KickXL glasvezel ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 1.794 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32
Ik wil hierbij graag mijn ervaring kwijt over KickXL glasvezel en ben benieuwd of er meer mensen zijn die een abonnement hebben lopen of aangevraagd en daarbij problemen hebben ondervonden.

Kort samengevat 6 weken geleden welkomstbrief ontvangen. Ik heb een maand zonder internet gezeten en ze hebben mijn aanvraag gewoon geannuleerd zonder enige goedkeuring vanuit mijn kant.
Communicatie vanuit KickXL is erg slecht, afspraken worden niet nagekomen. Ze hebben totaal geen verstand van zaken en hebben geen idee wat het probleem is en hoe het probleem opgelost kan worden.
Als het ze te ingewikkeld wordt, beëindigen ze gewoon je abonnement.
Ik stap overigens over van Glasvezel (XMS).
  • Begin juni contact gehad met KickXL over de overstap. Er werd aangegeven dat ik mijn abonnement bij XMS moet opzeggen. Op het moment dat de lijn vrij is gegeven, kan KickXL starten.
  • 8-6-2011: de diensten besteld bij KickXL met als ingangsdatum 5-7-2011.
  • 10-6-2011: opzegbrief gestuurd naar XMS om mijn glasvezel abonnement op te zeggen.
  • 16-6-2011: brief XMS ontvangen met de bevestiging dat mijn abonnement per 15-7 wordt beëindigd.
  • 17-6-2011: KickXL geïnformeerd over het feit dat XMS per 15 juli de lijn vrijgeeft. KickXL geeft aan dat ze 16 juli starten met de werkzaamheden en dat ik rekening moet houden met 1 week downtime. Om de downtime ze kort mogelijk te houden, heb ik afstand gedaan van telefoonportering, omdat dit volgens de medewerker van KickXL vertragingen zou geven . Ik heb dit per e-mail ook bevestigd.
  • 28-6-2011: welkomstbrief gehad van KickXL met inloggegevens en dat ik binnen 8 dagen weer een brief zou krijgen met de gang van zaken.
  • 15-7-2011: diensten van XMS zijn afgesloten. Nog niets vernomen van KickXL, ondanks de bevestiging van 28-6 dat ik binnen 8 dagen een brief zou ontvangen. Zelf contact opgenomen en een medewerker van KickXL gaf aan dat het 2 weken gaat duren en er was verder totale onduidelijkheid over de status.
  • 18-7-2011: Helpdesk ticket aangemaakt op my.kickxl.nl met de vraag wat de status is van mijn aanvraag.
  • 20-7-2011: ticket door KickXL gesloten met de melding dat ze in afwachting zijn van de glasvezelprovider tot de verbinding opgeleverd kan worden.
  • 25-7-2011: zelf ticket heropend omdat ik wederom niets heb vernomen van KickXL over de status. Telefonisch contact gehad en de medewerker van KickXL gaf aan dat er nu serieus gekeken gaat worden naar de oorzaak.
  • 28-7-2011: KickXL heeft gebeld met de mededeling dat ze gaan uitzoeken waar het fout is gegaan. Op zelfde dag ben ik nogmaals gebeld met de informatie dat het aan KPN (Reggefiber) zou liggen en dat ze het gaan escaleren. Op de vraag hoe lang dit alles nog gaat duren kan geen antwoord worden gegeven.
  • 3-8-2011: wederom niets vernomen van KickXL. Zelf contact opgenomen en er wordt aangegeven door de service medewerker dat het probleem niet met KPN te maken heeft (KPN zou alleen gaan over het behoud van telefoonnummer, en dit was niet van toepassing zie melding 17-6). Het probleem komt door Glashart, zij moeten ons eerst aansluiten op het glasvezelnetwerk. Ik heb aangegeven dat we al op het gasvezelnetwerk aangesloten zijn, daar we overstappen van XMS glasvezel naar KickXL. Volgens de medewerker moeten we toch aangesloten worden door Glashart (twee maal een afspraak nodig bij ons thuis) en moet ik zelf even met Glashart contact opnemen om de zaken af te stemmen.
    Uitermate teleurstellend, en ik heb aangegeven dat ik een schriftelijk stappenplan wens te ontvangen van KickXL met een vermelding wat er gedaan moet worden, door wie en wanneer.
  • 3-8-2011: contact opgenomen met Glashart en de situatie uitgelegd. Ze gaan kijken waar het fout is gegaan en wie verantwoordelijk is hiervoor (duidelijk is wel dat we niet opnieuw door Glashart aangesloten hoeven te worden op het glasvezelnetwerk, in tegenstelling tot wat de KickXL medewerker zegt).
  • 4-8-2011: KickXL neemt contact op en geeft aan dat ze nog steeds niks wijzer zijn geworden ondanks alle inspanningen. De medewerker geeft aan dat hij het begrijpelijk vindt als we het traject willen stop zetten.
  • 5-8-2011: Glashart geeft aan dat sinds 28 juni de order bij Reggefiber uit staat om te leveren. Hier hangt een maximaal termijn van 30 dagen aan vast, dus KickXL kan al geruime tijd Reggefiber aanspreken op het niet nakomen van de afspraken. De heer Meijerink van Glashart heeft een e-mail verstuurd naar KickXL met verzoek het probleem verder op te pakken en aangegeven met wie binnen Reggefiber er contact op moet worden genomen.
  • 9-8-2011: medewerker van de klantenservice heeft beloofd een status update te geven en heeft afgesproken mij te bellen op maandagochtend 8-8 rond 10:00. Helaas niets gehoord. Tevens geen schriftelijk stappenplan ontvangen zoals op 3-8 besproken.
  • 11-8-2011nog steeds niks vernomen. Zelf opnieuw contact opgenomen met de helpdesk waar ze eigenlijk niks snappen van mijn situatie.
  • De medewerker aan de lijn vond het niet netjes dat KickXL de gemaakte afspraken niet nakwam en ging zorgen dat ik terug gebeld zou worden.
  • 15-8-2011: opnieuw contact met de helpdesk, weer kunnen ze niks voor me doen en ik kreeg het advies om contact opnemen via de site van KickXl zelf.
  • 15-8-2011: mailtje gestuurd naar KickXL over het feit dat ik niks heb vernomen en dat ik graag een update ontvang.
  • 15-8-2011: gebeld door iemand van KickXL en eigenlijk kwam het op neer dat ze ons weer adviseren om het traject stop te zetten omdat ze nog geen idee hebben wat er fout gaat en hoe lang het nog zal gaan duren. Ze gaan op mijn verzoek schriftelijk bevestigen dat zij de diensten niet kunnen leveren binnen afzienbare tijd.
  • 15-8-2011: mijn aanvraag is door KickXL zonder mijn goedkeuring geannuleerd.
Laatste bericht van KickXL :
Beste ....,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact bericht ik je als volgt.

Wij hebben er alles aan gedaan jou verbinding zo spoedig mogelijk op te leveren echter lopen we hierbij helaas tegen technische barrières op bij de leverancier van de Glasvezel.
Hierdoor kunnen wij niet aan jou verwachting qua levertijd voldoen. Na veel contact met de leverancier kunnen wij helaas ook geen inzicht verkrijgen in een verwachte oplostermijn.
Daarom zijn wij helaas genoodzaakt jouw aanvraag te annuleren. Je aanvraag is bij deze geannuleerd, hier hoef je verder geen actie meer voor te ondernemen.

Wij hadden je uiteraard graag als klant verwelkomt maar helaas moet anders blijken.

Met vriendelijke Kick,

.... Team KickXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Waarom zou KickXL de mogelijkheid om zelf een ticket aan te maken, op mykickxl, hebben afgeschaft?
Dit was juist de manier om duidelijke communicatie op te zetten, waar de klant zijn probleem duidelijk en chronologisch te kan versturen. Je kunt dan via evt. een telefoongesprek naar deze gemaakte ticket verwijzen.

Het antwoord dat de eerste lijns hierop geeft is dat ze de klant zo snel mogelijk willen helpen. Helaas verzanden veel bellers in een discussie, en worden bijzaken belangrijker dan hoofdzaken. Terwijl je met het open ticket systeem je kunt verwijzen naar de kern van het probleem.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
Bij ons in het dorp heeft Reggefiber sinds kort ook glasvezel aangelegd. Wij hebben er voor gekozen om ook bij KickXL een abonnement af te sluiten. In huis is het allemaal op tijd aangelegd, alleen wat vertraging met de modem aansluiting gehad. Vervolgens hebben we ook nog wat vertraging gehad vanuit KickXL. Maar het blijkt dat ze zijn overgenomen door KPN, misschien dat het daar aan ligt.

We hebben vandaag een brief gehad dat 4 januari ons abonnement ingaat, en dat we daarvoor nog de Set-Top boxen toe gestuurd krijgen. Qua communicatie heeft KickXL niet de beste service, maar nu hopen dat straks wel alles goed verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
[b][message=37344536,noline]Boek schreef ... vanuit KickXL. Maar het blijkt dat ze zijn overgenomen door KPN, misschien dat het daar aan ligt.

We hebben vandaag een brief gehad dat 4 januari ons abonnement ingaat, en dat we daarvoor nog de Set-Top boxen toe gestuurd krijgen. Qua communicatie heeft KickXL niet de beste service, maar nu hopen dat straks wel alles goed verloopt.
KickXL is niet overgenomen door KPN, Lijbrandt en ConceptsICT wel. Wel is Reggefiber volgens zeggen (tegenwoordig) enig aandeelhouder van KickXL, maar Reggefiber heeft hier (nog) geen reactie op gegeven, en wilde hier vermoedelijk geen ruchtbaarheid aan geven. Ja, het draait ook hier allemaal om geld en (aanmerkelijke) marktmacht. In 2008 heeft de OPTA ingestemd met de glasvezel plannen, waar KPN 41% aandeel in Reggefiber had (het maximaal mogelijke op dat moment.) . In 2010 mocht KPN een belang van 60% nemen in Reggefiber, dit heeft KPN overigens niet ten uitvoer gebracht.) In 2011 mocht KPN een volledige joint-venture laten plaatsvinden. (dit is ook niet uitgevoerd)
Wel heeft KPN recentelijk de uitbreidingsstrategie kenbaar gemaakt, zij is voornemens om eerst uit te beiden
  • naar 51% (vermoedelijk 31-12-2012)
  • naar 60% (verwachting rond januari 2014)
  • Reggeborgh behoudt de optie om de resterende 40% van haar aandelen te verkopen.
Het is dan wel handig voor KPN dat KickXL dan onder de vlag van Reggefiber zit.

Wel wil ik je graag kenbaar maken dat KickXL probeert om open en "eerlijk" te communiceren en elke glasvezel provider heeft aanloopproblemen gekend, waar de provider zelf vaak afhankelijk is van andere partijen zoals de operator in het bewuste gebied. (dit zal tegenwoordig steeds vaker KPN zijn)
Zelf ben ik zeer tevreden met KickXL.

Wees in eerste instantie altijd blij dat de vraagbundeling geslaagd is, dit zal de kabel leverancier (UPC, Ziggo etc.) niet prettig vinden, en brengt concurrentie aan in de markt. Iedereen zal vermoedelijk weten dat glasvezel groot toekomst perspectief heeft, en geen enkele investeerder heeft deze investering ooit aangedurfd . Totdat Reggefiber in beeld kwam, lang leve Reggefiber dus _/-\o_ . Nu worden de plannen van KPN langzamerhand wel duidelijk, zelf denk ik dat KPN de goede koers nu is ingeslagen, of dit nu zo goed is voor te klant, kan verschillend over worden gedacht. Bij ons in het gebied zou KPN niet eens meedoen (Bronckhorst), en wat schetste de verbazing, KPN sloot als 4e provider achter in de rij aan, ja ook KPN zag veel ADSL en analoge klanten overstappen naar glasvezel, en via colportage liep KPN de deuren langs om de klanten die nog geen beslissing hadden genomen, als klant te kunnen binden. Hier werd al snel duidelijk dat KPN geen analoge TV (2e glasvezel) leverde, of elke nieuwe klant dit wist, betwijfel ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Michael_E op 18-12-2011 14:53 ]

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Het viel me op dat er nauwelijks hier op tweakers over KickXL wordt gesproken terwijl ze toch een zeer interessante prijs/aanbod verhouding hebben t.o.v. kabel aanbieder (UPC) en alternatieve glasvezel aanbieders.

Momenteel heb ik nog een alles in 1 abo bij UPC maar wil KickXL nemen mits ze nog steeds de Reggefiber (Glashart Media) streams hebben maar daar lijkt het wel op. Wij zijn op dit moment bezig met een glasvezel initatief en ik zou maar wat graag KickXL nemen o.a. vanwege 7,50 goedkoper p/mnd dan UPC in mijn geval en dat je een zeer ruim basis digitaal aanbod hebt en HD wat ik nu niet heb bij UPC.

Hoe is de ervaring met KickXL anno 2012?

Nu bij UPC:
Abonnement internet: 25/1,5 Mb
Abonnement tv: Digitale TV Starter (70 SD, geen HD) incl vandaag/gister uitzendinggemist
Standaardpakket Radio/TV (Kabel TV en Radio) € 17,50
Abonnement Bellen Onbeperkt + Europa (9 euro p/mnd)
Totaal Pakket........................................€ 55 euro / per 1-7-12 57,50 p/mnd

Straks bij Glasvezel-provider KickXL [1 jarig abo] :
Kick Triple 50MB Abonnement 50/50 Mb.........€ 50 euro of 30MB 30/30 .........€ 45 euro
(=Internet, Basis Bellen, Analoog+Digit.(DVB-C) TV/Radio)
Abonnement tv: Digit. IPTV Basis (72 zenders,16 HD) tijdelijk incl 10dg uitzendinggemist
+ Onbeperkt Bellen NL (vaste tel.) 4,95
+ Gratis HD decoder
Totaal Pakket........................................€ 49,95 euro (30MB abo)
Totaal Pakket........................................€ 54,95 euro (50MB abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSVR
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
Een paar weken geleden ben ik overgestapt van UPC naar KickXL. Alles is zonder problemen verlopen. Correspondentie was helder en alles werkte in één keer.

Ik heb ook een paar keer met de helpdesk gesproken tussen het moment van inschrijven en aansluiten. Iedere keer werd er vrijwel direct opgenomen en kreeg ik ook de informatie waarnaar ik op zoek was. Ook contact via email loopt goed.

Het voordeel van KickXL vind ik dat je niet wordt opgescheept met een router waar je niet op zit te wachten (zoals bij bij KPN of XS4All). Je krijgt gewoon internet en tv op twee aparte poorten uit de FTU. Vervolgens prik je de kabel die eerst in je UPC modem zat in de FTU en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:02
switchen tussen 2 verschillende netwerken met glas is gewoon een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:24
Ik heb sinds december 2011 KickXL als glasvezel provider, het plaatsen van modem was snel mogelijk en kreeg hier ook een bevestiging van. Alles werkte goed op de dag van aflevering, Ziggo had de dag daarvoor het telefoonnummer vrijgegeven, op de dag zelf was rond 11.00 alles actief :-).

De Amino was defect bij aankomst (bleek achteraf vuiltje in aansluiting te zijn), KickXL gebeld en werd direct doorgezet naar technische dienst, paar dagen later werd er een nieuwe Amino geleverd. Beeldkwaliteit van HD streams is goed.

Rond maart een brief gehad met de aankondiging dat het 30/30 alles in 1 pakket gratis wordt verhoogd naar een 50/50 abbo. Nu vond ik tot juli wachten voor een hogere snelheid wat lang, dus ik heb toen contact opgenomen of ik over kon stappen naar 100/100. Kreeg snel een duidelijk antwoord terug, ik kon binnen 7 dagen overstappen naar het snelste pakket voor een prijs van 53.50, ik kreeg direct de prijs die ze vanaf 1 juli gaan hanteren, top!

Al met al ben ik zeer tevreden met KickXL, ze leveren wat ze beloven en zijn niet duur.

KickXL kan waarschijnlijk weinig doen in jouw geval, ze zijn afhankelijk van andere leveranciers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
Al met al ben ik zeer tevreden met KickXL, ze leveren wat ze beloven en zijn niet duur.
oja? Zet iptv maar eens aan als je aan het downloaden bent!
En kijk dan vooral naar de inzakkende download snelheid.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Maar is KickXL hiervoor de schuldige? Ik heb zelf XMS en daar heb ik ook dat mijn beschikbare download snelheid dropt naar 80Mbps als ik tv kijk.

Ik weet niet precies wie er verantwoordelijk is voor de backbone, maar volgens mij is dat Reggefiber. (correct me if i'm wrong). En als Reggefiber niet wil investeren in een upgrade naar een Gbps backbone omdat het nu nog te duur is, dan vind ik niet dat KickXL hiervoor de blaam moet krijgen.

En net als bij XMS zal KickXL waarschijnlijk ook een totale bandbreedte hebben van 170Mbps (up en down gecombineerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:24
Rekenblok schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:25:
[...]

oja? Zet iptv maar eens aan als je aan het downloaden bent!
En kijk dan vooral naar de inzakkende download snelheid.
Daar heb ik eigenlijk nooit op gelet, maar het is inderdaad zo, je download zakt in. Maar dit is een probleem bij alle hoogste glasvezelabbo's van welke provider dan ook. De downloadsnelheid kan niet hoger dan 100mbps, dus het is wel logisch dat als je dan tv gaat kijken je download inzakt, maar om KickXL hiervan de schuld te geven...

Ik weet niet hoe het met de backbone zit, maar ik weet wel de Genixis modem niet hoger komt dan 100mbps... Reggefiber levert tegenwoordig namelijk ook een gigabit variant uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Rub147 op 26-05-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Rub147 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:49:
[...]

Daar heb ik eigenlijk nooit op gelet, maar het is inderdaad zo, je download zakt in. Maar dit is een probleem bij alle hoogste glasvezelabbo's van welke provider dan ook. De downloadsnelheid kan niet hoger dan 100mbps, dus het is wel logisch dat als je dan tv gaat kijken je download inzakt, maar om KickXL hiervan de schuld te geven...

Ik weet niet hoe het met de backbone zit, maar ik weet wel de Genixis modem niet hoger komt dan 100mbps... Reggefiber levert tegenwoordig namelijk ook een gigabit variant uit.
FiberXport Gigabit