Ik wil hierbij graag mijn ervaring kwijt over KickXL glasvezel en ben benieuwd of er meer mensen zijn die een abonnement hebben lopen of aangevraagd en daarbij problemen hebben ondervonden.
Kort samengevat 6 weken geleden welkomstbrief ontvangen. Ik heb een maand zonder internet gezeten en ze hebben mijn aanvraag gewoon geannuleerd zonder enige goedkeuring vanuit mijn kant.
Communicatie vanuit KickXL is erg slecht, afspraken worden niet nagekomen. Ze hebben totaal geen verstand van zaken en hebben geen idee wat het probleem is en hoe het probleem opgelost kan worden.
Als het ze te ingewikkeld wordt, beëindigen ze gewoon je abonnement.
Ik stap overigens over van Glasvezel (XMS).
Kort samengevat 6 weken geleden welkomstbrief ontvangen. Ik heb een maand zonder internet gezeten en ze hebben mijn aanvraag gewoon geannuleerd zonder enige goedkeuring vanuit mijn kant.
Communicatie vanuit KickXL is erg slecht, afspraken worden niet nagekomen. Ze hebben totaal geen verstand van zaken en hebben geen idee wat het probleem is en hoe het probleem opgelost kan worden.
Als het ze te ingewikkeld wordt, beëindigen ze gewoon je abonnement.
Ik stap overigens over van Glasvezel (XMS).
- Begin juni contact gehad met KickXL over de overstap. Er werd aangegeven dat ik mijn abonnement bij XMS moet opzeggen. Op het moment dat de lijn vrij is gegeven, kan KickXL starten.
- 8-6-2011: de diensten besteld bij KickXL met als ingangsdatum 5-7-2011.
- 10-6-2011: opzegbrief gestuurd naar XMS om mijn glasvezel abonnement op te zeggen.
- 16-6-2011: brief XMS ontvangen met de bevestiging dat mijn abonnement per 15-7 wordt beëindigd.
- 17-6-2011: KickXL geïnformeerd over het feit dat XMS per 15 juli de lijn vrijgeeft. KickXL geeft aan dat ze 16 juli starten met de werkzaamheden en dat ik rekening moet houden met 1 week downtime. Om de downtime ze kort mogelijk te houden, heb ik afstand gedaan van telefoonportering, omdat dit volgens de medewerker van KickXL vertragingen zou geven . Ik heb dit per e-mail ook bevestigd.
- 28-6-2011: welkomstbrief gehad van KickXL met inloggegevens en dat ik binnen 8 dagen weer een brief zou krijgen met de gang van zaken.
- 15-7-2011: diensten van XMS zijn afgesloten. Nog niets vernomen van KickXL, ondanks de bevestiging van 28-6 dat ik binnen 8 dagen een brief zou ontvangen. Zelf contact opgenomen en een medewerker van KickXL gaf aan dat het 2 weken gaat duren en er was verder totale onduidelijkheid over de status.
- 18-7-2011: Helpdesk ticket aangemaakt op my.kickxl.nl met de vraag wat de status is van mijn aanvraag.
- 20-7-2011: ticket door KickXL gesloten met de melding dat ze in afwachting zijn van de glasvezelprovider tot de verbinding opgeleverd kan worden.
- 25-7-2011: zelf ticket heropend omdat ik wederom niets heb vernomen van KickXL over de status. Telefonisch contact gehad en de medewerker van KickXL gaf aan dat er nu serieus gekeken gaat worden naar de oorzaak.
- 28-7-2011: KickXL heeft gebeld met de mededeling dat ze gaan uitzoeken waar het fout is gegaan. Op zelfde dag ben ik nogmaals gebeld met de informatie dat het aan KPN (Reggefiber) zou liggen en dat ze het gaan escaleren. Op de vraag hoe lang dit alles nog gaat duren kan geen antwoord worden gegeven.
- 3-8-2011: wederom niets vernomen van KickXL. Zelf contact opgenomen en er wordt aangegeven door de service medewerker dat het probleem niet met KPN te maken heeft (KPN zou alleen gaan over het behoud van telefoonnummer, en dit was niet van toepassing zie melding 17-6). Het probleem komt door Glashart, zij moeten ons eerst aansluiten op het glasvezelnetwerk. Ik heb aangegeven dat we al op het gasvezelnetwerk aangesloten zijn, daar we overstappen van XMS glasvezel naar KickXL. Volgens de medewerker moeten we toch aangesloten worden door Glashart (twee maal een afspraak nodig bij ons thuis) en moet ik zelf even met Glashart contact opnemen om de zaken af te stemmen.
Uitermate teleurstellend, en ik heb aangegeven dat ik een schriftelijk stappenplan wens te ontvangen van KickXL met een vermelding wat er gedaan moet worden, door wie en wanneer. - 3-8-2011: contact opgenomen met Glashart en de situatie uitgelegd. Ze gaan kijken waar het fout is gegaan en wie verantwoordelijk is hiervoor (duidelijk is wel dat we niet opnieuw door Glashart aangesloten hoeven te worden op het glasvezelnetwerk, in tegenstelling tot wat de KickXL medewerker zegt).
- 4-8-2011: KickXL neemt contact op en geeft aan dat ze nog steeds niks wijzer zijn geworden ondanks alle inspanningen. De medewerker geeft aan dat hij het begrijpelijk vindt als we het traject willen stop zetten.
- 5-8-2011: Glashart geeft aan dat sinds 28 juni de order bij Reggefiber uit staat om te leveren. Hier hangt een maximaal termijn van 30 dagen aan vast, dus KickXL kan al geruime tijd Reggefiber aanspreken op het niet nakomen van de afspraken. De heer Meijerink van Glashart heeft een e-mail verstuurd naar KickXL met verzoek het probleem verder op te pakken en aangegeven met wie binnen Reggefiber er contact op moet worden genomen.
- 9-8-2011: medewerker van de klantenservice heeft beloofd een status update te geven en heeft afgesproken mij te bellen op maandagochtend 8-8 rond 10:00. Helaas niets gehoord. Tevens geen schriftelijk stappenplan ontvangen zoals op 3-8 besproken.
- 11-8-2011nog steeds niks vernomen. Zelf opnieuw contact opgenomen met de helpdesk waar ze eigenlijk niks snappen van mijn situatie.
- De medewerker aan de lijn vond het niet netjes dat KickXL de gemaakte afspraken niet nakwam en ging zorgen dat ik terug gebeld zou worden.
- 15-8-2011: opnieuw contact met de helpdesk, weer kunnen ze niks voor me doen en ik kreeg het advies om contact opnemen via de site van KickXl zelf.
- 15-8-2011: mailtje gestuurd naar KickXL over het feit dat ik niks heb vernomen en dat ik graag een update ontvang.
- 15-8-2011: gebeld door iemand van KickXL en eigenlijk kwam het op neer dat ze ons weer adviseren om het traject stop te zetten omdat ze nog geen idee hebben wat er fout gaat en hoe lang het nog zal gaan duren. Ze gaan op mijn verzoek schriftelijk bevestigen dat zij de diensten niet kunnen leveren binnen afzienbare tijd.
- 15-8-2011: mijn aanvraag is door KickXL zonder mijn goedkeuring geannuleerd.
Beste ....,
Naar aanleiding van ons telefonisch contact bericht ik je als volgt.
Wij hebben er alles aan gedaan jou verbinding zo spoedig mogelijk op te leveren echter lopen we hierbij helaas tegen technische barrières op bij de leverancier van de Glasvezel.
Hierdoor kunnen wij niet aan jou verwachting qua levertijd voldoen. Na veel contact met de leverancier kunnen wij helaas ook geen inzicht verkrijgen in een verwachte oplostermijn.
Daarom zijn wij helaas genoodzaakt jouw aanvraag te annuleren. Je aanvraag is bij deze geannuleerd, hier hoef je verder geen actie meer voor te ondernemen.
Wij hadden je uiteraard graag als klant verwelkomt maar helaas moet anders blijken.
Met vriendelijke Kick,
.... Team KickXL