Aaah okey het is duidelijk, ik probeer het uit te leggen in makkelijke termen.
Als je diensten afneemt van Tweak (in het geval van Uden dus indirect KPN) dan krijg je 1 fysieke lijn, dat is het glasvezel draadje wat nu in je huis ligt. Hier komt het rare, over deze fysieke lijn lopen 3 virtuele internet verbindingen, deze verbindingen worden ook Virtual LAN of kort VLAN genoemd. Al deze virtuele netwerken hebben een eigen nummertje, VLAN 4 is voor telefonie, VLAN 6 voor Internet en VLAN 7 voor TV. Dit zijn dus softwarematig van elkaar gescheiden netwerken.
Wat Tweak/KPN doet is alle 3 de diensten van elkaar scheiden zodat ze geen invloed hebben op elkaar, dus als jij hard aan het downloaden bent via torrents dan zal je telefoon/TV er geen last van hebben. Tevens scheiden ze telefonie/TV van het regulieren Internet zodat het afgeschermd is van hackers enzo. Dit hoef je niet in te stellen omdat de EB dat vanzelf doet.
Wat jij in je oude situatie dus had is dat jij via VLAN 4 de telefonie diensten van Tweak/KPN had en daarbij (op je Siemens) via Internet (dus VLAN 6) nog eens telefonie diensten van VoIP Stunt had. Deze twee diensten kon je parallel aan elkaar laten draaien omdat ze op aparte virtuele netwerken zaten.
Wat jij nu hebt gedaan is aan Tweak vragen of ze het SIP wachtwoord van jou account kunnen resetten, het wachtwoord wat in jou EB voorgeprogrameerd was en het wachtwoord van het netwerk kloppen dus niet meer vandaar dat jou EB niet meer via VLAN 4 contact kan leggen met de telefonie server van Tweak/KPN.
Wat jij nu wil doen is dus dat jou Siemens via Internet (VLAN 6) contact legt met de telefonie server van Tweak/KPN. Dat kan, het enige wat je hoeft te doen is de primaire account in je Siemens veranderen in die van de Tweak/KPN server. Ik weet niet zeker, denk dat eymey je daar verder mee kan helpen, maar het IP adres van de KPN SIP server was volgens mij 213.75.12.212
Display name = <0413 nr>
Username = <0413 nr>
Authorization User = <0413 nr>
Password = <wachtwoord>
Domain Realm = 213.75.12.212
Sip Proxy = 213.75.12.212
Sip Proxy Port = 5060
Register = Always
En dan voor de VoIP Stunt account nog een account aanmaken maar de Sip Proxy hetzelfde laten. Sorry dat ik je met die instellingen verder niet kan helpen want daar heb ik geen ervaring mee.
De reden waarom je Siemens nogsteeds zichzelf identificeert met het VoIP stunt nummer is omdat jij dat nogsteeds hebt ingesteld als primaire account.
Ik moet je wel even voor 2 dingen waarschuwen.
1. Je telefoon gaat nu over hetzelfde netwerk als je internet, dus als je hard gaat downloaden via torrent oid dan gaat dat ook inhakken op je telefonie. De kwaliteit zal zwaar tegenvallen of in het ergste geval ben je helemaal niet bereikbaar.
2. Je Siemens en de VoIP stunt applicatie tegelijk gebruiken op hetzelfde netwerk (dus bij jou thuis) zal helaas niet werken. Omdat ze alle twee via dezelfde poort verbinding willen maken (5060 en 5061) zal de ene voorrang krijgen op de andere. Je moet dan bij een van de twee een proxy instellen (zoals je dat al eerder deed met sipout.com).
Zoals eymey al zei, als het goed is hoef je verder niks in te stellen in je EB MAAR het is misschien wel een goed idee om de poorten 5060 en 5061 te forwarden naar je Siemens zodat die altijd naar je Siemens gaan en dus andere applicatie niet kunnen storen op die poorten. Tevens heb ik de ervaring met Skype dat als je de poorten open zet de kwaliteit stappen vooruit gaat. Combinatie van EB en Skype werkt niet super, vaak dat het zomaar wegvalt als de EB vindt dat het genoeg is geweest. Ik weet neit of dit ook het geval zal zijn met SIP maar daar kom je vanzelf wel achter.
[
Voor 16% gewijzigd door
Anoniem: 105188 op 21-06-2010 01:32
]