere breedbeeld TV's kunnen niet overweg met de 4:3 signaal waardoor het beeld niet uitrekt)
Naast de digitale kanalen levert KPN ook de basis TV kanalen via een
analoog signaal , althans tot
1 Januari 2010. Na dit tijdstip stopt de levering van analoge signalen en ben je aangewezen op
Digitenne om de andere TV toestellen aan te sluiten naast de interactieve ontvanger. Dit laatste kan ik niet geheel bevestigen maar dat vermoed ik omdat men spreek over een "draadloze additionele ontvanger" in de brief welke ik vandaag
05 Augustus 2009 heb mogen ontvangen. De
tweede ontvanger wordt
gratis verstrekt (zelfs
automatisch toegezonden) maar de andere toestellen kunnen na een jaar tegen meerprijs worden gehuurd. Wel wordt er in de brief gewezen op de mogelijkheid niet gebruik te willen maken van dit aanbod en zelfs de mogelijkheid geboden het volledige contract te kunnen opzeggen. Dit laatste is natuurlijk vreemd omdat KPN dan feitelijk afwijkt van de eerdere afspraken.
Opzeggen van het totale pakket kan tot
10 September 2009!!!!
Al met al voor mij de reden hier op in te gaan :-)
[
Voor 6% gewijzigd door
potterkop op 05-08-2009 17:48
]