[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:
  • 340.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02
Toch maar even een kickje van dit aardig dode topic :)

Ik heb een vraagje namens 1 van de mede reageerders op een artikel op www.dichtbij.nl/almere .

Deze reageerder woont in het centrum van Almere Stad (in de buurt van het Deventerpad) en wordt al geruime tijd (netals andere bewoners van zijn appartementencomplex) aan het lijntje gehouden (en helaas geen glasvezellijntje).

http://www.dichtbij.nl/al...-revolutie-in-almere.aspx
@eversteegt
Ik wil nog even reageren op je bericht en reacties in het verleden die ik deed. De voorbereidingen zijn gestopt naast het gebouw in de steeg tussen Lenthehof en Deventerpad. Het gebouw waar onze appartementen zijn heeft onder het hele pand kruipruimten, de meterkasten van de appartementen zijn op de begane grond, pal achter de gezamenlijke voordeuren. Hoe moeilijk moet het dan nog zijn om ons aan de sluiten op het vezelnet? Trouwens..... een tweede optie is natuurlijk nog langs de gevel van het gebouw. Er zijn zeker geen bouwkundige problemen, er is geeneens communicatie geweest hierover.
Bij Glashart werd het indertijd afgedaan met de melding dat het bouwkundig onmogelijk was, men heeft niet eens de mogelijkheden komen bekijken en het met onze VvE besproken.
Omdat ik nu ook van Reggefiber totaal geen antwoord krijg (alleen noreply's met contactnummers) op mijn vragen heb ik het bij gemeente Almere neergelegd.
Ook daar nog geen antwoord ontvangen.
Het gekke is, wanneer ik bij providers een postcode check doe, wij wel aangesloten kunnen worden, maar dan wil ik weten of de aansluiting vanaf straat tot meterkast gratis blijft en waarom het dan ineens w?l gerealiseerd kan worden.
Hopelijk lezen mensen gelieerd aan Reggefiber hier nog mee (of 1 van de personen, zoals Makkie?, die betrokken zijn geweest bij aanleg in het stadshart).

Het kan toch niet zijn dat, naar eigen zeggen, glasvezel gewoon makkelijk aangelegd kan worden en dat Reggefiber dit laat schieten?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-06 16:41
Wij hebben de brief van Reggefiber binnen gekregen met de vraag om toestemmen om aan te leggen tot in de meterkast. Almere Poort 1363VT homeruskwartier-west.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Wellicht dat dit bijna om hetzelfde gaat als bij mij hier op het Citadel boven... Hier ligt de boel ook stil vanwege de discussie hoe de lijnen (die zijn tot aan de voordeur) te trekken naar binnen en waar de verantwoordelijkheid komt te liggen, aangezien deze bij ons waarschijnlijk ook via de kruipruimte moeten (als de boel lekt, is iemand de lul natuurlijk). Then again.... hoe moeilijk kan het zijn... 8)7
eymey schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:41:
Toch maar even een kickje van dit aardig dode topic :)

Ik heb een vraagje namens 1 van de mede reageerders op een artikel op www.dichtbij.nl/almere .

Deze reageerder woont in het centrum van Almere Stad (in de buurt van het Deventerpad) en wordt al geruime tijd (netals andere bewoners van zijn appartementencomplex) aan het lijntje gehouden (en helaas geen glasvezellijntje).

http://www.dichtbij.nl/al...-revolutie-in-almere.aspx

[...]

Hopelijk lezen mensen gelieerd aan Reggefiber hier nog mee (of 1 van de personen, zoals Makkie?, die betrokken zijn geweest bij aanleg in het stadshart).

Het kan toch niet zijn dat, naar eigen zeggen, glasvezel gewoon makkelijk aangelegd kan worden en dat Reggefiber dit laat schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vermoed/ben bang dat de situatie rond het Deventerpad ongeveer hetzelfde zal zijn.

Het kan in principe, maar blijkbaar wil niemand z'n vingers branden aan het risico dat men iets beschadigt bij de boringen ofzo :s

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Gister brief binnengekregen van Reggefiber hier in de Poort of ik toestemming wilde geven voor een glasaansluiting. Heb direct maar via de site aangegeven dat ik mee wilde werken 8)
Toevallig was ik vd week aan het kijken voor een woning voor mijn ouders in de Poort, bij funda heb je bij specificaties van de woningen info over aansluitingen e.d., zag ik dat kpn glas te bestellen was maar in jan. 2013 pas geleverd kan worden.
Ik ben reuze benieuwd hoe snel de lijnen klaar zijn. Vooralsnog vind heb ik liever geen KPN als enige provider, maar zo te zien zal er geen andere bij komen?
Wacht geduldig af tot volgend jaar, want dan loopt UPC ook af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:15
Poort zal ook wel andere providers krijgen dan alleen KPN of XS4all.

Via www.eindelijkglasvezel.nl kan je op de voorpagina je postcode en huisnummer opgeven en dan krijg je een planningsdatum te zien. Als deze verder in de toekomst ligt zal het geen datum zijn maar een maand of een kwartaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 19-08-2012 18:48 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Barre73 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:56:
Poort zal ook wel andere providers krijgen dan alleen KPN of XS4all.

Via www.eindelijkglasvezel.nl kan je op de voorpagina je postcode en huisnummer opgeven en dan krijg je een planningsdatum te zien. Als deze verder in de toekomst ligt zal het geen datum zijn maar een maand of een kwartaal.
Ja ik had al gekeken, vooralsnog alleen kpn en niet eens de 500Mbit pakket.
Andere providers maar toch afgeknepen tv signalen toch? Ben de benamingen kwijt maar, zal toch hooguit de re-encoded max13Mbitrate zijn van kpn had ik ergens gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En bij KPN heb je die niet?

Sterker nog, KPN geeft haar eigen abonnees (en WMP wholesale klanten via Tweak en XS4ALL) nog steeds slechts rond de 6-7 mbit HD streams.

De streams die naar Lijbrandt en Vodafone gaan zijn gewoon 13 mbit en dat is de bitrate zoals bij bijna iedere aanbieder (en dus ook prima beeld).

Bovendien heb je bij Lijbrandt en Vodafone etc. nog het voordeel dat via de CATV vezel ook zenders ongeknepen via DVB-C door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 10:54
330d schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Ja ik had al gekeken, vooralsnog alleen kpn en niet eens de 500Mbit pakket.
Andere providers maar toch afgeknepen tv signalen toch? Ben de benamingen kwijt maar, zal toch hooguit de re-encoded max13Mbitrate zijn van kpn had ik ergens gelezen?
Morgen wordt bij mij glasvezel aangelegd. Geen 500Mbit?? ik woon ook in Poort en kan kiezen tussen 50, 100 of 500Mbit.

Jammer dat het alleen KPN is.

[ Voor 3% gewijzigd door barry457 op 20-08-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
Bij mij is vorige week maandag (13-8) glasvezel aangelegd in Poort door reggefiber. Postcode 1363VT 9. Ik kan ook alleen nog kiezen voor KPN instap en standaard. Andere aanbieders krijg ik niet te zien.

Bij een check voor 500Mb krijg ik het volgende te zien.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/lxzzilyqa8di4m6/Screen%20shot%202012-08-08%20kpn%20glasvezel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
KPN biedt (nog) geen 500 Mbit in Poort, trouwens in heel Almere niet. Hun reclamemateriaal suggereert dit wel maar verwijst altijd naar de postcodecheck en dan krijg je dat wat Jedego laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Vraag me af wanneer dat wel leverbar wordt, is wel erg interessant om met die snelheid eens te werken,maardenk dat het meer gaat kosten om mijn hardware geschikt te maken voor die snelheid.
Btw hoe groot is het kastje die ze gaan plaatsen in je meterkast? Bij mij is het tamelijk vol en lik moet de kavels even goed organiseren die ik heb getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
23 x 25 x 4,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En een 500Mb abo is natuurlijk niet bedoeld voor 1 apparaat. Denk meer aan 3 HD (of zelfs 3D) televisies in huis die tegelijk aanstaan, een computer die met 100Mbit downloadt en nog een paar apparaten die via WiFi verbonden zijn.

Dat soort dingen zeg maar.. In een gezin met drie kinderen die rond of in de tienerleeftijd zijn is dat straks wellicht niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Je moet al degelijke apparatuur kopen om op je eigen LAN 500 mbit te halen (een krachtige server PC of 1 van de meer high end NAS apparaten, goede bekabeling, goede switch).

Dus op 1 machine profiteren van 500 mbit is wellicht wat te enthousiast gedroomd :).

Ik blijf van mening dat die 500 mbit abonnementen vooral ook een strategische zet van KPN zijn. Hiermee steken ze de kabelaars gewoon ruim de loef af. Met docsis3 (of zelfs docsis4) kunnen ze hier alleen tegenop als ze er veel meer down- en upstream frequenties voor reserveren of de docsis headends nog dichter bij de consumenten brengen (en de gedeelde coax segmenten kleiner maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is wel wat overdreven hoor. Elke moderne consumentenswitch haalt wel gigabit snelheden, je moet wel erg oude troep hebben wil je dat niet halen. Daarnaast haalt elke moderne hardeschijf wel 50MB/s aan lezen of schrijven als het sequentieel gebeurd dus die datatransfers haal je ook wel over je netwerk.
Mijn server zou zeker kunnen profiteren van 500MB/s en dan heb ik absoluut niks boeiends staan. Ook mijn desktop zou er prima van kunnen profiteren en voor mijn laptop is het ook geen probleem als ik een kabel gebruik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch heb ik maar weinig protocollen gezien die ook echt hoger gaan dan 500 mbit/s (als je alle overhead van protocollen, etc. eraf haalt).

Ik heb tussen Windows en m'n Synology NAS 80 MB/s zien halen via SMB en FTP. En ook NFS haalt dergelijke hoge snelheden wel maar met bv. encrypted protocollen heb ik het nog niet zo hoog zien gaan (een SCP of rsync via SSH zit standaard al ge-capped op ong. 30 MB (even simpel gezegd 300 mbit).

Ik ben het met je eens dat het zeker haalbaar is en dat ik mijn stelling wat chargeerde, maar 500 mbit is met de huidige stand van techniek en protocollen wel ong. het eindstation qua wat op een 'laagdrempelige' manier haalbaar is. Naturlijk kan je thuis prima een core i5, i7 of nog hogere server neerzetten die tot 1 gigabit met gemak naar je switch kan pompen, maar dan ga je al verder dan hoe de meesten willen gaan (even los of, indien je bv. een website draait, je apps zo veel data in een seconde kunnen genereren).

Hoe dan ook zal 500 mbit voorlopig niet massaal afgenomen gaan worden en vraag ik me dan ook af hoe snel KPN bestaande gebieden zoals Almere geschikt zal maken voor deze abbo's.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 21-08-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 16:20
eymey schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:44:
En toch heb ik maar weinig protocollen gezien die ook echt hoger gaan dan 500 mbit/s (als je alle overhead van protocollen, etc. eraf haalt).
Wat denk je van multithread zoals bijvoorbeeld van het usenet. Ik keek voor de aardigheid naar mijn gemiddelde over 24 uur, fun, wat kost een 5 Mbit aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Leuk en aardig als je het puur voor usenet doet....... ;). Meest protocollen doen (standaard) geen multi-threading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 16:31
330d schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:20:
Vraag me af wanneer dat wel leverbar wordt, is wel erg interessant om met die snelheid eens te werken,maardenk dat het meer gaat kosten om mijn hardware geschikt te maken voor die snelheid.
Btw hoe groot is het kastje die ze gaan plaatsen in je meterkast? Bij mij is het tamelijk vol en lik moet de kavels even goed organiseren die ik heb getrokken.
Ik denk dat dit gewoon betekent dat er op een aantal plekken apparatuur vervangen moet gaan worden en waarom zouden ze dat eerder doen als nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat. Ik denk zelf dat ze het eerst gewoon in nieuwe gebieden gaan introduceren en kijken wat de belangstelling daar is. Of ze wachten tot de bestaande apparatuur afgeschreven is.

Zeker in de tijd dat het in Almere werd aangelegd was het nog niet rendabel of zelfs haalbaar om alles meteen geschikt te maken voor gigabit (PoP's niet en CPE niet).

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 22-08-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
In het Homeruskwartier (Poort) komen de ISP's langzaam opgang. Er nu keuze uit de volgende vier aanbieders:
  1. Tele2
  2. KPN
  3. Xs4All
  4. PhoneData
www.eindelijkglasvezel.nl
www.breedbandwinkel.nl

[ Voor 11% gewijzigd door jedego op 19-09-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En ik verwacht dat de andere ISP's straks ook beschikbaar gaan komen. Hopelijk nog dit jaar.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
jedego schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:11:
In het Homeruskwartier (Poort) komen de ISP's langzaam opgang. Er nu keuze uit de volgende vier aanbieders:
  1. Tele2
  2. KPN
  3. Xs4All
  4. PhoneData
www.eindelijkglasvezel.nl
www.breedbandwinkel.nl
eindelijk .. ik wil gewoon analoog erbij, maar dat word door niemand nog gedaan...

op de website van tweak mag ik ook bestellen ... maar via de eindelijkglasvezel site nog niet:)

[ Voor 10% gewijzigd door Paradox op 19-09-2012 13:57 ]

• Barre73
Ik zei hierboven dus al... de anders ISP's komen er ook bij , en daarmee bedoelde ik dus diegenen die analoog/DVBC leveren. Lijbrandt, Vodafone etc..
Ik durf er alleen geen harde voorspelling voor af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hoe kan je nou achterkomen of je in een wgdo gebied zit of niet? Maat van wil overweeg ook glas te nemen, maar ik kan hem niet vertellen in welk gebied hij zit. Postcode is 1321rl, jan camperstraat literatuurwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Literatuur is (99% zeker) KPN (dus WMP of WMP+ ).

wgdo is alleen een handje vol wijken in Almere Buiten waar KPN op enig moment blijkbaar niet snel genoeg POP's kon inrichten en waar Reggefiber dat toen zelf mocht doen. Globaal kan je er van uit gaan dat, als de postcode check van XMS (wgdo only) negatief uitwijst, je dus op KPN zit.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 24-09-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 20:41
Sinds een klein jaar ben ik tevreden lid van KPN Glasvezel (100mbit).
Echter over de modem ben ik echt niet te spreken.

Ik heb wat rond zitten kijken over eventuele vervanging ervan, maar het is mij niet duidelijk of dit nu wél of niet kan en zo wel, waar ik dan rekening mee moet houden bij de aanschaf van een andere. (wel of geen VLAN gebruik, etc.)

Kan iemand hier mij verduidelijking in verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het ís mogelijk, maar het helpt wel om enige kennis te bezitten van netwerkconcepten zoals VLAN's, layer2 switches, etc.

Zie ook hier:
[KPN] Glasvezel

Div. mensen in dit topic hebben hier oplossingen voor bedacht, die overigens ook met Tweak Groen en XS4ALL werken.

Alleen voor KPN Telefonie zal je altijd de Experiabox moeten houden omdat op geen enkele manier achter het SIP wachtwoord te komen is.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste