Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even tussendoor. Heb ik nu via kpn glasvezel een statisch of een dynamisch ip adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ruffzz schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:43:
Even tussendoor. Heb ik nu via kpn glasvezel een statisch of een dynamisch ip adres ?
Een dynamische IP wat statische zal blijven tenzij iemand de DHCP server reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 105188 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:26:
[...]

Een dynamische IP wat statische zal blijven tenzij iemand de DHCP server reboot.
Ik neem aan dat dit alleen mogelijk is door KPN ? Een DHCP server reboot. (ben verder niet bekend met DHCP)

[ Voor 6% gewijzigd door Ruffzz op 09-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23
Je mag best zelf zoeken

[ Voor 41% gewijzigd door Hmmbob op 09-08-2010 19:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Hey wat leuk,

Zonder voorwaarschuwing de upload omhoog :) (St Oedenrode)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/909596065.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe zijn de ervaringen met Trined eigenlijk? Bij Trined heb je de mogelijkheid om bv alleen internet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Ik heb het nu een paar maanden (Sint-Oedenrode), maar door een verhuizing ga ik het weer opzeggen. Is ook een voordeel van Tweak dat je niet vast zit aan een jaar-abbo.

Anyway, na de verhuizing ga ik het niet meer aanschaffen.
- Aansluiting was problematisch, voornamelijk door gepruts van KPN (monteur die niet kwam opdagen, daarna de verkeerde spullen bij & en de 3e afspraak alsnog moeten vertrekken zonder werkende oplevering)
- Internet is niet bijzonder snel, mijn voormalige Tweak ADSL 20Mb lijn was sneller en constanter dan de 30Mb die ik nu heb
- TV tuner is echt irritant traag met het zappen en door het menu te bewegen
- Telefoon werkt tot op de dag van vandaag niet (3x gemeld, maar er gebeurd weinig). Mijn voordeel dat het niet zo belangrijk voor me is, enigste die daar ooit op belt is mijn moeder ;)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Ik heb nu anderhalf jaar glasvezel in uden (50/5) Ik meen dat er ergens begin dit jaar is aangekondigd dat de verbindingen symetrisch gemaakt zouden worden. Zijn er meer mensen van het eerste uur waarbij dat ook niet is gebeurt.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je zeker dat het niet is gebeurd? Doe anders even je glasvezel endpoint en je accespoint opnieuw opstarten. In uden hoort iedereen geupgrade te zijn, bel anders even de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

voor de reset

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/968835009.png

na de reset:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/968886903.png

ik heb de helpdesk maar eens gemailt. hopelijk komt daar spoedig een antwoord op.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelbb schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:59:
ik heb de helpdesk maar eens gemailt. hopelijk komt daar spoedig een antwoord op.
uit ervaring weet ik dat als je van een geregistreert nummer de helpdesk belt ze je meteen kunnen helpen. Dus misschien is bellen beter.

• ricardos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05-2020
Het is mogelijk om in de Fritzbox anderbestaande nummer (alias) dan de 085 nummer te laten meezenden. .
Het nummer wel eerst laten registeren met depc software van voipcheap, voipbuster, etc.
Zo maskeer ik het met mijn bekende telefoon nummer >:) . Wel heb ik een verschil voor de registratie +31 en de ander zonder +31 of 0031 zou misschien ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Kan iemand me helpen? Ik zit al een tijdje op het internet rond te kijken, maar kan nergens een antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb Glasvezel van KPN (Uden) en zou heel graag met behulp van Voipbuster/Skype willen bellen zonder tussenkomst van mijn pc.

Is het mogelijk? Doe je dat in de instellingen van je router of moet je een speciale Voip-telefoon aanschaffen?
Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Voipbuster lijkt me niet zo m oeilijk. Als je een beetje onderzoek zou doen op dit forum, dan kom je bergen relevante topics tegen (zelfs een apart Voipbuster topic!). Daarom de vraag: Heb je zelf al een beetje gezocht?

Voor wat betreft skype: Er bestaat/bestond een handje vol apparaten met een ingebouwde skype client enerzijds en een analoge rj11 poort anderszijds. Maar die zijn dungezaaid (zou op dit moment nieteens een leverbaar voorbeeld weten). Er bestaan genoeg VOIP telefoons/converters die claimen dat je met je normale toestel kan bellen met skype, maar bij allemaal heb je een draaiende PC met de Skype software nodig :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Natuurlijk heb ik ook op dit forum rondgekeken, maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

je hebt een router / ata nodig die je aan je netwerk hangt (bv fritzbox) daar kun je je analoge/isdn telefoons op aansluiten. je kan dan in je router / ata je voipbuster gegevens invullen.

op je experiabox kan het in elk geval niet, door beperkingen van KPN.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:36:
Kan iemand me helpen? Ik zit al een tijdje op het internet rond te kijken, maar kan nergens een antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb Glasvezel van KPN (Uden) en zou heel graag met behulp van Voipbuster/Skype willen bellen zonder tussenkomst van mijn pc.

Is het mogelijk? Doe je dat in de instellingen van je router of moet je een speciale Voip-telefoon aanschaffen?
Alvast bedankt...
Dat kan, je hebt genoeg SIP kastjes welke je aan de ene zijde aan internet en de andere zijde aan een gewone telefoon hangt en dan kun je bellen. Linksys had ze en zo ook Dlink maar er zijn ook genoeg Chinese kastjes te vinden die goedkoop zijn en hun werk doen. Hiero de shop van voipbuster zelf met aangeraden hardware.

http://www.voipbuster.com/nl/hardware.html

Voor skype ligt het anders omdat het een gesloten protocol is. Je hebt dan een skype telefoon nodig, die zijn er ook een paar. Op de webshop van skype zelf kun je ze terug vinden. Philips had vroeger een Skype telefoon en zo ook Motorola maar die zijn er blijkbaar mee opgehouden.

http://shop.skype.com/intl/nl/phones/

Neem anders even een kijken in het VoIP topic ik denk dat ze je daar verder kunnen helpen gezien jou vraag niet echt ISP (of wel KPN glasvezel) specifiek is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 04-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45
eymey schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:00:
Voipbuster lijkt me niet zo m oeilijk. Als je een beetje onderzoek zou doen op dit forum, dan kom je bergen relevante topics tegen (zelfs een apart Voipbuster topic!). Daarom de vraag: Heb je zelf al een beetje gezocht?

Voor wat betreft skype: Er bestaat/bestond een handje vol apparaten met een ingebouwde skype client enerzijds en een analoge rj11 poort anderszijds. Maar die zijn dungezaaid (zou op dit moment nieteens een leverbaar voorbeeld weten). Er bestaan genoeg VOIP telefoons/converters die claimen dat je met je normale toestel kan bellen met skype, maar bij allemaal heb je een draaiende PC met de Skype software nodig :S
Voipbuster en aanverwanten worden geblocked door KPN Experiabox, vandaar de vraag lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nog nooit van gehoord.

Het enige wat problemen geeft is Voipbuster, maar dat is een actieve block aan HUN kant (want een TCP connect kan je prima doen... vervolgens geeft HUN server een HTTP denied code terug).

En ik heb hier in principe prima div. andere VOIP services gebruikt icm. een Experiabox van KPN, waaronder "Callvoip". En ook diensten zoals Qelec en zo werken prima.

De Experiabox hoeft ook helemaal geen SIP poorten op de internetverbinding te blokkeren of te bezetten, want de enige SIP communicatie die hij zelf nodig heeft gaat over een andere PPP verbinding.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:58:
[...]

uit ervaring weet ik dat als je van een geregistreert nummer de helpdesk belt ze je meteen kunnen helpen. Dus misschien is bellen beter.
weet inmiddels van iemand die eind 2009 is aangesloten dat die ook geen lijn upgrade heeft gehad. ook na rebooten van alle apparatuur. Met mijn verbinding zijn ze al weken bezig. maar er veranderd niets,ook niet na talloze telefoontjes.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Zucht, de TG789vn zuigt gewoon enorm. ik heb ALLES geprobeerd om met de xbox online te komen, maar helaas. en aangezien ik in "Party's" speel al helemaal kut.

Ik kan geen verbinding meer met vrienden maken, en een spel vinden duurt ook een eeuwigheid.. zeg maar gerust dat de xbox de container inkan. Ik zal nooit KPN afnemen..

Ook de digitenne ziet er NIET uit op een hd-tv.. vieze trillerige lijntjes en mpeg-ruis.. nee. KPN, laat dat maar links liggen.

Gelukkig binnenkort op kamers, hopen dat ze daar UPC of ziggo of iets dergelijks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nieuwe provider in aantocht voor het Glashart netwerk in Veghel?

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2010 19:27 . Reden: link verwijderd, niet meer actueel ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23
En ook in Uden:
Welkom Uden

OnsBrabantNet heet alle inwoners van gemeente Uden welkom.

Wij zijn de nieuwe glasvezelprovider in Uden.
Vanaf januari 2011 zijn wij u graag van dienst met onze internet-, televisie- en telefoniediensten.
En dat alles met de beste service.

Kijkt u gerust eens rond op onze website. Hebben wij uw interesse gewekt?

Neem dan contact met ons op.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Jammer dat ze nergens prijzen vermelden

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wel bij de paketten: http://www.onsbrabantnet.nl/pakketten
Ik kon ze gister eerst ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zie: OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)

Voor het volledige overzicht van prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat ziet er wel mooi uit als ze dezelfde prijzen hanteren!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
-

[ Voor 123% gewijzigd door ninasky11 op 17-01-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al mensen overgestapt van KPN naar iets anders? Ik wil overstappen naar onsbrabantnet maar daar gaven ze mij een indicatie van minimaal 3 maanden voor de lijn wordt afgebouwd door KPN. Mijn contract is al afgelopen (wordt maandelijks verlengd) dus misschien gaat het sneller als ik zelf mijn contract opzeg, de lijn die maand laat afbouwen door KPN en dan zelf een aanvraag indien bij OBN. Iemand hier ervaring mee?

De actie die OBN nu heeft is wel aantrekkelijk, eerste 6 maanden 5 euro en daarna bijna dezelfde prijs als KPN. Van wat ik hoor over de diensten zijn die ook goed in orde dus ik ben een dief van mijn eigen protemonee als ik het niet doe.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 13-04-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

KPN of OBN lijkt mij een zeer makkelijk keuze... OBN natuurlijk. Krijg je veel meer kwaliteit voor je geld en de boel is niet dichtgetimmerd. Je kunt een eigen router gebruiken en je hebt onversleutelde DVB-C + IPTV met originele aanvoer van Technicolor (KPN zet alles zelf om in lagere kwaliteit).

Hier alle nadelen op een rijtje van KPN's inferieure glasvezeldiensten, ten opzichte van OBN:

- Geen originele Technicolor streams (SD 8mbit, HD 12-13mbit), maar door KPN geëncodeerde streams met lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit).
- Geen DVB-C mogelijk.
- Encryptie op de streams (ook de basiszenders) maakt een HTPC onmogelijk.
- Waardeloze ubertrage Motorola STB's met ventilator.

- Snelheidsverlies internet door overhead op PPoE verbinding.
- Dichtgetimmerde Experiabox waar niks aan te stellen is. Je kunt niet fatsoenlijk een eigen router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft IPTV gelden die voorbeelden natuurlijk niet op een WBA netwerk want OBN / GHM zal daar net als alle andere providers de KPN streams leveren neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De geruchten gingen dat OBN van eigen apparatuur gebruik ging maken in de WBA gebieden (en dus originele streams gaat doorgeven).

Even kijken waar dat stond...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-04-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ik bij OBN moest zijn dat wist ik al. :P Maar hoe zit dat nou met het overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier stond het:
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
db I Delirium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:47:
Dat ik bij OBN moest zijn dat wist ik al. :P Maar hoe zit dat nou met het overstappen?
Overstappen is nog niet mogelijk zonder een aantal maanden zonder verbinding te zitten. Er wordt een overstapregeling opgezet waarbij dit niet het geval is, maar dat duurt nog een tijdje voordat dit operationeel is. Het idee wordt dan dat er een monteur wordt gestuurd die de oude verbinding kan opheffen, apparatuur verwijdert, nieuwe verbinding activeert en de bijbehorende nieuwe apparatuur installeert. Dit alles op dezelfde dag.
Ik sta hier zelf nog in de wacht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Major Carnage schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:14:
[...]

Overstappen is nog niet mogelijk zonder een aantal maanden zonder verbinding te zitten. Er wordt een overstapregeling opgezet waarbij dit niet het geval is, maar dat duurt nog een tijdje voordat dit operationeel is. Het idee wordt dan dat er een monteur wordt gestuurd die de oude verbinding kan opheffen, apparatuur verwijdert, nieuwe verbinding activeert en de bijbehorende nieuwe apparatuur installeert. Dit alles op dezelfde dag.
Ik sta hier zelf nog in de wacht voor.
Nee hoor. IIG wat ik vanmiddag te horen kreeg was als volgt. OBN had in Uden al een paar mensen gemigreerd. KPN moet dan de lijn afbouwen en OBN zal dan dezelfde dag nog de lijn opnieuw opbouwen. De persoon van de technische dienst wist mij te vertellen dat ze nadat KPN alles had ingenomen ze diezelfde dag nog een monteur langs kunnen sturen om alles opnieuw op te zetten. Je zit maximaal 1 dag zonder diensten. Het is alleen zo dat de procedures bij KPN niet helemaal in orde zijn en dat het een paar maanden kan duren voordat de lijn wordt afgebouwd.

Het enige wat ik me nu afvraag is of het uitmaakt of OBN de lijn voor mij opzegt of dat ik dat zelf doe. Gaat het bijv sneller als ik zelf de lijn opzeg (mijn abo is maandelijks opzegbaar)?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 13-04-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:23:
[...]

Het enige wat ik me nu afvraag is of het uitmaakt of OBN de lijn voor mij opzegt of dat ik dat zelf doe. Gaat het bijv sneller als ik zelf de lijn opzeg (mijn abo is maandelijks opzegbaar)?
als je zelf de verbinding opzegt, dan kun je je vaste lijn nummer verliezen. Daarom moet je een portering laten aanvragen naar een nieuwe provider (kan ook b.v. een sip provider zijn zoals budgetphone).

is dat niet noodzakelijk, dan kun je natuurlijk ook alles zelf opzeggen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelbb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:17:
[...]

als je zelf de verbinding opzegt, dan kun je je vaste lijn nummer verliezen. Daarom moet je een portering laten aanvragen naar een nieuwe provider (kan ook b.v. een sip provider zijn zoals budgetphone).

is dat niet noodzakelijk, dan kun je natuurlijk ook alles zelf opzeggen.
Telefoon is niet belangrijk voor mij. KPN hebt ik het niet en bij OBN zal ik het ook niet nemen.

Maar als ik alles zelf opzeg. Gaat het dan ook sneller dan die 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:18:
[...]

Telefoon is niet belangrijk voor mij. KPN hebt ik het niet en bij OBN zal ik het ook niet nemen.

Maar als ik alles zelf opzeg. Gaat het dan ook sneller dan die 3 maanden?
ik denk dat je er verstandig aandoet om OBN te bellen of je met hun een exacte datum van levering kan afspreken, en dan KPN opzeggen en ook met hun een exacte datum afspreken. Ik weet niet hoe kpn de opzegtermijn rekent: nu opzeggen en 14 mei ben je er vanaf, of nu opzeggen en dan ben je er 31 mei vanaf.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toen ik van Tweak (via KPNGlasvezel) naar Lijbrandt ben overgestapt heb ik iig behoorlijk moeten regelen en coordineren. Ik ging uit van een downtime van 3 weken maar ben uiteindelijk slechts 1 tot 1,5 week down geweest :).

Bij mij ging het er vooral om dat de lijn vrij gemaakt moest worden. Uiteindelijk is dit dankzij de inzet van mensen van Tweak behoorlijk direct ingeschoten op de provisioning infrastructuur van KPN. Zij waren iig in staat om de lijn vrij te krijgen. Maar het hangt erg van de welwillendheid van de medewerkers (in dit geval dus die van KPN?) af of het snel kan. Tweak deed er zelfs niet moeilijk over om de lijn alvast eerder af te breken dan de einddatum van het contract.

Toen de lijn vrij was had Lijbrandt 'm met een dagje over genomen. In mijn geval zat de meeste vertraging nog in de drukte (aan beide kanten) rond de feestdagen.

Als je enige downtime wat minder een ramp vindt kan je dus het beste met OBN overleggen of je alvast de order kan inschieten en of je een contact bij hen kan krijgen die je kan triggeren zodra KPN de lijn afgebroken heeft. Vervolgens kan je KPN opzeggen en bij hun pushen om de lijn al eerder dan je einddatum af te breken.

Maar helemaal zonder downtime is voor zover ik weet nog steeds niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga toch even een brief sturen naar de OPTA hierover. Als ze net waren begonnen met deze dienst dan had ik het wel kunnen begrijpen maar het is nu bijna 2 jaar dat ze glasvezel leveren met meerdere providers. Als ze nogsteeds geen fatsoenlijke overstap procedure hebben dan is er toch iets echt goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijkt mij ook. Technisch is het allemaal binnen 1, hooguit 2, dagen te doen. Maar op dit moment alleen maar als aan beide kanten doortastende medewerkers beschikbaar zijn.

Dat men dit (nog steeds) niet in een standaardprocedure heeft gegoten is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

eymey schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:29:
Lijkt mij ook. Technisch is het allemaal binnen 1, hooguit 2, dagen te doen. Maar op dit moment alleen maar als aan beide kanten doortastende medewerkers beschikbaar zijn.

Dat men dit (nog steeds) niet in een standaardprocedure heeft gegoten is gewoon slecht.
als je eenmaal in het systeem van OBN zit, is het niet meer als twee glaspatchkabels omsteken van de kpn sitch naar een OBN switch.
spullen in huis tegen de muur aan schroeven een klaar. Als ze het heel langzaam doen: 4 uurtjes, meer is onzin. Maar daar zullen ze in het callcentre wel anders overdenken.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
roelbb schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:41:
[...]

als je eenmaal in het systeem van OBN zit, is het niet meer als twee glaspatchkabels omsteken van de kpn sitch naar een OBN switch.
spullen in huis tegen de muur aan schroeven een klaar. Als ze het heel langzaam doen: 4 uurtjes, meer is onzin. Maar daar zullen ze in het callcentre wel anders overdenken.
Theoretisch misschien ja.

Maar er is eerst een depatch order nodig van de latende ISP , welke normaal een doorlooptijd hebben van 5 werkdagen. Je moet dus proberen die sneller laten te verlopen maar waarom zou de latende ISP jou daarin helpen als er een standaard proces voor is.

Zo ver mij bekend bestaat er nog geen depatch en nieuwe patch order in een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:55:
[...]

Theoretisch misschien ja.

Maar er is eerst een depatch order nodig van de latende ISP , welke normaal een doorlooptijd hebben van 5 werkdagen. Je moet dus proberen die sneller laten te verlopen maar waarom zou de latende ISP jou daarin helpen als er een standaard proces voor is.

Zo ver mij bekend bestaat er nog geen depatch en nieuwe patch order in een.
Het gaat hier niet om de interne procedures die nodig zijn voor beheer. Het punt is dat als ze de hele migratie procedure streamlinen en samen gaan werken dat de klant uiteindelijk veel sneller is geholpen. Dat het 5 dagen, een week misschien 2 weken duurt voordat ze het papierwerk en coördinatie in orde hebben is acceptabel, maar 3 maanden... Met ADSL kun ze je lijn in 1 dag migreren, waarom kan dat niet met glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als je van KPNglas/Tweak (WBA) naar OBN (WGDO) overstapt is er wel wat meer aan de hand dan alleen papierwerk ;)
(let op ik heb het hier niet over Tweak R+)

Tweak R+ naar OBN (beide WGDO) is weer een heel ander verhaal.

edit:
oh en 3 maanden is natuurlijk totaal niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Yogoi op 15-04-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45
Ook mij lijkt de overstap naar OBN wel interessant, dus OBN maar eens een mail verstuurd over de "overstaptijd". Hieronder hun antwoord:
Geachte heer,

Hierbij reageren wij graag op uw bericht.

Allereerst hartelijk dank voor uw interesse in de diensten van OnsBrabantNet.

Indien u gebruik maakt van de Overstapservice, zult u niet zonder diensten (internet, televisie en telefonie) komen te zitten.

Overstappen? hoe? Onze overstapservice biedt hulp.
Hulp bij uw overstap van begin tot eind. Wij brengen voor u in kaart wanneer uw huidige contracten aflopen en verzorgen samen met u de opzegging op het moment dat het u uitkomt. OnsBrabantNet helpt u dus van aanvraag tot activering van de door u gekozen diensten. Ook verzorgen wij bijvoorbeeld (gratis) de overname van uw huidige telefoonnummer zodat u deze kunt behouden.

Korte overzicht:
- U kiest een standaard pakket of u stelt zelf het pakket samen. (enige voorwaarde is dat u altijd de dienst internet kiest)
- U gaat een jaarcontract met ons aan, na het jaarcontract kunt u maandelijks uw diensten beëindigen.
- Overstappen kan met behulp van onze 'Overstapservice'. Deze helpt u bij het opzeggen van uw oude leveranciers en het eventueel overnemen van uw huidige telefoonnummer indien gewenst.

Hoe kan ik jullie hulp inroepen via de 'Overstapservice'?
Tijdens uw aanvraag kunt via de online configurator aangeven dat u gebruik wilt maken van de overstapservice. Als u middels een aanvraag formulier uw aanvraag doet, dan kunt u deze optie op de eerste pagina aanvinken. Het team van de 'overstapservice' zal in dat geval na uw aanmelding met u contact opnemen om uw overstap door te nemen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan bent u van harte welkom in onze Informatiecentra, of kunt u uw vraag stellen aan een collega van de telefonische klantenservice (via het nummer onderaan deze e-mail). Tevens vindt u alle informatie over onze diensten en de verschillende pakketten op onze website .

Met vriendelijke groet,

Mw. M. de Vries
Namens de Klantenservice van OnsBrabantNet

E-mail: info@onsbrabantnet.nl
Website: www.onsbrabantnet.nl
Telefoonnummer: 0413 787 700

[Voor een antwoord op uw (veelgestelde) vragen, verwijzen wij u graag naar onze website.]

Disclaimer: www.onsbrabantnet.nl/disclaimer

Uw mail is bij ons in behandeling onder behandelnummer:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ingevulde gegevens zijn::

Naam:
Adres:
Postcode:
Plaats: UDEN
E-mailadres: xxxxx@kpnmail.nl
Telefoon:
Opmerking:
Geachte mevrouw, mijnheer,

Op dit moment heb ik een abonnement bij KPN Glasvezel voor internet,
televisie en telefoon. Vanwege de beperkte mogelijkheden van met name de
geleverde router ben ik voornemens over te stappen naar een andere provider.
Ik wil echter niet al te lang zonder verbinding zijn. Kunt u aangeven wat de
levertijd is van OBN (voor eveneens internet, televisie en bellen) en hoe
lang ik geen verbinding heb?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat is volgens mij een standaard antwoord omtrent het opzeggen van andere abo's.
Dat gaat verder niet in op het technische aspect van een overstap van KPN Glasvezel naar OBN.

Het is technisch onmogelijk om namelijk geen downtime te hebben.
Als is het maar een paar minuten. In realiteit is het langer omdat OBN de lijn pas kan bestellen nadat de depatch van KPN glasvezel gereed is gemeld. (daar ontstaat ook meteen het grootste deel van de downtime)

Dan ga ik er wel van uit dat OBN gewoon WGDO doet en KPNglas WBA. (Zo ver ik weet leveren beiden exclusief op deze netwerktypes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat standaard antwoord van OBN gaat er gewoon van uit dat je nu nog een abonnement op ADSL of kabel hebt :'). Ze hebben volgens mij nieteens gelezen dat het een glas->glas overstap betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Yogoi schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:54:

Het is technisch onmogelijk om namelijk geen downtime te hebben.
Als is het maar een paar minuten. In realiteit is het langer omdat OBN de lijn pas kan bestellen nadat de depatch van KPN glasvezel gereed is gemeld. (daar ontstaat ook meteen het grootste deel van de downtime)
Als er eerst een depatch moet plaats vinden door een monteur en later een patch door een andere monteur vertraagd dat alleen maar. Als KPN de lijn opzegt en OBN de bestelling doet kan dit in 1 keer door 1 monteur afgehandeld worden. Beide orders worden samengevoegd in het systeem dat de patch orders verstuurt. Downtime is dus net zolang als het omzetten van de patches.
Zelf eerst opzeggen en daarna bij een andere provider aanvragen resulteert altijd in meer downtime omdat de monteur 2 maal naar de pop moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zoals jij het omschrijft zou het mooiste werken, maar tenzij er inmiddels iets verbeterd is (of uberhaupt geregeld) op het gebied van glas->glas overstappen bestaat het proces dat jij beschrijft gewoon nog niet.

4 maanden terug was eerst opzeggen bij de ene provider en dan de bestelling bij de nieuwe provider door laten gaan de enige manier om uberhaupt over een overstap na te kunnen denken. Zou ontzettend mooi zijn als het nu beter geregeld wordt, maar ik moet de eerste nog zien bij wie dit dan ook echt waar gemaakt wordt.....

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 19-04-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Dit is inmiddels allemaal ingeregeld. Downtime is tot een minimum beperkt.
Tuurlijk zijn er nog uitzonderingen omdat 1 partij te laat/te vroeg is
maar langer dan 1 dag downtime is nu meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is denk ik nieuws dat iedereen in NL die iets met glasvezel/glashart te maken heeft (met name eindklanten) graag zou horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als men bij OBN voor HD-TV weergave wil gaan dan moet men dus ook voor de Interactieve TV ontvanger kiezen. Digitale TV via coax wordt bij OBN blijkbaar niet in HD aangeboden.

Als ik het goed begrepen heb dan is voor OBN Interactieve TV-UTP kabel noodzakelijk.
Dat kan een prettige bijkomstigheid zijn voor al die huishoudens waar de bestaande coax-kabel, door die kundige KPN monteurs, als trekveer is gebruikt voor de UTP-kabel. Misschien iets om rekening mee te houden als men van KPN glasvezel over wil gaan stappen naar OBN.

Kortom; wie bij OBN HD-TV wil kijken moet standaard kiezen voor Interactieve TV via UTP.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat Glashart Media op termijn ook wel de HD-simulcasts van de NL-basiszenders via DVB-C gaat doorgeven (en ook in het basispakket bij IPTV). Dit om met Ziggo te kunnen concurreren. Die gaat namelijk vanaf juni de pakketten veranderen. In hun basispakket komen HD-simulcasts van de NL-basiszenders. De prijs van het pakket blijft ongewijzigd (€ 16,95 p/m).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 20-04-2011 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
noMSforme schreef op woensdag 20 april 2011 @ 00:04:
Dit is inmiddels allemaal ingeregeld. Downtime is tot een minimum beperkt.
Tuurlijk zijn er nog uitzonderingen omdat 1 partij te laat/te vroeg is
maar langer dan 1 dag downtime is nu meer uitzondering dan regel.
En toch ben ik wel benieuwd waar je deze info allemaal vandaan hebt. Want in andere topics (zoals over Lijbrandt) heb ik nog nooit iemand gezien die een soepele glas->glas overstap heeft gehad of die recentelijk te horen heeft gekregen (uit officiele bron) dat het nu soepel kan.

Je doet ook alsof er inmiddels tig overstappen per week plaats vinden waarvan slechts een enkele stroef verloopt.

Het is niet als aanval bedoeld maar als vraag om opheldering

Yogoi in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Of heb je het over slechts beperkte set scenario's (latende providers versus nieuwe providers danwel netwerk operators).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 02:42:
Ik denk dat Glashart Media op termijn ook wel de HD-simulcasts van de NL-basiszenders via DVB-C gaat doorgeven (en ook in het basispakket bij IPTV). Dit om met Ziggo te kunnen concurreren. Die gaat namelijk vanaf juni de pakketten veranderen. In hun basispakket komen HD-simulcasts van de NL-basiszenders. De prijs van het pakket blijft ongewijzigd (€ 16,95 p/m).
Dat zie ik zo snel niet gebeuren bij OBN, HD via DVB-C en eerlijk gezegd zijn de glasvezel-pakketten t.o.v. de Ziggo pakketten in mijn ogen niet echt concurrerend en daar zal HD-DVB-C via glasvezel weinig aan gaan veranderen is mijn persoonlijke mening. Ziggo heeft in deze omgeving, zeer zeker in Veghel, een kwalitatief hoogstaand netwerk met een sterk concurrerend aanbod. Ik weet niet hoe "goed" Ziggo het in Uden doet. Ik zou op dit moment wel OBN verkiezen boven KPN glas want het aanbod van de laatste is werkelijk om te huilen zo slecht. Ik doel daarmee vooral op het TV-pakket (ontvanger, geboden beeldkwaliteit, gebrek aan HD, de slechte kwaliteit van die enkele HD zender, enz. enz.).

Ik zou de huidige KPN glasvezel klant in Veghel (en mogelijk Uden) eigenlijk eerder een Ziggo pakket willen adviseren dan een OBN pakket. Actieve glasvezel tot in het huis zou interessant kunnen zijn als men een hoge upload wil hebben maar verder zie ik eigenlijk geen voordelen. Mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg net een brief in de brievenbus van Reggefiber (stond zelf eerst ook te kijken). Blijkbaar gaat de naam Glashart verdwijnen en komt Reggefiber i.p.v. Of er buiten een naamsverandering ook inhoudelijk of structureel iets gaat veranderen staat er niet in. Er staat wel een link naar een site in.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/uden

Eens kijken wat dit gaat brengen. Betere overstap procedures, DVB-C en geen KPN backend zijn gewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als de info hier: http://glasvezelnetwerkaa...erk-kpn-kpn-ka-pe-en.html waar is en door Reggefiber wordt doorgetrokken naar de rest van Nederland, dan zal "geen KPN backend" eerder een uitzondering worden dan regel.

Het heeft er namelijk alle schijn van dat Reggefiber geen interesse meer heeft in operatortje spelen en dat helemaal aan KPN wil overlaten.

Zolang dat inhoudt dat providers, zoals Lijbrandt en KickXL nu doen, gewoon op een Glashart-achtige manier diensten kunnen blijven aanbieden (dus zonder Experiabox en KPN settopbox en MET analoog en dvb-c), dan valt het effect daarvan nog wel mee.

Dan blijf je alleen wrs. voor eeuwig met slap beeld bij IPTV zitten. Het is alleen te hopen dat "KPN netwerk only" niet gaat inhouden dat diensten als analoog/dvb-c straks weer verdwijnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

db I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.
Dus het klopte wat mgeevers al eerder zei hier:
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
db I Delirium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.
Een zeer goede ontwikkeling dit.
Als OBN dit in alle nieuwe gebieden gaat doen dan voorspel ik dat ze in 1 klap alle klanten gaan wegkapen bij andere isp's.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-06-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Ik wil ook de overstap naar glasvezel gaan maken.
Hoe kan ik er achter komen of OBN in Veghel ook een WDGO netwerk heeft aangelegd?

edit: Ik lees net een reactie van de klantenservice. In Veghel leveren ze ook over een WDGO netwerk.

De OP kan wat dat betreft aangepast worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 21-06-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere ook problemen met KPN? Sinds gisterenavond is alles down bij mij.

/edit: Net gemeld bij de HD, ik zou vandaag nog gebeld worden door een monteur.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-07-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:37:
Andere ook problemen met KPN? Sinds gisterenavond is alles down bij mij.

/edit: Net gemeld bij de HD, ik zou vandaag nog gebeld worden door een monteur.
hier geen problemen met kpn (uden)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Genexis kastje is stuk denk ik, ik wacht gewoon even de monteur af. Wel lullig dat dat vandaag moet gebeuren, hele tijd regen en eindelijk eens zon buiten maar ik mag weer eens thuis blijven wachten op de monteur.

/edit: Het is 4 uur en nog steeds geen belletje.

/edit2: Wat slecht zeg. Toen ik belde om het probleem te melden was zei de persoon dat er vandaag of morgen een monteur langs zou komen. Wordt om 17:30 gebeld, of ik vrijdag thuis ben want ze kunnen dan pas langskomen.

/edit3: Werd net gebeld door de monteur dat hij nog een gaatje vrij heeft en of hij langs kon komen. Ik verwacht een specialist want ik had al aangegeven dat het niet bij mij in huis kon zijn en dat het waarschijnlijk ergens in de straat of in de patchkast is. Krijg ik een level 1 monteurtje aan de deur. Hij zag zelf ook al meteen dat hij verder niks kan doen, dus hij pakt zijn telefoon om een specialist in te schakelen. Ik kon meeluisteren met het gesprek en dan krijg ik haar fijn te horen: "Ja die mensen zijn nu bezig om alles aan te sluiten in Wijchen die kunnen we voor de komende 5 dagen niet missen".

Ik ben niet een persoon die snel gaat klagen maar dit is echt te gek voor woorden! Die planning van hun is dus zo amateuristische in elkaar gezet dat ze absoluut geen rekening hebben gehouden met vakanties en eventuele storingen. En dit alles terwijl de persoon van de HD mij had belooft dat ik diezelfde dag nog geholpen zou worden.

Zoals het er naar uit ziet zit ik dus 1 1/2 week zonder diensten, even de voorwaarden erop naslaan of ik dat abonnementsgeld terug kan krijgen.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 21-07-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

kpn glasvezel klanten kunnen met nu ook gebruik maken van hotspots van kpn (inloggen met je hoofd email adres en wachtwoord)

of vertel ik nu oud nieuws??

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al e beloofde snelheidsupgrade gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Een flinke kick, maar er zijn op dit moment meer opties voor glasvezel in Uden. En ik ben dus ook aan het kijken wat ik het beste kan kiezen. Wat zijn volgens jullie de betere keuzes en waarom?

Ik heb de volgende eisen:
- 3-in-1 / alles-in-1 / etc.
- analoge tv
- dvb-c (liefst zonder CI+ module)
- hd-pakket

Vooral de mogelijkheid tot analoge tv is bij veel lastig om te achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@ik_ben_Mark3. Dan moet je zeker voor OnsBrabantNet gaan.
Dit hebben alles wat je wil. HD-Pakket is alleen via IPTV.
Ik heb hem gisteren ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Vodafone heeft toch ook analoog en de rest?
En je kunt bij OBN toch ook het HD pakket zonder IPTV nemen? (al zal ik dan waarschijnlijk voor het 100mbit pakket gaan waar zowel IPTV en HDTV al in zitten)

Zijn er nog andere providers die analoog signaal hebben? Of waar je iig 6+ tv-toestellen kunt aansluiten?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste