Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327

Nou, i.v.m. ons vorige bericht heb ik een e-mail geschreven. Het was allemaal wat vertraagd, bla bla. Sindsdien alweer bijna 2 weken stil, heb dus nog steeds geen hardware laat staan een afspraak kunnen maken met de planning. 26 FEBRUARI aangevraagd...

Eigenlijk maakt het nou ook niet meer uit, het voorjaar begint dus straks download ik een stuk minder, tv kijken idem. Als het aan mij ligt mogen ze me eind van de zomer aansluiten, scheelt gelijk weer 42,95 euro per maand (100/100 Mbit + extra tuner) t.o.v. mijn huidige 16 Mbit abbo (Tweak ADSL 2+ met goedwerkende VoIP, ik wordt gebeld via Tweak maar bel zelf met VoIP Stunt, veel goedkoper).

Misschien ook wel beter, dan zijn de kinderziektes er hopelijk uit. Heb jij trouwens nog een tuner met hd recorder gekregen? Ik heb zwart op wit dat ik er twee krijg (1x betaald natuurlijk) dus als ze die dan niet meer kunnen leveren, is het niet mijn schuld en zorgen ze maar voor een goede vervanging mocht de voorraad op zijn.
JeanJeremy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:26:
Vandaag KPN monteur aan de deur gehad voor installatie Tweak.
Binnen uurtje was alles gepiept.
Alleen heeft Tweak nog een probleem met VoiP waardoor mijn nummer nog niet functioneert.
Na de installatie belde iemand van Tweak me om te vragen hoe de ervaring van de installatie was verlopen.
Nog nooit meegemaakt zo'n after-sales actie, maar vind het wel heel netjes eigenlijk.

nog wat info:

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 22 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 9 ms 9 ms 9 ms 217.19.16.82
3 22 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
4 10 ms 9 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Tot zover mijn jubel stemming, dag 2 bij thuiskomst werkt zowel TV als Internet niet.
Tweak gebeld, probleem zit in het Genexis kastje waar WAN-status op oranje blijft hangen (en dat is blijkbaar niet goed want groen is de kleur die we moeten zien).

Een KPN infrastructuur probleem blijkbaar, men zet het door en ik hoor morgen meer.
2 be continued :|

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35
Ik vind het echt heel vervelend voor jullie, maar wat een gedoe zeg... Zo jammer, nu lijkt het echt alsof er een niet volwassen product wordt aangeboden. Voor mij (nog steeds) reden genoeg om nog niet over te gaan... Zonde, want heb best interesse maar het gedoe eromheen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Wat opvalt is dat steeds dezelfde mensen maar constant aan het klagen zijn over dezelfde dingen. Ik zit er een beetje aan te twijfellen of dit een onkunde is van KPN of van deze mensen. Ik moest immers ook "lang" wachten tot ik werdt aangesloten maar het is wel in 1x goed gegaan en afgezien van 1 grote stroing welke ook ADSL trefde heb ik verder geen last gehad van storingen.

Ik vindt het wel heelerg frapant dat ik nou juist die ene ben in de hele "bende aan verschoven of niet nagekomen afspraken" waar de afspraak wel is nagekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 09-04-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

Dan wil daar graag even op inhaken:
Bij mij is alles keurig verlopen (op wat startprobleempjes na) provider is Tweak
Afspraken zijn nagekomen en eventuele problemen worden opgelost.
Dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:00:
Ik zit er een beetje aan te twijfellen of dit een onkunde is van KPN of van deze mensen
Wat is dan precies de onkunde van de particulier ?
Hij bestelt, hij wacht, hij wordt ingepland, hij wacht, hij wordt aangesloten (of niet), hij krijgt 3 apparaten van KPN, hij heeft een werkend product.

Als mijn glasvezel module van groen naar oranje springt en er volgens Tweak geen actieve verbinding is vanuit de centrale infrastructuur naar mijn huis. Wat is dan mijn onkunde precies ?

Ik mis mijn TV niet, ben toch weinig thuis en het is mooi weer.
Internet vind ik wel eens irritant maar kan ook zonder en uitwijken.
Telefoon interesseert me helemaal niets.

Ben heus niet de moeilijkste klant, was woensdag ook erg tevreden dat het allemaal in 1 keer goed ging.
Maar als het dan de dag erop compleet niet meer werkt, meld ik dat ook.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:30
Zou iemand met glashart glasvezel en een experiabox eens willen checken wat de MTU waarde over de verbinding is.
Met mturoute is dat makkelijk te checken: http://www.elifulkerson.com/projects/mturoute.php
en dan: mturoute www.tweakers.net

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik kom aan 1492
Morgen eens proberen om dat ding er tussenuit te krijgen :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mturoute www.tweakers.net
* ICMP Fragmentation is not permitted. *
* Maximum payload is 10000 bytes. *
- ICMP payload of 5046 bytes failed..
- ICMP payload of 2569 bytes failed..
+ ICMP payload of 1330 bytes succeeded.
- ICMP payload of 1949 bytes failed..
- ICMP payload of 1639 bytes failed..
- ICMP payload of 1484 bytes failed..
+ ICMP payload of 1407 bytes succeeded.
+ ICMP payload of 1445 bytes succeeded.
+ ICMP payload of 1464 bytes succeeded.
- ICMP payload of 1474 bytes failed..
- ICMP payload of 1469 bytes failed..
- ICMP payload of 1466 bytes failed..
- ICMP payload of 1465 bytes failed..
Path MTU: 1492 bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:30
Hm.. jammer.. Dat zal wel door de PPPoE overhead komen. Ik ben benieuwd of je de MTU nog kan verhogen zodat je wel 1500 byte pakketjes er doorheen krijgt.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dat is inderdaad PPPoE-overhead (== 8 bytes per packet, ongeacht packetsize), wel jammer dat KPN voor een dergelijke (onnodige) constructie gekozen heeft. Vooral wanneer je zelf ook nog een VPN-tunnel opzet is het nadelig. Ik verwacht helaas niet dat je er iets aan kunt veranderen, en zeker niet met de Experiabox..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270822

Lazy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:08:
Heb helaas niet de tijd om heel het topic door te spitten.

Was het niet zo dat KPN Glasvezel met een nieuwe firmware kwam in april voor de TG787 waardoor het wel mogelijk is om te port mappen en eindelijk is af te zijn van dat gezeur met NAT? Iemand hier al nieuws over?
nog een kleine update voor je:

Re: Randapparatuur op Experiabox
door KPNwebcare2 » vr 09 apr 2010 16:04

Update:

Begin juli 2010 software upgrade waardoor probleem met TG789VN model verholpen zal zijn.Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

De prijzen van OnsBrabantNet in Sint-Oedenrode zijn bekend. Er zijn 3 flexpakketten samengesteld maar er kan ook zelf samengesteld worden.

flex 30 - 50 euro
flex 50 - 65 euro
flex 100 - 80 euro

De pakketten lijken (vergeleken met andere gemeenten) wat aan de dure kant. Lijken een beetje op de prijzen van KPN glasvezel.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:45
intussen aangesloten en wel.
In het begin was ik er best tevreden over. 5mb/s snelheid via nieuwsgroepen.
Dit was een hele verbetering ten op zichte van mijn 2mb/s ziggo abonnement.
Echter zijn er nu 4 tuners aangesloten die dus werken via het internet neem ik aan, want ik kom op het moment niet boven 700kb/s uit..Als ik dit had geweten was ik gewoon bij ons oude ziggo abonnement gebleven. (p.s dat kastje is echt langzaam, maar daar kan ik wel mee leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Raar, hier ook 4 tuners (op KPN glasvezel) maar haal netjes
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/787060791.png
met momenteel 2 TV tuners aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik had begrepen zitten de TV tuners en je internet op aparte VLAN's waardoor het zeer onwaarschijnlijk wordt dat ze elkaar gaan beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

vraagjez schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:15:
intussen aangesloten en wel.
In het begin was ik er best tevreden over. 5mb/s snelheid via nieuwsgroepen.
Dit was een hele verbetering ten op zichte van mijn 2mb/s ziggo abonnement.
Echter zijn er nu 4 tuners aangesloten die dus werken via het internet neem ik aan, want ik kom op het moment niet boven 700kb/s uit..Als ik dit had geweten was ik gewoon bij ons oude ziggo abonnement gebleven. (p.s dat kastje is echt langzaam, maar daar kan ik wel mee leven)
Ik zou inderdaad ff contact opnemen, want hier hebben we ook 4 tuners en toch haal ik 5 mb/s met nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

elvis84 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:25:
De prijzen van OnsBrabantNet in Sint-Oedenrode zijn bekend. Er zijn 3 flexpakketten samengesteld maar er kan ook zelf samengesteld worden.

flex 30 - 50 euro
flex 50 - 65 euro
flex 100 - 80 euro

De pakketten lijken (vergeleken met andere gemeenten) wat aan de dure kant. Lijken een beetje op de prijzen van KPN glasvezel.
Ik zie op de website van OnsBrabantNet twee duidelijke verschillen met de andere aanbieders in Sint-Oedenrode / Schijndel (KPN, Trined, Tweak):
- Ze leveren analoge TV (geen extra decoders nodig voor de 2e, 3e, etc TV's);
- Ze leveren BBC1 en BBC2.

Mijn vraag is, kan iemand bevestigen dat dit daadwerkelijk zo is en dat ze niet simpelweg de informatie van andere woonplaatsen hebben gekopieerd? De reden dat ik sceptisch ben is dat als dit waar is OnsBrabantNet de enige van de vier aanbieders is die analoog kan blijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

R_W schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:23:
[...]

Ik zie op de website van OnsBrabantNet twee duidelijke verschillen met de andere aanbieders in Sint-Oedenrode / Schijndel (KPN, Trined, Tweak):
- Ze leveren analoge TV (geen extra decoders nodig voor de 2e, 3e, etc TV's);
- Ze leveren BBC1 en BBC2.

Mijn vraag is, kan iemand bevestigen dat dit daadwerkelijk zo is en dat ze niet simpelweg de informatie van andere woonplaatsen hebben gekopieerd? De reden dat ik sceptisch ben is dat als dit waar is OnsBrabantNet de enige van de vier aanbieders is die analoog kan blijven leveren.
Het leveren van analoge TV is inderdaad een groot voordeel indien je meerdere tv's in huis hebt. Ik denk dat je voor ervaringen nog wel even moet wachten, want volgens mij sluiten ze pas sinds deze week mensen aan. Misschien kun je ze bellen of naar een informatie avond gaan (op 20 april en 6 mei in Sint Oedenrode en 21/29 april in Schijndel). Ikzelf zal niet gaan omdat ik pas over 8 maanden in het gebied ga wonen waar glasvezel verkrijgbaar is.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356551

Beste allemaal,

Even een vraag aan iedereen die ervaringen heeft op het gebied internet op glasvezel, in het bijzonder via Onsbrabantnet en Trined. Sinds kort heb ik in Schijndel een mogelijkheid om internet via de glasvezel te krijgen. Er zijn 4 aanbieders waarvan ik er persoonlijk 2 interessant vindt, namelijk Ons Brabant net en Trined (st. oederode). Heeft iemand positieve en/of negatieve ervaringen die ik bij mijn keuze mee kan nemen.

bij voorbaat dank.

peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 105188 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:18:
Zover ik had begrepen zitten de TV tuners en je internet op aparte VLAN's waardoor het zeer onwaarschijnlijk wordt dat ze elkaar gaan beïnvloeden.
VLAN's hebben natuurlijk niets te maken met de bandbreedte die per huisaansluiting beschikbaar is. Ze scheiden het netwerkverkeer maar kunnen natuurlijk niet op magische wijze de totaal beschikbare bandbreedte verhogen.

Dus als je een 100Mbit abonnement hebt en je sluit daar 4 tuners op aan die allemaal op een 14Mbit HD stream zitten blijft er nog maar 100 - 4 x 14 = 44Mbit van je internet over. Echter als je een 50Mbit abbo hebt zit die limitatie enkel op het internet zelf, de totale bandbreedte richting centrale is nog steeds gewoon 100Mbit. Dus ook met een 50Mbit abonnement zou je met 4 ontvangers op een 14Mbit HD stream gewoon nog 44Mbit moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Waarom ga je er vanuit dat 100Mbit de limiet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Waarschijnlijk omdat de Genexis 100 Mbit is hier in Enschede is dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

100Mbit internet bedoel je? Waarom kan het niet zo zijn dat de bandbreedte 200Mbit is (bijv.) en dat internet op 100Mbit is gecapped en de overige 100Mbit dus voor TV (e.d.) wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Nee ik zal mijn situatie uitleggen:
Ik heb een Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze gaat tot 100 Mbit.
Deze heeft 4 poorten alleen poort1 is geactiveerd en hier gaat Internet, Tv en Telefonie over.
Ik heb zelf een 100 Mbit abbo van Tweak omdat alles via Poort1 gaat wordt TV en Telefonie van Internet gehaald dus ik hou 85 Mbit over om te Internetten.

Ik snap trouwens ook niet waarom KPN of Glashart dit zo aanpakt ze zeggen toch Glasvezel heeft veel meer bandbreedte dan Kabel met ongekende mogelijkheden :X . Met Ziggo kabel heb ik een 120 Mbit verbinding (Enschede) hiervan haal ik 119 Mbit constant, boven op die 120 Mbit zit ook nog bandbreedte voor 3 HD tuners, waarmee ik rustig HD kan gaan kijken zonder dat mijn internet er langzamer van wordt.

Ik heb glasvezel genomen omdat de upload sneller zou moeten zijn maar tot heden is synchronisatie nog niet doorgevoerd :O

[ Voor 9% gewijzigd door kmichael op 22-04-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
R_W schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:55:
100Mbit internet bedoel je? Waarom kan het niet zo zijn dat de bandbreedte 200Mbit is (bijv.) en dat internet op 100Mbit is gecapped en de overige 100Mbit dus voor TV (e.d.) wordt gebruikt?
Nee wat het probleem is dat de WAN poort (glasvezelaansluiting richting centrale) van die Genexis maar 100Mbit is. Dus meer als 100Mbit tegelijk kan er nooi doorheen in totaal wat betreft IP diensten (Internet, IPTV, VOIP).

Wat eventueel nog wel kan als men ook analoge televisie of digitaal over DVB-C aanbiedt is dat daarvoor een tweede vezel wordt gebruikt. Echter is die niet uit te drukken in Mbit's of iets dergelijks. Dat is namelijk gewoon een compleet ander lichtsignaal wat in het modem gemoduleerd wordt naar frequenties zoals ook op klassieke COAX.

[ Voor 28% gewijzigd door ik222 op 22-04-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Ok, dan begrijp ik waar de 100Mbit harde limiet zit. Maken alle aanbieders gebruik van datzelfde modem?

@kmichael: welke provider heb je en hoe hoog is je upload nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
R_W schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:25:
@kmichael: welke provider heb je en hoe hoog is je upload nu?
Ik heb Tweak 100/100 Mbit waarvan ik haal 85/10 Mbit die 10 zou half April ook 100 worden maarja KPN schiet weer is niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
R_W schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:25:
Ok, dan begrijp ik waar de 100Mbit harde limiet zit. Maken alle aanbieders gebruik van datzelfde modem?
Heeft meestal niet enkel met het modem te maken maar ook met de centrales waar de glasvezels richting de modems ingekoppeld worden.

Onlangs heeft Reggefiber (de beheerder van bijna alle glasvezelnetwerken in Nederland) wel aangekondigd te gaan upgraden naar 1Gbit verbindingen tussen centrales en modem, daar heeft toen een artikel van op de frontpage gestaan. Zodra dat gedaan is zijn de beperkingen voorlopig in ieder geval verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmichael schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:04:
Nee ik zal mijn situatie uitleggen:
Ik heb een Genexis FiberXport OCG-120m2_V3 deze gaat tot 100 Mbit.
Deze heeft 4 poorten alleen poort1 is geactiveerd en hier gaat Internet, Tv en Telefonie over.
Ik heb zelf een 100 Mbit abbo van Tweak omdat alles via Poort1 gaat wordt TV en Telefonie van Internet gehaald dus ik hou 85 Mbit over om te Internetten.

Ik snap trouwens ook niet waarom KPN of Glashart dit zo aanpakt ze zeggen toch Glasvezel heeft veel meer bandbreedte dan Kabel met ongekende mogelijkheden :X . Met Ziggo kabel heb ik een 120 Mbit verbinding (Enschede) hiervan haal ik 119 Mbit constant, boven op die 120 Mbit zit ook nog bandbreedte voor 3 HD tuners, waarmee ik rustig HD kan gaan kijken zonder dat mijn internet er langzamer van wordt.

Ik heb glasvezel genomen omdat de upload sneller zou moeten zijn maar tot heden is synchronisatie nog niet doorgevoerd :O
Ja als ik zo ziets wat voor andere leuke speeltjes Genexis in zijn aanbod heeft staan dan baal ik er wel van dat KPN er voor heeft gekozen om zijn legacy infrastructuur in stand te houden. Ze hebben mogelijkheden toto analoge en digitale TV, VoIP, internet, switching, ik mis alleen nog een modem met ingebouwde WLAN en dan zou het aanbod compleet zijn. Het experia doosje van KPN is er alleen maar om met de contact te kunnen leggen met de KPN diensten, wat dat doet kan het Genexis modem ook alleen is het Genexis modem niet compatible met wat KPN heeft dus doen ze het maar zo, twee doosjes die na elkaar geschakeld zijn. Slechte oplossing van KPN IMO. Ze roepen al jaren dat ze willen overstappen naar een full IP netwerk en dan krijgen ze de kans om iets nieuws uit te rollen zoor een verse start en dan kiezen ze ervoor om het niet te doen. Als ze over een paar jaar toch voor kiezen om het hele netwerkje om te zetten dan gaat dat weer extra kosten. Mjah ik zit niet in het bestuur van KPN en de beste stuurlui staan aan wal, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al de 50/50 update gehad? Op de KPN glasvezel site verkopen ze de pakketjes als 50/50 en het sterretje met de tekst dat dat later komt is weg. Bij tweak verkopen ze het nu ook als synchroon, ook geen sterretje met de vermelding dat het later komt. Alleen Trined heeft nog wel een sterretje met de tekst dat de upgrade komt in "Q2 2010".

Wat er aan de hand is weet ik niet maar ik weet wel dat ik nog niet ben geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd, word vrijdag aangesloten (Tweak 100/100 abbo). Mij is verzekerd dat het modem "lijkt" op de KPN Experia Box maar dat de firmware en instellingen anders zijn. Bij hoog en laag blijven ze beweren dat 100 Mbps ook echt 100 Mbps is...zien, dan geloven...

Hier in Uden bij minimaal 10 mensen met KPN brons een testje uitgevoerd met UPC Speedtest, allen komen op 26,35 Mbps dus je zit zoals vroeger bij ADSL gewoon toch 10~15% onder de waarde waarvoor je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Is dat niet gewoon controlbits e.d. overhead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat overhead heb je inderdaad altijd dus exact de beloofde snelheid ga je nooit halen. Dit is gewoon de werking van het TCP/IP protocol en dat kun je dus ook niet wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ReneR1: Kun je wat meer vertellen over de firmware van het modem? Instellingen als Firewall, DMZ, UPnP, etc... Misschien handing als je voor vergelijking van alle pagina's van het modem even screenshots dumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

Waarschijnlijk krijgt rene als een van de eerste het Zyxel modem als klant van Tweak. Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen, ook Tweak werkt met die verrekte Experiadoos.
Ik heb er ervaring mee: heb begin april glasvezel 1 week gehad, gelijk weer eruit ivm foute voorlichting mbt Experiadoos, Je kunt helemaal niets met dat modem. Nu weer bij Ziggo en moet zeggen; Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:35:
Waarschijnlijk krijgt rene als een van de eerste het Zyxel modem als klant van Tweak. Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen, ook Tweak werkt met die verrekte Experiadoos.
Ik heb er ervaring mee: heb begin april glasvezel 1 week gehad, gelijk weer eruit ivm foute voorlichting mbt Experiadoos, Je kunt helemaal niets met dat modem. Nu weer bij Ziggo en moet zeggen; Top.
Nou op de tweak site staat toch iets anders.
http://www.tweak.nl/consument/fiber/modem.html

Het kan ook niet anders zijn. De providers op het glashart netwerk regelen niet hun eigen diensten, ze zijn een outlet voor diensten die worden geboden door anderen. Die "anderen" zijn dan weer bedrijven waar KPN een handje in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140186

@SizzLorr: ik ben inmiddels overgezet naar 50/50, dus de update, en meet iets van 42/31. Ik maak gebruik van Trined.

Ik ben nog met de klantenservice aan het mailen omdat ik dit nog niet echt de beloofde 50/50 vind (ja, ik weet dat dit nooit exact gehaald kan worden, maar vind het toch te ver uit de buurt). En voordat ik durf over te stappen naar 100/100 wil ik graag weten waar ik aan toe ben.

Wel een verademing, upload 30 is al een stuk (30 x) beter dan de oude ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuizt nog even getest en ik haal 43.78 down en 4.09 up wat best wel goed is gezien het feit dat men met PPPoE tunnels werkt.

Nogsteeds geen update naar 50/50 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist een mailtje afgevuurd richting KPN. Een kennis van mij is gisteren aangesloten en zij kregen dus een synchrone verbinding.

Nieuwe klanten doen ze wel maar de belofte aan bestaande klanten is gewoon vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals lang geleden beloofd, hier mijn uitgebreide bevindingen met Tweak 100/100:

* 10 weken weken na de bevestiging van Tweak uiteindelijk aangesloten, zootje bij KPN hier in Uden.

* Er komt 1 monteur van KPN (bij KPN zelf meestal 2 man) die "geen" tijd heeft. Keurig slechts 5 min. na afgesproken tijd aanwezig, ik had alle bekabeling al gelegd. Hij sluit enkel het glasmodem aan en hangt - helaas - de KPN Thomson TG789Vn experiabox. Vervolgens kijkt hij of alle signalen eruit komen. In mijn geval werkte het (op telefoon na, dat duurt max. enkele dagen). Na een bakkie koffie gauw tekenen voor ontvangst en weg was hij. Al met al een uur aanwezig. De tuner/hd recorder is gelijk aan die van KPN, zappen gaat veel te traag, waardeloze "airco" afstandbediening, fan/hd maakt zoveel geluid dat het stoort in stille passages. Waardeloos ook dat je de volgorde van de zenders niet kunt wijzigen. Al met al Amerikaans poppenspul van Motorola en helaas niet door iets anders te vervangen.

* Tweak had verzuimd, heb hierover nota bene vorige week nog gebeld, een brief te sturen met hierin de gegevens. Zo kon ik b.v. de tuner/hd recorder niet gebruiken. Na 45 min. bellen (had nog wel het oude 036-nummer, dus via VoIP Stunt gratis gebeld) eindelijk alle gegevens zoals TV usernummer/pin, newsserver gebruiksnaam/wachtwoord (geen SSL), telefoongegevens (SIP 1/2) etc.

Wat werkt niet of onvoldoende:

* Het beloofde TV HD-pakket is niet te ontvangen, er is een ticket aangemaakt, in de loop van de week moet het gaan werken.
* Na enkele dagen werkt mijn Siemens DECT/IP toestel, ik kan gebeld worden op mijn oude TweakDSL nummer maar kan zelf nog niet bellen (wel met een tijdelijk nummer). In de loop van de week moet het gaan werken. Dan zal ik zoals vroeger het vaste nummer gebruiken om gebeld te worden en bel ik zelf - gratis naar een groot deel van de wereld - met VoIP Stunt. Wel handig aan dit toestel, je kunt 6 verschillende providers koppelen aan in-/uitgaande lijnen en VoIP diensten en zo de gratis krenten uit de pap halen.
* Hoewel er WiFi-n ondersteund wordt, ik zie 130 Mb/s in het experiabox menu staan, schakelt mijn gloednieuwe laptop gelijk over naar WiFi-g. Uiteraard wordt de 54 Mb/s niet gehaald, ik houd een schamele 26 Mb over. Na wat gekloot met de security, in het begin werkte de WPA2 niet goed en andere kanalen (ik dacht misschien interferentie met de buren) is het nu helemaal knudde, hij schakelt steeds tussen 1/5,5/24/36/54 Mb/s. Dat moet nog worden uitgezocht.

Voor de Tweakers natuurlijk het belangrijkst, de snelheid van de Tweak newsserver:

* Je krijgt geen SSL verbinding (dus niet ergens anders downloaden), in tegenstelling tot mijn oude DSL abbo moet ik nu wel een gebuikersnaam en wachtwoord voor de newsserver invullen.
* Voor een 100/100 abbo zou je 12 streams mogen gebruiken, het maximum is echter 10. Mag geen punt zijn qua snelheid wordt gezegd.
* De snelheid in Newsleecher is behoorlijk stabiel, echter "maar" 10 MB/s (80 Mb/s).
* De snelheidstest van b.v. UPC Speedtest komt uit op ca. 82/27 Mb/s. Hoewel wordt gezegd dat de down- en upload symmetrisch is, is dit dus zeker niet het geval! Zonder aangesloten tuner en telefoon lijkt de snelheid iets hoger maar het verschil ligt binnen de meet toleraties zo lijkt het.
* Er is een ticket aangemaakt en ik heb een e-mail gekregen met het verzoek een screendump te maken.

Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met het gezwam over overhead etc.etc. Als ik een brood wil kopen en de bakker heeft alleen nog een halfje liggen, dan betaal ik toch ook niet voor een heel brood?

In de tijd van de ADSL pakketten via koperlijn, kon ik me nog wel wat voorstellen van controlebits, lijnkwaliteit en de afstand tot de centrale maar in de huidige tijd ben ik niet gediend van het afknijpen van de verbinding, 100/100 is 100/100 en geen 82/27! Maar eens zien waarmee KPN (via Tweak) op de proppen komt, vind het b.v. raar dat ik een 100 Mb/s experiabox krijg voor een 100 Mb/s abbo, dan vraag je toch om problemen? Misschien is die ZyXEL 7812 waarover wordt gesproken wel beter en een betere optie, die is tenminste 1 Gb/s maar heeft geen dedicated TV-out, mocht dat al belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:27:
Zoals lang geleden beloofd, hier mijn uitgebreide bevindingen met Tweak 100/100:

* Er komt 1 monteur van KPN (bij KPN zelf meestal 2 man) die "geen" tijd heeft. Keurig slechts 5 min. na afgesproken tijd aanwezig, ik had alle bekabeling al gelegd. Hij sluit enkel het glasmodem aan en hangt - helaas - de KPN Thomson TG789Vn experiabox. Vervolgens kijkt hij of alle signalen eruit komen. In mijn geval werkte het (op telefoon na, dat duurt max. enkele dagen). Na een bakkie koffie gauw tekenen voor ontvangst en weg was hij. Al met al een uur aanwezig. De tuner/hd recorder is gelijk aan die van KPN, zappen gaat veel te traag, waardeloze "airco" afstandbediening, fan/hd maakt zoveel geluid dat het stoort in stille passages. Waardeloos ook dat je de volgorde van de zenders niet kunt wijzigen. Al met al Amerikaans poppenspul van Motorola en helaas niet door iets anders te vervangen.
Bij mij kwam ook 1 monteur langs maar hij was wel voor de volle 4 uur ingepland. Ik had zelf al alle bekabeling klaar gelegd (CAT6 thuis aangelegd, de monteur had CAT5e bij) en dus was het een kwestie van inprikken en gaan, we waren binnen 45min klaar. De monteur keek een beetje moeilijk, alsof hij niet wist wat hij nu moest doen want hij had ineens een hoop tijd.
* Tweak had verzuimd, heb hierover nota bene vorige week nog gebeld, een brief te sturen met hierin de gegevens. Zo kon ik b.v. de tuner/hd recorder niet gebruiken. Na 45 min. bellen (had nog wel het oude 036-nummer, dus via VoIP Stunt gratis gebeld) eindelijk alle gegevens zoals TV usernummer/pin, newsserver gebruiksnaam/wachtwoord (geen SSL), telefoongegevens (SIP 1/2) etc.
Mjah ik had van te voren ook alleen mijn pincode voor TV ontvangen, verder niks. Het was de bedoeling dat ik blijkbaar de rest ook zou krijgen maar dat was niet gebeurd. De monteur had die gegevens wel bij de hand en ik heb ze even overgenomen van hem.

Verder is het inderdaad jammer dat je bij tweak ook vast zit aan dezelfde prullaria.
Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met het gezwam over overhead etc.etc. Als ik een brood wil kopen en de bakker heeft alleen nog een halfje liggen, dan betaal ik toch ook niet voor een heel brood?
Sorry dat ik het zo moet uitdrukken maar dit is een belachelijke vergelijking. op tweakers kom je wel vaker van dit soort vergelijkingen tegen, mijn favoriet is "als ik een auto koop dan...".

Maar goed je bekijkt het verkeerd. Je krijgt ook een 100mbit lijn, net zoals je een heel wit brood van gewicht x krijgt. Het is alleen dat de opbouw van die lijn zo is, net zoals de ingrediënten van het brood zo zijn. Wat jij wilt is dat de bakker een andere samenstelling van ingrediënten gebruikt zodat je naar jou inziens een lekkerder brood krijgt (of zo iest dergelijks). Ja, inderdaad dat zou fijn zijn maar het brood (als zowel de lijn) is er gewoon zoals het er is in het gewicht (snelheid) welke is geadverteerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-05-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SizzLorr, je hebt gelijk, het vergelijkingsgeval is een beetje appels met peren vergelijken.

Maar toch, ik heb van Tweak gehoord dat bij de 30 en 50 Mbit abonnementen wél de snelheden worden behaald. Helaas is het zo dat er 15 Mbit wordt gereserveerd voor TV, bij een 30/50 Mbit abbo maakt het dan niet uit omdat de lijn sowieso 100 Mbit is.

Ik zie net op de KPN site, dat de pakket Goud is opgetrokken van 60 Mbit naar 100 Mbit. En wat valt dan op, bij Brons staat 30 Mbit, bij Zilver 50 Mbit en bij Goud TOT 100 Mbit...

Ja ja, KPN weet dus ook wel dat hooguit 85 Mbit haalbaar is!

Ik werd net gebeld door Tweak, wat een service op een feestdag, dit vanwege mijn e-mail van afgelopen vrijdag. Ik had nog niet gereageerd met screendumps dus er werd gevraagd of ik dat al had gedaan. Nog wat testjes gedaan, het blijkt dat ik ook tegen de limiet zit van 80~85 Mbit. Hij zal navraag doen bij KPN, moeten ze de bandbreedte maar een beetje oprekken, simpel toch (bij glasvezel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis niet dat ik het goed probeer te praten ofzo hoor, ik vindt het ronduit belachelijk dat KPN ervoor kiest om zijn bestaande, verouderde, infrastructuur instand te houden terwijl er zo'n mooie kans voor ze ligt. Weg met die PPPoE rotzooi, weg met die malle decoder. Gewoon een full IP link en DVB-C! VoIP dienst leveren in de vorm van een open SIP standaard zou ook leuk zijn maar dat is iets waar ik mee kan leven want ik heb thuis geen telefonie (Iedereen kan mij op mijn GSM bereiken).

Maar het is gewoon niet anders en het zal ook niet 1, 2, 3 veranderen. Ik grijp wel elke kans aan om commentaar te leveren op KPN maar verder accepteer ik ook zoals het nu is. Ik zit nu 1 jaar vast aan dat contract en over 1 jaar ga ik ff verder kijken. Misschien dat ik weer Ziggo pak ofzo, die hebben wel een goede infrastructuur al hebben ze iets minder bandbreedte op dit moment. Ik ben gewoon iemand met een iets te nuchtere kop denk ik.

Ik bedenk me nu of ik er misschien niet onderuit kan komen door gebruik te maken van de foute reclames die ze hebben gemaakt. Ze hebben overal op de KPN glasvezel site banners staan met "gamen op de snelheid van licht. nooit meer lag altijd de laagste ping". Nou dat klopt al niet want de firewall in het modem houdt de boel zodanig op dat het soms niet te verdagen is!

Op het moment dat ik werd aangesloten wist ik dat het KPN netwerk gewoon bagger was, vooral het modem is gewoon klote. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze het bij glasvezel anders zouden doen. Er was toen gewoon heelerg weinig informatie beschikbaar over het hoe of wat dus heb ik het er maar op gegokt en nu zit ik er een jaar aan vast.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-05-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben naar Tweak gegaan vanwege mijn goede ervaringen gedurende ruim 5 jaren.

De uitstekende Tweak Newsserver is inbegrepen bij het abbo, volledige bandbreedte met 10 streams en uiteraard zonder download limiet.

De opzegtermijn is 1 maand v.a. dag één.

Persoonlijk hoef ik geen twee of meer settop boxen, ik ben ook gegaan voor de gunstige prijs (EUR 77 voor 100/100).

Helaas blijkt nu, en Tweak is daar ook niet bepaald blij mee, dat KPN ook hen heeft voorgelogen over de snelheid. Enkel een 30/30 abbo is symmetrisch en haalt ook werkelijk 30/30 Mbps. Kennelijk is het 100/100 abbo geknepen.

Edit: Na een dag testen heb ik het helemaal gehad met dat Thomson poppenspul, nog even en ik vermozel dat ding waarna hij met een sierlijke boog in de Kliko belandt. Tweak test nu de ZyXEL 1 Gb 7812, hopelijk is de ellende van korte duur en sturen ze mij dit modem.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 25-05-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:37:
Ik ben naar Tweak gegaan vanwege mijn goede ervaringen gedurende ruim 5 jaren.

De uitstekende Tweak Newsserver is inbegrepen bij het abbo, volledige bandbreedte met 10 streams en uiteraard zonder download limiet.

De opzegtermijn is 1 maand v.a. dag één.
Nou helaas op het moment dat ik werd aangesloten was er gewoon heelerg weinig informatie beschikbaar. Het was nog niet bekend dat Tweak me zou doen, je had alleen Trined als alternatief en die waren ook heelerg wazig met hun informatie. Ik heb toen dus maar de gok genomen en 3 weken later werd aangekondigd dat tweak ook diensten aan zou bieden. Jah dan voel je je genaaid!

Maar goed zoals ik al zei, ik zit er nu 1 jaar aanvast en daarna is het dus KPN NOOIT MEER! Ik denk dat ik maar ga naar Ziggo ofzo, of kijken hoe het VDSL gebeuren is over 1 jaar. Maar KPN echt niet! Ik hoop dat ze over 1 jaar opener zijn met hun netwerk waardoor andere providers andere diensten aanbieden. Dat zou ik wel interesant vinden. Als er ooit iets in de vorm van DVB-C komt zou pas echt fijn zijn.

DVB-C zie ik ook niet zo 1, 2, 3 gebeuren trouwens. Mensen verwarren Glashart media met het GLashart netwerk. Zijn aparte bedrijven. In het bericht stond dat Glashart media diensten zou aanbieden over het Reggefiber netwerk. Reggefiber was er wel even met zijn hersenen bij en heeft ervoor gekozen om die DVB-C module van het Genexis modem erbij te leveren. Bij ons zit er een groot gat waar de connector cou moeten zitten. Glashart heeft dus die DVB-C module er niet bij gedaan wat inhoud dat ze op de lange termijn niet van plan zijn om DVB-C aan te bieden. Dit doen ze waarschijnlijk vanwege het belang wat KPN in het hele ding heeft en KPN heeft al een hele IPTV infrastructuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:17:

DVB-C zie ik ook niet zo 1, 2, 3 gebeuren trouwens. Mensen verwarren Glashart media met het GLashart netwerk. Zijn aparte bedrijven. In het bericht stond dat Glashart media diensten zou aanbieden over het Reggefiber netwerk. Reggefiber was er wel even met zijn hersenen bij en heeft ervoor gekozen om die DVB-C module van het Genexis modem erbij te leveren. Bij ons zit er een groot gat waar de connector cou moeten zitten. Glashart heeft dus die DVB-C module er niet bij gedaan wat inhoud dat ze op de lange termijn niet van plan zijn om DVB-C aan te bieden. Dit doen ze waarschijnlijk vanwege het belang wat KPN in het hele ding heeft en KPN heeft al een hele IPTV infrastructuur staan.
Die coax module is er makkelijk achteraf in te zetten. Aangezien ik vorig jaar een van de eersten was die aangesloten is, zit die module er bij mij wel in.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelbb schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:33:
[...]

Die coax module is er makkelijk achteraf in te zetten. Aangezien ik vorig jaar een van de eersten was die aangesloten is, zit die module er bij mij wel in.
Nee maar het verhaal is juist dat ze nu hebben gekozen voor IPTV van KPN dus de vooruitzicht naar DVB-C ziet er somber uit. Net zoals ze hebben gekozen voor PPPoE dus de vooruit zicht naar iets anders is ook somber.

Het is niet alleen die module maar ook een (misschien zelfs grotere) investering in de back-end en decoders voor mensen die geen DVB-C ready TV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 21:48

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:28:

Nee maar het verhaal is juist dat ze nu hebben gekozen voor IPTV van KPN dus de vooruitzicht naar DVB-C ziet er somber uit. Net zoals ze hebben gekozen voor PPPoE dus de vooruit zicht naar iets anders is ook somber.

Het is niet alleen die module maar ook een (misschien zelfs grotere) investering in de back-end en decoders voor mensen die geen DVB-C ready TV hebben.
Het is echt niet zo moeilijk. Die paar mensen die geen dvb-c geschikte tv hebben, die geef je een kastje (ala ziggo) bij een abo erbij. Het is alleen te hopen dat er eens echte concurrentie komt (providers die fysiek eigen apparatuur in de wijk glascentrales hangen (wat ze nu bv ook bij koper hebben). Dan pas is er iets te kiezen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sow... via marktplaats.nl een Linksys WRVS4400N goedkoop op de kop getikt, deze jongen gaat even spelen. Als jullie 2 dagen niks van mij horen, bel de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 108327 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:27:
....
* De snelheidstest van b.v. UPC Speedtest komt uit op ca. 82/27 Mb/s. Hoewel wordt gezegd dat de down- en upload symmetrisch is, is dit dus zeker niet het geval! Zonder aangesloten tuner en telefoon lijkt de snelheid iets hoger maar het verschil ligt binnen de meet toleraties zo lijkt het.
* Er is een ticket aangemaakt en ik heb een e-mail gekregen met het verzoek een screendump te maken.

In de tijd van de ADSL pakketten via koperlijn, kon ik me nog wel wat voorstellen van controlebits, lijnkwaliteit en de afstand tot de centrale maar in de huidige tijd ben ik niet gediend van het afknijpen van de verbinding, 100/100 is 100/100 en geen 82/27! Maar eens zien waarmee KPN (via Tweak) op de proppen komt, vind het b.v. raar dat ik een 100 Mb/s experiabox krijg voor een 100 Mb/s abbo, dan vraag je toch om problemen? Misschien is die ZyXEL 7812 waarover wordt gesproken wel beter en een betere optie, die is tenminste 1 Gb/s maar heeft geen dedicated TV-out, mocht dat al belangrijk zijn.
En een andere snelheidstest? Er is natuurlijk ook een overboeking, en lang niet alle testservers kunnen hogere snelheden aan (en geven dus niet perse de juiste snelheid weer).

Los daarvan kan het natuurlijk ook zo zijn dat de gebruikte box moeite heeft met 100Mbit. Zoiezo zal 100Mbit lastig worden, omdat er gebruik wordt gemaakt van PPPoE. Hiermee heb je al iets van 10% overhead. Bij een 100Mbit uplink (ik weet niet waar ze de fibers op zetten, maar ik gok 100Mbit) heb je bij gebruik met PPPoE dus maar iets van 90Mbit MAXIMAAL doorvoer....

Je kan natuurlijk ook je hele experiabox ertussenuit slopen en zelf je routing afhandelen. Dan zal die EB niet meer de bottleneck zijn (al blijf je natuurlijk wel gebonden aan de overhead van PPPoE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:28:
[...]

De module zijn idd niet de kosten. Wel moeten er de vezels afgepatched/gemonteerd worden en moet er apparatuur achter.. En met name die apparatuur is duur. IP is veel voordeliger: Meeste zenders worden al vanaf de mediagateway aangeleverd dus zijn zonder al te veel heissa door te zetten. Lokale zenders kun je eenvoudig toevoegen, en andere pik je zo vanaf de schotel. (overigens kan dat ook bij DVB-C prima).

Een rf->fiber transmitter is prijzig, en daar komen ook nog eens je optical versterkers bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
Ik heb ook tweak fiber 50/50. zie ook het tweak topic
hier geen problemen (buiten die moterola STB).
roelbb schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:33:
[...]

hierboven staat dat het erg simpel is om een coax module erbij te steken. dat is voor de klant wel erg gemakkelijk, maar daardoor wordt er wel een 2e fiber gebruikt en weer een plek in de patchkast bij van kpn. (buiten de dure decoders e.d.) ik dacht dat sinds januari KPN dit signaal niet meer levert.

het zyxel modem duurt helaas nog wel even.... (lange levertijd) zie het tweak fiber topic.

[ Voor 21% gewijzigd door Killerbert op 28-05-2010 00:00 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18
heb nu een tijdje glasvezel (via trined) en ik moet zeggen dat alles goed geregeld is.

echter zit ik met 1 frustratie: het geluid van de motorola 1960 settop boxen. de fan blijft gewoon draaien in standby modus en dat vind ik niet prettig op mijn slaapkamer.

ook bij mijn tv heb ik een mediacenter staan wat ik zo stil mogelijk heb gemaakt. die hoor je bijna niet. de settop box maakt nu het meeste geluid (vroeger de ziggo settop box had geen fan)

hebben jullie hier ook last van?

of heeft iemand zo'n kastje al gemod >:) zodat de fan niet meer nodig is.

[ Voor 31% gewijzigd door Crysania op 28-05-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crysania schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:40:
heb nu een tijdje glasvezel (via trined) en ik moet zeggen dat alles goed geregeld is.

echter zit ik met 1 frustratie: het geluid van de motorola 1960 settop boxen. de fan blijft gewoon draaien in standby modus en dat vind ik niet prettig op mijn slaapkamer.

ook bij mijn tv heb ik een mediacenter staan wat ik zo stil mogelijk heb gemaakt. die hoor je bijna niet. de settop box maakt nu het meeste geluid (vroeger de ziggo settop box had geen fan)

hebben jullie hier ook last van?

of heeft iemand zo'n kastje al gemod >:) zodat de fan niet meer nodig is.
Is een algemeen bekend probleem.
Anoniem: 105188 in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

Jammer genoeg doet KPN er niks aan en het ziet er naar uit dat het nog erger gaat worden want KPN gaat meer rekenkracht uit het kastje persen zodat het allemaal sneller gaat. Het is echt een mega irritant doosje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Is een algemeen bekend probleem.

Jammer genoeg doet KPN er niks aan en het ziet er naar uit dat het nog erger gaat worden want KPN gaat meer rekenkracht uit het kastje persen zodat het allemaal sneller gaat. Het is echt een mega irritant doosje!
ja je kan hem nu al horen laat staan als het kastje later hd signaal moet gaan processen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley, ik heb het wat langer aangekeken en getest.

Als je b.v. een Tweak 1000mb.bin testbestand download, dan haalt hij gemiddeld ca. 9,25 MB/sec.
In de UPC Speedtest (loopt tot 120 Mbps) wordt ca. 85,5 Mbps om 28,5 Mbps gehaald.
Met Newsleecher kan ik 10 bots gebruiken en wordt ca. 10,25 MB/sec behaald.

Gemiddeld over deze drie verschillende tests kom je wel op ca. 85 Mbps download uit. Voeg daar, volgens Tweak moet je dit erbij optellen, nog de gereserveerde TV bandbreedte van 15 Mbps aan toe en je zit op 100 Mbps.

Kortom, ik mag niet klagen. Toch ben ik benieuwd of een 50/50 abbo wél een download van netto 50 Mbps haalt, zou ik altijd nog na een maand kunnen overstappen op een goedkoper abonnement, toch EUR 240 p/j goedkoper enkel vanwege het snelheidsverschil.

Edit: Crysania, de fan heeft bij mij minder dan een uur gewerkt... :X.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 28-05-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GVD Ik ben echt boos op KPN!

Ik hoor vandaag van een vriend van mij dat ze in Eindhoven bij OnsNet 39,95 euro p/m betalen voor een 100mbit up/down buis!

http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=10

En dan nog als zout op de wonden krijg ik te horen dat hij met gemak de 12MB/s haalt, dat is 96mbit/s! Plus dat ze daar ook nog eens analoog en digitaal TV/radio krijgen en dan (al werkt het af en toe niet zo goed) ook nog eens DVB-C.

Ik ga echt naar Eindhoven verhuizen, dit is gewoon dikke onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Anoniem: 108327 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:16:
...

Edit: Crysania, de fan heeft bij mij minder dan een uur gewerkt... :X.
wordt het kastje nu niet te warm? anders stop ik er gewoon ook even iets tussen zodat hij niet meer kan draaien :)

bij mij staat het kastje helaas op mijn versterker die zijn warmte aan de bovenkant afvoert dus daardoor wordt het kastje ook al wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crysania schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:41:
[...]

wordt het kastje nu niet te warm? anders stop ik er gewoon ook even iets tussen zodat hij niet meer kan draaien :)
Dat moet je vooral NIET doen. Forceer je de motor, wordt ie warm, brandt ie uit, maakt ie kortsluiting, brandt de voeding uit, kastje doet het helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard heb ik er niet iets "tussen gestopt" maar uiteraard het stekkertje van de print los getrokken. Eerst had ik beoordeeld hoe warm e.e.a. wordt, de kast blijft steenkoud omdat hij volledig vrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds een paar seconden dat klote martel doosje van KPN vervangen met een TP-Link TL-WR1043ND. Ik heb geen telefonie dus daar kan ik niks over zeggen maar mijn internet en TV werken super!

De standaard firmware van TP-Link ondersteunt geen VLAN's dus heb ik OpenWRT erop gezet. De web interface van OpenWRT kwam ik niet uit dus even via SSH ingelogd en de netwerk configuratie handmatig ingetikt met vi.

Ik laat nog van mij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:41:
GVD Ik ben echt boos op KPN!

Ik hoor vandaag van een vriend van mij dat ze in Eindhoven bij OnsNet 39,95 euro p/m betalen voor een 100mbit up/down buis!

http://www.onsneteindhoven.nl/index.php?menu=10

En dan nog als zout op de wonden krijg ik te horen dat hij met gemak de 12MB/s haalt, dat is 96mbit/s! Plus dat ze daar ook nog eens analoog en digitaal TV/radio krijgen en dan (al werkt het af en toe niet zo goed) ook nog eens DVB-C.

Ik ga echt naar Eindhoven verhuizen, dit is gewoon dikke onzin!
Je moet ook niet met KPN in zee gaan. Dat is een autoritaire uitmelkersbende. Een partij als KPN (of UPC) zal nooit zijn digitale zenders onversleuteld op de kabel(dvb-c) of glasvezel(iptv) zetten en ook nooit de prijzen hanteren die Edutel vraagt voor 100Mbit internet. Daar is KPN gewoon echt te arrogant voor.

Kortom: Wachten op OnsBrabantNet en KPN opzeggen. Als ze het niet meer rendabel is door te weinig klanten dan donderen ze vanzelf wel op van het Reggefiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:52:
[...]

Je moet ook niet met KPN in zee gaan. Dat is een autoritaire uitmelkersbende. Een partij als KPN (of UPC) zal nooit zijn zenders onversleuteld op de kabel/glasvezel zetten en ook nooit de prijzen haneteren die Edutel vraagt voor 100Mbit internet. Daar is KPN gewoon echt te arrogant voor.

Kortom: Wachten op OnsBrabantNet en KPN opzeggen. Als ze het niet meer rendabel is door te weinig klanten dan donderen ze vanzelf wel op van het Reggefiber netwerk.
Jah mjah zeg nou zelf welke andere keus heb je? ADSL? Is te duur en sterk achter gebleven. Ziggo? Ja die zijn wat opener maar daar blijft het ook bij. Als je in Uden glasvezel wilt dan zit je vast aan KPN, je kan er niet omheen. Maar goed na een jaartje zien we wel verder, het zijn nou nog maar 7 maanden trouwens dus het is niet zo erg allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:55:
[...]

[...] Als je in Uden glasvezel wilt dan zit je vast aan KPN, je kan er niet omheen. [..]
Er is er nog een, hoor :) . www.tweak.nl *O*

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
dat is toch nog steeds via kpn? ja ok via glashart (wat dan weer van kpn is :( )

en als je toch reclame gaat maken, doe dat dan niet alleen voor jezelf, er zijn er nog meer: trined bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhu... Je krijgt de infrastructuur van KPN, de hardware van KPN en de diensten van KPN alleen dan heet het Tweak. Op de site waar jij naar linkt, op de frontpage nog wel, staat een grote logo van KPN. Dus ik zou niet weten waar jij het over hebt. Tenzij jij mij kan beloven dat Tweak binnen de komende 7 maanden diensten gelijkend aan Reggefiber of onsnet gaat aanbieden is het niet echt een super alternatief. De lagere kosten zijn een pleister op de wond maar daar blijft het ook bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 11-06-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik het najaar van Tweak via KPN zal overstappen naar Tweak via Reggefiber. Voorwaarde is wel dat ze die bagger tuner (zóóó traag) en KPN Experiabox dan bij het grof vuil hebben gezet!

nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92

http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

Hm, 200 Mbit lijkt me wel wat (als het tenminste klopt want nu heb ik ook maar een kwart van de geadverteerde upload :-( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:41:
Ik denk dat ik het najaar van Tweak via KPN zal overstappen naar Tweak via Reggefiber. Voorwaarde is wel dat ze die bagger tuner (zóóó traag) en KPN Experiabox dan bij het grof vuil hebben gezet!

nieuws: Isp Tweak introduceert glasvezelabonnement van 200Mbps

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92

http://www.tweak.nl/consument/fiber.html

Hm, 200 Mbit lijkt me wel wat (als het tenminste klopt want nu heb ik ook maar een kwart van de geadverteerde upload :-( ).
Haha, alleen het lullige is dan dat Regefiber in Uden niet beschikbaar is. Ik denk niet dat de gemeente Uden in zo'n korte tijd nog een glasvezel project aan zal gaan dus moet het allemaal met de bestaande infrastructuur gebeuren. Dan is het natuurlijk de vraag of KPN (welke ook 40% van Reggefiber in handen heeft) de concurrentie aan gaat met zichzelf.

daarnaast komt nog het feit dat een 200mbps abo 150 euro p/m kost, dat gaat voor mij toch echt te ver.

Ik had uit het Almere topic begrepen dat Almere in tweeën is gedeeld. Het centrum is KPN/Glashart en de nieuwbouw en buitenwijken zijn Reggefiber dus het is daar ook sterk afhankelijk van waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651

Nog meer mensen met regelmatig verbindingsproblemen in Uden? TV/Telefonie blijven prima werken, maar de 2/3 laptops + 1pc + 1 mac hebben dan WVGD. Laptops zijn draadloos, blijven over het algemeen wel verbonden met de ST787, maar het is dan ook niet mogelijk om in de webinterface te komen.
Enige remedie is de ST787 rebooten. Volgens Glashart zou een harde reset moeten helpen (mailtje net binnen, nog niet uitgevoerd), maar ik betwijfel het. Dit is namelijk een redelijk standaard oplossing bij KPN. Als men er aan de telefoon niet uitkomt met een klant, dan maar een harde reset (en dan hopen dat de klant niet mobiel belt, ik kan het weten, ik heb zelf op de KPN helpdesk gewerkt :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik heb 1 keer gehad dat inderdaad alles plat ging. Een harde reset was toen de oplossing.
Sinds ik dat KPN onding er tussenuit gesloopt heb geen problemen meer gezien.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202651 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:03:
Nog meer mensen met regelmatig verbindingsproblemen in Uden? TV/Telefonie blijven prima werken, maar de 2/3 laptops + 1pc + 1 mac hebben dan WVGD. Laptops zijn draadloos, blijven over het algemeen wel verbonden met de ST787, maar het is dan ook niet mogelijk om in de webinterface te komen.
Enige remedie is de ST787 rebooten. Volgens Glashart zou een harde reset moeten helpen (mailtje net binnen, nog niet uitgevoerd), maar ik betwijfel het. Dit is namelijk een redelijk standaard oplossing bij KPN. Als men er aan de telefoon niet uitkomt met een klant, dan maar een harde reset (en dan hopen dat de klant niet mobiel belt, ik kan het weten, ik heb zelf op de KPN helpdesk gewerkt :*) )
Volgens mij was dat een redelijk bekend probleem met de ST787, die kan het allemaal niet bijhouden dus houd hij er maar helemaal mee op. Vraag om een TG789 zou ik zeggen, kan je met je ex collega's wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de Tweak site kost een 200 Mbps abonnement 129 euro en geen 150 euro, maar toegegeven het blijft een hoop geld.

Vreemd dat Reggefiber (nog) niet in Uden beschikbaar is, KPN zou een open netwerk aanleggen, vrij voor alle providers. Dat Reggefiber voor 40% in handen is van KPN doet niet ter zake lijkt me, je ziet overal dat dezelfde eigenaar zichzelf beconcurreert met een ander (goedkoper) product.

Ik heb voor mijn Siemens VoIP DECT telefoon in elk gevel een wachtwoord aangevraagd zodat ik onafhankelijk ben van die Experiabox. Het is met die box namelijk niet mogelijk om gratis uit te bellen via b.v. VoIP Stunt en gebeld te worden via de Tweak lijn.
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:36:
[...]

Haha, alleen het lullige is dan dat Regefiber in Uden niet beschikbaar is. Ik denk niet dat de gemeente Uden in zo'n korte tijd nog een glasvezel project aan zal gaan dus moet het allemaal met de bestaande infrastructuur gebeuren. Dan is het natuurlijk de vraag of KPN (welke ook 40% van Reggefiber in handen heeft) de concurrentie aan gaat met zichzelf.

daarnaast komt nog het feit dat een 200mbps abo 150 euro p/m kost, dat gaat voor mij toch echt te ver.

Ik had uit het Almere topic begrepen dat Almere in tweeën is gedeeld. Het centrum is KPN/Glashart en de nieuwbouw en buitenwijken zijn Reggefiber dus het is daar ook sterk afhankelijk van waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:02:
Volgens de Tweak site kost een 200 Mbps abonnement 129 euro en geen 150 euro, maar toegegeven het blijft een hoop geld.

Vreemd dat Reggefiber (nog) niet in Uden beschikbaar is, KPN zou een open netwerk aanleggen, vrij voor alle providers. Dat Reggefiber voor 40% in handen is van KPN doet niet ter zake lijkt me, je ziet overal dat dezelfde eigenaar zichzelf beconcurreert met een ander (goedkoper) product.

Ik heb voor mijn Siemens VoIP DECT telefoon in elk gevel een wachtwoord aangevraagd zodat ik onafhankelijk ben van die Experiabox. Het is met die box namelijk niet mogelijk om gratis uit te bellen via b.v. VoIP Stunt en gebeld te worden via de Tweak lijn.
Nou dan ken jij KPN nog niet.

Je moet ten eerste een lijn trekken tussen providers van consumenten diensten en providers van infrastructuur, zeg maar groothandel en detailhandel. KPN is in dit geval (of ja bijna altijd) zowel groothandel als detailhandel.

Zoals we bij ADSL al hebben gezien is iedereen idd vrij om zijn eigen diensten aan te bieden, maar dan moeten ze wel gebruik maken van de infrastructuur van KPN. Dus Datacenters van KPN, interconnect van KPN, bijna alles van KPN. Dus de snelheden en de hardware worden allemaal gedicteert door KPN. Ze moeten het dus kopen van de groothandel van KPN, vervoeren met de vrachtwagens van KPN, opslaan in magazijnen van KPN en verkopen in panden van KPN.

Zoals je ook kan zien van zijn ADSL netwerk is KPN zeer voorzichtig met concurrentie met zichzelf. Bekijk de prijzen en de pakketten van de providers op zijn ADSL netwerk eens, allemaal hetzelfde, Hoe zit het dan met de goedkopere providers als Tele2, Online, Alice en TweakDSL? Die maken gebruik van het netwerk van BBNed. Om mee te kunnen gaan met deze prijs vechters en toch iets van de markt af te kunnen snoepen hebben ze via via (Telfort) allerlei bedrijven overgenomen die toch actief zijn in die markt.

Glashart ligt er nu en elke service provider is vrij om de concurrentie aan te gaan op het Glashart netwerk binnen de beperkingen die KPN oplegt. KPN zal nooit toestaan dat zo snel na de investering een andere provider zijn infrastructuur gaat gebruiken om zijn eigen ding aan de man te brengen.

Ze hebben bij koper dan toch ook de verplichting om de lijn te delen met andere providers? Ja dat klopt maar het verhaal bij koper ligt anders. Bij koper was het ding dat de investering van het netwerk allang terug was verdient en KPN alleen de kosten van onderhoud had. Dus ze moesten koper openstellen voor andere providers en die kosten voor onderhoud mochten ze doorberekenen aan de andere providers. Dat is die 9,50 die je elke maand apart op je factuur krijgt als je een andere provider hebt. Bij glasvezel is die investering nog lang niet terug verdient dus zijn ze op dit moment nog vrij in het doen en laten.

Ik zie het nog niet gebeuren dat de Reggefiber diensten beschikbaar worden op het Glashart netwerk. Ik zou ook niet weten waarom Reggefiber op het Glashart netwerk zou willen zijn omdat zij ook in die Jointventure zitten. Ze zijn dus al vertegenwoordigd in het Glashart netwerk maar omdat ze afhankelijk zijn van andere partijen zijn zij ook niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 17:08
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:36:
[...]

Uden is (voor zo ver ik weet), net als Almere (daarvan weet ik het zeker) gewoon 100% reggefiber hoor. De tweedeling gaat nu nog op, maar is binnenkort verleden tijd.

Dan bestaan KPN en Glashart gewoon gebroederlijk naast elkaar als onafhankelijke operators (die vanaf de a-pop waar je met je kabeltje op zit dus compleet hun eigen onafhankelijke infra hebben) met compleet verschillende methodes van tV aanbieden, etc. etc.

Oftewel, mits in Uden ook Reggefiber bezig is geweest: Er hoeven GEEN nieuwe kabels de grond in. In de a-pop wordt bepaald of je KPN als glas operator hebt of Glashart.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Uden is (voor zo ver ik weet), net als Almere (daarvan weet ik het zeker) gewoon 100% reggefiber hoor. De tweedeling gaat nu nog op, maar is binnenkort verleden tijd.

Dan bestaan KPN en Glashart gewoon gebroederlijk naast elkaar als onafhankelijke operators (die vanaf de a-pop waar je met je kabeltje op zit dus compleet hun eigen onafhankelijke infra hebben) met compleet verschillende methodes van tV aanbieden, etc. etc.

Oftewel, mits in Uden ook Reggefiber bezig is geweest: Er hoeven GEEN nieuwe kabels de grond in. In de a-pop wordt bepaald of je KPN als glas operator hebt of Glashart.
Uuum... KPN = Glashart.

Voor het geval dat je het hebt gemist zal ik het nog eens uitleggen.

Reggefiber = Joint venture KPN + Reggeborgh
Glashart = Joint venture KPN + Reggefiber + Gemeente

Al die verschillende namen zijn dus KPN + privaat investeerders. KPN gaat niet zomaar met zichzelf de concurentie aan zeker niet omdat het zich moet verantwoorden voor die private investeerders. De diensten en infrastructuur is er zoals hij er is en dat gaat niet zomaar veranderen. Al het rest is gewoon puur speculatie of wishful thinking, zoek maar eens 1 waarin staat dat dit gaat gebeuren.

In de Glashart Joint Venture zit toch de gemeente die moet dan toch opkomen voor de burgers? Ja inderdaad de gemeente zit erin maar die moet zich gedragen als een investeerder en niet als een overheid instantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 14-06-2010 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:35
Weet je heel zeker dat de gemeente in de Joint Venture zit? Daar zet ik grote vraagtekens bij...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groentenboer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 07:20:
Weet je heel zeker dat de gemeente in de Joint Venture zit? Daar zet ik grote vraagtekens bij...
Dat kan wel zo zijn, zoals in Almere maar hoeft niet. In 2008 had ik ooit iets gelezen dat Gemeente Uden wel aandeelhouder is in het netwerk maar of dat nogsteeds zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@SizzLorr: Zoals ik zojuist ook in het Almere topic uitvoerig heb gepost, zie jij het (ookal heb je grotendeels gelijk vwb de joint venture) ook nog steeds niet helemaal bij het juiste eind ;).

Glashar != honderd procent KPN. Glashart en KPN zijn BEIDEN operators die op hun eigen manier TV aanbieden en ook beiden op verschillende manieren klanten aansluiten op het ISP-netwerk van de provider waar de klant diensten afneemt.

Als het netwerk van KPN gelijk zou zijn aan operator/carriernetwerk Glashart, zoals jij het zegt, dan zou je ook bij een KPN abbo een analoog signaal krijgen en een Amino als TV ontvanger. Toch krijg je bij KPN (of bij KPN-resellers) gewoon precies dezelfde IPTVbox en diensten als bv. op het ADSL-IPTV product van KPN.

En zodoende krijg je bij een abbo op OnsBrabantNet, XMS, Lijbrandt, etc. wel weer andere TV apparatuur, waaronder een analoog signaal. Omdat dát over het carriernetwerk van Reggefiber/Glashart gaat.

En het verklaart ook waarom je bij KPN bv. een Experiabox krijgt: Een fiber aansluiting met KPN als carrier termineert direct in het backbone netwerk van KPN, samen met alle andere typen verbindingen van KPN (bv. het ADSL-netwerk). Daarom logt je Experiabox zelfs bij glasvezel in op een PPP server met <macadres@direct-adsl>

KPN gaat dus ZEKERRRR wel de concurrentie met zichzelf aan. Het levende bewijs wordt door Tweak geleverd dat op beide netwerken in 1 stadsdeel diensten kan leveren (en dus ook 2 verschillende manieren van bv. TV kijken). Trouwens, KPN concurreert op wel meer markten met zichzelf (zie bv. Hi (mobiel) en Telfort (mobiel en ADSL)).

[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 17-06-2010 15:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eymey:
Door wat internetstudie uitgezocht wie nu precies welke rol gaat spelen. Het blijkt dan zo te zien wel een familiegebeuren te zijn.

Onder de naam Glashart houdt Reggefiber Group BV zich bezig met de aanleg en exploitatie van glasvezelnetwerken in Nederland.

Reggefiber Group BV is voor 59 % in handen van Reggefiber Holding en voor 41 % in handen van KPN.

De provider Lijbrandt is een volle dochter van Reggefiber en de provider KPN is de de KPN van de 41 % aandelen in Reggefiber.

Al met al zal de onderlinge concurrentie hierdoor vast niet erg groot zijn. In andere gebieden waar al glasvezelnetwerken zijn aangelegd zijn er soms meerdere aanbieders. Lijkt me goed om op de informatiebijeenkomst hierover nadere duidelijkheid te vragen.
http://glasvezelnetwerkaa...tudie-uitgezocht-wie.html

Voorde goede orde Reggefiber Holding is voor de rest weer eigendom van Reggeborgh, Volker Wessels en nog een paar andere bedrijven die zich bezig houden met dienst verlening of infrastructuur.

En dan dit nog.

http://www.ed.nl/economie...zeldrang-KPN--ANALYSE.ece

Bij Glashart is het nog erger want daar is de aandeel van KPN 63%. Dus Glashart = KPN.

Tevens ga jij ervan uit wat technische mogelijk zou kunnen zijn en wat de toekomst eventueel zou kunnen brengen. Als er daadwerkelijk iets ipv komt dan wil ik dat best weten, vandaar dus ook mijn vragen aan Tweak. Alleen het probleem is dat er geen enkele officiele berichtgeving is omtrent dit, alleen speculatie. Waarom zou KPN/Glashart zo snel na de initiele oplevering ineens zijn netwerk omgooien? Ze zullen toch eerst hun investering eruit moeten halen.

Tevens dat Glashart DVB-C diensten zou leveren is onzin. Dat doet Glashart Media wat een apart bedrijf is. Glashart Media levert die diensten alleen op Reggefiber netwerken trouwens wat ook te zien is van de situatie in Almere. Op het Glashart deel leveren ze KPN IPTV en op het Reggefiber gedeelte kun je kiezen voor Glashart Media.

KPN Concurentie met zichzelf?

1. Dat Tweak in Almere op zowel Glashart als Reggefiber levert is geen concurentie. Het is afhankelijk van waar je woont.
2. Vergelijk de prijzen van KPN, HI en Telfort eens. Het is soms een beetje moeilijk terugrekenen omdat de samenstelling van de paketten anders kan zijn maar kijk maar eens naar de extra diensten als Surf&Mail of SMS Verdubbelaar, allemaal zelfde prijs.
3. Telfort Internet is een apart iets omdat ze dat hebben aangekocht. Aanmerkelijk is dat Telfort niet levert via het KPN DSL netwerk maar via BBNed. Maar het is niet ongewoon voor KPN om met prijsvechters mee te gaan om iig een beetje van die markt mee te pikken. Je vergeet dan ook de andere merknamen van KPN zoals Simyo of die andere GSM operators waarmee je goedkoop naar het buitenland kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb contact opgenomen met Tweak vanwege de aansluiting hier in Uden. Ik kan gewoon een R+ abbo aanvragen (zelfs nog een tik goedkoper) maar ze kunnen het niet naadloos overzetten, dat zou betekenen dat ik 3~6 weken zonder aansluiting zit...geen optie dus. Misschien in het najaar wel mogelijk.

Nog een vraag, eerder kon ik gewoon met mijn Siemens VoIP Dect telefoon UIT bellen via VoIP Stunt, dat kan nu via de KPN experiabox niet meer. Heeft iemand ergens opgeschreven hoe je VoIP Stunt kunt laten werken, ik heb een telefoonnummer en wachtwoord van Tweak en uiteraard de gegevens van VoIP Stunt. Er is een trucje om het werkend te krijgen.

Tevens ga ik een accesspoint aansluiten op de Experiabox, dat waardeloze prul heeft nauwelijks WiFi bereik (snelheid). Ik zag dat de ZyXEL 7812 testfase is beëindigd bij Tweak dus binnenkort kan de Experiabox in de kliko en kopen we een beter instelbaar modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die lange tijd zonder internet houdt mij waarschijnlijk ook tegen om van Tweak KPN naar Tweak R+ of Lijbrandt (Almere) over te stappen.... Maar wie weet dat ik Tweak vraag om in de tussentijd gewoon een DSL signaal van ze te krijgen als overbrugging. TV kijk ik dan wel via Digitenne.

Maar goed, ik werd getriggerd hier nog ff te reageren door je Siemens VoIP Dect telefoon. Iets soorgelijks aan wat jij beschrijft heb ik namelijk hier ook bij een andere GoT'er gezien. Van welke VOIP provider maakt VOIPStunt gebruik? Als dit netals Voipbuster een Betamax-merk is, dan kan je een probleem hebben. Die mede-GoT'er zit ook op een TG789VN op een Tweak fiber aansluiting. En krijgt dus met geen mogelijkheid verbinding met Voipbuster (voipbuster weigert actief de connectie). Iedere andere VOIP provider zoals Tweak zelf, Callvoip, VraagAlex of XS4ALL werkt probleemloos, behalve Voipbuster/betamax :S

Oh @SizzLorr:

Hulde! Vooral het stuk bedrijfscultuur. Dan zat ik er toch niet ver naast :), op wat details na.Had in het Almere topic even naar deze post van je verwezen, dan waren we het een stuk eerder eens geweest ;)

Verder heb je gelijk wat betreft dat het in Almere nu ook nog afhankelijk is van waar je woont, of je IPTV van KPN krijgt of IPTV van Glashart Media. Echter, dit is binnenkort dus verleden tijd. Reggefiber is heel Almere geschikt aan het maken voor diensten van Glashart Media, aangezien Lijbrandt ook de hele stad gaat bedienen. En in het folder materiaal duidelijk heeft aangegeven diensten van Glashart Media te leveren. Hoe dat dan zit met die concurrentie weet ik niet, maar in Almere is deze medio najaar dus wel degelijk een feit!

Zijn we het nu eens? ;)

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey, VoIP Stunt is inderdaad van Betamax (had eerst een déjà vu van die naam maar dat terzijde).

Via via heb ik gehooord dat de KPN Experiabox de verbinding blokkeert als je de Siemens VoIP Gigaset aansluit op zowel een RJ11 als RJ45 poort.

Navraag bij Tweak leerde dat je een wachtwoord kunt aanvragen welke gekoppeld is aan je telefoonnummer, je hebt dan de RJ11 aansluiting (dus eigenlijk de vooringestelde firmware van de Experiabox) niet meer nodig.

Ik lees op de VoIP Stunt (zelfde als o.a. Buster) help pagina bij de instellingen dat je niets hoeft in te vullen bij Outbound Proxy maar via via weet ik dat hier free.sipout.com moet staan. Helaas weet ik het fijne hier niet van want het werkt nog steeds niet al heb ik gehoord dat goed ingesteld het perfect moet werken!

Uiteraard geeft Tweak geen support dus ik hoef het niet aan hen voor te leggen.

Heeft iemand het laatste stukje info om e.e.a. werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://sites.google.com/site/freesps/

Probeer eens bij outbound proxy port 5900 in te vullen en dan in de EB de port 5900 naar je telefoon forwarden.

De volgende ports worden ondersteunt dus even proberen tot je er eentje te pakken hebt die wel werkt.

free.sipout.com:53
free.sipout.com:69
free.sipout.com:80
free.sipout.com:123
free.sipout.com:135
free.sipout.com:161
free.sipout.com:443
free.sipout.com:1433
free.sipout.com:1812
free.sipout.com:3389
free.sipout.com:5900
free.sipout.com:15345
free.sipout.com:27888
free.sipout.com:44899

Trouwens ik begrijp niet waarom jij een proxy gebruikt als sipout want die proxy hoef je alleen maar te gebruiken als je provider de standaard 5060/5061 poorten van VoIP blokkeert. Zover ik weet doet KPN dat niet, iig ik kan gewoon over die poort een verbinding maken. De SIP service van KPN zit op een apart VLAN en gaat over een aparte PPPoE tunnel dus daar hoor je geen last van te hebben. Je kan de SIP proxy server velden gewoon leeg laten.

Zie hier voor de SIP settings van VoIP Stunt.
http://www.voipstunt.com/en/sipp.html

En dan 5060 en 5061 wel forwarden naar je telefoon.

[ Voor 152% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-06-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ReneR1: Klopt. Ik heb ook gewoon via de Tweak helpdesk m'n VOIP wachtwoord laten veranderen. Wel met als gevolg dat de Experiabox geen VOIP meer doet maar goed, het doel was toch de Experiabox in een la te kunnen stoppen :).

Ik hoop dat die free SIP proxy suggesties van SizzLorr werken. Ik heb bij die kennis een keer een Wireshark trace gemaakt van het moment dat zijn Siemens IP Dect set met de TG789VN als gateway probeerde verbinding te leggen met voipbuster en al bij de eerste SIP connect poging kwam er een antwoord met "unauthorized" in de response header terug. Het gaat dus bij de registratie al fout terwijl de feitelijke tcp connectie prima lukt. Terwijl het bij mij thuis direct lukte (geen instellingen in Siemens set veranderd, en in dit geval met mijn Fritzbox 7270 als gateway).

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SizzLor, ik ben een digibeet op netwerk gebied. Een simpel recht-toe-recht-aan netwerkje opzetten lukt nog wel maar dan houdt het toch op.

Ik begrijp alleen even niet waarom en hoe ik de EB zou moeten forwarden, vanwege het ontvangen password werkt de EB toch helemaal niet meer? Tenminste, het telefoon ledje op de EB is uit en ik hoef de analoge lijn (RJ11) niet meer te gebruiken. Maar goed, de eerste (poort 53) werkt. Tenminste, ik zie bij de instellingen van de Gigaset dat hij is aangemeld en de status actief is.

Ooit heb ik een VoIP Stunt Phone IN nummer geactiveerd (eenmalig 1 euro) maar die zie ik nu op de telefoon die ik bel. Liever zie ik natuurlijk het vaste nummer van Tweak. Als ik met mijn gsm het Tweaknummer bel dan gaat hij wel over maar de gigaset geeft geen krimp, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Kun je dat ergens instellen?

Bovendien, als ik het VoIP Stunt nummer bel dan hoor ik op mijn gsm dat het nummer niet in gebruik is (en de Gigaset gaat niet over). Dat klopt ook want daarvoor moet ik eerst het programma VoIP Stunt op mijn pc/laptop opstarten en dan gaat hij ook alleen over via de pc/laptop en niet op mijn Gigaset.

Kortom, het werkt nog niet naar behoren. De bedoeling is dat de inkomende gesprekken via Tweak gaan en de uitgaande gesprekken via VoIP Stunt. Bij mijn vorige TweakDSL abonnement heeft dit jaren lang perfect gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eymey,

Helder, dat is bij mij ook gebeurt.

Trouwens, ik ben ook niet tevreden met de Experiabox (wie wel). Is er een vervanger voor dat stuk ellende of heb je met de FritzBox nog steeds de EB nodig voor de tv? Eigenlijk wil ik de EB met een sierlijke boog in de Kliko gooien waar hij thuishoort. Zo is het bereik van de WiFi-n dermate slecht dat ik alleen acceptabele WiFi-n snelheden haal IN de meterkast op enkele cm's van de EB. Een meter afstand en de snelheid zakt terug tot hooguit WiFi-g niveau.

De tv-tuner vind ik al helemaal een drama. Hij maakt veel teveel geluid dus de fan-stekker was na een uur al getrokken (kast blijft toch steenkoud).
Zappen is zo goed als onmogelijk vanwege de traagheid en het stoort mij mateloos dat je geen eigen zenderlijst kan samenstellen. Ik heb het HD pakket een half jaar gratis en wil gewoon Ned 1 HD op voorkeuze nummer 1 en niet op 781. Bespottelijk dat dit niet mogelijk is, je kunt alleen zenders maskeren door een persoonlijk profiel aan te maken.
Lekker handig, even naar RTL 4 zappen is 784 en dan naar ZDF op 45. Back to de middeleeuwen zullen we maar zeggen. Hoe moeilijk kan het zijn om er even een GUI tussen te plakken waarbij je de zenders kunt hernummeren!?
Bovendien is de HDD opnamefunctie ook waardeloos, doorgaans neem ik op van HD-zenders, of het daaraan ligt weet ik niet maar het beeld/geluid valt regelmatig even uit alsof hij de datarate niet aan kan.
En dan die A/B, hij lijkt verdacht veel op de A/B van mijn airco...
Kortom, hoog tijd dat Humax voor een passende oplossing komt.
eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 17:26:
@ReneR1: Klopt. Ik heb ook gewoon via de Tweak helpdesk m'n VOIP wachtwoord laten veranderen. Wel met als gevolg dat de Experiabox geen VOIP meer doet maar goed, het doel was toch de Experiabox in een la te kunnen stoppen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er zijn div. manieren oom van die EB af te komen, maar daarvoor moet je toch wel enigszins bedreven zijn in de wat geavanceerdere netwerk setup. SizzLorr weet hier bv. ook het nodige van af. En zelf heb ik de EB ook al lang in een la liggen. De fritz!box 7270 als router gebruiken kan trouwens (doe ik hier ook nog, tot nu toe) maar je moet er een switch voor zetten die de VLAN's waar KPN mee werkt kan ontrafelen en aan de juiste poorten aanbieden. De Fritz!box komt overigens wel dik in de problemen als je echt met 30 mbit iets gaat uploaden.... een telefoongesprek handlen lukt 'm dan nog net, maar dan is ie 100% cpu-bound.....

Bij KPN als glasvezel provider blijf je echter zitten met de telefonie: daar MOET je de EB voor blijven gebruiken.

En die tv tuner: Ach, het beeld is goed. Zeer goed, zelfs :). Voor de rest van de functies (zelfs het menu) heb je idd enig geduld nodig ;). Recordings (ook HD) spelen hier trouwens altijd vloeiend af :)

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 20-06-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dan houd ik het nog maar even tenenkrommend op de KPN s**t :'( .

Je zegt dat de EB toch noodzakelijk is voor de telefonie, het ledje is uit maar ik zie dat de sip-instellingen er nog wel in zitten. Hoe moet ik de EB nu instellen, ik heb immers een password gekregen van Tweak.

Bovendien begrijp ik even niet waarom het Tweaknummer niet meer werkt, misschien moet ik ergens wat forwarden, een kiesregel instellen of zoiets. Geen idee hoe ik dat moet instellen.

Ik zal nog eens na een avond voelen hoe warm e.e.a. in de tuner wordt, misschien wordt het toch te warm en begint de HDD te haperen. Of er is simpelweg iets niet goed aan de tuner.

EDIT: Nu is mijn Tweaknummer wel bereikbaar op mijn Siemens, het enig wat nog niet lukt is het uitbellen. D.w.z., ik kan wel uitbellen maar hij toont dan het VoIP OUT nummer en dat is een "raar" nummer. Misschien moet ik Tweak verzoeken de nummerweergave uit te schakelen, dan ziet de ontvanger het rare nummer in elk geval niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 20-06-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh wacht: Je hebt Tweak (was ik vergeten ;-) ). Mja, zodra ik zelf door Tweak het VOIP wachtwoord heb laten resetten was het VOIP ledje op de EB ook uit. Vanaf dat moment moet je dus je account zelf inregelen in een SIP client (bv. Siemens IP DECT) en hoeft normaliter (bij een goede VOIP provider) niets ingesteld te worden op de EB. De telefonie functie van dat apparaat mag je dan compleet negeren.

Bij Tweak staat nummerdoorgifte standaard uit. Waarschijnlijk staat je Siemens IP DECT nog ingesteld om je andere voip account als primair account te gebruiken bij het uitbellen. Ik had begrepen dat je dat ook wil. In dat geval moet je bij de provider van dat uitgaande account zijn om het nummer te laten verbergen (Of kijken of je dat ook in je Siemens kan instellen). Uitgaand bellen via een andere VOIP provider en dan je nummer van Tweak mee geven als identificatie kan soms, maar hangt van die uitgaande voip provider af.

Overigens slaat de post van SizLorr, over het forwarden van poorten op de "game & application sharing" functie van de Experiabox. Het maakt het voor je Siemens misschien makkelijker om door de dichtgetimmerde EB heen te prikken voor een goede verbinding met Voipstunt.

Het feit dat je bij Tweak je telefonie wachtwoord hebt laten veranderen heeft niet zozeer iets te maken met de telefonie van Voipstunt. Het geeft je alleen de mogelijkheid om ook je telefonie van Tweak te kunnen gebruiken op je Siemens (wat je dus zo te zien gelukt is voor inkomende gesprekken).

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 20-06-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helder!

Ik heb gezien dat als ik de VoIP Stunt applicatie start, de mogelijkheid bestaat jezelf te maskeren of een willekeurig nummer mee te geven.

Bij de Siemens kun je 6 VoIP providers instellen, volgens mij heb ik het nu goed staan, inkomend is perfect via Tweak en uitgaand lukt nu via VoIP Stunt alleen zie je nog het 085-nummer van VoIP OUT staan wat ik liever niet wil zien. Ik zal eens op zoek gaan in mijn online VoIP Stunt account en zien of ik het ergens uit kan zetten. Zo niet dan stuur ik een mail naar VoIP Stunt of ik bel mijn account leeg en ga naar VoIP Buster.

Achteraf vraag ik me alleen af, had ik überhaupt wel een VoIP Stunt OUT nummer moeten activeren om alles werkend te krijgen? Misschien juist wel niet zo slim, dan had ik het 085-nummer niet gezien maar gewoon niets zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:22:
SizzLor, ik ben een digibeet op netwerk gebied. Een simpel recht-toe-recht-aan netwerkje opzetten lukt nog wel maar dan houdt het toch op.

knip knip
Aaah okey het is duidelijk, ik probeer het uit te leggen in makkelijke termen.

Als je diensten afneemt van Tweak (in het geval van Uden dus indirect KPN) dan krijg je 1 fysieke lijn, dat is het glasvezel draadje wat nu in je huis ligt. Hier komt het rare, over deze fysieke lijn lopen 3 virtuele internet verbindingen, deze verbindingen worden ook Virtual LAN of kort VLAN genoemd. Al deze virtuele netwerken hebben een eigen nummertje, VLAN 4 is voor telefonie, VLAN 6 voor Internet en VLAN 7 voor TV. Dit zijn dus softwarematig van elkaar gescheiden netwerken.

Wat Tweak/KPN doet is alle 3 de diensten van elkaar scheiden zodat ze geen invloed hebben op elkaar, dus als jij hard aan het downloaden bent via torrents dan zal je telefoon/TV er geen last van hebben. Tevens scheiden ze telefonie/TV van het regulieren Internet zodat het afgeschermd is van hackers enzo. Dit hoef je niet in te stellen omdat de EB dat vanzelf doet.

Wat jij in je oude situatie dus had is dat jij via VLAN 4 de telefonie diensten van Tweak/KPN had en daarbij (op je Siemens) via Internet (dus VLAN 6) nog eens telefonie diensten van VoIP Stunt had. Deze twee diensten kon je parallel aan elkaar laten draaien omdat ze op aparte virtuele netwerken zaten.

Wat jij nu hebt gedaan is aan Tweak vragen of ze het SIP wachtwoord van jou account kunnen resetten, het wachtwoord wat in jou EB voorgeprogrameerd was en het wachtwoord van het netwerk kloppen dus niet meer vandaar dat jou EB niet meer via VLAN 4 contact kan leggen met de telefonie server van Tweak/KPN.

Wat jij nu wil doen is dus dat jou Siemens via Internet (VLAN 6) contact legt met de telefonie server van Tweak/KPN. Dat kan, het enige wat je hoeft te doen is de primaire account in je Siemens veranderen in die van de Tweak/KPN server. Ik weet niet zeker, denk dat eymey je daar verder mee kan helpen, maar het IP adres van de KPN SIP server was volgens mij 213.75.12.212

Display name = <0413 nr>
Username = <0413 nr>
Authorization User = <0413 nr>
Password = <wachtwoord>
Domain Realm = 213.75.12.212
Sip Proxy = 213.75.12.212
Sip Proxy Port = 5060
Register = Always

En dan voor de VoIP Stunt account nog een account aanmaken maar de Sip Proxy hetzelfde laten. Sorry dat ik je met die instellingen verder niet kan helpen want daar heb ik geen ervaring mee.

De reden waarom je Siemens nogsteeds zichzelf identificeert met het VoIP stunt nummer is omdat jij dat nogsteeds hebt ingesteld als primaire account.

Ik moet je wel even voor 2 dingen waarschuwen.
1. Je telefoon gaat nu over hetzelfde netwerk als je internet, dus als je hard gaat downloaden via torrent oid dan gaat dat ook inhakken op je telefonie. De kwaliteit zal zwaar tegenvallen of in het ergste geval ben je helemaal niet bereikbaar.

2. Je Siemens en de VoIP stunt applicatie tegelijk gebruiken op hetzelfde netwerk (dus bij jou thuis) zal helaas niet werken. Omdat ze alle twee via dezelfde poort verbinding willen maken (5060 en 5061) zal de ene voorrang krijgen op de andere. Je moet dan bij een van de twee een proxy instellen (zoals je dat al eerder deed met sipout.com).

Zoals eymey al zei, als het goed is hoef je verder niks in te stellen in je EB MAAR het is misschien wel een goed idee om de poorten 5060 en 5061 te forwarden naar je Siemens zodat die altijd naar je Siemens gaan en dus andere applicatie niet kunnen storen op die poorten. Tevens heb ik de ervaring met Skype dat als je de poorten open zet de kwaliteit stappen vooruit gaat. Combinatie van EB en Skype werkt niet super, vaak dat het zomaar wegvalt als de EB vindt dat het genoeg is geweest. Ik weet neit of dit ook het geval zal zijn met SIP maar daar kom je vanzelf wel achter.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 21-06-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Goede uitleg, @SizzLorr. Hoewel je volgens mij de VLAN van telefonie en televisie verwisselt (bij mij is het VLAN 4 voor TV en VLAN 7 voor telefonie).

ReneR1 wil overigens juist wel z'n Voipstunt als primaire uitbel account gebruiken, dus dat moet hij niet veranderen :). Hij moet alleen z'n nummerweergave op dat account uit zetten :). Dus hij heeft het (vanuit z'n laatste post gezien) nu ong. goed staan. De SIP server van Tweak is ook niet erg moeilijk te vinden, want ze bieden VOIP ook als los abonnement aan en de instellingen staan dus op hun site :).

Overigens, wat betreft die kwaliteit als je veel gaat downloaden: Mijn Fritzbox 7270 heeft een heel goed traffic prioritization mechanisme aan boord (wat betreft de Experiabox weet ik het niet). Het hoeft dus niet per se zo te zijn dat je kwaliteit slecht wordt of weg valt als je veel gaat downloaden of uploaden, maar met de EB weet je het nooit ;).

Ook met een proxy zal het trouwens waarschijnlijk niet lukken om zowel vanaf de PC client als via de Siemens op Voipstunt aangemeld te zijn (tenzij je 2 verschillende accounts hebt natuurlijk). Met SIP is mijn ervaring dat dan alleen op het laatste apparaat waarmee je aangmeld hebt de telefoon over gaat als je wordt gebeld.

Het is en blijft zonde dat kpn de Thomson zo 'gekreupeld' heeft. Het zijn mooie machines, maar niet als ze Experiabox heten....

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tweak: In het Almere topic sprak je over overlappende gebeiden waarin zowel KPN als Reggefiber opereren. Is Uden zo'n dergelijk overlappend gebied? Zo ja wanneer beginnen jullie met de levering en waarom komt dit niet naar voren in de postcode check?

En nogmaals zo ja, had het dan GVD eerder gezegd dan had ik wel een paar maanden gewacht! Nu zit ik nog 7 maanden vast aan die KPN troep!

Iets in de vorm van een overstap service zou ook gewaardeerd worden trouwens. Ik zit nu al te denken om te gaan naar Ziggo vanwege de DVB-C en open netwerk maar als jullie tot die tijd hetzelfde bieden dan ga ik voor jullie natuurlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 21-06-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SizzLorr, hartelijk dank voor de heldere uitleg! Zoals Eymey al zegt, het inbellen via Tweak gaat perfect (ook via de EB zoals het was), het uitbellen wil ik niet via Tweak omdat dit niet gratis is, met VoIP Stunt bel je zowat de hele wereld rond voor nop. Nadeeltje is wel dat je er eerst 10 euro beltegoed op moet zetten wat in tegenstelling tot Skype aan een bepaalde tijd gebonden is. Maar goed, in 4 maanden tijd verzend ik zoveel smsjes dat het tientje wel op is. Skype werkt overigens niet samen met de Siemens maar dat boeit me niet zo omdat Skype net zo duur is dan Tweak, dan had ik de hele moeite niet hoeven doen.

Het enige wat me dus mateloos stoort is dat hij het VoIP Stunt nummer, wat ik nooit gebruik omdat het mij niet handig lijkt dat mensen mijn pc bellen omdat ik er niet altijd achter zit, meestuurt. Als ik iemand bel dan nemen ze meestal niet op omdat ze niemand kennen met een 085 nummer. Misschien handig om even een ander accountje aan te maken zonder VoIP Stunt IN nummer, dan kan hij die in elk geval niet vinden en zal er "nummer onbekend" in het scherm staan, dat is minder irritant. Liever had ik natuurlijk gewoon mijn nummer zichtbaar gehad, dat heb ik uiteraard wel zo ingesteld. Zal dus iets te maken hebben met het free.sipout.com verhaal. In mijn VoIP Stunt account zie ik wel ergens mijn 085 VoIP Stunt nummer staan maar ik kan nergens kiezen dat ik dit niet mee wil zenden of vervangen voor een ander nummer.

Overigens is dit alles wel mogelijk als je op pc/laptop gewoon VoIP Stunt opent, dan kun je alles zo instellen zoals je wilt en als ik dan iemand bel dan ziet diegene wel het beoogde nummer staan.

Je hebt gelijk dat je niet beide tegelijk kunt gebruiken, elke 3 minuten of zo valt VoIP Stunt op de pc/laptop uit en moet je opnieuw aanmelden, de Siemens voert dan een e-mail update uit (wel handig, e-mails lees je af op je DECT telefoon, net als het weer etc.). Even snel een smsje versturen lukt nog wel of je moet de stekker van de telefoon eruit trekken. Tegelijk bellen met de Siemens én een sms versturen heb ik nooit getest maar dat is ook niet zo interessant.

Ik heb net een Blu-ray film via FTD/NewsLeecher gedownload en tegelijk gebeld, de download gaat uiteraard gewoon door met 10,2 MB/sec en het telefoongesprek is/blijft glashelder. Had eerder al gemerkt dat de tv er ook niet onder lijdt.

Eymey, dat alles gescheiden is had ik al eens gemerkt, met alleen de (bedrade) pc blijft de download op de honderdste MB/sec gelijk t.o.v. met werkende tv-tuner. Kan niet anders zeggen, de download is wel uitermate stabiel (alsof hij hard gelimiteerd is).

Jammer dat Tweak de overstapservice nog niet rond heeft, de opzegtermijn is immers maar 1 maand bij Tweak. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ReneR1: Overstappen waarheen? Van Tweak KPN (wat je nu hebt) naar R+? Kan dat bij jou dan al?

Waar je wel ff rekening mee moet houden: Als je van Tweak KPN naar R+ zou switchen, heb je geen opname mogelijkheid meer met IPTV (de IPTV boxen die Glashart Media levert kunnen dit (nog) niet). Dus als je daar heel erg aan hecht, zou ik adviseren nog ff te wachten....

Trouwens @SizzLorr: Ziggo een open netwerk? :S. Ze bieden DVB-C aan ja, maar ik heb nog nooit duidelijk kunnen afleiden hoe ze dat nou doen: Bieden ze het basispakket bv. onversleuteld aan in DVB-C? Ik heb wel in andere topics gelezen dat Ziggo hun versleutelde kanalen tegenwoordig met CI+ CAM's ontsluit en dat voorlopig de 'ouderwetse' Alphacrypt CAM het ook nog gewoon doet, maar die laatste zonder garantie voor de toekomst :)

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net een testje gedaan en mijn lijn is geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotSpot79
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 14:50
Hoi,

Nu twee maanden geleden zou de oplevering van Tweak bij mij in Veghel zijn. Momenteel heb ik wel internet en tv, maar nog steeds geen telefonie.

Bij de eerste oplevering kreeg ik de melding dat ik niet als klant van Tweak herkend werd en dat ik contact met hun op moest nemen. Na wat heen en weer gebel met de service desk van Tweak hebben ze twee weken later een monteur langs gestuurd die het probleem niet heeft kunnen oplossen. Uiteindelijk, weer twee weken later, is er een tweede monteur gekomen die mijn modem vervangen heeft voor een Thomson TG787 ipv de TG789 (wit) die standaard wordt geleverd. Vanaf dat moment heb ik dus internet en tv, maar geen telefonie.

Wederom met de service desk meerdere keren gebeld.

Nu weer een maand later nog steeds geen telefonie. Ik heb meerdere keren gebeld met de helpdesk, maar krijg telkens het antwoord dat ze het doorzetten naar de technische dienst. En dan hoor je voor twee weken niks.

Nu ben ik de moed aan het opgeven en zit er over te denken om de boel terug te sturen en snel weer terug te gaan naar de ADSL of naar ziggo alles-in-een pakket.

Maar voordat ik dat doe, zou ik nog graag willen weten of deze 'andere' modem wel geschikt is voor glasvezel in Veghel voor telefonie. Het betreft dus de Thomson Gateway TG787v met sw versie 8.2.T.4.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Herkenbaar dat verhaal.
Mijn broer is ook al maanden bezig met Tweak om alles werkend te krijgen in Veghel.
Tot op heden werkt het nog steeds niet. Alleen de TV geloof ik.
Meerdere malen is er tevergeefs een monteur geweest.

Veghel lijkt niet klaar voor Tweak (of net andersom ) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@HotSpot79: In principe moet die TG787v het wel doen. Deze router werd ook in Almere bij de allereerste opleveringen door KPN gebruikt en is i.p. gewoon geschikt voor telefonie (hij heeft zo te zien ook wel ong. dezelfde software als de 789).

Het blijft gewoon ge-k**** dat Tweak de problemen met telefonie niet opgelost krijgt. Dit gaat ze heel veel goodwill kosten van iedereen behalve de echte tweakers (en ben bang dat ze daarop niet kunnen blijven leven).

De telefonie komt enerzijds doordat ze afhankelijk zijn van KPN, dat ook de PPPoE verbinding voor VOIP moet routeren naar het netwerk van Tweak (omdat je gewoon gebruik maakt van de voip server van Tweak). En aan de andere kant moeten zij (voor zo ver ik weet) ook het modem juist (weten te) configureren. Bovendien gebruikt Tweak o.a. BBned voor de trunk naar het vaste netwerk (off-net bellen).

Met de telefonie dienst van Tweak zelf is an sich verder niet iets mis. Deze dienst bieden ze al jaaaren en ik gebruik het inmiddels ook gewoon op de 'oude' manier (met een eigen SIP apparaat).

Ergo: Weg Experiabox = Weg telefonie problemen.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste