Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Je zal toch wel simpel wat poorten open kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ik weet niet, heb verder geen ervaring met dat modem maar ik weet wel dat het tele2 modem dezelfde problemen heeft (vandaar dat ik blij ben dat ik er eindelijk vanaf ben). VPN ondersteuning is gewoon bagger, uPNP is er niet, port triggering heb ik niet aan de praat gekregen en port forwarding is ook problematische. Tevens heeft het Tele2 modem problemen met grote hoeveelheid connecties/data, bijv. het gebeurd nogal vaak dat het modem helemaal vastloopt als je iets met torrents doet.

Ik kan me voorstellen dat als KPN het helemaal dicht timmert zoals Tele2 dat dezelfde problemen daar ook voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

zover ik weet werkt een VPN goed. een kennis van me heeft het elke dag van 8 tot 18 uur open staan met het kantoor in london.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:41

alienfruit

the alien you never expected

Mijn ouders hebben inmiddels internet via Glashartin Veghel-Zuid. Bliksem snel alleen de digitale televisie valt tegen vergeleken met de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer, ook ik heb het probleem met UpNP en NAT, kan bijna niks meer met mijn xbox360.

Edit:
Via nieuwsgroepen haal ik een snelheid van gem. 800 KB/s, terwijl het eigenlijk natuurlijk 5 MB/s moet zijn.

Heel de avond zitten zoeken wat het kan zijn: Als ik de UTP van de tv uit de router trek haalt ie wel gewoon 5 MB/s. Verkeerd aangesloten? Ook mis ik tientallen zenders, wij hebben het zilver pakket besteld, hier zou het plus pakket bij moeten zitten, maar die zenders zijn nergens te vinden.

Edit 2:

Snelheid lijkt nu wel constant en stabiel:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/707636940.png

Zenders moest ik blijkbaar zelf nog activeren via internet, ik heb nog niet gekeken of ie het doet, maar ik heb goede hoop.

Nu dus wel redelijk tevreden, al blijft het jammer dat mijn xbox zeer beperkt wordt door de Thomson.

edit 3 alweer:

Nu blijkt dus dat de HD zenders extra gaan kosten en dat het Eredivisie Live pakket gaat verdwijnen bij de Gold-members. Het HD-pakket gaat het Eredivisie Live pakket vervangen.

Met andere woorden: BELACHELIJK!
Mensen die een Gold pakket hebben gekozen speciaal voor Eredivisie Live zijn dus de sjaak.

Wij hebben zelf een zilver pakket, en namen aan dat het HD pakket hier dan ook onder zal vallen, NIET DUS! Dit pakket verdwijnt vanaf 10 februari en is dan alleen tegen 10 euro te krijgen.
Ook is de interactieve tv tuner zo traag als stront.

Wie is hier wel tevreden met glasvezel van KPN?
Ik lees alleen maar ontevreden gebruikers ivm trage tuners, prijsverhogingen, gamen met xbox360 en PS3 wat bijna onmogelijk is.

Ik weet wel, als hier een andere goede aanbieder komt, zijn wij weg.

[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 06-02-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Anoniem: 125609 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:47:
Jammer, ook ik heb het probleem met UpNP en NAT, kan bijna niks meer met mijn xbox360.

Edit:
Via nieuwsgroepen haal ik een snelheid van gem. 800 KB/s, terwijl het eigenlijk natuurlijk 5 MB/s moet zijn.

Heel de avond zitten zoeken wat het kan zijn: Als ik de UTP van de tv uit de router trek haalt ie wel gewoon 5 MB/s. Verkeerd aangesloten? Ook mis ik tientallen zenders, wij hebben het zilver pakket besteld, hier zou het plus pakket bij moeten zitten, maar die zenders zijn nergens te vinden.

Edit 2:

Snelheid lijkt nu wel constant en stabiel:
[afbeelding]

Zenders moest ik blijkbaar zelf nog activeren via internet, ik heb nog niet gekeken of ie het doet, maar ik heb goede hoop.

Nu dus wel redelijk tevreden, al blijft het jammer dat mijn xbox zeer beperkt wordt door de Thomson.

edit 3 alweer:

Nu blijkt dus dat de HD zenders extra gaan kosten en dat het Eredivisie Live pakket gaat verdwijnen bij de Gold-members. Het HD-pakket gaat het Eredivisie Live pakket vervangen.

Met andere woorden: BELACHELIJK!
Mensen die een Gold pakket hebben gekozen speciaal voor Eredivisie Live zijn dus de sjaak.

Wij hebben zelf een zilver pakket, en namen aan dat het HD pakket hier dan ook onder zal vallen, NIET DUS! Dit pakket verdwijnt vanaf 10 februari en is dan alleen tegen 10 euro te krijgen.
Ook is de interactieve tv tuner zo traag als stront.

Wie is hier wel tevreden met glasvezel van KPN?
Ik lees alleen maar ontevreden gebruikers ivm trage tuners, prijsverhogingen, gamen met xbox360 en PS3 wat bijna onmogelijk is.

Ik weet wel, als hier een andere goede aanbieder komt, zijn wij weg.
Ik denk dat je teveel verwacht hebt, en niet goed hebt doorgelezen wat er bij de verschillende pakketten zit.
http://www.kpnglasvezel.n...len-televisie-details.htm
staat duidelijk dat het Eredivisie kanaal bij het Gold abbo zit.
Er staat niets bij de pakketten over HD zenders. Als je verder kijkt bij de FAQ van KPN dan kom je hier: http://www.kpnglasvezel.nl/hd-televisie
En daar staat tot wanneer bepaalde HD weergave gratis is (inderdaad 10 Feb). Wat het HD pakket dan kost kan ik dan weer niet binnen 10 seconden vinden.
Er lijkt duidelijk ruimte voor verbetering/verduidelijking in de voorlichting van KPN, absoluut.

Ik zie alleen erg vaak klachten die komen doordat men niet goed nakijkt wat bij welk pakket zit.
En indien iemand geen problemen heeft zal die persoon ook niet direct forums opzoeken om te melden dat alles prima is (zoals je ook verwacht)
Oftewel, verwachtingen bepalen de klachten, en dus zal je altijd sneller negatieve berichten vinden dan positieve.

Trouwens een trage tuner kan een voordeel zijn bij zap-verslaafden en de mensen die zich irriteren aan het zappen }:O
Ook is mij opgevallen dat bij Flatscreen TV's het zappen zowiezo een stuk trager gaat dan bij de ouderwetse bakbeesten ;)

Ik hoor verder genoeg mensen die geen problemen hebben, dus ik wacht lekker Woensdag 10 Feb af.
Dan komen ze 1 Flatscreen, 1 CRT, PS3, internet en telefoon aansluiten/activeren bij mij in Uden (oud Uden)

Ik ga zowiezo de petitie steunen voor het gebruik van eigen routers, aangezien mijn eigen spul al jaren prima werkt zonder problemen, en ik de keuzevrijheid wil voor mijn eigen apparatuur (en bescherming).

No flames intended......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189

Ik heb het gouden pakket afgenomen bij KPN dat komen ze morgen aansluiten dus ik hoop dat ik de download snelheid van 60 ga halen want het was min of meer een vaste snelheid zei de medewerker.
Wat ik me afvraag, het is natuurlijk glasvezel en wil het liefste de hoogst mogelijke snelheid halen, naar ik aanneem kan ik dan het beste mijn PC boven in mijn werkkamer bedraad laten aansluiten?

Dan neem ik die als eerste pc dan moeten ze die installeren, en die kabel trekken is dan meerwerk maar zit daar niet mee.

Beniewd hoe lang hij bezig is met een pc aansluiten en draad trekken naar boven, laptop aansluiten draadloos en 2 tv's aansluiten met devolo's

Iemand een idee hoe de kwalitiet van de tv met de develo's is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben zeer benieuwd.
Ik had Ziggo Alles in 1 Extra.
Veel probelemen met UBEE modem, had gemiddeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/694534407.png
na de update had ik
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/709304692.png
Beide test zijn via kabels. Draadloos is het helemaal janken.

Morgen heb ik Glasvezel GOUD liggen dus ben zeer benieuwd.
Het lijntje zit morgen ruim 1 jaar in de meterkast en ben echt benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Werk vooral vanaf huis en de snelheid met GOUD is natuurlijk wel super als die echt gehaald gaat worden.
Morgen moet ik in de middag weg dus tijd om dan te testen weet ik niet. Maar zodra het kan plaats ik wel wat hier. Er moeten 2 pc's op 1 bekabeld 1 draadloos 1 telefoon en 2 tv's met gebruik van develo's

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 234189 op 08-02-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(RSH) schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:17:
[...]

Ik denk dat je teveel verwacht hebt, en niet goed hebt doorgelezen wat er bij de verschillende pakketten zit.
staat duidelijk dat het Eredivisie kanaal bij het Gold abbo zit.
Er staat niets bij de pakketten over HD zenders. Als je verder kijkt bij de FAQ van KPN dan kom je hier: http://www.kpnglasvezel.nl/hd-televisie
En daar staat tot wanneer bepaalde HD weergave gratis is (inderdaad 10 Feb). Wat het HD pakket dan kost kan ik dan weer niet binnen 10 seconden vinden.
Er lijkt duidelijk ruimte voor verbetering/verduidelijking in de voorlichting van KPN, absoluut.

Ik zie alleen erg vaak klachten die komen doordat men niet goed nakijkt wat bij welk pakket zit.
En indien iemand geen problemen heeft zal die persoon ook niet direct forums opzoeken om te melden dat alles prima is (zoals je ook verwacht)
Oftewel, verwachtingen bepalen de klachten, en dus zal je altijd sneller negatieve berichten vinden dan positieve.

Trouwens een trage tuner kan een voordeel zijn bij zap-verslaafden en de mensen die zich irriteren aan het zappen }:O
Ook is mij opgevallen dat bij Flatscreen TV's het zappen zowiezo een stuk trager gaat dan bij de ouderwetse bakbeesten ;)

Ik hoor verder genoeg mensen die geen problemen hebben, dus ik wacht lekker Woensdag 10 Feb af.
Dan komen ze 1 Flatscreen, 1 CRT, PS3, internet en telefoon aansluiten/activeren bij mij in Uden (oud Uden)

Ik ga zowiezo de petitie steunen voor het gebruik van eigen routers, aangezien mijn eigen spul al jaren prima werkt zonder problemen, en ik de keuzevrijheid wil voor mijn eigen apparatuur (en bescherming).

No flames intended......
Er staat toch ook niet dat ik Eredivisie live verwachtte ;) Ik bedoel er mee te zeggen dat het heel erg lullig is voor de huidige Gold- abonneehouders. Het kost allemaal al zo veel.

Over die HD-zenders: Daar was nog niets over bekend toen. Ik vind het wel jammer dat ze daar ook weer extra voor gaan vragen.
Het lijkt wel of kpn echt alles uit wil melken.
Geen analoog signaal, dus veel huishoudens moeten dan nog 2 extra motorola's bijhuren.
HD tv gaat een 10tje kosten, etc etc.

Wat ik net heb gelezen gaat KPN werk maken van upnp in kwartaal 2, dat is wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:12:
[...]

Over die HD-zenders: Daar was nog niets over bekend toen. Ik vind het wel jammer dat ze daar ook weer extra voor gaan vragen.
Het lijkt wel of kpn echt alles uit wil melken.
Heb ook een brief gehad van KPN over de snelheidsverhoging.
Ik heb het gouden pakket afgenomen en qua prijs veranderd er helemaal niets bij ons staat in de brief.
Het pakket Eredivisie is gewoon vervangen door het HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:13:
[...]

Heb ook een brief gehad van KPN over de snelheidsverhoging.
Ik heb het gouden pakket afgenomen en qua prijs veranderd er helemaal niets bij ons staat in de brief.
Het pakket Eredivisie is gewoon vervangen door het HD pakket.
Klopt wat je zegt. Maar het is wel lullig als je nou bijvoorbeeld speciaal Goud had genomen omdat daar ook Eredivisie Live bij zat ;)

Dat HD pakket is inderdaad inbegrepen in het Gold pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het internet is inmiddels aangesloten bedraad en werkt prima!
Het hangt zo in de meterkast
[IMG=http://img36.imageshack.us/img36/4424/dsc00949ud.jpg][/IMG]
Dis is uit een uur testen de gemiddelde snelheid
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/709761841.png
Ik heb een gouden pakket. Vind het niet tegenvallen.!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 234189 op 08-02-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 22:50

JeanJeremy

broer van Ron

hier kan ik dan echt zo simpel van worden hè.

ik ben 3 weken geleden gebeld om een afspraak te maken voor aansluiting.
aardige gozer, 12 februari afgesproken om 0800 uur.
vrije dag geregeld op mijn werk kon ik het meteen combineren met wat andere zaken

2 weken geleden werd ik gebeld door weer KPN, om een afspraak te maken
voor zowel mij als de dame aan de andere kant vd lijn verwarrend omdat ik naar mijn weten al een afspraak had. vast een klein foutje van het systeem werd me geruststellend verteld, dus tot ziens zwaai zwaai

vorige week weer een belletje, of ik een afpsraak wilde maken voor een aansluiting.
enigzins verontrust vroeg ik nog of men kon bevestigen dat de afspraak van 12 feb nog in het syteem stond
helaas kon de dame dat niet zien op haar scherm, maar ik kon het beste een email sturen of bellen naar hun 0900 nummer bellen.

email gestuurd, na 5 dagen nog geen antwoord.
vandaag dus maar gebeld en wat denk je ???
ja ja ... er was NIKS in het systeem bekend van enige afspraak voor mijn aansluiting.

echt wat kneuzig dit wederom, echt het songfestival is er niks bij.
gelukkig staat er nu wel een registratie in het syteem dat ik zo spoedig mogelijk gebeld ga worden
hetzelfde systeem waar afspraken in verdwijnen en men geen voorspelling kan doen over opleveringsdata.
wat een geruststelling is dat zeg, bah bah bah 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door JeanJeremy op 08-02-2010 18:09 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
KPN glasvezel + Xbox360: geen problemen na poort toewijzen xbox360 live in de TG787v

Trage menu'ś : had KPN al last van toen we IPB hadden, nu iets minder traag, 4 tuners aangesloten, geen problemen

@JeanJeremy
Balen, hoop echt dat ze je snel bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik mag hopen dat het niet tegenvalt gezien hetgeen je maandelijks neer moet leggen voor het Goud pakket.

Zie ik nu iets over het hoofd of is het aanbod van KPN Goud zoals dit er nu ligt totaal geen concurent voor Ziggo alles in één Extra? Wat zou een beweegreden kunnen zijn om over te stappen?
Anoniem: 234189 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:25:
Het internet is inmiddels aangesloten bedraad en werkt prima!
Het hangt zo in de meterkast
[afbeelding]
Dis is uit een uur testen de gemiddelde snelheid
[afbeelding]
Ik heb een gouden pakket. Vind het niet tegenvallen.!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

har0 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:49:
KPN glasvezel + Xbox360: geen problemen na poort toewijzen xbox360 live in de TG787v

Trage menu'ś : had KPN al last van toen we IPB hadden, nu iets minder traag, 4 tuners aangesloten, geen problemen

@JeanJeremy
Balen, hoop echt dat ze je snel bellen :)
Ik heb de Thomson 789vn , maar helaas blijft mijn nat type strict. Ligt dus sowieso bij KPN. Voor kpn glasvezel was mijn nat type altijd open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het gebeuren bij ZIGGO ver onder de maat.
had je de snelheid gezien die ik met alles in 1 extra haalde bekabeld?
Nou ik vind glasvezel nu een verademing.
Jammer dat Zappen zo traag gaat maar ja komen we wel overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:21:
Mag ook wel voor die prijs toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja, over de Ziggo snelheid mag ik persoonlijk niet klagen, is altijd al goed geweest in mijn buurt, ook in het @home tijdperk.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/710446885.png
Ik mag hopen dat de beeldkwaliteit via KPN glasvezel wel verbetert want wat ik tot nu toe op diverse plaatsen voorgeschoteld heb gekregen is ronduit bedroevend te noemen. Dat is zijn geld beslist niet waard.
Anoniem: 234189 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:21:

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de kwaliteit van het beeld echt heel erg meevallen na alle verhalen die ik heb gehoord. heb alle 3 de tv's aangesloten via HDMI en het is echt super. Het zappen is traag dat wel maar dat weten we nu onderhand wel en hoop dat het met een software update snel verholpen is.

Vind het verder jammer dat de andere zenders pass vanaf maart april in HD komen maar wat er nu in HD is vind ik eccht heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu een kleine 24 uur glasvezel van KPN en toch maar even gebeld vandaag want ik haal ongeveer 50, en ik heb een 60 abbo eigenlijk krijg ik dus de zilvere snelheid. nu krijg ik te horen dat het met de afstand van de wijkcentrale te maken heeft. Dacht dat het geintje afstand enkel van toepassing was op koper.....en ik heb echt fiber zonder koper ertussen. Weet iemand of dit een legitieme reden is die KPN opgeeft?

Neemt niet weg dat ik zeer blij ben met de snelheden die ik haal de afgelopen 24 uur zelfs met een vriendin die op youtube zit via Wireless en 2 tv's aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/rank/1414794466.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

afstand tot de wijk centrale is natuurlijk een onzin verhaal. Er gaat licht door de vezel geen stroom.

ik heb zilver en haal zojuist

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/711960202.png

Ik heb wel eens betere snelheden gehaald, maar echt 50 mbit is het nooit geweest.

ik zag dat er bij jouw in de meterkast andere apparatuur hangt dan in die van mij. Glasvezelbox is anders en ook de experia doos is een andere. ik woon in de wijk melle.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ik heb KPN maar een mail gestuurd dat ik deze week uitsluitsel wil over mijn oplevering na het hele "afspraak in het systeem kwijt" verhaal.

ondertussen ook een brief ontvangen van TweakDSL dat ze glasvezel gaan aanbieden in Sint-Oedenrode.
misschien dat het komt omdat ik een oud-klant van ze ben, maar per 1 Maart is er informatie beschikbaar voor een volwaardig tv + internet + telefonie abbo over glashart in Sint-Oedenrode. Ben dus benieuwd of dit de deur opent voor alle BBNed leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De monteur is zojuist langs geweest om alles aan te sluiten en alles werkt perfect. het genexis kastje wat al aan de muur hing was een dummy, vervangen met de echte (dacht al hoe willen ze dat ooit aansluiten).

Ik heb de nieuwe Experiabox gekregen (789) en deze werkt ook goed alleen zijn de configuratie menus zeer onduidelijk en niet overzichtelijk. Ik kwam er later achter dat je rechts boven in de hoek meer opties hebt om alles in te stellen. heb een half uur lopen zoeken hoe ik uPNP en wireless aan moest zetten, het staat er wel bij maar kon verder geen opties vinden. Jammer dat telefonie en DECT altijd aan staat, kan het verder niet uit zetten terwijl ik geen telefonie heb.

2 TV's aangesloten met HDMI en super beeld! Niks te klagen, alleen de motorola receiver is zooooooooo traag. het heeft 10 min geduurt om uitzending gemist in te gaan! De monteur zei dat ze bezig waren met een nieuwe firmware waarin dat is opgelost. Ik had even geen HDMI kabels bij de hand en ze worden er ook niet bij geleverd dus om te testen de SCART connector gebruikt, verder ook geen klachten over beeld kwaliteit. Snel naar de Praxis gereden en 2 kabeltjes gehaald, nog beter! Ik heb de klachten over slecht beeld niet, alles is perfect.

De snelheid van internet wordt net niet gehaald maar dat zal wel liggen aan de experiadoos, ik ga ff proberen om die experiadoos er tussen uti te slopen.

|Tot nu toe nog geen klachten maar heb het nog maar 1 uur aan de gang dus...

tevens moet ik ff zeggen dat ik op speedtest.net de snelheid ook niet haal maar als ik ga testen me uTorrent dan haal ik hem wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 10-02-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@roelbb wat hangt er bij jou in de kast dan?
Ik heb net aan KPN laten weten dat de snelheid niet acceptabel is voor mij omdat ik met Ziggo ook die snelheid zou moeten kunnen halen. Ik krijg nu eigenlijk de snelheid die je met Zilver zou moeten krijgen.
De technische afdeling heeft wat metingen gedaan en ze gaan nu toch langskomen en kijken wat ze kunnen doen want er zit ook een storing in de telefonisch en ze denken dat de glasvezel niet zuiver is dat er iets opzit van zand of wat dan ook. Maar goed ik hoop dat ze het fixen.
Vind gewoon bij galsvezel dag 60 60 moet zijn of op zijn minst 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 234189 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:01:
(...) nu krijg ik te horen dat het met de afstand van de wijkcentrale te maken heeft. (...)
Belachelijk dat ze klanten met zo'n onzin proberen af te schepen (of de technische kennis van de klantenservice is gewoon 0,0). Het was me al eerder opgevallen dat de snelheid bij vrijwel iedereen, ongeacht het abonnement, bijna 10 Mbit lager lijkt te liggen dan de bedoeling is.

Ik wacht nog altijd op een concurrerend / fatsoenlijk aanbod van een nieuwe partij (anders dan KPN). Vooralsnog heeft Ziggo naar mijn mening een beter aanbod met AiE Extra (waarmee ik met 48.5 Mbit de beloofde snelheid redelijk dicht benader), temeer vanwege het feit dat het mogelijk is om eigen apparatuur te gebruiken (i.p.v. een Experiabox met de problemen van dien en de trage Motorola decoder). Ik zou echter wel een wat grotere upstream kunnen gebruiken, aangezien deze hier momenteel nogal een bottleneck vormt (i.v.m. veelvuldig gebruik van VPN / RDP).

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/712265217.png
Dat is de snelheid nu, ik vind echt dat als ik een galsvezel 60 abbo heb dat het ook 60 moet zijn.
De afstand is echt onzin wat mij betreft of ik ben echt een leek maar met glasvezel mag dat niet uitmaken naar mijn smaak. TV en telefonie krijgen apparte snelheid geleverd en gaat dus niet van de 60 af is me verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 20:20
ik zit nu erg te twijfelen wat ik zal doen.

heb 1.5 jaar geleden aangemeld bij kpn. glasvezel ligt in huis maar toen ze belde voor een afspraak (maand geleden) om alles aan te sluiten dacht ik dat ik het hele zaakje wou afmelden dus toen niet door laten gaan.

heb me nog steeds niet afgemeld (kan tot 1 maart) maar begin nu te twijfelen. heb nu ziggo alles in 1 wat goed werkt. echter telefoon vind ik niet zo belangrijk dus zou weg kunnen. zit ook te kijken naar eredivisie live wat bij ziggo 15 euro kost en maar 10 bij trined en kpn.

mijn voornaamste struikelblok zit hem nu in de tv en hoe dat gaat werken. ik heb boven op de slaapkamer wel een tv maar geen ethernet kabel liggen. (wel coax natuurlijk). zag bij kpn op de site iets over draadloze tv met 2 kastjes. is dat iets? wie heeft hier ervaring mee en wat is de kwaliteit hiervan? moet door verdiepingsvloer heen...

heeft trined ook opties om iets draadloos te kunnen doen? vond het 30/30 abbo van trined wel goed klinken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234189 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:19:
[afbeelding]
Dat is de snelheid nu, ik vind echt dat als ik een galsvezel 60 abbo heb dat het ook 60 moet zijn.
De afstand is echt onzin wat mij betreft of ik ben echt een leek maar met glasvezel mag dat niet uitmaken naar mijn smaak. TV en telefonie krijgen apparte snelheid geleverd en gaat dus niet van de 60 af is me verteld.
Mwah speedtest is ook alleen maar een indicator en niet echt een reële test van je lijn snelheid. Die snelheid wordt beinvloed door andere factoren zoals je NIC, de processor kracht en nog een hoop andere factoren die KPN niet in handen heeft.

Tevens is speedtest.net gewoon brak... Het is gewoon niet gemaakt voor hogere lijn snelheden dat is duidelijk. Bij ons op de TU/e (waar iedereen een 100/100 lijn heeft) flipt hij hem op elke computer, geeft lijn snelheden van over de 300mbps aan terwijl dat helemaal niet kan. Het is ook zeer ironische dat de schijf van de indicator op speedtest.net niet verder gaat dan 50mbps...

Ook met mijn nieuwe lijn krijg ik het nu dus voor elkaar om 140mbps te halen... Kan ook niet!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/712403144.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/712409258.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/712411188.png

Dit kan allemaal dus niet!

Wat voor mij een realistischer en eerlijkere test is gewoon een paar torrents aangooien en kijken wat de max snelheid is die je behaalt. Wat je met speedtest .net doet is je snelheid naar 1 server testen, met torrents test je je gemiddelde snelheid over een hoop verbindingen. Dat heb ik dus gedaan vanmiddag en ik zag dat de max snelheid over een connectie 4.5MB/s was en dat ik in totaal gemiddelde 6MB/s haalde en dat is redelijk overeen met mijn verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crysania schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:20:

mijn voornaamste struikelblok zit hem nu in de tv en hoe dat gaat werken. ik heb boven op de slaapkamer wel een tv maar geen ethernet kabel liggen. (wel coax natuurlijk). zag bij kpn op de site iets over draadloze tv met 2 kastjes. is dat iets? wie heeft hier ervaring mee en wat is de kwaliteit hiervan? moet door verdiepingsvloer heen...

heeft trined ook opties om iets draadloos te kunnen doen? vond het 30/30 abbo van trined wel goed klinken qua prijs.
Je kunt de coax kabel vervangen met een ethernet kabel natuurlijk, doet de monteur voor je. Je kan ook powerline modems kopen van het merk Devolo waardoor je helemaal geen kabels hoeft te trekken. Ik weet verder niet wat trined doet qua powerline modems maar als ze het niet hebben dan kun je die natuurlijk zelf ook in de winkel kopen. Zag ze pas nog bij de Gamma liggen.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 105188 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:46:
[...]

Mwah speedtest is ook alleen maar een indicator en niet echt een reële test van je lijn snelheid. Die snelheid wordt beinvloed door andere factoren zoals je NIC, de processor kracht en nog een hoop andere factoren die KPN niet in handen heeft.

Tevens is speedtest.net gewoon brak... Het is gewoon niet gemaakt voor hogere lijn snelheden dat is duidelijk. Bij ons op de TU/e (waar iedereen een 100/100 lijn heeft) flipt hij hem op elke computer, geeft lijn snelheden van over de 300mbps aan terwijl dat helemaal niet kan. Het is ook zeer ironische dat de schijf van de indicator op speedtest.net niet verder gaat dan 50mbps...

Ook met mijn nieuwe lijn krijg ik het nu dus voor elkaar om 140mbps te halen... Kan ook niet!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit kan allemaal dus niet!

Wat voor mij een realistischer en eerlijkere test is gewoon een paar torrents aangooien en kijken wat de max snelheid is die je behaalt. Wat je met speedtest .net doet is je snelheid naar 1 server testen, met torrents test je je gemiddelde snelheid over een hoop verbindingen. Dat heb ik dus gedaan vanmiddag en ik zag dat de max snelheid over een connectie 4.5MB/s was en dat ik in totaal gemiddelde 6MB/s haalde en dat is redelijk overeen met mijn verwachtingen.
Die absurd hoge metingen komen waarschijnlijk door je virusscanner, sluit hem maar eens af en je zult wel normale waarden te zien krijgen (bekend probleem, een van de vele redenen waarom virusscanners ranzig zijn). Als de waarden erg laag liggen en je hebt een niet al te snel systeem (P3/oudere P4), kan het ook komen doordat het CPU-gebruik piekt; de flash-animaties op speedtest.net zijn nogal zwaar. Het helpt dan als je het venster vlak na het starten van de test minimaliseert.

6 MB/s == 48 Mbit; als je het pakket 'zilver' hebt is dat in orde. Deze snelheid haal ik ook met Ziggo overigens (voor minder geld...), zelfs op op speedtest.net. Op mijn 100Mbit-lijn haal ik daar eveneens de volledige snelheid, de bottleneck ligt dus niet bij de site. Wellicht zijn de peerings van KPN naar de betreffende server niet optimaal? Ik ben het met je eens dat het niet de beste testmethode is, mede gezien het bovenstaande, maar je zou in principe toch een betere benadering van de verwachte snelheid moeten zien. Download eens een 100mb.bin bestand van een snelle server, en kijk wat voor snelheid je dan haalt.

Als je WinXP gebruikt kun je de maximaal haalbare snelheid voor één enkele thread verhogen door wat te spelen met TCP Receive Window achtige instellingen. In Vista/7 is dat niet nodig, aangezien daar RWIN-autotuning in de TCP-stack is geïmplementeerd. Met meerdere gelijktijdige connecties wordt de verbinding sowieso verzadigd (mits er aan de andere kant ook voldoende bandbreedte is natuurlijk). Speedtest.net -lijkt- ook meerdere threads te gebruiken overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Zap op 11-02-2010 01:55 ]

#

• Crysania
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:39:
[...]

Je kunt de coax kabel vervangen met een ethernet kabel natuurlijk, doet de monteur voor je. Je kan ook powerline modems kopen van het merk Devolo waardoor je helemaal geen kabels hoeft te trekken. Ik weet verder niet wat trined doet qua powerline modems maar als ze het niet hebben dan kun je die natuurlijk zelf ook in de winkel kopen. Zag ze pas nog bij de Gamma liggen.
nou dan vraag ik me af hoe de monteur dat gaat doen :D die coax kabel die er nu ligt ligt niet door een mooi buisje ofzo maar zit overal onderdoor (vloeren etc) door de vorige bewoners gedaan :( als hij makkelijk te vervangen was was er idd niet zo'n probleem.

Heeft iemand last van problemen met telefonie?
Ik heb steeds verbinding maar net of ik een robot aan de lijn heb.
Daarbij ook nog een keer verbinding verbroken willekeurig na een minuut of 2/3

• (RSH)
Gisteren middag aangesloten. Brons Abbo, 29.6 down, en 2.93 up. Alles prima, behalve de robot synthesizers die ik aan de (telefoon)lijn heb. en het afbreken van het gesrek.

Ik ga s'avonds een HMDI kabel halen voor de 2e televisie, en ik kom terug................

Exeriabox dood......... geen lampjes meer (789vn) dus of de adaptor, of de box zelf.

Storing aangemeld, box word vervangen, ben benieuwd naar de reactietijd.

De telefoniestoring schijnt trouwens opgelost te zijn hoor ik net.

trouwens, PS3 werkt prima, ook COD MW2 (online uiteraard)

Zap schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 01:46:
[...]

Die absurd hoge metingen komen waarschijnlijk door je virusscanner, sluit hem maar eens af en je zult wel normale waarden te zien krijgen (bekend probleem, een van de vele redenen waarom virusscanners ranzig zijn). Als de waarden erg laag liggen en je hebt een niet al te snel systeem (P3/oudere P4), kan het ook komen doordat het CPU-gebruik piekt; de flash-animaties op speedtest.net zijn nogal zwaar. Het helpt dan als je het venster vlak na het starten van de test minimaliseert.
Nee ligt niet aan de virusscanner, die stond uit toen ik die tests deed. Ik denk dat het ligt aan de hoeveelheid data die gedownload word, die gaat zosnel over dat de meting niet meer accuraat kan zijn waardoor hij flipt.

Trouwens ik heb zilver.
(RSH) schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:36:
Gisteren middag aangesloten. Brons Abbo, 29.6 down, en 2.93 up. Alles prima, behalve de robot synthesizers die ik aan de (telefoon)lijn heb. en het afbreken van het gesrek.

Ik ga s'avonds een HMDI kabel halen voor de 2e televisie, en ik kom terug................

Exeriabox dood......... geen lampjes meer (789vn) dus of de adaptor, of de box zelf.

MW2 heeft bij mij het probleem dat hij NAT = strict aan geeft op de PC, ondanks dat uPnP aanstaat. Ik heb zelf de ports open moeten zetten en nu werkt het alleen is het niet echt een fraaie oplossing. Als er uPnP is dan wil je dat natuurlijk ipv dat ports permanent open staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 11-02-2010 13:18 ]

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:16:
[...]

Nee ligt niet aan de virusscanner, die stond uit toen ik die tests deed. Ik denk dat het ligt aan de hoeveelheid data die gedownload word, die gaat zosnel over dat de meting niet meer accuraat kan zijn waardoor hij flipt.

(...)
Toch moet het iets op je computer zijn, wellicht een firewall geïnstalleerd? (anders dan de standaard Windows-firewall). Mijn ervaring is dat het in de praktijk altijd op zoiets is terug te voeren. De hoeveelheid verzonden data zou dynamisch moeten worden bepaald, afhankelijk van de snelheid; op mijn 100 Mbit verbinding (symmetrisch) duurt het testen bijvoorbeeld bij benadering even lang als op mijn 50/5 Mbit Ziggo-verbinding.

#

(RSH) schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:36:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mw2 zegt op mijn xbox: NAT= strict.

Anoniem: 125609 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Je moet zelf ff poortje 3074 forwarden anders werkt het niet... zelfde onzin als op de PC.

Kijk hier voor tutorial, wel engels maar als je het modem even op engels zet dan kom je er wel uit.
http://www.portforward.co...ty_-_Modern_Warfare_2.htm

/edit:

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een ander modem aan de gang te krijgen? Als ik de kabel van de genexis modem in mijn computer prik en dan een pppoe verbinding wil opzetten met user: kpn@direct-adsl en pass: kpn dan werkt dat niet. Als ik in de settings van het modem kijk dan zie ik dat daar de volgende dingen staan.

Gebruikersnaam: XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct-adsl
Wachtwoord: ********

Wachtwoord is alleen sterretjes en het eerste deel van de gebruikersnaam is het mac adres van de experiadoos.

Iemand enig idee?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 11-02-2010 19:35 ]

Anoniem: 105188 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:27:
[...]

Je moet zelf ff poortje 3074 forwarden anders werkt het niet... zelfde onzin als op de PC.

Kijk hier voor tutorial, wel engels maar als je het modem even op engels zet dan kom je er wel uit.
http://www.portforward.co...ty_-_Modern_Warfare_2.htm

/edit:

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een ander modem aan de gang te krijgen? Als ik de kabel van de genexis modem in mijn computer prik en dan een pppoe verbinding wil opzetten met user: kpn@direct-adsl en pass: kpn dan werkt dat niet. Als ik in de settings van het modem kijk dan zie ik dat daar de volgende dingen staan.

Gebruikersnaam: XX-XX-XX-XX-XX-XX@direct-adsl
Wachtwoord: ********

Wachtwoord is alleen sterretjes en het eerste deel van de gebruikersnaam is het mac adres van de experiadoos.

Iemand enig idee?
Zo staat het bij mij al een tijdje, maar het werkt hier helaas niet. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Anoniem: 125609 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:12:
[...]

Geen idee, ik heb nog niks in kunnen stellen, ik heb alleen even kort kunnen testen, voordat het modem (of de voeding) de geest gaf.

En ik heb inmiddels nog steeds geen andere Experiabox.....................................................
en geen telefoon............... leuk voor de m'n eigen zaak :(
en geen televisie

Teruggaan of terugbouwen is op dit moment geen optie, Ik had ISDN en die is geporteerd, dus werkt mjn ISDN niet mee, en dus ook m'n internet (ADSL) ook niet meer.

Het is dag 3, dus ik ga langzamerhand maar een lijst met inkomstenderving/omzetderving en gemaakt kosten maken.
Ik heb er welgeteld iets van 3 uur gebruik van kunnen maken.

Klantenservice is prima, afspraken om terug te bellen worden netjes nagekomen.
Men kan alleen de (eigen) planningsafdeling sinds woensdag telefonisch niet meer bereiken. 8)7
En dat alleen maar om een monteur te vragen te stoppen en een modem af te geven als ze hier in Uden zijn....(en ze zijn druk met het aansluiten hier in Uden........) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

(RSH) schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:51:
[...]

Men kan alleen de (eigen) planningsafdeling sinds woensdag telefonisch niet meer bereiken. 8)7
Verklaart misschien ook waarom ze mij in totaal 4x additioneel gebeld hebben om een afspraak te maken nadat ik dit al had gedaan met een van hun werknemers. Maar de afspraak die ik met het 1e belletje al gemaakt had bleek later spontaan uit het systeem te zijn verdwenen. Ondertussen mijn TV, telefonie en Internet reeds opgezegd want zou aangesloten zijn op 1 maart.

Ik ga vandaag bellen dat ik mijn bestelling bij KPN annuleer.
Mijn ervaring met Tele2 jaren terug waren al zo belachelijk slecht, maar KPN lukt het gewoon om deze te overtreffen.

[ Voor 6% gewijzigd door JeanJeremy op 12-02-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
JeanJeremy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:30:
[...]

Verklaart misschien ook waarom ze mij in totaal 4x additioneel gebeld hebben om een afspraak te maken nadat ik dit al had gedaan met een van hun werknemers. Maar de afspraak die ik met het 1e belletje al gemaakt had bleek later spontaan uit het systeem te zijn verdwenen. Ondertussen mijn TV, telefonie en Internet reeds opgezegd want zou aangesloten zijn op 1 maart.

Ik ga vandaag bellen dat ik mijn bestelling bij KPN annuleer.
Mijn ervaring met Tele2 jaren terug waren al zo belachelijk slecht, maar KPN lukt het gewoon om deze te overtreffen.
Ik heb niets opgezegd, dit wordt ook afgeraden om te doen voordat je echt aangesloten bent.
Ik had alleen ISDN, en die is geporteerd, en dus werkt m'n oude ADSL ook niet meer......
Het glasvezel gebeuren is tot nu toe bij prima gelopen, op de hardware failure na. Is achteraf misschien ook wel logisch, het modem lag al minimaal de hele dag achterin een busje met -4 graden.

Afspraken die ik gemaakt heb (met de klantservice) zijn ook prima nagekomen. Alleen de onderlinge communicatie met het eiland "planning" en het eiland "monteurs" is schijnbaar moeizaam.

Dat is al jaren het probleem bij KPN, ook bij de zakelijke afdeling.
Als je probeerd binnendoor te gaan, of afspraken niet met de juiste persoon maakt, dan weet je zeker dat het langer duurt of fout gaat.

De klantenservice is juist de afdeling die het (bij mij) allemaal prima doet. Het zijn meeste degene die je niet te spreken krijgt die de boel verzieken heb ik het idee.

i.i.g. nog niet direct een reden om op te zeggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140186

Ik volg dit topic al een week of zo, in afwachting van mijn aansluiting op Trined. Afgelopen woensdag ben ik (volgens planning en afspraak) aangesloten, heb momenteel 50/5 en wordt zodra dit beschikbaar komt (medio maart of zo) overgezet op 50/50. Afhankelijk van de meting op speedtest.net of upc haal ik momenteel 43/5. Er zit nog een softwarematige router achter de experiabox, ik weet niet of dat nog verschil maakt.

Ik wilde even melden in dit forum dat ik tot nu toe blij ben met Trined en de service. Alles volgens afspraak en planning, 7 januari aangevraagd, 10 februari aangesloten.

Volgende week ga ik even experimenteren hoe ik die experia box ertussenuit kan gooien (heb er alleen maar last van, beperkte mogelijkheden, geen telnet toegang omdat ik het wachtwoord niet weet etc.). Mocht het gelukt zijn zal ik wel even terugposten hoe en wat (hoewel ik al begrepen heb dat het niet makkelijk gaat, maar het schijnt wel te kunnen).

Weet iemand of de experia ook van buitenaf te benaderen is om configuratie op afstand te kunnen regelen, of is dat niet aan te zetten ?

Ik heb wel bewust gewacht met het telefonie overzetten, omdat ik eerst een werkende nieuwe lijn wilde hebben, en KPN kennende zouden ze mijn hele lijn afkappen als ik de nummers zou laten porteren. Ik lees hierboven dat dit inderdaad een verstandige keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

heb jij nu dezelfde apparatuur staan als wat kpn gebruikt? hebben zij dat beter geïmplementeerd of is dit ook zo traag als het maar zijn kan....

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

(RSH) schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:48:
[...]
Ik heb niets opgezegd, dit wordt ook afgeraden om te doen voordat je echt aangesloten bent.
Ik had niet zo'n zin in dubbele kosten, en afspraak stond op 12 februari dus dan ga je er toch vanuit dat 1 maart je UPC TV, KPN vaste lijn en BBNed ADSL eruit kunnen toch ?
(RSH) schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:48:
[...]
i.i.g. nog niet direct een reden om op te zeggen lijkt mij.
Het is niet alleen dit. Ik irriteer me nog het meeste aan het feit dat ik geen reactie heb gekregen op mijn 3 emails. Dat als ik de klantendesk bel ze contact op moeten nemen met planning/project Sint-Oedenrode en me dan beloven dezelfde dag of de dag erop terug te bellen. Maar ook dat doen ze niet. Hoe moet je nou communiceren met zo'n firma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@roelbb

Helaas is de ontvanger van de TV dezelfde als KPN interactief. Dit soort diensten neemt ook Trined van een derde partij af. Ik heb wel het idee dat het schakelen tussen de kanalen iets sneller gaat dan bij mijn schoonouders (die hebben KPN interactief).

Waarschijnlijk is het al eerder in dit forum aangegeven, maar de vertraging komt door het bufferen van een nieuwe stream als je van kanaal wisselt. Weet iemand misschien of dit sneller gaat met een hogere download ?

Ik vind het op zich wel acceptabel, maar ik ben geen zapper :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Een hogere downloadsnelheid zal voor de zapsnelheid niet uitmaken, aangezien de IPTV-dienst over een apart VLAN (en daarmee onafhankelijk van de internetbundel) wordt geleverd. Zelfs als dat niet het geval was zou het geen invloed hebben: de streams zijn live/realtime, en kunnen zodoende niet sneller binnenkomen. Enkel een kleinere buffer zou helpen, maar ik verwacht niet dat deze instelbaar is in de decoder.

Ik weet overigens niet of de TV-streams bij KPN/Trined gecodeerd zijn? Als dat het geval is kan dat ook van invloed zijn: mijn ervaring met DVB-C (Ziggo) is dat zappen naar zenders zonder encryptie (ik dacht alleen Ned1) een stuk sneller gaat dan naar Irdeto-beveiligde zenders.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik voor elke TV een setje devolo's nodig?
Of kan ik bijvoorbeeld met 2 setjes 3 extra tv's aansluiten?
Ik heb nu hier 2 setjes devolo's liggen, waarvan 1 het nu inmiddels doet.

Kan ik de ene devolo in de andere devolo drukken? (er zit een stopcontact in de devolo) Want dat lukt me niet, moet elke devolo echt een apart stopcontact hebben en hij mag dus niet in een andere devolo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 125609 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:17:
Heb ik voor elke TV een setje devolo's nodig?
Of kan ik bijvoorbeeld met 2 setjes 3 extra tv's aansluiten?
Ik heb nu hier 2 setjes devolo's liggen, waarvan 1 het nu inmiddels doet.

Kan ik de ene devolo in de andere devolo drukken? (er zit een stopcontact in de devolo) Want dat lukt me niet, moet elke devolo echt een apart stopcontact hebben en hij mag dus niet in een andere devolo?
in de handleiding staat uit drukkelijk dat je ze niet op elkaar moet zetten. je kan beter een ruime spanningslof nemen en ze daar naast elkaar op zetten.

De devolo's kun je in een netwerk zetten. kijk even op de site van devolo zelf, daar kun je software downloaden. Met de Dlan configuratie wizzard kun je de verschillende devolo's aan elkaar 'knopen' tot 1 itv lan. Of het met 3 tv's lekker gaat weet ik niet. Ik heb het met twee tv's (dus 3 devolo's) in elkaar gezet.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelbb schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:09:
[...]

in de handleiding staat uit drukkelijk dat je ze niet op elkaar moet zetten. je kan beter een ruime spanningslof nemen en ze daar naast elkaar op zetten.

De devolo's kun je in een netwerk zetten. kijk even op de site van devolo zelf, daar kun je software downloaden. Met de Dlan configuratie wizzard kun je de verschillende devolo's aan elkaar 'knopen' tot 1 itv lan. Of het met 3 tv's lekker gaat weet ik niet. Ik heb het met twee tv's (dus 3 devolo's) in elkaar gezet.
Dus als ik het goed begrijp wordt er dan 1 devolo aangesloten op poort 2 van het tv-kastje? En 1 op een tv, en 1 op een andere tv?
Dus als ik 2 tv's aan wil sluiten via devolo's, hoef ik maar 1 devolo aan te sluiten op poort 2. (en hoeft er geen in poort 3?)

edit: Bedankt joh! Hij doet het :) . Raar trouwens dat KPN zelf niets laat weten over het verbinden met elkaar via het programmaatje op devolo.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 14-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

@lers

omdat KPN die natuurlijk niet ondersteunt..... je hoeft hun niet te bellen als het niet werkt

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelbb schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:15:
@lers

omdat KPN die natuurlijk niet ondersteunt..... je hoeft hun niet te bellen als het niet werkt
Dat vind ik dan toch een beetje raar ;)
Ze bieden de devolo's zelf aan en hebben ook een support pagina op kpnglasvezel. Waarschijnlijk willen ze wat geld aan een monteur verdienen als het niet werkt ;)

Ik heb nu overigens 4 devolo's met elkaar verbonden, waarvan ik er nu 2 op een tv heb aangesloten. Ik zal hier nog wel even laten weten of het beeld achteruit gaat als ik de 4e devolo aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had echt het idee dat ik met kpn@direct-adsl een pppoe verbinding kon opzetten maar dat werkt dus niet... iig ik krijg het niet aan de gang. Vandaag ff andere AP geprobeerd maar het werkt niet, lijkt alsof het MAC gebonden is oid...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Ik moet inmiddels als geboren optimist langzaam m'n mening over de KPN bijstellen.
Ik ben op 10Feb aangesloten, 2,5 uur later stopt het modem met werken (geen enkele LED brand meer, voeding/adaptor probleem/kapot)
Inmiddels is het 15Feb, en ik heb nog geen enkel zicht op een werkende aansluiting..................
Inmiddels heb ik de toezegging van de afdeling "planning" dat ik vandaag (15Feb) gebeld ga worden "om een afspraak te maken zodat een monteur de storing kan komen onderzoeken". Een nieuw modem mag de klantenservice niet zomaar opsturen.
*Zucht*
Dus inmiddels 5 dagen zonder TV,Telefoon en internet. And counting, ben dus vandaag nog steeds niet gebeld..... tot nu toe.....

Hmm, als je het over de duvel hebt........

Zojuist gebeld door de afdeling Planning. Het eerste voorstel was om 24 Februari een monteur langs te sturen die de storing zou komen onderzoeken.......... :X |:( 8)7 }:O Helaas heeft Tweakers niet genoeg Smilies voor mijn reactie, al was die kort maar krachtig (genoeg)

Pardon?

De situatie nogmaals uitgelegd...........Ow... Alleen een nieuwe Experiabox nodig?...... en dus U kunt het waarschijnlijk zelf?...........

Ik had graag de dame van de afdeling planning nog een heel verhaal gegeven over de installatieposter met 5 kleurtjes zodat dat de monteurs weten in welk gaatje de kabeltjes moeten.... en dat ik zelf een WAN overeind houd van 78 bedrijven wereldwijd :+

Maar verstandig als ik af en toe kan zijn heb ik maar JA gezegd.
En gevraagd of het niet eerder kan. Tja, als het kwestie is van een doos met nieuw modem afgeven is dan kon het toch wel eerder. Ik heb ook nog vriendelijk aangeboden de doos op te halen.... O-) maar dat was niet mogelijk, ondanks dat ik exact de 3 dichtsbijzijnde steunpunten opnoemde.... O-)

Anywayz...... Woensdagmiddag 17 Feb zou 1 van de busjes van de KPN die elke dag langsrijden moeten stoppen....

:/

[ Voor 46% gewijzigd door (RSH) op 15-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

- vrijdag geen monteur op de stoep
- 0900 gebeld, vriendelijke medewerker overigens
- men probeerde daar de planning Sint-Oedenrode te contacteren, lukte niet
- ik zou teruggebeld worden die dag, dat gebeurde niet

- zaterdag email gestuurd
- geen reactie ontvangen tot op heden

- maandag gebeld 0900
- vriendelijke man reageerde verast dat ik niet was teruggebeld of gemaild
- hij probeerde planning Sint-Oedenrode te contacteren, lukte niet
- ik zou teruggebeld worden die dag, dat gebeurde niet

- vandaag gebeld 0900 nummer
- vriendelijke man reageerde verontwaardigd dat ik niet was teruggebeld
- hij probeerde planning Sint-Oedenrode te contacteren, lukte niet
- ik zou teruggebeld worden die dag
- zou het vandaag dan toch gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

- komende vrijdag bel je met 0900 nummer
- vriendelijke man zal onthutst reageren dat je niet bent teruggebeld
- hij probeert planning Sint-Oedenrode te contacteren, dat gaat hem niet lukken
- je zal die dag ook niet worden teruggebeld
- zou het dit jaar dan toch nog voor je gebeuren ?

8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag kwam ik er achter dat ik de kanalen van het plus pakket helemaal in de lijst had staan. Tevens kon ik niet inloggen op mijn KPN omdat de inlog gegevens die de monteur achter had gelaten niet klopte.

gebelde met het 0900 nummer, zonder wachtrij super snel iemand aan de lijn.

Na ik het verhaal uit heb gelegd vroeg de vrouw aan de andere kant om mijn gebruikersnaam en wachtwoord, twijfelde even omdat het eigenlijk gebruikelijk is dat je dit soort dingen niet deelt ook niet met de helpdesk! Mjah wat wil ze doen? Mijn gegevens inzien kan ze sowieso al, dus gegevens door gegeven en het wachtwoord klopte dus niet kreeg meteen het goede wachtwoord. Wel snel geholpen zo maar qua beveiliging is het dus waardeloos.

Wat blijkt ik moest dus zelf even inloggen op mijn KPN en het plus pakket activeren, dat heeft de monteur dus niet doorgegeven. vindt het ook een beetje rare methode, als je iets afneemt dan verwacht ik dat het meteen wordt geactiveerd als je wordt aangesloten Maar goed geactiveerd en alle ontvangers even een powercycle gegeven en alles werkt.

Wat ik wel leuk vindt is dat je op mijn KPN dus echt alles kan zien wat je doet, ook het gesprek met de callcenter staat er.
Op 17-02-2010 heb je contact gehad middels Call - Inbound met KPN betreffende I-TV general. Je hebt gesproken met xxxxxxx
Handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

hardware-lover schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:23:
- komende vrijdag bel je met 0900 nummer
- vriendelijke man zal onthutst reageren dat je niet bent teruggebeld
- hij probeert planning Sint-Oedenrode te contacteren, dat gaat hem niet lukken
- je zal die dag ook niet worden teruggebeld
- zou het dit jaar dan toch nog voor je gebeuren ?

8)7
Ja ik zie ook een soort van patroon. :9
Gelukkig kan ik er nog om lachen ... denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja zo gaat dat altijd met een nieuwe startup... Zo was het met kabel, met ADSL en zo zal het gaan met glasvezel. Ervaring leert dat je het of kan accepteren en gewoon megaan met het systeem in de hoop dat het goed komt of een tijdje op een andere provider blijven tot ze alles in orde hebben.

Wat leuk zou zijn, dit forum bestaat nu al zo lang, die berichten die mensen toen hebben gepost over kabel en ADSL even nalezen. Gewoon ter vergelijking.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 17-02-2010 21:39 ]

Die ventilator in de decoder is niet echt stil te noemen, af en toe kan ik hem vanaf de bank horen. Heelerg irritant! Heeft iemand ook dit of ben ik de enige in het land die nog goed gehoor heeft?

• (RSH)
Inmiddels is gisteren netjes volgens afspraak een nieuwe experiabox afgeleverd.
De monteur heeft ook even kort naar de oude box gekeken. duidelijke conclusie : "stuk"
box aangesloten en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Ik ben gebeld, ja ja niet dezelfde dag maar 1 week later door planning Sint-Oedenrode.
Dus ik dacht te horen waar het mis is gegaan, maar helaas dat was niet de insteek van het gesprek.
De dame belde me voor een afspraak met de monteur voor de aansluiting.
Op 2? maart was de datum dat het als 1e kon.
Mijn vragen of er dan wel echt iemand zou staan en de uitleg van de spook-afspraak op 12-02 maakte niet veel indruk.
"Meneer ik kan alleen een afspraak voor u inplannen, iets anders kan ik niet voor u doen daar moet u het centrale nummer voor bellen"
Maar goed de centrale helpdesk is geweldig wat betreft bereikbaarheid, maar die verwijzen me door naar de planning voor al je problemen en die zijn nooit bereikbaar. Dus ergens gaat het toch niet helemaal lekker dan.

Ik heb vriendelijk geweigerd en daarna KPN gebeld op hun 0900 nummer en ze verteld dat ik niet langer gebruik wil maken van hun diensten en wil annuleren. Dat was mijn goed recht vond ook de dame en bij hebben wij in volle tevredenheid en met de fase van verliefdheid nog enigszins intact afscheid van elkaar kunnen nemen.

Nog even afwachten wat 1 maart Tweak gaat aanbieden (http://aanmelden.tweak.nl/). Heb daar 4 jaar internet van gehad en prijs/kwaliteit + newsserver waren altijd goed. En als dat niet interessant is dan wordt het gewoon een jaartje UPC ben ik bang tot de kinderziektes uit het systeem zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door JeanJeremy op 22-02-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JeanJeremy

Ik neem aan dat je Trined ook als alternatief voor KPN hebt overwogen ?
Nee, ik heb geen belang bij deze partij, ik ben gewoon een tevreden klant van Trined.

Vandaag is KPN bij mijn broer geweest om glasvezel aan te sluiten (daar had hij al een contract mee getekend). Daar zijn ze met 3 man 5 uur bezig geweest voordat alles werkte (dus in totaal 15 werkuur). Ik zal je de details besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140186 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:34:
@JeanJeremy

Ik neem aan dat je Trined ook als alternatief voor KPN hebt overwogen ?
Nee, ik heb geen belang bij deze partij, ik ben gewoon een tevreden klant van Trined.

Vandaag is KPN bij mijn broer geweest om glasvezel aan te sluiten (daar had hij al een contract mee getekend). Daar zijn ze met 3 man 5 uur bezig geweest voordat alles werkte (dus in totaal 15 werkuur). Ik zal je de details besparen.
Wij Brabanders moeten dan ook echt zeuren om alles en om niets. Heeft het jou broer iets gekost? Nee, werkt het nu? Dan is het toch goed?

Maar goed, de standaard is dus 1 monteur voor 4 uur en dat is heelerg goed te doen tenzij je broer een villa heeft ala wat er op de Heinsbergenstraat staat. Wat hebben ze dan allemaal gedaan bij jou broer thuis? Eerlijk gezegd vindt ik het een sterk verhaal, maar het profiel van de gemiddelde Udenaar is er wel naar.

Bij mij thuis was de monteur binnen 45 min klaar, maar dat komt ook omdat ik alle kabels al had liggen. Bij een verbouwing CAT6 kabel netjes in de muren weggewerkt (monteur had 5e bij zich, ik zeg laat die maar zitten) kon alles mooi in prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:17
Ik heb ergens gelezen dat KPN bij de installatie van die Ethernet via het stopcontact dingen aanbiedt (lees: verkoopt) om je HD recorder ergens aan te sluiten waar geen ethernet ligt...

Vandaag bij http://www.1dayfly.nl/ een aanbieding voor een setje voor 60e (ander merk volgens mij)

Weet iemand of deze set geschikt is voor TV van KPN? en hoe duur het bij KPN is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnQnl schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:36:
Ik heb ergens gelezen dat KPN bij de installatie van die Ethernet via het stopcontact dingen aanbiedt (lees: verkoopt) om je HD recorder ergens aan te sluiten waar geen ethernet ligt...

Vandaag bij http://www.1dayfly.nl/ een aanbieding voor een setje voor 60e (ander merk volgens mij)

Weet iemand of deze set geschikt is voor TV van KPN? en hoe duur het bij KPN is?
Je kan bij de monteur powerline modems kopen van het merk Devolo, die kosten 80 euro per setje. Die van Devolo zijn 85mbps en zolang je dat haalt met die Net-x modems zie ik verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:02:
[...]

Je kan bij de monteur powerline modems kopen van het merk Devolo, die kosten 80 euro per setje. Die van Devolo zijn 85mbps en zolang je dat haalt met die Net-x modems zie ik verder geen probleem.
de devolo's zijn ook 200 mbps ik heb er nog 75 euro voor betaald (helft van de kpn winkel prijs)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Ik heb vandaag nog een telefoontje gehad van KPN.
Die wilde even informeren naar aanleiding van mijn opzegging
(had de 0900-KPN dame ook al aangegeven dat ik nog gebeld zou worden).

De persoon had er begrip voor en vertelde me letterlijk dat ze op dit moment zelf persoonlijk exact hetzelfde probleem had. Dat deze het product zelf ook had besteld en er op de afgesproken dag geen monteur op de stoep stond. Ja iedereen denkt nu natuurlijk dat ik dit uit mijn duim zuig, maar goed.
Vond ik echt een geweldig verhaal natuurlijk en men gaf eerlijk toe dat er heel veel mis ging op dit moment bij de planning.

Nou ja, ik wacht 1 maart gewoon af en dan zien we wel weer verder.

• Mario Riemens
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07-2022
JeanJeremy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:34:
Ik heb vandaag nog een telefoontje gehad van KPN.
Die wilde even informeren naar aanleiding van mijn opzegging
(had de 0900-KPN dame ook al aangegeven dat ik nog gebeld zou worden).

De persoon had er begrip voor en vertelde me letterlijk dat ze op dit moment zelf persoonlijk exact hetzelfde probleem had. Dat deze het product zelf ook had besteld en er op de afgesproken dag geen monteur op de stoep stond. Ja iedereen denkt nu natuurlijk dat ik dit uit mijn duim zuig, maar goed.
Vond ik echt een geweldig verhaal natuurlijk en men gaf eerlijk toe dat er heel veel mis ging op dit moment bij de planning.

Nou ja, ik wacht 1 maart gewoon af en dan zien we wel weer verder.
Ook ik heb last van een spookplanning van KPN. Naar aanleiding van een telefoontje is er een afspraak gemaakt voor 24 februari. Om 08:00 uur zou de monteur op de stoep staan. In de tussenliggende periode nog een aantal keren gebeld door KPN om een afspraak te maken. Was niet nodig zeiden we elke keer, de afspraak was namelijk al gemaakt. Dinsdag de 23e werden we weer gebeld door KPN om een afspraak te maken. Was wederom niet nodig want morgen om 08:00 uur zou de monteur op de stoep staan. Even later worden we door diezelfde persoon van KPN teruggebeld. Er is helemaal geen afspraak gepland voor u. Door een systeemcrash zijn alle afspraken verdwenen en de eerstvolgende keer zou pas op 22 maart kunnen. Ik heb hiervoor bedankt. We zijn in september 2008 aangemeld bij KPN en nu wil ik echt geen maand langer meer wachten. Op mijn werk hoor ik dat er meer mensen last hebben van een spookafspraak. Ben nu wel nieuwsgierig hoe dat spook aan mijn gegevens komt.....

Inmiddels aangemeld bij Trined. Ben benieuwd hoe snel het daar gaat.....

Woonplaats Veghel

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Mario Riemens schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:41:
[...]

Om 08:00 uur zou de monteur op de stoep staan. In de tussenliggende periode nog een aantal keren gebeld door KPN om een afspraak te maken. Was niet nodig zeiden we elke keer, de afspraak was namelijk al gemaakt.
Echt EXACT identiek aan wat ik heb meegemaakt.

Overigens:
Inmiddels zijn de prijzen van Tweak ook bekend.
Ik had me hier aangemeld: http://aanmelden.tweak.nl/
En kreeg vandaag een wachtwoord binnen voor deze website: http://www.tweak.nl/?page=internet/home
Inloggen (zal het wachtwoord hier maar niet neergooien, maar hun aanbod is glashelder ;) ) en er staat nog weinig alleen:
  • Internet Snelheid: 30 Mbit / 30 Mbit
  • Televisie: Interactieve digitale (HD) televisie. Basispakket met ruim 50 regionale, nationale en internationale zenders. Aanvullende pakketten zijn separaat bij te bestellen.
  • Telefonie: 1 Telefoonnummer voor glasheldere telefonie.
  • Usenet: ongelimiteerd toegang tot de nieuwsgroepen van Tweak
  • Apparatuur: Inclusief Glasvezelmodem, Router en 1 HD Settop-box in bruikleen. Extra Settop-boxen separaat te huur.
  • E-mail adressen: Onbeperkt aantal e-mail adressen op je eigen .nl domein en subdomein
  • Hosting: Inclusief hosting, inclusief 1 .nl domeinnaam en subdomein
  • Online Prive Schijfruimte: 5 GigaByte, voor online prive data opslag. Grotere capaciteit optioneel
Borg: Voor apparatuur € 50,-.
Administratie kosten: € 25,-.
prijs per maand = € 47,00

De andere 2 varianten zijn exact identiek behalve internet snelheid + prijs:
50/50 internet = 57 per maand
100/100 internet = 77 per maand

De combinatie van per maand opzeggen + newsserver + prijs/snelheid van het 30/30 abbo vind ik wel interessant en een concurrent voor KPN en TriNed wat betreft instap uitvoering.

Beetje prijzenoorlog zou zeker niet erg zijn. Alleen jammer dat ik bij Tweak dan een 2e setup box nodig heb (5,95 per maand)

47 + 5,95 = 53 vs 65 van KPN brons
57 + 5,95 = 63 vs 80 van KPN zilder (echter bij tweak geen extra zenders pakket standaard)
77 + 5,95 = 83 vs 110 van KPN goud (tweak=100/100 vs KPN=60/60, tweak geen extra tv pakketen)

[ Voor 13% gewijzigd door JeanJeremy op 26-02-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
sorry maar als ik op de site van Tweak kijk straat de professionaliteit er nou niet echt van af (ok bij trined ook niet imo).

zelf heb ik de keuze gemaakt om vandaag mijn nog niet geinstalleerde kpn op te zeggen (die ik 1.5 jaar geleden heb besteld) en te switchen naar trined 30/30 abbo.

mocht tweak nu over een jaar alleen maar positieve reacties opleveren dan kan ik nog altijd overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crysania schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:04:
sorry maar als ik op de site van Tweak kijk straat de professionaliteit er nou niet echt van af (ok bij trined ook niet imo).
Mwah hetzelfde kan ik ook zeggen over kpnglasvezel.nl. Wat ik zelfs nog erger vindt is dat op de KPN site nog eens op verschillende plaatsen conflicterende informatie wordt gegeven over hoeveel en welke TV zenders je nou precies krijgt.

In het pakketten overzicht staat dat je bij zilver 70 en bij goud 100 zenders krijgt terwijl als je in het zender overzicht kijkt dan zie je dat zilver flink meer zenders heeft dan 70 maar goud kom je lang niet aan die 100.

http://www.kpnglasvezel.n...edf67f3858b&contentid=669

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 26-02-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

heb jaren BBNed ADSL van ze gehad en service + prijs was altijd prima
die website boeit me niet zo heel erg.

nieuws: Provider Tweak start met alles-in-één-glasvezeldienst

oorspronkelijk is TweakDSL ook een dochter van Tweakers.net
maar volgens mij hebben ze nu niks meer met elkaar te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:41
JeanJeremy schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:44:
[...]
De andere 2 varianten zijn exact identiek behalve internet snelheid + prijs:
50/50 internet = 57 per maand
100/100 internet = 77 per maand
Dit is wel erg interessant, in tegenstelling tot de prijzen van KPN helemaal. Maar als ik het goed heb krijg je voor 77 euro per maand dus ook telefonie + hdtv.

Is er nergens een overzicht te krijgen, zonder in te moeten loggen? Kan helaas ook nergens terugvinden dat ze op korte termijn glasvezel diensten aan gaan bieden in Veghel e.o.?

[ Voor 9% gewijzigd door Dix0r op 26-02-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dix0r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Dit is wel erg interessant, in tegenstelling tot de prijzen van KPN helemaal. Maar als ik het goed heb krijg je voor 77 euro per maand dus ook telefonie + hdtv.

Is er nergens een overzicht te krijgen, zonder in te moeten loggen? Kan helaas ook nergens terugvinden dat ze op korte termijn glasvezel diensten aan gaan bieden in Veghel e.o.?
Dat 50/50 abo ben je bij KPN idd beter uit want daar krijg je ook HDTV en SIP bij maar dat 100/100 abo van KPN slaat echt nergens op. Je betaalt 5.35x meer voor de extra bandbreedte die je erbij krijgt.

Zie hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33089767

Tevens heeft KPN nog geen 100/100 abo aangekondigd (toch?). Als ze nou bij dat goud pakket 100/100 geven is de relatie tussen goud, zilver en brons al een stuk beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 27-02-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:17
Bij kpn gaan de snelheden ook naar symmetrisch, en volgens mij werd tegelijkertijd goud dan 100/100....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KPN info...
JohnQnl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:32:
Bij kpn gaan de snelheden ook naar symmetrisch, en volgens mij werd tegelijkertijd goud dan 100/100....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Dix0r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Nee je moet inloggen geloof ik, maar vanaf 1 maart zou het openbaar moeten zijn.
Tot die tijd kunnen alleen bestaande klanten inloggen met een password.
Maar zoals ik al zei is hun aanbod glashelder hint hint hint hint ;)

Je kunt een postcode check doen op hun site geloof ik, anders mail je ze gewoon ff.
Ik heb meestel binnen 1 werkdag een reactie.

Het KPN abbo. is geloof ik wel inclusief onbeperkt bellen naar vaste nummers toch ?
Dat zie ik bij tweak niet terug, maar voor mij niet erg. Wil alleen bereikbaar zijn voor sommige familie leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327

Joepie, net op tijd mijn KPN Glashart abonnement kunnen annuleren!!!

TweakDSL biedt o.a. in Uden/Veghel vanaf komende maandag 3-in-1 pakketten aan voor een aanzienlijk lager bedrag dan KPN.

30/30 Mb/s voor 47 euro (vergelijkbaar met het KPN Brons pakket) inclusief de bewezen uitstekende newsserver van TweakDSL, dat scheelt dus flink want wil je Brons met een goede 30 Mbit newsserver, dan zit je zo op 65+15=80 euro! Bovendien, letterlijke tekst Tweak "downloaden tot je erbij neervalt, ultimate freedom." 50/50 Mb/s gaat 57 euro kosten.

:9~ :9~ :9~ 100/100 Mb/s :9~ :9~ :9~ voor een redelijke 77 euro inclusief de 100 Mb/s newsserver met 1600 TB aan data en een jaar retentie in combinatie met het zeg maar Brons pakket TV/Radio en Telefonie.

Edit: Het abonnement is vanaf dag één met een opzegtermijn van een maand dus mocht het tegenvallen, dan zit je er niet zoals bij KPN een jaar aan vast.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 27-02-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:36:
Joepie, net op tijd mijn KPN Glashart abonnement kunnen annuleren!!!

TweakDSL biedt o.a. in Uden/Veghel vanaf komende maandag 3-in-1 pakketten aan voor een aanzienlijk lager bedrag dan KPN.

30/30 Mb/s voor 47 euro (vergelijkbaar met het KPN Brons pakket) inclusief de bewezen uitstekende newsserver van TweakDSL, dat scheelt dus flink want wil je Brons met een goede 30 Mbit newsserver, dan zit je zo op 65+15=80 euro! Bovendien, letterlijke tekst Tweak "downloaden tot je erbij neervalt, ultimate freedom." 50/50 Mb/s gaat 57 euro kosten.

:9~ :9~ :9~ 100/100 Mb/s :9~ :9~ :9~ voor een redelijke 77 euro inclusief de 100 Mb/s newsserver met 1600 TB aan data en een jaar retentie in combinatie met het zeg maar Brons pakket TV/Radio en Telefonie.

Edit: Het abonnement is vanaf dag één met een opzegtermijn van een maand dus mocht het tegenvallen, dan zit je er niet zoals bij KPN een jaar aan vast.
Krijg je wel maar 1 decoder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, een extra tuner kost 5,95 p/m en je moet zelf even een utp kabeltje trekken. Blijft de prijs alsnog een heel stuk lager (alleen al vanwege de perfecte newsserver die bij de prijs inbegrepen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108327 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:32:
[...]

Klopt, een extra tuner kost 5,95 p/m en je moet zelf even een utp kabeltje trekken. Blijft de prijs alsnog een heel stuk lager (alleen al vanwege de perfecte newsserver die bij de prijs inbegrepen is).
Dat is wel erg lekker inderdaad :) Die newsserver is ook erg lekker, ik dacht altijd dat tweak maar tot 60 ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
ohh het aanbod van Tweak is ontzettend aantrekkelijk!

krijg je voor die 77 euro telefonie en tv er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

ninasky11 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:00:
krijg je voor die 77 euro telefonie en tv er ook bij?
Ja, de 3 abbo's zijn volgens hun site exact hetzelfde met uitzondering van internetsnelheid.
Bij KPN krijg je bij zilver dus wel extra zenders, maar bij Tweak 50/50 niet.
En ook lijkt het alsof Tweak geen onbeperkt bellen naar vaste nummers aanbied (kpn toch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Zojuist even de postcodecheck uitgevoerd bij Tweak, en inderdaad; glasvezel bestellen is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327472

En heeft Tweak ook HD zenders in het pakket zitten?
(ik had niet goed gekeken...) 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 327472 op 01-03-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327472 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:43:
En heeft Tweak ook HD zenders in het pakket zitten?
(ik had niet goed gekeken...) 8)7
Ja, de drie paketten van Tweak zijn qua tv/radio vergelijkbaar met het KPN brons pakket dus de HD zenders die KPN biedt geeft Tweak uiteraard ook door.

Je kunt bij Tweak het pluspakket en het voetbalpakket erbij nemen voor een redelijk bedrag per maand. M.a.w., bij een snel 50/50 en 100/100 pakket zit je niet gelijk aan een extra tv pakket vast, voor mij persoonlijk namelijk totaal onbelangrijk.

Qua telefonie is vast binnen NL bij Tweak niet geheel gratis maar het voordeel zit hem vooral naar het buitenland, naar een groot deel van de wereld kost 2 ct/min, bij KPN zit je aan een starttarief vast plus 5 tot 40 ct/min. Daarentegen is KPN naar mijn weten binnen NL naar vaste nummers 24/7 gratis.

Vanochtend even gebeld met Tweak, de newsserver zal wel degelijk 100 Mbps zijn, dit in tegenstelling tot de 60 Mb voor het losse betaalde pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Iemand overigens bekend met de Zyxel 2812 die geleverd gaat worden voor glasvezel diensten bij Tweak? Op google en de website van Zyxel is er nog niets van terug te vinden..
Anoniem: 108327 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:21:
[...]

Ja, de drie paketten van Tweak zijn qua tv/radio vergelijkbaar met het KPN brons pakket dus de HD zenders die KPN biedt geeft Tweak uiteraard ook door.
Ik kan hier nog geen HD zenders ontdekken

http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf

[ Voor 52% gewijzigd door Dix0r op 02-03-2010 19:14 . Reden: toevoeging zenderoverzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dix0r schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:11:
Iemand overigens bekend met de Zyxel 2812 die geleverd gaat worden voor glasvezel diensten bij Tweak? Op google en de website van Zyxel is er nog niets van terug te vinden..

[...]

Ik kan hier nog geen HD zenders ontdekken

http://www.tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf
Ik heb tijdens de bestelling gelezen dat een Thomson wordt geleverd, daarop heb ik de helpdesk gebeld of het de TG789v of de TG789vn wordt (beiden hier in Uden door KPN geleverd als Experiabox). Mij werd verzekerd dat het de "n" uitvoering wordt, deze heeft WiFi b/g/n (zag bij een kennis 130Mbps in Thomson pagina staan), tevens is het een router met 4x LAN en 1 Gbps dus je kunt even vooruit.

Ik kan van de Zyxel 2812 geen gedetailleerde info vinden, als hij hetzelfde levert, maakt het niet uit toch?

Op de homepage van Tweak staat letterlijk "Glasheldere digitale interactieve televisie met 50 of meer (HD) zenders" dus ik neem aan dat het pakket gelijk is aan het KPN Brons pakket met minimaal Ned. 1,2,3 in HD kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Anoniem: 108327 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:55:
[...]

Ik heb tijdens de bestelling gelezen dat een Thomson wordt geleverd, daarop heb ik de helpdesk gebeld of het de TG789v of de TG789vn wordt (beiden hier in Uden door KPN geleverd als Experiabox). Mij werd verzekerd dat het de "n" uitvoering wordt, deze heeft WiFi b/g/n (zag bij een kennis 130Mbps in Thomson pagina staan), tevens is het een router met 4x LAN en 1 Gbps dus je kunt even vooruit.

Ik kan van de Zyxel 2812 geen gedetailleerde info vinden, als hij hetzelfde levert, maakt het niet uit toch?

Op de homepage van Tweak staat letterlijk "Glasheldere digitale interactieve televisie met 50 of meer (HD) zenders" dus ik neem aan dat het pakket gelijk is aan het KPN Brons pakket met minimaal Ned. 1,2,3 in HD kwaliteit.
Hier wordt de Zyxel besproken: http://www.tweakdsl.nl/?page=newsflash

Zoals je het stelt doe je inderdaad een aanname ;) HD zenders zijn nog niet terug te vinden in de pdf (zenderoverzicht), al ben ik ervan overtuigd dat ze dit in de toekomst aan gaan bieden.

Sluiten ze je al op korte termijn aan? Morgen ook maar eens een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dix0r schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Hier wordt de Zyxel besproken: http://www.tweakdsl.nl/?page=newsflash

Zoals je het stelt doe je inderdaad een aanname ;) HD zenders zijn nog niet terug te vinden in de pdf (zenderoverzicht), al ben ik ervan overtuigd dat ze dit in de toekomst aan gaan bieden.

Sluiten ze je al op korte termijn aan? Morgen ook maar eens een belletje plegen.
Dit is geen aanname, het staat op hun site, alleen is het niet vermeld in het zenderoverzicht. Als het goed is word ik over 3 weken aangesloten, ik ben benieuwd of ik inderdaad netto 90 Mbps overhoud (ook van de newsserver).

Even of topic, moet je bij deze snelheden cat 6 utp kabel gebruiken of volstaat cat 5e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38
Anoniem: 108327 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:54:
[...]

Dit is geen aanname, het staat op hun site, alleen is het niet vermeld in het zenderoverzicht. Als het goed is word ik over 3 weken aangesloten, ik ben benieuwd of ik inderdaad netto 90 Mbps overhoud (ook van de newsserver).

Even of topic, moet je bij deze snelheden cat 6 utp kabel gebruiken of volstaat cat 5e?
Cat 5e voldoet prima, zie onderstaand.

Cat 5e: Gestandaardiseerd in TIA/EIA-568-B. Geschikt voor zowel 100 Mbit/s (100BASE-T) als 1000 Mbit/s (1000BASE-T) netwerken.
Cat 6: Gestandaardiseerd in TIA/EIA-568-B. Met een bandbreedte van 250 MHz wordt dit gebruikt voor gigabit-snelheden (1000BASE-T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het begint al goed. Wij zouden morgen aangesloten worden voor brons. Gister kreeg ik een telefoontje voor bevestiging van de afspraak waar ik eigenlijk al van op keek aangezien die afspraak al een behoorlijke tijd geleden is gemaakt maargoed,

Werd ik zojuist gebeld dat de afspraak een maand wordt verschoven omdat er een storing gaande is en dus betekend dat ik een maand geen tv, internet en telefonie heb aangezien ziggo(tv) en telfort(internet + telefonie) is opgezegd met ingang van 7 maart. De monteur die 3 weken geleden het kastje aan de muur kwam controleren had ons verteld dat wij onze huidige abonnementen konden opzeggen en dit hebben wij dus mooi op tijd gedaan.

Tijdens het telefoon gesprek van zojuist heb ik even duidelijk gemaakt wat ik hiervan vond en kreeg ik een telefoon nummer aangeboden die blijkbaar niet voor klanten bedoeld is. Ik kreeg namelijk direct de vraag hoe ik aan dit nummer kwam. De eerste persoon die ons vertelde dat morgen niet doorging zei dat er een storing van 3 weken gaande was wat ik al vreemd vond maar na een moeizaam gesprek kreeg ik een nieuwe datum aangeboden... 12 maart. Wat nog steeds betekend dat ik 5 dagen zonder tv, internet en telefonie zit.

Waar hebben die mensen leren plannen want dit is echt bizar slecht gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik dan de enige waar het wel goed is gegaan? Waar wonen jullie allemaal dat er blijkbaar storing is? Ik heb niks van een storing mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik woon in veghel.

Overigens geloof ik niet dat er een storing is. Gewoon een goedkope smoes

[ Voor 78% gewijzigd door Ruffzz op 04-03-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Ruffzz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:08:
Het begint al goed. Wij zouden morgen aangesloten worden voor brons. Gister kreeg ik een telefoontje voor bevestiging van de afspraak waar ik eigenlijk al van op keek aangezien die afspraak al een behoorlijke tijd geleden is gemaakt maargoed,
.....................
Vroeger kon je @home bellen dat je nog een maand extra wou.
toendertijd dat ik adsl kreeg liep dat ook uit maar het is zeker wel 5 jaar geleden,
misschien kan dit bij ziggo tegenwoordig ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruffz, je bent zeker niet de enige, een kennis van me zou een dag voor mij worden aangesloten. Is ook uitgesteld, vanavond was ik bij andere kennissen, al twee keer de afspraak verzet. Zij hebben ook weer twee kennissen waarbij de afspraak is verzet, ook tot twee keer toe. Bij mij was de smoes dat twee weken geleden (26/2) groot onderhoud was gepland. Kortom, één drama bij KPN!!!

Sommige mensen laten zich gewoon bedonderen en laten met zich sollen, ik heb 1,5 jaar gewacht en dacht eindelijk aangesloten te worden. Het ging niet door dus, impulsief heb ik gelijk aangegeven dat ze het abonnement in hun **** kunnen stoppen. Mijn telefoonnummer was namelijk verloren gaan omdat de lijn niet meer actief zou zijn een week later. Ik heb bij toeval een erg mooi telefoonnummer gekregen bij Tweak en wil dit nummer graag porteren. De dag later nog het nodige gedonder gehad om de nummerportering ongedaan te maken, zo simpel is dat niet.

Gelukkig is Tweak net op tijd gekomen. Het blijft natuurlijk even afwachten maar na 5,5 tevreden jaren bij Tweak durf ik de gok wel aan, hopelijk lukt het om voor 1/4 te worden aangesloten.

EDIT: Ik had mijn simpele Ziggo (analoge) TV abonnement per 20/2 opgezegd en heb afgelopen vrijdag even gebeld of ik een maandje aangesloten kan blijven. Er werd letterlijk gezegd "uiteraard kunnen we u weer aansluiten, dat kost 29,95 (normale prijs p/m was 16,45) maar ik zou het niet doen als ik u was, hebt u nog signaal heeft?" Inmiddels zijn we twee weken verder, heb nog steeds beeld...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 108327 op 04-03-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmichael schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Vroeger kon je @home bellen dat je nog een maand extra wou.
toendertijd dat ik adsl kreeg liep dat ook uit maar het is zeker wel 5 jaar geleden,
misschien kan dit bij ziggo tegenwoordig ook nog.
Ja je kan het aanvragen, 2 maanden kostenloos gebruiken en dan weer opzeggen maar de aanvraag heeft bij mij ongeveer 2 weken geduurd en dan zal het wel te laat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De snelheden zouden per 1 maart toch synchroon worden? Nou ik merk er niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
ik had die vraag ook al gesteld ... ja, nee mijnheer, vanaf 1 maart word dit doorgevoerd ... dus we wachten .. weer ..
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste