Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

roelbb

knorretje

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:39:
Bij mij staat de order status onderhand op:

[...]

Ik had begrepen dat ze voor glasvezel nieuwe experia dozen hadden, wel te zeggen de TG789vn.
http://www.mijnalbum.nl/Album=QDB4WN3R

http://www.alcadis.nl/files/pdf/nl/datasheet_789n_10-09.pdf
hier hangt een tg787v in de meterkast met glasvezel. Die heeft gewoon G standaard wavelan. Heb even snel door de specificaties gekeken van het modem dat jij noemt. De WAN poort heeft gigabit. maar de LAN poorten zijn allemaal 10/100 mpbs. Snelheden boven de 100 mpbs hoeven we dus niet te verwachten.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Deze week in de glashart winkel geweest hier in rooi, maar erg veel wijzer word ik er niet.
Een aantal test-gebruikers is pas net geactiveerd en de komende 2 weken volgen een aantal "vroege vogels" als eerste echte klanten.

Op mijn vraag welke wijk-kasten er dan geactiveerd zijn, of de test-gebruikers een beetje blij waren en wanneer de glashart winkel zelf een signaal/demo kreeg wist men geen antwoord op te geven.

Voor mij een reden om even te wachten op de 1e succesverhalen uit Rooi voordat ik mijn abbo. afsluit.
Men was wel zo eerlijk om te vertellen dat het aantal inschrijvingen nog laag is, dus ik verwacht geen extra lange wachttijden door de enorme aanwas van klanten.

Als ik nu inschrijf dan zal het waarschijnlijk wel Januari worden, maar goed weer zo'n waarschijnlijk/misschien/etc. Het lag er ook nog aan in welke wijk ik woon en of de kast al geactiveerd was. Maar goed, die informatie was er niet dus kwamen we ook geen stap verder mee.

@har0: ik hoor graag hoe jouw ervaring is :)

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:00
Ik woon ook in Sint Oedenrode, heb ook even getwijfeld over een abonnement van KPN, helaas hoor ik van veel mensen dat er nog geen duidelijkheid is over de levering en de kwaliteit hiervan.
Ook omdat we nu de hoofdprijs moeten betalen bij KPN heb ik maar besloten om een jaartje te wachten tot er ook andere providers op het glasvezel netwerk aangesloten worden, zoals onsbrabantnet.

Ik heb maar een upc abonnement genomen, daarvan weet ik ook dat de tv in iedergeval top is ;)
Ik wacht dus nog even af..

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
har0 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:32:
@JeanJeremy

10-12 11:00 komt de KPN monteur de boel aansluiten :)
@har0

Het is bijna zover! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Bij mij komen ze 13-01 om 8:00. Bijna anderhalf jaar na de aanvraag...

[ Voor 6% gewijzigd door MDXTweaker op 10-12-2009 09:57 ]

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Leuke bijkomstigheid tijdens het wachten ..... nog 30 minuten en voor het eerst haal ik in 2 1/2 jaar tijd mijn volle 8 MB op adsl :D

Ik laat het wel weten, planning meldt 3 tot 4 uur werk voor de monteur .. we wachten nog ff af ! :)

• har0
!e: Petje af voor de monteur !!

2e: Snelheid bekabeld

3e: 3 ! ITV 1960 werkend, bekabeld, want die stroomdingen zijn er wel voor 85 EUro ..

$e: jammer dat je je email en alles moet migreren.

Maar goed, monteur was te laat, had heel netjes gebeld dat hij wat later was, gelijk bij binnenkomst alles aan de muur gehangen, kabeltjes naar boven door de ongebruikte kpn aansluiting, boel ingesteld en alles werkend in 2 1/2 uur .. tot nu toe tevreden en verbaasd over de sopelheid waar alles mee gaat !

Verwijderd

[b][message=33080486,noline]$e: jammer dat je je email en alles moet migreren.
Daar heb je gmail, hotmail, yahoo, etc. voor. :)

Ik denk/hoop dat ze bij mij iets sneller klaar zijn. Heb zelf al CAT6a kabels liggen op alle locaties (TV en boven internet) dus dat is al gebeurd, het enige wat hij hoeft te doen is het modem aansluit en de ontvangers configureren.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 22:41 ]

• har0
helaas gebruik ik mijn kpnplanet mail adres, dus moest wel, was achteraf heel rap gebeurd :)
Maar na nu 11 uur onlne te zijn met 3 niet stotternede ITV ontvangers,(iets oudere) kids die zelf kunnen opnemen nu, vlotte internet page's en zo .. nog tevreden ! :)

Verwijderd

har0 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:45:
helaas gebruik ik mijn kpnplanet mail adres, dus moest wel, was achteraf heel rap gebeurd :)
Jah daarom moet je nooit het mailadres van je provider gebruiken, als je overstapt ben je die kwijt. Ik dacht dat meeste providers een forward dienst hadden die alle mailtjes doorstuurt naar je nieuwe account maar ben er niet van zeker. ik weet niet of planet ook zo'n dienst heeft.
Maar na nu 11 uur onlne te zijn met 3 niet stotternede ITV ontvangers,(iets oudere) kids die zelf kunnen opnemen nu, vlotte internet page's en zo .. nog tevreden ! :)
Dat is alvast een hart onder mijn riem, ben benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen. Welk pakket heb jij trouwens? Brons? wat opvalt is dat je aan de download +/- 500kb/s mist en aan de upload 50kb/s, dat is wel heelerg toevallig (of speedtest.net moet weer aan het klooien zijn) dat die cijfers zo uitkomen. Kan ook een TV zijn of gereserveerd door de QoS voor telefonie oid.

Maar goed toch strakke snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Die optie is er inderdaad, en zijn "gelukkig" maar een paar mensen, dus die hebben gisteren mail gehad met m'n Gmail adres :)

Kids naar school, wireless buiten gebruik .. speedtest gestart
Zie resultaat
Staat nu 1 ITV tuner aan, gisteren met 3 aan, kids (2) op de pc en vrouw draadloos direct op modem nog 20 MB op speedtest (en de kids zitten op een 10 mb lan :D)
Lijkt er dus op dat het het telefonie gedeelte is, maar geloof niet dat ik daar mee kan zitten :)
zo'n lage ping naar speedtest heb ik btw nooit gehad hier, met adsl meestakk 14 of 15 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50
ik ben gisteren gebeld dat ze mijn aansluiting wouden komen maken. doorgegeven dat ik toch afzie van de aansluiting die ik 1.5 jaar geleden aangevraagt heb. het heeft mij allemaal te lang geduurd en ik blijf nu mooi bij Ziggo.

mede omdat ik misschien plannen heb om nog te verhuizen binnen een jaar en bij ziggo maar per maand verlenging is en bij glashart een jaar.

ook de prijs is mij te duur aangezien ik nu een alles in 1 bij Ziggo heb die perfect werkt en 15 euro goedkoper is voor een 20/3 verbinding. ziggo bied ook een 50/5 voor hetzelfde geld als een glashart brons. dus daar zou ik eerder voor gaan als bij glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:39
drpeer_holland schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:25:
Ik woon ook in Sint Oedenrode, heb ook even getwijfeld over een abonnement van KPN, helaas hoor ik van veel mensen dat er nog geen duidelijkheid is over de levering en de kwaliteit hiervan.
Ook omdat we nu de hoofdprijs moeten betalen bij KPN heb ik maar besloten om een jaartje te wachten tot er ook andere providers op het glasvezel netwerk aangesloten worden, zoals onsbrabantnet.

Ik heb maar een upc abonnement genomen, daarvan weet ik ook dat de tv in iedergeval top is ;)
Ik wacht dus nog even af..
same hier, KPN aanbieding is naar mijn idee overpriced. Die van glashart daarentegen een stuk beter, 60euro dacht ik gelezen te hebben voor 100mbit inclusief tv en telefonie. Het is alleen inderdaad zo dat 50 of 60% een aansluiting moet willen voordat er werkelijk iets aangelegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvezel zal denk ik nog een tijdje duurder blijven, de reden waarom het zo ontiegelijk duur is komt door het vastrecht wat je betaalt (ongeveer 40 euro p/m dacht ik).

Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom het goud pakket 110 euro moet kosten. Bandbreedte kost tegenwoordig niks meer verschil tussen zilver en goud is 30 euro, 10MB/s down meer, 1 MB/s up meer en eredivisie live. Eredivisie live kost 9,95 p/m.

Als je dan kijkt naar het verschil tussen brons en silver. 15 Euro verschil, 20MB/s down meer, 2MB/s up meer en tv plus pakket wat 7.50 kost.

dan krijg je de volgende stellingen:

Brons -> zilver (15 euro) = 20/2 MB/s (?) + Plus pakket (7.50)
20/2 MB/s = Brons -> silver (15 euro) - Plus pakket (7.50) = 7.50 euro
10/1 MB/s = 20/2 / 2 = 7.50 / 2 = 3.75 euro

Zilver -> Goud (30 euro) = 10/1 MB/s (?) + Eredivisie live (9,95)
10/1 MB/s = Zilver -> Goud (30 euro) - Eredivisie live (9,95) = 20,05 euro
20.05 / 3.75 = 5.35

De extra bandbreedte die je bij goud erbij krijg kost 5.35 keer meer als wat je bij zilver erbij krijgt.

Tenzij je bij goud een ander modem krijgt (wat het nog steeds niet rechtvaardig in mijn ogen), klopt het van geen kanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Pfff net beneden, zet 1960 aan, en jawel, abbonement verlopen (is de originele van de ADSL lijn de andere 2 doen jet wel)
Ik snel uit, wachten, aan, menu, software, verwijderen, opnieuw starten...... en jawel, vraagt om de abbo gegevens !! snel de nieuwe ingevuld, en nou dus 3 " officieel" gekoppelde 1960's
valt me ook nu pas op dat we HD zenders hebben .. en .. WOW vooral (eigenlijk alleen) DiscoveryHD is een wereld van verschil

en mijn reden sommetje: adsl 8 MB + ITV + bellen (onbeperkt) = 5 Euro goedkoper als Brons + 2x huur digitenne a 3.50 = brons is goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:48:
@hardware-lover: Mjah op zich zou ik dat geen probleem vinden, die coaxiale kabel heb ik toch niet meer nodig. Zolang ze eerst netjes vragen of het mag dan mogen ze van mij, beter dan dat ik hem zelf weg moet halen. Ik zie het niet als klanten binding maar meer als een stukje service. Analoge TV gaat er toch binnenkort uit en bijna alle providers werken nu met digitale settopboxen.

(...)
Ik kan het toch niet anders interpreteren dan als klantenbinding eerlijk gezegd. Die COAX-kabel wordt voor veel meer dan alleen analoge TV gebruikt. Ook voor DVB-C heb je hem nodig, dus het wordt erg lastig mocht je later nog eens over willen stappen naar digitale TV van Ziggo.

Niet om Ziggo de hemel in te willen prijzen, want ik heb genoeg administratief gedonder met ze gehad (!), maar momenteel hebben ze gewoon een beter aanbod met Alles-in-Eén Extra: de snelheid van het zilver-pakket van KPN (50/5 Mbit), voor de prijs van brons (en een nieuwe snelheidsupgrade is al aangekondigd). De kwaliteit van DVB-C is beter dan het IPTV dat KPN momenteel aanbiedt, en je kunt gebruik maken van een CI+ CAM module, zodat je geen losse settopbox meer nodig hebt. Bovendien kun je zelf een router naar keuze uitzoeken, zonder afhankelijk te zijn van de rare constructie met de Experiabox ('omgebouwd' ADSL-modem).

Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar voor gekozen hebben; Ziggo gaat binnenkort al naar 120 Mbit, KPN kan met de apparatuur die ze momenteel bij mensen installeren niet verder dan 100 Mbit. Op de korte termijn lijkt er ook nog niet echt een verhoging van de snelheid in te zitten.

Bovendien vind ik het schandalig dat ze onwetende mensen een 50 Mbit verbinding verkopen, om ze vervolgens op te zadelen met een 802.11g USB-adapter die in optimale omstandigheden überhaupt al niet sneller dan 20 Mbit zou gaan, maar in dit geval zo instabiel was dat het onwerkbaar bleek. De monteur had geen zin om een kabel te trekken, waarna ik het vervolgens maar voor ze gedaan heb (de buis lag er al). M.n. de upload-snelheid bleek zelfs bekabeld behoorlijk tegen te vallen. KPN heeft uiteindelijk wel de kabel vergoed overigens.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

har0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:40:
@JeanJeremy

Hier in Rooi (Kienehoef) van de week gebeld door KPN dat we week 48 worden aangesloten / opgeleverd, preciese afspraak monteur volgt, gisteren de email bevestiging gehad, dus er wordt nog steeds wat gedaan :)
Hoi har0,

Ik heb het gister dan ook maar aangevraagd. Ik ga voor InternetPlusTV Zilver.
Ik bel gewoon nooit dus dat 10tje voor telefonie steek hou ik in mijn zak.

Ik woon ook in de Kienehoef (Mauritsstraat) dus hoop eigenlijk dat mijn wijkkast dan ook geschikt is.
Al weet ik dus niet of de Kienehoef 1 of wel 10 kasten heeft en jij en ik dus op een andere kast kunnen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door JeanJeremy op 12-12-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@JeanJeremy:

Yep, die groene kast bij sportschool de kienehoef is de kast waar we allemaal op aangesloten zitten als het goed is, dus dat moet goedkomen :D
Hoop dat je dezelfde monteur krijgt, goeie, soepele vent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: KPN voorziet glasvezelabonnement van symmetrische snelheden

Dat is mooi nieuws maar ik vraag me af hoe het dan zit met klanten die nu een pakket kopen, worden die dan automatische over gezet?

Ik zou het best klote vinden als ik ineens moet betalen voor een telefoon verbinding. Ik heb geen huid aansluiting meer, doe alles met GSM dus ik heb geen telefonie nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Wist niet dat ze ook huid aansluitingen leveren :D

Maaaar wordt inderdaad wat dwingend als ze alleen tripple play gaan aanbieden ipv dual play, hoop dat ze dat inzien ..

30MB up .. wat moet ik er mee ? :D (heb nou zat aan mijn 3.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nooit te veel bandbreedte hebben. If 10 isn't enough then 1000 isn't too many! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Volgens mij lees ik wel dat je met een Brons pakket vanaf de "update" voortaan niet meer altijd gratis kunt bellen. Alleen nog 's avonds en weekends. Voor het geld dat je betaald vind ik dit weer een fijn matige actie van KPN.
Zo jongens, we maken van jullie verbinding een synchrone maar het bellen is dan niet meer gratis.... sigh.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en je krijgt ook maar 1 ontvanger terwijl dat eerst 2 waren (toch?). Ik vond de prijs policy van kpn glasvezel sowieso al raar. Als je het vastrecht eraf haalt dan betaal je voor de diensten van brons "maar" 25 euro en dat is ver onder de marktprijs. Maar ook zoals hier boven al staat de prijs van goud is niet in verhouding met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 02:51:
Ja en je krijgt ook maar 1 ontvanger terwijl dat eerst 2 waren (toch?). Ik vond de prijs policy van kpn glasvezel sowieso al raar. Als je het vastrecht eraf haalt dan betaal je voor de diensten van brons "maar" 25 euro en dat is ver onder de marktprijs. Maar ook zoals hier boven al staat de prijs van goud is niet in verhouding met de rest.
Ik heb hier reeds glasvezel in gebruik (Uden) en heb onlangs mijn tweede tv ontvanger mogen ontvangen (gratis) omdat het analoge signaal wordt verwijderd. Betekent dit nu dat ik vanaf volgend jaar 4,- extra per maand moet gaan betalen voor mijn tv ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bellen ’s avonds en in het weekend is van toepassing op de Fiber To The Curb of FTTC aansluiting en niet in Uden waar het FTTH betreft. Je zult dus gewoon gratis kunnen blijven bellen ook overdag.
Je krijgt nog steeds de eerste twee ontvangers gratis en hoeft pas te betalen vanaf de derde.
De actie waarmee je je heb ingeschreven is nog steeds van toepassing, deze is namelijk gekoppeld aan je inschrijfdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:56:
Het bellen ’s avonds en in het weekend is van toepassing op de Fiber To The Curb of FTTC aansluiting en niet in Uden waar het FTTH betreft. Je zult dus gewoon gratis kunnen blijven bellen ook overdag.
Je krijgt nog steeds de eerste twee ontvangers gratis en hoeft pas te betalen vanaf de derde.
De actie waarmee je je heb ingeschreven is nog steeds van toepassing, deze is namelijk gekoppeld aan je inschrijfdatum.
Ja dat dacht ik al. Na 1 jaar kun je je contract vernieuwen met een nieuw 1 jaar met de nieuwe voorwaarden of gewoon je oude contract maandelijks laten vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar dat het uiteindelijk toch een leuk pakket gaat worden, het wachten word beloont.
En uiteindelijk zal het er in de toekomst alleen maar beter gaan uitzien, alleen heeft het zoals ik al eerder zei even tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag deze mail van KPN.
Beste glasvezel klant,

Goed nieuws! Volgend jaar gaan we de uploadsnelheid van uw glasvezelabonnement verhogen. Hierdoor wordt er nog meer mogelijk met uw KPN Glasvezelabonnement, zonder dat u hier meer voor gaat betalen.

Tien keer sneller uploaden
KPN glasvezel gaat voor de zomer van 2010 symmetrische snelheden aanbieden. Dit betekent dat het ontvangen (downloaden) en verzenden (uploaden) van documenten met dezelfde hoge snelheid gaat. De uploadsnelheid wordt tien keer zo hoog. De downloadsnelheid van uw glasvezelabonnement blijft even hoog als u nu gewend bent in uw huidige pakket. Uploaden is het versturen van documenten naar een andere computer, bijvoorbeeld foto’s uploaden naar een fotoprintsite of online fotoalbum. Dit kan straks dus tien keer zo snel!
We laten u nog weten wanneer deze uploadsnelheden voor u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Glasvezel
Waarom ze me zoiets sturen weet ik niet want:
1. Ik ben nog niet aangesloten
2. Het heeft geen reclame waarde
3. Ze binden zichzelf hiermee vast wat later tot frustraties zal leiden wanneer ze heft niet voor elkaar krijgen.

Maar het is dus definitief, alle klanten krijgen een symmetrische lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:38:
Ik krijg vandaag deze mail van KPN.

[...]

Waarom ze me zoiets sturen weet ik niet want:
1. Ik ben nog niet aangesloten
2. Het heeft geen reclame waarde
3. Ze binden zichzelf hiermee vast wat later tot frustraties zal leiden wanneer ze heft niet voor elkaar krijgen.

Maar het is dus definitief, alle klanten krijgen een symmetrische lijn.
Krijg ik hier net ook binnen. Ik ben ook nog niet aangesloten helaas, ze mogen van mij toch wel op gaan schieten!

Iemand hier in Schijndel al aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
woensdag met de bus door schijndel geweest, wordt nog hard gegraven daar zag ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SizzLorr

1. Ik neem aan dat je je wel aangemeld heb voor glasvezel?

2. Niet alles hoeft natuurlijk reclame waarden te hebben, hadden ze niks gestuurd
dan hadden mensen daar weer wat over te mouwen gehad.

3. Dus je weet nu al dat ze het niet voor elkaar zullen krijgen, das knap.

Idd het is definitief, goed opgemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:44:
@SizzLorr

1. Ik neem aan dat je je wel aangemeld heb voor glasvezel?

2. Niet alles hoeft natuurlijk reclame waarden te hebben, hadden ze niks gestuurd
dan hadden mensen daar weer wat over te mouwen gehad.

3. Dus je weet nu al dat ze het niet voor elkaar zullen krijgen, das knap.

Idd het is definitief, goed opgemerkt
1. Lees even een paar bladzijden terug.

2. Mwah als ik zo dat bericht evalueer dan had men het toch 10x beter kunnen brengen waardoor het beter in de oren klinkt.

3. Mwah dat zeg ik niet. Ten eerste is zomer 2010 toch een zeer relatieve term. Wanneer is dat? Iedereen zal er een andere verwachting van hebben en als ze dan niet aan die verwachting voldoen dan zullen de frustraties oplopen. Ten tweede als ze het niet lukt of er komen andere voorwaarden aan vast te zitten dan zal dat weer tot frustraties leiden.

Dit alles gekoppeld met het feit dat ze al een paar jaar te laat zijn met opleveren van het netwerk en alle heisa en onzin verhalen er om zal er toe leiden dat het tevredenheid niveau steeds lager komt te liggen.

Punt 2 en 3 bij elkaar is het mij niet helemaal duidelijk waarom KPN zo'n bericht zou sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:35:
woensdag met de bus door schijndel geweest, wordt nog hard gegraven daar zag ik ?
Ik weet niet of dat wel voor glasvezel is. Hier in de wijk zijn ze namelijk al erg lang klaar, zou ook niet weten waar ze nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SizzLorr

1. Als je het niet erg vind sla ik dat even over.

2. Als je een nieuw product in de markt zet dan kan het altijd tegen zitten, is overiggens niet zo dat het goed te praten is.

3. Zie punt 2

Dit alles beter laat dan nooit he, en op het moment hebben ze al een stap in de goede richting gezet met de upload gelijk te trekken.
Al met al gaat het er in de toekomst alleen maar beter uit zien, neem dat van mij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 05:57:
@SizzLorr

1. Als je het niet erg vind sla ik dat even over.

2. Als je een nieuw product in de markt zet dan kan het altijd tegen zitten, is overiggens niet zo dat het goed te praten is.

3. Zie punt 2

Dit alles beter laat dan nooit he, en op het moment hebben ze al een stap in de goede richting gezet met de upload gelijk te trekken.
Al met al gaat het er in de toekomst alleen maar beter uit zien, neem dat van mij aan.
Wij hebben al eerder een verschil van mening gehad over Glashart, maar de "Glasharde belofte" dat het netwerk voor vorige jaarwisseling klaar zou zijn is niet gefixt. Wij zouden voor komende jaarwisseling aangesloten zijn, maar ook dat is niet gefixt. Ik lees hier dat veel meer mensen deze ervaring hebben: mooie praatjes blijken niet na te komen door deze, op veel plekken, amateuristische organisatie.

Ja, dan snap ik wel dat het er beter uit gaat zien ja... DUH :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor wat ik ervan gezien heb gaat het er idd beter uitzien.
Het is makkelijk om vanachter je pc een oordeel te geven over een organisatie.
Maar als ik jou was zou ik lekker bij Ziggo blijven.
En of wij nou wel of niet een verschil van mening hebben gehad doet me niet zo veel. DUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Ziggo abbo laten verhogen tot het max haalbare.
De kabel en meterkast contact liggen met datum van afgelopen vrijdag precies een jaar binnen.
Was 1 van de eersten die ook abbo heb afgesproken met KPN en nog steeds werkt het niet.
Wel een brief gehad dat er fouten waren met meterkast installatie en dat er dus opnieuw een monteur moet komen en daar baal ik van het schiet gewoon echt niet op de communicatie is ook niet goed wat mij betreft mijn ervaringen zijn heel slecht in ieder geval.down 50 Mbit/s up 5 Mbit/s met ziggo nu als KPN alsnog gaat aansluiten dan zeg ik dat abbo wel op maar dit heeft lang genoeg geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelbb schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:13:
dan gaat je iptv niet meer werken. (zie de discussie in kpn iptv deel 3). Dit i.v.m. verschillende vpi/vci waardes voor het vlan waar ip tv op aangesloten zit. Helaas zul je je experia box moeten gebruiken. Het wlan uitschakelen kan natuurlijk wel. Ik heb ik ook een dir855 staan voor het wlan en mijn eigen netwerk.
Ik weet niet hoe het zit in Uden (waarschijnlijk zelfde als de rest) maar ik heb begrepen dat in Almeren en in Son en Breugel ze niet VC's maar alleen VLAN's werken (dus VPI en VCI kun je achter wegen laten).

VLAN 4 = iTV
VLAN 6 = Internet
VLAN 7 = Telefonie

Dit zou dus betekenen dat als je een L2 switch capable router (zoals de Linksys WRVS4400N) hebt dat je dan zelf alles kan instellen zoals het in de EB automatische gebeurd. Er zijn zelfs mensen in Almeren die het voor elkaar hebben gekregen om de EB er helemaal uit te slopen.

Internet en SIP gaan over PPPoE met het standaard KPN PPPoE wachtwoord, dat is dus ook geen probleem. Alleen SIP (Telefonie) gebruikersnaam en wachtwoord heb je niet tot je beschikking en KPN geeft deze ook niet weg. Om telefonie aan de gang te krijgen heb je nogsteeds je EB nodig (ik heb geen telefonie dus verder geen probleem). Je moet de EB dan hangen aan een poort waar je VLAN 7 naar mapt en dan je telefoon aansluiten op je EB. De EB doet dan alleen telefonie.

Zodra ze mij hebben aangesloten zal ik even kijken of ik een L2 switch op de kop kan tikken om te testen.

De Linksys WRVS4400N is ook een leuke router, 800mbit NAT doorvoer snelheid is niet niks, alleen ik mis wel een USB poort. :( De ingebouwde VPN client is wel een plus punt, hoef ik niet meer een VPN verbinding op te zetten op mijn laptop.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Ik had KPN een mail gestuurd via hun website omdat op de orderstatus pagina mijn order niet bekend was.
Dit was hun reactie:

In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat de bestelling bij ons in het systeem staat. Op dit moment is het nog niet in behandeling wegens de levertijd. Wanneer wij u aan uw bestelling gaan werken is er een andere orderstatus te zien. De verwachting is dat wij u in het eerste kwartaal van 2010 aansluiten.

De verwachting dat men het 1e kwartaal 2010 wel een keer zo ver is, vind ik nogal bijzonder.
Dus ik heb deze ochtend maar een mailtje gestuurd.

Eind November/begin December heb ik een brief ontvangen van uw firma dat er diensten afgenomen kunnen worden op het glashart glasvezel netwerk. Uit uw reactie begrijp ik echter dat u verwacht(!) mij in het 1e kwartaal van 2010 te kunnen aansluiten. Ik zou graag een iets duidelijkere indicatie ontvangen wanneer de diensten kunnen worden afgenomen. Wanneer het namelijk niet mogelijk blijkt om binnen een acceptabele termijn de producten te leveren dan overweeg ik een andere leverancier die dit wel kan

Ik heb namelijk geen zin om maanden te wachten tot KPN een keer zo ver is. Dan hadden ze niet elke inwoner van Sint-Oedenrode moeten aanschrijven dat het netwerk beschikbaar is en er diensten kunnen worden afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@jeanJeremy:
Een beller s sneller! bel kpn glasvezel op 0900-0747 (lokaal tarief) kennis wortd 31e aangesloten, heb het hier al weer sinds de 12e .. dus ST Oed is gereed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik hoog tijd dat ze een doe het zelf pakket introduceren. Zelfde perikellen hadden ze ook met mxstream, daar moest toen der tijd ook een monteur voor langskomen en daar moest je nog voor betalen ook (dacht iets van 200 euro). Toen hadden ze ook absurde wachttijden en je moest nog 200 euro betalen voor iets wat ik zelf kon.

Ik begrijp niet waarom een monteur langs moet komen om je aan te sluiten. Zegel door knippen, afdek plaatje van het modem eraf halen, router inprikken, de rest in prikken, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Heb netjes antwoord gehad van KPN.

In antwoord op uw e-mail kan ik u mededelen dat ik u momenteel geen exacte aansluitdatum kan geven. KPN heeft twee aansluitcriteria: postcodegebied, zowel cijfers als letter, en datum van inschrijving. KPN neemt drie tot vier weken voordat u wordt aangesloten contact met u op voor het maken van een passende installatieafspraak. KPN verwacht u in het eerste kwartaal van 2010 aangesloten te hebben op het glasvezelnetwerk: dit is een termijn wat wij als helpdesk naar u als klant comminiceren (het communicatieprotocol is van toepassing op uw gehele woonplaats).

Momenteel staat uw order reeds in ons plansysteem. Dit betekent dat de wijkcentrale waarop u woning gaat worden aangesloten, reeds actief is. Normaliter heeft een order, als deze eenmaal in het plansysteem staat, een doorlooptijd van 4-6 weken. Echter geldt het communicatieprotocol zoals gemeld.

Het probleem met die helpdesks blijft natuurlijk dat ze altijd vast zitten aan zo'n 'communicatie protocol'.
In elk geval is een verwachte doorlooptijd van 4-6 weken acceptabel. Als de afspraak al 3-4 weken van te voren wordt gemaakt dan hoop/verwacht ik om 1e helft Januari iets te vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35
Zojuist contact gehad met de servicedesk van KPN Glasvezel. Netjes dat ze op dit tijdstip überhaupt nog bereikbaar zijn.

Al belde ik wel met de reden om mijn abo toch niet door te laten gaan, het heeft me onderhand lang genoeg geduurd. Ik heb de bevestiging van KPN er eens op nageslagen, dit was 18 augustus 2008! Verder ben ik gewoon tevreden met mijn huidige ISP (Ziggo), en aangezien zij binnenkort weer snelheidsverhogingen doorvoeren zit ik daar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dix0r schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:46:
Zojuist contact gehad met de servicedesk van KPN Glasvezel. Netjes dat ze op dit tijdstip überhaupt nog bereikbaar zijn.

Al belde ik wel met de reden om mijn abo toch niet door te laten gaan, het heeft me onderhand lang genoeg geduurd. Ik heb de bevestiging van KPN er eens op nageslagen, dit was 18 augustus 2008! Verder ben ik gewoon tevreden met mijn huidige ISP (Ziggo), en aangezien zij binnenkort weer snelheidsverhogingen doorvoeren zit ik daar prima.
Je hebt het waarschijnlijk over dit artikel.
nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort

Het leuke van dit artikel is dat het hetzelfde probleem heeft als de KPN aankondiging. Ze zouden in 2009 nog 5 andere steden aansluiten, is niet gebeurd zover ik weet. En jah in 2010 voeren ze de snelheid op, wanneer? In theorie kan het nog 1 jaar duren tot ze die snelheid opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:33:
[...]

Je hebt het waarschijnlijk over dit artikel.
nieuws: Ziggo verhoogt downloadsnelheid tot 120Mbps in Amersfoort

Het leuke van dit artikel is dat het hetzelfde probleem heeft als de KPN aankondiging. Ze zouden in 2009 nog 5 andere steden aansluiten, is niet gebeurd zover ik weet. En jah in 2010 voeren ze de snelheid op, wanneer? In theorie kan het nog 1 jaar duren tot ze die snelheid opvoeren.
Nee, niet dat artikel. Het nieuws van de snelheidsverhoging heb ik uit het Ziggo topic. Beschik momenteel over het Z3 internet pakket. Wat betekend dat ik in Q1 2010 naar 40 Mb/s down en 5 Mb/s up ga, wat dus sneller is dan het huidige 'brons' bij KPN. Is er ook al iets bekend voor snelheidsverhoging van KPN dan?

edit:
Ah, ik lees net je post bovenin het topic, maargoed overstappen naar glasvezel is altijd nog mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 30-12-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vvandaag een brief en een foldertje binnen van Trined. Ze zeggen dat ze hun diensten nu ook in Uden aanbieden en dat ze mij per direct aan kunnen sluiten.

Ze bieden nu al symetrische lijnen (dus 30/30, 50/50 en 100/100) en ze zijn nog een stuk goedkoper dan KPN.

Afbeeldingslocatie: http://www.trined.nl/img/glas_overzicht.jpg

Deze actie is trouwens geldig tot en met 31 januari er staat niet bij hoelang deze prijzen geldig zijn trouwens.

Dit lijkt mij zeer intressant, hoe zijn de ervaringen met Trined? En hoe werkt hun TV gebeuren? Is dat ook IPTV met een gescheiden VLAN of gaat hun IPTV over hetzelfde adres (waardoor het inhakt op je download snelheid)?

/edit:

Ik lees net dit op hun site:
Nog niet alle (synchrone) snelheden zijn direct op alle glasvezelaansluitingen leverbaar, medio maart 2010 moeten alle aansluitingen technisch gereed zijn voor de aangeboden snelheden. Door deze technische beperkingen wordt tijdelijk de hoogst haalbare snelheid geleverd en wordt de aansluiting gratis opgewaardeerd zodra de gewenste snelheid beschikbaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stond ook in de folder bij het astrix symbool.
Er zit een doorlooptijd op de order van 3 weken.
Je krijgt eerst een brief en dan kan je binnen 7 dagen wijzigen of er vanaf zien en daarna gaan ze bellen voor de planning. Ik heb vandaag telefoon gehad van KPN en moet eerlijk zeggen dat ik meer vertrouwen heb in een grote organisatie zoals KPN dan in Trined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb onderhand meer de tijd gehad om het een beetje te bekijken en ben tot de volgende conclusie gekomen. Als het puur en alleen om de internet verbinding gaat dan kun je misschien beter Trined pakken want bij Trined hoef je geen TV of telefonie erbij te nemen dus ben je goedkoper uit. Maar als je er een TV pakket bij pakt (zoals ik) dan er is zeer weinig verschil tussen de prijzen.

Looptijd van 3 weken, dan wacht ik toch ff KPn af want die hadden mij belooft na de kerst aan te sluiten.

Trouwens, zover ik kan zien op de site van Trined gebruiken zij hetzelfde Thompson modem als KPN, allen ikbegrijp niet zo goed hoe ze met dat modem 100/100 gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik dus ook niet met die snelheden vond het een beetje raar.
100 down lukt ze wel maar ook up dat lukt nog niet maar lijkt me echt een beetje onwerkelijk.
KPN trok het verhaal ook een beetje in twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:21:
Dat weet ik dus ook niet met die snelheden vond het een beetje raar.
100 down lukt ze wel maar ook up dat lukt nog niet maar lijkt me echt een beetje onwerkelijk.
KPN trok het verhaal ook een beetje in twijfel.
Mjah ze zullen de snelheid wel halen. Eerst even een paar dingen rechtzetten (ik doe het ook fout) zodat we kunnen begrijpen wat er aan de hand is.

Het glasvezel netwerk is een IP netwerk. De Genexis termination unit (Witte kastje aan de muur, is ook geen modem) kan zowel optische als elektrische 100base aan wat dus inhoud dat het 100/100 kan halen op zowel de optische als elektrische lijnen. Het probleem is de Thompson gateway welke ook 100base ondersteun op zowel WAN als LAN maar dat was het dan, WLAN wordt het nog erger want door ondersteunt hij alleen de G standaard dus 54mbps onder ideale omstandigheden.

Als je thuis maar 1 computer hebt dan kun je die computer direct op de Genexis unit prikken en zul je een meteen een routable IP krijgen (dus een IP op internet en niet lokaal). In deze situatie zal je ongetwijfeld die 100/100 snelheid halen op die ene computer maar je hebt dan geen TV, telefonie of draadloos. Alleen die ene computer met een draad aan de unit.

Maar zodra je de Thompson gateway er tussen doet dan zal de WAN-to-LAN snelheid van de gateway ontoereikend zijn en zul je die snelheden bij lange niet halen.

Wat ik ook zo frapant vindt is dat ze hebben gekozen voor de Genexis unit die 100base ondersteunt. Genexis heeft ook units die 1000base ondersteunen, dat is dan weer schaalbaar naar de toekomst. Maar die 100base zal voorlopig wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die Genexis 100base zal wel goedkoper zijn. ;)

De prijs van 20/1 vind ik wat tegenvallen, voor 20E kan toch net zo goed een ADSL abbo nemen?
Ok, bij een ADSL abbo moet je maar afwachten wat je voor snelheid krijgt, met glasvezel zou dat geen probleem moeten zijn. Maar 20E vs 40E is toch best een verschil.

Het feit dat ze symmetrishe snelheden aanbieden vind ik wel een pre tov de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33244450,noline]
Het feit dat ze symmetrishe snelheden aanbieden vind ik wel een pre tov de KPN.
Mwah als je de asterisk volgt dan zie je dat ze pas vanaf maart symmetrische zijn, net zoals KPN. Wat ze nu doen is iets in de etalage zetten en zeggen dat ze het pas in maart kunnen leveren. Het is maar even afwachten of Glashart het wel technische voor elkaar krijgt. Dan vindt ik dat KPN toch eerlijker bezig is. Dit is niks anders dan pure klanten wervingen met riskante beloftes.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:08:
[...]

Maar zodra je de Thompson gateway er tussen doet dan zal de WAN-to-LAN snelheid van de gateway ontoereikend zijn en zul je die snelheden bij lange niet halen.
Als ik het goed begrijp is het dus krijg je de 'Thompson' gateway erbij, maar het is niet verplicht om deze te gebruiken? Ik kan er dus bijv. een andere router tussen zetten waardoor ik wel betere snelheden haal?

Overigens vraag ik me af hoe het zit met het 75 eur abo bij Trined (100Mbit/s / 100MBit/s). Heb net even ter informatie met ze gebeld, maar die gozer aan de telefoon snapte het zelf volgens mij ook niet helemaal. Hij kon me garanderen dat ik 100MB/s synchroon zou gaan halen :+. Ga ik hier dezelfde snelheden halen als bijv. bij OnsnetNuenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Wat internet en TV betreft kun je de Thomson gateway (in feite gewoon een ADSL modem met aangepaste firmware) er tussenuit halen. Je hebt dan wel een VLAN-capable switch/router nodig. Ik weet niet zeker of KPN overal dezelfde VLAN ID's hanteert (spreek sowieso niet uit eigen ervaring), maar voor zover ik elders heb gelezen wordt voor IPTV VLAN4, voor internet VLAN6 en voor SIP VLAN7 gebruikt.

De settopbox accepteert untagged ethernet frames (multicast) uit VLAN4. Internet en telefonie wordt geleverd over twee afzonderlijke PPPoE-tunnels; de daarvoor benodigde authentificatie-gegevens zijn wel te achterhalen. De SIP-authentificatie is lastiger: het wachtwoord wordt versleuteld verzonden en valt zodoende niet d.m.v. sniffing te achterhalen. KPN wil het niet vrijgeven, dus voor telefonie ben je helaas nog wel afhankelijk van de Thomson Speedtouch.

[ Voor 4% gewijzigd door Zap op 09-01-2010 15:39 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik hoorde zojuist van mijn vader dat hij begin februari wordt aangesloten op glasvezel in Veghel-Zuid. Net op tijd voor mij om via VPN naar NOS Schaatsen video's te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruzie gehad met KPN en word nu deze week nog aangesloten, we hebben al een jaar de aansluiting in de meterkast en we hebben meegewerkt een testen zowel systeemmatig als gewoon testen voor het netwerke en waren nog steeds niet aangesloten door fouten van andere partijen.
Bewust toch maar KPN ik hou niet zo van die handelswijze van Trined.

Hoop dat het allemaal een beetje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dix0r schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:23:
[...]

Als ik het goed begrijp is het dus krijg je de 'Thompson' gateway erbij, maar het is niet verplicht om deze te gebruiken? Ik kan er dus bijv. een andere router tussen zetten waardoor ik wel betere snelheden haal?

Overigens vraag ik me af hoe het zit met het 75 eur abo bij Trined (100Mbit/s / 100MBit/s). Heb net even ter informatie met ze gebeld, maar die gozer aan de telefoon snapte het zelf volgens mij ook niet helemaal. Hij kon me garanderen dat ik 100MB/s synchroon zou gaan halen :+. Ga ik hier dezelfde snelheden halen als bijv. bij OnsnetNuenen?
Zap schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:28:
Wat internet en TV betreft kun je de Thomson gateway (in feite gewoon een ADSL modem met aangepaste firmware) er tussenuit halen. Je hebt dan wel een VLAN-capable switch/router nodig. Ik weet niet zeker of KPN overal dezelfde VLAN ID's hanteert (spreek sowieso niet uit eigen ervaring), maar voor zover ik elders heb gelezen wordt voor IPTV VLAN4, voor internet VLAN6 en voor SIP VLAN7 gebruikt.

De settopbox accepteert untagged ethernet frames (multicast) uit VLAN4. Internet en telefonie wordt geleverd over twee afzonderlijke PPPoE-tunnels; de daarvoor benodigde authentificatie-gegevens zijn wel te achterhalen. De SIP-authentificatie is lastiger: het wachtwoord wordt versleuteld verzonden en valt zodoende niet d.m.v. sniffing te achterhalen. KPN wil het niet vrijgeven, dus voor telefonie ben je helaas nog wel afhankelijk van de Thomson Speedtouch.
Kijk hier eens:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33151334

Zoals ik al zei, de beperkingen in de doorvoersnelheid zal waarschijnlijk niet in het netwerk liggen maar bij het apparatuur wat wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Ik had de VLAN-info ook uit het Almere-topic; hoogstwaarschijnlijk is de configuratie in Uden/Veghel soortgelijk (v.z.i.w. wordt er geen ATM gebruikt en is het netwerk volledig IP).

Het glasvezelnetwerk an sich heeft inderdaad meer dan voldoende capaciteit. Echter, KPN levert een niet-optimale setup (sowieso niet w.b.t. schaalbaarheid). De Experiabox wil je als ietwat kritische gebruiker liever niet, alleen al vanwege de onhandige, beperkende en ontzettend trage webinterface. Waarschijnlijk hadden ze nog een flinke voorraad liggen (ze gebruiken dezelfde apparaten voor ADSL-klanten). Beetje zonde dat het binnenkort waarschijnlijk allemaal weer vervangen moet worden (als ze tenminste met de concurrentie mee willen, wat bandbreedte betreft); dat getuigt niet echt van duurzaam beleid.

[ Voor 18% gewijzigd door Zap op 12-01-2010 13:36 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Extra werk aan de winkel in Uden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

roelbb

knorretje

nadat ze (ik meen op bermershof) de kabels al 2 meter te kort hebben afgesneden, kunnen de straten nu weer open. Misschien een iets te goedkope belgische aannemer met poolse sleuvengravers ingehuurd?????

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

roelbb schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:38:
[...]

nadat ze (ik meen op bermershof) de kabels al 2 meter te kort hebben afgesneden, kunnen de straten nu weer open. Misschien een iets te goedkope belgische aannemer met poolse sleuvengravers ingehuurd?????
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zeggen wat je wil maar vroegah toen dit soort dingen door staats bedrijven werden gedaan kwamen dit soort dingen niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een brief binnen gekregen als order bevestiging, staat het een en ander in maar niet wanneer ik wordt aangesloten. :(

Als ik kijk op orderstatus dan staat er nu dit:
De status van de bestelling op ****** ** is: order in behandeling

We zijn in april gestart met het aansluiten van kleine aantallen per week op volgorde van binnenkomst. Geleidelijk sluiten we steeds meer klanten aan. Wij verwachten dat wij u binnen 3 maanden kunnen aansluiten.U kunt er op rekenen dat KPN twee tot drie weken voor aansluiting van uw woning contact met u opneemt.

Controleer deze status regelmatig, want door het dynamische karakter van glasvezel aansluiten, kan de status van uw order veranderen.
3 MAANDEN!!! Toen ik begin december belde zeiden ze nog na de kerst of begin januari maar 3 MAANDEN!! Dus als ik het goed heb begrepen 3 maanden plus de ene maand die ik al heb gewacht is het alles bij elkaar bijna 4 maanden voor je wordt aangesloten, ofwel een kwart jaar. Het wordt steeds gekker en gekker en ik kan eigenlijk niet wachten tot ik ben aangesloten, als is het alleen maar om het feit dat ik mijn huidige provider de vinger mag geven.

En het lullige is dat de brief zeer tegenstrijdig is. Boven aan staat dat de overeenkomst pas in gaat als je helemaal bent aangesloten en onderaan staat dat je de overeenkomst binnen 7 dagen na ontvangst van de brief kun annuleren.

Ja wat is het nou?
har0 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:42:
$e: jammer dat je je email en alles moet migreren.
In de brief die ik heb gekregen staat toch duidelijk dat als je gebruik maakt van andere diensten van KPN dat deze voor je worden opgezegd en dat je je huidige mailadres over kan zetten op je nieuwe glasvezel account. Dat moet je blijkbaar wel even zelf regellen, er staat verder niet in hoe je dat moet regellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SizzLorr

Mocht je je huidige provider opgezegd hebben, dan moet je dat even bij KPN aangeven want dan kunnen ze je helpen met zolang een adsl pakketje en zo nodig Digitenne.
Wat bedoel je met (dat je je huidige mailadres over kan zetten op je nieuwe glasvezel account) hoe wil je dat doen als je bijv. een Ziggo mailadres heb.
Ik zelf maak gebruik van een Hosting bedrijf voor me mail, en die neem je dus wel overal mee naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Je kan alleen KPN mantel email adressen houden, die worden dan aan je kpnmail adres gekoppelt.

Ik ontvang nu op mijn nieuwe email adres ook de emails die aan mijn oude adres worden gestuurd, na de migratie.

Heb je een andere isp, buiten de KPN mantel, forget it :D

P.s. Brons pakket,werkelijke snelheid 27mb down, 3.5up, 4 ITV ontvangers aktief, dus klaag niet echt :)

[ Voor 0% gewijzigd door har0 op 20-01-2010 10:28 . Reden: dikke vingers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@har0

Ja dat dacht ik dus ook dat dat zo was met de email.
Heb hier in Uden ook het Bronspakket en met dezelfde snelheden, dus mij hoor je ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders gewoon de mail Hosten, dan is dat probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:00:
En anders gewoon de mail Hosten, dan is dat probleem opgelost.
Dat zal moeilijk worden omdat KPN poortje 25 uitgaand blokkeert. Je kan natuurlijk altijd gebruik maken van de KPN SMTP server maar veel spam filters vinden het niet leuk als de SMTP host een ander domein heeft dan het domein waar de mail vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt hier anders gewoon goed net zoals het ook altijd goed heeft gewerkt bij Ziggo, dus niks moeilijks aan.
Overiggens hier staat gewoon (uitgaande e-mail (SMTP) 25) dus weet niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Hier ook (uiteraard) een extern mail adres, geen geklier meer met smart relay, gewoon poort 25 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Precies harO hier dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo zal wel lukken want die blokkeren poortje 25 niet. Ik was onder de indruk dat KPN op zijn gehele netwerk standaard poort 25 blokeert, iig op hun adsl lijntjes is het wel zo, dan hebben ze dat op hun glasvezel lijntjes (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld door KPN, 5 februari worden we aangesloten als het goed is. Toch nog sneller dan ik verwacht had. (Schijndel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat poort 25 geblokkeert gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:46:
Ik geloof niet dat poort 25 geblokkeert gaat worden.
Als ze het al doen op hun ADSL lijntjes, waarom zouden ze het dan niet doen op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maar weet wel dat het hier goed werkt, en anders neem je poort 587 ook weer het probleem opgelost.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:55:
Geen idee maar weet wel dat het hier goed werkt, en anders neem je poort 587 ook weer het probleem opgelost.
Poortje 587 is voor uitgaande mail, ofwel jou verbinding naar de SMTP server. Als de SMTP server op jou locale netwerk staat dan zal je geen enkel probleem ondervinden. Het probleem is van jou server naar de rest van de wereld. SMTP op ADSL lijntjes op zowel uitgaand als inkomend zijn beide geblocked.

Voorlopig zal ik zeggen, maak geen slapende honden wakker. Als het werkt dan werkt het en zolang KPN er niet achter komt of er niks aan doet dan is er geen probleem maar de kans is groot dat ze de policies van hun ADSL lijntjes in de toekomst doortrekken vaan VDSL2 en Glasvezel. Omdat glasvezel een nieuwe startup is zullen ze het vergeten zijn ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze het vergeten zijn durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat KPN het zelf een prima oplossing vond om je mail bij een ander te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

op 12 februari komen ze me aansluiten in Sint-Oedenrode.
ben benieuwd

het is me nog niet helemaal duidelijk of de KPN monteur een Experia box meeneemt of een kastje van Thompson. Ik zie beide type's voorbij komen in de glashart topics
(of is een Experia box een verkapte Thompson doos ????)

Ben namelijk benieuwd hoe mijn huis wat kabels betreft eruit komt te zien.
Heb beneden een TV, HTPC en console staan die alle 3 een UTP kabel nodig hebben
boven heb ik een 2e TV en PC staan en vroeg me af of dat met 1 UTP kabel naar boven te redden is (met een switch voor de bovenverdieping) of dat de TV een "dedicated" kabel moet hebben vanaf de experia/thompson box.

als ik wat voorwerk kan doen, probeer ik dat alvast te doen.
heb zelf kabels genoeg

[ Voor 108% gewijzigd door JeanJeremy op 25-01-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

KPN Experia Box == Thomson Speedtouch (met aangepaste/crippled firmware)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanJeremy schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:33:
op 12 februari komen ze me aansluiten in Sint-Oedenrode.
ben benieuwd

Ben namelijk benieuwd hoe mijn huis wat kabels betreft eruit komt te zien.
Heb beneden een TV, HTPC en console staan die alle 3 een UTP kabel nodig hebben
boven heb ik een 2e TV en PC staan en vroeg me af of dat met 1 UTP kabel naar boven te redden is (met een switch voor de bovenverdieping) of dat de TV een "dedicated" kabel moet hebben vanaf de experia/thompson box.
Met de standaard KPN configuratie, zal het volgende gebeuren.

TV Zit op een aparte VLAN en heeft altijd een aparte kabel nodig voor de KPN decoder. Je krijgt beneden een decoder en boven bij je TV een decoder. Je zult naar boven een UTP kabel moeten trekken, of je kan gebruik maken van de KPN powerline modems (Merk devolo) welke je bij de monteur voor 80 euro (dacht ik, staats ergens op de KPN site) kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@jeanJeremy

op de Thompson zitten 4 aansluitingen. 1 gaat naar een switch (neemt de monteur mee) alleen voor ITV signaal, de overige 3 poorten hou je "vrij" voor Internet verkeer.

Voor de pc boven heb je dus een andere utp kabel nodig als voor de ITV ontvanger (1 direct van modem of eigen switch, 1 vanaf de KPN ITV switch)

Hier heeft de monteur (door het beloven van de gratis devolo bij aanvraag, welke ineens niet meer gratis was) 2 UTP kabels via de telefoonleiding doorgetrokken naar boven voor ITC (internet lag er al)

Ik heb momenteel 4 1960's aangesloten, waarbij nr 3 en 4 vanaf de kpn switch naar zolder gaan op 1 kabel, daar een andere switch ontmoeten, waar ze op aangesloten zitten, geen problemen.

Let wel op, dat als je een extra tuner aansluit en aktief maak, het hele huis even geen tv heefy, lijkt er op dat dan alles opnieuw ingesteld wordt:)

[ Voor 25% gewijzigd door har0 op 26-01-2010 08:49 . Reden: geen idee? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen met hun Thomson 787/789 hebben (zoals slechte online gaming ervaring met je PS3 of 360), laat het hier aub weten:

http://www.ipbforum.nl/ex...=32&t=3409&p=27784#p27784

Het is de officiële KPN Glasvezel forum waar KPN alle soortgelijke problemen aan het inventariseren is, zodat ze binnenkort opgelost zullen worden. Reageer aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 feb wordt ik ook aangesloten. Gisteren werd ik gebeld, wel lullig dat ik alleen mocht kiezen uit een datum (10 feb) of de afspraak zou meteen een maand later worden. Maar goed het is ruim van te voren bekend en ik zorg dat ik die datum thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:16
10 Februari word ik ook aangesloten, Uden, Brons abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga 8 feb aangesloten worden met Gouden pakket.
Vanaf april gelukkig 100MB is bevestigd door KPN inmiddels.

Vroeg me wel af ik heb boven ook een tv hangen loopt geen kabel heen enz.
Hoe gaat KPN die tv in hemelsnaam aansluiten? Want de monteur mag pas weg als alles werkt in ons geval 2 computers 1 gedraad 1 draadloos, een telefoon en 2 tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tv boven kan aangesloten worden m.b.v. 2 Devolo's al verwacht ik niet dat je die gratis zult krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:02:
Ik ga 8 feb aangesloten worden met Gouden pakket.
Vanaf april gelukkig 100MB is bevestigd door KPN inmiddels.

Vroeg me wel af ik heb boven ook een tv hangen loopt geen kabel heen enz.
Hoe gaat KPN die tv in hemelsnaam aansluiten? Want de monteur mag pas weg als alles werkt in ons geval 2 computers 1 gedraad 1 draadloos, een telefoon en 2 tv's

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2010 17:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat is bekend maar kan dat dan zonder dat ze kabels naar boven moeten trekken=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:36:
Nee dat is bekend maar kan dat dan zonder dat ze kabels naar boven moeten trekken=
Ja, zoals hij al zei met een setje Devolo powerline modems. Dan wordt de data verstuurd via het elektriciteitsnet in je huis en hoef je geen aparte kabels te trekken omdat die kabels er al liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay dus dan gaat het tv signaal via een stopcontact? Ik had gezien dat er een utp kabel inging aan de onderkant vandaar de vraag. Hoe lan zijn ze nou bezig om het te installeren allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:45:
okay dus dan gaat het tv signaal via een stopcontact? Ik had gezien dat er een utp kabel inging aan de onderkant vandaar de vraag. Hoe lan zijn ze nou bezig om het te installeren allemaal?
Ja inderdaad dan gaat alles via het stopcontact. Aan de ene kant gaat het erin en aan de andere kant komt hij er weer uit. :) Bij wijze van... (tuurlijk is het 2 richting verkeer maar goed). Dus beneden bij het modem een zo'n ding en boven bij de ontvanger nog een.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
Devolo werkt prima!
Wat de monteur voor mijn tv boven heeft gedaan is de coax vervangen door UTP. Dan hoef je geen devolo's aan te schaffen, UTP trekken is gratis (want installatiewerkzaamheden). Ze zijn bij mij ongeveer 3 uur bezig geweest en toen werkte het.... bijna. Telefoon doet het nog steeds niet. Ben sinds 13 januari onbereikbaar op mijn privénummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:08:
[...]
Als je thuis maar 1 computer hebt dan kun je die computer direct op de Genexis unit prikken en zul je een meteen een routable IP krijgen (dus een IP op internet en niet lokaal). In deze situatie zal je ongetwijfeld die 100/100 snelheid halen op die ene computer maar je hebt dan geen TV, telefonie of draadloos. Alleen die ene computer met een draad aan de unit.
Is er iemand die dit kan bevestigen?

Ik denk er aan om bij Trined alsnog 100mbit af te gaan nemen. Uiteraard wil ik dan wel écht 100mbit halen. De thompson router zou me daarin beperken.

Ik heb net wat vragen afgevuurd richting Trined, ook m.b.t. de router.
De meegeleverde thompson router; is het verplicht om deze te gebruiken? Ik maak liever gebruik van mijn eigen linux router, welke voor mij meer mogelijkheden bied.
In principe is de bijgeleverde router verplicht, er wordt tenminste geen ondersteuning geboden op andere mannieren van gebruik. Er wordt namelijk in deze router speciale software geplaatst voor het goed functioneren met glasvezel.

Bij het gebruik van een eigen router; krijg ik direct een ip-lease (dhcp) of zijn er nog andere configuratie settings vereist?
Er wordt een vast ip-adres op basis van radius toegewezen, deze wordt automatisch geconfigureerd in de router.
Het is overigens bij TRINED ook toegestaan om een mailserver te draaien mits het natuurlijk niet voor commercieel gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN gaat in maart/april ook naar 100mb.
En dan trekken ze het ook synchroon daar is afgelopen week een brief over gekomen.

Wat ik me afvroeg, boven bij ons ligt geen coax vandaar de vraag hoe het gaat want ik heb niet eerder gezien dat het zo kan werken. Vol verwachting klopt mijn hart dus tot 8-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar heb ik je al antwoord op gegeven, misschien nog een stukje teruglezen?
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:35:
KPN gaat in maart/april ook naar 100mb.
En dan trekken ze het ook synchroon daar is afgelopen week een brief over gekomen.

Wat ik me afvroeg, boven bij ons ligt geen coax vandaar de vraag hoe het gaat want ik heb niet eerder gezien dat het zo kan werken. Vol verwachting klopt mijn hart dus tot 8-02

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Wat wordt er nu precies in Uden uitgeleverd als Experiabox, de 787 of 789vn?

Iemand ervaring met de performance van de n-standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toevallig vanmiddag bij iemand in Veghel geweest waar vanmorgen KPN glasvezel opgeleverd was. Daar hangt een Thomson TG789v in de meterkast.
(RSH) schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:35:
Wat wordt er nu precies in Uden uitgeleverd als Experiabox, de 787 of 789vn?

Iemand ervaring met de performance van de n-standaard?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd,
Als ze een 2 pc moeten aansluiten trekken zij dat ook de kabel naar de pc die gedraad moet worden aangesloten? Als het als meerwerk is gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:23:
Ben benieuwd,
Als ze een 2 pc moeten aansluiten trekken zij dat ook de kabel naar de pc die gedraad moet worden aangesloten? Als het als meerwerk is gevraagd?
Als het als meerwerk is aangevraagd wel (je betaald er tenslotte voor)

Verder heb ik begrepen dat het aansluiten van 2 TV's, 1 PC en 1 telefoon gratis is, inclusief eventueel kabelwerk.

Over een week wordt ik aangesloten, ik ben erg benieuwd, gezien de horror verhalen over de VPN mogelijkheden en PS3 gebruik.
Ik ben een uitgebreide VPN gebruiker/thuiswerker en ik heb ook een PS3 (die nu overigens perfect werkt, ondanks dat de PS3 "NAT 3 Strict" aangeeft :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke horror verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Thompson (Experia dozen) modems hebben blijkbaar problemen met PS3's omdat ze uPNP/NAT niet volledig ondersteunen en ook problemen met VPN omdat ze VPN passthrough niet ondersteunen. Dit komt omdat KPN het modem zover dicht timmert dat je als gebruiker niks kan doen behalve een paar waardes bekijken en wat kleine dingen veranderen. Vandaar dus ook de verhalen dat die experia dozen waardeloos zijn voor de tweaker maar de gewone gebruiker loopt al snel tegen de beperkingen aan.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste