Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ik vermoed dat KPN gewoon geen onderscheid wil maken in zijn vdsl2 en glasvezel producten (ongetwijfeld ook i.v.m. de facturering). Het resultaat zal dus wel zijn dat we inderdaad moeten wachten op XMS (tenzij tweak met een aanbieding komt die ok is). Hoe dan ook ik hoop voor Reggefiber dat er iets gebeurt anders ga ik toch voor UPC zodra ik de bandbreedte nodig heb.eymey schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:13:
http://xmsnet.nl/81_Nieuws.html
Pfff... het wordt steeds meer balen dat KPN geen RF (coax) signaal meer aanbiedt via glasvezel en dat XMSnet ondertussen overal nieuwe klanten aan het aansluiten is, behalve in Almere Stad en Almere Haven.
DVB-C via glasvezel is DE techniek waar ik op zit te wachten voor TV. Dan hoef ik settopboxen e.d. alleen nog maar aan te zetten voor uitzending gemist.
Bovendien kan je dankzij deze aankondiging straks dus ook zonder fratsen een mediacenter pc met DVB-C kaart bouwen zonder gedoe met smartcards e.d.
Kom op XMS! (of KPN door RF weer door te geven)
Ik moet overigens zeggen dat het tv zender aanbod van XMS er goed uitziet met BBC1 en BBC2
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Anoniem: 105188
Mwah, ipbforum is ook niks anders dan een forum voor KPN eigengeilheid. Er staat niet echt veel nuttige of functionele informatie. Alle jaren loopt men daar te roepen dat de thomson modems problemen hebben en het standaard antwoord is "Je zal KPN ervan moeten overtuigen dat het daadwerkelijk een algemeen probleem is", waardeloos dus. Nee dan heb ik liever tweakers of gebruikers.eu waar wel goede informatie staat.eymey schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:18:
@Joop99: Daar ben ik ook bang voor. En dat is jammer. Ze benutten zo gewoon niet de vele mogelijkheden van glasvezel volledig, terwijl concurrenten dit wel doen. Niet dat ik dat op www.ipbforum.nl mag zeggen, overigens... dan springen er meteen allerhande admins op de bres voor KPN... .![]()
Die tutorial had ik al eerder gezien, het probleem is dat ze een aangepaste firmware van de 780i terug zetten naar het modem waarna ze de user.ini kunnen bewerken om er een gebruikers account bij te zetten. Het probleem hierbij is dat er voor de tg789vn nog geen factory firmware verkrijgbaar is. Die KPN herstel software (of wel de Thomson upgrade wizard) herkent het modem en al maar je kan niet verder op het scherm waar je een firmware moet selecteren want die heeft hij niet.wanabo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:46:
Heb je hier wat aan?
ROOT (admin) Access in Experiabox (SpeedTouch 780WL)
[...]
Mja, het voordeel van dat forum is wel dat er ook webcare medewerkers zitten die wel degelijk concreet goed werk doen als binnen de reguliere helpdesk kanalen geen ingang vindt voor je probleem.Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:35:
[...]
Mwah, ipbforum is ook niks anders dan een forum voor KPN eigengeilheid. Er staat niet echt veel nuttige of functionele informatie. Alle jaren loopt men daar te roepen dat de thomson modems problemen hebben en het standaard antwoord is "Je zal KPN ervan moeten overtuigen dat het daadwerkelijk een algemeen probleem is", waardeloos dus. Nee dan heb ik liever tweakers of gebruikers.eu waar wel goede informatie staat.
Maar is inderdaad wel jammer dat je daar verder niet TE veel kritiek mag hebben of zelf bijdragen mag leveren waaruit kan blijken dat KPN het niet zo best doen. Ik had bv. in het glasvezel-subforum het artikel van glasvezel.nu gelinkt dat Reggefiber haar netwerk upgrade naar 1 gbps. De enige reacties die ik kreeg waren allemaal van forum admins die vonden dat particulieren maar niet zulke hoge snelheden moesten willen en dat je anders een professionele gebruiker bent
Als ik naar de ontwikkelingen bij de kabelaars kijk en bij concurrerende glasvezel aanbieders dan zullen ze wel een keer door de bocht moeten (money talks.....), alleen dan moeten klanten wel de keus hebben en anders wordt het echt een moeilijk verhaal met glasvezel. Op de manier waarop KPN nu de boel implementeert kun je net zo goed met de kabel aan de slag (als je provider daarop ok is).eymey schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:18:
@Joop99: Daar ben ik ook bang voor. En dat is jammer. Ze benutten zo gewoon niet de vele mogelijkheden van glasvezel volledig, terwijl concurrenten dit wel doen. Niet dat ik dat op www.ipbforum.nl mag zeggen, overigens... dan springen er meteen allerhande admins op de bres voor KPN... .![]()
In mijn ogen heeft KPN op de lange termijn (waarschijnlijk ook de termijn waarop glasvezel in alle wat grotere plaatsen beschikbaar is) gelijk in de zin dat alles dan over IP gaat maar als je in de tussentijd niet een goed triple play pakket hebt dan houdt het gewoon op en komt glasvezel niet van de grond.
Ik heb ergens een verhaal gelezen dat de huidige docsis 3 upgrade de kabelaars maar 50 euro per aansluiting kost.
Het kán blijkbaar wel..... wel ben ik benieuwd welke pakketten XMS daar dan gaat aanbieden als het over "huishoudens met een kleine beurs" moet gaan. Ook al is XMS prijs-kwaliteit heel goed, bijna 55 euro per maand is nou toch niet voor iedereen even makkelijk neer te leggen....
Ja maar, KPNWebcare1 en KPNWebcare2 (ik weet verder niet waarom ze 2 accounts hebben) zijn ook op tweakers en gebruikers.eu.eymey schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:00:
[...]
Mja, het voordeel van dat forum is wel dat er ook webcare medewerkers zitten die wel degelijk concreet goed werk doen als binnen de reguliere helpdesk kanalen geen ingang vindt voor je probleem.
Opzich vind ik het niet erg wat daar allemaal gebeurd. Ieder forum heeft zo zijn eigen karakter en het is hun speeltuintje dus zij bepalen de spelregels. Gelukkig is er iets al keuze en ik kies er dan voor om daar niet meer te komen. Wat ik wel erg vind is dat mensen al jaren klagen over dezelfde problemen maar daar gebeurd verder niks mee, jah dan kun je net zo goed dat hele forum sluiten.
Pas poste iemand deze link in het glashart Uden topic.
http://www.ipbforum.nl/ex...b7070a3de8eb1c9a36b81ec4b
Dit is waarschijnlijk een grap van KPN ofzo... Doe even een google search of werp een blik in je eigen forum en je hebt zo een lijstje met alle problemen. Maar nee, KPN doet alsof zijn naam haas is en alsof het niet bekend is met alle problemen die al jaren door mensen worden gepost.
Tsja, KPN en in fora rondkijken gaat blijkbaar niet samen. Alle eerdere pogingen op ipbforum.nl om de geslotenheid en strakke beveiliging van de EB aan de kaak te stellen werden altijd afgedaan als "voor 99% van de gebruikers is dit OK, als je het niet wil, neem dan geen KPN" en daar moet je het dan maar mee doen. Het erge is zelfs dat admins daar het zeggen en DAT is wel de grootste 'gripe' die ik heb met dat forum: De admins zijn erg snel in "KPN kiss-ass". Waarschijnlijk omdat ze voor het succes van dat forum van de welwillendheid van KPN afhankelijk zijn, maar dan nog. Als ze nou gewoon alleen actief modereerden, maar ze ventileren ook altijd hun mening en ALTIJD ter verdediging van KPN.
Maar goed... laten we hopen dat er op dit moment op die "interne TweakDSL training" mooie dingen bekokstooft worden en dat men al wat eerder dan komende maandag een tipje van de sluier wil oplichten....
Ik heb zojuist dat topic gelezen, mijn account is waarschijnlijk wegens inactivity verwijderd dus ik kan niet reageren (zoek het ook niet om een nieuwe aan te maken) maar wat een onzin zeg. Die persoon heeft helemaal geen idee over de evolutie van het internet en als hij zo'n opmerking kan maken hoort hij ook geen admin te zijn op een forum over internet verbindingen.eymey schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:00:
[...]
Maar is inderdaad wel jammer dat je daar verder niet TE veel kritiek mag hebben of zelf bijdragen mag leveren waaruit kan blijken dat KPN het niet zo best doen. Ik had bv. in het glasvezel-subforum het artikel van glasvezel.nu gelinkt dat Reggefiber haar netwerk upgrade naar 1 gbps. De enige reacties die ik kreeg waren allemaal van forum admins die vonden dat particulieren maar niet zulke hoge snelheden moesten willen en dat je anders een professionele gebruiker bent.
Als ze in 1995 (toen wij op de TU Eindhoven de eerste internet verbinding kregen) tegen mij hadden gezegd dat in de toekomst iedereen glasvezel aan huis zou krijgen en dat we 100mbps verbindingen zouden krjigen dan zou mijn reactie ook zo geweest zijn. Als ik nu naar de evolutie van het net kijken dan zie ik dat het constant een inhaal slag is tussen diensten en toepassingen.
- Consument gebruikt dialup waardoor de telefoon lijn constant bezet is en de snelheid relatief laag is. Downloaden van korte muziek fragmenten of plaatjes gaat nog maar grote bestanden hoef je niet te proberen.
Bedrijven komen met kabel en ADSL waardoor de telefoon niet bezet is en tevens hogere snelheden mogelijk zijn.
- Omdat de telefoon niet meer bezet is en ze toch een vast bedrag betalen (ipv per minuut) gaat de consument het internet meer gebruiken. De extra bandbreedte van Kabel en ADSL verbeterd de gebruikers ervaring en mensen gaan grotere bestanden downloaden. Muziek, video's. Diensten als iTunes en Youtube steken de kop op waardoor meer bandbreedte gewenst is.
Bedrijven ontwikkelen Kabel en ADSL door waardoor ze meer bandbreedte kunnen bieden met de oude infrastructuur.
- Diensten als IPTV en VoIP worden mogelijk, etc. etc. etc. etc. etc. etc.
En zo gaat dat ding maar door. Als je aan mij zou vragen wat de gemiddelde consument met een 1gbps verbinding moet dan denk ik aan hogere bitstreams voor HDTV, 1080p streamen of zelfs beelden lossless doorgeven (nu is dat lossy). Om een parallel te trekken met jou fotograaf voorbeeld. Vroeger maakte digitale toestellen gebruik van zware JPEG compressie om het bestand formaat terug te dringen ten koste van de kwaliteit. Waarom? Omdat de techniek niet anders toeliet. Je kon het nergens opslaan en als je het kom opslaan kon je het moeilijk versturen via het net. Nu is de techniek verder ontwikkeld en digitale toestellen slaan bestanden zelfs RAW op waarbij bestandsgrootte van 20mb to enkele 100mb heelerg normaal is. Met WiFi en 3G zijn bestanden van dit formaat ook makkelijk te verzenden en omdat het kan, doen we het ook! Terwijl zo'n kleine 5 jaar geleden niemand er over zou piekeren om een RAW bestand te versturen over het net.
Maar wie weet wat de toekomst gaat brengen, nu kijken we met waterige mond naar 1gbps maar ik weet zeker dat het over zo'n 10 a 20 jaar gemeengoed wordt zoals een 20mbps verbinding nu de standaard is.
Tevens nog meer onzin... Als we van zijn redenatie uitgaan dan moet elk bedrijf maar flink betalen voor een huurlijn. Nou vergeet het maar. Het enige verschil tussen een "professionele" verbinding en een "consumenten" is de quality of service (QoS). Bij een professionele verbinding heb je een lagere overboeking en heb je hogere kwaliteit garanties waardoor de snelheid en de uptime gegarandeerd worden maar daar betaal je dan voor. Maar wat hij zegt is dat elke MKB maar flink moet betalen voor een dure huurlijn omdat het een bedrijf is, onzin! Waarom zou je betalen als je die QoS niet nodig hebt? Als bedrijf heb je geen recht op snel internet tenzij je er flink voor betaald? Joh breek mij de bek niet open...
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 23-02-2010 12:41 ]
nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal
Stiekem hoop ik dat Tweak hier ook iets mee gaat doen
[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 23-02-2010 15:03 ]
Ik hoop het ook maar als je in de volgende presentatie op pagina 7 kijkt dan zie cambrium (moederbedrijf van tweak) daar als wholesale multiplay aanbieder staan en ik ben bang dat dat geen glashart media (analoge tv) betekent (ik hoop natuurlijk van wel).eymey schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:01:
Anoniem: 238539 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
nieuws: Reggefiber maakt glasvezelnetwerken geschikt voor dvb-c-signaal
Stiekem hoop ik dat Tweak hier ook iets mee gaat doen
Glashart is een joint venture van Reggefiber en KPN, het is goed mogelijk dat ze het deel wat op Reggefiber op eigen netwerk test ze door trekken naar het Glashart netwerk. Reggefiber heeft al aangekondigd dat ze naar 1gbps gaan dat zou inhouden dat ze een nieuwere type Genexis modem gebruiken. DVB-C uitzendingen ontvangen via je Genexis modem kan ook al, met een kleine addon module (kan ook op onze modems).joop99 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:40:
[...]
Ik hoop het ook maar als je in de volgende presentatie op pagina 7 kijkt dan zie cambrium (moederbedrijf van tweak) daar als wholesale multiplay aanbieder staan en ik ben bang dat dat geen glashart media (analoge tv) betekent (ik hoop natuurlijk van wel).
http://www.genexis.nl/products.php?id=catv_receiver
Het is allemaal nieuw en jong, even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.
In principe (als je het goed zou doen KPN!!) hebben wij die experiadoos helemaal niet nodig, Het genexis modem kan alles al. L2 switch, routing, switching, VoIP en DVB-C. De enige reden waarom wij die experiadozen moeten gebruiken is omdat KPN nog een stukje legacy in het netwerk heeft zitten tbv ADSL en andere diensten.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 23-02-2010 19:43 ]
Blijkbaar heeft KPN spionnen op tweakers.net (de link is inmiddels dood)joop99 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:40:
[...]
Ik hoop het ook maar als je in de volgende presentatie op pagina 7 kijkt
Denk dat dit voornamelijk impact heeft op de diensten van XMSnet. KPN gaat volgens mij echt niet de hele architectuur die ze rond de Experia doos hebben opgebouwd wijzigen om sommige powerusers met FTTH blij te maken, helemaal omdat ik vermoed dat de Experia doos (en eventuele opvolger) nog wel even als CPE blijft bestaan bij de ADSL (en wellicht binnenkort ook VDSL) klanten. Wel jammer trouwens, want wat je nu allemaal aan apparatuur verplicht moet hebben staan (en vervolgens aan flexibiliteit moet inleveren) is bij mij in ieder geval één van de grootse belemmeringen om van ADSL over te stappen naar FTTH van KPN.Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:37:
In principe (als je het goed zou doen KPN!!) hebben wij die experiadoos helemaal niet nodig, Het genexis modem kan alles al. L2 switch, routing, switching, VoIP en DVB-C. De enige reden waarom wij die experiadozen moeten gebruiken is omdat KPN nog een stukje legacy in het netwerk heeft zitten tbv ADSL en andere diensten.
[ Voor 94% gewijzigd door mindcrash op 23-02-2010 20:33 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ben er ook bang voor. Hoezo concurrentie? Alles blijkt uiteindelijk impliciet, verborgen of minder verborgen KPN te zijn...joop99 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:40:
[...]
Ik hoop het ook maar als je in de volgende presentatie op pagina 7 kijkt dan zie cambrium (moederbedrijf van tweak) daar als wholesale multiplay aanbieder staan en ik ben bang dat dat geen glashart media (analoge tv) betekent (ik hoop natuurlijk van wel).
@Mindcrash: Ik denk inderdaad ook dat KPN de hele architectuur rond hun Experiabox niet overhoop gaat gooien. Aan de andere kant denk ik dan: Waarom niet? Voor het doorgeven van RF signaal via de 2e fiber hoeven ze niks aan de Experiadoos te veranderen. Sterker nog: Tot 1 januari dit jaar gaven ze het ook gewoon door. En bovendien: Als ze het dan niet willen veranderen, laat ze dan op z'n minst akkoord gaan met de verdere uitrol van XMS in heel Almere (dan heb ik het over Reggefiber, waar KPN voor 40% in zit dus er veel te zeggen heeft).
In Leusden bestaat ook de intentie om KPN en XMS naast elkaar te gaan laten bestaan, elk voor hun eigen doelgroep (hoewel KPN zich daar wil positioneren als het high-end alternatief voor XMS, dus ben benieuwd wat dat betekenen gaat voor het XMS aanbod daar).
edit: Linkje erbij: http://www.glasvezel.nu/n...ewonersinitiatief-leusden
[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 23-02-2010 21:34 ]
De link is niet dood maar blijkbaar mag deeplinken niet , het is pagina 7 van de presentatie van 5-11-2009 die je onder national services en dan events vindt op de kpn wholesale site.mindcrash schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:25:
[...]
Blijkbaar heeft KPN spionnen op tweakers.net (de link is inmiddels dood)
...
[ Voor 8% gewijzigd door joop99 op 24-02-2010 06:39 ]
KPN als HIGH-END alternatief, daarmee bedoelen ze zeker dat de bovenste verdieping van hun kantoorpand. Hoger en verder zal KPN vooralsnog niet komen.eymey schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:14:
[...]
(hoewel KPN zich daar wil positioneren als het high-end alternatief voor XMS, ......).
En weer iets moois waar de inwoners van Almere Stad en almere Haven, in een gebied dat geregeerd wordt door het KPN en UPC oligopoly, voorlopig nog niet gebruik van zullen kunnen maken....
Misschien wordt het tijd om nog eens massaal bij XMS te gaan zeuren om desnoods een paginagrote advertentie in de lokale kranten te plaatsen met een duidelijke link waar je je animo kan laten blijken?
Begin het zat te worden..... Zie ook de screenshots in het gelinkte artikel.
KPN kleedt haar pakketten inmiddels steeds meer uit, door op het iTV product (en met een beetje pech straks ook het glas product) de "Programma gemist" dienst uit te kleden tot 2 dagen (voor 10 dagen ben je 10 euro per maand extra kwijt).
Waar wil je gaan adverteren? We kunnen natuurlijk ook massaal een mail naar XMS gaan sturen?eymey schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:59:
http://www.glasvezel.nu/n...tv-kanalen-glashart-media
En weer iets moois waar de inwoners van Almere Stad en almere Haven, in een gebied dat geregeerd wordt door het KPN en UPC oligopoly, voorlopig nog niet gebruik van zullen kunnen maken....
Misschien wordt het tijd om nog eens massaal bij XMS te gaan zeuren om desnoods een paginagrote advertentie in de lokale kranten te plaatsen met een duidelijke link waar je je animo kan laten blijken?
Begin het zat te worden..... Zie ook de screenshots in het gelinkte artikel.
KPN kleedt haar pakketten inmiddels steeds meer uit, door op het iTV product (en met een beetje pech straks ook het glas product) de "Programma gemist" dienst uit te kleden tot 2 dagen (voor 10 dagen ben je 10 euro per maand extra kwijt).
Ik zie overigens op de site van tweak dat het geen "dsl" meer heet maar "internet" en ik blijf hopen dat ze maandag met iets moois komen.
[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 24-02-2010 18:25 ]
Heeft iemand overigens al een brief of verdere informatie van tweak ontvangen? Inmiddels staat er op hun site een login form met wachtwoord voor de voorinschrijvers.
Dat inlogboxje viel me ook al op. Gister de hoop dat er dus een brief op de deurmat zou liggen, maar helaas......Wordt dus nog heel even wachteneymey schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:17:
Massaal een mail naar XMS sturen is natuurlijk wel het mooiste, maar dan moet wel iedereen dat doen en vooral degenen die in de wijken wonen waar ze nu nog niet leveren. En die wil je toch bereiken.
Heeft iemand overigens al een brief of verdere informatie van tweak ontvangen? Inmiddels staat er op hun site een login form met wachtwoord voor de voorinschrijvers.
Ik heb ze een mail gestuurd, en ze vertelden dat, als je vooringeschreven hebt, je vrijdag of zaterdag de brief wel zou moeten krijgen.
3-4 weken staat op de site.joop99 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:05:
Als ik op de site van tweak rondkijk dan ziet het er wel heel KPN-erig uit, dit moet zo'n beetje het wholesale aanbod zijn van KPN wat natuurlijk niet wegneemt dat de prijs aanzienlijk gunstiger is/lijkt(dat wachten we af). Ik ben alleen bang dat als ik dit a.s. maandag aanvraag de wachttijd ook hier een half jaar blijkt te zijn.
Maar inderdaad: De prijs is een heeeel stuk gunstiger. Naast de verwachte levertijd hoop ik alleen nog wat:
* Dat je niet netals bij KPN aan een experiadoos-achtig iets vast zit.
* Maar dat je bv. gewoon netals bij XMSnet op de Genexis een apart poort krijgt voor het tv VLAN en een aparte poort waar je internet op komt
* Dat je, zoals we van tweak gewend zijn, gewoon je SIP gegevens van voip kan krijgen
Ik weet dat er 3-4 weken op de site staat (staat er dacht ik bij KPN ook) maar de vraag is natuurlijk of dit waargemaakt wordt. Ik ga ervan uit dat dit in principe dezelfde levering straat bij KPN is. Zou die nu ineens wel kunnen leveren? Zoals je hier verder hebt kunnen lezen heb ik ervaring met de kpn "levering".
Ik zou er vanuit gaan dat wat tweak (gaat) leveren identiek is of een andere pakketsamenstelling is op basis van wat KPN levert. Op die manier raak je niet al teleurgesteld qua functionaliteit en blijf je blij met de prijs.cOOlrUnnINgs schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:16:
Bij Tweak krijg je dezelfde TV-tuner als bij KPN. Ik hoop wel dat ze bij Tweak andere software gebruiken, want de tuner van KPN is regelrecht bagger. Retetraag en functionaliteiten uit het stenen tijdperk zitten er niet eens in.
Wat ik me echter wel nog steeds erg afvraag is hoe de verbinding met het netwerk gaat gebeuren: Tweak zegt "ultimate freedom, doe met je verbinding wat je wilt" maar als we ook de 'router' van KPN geleverd krijgen (lees: de Experiabox) ben ik bang dat ze veel teleurgestelde klanten gaan krijgen.
Anyway, ik ga bestellen, ookal moet ik nog bij mezelf te rade gaan wat ik met telefonie ga doen, want daarmee zit ik nu bij callvoip en ben ik op zich tevreden, zeker als blijkt dat je voor telefonie van tweak een experiabox nodig blijft hebben, ipv de sip gegevens zelf krijgt.
er staat niet bij wat voor apparaat het zal worden. Deze onduidelijkheid (waar ook eymey het over heeft) laat mij nog even wachten met bestellen...
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Ik ga er van uit dat, zelfs als het een zelfde constructie is als bij KPN, er dan ook wel op dezelfde manier onderuit te komen is als bij KPN (namelijk met een VLAN-aware switch e.d.).
BTW, als tweak echt een dichtgetimmerd modem zou gebruiken, dan zouden ze zich meteen redelijk ongeloofwaardig maken als ISP met een hoog tweakers-gehalte
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 28-02-2010 00:48 ]
Hadden jullie al een abonnement bij tweak? Ik heb gezien hoe je op de pagina met de aanbiedingen kunt komen maar zodra ik de postcode invul zegt hij dat er alleen adsl leverbaar is. Ik hoop uiteraard dat dat morgen veranderd, een paar weken geleden gaf de helpdesk aan dat op mijn adres in Almere hun glasaanbieding gewoon leverbaar zou moeten zijn.eymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:47:
Mwa, ik heb wel alvast besteld maar ook de Tweak helpdesk een mail gestuurd.
Ik ga er van uit dat, zelfs als het een zelfde constructie is als bij KPN, er dan ook wel op dezelfde manier onderuit te komen is als bij KPN (namelijk met een VLAN-aware switch e.d.).
BTW, als tweak echt een dichtgetimmerd modem zou gebruiken, dan zouden ze zich meteen redelijk ongeloofwaardig maken als ISP met een hoog tweakers-gehalte
Ik weet dat er vanaf morgen door iedereen besteld zou moeten kunnen worden, het wachtwoord (dat door mij met een verzekeringsmaatschappij geassocieerd wordt) ken ik al maar dat is dus niet genoeg.eymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:01:
Ik weet niet vanaf wanneer iedereen kan bestellen, maar bestaande klanten van Tweak (waaronder ik) hebben een wachtwoord ontvangen om nu al de aanbiedingen te kunnen bekijken en te bestellen.
Ik vermoed dat ze bij tweak hun (potentiële) klanten wel degelijk kennen en snappen dat een wachtwoord niet veel voorstelt als je ze wil belemmeren om te bestellen.eymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:45:
hmm, bij mij kon ik vanaf die wachtwoord-beveiligde pagina nog een keer postcode check doen (met letters aan de 4 cijfers vast) en toen kreeg ik wel de opties voor de glasvezel pakketten als bestelbaar.
Maar dan is verder alles toegestaan. Ik heb (en blijf gebruiken volgens tweak) mijn sip gegeven, er is natuurlijk de newsserver en de mogelijkheid om alles te doen met de aansluiting die je wil (als het maar legaal is) dus eigen mail/web/game etc server.En natuurlijk een heeel stuk goedkoper. ik heb alvast een aanvraag ingediend. voor 7 euro meer per maand een stabiele verbinding (tov ADSL op 3,5 KM) en een heel stuk sneller!
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
En anders wordt het net als bij KPN knutselen en gewoon Callvoip aanhouden.
Ik heb nu:
* KPN adsl+tv: 47,50 p/mnd
* Tweak usenet (7 p/mnd)
* Callvoip telefonie (5 p/mnd).
Kan er dus iig alleen maar op vooruit gaan
EYMEY dit was het antwoord wat ik kreeg van Tweak over de routereymey schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:13:
router op z'n minst configureerbaar is (dmz, etc.) dan ben ik "in".
"Bij de router die wij aanbieden (thompson), zijn een aantal zaken configureerbaar. Echter is het niet mogelijk een ander modem erachter te hangen i.v.m. de verschillende VLAn's die met de meeste routers niet mogelijk zijn."
Ik ga gewoon de VLANS zelf regelen en de thompson in de kast leggen. Ik hoop alleen wel dat we geen PPPoE sessie hoeven op te bouwen. Ik kan het wel maar heb liever gewoon direct prik...
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Anyway, laten we dan in ieder geval hopen dat Tweak wel bereid is om VLAN en PPPoE wachtwoord gegevens te verstrekken. De reden die ze geven is leuk, maar een technische die inderdaad niet voor alle routers klopt.
Ik zou dan zelf eerst gaan kijken of ik m'n Fritz!box met wat freetz! packages VLAN aware krijg, en anders koop ik zo'n Linksys SLM2008.
edit: BTW, Dat VLAN-gebeuren is ook alleen maar omdat ze het op dezelfde manier (dus ook dezelfde FTU) als bij KPN aanbieden. Hadden ze een FTU/NTU gebaseerd op die van XMSnet, dan waren de diensten voor ITV, Internet en Telefoon gewoon al op de genexis uitgesplitst ipv dat je dat met een router of switch nog eens moet doen.
[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 01-03-2010 10:20 ]
Nog een aanvullende vraag, is hier iemand in de verzetswijk die al een werkende glasvezelaansluiting heeft of is dit een individuele fout bij mij alleen?
[ Voor 18% gewijzigd door joop99 op 01-03-2010 11:05 ]
Het is beschikbaar op mijn adres. VAnmiddag gelijk maar even KPN bellen of ze 20 piek van de prijs af kunnen doen. Anders zeg ik op. Zo makkelijk is het als er een concurrent is met hetzlefde aanbod voor een lagere prijs
Bij KPN wel, maar bij Tweak niet.
Kan bij mij wel zijn dat de boel nog niet is geupdate, ze zijn nog bezig in de wijk
De postcode check bij KPN geeft aan dat het leverbaar zou moeten zijn, maar dat deed deze al voor het kastje er hing. Ik zie zelf hier twee mogelijkheden:eymey schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:28:
@joop99: En wat komt er uit een postcodecheck bij KPN glasvezel? Lijkt me eerder een foutje in de database van tweak als je het kastje wel hebt hangen....
- mijn adres staat incorrect in de postcodecheck en ik kom bij tweak niet verder om dit op te lossen, jammer maar helaas voor hun business. In dat geval heb ik een individueel probleem maar dan had ik bij KPN destijds verder moeten komen. Een ander adres in de verzetswijk (paar straten verderop geeft trouwens hetzelfde resultaat)
- KPN is zo incompetent dat ze zelfs 7 maanden na het plaatsen van het kastje nog niet eens de verbinding kunnen leveren (en dat zit er voor mij dan onder andere erin dat ze niet eens een klacht behoorlijk afhandelen door te vertellen wat er aan de hand is).
Update:
Ik heb nog even verder wat met de postcode check gespeeld en gezien dat er aanzienlijke delen zijn waar tweak nog niet levert. Als ik op mijn onderbuikgevoel vaar dan lijkt het erop dat KPN echt moet leveren in een gebied voor tweak er kan leveren (waarmee de postcode check van tweak een reëler beeld oplevert). Ik heb gezien (op basis van een hele kleine steekproef):
- tussen de vaarten -> leverbaar
- verzetswijk/noordoosten parkwijk -> niet leverbaar (zelfde pop)
- faunabuurt -> niet leverbaar (dat doet het ergste vermoeden voor de rest van buiten)
[ Voor 29% gewijzigd door joop99 op 01-03-2010 12:54 ]
Voor mij is het iig de oplossing: Een leuke glasvezel verbinding die per maand opzegbaar is, mocht XMS zich toch nog naar de rest van Almere uitbreiden. En als ze dit niet doen: Blijf ik lekker als (hopelijk) tevreden klant bij Tweak.
[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 01-03-2010 15:25 ]
Yep, per maand opzegbaarchocka schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:38:
Heb ik iets over hoofd gelezen? per maand op zegbaar? Dus niet aan een jaarcontract gebonden?
Om een lang verhaal kort te houden, BBned had de lijn al gekaapt bij KPN en KPN kan deze niet terughalen. Dus jaarcontract KPN gaat niet door, zo ook niet het abonnement van Concepts ICT (BBned). Ondanks dat BBned nu het aan het uitzoeken is om de lijn weer vrij te geven en terug te zetten naar KPN, is KPN nog bezig in het technisch proces de lijn over te zetten naar BBned. Wie snapt het nog....?!
Dus eigenlijk komt Tweak nu wel erg op zijn plaats.
Gewoon Concepts houden aan je opzegging en KPN annuleren omdat ze niet hebben kunnen leveren, en klaar
1 per aderpaar op je IS/RA (dus 2)
1 op glasvezel
1 op de CAI
Verbinding is goed, TV is goed, VoIP heb ik niet. Verbinding kwaliteit is goed, KPN Glasvezel heeft een eigen helpdesk nummer waar meteen wordt opgenomen (die enkele keer dat ik heb gebeld wel). Het Tohmson modem is zwaar klote!Dj-sannieboy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:04:
Hoe zijn de ervaringen van de mensen die momenteel een KPN glas abbo hebben? Vrijdag komt hier de monteur langs dus ben erg benieuwd. Lees helaas wel dat er wat problemen met het modem en online gaming zijn. Hoop dat dit snel opgelost wordt, aangezien ik graag een open NAT wil hebben voor mijn PS3.
Zoals al eerder aangegeven is het modem niet alles. Verder is de reactietijd van de decoder erg traag. Wel is mogelijk om poorten open te zetten of te forwarden, dus moet het gamen met een beetje kennis geen problemen op leveren.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:04:
Hoe zijn de ervaringen van de mensen die momenteel een KPN glas abbo hebben? Vrijdag komt hier de monteur langs dus ben erg benieuwd. Lees helaas wel dat er wat problemen met het modem en online gaming zijn. Hoop dat dit snel opgelost wordt, aangezien ik graag een open NAT wil hebben voor mijn PS3.
Als de levering nou ook nog snel gaat volgen wordt dit iets waar KPN nog wat van kan leren
Ben heel benieuwd. Nou nog op korte termijn een electricien strikken voor stroom in de meterkast
gister diverse malen mailtjes gestuurd met wat vragen.. vrijwel direct antwoord.. zijn welliswaar verkoop vragen, maar ja.. het technische kan ik zelf over het algemeen wel oplossen.
wel heb ik dit nog:
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van TWEAK in het algemeen..
voornamelijk het telefonie en tv gedeelte ben ik wel benieuwd naar.
Heb nu Telfort (Internet + Telefonie) en UPC voor digitale tv.
Telefonie is onbeperkt (FUP) naar vast voor 0.000000 euro. en werkt eigenlijk altijd wel (iets wat ik bij UPC nog nooit gehad heb)
Hoe werkt dat bij tweak? 2 c/m is toch 2cent
UPC TV werkt in principe wel, alleen word ik gek van die "interactieve tv" opties.. "druk op rood etc". Als ik lekker kanaaltjes aan het zappen ben schiet ie steeds naar zo'n zender.. dood moe word ik daarvan.. kan het ook niet uitzetten.
Hoe zit dat bij Tweak? Iemand al (test) ervaringen mee?
Binaries zal wel loslopen denk ik?
Geachte heer / mevrouw,
Telefonie: onbeperkt bellen naar alle vaste nummers is vanaf 2 cent/min dit klopt. Hier zijn de volgende tarieven voor te vinden op de site. http://tweak.nl/?page=phone/tariffs
Deze worden gehanteerd voor de gesprekken die u voert er is dus geen vast bedrag voor onbeperkt bellen.
De vaste prijs per maand, zonder extra kosten is de prijs die betaald wordt voor de Triple-play abonnement op glasvezel dat is dus: glasvezel, TV en telefonie.
Wij leveren een modem van Genexis. Dit modem/firewall instellingen mag u zelf instellen uw krijgt hier alle vrijheid over.
De TV kan inderdaad op pauze gezet worden. De settop box is van Motorola.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Anoniem: 319232
Ik dacht dat tweak alleen in Almere begon vanaf 1 maart maar als ik zo lees dus ook in mijn woonplaats in het oosten van het land.eymey schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:11:
WOW. Ze zijn snel bij Tweak!!!! Zaterdagavond de bestelling geplaatst en vandaag al de documenten binnen, waaronder het contract dat ik samen met kopie ID-kaart moest terugsturen.
Als de levering nou ook nog snel gaat volgen wordt dit iets waar KPN nog wat van kan leren.
Ben heel benieuwd. Nou nog op korte termijn een electricien strikken voor stroom in de meterkast
@eymey krijg je bij tweak er ook 2 huur (gratis bij KPN) itv ontvangers er bij geleverd? Of is het groter prijsverschil voor een deel daaruit te verklaren. Als het goed is heb jij toch een gekochte 1960? Ben wel benieuwd of je deze ontvanger zonder problemen mag gaan gebruiken bij tweak want dan kun je namelijk ook voor een kleine prijs gewoon een extra 1960 kopen via marktplaats. En bij KPN doen ze daar moeilijk over als je dat wilt.
Tweak gebruikt schijnbaar wel hetzelfde modem als KPN maar hopelijk wel met de andere firmware ( meer open)
Ik ben onderhand ook wel een klaar met KPN. Ik heb nog maar opname capaciteit van 10% op de harddisk van de 1960. Ik had 25 opnames van Discovery HD op de harddisk staan maar deze zijn allemaal verdwenen sinds de HD zenders naar het extra pakket zijn verhuist maar dus ook 90% van de opname capaciteit.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-03-2010 11:09 ]
Heb nu al wel glasvezel via unet, dus ik zal ze maar op de hoogte brengen dat er al licht op staat.
Ik zal hier ook wel even mijn bevindingen neerzetten wanneer de boel geleverd is. Ik ben alleen wel een beetje teleurgesteld in de webpaginas en bestelling zelf, dit loopt toch niet helemaal lekker, er is ook vrij weinig informatie wat je moet invullen in sommige velden, zoals Subdomain, een gemiddelde gebruiker heeft geen flauw idee wat dit inhoud, dit staat er ook niet bij.
Naja, we moeten maar even kijken hoe het gaat lopen
Is voornamelijk voor tweakers toch??YaNightmare schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:28:
Zow, ook maar even een bestelling geplaatst.
Heb nu al wel glasvezel via unet, dus ik zal ze maar op de hoogte brengen dat er al licht op staat.
Ik zal hier ook wel even mijn bevindingen neerzetten wanneer de boel geleverd is. Ik ben alleen wel een beetje teleurgesteld in de webpaginas en bestelling zelf, dit loopt toch niet helemaal lekker, er is ook vrij weinig informatie wat je moet invullen in sommige velden, zoals Subdomain, een gemiddelde gebruiker heeft geen flauw idee wat dit inhoud, dit staat er ook niet bij.
Naja, we moeten maar even kijken hoe het gaat lopen![]()
Nee, in het abonnement van Tweak zit 1 settopbox inbegrepen. Een extra box kost rond de 5 euro per maand extra.Anoniem: 319232 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:06:
[...]
@eymey krijg je bij tweak er ook 2 huur (gratis bij KPN) itv ontvangers er bij geleverd? Of is het groter prijsverschil voor een deel daaruit te verklaren. Als het goed is heb jij toch een gekochte 1960? Ben wel benieuwd of je deze ontvanger zonder problemen mag gaan gebruiken bij tweak want dan kun je namelijk ook voor een kleine prijs gewoon een extra 1960 kopen via marktplaats. En bij KPN doen ze daar moeilijk over als je dat wilt.
Tweak gebruikt schijnbaar wel hetzelfde modem als KPN maar hopelijk wel met de andere firmware ( meer open)
Overigens, over het modem heb ik ook wat gecorrespondeerd met Tweak. En -helaas- heb ik een HEEL ANDER verhaal tehoren gekregen dan Roroo:
Eerst kreeg ik de volgende (hoopgevende) reactie:
Helaas waren ze niet al te duidelijk: Ik had ze namelijk de "freedom" vraag op twee punten gesteld, namelijk:Uw telefoonnummer dat u nu heeft kunt u mee behouden dit moet u laten mee porteren.
U kunt gebruik maken van u eigen apparaat maar wij leveren daar geen support op als het niet werk. Eigen verantwoordelijkheid!
Wij stellen u voor om gewoon onze router te gebruiken voor de aansluiten. Uw krijgt de login gegevens om verbinding te maken. U kunt uw eigen router gaan proberen maar dit is wel op eigen risico.
Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd.
* Krijg ik de SIP gegevens zodat ik behalve jullie meegeleverde router ook m'n eigen VOIP apparatuur/programmatuur kan gebruiken?
* Krijg ik de inloggegevens voor de internetverbinding en de VLANs zodat ik zelf een router/switch kan aansluiten?
Toen ik deze vragen nogmaals stelde kreeg ik het volgende antwoord:
Toch een iets ander verhaal dan wat Roroo vertelt dus. Nou kreeg ik beide antwoorden van verschillende medewerkers dus nog steeds geen unanieme duidelijkheid. Maar dit begint verdacht veel op het KPN praatje te lijken:Geachte heer / mevrouw,
Na nader onderzoek blijkt dat deze instellingen in de router geconfigureerd staan. Deze worden dus niet verstrekt. Wel kunt u achter de router die u van ons krijgt altijd nog uw eigen apparatuur plaatsen.
* Voor bellen HEB je dus hun thomson router NODIG
* Je kan er wel eigen apparatuur achter plaatsen, maar waarschijnlijk doelen ze daarmee niet op een eigen (NAT) router maar gewoon je normale PC'tje, laptopje, NAS'je, gameconsole'tje.
Ik heb ze een uitgebreide mail terug gestuurd om ze erop te wijzen dat ze een TWEAKERS provider zijn met "ultimate freedom" en als inderdaad blijkt dat ze een KPN-achtige Experia constructie gaan leveren, er een hele hoop klanten boos gaan worden en alleen de lagere prijs en unlimited usenet toegang nog meerwaarde zal bieden.....
Edit: Ik heb ze ook volgende link gestuurd:
http://www.ipbforum.nl/ex...3409&hilit=randapparatuur
In dit topic lees je horrorverhalen van zowel adsl- als glasvezel-klanten over de beperkingen en nukken van de Experiabox. Ik hoop dus echt dat de laatste tweak medewerker of ik ongelijk heeft m.b.t. de door Tweak geleverde thomson....
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 03-03-2010 13:51 ]
Het aanbod is leuk qua prijs en diensten, maar dit schrikt mij toch een beetje af, lijkt gewoon alsof die firmware van de geleverde thomson allerlij problemen heeft, Upnp die niet werkt, port forwarding die vanzelf weer uit gaat, geen dmz, brrrr.
Is er een tweaker die hier ervaring mee heeft en hier misschien wat zinnigs over kan zeggen ? ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn port 21, 22 en 443 niet meer kan forwarden ... (naja, je kan het wel forwarden, maar dat het niet werkt).
Op dat forum zie ik trouwens ook dat KPNwebcare meld dat het probleem bekend is en ze met een nieuwe firmware bezig zijn, hopelijk komt die firmware dan ook bij tweak terecht...
Het is G*D godgeklaagd: Mensen van KPN en admins op ipbforum.nl zelf lopen nota bene te bleren dat "als je niet tevreden bent over de EB, je maar moet overstappen naar een andere provider". Vervolgens komt er een andere provider, zit je nog steeds met dezelfde BAGGER
Ik hoop dat we ongelijk hebben en dat Tweak verstandiger is dan dit......
Misschien dat meerdere mensen hier naar info@tweak.nl kunnen mailen en desnoods ook naar dit topic (beginnend met deze pagina) verwijzen?
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 03-03-2010 14:37 ]
Als ze gewoon een werkende DMZ hebben dan is ook alles opgelost, kan je je eigen routertje erachter knallen en blijft alles werken zoals het hoort.
Of zoals ik nu heb, gewoon een genexis, bij mij komt gewoon uit poort 1 internet, plain and simple.
EDIT,
Vond zojuist dit artikel:
Tweak test in samenwerking met Top IT de Zyxel 2812 om triple play diensten via glasvezel aan te bieden.
De eerste testen zijn veel belovend: zowel Internet als TV werken probleemloos met behulp van de Zyxel 2812. In de komende tijd zullen er meer testen worden uitgevoerd om te onderzoeken of de provisioning en de integratie in het glasvezel netwerk geen problemen opleverd.
Bron: http://glasvezel.gebruike...wthread.php?thread_id=200
[ Voor 39% gewijzigd door YaNightmare op 03-03-2010 14:51 ]
Dat KPN het liefst 1 oplossing aanbiedt die voor hun gemiddelde doelgroep adequaat is kan ik nog in komen, maar dat Tweak dit gewoon 1 op 1 lijkt over te nemen is niet te bevatten. Het doet in ieder geval hun naam geen eer aan....
edit: Dat over de Zyxel had ik ook gelezen op de site van Tweak. Maar dan geldt nog steeds: Hoe dicht timmeren ze dat ding? Als ze de optie bieden om de DHCP-scope te veranderen of DHCP gewoon algeheel uit te schakelen en verder alle protocollen te forwarden (dus niet alleen TCP en UDP) is het ook goed.
[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 03-03-2010 15:13 ]
Nummerportering
ok, tenzij het via een andere voip gaat. In mijn geval is dat telfort. en dien ik die eerst op te zeggen en aan te melden dat het nummer geporteerd gaat worden. dit moet je zelf regelen.
Nummerbehoud is overigens gewoon mogelijk na de oplevering. Hidde
Settopbox Merk is Motorola en kan je TV mee pauzeren. Met harddisk dus (type onbekend, hoop niet de horror 1960)
Modem
Wij leveren een modem van Genexis. Dit modem/firewall instellingen mag u zelf instellen uw krijgt hier alle vrijheid over. Furgill
Levertijd:
Aangezien de postcodecheck aangeeft dat glasvezel bij u al leverbaar is, is de levertijd 3 tot 4 weken. Mikael
dus... klinkt in mijn oren redelijk positief allemaal, alleen ben ik bang voor de settopbox
Dat modem van Genexis wist ik niet, maar Tweak maakt wel een verschil tussen een modem en een router, en ze leveren beide, enkel is het niet mogelijk de router aan te passen.
De poort op de genexis zal wel op 1:1 (trunk geloof ik) staan, en vervolgens komt het in de router (thomson) die via een VLAN werkt.
Ik had gelezen in dit topic dat ze wel de 1960 gebruiken als stb.
Geen idee,YaNightmare schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:02:
RoRoo
Dat modem van Genexis wist ik niet, maar Tweak maakt wel een verschil tussen een modem en een router, en ze leveren beide, enkel is het niet mogelijk de router aan te passen.
De poort op de genexis zal wel op 1:1 (trunk geloof ik) staan, en vervolgens komt het in de router (thomson) die via een VLAN werkt.
Ik had gelezen in dit topic dat ze wel de 1960 gebruiken als stb.
Ik heb ze nog even gevraagd voor een specificatie met types etc. hopelijk krijg ik daar nog snel antwoord op.
Maar Mikael spreekt dat dus 180 graden tegen.
Even voor de duidelijkheid:
Het "modem" is de Genexis. Dit is het kastje waar de fiber op termineerd bij bijna alle Glashart aansluitingen (ook bij andere providers dus).
In het geval van KPN en tweak wordt hiervan maar één UTP poort gebruikt waar middels VLAN tags telefonie, internet en tv op wordt geleverd. De "router' (bij KPN de Experiabox en bij Tweak ook zoiets) ontrafelt deze VLAN tags en geeft de diensten door zoals de provider ze inprogrammeert.
Maar ik wil nu dus wel eens duidelijkheid over het beleid bij Tweak.
Dat ze verlangen dat je voor een gegarandeerde werking hun "router" gebruikt snap ik. Maar geeft als Tweak zijnde nou ook gewoon de VLAN tags, PPPoE gegevens (voor de internetverbinding) en VOIP gegevens voor de tweakers onder ons.
Of configureer de "router" zodanig dat deze al het verkeer 1 op 1 (zonder NAT en alle protocollen) doorgeeft aan een eigen router en activeer de SIP proxy in diezelfde "router" zodat je als klant je eigen SIP apparatuur of programmatuur kan gebruiken.
VLAN gegevens en PPPoE gegevens vind ik dat ze niet hoeven te verstrekken, maar laat ze lekker de mogelijkheid geven om 1 internet port op de "router" in bridge mode te zetten, dan is iedereen happy, tevens nog een fluitje van een cent gezien de optie "bridge mode" al sinds het ontstaan van de router bestaat ;-)
Ook hebben deze types thomson een ingebouwde SIP proxy modus (die je op de TG787 en grijze siemens boxen vroeger ook kon gebruiken om thuis weer als trunk voor je eigen SIP apparatuur te gebruiken).
Maar goed, dit is ook al zo vaak aan KPN voorgesteld, ook weer in dat ipbforum topic, en daar was het altijd min of meer zo van "het boeit ons niet dat een relatief kleine groep dit wil, sod off, ga maar naar XS4ALL toe ofzo".
Zoals in een van mijn vorige posts stond zijn ze wel aan het testen met een andere router/modem (joost mag weten wat precies) hopelijk is dat ook echt waar en geen onzin, maar dat zullen we moeten afwachten.
Sprak toevallig net iemand die ook betrokken is bij Zeewolde op Glasvezel en die zelf klant is bij XMS. Had tweak gewoon z'n diensten ingekocht via de Glashart partners en dochters, dan hadden ze pas echt een tweakers-waardige offer kunnen doen (dan hadden ze ook nog analoog signaal EN DVB-C kunnen aanbieden).
Ondertussen ga ik maar gewoon het contract met Tweak met een open mind aan... het is iig al beter dan KPN. En ondertussen nog steeds hopen dat XMS ook nog naar Almere Stad komt.
XMS loopt nu nog wat achter op IPTV gebied maar uit betrouwbare bron weet ik dat ze nu druk testen om dit te veranderen..... en zij bieden nog steeds de meest complete offer:
* Amino settopbox (veel beter dan Motorola 1960) voor HD en interactieve TV
* Analoog en DVB-C standaard in het pakket en zonder smartcards, etc.
* Internet gewoon direct op de Genexis modem
* Telefonie alleen via een rj11 poort op Genexis modem dus geen SIP, maar door de andere voordelen weegt dit dan weer minder zwaar voor mij.
Ik haak dus af..Geachte heer / mevrouw,
Het settopbox is van Motorola type: vip 1960-DB 256 160GB
Over de modem hebben we echter geen typenummer in ons bezit. Verder dient hij ook alleen om verbinding te leggen naar de router.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geīnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Furgill
Uw servicedesk
Dat gevoel heb ik ook. Vandaar dat ik mezelf ook nog niet heb opgegeven. Ik wacht de eerste ervaringen maar eens af. Wat voor persoonlijk een afknapper is, is dat er geen "analoge" tv wordt aangeboden. Ik heb helemaal geen zin om alle TV's te voorzien van settopboxen. En als belangrijkste natuurlijk wil ik mijn eigen router hebben welke ik geheel zelf kan inrichten zodat mijn servers zonder gedoe bereikbaar zijn.eymey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:06:
Ach, Tweak heeft gewoon de compleet verkeerde keuze gemaakt wat betreft toeleverancier.
....
XMS loopt nu nog wat achter op IPTV gebied maar uit betrouwbare bron weet ik dat ze nu druk testen om dit te veranderen..... en zij bieden nog steeds de meest complete offer:
* Amino settopbox (veel beter dan Motorola 1960) voor HD en interactieve TV
* Analoog en DVB-C standaard in het pakket en zonder smartcards, etc.
* Internet gewoon direct op de Genexis modem
* Telefonie alleen via een rj11 poort op Genexis modem dus geen SIP, maar door de andere voordelen weegt dit dan weer minder zwaar voor mij.
Voor mij (almere stad) zal het dan maar wachten worden op XMS
Zoals eerder ook al in dit topic te lezen was, valt er zelfs bij KPN wel om die 'router' heen te werken (de VLAN's kan je achter komen, evenals het voor de IP verbinding gebruikte PPPoE wachtwoord). Dit zal bij Tweak ook wel kunnen.
Worst case kan ik dan, net als bij KPN, niet van telefonie gebruik maken. Nou dat is dan maar zo... dan vangen ze de belminuten niet van mij...
Ik weet trouwens niet waar je woont, RoRoo, maar kijk vooral ook eens bij www.xmsnet.nl en geeft je gegevens op
@Makaveli: Blijf vooral doorgaan met mensen in je omgeving overtuigen om ook bij XMS hun postcode check te doen en bij een negatief resultaat hun gegevens achter te laten. Hoe meer aanmeldingen XMS ontvangt vanuit Almere Stad, hoe eerder ze zullen uitbreiden.
Zelf zullen ze m'n gezeur onderhand wel zat worden, maar als ze anders het 'licht' niet willen zien.....
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 03-03-2010 16:22 ]
Helaas: Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode. Probeer het opnieuw:eymey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:20:
Mja, ik haak niet af.... Die VIP 1960 is niet geweldig, maar hij is netaan acceptabel (beeld is verder prima). Heb 'm al, dus ga daar niet op achteruit.
Zoals eerder ook al in dit topic te lezen was, valt er zelfs bij KPN wel om die 'router' heen te werken (de VLAN's kan je achter komen, evenals het voor de IP verbinding gebruikte PPPoE wachtwoord). Dit zal bij Tweak ook wel kunnen.
Worst case kan ik dan, net als bij KPN, niet van telefonie gebruik maken. Nou dat is dan maar zo... dan vangen ze de belminuten niet van mij...
Ik weet trouwens niet waar je woont, RoRoo, maar kijk vooral ook eens bij www.xmsnet.nl en geeft je gegevens op.
@Makaveli: Blijf vooral doorgaan met mensen in je omgeving overtuigen om ook bij XMS hun postcode check te doen en bij een negatief resultaat hun gegevens achter te laten. Hoe meer aanmeldingen XMS ontvangt vanuit Almere Stad, hoe eerder ze zullen uitbreiden.
Zelf zullen ze m'n gezeur onderhand wel zat worden, maar als ze anders het 'licht' niet willen zien.....
Ik ga inderdaad nog wel ff afwachten wat die zyxel test gaat doen.. Heb wat goeie contacten bij TopIT zal ze es bellen morgen..
Heb me iig ff bij XMS opgegeven dat ze me gaan "contacteren" of het nu wel of niet leverbaar is..
Is dit dadelijk wel/niet mogelijk bij Tweak.nl
maargoed hier heb je een directe link
http://tweak.nl/fiber/pdf/zenderoverzicht_fiber.pdf
edit:
wordt vrijdag aangesloten en ben erg beniewd. we hebben pas een paar weken geleden aangemeld dus hadden mazzel dat ze zo snel zijn. eerst dit eens proberen.
[ Voor 30% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-03-2010 23:59 ]
Ben je al aangesloten dan? volgens mij heb je nog wel een periode dat je kan opzeggen zonder pardon.Dj-sannieboy schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:01:
Zal je altijd zien. Wacht je een tijd met aanmelden, vervolgens meld je je aan bij KPN glas (omdat er nog geen alternatief is) komt Tweak met een leuk foldertje in de busEerst maar een jaartje KPN, dan zien we wel weer welke andere aanbieders er nog meer zijn.
Ik wordt het nog niet zat hoor, ben het namelijk helemaal met je eens. Ga vooral door met tweak te pushen om met een tweakers waardig (helder en configurabel) aanbod te komen.eymey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:20:
blup blup
Ik ben bang dat het met Tweak inmiddels wel duidelijk is dat ze in grote mate in het KPN keurslijf mee zullen moeten, met alle grillen van dien. Ik hoop dat ze nog met een positieve verrassing zullen komen qua 'router' maar goed, daar komen we maar op 1 manier achter: Ik hoop het over een paar weken mee te maken op het moment dat het opgeleverd wordt. Ik hoop stiekem dat ze dit lezen.
Maar nee, XMS is op dit moment de enige met een helder en configurabel aanbod. Behalve op TV gebied dan: Hier moeten ze nog een lange weg in afleggen (vooral op PVR gebied). Maar stel je op PVR gebied ook niet al te veel voor van Tweak/KPN. Bij XMS kan je tenminste uit 3 ontvangsttechnieken kiezen (IPTV, analoog en dvb-c).
Daar is dus helaas geen duidelijkheid over. Ben het spoor net zo bijster als jijchocka schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:33:
Sorry, maar raak even het spoor bijster. Modem is mij duidelijk, maar ala XMS wil ik daar achter obv "Ultimate Freedom" mijn eigen DIR-655 Linksys router plaatsen bij een tweak glas abonnement.
Is dit dadelijk wel/niet mogelijk bij Tweak.nl

Ik hoop nog een definitief antwoord van Tweak hieromtrent te verkrijgen: Heb ze een redelijk uitgebreide mail gestuurd omtrent de zorgen van ons tweakers, de horror-ervaringen met de KPN Experiabox, etc. Sindsdien heb ik niet meer van ze gehoord. Dus of ze hebben angst me te antwoorden of ze zijn er nog druk op aan het zweten
Hoe het ook zij: Mocht die router echt zo'n ramp worden als de EB, dan kan je je eigen router niet zondermeer er achter hangen, tenzij je problemen met 2x NAT en 2x port forwarding en zo wil hebben. Maar in dat geval kan je met wat extra hardware (een Linksys SLM2005 of SLM2008 switch) nog wel wat knutselen. Je zal dan alleen geen VOIP af moeten nemen van Tweak, zelfde verhaal als bij KPN zeg maar.
[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 03-03-2010 22:53 ]
Ik denk dat ze daar maar weer een cursus dag voor hebben gepland (hahahaha)eymey schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:48:
: Heb ze een redelijk uitgebreide mail gestuurd omtrent de zorgen van ons tweakers, de horror-ervaringen met de KPN Experiabox, etc. Sindsdien heb ik niet meer van ze gehoord. Dus of ze hebben angst me te antwoorden of ze zijn er nog druk op aan het zweten
M'n vrouw klaagt nu al steen en been dat het allemaal zo traag gaat met de UPC Digitale TV.. wil d'r niet nog vaker horen
Naja, ik denk dat ik het er maar gewoon op gok, momenteel is het internet wat ik heb 100% top, maar ik heb nog tv via de kabel, welke vrij brak is, dus ik ben die strepen over mijn beeldscherm meer dan zat, zit je dan met je fullHD te kijken naar kwalbert verlinde *(omdat het management dat wil zien) in middeleeuwse VHS kwaliteit
Veel erger kan het niet worden, en er moeten een paar de spits afbijten natuurlijk om het hier voor de rest te kunnen uitleggen wat goed / fout is aan die keuze
maar de vraag is nu eigenlijk.. Hoe traag is de Motorola 1960 nou eigenlijk? wat de 1 traag vindt kan voor mij bijv. prima zijn.
Is er iemand die misschien een filmpie op joepoep kan zetten?? Kan ik het vergelijken met het trage zappen van de UPC doos..
mocht dat hetzelfde zijn, vraag ik 'm gewoon aan.