Dat zal gewoon moeten gaan werken 

Whoepseymey schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:39:
Dat kan al sinds eind vorig jaar.
Maar idd, glas->glas is nog steeds een ramp. Geen probleem als je er rekening mee wil houden door bv. een tijdelijke adsl-verbinding te nemen, maar je moet het wel van te voren weten. Het kan helpen om bij de 'latende' provider en de nieuwe provider direct contact met mensen te hebben (bv. via het forum hier).
Overigens, misschien is dit ook wel wat voor je
http://www.glasvezel.nu/n...et-bellen-tv-op-glasvezel
Zie mijn topic : KickXL glasvezel ervaringMeltedForest schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:52:
[...]
Whoeps
Nou ja, ik heb er ook heel lang niet meer op gelet. Had eindelijk alles normaal werkend. Nu af en toe haperende STB en ExperiaBox, maar daar kan ik ondertussen mee leven (moet ik helaas bekennen). Ik zou liever overstappen naar Lijbrandt, maar heb geen zin om (weken) zonder internet/tv te zitten.
[Voor 14% gewijzigd door eymey op 16-08-2011 13:20]
[Voor 27% gewijzigd door jedego op 16-08-2011 15:16]
Zeker in de war met de winkels geweest, daar zijn ze bezig met het plaatsen en meten van de aansluitingen in de ISRA's.RUFFNECK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:52:
Communicatie gaat ook lekker tussen de betrokken partijen
Vorige week kwamen twee KPN gasten langs om glas te verkopen, omdat volgens hun gegevens het Citadel al glas zou hebben, net na Lakeside ofzo...
Mooi niet dus
of eigenlijk(maar ik heb geduld
)
Ja apart is dat, over de planning... bij de laatste VVE vergadering wist men ook niks te zeggen. Ik ben bijna bang dat iedereen om ons heen ruim maanden voor ons al kan genieten van glas..makkie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:31:
[...]
Zeker in de war met de winkels geweest, daar zijn ze bezig met het plaatsen en meten van de aansluitingen in de ISRA's.
De smaragd is inmiddels ook voorzien van bekabeling( op een 2 tal opvoerstrengen na).
De bekabeling voor de woningen boven de parkeergarage Rentmeester,Makelaar, en Hoekmanstraat ligt bijna overal onder de opvoerpunten.
Kan niks zeggen over Citadel planning helaas.
Concepts ICT | Glashart Media |
Kick XL | Glashart Media |
KPN | Experiabox |
LijBrandt | Glashart Media |
Plinq | Experiabox |
Solcon | Glashart Media |
Tweak Groen | Experiabox |
Tweak Blauw | Glashart Media |
XMS | Glashart Media |
[Voor 12% gewijzigd door Peetz0r op 04-09-2011 14:57]
[Voor 29% gewijzigd door Peetz0r op 04-09-2011 14:58]
Dus nu is sowieso een slecht moment om over te stappen?eymey schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:50:
Ik vermoed niet dat KickXL meer problemen heeft met leveren dan de rest. In alle gevallen is er op dit moment een te kort aan Amino settopboxen (daar hebben Lijbrandt en Tweak ook last van).
Dan mis je wel je extra zenders...eymey schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:36:
Ach, je hebt sowieso alvast je internet, telefonie en de signalen van de coax kabel (die op KPN-netwerken dus ook beter zijn dan de IPTV signalen).
En coax tot je pc. Laat ik nou net mijn coax gebroken hebben toen ik UTP aan het leggen waseymey schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:21:
Tsja, in principe boeien de extra zenders mij eigenlijk nog nieteens zo heel veel (hoewel ik er niet tegen kan als er ongelijkheid is tussen het superieure WGDO netwerk van Reggefiber en de halfbakken oplossingen waar KPN partijen als Glashart Media mee opzadalt).
Als je ALLE zenders op een tweede tv wil hebben (dus ook degene die niet op dvb-c zitten), dan zal je in KPN-gebied gewoon een extra IPTV settopbox moeten bestellen. IPTV op de PC is dan out of the question.
Voor DVB-C heb je alleen (uiteraard) een extra dvb-c ontvanger nodig... en dat kan er dus ook eentje voor de PC zijn.
[Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 05-09-2011 23:45]
XS4ALL kan ook worden toegevoegd aan dit rijtje, levering 3e kwartaal.P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:23:
Hallo mede-Almeerders!
De providers:
Concepts ICT Glashart Media Kick XL Glashart Media KPN Experiabox LijBrandt Glashart Media Plinq Experiabox Solcon Glashart Media Tweak Groen Experiabox Tweak Blauw Glashart Media XMS Glashart Media
Allemaal doen triple-play paketten voor ongeveer €55/maand.
Sommige hebben tv van KPN, andere van Glashart Media. KPN wil ik niet.
Zijn er verder nog verschillen?
Welke providers leveren snel? Welke hebben een goede helpdesk?
Via XMS wordt inmiddels de M540 geleverd. Zie ook hier voor een korte gebruikersreview.@Amateur67: De Amino M540 wordt nergens geleverd door Glashart Media. Je hebt of de Amino m532 of de Amino a540.
If it's stupid and works, then it ain't stupid!
XS4ALL heeft de abonnementen inmiddels aangepast:eymey schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:36:
Kijk! Het verbaast met eigenlijk dat XS4ALL hier nog zo lang mee heeft gewacht.
Alleen, typerend voor XS4ALL, natuurlijk weer veeeel te duur. Vind je hun extra diensten belangrijk, dan zijn de prijzen op zich nog wel redelijk.
Wel erg jammer dat ze (uiteraard) Interactieve TV van KPN erbij aanbieden. Logisch aangezien ze een 'dochter' zijn van KPN, maar ze hadden beter ook een versie met het "WBA plus" wholesale aanbod van KPN kunnen aanbieden. Dan hadden ze tenminste nog analoge en (onversleutelde) dvb-c TV kunnen bieden.
Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey
[Voor 29% gewijzigd door eymey op 30-09-2011 13:52]
Vandaag hebben we de voeding van de "woontoren" binnengebracht in de VVE ruimte .RUFFNECK schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:52:
Communicatie gaat ook lekker tussen de betrokken partijen
Vorige week kwamen twee KPN gasten langs om glas te verkopen, omdat volgens hun gegevens het Citadel al glas zou hebben, net na Lakeside ofzo...
Mooi niet dus
of eigenlijk(maar ik heb geduld
)
We zijn de afgelopen week zoals je gemerkt hebt denk ik al in de meterkasten geweest voor de aanleg.trapm schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:29:
[...]
Esplanade, da's goed nieuws
Ik had begrepen dat gebouw The City (naast MM, met die 'luifels' dus aan de Esplanade) problemen heeft om glas te krijgen omdat het via het plafond van UPC zou moeten gaan. Enig inzicht daarin? Tijdplanning?
Ik heb nu meegedaan aan de Telfort pilot met VDSL en heb mij ook opgegeven voor de tv-pilot. Maar liever zou ik aan het glas gaan .
[Voor 38% gewijzigd door Peetz0r op 26-10-2011 21:46]
Ik zou niet al te veel afgaan op het genoemde document. Ik snap bijvoorbeeld de bedragen van tweak niet, ik betaal minder voor mijn 50/50 abb.
[Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 26-10-2011 21:50]
Dat komt dan vanzelf wel goedeymey schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:49:
schijnt wel vaker het geval te zijn dat je in het begin een te hoge upload snelheid hebt. Dit wordt waarschijnlijk vanzelf recht getrokken als komende dagen profielen goed geladen worden.
Als je al coax of telefoon hebt op de juiste plek hoef je helemaal niet te boren, je kunt de kabels gewoon door de pijp trekken die er al zit. Dan heb je een utp-wcd naast je coax-wcd of telefoon-wcd.dimocash schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 11:58:
ik heb een vraag.
ben zelf ook inwoner van almere, tussden de vaarten zuid en maak tot nu toe gebruik van adsl van telfort (die er weer eens uit ligt) en upc voor tv
sinds 2 weken hebben we een glasvezelaansluiting.
ons huis heeft een aparte indeling waarbij de woonkamer op de 2e verdieping en slaapkamers op de 1e verdieping. de meterkast is op de begane grond.
momenteel is de internetmodem van telfort "gewoon" in 1 van de telefoonaansluitingen ingeplugt en de upc decoders op de coax aansluitingen.
nu lees ik dat de glasvezelmodem in de meterkast terecht komt maar dat je dan een upt kabel moet trekken van de meterkast naar waar je tv staat. in mijn geval dus de 1e en 2e verdieping.
en nog een kabel naar waar nu mn huidige modem staat.
is dit echt de enige mogelijkheid?
is het niet mogelijk de glasvezel,modem ergens anders in het huis aan te sluiten dmv gebruik te maken van de huidige bekabeling die al in het huis zit? (coax of telefoonaansluiting)
ik zie mezelf geen gaten boren door gewapend beton om de kabels 2 hoog te krijgen.
graag hoor ik van jullie hoe of wat.
[Voor 3% gewijzigd door eymey op 27-10-2011 14:20]
[Voor 7% gewijzigd door dimocash op 27-10-2011 14:58]
Solcon idd. De firmware is wel van Thomson zelf, maar er zijn echt bar weinig opties. En hij wordt niet ondersteund door dd-wrteymey schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:01:
Solcon werd het toch bij jou?
Als het goed is heb je dan een 'gewone' thomson gekregen. Ik ken die dingen niet echt uit m'n hoofd, maar met zo'n thomson moet het zeker mogelijk zijn om DHCP en het opzetten van alle WAN verbindingen uit te zetten.
[Voor 10% gewijzigd door Peetz0r op 27-10-2011 19:34]
Gewoon een router achter de Thomson plaatsen. eventuele benodigde poorten forwarden. Werkt naar tevredenheid bij mij.P.E.T.E.R. schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:57:
De Amino en Thomson zijn vandaag geleverd, en ons telefoonnummer wordt volgende weke (3 november) geporteerd. Ik wil graag m'n huidige router blijven gebruiken, en die werkt prima. Maar daar kan ik geen telefoon op aansluiten.
Dus ik wil de Thomson degraderen tot een VoiP machine met ingebouwde switch. In principe moet ik vooral DHCP en Wifi uitzetten, maar voor zover ik kan zien is dat erg lastig (beperkte software)... Kan dit? Heeft iemand dit al werkend?
Dat kan, maar dat wil ik niet. Ik wil tussen mijn computer en het glas zo min mogelijk apparatuur hebben. Ik wil ook zeker geen NAT achter NAT... Het zal vast prima werken, maar ik wil gewoon DHCP uitzetten.Hans_18T schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:47:
[...]
Gewoon een router achter de Thomson plaatsen. eventuele benodigde poorten forwarden. Werkt naar tevredenheid bij mij.
Ik ben dus niet de eerste die het vraagtEr is geen standaard oplossing om de DHCP server in de router/modem uit te schakelen. Raadpleeg de website van de fabrikant voor meer informatie.
[Voor 26% gewijzigd door Peetz0r op 27-10-2011 19:56]
Ben bang dat dat niet gaat lukken met de ThomsonP.E.T.E.R. schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:51:
[...]
Dat kan, maar dat wil ik niet. Ik wil tussen mijn computer en het glas zo min mogelijk apparatuur hebben. Ik wil ook zeker geen NAT achter NAT... Het zal vast prima werken, maar ik wil gewoon DHCP uitzetten.
Ik ga de WAN-poort van de Thomson gewoon niet gebruiken, want ik wil echt alleen de switch en VoiP functionaliteit gebruiken.
Edit: ik hang nu in de wachtrij van de helpdesk van ze. Ondertussen heb ik het aan "Eva" gevraagd:
[...]
Ik ben dus niet de eerste die het vraagt
Nog 5 4 3 wachtenden voor mij...
Nee joh, Solcon levert verdomd goeie service. Kijk maar:Hans_18T schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:58:
[...]
Ben bang dat dat niet gaat lukken met de Thomson
Missie geslaagd!Ik: Hoi, hoe kan ik de DHCP server dan de Thomson uitzetten?
Solcon: Dat kan ik doen, wat is uw postcode?
Ik: xxxxyy nummer zz.
...
Solcon: Ik kan niet inloggen op de router (duh!)
Ik: Dat kan kloppen, ik gebruik namelijk een eigen router. Ik wil de Thomson alleen gebruiken als VoiP gateway met ingebouwde switch...
Solcon: Oke, kunt u de router even rechtstreeks aansluiten op de aansluiting?
* Peetz0r loopt naar de meterkast en prutst met wat kabeltjes
Ik: kunt u er nu bij?
Solcon: Ja, ik ga nu DHCP uitzetten.
...
Ik: Kan ik hem al losmaken?
Solcon: Wacht even, ik maak nog even een admin-account aan, de gebruiker/wachtwoord is admin/admin.
Ik: Ah, da's handig
Solcon: Hij is nu aan het saven... en hij is klaar!
Ik: Oke, bedankt en tot ziens!
* Peetz0r Maakt Thomson los en Linksys weer vast
Geweldig voor jeP.E.T.E.R. schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:29:
[...]
Nee joh, Solcon levert verdomg goeie service. Kijk maar:
[...]
Missie geslaagd!
Dat is waar...eymey schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:10:
Inderdaad, NAT achter NAT is smerig en ranzig.... alleen acceptabel als het eeeecht niet anders kan
@Hans_18T: Met zulke thomsons kan het prima (op OpenWRT of DD-WRT na hebben van alle routers Thomsons veruit de meeste instellingsmogelijkheden).
Waarschijnlijk ben jij de thomsons van KPN gewend, dus ik vergeef het je![]()
. Gelukkig werkt Solcon niet met KPN Wholesale Multiplay maar met Reggefiber Wholesale. Keerzijde is dat ik het daardoor hier in Stedenwijk niet kan krijgen want Solcon werkt nog niet via KPN WBA+.
@P.E.T.E.R: Verd*** goeie service van Solcon (ff rekening houden met hun christelijke grondslag). En fijn dat het nu werkt zoals je wil.
Ik ben inderdaad de Thomsons van de KPN gewend, bedankt dat je me vergeeft. Ik zie vaak dat mensen hun eigen router willen gebruiken, ik begrijp edoch nog steeds niet waarom, al is het mooier zonder. Zelf draai/gebruik ik WebDav, een FTP server een XBOX en een IPSec server zonder problemen. Voor het loggen, adres/content filtering, scheduling DNS voorkeuren laat ik mijn Vigor zijn werk doen. Het grote voordeel van deze setup is natuurlijk een strikte scheiding tussen ISP en mijzelf.eymey schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:10:
Inderdaad, NAT achter NAT is smerig en ranzig.... alleen acceptabel als het eeeecht niet anders kan
@Hans_18T: Met zulke thomsons kan het prima (op OpenWRT of DD-WRT na hebben van alle routers Thomsons veruit de meeste instellingsmogelijkheden).
Waarschijnlijk ben jij de thomsons van KPN gewend, dus ik vergeef het je![]()
. Gelukkig werkt Solcon niet met KPN Wholesale Multiplay maar met Reggefiber Wholesale. Keerzijde is dat ik het daardoor hier in Stedenwijk niet kan krijgen want Solcon werkt nog niet via KPN WBA+.
Ik wil m'n eigen router (Linksys WRT320N) gebruiken, omdat:Hans_18T schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:37:
[...]
Ik ben inderdaad de Thomsons van de KPN gewend, bedankt dat je me vergeeft. Ik zie vaak dat mensen hun eigen router willen gebruiken, ik begrijp edoch nog steeds niet waarom, al is het mooier zonder. Zelf draai/gebruik ik WebDav, een FTP server een XBOX en een IPSec server zonder problemen. Voor het loggen, adres/content filtering, scheduling DNS voorkeuren laat ik mijn Vigor zijn werk doen. Het grote voordeel van deze setup is natuurlijk een strikte scheiding tussen ISP en mijzelf.
Mwa, dat laatste geld helaas niet in mijn geval. Hij staat wel 24/7 aan als switch en VoiP machine. Wel bespaar ik door het uitzetten van wifi en dhcp en het niet gebruiken van de wan poort. Gene idee of dat merkbaar is...eymey schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:29:
@Hans_18T: Het gaat ook gewoon een beetje om het principe. Zowel in technisch opzicht als wat betreft hoe een provider met z'n klanten om gaat (Solcon is in dit geval een voorbeeld van hoe het wél moet).
Bovendien kan je van het stroomverbruik van 1 Experiabox, als je er naast veredelde l2-switch en 2e NAT router toch verder niets mee doet, mooi weer besparen voor een ander apparaat.
Anoniem: 419977
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 28-10-2011 22:44]
[Voor 16% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 00:46]
Hoezo "nog"? Gaat WGDO eruit? Nee toch?eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:45:
Mooie meterkast. Zelfs nog net wat 'rommeliger' dan die van mij
.
Jij hebt dus nog de 'normale' Genexis NT gekregen. Ik ben wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen qua FTU's. Uiteindelijk zou iedereen dezelfde FTU moeten krijgen als door Apexrider afgebeeld. Alleen heeft hij er dus een NTU bovenop gekregen voor de KPN Wholesale Multiplay dienst. Ben benieuwd hoe dat in de toekomst voor KPN WBA+ gaat (Lijbrandt, KickXL, Vodafone, etc.)
Jij (p.e.t.e.r.) zit natuurlijk nog in WGDO gebied maar hebt nu nog precies dezelfde FTU/NTU als ik hier op WBA+
Overigens, wat betreft uit standby komen van de set top box: Valt hier best wel mee. Duurt idd nog wel relatief lang (ong. 10 sec.) maar niet veel langer dan de tijd die m'n TV nodig heeft om uit standby te komen.
[Voor 7% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 01:32]
Oke, dan is het goed. Alles moet blijven zoals het is. Ik geniet te veel van het lekker open Glashart-platform en de vriheid van het gebruiken van m'n eigen router.eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:32:
Hmm, voor zover bij mij bekend niet. Dat "nog" zei ik eigenlijk zonder echte bijbedoeling....
[Voor 31% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 04:14]
Ik zou WBA(+) niet echt een lookalike noemen, omdat ik heb begrepen dat de streams van KPN nog steeds kwalitatief vele malen slechter zijn dan die van Reggefiber (WGDO)eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:52:
Je zou WBA+ dus op zich wel als een look-a-like van WGDO kunnen beschouwen zodat analoog en dvb-c e.d. ook op KPN-netwerken beschikbaar zijn (CPE, Genexis etc. zijn op beiden precies hetzelfde) alleen dus met de streams van KPN.
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
[Voor 8% gewijzigd door eymey op 30-10-2011 22:43]
Anoniem: 376876
Voor zover mij bekend is blijft alles wat nu WGDO is ook gewoon WGDO, maar worden alle nieuw aan te leggen Reggefiber netwerken WBA(+) (Tegenwoordig WPN(+) omdat WBA een copyrighted of trademarked kreet bleek te zijn).P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:52:
[...]
Hoezo "nog"? Gaat WGDO eruit? Nee toch?
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 30-10-2011 22:54]
[Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 02-11-2011 16:38]
Nou, een 300N router is toch nog best wel wat duurder dan een 54Mbit router. Maar voor glasvezel kunnen ze dit inderdaad niet maken...mr.DJ95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
ik ben zwaar teleur gesteld in de draadloze snelheden die door de router (thomson experiabox) van kpn gelimiteerd worden. wij hebben zilver van kpn dus 50Mbit en de router is 54Mbit , dit is toch niet meer van deze tijd. in deze tijd is toch alles 300N of ligt dit aan mij?
Je kon ook beter niet voor KPN kiezen. Die gebruiken altijd halfbakke dichtgetimmerde klantonvriendelijke oplossingen (aard van het beestje).mr.DJ95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
ik ben zwaar teleur gesteld in de draadloze snelheden die door de router (thomson experiabox) van kpn gelimiteerd worden. wij hebben zilver van kpn dus 50Mbit en de router is 54Mbit , dit is toch niet meer van deze tijd. in deze tijd is toch alles 300N of ligt dit aan mij?
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 03-11-2011 17:14]
Anoniem: 419977
Je kan vervangen vragen met de ZTE HN220 ExperiaBox. Deze blijkt een stuk stabieler te zijn en meer performance te geven.mr.DJ95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
De ExperiaBox hoort gewoon 802.11 N (Max. 130Mb) te ondersteunen. Het blijkt dat de oude Thomson TG798VN steeds vaker ineens geen 802.11 N meer willen uitzenden. Hierdoor zit je dus op 802.11 G (Max 54Mb) Even de glasvezel helpdesk bellen en het probleem voorleggen. Volgende dag heb je een nieuwe router. (Eigen ervaring.) Wel even vragen om een ZTE, want ik kreeg eerst een nieuwe Thomson TG789VN die ook geen 802.11 N ondersteunde.mr.DJ95 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:22:
[Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-11-2011 15:00]
Midden in het stadshart, Citadel (daar boven bij de V&D)eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:55:
Als je het meest vrij wil zijn in apparatuur, dan kies je voor Lijbrandt, XMS, Concepts ICT, Solcon of een -blauw- pakket van Tweak.
Dan kan je helemaal je eigen router kiezen om aan te sluiten (gewoon met DHCP, net als bij UPC). Ook ben je redelijk flexibel qua TV (je hebt het basispakket ook digitaal en onversleuteld via DVB-C. Weliswaar geen HD maar wel origineel 1:1 uit Hilversum. SD via DVB-C is beter dan UPC Digital).
Waar in Almere woon je eigenlijk? De kaliteit van IPTV hangt daar namelijk wel van af. In de gebieden waar je Solcon, XMS, Concepts, etc. kan krijgen (in die gebieden moet je dan geen Lijbrandt nemen) heb je beter beeld dan in de KPN gebieden.
[Voor 34% gewijzigd door eymey op 14-11-2011 14:26]
Anoniem: 428872
Waar woon jij in almere??Ik in Almere Poort en ik wil ook overstappen want wordt helemaal knettergek van UPC!Usenet wordt gewoon zwaar afgeknepen..Veel keuze heb je hier niet dan UPC en KPNP.E.T.E.R. schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:00:
Klopt, de FTU werd bij ons afgelopen woensdag door een monteur (in 10 minuutjes) geïnstalleerd, en donderdag kwam het installatiepakket (Thomson + Amino) binnen. Ons telefoonnummer wordt volgende week pas geporteerd, dus daarvoor hangt nu ons kabelmodem er nog...
[afbeelding] [afbeelding]
Wat ik wel merk, en waar vooral mijn vader niet tegen kan is dat de Amino nogal traat uit standby komt. Duurt zo'n 20 seconden. Dit is dan het enige punt waar UPC beter in was...
Ik woon ook in de Poort, het glas ligt eral (2 jaar geleden geinformeerd), maar er is nog geen provider actief. God mag het weten waarom.Anoniem: 428872 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:40:
[...]
Waar woon jij in almere??Ik in Almere Poort en ik wil ook overstappen want wordt helemaal knettergek van UPC!Usenet wordt gewoon zwaar afgeknepen..Veel keuze heb je hier niet dan UPC en KPN
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb geen idee, is een witkastje met een blauwe en witte lijn die uit de grond komt. 1 voor telefoon en die ander voor?? Maar het lijkt iig niet op een ftu die ik in voorgaande posten heb gezien...eymey schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:41:
@330d: Dus er zit ook al wat in de meterkast afgemonteerd bij je?
Ik zou dan toch nog eens bij Reggefiber (www.eindelijkglasvezel.nl ) informeren. Voor zover ik weet zijn ze in Almere in een aantal wijken nog steeds bezig met het 'verbouwen' van een 'vorig' glasvezelnet. In Stripheldenbuurt lag iets wat "Trilink" heette en daar zou inmiddels alles van Reggefiber/KPN bestelbaar moeten zijn. Zelfde voor Tussen de Vaarten Zuid. En wat vroeger van de gemeente/Unet was (o.a. in Staatsliedenwijk) moet volgens mij nog opgeleverd worden.
[Voor 3% gewijzigd door 330d op 21-11-2011 07:08]
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details