[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:
  • 340.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

330d schreef op maandag 21 november 2011 @ 07:03:
[...]

Ik heb geen idee, is een witkastje met een blauwe en witte lijn die uit de grond komt. 1 voor telefoon en die ander voor?? Maar het lijkt iig niet op een ftu die ik in voorgaande posten heb gezien...
Dat was mij trouwens verteld toen ik in Haven was bij glashart. Alle nieuwbouw worden sowieso de lijnen al gelegd. Kan zijn dat het tot aan de deur is??

En zo nu en dan doe ik een postcode check, is nog steeds niet beschikbaar.

het is niet zo dat ik direct ga overstappen als het beschikbaar is, want ik ben in principe een van de weinige denk die best tevreden is over upc. Alleen de symmetrische snelheid van glas trekt me enorm.
Ik heb vernomen dat er in poort helemaal nog geen glas ligt. Schijnt dat ze het nog niet aanleggen omdat de vezels snel beschadigd kunnen raken door het bouwverkeer e.d.

Heb bij degene die in poort wonen ook geen FTU/NT gezien. Alleen een ISRA van KPN en een UPC aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 15:01
Ze hebben zojuist bij mij in de stripheldenbuurt glasvezel in mijn meterkast aangesloten. Ze moeten alleen nog meten maar dat doen ze woensdag. Vanaf dan kan ik dus een abonnement gaan aansluiten. Ik zit nu bij kpn maar dat bevalt niet (modem is door kpn aangepast en dit beperkt mijn online ps3 game mogelijkheden) dus ik ga wat anders nemen. Wil er ook tv bij. Dus ga me eens verdiepen. Iemand nog tips mbt provider in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 16:13
Op zich zou je daar met slechts enkele pagina's lezen hier zelf al uit moeten komen.

Maar wil je de meeste hassle-vrije keuze in apparatuur en dergelijke, dan is Lijbrandt of evt. Vodafone (mits je daar al kan bestellen) de beste optie.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Unbreukable schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:31:
Ze hebben zojuist bij mij in de stripheldenbuurt glasvezel in mijn meterkast aangesloten. Ze moeten alleen nog meten maar dat doen ze woensdag. Vanaf dan kan ik dus een abonnement gaan aansluiten. Ik zit nu bij kpn maar dat bevalt niet (modem is door kpn aangepast en dit beperkt mijn online ps3 game mogelijkheden) dus ik ga wat anders nemen. Wil er ook tv bij. Dus ga me eens verdiepen. Iemand nog tips mbt provider in Almere?
De ZTE experiabox heeft UPnP, port forward mogelijkheden en een DMZ functie. Hierdoor is online gamen geen probleem met de PS3. Heb zelf alleen UPnP aangezet en gewoon NAT type open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 22:19
Ik ben vanmiddag nog langs de POP in de stripheldenbuurt gefietst, en wat foto's gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PS0gps.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SdRUZs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tsGSAs.jpg

Terwijl ik deze foto's aan het maken was, waren ze daarbinnen bezig (denk ik) met het aansluiten van vanalles. Bij het bruggetje hier vlak naast ligt een grote rol met glas bijna in de sloot (willen ze dat nog gebruiken, of is dat afgeschreven? Zonde dan...).

[ Voor 28% gewijzigd door Peetz0r op 21-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gglanzani
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Dj-sannieboy schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:22:
[...]

Ik heb vernomen dat er in poort helemaal nog geen glas ligt. Schijnt dat ze het nog niet aanleggen omdat de vezels snel beschadigd kunnen raken door het bouwverkeer e.d.

Heb bij degene die in poort wonen ook geen FTU/NT gezien. Alleen een ISRA van KPN en een UPC aansluiting.
Ik heb vandaag gehoord via en DM met reggefiber dat pas in medio 2012 zal Almere Poort glasvezels hebben.

Da's toch raar sinds in hun kaart Almere Poort lijkt al gekabelt, maar tja, er is niks om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@P.E.T.E.R: Goh... rollen die bijna in de sloot liggen. Dat was hier in Stedenwijk toen ze in 2009 bezig waren met aanleggen ook al zo. Waarschijnlijk zijn dat trouwens alleen de lege tules... waar de vezels nog doorheen geblazen moeten worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384566

Iemand toevallig een idee wat voor tv dienst er aangeboden gaat worden in het (voormalig) unet gebied.
Ziet er naar uit dat ik binnenkort eindelijk kan overstappen maar zit niet te wachten op kpn streams.
Ik woon in staatsliedenwijk en heb begrepen dat reggefiber dit netwerk heeft overgekocht.

Zag op eindelijkglasvezel.nl dat ik nu alleen nog xs4all , helden van.nu en vodafone kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 14:37
Vandaag is een monteur van Guidion langs geweest in opdracht van xs4all om alles aan te sluiten, maar helaas. Monteur vermelde dat er geen licht op de fiber staat, hij heeft het gelijk doorgegeven aan xs4all die het nu weer door heeft gegeven aan reggefiber. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat reggefiber de oorzaak gaat zoeken en wanneer ze met een oplossing aan komen zetten, heb er geen zin in dat het nog dagen lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Precies zo begon het bij mij ook. Mijn ervaring met xs4all is dat er al vrij snel (1 a 2 dagen) een monteur mee aan de slag gaat. Als dat niet direct tot een oplossing leidt, dan kan het allemaal wat langer gaan duren. In mijn geval heeft het ongeveer drie weken geduurd na de eerste melding voordat alles naar behoren functioneert. In de tussentijd wordt je echter op geen enkele wijze geinformeerd over de voortgang wat enkel tot irritatie leidt. Als het probleem eenmaal is opgelost ben je het ook allemaal snel weer vergeten.

Ik hoop dat het bij jou een stuk vlotter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Laatst online: 07-06 14:37
apexrider schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:05:
Precies zo begon het bij mij ook. Mijn ervaring met xs4all is dat er al vrij snel (1 a 2 dagen) een monteur mee aan de slag gaat. Als dat niet direct tot een oplossing leidt, dan kan het allemaal wat langer gaan duren. In mijn geval heeft het ongeveer drie weken geduurd na de eerste melding voordat alles naar behoren functioneert. In de tussentijd wordt je echter op geen enkele wijze geinformeerd over de voortgang wat enkel tot irritatie leidt. Als het probleem eenmaal is opgelost ben je het ook allemaal snel weer vergeten.

Ik hoop dat het bij jou een stuk vlotter gaat.
Maar xs4all heeft bij ons juist het probleem naar reggefiber geschoven aangezien het aan de glasvezel kabel ligt, ik heb namelijk nog geen ervaringen met reggefiber en hoop dat die monteurs het probleem wel zo snel mogelijk gaan zoeken en niet denken ohh die mensen wachten maar even.

Xs4all zei dat het een simpele fout in de POP-centrale kan zijn en er een kans is dat het morgen weer werkt maar het kan ook langer duren. En als er een maar bij zit dan weet je het tegenwoordig wel, schuiven ze de problemen elke keer op iemand anders af en zo ben je nog wel even bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 11-06 15:01
Bij mij (stripheldenbuurt) hebben ze maandag de aansluitig in de meterkast geplaatst en vanmorgen vroeg kwam er een monteur langs om te meten. Er was alleen een probleem waardoor er niet gemeten kon worden en nu komt hij op een latere (nog niet genoemde) datum weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229950

Beste mede tweakers.
Ik ben woonachtig in almere buiten stripheldenbuurt.
Ze hebben bij mij glasvezel binnen in
De wooning gebracht en getest alles was goed.
Heb momenteel alles van upc 120 mbit hd enz enz.
Maar wil ook overstappen naar glas alleen heb ik geen idee welke provider.
Dacht eerst tweak blauw R+ maar heb alle pagina's huer gelezen maar zie niets anders dan problemen.
Is het nogsteeds het geval of is het al verbetterd ook interesant is usetnet heb nu xsnes kost me ook 10 euro heb ik dan ook niet meer nodig. Graag advies wat ik het best kan nemen. En is levertijd nogsteeds 6 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Die problemen zullen eerder over Tweak groen zijn geweest (waar via WBA/KPN wordt geleverd).
Bij Tweak blauw (waar via WGDO/Reggefiber wordt geleverd) is alles tiptop in orde. Je eigen router kun je direct op de CPE pluggen, de Technicolor multicast streams worden 1:1 van de Mediagateway doorgezet en alles wat van de SAT komt wordt ook origineel doorgegeven via multicast streams van Glashart Media zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 25-11-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke goed om te horen dus met blauw r+ zijn goede evaringen.
Ik heb altijd problemen bij upc met digitale hd tv opgenomen dingen terug kijken altijd slecht. Spoelen slecht kan iemand mijn zijn ervaring delen met hd tv opnemen enz bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 12:23
RUFFNECK schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:35:
EINDELIJK!

25 november gaan ze eindelijk beginnen met het woondek Citadel in het stadshart. Nog onduidelijk hoe lang dit gaat duren (iets met niet weten hoe de doorvoerpijpen lopen), maar goed, er wordt een begin gemaakt.

Nu heb ik dit topic slecht een tijdje gevolgd, intussen al zoveel informatie bij gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (of was dat omgekeerd?). Ik hoop dat ik dus wat straightforward antwoorden kan krijgen (jammer dat er geen mooie startpost is, maar ook weer begrijpelijk met al die info).

Ik wil straks (als het zover is) een provider waar IK flexibel genoeg mag zijn in de vorm van eigen router/servertje etc. Verder kwaliteit van tv en telefoon dat goed moet zijn (ik heb nu UPC digitaal duurste hd pakket, dus hecht wel waarde hier aan). Verder natuurlijk service (ook al is dit iets waar je gewoon pech mee moet hebben is mijn ervaring) en goede apparatuur (ik las dingen over de Fritzbox?)
De prijs is voor mij bijzaak, voor goeie dingen doe ik nooit moeilijk om wat meer voor te moeten betalen.
Staat dan iedereen voor de deur na een gemaakte afspraak voor de streng in de woontoren, blijkt dat een aantal bewoners niet thuis zijn . 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je zo veel mogelijk vrijheid wil, dan kom je dus eigenlijk op Lijbrandt en Vodafone uit.

Kwaliteit van IPTV Is helaas overal het zelfde (Namelijk KPN streams). Niet echt bagger maar wel zichtbaar minder dan bij UPC. De DVB-C streams van het basispakket zijn echter zeer mooi (alleen geen HD, maar desalwelteplus zeer scherp en gedetailleerd).

Verder heb je bij Lijbrandt dus je eigen router keuze, straks met wat mazzel ook IPV6 access (zij het tunneled tot aan het netwerk van ispfabriek), en dus keuze tussen IPTV en DVB-C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt,
Ik had eerder gehoord dat pakket blauw R+ perfect had beeld geeft omdat het direct zonder compresie naar de box verstuurd wordt. Klopt dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

eymey bedoeld dat de kwaliteit overal hetzelfde in de gebieden waar alleen via KPN/WBA geleverd wordt.

Als er ook via Reggefiber/WGDO geleverd wordt dan krijg je de originele technicolor en sat streams.

Wat jij wilt (Tweak blauw) wordt via Reggefiber/WGDO geleverd.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 26-11-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke top bedankt.
Nog aantal vraagjes.

Hoe is het opnemen en afspelen
Van hd bij upc happert het altijd als je gaat spoelen.

Als een hd zender 5.1 geluid uitzend kan
Je bij instellingen het zo instellen dat hij die automatisch doet of moet je net zoals bij upc het steeds weer aanzetten.

Hoe zit het met rangschikken kan je hd ned1 gewoon op 1 zetten of is het net zoals upc 71.

Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij alle providers die met een settopbox van Glashart Media werken (zowel in KPN als Reggefiber gebieden) zitten de HD-zenders standaard op de 'normale' plekken. Dus stel je wil naar RTL 4 HD, dan zit de HD versie gewoon op 4 (met in het info scherm een optie om tussen HD en SD te switchen).

Volgens mij pakt de Amino settopbox van Glashart Media verder, als je het uitgaande geluidformaat op Dolby Digital zet, standaard ook het Dolby Digital geluid indien beschikbaar. Als een zender alleen stereo doorgeeft, dan komt het automatisch ook gewoon in stereo uit de Amino zonder dat je hoeft te switchen.

Dit is in ieder geval zo als je de HDMI uitgang gebruikt en hoe het hier thuis werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Euh correctie

Bij KPN zitten de HD zenders niet op de gewone kanalen zoals jij aangeef maar op bv RTL4HD op 4 maar op 704
kortom de SD zenders beginnen bij 1 dus NED1 =1 NED1HD=701

NED1 t/m RTL8 kanaal 1 t/m 10
NED1HD t/m RT8HD kanaal 701 t/m 710

Vriendelijke groeten
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Thijs1: Ik had het dan ook niet over KPN, maar over Glashart Media. ;)

En Glashart Media levert zowel op KPN-netwerken als Reggefiber-netwerken. En ook op de KPN-netwerken zet Glashart Media de HD-versies gewoon op de 'normale' posities

(zou KPN overigens ook moeten doen, maar dat ter zijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke nou mooi om te weten wil overstappen naar tweak blauw alles in 1 100 mbit.
Echter weet ik niet wanneer dit kan 2 weken geleden hebben ze alles in me meterkast aangesloten alleen bij geen een provider bekent wanneer ze kunnen leveren dus even gedult aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je een pakket neemt via lijbrandt kan je dan ook het volgende kiezen.

Als er ook via Reggefiber/WGDO geleverd wordt dan krijg je de originele technicolor en sat streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434511

Ik ben me aan het oriënteren op glasvezel maar begrijp nog niet alles even goed. Bij DVB-C wordt het ouderwetse analoge signaal digitaal aangeboden zodat je daar een decoder voor nodig hebt. Maar wordt het 'ouderwetse' analoge signaal ook nog aangeboden zodat ik daar zo de tv en (nog belangrijker) de radio op kan aansluiten ?
Ik heb op dit moment ADSL van XS4ALL en wilde in 1e instantie eigenlijk bij XS4ALL blijven maar daar zit ik voor radio luisteren dus altijd aan internet of setupbox vast.
Ik kijk op dit moment daarom ook naar Lijbrandt. Zijn er nog andere aanbieders van DVB-C in Almere Filmwijk (postcode 1325PL) ? Ik heb het idee dat de verschillende vergelijkingssites niet dezelfde resultaten geven.
En wat zijn de belangrijkste dingen waar je bij vergelijken naar moet kijken (naast prijs en zenderaanbod) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Via de CATV (coax) module wordt analoog, fm en dvb-c aangeboden. Televisie wordt dus 2x aangeboden: 1x voor je gewone analoge ouderwetse tv's en 1x voor een losse dvb-c decoder (of de decoder die misschien al in je TV zit).

Vodafone komt binnenkort ook met abonnementen (is nu al mensen aan het pilot-aansluiten) en die bieden ook dvb-c (gebruiken de hele wholesale structuur van Lijbrandt).

Het is trouwens "settopbox" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal ook even kijken bij Vodafone. Wat wordt er precies verstaan onder "wholesale structuur" ?

setupbox --> settopbox. Ik zal er aan denken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
"Wholesale" betekent simpelweg dat een bepaalde dienst, of dit nou voor puur netwerktransport is, een IPTV-dienst/platform, of wat dan ook, wordt doorverkocht aan een partij die deze wederverkoopt.

Zo biedt Lijbrandt radio en tv aan van Glashart Media, wordt de ISP-dienst verzorgd door ISPFabriek en koppelt KPN deze door naar ons, de klanten.

Vodafone koopt deze zaken weer in bij Lijbrandt (weet ik van een collega die nu is aangesloten bij Vodafone, maar een ip-adres heeft dat eigendom is van ISPFabriek en uit een blok komt dat gereserveerd is voor Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duidelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de beste kwaliteit wilt hebben als ik het goed heb begrepen moet ik voor.
Tweak.nl alles in 1 blauw gaan toch kwa hd beeld omdat dit direct van de sat komt toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de Technicolor multicast streams worden 1:1 van de Mediagateway doorgezet.
Dit bedoel ik dan of kan ik dit ook via lijbrandt krijgen??? Kom namelijk niet uit welk pakket ik nou moet nemen mensen geven aan dat ik reggifibre moet nemen maar snap er niets meer van haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is quite simpel: Woon je in een wijk in Almere waar je Tweak Blauw, Solcon of XMS kan bestellen, dan krijg je de beste kwaliteit want dan word je op het netwerk van Reggefiber Wholesale aangesloten.

Normaal kan Lijbrandt ook tv-streams van Reggefiber Wholesale leveren in zulke gebieden, maar in Almere hebben ze ervoor gekozen overal het netwerk van KPN Wholesale te nemen, zodat iedereen in Almere hetzelfde kan verwachten bij ze.

Dus Tweak Blauw, XMS of Solcon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke top bedankt.
Nu nog wachten totdat ik wat kan 2,5 week geleden in de meterkast aansluiting gekregen en getest.
Nu wachten totdat ik ergens kan bestellen. Iemand een idee hoelang het meestal duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

makkie schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:45:
[...]

Staat dan iedereen voor de deur na een gemaakte afspraak voor de streng in de woontoren, blijkt dat een aantal bewoners niet thuis zijn . 8)7 .
makkie, ben jij dan op locatie bij ons? :P enig idee waarom de werkzaamheden nu gestopt zijn, er is nu alleen een middendeel gedaan (begin en eind, waar ik zit) (nog) niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
Ik ben momenteel niet meer in almere aan het werk.
Na "The City" zijn we begonnen aan alle appartementgebouwen rondom touwslagershof en koperslagershof.
De woontoren hebben we tussendoor gedaan omdat dat ook interne bekabeling hoogbouw was. De woonstraat gaat denk ik gegraven worden door andere groep mensen.
Mijn collega's zijn nu de Oldmansgracht aan het aanleggen.Wat de woontoren betreft denk ik dat er nog wel weer een afspraak gemaakt gaat worden om alle 6 de woningen te voorzien van glasvezel.
Afgelopen week was het dus de bedoeling om die 6 woningen in 1 dag helemaal op te leveren ( kabel trekken, ftu plaatsen in meterkast, las doorlassen in VVE ruimte en alles doormeten)
Nu is alleen de benodigde kabel ingemeten/ergens tijdelijk opgehangen en gelast in de VVE ruimte, dus nu alleen nog omhoogbrengen en afmonteren+ meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ah ok, duidelijk. Echter, het citadel is niet alleen die 6-laagse woontoren he ;) er is nog een rits aan woningen op het woondek eromheen, daar waren ze aan het leggen in de grond, maar nu zie ik niks meer gebeuren. Maar goed we wachten het af O-)

edit: te snel gelezen, je had het idd over de woonstraat :)

[ Voor 11% gewijzigd door RUFFNECK op 02-12-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94703

Leuk om de foto's van de pop in stripheldenbuurt hier terug te zien. Deze morgen is mijn woning (stripheldenbuurt) aangesloten en getest op het net. Zouden dit jaar nog online kunnen gaan.

Hoorde dat voor almere vodafone de eerste 6 maanden! gratis aanbied ipv 2 maanden. Ja dit is gewoon een jaar contract. Opname upgrade en een extra kijk box kosten wel weer 4,95 extra. Leuke actie!! Ik ben aan het dubben, vodafone of kpn ....

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 94703 op 12-12-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij in de stripheldenbuurt ligt eindelijk de kabel in de grond. Hopelojk komen ze snel even binnen aansluiten, ben ik voor januari online.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Anoniem: 130540

Sinds gisteren ben ik (Faunabuurt) dan ook eindelijk aangesloten op het glasvezelnet, met Concepts ICT als provider. Die heb ik nog niet horen noemen in dit topic.
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Vandaag is hier in de stripheldenbuurt ook de Fiber binnen afgemonteerd.
Er is een soort van dubbel basisframe gemonteerd waar de fiber in afgemonteerd gemonteerd zit.
Daarop zitten nu 2 dummy kappen.

De monteur vertelde me dat ik straks ook de coax huisbekabeling aan kan sluiten, zelfs al zou ik KPN diensten nemen voor TV.

Dit leek me wat al te mooi omdat ze duidelijk IP TV aanbieden, en een omzetter naar COAX is dan toch niet aannemelijk.
Maar hij vertelde dat dit een nieuwer systeem is waar meer verschillende modules op passen.

Op de verpakking staat:
ZTE conectivity
UFTU-S1S2-N1-1-1-NL38
CUO193-000

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er passen inderdaad verschillende modules op, zolang die aan de standaard van de UFTU voldoen. Uiteindelijk moet het middels deze FTU ook mogelijk zijn voor consumenten om zelf de NT te plaatsen (zodat het krijgen van een abbo of verhuizen tussen providers niet meer een duur monteursbezoek vereist).

Theoretisch heeft de monteur misschien gelijk: Doordat de NT's voor de twee fibers nu in principe gescheiden zijn zou het technisch prima mogelijk moeten zijn om IP diensten bij de ene provider af te nemen en andere IP diensten (of alleen een CATV signaal) bij een andere provider.

Echter, voor zover ik weet zijn er geen concrete plannen om dit ook administratief in te regelen (en ook geen plannen dat KPN analoog zou gaan aanbieden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik had overigens ook aan de reggefiber gevraagd wat voor TV signaal we zouden krijgen.

Vraag:

Ik heb een vraag over het TV signaal wat aangeboden gaat worden in de Stripheldenbuurt.
Krijgen we WGA (PSTN/ISDN geshaped) of WGDO (directe uncut/unchanged streams uit Hilversum) bij KPN ?

Antwoord:

In de wijk stripheldenbuurt word er een WGDO (KPN) streaming aangeboden.

Met alles wat ik hier lees zou dit ook een verbetering moeten zijn. Maar of het klopt...

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is echt een bull antwoord van die medewerker. WGDO (KPN) spreekt elkaar tegen dus weet je eigenlijk nog niets. Hoewel ik gewoon KPN/WMP+ vermoed..... maar kan het fout hebben.

WGDO is een wholesale-merknaam van Reggefiber (in Almere slechts in een paar wijken).
WGA (PSTN/ISDN) bestaat trouwens niet. Het is WBA+ (tegenwoordig WMP+ geheten). En dat is van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
interesante dingen te vinden bij KPN wholesale op de website als je met die 'product' namen zoekt:

Dienstbeschrijvingen, kosten etc.

Als voorbeeld: WBA plus

[ Voor 31% gewijzigd door jacovn op 20-12-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WBA plus hebben ze nog steeds foutief op hun site staan 8)7. Naar partijen als Glashart Media en Lijbrandt toe heet dat allang WMP+ :)

( niet te verwarren met de WMP zonder + is, waar o.a. de groene pakketten van Tweak op gebaseerd zijn ).

• jacovn
de basisplaat lijkt verdacht veel op: Genixes Core (rechter ding op het plaatje) maar zat in een zakje van ZTE.

Maar wellicht is dit een standaard plaat die voor ieder merk gelijk is UFTU ( =Universal Fiber Termination Unit ??)

Blijkbaar komt er een packetfront MC901 op te zitten als je een KPN abbonement neemt ?

[ Voor 58% gewijzigd door jacovn op 22-12-2011 16:12 ]

• jacovn
Ik heb maar weer eens gebeld met de sales desk. Helaas weer weinig wijzer geworden:
- weet niet of er fast ethernet of gigabit ethernet (andere NT module voor Gig-E lijkt me)
- dacht dat er wel een andere experiabox ging komen als de snelheden > 100 mbps worden (indictie dat er gig-E binnen gaat komen lijkt me)
- dacht ook dat als ik nu bestelde het wel eens allemaal omgebouwd moest worden als de snelheden omhoog gaan.

Ik ben in de KPN winkel wezen kijken, en als SDTV er zo uit gaat zien houd ik wel UPC analoog. Geen detail meer over, en alleen gladgestreken gezichten.
HDTV konden ze me niet laten zien omdat FTH nog niet uitgerold is in stad ter plekke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
eymey schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 22:04:
WBA plus hebben ze nog steeds foutief op hun site staan 8)7. Naar partijen als Glashart Media en Lijbrandt toe heet dat allang WMP+ :)

( niet te verwarren met de WMP zonder + is, waar o.a. de groene pakketten van Tweak op gebaseerd zijn ).
Om her verhaal nog mooier te maken..

Nog maar eens aan reggefiber gevraagd wat ik nu zou krijgen: WBA plus of WMP (met links naar de KPN pagina van beide, alhoewel de naam dan fout zou zijn)

Antwoord:
Wij mogen u verblijden met het heugelijke nieuws dat uw televisie gevoed word met WWA plus signalen van KPN.

Ik neem maar aan dat dit weer een nonsense bericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben bang van wel ja. En anders bedoelen ze gewoon WMP+/WBA+. En ondanks dat de HD zenders nu van prima kwaliteit zijn is het totaalplaatje nog steeds minder goed en open dan op WGDO.

Wijs ze anders eens naar deze pagina. Of vraag of iemand met echt technisch inzicht je kan bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Laatst online: 02-06 06:54
Is er al iemand overgestapt van Lijbrandt naar bv vodafone? Die laatste heeft een actie van 6 maanden gratis en heeft hetzelfde aanbod als lijbrandt voor een 10 euro/maand minder.

Ik vraag me af hoe een dergelijke overstap zal gaan, het is beide WBA en volgens diverse bronnen koopt vodafone bij lijbrandt in.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Wel een nieuwe wijcentrale, maar in de stripheldenbuurt geen Premium abbonement mogelijk zo te zien na de check op de KPN website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jammer :). Dan beginnen ze dus echt als eerste in Ijburg en Nunspeet... en misschien nog wat andere dorpen daar in de buurt.

Wel leuk dat o.a. een paar bible belt dorpen straks de primeur krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeh1
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 19:26
vriend van me woont in de wijk Tussen de vaarten. Heeft nu UPC en nog geen glasvezel provider uitgezocht.

Ik wil een server opzetten bij hem om filesharing mogelijk te maken. Dus heb belang bij hoogste haalbare internet snelheid. Daarnaast zou het fijn zijn als zijn opties voor televisie/telefonie uitgebreid en van goede kwaliteit blijven.

In 100mbit bestaat keuze uit xs4all, concept-ict, kickXL, KPN, Lijbrandt, plinq, solcol , tweak en vodafone. 200mbit lijkt nog niet te kunnen op zijn postcode.

Ik zie dat er grof gezegd tweedelingen plaats kunnen vinden. Glashart vs KPN ; WGDO vs WBA+. Als ik het beste wil vallen volgens mij KPN, plinq en tweak groen af. Correct?

Ik heb rondgesnuffeld in topics, maar heb dus nog steeds de volgende vraag:

Welke ISP levert de beste en meeste stabiele snelheid?
En daarnaast welke levert de 'beste' opties qua televisiegebruik.

Ik lijk uit te komen op Solcon?

Belangrijk gegeven, ik heb beperkt de tijd om me erin te verdiepen dus zoek eigenlijk de beste 'plug-en-play' oplossing. Dus, aanmelden, spul installeren, server opzetten, klaar en genieten van 100mbit duplex snelheden...

Prijs maakt niet uit. Ik lijk uit te komen op Solcon?

Wie o wie, uw hulp wordt gewaardeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Uit je opmerking over 200 mbit maak ik op dat dat jij in een gebied woont waar je dat wel kan krijgen, dus in 1 van de wijken in Almere Buiten waar WGDO beschikbaar is.

Tussen de vaarten is alleen KPN... dus WMP of WMP+ diensten (let op het verschil met de plus, WBA+ was de oude aanduiding voor WMP+, de KPN site heeft het nog over WBA+ maar naar ISP's wordt al de naam WMP+ gecommuniceerd).

WMP: KPN, XS4ALL, Plinq, Tweak-groen
WMP+: Lijbrandt, Vodafone, KickXL

Solcon, Concepts, XMS en Tweak-blauw zijn alleen in die paar buurten met WGDO beschikbaar, alsmede de 200 mbit optie.

Het belangrijkste onderscheid tussen WMP en WMP+ is:

WMP: Experiabox of Fritz!box (xs4all), Motorola 19x3 settopbox, geen analoog en dvb-c

WMP+: Eigen router (let op dat ie vooral upload goed kan handlen), IPTV van Glashart Media, analoog en dvb-c

Wat qua snelheid het meest stabiel is? Tsja.... allen zijn volgens mij stabiel (op ocasionele storingen na). Zowel met Tweak Groen 30/30 als nu met Lijbrandt 50/50 haal ik altijd de geadverteerde snelheden. Misschien dat je met 100 mbit en op een POP met vele 100 mbit klanten soms congestie kan krijgen.

Ik zou iig de WMP'ers niet weg wuiven maar ook kijken naar of dingen zoals analoog en dvb-c voor die vriend belangrijk zijn.

Qua TV is vooralsnog WMP+ wel het beste, omdat KPN daar voor glashart Media de beste HD streams (13 mbit) door geeft. Voor WMP gebruikt KPN nog mindere streams ( 7 mbit, wat voor HD niet echt ideaal is). Daarentegen ben je qua telefonie technisch bij XS4ALL weer het meest flexibel met een fritz!box die ook meteen je DECT station kan zijn (hoewel ik niet weet wat voor belbundels je daar hebt).

Wel kan het handig zijn om allebei bij dezelfde provider te zitten :P... of Lijbrandt en Vodafone (werken beiden via ispfabriek.nl )

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 25-01-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 11-06 13:45
gglanzani schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:19:
[...]

Ik heb vandaag gehoord via en DM met reggefiber dat pas in medio 2012 zal Almere Poort glasvezels hebben.

Da's toch raar sinds in hun kaart Almere Poort lijkt al gekabelt, maar tja, er is niks om te doen.
Even reageren op een oud bericht (ja sorry..): Gebieden in Poort die nu nog ontwikkeld worden (Europakwartier west, Olympia, etc) krijgen meteen glasvezel. Homerus-Oost heeft ook glasvezel (zowel het binnengebied als de buitenvelden). En voor de bestaande gebieden geldt dat ze zo snel mogelijk verglaasd gaan worden. Dat heeft niet met bouwverkeer o.i.d. te maken maar puur met capaciteit van aannemers.
Bij de Reggefiber winkel in Almere-Buiten kan je altijd terecht om dat na te vragen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb me aangemeld bij glasvezel vergelijker, als het glas er ligt in de Poort krijg ik een mailtje binnen. Ik word even niet goed van upc die mij weigert korting te geven met hun aanbiedingen. Als bestaande klant die geen extra dienst afneemt kom ik niet in aanmerking. Voor het geld wat ik nu betaal krijg ik makkelijk de 100MBit glaspakket. Dus ik sta nu al echt om te springen wanneer er eindelijk de boel wordt opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij UPC zijn en blijven het een ongelofelijk stelletje uitknijpers.

Je kan idd alleen leuke aanbiedingen krijgen als je alles in 1 afneemt. Uitsluitend digitale TV met HD afnemen is onmogelijk (nou ja, je betaalt er dan rond de 27 euro per maand voor, voor iets wat bij Ziggo gewoon in het basispakket zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze zijn hier, stripheldenbuurt, in december bezig geweest met kabels in de grond maar heb nog geen monteur thuis gezien of iets gehoord over een afspraak. Ik kan wel mijn postcode al invoeren voor glasvezelvergelijkingssites. Kan ik me gewoon bij een provider aanmelden en regelen zij dan de rest?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tsurany schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:17:
Ze zijn hier, stripheldenbuurt, in december bezig geweest met kabels in de grond maar heb nog geen monteur thuis gezien of iets gehoord over een afspraak. Ik kan wel mijn postcode al invoeren voor glasvezelvergelijkingssites. Kan ik me gewoon bij een provider aanmelden en regelen zij dan de rest?
Nee, de aannemer van Reggefiber komt eerst bij je thuis om de glasvezel naar binnen te brengen en af te monteren. Dat ligt momenteel ook stil door de vorst omdat er een kabeltje door een al bestaand leeg buisje je meterkast in wordt geblazen. Dat gebeurt vanuit een ondergronds punt in de buurt. En daar mogen/kunnen ze momenteel niet graven.
Heb geduld.. ze komen vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pff hoop dat ze opschieten dan, anders ben ik al het huis uit voor we glasvezel krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Test

[ Voor 92% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 16:20
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:42:
Voor mensen met KPN die afentoe problemen hebben met het niet kunnen surfen en dergelijke, maken jullie gebruik van een ingeschakelde upnp en/of port forwarding ?
Hier stond upnp aan en was er een portforward voor emule en waren er met enige regelmaat soortgelijke problemen.
Ik heb geen problemen met portforwarding en daardoor een trage verbinding, maar vergeet niet dat indien je "stopt" met torrents/downloaden het nog dagen kan duren voordat er geen "requests" meer binnenkomen. In mijn geval router (Vigor) achter router (KPN) kan ik dat in "NAT Active Session Table" terugvinden.
Daarnaast heb ik DHT aanstaan op mijn torrentclient (NAS) , je zou kunnen probeeren om dat te disablen en nogmaals te kijken.
UPNP moet op een router per defenitie uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag is het dan zo ver, eindelijk komt die glasvezel. Dan nog een provider kiezen die aan mijn eisen voldoet:
- 50/50 abbo of sneller
- BBC 1/2
- Geen extra kosten tweede tv
- Goede router of mogelijkheid gebruik eigen router
- VOIP met nummerbehoud
Moet te doen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Even met een slag om de arm wat betreft geen extra kosten tweede tv, maar als je op een simpele manier een eigen router wil kunnen aansluiten, dan vallen KPN, XS4ALL en de groene Tweak dus eigenlijk al af....

Blijven Lijbrandt en Vodafone over :). Met dien verstande dat je bij Lijbrandt de extra settopboxen voor IPTV zelf moet aanschaffen (in abbo kost het dan volgens mij verder niets extra per maand), maar dat je wel weer het voordeel hebt van analoog en vrij te ontvangen dvb-c als extra optie om tv 2, 3, 4, etc. van signaal te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Eigen router is niet noodzakelijk als ze een goede router leveren waar portforwarding gewoon eenvoudig mogelijk is en het wireless bereik fatsoenlijk is. Vodafone is opzich interessant. Jammere is dat KPN voor 6 euro per maand meer dubbele internetsnelheid levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep. KPN is sinds de laatste prijs- en snelheidswijzigingen ontzettend scherp.

Jammer dat ze nog steeds met slechts de ADSL-kwaliteit televisiestreams werken maar qua features e.d. kan je voor het geld bijna geen scherpere aanbieding krijgen.

Het wordt dus puur een afweging die je moet maken.

KPN heeft dus een scherp aanbod, met alleen matige televisiekwaliteit en geen analoog signaal meer (voor extra tv's zit je dus aan extra kastjes vast). Plus dat ze als router een Experiabox leveren die erg matig is (zacht gezegd) en waar het meer moeite kost om deze te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is een goed punt, dan neig ik toch naar Vodafone. Wellicht Tweak Groen, kan ook wel. Zal even alles doornemen qua providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tweak Groen heeft trouwens dezelfde nadelen als KPN.... behalve dat zij iets scheutiger zijn in het geven van informatie (of bv. een password reset van je VOIP) als je een eigen router wil gaan inzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal dan eens opzoeken hoe erg die experiabox is. Snel (100/100) internet is wel zeer aantrekkelijk, ga anders in downloadsnelheid zelfs 10Mbit achteruit, dat is toch jammer. ADSL tv signaal zou jammer zijn maar wellicht wel mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448487

Tsurany schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:56:
Dat is een goed punt, dan neig ik toch naar Vodafone. Wellicht Tweak Groen, kan ook wel. Zal even alles doornemen qua providers.
Nu sinds enkele weken glasvezel van Vodafone. Moet zeggen bevalt prima. Altijd nagenoeg 50 down en 50 up. TV is inderdaad (ver) onder de maat vergeleken met UPC HD. Maar daar ontkom je niet aan welke provider je ook neemt. Amino box is wel lekker snel. Ciso router tot nu toe ook stabiel (alleen is bijgeleverde software niet (meer) geschikt voor Mac)
En eerste 6 mnd helemaal gratis is natuurlijk ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

UPC HD hadden we sowieso niet, hadden standaard digitaal en de laatste tijd zelfs analoog. Vodafone kan ik enkel nog niet bestellen, waarschijnlijk omdat we het kastje pas net een paar uur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

Beste glasvezel-experts :-)
Ik ben ondertussen helemaal $#@(&-ziek van UPC |:( en ben op zoek naar een goed alternatief waarbij:
- TV in zowel HD als SD gelijk of beter moet zijn dan UPC;
- internet mininmaal 100/100 (liefst meer) moet zijn
- ik mijn eigen router (Netgear WNDR3700) kan blijven gebruiken
- zonder problemen een VPN kan blijven draaien

Wie heeft er een goeie tip voor mij?
(Geen KPN, de redenen hiervoor worden in dit topic al benoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
@RR6: aan de titel van het topic te zien zou ik het antwoord moeten weten maar toch even voor de vorm: In Almere? En zo ja, in welk stadsdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vooral de wijk kan van belang zijn.

Woon je in 1 van de enkele wijken in Almere Buiten waar Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO), dan kan het iig voldoen aan punt 1, gezien je daar zowel in HD als SD onveranderde streams van Technicolor of sateliet binnen krijgt.

In de rest van Almere ligt het wat genuanceerder.

HD heb je dan minstens zo goed beeld als UPC als je IPTV kijkt. Echter, voor goed SD beeld moet je uitwijken naar het aanbod dat je via dvb-c krijgt (waar geen HD op zit).

Als provider moet je je dan beperken tot Lijbrandt, Vodafone of KickXL. In WGDO gebied kan je nog Concepts ICT, Solcon of XMS nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Is het al bekend wat er in de Poort komt, KPN of Reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ga er maar gewoon van uit KPN als operator (en uiteraard Reggefiber als beheerder fan de fysieke infrastructuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe lang het duurt van de aanleg in je huis tot het moment dat je daadwerkelijk kan bestellen? De sites van de providers geven nog steeds aan dat we geen glasvezel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Welke wijk is dat Tsurany? Dat zou in Almere namelijk op dit moment niet het geval mogen zijn. Alle PoP's zijn op dit moment orderbaar dus als je een aansluiting in huis hebt en je kan niet bestellen dan is de status in het systeem van Reggefiber niet OK.

En ja, Poort is KPN als actieve operator op RF netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Geldt dat ook voor de pops in de wijken die onlangs van Trilink over gegaan zijn naar Reggefiber? Dat maak ik tenminste op uit Tsurany z'n post als de kabel pas recent is afgemonteerd.... of het stadshart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wel voor de Trilink migratie in Tussen de Vaarten en Almere Buiten. Noorderplassen-West gaat binnenkort beginnen, de eerste informatiebrieven zijn verzonden.

Laat ik het anders stellen: Als er wordt aangelegd in je buurt, en je krijgt een FTU in je meterkast dan kan je in principe een paar dagen later bestellen.

Stadshart: Is grotendeels niet aangelegd dankzij de schitterende maar ook zeer dure natuurstenen bestrating...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

Barre73 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:26:
@RR6: aan de titel van het topic te zien zou ik het antwoord moeten weten maar toch even voor de vorm: In Almere? En zo ja, in welk stadsdeel?
Haha.. inderdaad. Muziekwijk om precies te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

eymey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:14:
Vooral de wijk kan van belang zijn.

Woon je in 1 van de enkele wijken in Almere Buiten waar Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO), dan kan het iig voldoen aan punt 1, gezien je daar zowel in HD als SD onveranderde streams van Technicolor of sateliet binnen krijgt.

In de rest van Almere ligt het wat genuanceerder.

HD heb je dan minstens zo goed beeld als UPC als je IPTV kijkt. Echter, voor goed SD beeld moet je uitwijken naar het aanbod dat je via dvb-c krijgt (waar geen HD op zit).

Als provider moet je je dan beperken tot Lijbrandt, Vodafone of KickXL. In WGDO gebied kan je nog Concepts ICT, Solcon of XMS nemen.
Thanks!! Helder verhaal.
Dus in Muziekwijk ben ik veroordeeld tot de mindere aanbieders ;(
Heb ik weer ;)

Dus als ik een beetje kwalitatief goede tv wil dan kan ik beter bij UPC blijven.
Hoe is het met de kwaliteit van het glas-internet gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Hmm, ik had inmiddels begrepen dat het in het grootste deel van het startshart nu inmiddels wel (bijna) voor elkaar is volgens een andere GoT'er hier. Iig de Citadel, City en Lakeside :).

Zelf heb ik hier (en ook in andere plaatsen) opgemerkt dat een aansluiting in de meterkast nog niet altijd een garantie hoeft te zijn voor bestelbaarheid, met name wanneer de POP ook nog relatief nieuw is. Naar ik me kan herinneren was dit in Oostvaardersbuurt en Seizoenenbuurt bijvoorbeeld het geval. Op een gegeven moment waren de FTU's overal geinstalleerd maar duurde het nog weken/maanden voor de POP opgeleverd werd (en al helemaal voordat de aanvoer voor het CATV signaal voor het WMP+ model klaar was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Eymey, Qua Stadshart heb je wel gelijk. Stadshart is voor mij altijd vooral het winkelcentrum, maar het is natuurlijk iets uitgebreider.

Wat je tweede opmerking betreft: je hebt helemaal gelijk. Maar wat RF nu doet in Almere is compleet anders dan de afgelopen jaren. Bij de Trilink verglazing moeten de PoP's gewoon (bijna) orderbaar zijn als er gestart wordt met huisaansluitingen. En de vezel voor het CATV signaal al helemaal want dat grote verschil in orderbaarheid is echt niet acceptabel meer.
En ook voor andere plaatsen zijn de processen scherper gezet. Alles staat en valt met voldoende voorbereidingstijd. Als je dat niet in acht neemt dan krijg je vanzelf vertragingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

eymey schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:46:
@Barre73: Hmm, ik had inmiddels begrepen dat het in het grootste deel van het startshart nu inmiddels wel (bijna) voor elkaar is volgens een andere GoT'er hier. Iig de Citadel, City en Lakeside :).
Als Citadel bewoner kan ik zeggen: klopt dat deels ja ;) Sinds de laatste update, waar jij ook op gereageerd had ( ;) ) is er helaas nog niks veranderd. Het trekken van de kabels tot aan de voordeur is maar voor een deel gedaan (een paar woningen), omdat ze nu eerst willen uitzoeken hoe ze de boel via de kruipruimte kunnen trekken en deze alsnog waterdicht te houden. Op zich een goed punt dus, maar het lijkt me zo raar dat dit zo lang moet duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ein-de-lijk; Volgende week donderdag komen ze bij mij glas in de meterkast aanleggen :) (stripheldenbuurt) Heb er lang op moeten wachten, ben benieuwd of de aansluiting goed gaat en dat de verbinding straks goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Helaas, ik kon het toch niet laten om upc te bellen en ze hebben mij een leuke korting gedaan om nog een jaar te blijven. Dus voorlopig voor mij geen glas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451750

Ben ik benieuwd hoeveel korting je hebt gekregen - of is het een korting die je sowieso kreeg omdat de prijzen nu lager liggen? Ik zit ook te kijken om mijn UPC abonnement in te perken - maar of ik daar nog extra korting bij krijg als ik bij ze blijf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451750

ik zit ook te kijken naar glasvezel bij Tweak of Lijbrandt maar ik heb zoveel negatieve verhalen gelezen van Tweak in Google dat ik het niet meer weet. We hebben (in literatuurwijk) HD recorder TV via UPC en willen er niet op achteruit gaan qua TV, sneller internet zou natuurlijk wel mooi meegenomen zijn. We hebben een eigen router van Sitecom - Vraag is kunnen we die blijven gebruiken bij Lijbrandt bijvoorbeeld. En negatieve ervaringen met Tweak blauw in Almere? Als ik eea goed begrijp is TV van KPN minder dan UPC en Tweak groen gebruikt toch KPN?
De veilige keuze is bij UPC blijven maar ja ook al eea aan storingen gehad......
Maar als ik sommige horrorstories op Google zie dan wil ik helemaal niet meer overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 451750 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 17:34:
ik zit ook te kijken naar glasvezel bij Tweak of Lijbrandt maar ik heb zoveel negatieve verhalen gelezen van Tweak in Google dat ik het niet meer weet. We hebben (in literatuurwijk) HD recorder TV via UPC en willen er niet op achteruit gaan qua TV, sneller internet zou natuurlijk wel mooi meegenomen zijn. We hebben een eigen router van Sitecom - Vraag is kunnen we die blijven gebruiken bij Lijbrandt bijvoorbeeld. En negatieve ervaringen met Tweak blauw in Almere? Als ik eea goed begrijp is TV van KPN minder dan UPC en Tweak groen gebruikt toch KPN?
De veilige keuze is bij UPC blijven maar ja ook al eea aan storingen gehad......
Maar als ik sommige horrorstories op Google zie dan wil ik helemaal niet meer overstappen
Ja en UPC dan? Heb je daar de verhalen wel eens van gelezen op internet? Er zijn altijd mensen met slechte ervaringen en die worden dan gauw op internet verspreid, terwijl je vrijwel niets hoort over de positieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tweak groen gebruikt Glashart media maar via KPN netwerk verstuurd. Dat is inmiddels flink verbeterd en het verschilt erg van persoon tot persoon hoe je dat ervaart. Het blijkt dat in de praktijk veel mensen het helemaal niet meer merken. Tweak Blauw is naar mijn weten niet beschikbaar in de Literatuurwijk, alleen in enkele delen van Almere Buiten.
Maar er zijn toch veel meer mogelijkheden dan Tweak of Lijbrandt? Eigen routers kunnen bij alle providers worden gebruikt, zelfs bij KPN. Alleen bij KPN heb je er niet zoveel aan als je van alles wilt instellen omdat het signaal eerst door de Experiabox gaat en die is afgetimmerd. Ook bij XS4all zit er nog een extra modem/router tussen (Fritzbox). Maar bij alle andere providers komt het signaal rechtstreeks uit de Genexis modem en kan via een Sitecom nog verder verdeeld worden, als je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Barre73: Niet helemaal juist :)

Tweak Groen wordt geleverd volgens het "KPN Wholesale MultiPlay" ( WMP ) model. En dat is gewoon KPN Interactieve TV (met de mindere streams, ook bij HD) en met levering van alle diensten op 1 UTP poort op de NT m.b.v. VLAN's.

Waar jij het over hebt is WMP+ (let op de plus)... alle diensten op aparte poorten op de NT, IP-adres verkrijgen via DHCP en televisie van Glashart Media. Dat wordt op dit moment in Almere alleen door Lijbrandt, Vodafone en KickXL aangeboden.

Tweak kan alleen pakketten met Glashart Media leveren in hun "blauwe" abonnementen, via Reggefiber Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst (WGDO). En dat is inderdaad alleen in een paar wijken in Almere Buiten beschikbaar.

Bottom line is dus: Tweak Groen gebruikt -geen- Glashart Media.

@Aneliso: Als je er qua (HD-) kwaliteit niet op achteruit wil gaan, dan zal je in Literatuurwijk naar Lijbrandt of Vodafone moeten gaan. Deze leveren het televisiesignaal van Glashart Media als interactieve TV en het HD-beeld daarvan is minstens zo goed als bij UPC. Voordeel dat je erbij krijgt is dat de HD-versies standaard op positie 1, 2, 3, 4, etc. zitten (i.t.t. UPC waar je voor de HD-versie naar de hogere nummers moet zappen).

Bonus die je krijgt is het CATV signaal, dat naast analoge TV en FM ook een basispakket onversleuteld digitaal vervoert via dvb-c! Helaas geen HD, maar wel standaard definitie in onveranderde vorm dus rechtstreeks uit Hilversum / van de sateliet.

Dit laatste vind ik een belangrijk voordeel ten opzichte van UPC: Waar je bij UPC niets, maar dan ook niets anders kan gebruiken dan door hun gedicteerde settopboxen of CI+ gecertificeerde ontvangers (en dus geen mediacenter hardware) heb je bij Glashart Media tenminste een basispakket onversleuteld in digitale kwaliteit. Jammer dat het IPTV pakket niet zo open, hoogstaand en onversleuteld is maar je hebt iig meer vrijheid dan bij UPC vwb het dvb-c signaal.

Of je de Sitecom router kan blijven gebruiken is, zoals Barre73 terecht opmerkt, niet alleen afhankelijk van de provider die je kiest (bij Tweak Groen, XS4ALL en KPN glasvezel is het bewerkelijk de geleverde router te vervangen) maar ook van het model van de router zelf.

Bij glasvezel heb je ook een hele hoge upload bandbreedte en daar gaan veel oudere routers, die downstream bv. prima de 120 mbit van UPC aan kunnen, compleet nat op.
Upload bandbreedte managen (bv. om bij veel downloaden/uploaden ook nog een lage latency te houden voor gamen en voip) is namelijk behoorlijk intensief voor de processor in je router.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 19-03-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
I stand corrected... Tweak is inderdaad iets anders dan de andere (niet KPN) providers.

Krijg trouwens zelf over ene paar maanden Vodafone in huis waar een gratis router bij zit. Ben benieuwd hoe die de 50 mbit upload aankan...

NB: DVB-C is nu alleen (hoge kwaliteit) SD maar HD gloort aan de horizon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoop ook sterk op toevoeging van HD op DVB-C.... in ieder geval voor de meest belangrijke NL zenders waar HD bij IPTV ook reeds inbegrepen is....

Het zou vooral ook een mooie tussenoplossing kunnen zijn tot KPN eindelijk eens Dolby Digital 5.1 toevoegt aan de IPTV hd-streams voor Glashart Media.

Echter, qua dvb-c is het wel "eerst zien, dan geloven". Er loopt nu al weet ik hoe lang een HD test op 2 headends in het oosten van het land (met Ned. 1 HD) maar tot nu toe is het daar bij gebleven....

Tweak is inderdaad uniek in die zin dat ze zowel KPN als Reggefiber Wholesale kunnen leveren :). Het is alleen jammer dat ze, naast KPN WMP, niet ook KPN WMP+ gaan bieden.

Ze zijn qua prijs en extra diensten toch net wat aantrekkelijker dan bv. Lijbrandt en Vodafone, maar voor mij is Glashart Media en Analoog/DVB-C een vereiste.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
RUFFNECK schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Als Citadel bewoner kan ik zeggen: klopt dat deels ja ;) Sinds de laatste update, waar jij ook op gereageerd had ( ;) ) is er helaas nog niks veranderd. Het trekken van de kabels tot aan de voordeur is maar voor een deel gedaan (een paar woningen), omdat ze nu eerst willen uitzoeken hoe ze de boel via de kruipruimte kunnen trekken en deze alsnog waterdicht te houden. Op zich een goed punt dus, maar het lijkt me zo raar dat dit zo lang moet duren :(
Het klopt dat je zo een gaatje hebt gemaakt door de betonnen muur van de fundering.
Alleen de grote vraag wie gaat de rekening betalen als er lekkage optreedt naar de winkels onder jullie woningen, de VVE, Eigenaar van het winkelcentrum of de bewoner waar de lekkage optreedt.
Ik heb bekabeling aangelegt voor "the wave" The City" "side by Side" "Lake site" "smaragd" Appartementcomplex boven de Rentmeester parkeergarage (by de kinky kapper zegmaar) .
"De citadel "( alleen woontoren).
De diagonaal NIET, Alle appartementen rond de koperslagershof ( 8 bijna dezelfde gebouwen) zijn voorzien van bekabeling die nog naar de woningen moeten worden getrokken , echter hier zijn geen mogelijkheden voor behalve door de upc buis naar de woonkamer.( wachten dus op toestemming van de eigenaar van de buis, en weer her verhaal wat te doen met storingen aan coax daarna).Alleen de 2 gebouwen langs de oldmansgracht zijn voorzien omdat daar de kabel langs de buitengevel mocht.Verder zijn alle winkels wel al voorzien van glasvezel onder al deze genoemde panden.

[ Voor 5% gewijzigd door makkie op 22-03-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Beste mede Almeerders hier,

Ik ben echt blij met het glasvezel netwerk in Almere maar minder met de praktijken van de KPN als netwerkbeheerder op het WMP+ netwerk. Op dit moment kun je niet zonder verlies van diensten overstappen naar een andere provider.
Een schande aangezien een normale overstap op het WGDO netwerk van Reggefiber wel mogelijk is. Zo wilde ik overstappen van Lijbrandt naar Vodafone mede vanwege 20 hd zenders standaard aanbod en een half jaar geen abonnementskosten. Uiteindelijk is vanwege de problemen met overstappen de aanvraag buiten behandeling gelaten door Vodafone.

Ook Reggefiber schijnt zich dit probleem niet erg aan te trekken en kiest er voor om medewerkers die het probleem terecht signaleren, weg te sturen. Zou dit iets met de verstrengeling met KPN te maken hebben?
Ik vraag mij af wat we hier als Almeerders aan kunnen doen. Moeten we ons tot de gemeente Almere wenden? Zo hebben we natuurlijk geen echt open netwerk als je zelf moet opzeggen en dan een aantal weken zonder internet ect komt te zitten totdat een andere provider de glasvezellijn weer activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat gem. Almere hierin weinig zal kunnen betekenen. Zeker als je de term "open netwerk" gaat gebruiken.

Formeel gezien is het netwerk namelijk zo -open- als het maar zijn kan. Op alle netwerken van Reggefiber kunnen 3rd parties "ODF access" krijgen. Dit bekent zoiets als "als jij als netwerk operator apparatuur in de POP plaatst, dan kunnen wij de eindklant op jouw netwerk patchen". Dat geldt ook gewoon in Almere.

Dat hier tot nu toe geen enkele partij in springt ligt niet alleen maar aan Reggefiber maar ook aan het feit dat, los van een vergoeding voor die ODF access, de partij ook zal moeten investeren om zijn backbone langs alle area-pops te laten lopen (en de apparatuur natuurlijk). Echter, op zeker schaal gebeurt het wel degelijk.

Solcon heeft in heel Dronten eigen apparatuur in de pops, Edutel in sommige plaatsen in Noord-Brabant en XSYou straks in Ermelo.

Open genoeg dus (en nog altijd opener dan wat ooit met "de kabel" zal kunnen).

Dat KPN de WBA, WMP en WMP+ overstap nog steeds niet goed geregeld heeft is natuurlijk kwalijk (en onnodig, aangezien dit "wiel" niet zo anders zou moeten zijn dan bij ADSL, waar het ook al een keer is uitgevonden). Maar dat heeft verder weinig met de openheid van de infrastructuur an sich te maken (en dat laatste was de eis, ook van de gemeente).

Ik ben nog steeds blij. Zelfs al heeft het nog een beetje een zweem van KPN monopoly achtige praktijken. Voorheen zaten we uberhaupt uitsluitend aan de UPC monopolist vast. Er is nog steeds altijd meer keuze dan voorheen.

Trouwens, meer valt er verder ook van een partij als Reggefiber/KPN niet echt te eisen, aangezien de ouderwetse telefoon infrastructuur en coax infrastructuur (UPC) nog steeds op alle fronten zwaar bevoordeeld wordt, o.a. qua vermelding in kettingbedingen bij nieuwbouw, het feit dat voo rhun standaard buizen naar nieuwbouw wordt gelegd en voor glasvezel niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
@eymey

Het is dan wel een open netwerk. Ik constateer echter dat door de KPN het aanbod wel aan het verschralen is.

Zo kon ik enige tijd geleden gebruik maken van de diensten van KickXL maar nu niet meer. Hoewel de check op eindelijkglasvezel.nl nog pakketten van KickXL toont blijkt uit de postcodecheck op de website dat er geen diensten op mijn adres worden geleverd. Ik heb KickXL opgebeld om opheldering en dan vertelt een vriendelijke medewerker dat de diensten niet meer worden geleverd vanwege KPN in het pop area. Als ik vraag KPN in de rol van netwerkoperator bevestigt zij mij dit.

Dus het ligt niet alleen aan de provider maar ook aan de bedenkelijke positie van KPN op het Almeerse glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt, maar dat is toch al heel lang bekend? Dat KPN, op enkele wijken in Almere Buiten na, de hoofd operator is. Overigens geldt dat tegenwoordig voor -alle- nieuwe aanleg, aangezien Reggefiber zich alleen nog wenst bezig te houden met de aanleg van de fysieke infrastructuur en de POP's.

Daartoe is KPN ook voornemens (bij goedkeuring door de NMA) om alle activiteiten van Reggefiber op laag 2 en hoger (dus Reggefiber Wholesale, Ispfabriek dat de internetconnectiviteit voor Lijbrandt en Vodafone doet, Glashart Media, Lijbrandt, Concepts, etc. ) over te nemen.

De reden van die KickXL medewerker is overigens ook niet helemaal waar (want er zijn o.a. in het oosten van het land al lang en breed KickXL aansluitingen in KPN-gebied actief, via dezelfde WMP+ manier als wat Vodafone en Lijbrandt doen).

Wel is het nog steeds bedenkelijk waar KickXL nu staat. Uit het weblog van Ben had ik begrepen dat het overgenomen zou zijn door Concepts ICT.....

In ieder geval, het is allemaal niets nieuws dat KPN de operator is.

Overigens maakt het mij eigenlijk ook geen *** uit wie de operator is, zolang KPN straks, als de NMA de hele overname goedkeurt, maar niet de boel gaat verschralen.

Maar ook dat laatste is, zelfs bij KPN, geen wet van meden en perzen. Tenslotte opereren XS4ALL en Telfort ook nog grotendeels als autonome merken en bedrijfsunits, met een wezenlijk onderscheidend portfolio tov. de KPN abonnementen.

Zolang ik (middels Lijbrandt, Vodafone of andere aanbieders) gebruik kan blijven maken van het IPTV platform van Glashart Media en de vezel met analoog en DVB-C, hoor je mij niet klagen.

Wel mogen ze en passant nog even Dolby Digital 5.1 aan de (inmiddels verbeterde) HD streams toevoegen en ook de SD streams verbeteren.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste