[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12
Hehe yep, inderdaad ;). Misschien valt het allemaal wel reuze mee.

TV kwaliteit is prima (HD schijnt ook goed te zijn hoor ik van KPN glasvezel klanten) dus dan is het alleen wachten tot ze die settopbox wat opknappen. En op een vrij toegankelijk internet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 15:23
Voor mij zal het zappen zowizo tegenvallen, maar dat komt omdat ik nu nog op de kabel zit, en dat ik dat zelfs al traag vind (gok 0,5 sec per kanaal om te zappen) :)

Wat ik alleen niet kan zien bij Tweak is welke kanalen daadwerkelijk HD zijn, volgens de zenderlijst bijvoorbeeld hebben ze discovery, maar discovery en discovery HD zijn 2 verschillende kanalen (in het algemeen, verschillende programma's etc) dus ik kan nu niet echt opmaken welke kanalen we daadwerkelijk in HD gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Gods,
heb er nu zoveel voorbij zien komen..
ik zoek het ff op

hmm
bij XMS staat het erbij...
Hier niet.. waarschijnlijk dan helemaal geen HD??

[ Voor 40% gewijzigd door RoRoo op 04-03-2010 11:17 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Als ik kijk bij bijvoorbeeld KPN dan heb je naast het standaard pakket een extra pakket (voor 10 euro extra) met alle HD kanalen, in totaal 14 (van nederland 1 t/m kanvas) hier zit ook Discovery HD in.

EDIT:

Via een vriend van mij gehoord (heeft ook Tweak besteld, glas 30) dat de servicedesk tegen hem heeft gezegd dat er wel HD kanalen bij zitten.

Dat ze niet in de zenderlijst staan vind ik dan wel heel merkwaardig, en ik gok ook dat (gezien de eerdere tegenspraken van de servicedesk) dit niet helemaal gaat kloppen, maarja, dan kan het alleen maar meevallen als we er vanuit gaan dat het er niet bij zit :-)

[ Voor 51% gewijzigd door YaNightmare op 04-03-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314358

eymey schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:02:
Hehe yep, inderdaad ;). Misschien valt het allemaal wel reuze mee.

TV kwaliteit is prima (HD schijnt ook goed te zijn hoor ik van KPN glasvezel klanten) dus dan is het alleen wachten tot ze die settopbox wat opknappen. En op een vrij toegankelijk internet.
Persoonlijk vind ik de HD tuner van UPC (Cisco) veel beter van kwaliteit als ik de HD zenders vergelijk. Daarnaast zapt de UPC tuner stukken sneller en zijn de menu's sneller.

Persoonlijk vind ik de tuner van KPN een groot drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik hoor juist andere verhalen over de Cisco apparatuur van UPC :S. Het vergelijk tussen HD van KPN en kabel-HD wat ik een keer gehoord heb was trouwens tussen KPN en Ziggo :).

Vandaag trouwens weer een mail gehad van tweak:
Beste heer,

Op dit moment wordt inderdaad dezelfde router geleverd die goed dicht is getimmerd. NAT uitschakelen is niet mogelijk, bridgen al helemaal niet. Uiteraard hebben wij al over een vervangend router nagedacht. Exacte plannen zijn er nog niet maar e.e.a. gaat in de toekomst wel veranderen. http://www.tweakdsl.nl/?page=newsflash&item=81 Bridgen zal hoe dan ook lastig/(niet mogelijk) zijn als je gebruik wilt maken van televisie en telefonie. Op de Zyxel is in ieder geval optie beschikbaar om NAT volledig uit te schakelen en alle poorten naar een intern IP open te zetten. (soort "default server" instelling)

VOIP instellingen worden automatisch in de modem "gepushed". Er worden geen SIP instellingen verstrekt. Ik neem aan dat u nog geen nummerporteringsformulier had ingevuld? Dan ontvangt u automatisch een nieuw nummer en blijft uw huidige ongewijzigd.
Ze snappen het probleem dus wel, heb ik het idee, maar zeggen er voorlopig niets aan te kunnen doen. Ze leveren dus inderdaad precies dezelfde 'router' als die brakke Experiabox. Heb ze maar alvast gewaarschuwd voor mass-complains over online gaming, onmogelijkheid eigen servers op te zetten of om zelfs maar zoiets simpels als andere DNS servers te gebruiken.....

Ik blijf toch door gaan met de bestelling en zal m'n echte telefoonnummer maar bij Callvoip houden, voorlopig... Zij beweren dat met een speedtouch/experiabox "bridgeing" tbv. een eigen router bijna onmogelijk is ivm IPTV en telefonie. Iets wat m.i. onzin is, want je kan met een speedtouch relatief eenvoudig VLAN's doorkoppelen aan ethernetpoorten. Dus IPTV aanbieden op 1 ethernetpoort en een ge-bridged VLAN waar de PPP concentrator zit op een andere ethernetpoort is piece of cake.

Zo draait het bij mij thuis ook al bijna een jaar, zelfs via ADSL van KPN + IPTV. En ook via glasvezel hebben div. mensen in dit topic het al voor elkaar.

Laten we hopen dat Tweak nog te overtuigen is... ook wat betreft telefonie. Ik vind het belachelijk dat ze op hun ultra-tweakbare ADSL diensten wel gewoon VOIP via SIP willen aanbieden en op glasvezel niet :(.

edit: Wat betreft wel of niet HD bij tweak... Laten we hopen dat ze gelijk hebben en dat HD er idd standaard bij zit. In het andere geval hebben ze gewoon klakkeloos een parketing praatje van KPN wholesale overgenomen terwijl bij KPNGlasvezel HD op dit moment dus NIET meer standaard is....

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-03-2010 21:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dat is dus gewoon :(

Noem je jezelf tweak, maar tweaken ho maar..
De enige die hetgene levert op de manier waarop ik/wij dat willen is XMS.. alleen die doet precies mijn wijk (Waterwijk) niet. Ook al hangt er zo'n nutteloos grijs kastje in mijn meterkast met een oranje draad erin.

Ik ben teleurgesteld.... diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, same here (Stedenwijk). Maar XMS zal niets ondernemen als ze niet van genoeg mensen in Almere Stad webformulieren en mails blijven ontvangen, ben ik bang.

Tot die tijd zal ik het ook wel redden met Tweak... maar hoop van harte dat XMS in actie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Ik denk ook dat ik gewoon doorga met de bestelling (contract ligt nu nog ongetekend thuis).

Ik laat mijn nummer iig niet porteren, heb nu al VOIP met wel mijn eigen login etc, zit op zo een cisco VOIP kastje die je achter nat op een internet lijn in kan prikken en dan werkt het gewoon (Idiaal op vakantie, gewoon meenemen, aan het internet hangen en je belt lokaal hehe).

Enfin, ik zet IP adressen wel vast per PC (dat doe ik nu ook) en vervolgens zet ik handmatig alle poorten wel open, dan zien we vanzelf wel hoe ver we komen, ik denk dat het uiteindelijk allemaal prima gaat werken, maar dat het gewoon een beetje jammer is dat je zelf behoorlijk wat moeite moet doen om de boel goed aan de praat te krijgen.

Zit alleen nog te twijfelen of ik niet de Glas30 moet nemen met extra TV pakket, of Glas50 zonder .... naja, zolang ik discovery en veronica heb maakt het mij niet uit, maar het management thuis is meer van de mtv en tmf ;-)

EDIT:
PS, weet iemand of je de HDbox aansluit achter de Experiabox of ervoor ? volgens mij moet het erachter, maargoed, wil het ff zeker weten want anders moet ik nog een kabel door mijn goten onder de vloer door trekken, zitten er inmiddels al 2 in, dus ga wel een kabel splitsen :P

EDIT2 (ik blijf bezig)
Dit gevonden op het persbericht van Tweak over dat ze in almere gaan leveren:
Standaard wordt er bij de glasvezelabonnementen van Tweak digitale interactieve televisie meegelevert. Het televisiepakket bevat standaard een breed scala aan regionale en (inter)nationale zenders en de mogelijkheid om direct films te bestellen en te bekijken via video-on-demand. Een aantal van deze zenders zal in HD-kwaliteit worden aangeboden. Uiteraard is het televisiepakket uit te breiden met pluspakketen die extra zenders bevatten of bijvoorbeeld live Ere Divisie Voetbal naar de huiskamer brengen.

[ Voor 33% gewijzigd door YaNightmare op 05-03-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De settop box sluit je achter de Experiabox aan :). Als het goed is, is de Experiabox de enige die verbinding krijgt met de Genexis.

En tsja, ik hoop dat je gelijk krijgt verder. Op het forum bij KPN zijn iig veel klachten over dat de EB steeds z'n port forwards vergeet, er problemen zijn met gameconsoles (die je niet met portforwards kan oplossen) en ook dat bv. je eigen SIP provider nieteens werkt omdat de EB poort 5060 bezet houdt en niet doorstuurt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Zijn er ondertussen al wel mensen die die settopbox thuis hebben draaien?

zie graag nog een filmpie van het zappen. Voornamelijk om de snelheid te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ik er tijd voor heb dit weekend zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen, RoRoo (als iemand het dan niet al gedaan heeft). Ik heb de box op dit moment namelijk al via DSL van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:48:
Als ik er tijd voor heb dit weekend zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen, RoRoo (als iemand het dan niet al gedaan heeft). Ik heb de box op dit moment namelijk al via DSL van KPN...
Tops.. dank je..
tegen die tijd heb ik weer uitgezocht of het (ondanks de omslachtige methodes van tweak) toch loont om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 11:59

gpex

Pex voor intimi

Geachte glasvezeldeskundigen van Almere,

Graag zou ik jullie advies willen hebben omtrent de te kiezen (glasvezel?)provider.

Huidige situatie:
  • Woonachtig in Almere-Buiten (Bloemenbuurt)
  • Glasvezel tot de meterkast is aangelegd en Genexis kastje staat er al
  • ADSL2+ 12-24 Mbit abonnement bij TweakDSL, 1 jaar abonnement te gaan (verduveld abonnement genomen 2 jaar geleden en voor 2 jaar betaald)
  • Telefonie: inkomend via KPN koperlijn (belbudget) + uitgaand via poivy.com (VOIP) + inkomend/uitgaand via extra Tweak VOIP nummer (wordt zelden gebruikt)
  • Modem/router: FritzBox Fon 7270 international versie (Annex A en B )
  • TV gaat via Digitenne
  • In bezit van Full HD LCD TV (Sharp Aquos LC46X8E)
  • UTP aansluitingen (Cat 5e) worden momenteel aangelegd in de ruimtes waar ik media apparatuur ga plaatsen
Wat ik wil:
  • Betere en stabielere snelheid zowel up als down (ADSL2+ was stabiel maar leverde maar 13 Mbit op mijn Adres - 1,7 km verwijderd van de centrale, terwijl je betaalt voor tot 24 Mbit). (Ik doe veel aan thuiswerken over VPN). Up is maar 1024 Kbit met ADSL2+. 25-50 Mbit lijkt mij meer dan voldoende.
  • Voorlopig geen nieuwe hardware aanschaffen, dus FritzBox Fon 7270 gebruiken
  • HD-signaal voor Ned 1, Ned 2 en Ned 3. (Meerdere zenders in HD is alleen maar welkom). Bestaande Digitenne kan evt. voor bovenverdiepingen gebruikt worden. Voor HDTV wil ik evt. wel nieuwe hardware aanschaffen (STB e.d.).
  • Qua telefonie wil ik af van KPN Belbudget en wil ik telefonie over glasvezel gebruiken (met nummerbehoud). Ik wil echter uitgaand nog steeds via VOIP (ingesteld in de FritzBox) gaan bellen. Maar is telefonie over glasvezel betrouwbaar of is het nog altijd nodig om een koperlijntje als backup te houden?
  • Usenet toegang (maak ik nu momenteel gebruik van via ADSL) is een pre, maar als dit ten koste gaat van de flexibiliteit van aan te sluiten hardware, dan zie ik hier graag vanaf
  • Het liefst wil ik gewoon mijn FritzBox aansluiten op het Genexis kastje en van daaruit mijn internet en telefonie en TV regelen (ik weet dat voor TV nog een STB nodig is voor HD). Is dit mogelijk?
Aanbieders:
  • XMS (is beschikbaar op mijn adres)
  • Tweak (is beschikbaar op mijn adres, heb ook ingeschreven en voorrangsbrief gekregen)
  • KPN (is beschikbaar op mijn adres)
  • UPC (is ook beschikbaar maar dus niet aangesloten want maak gebruik van Digitenne, is dit uberhaupt een optie?)
Welke aanbieder is naar jullie mening het best voor mijn situatie van toepassing?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
gpex schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:36:
Het liefst wil ik gewoon mijn FritzBox aansluiten op het Genexis kastje en van daaruit mijn internet en telefonie en TV regelen (ik weet dat voor TV nog een STB nodig is voor HD). Is dit mogelijk?
[/list]
Als dit je harde eis is, dan is XMS jouw beste oplossing. Want XMS geeft je daadwerkelijk de "Ultimate Freedom". Maar aangezien je nog één jaar vast zit aan contract van tweak ADSL, moet je die eis laten varen en hopen dat je op een akkoord kan krijgen met Tweak om te kunnen overstappen op glasnetwerk ipv van het ADSL wat je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, wat chocka zegt: XMS is veruit de aanbieder waar je de meeste vrijheid hebt! Qua router keuze (dus ook de Fritzbox met poort 1 als WAN) als qua TV: Keuze tussen analoog/dvb-c (meerdere tv's) en IPTV.

Wat met telefonie kan hangt helemaal van jou af: Ik neem aan dat je je uitgaande gesprekken via VOIP doet door het telefoonnummer achter je inkomende lijn als caller ID mee te sturen, zodat je verder gewoon via de 'normale' lijn gebeldt wordt? :).

Maar wat chocka zegt: Als je net een jaar aan TweakDSL vast zit en je wil toch iig die hogere upload, dan zou ik aan Tweak vragen of ze je willen migreren naar glasvezel. Voordeel is dat je usenet toegang dan inbegrepen is :)

Je hebt bij Tweak alleen dus iets minder 'freedom' omdat je, wil je niet gaan knutselen met VLAN switches en zo en je ook hun telefonie wil gebruiken, je per se hun router MOET gebruiken. En die blokkeert heel veel instellingen. Maar met een beetje mazzel kan je nog steeds je Fritzbox gewoon als normale 'client' in het LAN gebruiken voor VOIP.

En of UPC een optie is: Tsja, los van het feit dat ik ze, zeker qua tv, belachelijk duur vind en ze geen symmetrische snelheden bieden schijnt het tegenwoordig zeker niet slecht meer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

eymey schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:43:
Wat met telefonie kan hangt helemaal van jou af: Ik neem aan dat je je uitgaande gesprekken via VOIP doet door het telefoonnummer achter je inkomende lijn als caller ID mee te sturen, zodat je verder gewoon via de 'normale' lijn gebeldt wordt? :).
Maar wat chocka zegt: Als je net een jaar aan TweakDSL vast zit en je wil toch iig die hogere upload, dan zou ik aan Tweak vragen of ze je willen migreren naar glasvezel. Voordeel is dat je usenet toegang dan inbegrepen is :)
Maar het feit dat mijn ADSL-abonnement nog 1 jaar doorloopt (is overigens al betaald - hoeft niks meer te betalen) hoeft toch niet te betekenen dat ik niet ernaast glasvezel kan nemen?

Als alternatief zou ik dan XMS (glasvezel) naast Tweak (ADSL) kunnen gebruiken?
(Je zit alleen met de telefoon waarbij je het nummer wel kan laten overzetten op glasvezel maar dat zou weer betekenen non-line sharing voor ADSL en dus iets van 10 euro extra per maand voor 1 jaar (= 120 euro) betalen aan Tweak...)

Of kan ik telefonie bij XMS pas over een jaar laten overzetten met nummerbehoud?
Overigens, is telefonie over glasvezel betrouwbaar? (ik bedoel hier dus niet VOIP-telefonie).
Zijn er hier ervaringen over?

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan op dit moment volgens mij prima bv. XMS nemen met alleen internet en evt. televisie. En dan idd over een jaartje een keer ook telefonie van ze nemen met nummerbehoud (porteren).

Of je zegt over een jaar je ADSL en je telefoonlijn op en porteert je telefoonnummer in het geheel naar je VOIP provider als ze uitgaand zo voordelig zijn (en als ze ingaand je telefoonnummer kunnen overnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik denk dat geen enkele provider het erg vind als je gaat upgraden :)
(zoals bijvoorbeeld zoals eymey aangeeft van internet (+rtv) naar iets met telefonie erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 12:44
gpex schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:36:
*]Tweak (is beschikbaar op mijn adres, heb ook ingeschreven en voorrangsbrief gekregen)
• KPN (is beschikbaar op mijn adres)
• UPC (is ook beschikbaar maar dus niet aangesloten want maak gebruik van Digitenne, is dit uberhaupt een optie?)
[/list]

Welke aanbieder is naar jullie mening het best voor mijn situatie van toepassing?
Kom jij door de postcode check bij tweak voor glasvezel? Mijn indruk is dat de postcode check van tweak weergeeft of KPN echt kan leveren, en die van KPN waar ze zouden willen leveren, bij mij in de verzetswijk lijkt dat een maand of 8 a 9 te schelen. ik heb ergens in februari gemaild aan tweak of ze konden leveren, toen was het antwoord ja, nu is het nee (kom niet door de postcode check net als zo'n beetje de hele verzetswijk).

Ik vermoed dat XMS de enige echt leverbare optie is en dat KPN gewoon de volgorde van aanleg van het netwerk afloopt (kijk maar op de site van glashart wanneer de verzetswijk en bloemenbuurt aangelegd zijn dan heb je een indicatie, de verzetswijk is nu nog niet actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex

gpex

Pex voor intimi

joop99 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:12:
[...]

Kom jij door de postcode check bij tweak voor glasvezel? Mijn indruk is dat de postcode check van tweak weergeeft of KPN echt kan leveren, en die van KPN waar ze zouden willen leveren, bij mij in de verzetswijk lijkt dat een maand of 8 a 9 te schelen. ik heb ergens in februari gemaild aan tweak of ze konden leveren, toen was het antwoord ja, nu is het nee (kom niet door de postcode check net als zo'n beetje de hele verzetswijk).

Ik vermoed dat XMS de enige echt leverbare optie is en dat KPN gewoon de volgorde van aanleg van het netwerk afloopt (kijk maar op de site van glashart wanneer de verzetswijk en bloemenbuurt aangelegd zijn dan heb je een indicatie, de verzetswijk is nu nog niet actief)
Daar zeg je wat, ik kom op de site in elk geval niet door de postcode check heen (krijg alleen ADSL producten te zien), echter ik heb wel een schrijven van TweakDSL ontvangen (met zo'n password code) waarin expliciet staat dat op mijn adres glasvezel geleverd kan worden en dus over kan stappen op glasvezel.

Of de database van Tweak bevat nog geen glasvezelproducten...
Of de database van Tweak is niet up-to-date met de juiste postcodes....
Of er kan daadwerkelijk niet op mijn adres geleverd worden....

Wel vreemd dat ze het tegenovergestelde in hun brief vermelden.

Overigens heb ik eerder vernomen van de helpdesk dat er een regeling is/komt als je overstapt van ADSL naar glasvezel en je hebt nog een ADSL-abonnement dat doorloopt ze de boel dan gaan verrekenen. Omdat je TweakDSL maandelijks kan opzeggen lijkt het me wel een interessante optie om te nemen totdat de verrekening afgelopen is en dan XMS te nemen (voor de flexibiliteit)....

-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier nu een werkende glasvezel verbinding van KPN. Alles werkt prima, alleen kan ik geen NAT type 2 krijgen op mijn PS3. Ik heb UPnP aangezet en ook verschillende poorten geforward naar mijn PS3 die ik een vast ip heb gegeven, maar blijf NAT type 3 houden. (MW2 geeft ook moderate aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
gpex schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:33:
[...]

Of de database van Tweak bevat nog geen glasvezelproducten...
Of de database van Tweak is niet up-to-date met de juiste postcodes....
Of er kan daadwerkelijk niet op mijn adres geleverd worden....
....
Als je met tweak gaat bellen en mailen en een postief antwoord krijgt dan hoor ik het graag (ik heb dat zelf afgelopen maandag geprobeerd). Mijn beeld/vermoedens mede op basis van wat rondsnuffelen in de postcode checks, mijn geannuleerde bestelling bij KPN en de graafwerkzaamheden bij "mijn" glasvezelhuisje afgelopen maandag in de verzetswijk is als volgt:
  • De KPN postcode check geeft aan of ze aan gaan leggen of aangelegd hebben en een bestelling accepteren (vandaar dat ik vorig jaar april voor de aanleg tot in huis in juli al kon bestellen bij KPN, ik heb deze bestelling in februari dit jaar gecanceld).
  • Tweak kijkt vermoed ik via de "wholesale" interface of KPN orders op een adres accepteert. hiervoor moet er ook echt een verbinding geleverd kunnen worden vermoed ik (bij tweak kun je annuleren als ze niet binnen 60 dagen geleverd hebben).
Wat rondkijkend met de postcode check van tweak zag ik dat tussen de vaarten leverbaar is, verzetswijk en noordoost parkwijk niet (is het huisje waar afgelopen maandag gegraven werd) en almere buiten faunabuurt en bloemenbuurt ook niet, dit zou precies overeen komen met de volgorde waarin het netwerk de grond in is gegaan. Ik zou het wel heel toevallig vinden als dit "fouten" in de database zijn.

Mijn beeld is dan ook dat de postcode check van tweak echt leverbare adressen bevat, gezien het graafwerk van afgelopen maandag vermoed ik dat de verzetswijk binnenkort leverbaar is en ik zal eens kijken of de postcode check binnenkort veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:51:
Heb hier nu een werkende glasvezel verbinding van KPN. Alles werkt prima, alleen kan ik geen NAT type 2 krijgen op mijn PS3. Ik heb UPnP aangezet en ook verschillende poorten geforward naar mijn PS3 die ik een vast ip heb gegeven, maar blijf NAT type 3 houden. (MW2 geeft ook moderate aan)
Helaas, dit is op dit moment onoplosbaar (behalve dan je telefonie opgeven en met de knutsel-methode met eigen router en layer 2 switch aan de gang gaan).

http://www.ipbforum.nl/ex...lit=randapparatuur#p28316

Aarzel vooral niet om hier te klagen, met de nadrukkelijke mededeling dat je veel geld neerlegt voor een glasvezelverbinding en je deze vorm van klanten beperken onacceptabel vindt ;). In iets zachtere woorden kan trouwens handig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:15:
[...]

Helaas, dit is op dit moment onoplosbaar (behalve dan je telefonie opgeven en met de knutsel-methode met eigen router en layer 2 switch aan de gang gaan).

http://www.ipbforum.nl/ex...lit=randapparatuur#p28316

Aarzel vooral niet om hier te klagen, met de nadrukkelijke mededeling dat je veel geld neerlegt voor een glasvezelverbinding en je deze vorm van klanten beperken onacceptabel vindt ;). In iets zachtere woorden kan trouwens handig zijn :P
Dacht ik van Telfort en de Zyxel modem af te zijn, dus ook van mijn moderate nat type in MW2 (overigens wel wel NAT type 2). Krijg ik een Thomson modem met een strict nat type in MW2 en zelfs een NAT type 3. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:27:
[...]
Dacht ik van Telfort en de Zyxel modem af te zijn, dus ook van mijn moderate nat type in MW2 (overigens wel wel NAT type 2). Krijg ik een Thomson modem met een strict nat type in MW2 en zelfs een NAT type 3. :/
wat is er mis met de nat van telfort? ik ervaar tot dusver geen beperkingen.
edit: aha, modern warfare 2 op de playstation3 verlangt open nat voor het starten van een party.

[ Voor 10% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-03-2010 01:00 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Dit is gewoon misleidende reclame... stond trouwens ook op de oude site.
http://www.kpn.com/glasvezel/internet/online-gamen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 105188 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 07:59:
Dit is gewoon misleidende reclame... stond trouwens ook op de oude site.
http://www.kpn.com/glasvezel/internet/online-gamen.htm
Dat krijg je weer als je een telefonieboer een beetje laat klooien buiten z'n straatje.. gaat met spullen klooien die er eigenlijk niet voor bedoeld zijn om hun eigen spul maar aan de praat te krijgen..

Houtje touwtje oplossingen noem ik ze.. :r
Kom je toch niet professioneel over als groot mega concern zijnde.. beetje een lachertje allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348977

zag ook dat er weer een nieuwe provider is voor glasvezel.
Plinq, met postcodecheck pas 5 october aan te sluiten in verzetswijk, nog lang wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112853

[b][

[...]

Ze snappen het probleem dus wel, heb ik het idee, maar zeggen er voorlopig niets aan te kunnen doen. Ze leveren dus inderdaad precies dezelfde 'router' als die brakke Experiabox. Heb ze maar alvast gewaarschuwd voor mass-complains over online gaming, onmogelijkheid eigen servers op te zetten of om zelfs maar zoiets simpels als andere DNS servers te gebruiken.....

Ik blijf toch door gaan met de bestelling en zal m'n echte telefoonnummer maar bij Callvoip houden, voorlopig... Zij beweren dat met een speedtouch/experiabox "bridgeing" tbv. een eigen router bijna onmogelijk is ivm IPTV en telefonie. Iets wat m.i. onzin is, want je kan met een speedtouch relatief eenvoudig VLAN's doorkoppelen aan ethernetpoorten. Dus IPTV aanbieden op 1 ethernetpoort en een ge-bridged VLAN waar de PPP concentrator zit op een andere ethernetpoort is piece of cake.
Klopt, Tweak maakt gebruik van PPPoE en Vlan's . Via een geschikte router die VLAN's aankan, is het dus mogenlijk om een verbinding op te zetten. Er zijn 3 Vlan's in gebruik: TV , Voip en 1 voor internet. Alleen voor Internet is PPPoE authenticatie noodzakelijk. DNS servers kan je zowiezo instellen op je cllients. Zo ver ik weet verstrekt Tweak trouwens zonder probleem de inlog gegevens voor SIP e.d. en is de SIP server overal vandaan bereikbaar, het VLAN voor Voip hoef je daarvoor dus niet te gebruiken. En als je het VLAN voor internet bridged, naar je eigen router / server kan die PPPoE authenticatie doen en ben je vrij hoe je met NAT etc wilt omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Anoniem: 348977 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:16:
Plinq, met postcodecheck pas 5 october aan te sluiten in verzetswijk, nog lang wachten dus.
Is 50/50 (MBit up/down?) voor €60 per maand een goeie deal van Plinq? Ik heb wel wat moeite met het amateuristische webdesign. Misschien goed om eerst de tevredenheid van vroege gebruikers af te wachten...

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 348977 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:16:
Dat heb ik ook gezien, de tarieven zijn alleen niet interessant:

30Mb voor 60 euro en 50 Mb voor 75 euro
met
  • supersnel internet
  • 50 TV-kanalen
  • onbeperkt bellen naar vaste nummers
  • gratis router
  • gratis installatie
Ik hoop nog steeds dat tweak snel kan leveren (d.w.z. binnen nu en een paar maanden maar die zijn afhankelijk van KPN) of dat XMS toch de rest van Almere gaan doen.

Als ik naar deze aansluit snelheid kijk dan vermoed ik toch dat de commerciële resultaten van glasvezel in almere tegen gaan vallen als je bedenkt dat ieder huisaansluiting ~800 euro kost (los van het wel of niet nemen van een abonnement) die in 25 jaar terugverdient moet worden. Als het activeren van aansluitingen een jaar duurt dan ben je dus gewoon al 1 van de 25 jaren kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 112853 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:05:
Klopt, Tweak maakt gebruik van PPPoE en Vlan's . Via een geschikte router die VLAN's aankan, is het dus mogenlijk om een verbinding op te zetten. Er zijn 3 Vlan's in gebruik: TV , Voip en 1 voor internet. Alleen voor Internet is PPPoE authenticatie noodzakelijk. DNS servers kan je zowiezo instellen op je cllients. Zo ver ik weet verstrekt Tweak trouwens zonder probleem de inlog gegevens voor SIP e.d. en is de SIP server overal vandaan bereikbaar, het VLAN voor Voip hoef je daarvoor dus niet te gebruiken. En als je het VLAN voor internet bridged, naar je eigen router / server kan die PPPoE authenticatie doen en ben je vrij hoe je met NAT etc wilt omgaan.
Dus jij zegt eigenlijk dat als ik een nieuwe router koop die wel VLAN support heeft, ik die speedtouch ellende de deur uit kan gooien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 112853 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:05:
[...]

Ik snap hoe het werkt (wat je omschrijft werkt ook zo bij KPN bv.), maar:

* DNS servers op m'n clients instellen is geen optie... ze hebben niet voor niets DHCP uitgevonden ;)

* Volgens Tweak krijg je voor het bellen-gedeelte van glasvezel dus NIET je sip gegevens en is het nummer dat je voor glasvezel krijgt dus ook NIET bereikbaar vanaf elders (ik vermoed dat ook dit in het geval van glasvezel gewoon via KPN loopt :( )

Vandaar dat ik ze dus heb aangegeven dat ik voorlopig er geen behoefte aan heb om m'n huidige 036-nummer te porteren naar Tweak. Inmiddels zie ik op "mijn tweak" dat ze al een nieuw nummer hebben toegewezen.

@RoRoo: Die speedtouch kan prima de deur uit inderdaad, zolang je dus afziet van gebruik maken van telefonie. Mocht blijken dat de helpdesk-gasten van Tweak toch ongelijk hebben en het bel-gedeelte ook wel degelijk via SIP toegankelijk is (buiten het sip-vlan om), dan zou dat mooi zijn maar ik erken er vooralsnog niet op.

En verder wordt het wrs wel ff "sniffen" tussen de Tweak-router en de Genexis om achter de PPPoE login te komen :)
MrJayMan schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:48:
[...]

Is 50/50 (MBit up/down?) voor €60 per maand een goeie deal van Plinq? Ik heb wel wat moeite met het amateuristische webdesign. Misschien goed om eerst de tevredenheid van vroege gebruikers af te wachten...
Ben benieuwd naar Plinq :). 50/50 voor 60 euro per maand is op zich niet heel slecht, mits je bij bellen inderdaad onbeperkt flatfee ballen inbegrepen hebt en het TV aanbod incl. HD, PVR e.d. is (flatfee bellen, HD, etc. heeft bij de meeste andere providers een meerprijs).
Wel ben ik vooral benieuwd naar de manier waaro Plinq de TV doorgeeft. Basispakket analoog? Evt. DVB-C? Oftewel: Geven ze TV door via "Glashart Media" zoals XMS doet of betrekken ze dit van elders?

Bij mij is Plinq, netals tweak, overigens direct leverbaar (zeggen ze)

Toch maar ff afwachten :)

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 07-03-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
eymey schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:45:
[...]

* Volgens Tweak krijg je voor het bellen-gedeelte van glasvezel dus NIET je sip gegevens en is het nummer dat je voor glasvezel krijgt dus ook NIET bereikbaar vanaf elders (ik vermoed dat ook dit in het geval van glasvezel gewoon via KPN loopt :( )
Hoe bedoel je dat laatste?! Ik neem aan dat het een normaal functionerend nummer is: dus bellen en gebeld worden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Net even met de helpdesk van Tweak contact gehad. SIP gegevens worden gewoon verstrekt en voip gaat via hun eigen Servers.
[...]

En verder wordt het wrs wel ff "sniffen" tussen de Tweak-router en de Genexis om achter de PPPoE login te komen :)
Of misschien opvragen bij Tweak ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 112853 op 07-03-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, ik doelde op de opmerking van Phyla, over het bereikbaar zijn van de SIP-servers van overal. Normaal, als je Tweak Phone via VOIP neemt, dan is dat inderdaad het geval. Maar in dit geval dus (hoogstwaarschijnlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:40:
Nee, ik doelde op de opmerking van Phyla, over het bereikbaar zijn van de SIP-servers van overal. Normaal, als je Tweak Phone via VOIP neemt, dan is dat inderdaad het geval. Maar in dit geval dus (hoogstwaarschijnlijk) niet.
Waarom zou dat niet zo zijn ? Volgens mij zijn het dezelfde servers als voor DSL van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben dus bang van niet. De helpdeskmedewerkers stellen dat ook steeds heel expliciet in hun mails (welke ik ook hier ge-quote heb)!

Ik heb het vermoeden dat de bij de prijs inbegrepen bel-dienst dezelfde is als hoe KPN 'm inricht (dus via een apart VLAN naar de routers gerouteerd) en dat daarvoor de gegevens dus niet worden vrijgegeven.

Net ook al ff geprobeerd via sip.tweakphone.nl m'n nieuwe nummer in m'n Fritzbox te registreren, met als aanname het wachtwoord dat in m'n welkomstbrief van Tweak staat en ik krijg ook geen registratie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:02:
Ik ben dus bang van niet. De helpdeskmedewerkers stellen dat ook steeds heel expliciet in hun mails (welke ik ook hier ge-quote heb)!

Ik heb het vermoeden dat de bij de prijs inbegrepen bel-dienst dezelfde is als hoe KPN 'm inricht (dus via een apart VLAN naar de routers gerouteerd) en dat daarvoor de gegevens dus niet worden vrijgegeven.

Net ook al ff geprobeerd via sip.tweakphone.nl m'n nieuwe nummer in m'n Fritzbox te registreren, met als aanname het wachtwoord dat in m'n welkomstbrief van Tweak staat en ik krijg ook geen registratie.....
Dat zijn 2 verschillende wachtwoorden en Tweak gebruikt voor glasvezel z'n eigen SIP servers en de login gegevens voor Voip zijn in hun eigen beheer.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 112853 op 07-03-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

[...]

Ben benieuwd naar Plinq :). 50/50 voor 60 euro per maand is op zich niet heel slecht, mits je bij bellen inderdaad onbeperkt flatfee ballen inbegrepen hebt en het TV aanbod incl. HD, PVR e.d. is (flatfee bellen, HD, etc. heeft bij de meeste andere providers een meerprijs).
Wel ben ik vooral benieuwd naar de manier waaro Plinq de TV doorgeeft. Basispakket analoog? Evt. DVB-C? Oftewel: Geven ze TV door via "Glashart Media" zoals XMS doet of betrekken ze dit van elders?

Bij mij is Plinq, netals tweak, overigens direct leverbaar (zeggen ze)

Toch maar ff afwachten :)
Het is geen 50/50 voor 60 euro maar 30/30 voor 60 euro.

Plinq internet, telefonie en televisie € 60,00 - 30 Mb* € 75,00 - 50 Mb*

* supersnel internet
* 50 TV-kanalen
* onbeperkt bellen naar vaste nummers
* gratis router
* gratis installatie

Voor Plinq interactief moet je 5 euro extra betaald maar daarvoor mag je wel een aantal zenders zelf kiezen
zie pdf

http://www.plinq.nl/docs/zenderoverzicht-201001.pdf

Plinq interactief brengt televisie en internet samen. Met plinq interactief hebt u keuze vrijheid in het zenderpakket: standaard krijgt u 50 zenders in het pakket, waarvan er 23 zijn vastgelegd, voor de overige 27 zenders geldt dat u dit kunt aanvullen door zelf een keuze te maken uit 14 themapakketten tot 50 zenders. Zoals een kidspakket, life style pakket, National Geographic. Wilt u meer zenders, dan kan dat ook.

Naast deze televisiezenders krijgt u ook nog 150 webchannels zoals YouTube, buienradar, NRC Next en ANP nieuws. Chatten met vrienden en familie via de televisie. Bioscoop vanuit uw eigen luie stoel, keuze uit meer dan 1.500 films. En dit alles, via één kastje.
Plinq Interactief (leverbaar april 2010)
[/i]

Als je bel pdf bekijkt dan moet je wel betalen naar vaste nummer.

http://www.plinq.nl/docs/beltarieven_consument.pdf

Bij ons is plinq ook direct beschikbaar maar ik moet nu wachten tot sept 2010 (einde contract KPN). want KPN is zo slim geweest dat maar tot 1 maart kunt opzeggen terwijl de veranderingen op 1 april ingaan. Tot 1 maart was er geen keuze. :(

Vanaf 1 april 2010 wijzigen de algemene voorwaarden voor elektronische communicatie. De nieuwe algemene voorwaarden en een uitleg over de belangrijkste wijzigingen kunt u hier vinden.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen of de aanpassing van de algemene voorwaarden, dan kunt u uw glasvezelpakket kosteloos opzeggen. Dit kunt u tot 1 maart 2010 telefonisch doen via 0900-0747 (lokaal tarief). Uw glasvezelpakket wordt dan per 1 maart 2010 stopgezet.

Ik heb nu zelf KPN brons met 2 gratis 1960 ontvangers voor 65 euro (PVR functie)

KPN heeft dit voor nieuwe klanten veranderd in:

Brons 1 ontvanger zonder PVR in het pakket.

PVR functie 4 euro extra

vanaf 2e tot 4e ontvanger 4 euro + 4 euro(PVR) per ontvanger.

http://www.kpn.com/glasvezel/pakketten.htm

t.o.v mijn pakket dus alleen al 12 euro duurder.

Als KPN dit voor bestaande klanten gaat invoeren dan gaan ze veel klanten verliezen zeker met de al verslechteringen van de afgelopen maanden mee gerekend

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 07-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Wow.. bij Plinq doen ze wel aan rare datums ...

De verwachting is dat wij u omstreeks 71-2-2010 kunnen aansluiten

wanneer is dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
badnews.nl schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:22:
Wow.. bij Plinq doen ze wel aan rare datums ...

De verwachting is dat wij u omstreeks 71-2-2010 kunnen aansluiten

wanneer is dit ongeveer?
Dat zou dan 7 december 2010 moeten zijn, de datum opmaak lijkt niet goed te werken.
Gezien het bedrijf zal ook dit wel (gedeeltelijk ?) op het KPN wholesale aanbod gebaseerd zijn (hier staat trouwens wel ergens bij de vragen dat het modem dichtgespijkerd is). Ik vraag me trouwens af waar de data vandaan komen, deze zien er voor almere buiten relatief goed uit en voor de verzetswijk slecht, als ze kloppen dan mag de vezel hier nog wat langer weg liggen rotten voor er iets leverbaar wordt wat niet rechtstreeks bij KPN vandaan komt.
Ik zie voor de bloemenbuurt bij plinq mei staan, tussen de vaarten is nu leverbaar en de verzetswijk oktober.

[ Voor 52% gewijzigd door joop99 op 07-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 112853 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:30:
[...]

Dat zijn 2 verschillende wachtwoorden en Tweak gebruikt voor glasvezel z'n eigen SIP servers en de login gegevens voor Voip zijn in hun eigen beheer.
Dan blijft het nog steeds de vraag waarom men zegt mij deze SIP gegevens NIET te gaan verstrekken... Hoe weet je trouwens dat Tweak voor glasvezel z'n eigen SIP servers gebruikt? Werk je er toevallig? ;). Ik vind het eigenlijk echt super irritant dat ik niet ook gewoon via hun kan gaan bellen voor die 47 eur. per maand. Ja, kan wel.... maar ik ga ECHT NIET die meegeleverde router van ze gebruiken.

edit: Wel heel frappant verder dat sommige wijken (waaronder verzetswijk) nog zo lang moeten gaan wachten, in ieder geval op KPN- of KPN-wholesale aanbieders. Blijkbaar is er daar iets goed mis gegaan met het aanleggen van de glasvezels.

Eerlijk gezegd lijkt bij nader inzien dat aanbod van Plinq me maar waardeloos, vooral als het inderdaad ook weer een KPN-achtige aanbieding gaat worden tegen deze prijzen. En daar lijkt het wel op, want netals Tweak en KPN zelf geeft ook Plinq aan dat "vanaf april de snelheden symmetrisch worden". Verder betekent dit dus inderdaad ook dat Plinq ook gewoon een kopie van de KPN Experia router zal gaan leveren. Nou byebye, Plinq. Jullie zullen het ver gaan schoppen (not)

Ik hoop toch echt dat XMS eindelijk een keer naar heel Almere gaat uitbreiden. Ik snap niet waarom zo'n provider die qua keuzevrijheid zo'n divers aanbod heeft het niet aandurft om in heel Almere te gaan aanbieden. Het enige wat bij XMS nog niet helemaal up to speed is, is het IPTV aanbod maar verder is bv. het feit dat ze ook nog een coax-signaal aanbieden (met straks Free To Cable DVB-C erbij) top.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet waarom nu ineens de KPN-kopierende als paddenstoelen uit de grond lijken te schieten in FttH land. Ze bieden allen het (iig voor tweakers) onacceptabel beperkende standaardpakket met de allesbehalve geweldige (maar wel werkbare) Motorola 1960 tuner.

Waarom komen er niet veel meer providers zoals XMS, die in ieder geval voor televisie zich gewoon baseren op het aanbod van "glashart media"? Of waarom kan ik straks niet gewoon zelf gaan samenstellen? Dus bv. m'n internet via Tweak, en voor televisie een bedrag aan Glashart Media betalen?

Laten we hopen dat www.glashartmedia.nl snel wat meer informatie zal gaan vertonen....

[ Voor 87% gewijzigd door eymey op 07-03-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Als Plinq inderdaad pas in December hier kan leveren..
Dan is Almere Buiten Oostvaarders dus pas over 7 maanden aan de beurt.

Dus lijkt er een half jaar tussen openbreken straat en werkelijk mogelijkheid tot aansluiten te zitten.

Wij zouden in december al aan de beurt zijn voor het oranje kabeltje, maar de door de vorst konden ze hier pas 2 weken geleden weer verder werken :( Extra vertraging van 2.5 maand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tv tak bij Plinq komt volgens mij niet van KPN maar wordt eerder door glashart media verzorgd, er staan zenders in de lijst welke KPN helemaal niet in het programma heeft. En ook 150 webchannels zoals YouTube daar heb je wel een systeem nodig welke KPN nu voor itv gebruikt. De 1960 is daar ook veel te traag voor. Kijk maar eens daar de buienradar bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja... dat de 1960 van KPN traag is betekent natuurlijk niet dat ie dat overal moet zijn ;). Volgens mij kan dat ding echt wel meer dan wat KPN er op dit moment uit sleept.

Maar laten we het hopen.... Ik wil eigenlijk in een glasvezel dienst gewoon het volgende:

* 30/30 internet (of 50/50 voor niet al te veel, bv. wat XMS ervoor vraagt)
* Telefonie mogelijk via eigen SIP login (maar als de rest "in orde" is kan ik evt over deze eis heen stappen)
* RF signaal zoals Glashart Media aanbiedt (meest populaire TV zenders analoog EN via DVB-C)
* Interactieve diensten en extra zenders via een settop box (Amino, bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaNightmare
Wat betreft mijn eerdere post (vorige pagina). Vrienden van mij hebben nu ook tweak besteld en gebeld naar ze, Tweak levert (ondanks dat dit wel duidelijk in het persbericht staat !!!) GEEN HD kanalen, geen enkele dus.

Vanaf april (als de snelheid omhoog gaat) willen ze dit waarschlijk wel gaan doen, maar het is nog niet duidelijk of hier dan ook apart voor betaald moet worden !

Al met al een slecht verhaal als je het mij vraagt ....

TV zenders: Als het TV signaal wat ze gebruiken multicast is zou het in theorie sneller moeten worden (zappen) naar mate er meer mensen tv gaan gebruiken / kijken, wanneer er namelijk geen rtl 4 word gekeken word die hele stream niet opgehaald door de server, wanneer jij dan vervolgens naar RTL4 zapt gaat die box eerst dat kanaal aan de server vragen, en de server aan de toeleverancier / server van de stream zelf, dit kost natuurlijk bakken met tijd (relatief gezien).

Bij een provider waar ik vroeger heb gewerkt hadden we dit ook als probleem, uiteindelijk is dit opgelost door bepaalde (vaak bekeken) zenders altijd open te houden op de server, dit zorgt ervoor dat je heel wat zoek/opvraag tijd kan beperken voor de veel bekeken kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vind het hele verhaal rond Tweak ook maar vager en vager worden. Ze beloven van alles bij de marketing afdeling (unlimited freedom, HD, etc.) terwijl je dat in feite niet krijgt. En ze weten dus zelf nieteens wat ze doorgeven.

Ach ja.... het is dat dit op dit moment het enige betaalbare en fatsoenlijke is wat ik op glasvezel gebied kan krijgen en dat het per maand opzegbaar is.... en HD boeit me voorlopig toch niet echt, totdat er ook voor Ned. 1, 2 en 3 echt meer content komt.

Maar ik hoop wel steeds erger dat er nou ook eindelijk eens providers komen die het aanbod van "Glashart Media" zelf aanboren, ipv alleen maar partijen die het belabberde wholesale van KPN doorschuiven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
badnews.nl schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:40:
Als Plinq inderdaad pas in December hier kan leveren..
Dan is Almere Buiten Oostvaarders dus pas over 7 maanden aan de beurt.
...
Het lijkt op zich mee te vallen voor de Oostvaardersbuurt, ik heb eens een postcode geprobeerd en dan kom ik op 7-12-2010 uit (cornelis matelieffstraat).
Ik vermoed dat de wachttijd in de verzetswijk gewoon met de prioriteiten te maken heeft. Zowel XMS als KPN (KPN dan i.c.m tweak/plinq e.a.) hebben een bepaald aantal aansluitingen per glashuisje nodig om rendabel te zijn. XMS neemt gewoon een risico als ze in een "KPN" gebied gaan leveren omdat een groot deel van de (potentiële) klanten dan al bij KPN zit en omgekeerd zal hetzelfde gelden voor KPN in Almere buiten. KPN zal dus zo snel mogelijk in Almere buiten willen gaan leveren om daar het minimum aantal te halen, om dezelfde reden zal het nog wel even duren voor XMS buiten Almere buiten levert.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat misschien het aantal aanvragen in de verzetswijk/parkwijk NO tegenviel maar dat wordt alleen maar erger bij uitstel. Op het moment dat ik echt de bandbreedte nodig heb zal ik nu naar UPC gaan.

Wat betreft het tv signaal van plinq, dit lijkt toch ook een IPTV verhaal te zijn, het volgende staat er bij hun veelgestelde vragen:

Wat kost een extra zenderpakket?
ls u meer zenders wenst dan uw basispakket. Dan kost ieder zender pakket uit het themapakket € 1,95 extra in de maand.
Wat kost een extra tv-aansluiting in een andere kamer of op zolder?
Dit gebeurt op basis van nacalculatie. Hiervoor geldt een uurtarief van € 65,- inclusief BTW, exclusief materiaalkosten. Daarnaast zal u voor de extra aansluiting op zolder ook een extra settopbox nodig hebben. Hiervoor geldt een eenmalig bedrag van € 129,00.

Wat betreft het modem staat hier het volgende:

Kan ik de instellingen in mijn modem zelf aanpassen?
Nee, dat is niet mogelijk
Dat was dus net het antwoord wat je niet wil horen.

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 08-03-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@joop99: Ik snap op zich de redenatie achter je verhaal, maar ik denk dat het toch niet compleet op gaat:

Ik weet niet wat duurder is: Een POP aansluiten op je backbone zodat je er diensten op kan gaan leveren of honderden huizen van glas tot in de meterkast voorzien en er vooralsnog maandenlang geen enkele aansluiting kunnen opleveren..... Ik ga er van uit dat dat laatste gebeurd is, dus dan is het best vreemd allemaal.

bovendien: XMS levert niet in Oostvaardersbuurt, dus KPN zou daar ruimbaan hebben.

Stiekem hoop ik dat XMS in de (nabije) toekomst alsnog uitbreidt naar Almere stad. Zij zijn op dit moment de enige die echt kunnen bieden wat ik wil. Tot die tijd zal ik het met Tweak wel uithouden want ik heb dan nog altijd snel internet voor dezelfde prijs die ik nu betaal voor ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:03:
@joop99: Ik snap op zich de redenatie achter je verhaal, maar ik denk dat het toch niet compleet op gaat:

Ik weet niet wat duurder is: Een POP aansluiten op je backbone zodat je er diensten op kan gaan leveren of honderden huizen van glas tot in de meterkast voorzien en er vooralsnog maandenlang geen enkele aansluiting kunnen opleveren..... Ik ga er van uit dat dat laatste gebeurd is, dus dan is het best vreemd allemaal.
...
Het aansluiten van huizen op de pop kost het meeste geld (maar dat was al bekend). Ik denk dat het issue voor KPN puur de capaciteit is en niet zozeer het geld. in deze fase van de markt zal het puur om het marktaandeel gaan, als een klant eenmaal een abonnement heeft dan zal deze niet heel snel switchen.
Ik kan me voorstellen dat vanuit die invalshoek(beperking in de capaciteit om huizen/pops aan te sluiten) de keuze om een bepaalde pop te laten liggen handig is ook al kost dat reggefiber veel geld omdat voor +- 2000 huizen de glasvezel ligt weg te rotten (maar daarvan is maar 40% voor rekening van KPN en het zal de prijs van de overname van de rest van reggefiber drukken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346650

Hmpf. Ik zit al de hele dag zonder internet/TV/telefoon... WAN lampje brand niet meer :-(
Ik had KPN vanochtend gebeld.. om 14:00 niets meer gehoord en weer gebeld waarna ze zeiden dat de lokale dienst er naar aan het kijken was... Had TBH eigenlijk wel verwacht dat er inmiddels al iets bekend zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb bij plinq de vraag gesteld of de datum nou inderdaad 5 oktober is maar dat blijkt dus niet te kloppen, glasvezel zou voor mij vanaf 10-5-2010 bestelbaar moeten zijn met daarbij de aantekening dat de database van KPN niet altijd klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Werd gisteren gebeld door Tweak, ze komen 29 maart glas aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Blijft toch niet eerlijk :P Aangezien ze mijn contract 2 dagen eerder binnen hadden dan die van jou, Chocka :+. Misschien werken ze ook een beetje op wijk/achternaam ofzo? (Mijne begint met een V en ik woon in Stedenwijk :P ). Nou ja, hopelijk vandaag een telefoontje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:00:
Blijft toch niet eerlijk :P Aangezien ze mijn contract 2 dagen eerder binnen hadden dan die van jou, Chocka :+. Misschien werken ze ook een beetje op wijk/achternaam ofzo? (Mijne begint met een V en ik woon in Stedenwijk :P ). Nou ja, hopelijk vandaag een telefoontje .
Als je toch zit te wachten O-) kan je mooi effe zappen ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja :D. Alleen kan ik dat misschien beter doen na de update van het IPTV platform van KPN :D.

Dat gebeurt afgelopen nacht, komende nacht en de nacht van woensdag op donderdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:19:
Oh ja :D. Alleen kan ik dat misschien beter doen na de update van het IPTV platform van KPN :D.

Dat gebeurt afgelopen nacht, komende nacht en de nacht van woensdag op donderdag ;)
:o gaan ze weer updaten..
dus de komende week heb je geen tv?? ;)

Maar is goed hoor.. no rush..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, ze gaan o.a. een veel gevraagde feature uitrollen (namelijk ook gewoon een timer opname programmeren op basis van datum en tijd, zoals je bij iedere videorecorder of hdd-recorder ook kan doen) en als het goed is ook wat aan de snelheid van de box doen.

Verder krijgen de 20 meest populaire zenders encoder updates (aan de KPN kant) waardoor alle zenders veel scherper worden en minder blokjes krijgen.

edit: BDW, ik heb in het jaar dat ik nu iTV heb meerdere updates meegemaakt en het is nooit zo ver gekomen dat ik echt helemaal geen tv meer kon kijken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 09-03-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
is het nog zinvol om digitale TV te scheiden van internetverkeer op dezelfde lijn? Dus: dtv via UPC en internet via glas voor maximale stabiliteit en minste ruis.
Of is interferentie geen issue bij de all-in-one glasvezel oplossingen?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope, is absoluut geen issue.

Bij KPN/Tweak/Plinq gaat televisie via IP dus daar komt helemaal geen RF-signaal meer bij kijken.

En bij XMS komt het RF signaal (o.a. voor analoog) binnen op een aparte fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:06:
Nou, ze gaan o.a. een veel gevraagde feature uitrollen (namelijk ook gewoon een timer opname programmeren op basis van datum en tijd, zoals je bij iedere videorecorder of hdd-recorder ook kan doen) en als het goed is ook wat aan de snelheid van de box doen.

Verder krijgen de 20 meest populaire zenders encoder updates (aan de KPN kant) waardoor alle zenders veel scherper worden en minder blokjes krijgen.

edit: BDW, ik heb in het jaar dat ik nu iTV heb meerdere updates meegemaakt en het is nooit zo ver gekomen dat ik echt helemaal geen tv meer kon kijken ;)
Hier was ik niet van op de hoogte, hoe kom je aan die info?
Ik kan het alleen maar toejuichen. De box is nogal aan de trage kant en scherper beeld is altijd fijn. Wij hadden hiervoor Digitenne dus IPTV is al een stuk beter dan we gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:55:
[...]

Hier was ik niet van op de hoogte, hoe kom je aan die info?
Ik kan het alleen maar toejuichen. De box is nogal aan de trage kant en scherper beeld is altijd fijn. Wij hadden hiervoor Digitenne dus IPTV is al een stuk beter dan we gewend zijn.
zie link voor alle info en op welke dag

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33604532#33604532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bedankt voor de link, daar was ik inmiddels ook al terecht gekomen :P
Straks als ik thuis ben even kijken of de update al is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij mij was vanochtend de update nog niet doorgevoerd (kwam iig nog niet de opties voor vrij opnames programmeren tegen).

Nou is die aankondiging van de werkzaamheden natuurlijk gedaan voor het iTV product (dus via DSL), wat ik nu nog heb.

Maar ik mag aannemen (hopen?) dat de 1960 boxen van de Wholesale klanten / KPNGlasvezel klanten ook meteen meegenomen worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:19:

Maar ik mag aannemen (hopen?) dat de 1960 boxen van de Wholesale klanten / KPNGlasvezel klanten ook meteen meegenomen worden? :?
Ik krijg hem niet binnen ook niet na een reboot. Normaal is dat de manier om de update sneller te krijgen.

Onder alle glas klanten wordt verstaan neem ik aan ook de de klanten van Wholesale providers.

De oplossing om het teletekst probleem te ver helpen zit helaas niet in deze update. Dat wordt dus nog vaker de software en firmware verwijderen of de scart aansluiting maar weer te gaan gebruiken.

Update
Nieuwe versie binnen 1-130 (gewone reboot)
SW en UI versie is veranderd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 09-03-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb vandaag eens de handleiding van de Zyxel P-2812HNU doorgebladerd, de alternatieve router/vdsl2 modem die tweak aan het te testen is. Ik denk dat als ze dit apparaat met glasvezel gaan leveren de tweakers erg blij worden en "gebruikers" erg verdrietig. Als je het doorleest en je bedenkt hoeveel werk het is om een verbinding i.c.m. KPN glasvezel aan de praat te krijgen(met de 3 vlans, het toekennen aan de lan poorten enz.) dan denk ik dat de echte tweakers hier wel uit moeten komen maar de gemiddeld gebruiker al ruim voor de helft afhaakt. Het feit dat dit ook een VDSL2 modem is net als de experia box roept bij mij de vraag op of tweak straks ook over het VDSL2 netwerk gaat leveren (of eigenlijk vermoed ik dat de vraag alleen maar is wanneer dit aangekondigd gaat worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ik neem aan dat ze de Zyxel ook standaard met een "works for most people" setup kunnen uitleveren, desnoods met de meest 'gevaarlijke' opties uitgeschakeld maar nog genoeg flexibiliteit voor 'tweakers'.

Het enige dat ik in een router/modem wens is:
* De mogelijkheid om de interne routing functie uit te schakelen en OF het publieke IP, OF het vlan van de PPP concentrator te bridgen naar een eigen router
* De mogelijkheid om met m'n eigen SIP apparatuur/programmatuur de telefonie dienst te gebruiken. Desnoods via een SIP proxy in de modem/router zelf

En ze kunnen natuurlijk gewoon een tweedeling behouden: De 'experia-router' voor de standaard klanten en de Zyxel voor klanten die meer flexibiliteit wensen.

Eerst nog maar eens wachten tot ik uberhaupt word aangesloten. Voorlopig heb ik nog geen enkel telefoontje van een monteur mogen krijgen terwijl anderen dit inmiddels wel hebben (onder wie Chocka). Tweak verschuilt zich doodleuk achter het feit dat ze dit gedeelte aan een externe partij uitbesteden (wat ik reeds weet, maar ook een externe partij kan je toch sturen, neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Providers leveren over het algemeen een aangepaste firmware zodat klanten 'm ook een x naar factory default kunnen zetten en dat alles wel blijft werken.

Mooiste zou zijn dat je wel via ftp.zyxel.dk de echte firmware erin kan trappen en lekker kan tweaken..

Ik had vandaag een mooi flyertje in de bus.. TWEAK IS LEVERBAAR OP UW ADRES |:( dat wist ik al ;)

maar ik wacht nog wel effe tot ik filmpjes gezien heb van het zappen.. Mijn eisen zijn niet zo zwaar..

1. lekker snel internet
2. goedkoop tot gratis bellen
3. Digitale tv (liefst ook nog dvb-c voor kleine oude CRT tv boven) met HDD recorder met timeshift. On demand kan me gestolen worden. Moet gewoon tv kunnen kijken, pauzeren en opnemen.. HD zenders zijn leuk, maar geen vereiste. Zappen moet sneller of met dezelfde snelheid als de zilvere UPC DVR.
4. geen dubbele kastjes waardoor er dubbel genat wordt. Ik moet gewoon een paar poortjes kunnen openzetten naar mijn ftp servertje. En een IPSEC naar kantoor kunnen maken.
5. Wel prettig als de ene x per jaar dat de Wii aangaat, dat die ook op internet kan.

Ben ik te veeleisend voor tweak? Nee toch? denk dat voor mij het belangrijkste is: kan ik binnen die 47 euro de antieke tv boven ook aansluiten zonder UPC? en hoe langzaam is het langzame zappen, maar daar is eymey druk mee bezig.
Hoop niet dat ze straks zoveel aanvragen hebben dat de tijden langer gaan duren. en ik erachter kom dat ik te lang gewacht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RoRoo: Ik heb een filmpje gemaakt, moet 'm alleen nog ff ergens zien te posten want hij is wel best groot geworden (39.5 mb)

Ik kan je iig een paar dingen vertellen:

* Zappen zal je (ben ik bang) tegenvallen: Gemiddeld een sec. of 2-3
* Goedkoop tot gratis bellen bij Tweak geen probleem (2 ct per minuut naar vast, dat is piektarief)
* Helaas geen DVB-C. Dat kan alleen XMS je (op termijn, via glashart) bieden. Datzelfde XMS biedt nu overigens gewoon analoog. Bij KPN/Tweak kan je alleen settopboxen huren.
* IPSEC naar kantoor gaat op m'n huidige ADSL lijntje achter een Experiabox (toevallig vandaag ff getest buiten mijn knutsel-constructie om) prima. Iig met een Cisco VPN client. Maar lees op fora wel problemen, de ene IPSEC implementatie is (helaas) de andere niet

Overigens: Bij de KPN router (cq experiabox) is factory reset ook echt -leeg-, dus geen default settings van KPN. Ze kunnen remote via TR069 protocol firmwares en settings erheen pushen. Maar dat zou ze er nie tvan mogen weerhouden om een breed scala aan settings user-configureable te maken (zoals bv. de port mappings en de wireless gegevens).

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 11-03-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:43
ik baal er van dat ze niet gewoon alles goed kunnen doen...

bij Plinq vind ik de tv zender opbouw echt perfect (23 vaster zenders rest zelf samenstellen tot 50 zenders).
maat het internet is gewoon duurder.

bij XMS is het internet goedkoper maar is het tv pakket nogal slecht al is het HD pakket echt goedkoop (5.95 euro) kan upc nog wat van leren.

hoop dat over eenhalf jaartje dit allemaal wat strakker is bij alle leveranciers vind het vooralsnog een beedje een zooitje op de websites en qua waar wel en niet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
computerjunky schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 05:27:
ik baal er van dat ze niet gewoon alles goed kunnen doen...
[...]
komt volgens mij doordat de marketing gericht is op de massa. Maar een tweaker heeft niets aan jip en janneke taal.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:14:
RoRoo: Ik heb een filmpje gemaakt, moet 'm alleen nog ff ergens zien te posten want hij is wel best groot geworden (39.5 mb)

Ik kan je iig een paar dingen vertellen:

* Zappen zal je (ben ik bang) tegenvallen: Gemiddeld een sec. of 2-3
* Goedkoop tot gratis bellen bij Tweak geen probleem (2 ct per minuut naar vast, dat is piektarief)
* Helaas geen DVB-C. Dat kan alleen XMS je (op termijn, via glashart) bieden. Datzelfde XMS biedt nu overigens gewoon analoog. Bij KPN/Tweak kan je alleen settopboxen huren.
* IPSEC naar kantoor gaat op m'n huidige ADSL lijntje achter een Experiabox (toevallig vandaag ff getest buiten mijn knutsel-constructie om) prima. Iig met een Cisco VPN client. Maar lees op fora wel problemen, de ene IPSEC implementatie is (helaas) de andere niet

Overigens: Bij de KPN router (cq experiabox) is factory reset ook echt -leeg-, dus geen default settings van KPN. Ze kunnen remote via TR069 protocol firmwares en settings erheen pushen. Maar dat zou ze er nie tvan mogen weerhouden om een breed scala aan settings user-configureable te maken (zoals bv. de port mappings en de wireless gegevens).
Dan wordt het een extra kassie voor een paar euro.. nog altijd goedkoper dan upc aanhouden...

Ik stuur je wel effe een PM DM :? met ftp details THANKS

ow en 2-3 seconden... is snel vergeleken bij de zap ellende van UPC. duurt het net zolang en soms springt ie gewoon terug naar de vorige, of erger nog.. ben ik bij 305 springt ie naar RTL 4 terug.. (volgens mij worden ze daar voor betaald)

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoo op 11-03-2010 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
computerjunky schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 05:27:

bij XMS is het internet goedkoper maar is het tv pakket nogal slecht al is het HD pakket echt goedkoop (5.95 euro) kan upc nog wat van leren.
tv zender pakket van XMS is juist van de glasvezel aanbieders het meest uitbreid qua tv zender aanbod (t.o.v. KPN,Tweak,Solcon) zeker sinds begin van deze maand zowel in het basis als het uitbreide plus pakket en er is ook een HD pakket zoals je al zegt.

Ik zit zelf overigens nog steeds bij UPC met mn tv kan helaas in mijn woonplaats nog geen glasvezel nemen.
Ten op zichte van UPC mist XMS alleen nog BBC 3,4, Eurosport2, FoxLife en History als ik het zo even snel bekijk. En XMS heeft veel meer interessante zenders in het basis pakket zitten en geeft veel meer buitenlandse zenders door (Duitse commerciële bijvoorbeeld)

[ Voor 6% gewijzigd door funrider op 11-03-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Thanks voor het filmpie.. Maakt heel veel duidelijk.

Beeldqualiteit lijkt mij prima te doen. Snelheid..tsjah.. Lijkt mij ook wel te doen. Zal het vanaaf es aan het vrouwtje laten zien.

Valt mij op dat het beeld vlak na het zappen een fractie van een seconde stilstaat, issie zeker net effe aan het bufferen ;)

Hmmmmm ik ga er nog eens een paar naggies om slapen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Graag gedaan :)

Klopt :-). Het hapert nog heel eventjes. Ik weet niet of het KPN was, of een andere provider, of allemaal... maar het lijkt erop dat bij IPTV het zappen 'versneld' wordt door alvast ff een (unicast?) beeld weer te geven tot er goed op de IGMP groep is ge-subscribed en de stream gebufferd.

Het is idd net te doen, maar echt ff snel zappen is er toch niet bij (gelukkig ben ik ook niet zo'n 'zapper' :-)). Wat dat betreft blijft het vaag dat bv UPC zo ondoenlijk traag is: Juist bij DVB-C moet het relatief snel kunnen. Maar ja, UPC he.. met z'n gesloten nagravision encryptie.... Overigens encrypt KPN de streams ook...

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe snel bv. het zappen bij XMSnet is. Daar zit geen encryptie op de IPTV dienst en bij "zeewolde op glasvezel" zijn testers bv. ook bezig om op het basis van het multicast aanbod van XMS eigen mozaiekkanalen e.d. samen te kunnen stellen.

De beeldkwaliteit: Die vind ik alleszins acceptabel. In ieder geval stukken beter dan Digitenne, zeker sinds de afgelopen dagen (toen heeft KPN nieuwe mpeg4 encoders geinstalleer). Het zal niet zo scherp zijn als een deftige 8 mbit mpeg2 stream, maar ik zou het bv. voor geen goud meer willen inruilen voor een analoog signaal van UPC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Gisteren de M1960 ontvangen, bovendien brief van KPN gehad dat ze het betreuren dat ik mijn abonnmenten had opgezegd. Dat leest altijd weer zeer vreemd, te weten wat er allemaal is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

chocka schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:06:
Gisteren de M1960 ontvangen, bovendien brief van KPN gehad dat ze het betreuren dat ik mijn abonnmenten had opgezegd. Dat leest altijd weer zeer vreemd, te weten wat er allemaal is gebeurd
Haha, dat moet je dan zo lezen: "Het spijt ons dat u onze baggerkwaliteit en ondraaglijk lange wachttijden niet gewoon kunt verdragen. Jammer dat u niet wat meer geduld heeft om ons gepruts te aanschouwen."

;)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb vandaag Tweak besteld, maar ze konden nog niet vertellen wanneer het HD pakket komt en of er kosten aan verbonden zijn. Op zich vind ik dat niet zo erg, er komt toch naar mijn mening nog niet heel veel boeiende content. Email reactie van de mensen ging iig snel. Levertijd zou 3a4 weken zijn. Nummerbehoud is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:06:
Dat is echt snel :-).

Ik begin me er dan ook steeds meer over op te winden dat Tweak zo laks doet tegenover mij. Ze maken eerst bestaande klanten lekker met een "voorinschrijving". Vervolgens doe je daaraan mee en worden mensen die vanaf 1 maart konden bestellen gewoon eerder aangesloten :S.

Als ik Tweak hierover mail krijg ik wel snel een antwoord terug, maar niet het antwoord dat ik wil horen. Namelijk dat het nu in handen ligt van de aanasluitende partij en dat zij er geen invloed op hebben (lekker makkelijk :r )

Verder niet ten nadele van jou hoor, gun het je van harte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299202

In mei zal ik verhuizen naar Almere Poort, Ik zoek een STABIELE BETROUWBARE verbinding waarbij ik veel gebruik maak van internet voor downloaden ) circa 15 gb per week. Hij moet dus snel zijn!

heeft iemand ervaring met providers die dit allemaal aanbieden?

Ik heb geen tv of bellen nodig. bestedingsruimte is tot circa 50 euro p.mnd incl btw etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33

DizzyWeb

Ondertiteld

Glashart wordt zover ik weet niet in Poort aangeboden, dus in dit topic zal je weinig verder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch een kleine ''feut status'' hulp? In welk topic kan ik mijn antwoord vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik zou eens beginnen, als ik jou was, met zoeken bij de meest voordehand liggende providers. Je krijgt waarschijnlijk een UPC en een telefoon aansluiting, dus je kan kiezen voor kabel of ADSL. Dus www.upc.nl, www.tele2.nl, www.kpn.com, www.xs4all.nl, etc. :)

Vind het trouwens wel heel apart... zou bijna eens een ingezonden stukje op de Almare site zetten, om dit onder de aandracht te brengen.... een compleet nieuw stadsdeel aanleggen wat minstens zo veel huishoudens moet gaan huisvesten als het bestaande deel en niet meteen van de gelegenheid gebruik maken om er netjes glas in te leggen? (of desnoods beginnen met lege leidingen...)

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 12-03-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ eymey:

Ik heb daar gekeken en ik kom eigenlijk uit op kpn die hun snelheden verhogen per 1 april.

8 tot 16 mb. is dat genoeg voor wat ik vraag van mijn internet verbinding? Ik heb nu Alice voor 20 euro per maand zogenaamd tot 20 mb ja zeker tot want ik haal de 1 mb nieteens met downloaden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Even een kort vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier:

Mijn moeder had KPN aan de lijn en ze klaagde wat over haar internetsignaal (lage kwaliteit). Hiervoor had ik haar al de oplossing gegeven (steek die wifi USB stick nou in de voorkant van je pc) maar dat terzijde.
Toen kwam de helpdeskert met: ja, jullie hebben standaard allemaal signaal 6, nou, ik zet jullie nu op 10.

Leuk en aardig, maar denken jullie dat hier het ingangssignaal bedoeld wordt (wat ik persoonlijk denk) of dat wat de modem uitgooit door het hele huis heen? Kan me haast niet voorstellen dat het draadloos netwerk bij mijn ouders nog zo te boosten viel?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat je haalt met downloaden kan ook heel erg afhangen van de servers waar je vandaan download. Maar ook van de afstand tot de centrale, die grotendeels bepaalt welke snelheden je ADSL-verbinding haalt.

Trouwens met die 1 MB per seconde (10 mbit?, je geeft de eenheid niet echt duidelijk mee) haal je zat de 15 GB per week :P. Ik haal op mijn 16 mbit KPN + ITV lijn ook ong. 10 mbit effectieve downloadsnelheid en dat is genoeg om wel 3,6 gig per uur binnen te halen (10 mbit geeft ong., heel simpel gezegd, 1,1 MB/s) :P.

Anyway, als je echt hogere snelheden wil halen en je kan leven met de prijs die je bij UPC voor (digitaal) TV kijken betaalt, dan zou ik ook lekker daar internet nemen :)

Maar goed, eigenlijk is dit best off-topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
tweak is nu ook in almere zoals je ook op dit forum kan lezen.
Het is alleen jammer dat ze geen anoloog signaal door geven.
In mijn geval moet ik drie extra kastjes bij nemen. Kosten 3x€6.
En dan vind ik het weer net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

The Wizard

Moderator Mobile
Paitor schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:43:
Even een kort vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier:

Mijn moeder had KPN aan de lijn en ze klaagde wat over haar internetsignaal (lage kwaliteit). Hiervoor had ik haar al de oplossing gegeven (steek die wifi USB stick nou in de voorkant van je pc) maar dat terzijde.
Toen kwam de helpdeskert met: ja, jullie hebben standaard allemaal signaal 6, nou, ik zet jullie nu op 10.

Leuk en aardig, maar denken jullie dat hier het ingangssignaal bedoeld wordt (wat ik persoonlijk denk) of dat wat de modem uitgooit door het hele huis heen? Kan me haast niet voorstellen dat het draadloos netwerk bij mijn ouders nog zo te boosten viel?
De helpdesk bedoeld het wifikanaal.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, het wordt wachten tot de XMS'en en Lijbrandt's van deze wereld in heel Almere leverbaar worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb op de KPN site gezien dat ze inmiddels echt een IPTV ontvanger met (1960) en zonder (1910) harddisk lijken te leveren. Bij brons zit nu alleen de harddiskloze variant, bij zilver zitten er twee (met en zonder harddisk) en bij goud twee met harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben echt heel benieuwd wat ik bij Tweak geleverd ga krijgen :). Heb daar het goedkoopste abonnement gekozen, dus we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

eymey schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:38:
Ik ben echt heel benieuwd wat ik bij Tweak geleverd ga krijgen :). Heb daar het goedkoopste abonnement gekozen, dus we wachten af...
Ik heb Tweak Glas 30 aangevraagd (wordt 29 maart aangesloten) en mij hebben ze een M1960 (met 160GB HD) opgestuurd!

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Jij hebt dus ook de afspraak en box al binnen :{

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wanneer jij het hebt aangevraagd en het contract opgestuurd? En in welke wijk je zit?

Ik heb nog voor 1 maart aangevraagd en vrijdag de 5e had ik een brief binnen dat ze m'n contract hadden ontvangen en dat ik ge-contact zou worden door een monteur, maar nog steeds helemaal niks gehoord :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hoe snel kan tweak leveren? Ik kan of per 1 april van KPN af of per 15 mei. Als ze voor 1 april kunnen leveren dan gaat KPN er nu al uit. Ik wil van kpn overstappen naar Brons en ze hebben brons echt compleet uitgekleed. Dat is nu ook geen optie meer. Ik ga geen 65 piek betalen voor brons nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, het is dus blijkbaar onbetrouwbaar hoe snel Tweak kan leveren.... Ze roepen zelf binnen 3-4 weken maar dat gaan ze bij mij nu al niet meer halen als vorige week al diverse mensen opgebeld zijn voor een afspraak, die binnen 3 weken plaatsvindt.

Ik ben nog steeds niet gebeld terwijl ik eerder m'n contract heb opgestuurd dan die personen, dus als er bij mij ook minimaal 3 weken zit tussen gebeld worden en aangesloten worden, dan redden ze het al niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:22:
Tsja, het is dus blijkbaar onbetrouwbaar hoe snel Tweak kan leveren.... Ze roepen zelf binnen 3-4 weken maar dat gaan ze bij mij nu al niet meer halen als vorige week al diverse mensen opgebeld zijn voor een afspraak, die binnen 3 weken plaatsvindt.

Ik ben nog steeds niet gebeld terwijl ik eerder m'n contract heb opgestuurd dan die personen, dus als er bij mij ook minimaal 3 weken zit tussen gebeld worden en aangesloten worden, dan redden ze het al niet meer.....
Beste is dus KPN per 15 mei opzeggen en zsm tweak aanvragen. Dan maar een week of 2 dubbel betalen. Dat heb ik er nog een ma and al uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat lijkt me wel een juiste veronderstelling :). Ik zelf houd m'n bestaande KPN ITV abbo ook aan tot Tweak werkend bij me is opgeleverd..... ik kan deze maand van KPN af en heb daarna gewoon steeds een maand opzegtermijn dus vind het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107302

Nou het lijkt me wel wat. Af van Telfort, Af van UPC en af van KPN. Maar nu een vraag. Ik begrijp dat alles via UTP gaat. Uitgaande van een "standaard" situatie: Een tv beneden, één boven, internet beneden en internet boven, wat is dan een goede oplossing? Ik begrijp dat ik de COAX kan weghalen, maar moet ik nu allemaal nieuwe kabels gaan leggen (of die "dure" homeplugoplossing). Bijvoorbeeld, zit er op die setupbox ook een netwerkaansluiting?
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste