Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56883

Weet iemand of de Speedtouch 789 modem opgehangen wordt, of in ieder geval op te hangen is? Zijn hier ook meer specificaties van te vinden en eventueel afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327

Anoniem: 56883 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:50:
Weet iemand of de Speedtouch 789 modem opgehangen wordt, of in ieder geval op te hangen is? Zijn hier ook meer specificaties van te vinden en eventueel afbeeldingen?
Het modem is met twee schroeven plat aan de wand te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 08:27:
De snelheden zouden per 1 maart toch synchroon worden? Nou ik merk er niks van!
Nee hoor, in de brief van de KPN staat (lekker vaag) "deze zomer" en de Tweak site meldt "medio april." Netwerkbeheerders en providers kennende zou ik versteld staan als de synchrone snelheid voor augustus wordt aangeboden...maar ons natuurlijk wel het volledige bedrag laten betalen. Had niet anders verwacht, een commercieel bedrijf moet winst maken, dat staat vaak gelijk aan gelegaliseerde diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Anoniem: 108327 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Nee hoor, in de brief van de KPN staat (lekker vaag) "deze zomer" en de Tweak site meldt "medio april." Netwerkbeheerders en providers kennende zou ik versteld staan als de synchrone snelheid voor augustus wordt aangeboden...maar ons natuurlijk wel het volledige bedrag laten betalen. Had niet anders verwacht, een commercieel bedrijf moet winst maken, dat staat vaak gelijk aan gelegaliseerde diefstal.
Mjah na die brief hebben ze er nog een persbericht uitgestuurd waar 1 maart instond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De netwerkbeheerder is KPN dus ik neem aan dat zij bepalen wanneer de snelheid omhoog wordt gekrikt. KPN geeft deze zomer aan dus 20/9 is nog steeds deze zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:55:
De netwerkbeheerder is KPN dus ik neem aan dat zij bepalen wanneer de snelheid omhoog wordt gekrikt. KPN geeft deze zomer aan dus 20/9 is nog steeds deze zomer...
1 maart is dus onderhand medio april geworden zonder dat we er maar iets over hebben gehoord. Maar de ICT kennende zal het waarschijnlijk wel zomer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

Ruffzz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:08:
Het begint al goed. Wij zouden morgen aangesloten worden voor brons. Gister kreeg ik een telefoontje voor bevestiging van de afspraak waar ik eigenlijk al van op keek aangezien die afspraak al een behoorlijke tijd geleden is gemaakt maargoed,
Wees maar blij dat je nog gebeld bent, ik had een vrije dag genomen en stond de hele dag te wachten op de monteur die niet kwam opdagen. En planning was natuurlijk compleet onbereikbaar dus je wilt dan in de middag weg, maar weet niet zeker of die gast toch heel misschien nog langs zou komen.
Anoniem: 105188 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 23:58:
[...]

1 maart is dus onderhand medio april geworden zonder dat we er maar iets over hebben gehoord. Maar de ICT kennende zal het waarschijnlijk wel zomer worden.
Is mij eigenlijk ook niet 100% duidelijk hoe die verdeling nu is.
Glashart is verantwoordelijk voor de glasvezel infrastructuur.
Maar de apparatuur in de centrale wijkkasten, is deze dan van KPN of Glashart ?

De dame in de glashart winkel wist me namelijk te vertellen dat de TV-functionaliteit alleen door KPN kon worden geboden (ivm contracten met zenders en weet ik wat nog meer). En dat de overige aanbieders dus eigenlijk altijd hun TV moesten inkopen bij KPN. Ik vraag me dan dus af of de hardware in de wijkkasten en telefonie en internet dienst dan ook gewoon van KPN is en partijen het bij KPN inkopen en niet bij Glashart.

[ Voor 26% gewijzigd door JeanJeremy op 08-03-2010 07:29 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

JeanJeremy schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:27:
[...]

Is mij eigenlijk ook niet 100% duidelijk hoe die verdeling nu is.
Glashart is verantwoordelijk voor de glasvezel infrastructuur.
Maar de apparatuur in de centrale wijkkasten, is deze dan van KPN of Glashart ?
De apparatuur is van KPN, evenals de diensten daarop zoals TV. Een andere leverancier kan wel over het KPN netwerk internet en telefonie leveren. Hoe het precies met TV zit weet ik niet bij KPN :)

Het huisje en de vezels in de grond zijn van Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:03:
[...]

De apparatuur is van KPN, evenals de diensten daarop zoals TV. Een andere leverancier kan wel over het KPN netwerk internet en telefonie leveren. Hoe het precies met TV zit weet ik niet bij KPN :)

Het huisje en de vezels in de grond zijn van Glashart.
Glashart is weer een jointventure tussen Reggefiber en KPN, tevens heeft KPN nog eens 41% van de aandelen van reggefiber in handen dus is het best wel safe om te zeggen dat het hele netwerk van KPN is omdat KPN er of direct belang in heeft of er indirect invloed op kan uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/744034557.png
dit vind ik een nette snelheid eindelijk, nou ja de upload deugt voor geen meter en download mag ook wel iets hoger of is dit een acceptabel verlies.

KPN Glasvezel.
Goud Abbo met doorgevoerde verhoging 100/10
Bedraad aangesloten. Veghel Noord Brabant.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 234189 op 10-03-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik zou het fijn vinden als iedereen die hier post ter referentie erbij zet welke provider/stad/abo men heeft. Thanks :)

Ty, acerman.

[ Voor 6% gewijzigd door R_W op 11-03-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189

@r_w zie aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Anoniem: 234189 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:25:
[afbeelding]
dit vind ik een nette snelheid eindelijk, nou ja de upload deugt voor geen meter en download mag ook wel iets hoger of is dit een acceptabel verlies.

KPN Glasvezel.
Goud Abbo met doorgevoerde verhoging 100/10
Bedraad aangesloten. Veghel Noord Brabant.
In principe moet je toch wel minimaal 9Mb/s halen. Upload is natuurlijk waardeloos, maar dat zou in maart toch synchroon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Morgen om 11 uur een herkansing om alsnog aangesloten te worden. Ben benieuwd of het nu wel door gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
JeanJeremy schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:27:
[...]

De dame in de glashart winkel wist me namelijk te vertellen dat de TV-functionaliteit alleen door KPN kon worden geboden (ivm contracten met zenders en weet ik wat nog meer). En dat de overige aanbieders dus eigenlijk altijd hun TV moesten inkopen bij KPN. Ik vraag me dan dus af of de hardware in de wijkkasten en telefonie en internet dienst dan ook gewoon van KPN is en partijen het bij KPN inkopen en niet bij Glashart.
Apart verhaal dan dat XMS een veel uitbreider tv aanbod (basis / plus) heeft dan KPN Glasvezel. En eymey gaf ook in KPN Interactieve tv topic aan dat Glashart media apart tv regelt voor o.a. XMS.

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 11-03-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

@funrider: Misschien dat de KPN medewerker meer de situatie in Sint-Oedenrode benoemde. Tenslotte was er destijds bij ons alleen de keuze uit KPN, TriNed en gingen er geruchten over OnsNet, In elk geval TriNed kocht TV in bij KPN. Ik ken OnsNet niet goed, maar begreep dus dat zij wel internet en voip konden leveren, maar dan ook genoodzaakt waren om TV in te kopen bij KPN.

Inmiddels hebben we ook Tweak als aanbieder en ook daar lijkt het TV pakket identiek aan dat van KPN.
XMS ken ik niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben vandaag dus aangesloten. Zonder al te veel moeite. Ging prima.

-Internet = Zeer goed, haal de snelheden die beloofd waren zonder problemen.
-TV = Goed , jammer van de zap snelheid maar in de toekomst zal dit verbeteren. Over de beeldkwaliteit ben ik ook tevreden. Toch zeker een verbetering ten aanzien van analoog.
-Telefonie = tja .. zoals het hoort.

Dus .... tot zover ben ik zeer tevreden.

(veghel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Gisteren gebeld:

hij: "Goedemiddag met TriNed ik bel u voor uw Glashart aansluiting"
ik: "uh TriNed ? Dat is raar want ik heb wel glashart besteld maar niet bij KPN of TriNed maar Tweak"
hij: "ja inderdaad, maar ik ben van TriNed"
ik "uh ja, maar ik had eigenlijk een belletje verwacht namens Tweak en niet TriNed"
hij: "wij doen alle glashart installaties voor zowel KPN en TriNed"

Op dat moment dacht ik, laat maar afspraak inplannen en verder. Hij zal zelf nog wel niet bekend zijn met het feit dat naast TriNed en KPN nu ook Tweak levert en moet worden ingepland door dezelfde club. De 1e mogelijkheid was 1e week van April dus maar meteen gedaan.

Dus ik nog "krijg ik hier nu ook een bevestiging van ?" vanwege mijn niet zo'n positieve ervaring met de KPN planning.
hij: "uh ik denk het wel".
ik: "per email dan ?".
hij: "waarschijnlijk wel"
ik: "en jullie hebben mijn mail-adres ?"
hij "nee, maar TriNed wel dus komt vast wel goed"

Dus eigenlijk weer hetzelfde niveau als de eerdere belletjes met planning die ik vanwege KPN aan de lijn heb gehad. Ze bellen voor een afspraak, maar jij kunt hen niet bereiken, je krijgt (hoogstwaarschijnlijk) weer geen bevestiging van de afspraak en als je een vraag stelt buiten het normale 5-stappen proces op de persoon zijn scherm dan krijg je een antwoord als "weet ik niet".

Ik ben er nog niet helemaal gerust op eigenlijk. Maar hoe vaak kan het mis gaan toch ? :9

[ Voor 7% gewijzigd door JeanJeremy op 16-03-2010 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeanJeremy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 07:36:
Gisteren gebeld:

hij: "Goedemiddag met TriNed ik bel u voor uw Glashart aansluiting"
ik: "uh TriNed ? Dat is raar want ik heb wel glashart besteld maar niet bij KPN of TriNed maar Tweak"
hij: "ja inderdaad, maar ik ben van TriNed"
ik "uh ja, maar ik had eigenlijk een belletje verwacht namens Tweak en niet TriNed"
hij: "wij doen alle glashart installaties voor zowel KPN en TriNed"

Op dat moment dacht ik, laat maar afspraak inplannen en verder. Hij zal zelf nog wel niet bekend zijn met het feit dat naast TriNed en KPN nu ook Tweak levert en moet worden ingepland door dezelfde club. De 1e mogelijkheid was 1e week van April dus maar meteen gedaan.

Dus ik nog "krijg ik hier nu ook een bevestiging van ?" vanwege mijn niet zo'n positieve ervaring met de KPN planning.
hij: "uh ik denk het wel".
ik: "per email dan ?".
hij: "waarschijnlijk wel"
ik: "en jullie hebben mijn mail-adres ?"
hij "nee, maar TriNed wel dus komt vast wel goed"

Dus eigenlijk weer hetzelfde niveau als de eerdere belletjes met planning die ik vanwege KPN aan de lijn heb gehad. Ze bellen voor een afspraak, maar jij kunt hen niet bereiken, je krijgt (hoogstwaarschijnlijk) weer geen bevestiging van de afspraak en als je een vraag stelt buiten het normale 5-stappen proces op de persoon zijn scherm dan krijg je een antwoord als "weet ik niet".

Ik ben er nog niet helemaal gerust op eigenlijk. Maar hoe vaak kan het mis gaan toch ? :9
Wees maar blij dat het zo is gegaan bij KPN. Bij mij is het in 1x goed gegaan en ik heb er nu wel spijt van want 3 weken na mijn aansluiting komt tweak met die aanbieding!!!!!! Niet dat er iets mis is met KPN maar dat takke modem waar je de firewall niet van kan uitzetten zit mij heelerg dwars en een modem wat hetzelfde kan kost 170 euro!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:17
Ben net ook gebeld en hij zei ook TriNed, nagevraagd en hun handelen namens Tweak. In de brief van Tweak staat dat er iemand belt om een afspraak te maken namens hun dus dat zou kunnen kloppen lijkt me... Ik die brief van Tweak stond ook dat je daarna nog een bevestiging krijgt per brief van de afspraak, dus ik neem aan dat die binnenkort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm, ik lees de bekende verhalen!

Wat ik ook uitermate waardeloos vind, het kan zomaar zijn dat ze me tig keer bellen voor een afspraak maar dat ik nooit thuis ben (logisch hè als je alleen woont en werkt). Het is niet mogelijk een 06 nummer op te geven, mijn Tweak planning kan dus nog maanden duren ben ik bang.

Maar goed, ik ben al lang blij dat KPN zo treuzelde met de planning, nu kan ik mooi bij Tweak blijven en daar heb ik beduidend meer vertrouwen in. Heb een 2e ontvanger met hd-recorder besteld, bij Tweak krijg je binnen een paar uur PERSOONLIJK bericht terug, bellen is tegen lokaal tarief en de kans is groot dat je dezelfde medewerker aan de lijn krijgt als jaren geleden, de helpdesk is kennelijk nog "gezellig" klein en persoonlijk.

Nog een vraagje, bellen die planning medewerkers ook ná 17:00 u of moet ik de komende weken thuis blijven om ze aan de lijn te krijgen? Inderdaad erg irritant dat je ze niet kunt bellen (hoorde ik van anderen, je ziet nummer onbekend in je display).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 108327 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:06:
Hm, ik lees de bekende verhalen!

Het is niet mogelijk een 06 nummer op te geven
Dat is wel mogelijk hoor, ik heb namelijk alleen mijn 06 doorgegeven en werkt prima.
Ben gisteren dus netjes gebeld (door onbekend nummer) op mijn mobiel.

Anders ff mailtje sturen naar support van Tweak, die reageren over het algemeen vrij snel en heb je geen 0900 nummer nodig. Geef je hen even door dat je mobiel bereikbaar bent, anders heb je over 3 jaar nog geen internet.

[ Voor 20% gewijzigd door JeanJeremy op 17-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 20:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zit net even wat rond te kijken op de tweak site, ik was benieuwd wat de telefoon kosten zijn bij tweak.
Gelukkig goedkoper dan de KPN, maar kan ik ook een fax aansluiten?

Als ik hier kijk: http://www.tweak.nl/?page=phone/citynetfiber staat daar:
Belangrijk om te weten

* VoIP op CityNet is niet geschikt voor het aansluiten van een modem, fax, alarm of pinapparaat.
Nu weet ik niet of CityNet gebruikt wordt als je glasfiber hebt. Iemand een idee?

[ Voor 82% gewijzigd door Coenen op 17-03-2010 21:34 . Reden: een vraag ipv opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Inmiddels is ook de bevestigingsbrief van Tweak binnen.
Dat gedeelte werkt dus een stuk beter dan KPN.

Overigens stond er gister in de lokale krant (Midden Brabant) dat ook OnsNet vanaf 1 April diensten gaat aanbieden op Glashart. In Rooi hebben we dan dus KPN, TriNed, Tweak en OnsNet. Mooi dat Tweak maand-abbo's heeft en je er niet een jaar aan vast zit. Kan voor de consument nog wel eens voordeel opleveren wat concurrentie op de glashart infra.

p.s. Misschien handig om in de topic titel ook maar / Sint-Oedenrode mee te nemen ?
Wat dat betreft zitten Uden / Veghel / Rooi op dezelfde lijn wat betreft glashart en diensten.
En daarnaast zitten hier toch al veel Rooise mensen hun bevindingen te posten.

[ Voor 22% gewijzigd door JeanJeremy op 18-03-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

JeanJeremy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:11:
Overigens stond er gister in de lokale krant (Midden Brabant) dat ook OnsNet vanaf 1 April diensten gaat aanbieden op Glashart. In Rooi hebben we dan dus KPN, TriNed, Tweak en OnsNet. Mooi dat Tweak maand-abbo's heeft en je er niet een jaar aan vast zit. Kan voor de consument nog wel eens voordeel opleveren wat concurrentie op de glashart infra.

p.s. Misschien handig om in de topic titel ook maar / Sint-Oedenrode mee te nemen ?
Wat dat betreft zitten Uden / Veghel / Rooi op dezelfde lijn wat betreft glashart en diensten.
En daarnaast zitten hier toch al veel Rooise mensen hun bevindingen te posten.
Idem voor Schijndel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Dan kun je alle dorpen wel in de titel gaan zetten, daar wordt het niet echt overzichtelijker op, denk ik. Het is duidelijk dat het om de gehele regio Uden / Veghel gaat; mensen uit Sint-Oedenrode / Schijndel etc. weten het topic zo ook wel te vinden (een zoekactie naar bijv. 'Glashart Schijndel' brengt ze vanzelf bij dit topic).

[ Voor 9% gewijzigd door Zap op 18-03-2010 17:10 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Waarschijnlijk heb je daar wel gelijk, dan wordt het wel een lange titel. :)
In Zuid Oost Brabant is glashart tenslotte nu al bezig in Son, Breugel, Rooi, Veghel, Uden, Schijndel.

Maar aan de andere kant weet je dat glashart nog wil groeien en heb je kans dat je straks zit met allerlei draadjes als "Glashart Heeswijk" en "Glashart Den Dungen" etc. Terwijl iedereen een beetje dezelfde vragen/bevindingen zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kan men nu niet veel beter overstappen naar topics betreffende een specifieke glasvezel_aanbieder en de diverse pakketten die men daarvan af kan nemen? Over het glasvezel_netwerk van Glashart valt nu niet zo heel veel spannends meer te vertellen denk ik? Het ligt er nu en that's it?
JeanJeremy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:47:
In Zuid Oost Brabant is glashart tenslotte nu al bezig in Son, Breugel, Rooi, Veghel, Uden, Schijndel.

Maar aan de andere kant weet je dat glashart nog wil groeien en heb je kans dat je straks zit met allerlei draadjes als "Glashart Heeswijk" en "Glashart Den Dungen" etc. Terwijl iedereen een beetje dezelfde vragen/bevindingen zal hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

JeanJeremy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:47:

Haal dan iig Uden / Veghel uit de titel en maak er Glashart in (Zuidoost-)Brabant (oid) van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt! Ik heb gisteren even gebeld, ik had bij het aanmelden drie nummers opgegeven (huis/gsm/werk), de eerste twee stonden bij Tweak in het systeem.

Later kreeg ik nog een mailtje met daarin de mededeling dat het gsm nummer wordt gebeld als het vaste nummer niet wordt opgenomen. In het geval dat ik meedere keren niet bereikbaar ben, dan zal Tweak contact met mij opnemen.

Zit al dik 5 jaar bij Tweak, deze service kan ik wel waarderen, doorgaans binnen enkele uren een persoonlijke mail retour en een Servicedesk die gelijk bereikbaar is tegen lokaal tarief.

Edit: heb 4 maart mijn bevestigingsbrief in de bus gehad (2 weken terug dus), iemand enig idee wanneer je dan ongeveer wordt gebeld voor een afspraak?
JeanJeremy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:07:
[...]

Dat is wel mogelijk hoor, ik heb namelijk alleen mijn 06 doorgegeven en werkt prima.
Ben gisteren dus netjes gebeld (door onbekend nummer) op mijn mobiel.

Anders ff mailtje sturen naar support van Tweak, die reageren over het algemeen vrij snel en heb je geen 0900 nummer nodig. Geef je hen even door dat je mobiel bereikbaar bent, anders heb je over 3 jaar nog geen internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 18-03-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ik heb geloof ik ook rond 3 of 4 maart de brief op de bus gegooid en 15 maart dus gebeld door de planning.
moet voor jou dus een deze dagen ook wel gebeuren lijkt me

Omdat ik al tweak klant was (ADSL) heb ik het wel al 28 februari of zo kunnen aanvragen via hun website (zat toen een wachtwoord op) dus ik weet niet of dat nog uit maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door JeanJeremy op 18-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook al 5,5 jaar Tweak(DSL) lid (eerst Ultra ADSL 8Mb, later ADSL2+ 16~24Mb), heb ook de aanvraag gedaan met password op 26/2 (vr). Als je op 28/2 hebt aangevraagd zal dat weinig hebben uitgemaakt, ook in het weekend.

De retourbrief (bevestiging bestelling) viel 4/3 in de bus. Maar eens afwachten, zal wel niet meer zo lang duren lijkt me omdat Tweak doorgaans na 3 à 4 weken aansluit.
JeanJeremy schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:04:
ik heb geloof ik ook rond 3 of 4 maart de brief op de bus gegooid en 15 maart dus gebeld door de planning.
moet voor jou dus een deze dagen ook wel gebeuren lijkt me

Omdat ik al tweak klant was (ADSL) heb ik het wel al 28 februari of zo kunnen aanvragen via hun website (zat toen een wachtwoord op) dus ik weet niet of dat nog uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 20:48
Weet iemand hoe dat zit met die harddisk decoders? Bij tweak en trined zijn die in bruikleen en ik denk bij kpn ook, maar in die mail staat. 1 gratis hraddiskdecoders. Vandaag dus 2 pakketten binnen gekregen met 4 decoders(voor 4 tvs ...:p), maar deze kosten 5 euro per maand. Ik denk dat je deze allemaal moet inleveren ofniet?

P.s. Het is niet erg goed geregelt. Eerst kwamen ze, maar toen hadden ze niet de juiste apparatuur bij dus we zouden nog gebeld worden voor een nieuwe afspraak en vandaag komt kpn binnen met 4 harddisk decoders en een 3com switch zonder verdere informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

R_W schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:26:
[...]

Haal dan iig Uden / Veghel uit de titel en maak er Glashart in (Zuidoost-)Brabant (oid) van.
Wat betreft glasvezel in Schijndel en Rooij:
SCHIJNDEL - In Schijndel en Sint-Oedenrode biedt, naast KPN en TriNed, binnenkort ook OnsBrabantNet diensten aan over het door Glashart aangelegde glasvezelnetwerk.

Glashart, een samenwerking van Reggefiber en KPN, voorzag vorig jaar heel Schijndel, een kleine 9000 huishoudens, van deze supersnelle breedbandverbinding.

Veel huishoudens zijn echter afwachtend met het daadwerkelijk afnemen van diensten. Ze wachten op meerdere aanbieders om een vergelijk te kunnen maken.

Dinsdag meer in het Brabants Dagblad.
http://www.brabantsdagbla...zel-Schijndel-op-gang.ece

Verder stond er in de fysieke krant dat er in april een stand zou staan waar meer informatie ingewonnen kan worden. Wat mij betreft wel goed nieuws want over het algemeen is het aanbod van onsbrabantnet wel goed.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagjez schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 17:26:
Weet iemand hoe dat zit met die harddisk decoders? Bij tweak en trined zijn die in bruikleen en ik denk bij kpn ook, maar in die mail staat. 1 gratis hraddiskdecoders. Vandaag dus 2 pakketten binnen gekregen met 4 decoders(voor 4 tvs ...:p), maar deze kosten 5 euro per maand. Ik denk dat je deze allemaal moet inleveren ofniet?

P.s. Het is niet erg goed geregelt. Eerst kwamen ze, maar toen hadden ze niet de juiste apparatuur bij dus we zouden nog gebeld worden voor een nieuwe afspraak en vandaag komt kpn binnen met 4 harddisk decoders en een 3com switch zonder verdere informatie.
De eerste decoder is gratis in bruikleen, alles wat je meer wilt moet je 5 euro huur voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

elvis84 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:25:
[...]

Wat betreft glasvezel in Schijndel en Rooij:

[...]

http://www.brabantsdagbla...zel-Schijndel-op-gang.ece

Verder stond er in de fysieke krant dat er in april een stand zou staan waar meer informatie ingewonnen kan worden. Wat mij betreft wel goed nieuws want over het algemeen is het aanbod van onsbrabantnet wel goed.
Dit artikel kwam ik idd ook tegen, maar bedankt voor de info. Ik keek van de week op de website van OnsBrabantNet maar Schijndel / Rooij was daar nog niet te vinden. Nu kijk ik nu weer en zie dat ze er wel bij staan, maar er is nog geen verdere informatie te vinden. Link

[ Voor 4% gewijzigd door R_W op 19-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het animo onder de bevolkingvan Schijndel / Rooy net zo groot wordt dan in Son en Breugel dan zie ik OnsbrabantNet daar geen aanbieder worden.
De interesse onder de bevolking in Son en Breugel was namelijk werkelijk om te huilen. Mogelijk begint Nederland een beetje provider moe te worden of misschien was het gekozen tijdstip voor de interesse_check niet helemaal ideaal, hoe dan ook, een volslagen mislukking.
R_W schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:40:
[...]

Dit artikel kwam ik idd ook tegen, maar bedankt voor de info. Ik keek van de week op de website van OnsBrabantNet maar Schijndel / Rooij was daar nog niet te vinden. Nu kijk ik nu weer en zie dat ze er wel bij staan, maar er is nog geen verdere informatie te vinden. Link

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:43:
Als het animo onder de bevolkingvan Schijndel / Rooy net zo groot wordt dan in Son en Breugel dan zie ik OnsbrabantNet daar geen aanbieder worden.
De interesse onder de bevolking in Son en Breugel was namelijk werkelijk om te huilen. Mogelijk begint Nederland een beetje provider moe te worden of misschien was het gekozen tijdstip voor de interesse_check niet helemaal ideaal, hoe dan ook, een volslagen mislukking.

[...]
Mwah die interesse check is niks anders dan een reclame stunt, ik kan zo een hele tirade opschrijven over waarom het simpelweg onzin is om zoiets afhankelijk te maken van de uitrol van het netwerk maar dat zal ik jullie besparen.

Het enige wat ik kan zeggen is dit:
nieuws: 'Snelle uitrol dekkend glasvezelnetwerk moet prioriteit zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

hardware-lover schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:43:

[...]
Verschil is wel dat in Schijndel het glasvezel al ligt, OnsBrabantNet wordt alleen aanbieder van diensten. In de fysieke krant stond volgens mij ook dat het 100% zeker was dat ze aanbieder zouden worden in Schijndel. Zal straks even kijken of ik die krant nog kan vinden.

Hier het volledige artikel
SCHIJNDEL - In Schijndel en Sint-Oedenrode biedt, naast KPN en TriNed, binnenkort ook OnsBrabantNet diensten aan over het door Glashart aangelegde glasvezelnetwerk. Glashart, een samenwerking van Reggefiber en KPN, voorzag vorig jaar heel Schijndel, een kleine 9.000 huishoudens, van deze supersnelle breedbandverbinding.
Veel huishoudens zijn echter afwachtend met het daadwerkelijk afnemen van diensten. Zewachten op meerdere aanbieders om een vergelijk te kunnen maken. Uitsparken over het aantal huishoudens dat inmiddels al gebruik maakt van de glasvezelkabel doet KPN, als eerste aanbieder, niet. "We zijn een beursgenoteerd bedrijf", verklaart manager Albert Gunsing. "Het netwerk is opgeleverd. Alees verloopt naar wens. We zijn tevreden over de voortgang tot nu toe en ook de gebruikers zijn tevreden." KPN is druk met het promoten van de diensten. "Tot eind maart staat er een informatiestand bij de Plus in Schijndel", aldus Gunsing. Ook OnsBrabantNet zal de komende weken volop aanwezig zijn in het dorp. "Het is goed voor de consument dat er een keuzemogelijkheid komt", oordeelt Bas van der Kolk, woordvoerder namens OnsBrabantNet. "Wij hebben als pionier in de regio Eindhoven al veel ervaring. Gezien de economische crisis zal het wat moeilijker zijn om nieuwe klanten te werven maar we hopen ze door goede service over het financiele drempeltje te trekken. De overstap moet zonder zorgen verlopen. We gaan ook gewoon leveren, ondanks het aantal klanten dat deelneemt.".
Eind april denkt OnsBrabantNet te starten met het aansluiten van woningen in Schijndel en Rooi. Er volgen nog informatieavonden.
Typo's onder voorbehoud, voel me net een typemiep :P

edit2:
Er staat ook een stukje in het Schijndels weekblad:
Klanten kunnen straks zelf flexibel hun dienstenpakket kiezen en betalen daardoor nooit voor diensten die ze niet afnemen. Er is al een compleet aanbod met TV, supersnel internet en bellen vanaf €49,95 per maand. OnsBrabantNet zal tevens een zeer gunstig geprijsd en uitgebreid HD-zenderpakket aanbieden”, aldus Bas van der Kolk, woordvoerder van OnsBrabantNet.
bron: http://www.schijndel.nu/download.asp?id=2025

Voor 50 euro per maand dus een compleet pakket.

[ Voor 58% gewijzigd door elvis84 op 20-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OnsBrabantnet zou zijn diensten aan gaan bieden op het al aangelegde Glasvezelnetwerk (van Glashart) en ze hebben er toch redelijk wat effort in gestoken waaronder het openen van een special informatie_punt in het winkelcentrum van Son en het organiseren van diverse informatie_avonden. Dezelfde werkwijze eigenlijk als wat Glashart in Veghel (en waarschijnlijk ook andere plaatsen) gedaan heeft vóór de aanleg van glasvezel.
Maar zoals hierboven te lezen valt is het besluit al genomen om hoe dan ook provider te gaan worden in Schijndel/Rooy dus mogelijk wordt dat voor Son en Breugel ook alsnog zo besloten.

De animocheck in Uden/veghel was inderdaad een wassen neus, ongeacht het aantal inschrijvingen, de aanleg zou 100% zeker doorgang hebben, dat stond al vast.
Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:42:
[...]

Mwah die interesse check is niks anders dan een reclame stunt, ik kan zo een hele tirade opschrijven over waarom het simpelweg onzin is om zoiets afhankelijk te maken van de uitrol van het netwerk maar dat zal ik jullie besparen.

Het enige wat ik kan zeggen is dit:
nieuws: 'Snelle uitrol dekkend glasvezelnetwerk moet prioriteit zijn'

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2010 14:03 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KPN heeft een grote storing welke iedereen in de regio's Uden, Veghel en St. Oedenrode treft. Op de storing site staat ADSL maar blijkbaar treft het ook de Glasvezel klanten want ik had toen ik vanmorgen wegging van huis ook geen internet en TV meer.
Als gevolg van een storing kunt u mogelijk in enkele gebieden in de regio Veghel, Uden st.Oedenrode en Erp niet bij ons inloggen via het ADSL-netwerk. Indien u telefonie of televisie via internet van ons afneemt dan kunnen deze diensten door de storing verstoord zijn. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Starttijd: 2010-03-22 07:24 Eindtijd: onbekend
http://www.kpnmonteur.nl/storing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
is er ook een kans dan OnsBrabantnet naar Veghel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninasky11 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:47:
is er ook een kans dan OnsBrabantnet naar Veghel komt?
Ik weet niet precies maar OnsBrabantNet zal waarschijnlijk niet meer in Uden/Veghel komen. OnsNet is een directe concurrent van Glashart en is een initiatief van Reggefiber en NEM BV. Zij zijn ook netwerk exploitant maar dan hebben leden en gemeenten meer zeggenschap, zoals er is een ledenraad.

OnsNet is zelf niet leverancier van diensten, zij leggen en onderhouden het netwerk. Ze zeggen dat elke leverancier wordt toegelaten op het netwerk maar op dit moment is het aanbod zeer beperkt. Edutel doet internet, VolkerWessels doet telefoon en Hertzinger doet radio & TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 04:43:
[...]

Ik weet niet precies maar OnsBrabantNet zal waarschijnlijk niet meer in Uden/Veghel komen. OnsNet is een directe concurrent van Glashart en is een initiatief van Reggefiber en NEM BV. Zij zijn ook netwerk exploitant maar dan hebben leden en gemeenten meer zeggenschap, zoals er is een ledenraad.

OnsNet is zelf niet leverancier van diensten, zij leggen en onderhouden het netwerk.
In Sint-Oedenrode is de infrastructuur ook van Glashart en niet van OnsNet.
Echter gaat OnsBrabantNet hier wel de diensten leveren en wordt dus geen concurrent van Glashart, maar van KPN Glasvezel, TriNed, Tweak, etc.

Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat OnsBrabantNet optrekt vanuit Nuenen/Best/Son richting Rooi/Schijndel en dan Veghel/Uden. Half februari had niemand in Rooi de keuze uit meer dan KPN en TriNed en was er niks bekends over nieuwe aanbieders. Per 1 maart was daar ineens Tweak en half maart begint OnsBrabantNet ineens met een grote reclame campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 04:43:
[...]

OnsNet is zelf niet leverancier van diensten, zij leggen en onderhouden het netwerk. Ze zeggen dat elke leverancier wordt toegelaten op het netwerk maar op dit moment is het aanbod zeer beperkt. Edutel doet internet, VolkerWessels doet telefoon en Hertzinger doet radio & TV.
Lees je wel eens voordat je hier post? Er staat zelfs letterlijk in het artikel wat ik gepost heb dat OnsBrabantNet op het netwerk van Glashart komt in Schijndel en Sint-Oedenrode. Dus waarom zou dat dan niet ook in Veghel kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeanJeremy schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:34:
[...]

In Sint-Oedenrode is de infrastructuur ook van Glashart en niet van OnsNet.
Echter gaat OnsBrabantNet hier wel de diensten leveren en wordt dus geen concurrent van Glashart, maar van KPN Glasvezel, TriNed, Tweak, etc.

Het lijkt me dus niet onwaarschijnlijk dat OnsBrabantNet optrekt vanuit Nuenen/Best/Son richting Rooi/Schijndel en dan Veghel/Uden. Half februari had niemand in Rooi de keuze uit meer dan KPN en TriNed en was er niks bekends over nieuwe aanbieders. Per 1 maart was daar ineens Tweak en half maart begint OnsBrabantNet ineens met een grote reclame campagne.
Mjah zoals ik al eerder zei:

OnsNet = Reggefiber + NEM
Glashart = Reggefiber + KPN
Reggefiber = 40% KPN

Uiteindelijk is alles toch KPN, dus het zou goed kunnen.

Maar zover ik had begrepen is er in St Oedenrode iets bijzonders aan de hand, ik kan me de details niet meer herinneren maar door bepaalde toestanden hebben OnsNet en Glashart het netwerk daar samen aangelegd blijkbaar.

Maar zover ik weet is OnsNet zelf geen provider van diensten, alleen een tier operator. Ik weet zeker dat de diensten op het netwerk worden geboden door de 3 boven genoemde providers, misschien dat OnsNet het weer door verkoopt onder zijn eigen naam oid maar de diensten zelf zijn van andere afkomstig.
elvis84 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Lees je wel eens voordat je hier post? Er staat zelfs letterlijk in het artikel wat ik gepost heb dat OnsBrabantNet op het netwerk van Glashart komt in Schijndel en Sint-Oedenrode. Dus waarom zou dat dan niet ook in Veghel kunnen? :?
Zie hierboven.

Maar even iets anders, ik ben zelf sterk voor vechter van het verbeteren van de mentaliteit in deze fora. Veel mensen denken alleen omdat het anoniem is dat sommige normen niet van toepassing zijn oid. Als je je verhaal anders zou formuleren dan klinkt het geheel toch net iets aangenamer, denk er aub de volgende keer aan voor je snel even wat intikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:
[...]
Maar even iets anders, ik ben zelf sterk voor vechter van het verbeteren van de mentaliteit in deze fora. Veel mensen denken alleen omdat het anoniem is dat sommige normen niet van toepassing zijn oid. Als je je verhaal anders zou formuleren dan klinkt het geheel toch net iets aangenamer, denk er aub de volgende keer aan voor je snel even wat intikt.
/offtopic:
Als dit op mij betrekking heeft, ik zou zo ook in het echt reageren hoor. Maar als je je aangevallen voelt, excuses daarvoor. Ik ben het wel met je eens dat ik het iets netter had kunnen formuleren, maar daar ben je zelf ook wel een klein beetje debet aan door niet eerst mijn post te lezen alvorens je zelf wat post.

ontopic:
Het viel me op dat er een nieuwsbericht op de site van onsbrabantnet is geplaatst:
http://www.onsbrabantnet....ikel_id=9180&module_id=21

Staat eigenlijk niets in wat we nog niet wisten. Uit het artikel maak ik wel op dat het af te nemen pakket flexibel samengesteld kan worden. Ik vermoed (en hoop) dat daarom dezelfde tarieven gehanteerd worden als in Veldhoven:
- Radio & Televisie € 13,95
- Vaste Telefonie € 8,50
- 100 Mbps Internet € 32,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:45:

Maar zover ik had begrepen is er in St Oedenrode iets bijzonders aan de hand, ik kan me de details niet meer herinneren maar door bepaalde toestanden hebben OnsNet en Glashart het netwerk daar samen aangelegd blijkbaar.
Uiteraard is Sint-Oedenrode bijzonder ;)
Maar ff serieus:
Glashart is verantwoordelijk voor Sint-Oedenrode (kern) en kerkdorp Nijnsel.
Nu had Glashart zich niet ingeschreven voor kerkdorp Boskant en OnsNet wel.
Dus in 1 gemeente heb je straks 2 partijen die infrastructuur leveren, al is Glashart een stuk groter.

@Sizzlor:
Ik denk dat je OnsNet en OnsBrabantNet door elkaar haalt ?
OnsNet is leverancier van infrastructuur (net als Reggifiber/Glashart) en OnsBrabantNet is een diensten leverancier. Ze kunnen dus onafhankelijk van elkaar opereren, wat dus nu gebeurd in Schijndel en Sint-Oedenrode.

Overigens gisteren via de post een pakketje gekregen voor mijn Tweak aansluiting. Een motorola TV tuner met afzender KPN :)

[ Voor 9% gewijzigd door JeanJeremy op 25-03-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56883

Had ook graag een draadloze aansluitset, zo een via het stopcontact gehad. Kwam er nu achter dat hij bij de monteur 55 euro kost en als je hem besteld via de klantenservice van KPN dan kost de set 85 euro. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af of er al mensen zijn in Uden/Veghel die gebeld zijn voor een afspraak om aangesloten te worden door Tweak. Ik heb een maand geleden de aanvraag de deur uitgedaan (4/3 bevestigd), Tweak heeft de administratiekosten en borg voor de apparatuur al geïnt maar ik hoor niets :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352463

Ik heb de volgende vragen gesteld aan Tweak. Hier zijn de antwoorden.

1. Welke HDzenders zijn er beschikbaar bij Tweak? Het zenderoverzicht laat geen enkele HDzender of HDpakket zien.
Momenteel worden Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Discovery, Net 5, Veronica, Ketnet, Een, Animal Planet in HD uitgezonden. Vanaf april zal SBS6 ook in HD worden uitgezonden. De RTL zenders volgen in mei van dit jaar.

2. Is de nieuwsserver bij een 100/100 mbit abonnement ook daadwerkelijk 100 mbits? Hoeveel threads mag men hierbij voeren?
De nieuwsserver is bij een 100/100 abonnement geen 100mbits. De snelheid van uw internet echter wel. De snelheid van een nieuwsserver is 20MB. Tevens kunt u 8 downloads voeren.

3. Is Uitzending Gemist ook beschikbaar bij Tweak?
U kunt bij Tweak ook gebruik maken van Uitzending Gemist.

4. Gaat Tweak indien beschikbaar ook 200mbits abonnementen aanbieden?
Op dit moment leveren wij de glas 100. Dit is op dit moment het hoogste van Tweak.

5. Krijgen bestaande abonnees ook een aparte aanbieding als ze de overstap maken naar glasvezel?
Bestaande abonnees hebben een schrijven ontvangen om als eerste gebruik te maken van onze glasvezel producten. De bestaande klanten hebben een voorrang ontvangen.

Dat wordt dus wel een aparte payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
ReneR1: ik ben een paar dagen na het opsturen van het contract gebeld voor een afspraak. Deze is per brief bevestigd (heb twee brieven gehad, een voor de verkeerde datum :S). Dus als het goed is komen ze morgen vroeg langs... (veghel)

Valconii: ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat de nieuwsserver voor glasvezel abbonee's gewoon 100mbit is. Ook als ik inog in mijn beheer panel, en kijk bij newsserver, staat er oa:

Profile 100mbit

Ik heb geen 100mbit aansluiting aangevraagd dus kan het niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270822

Daarna kan je zelf kiezen of je wilt doorgaan en 1 van onze abonnementen kiezen. Voor € 7,95 p/mnd kun je met een snelheid tot 20 Mb onbeperkt downloaden en voor € 14,95 p/mnd kan je zelfs tot 60 Mb! Zonder downloadlimieten met 1600TB aan artikelen en de retentie is 300+ dagen (groeiend naar 360).

je krijgt het eerste abbo er gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-03 12:45
Even rondkijken op de Tweak site levert het volgende op:

Ongelimiteerd toegang tot Usenet Nieuwsgroepen

Aangezien 20Mbit een limiet is klopt er dus iets niet in het antwoord van Tweak of op de Tweak website..

[ Voor 4% gewijzigd door Floep op 29-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4pp3l
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 23:13
Anoniem: 270822 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 07:58:
Daarna kan je zelf kiezen of je wilt doorgaan en 1 van onze abonnementen kiezen. Voor € 7,95 p/mnd kun je met een snelheid tot 20 Mb onbeperkt downloaden en voor € 14,95 p/mnd kan je zelfs tot 60 Mb! Zonder downloadlimieten met 1600TB aan artikelen en de retentie is 300+ dagen (groeiend naar 360).

je krijgt het eerste abbo er gratis bij.
Hoe kom je aan die wijsheid? Met glasvezel krijg je ongelimiteerd toegang tot de tweaknews server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even rondkijken op de Tweak site levert het volgende op:

Ongelimiteerd toegang tot Usenet Nieuwsgroepen

Aangezien 20Mbit een limiet is klopt er dus iets niet in het antwoord van Tweak of op de Tweak website..
Ongelimiteerd toegang heeft te maken met het feit dat je er altijd zoveel als je wilt van gebruik kunt maken. Ongelimiteerd betekent niet dat de bandbreedte dan ongelimiteerd is natuurlijk.

[ Voor 149% gewijzigd door Anoniem: 352463 op 29-03-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4pp3l schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:22:
[...]

Hoe kom je aan die wijsheid? Met glasvezel krijg je ongelimiteerd toegang tot de tweaknews server.
eelos heeft gelijk hoor. Als abonnee, krijg je de 20mbits nieuwsserver er gratis bij. Voor de 60mbits moet je bijbetalen. Tweak heeft geen snellere newsserver dan de 60mbits

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 352463 op 29-03-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

WAARSCHUWING

Voor iedereen die dacht dat Tweakers "unlimited freedom" garandeert:
Heb van tevoren alles dubbelcheck gedaan, had met KPN problemen met het modem (poorten forwarden etc)
Heb tijd geleden contact gehad met tweak over de functionaliteit van het modem (cq of het 'open' was)
"Ja meneer, u heeft alles zelf in de hand."
Vanochtend werd ik dus aangesloten, afgelopen 3 weken naar uitgekeken. Kwam iemand namens Trined de boel aansluiten (modem en router, volgens de brief van tweak)
Was gewoon iemand van KPN (gaf hij zelf toe) en nog erger : KPN Experiabox!!!!
Nu hoeft dat niet een probleem te zijn, ware het niet dat de firmware van KPN hier op zit.
Ik kan dus nog niks...........Ben gewoon zo kwaad. Zit nu al ruim 2 uur te k*tten om te kijken of ik fatsoenlijk op Xbox live kan komen. Heb ook het itv verhaal niet aan de gang. Settop box geeft aan geen netwerk gevonden (heeft wel contact met router)
Heb direct met tweak gebeld om te vragen hoe het nu zit. Krijg niet echt een eenduidig antwoord en ga maar een klachtenbrief schrijven op basis van het geven van onjuiste informatie.

Wees gewaarschuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:01:
WAARSCHUWING

Voor iedereen die dacht dat Tweakers "unlimited freedom" garandeert:
Heb van tevoren alles dubbelcheck gedaan, had met KPN problemen met het modem (poorten forwarden etc)
Heb tijd geleden contact gehad met tweak over de functionaliteit van het modem (cq of het 'open' was)
"Ja meneer, u heeft alles zelf in de hand."
Vanochtend werd ik dus aangesloten, afgelopen 3 weken naar uitgekeken. Kwam iemand namens Trined de boel aansluiten (modem en router, volgens de brief van tweak)
Was gewoon iemand van KPN (gaf hij zelf toe) en nog erger : KPN Experiabox!!!!
Nu hoeft dat niet een probleem te zijn, ware het niet dat de firmware van KPN hier op zit.
Ik kan dus nog niks...........Ben gewoon zo kwaad. Zit nu al ruim 2 uur te k*tten om te kijken of ik fatsoenlijk op Xbox live kan komen. Heb ook het itv verhaal niet aan de gang. Settop box geeft aan geen netwerk gevonden (heeft wel contact met router)
Heb direct met tweak gebeld om te vragen hoe het nu zit. Krijg niet echt een eenduidig antwoord en ga maar een klachtenbrief schrijven op basis van het geven van onjuiste informatie.

Wees gewaarschuwd!!
Vervelend voor je, maar zie niet in wat dat met unlimited freedom te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Valconii

Op dit moment zijn er veel problemen met het modem/ router dat KPN levert (Experia-box)
Dit varieert van instellingen die spontaan verwijdert worden, tot het niet online kunnen gaan met een Xbox of PS3. Op het modem zijn ook USB poorten om een NAS aan te hangen, om maar een voorbeeld te noemen.
Door de firmware van KPN zijn een aantal mogelijkheden afgesloten om te gebruiken.
Voor een aantal gebruikers is het belangrijk om poorten te kunnen forwarden. Dit is niet mogelijk op dit moment.
Dit komt van de site van tweak:
http://www.tweak.nl/?page=internet/home

"Ultimate Freedom"

Bij Tweak vinden we het belangrijk dat je met je verbinding kunt doen wat je wil. Een eigen webserver hosten of radiostation streamen? Je eigen netwerk opzetten? Downloaden tot je erbij neervalt? Met glasvezel wordt het pas echt leuk! Ga je gang, want je verbinding is van jou. "Ultimate freedom", noemen we dat.

En dat bedoel ik met Ultimate freedom.
Nogmaals, het is geen verwijt. Had alleen verwacht (aangezien de verbinding van mij is) dat ik niet gelimiteerd zou worden door de firmware van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik was er eerlijk gezegd al bang voor. In feite is er nu in Uden/Veghel alsnog een KPN-monopolie op glasvezel, zij het verkapt; aanbieders als Tweak/Trined doen slechts aan wederverkoop, ze nemen immers zo'n beetje alle diensten bij KPN af. Echte keuzevrijheid is er niet; het zou goed zijn als er ook een andere partij, zoals Glashart Media / Onsnet, diensten aan zou gaan bieden.

En bij die vrijheid hoort naar mijn mening ook de mogelijkheid om eigen/andere apparatuur te gebruiken, zonder afhankelijk te zijn van KPN's Experiabox, met alle nadelen van dien (ik vind overigens dat zizziz hier een meer dan terecht punt heeft). Voor zover ik begrepen heb wordt het internet bij bijvoorbeeld Onsnet direct op een aparte poort van de Genexis FiberXport geleverd, wat veel transparanter en flexibeler is dan een oplossing met VLAN's/PPPoE.

Ook de geleverde decoder is bij de huidige alternatieve aanbieders klaarblijkelijk hetzelfde (trage) apparaat als bij KPN (Motorola VIP1960-9DB), evenals de vooralsnog kwalitatief inferieure TV-streams, welke gewoon van KPN komen. Bij de Glashart Media providers (zoals XMS) wordt zelfs nog een analoog signaal aangeboden, en binnenkort zelfs DVB-C (bovenop de multicast IP-streams, welke voor het basispakket ook nog eens unencrypted schijnen te zijn), zodat het wellicht mogelijk is je (oude) Ziggo decoder(s) op extra TV's te gebruiken.

Over de kwaliteit kan ik vanzelfsprekend niet oordelen, maar ik vind het bovenstaande technisch gezien een veel aantrekkelijker en opener aanbod dan hetgeen dat KPN (en haar partners) momenteel te bieden hebben.

Nog iets heel anders: na wat tests bij andere mensen viel me op dat de pingtijden bij KPN Glasvezel een stuk slechter waren dan bij Ziggo, dit viel me eerlijk gezegd behoorlijk tegen (gezien mijn ervaring met andere glasvezelnetwerken). Aangezien ik veel met latency-kritische toepassingen over een VPN-verbinding werk, vroeg ik me af of dit een incident was, of dat deze hogere pingtijden standaard zijn voor het KPN-netwerk. Zou iemand voor mij eens, vanaf een bedraad aangesloten PC, een serie van bijvoorbeeld 100 pings uit willen voeren naar 213.239.154.35 (tweakers.net), en het gemiddelde resultaat hier willen posten?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
Het signaal van KPN/Tweak/Trined gaat over 1 ethernet kabel en bestaat uit verschillende VLAN's om TV/internet te scheiden. VLAN 4 voor TV en VLAN 6 voor internet. De experiabox scheidt VLAN 4 meteen af, doet er vervolgens niks mee en zet het signaal direct op poort 3. Het signaal van VLAN 6 is internet, en word intern via router/firewall/etc. aangeboden op de andere poorten en wireless. Hierbij heb je dus de limitaties van de firmware van KPN.

Ik heb begrepen, dat als je een VLAN capable switch ("Layer 2" switch, bijv Linksys SLM2005) neemt, je kan instellen op welke poorten, welke VLAN id's moten komen. Dus stel je sluit je centrale kabel aan op zo'n switch, en gebruikt 1 of meerdere poorten voor VLAN 4, (je tv's) en sluit die rechtstreeks daar op aan. Dan kan je een andere poort gebruiken voor VLAN 6 en daar een eigen router achter hangen. Als ik het goed begrepen heb moet je dan een PPPoE verbinding op kunnen zetten. Je moet alleen nog op een of andere manier achter de logingegevens komen, maar die schijnen te achterhalen zijn...

Ik heb dit van http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=13&t=3118. Daar wordt het gebruikt voor iets anders, maar volgens mij moet dit ook werken...

(bij KPN moet je de ExperiaBox nog wel gebruiken voor telefonie, omdat de SIP gegevens niet uitgegeven worden, bij Tweak krijg je volgens mij de SIP inloggegevens wel, en kun je die dus in je eigen VoIP router gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet zo thuis in het ping testen. Had iets gevonden om het via een dos command te doen. Gaf op Tweakers 6ms aan, maar was slechts 1 test. Als er iemand een programmaatje heeft om meerdere testen uit te voeren hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 352924 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:01:
Ben niet zo thuis in het ping testen. Had iets gevonden om het via een dos command te doen. Gaf op Tweakers 6ms aan, maar was slechts 1 test. Als er iemand een programmaatje heeft om meerdere testen uit te voeren hoor ik dat graag
Vul dit eens in een command prompt in:

ping 213.239.154.35 -n 100

Na 100 pings krijg je een overzicht met statistieken, dit kun je kopiëren en vervolgens hier plakken (de laatste paar regels met min/max/avg zijn voldoende).

Ik vraag me af of Tweak ook de netwerkinfrastructuur en peerings van KPN gebruikt; zou je misschien ook eens een traceroute naar hetzelfde ip voor me uit willen voeren? ('tracert 213.239.154.35' in een command prompt). Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Zap op 30-03-2010 16:20 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ping test:
min 6ms (99 op honderd)
max 7ms (1 op honderd)
gemidd 6ms

0 pakketjes verloren

Tracer:
1 8ms 100ms 99ms dsldevice.lan
2 6ms 7ms 6ms
3 12ms 17ms 18ms 20ge.po.1 etc
4 6ms 6ms 6ms tweakers.net

genoeg info?
En het belangrijkste: valt het mee?

ps
Er wordt dus wel degelijk 4MBit van het abonnement afgehouden voor gebruik ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Je pingtijden zijn heel goed, echt veel beter dan ik tot dusver bij KPN-klanten gezien heb. Aan de traceroute heb ik in deze vorm niet zoveel, ik moet echt de hostnames van de verschillende hops kunnen zien. Kun je deze niet even kopiëren/plakken (rechtermuisknop/markeren/enter)? Liefst ook nog een naar bijvoorbeeld google.nl :)

4 hops is wel weinig overigens.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 21:18
Zap schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:26:
Je pingtijden zijn heel goed, echt veel beter dan ik tot dusver bij KPN-klanten gezien heb. Aan de traceroute heb ik in deze vorm niet zoveel, ik moet echt de hostnames van de verschillende hops kunnen zien. Kun je deze niet even kopiëren/plakken (rechtermuisknop/markeren/enter)? Liefst ook nog een naar bijvoorbeeld google.nl :)

4 hops is wel weinig overigens.
Ik zit bij Ziggo gemiddeld op 12ms, wat is het avg bij glas van KPN dan?

Overigens dat verplichte gebruik van de Experiabox, dus ook bij Tweak is erg teleurstellend. Stond al bijna op het punt om glas af te gaan nemen bij Tweak. Ik kijk het voorlopig nog even aan, mede door dit topic te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Zap
Ik vertrouw erop dat hier niets vertrouwelijks bij staat. Ik heb namelijk geen idee wat deze info betekent....

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 40 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 6 ms 6 ms 5 ms 195.190.241.4
3 6 ms 6 ms 6 ms 217.19.16.82
4 7 ms 16 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
5 7 ms 6 ms 6 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnQnl schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:54:
ReneR1: ik ben een paar dagen na het opsturen van het contract gebeld voor een afspraak. Deze is per brief bevestigd (heb twee brieven gehad, een voor de verkeerde datum :S). Dus als het goed is komen ze morgen vroeg langs... (veghel)
Ik heb als langjarige bestaande klant ook een voorwaarschuwing gekregen en direkt na een dag de papieren verstuurd. Op 4/3 de brief ontvangen. Naar mijn weten kun je met Tweak geen afspraak maken, "je wordt vanzelf gebeld" was het antwoord.

Sinds de aanvraag zijn we nu ruim een maand verder, zijn de borg en administatiekosten vorige week al afgeboekt en heb ik nog geen afspraak kunnen maken, er is ook nog niets afgeleverd.

Ik houd ze echter wel aan de zwart op wit afspraak, ze hebben twee tuners met hd-recorder toegezegd, uiteraard de tweede tegen de normale huur van 5,95 p/m.

Graag nog even melden wanneer je bent aangesloten, of alles soepel verliep en door wie je bent aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 352924 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:01:
WAARSCHUWING

... en nog erger : KPN Experiabox!!!!
Had je dan serieus gedacht dat je een ander modem zou krijgen ?
Ik ging er al gewoon voor 100% vanuit dat het (voor nu) de standaard Experia doos zou zijn.
Op tweak.nl stond begin maart wel dat men aan het testen is met andere modems, maar geloof je dan zelf dat ze 30 maart uitgetest zijn en kunnen uitrollen ?

Grote voordeel bij Tweak is simpelweg dat je maandelijks kunt opzeggen.
Dus als kwaliteit slecht is en er geen oplossing komt voor het modem kun je snel weer weg, zo zit ik er tenminste in. Dit in tegenstelling tot KPN en TriNed waar je meteen 1 vol jaar eraan vast hangt.

@ReneR1: Heb je al contact gehad met hun support desk ? Is namelijk wel vreemd dat je niks hoort, ik ben binnen 14 dagen gebeld voor een afspraak en heb rond dezelfde tijd dus mezelf aangemeld.

[ Voor 12% gewijzigd door JeanJeremy op 31-03-2010 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JeanJeremy,

Op zich is er niets mis met de Experia doos. Het is voornamelijk de firmware van KPN die de boel dichtgooit.
Er zijn wel andere firmwares 'op de markt'
Hoe ik dit weet?
De monteur sloot gister eerst een andere Experiadoos aan, bleek een te zijn met de Trined-firmware. Daar kwam hij achter toen het internet het niet deed en een foutmelding van Cambrium weergaf.
Hij heeft toen contact gehad met kantoor (KPN?) en er een andere doos aan gehangen, met de KPN firmware. Werkte direct.
Heb contact met Tweak gehad over het andere modem en die geven aan dat ze nog niet beschikbaar zijn voor de consument.
Na 1 dag glasvezel kan ik het volgende melden:
-Internet is netjes, haal 26 Mbits down en 3,1 Mbits up
-Poorten open zetten mogelijk, maar werkt niet
-USB poorten op Experia zijn niet in gebruik
-Xbox live werkt door het aanvinken van UnPn. Werkt niet icm openzetten extra poorten.
-PS3 met geen mogelijkheid te krijgen op NAT type 1 of 2 (Kan dus niet online spelen/ chatten)
-ITV werkt nog niet, krijg foutcode 12. Support is al ingeschoten bij Tweak en die zijn weer afhankelijk van KPN.

Eigenlijk ben je dus klant van KPN tegen betere voorwaarden en prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Anoniem: 352924 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:13:

Op zich is er niets mis met de Experia doos. Het is voornamelijk de firmware van KPN die de boel dichtgooit.
Er zijn wel andere firmwares 'op de markt'

Eigenlijk ben je dus klant van KPN tegen betere voorwaarden en prijs
Ik ben ook benieuwd of KPN/Tweak met betere firmware komt op termijn of dat Tweak een nieuw modem gaat aanbieden. Ik heb ook een Xbox360 dus ben wel benieuwd hoe dat zal aflopen. Binnenkort zit ik waarschijnlijk met dezelfde teleurstelling als jij nu hebt ;)

Hoe lang zijn ze bezig geweest met installatie ? De monteur komt bij mij om 1530 uur langs.
Lijkt me sterk dat hij dan lang nodig heeft om het werkend te krijgen, neem aan dat die persoon ook naar huis wil aan het einde vd dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Vroeger ... had de monteur 3 uur nodig om de boel aan te sluiten ( 13-12-09) :D
Nu hebben ze nog maar 2 uur ...

Xbox Live werkt gewoon, als je in delen van spelen & toepassingen de Xbox live open zet naar het IP van de Xbox (werkt hier zonder problemen icm KPN Glasvezel en de Thomson TG787v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
Anoniem: 108327 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:53:
[...]

Graag nog even melden wanneer je bent aangesloten, of alles soepel verliep en door wie je bent aangesloten.
Maandag ochtend zou dus de monteur komen. Met de nadruk op zou....

Afspraak stond om 8u, half 11 nog niemand. Gebeld naar Tweak, kon in het systeem natuurlijk niks zien, dus moest ik nog maar even wachten, misschien werd het dagdeel "ochtend" bedoeld... ik uur later terug gebeld, ja vond de (zelfde) meneer toch wel vreemd, Hij kon inderdaad geen nieuwe afspraak maken, zou ik nog voor gebeld worden (tot op heden nog niet gebeurd)....

Begint al goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JeanJeremy
Xbox is geen probleem, UpNp aanzetten in het modem en Xbox vast ip adres geven. niet gaan werken met poort forwarden, je kunt het wel invoeren maar het werkt niet.

"Hoe lang zijn ze bezig geweest met installatie ? De monteur komt bij mij om 1530 uur langs.
Lijkt me sterk dat hij dan lang nodig heeft om het werkend te krijgen, neem aan dat die persoon ook naar huis wil aan het einde vd dag."

Bij mij is de monteur een half uurtje geweest en in die tijd ook nog een keer het modem vervangen (verkeerde firmware->van Trined)
Heeft niets aangesloten, UTP had ik al liggen, internet werkte gewoon. Helaas geldt dit niet voor Itv, zit nog steeds met een foutcode 12 netwerk niet gevonden (kabel al nagekeken, is niet defect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 352924 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:56:
@Zap
Ik vertrouw erop dat hier niets vertrouwelijks bij staat. Ik heb namelijk geen idee wat deze info betekent....

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 40 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 6 ms 6 ms 5 ms 195.190.241.4
3 6 ms 6 ms 6 ms 217.19.16.82
4 7 ms 16 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
5 7 ms 6 ms 6 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
Wees gerust, er staat niets vertrouwelijks in. :)

Tweak heeft inderdaad een beter aanbod dan KPN, mede vanwege het feit dat ze met maandcontracten werken. De pakketten an sich zijn behoorlijk aantrekkelijk, uitgaande van de aanstaande migratie naar symmetrische snelheden. Maar je bent nog altijd opgezadeld met de andere KPN-nadelen, en dat zijn er voor mij persoonlijk nog teveel (ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt).
Dix0r schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:31:
[...]

Ik zit bij Ziggo gemiddeld op 12ms, wat is het avg bij glas van KPN dan?
Ik heb slechts een erg kleine en ongecontroleerde steekproef van twee aansluitingen, dus wellicht is het niet representatief, maar in één van deze gevallen (waar ik de gegevens nog van heb) betrof het gemiddeld 34ms naar google.nl (niet te vergelijken met de pings naar t.net, die sowieso lager uitvalen). De resultaten bij de andere aansluiting waren vergelijkbaar. Ik heb het op afstand uit laten voeren, en heb daarbij niet kunnen controleren of de verbinding in gebruik was door andere applicaties (al dan niet op dezelfde computer), dus hecht er niet tè veel waarde aan.

Overigens bedenk ik me nu dat Tweak voorheen een dochteronderneming van Tweakers.net was, wellicht verklaart dat het feit dat er zo weinig hops nodig zijn (en daarmee de lage pingtijden); mogelijk hangen de routers nog altijd in hetzelfde datacenter? In dat geval is bovenstaande meting misschien niet helemaal representatief.
Overigens dat verplichte gebruik van de Experiabox, dus ook bij Tweak is erg teleurstellend. Stond al bijna op het punt om glas af te gaan nemen bij Tweak. Ik kijk het voorlopig nog even aan, mede door dit topic te volgen.
Precies hetzelfde verhaal hier. :) Het feit dat het klaarblijkelijk niet eens (fatsoenlijk) mogelijk is handmatig portmappings aan te maken is voor mij al een no-go; uPnP is geen optie. Ik heb graag zelf controle over mijn netwerk, zonder beperkingen en remote-management van KPN. E.e.a. zal op termijn wel verbeteren denk ik, al dan niet door de komst van een nieuwe aanbieder. Ik zou graag een wat hogere uploadsnelheid willen, wat dat betreft blijft er wel een aantrekkingskracht (tenzij Ziggo op dat vlak wat gaat doen).

[ Voor 10% gewijzigd door Zap op 31-03-2010 19:08 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zap
ik wil best die test met google.nl doen, geef jij dan ff die commandline door die in dos ingevoerd dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnQnl schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:46:
[...]

Maandag ochtend zou dus de monteur komen. Met de nadruk op zou....

Afspraak stond om 8u, half 11 nog niemand. Gebeld naar Tweak, kon in het systeem natuurlijk niks zien, dus moest ik nog maar even wachten, misschien werd het dagdeel "ochtend" bedoeld... ik uur later terug gebeld, ja vond de (zelfde) meneer toch wel vreemd, Hij kon inderdaad geen nieuwe afspraak maken, zou ik nog voor gebeld worden (tot op heden nog niet gebeurd)....

Begint al goed...
Hm, daar had ik de Tweak Servicedesk al voor gewaarschuwd (dat ze op voorhand maar meer personeel moeten aannemen om de klachten te inventariseren).

Ik weet van minimaal 10! KPN klanten dat de afspraak één tot meerdere keren is verzet of dat er überhaupt niet eens een monteur langskomt, daarvoor neem je dan een dag vrij!

In mijn geval was er groot onderhoud gepland, PLANNING!? Wat een giller, ik heb dus per onmiddelijke ingang mijn KPN aanvraag laten annuleren want ik laat me niet zo afschepen, dat groot onderhoud dat doen ze maar 's nachts.

Overigens is Tweak tot nu toe geen haar beter. Op 26/2 aangevraagd (met wachtwoord via de site, voorkennis als bestaande klant), de borg en administratiekosten zijn op 23/3 afgeboekt maar ik heb nog niets ontvangen of van de planning gehoord..

Zolang de voorraad strekt krijg je een ontvanger met hd-recorder, ik heb er (tegen betaling) twee besteld. Mocht het zijn dat ik achter het net vis, dan mogen ze de borg weer terugstoren en ben ik weg :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeanJeremy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 07:25:
[...]
@ReneR1: Heb je al contact gehad met hun support desk ? Is namelijk wel vreemd dat je niks hoort, ik ben binnen 14 dagen gebeld voor een afspraak en heb rond dezelfde tijd dus mezelf aangemeld.
Ik heb net een e-mail gestuurd, maar eens afwachten. Misschien komt het omdat je niet in Uden woont dat ze jou wel sneller hebben aangesloten. Het is hier één grote BENDE qua storingen en verschoven of niet nagekomen afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Ik ben gisteren aangesloten geheel volgens afspraak en had de HD tuner al gekregen.
Zo kan het ook en dit mag natuurlijk ook gezegt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 352924 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:01:
@zap
ik wil best die test met google.nl doen, geef jij dan ff die commandline door die in dos ingevoerd dient te worden?
Zelfde als eerder genoemd, alleen het IP-adres dient aangepast te worden:

ping 216.239.59.104 -n 100

google.nl resolved bij Ziggo en op de KPN-aansluiting waarop ik het getest heb naar bovenstaand IP-adres; dit zou bij Tweak anders kunnen zijn i.v.m. loadbalancing en netwerkinfrastructuur (dat is bijvoorbeeld het geval op mijn 100Mbit Surfnet verbinding), daarom ping ik niet op hostname.

Als ik alles even naast elkaar leg is het verschil minder groot dan het aanvankelijk leek: 28ms (Ziggo) vs. 34ms (KPN, één aansluiting, waar ik de gegevens nog van had) gemiddeld, gemeten op hetzelfde tijdstip. Desalniettemin verwacht ik van een glasvezelverbinding eigenlijk toch wel wat beter dan dit (op mijn Surfnet-verbinding zit ik zo rond ~20ms naar bovenstaand IP-adres, 7ms naar het adres waar google.nl naar resolved op de betreffende verbinding); het lijkt erop dat KPN's routering gewoon wat minder efficiënt is in dit geval. Dat kan met een andere doelhost weer een heel ander verhaal zijn, wat dat betreft is deze test redelijk arbitrair.

Ik heb wat gewijzigd in mijn voorgaande bericht, we moeten immers wel appels met appels vergelijken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zap op 31-03-2010 19:19 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 12:59
Ik begrijp dat portforwarding niet werkt |:( .
Is het wel mogelijk een ip adres aan te wijzen als DMZ,
zodat ik daarachter mijn eigen router kan gebruiken?

Ik heb nu Tele2 adsl en daar heb ik het ook zo gedaan omdat het modem/router ook zo goed als dicht getimmerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zap
ping test op google.nl geeft het volgende

min=24ms max=25 gemiddelde=24ms

tracer naar Google

Bezig met het traceren van de route naar gv-in-f104.1e100.net [216.239.59.104]
via maximaal 30 hops:

1 92 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 8 ms 7 ms 6 ms 195.190.241.4
3 6 ms 7 ms 6 ms 217.19.16.82
4 7 ms 7 ms 7 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
5 18 ms 7 ms 7 ms 209.85.248.88
6 15 ms 14 ms 14 ms 209.85.248.81
7 25 ms 25 ms 26 ms 209.85.251.190
8 26 ms 26 ms 25 ms 66.249.95.164
9 27 ms 34 ms 35 ms 216.239.49.114
10 25 ms 25 ms 24 ms gv-in-f104.1e100.net [216.239.59.104]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update 1/4

Ben dinsdag aangesloten, helaas met Experiadoos KPN firmware. Provider is Tweak en monteur was van KPN.
Internet is prima en ook de Xbox werkt goed, telefonie nog niet kunnen testen ivm portering nummers.
Itv werkt nog steeds niet, foutcode 12 netwerk niet gevonden. kabels nagekeken, andere poorten geprobeerd niets helpt.
Nu mijn irritatie.
Dinsdag is de call voor itv ingeschoten bij Tweak. Makkelijk bereikbaar, gemiddeld 1,5 minuut moeten wachten voordat ik iemand aan de telefoon krijg.
Woensdag wederom gebeld, zit er gewoon graag bovenop. Daarnaast gaf de monteur aan dat mijn LCD (Pioneer Kuro) problemen geeft bij de weergave via HDMI (http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=610)
Ik wil zeker weten (voordat de termijn van 8 dagen 'inruilgarantie' verloopt) dat mijn LCD werkt icm Motorola 1960 en zolang Itv niet werkt kan ik nie testen nie!
Zojuist maar weer een belletje gepleegd: 10 minuten in de wacht en daarna het verhaal dat mijn call nog niet eens is opgepakt. Oftewel er zijn nu ruim 2 dagen voorbij en er is nog niets mee gedaan. Tevens gaf de consultant aan dat er minder mensen op de telefoon zitten en meer op de technische support. Tweak begint het drama glasvezel nu te voelen en verliest zijn klanttevredenheid in rap tempo. Uiterlijk woensdag 7 april is er voor mij een oplossing mbt het itv probleem, anders wordt het voor mij gewoon weer Ziggo.
Als Ziggo trouwens slim is gooien ze er een mooie aanbieding tegenaan in het gebied Uden/ Veghel. Ik heb al meer (ook niet Tweak) klanten van glasvezel gesproken die de boel teruggegeven hebben aan KPN omdat het niet naar behoren werkt.
Is dit nu waar ik al anderhalf jaar naar uitkijk.............?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Veel overstappers naar Glasvezel kunnen niet eens zomaar terug naar bijvoorbeeld Ziggo, op veel plaatsen heeft de coax-kabel namelijk plaats gemaakt voor UTP-kabel. Dat wordt voor veel overstappers een onaangename verrassing én extra kostenpost bij teruggang naar analoog of digitaal TV kijken via de coax-kabel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar had ik gelukkig al rekening mee gehouden ;)
Heb alles zelf verlegd/ aangepast waardoor ik dat vangnet nog heb. Maar inderdaad veel klanten van glasvezel hebben het laten doen en dan is het een heikel karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik denk dat het feit dat de monteurs bij minder kritische / onwetende mensen alle coax vervangen door UTP niet geheel 'toevallig' is... In de twee woningen waar ik de aansluiting heb gezien, hebben ze het ook gedaan, terwijl er in beide gevallen geen noodzaak voor was: men had er zonder enig probleem een UTP-kabel náást kunnen leggen. Het ruikt naar het bewust en systematisch creëren van een vendor lock-in.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg trouwens zo'n 3 keer per dag de volgende melding wanneer ik internet:

Cambrium Internet
Dit is de supportpagina van Cambrium Internet.
U bent geweigerd, omdat u niet bekend bent als klant bij ons.

Exacte melding:

ISP niet bereikbaar

Belt u onze helpdesk voor ondersteuning.

Provider is Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Natuurlijk is dit bewust gedaan maar misschien toch om een andere reden en deze is dat de coax als trekkabel gediend heeft bij het leggen van de UTP-kabel, pure gemakzucht dus. In de meeste gevallen die ik ken, en dit zijn er inmiddels al diversen, zonder de klant hiervan vooraf op de hoogte te stellen.
Ik adviseer iedereen die ik ken en die over wil stappen naar glasvezel om af te dwingen dat de coax-kabel ongemoeid in de pijpen blijft liggen.
Zap schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:47:
Ik denk dat het feit dat de monteurs bij minder kritische / onwetende mensen alle coax vervangen door UTP niet geheel 'toevallig' is... In de twee woningen waar ik de aansluiting heb gezien, hebben ze het ook gedaan, terwijl er in beide gevallen geen noodzaak voor was: men had er zonder enig probleem een UTP-kabel náást kunnen leggen. Het ruikt naar het bewust en systematisch creëren van een vendor lock-in.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 01-04-2010 17:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb helaas niet de tijd om heel het topic door te spitten.

Was het niet zo dat KPN Glasvezel met een nieuwe firmware kwam in april voor de TG787 waardoor het wel mogelijk is om te port mappen en eindelijk is af te zijn van dat gezeur met NAT? Iemand hier al nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270822

Lazy schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:08:
Heb helaas niet de tijd om heel het topic door te spitten.

Was het niet zo dat KPN Glasvezel met een nieuwe firmware kwam in april voor de TG787 waardoor het wel mogelijk is om te port mappen en eindelijk is af te zijn van dat gezeur met NAT? Iemand hier al nieuws over?
door KPNwebcare2 » wo 17 maart 2010 14:06

eversteegt schreef:

Ja, alle EB's na de Siemens zijn veel meer dicht gespijkerd. Als de Thomson EB's net zo veel instellingen hadden als de Siemens (o.a. DMZ, dhcp-scope, subnet, etc.) dan zouden ze enigszins acceptabel zijn

De oplossing komt in de vorm van de nieuwe firmwareversie die Q2 of Q3 vrijgegeven wordt (onder voorbehoud).Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Zag deze iBood dag aanbieding toevallig, misschien iets voor mensen hier:

http://www.ibood.com/nl/n...etwerk_via_het_Stroomnet/

[ Voor 30% gewijzigd door JeanJeremy op 02-04-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij het antwoordnummer van Tweak geven? Het heeft gestaan op de retourenvelop voor het aanvragen van de diensten via Tweak. Ik denk dat ik het nog wel eens nodig kan hebben;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Google is your friend :)

TweakDSL Antwoordnummer 1615 1300 WE Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@har0, cheers!!
Had het wel geprobeerd, kwam alleen uit op allerlei sites waar ik me moest registreren. Houd ik niet zo van;)

Zou je daar eventueel ook apparatuur naar kunnen retourneren?
Kan bij mij nog wel eens gaan gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Geen idee, heb KPN ,,, en verder niks met Tweak iig voorlopig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 270822 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:42:
[...]

door KPNwebcare2 » wo 17 maart 2010 14:06

eversteegt schreef:

Ja, alle EB's na de Siemens zijn veel meer dicht gespijkerd. Als de Thomson EB's net zo veel instellingen hadden als de Siemens (o.a. DMZ, dhcp-scope, subnet, etc.) dan zouden ze enigszins acceptabel zijn

De oplossing komt in de vorm van de nieuwe firmwareversie die Q2 of Q3 vrijgegeven wordt (onder voorbehoud).Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com
Thnx. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik kan het niet in het topic vinden dus dan vraag ik het maar even :)
Ik wil ook overstappen op glasvezel (Uden). In eerste instantie zou dit KPN worden maar dit hebben we afgezegd omdat daar geen analoog tv signaal meer wordt gegeven. Hoe zit dit bij de andere aanbieders?
Wij hebben namelijk redelijk veel tv's in huis (7 tv's) en die moeten echt allemaal aangesloten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, gaat niet lukken. Ik heb wel begrepen dat KPN in andere regio's een gratis digitenne pakket aanbiedt. Ik weet alleen niet zeker of dit ook in Uden is, even navragen zou ik zeggen.
Ik ben op dit moment zelf klant van Tweak. Ik vrees alleen dat ik afscheid ga nemen. Ben afgelopen dinsdag aangesloten en van de 3 diensten werken er 2 niet (itv en telefonie)
Probleem is dat Tweak afhankelijk is van KPN, dus voor alles moeten ze weer contact opnemen met KPN.

Dit terzijde, maar wel info wat je mee kunt nemen.

ps ik verwacht dat Tweak over een dikke maand hun zaakjes goed voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Vandaag KPN monteur aan de deur gehad voor installatie Tweak.
Binnen uurtje was alles gepiept.
Alleen heeft Tweak nog een probleem met VoiP waardoor mijn nummer nog niet functioneert.
Na de installatie belde iemand van Tweak me om te vragen hoe de ervaring van de installatie was verlopen.
Nog nooit meegemaakt zo'n after-sales actie, maar vind het wel heel netjes eigenlijk.

nog wat info:

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 22 ms 99 ms 99 ms dsldevice.lan [192.168.2.254]
2 9 ms 9 ms 9 ms 217.19.16.82
3 22 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
4 10 ms 9 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste