Duidelijk !
Verwijderd
Als je de beste kwaliteit wilt hebben als ik het goed heb begrepen moet ik voor.
Tweak.nl alles in 1 blauw gaan toch kwa hd beeld omdat dit direct van de sat komt toch??
Tweak.nl alles in 1 blauw gaan toch kwa hd beeld omdat dit direct van de sat komt toch??
Het is quite simpel: Woon je in een wijk in Almere waar je Tweak Blauw, Solcon of XMS kan bestellen, dan krijg je de beste kwaliteit want dan word je op het netwerk van Reggefiber Wholesale aangesloten.
Normaal kan Lijbrandt ook tv-streams van Reggefiber Wholesale leveren in zulke gebieden, maar in Almere hebben ze ervoor gekozen overal het netwerk van KPN Wholesale te nemen, zodat iedereen in Almere hetzelfde kan verwachten bij ze.
Dus Tweak Blauw, XMS of Solcon
Normaal kan Lijbrandt ook tv-streams van Reggefiber Wholesale leveren in zulke gebieden, maar in Almere hebben ze ervoor gekozen overal het netwerk van KPN Wholesale te nemen, zodat iedereen in Almere hetzelfde kan verwachten bij ze.
Dus Tweak Blauw, XMS of Solcon
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Oke top bedankt.
Nu nog wachten totdat ik wat kan 2,5 week geleden in de meterkast aansluiting gekregen en getest.
Nu wachten totdat ik ergens kan bestellen. Iemand een idee hoelang het meestal duurt?
Nu nog wachten totdat ik wat kan 2,5 week geleden in de meterkast aansluiting gekregen en getest.
Nu wachten totdat ik ergens kan bestellen. Iemand een idee hoelang het meestal duurt?
makkie, ben jij dan op locatie bij ons?makkie schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:45:
[...]
Staat dan iedereen voor de deur na een gemaakte afspraak voor de streng in de woontoren, blijkt dat een aantal bewoners niet thuis zijn ..

Ik ben momenteel niet meer in almere aan het werk.
Na "The City" zijn we begonnen aan alle appartementgebouwen rondom touwslagershof en koperslagershof.
De woontoren hebben we tussendoor gedaan omdat dat ook interne bekabeling hoogbouw was. De woonstraat gaat denk ik gegraven worden door andere groep mensen.
Mijn collega's zijn nu de Oldmansgracht aan het aanleggen.Wat de woontoren betreft denk ik dat er nog wel weer een afspraak gemaakt gaat worden om alle 6 de woningen te voorzien van glasvezel.
Afgelopen week was het dus de bedoeling om die 6 woningen in 1 dag helemaal op te leveren ( kabel trekken, ftu plaatsen in meterkast, las doorlassen in VVE ruimte en alles doormeten)
Nu is alleen de benodigde kabel ingemeten/ergens tijdelijk opgehangen en gelast in de VVE ruimte, dus nu alleen nog omhoogbrengen en afmonteren+ meten.
Na "The City" zijn we begonnen aan alle appartementgebouwen rondom touwslagershof en koperslagershof.
De woontoren hebben we tussendoor gedaan omdat dat ook interne bekabeling hoogbouw was. De woonstraat gaat denk ik gegraven worden door andere groep mensen.
Mijn collega's zijn nu de Oldmansgracht aan het aanleggen.Wat de woontoren betreft denk ik dat er nog wel weer een afspraak gemaakt gaat worden om alle 6 de woningen te voorzien van glasvezel.
Afgelopen week was het dus de bedoeling om die 6 woningen in 1 dag helemaal op te leveren ( kabel trekken, ftu plaatsen in meterkast, las doorlassen in VVE ruimte en alles doormeten)
Nu is alleen de benodigde kabel ingemeten/ergens tijdelijk opgehangen en gelast in de VVE ruimte, dus nu alleen nog omhoogbrengen en afmonteren+ meten.
Ah ok, duidelijk. Echter, het citadel is niet alleen die 6-laagse woontoren he
er is nog een rits aan woningen op het woondek eromheen, daar waren ze aan het leggen in de grond, maar nu zie ik niks meer gebeuren. Maar goed we wachten het af 
edit: te snel gelezen, je had het idd over de woonstraat

edit: te snel gelezen, je had het idd over de woonstraat
[ Voor 11% gewijzigd door RUFFNECK op 02-12-2011 23:03 ]
Verwijderd
Leuk om de foto's van de pop in stripheldenbuurt hier terug te zien. Deze morgen is mijn woning (stripheldenbuurt) aangesloten en getest op het net. Zouden dit jaar nog online kunnen gaan.
Hoorde dat voor almere vodafone de eerste 6 maanden! gratis aanbied ipv 2 maanden. Ja dit is gewoon een jaar contract. Opname upgrade en een extra kijk box kosten wel weer 4,95 extra. Leuke actie!! Ik ben aan het dubben, vodafone of kpn ....
Hoorde dat voor almere vodafone de eerste 6 maanden! gratis aanbied ipv 2 maanden. Ja dit is gewoon een jaar contract. Opname upgrade en een extra kijk box kosten wel weer 4,95 extra. Leuke actie!! Ik ben aan het dubben, vodafone of kpn ....
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 19:38 ]
Bij mij in de stripheldenbuurt ligt eindelijk de kabel in de grond. Hopelojk komen ze snel even binnen aansluiten, ben ik voor januari online.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Sinds gisteren ben ik (Faunabuurt) dan ook eindelijk aangesloten op het glasvezelnet, met Concepts ICT als provider. Die heb ik nog niet horen noemen in dit topic.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Vandaag is hier in de stripheldenbuurt ook de Fiber binnen afgemonteerd.
Er is een soort van dubbel basisframe gemonteerd waar de fiber in afgemonteerd gemonteerd zit.
Daarop zitten nu 2 dummy kappen.
De monteur vertelde me dat ik straks ook de coax huisbekabeling aan kan sluiten, zelfs al zou ik KPN diensten nemen voor TV.
Dit leek me wat al te mooi omdat ze duidelijk IP TV aanbieden, en een omzetter naar COAX is dan toch niet aannemelijk.
Maar hij vertelde dat dit een nieuwer systeem is waar meer verschillende modules op passen.
Op de verpakking staat:
ZTE conectivity
UFTU-S1S2-N1-1-1-NL38
CUO193-000
Er is een soort van dubbel basisframe gemonteerd waar de fiber in afgemonteerd gemonteerd zit.
Daarop zitten nu 2 dummy kappen.
De monteur vertelde me dat ik straks ook de coax huisbekabeling aan kan sluiten, zelfs al zou ik KPN diensten nemen voor TV.
Dit leek me wat al te mooi omdat ze duidelijk IP TV aanbieden, en een omzetter naar COAX is dan toch niet aannemelijk.
Maar hij vertelde dat dit een nieuwer systeem is waar meer verschillende modules op passen.
Op de verpakking staat:
ZTE conectivity
UFTU-S1S2-N1-1-1-NL38
CUO193-000
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Er passen inderdaad verschillende modules op, zolang die aan de standaard van de UFTU voldoen. Uiteindelijk moet het middels deze FTU ook mogelijk zijn voor consumenten om zelf de NT te plaatsen (zodat het krijgen van een abbo of verhuizen tussen providers niet meer een duur monteursbezoek vereist).
Theoretisch heeft de monteur misschien gelijk: Doordat de NT's voor de twee fibers nu in principe gescheiden zijn zou het technisch prima mogelijk moeten zijn om IP diensten bij de ene provider af te nemen en andere IP diensten (of alleen een CATV signaal) bij een andere provider.
Echter, voor zover ik weet zijn er geen concrete plannen om dit ook administratief in te regelen (en ook geen plannen dat KPN analoog zou gaan aanbieden).
Theoretisch heeft de monteur misschien gelijk: Doordat de NT's voor de twee fibers nu in principe gescheiden zijn zou het technisch prima mogelijk moeten zijn om IP diensten bij de ene provider af te nemen en andere IP diensten (of alleen een CATV signaal) bij een andere provider.
Echter, voor zover ik weet zijn er geen concrete plannen om dit ook administratief in te regelen (en ook geen plannen dat KPN analoog zou gaan aanbieden).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik had overigens ook aan de reggefiber gevraagd wat voor TV signaal we zouden krijgen.
Vraag:
Ik heb een vraag over het TV signaal wat aangeboden gaat worden in de Stripheldenbuurt.
Krijgen we WGA (PSTN/ISDN geshaped) of WGDO (directe uncut/unchanged streams uit Hilversum) bij KPN ?
Antwoord:
In de wijk stripheldenbuurt word er een WGDO (KPN) streaming aangeboden.
Met alles wat ik hier lees zou dit ook een verbetering moeten zijn. Maar of het klopt...
Vraag:
Ik heb een vraag over het TV signaal wat aangeboden gaat worden in de Stripheldenbuurt.
Krijgen we WGA (PSTN/ISDN geshaped) of WGDO (directe uncut/unchanged streams uit Hilversum) bij KPN ?
Antwoord:
In de wijk stripheldenbuurt word er een WGDO (KPN) streaming aangeboden.
Met alles wat ik hier lees zou dit ook een verbetering moeten zijn. Maar of het klopt...
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Dat is echt een bull antwoord van die medewerker. WGDO (KPN) spreekt elkaar tegen dus weet je eigenlijk nog niets. Hoewel ik gewoon KPN/WMP+ vermoed..... maar kan het fout hebben.
WGDO is een wholesale-merknaam van Reggefiber (in Almere slechts in een paar wijken).
WGA (PSTN/ISDN) bestaat trouwens niet. Het is WBA+ (tegenwoordig WMP+ geheten). En dat is van KPN.
WGDO is een wholesale-merknaam van Reggefiber (in Almere slechts in een paar wijken).
WGA (PSTN/ISDN) bestaat trouwens niet. Het is WBA+ (tegenwoordig WMP+ geheten). En dat is van KPN.
WBA plus hebben ze nog steeds foutief op hun site staan
. Naar partijen als Glashart Media en Lijbrandt toe heet dat allang WMP+ 
( niet te verwarren met de WMP zonder + is, waar o.a. de groene pakketten van Tweak op gebaseerd zijn ).

( niet te verwarren met de WMP zonder + is, waar o.a. de groene pakketten van Tweak op gebaseerd zijn ).
de basisplaat lijkt verdacht veel op: Genixes Core (rechter ding op het plaatje) maar zat in een zakje van ZTE.
Maar wellicht is dit een standaard plaat die voor ieder merk gelijk is UFTU ( =Universal Fiber Termination Unit ??)
Blijkbaar komt er een packetfront MC901 op te zitten als je een KPN abbonement neemt ?
Maar wellicht is dit een standaard plaat die voor ieder merk gelijk is UFTU ( =Universal Fiber Termination Unit ??)
Blijkbaar komt er een packetfront MC901 op te zitten als je een KPN abbonement neemt ?
[ Voor 58% gewijzigd door jacovn op 22-12-2011 16:12 ]
Ik heb maar weer eens gebeld met de sales desk. Helaas weer weinig wijzer geworden:
- weet niet of er fast ethernet of gigabit ethernet (andere NT module voor Gig-E lijkt me)
- dacht dat er wel een andere experiabox ging komen als de snelheden > 100 mbps worden (indictie dat er gig-E binnen gaat komen lijkt me)
- dacht ook dat als ik nu bestelde het wel eens allemaal omgebouwd moest worden als de snelheden omhoog gaan.
Ik ben in de KPN winkel wezen kijken, en als SDTV er zo uit gaat zien houd ik wel UPC analoog. Geen detail meer over, en alleen gladgestreken gezichten.
HDTV konden ze me niet laten zien omdat FTH nog niet uitgerold is in stad ter plekke....
- weet niet of er fast ethernet of gigabit ethernet (andere NT module voor Gig-E lijkt me)
- dacht dat er wel een andere experiabox ging komen als de snelheden > 100 mbps worden (indictie dat er gig-E binnen gaat komen lijkt me)
- dacht ook dat als ik nu bestelde het wel eens allemaal omgebouwd moest worden als de snelheden omhoog gaan.
Ik ben in de KPN winkel wezen kijken, en als SDTV er zo uit gaat zien houd ik wel UPC analoog. Geen detail meer over, en alleen gladgestreken gezichten.
HDTV konden ze me niet laten zien omdat FTH nog niet uitgerold is in stad ter plekke....
Om her verhaal nog mooier te maken..eymey schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:04:
WBA plus hebben ze nog steeds foutief op hun site staan. Naar partijen als Glashart Media en Lijbrandt toe heet dat allang WMP+
Nog maar eens aan reggefiber gevraagd wat ik nu zou krijgen: WBA plus of WMP (met links naar de KPN pagina van beide, alhoewel de naam dan fout zou zijn)
Antwoord:
Wij mogen u verblijden met het heugelijke nieuws dat uw televisie gevoed word met WWA plus signalen van KPN.
Ik neem maar aan dat dit weer een nonsense bericht is.
Ben bang van wel ja. En anders bedoelen ze gewoon WMP+/WBA+. En ondanks dat de HD zenders nu van prima kwaliteit zijn is het totaalplaatje nog steeds minder goed en open dan op WGDO.
Wijs ze anders eens naar deze pagina. Of vraag of iemand met echt technisch inzicht je kan bellen ofzo.
Wijs ze anders eens naar deze pagina. Of vraag of iemand met echt technisch inzicht je kan bellen ofzo.
Is er al iemand overgestapt van Lijbrandt naar bv vodafone? Die laatste heeft een actie van 6 maanden gratis en heeft hetzelfde aanbod als lijbrandt voor een 10 euro/maand minder.
Ik vraag me af hoe een dergelijke overstap zal gaan, het is beide WBA en volgens diverse bronnen koopt vodafone bij lijbrandt in.
Ik vraag me af hoe een dergelijke overstap zal gaan, het is beide WBA en volgens diverse bronnen koopt vodafone bij lijbrandt in.
duh, electrons are life
Wel een nieuwe wijcentrale, maar in de stripheldenbuurt geen Premium abbonement mogelijk zo te zien na de check op de KPN website.
Jammer
. Dan beginnen ze dus echt als eerste in Ijburg en Nunspeet... en misschien nog wat andere dorpen daar in de buurt.
Wel leuk dat o.a. een paar bible belt dorpen straks de primeur krijgen
Wel leuk dat o.a. een paar bible belt dorpen straks de primeur krijgen
vriend van me woont in de wijk Tussen de vaarten. Heeft nu UPC en nog geen glasvezel provider uitgezocht.
Ik wil een server opzetten bij hem om filesharing mogelijk te maken. Dus heb belang bij hoogste haalbare internet snelheid. Daarnaast zou het fijn zijn als zijn opties voor televisie/telefonie uitgebreid en van goede kwaliteit blijven.
In 100mbit bestaat keuze uit xs4all, concept-ict, kickXL, KPN, Lijbrandt, plinq, solcol , tweak en vodafone. 200mbit lijkt nog niet te kunnen op zijn postcode.
Ik zie dat er grof gezegd tweedelingen plaats kunnen vinden. Glashart vs KPN ; WGDO vs WBA+. Als ik het beste wil vallen volgens mij KPN, plinq en tweak groen af. Correct?
Ik heb rondgesnuffeld in topics, maar heb dus nog steeds de volgende vraag:
Welke ISP levert de beste en meeste stabiele snelheid?
En daarnaast welke levert de 'beste' opties qua televisiegebruik.
Ik lijk uit te komen op Solcon?
Belangrijk gegeven, ik heb beperkt de tijd om me erin te verdiepen dus zoek eigenlijk de beste 'plug-en-play' oplossing. Dus, aanmelden, spul installeren, server opzetten, klaar en genieten van 100mbit duplex snelheden...
Prijs maakt niet uit. Ik lijk uit te komen op Solcon?
Wie o wie, uw hulp wordt gewaardeerd...
Ik wil een server opzetten bij hem om filesharing mogelijk te maken. Dus heb belang bij hoogste haalbare internet snelheid. Daarnaast zou het fijn zijn als zijn opties voor televisie/telefonie uitgebreid en van goede kwaliteit blijven.
In 100mbit bestaat keuze uit xs4all, concept-ict, kickXL, KPN, Lijbrandt, plinq, solcol , tweak en vodafone. 200mbit lijkt nog niet te kunnen op zijn postcode.
Ik zie dat er grof gezegd tweedelingen plaats kunnen vinden. Glashart vs KPN ; WGDO vs WBA+. Als ik het beste wil vallen volgens mij KPN, plinq en tweak groen af. Correct?
Ik heb rondgesnuffeld in topics, maar heb dus nog steeds de volgende vraag:
Welke ISP levert de beste en meeste stabiele snelheid?
En daarnaast welke levert de 'beste' opties qua televisiegebruik.
Ik lijk uit te komen op Solcon?
Belangrijk gegeven, ik heb beperkt de tijd om me erin te verdiepen dus zoek eigenlijk de beste 'plug-en-play' oplossing. Dus, aanmelden, spul installeren, server opzetten, klaar en genieten van 100mbit duplex snelheden...
Prijs maakt niet uit. Ik lijk uit te komen op Solcon?
Wie o wie, uw hulp wordt gewaardeerd...
Uit je opmerking over 200 mbit maak ik op dat dat jij in een gebied woont waar je dat wel kan krijgen, dus in 1 van de wijken in Almere Buiten waar WGDO beschikbaar is.
Tussen de vaarten is alleen KPN... dus WMP of WMP+ diensten (let op het verschil met de plus, WBA+ was de oude aanduiding voor WMP+, de KPN site heeft het nog over WBA+ maar naar ISP's wordt al de naam WMP+ gecommuniceerd).
WMP: KPN, XS4ALL, Plinq, Tweak-groen
WMP+: Lijbrandt, Vodafone, KickXL
Solcon, Concepts, XMS en Tweak-blauw zijn alleen in die paar buurten met WGDO beschikbaar, alsmede de 200 mbit optie.
Het belangrijkste onderscheid tussen WMP en WMP+ is:
WMP: Experiabox of Fritz!box (xs4all), Motorola 19x3 settopbox, geen analoog en dvb-c
WMP+: Eigen router (let op dat ie vooral upload goed kan handlen), IPTV van Glashart Media, analoog en dvb-c
Wat qua snelheid het meest stabiel is? Tsja.... allen zijn volgens mij stabiel (op ocasionele storingen na). Zowel met Tweak Groen 30/30 als nu met Lijbrandt 50/50 haal ik altijd de geadverteerde snelheden. Misschien dat je met 100 mbit en op een POP met vele 100 mbit klanten soms congestie kan krijgen.
Ik zou iig de WMP'ers niet weg wuiven maar ook kijken naar of dingen zoals analoog en dvb-c voor die vriend belangrijk zijn.
Qua TV is vooralsnog WMP+ wel het beste, omdat KPN daar voor glashart Media de beste HD streams (13 mbit) door geeft. Voor WMP gebruikt KPN nog mindere streams ( 7 mbit, wat voor HD niet echt ideaal is). Daarentegen ben je qua telefonie technisch bij XS4ALL weer het meest flexibel met een fritz!box die ook meteen je DECT station kan zijn (hoewel ik niet weet wat voor belbundels je daar hebt).
Wel kan het handig zijn om allebei bij dezelfde provider te zitten
... of Lijbrandt en Vodafone (werken beiden via ispfabriek.nl )
Tussen de vaarten is alleen KPN... dus WMP of WMP+ diensten (let op het verschil met de plus, WBA+ was de oude aanduiding voor WMP+, de KPN site heeft het nog over WBA+ maar naar ISP's wordt al de naam WMP+ gecommuniceerd).
WMP: KPN, XS4ALL, Plinq, Tweak-groen
WMP+: Lijbrandt, Vodafone, KickXL
Solcon, Concepts, XMS en Tweak-blauw zijn alleen in die paar buurten met WGDO beschikbaar, alsmede de 200 mbit optie.
Het belangrijkste onderscheid tussen WMP en WMP+ is:
WMP: Experiabox of Fritz!box (xs4all), Motorola 19x3 settopbox, geen analoog en dvb-c
WMP+: Eigen router (let op dat ie vooral upload goed kan handlen), IPTV van Glashart Media, analoog en dvb-c
Wat qua snelheid het meest stabiel is? Tsja.... allen zijn volgens mij stabiel (op ocasionele storingen na). Zowel met Tweak Groen 30/30 als nu met Lijbrandt 50/50 haal ik altijd de geadverteerde snelheden. Misschien dat je met 100 mbit en op een POP met vele 100 mbit klanten soms congestie kan krijgen.
Ik zou iig de WMP'ers niet weg wuiven maar ook kijken naar of dingen zoals analoog en dvb-c voor die vriend belangrijk zijn.
Qua TV is vooralsnog WMP+ wel het beste, omdat KPN daar voor glashart Media de beste HD streams (13 mbit) door geeft. Voor WMP gebruikt KPN nog mindere streams ( 7 mbit, wat voor HD niet echt ideaal is). Daarentegen ben je qua telefonie technisch bij XS4ALL weer het meest flexibel met een fritz!box die ook meteen je DECT station kan zijn (hoewel ik niet weet wat voor belbundels je daar hebt).
Wel kan het handig zijn om allebei bij dezelfde provider te zitten
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 25-01-2012 13:36 ]
Even reageren op een oud bericht (ja sorry..): Gebieden in Poort die nu nog ontwikkeld worden (Europakwartier west, Olympia, etc) krijgen meteen glasvezel. Homerus-Oost heeft ook glasvezel (zowel het binnengebied als de buitenvelden). En voor de bestaande gebieden geldt dat ze zo snel mogelijk verglaasd gaan worden. Dat heeft niet met bouwverkeer o.i.d. te maken maar puur met capaciteit van aannemers.gglanzani schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:19:
[...]
Ik heb vandaag gehoord via en DM met reggefiber dat pas in medio 2012 zal Almere Poort glasvezels hebben.
Da's toch raar sinds in hun kaart Almere Poort lijkt al gekabelt, maar tja, er is niks om te doen.
Bij de Reggefiber winkel in Almere-Buiten kan je altijd terecht om dat na te vragen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb me aangemeld bij glasvezel vergelijker, als het glas er ligt in de Poort krijg ik een mailtje binnen. Ik word even niet goed van upc die mij weigert korting te geven met hun aanbiedingen. Als bestaande klant die geen extra dienst afneemt kom ik niet in aanmerking. Voor het geld wat ik nu betaal krijg ik makkelijk de 100MBit glaspakket. Dus ik sta nu al echt om te springen wanneer er eindelijk de boel wordt opgeleverd.
Bij UPC zijn en blijven het een ongelofelijk stelletje uitknijpers.
Je kan idd alleen leuke aanbiedingen krijgen als je alles in 1 afneemt. Uitsluitend digitale TV met HD afnemen is onmogelijk (nou ja, je betaalt er dan rond de 27 euro per maand voor, voor iets wat bij Ziggo gewoon in het basispakket zit).
Je kan idd alleen leuke aanbiedingen krijgen als je alles in 1 afneemt. Uitsluitend digitale TV met HD afnemen is onmogelijk (nou ja, je betaalt er dan rond de 27 euro per maand voor, voor iets wat bij Ziggo gewoon in het basispakket zit).
Ze zijn hier, stripheldenbuurt, in december bezig geweest met kabels in de grond maar heb nog geen monteur thuis gezien of iets gehoord over een afspraak. Ik kan wel mijn postcode al invoeren voor glasvezelvergelijkingssites. Kan ik me gewoon bij een provider aanmelden en regelen zij dan de rest?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee, de aannemer van Reggefiber komt eerst bij je thuis om de glasvezel naar binnen te brengen en af te monteren. Dat ligt momenteel ook stil door de vorst omdat er een kabeltje door een al bestaand leeg buisje je meterkast in wordt geblazen. Dat gebeurt vanuit een ondergronds punt in de buurt. En daar mogen/kunnen ze momenteel niet graven.Tsurany schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:17:
Ze zijn hier, stripheldenbuurt, in december bezig geweest met kabels in de grond maar heb nog geen monteur thuis gezien of iets gehoord over een afspraak. Ik kan wel mijn postcode al invoeren voor glasvezelvergelijkingssites. Kan ik me gewoon bij een provider aanmelden en regelen zij dan de rest?
Heb geduld.. ze komen vast.
Pff hoop dat ze opschieten dan, anders ben ik al het huis uit voor we glasvezel krijgen
Test
[ Voor 92% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2012 18:32 ]
Ik heb geen problemen met portforwarding en daardoor een trage verbinding, maar vergeet niet dat indien je "stopt" met torrents/downloaden het nog dagen kan duren voordat er geen "requests" meer binnenkomen. In mijn geval router (Vigor) achter router (KPN) kan ik dat in "NAT Active Session Table" terugvinden.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:42:
Voor mensen met KPN die afentoe problemen hebben met het niet kunnen surfen en dergelijke, maken jullie gebruik van een ingeschakelde upnp en/of port forwarding ?
Hier stond upnp aan en was er een portforward voor emule en waren er met enige regelmaat soortgelijke problemen.
Daarnaast heb ik DHT aanstaan op mijn torrentclient (NAS) , je zou kunnen probeeren om dat te disablen en nogmaals te kijken.
UPNP moet op een router per defenitie uit staan.
Vandaag is het dan zo ver, eindelijk komt die glasvezel. Dan nog een provider kiezen die aan mijn eisen voldoet:
- 50/50 abbo of sneller
- BBC 1/2
- Geen extra kosten tweede tv
- Goede router of mogelijkheid gebruik eigen router
- VOIP met nummerbehoud
Moet te doen zijn toch?
- 50/50 abbo of sneller
- BBC 1/2
- Geen extra kosten tweede tv
- Goede router of mogelijkheid gebruik eigen router
- VOIP met nummerbehoud
Moet te doen zijn toch?
Even met een slag om de arm wat betreft geen extra kosten tweede tv, maar als je op een simpele manier een eigen router wil kunnen aansluiten, dan vallen KPN, XS4ALL en de groene Tweak dus eigenlijk al af....
Blijven Lijbrandt en Vodafone over
. Met dien verstande dat je bij Lijbrandt de extra settopboxen voor IPTV zelf moet aanschaffen (in abbo kost het dan volgens mij verder niets extra per maand), maar dat je wel weer het voordeel hebt van analoog en vrij te ontvangen dvb-c als extra optie om tv 2, 3, 4, etc. van signaal te voorzien.
Blijven Lijbrandt en Vodafone over
Eigen router is niet noodzakelijk als ze een goede router leveren waar portforwarding gewoon eenvoudig mogelijk is en het wireless bereik fatsoenlijk is. Vodafone is opzich interessant. Jammere is dat KPN voor 6 euro per maand meer dubbele internetsnelheid levert.
Yep. KPN is sinds de laatste prijs- en snelheidswijzigingen ontzettend scherp.
Jammer dat ze nog steeds met slechts de ADSL-kwaliteit televisiestreams werken maar qua features e.d. kan je voor het geld bijna geen scherpere aanbieding krijgen.
Het wordt dus puur een afweging die je moet maken.
KPN heeft dus een scherp aanbod, met alleen matige televisiekwaliteit en geen analoog signaal meer (voor extra tv's zit je dus aan extra kastjes vast). Plus dat ze als router een Experiabox leveren die erg matig is (zacht gezegd) en waar het meer moeite kost om deze te vervangen.
Jammer dat ze nog steeds met slechts de ADSL-kwaliteit televisiestreams werken maar qua features e.d. kan je voor het geld bijna geen scherpere aanbieding krijgen.
Het wordt dus puur een afweging die je moet maken.
KPN heeft dus een scherp aanbod, met alleen matige televisiekwaliteit en geen analoog signaal meer (voor extra tv's zit je dus aan extra kastjes vast). Plus dat ze als router een Experiabox leveren die erg matig is (zacht gezegd) en waar het meer moeite kost om deze te vervangen.
Dat is een goed punt, dan neig ik toch naar Vodafone. Wellicht Tweak Groen, kan ook wel. Zal even alles doornemen qua providers.
Tweak Groen heeft trouwens dezelfde nadelen als KPN.... behalve dat zij iets scheutiger zijn in het geven van informatie (of bv. een password reset van je VOIP) als je een eigen router wil gaan inzetten
.
Zal dan eens opzoeken hoe erg die experiabox is. Snel (100/100) internet is wel zeer aantrekkelijk, ga anders in downloadsnelheid zelfs 10Mbit achteruit, dat is toch jammer. ADSL tv signaal zou jammer zijn maar wellicht wel mee te leven.
Verwijderd
Nu sinds enkele weken glasvezel van Vodafone. Moet zeggen bevalt prima. Altijd nagenoeg 50 down en 50 up. TV is inderdaad (ver) onder de maat vergeleken met UPC HD. Maar daar ontkom je niet aan welke provider je ook neemt. Amino box is wel lekker snel. Ciso router tot nu toe ook stabiel (alleen is bijgeleverde software niet (meer) geschikt voor Mac)Tsurany schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:56:
Dat is een goed punt, dan neig ik toch naar Vodafone. Wellicht Tweak Groen, kan ook wel. Zal even alles doornemen qua providers.
En eerste 6 mnd helemaal gratis is natuurlijk ook erg prettig.
UPC HD hadden we sowieso niet, hadden standaard digitaal en de laatste tijd zelfs analoog. Vodafone kan ik enkel nog niet bestellen, waarschijnlijk omdat we het kastje pas net een paar uur hebben.
Beste glasvezel-experts :-)
Ik ben ondertussen helemaal $#@(&-ziek van UPC
en ben op zoek naar een goed alternatief waarbij:
- TV in zowel HD als SD gelijk of beter moet zijn dan UPC;
- internet mininmaal 100/100 (liefst meer) moet zijn
- ik mijn eigen router (Netgear WNDR3700) kan blijven gebruiken
- zonder problemen een VPN kan blijven draaien
Wie heeft er een goeie tip voor mij?
(Geen KPN, de redenen hiervoor worden in dit topic al benoemd)
Ik ben ondertussen helemaal $#@(&-ziek van UPC

- TV in zowel HD als SD gelijk of beter moet zijn dan UPC;
- internet mininmaal 100/100 (liefst meer) moet zijn
- ik mijn eigen router (Netgear WNDR3700) kan blijven gebruiken
- zonder problemen een VPN kan blijven draaien
Wie heeft er een goeie tip voor mij?
(Geen KPN, de redenen hiervoor worden in dit topic al benoemd)
@RR6: aan de titel van het topic te zien zou ik het antwoord moeten weten maar toch even voor de vorm: In Almere? En zo ja, in welk stadsdeel?
Vooral de wijk kan van belang zijn.
Woon je in 1 van de enkele wijken in Almere Buiten waar Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO), dan kan het iig voldoen aan punt 1, gezien je daar zowel in HD als SD onveranderde streams van Technicolor of sateliet binnen krijgt.
In de rest van Almere ligt het wat genuanceerder.
HD heb je dan minstens zo goed beeld als UPC als je IPTV kijkt. Echter, voor goed SD beeld moet je uitwijken naar het aanbod dat je via dvb-c krijgt (waar geen HD op zit).
Als provider moet je je dan beperken tot Lijbrandt, Vodafone of KickXL. In WGDO gebied kan je nog Concepts ICT, Solcon of XMS nemen.
Woon je in 1 van de enkele wijken in Almere Buiten waar Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO), dan kan het iig voldoen aan punt 1, gezien je daar zowel in HD als SD onveranderde streams van Technicolor of sateliet binnen krijgt.
HD heb je dan minstens zo goed beeld als UPC als je IPTV kijkt. Echter, voor goed SD beeld moet je uitwijken naar het aanbod dat je via dvb-c krijgt (waar geen HD op zit).
Als provider moet je je dan beperken tot Lijbrandt, Vodafone of KickXL. In WGDO gebied kan je nog Concepts ICT, Solcon of XMS nemen.
Is het al bekend wat er in de Poort komt, KPN of Reggefiber?
Ga er maar gewoon van uit KPN als operator (en uiteraard Reggefiber als beheerder fan de fysieke infrastructuur).
Weet iemand hoe lang het duurt van de aanleg in je huis tot het moment dat je daadwerkelijk kan bestellen? De sites van de providers geven nog steeds aan dat we geen glasvezel hebben.
Welke wijk is dat Tsurany? Dat zou in Almere namelijk op dit moment niet het geval mogen zijn. Alle PoP's zijn op dit moment orderbaar dus als je een aansluiting in huis hebt en je kan niet bestellen dan is de status in het systeem van Reggefiber niet OK.
En ja, Poort is KPN als actieve operator op RF netwerk.
En ja, Poort is KPN als actieve operator op RF netwerk.
@Barre73: Geldt dat ook voor de pops in de wijken die onlangs van Trilink over gegaan zijn naar Reggefiber? Dat maak ik tenminste op uit Tsurany z'n post als de kabel pas recent is afgemonteerd.... of het stadshart
Wel voor de Trilink migratie in Tussen de Vaarten en Almere Buiten. Noorderplassen-West gaat binnenkort beginnen, de eerste informatiebrieven zijn verzonden.
Laat ik het anders stellen: Als er wordt aangelegd in je buurt, en je krijgt een FTU in je meterkast dan kan je in principe een paar dagen later bestellen.
Stadshart: Is grotendeels niet aangelegd dankzij de schitterende maar ook zeer dure natuurstenen bestrating...
Laat ik het anders stellen: Als er wordt aangelegd in je buurt, en je krijgt een FTU in je meterkast dan kan je in principe een paar dagen later bestellen.
Stadshart: Is grotendeels niet aangelegd dankzij de schitterende maar ook zeer dure natuurstenen bestrating...
Haha.. inderdaad. Muziekwijk om precies te zijn.Barre73 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:26:
@RR6: aan de titel van het topic te zien zou ik het antwoord moeten weten maar toch even voor de vorm: In Almere? En zo ja, in welk stadsdeel?
Thanks!! Helder verhaal.eymey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:14:
Vooral de wijk kan van belang zijn.
Dus in Muziekwijk ben ik veroordeeld tot de mindere aanbieders
Heb ik weer
Dus als ik een beetje kwalitatief goede tv wil dan kan ik beter bij UPC blijven.
Hoe is het met de kwaliteit van het glas-internet gesteld?
@Barre73: Hmm, ik had inmiddels begrepen dat het in het grootste deel van het startshart nu inmiddels wel (bijna) voor elkaar is volgens een andere GoT'er hier. Iig de Citadel, City en Lakeside
.
Zelf heb ik hier (en ook in andere plaatsen) opgemerkt dat een aansluiting in de meterkast nog niet altijd een garantie hoeft te zijn voor bestelbaarheid, met name wanneer de POP ook nog relatief nieuw is. Naar ik me kan herinneren was dit in Oostvaardersbuurt en Seizoenenbuurt bijvoorbeeld het geval. Op een gegeven moment waren de FTU's overal geinstalleerd maar duurde het nog weken/maanden voor de POP opgeleverd werd (en al helemaal voordat de aanvoer voor het CATV signaal voor het WMP+ model klaar was).
Zelf heb ik hier (en ook in andere plaatsen) opgemerkt dat een aansluiting in de meterkast nog niet altijd een garantie hoeft te zijn voor bestelbaarheid, met name wanneer de POP ook nog relatief nieuw is. Naar ik me kan herinneren was dit in Oostvaardersbuurt en Seizoenenbuurt bijvoorbeeld het geval. Op een gegeven moment waren de FTU's overal geinstalleerd maar duurde het nog weken/maanden voor de POP opgeleverd werd (en al helemaal voordat de aanvoer voor het CATV signaal voor het WMP+ model klaar was).
Eymey, Qua Stadshart heb je wel gelijk. Stadshart is voor mij altijd vooral het winkelcentrum, maar het is natuurlijk iets uitgebreider.
Wat je tweede opmerking betreft: je hebt helemaal gelijk. Maar wat RF nu doet in Almere is compleet anders dan de afgelopen jaren. Bij de Trilink verglazing moeten de PoP's gewoon (bijna) orderbaar zijn als er gestart wordt met huisaansluitingen. En de vezel voor het CATV signaal al helemaal want dat grote verschil in orderbaarheid is echt niet acceptabel meer.
En ook voor andere plaatsen zijn de processen scherper gezet. Alles staat en valt met voldoende voorbereidingstijd. Als je dat niet in acht neemt dan krijg je vanzelf vertragingen..
Wat je tweede opmerking betreft: je hebt helemaal gelijk. Maar wat RF nu doet in Almere is compleet anders dan de afgelopen jaren. Bij de Trilink verglazing moeten de PoP's gewoon (bijna) orderbaar zijn als er gestart wordt met huisaansluitingen. En de vezel voor het CATV signaal al helemaal want dat grote verschil in orderbaarheid is echt niet acceptabel meer.
En ook voor andere plaatsen zijn de processen scherper gezet. Alles staat en valt met voldoende voorbereidingstijd. Als je dat niet in acht neemt dan krijg je vanzelf vertragingen..
Als Citadel bewoner kan ik zeggen: klopt dat deels jaeymey schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:46:
@Barre73: Hmm, ik had inmiddels begrepen dat het in het grootste deel van het startshart nu inmiddels wel (bijna) voor elkaar is volgens een andere GoT'er hier. Iig de Citadel, City en Lakeside.
Ein-de-lijk; Volgende week donderdag komen ze bij mij glas in de meterkast aanleggen
(stripheldenbuurt) Heb er lang op moeten wachten, ben benieuwd of de aansluiting goed gaat en dat de verbinding straks goed werkt.
Helaas, ik kon het toch niet laten om upc te bellen en ze hebben mij een leuke korting gedaan om nog een jaar te blijven. Dus voorlopig voor mij geen glas
Verwijderd
Ben ik benieuwd hoeveel korting je hebt gekregen - of is het een korting die je sowieso kreeg omdat de prijzen nu lager liggen? Ik zit ook te kijken om mijn UPC abonnement in te perken - maar of ik daar nog extra korting bij krijg als ik bij ze blijf?
Verwijderd
ik zit ook te kijken naar glasvezel bij Tweak of Lijbrandt maar ik heb zoveel negatieve verhalen gelezen van Tweak in Google dat ik het niet meer weet. We hebben (in literatuurwijk) HD recorder TV via UPC en willen er niet op achteruit gaan qua TV, sneller internet zou natuurlijk wel mooi meegenomen zijn. We hebben een eigen router van Sitecom - Vraag is kunnen we die blijven gebruiken bij Lijbrandt bijvoorbeeld. En negatieve ervaringen met Tweak blauw in Almere? Als ik eea goed begrijp is TV van KPN minder dan UPC en Tweak groen gebruikt toch KPN?
De veilige keuze is bij UPC blijven maar ja ook al eea aan storingen gehad......
Maar als ik sommige horrorstories op Google zie dan wil ik helemaal niet meer overstappen
De veilige keuze is bij UPC blijven maar ja ook al eea aan storingen gehad......
Maar als ik sommige horrorstories op Google zie dan wil ik helemaal niet meer overstappen
Ja en UPC dan? Heb je daar de verhalen wel eens van gelezen op internet? Er zijn altijd mensen met slechte ervaringen en die worden dan gauw op internet verspreid, terwijl je vrijwel niets hoort over de positieve verhalen.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:34:
ik zit ook te kijken naar glasvezel bij Tweak of Lijbrandt maar ik heb zoveel negatieve verhalen gelezen van Tweak in Google dat ik het niet meer weet. We hebben (in literatuurwijk) HD recorder TV via UPC en willen er niet op achteruit gaan qua TV, sneller internet zou natuurlijk wel mooi meegenomen zijn. We hebben een eigen router van Sitecom - Vraag is kunnen we die blijven gebruiken bij Lijbrandt bijvoorbeeld. En negatieve ervaringen met Tweak blauw in Almere? Als ik eea goed begrijp is TV van KPN minder dan UPC en Tweak groen gebruikt toch KPN?
Tweak groen gebruikt Glashart media maar via KPN netwerk verstuurd. Dat is inmiddels flink verbeterd en het verschilt erg van persoon tot persoon hoe je dat ervaart. Het blijkt dat in de praktijk veel mensen het helemaal niet meer merken. Tweak Blauw is naar mijn weten niet beschikbaar in de Literatuurwijk, alleen in enkele delen van Almere Buiten.
Maar er zijn toch veel meer mogelijkheden dan Tweak of Lijbrandt? Eigen routers kunnen bij alle providers worden gebruikt, zelfs bij KPN. Alleen bij KPN heb je er niet zoveel aan als je van alles wilt instellen omdat het signaal eerst door de Experiabox gaat en die is afgetimmerd. Ook bij XS4all zit er nog een extra modem/router tussen (Fritzbox). Maar bij alle andere providers komt het signaal rechtstreeks uit de Genexis modem en kan via een Sitecom nog verder verdeeld worden, als je dat zou willen.
Maar er zijn toch veel meer mogelijkheden dan Tweak of Lijbrandt? Eigen routers kunnen bij alle providers worden gebruikt, zelfs bij KPN. Alleen bij KPN heb je er niet zoveel aan als je van alles wilt instellen omdat het signaal eerst door de Experiabox gaat en die is afgetimmerd. Ook bij XS4all zit er nog een extra modem/router tussen (Fritzbox). Maar bij alle andere providers komt het signaal rechtstreeks uit de Genexis modem en kan via een Sitecom nog verder verdeeld worden, als je dat zou willen.
@Barre73: Niet helemaal juist 
Tweak Groen wordt geleverd volgens het "KPN Wholesale MultiPlay" ( WMP ) model. En dat is gewoon KPN Interactieve TV (met de mindere streams, ook bij HD) en met levering van alle diensten op 1 UTP poort op de NT m.b.v. VLAN's.
Waar jij het over hebt is WMP+ (let op de plus)... alle diensten op aparte poorten op de NT, IP-adres verkrijgen via DHCP en televisie van Glashart Media. Dat wordt op dit moment in Almere alleen door Lijbrandt, Vodafone en KickXL aangeboden.
Tweak kan alleen pakketten met Glashart Media leveren in hun "blauwe" abonnementen, via Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO). En dat is inderdaad alleen in een paar wijken in Almere Buiten beschikbaar.
Bottom line is dus: Tweak Groen gebruikt -geen- Glashart Media.
@Aneliso: Als je er qua (HD-) kwaliteit niet op achteruit wil gaan, dan zal je in Literatuurwijk naar Lijbrandt of Vodafone moeten gaan. Deze leveren het televisiesignaal van Glashart Media als interactieve TV en het HD-beeld daarvan is minstens zo goed als bij UPC. Voordeel dat je erbij krijgt is dat de HD-versies standaard op positie 1, 2, 3, 4, etc. zitten (i.t.t. UPC waar je voor de HD-versie naar de hogere nummers moet zappen).
Bonus die je krijgt is het CATV signaal, dat naast analoge TV en FM ook een basispakket onversleuteld digitaal vervoert via dvb-c! Helaas geen HD, maar wel standaard definitie in onveranderde vorm dus rechtstreeks uit Hilversum / van de sateliet.
Dit laatste vind ik een belangrijk voordeel ten opzichte van UPC: Waar je bij UPC niets, maar dan ook niets anders kan gebruiken dan door hun gedicteerde settopboxen of CI+ gecertificeerde ontvangers (en dus geen mediacenter hardware) heb je bij Glashart Media tenminste een basispakket onversleuteld in digitale kwaliteit. Jammer dat het IPTV pakket niet zo open, hoogstaand en onversleuteld is maar je hebt iig meer vrijheid dan bij UPC vwb het dvb-c signaal.
Of je de Sitecom router kan blijven gebruiken is, zoals Barre73 terecht opmerkt, niet alleen afhankelijk van de provider die je kiest (bij Tweak Groen, XS4ALL en KPN glasvezel is het bewerkelijk de geleverde router te vervangen) maar ook van het model van de router zelf.
Bij glasvezel heb je ook een hele hoge upload bandbreedte en daar gaan veel oudere routers, die downstream bv. prima de 120 mbit van UPC aan kunnen, compleet nat op.
Upload bandbreedte managen (bv. om bij veel downloaden/uploaden ook nog een lage latency te houden voor gamen en voip) is namelijk behoorlijk intensief voor de processor in je router.
Tweak Groen wordt geleverd volgens het "KPN Wholesale MultiPlay" ( WMP ) model. En dat is gewoon KPN Interactieve TV (met de mindere streams, ook bij HD) en met levering van alle diensten op 1 UTP poort op de NT m.b.v. VLAN's.
Waar jij het over hebt is WMP+ (let op de plus)... alle diensten op aparte poorten op de NT, IP-adres verkrijgen via DHCP en televisie van Glashart Media. Dat wordt op dit moment in Almere alleen door Lijbrandt, Vodafone en KickXL aangeboden.
Tweak kan alleen pakketten met Glashart Media leveren in hun "blauwe" abonnementen, via Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO). En dat is inderdaad alleen in een paar wijken in Almere Buiten beschikbaar.
Bottom line is dus: Tweak Groen gebruikt -geen- Glashart Media.
@Aneliso: Als je er qua (HD-) kwaliteit niet op achteruit wil gaan, dan zal je in Literatuurwijk naar Lijbrandt of Vodafone moeten gaan. Deze leveren het televisiesignaal van Glashart Media als interactieve TV en het HD-beeld daarvan is minstens zo goed als bij UPC. Voordeel dat je erbij krijgt is dat de HD-versies standaard op positie 1, 2, 3, 4, etc. zitten (i.t.t. UPC waar je voor de HD-versie naar de hogere nummers moet zappen).
Bonus die je krijgt is het CATV signaal, dat naast analoge TV en FM ook een basispakket onversleuteld digitaal vervoert via dvb-c! Helaas geen HD, maar wel standaard definitie in onveranderde vorm dus rechtstreeks uit Hilversum / van de sateliet.
Dit laatste vind ik een belangrijk voordeel ten opzichte van UPC: Waar je bij UPC niets, maar dan ook niets anders kan gebruiken dan door hun gedicteerde settopboxen of CI+ gecertificeerde ontvangers (en dus geen mediacenter hardware) heb je bij Glashart Media tenminste een basispakket onversleuteld in digitale kwaliteit. Jammer dat het IPTV pakket niet zo open, hoogstaand en onversleuteld is maar je hebt iig meer vrijheid dan bij UPC vwb het dvb-c signaal.
Of je de Sitecom router kan blijven gebruiken is, zoals Barre73 terecht opmerkt, niet alleen afhankelijk van de provider die je kiest (bij Tweak Groen, XS4ALL en KPN glasvezel is het bewerkelijk de geleverde router te vervangen) maar ook van het model van de router zelf.
Bij glasvezel heb je ook een hele hoge upload bandbreedte en daar gaan veel oudere routers, die downstream bv. prima de 120 mbit van UPC aan kunnen, compleet nat op.
Upload bandbreedte managen (bv. om bij veel downloaden/uploaden ook nog een lage latency te houden voor gamen en voip) is namelijk behoorlijk intensief voor de processor in je router.
[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 19-03-2012 23:51 ]
I stand corrected... Tweak is inderdaad iets anders dan de andere (niet KPN) providers.
Krijg trouwens zelf over ene paar maanden Vodafone in huis waar een gratis router bij zit. Ben benieuwd hoe die de 50 mbit upload aankan...
NB: DVB-C is nu alleen (hoge kwaliteit) SD maar HD gloort aan de horizon...
Krijg trouwens zelf over ene paar maanden Vodafone in huis waar een gratis router bij zit. Ben benieuwd hoe die de 50 mbit upload aankan...
NB: DVB-C is nu alleen (hoge kwaliteit) SD maar HD gloort aan de horizon...
Ik hoop ook sterk op toevoeging van HD op DVB-C.... in ieder geval voor de meest belangrijke NL zenders waar HD bij IPTV ook reeds inbegrepen is....
Het zou vooral ook een mooie tussenoplossing kunnen zijn tot KPN eindelijk eens Dolby Digital 5.1 toevoegt aan de IPTV hd-streams voor Glashart Media.
Echter, qua dvb-c is het wel "eerst zien, dan geloven". Er loopt nu al weet ik hoe lang een HD test op 2 headends in het oosten van het land (met Ned. 1 HD) maar tot nu toe is het daar bij gebleven....
Tweak is inderdaad uniek in die zin dat ze zowel KPN als Reggefiber Wholesale kunnen leveren
. Het is alleen jammer dat ze, naast KPN WMP, niet ook KPN WMP+ gaan bieden.
Ze zijn qua prijs en extra diensten toch net wat aantrekkelijker dan bv. Lijbrandt en Vodafone, maar voor mij is Glashart Media en Analoog/DVB-C een vereiste.....
Het zou vooral ook een mooie tussenoplossing kunnen zijn tot KPN eindelijk eens Dolby Digital 5.1 toevoegt aan de IPTV hd-streams voor Glashart Media.
Echter, qua dvb-c is het wel "eerst zien, dan geloven". Er loopt nu al weet ik hoe lang een HD test op 2 headends in het oosten van het land (met Ned. 1 HD) maar tot nu toe is het daar bij gebleven....
Tweak is inderdaad uniek in die zin dat ze zowel KPN als Reggefiber Wholesale kunnen leveren
Ze zijn qua prijs en extra diensten toch net wat aantrekkelijker dan bv. Lijbrandt en Vodafone, maar voor mij is Glashart Media en Analoog/DVB-C een vereiste.....
Het klopt dat je zo een gaatje hebt gemaakt door de betonnen muur van de fundering.RUFFNECK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:06:
[...]
Als Citadel bewoner kan ik zeggen: klopt dat deels jaSinds de laatste update, waar jij ook op gereageerd had (
) is er helaas nog niks veranderd. Het trekken van de kabels tot aan de voordeur is maar voor een deel gedaan (een paar woningen), omdat ze nu eerst willen uitzoeken hoe ze de boel via de kruipruimte kunnen trekken en deze alsnog waterdicht te houden. Op zich een goed punt dus, maar het lijkt me zo raar dat dit zo lang moet duren
Alleen de grote vraag wie gaat de rekening betalen als er lekkage optreedt naar de winkels onder jullie woningen, de VVE, Eigenaar van het winkelcentrum of de bewoner waar de lekkage optreedt.
Ik heb bekabeling aangelegt voor "the wave" The City" "side by Side" "Lake site" "smaragd" Appartementcomplex boven de Rentmeester parkeergarage (by de kinky kapper zegmaar) .
"De citadel "( alleen woontoren).
De diagonaal NIET, Alle appartementen rond de koperslagershof ( 8 bijna dezelfde gebouwen) zijn voorzien van bekabeling die nog naar de woningen moeten worden getrokken , echter hier zijn geen mogelijkheden voor behalve door de upc buis naar de woonkamer.( wachten dus op toestemming van de eigenaar van de buis, en weer her verhaal wat te doen met storingen aan coax daarna).Alleen de 2 gebouwen langs de oldmansgracht zijn voorzien omdat daar de kabel langs de buitengevel mocht.Verder zijn alle winkels wel al voorzien van glasvezel onder al deze genoemde panden.
[ Voor 5% gewijzigd door makkie op 22-03-2012 23:08 ]
Beste mede Almeerders hier,
Ik ben echt blij met het glasvezel netwerk in Almere maar minder met de praktijken van de KPN als netwerkbeheerder op het WMP+ netwerk. Op dit moment kun je niet zonder verlies van diensten overstappen naar een andere provider.
Een schande aangezien een normale overstap op het WGDO netwerk van Reggefiber wel mogelijk is. Zo wilde ik overstappen van Lijbrandt naar Vodafone mede vanwege 20 hd zenders standaard aanbod en een half jaar geen abonnementskosten. Uiteindelijk is vanwege de problemen met overstappen de aanvraag buiten behandeling gelaten door Vodafone.
Ook Reggefiber schijnt zich dit probleem niet erg aan te trekken en kiest er voor om medewerkers die het probleem terecht signaleren, weg te sturen. Zou dit iets met de verstrengeling met KPN te maken hebben?
Ik vraag mij af wat we hier als Almeerders aan kunnen doen. Moeten we ons tot de gemeente Almere wenden? Zo hebben we natuurlijk geen echt open netwerk als je zelf moet opzeggen en dan een aantal weken zonder internet ect komt te zitten totdat een andere provider de glasvezellijn weer activeert.
Ik ben echt blij met het glasvezel netwerk in Almere maar minder met de praktijken van de KPN als netwerkbeheerder op het WMP+ netwerk. Op dit moment kun je niet zonder verlies van diensten overstappen naar een andere provider.
Een schande aangezien een normale overstap op het WGDO netwerk van Reggefiber wel mogelijk is. Zo wilde ik overstappen van Lijbrandt naar Vodafone mede vanwege 20 hd zenders standaard aanbod en een half jaar geen abonnementskosten. Uiteindelijk is vanwege de problemen met overstappen de aanvraag buiten behandeling gelaten door Vodafone.
Ook Reggefiber schijnt zich dit probleem niet erg aan te trekken en kiest er voor om medewerkers die het probleem terecht signaleren, weg te sturen. Zou dit iets met de verstrengeling met KPN te maken hebben?
Ik vraag mij af wat we hier als Almeerders aan kunnen doen. Moeten we ons tot de gemeente Almere wenden? Zo hebben we natuurlijk geen echt open netwerk als je zelf moet opzeggen en dan een aantal weken zonder internet ect komt te zitten totdat een andere provider de glasvezellijn weer activeert.
Ik denk dat gem. Almere hierin weinig zal kunnen betekenen. Zeker als je de term "open netwerk" gaat gebruiken.
Formeel gezien is het netwerk namelijk zo -open- als het maar zijn kan. Op alle netwerken van Reggefiber kunnen 3rd parties "ODF access" krijgen. Dit bekent zoiets als "als jij als netwerk operator apparatuur in de POP plaatst, dan kunnen wij de eindklant op jouw netwerk patchen". Dat geldt ook gewoon in Almere.
Dat hier tot nu toe geen enkele partij in springt ligt niet alleen maar aan Reggefiber maar ook aan het feit dat, los van een vergoeding voor die ODF access, de partij ook zal moeten investeren om zijn backbone langs alle area-pops te laten lopen (en de apparatuur natuurlijk). Echter, op zeker schaal gebeurt het wel degelijk.
Solcon heeft in heel Dronten eigen apparatuur in de pops, Edutel in sommige plaatsen in Noord-Brabant en XSYou straks in Ermelo.
Open genoeg dus (en nog altijd opener dan wat ooit met "de kabel" zal kunnen).
Dat KPN de WBA, WMP en WMP+ overstap nog steeds niet goed geregeld heeft is natuurlijk kwalijk (en onnodig, aangezien dit "wiel" niet zo anders zou moeten zijn dan bij ADSL, waar het ook al een keer is uitgevonden). Maar dat heeft verder weinig met de openheid van de infrastructuur an sich te maken (en dat laatste was de eis, ook van de gemeente).
Ik ben nog steeds blij. Zelfs al heeft het nog een beetje een zweem van KPN monopoly achtige praktijken. Voorheen zaten we uberhaupt uitsluitend aan de UPC monopolist vast. Er is nog steeds altijd meer keuze dan voorheen.
Trouwens, meer valt er verder ook van een partij als Reggefiber/KPN niet echt te eisen, aangezien de ouderwetse telefoon infrastructuur en coax infrastructuur (UPC) nog steeds op alle fronten zwaar bevoordeeld wordt, o.a. qua vermelding in kettingbedingen bij nieuwbouw, het feit dat voo rhun standaard buizen naar nieuwbouw wordt gelegd en voor glasvezel niet, etc.
Formeel gezien is het netwerk namelijk zo -open- als het maar zijn kan. Op alle netwerken van Reggefiber kunnen 3rd parties "ODF access" krijgen. Dit bekent zoiets als "als jij als netwerk operator apparatuur in de POP plaatst, dan kunnen wij de eindklant op jouw netwerk patchen". Dat geldt ook gewoon in Almere.
Dat hier tot nu toe geen enkele partij in springt ligt niet alleen maar aan Reggefiber maar ook aan het feit dat, los van een vergoeding voor die ODF access, de partij ook zal moeten investeren om zijn backbone langs alle area-pops te laten lopen (en de apparatuur natuurlijk). Echter, op zeker schaal gebeurt het wel degelijk.
Solcon heeft in heel Dronten eigen apparatuur in de pops, Edutel in sommige plaatsen in Noord-Brabant en XSYou straks in Ermelo.
Open genoeg dus (en nog altijd opener dan wat ooit met "de kabel" zal kunnen).
Dat KPN de WBA, WMP en WMP+ overstap nog steeds niet goed geregeld heeft is natuurlijk kwalijk (en onnodig, aangezien dit "wiel" niet zo anders zou moeten zijn dan bij ADSL, waar het ook al een keer is uitgevonden). Maar dat heeft verder weinig met de openheid van de infrastructuur an sich te maken (en dat laatste was de eis, ook van de gemeente).
Ik ben nog steeds blij. Zelfs al heeft het nog een beetje een zweem van KPN monopoly achtige praktijken. Voorheen zaten we uberhaupt uitsluitend aan de UPC monopolist vast. Er is nog steeds altijd meer keuze dan voorheen.
Trouwens, meer valt er verder ook van een partij als Reggefiber/KPN niet echt te eisen, aangezien de ouderwetse telefoon infrastructuur en coax infrastructuur (UPC) nog steeds op alle fronten zwaar bevoordeeld wordt, o.a. qua vermelding in kettingbedingen bij nieuwbouw, het feit dat voo rhun standaard buizen naar nieuwbouw wordt gelegd en voor glasvezel niet, etc.
@eymey
Het is dan wel een open netwerk. Ik constateer echter dat door de KPN het aanbod wel aan het verschralen is.
Zo kon ik enige tijd geleden gebruik maken van de diensten van KickXL maar nu niet meer. Hoewel de check op eindelijkglasvezel.nl nog pakketten van KickXL toont blijkt uit de postcodecheck op de website dat er geen diensten op mijn adres worden geleverd. Ik heb KickXL opgebeld om opheldering en dan vertelt een vriendelijke medewerker dat de diensten niet meer worden geleverd vanwege KPN in het pop area. Als ik vraag KPN in de rol van netwerkoperator bevestigt zij mij dit.
Dus het ligt niet alleen aan de provider maar ook aan de bedenkelijke positie van KPN op het Almeerse glasvezelnetwerk.
Het is dan wel een open netwerk. Ik constateer echter dat door de KPN het aanbod wel aan het verschralen is.
Zo kon ik enige tijd geleden gebruik maken van de diensten van KickXL maar nu niet meer. Hoewel de check op eindelijkglasvezel.nl nog pakketten van KickXL toont blijkt uit de postcodecheck op de website dat er geen diensten op mijn adres worden geleverd. Ik heb KickXL opgebeld om opheldering en dan vertelt een vriendelijke medewerker dat de diensten niet meer worden geleverd vanwege KPN in het pop area. Als ik vraag KPN in de rol van netwerkoperator bevestigt zij mij dit.
Dus het ligt niet alleen aan de provider maar ook aan de bedenkelijke positie van KPN op het Almeerse glasvezelnetwerk.
Dat klopt, maar dat is toch al heel lang bekend? Dat KPN, op enkele wijken in Almere Buiten na, de hoofd operator is. Overigens geldt dat tegenwoordig voor -alle- nieuwe aanleg, aangezien Reggefiber zich alleen nog wenst bezig te houden met de aanleg van de fysieke infrastructuur en de POP's.
Daartoe is KPN ook voornemens (bij goedkeuring door de NMA) om alle activiteiten van Reggefiber op laag 2 en hoger (dus Reggefiber Wholesale, Ispfabriek dat de internetconnectiviteit voor Lijbrandt en Vodafone doet, Glashart Media, Lijbrandt, Concepts, etc. ) over te nemen.
De reden van die KickXL medewerker is overigens ook niet helemaal waar (want er zijn o.a. in het oosten van het land al lang en breed KickXL aansluitingen in KPN-gebied actief, via dezelfde WMP+ manier als wat Vodafone en Lijbrandt doen).
Wel is het nog steeds bedenkelijk waar KickXL nu staat. Uit het weblog van Ben had ik begrepen dat het overgenomen zou zijn door Concepts ICT.....
In ieder geval, het is allemaal niets nieuws dat KPN de operator is.
Overigens maakt het mij eigenlijk ook geen *** uit wie de operator is, zolang KPN straks, als de NMA de hele overname goedkeurt, maar niet de boel gaat verschralen.
Maar ook dat laatste is, zelfs bij KPN, geen wet van meden en perzen. Tenslotte opereren XS4ALL en Telfort ook nog grotendeels als autonome merken en bedrijfsunits, met een wezenlijk onderscheidend portfolio tov. de KPN abonnementen.
Zolang ik (middels Lijbrandt, Vodafone of andere aanbieders) gebruik kan blijven maken van het IPTV platform van Glashart Media en de vezel met analoog en DVB-C, hoor je mij niet klagen.
Wel mogen ze en passant nog even Dolby Digital 5.1 aan de (inmiddels verbeterde) HD streams toevoegen en ook de SD streams verbeteren.
Daartoe is KPN ook voornemens (bij goedkeuring door de NMA) om alle activiteiten van Reggefiber op laag 2 en hoger (dus Reggefiber Wholesale, Ispfabriek dat de internetconnectiviteit voor Lijbrandt en Vodafone doet, Glashart Media, Lijbrandt, Concepts, etc. ) over te nemen.
De reden van die KickXL medewerker is overigens ook niet helemaal waar (want er zijn o.a. in het oosten van het land al lang en breed KickXL aansluitingen in KPN-gebied actief, via dezelfde WMP+ manier als wat Vodafone en Lijbrandt doen).
Wel is het nog steeds bedenkelijk waar KickXL nu staat. Uit het weblog van Ben had ik begrepen dat het overgenomen zou zijn door Concepts ICT.....
In ieder geval, het is allemaal niets nieuws dat KPN de operator is.
Overigens maakt het mij eigenlijk ook geen *** uit wie de operator is, zolang KPN straks, als de NMA de hele overname goedkeurt, maar niet de boel gaat verschralen.
Maar ook dat laatste is, zelfs bij KPN, geen wet van meden en perzen. Tenslotte opereren XS4ALL en Telfort ook nog grotendeels als autonome merken en bedrijfsunits, met een wezenlijk onderscheidend portfolio tov. de KPN abonnementen.
Zolang ik (middels Lijbrandt, Vodafone of andere aanbieders) gebruik kan blijven maken van het IPTV platform van Glashart Media en de vezel met analoog en DVB-C, hoor je mij niet klagen.
Wel mogen ze en passant nog even Dolby Digital 5.1 aan de (inmiddels verbeterde) HD streams toevoegen en ook de SD streams verbeteren.
Toch maar even een kickje van dit aardig dode topic 
Ik heb een vraagje namens 1 van de mede reageerders op een artikel op www.dichtbij.nl/almere .
Deze reageerder woont in het centrum van Almere Stad (in de buurt van het Deventerpad) en wordt al geruime tijd (netals andere bewoners van zijn appartementencomplex) aan het lijntje gehouden (en helaas geen glasvezellijntje).
http://www.dichtbij.nl/al...-revolutie-in-almere.aspx
Het kan toch niet zijn dat, naar eigen zeggen, glasvezel gewoon makkelijk aangelegd kan worden en dat Reggefiber dit laat schieten?
Ik heb een vraagje namens 1 van de mede reageerders op een artikel op www.dichtbij.nl/almere .
Deze reageerder woont in het centrum van Almere Stad (in de buurt van het Deventerpad) en wordt al geruime tijd (netals andere bewoners van zijn appartementencomplex) aan het lijntje gehouden (en helaas geen glasvezellijntje).
Hopelijk lezen mensen gelieerd aan Reggefiber hier nog mee (of 1 van de personen, zoals Makkie?, die betrokken zijn geweest bij aanleg in het stadshart).@eversteegt
Ik wil nog even reageren op je bericht en reacties in het verleden die ik deed. De voorbereidingen zijn gestopt naast het gebouw in de steeg tussen Lenthehof en Deventerpad. Het gebouw waar onze appartementen zijn heeft onder het hele pand kruipruimten, de meterkasten van de appartementen zijn op de begane grond, pal achter de gezamenlijke voordeuren. Hoe moeilijk moet het dan nog zijn om ons aan de sluiten op het vezelnet? Trouwens..... een tweede optie is natuurlijk nog langs de gevel van het gebouw. Er zijn zeker geen bouwkundige problemen, er is geeneens communicatie geweest hierover.
Bij Glashart werd het indertijd afgedaan met de melding dat het bouwkundig onmogelijk was, men heeft niet eens de mogelijkheden komen bekijken en het met onze VvE besproken.
Omdat ik nu ook van Reggefiber totaal geen antwoord krijg (alleen noreply's met contactnummers) op mijn vragen heb ik het bij gemeente Almere neergelegd.
Ook daar nog geen antwoord ontvangen.
Het gekke is, wanneer ik bij providers een postcode check doe, wij wel aangesloten kunnen worden, maar dan wil ik weten of de aansluiting vanaf straat tot meterkast gratis blijft en waarom het dan ineens w?l gerealiseerd kan worden.
Het kan toch niet zijn dat, naar eigen zeggen, glasvezel gewoon makkelijk aangelegd kan worden en dat Reggefiber dit laat schieten?
Wij hebben de brief van Reggefiber binnen gekregen met de vraag om toestemmen om aan te leggen tot in de meterkast. Almere Poort 1363VT homeruskwartier-west.
Wellicht dat dit bijna om hetzelfde gaat als bij mij hier op het Citadel boven... Hier ligt de boel ook stil vanwege de discussie hoe de lijnen (die zijn tot aan de voordeur) te trekken naar binnen en waar de verantwoordelijkheid komt te liggen, aangezien deze bij ons waarschijnlijk ook via de kruipruimte moeten (als de boel lekt, is iemand de lul natuurlijk). Then again.... hoe moeilijk kan het zijn... 

eymey schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:41:
Toch maar even een kickje van dit aardig dode topic
[...]
Hopelijk lezen mensen gelieerd aan Reggefiber hier nog mee (of 1 van de personen, zoals Makkie?, die betrokken zijn geweest bij aanleg in het stadshart).
Ik vermoed/ben bang dat de situatie rond het Deventerpad ongeveer hetzelfde zal zijn.
Het kan in principe, maar blijkbaar wil niemand z'n vingers branden aan het risico dat men iets beschadigt bij de boringen ofzo
Het kan in principe, maar blijkbaar wil niemand z'n vingers branden aan het risico dat men iets beschadigt bij de boringen ofzo
Gister brief binnengekregen van Reggefiber hier in de Poort of ik toestemming wilde geven voor een glasaansluiting. Heb direct maar via de site aangegeven dat ik mee wilde werken
Toevallig was ik vd week aan het kijken voor een woning voor mijn ouders in de Poort, bij funda heb je bij specificaties van de woningen info over aansluitingen e.d., zag ik dat kpn glas te bestellen was maar in jan. 2013 pas geleverd kan worden.
Ik ben reuze benieuwd hoe snel de lijnen klaar zijn. Vooralsnog vind heb ik liever geen KPN als enige provider, maar zo te zien zal er geen andere bij komen?
Wacht geduldig af tot volgend jaar, want dan loopt UPC ook af
Toevallig was ik vd week aan het kijken voor een woning voor mijn ouders in de Poort, bij funda heb je bij specificaties van de woningen info over aansluitingen e.d., zag ik dat kpn glas te bestellen was maar in jan. 2013 pas geleverd kan worden.
Ik ben reuze benieuwd hoe snel de lijnen klaar zijn. Vooralsnog vind heb ik liever geen KPN als enige provider, maar zo te zien zal er geen andere bij komen?
Wacht geduldig af tot volgend jaar, want dan loopt UPC ook af
Poort zal ook wel andere providers krijgen dan alleen KPN of XS4all.
Via www.eindelijkglasvezel.nl kan je op de voorpagina je postcode en huisnummer opgeven en dan krijg je een planningsdatum te zien. Als deze verder in de toekomst ligt zal het geen datum zijn maar een maand of een kwartaal.
Via www.eindelijkglasvezel.nl kan je op de voorpagina je postcode en huisnummer opgeven en dan krijg je een planningsdatum te zien. Als deze verder in de toekomst ligt zal het geen datum zijn maar een maand of een kwartaal.
[ Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 19-08-2012 18:48 ]
Ja ik had al gekeken, vooralsnog alleen kpn en niet eens de 500Mbit pakket.Barre73 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:56:
Poort zal ook wel andere providers krijgen dan alleen KPN of XS4all.
Andere providers maar toch afgeknepen tv signalen toch? Ben de benamingen kwijt maar, zal toch hooguit de re-encoded max13Mbitrate zijn van kpn had ik ergens gelezen?
En bij KPN heb je die niet?
Sterker nog, KPN geeft haar eigen abonnees (en WMP wholesale klanten via Tweak en XS4ALL) nog steeds slechts rond de 6-7 mbit HD streams.
De streams die naar Lijbrandt en Vodafone gaan zijn gewoon 13 mbit en dat is de bitrate zoals bij bijna iedere aanbieder (en dus ook prima beeld).
Bovendien heb je bij Lijbrandt en Vodafone etc. nog het voordeel dat via de CATV vezel ook zenders ongeknepen via DVB-C door komen.
Sterker nog, KPN geeft haar eigen abonnees (en WMP wholesale klanten via Tweak en XS4ALL) nog steeds slechts rond de 6-7 mbit HD streams.
De streams die naar Lijbrandt en Vodafone gaan zijn gewoon 13 mbit en dat is de bitrate zoals bij bijna iedere aanbieder (en dus ook prima beeld).
Bovendien heb je bij Lijbrandt en Vodafone etc. nog het voordeel dat via de CATV vezel ook zenders ongeknepen via DVB-C door komen.
Morgen wordt bij mij glasvezel aangelegd. Geen 500Mbit?? ik woon ook in Poort en kan kiezen tussen 50, 100 of 500Mbit.330d schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:00:
[...]
Ja ik had al gekeken, vooralsnog alleen kpn en niet eens de 500Mbit pakket.
Andere providers maar toch afgeknepen tv signalen toch? Ben de benamingen kwijt maar, zal toch hooguit de re-encoded max13Mbitrate zijn van kpn had ik ergens gelezen?
Jammer dat het alleen KPN is.
[ Voor 3% gewijzigd door barry457 op 20-08-2012 12:53 ]
Bij mij is vorige week maandag (13-8) glasvezel aangelegd in Poort door reggefiber. Postcode 1363VT 9. Ik kan ook alleen nog kiezen voor KPN instap en standaard. Andere aanbieders krijg ik niet te zien.
Bij een check voor 500Mb krijg ik het volgende te zien.
Bij een check voor 500Mb krijg ik het volgende te zien.

KPN biedt (nog) geen 500 Mbit in Poort, trouwens in heel Almere niet. Hun reclamemateriaal suggereert dit wel maar verwijst altijd naar de postcodecheck en dan krijg je dat wat Jedego laat zien.
Vraag me af wanneer dat wel leverbar wordt, is wel erg interessant om met die snelheid eens te werken,maardenk dat het meer gaat kosten om mijn hardware geschikt te maken voor die snelheid.
Btw hoe groot is het kastje die ze gaan plaatsen in je meterkast? Bij mij is het tamelijk vol en lik moet de kavels even goed organiseren die ik heb getrokken.
Btw hoe groot is het kastje die ze gaan plaatsen in je meterkast? Bij mij is het tamelijk vol en lik moet de kavels even goed organiseren die ik heb getrokken.
23 x 25 x 4,5 cm.
En een 500Mb abo is natuurlijk niet bedoeld voor 1 apparaat. Denk meer aan 3 HD (of zelfs 3D) televisies in huis die tegelijk aanstaan, een computer die met 100Mbit downloadt en nog een paar apparaten die via WiFi verbonden zijn.
Dat soort dingen zeg maar.. In een gezin met drie kinderen die rond of in de tienerleeftijd zijn is dat straks wellicht niet zo vreemd.
Dat soort dingen zeg maar.. In een gezin met drie kinderen die rond of in de tienerleeftijd zijn is dat straks wellicht niet zo vreemd.
Inderdaad. Je moet al degelijke apparatuur kopen om op je eigen LAN 500 mbit te halen (een krachtige server PC of 1 van de meer high end NAS apparaten, goede bekabeling, goede switch).
Dus op 1 machine profiteren van 500 mbit is wellicht wat te enthousiast gedroomd
.
Ik blijf van mening dat die 500 mbit abonnementen vooral ook een strategische zet van KPN zijn. Hiermee steken ze de kabelaars gewoon ruim de loef af. Met docsis3 (of zelfs docsis4) kunnen ze hier alleen tegenop als ze er veel meer down- en upstream frequenties voor reserveren of de docsis headends nog dichter bij de consumenten brengen (en de gedeelde coax segmenten kleiner maken).
Dus op 1 machine profiteren van 500 mbit is wellicht wat te enthousiast gedroomd
Ik blijf van mening dat die 500 mbit abonnementen vooral ook een strategische zet van KPN zijn. Hiermee steken ze de kabelaars gewoon ruim de loef af. Met docsis3 (of zelfs docsis4) kunnen ze hier alleen tegenop als ze er veel meer down- en upstream frequenties voor reserveren of de docsis headends nog dichter bij de consumenten brengen (en de gedeelde coax segmenten kleiner maken).
Dat is wel wat overdreven hoor. Elke moderne consumentenswitch haalt wel gigabit snelheden, je moet wel erg oude troep hebben wil je dat niet halen. Daarnaast haalt elke moderne hardeschijf wel 50MB/s aan lezen of schrijven als het sequentieel gebeurd dus die datatransfers haal je ook wel over je netwerk.
Mijn server zou zeker kunnen profiteren van 500MB/s en dan heb ik absoluut niks boeiends staan. Ook mijn desktop zou er prima van kunnen profiteren en voor mijn laptop is het ook geen probleem als ik een kabel gebruik.
Mijn server zou zeker kunnen profiteren van 500MB/s en dan heb ik absoluut niks boeiends staan. Ook mijn desktop zou er prima van kunnen profiteren en voor mijn laptop is het ook geen probleem als ik een kabel gebruik.
En toch heb ik maar weinig protocollen gezien die ook echt hoger gaan dan 500 mbit/s (als je alle overhead van protocollen, etc. eraf haalt).
Ik heb tussen Windows en m'n Synology NAS 80 MB/s zien halen via SMB en FTP. En ook NFS haalt dergelijke hoge snelheden wel maar met bv. encrypted protocollen heb ik het nog niet zo hoog zien gaan (een SCP of rsync via SSH zit standaard al ge-capped op ong. 30 MB (even simpel gezegd 300 mbit).
Ik ben het met je eens dat het zeker haalbaar is en dat ik mijn stelling wat chargeerde, maar 500 mbit is met de huidige stand van techniek en protocollen wel ong. het eindstation qua wat op een 'laagdrempelige' manier haalbaar is. Naturlijk kan je thuis prima een core i5, i7 of nog hogere server neerzetten die tot 1 gigabit met gemak naar je switch kan pompen, maar dan ga je al verder dan hoe de meesten willen gaan (even los of, indien je bv. een website draait, je apps zo veel data in een seconde kunnen genereren).
Hoe dan ook zal 500 mbit voorlopig niet massaal afgenomen gaan worden en vraag ik me dan ook af hoe snel KPN bestaande gebieden zoals Almere geschikt zal maken voor deze abbo's.
Ik heb tussen Windows en m'n Synology NAS 80 MB/s zien halen via SMB en FTP. En ook NFS haalt dergelijke hoge snelheden wel maar met bv. encrypted protocollen heb ik het nog niet zo hoog zien gaan (een SCP of rsync via SSH zit standaard al ge-capped op ong. 30 MB (even simpel gezegd 300 mbit).
Ik ben het met je eens dat het zeker haalbaar is en dat ik mijn stelling wat chargeerde, maar 500 mbit is met de huidige stand van techniek en protocollen wel ong. het eindstation qua wat op een 'laagdrempelige' manier haalbaar is. Naturlijk kan je thuis prima een core i5, i7 of nog hogere server neerzetten die tot 1 gigabit met gemak naar je switch kan pompen, maar dan ga je al verder dan hoe de meesten willen gaan (even los of, indien je bv. een website draait, je apps zo veel data in een seconde kunnen genereren).
Hoe dan ook zal 500 mbit voorlopig niet massaal afgenomen gaan worden en vraag ik me dan ook af hoe snel KPN bestaande gebieden zoals Almere geschikt zal maken voor deze abbo's.
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 21-08-2012 11:51 ]
Wat denk je van multithread zoals bijvoorbeeld van het usenet. Ik keek voor de aardigheid naar mijn gemiddelde over 24 uur, fun, wat kost een 5 Mbit aansluiting?eymey schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:44:
En toch heb ik maar weinig protocollen gezien die ook echt hoger gaan dan 500 mbit/s (als je alle overhead van protocollen, etc. eraf haalt).
Leuk en aardig als je het puur voor usenet doet.......
. Meest protocollen doen (standaard) geen multi-threading.
Ik denk dat dit gewoon betekent dat er op een aantal plekken apparatuur vervangen moet gaan worden en waarom zouden ze dat eerder doen als nodig is?330d schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:20:
Vraag me af wanneer dat wel leverbar wordt, is wel erg interessant om met die snelheid eens te werken,maardenk dat het meer gaat kosten om mijn hardware geschikt te maken voor die snelheid.
Dat. Ik denk zelf dat ze het eerst gewoon in nieuwe gebieden gaan introduceren en kijken wat de belangstelling daar is. Of ze wachten tot de bestaande apparatuur afgeschreven is.
Zeker in de tijd dat het in Almere werd aangelegd was het nog niet rendabel of zelfs haalbaar om alles meteen geschikt te maken voor gigabit (PoP's niet en CPE niet).
Zeker in de tijd dat het in Almere werd aangelegd was het nog niet rendabel of zelfs haalbaar om alles meteen geschikt te maken voor gigabit (PoP's niet en CPE niet).
[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 22-08-2012 08:37 ]
In het Homeruskwartier (Poort) komen de ISP's langzaam opgang. Er nu keuze uit de volgende vier aanbieders:
www.breedbandwinkel.nl
- Tele2
- KPN
- Xs4All
- PhoneData
www.breedbandwinkel.nl
[ Voor 11% gewijzigd door jedego op 19-09-2012 10:36 ]
En ik verwacht dat de andere ISP's straks ook beschikbaar gaan komen. Hopelijk nog dit jaar.
eindelijk .. ik wil gewoon analoog erbij, maar dat word door niemand nog gedaan...jedego schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:11:
In het Homeruskwartier (Poort) komen de ISP's langzaam opgang. Er nu keuze uit de volgende vier aanbieders:www.eindelijkglasvezel.nl
- Tele2
- KPN
- Xs4All
- PhoneData
www.breedbandwinkel.nl
op de website van tweak mag ik ook bestellen ... maar via de eindelijkglasvezel site nog niet:)
[ Voor 10% gewijzigd door Paradox op 19-09-2012 13:57 ]
Ik zei hierboven dus al... de anders ISP's komen er ook bij , en daarmee bedoelde ik dus diegenen die analoog/DVBC leveren. Lijbrandt, Vodafone etc..
Ik durf er alleen geen harde voorspelling voor af te geven.
Ik durf er alleen geen harde voorspelling voor af te geven.
Hoe kan je nou achterkomen of je in een wgdo gebied zit of niet? Maat van wil overweeg ook glas te nemen, maar ik kan hem niet vertellen in welk gebied hij zit. Postcode is 1321rl, jan camperstraat literatuurwijk.
Literatuur is (99% zeker) KPN (dus WMP of WMP+ ).
wgdo is alleen een handje vol wijken in Almere Buiten waar KPN op enig moment blijkbaar niet snel genoeg POP's kon inrichten en waar Reggefiber dat toen zelf mocht doen. Globaal kan je er van uit gaan dat, als de postcode check van XMS (wgdo only) negatief uitwijst, je dus op KPN zit.
wgdo is alleen een handje vol wijken in Almere Buiten waar KPN op enig moment blijkbaar niet snel genoeg POP's kon inrichten en waar Reggefiber dat toen zelf mocht doen. Globaal kan je er van uit gaan dat, als de postcode check van XMS (wgdo only) negatief uitwijst, je dus op KPN zit.
[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 24-09-2012 15:53 ]
Sinds een klein jaar ben ik tevreden lid van KPN Glasvezel (100mbit).
Echter over de modem ben ik echt niet te spreken.
Ik heb wat rond zitten kijken over eventuele vervanging ervan, maar het is mij niet duidelijk of dit nu wél of niet kan en zo wel, waar ik dan rekening mee moet houden bij de aanschaf van een andere. (wel of geen VLAN gebruik, etc.)
Kan iemand hier mij verduidelijking in verschaffen?
Echter over de modem ben ik echt niet te spreken.
Ik heb wat rond zitten kijken over eventuele vervanging ervan, maar het is mij niet duidelijk of dit nu wél of niet kan en zo wel, waar ik dan rekening mee moet houden bij de aanschaf van een andere. (wel of geen VLAN gebruik, etc.)
Kan iemand hier mij verduidelijking in verschaffen?
Het ís mogelijk, maar het helpt wel om enige kennis te bezitten van netwerkconcepten zoals VLAN's, layer2 switches, etc.
Zie ook hier:
[KPN] Glasvezel
Div. mensen in dit topic hebben hier oplossingen voor bedacht, die overigens ook met Tweak Groen en XS4ALL werken.
Alleen voor KPN Telefonie zal je altijd de Experiabox moeten houden omdat op geen enkele manier achter het SIP wachtwoord te komen is.
Zie ook hier:
[KPN] Glasvezel
Div. mensen in dit topic hebben hier oplossingen voor bedacht, die overigens ook met Tweak Groen en XS4ALL werken.
Alleen voor KPN Telefonie zal je altijd de Experiabox moeten houden omdat op geen enkele manier achter het SIP wachtwoord te komen is.