Toon posts:

[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste
Acties:
  • 330.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verbaasde me eigenlijk dat er nog geen topic was over het nieuwe glasvezel project in Almere.

Nadat er een klein deel van Almere ontgesloten is, meeste hiervan zijn bedrijven, ziekenhuizen, zorgcentra en scholen, plus een klein gedeelte van Almere-Stad.

Is er nu het plan om heel Almere te voorzien van een glasvezel verbinding, door AlmeerNet.Almeernet is een verzameling van bedrijven welke de middelen hebben om dit te realiseren. KPN en Reggefiber verzorgen het fysieke netwerk.

Bedoeling is om in 2 a 3 jaar heel Almere te voorzien van een nieuw glasvezel netwerk. Dit netwerk is een open netwerk, zodat er verschillende partijen hun diensten kunnen gaan aanbieden via dit netwerk.

Maandelijkse kosten zijn nog niet bekend, wel is het zo dat als je de aansluiting laat aanbrengen als ze in de straat al bezig zijn, deze gratis is.

Links:
http://www.almeernet.nl
www.almere.nl/live/index....1461&loc=49628&det=295332
www.almerekennisstad.nl/i...task=view&id=158&Itemid=8

Op dit moment wordt Almere-Haven als eerst ontsloten, wat er daarna in de planning staat is te volgen op de website van AlmeerNet.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:10
Nu nog Lelystad :O

[Voor 57% gewijzigd door Jim423 op 18-12-2009 08:02]

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 21:00
En laat ik nu net in Almere Haven wonen, in het eerste gedeelte dat ontsloten gaat worden.
Hoewel het nog niet zeker is wat het één en ander gaat kosten heb ik maar wel toestemmeing gegeven voor het leggen van de verbinding :)
Puntjes waar ik mee zit:
-wat gaat 't kosten
-welke aanbieders gaan wat aanbieden
-hoe werkt tv over glasvezel (het is geen dvb-s, dvb-t of dvb-c) werkt via IP TV linkje
-hoe werkt glasvezel-tv met dvd-recorders (GuidePlus?)
-wordt er een all-in-one box geleverd (eventueel draadloos)

Een dezer dagen stap ik de winkel van Almeernet maar eens binnen.

[Voor 11% gewijzigd door esvedebe op 09-01-2008 16:02. Reden: een beetje gegoogled]

• Sleejuhr
  • Niet online
esvedebe schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:47:
En laat ik nu net in Almere Haven wonen, in het eerste gedeelte dat ontsloten gaat worden.
Hoewel het nog niet zeker is wat het één en ander gaat kosten heb ik maar wel toestemmeing gegeven voor het leggen van de verbinding :)
Puntjes waar ik mee zit:
-wat gaat 't kosten
-welke aanbieders gaan wat aanbieden
-hoe werkt tv over glasvezel (het is geen dvb-s, dvb-t of dvb-c) werkt via IP TV linkje
-hoe werkt glasvezel-tv met dvd-recorders (GuidePlus?)
-wordt er een all-in-one box geleverd (eventueel draadloos)

Een dezer dagen stap ik de winkel van Almeernet maar eens binnen.
Wat t gaat kosten, zal nog niet duidelijk zijn denk ik, omdat er nog geen aanbieders zijn.
In dat opzicht is het allemaal nogal vaag, wat ik wel weet is dat KPN als wholesale partner op zal treden. Wat denk ik ook inhoudt dat Planet, xs4all ed ook toegang zullen krijgen.

Hoe de tv hangt nogal af hoe ze het een en ander gaan aanbieden, gaan ze het aanbieden over IP tv dan zal het denk ik lastiger zijn om daarvan op te nemen.

Anoniem: 154383

morgen worden de eerste huizen "aangesloten"
Sleejuhr schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:45:
[..]
Hoe de tv hangt nogal af hoe ze het een en ander gaan aanbieden, gaan ze het aanbieden over IP tv dan zal het denk ik lastiger zijn om daarvan op te nemen.
tv is gewoon analoog..

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 23:26
Bij ons in de buurt is op dit moment de straat open gebroken. Ik heb een flauw vermoeden dat het hier mee te maken heeft. Ben benieuwd. De aansluing mogen ze komen doen of we het gaan gebruiken weet we alleen nog niet.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
vergelijk de website eens met http://www.twennet.nl :D
Reggefiber all the way!

Ze sluiten mij binnen 3 maanden aan :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Kaasje123 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:46:
Bij ons in de buurt is op dit moment de straat open gebroken. Ik heb een flauw vermoeden dat het hier mee te maken heeft. Ben benieuwd. De aansluing mogen ze komen doen of we het gaan gebruiken weet we alleen nog niet.
als je in almere woont waarschijnlijk wel ja...
alle glasvezelkabels worden atm al naar de huizen geschoten, en het aansluiten gaat dus morgen beginnen//

Opzich echt aansluiten is het nog niet, de glasvezel word alleen de woning in gebracht en er word een kastje opgehangen, maar het kan nog niet gebruikt worden..

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-03 21:00
arjants schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:58:
vergelijk de website eens met http://www.twennet.nl :D
Reggefiber all the way!

Ze sluiten mij binnen 3 maanden aan :P
Dus voor Almere zal de abonnementsprijs wel overeenkomen. €49,50 voor een Triple-abonnement (Internet, Telefoon en TV) zie ik wel zitten.
Zit alleen nog steeds een beetje met het TV signaal, dat zowel analoog als digitaal kan worden doorgegeven (digitaal voor de meerprijs van €7,50).
Is dit in beide gevallen DVB-C? En is HDTV eventueel mogelijk?

Anoniem: 240896

Wanneer wordt het precies opgeleverd? Dat zie ik zo gauw niet staan :P

• Sleejuhr
  • Niet online
Anoniem: 240896 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:24:
Wanneer wordt het precies opgeleverd? Dat zie ik zo gauw niet staan :P
Nouja bij mij is het nu afgemonteerd en getest... alleen de monteurs hadden het over april voordat je er ook daadwerkelijk abonnementen op kan aanvragen.

Sleejuhr schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:31:
[...]

Nouja bij mij is het nu afgemonteerd en getest... alleen de monteurs hadden het over april voordat je er ook daadwerkelijk abonnementen op kan aanvragen.
je woont op overgouw/depaal?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
esvedebe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Dus voor Almere zal de abonnementsprijs wel overeenkomen. €49,50 voor een Triple-abonnement (Internet, Telefoon en TV) zie ik wel zitten.
Zit alleen nog steeds een beetje met het TV signaal, dat zowel analoog als digitaal kan worden doorgegeven (digitaal voor de meerprijs van €7,50).
Is dit in beide gevallen DVB-C? En is HDTV eventueel mogelijk?
Digitale tv wordt streaming verzonden met H.264 IPTV en met een AMINO 110 ontvangen.

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:ja2EIXOVg-P4-M:http://www.mintel.net/amino110.jpg

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

tv signaal word gewoon omgezet naar analoog...
welke provider dat gaat doen is nog niet bekend.

• Sleejuhr
  • Niet online
Woon op de overgouw idd.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Jim423 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Komt er eigenlijk ook fiber in Lelystad :)
Geen idee, maar daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ze hebben de gehele ring in Lelystad al liggen. Dat hebben ze afgelopen jaar gedaan.

Ik ben bang dat we nog even jaloers moeten zijn op Almere.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

wie zijn er bij jou geweest?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 15:12
Oeh, almeernet, komt me bekend voor :) Heb wat werk gedaan voor de site, met name het antwoordkaart gedeelte.
Voor zover ik weet krijg je als het goed is een brief thuis als er in de straat gewerkt gaat worden. Dan kan je ook via de site of een antwoordkaart aangeven of ze het bij jouw thuis aan mogen sluiten en of ze in je tuin de kabel aan mogen leggen.

Woon zelf niet in Almere dus kan helaas niet profiteren van het Glasvezel :(

Aansluitwerk zal gebeuren door monteurs van Schuuring.

Hail to the king baby!

urk_forever schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:44:
Aansluitwerk zal gebeuren door monteurs van Schuuring.
klopt idd...

Vandaag zijn er een aantal huizen op de kromgouw..
een stuk lastiger dan depaal/overgouw..

• Sleejuhr
  • Niet online
Mandy en uhh ben ff de naam kwijt van die andere gozer...
iig hadden ze bij ons wat moeite met de boor om zo door de fundering heen te komen :o

Sleejuhr schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:54:
[...]

Mandy en uhh ben ff de naam kwijt van die andere gozer...
iig hadden ze bij ons wat moeite met de boor om zo door de fundering heen te komen :o
mimoun :)

was je de eerste dan? ownee, gisteren he?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
arjants schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:30:
[...]

Digitale tv wordt streaming verzonden met H.264 IPTV en met een AMINO 110 ontvangen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Als dat zo is heb je een probleem.
De bovengenoemde ontvanger geeft alleen maar gewoon TV door.
Niks digitale TV, of HDTV.
Dat zou wel een misser eerste klas zijn als men daar mee komt.

Wat ik ook vreemd vind is het gebrek aan informatie over de aanbieders.
Hoe kun je nu een (duur) netwerk aan leggen zonder dat je weet wie de aanbieders zijn en wat ze gaan aanbieden?
Dat lijkt me geen goed business plan.
Geen consument neemt iets af waar je niets aan hebt, of wat onvoldoende kan bieden.

Je kunt nu al ADSL nemen met telefonie er bij voor € 30 per maand.
Ok, dat is 20 Mbits (max.) maar zeker niet slecht.
De vraag is of glasvezel een betere deal heeft.

Verder zie je her en der in het land van dit soort projecten opduiken.
Echt gestructureerd gaat het niet, het blijft een beetje eilandjes werk. Plannetje hier en een plannetje daar. Je zou bijna denken dat glasvezel net uitgevonden is maar dat is niet zo.
Glas tot de voordeur is natuurlijk wel vrij nieuw, maar de landelijke infrastructuur ligt er al lang.

• Sleejuhr
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:02:
Als dat zo is heb je een probleem.
De bovengenoemde ontvanger geeft alleen maar gewoon TV door.
Niks digitale TV, of HDTV.
Dat zou wel een misser eerste klas zijn als men daar mee komt.

Wat ik ook vreemd vind is het gebrek aan informatie over de aanbieders.
Hoe kun je nu een (duur) netwerk aan leggen zonder dat je weet wie de aanbieders zijn en wat ze gaan aanbieden?
Dat lijkt me geen goed business plan.
Geen consument neemt iets af waar je niets aan hebt, of wat onvoldoende kan bieden.

Je kunt nu al ADSL nemen met telefonie er bij voor € 30 per maand.
Ok, dat is 20 Mbits (max.) maar zeker niet slecht.
De vraag is of glasvezel een betere deal heeft.

Verder zie je her en der in het land van dit soort projecten opduiken.
Echt gestructureerd gaat het niet, het blijft een beetje eilandjes werk. Plannetje hier en een plannetje daar. Je zou bijna denken dat glasvezel net uitgevonden is maar dat is niet zo.
Glas tot de voordeur is natuurlijk wel vrij nieuw, maar de landelijke infrastructuur ligt er al lang.
TV is zoals ik dat nu gezien heb apart afgemonteerd op de CATV van het genexis modem. Je hebt dus een gescheiden signaal tv en internet + telefonie. Beetje de opzet zoals het ook in a'dam gedaan is. Of er analoog of digitaal hierover gestuurd wordt dat is nu nog niet te zeggen. Al is er eerder in dit topic geopperd dat het analoog is.

Qua aanbieders geef ik je gelijk, de gemeente is met een duur netwerk bezig. Het is een volledig open netwerk, dus elke ISP kan bij de wholesale partner aankloppen om zijn of haar diensten later te gaan leveren. De wholesale partner in dit geval is KPN.

Het is nu inderdaad een eilandjes plan, met in dit geval eilandjes die snel groeien in almere-haven dan. Is het interessant als abonnement? Hangt er compleet vanaf wat je er mee wilt. Kan me voorstellen dat gamers (door de lage ping), uploaders en eigen servers (hoge upload) hier wel baat bij hebben.

Daarnaast en vergeet dat ook niet, als glasvezel werkt en op zich is het voor internet niet al te moeilijk. Heb je een verbinding die onafhankelijk is van afstand, kwaliteit van koperdraden, kwaliteit van ISRA punten en in principe niet gevoelig is voor elektro magnetische magnetische straling. Dit is bij ADSL wel anders!

Dus is er een toekomst in glasvezel voor de consument, dat is vooralsnog afwachten. In a'dam hebben ze het niet handig aangepakt, en nog steeds is het in sommige gevallen nog een puinhoop. Laten we hopen dat KPN en reggefiber daarvan leren en de support stukken beter verzorgen.

• Sleejuhr
  • Niet online
Anoniem: 154383 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:44:
[...]

mimoun :)

was je de eerste dan? ownee, gisteren he?
Nee, de eersten waren voor ons aan de andere kant. En ja de kromgouw kan heel lastig zijn ;)

Wees blij dat je de muidergouw nog niet hoeft te doen, als het voor ons al een doolhof is...

Sleejuhr schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:03:
[...]

TV is zoals ik dat nu gezien heb apart afgemonteerd op de CATV van het genexis modem. Je hebt dus een gescheiden signaal tv en internet + telefonie. Beetje de opzet zoals het ook in a'dam gedaan is. Of er analoog of digitaal hierover gestuurd wordt dat is nu nog niet te zeggen. Al is er eerder in dit topic geopperd dat het analoog is.

Qua aanbieders geef ik je gelijk, de gemeente is met een duur netwerk bezig. Het is een volledig open netwerk, dus elke ISP kan bij de wholesale partner aankloppen om zijn of haar diensten later te gaan leveren. De wholesale partner in dit geval is KPN.
Zoals ik al eerder in het topic zei idd, het TV signaal komt gewoon analoog uit het genexis modem.. Als dit digitaal-tv signaal zou zijn zou het veel duurder zijn om alles in huis daar op aan te passen. Wel is het dan natuurlijk uiteindelijk wel weer mogelijk om per tv het signaal weer om te zetten naar digitaal met een decoder.
Wie de provider is van het tvsignaal is nog niet duidelijk.. Grote kans dat AlmeerNet hiervoor hun eigen net gaan gebruiken oid..
Dus is er een toekomst in glasvezel voor de consument, dat is vooralsnog afwachten. In a'dam hebben ze het niet handig aangepakt, en nog steeds is het in sommige gevallen nog een puinhoop. Laten we hopen dat KPN en reggefiber daarvan leren en de support stukken beter verzorgen.
Als je nagaat dat KPN waarschijnlijk hun diensten via het glasvezel wil aanbieden ipv koper, denk ik dat voor veel mensen daar de overstap makkelijk is, als daarbij een supersnelle internetverbinding mogelijk is..
En als je kijkt naar andere "eilandjes" zie je dat prijzen rond de 50 euro liggen meestal, heb ik zeker wel over voor zo'n dikke verbinding!

Maargoed, dan hb je natuurlijk ook oudere mensen die bv alleen af en toe een mailtje sturen oid, die zullen hier geen interesse in hebben..
Op de Paal zitten trouwens een aantal bedrijfswoningen, die zullen hier ook zeker wel interesse in hebben..

En wat betreft de eilandjes, tuurlijk is nog niet iedereen in Nederland voorzien van glasvezel, maar dat zal beetje bij beetje gebeuren.. Er zijn zelfs gebieden in Nederland waar nog niet eens een fatsoenlijke ADSL verbinding te krijgen is..........
Sleejuhr schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:05:
[...]

Nee, de eersten waren voor ons aan de andere kant. En ja de kromgouw kan heel lastig zijn ;)

Wees blij dat je de muidergouw nog niet hoeft te doen, als het voor ons al een doolhof is...
Doolhof is nog niet zo'n probleem..
maar de huizen op kromgouw zijn verschrikkelijk.. de indeling van meterkast/fundering en vaak aanbouw is verschrikkelijk.. Gister mn boor naar de klote gegaan daar omdat ik niet door de fundering kwam.. Heb helemaal er onderdoor moeten graven, en dus ook vanuit de kruipruimte waar het kruipluik helemaal aan de andere kant was met alle elende wat er nog bij kwam..

Dus hoop dat muidergouw iig makkelijkere huizen zijn.. DePaal en Overgouw is goed te doen!
Maar het was ook verwacht dat dit het moeilijkste gedeelte Almere was..

• HoppyF
Sleejuhr schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:03:
[...]

Het is nu inderdaad een eilandjes plan, met in dit geval eilandjes die snel groeien in almere-haven dan. Is het interessant als abonnement? Hangt er compleet vanaf wat je er mee wilt. Kan me voorstellen dat gamers (door de lage ping), uploaders en eigen servers (hoge upload) hier wel baat bij hebben.

Daarnaast en vergeet dat ook niet, als glasvezel werkt en op zich is het voor internet niet al te moeilijk. Heb je een verbinding die onafhankelijk is van afstand, kwaliteit van koperdraden, kwaliteit van ISRA punten en in principe niet gevoelig is voor elektro magnetische magnetische straling. Dit is bij ADSL wel anders!

Ik geloof zeker wel dat glasvezel de toekomst heeft, alle nadelen die ADSL heeft zoals lage upload, afstands- en kwaliteits afhankelijke download snelheid en relatief hoge ping, heeft glasvezel niet.

De "grote massa" is echter niet zo geinteresseerd in een maximale snelheid en hoge upload maar meer in lage prijzen en goede TV kwaliteit. TV kijken is behalve internet een belangrijk item.
Voeg daarbij goedkope telefonie toe zoals een abonnement zonder KPN vaste kosten en met gratis bellen en je hebt een compleet pakket.
Ik denk dat een dergelijk pakket voor € 45-50 per maand wel een kans van slagen heeft.

Ik blijf het jammer vinden dat KPN en andere netwerkaanbieders geen landelijke infrastructuur aanleggen voor consumenten. Glas tot aan de voordeur dus.
Bij een landelijk aanpak kun je volgens mij de kosten beter verdelen en door schaalvergroting goedkoper inkopen. Daardoor zijn ook dunbevolkte en wat onrendabele gebieden sneller te voorzien van glas. Als je alleen de grote steden voorziet van glas krijg je hetzelfde effect als jaren gelden met kabel TV en ADSL. Dat werd ook mondjesmaat geintroduceerd waardoor het jaren geduurt heeft voordat iedereen er gebruik van kan maken.

• Sleejuhr
  • Niet online
Ik denk dat KPN zich inzet op VDSL, op zich ook niet een slechte techniek. Maar ik weet niet hoe dat zich gaat verhouden tot glasvezel.

Als ik de techniek zo bekijk moet dat ook een groot voordeel hebben ten opzichte van de huidige ADSL techniek. Hoewel glasvezel in dit geval toch de boventoon heeft voor lange verbindingen.

En dat eilandjes gevoel is vooral doordat gemeenten toestemming geven voor de aanleg van glasvezel. Het vervelende is alleen dat er verschillende partijen zich hiervoor inschrijven waardoor niet 1 partij verantwoordelijk is voor het totale netwerk.

Het zou mooier zijn als een partij voor een heel FTTx netwerk door heel NL zich zou aanbieden, maar hoe groot de schaal ook is. Denk ik dat de kosten hiervoor astronomisch zijn en door heel weinig partijen te realiseren is.

• HoppyF
Sleejuhr schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:51:
Ik denk dat KPN zich inzet op VDSL, op zich ook niet een slechte techniek. Maar ik weet niet hoe dat zich gaat verhouden tot glasvezel.

Als ik de techniek zo bekijk moet dat ook een groot voordeel hebben ten opzichte van de huidige ADSL techniek. Hoewel glasvezel in dit geval toch de boventoon heeft voor lange verbindingen.

En dat eilandjes gevoel is vooral doordat gemeenten toestemming geven voor de aanleg van glasvezel. Het vervelende is alleen dat er verschillende partijen zich hiervoor inschrijven waardoor niet 1 partij verantwoordelijk is voor het totale netwerk.

Het zou mooier zijn als een partij voor een heel FTTx netwerk door heel NL zich zou aanbieden, maar hoe groot de schaal ook is. Denk ik dat de kosten hiervoor astronomisch zijn en door heel weinig partijen te realiseren is.
KPN (en ook BBned) zijn al tijden bezig met pilots van VSDL en met de verglazing van hun netwerk. De telefooncentrales worden hiervoor omgebouwd of opnieuw opgezet. De opzet van dit hele verhaal is het terugbrengen van het (grote) aantal telefooncentrales en het beschikbaar maken van hoge snelheid internet/IPTV voor de consument.
Dit alles zal naar mijn idee nog lang gaan duren eerdat het hele land hier gebruik van kan maken.
Bovendien heeft VDSL hetzelfde nadeel als ADSL, dat is de vermindering van snelheid in relatie tot de afstand tot de (wijk)centrale.

Een volledig glasnet heeft dus vele voordelen omdat die wijkkasten niet nodig zijn. Ook heb je dan geen last van snelheidsvermindering tgv de afstand en is up- en download snelheid gelijk en (niet onbelangrijk) gegarandeerd. Geen gezeur meer over een snelheid die niet gehaald kan worden.

Maar goed, alles gaat weer om het geld, de aanlegkosten zijn hoog. Investeringen moeten er wel uit kunnen komen. De landelijke aanpak is blijkbaar toch te duur.

Anoniem: 160183

Ik vrees dat ze in almere een en ander hebben geraakt van de stroomvoorziening bij het aanleggen. Deze week in de peppengouw denk ik dat ze een van de drie fasen hebben geraakt. In mijn eigen woning was plots een deel van de stroomvoorziening weg en daarna zonder eden weer aan.

Leuke erfenis is dat er een voeding van een server is verbrand en een voeding van een Kiis box. Lijkt me dus geen toeval.... Ga maar eens een klacht neerleggen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
offtopic:
ontsloten? het is toch aangesloten?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:10
flitspaal.nl schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:02:
[...]

Geen idee, maar daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ze hebben de gehele ring in Lelystad al liggen. Dat hebben ze afgelopen jaar gedaan.

Ik ben bang dat we nog even jaloers moeten zijn op Almere.
Ik ben bang van ook maar als ze er nog niks op kunnen aanbieden maakt die kabel ook niet veel uit 8)7

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MoneyPriest
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-01 22:11
Al iemand een idee over de aanbieders over dit netwerk?
2 Weken terug is het glas in mijn huis gelegd en de glasmodem aangesloten. De aanbieder zouden in april komen. April is (open deur) dicht bij...

Anoniem: 160183

vanaf april...... dus gewoon later

Ik heb nu gehoord halverwegen/eind april..

Maarja, voor ons is het ook nog afwachten :p

• regjit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 22:58
Ik kreeg vandeweek een telefoontje met de vraag of ik een testaansluiting van KPN zou willen. Natuurlijk heb ik dat bevestigend beantwoord. Nu nog wachten op de schriftelijke bevestiging.

Het enige wat ik weet is dat het om iets tripleplay achtigs gaat, maar ik weet nog helemaal niets van de technische invulling. Zodra ik meer hoor...

regjit schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:01:
Ik kreeg vandeweek een telefoontje met de vraag of ik een testaansluiting van KPN zou willen. Natuurlijk heb ik dat bevestigend beantwoord. Nu nog wachten op de schriftelijke bevestiging.

Het enige wat ik weet is dat het om iets tripleplay achtigs gaat, maar ik weet nog helemaal niets van de technische invulling. Zodra ik meer hoor...
ik ben benieuwt wat ze gaan doen!

vorige week had ik 2 hoge heren van KPN met me mee om te kijken hoe een installatie gaat enzo..
maar ze lieten niks los over wat voor een pakketen ze gaan aanbieden..

Wel zeiden ze idd dat ze al bezig waren om klanten te benaderen voor test aansluitingen..

• MoneyPriest
Waar kan ik mij aanmelden voor zo'n test???!?! :p :p Of is het 'invite only'?

Ik zit inmiddels al bijna 3 maanden zonder telefoon en internet omdat ik mijn oude contract bij Planet heb opgezegd. Ik heb nu wireless via de buurman, maar ben erg afhankelijk van de wind... :(

M'n hele interne netwerk ligt al zo goed als klaar. NAS, ip webcam, Popcornhour enz. Nu alleen nog een aanbieder met een modempje.

• regjit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03 22:58
regjit schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:01:
Gister de aanbiedingsbrief binnengekregen. Een van de vervelende voorwaarden waarmee je akkoord moet gaan als proefgebruiker is dat je niets in de publiciteit mag brengen over de proef. Nou zal het allemaal zo'n vaart niet lopen, en ik kan me ook wel een beetje voorstellen wat de reden is, maar ik zal me hier toch een beetje moeten inhouden ben ik bang.

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 12:54
Doe ff een pdfje van het aanmeld formulier kunnen wij ons ook aanmelden. ;)

regjit schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:15:
[...]

Gister de aanbiedingsbrief binnengekregen. Een van de vervelende voorwaarden waarmee je akkoord moet gaan als proefgebruiker is dat je niets in de publiciteit mag brengen over de proef. Nou zal het allemaal zo'n vaart niet lopen, en ik kan me ook wel een beetje voorstellen wat de reden is, maar ik zal me hier toch een beetje moeten inhouden ben ik bang.
ik zal morgen eens vragen of er al wat meer bekend is, maar denk het niet..
zou je anders eens via pm kunnen sturen, ik ben wel benieuwt..

• Gurupat
  • Laatst online: 30-12-2022
Unet heeft eergisteren bekendgemaakt dat ze aanbieder worden bij almeernet.
Hieronder staat een linkje naar het nieuwsbericht.
http://www.unet.nl/?actue...anbieder_diensten_Almeern

Ze lijken vooral hun pijlen te richten op het zakelijk segment.
Ik ben benieuwd naar de pakketten die ze gaan aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze zijn van de week hier in de straat begonnen (de Wierden)..... nog geen info over de pakketten! :).

• MoneyPriest
Vandaag zag ik een zeecontainer als informatiepunt van KPN in de Marken staan. Effe uit mijn hoofd wat ik daar zo snel voor lekkers zag.

Ze gaan 3 pakketten aanbieden, brons, zilver, goud. Met 30, 40 en 50 mbit internet. Een oplopend aantal tv-zenders en een gratis harddiskrecorder bij alle pakketten. Upload tussen de 3 en 6 mbit. Ze zeiden dat de servers en centralers toch nog niet hoger aankunnen aan upload. :( Prijzen wisten ze nog niks over.

Met 2 weken starten ze deur-aan-deur om mensen te adviseren. Daarna kun je bestellen en komt een monteur het afmetselen. Die zou je ook helpen met netwerkverbindingen naar bv. je tv. Dat komt goed uit, ik heb nog wel wat verzoekjes dan...

Ik zag dat de modem een Thomson was, met 2 UTP aansluitingen en wifi standaard. 1 gaat er natuurlijk naar je tv, achter de andere kan je je netwerk plakken. Niet veel poorten dus.

• Sleejuhr
  • Niet online
MoneyPriest schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:17:
Vandaag zag ik een zeecontainer als informatiepunt van KPN in de Marken staan. Effe uit mijn hoofd wat ik daar zo snel voor lekkers zag.

Ze gaan 3 pakketten aanbieden, brons, zilver, goud. Met 30, 40 en 50 mbit internet. Een oplopend aantal tv-zenders en een gratis harddiskrecorder bij alle pakketten. Upload tussen de 3 en 6 mbit. Ze zeiden dat de servers en centralers toch nog niet hoger aankunnen aan upload. :( Prijzen wisten ze nog niks over.

Met 2 weken starten ze deur-aan-deur om mensen te adviseren. Daarna kun je bestellen en komt een monteur het afmetselen. Die zou je ook helpen met netwerkverbindingen naar bv. je tv. Dat komt goed uit, ik heb nog wel wat verzoekjes dan...

Ik zag dat de modem een Thomson was, met 2 UTP aansluitingen en wifi standaard. 1 gaat er natuurlijk naar je tv, achter de andere kan je je netwerk plakken. Niet veel poorten dus.
Voor mij dan geen KPN, wat moet ik met 2 UTP aansluitingen?

Trouwens de kast die zij geplaatst hebben is het modem, daaruit komt al ethernet. Dus daar zou je ook al een router achter kunnen plaatsen.

Wacht dan nog liever een tijdje totdat er ook andere aanbieders op het netwerk komen, zoals immers beloofd is.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vandaag een rondleiding gehad in Almere met TKF een aannemer die het aan het bouwen is

Ook wat foto's gemaakt
De afwerking in de meterkast + info punt KPN
http://img517.imageshack.us/img517/7185/kif1142yw9.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/4391/kif1143lr0.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/7562/kif1146ht2.jpg

Elke glasvezelkabel is voor een huisaansluiting (2 vezelig)
http://img517.imageshack.us/img517/6809/kif1136mm5.jpg

Een foto's binnen in de Citypop
Lade waar glasvezels binnenkomen
http://img517.imageshack.us/img517/9689/kif1149wf3.jpg
voorzijde
http://img215.imageshack.us/img215/9598/kif1148ll9.jpg

rack met apparatuur en links de glas lades
http://img517.imageshack.us/img517/1739/kif1150tn2.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:14
@PBloem
Op de foto van de meterkast hangt naast de stopcontacten een klein kastje wat is dat ? Dit kastje zit aangesloten op het thompson modem. Ik heb begrepen dat KPN in wezen thompson ADSL modems misbruikt als iets waar de gebruiker op kan aansluiten(ik gok dat dat met name is vanwege o.a. het management via TR069 zodat ze o.a. op eenzelfde manier als bij IPB de instellingen bij de eindgebruiker kunnen aanpassen )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 110356

Ik denk dat kleine grijze kastje een hub is voor de apparaten die in de infostand stonden.
Ik weet niet precies of de ADSL modem er tussen blijft zitten in de toekomst.
Ik heb het dee dat deze blijft omdat KPN maar 2 jaar het alleen recht heeft op het glas netwerk. daarna word het vrijgegeven en mogen ook andere aanbieders erop, dit werd verteld door de aannemer die het netwerk aan het bouwen is. In theorie zou je de modem niet nodig moeten hebben, er zat op het kastje waar glas binnenkomt iets van 4/5 RJ45 aansluitingen.
Ik ben niet zo heel lang in de stand geweest van KPN en de informatie de ze hadden was nog niet helemaal duidelijk. de mensen die uitleg gevaven , waren nog niet zo lang bezig.
Wat ze wel aangaven is dat er ongeveer over een week of 5 prijzen bekend zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 110356 op 23-05-2008 12:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 110356 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:44:
Ik denk dat kleine grijze kastje een hub is voor de apparaten die in de infostand stonden.
Ik weet niet precies of de ADSL modem er tussen blijft zitten in de toekomst.
Ik heb het dee dat deze blijft omdat KPN maar 2 jaar het alleen recht heeft op het glas netwerk. daarna word het vrijgegeven en mogen ook andere aanbieders erop, dit werd verteld door de aannemer die het netwerk aan het bouwen is. In theorie zou je de modem niet nodig moeten hebben, er zat op het kastje waar glas binnenkomt iets van 4/5 RJ45 aansluitingen.
Ik ben niet zo heel lang in de stand geweest van KPN en de informatie de ze hadden was nog niet helemaal duidelijk. de mensen die uitleg gevaven , waren nog niet zo lang bezig.
Wat ze wel aangaven is dat er ongeveer over een week of 5 prijzen bekend zijn.
Ik dacht gelezen te hebben dat in Enschede ook een "experiabox"(thomson) door KPN gebruikt werd en dat het doel daar ervan was om voor telefonie te zorgen (te managen vanuit het netwerk) en je hebt natuurlijk een router nodig om meerdere apparaten te kunnen aansluiten. Solcon gebruikt een Siemens adsl wireless routermodem (waarbij het ADSL gedeelte dus niet gebruikt wordt). Ik neem aan dat in de toekomst hier een kastje zonder ADSL gedeelte voor gebruikt wordt maar ik weet dat thomson dat nog niet in een wireless uitvoering levert. De 4 poorten op het glasvezel kastje zijn om verschillende diensten van verschillende aanbieders bij een gebruiker af te kunnen leveren(4 vlan's dus), omdat er normaal maar 1 poort actief is heb je dus zoiezo een router nodig om meerdere apparaten te kunnen aansluiten op de service van 1 aanbieder. Ik weet dat ik in ieder geval nog tot oktober 2009 moet wachten.....(ik zit nu helaas erg ver van de centrale voor ADSL)

[Voor 6% gewijzigd door joop99 op 23-05-2008 19:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

MoneyPriest schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:17:
ze zijn met 100mb aan het testen, en upload gaan ze nog wel bij stellen,
waarschijnlijk ook de dl nog hoger.. kpn kijkt ook nog een beetje de aap uit de figuurlijke boom ivm de andere providers..

en trouwens leuk de fotos, had niet bijnsil gestaan dat jullie de centrales enzo niet zien, anders had ik ook nog fotos gemaakt :p

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 154383 op 30-05-2008 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 264061

In Son en Breugel biedt KPN eveneens de 3 pakketten aan: Brons voor 65 euro, zilver voor 85 euro en goud voor 110 euro. Voor het zenderpakket kan je terecht op .www.onsnet.nl

ze zijn met 100mb aan het testen, en upload gaan ze nog wel bij stellen,
waarschijnlijk ook de dl nog hoger.. kpn kijkt ook nog een beetje de aap uit de figuurlijke boom ivm de andere providers..

en trouwens leuk de fotos, had niet bijnsil gestaan dat jullie de centrales enzo niet zien, anders had ik ook nog fotos gemaakt :p
[/quote]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 264281

Volgende week gaan ze hier in Almere-Stad beginnen, omgeving Gorinchemgracht, de hekken staan al in de straat. Volgens de website zouden wij pas in februari 2009 aan de beurt zijn.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 04:53
Ik keek net even op www.onsnet.nl en zie dat je via coax op meerdere tv's kunt kijken. Hoe werkt dat? Heb je daarvoor per kamer een ontvanger nodig of is er een soort van centrale converter die a.h.w. een kabelsignaal genereert? Je kunt dus per TV een ander kanaal kiezen?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15

The Wizard

Moderator Mobile
Hakkie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 20:44:
Ik keek net even op www.onsnet.nl en zie dat je via coax op meerdere tv's kunt kijken. Hoe werkt dat? Heb je daarvoor per kamer een ontvanger nodig of is er een soort van centrale converter die a.h.w. een kabelsignaal genereert? Je kunt dus per TV een ander kanaal kiezen?
Zoals bij elke glasvezelverbinding. De glasvezel komt binnen in een kastje, die zet het om in een analoog CAI signaal. Daar kun je gewoon je coaxkabel op aansluiten, al dan niet met een splitter/versterker. Dus hetzelfde als je huidige CAI, alleen staat er geen UPC op :).

Behalve bij digitale TV, dit gaat via de internet verbinding, en heb je wel een set topbox nodig.

[Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 07-06-2008 21:42]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• joop99
Ik heb gezien dat dezelfde paketten als bij onsnet op site staan, de prijs zal misschien (helaas?) ook wel hetzelfde zijn

Anoniem: 264281 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:36:
Volgende week gaan ze hier in Almere-Stad beginnen, omgeving Gorinchemgracht, de hekken staan al in de straat. Volgens de website zouden wij pas in februari 2009 aan de beurt zijn.
en? is het glasvezel? want voor zover ik weet gaan we na haven naar buiten.....
joop99 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:11:
Ik heb gezien dat dezelfde paketten als bij onsnet op site staan, de prijs zal misschien (helaas?) ook wel hetzelfde zijn
best grote kans dat het dezelfde of vergelijkbare prijzen worden..
zou idd jammer zijn...

ben benieuwt wat unet gaat doen..

Het hok van KPN word trouwens vanavond verplaatst naar AP2.. Dat is bij de C1000 in grienden..

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 11:11
Ik heb even op die site gekeken.. En ik sta in de planning..... voor maart 2010 :')

Nog even wachten dus. :z

• Radjesh
  • Laatst online: 01-03 19:40
Van de week ook een brief gehad dat ze gaan beginnen met leggen :D Dat is in de omgeving van Filmwijk. De site zegt echter pas in 2010, dus klopt niet denk ik :P

Niet

Ik had gister de eerste aansluiting in Almere stad (kruidenwijk) en collega had vandaag ook 1.. weet alleen niet precies waar..

dus we gaan schijnbaar toch eerst naar stad als haven klaar is..
al hebben we ook al hoogbouw in buiten gehad, maar dat was nog in de bouw dus vandaar..

• joop99
Ik heb even een beetje gespeeld en gezien dat de kruidenwijk voor oktober 2008 op het programma staat. Ik ben zelf eigenlijk vooral benieuwd naar de verzetswijk(planning okt 2008), ik meen me te herinneren dat ik hier al een aantal jaar geleden groene buizen de grond in heb zien gaan waar nooit iets mee gebeurd is voor zover ik weet.

joop99 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:23:
Ik heb even een beetje gespeeld en gezien dat de kruidenwijk voor oktober 2008 op het programma staat. Ik ben zelf eigenlijk vooral benieuwd naar de verzetswijk(planning okt 2008), ik meen me te herinneren dat ik hier al een aantal jaar geleden groene buizen de grond in heb zien gaan waar nooit iets mee gebeurd is voor zover ik weet.
er worden oranje buizen gebruikt..

wel weer groene buis voor de gevel

• joop99
Anoniem: 154383 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:58:
[...]

De kleur maakte voor mij het verschil niet maar het was een type buis waarvan ik weet dat die normaal gesproken voor glasvezel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01-2021
Volgens de site beginnen ze in waterwijk in december 2009. Ze gaan volgend jaar wel de straten verhogen, dus ben benieuwd of volgende zomer ook glasvezel aangelegd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joop99
Ik heb in het verleden een keer met de postcode check gespeeld en het lijkt een soort uitrol van zuid naar noord te zijn, te beginnen in Haven en vandaar verder naar het noorden.

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Jim423 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:11:
Komt er eigenlijk ook fiber in Lelystad :)
Als dat het nog waard is! ;p

verloren stad... haha

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 10:36

Huig

Merino Fanatic

Ik heb inmiddels ook een aansluiting binnen in de meterkast. Nu nog kijken wanneer we er gebruik van kunnen maken. De abbonnementen zijn inmiddels ook bekend:
Brons: 30 Mbit down, 3 Mbit up, 50+ tv zenders en onbeperkt bellen
Zilver: 50 Mbit down, 5 Mbit up, 70+ tv zenders en onbeperkt bellen
Goud: 60Mbit down, 6 Mbit up, 100+ tv zenders en onbeperkt bellen.
Bij elk abbo zit ook nog een harddisk recorder voor +/- 100 uur opnemen.

Ik denk dat zilver de meeste bang for buck geeft, maar dat is afhankelijk van het prijsverschil tussen zilver en goud.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• joop99
Huig schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:30:
Ik heb inmiddels ook een aansluiting binnen in de meterkast. Nu nog kijken wanneer we er gebruik van kunnen maken. De abbonnementen zijn inmiddels ook bekend:
Brons: 30 Mbit down, 3 Mbit up, 50+ tv zenders en onbeperkt bellen
Zilver: 50 Mbit down, 5 Mbit up, 70+ tv zenders en onbeperkt bellen
Goud: 60Mbit down, 6 Mbit up, 100+ tv zenders en onbeperkt bellen.
Bij elk abbo zit ook nog een harddisk recorder voor +/- 100 uur opnemen.

Ik denk dat zilver de meeste bang for buck geeft, maar dat is afhankelijk van het prijsverschil tussen zilver en goud.
Gokje op grond van de prijzen bij onsnet.nl (kpn zal toch wel 1 tarief voor heel nederland willen?)
65/80/110 euro per maand

• Gurupat
Die drie KPN abonnementen zijn imo veel te duur.
Eigenlijk wil ik ook alleen maar internet omdat ik vrijwel alleen met m'n mobiel telefoneer en omdat er geen BBC1 en BBC2 in het televisiepakket zitten.

Weet iemand wat UNET gaat doen?

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 22:22
Gurupat schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:55:
Die drie KPN abonnementen zijn imo veel te duur.
Eigenlijk wil ik ook alleen maar internet omdat ik vrijwel alleen met m'n mobiel telefoneer en omdat er geen BBC1 en BBC2 in het televisiepakket zitten.

Weet iemand wat UNET gaat doen?
Enige wat ik kon vinden is dit: http://www.unet.nl/?actue...anbieder_diensten_Almeern

Helaas geen prijzen en dit lijkt ook alleen een zakelijke variant te zijn aangezien de contact link verwijst naar http://www.unet.nl/?zakelijk_contact

• joop99
Als je de berichten leest rond al de problemen die inwoners met de gebouwtjes hebben dan kon het nog wel eens even gaan duren http://omroepflevoland.nl...0a1485e.aspx?NewsID=48030 en http://omroepflevoland.nl...0a1485e.aspx?NewsID=48027

De huisjes worden gezien als een "flinke woning"

[Voor 10% gewijzigd door joop99 op 15-07-2008 21:32]

Wat ik zo nog heb opgevangen is dat KPN de rechten enzo al had opgekocht, dus alle andere providers via kpn zouden moeten.. mooi klaar mee dus, want dan krijg je ook geen concurrerende prijzen..

Maargoed, misschien dat daar nog verandering in komt....

We zijn trouwens momenteel al vlink bezig in Kruidenwijk.. Gister iets van 45 bonnen en vandaag ook iets in die richting.. Dus langzaam maar zeker gaan we die kant op..

• Niek.NET
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 22:22
Anoniem: 154383 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:37:
Wat ik zo nog heb opgevangen is dat KPN de rechten enzo al had opgekocht, dus alle andere providers via kpn zouden moeten.. mooi klaar mee dus, want dan krijg je ook geen concurrerende prijzen..
Ik neem aan dat ze niet zo maar deze rechten kunnen opkopen?

Op de site(http://www.almeernet.nl/index.php?pagina=veelgesteldevragen) staat toch duidelijk:

Welke diensten zijn beschikbaar?
Het glasvezelnetwerk is een open netwerk. Dit betekent dat meerdere aanbieders hun diensten op het gebied van internet, telefonie en televisie aan u kunnen leveren. Tot op heden heeft KPN alleen zijn dienstenpakket bekend gemaakt. In het najaar zal XS4ALL ook haar diensten bekend maken

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:15

The Wizard

Moderator Mobile
Tsja, XS4ALL is natuurlijk van KPN... Zal me niks verbazen als HetNet en Planet ook wat gaan aanbieden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• joop99
The Wizard schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:57:
Tsja, XS4ALL is natuurlijk van KPN... Zal me niks verbazen als HetNet en Planet ook wat gaan aanbieden.
planet bestaat al niet meer en hetnet zal wel snel volgen, misschien dus eerst xs4all en daarna telfort?

• joop99
KPN heeft inmiddels een mooie site in de lucht http://www.kpnglasvezel.nl waar je alle informatie over hun aanbieding in Almere kunt zien en de prijs is inderdaad waar ik al bang voor was. ADSL stapelen is aantrekkelijker als met KPN in zee gaan.

Is er al iemand die een abbonement bij KPN heeft afsloten in Almere ?

[Voor 12% gewijzigd door joop99 op 18-07-2008 19:22]

• quicksilvernet
joop99 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:19:
Is er al iemand die een abbonement bij KPN heeft afsloten in Almere ?
Zullen er weinig zijn nog denk ik. Maar ik vind de prijzen nog meevallen voor een compleet pakket.

Het brons pakket zou voor mij voldoende wezen voor 65 euro. 30Mb Down, 3Mb UP. onbeperkt bellen naar vaste nummers, en meer dan 50 tv zenders in digitale tv.

• joop99
quicksilvernet schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Zullen er weinig zijn nog denk ik. Maar ik vind de prijzen nog meevallen voor een compleet pakket.
Deze vraag was ook meer bedoeld om te weten of er al echt geleverd wordt. Nu we dik een half jaar onderweg zijn moet er al aardig wat glasvezel in de grond liggen en dat zal wel zo snel mogelijk geld op moeten leveren.

• quicksilvernet
Ik ben dus naar die kpn winkel gegaan in de houtstraat in almere.

1 Voordeel: er zit dus wel HDTV bij wat ze niet aangeven op de site. Je krijgt dan discovery hd etc en later ook nl1/2/3 hd als dat komt. Welke netten nog meer heb ik niet gevraagd.

Ik deed een speedtest op 1 van die pc's. Snelheid is goed en redelijk stabiel. Ping niet al te interessant naar andere wereld delen.

Alleen die gasten waren ultiem dom. Ik nam een kijkje aan de achterkant van het kastje van de tvtuner. En hij liet me zien wat voor ansluitingen en aan zitten. HDMI/ethernet en een lasertje...
Ik zei wat lul je nou |:( , dat is een optische SPDIF aansluiting voor je geluid. OMFG wat een prutser verkoper _O-

• Gurupat
Niek.NET schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:15:
[...]

Enige wat ik kon vinden is dit: http://www.unet.nl/?actue...anbieder_diensten_Almeern

Helaas geen prijzen en dit lijkt ook alleen een zakelijke variant te zijn aangezien de contact link verwijst naar http://www.unet.nl/?zakelijk_contact
Ik heb aan unet gevraagd wat nu de status is.
Hieronder staat het antwoord dd 16 juli:

<begin antwoord unet>
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment is het nog onduidelijk wat er precies gaat gebeuren met het
glasvezel netwerk in almere. Meer informatie kunt u vinden op de onderstaande
link.

www.almeernet.nl

Heeft u nog vragen of opmerkingen, belt u dan gerust met onze ServiceDesk, 0900
- UNET (0900 - 8638 - Lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,

Raymond Swalef
<einde antwoord unet>

De vraag is waarschijnlijk of unet uberhaupt nog aanbieder wordt...
:'(

Patrick

Anoniem: 47730

Hier is ook alles al aangesloten, inclusief kastje in de meterkast. Ik zit alleen te puzzelen over de download- en uploadsnelheden. Neem bijvoorbeeld pakket Zilver, waar 50Mb download en 5Mb upload wordt aangegeven.
Maar wat zijn nou de werkelijke up en downsnelheden? Is het dat trucje met 50.000 / 8 = 6250 kb/s, en dus ook 5000 / 8 = 625 kb/s? Voor zulke snelheden ga je toch niet zoveel betalen?

Is mijn beeld van (bijv) 5MB/s up en down wel haalbaar met het glasvezelnetwerk in Almere?

• quicksilvernet
Het blijft Mb ja. Dus delen door 8 is je theoretische snelheid wat je krijgt met die pakketten. Ik heb in die KPN winkel een aantal snelheidstestjes gedaan gedaan en die snelheden kwamen wel overheen met de pakketten.

Anoniem: 47730

Ik vind die uploadsnelheid eigenlijk wel dramatisch. Of waren mijn verwachtingen gewoon veels te hoog? Ik had een vergelijkbare download en uploadsnelheid verwacht, ach ja. Misschien ook maar eens langs dat huisje gaan.

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-01 19:21
Ik vind de prijzen wel veels te duur.
Betaal nu voor 20Mb + VOIP 29,95 en 18 euro voor de kabel. Zeg maar 48 euro p/m.
Dus vet meer betalen voor wat meer Mb en geen BBC 1 en 2.
Kunnen we Almere niet richting Brabant verplaatsen. De tarieven daar (http://www.onsbrabantnet.nl/) zijn stukken lager.
*gaat over een schoteltje nadenken*

[Voor 4% gewijzigd door Cosimo op 29-07-2008 14:54. Reden: linkje toegevoegd]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Niek.NET schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:43:
Tot op heden heeft KPN alleen zijn dienstenpakket bekend gemaakt. In het najaar zal XS4ALL ook haar diensten bekend maken
Tot zover het open netwerk: kiezen uit KPN of één van de dochters van KPN.

Ik wil echte concurrentie, waardoor KPN wel verplicht wordt om die woekerprijzen naar beneden te gooien en betere diensten te leveren (Alleen asynchrone communicatie over fiber mogelijk? Ga toch fietsen...). Moet je eens kijken wat die lui (zoals hierboven wordt genoemd) in Brabant en overige plaatsen krijgen voor een prijs die vele malen lager is. Waar blijven partijen als Edunet, XMS en al die andere onafhankelijke leveranciers? En waarom grijpt de gemeente niet in?

Als KPN de enige aanbieder blijft, dan verwacht ik dat er enorm veel huishoudens zijn in Almere die geen glasvezel willen hebben. Puur omdat de huidige diensten bij elkaar opgeteld goedkoper zijn en voor veel mensen prima aan hun eisen voldoen.

[Voor 51% gewijzigd door mindcrash op 30-07-2008 10:24]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Anoniem: 234807

Als er alleen triple aanbiedingen zijn wil ik het niet. Ik heb nu schotel, ben daar erg tevreden over en wil dus geen TV via glasvezel, alleen heel snel internet en telefoon. De uploads die KPN aanbied slaan nergens op, ze moeten gewoon 1:1 doen (bijv 50Mb/50Mb) anders wordt het niks.

• marchello01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04-2022
Anoniem: 154383 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:58:
[...]

Ik woon in de waterwijk en 2 weken geleden kregen we een aankondigingsbrief van de gemeente dat men na de zomer zou gaan beginnen. Advies was om toestemming te geven om de vezel af te laten monteren in de meterkast. Nou geen probleem lijkt me echter waar ik van baal is dat ik begin september voor een klein vermogen de boel laat herbestraten en weinig trek heb om daarna de boel weer open te laten gooien. Zal er niet mooier op worden.

Vraag is of ik vast een buis onder de bestrating door kan laten leggen bv een grijze afvoerbuis en die vanaf de straatkant in mijn meterkast uit laat komen. Gebruiken ze die dan of moet het een buis van jullie zijn? Indien het laatste het geval is kan ik ergens een meter of wat op komen halen? Scheelt jullie werk en voor mij mij een hele geruststelling.
Marcel

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 13:02
Volgens de website en wat ik nu gezien heb gaat de bestrating in de voortuin niet open. Ze gaan vanaf de straat rechtstreeks de kruipruimte in.

Object reference not set to an instance of an object

• joop99
marchello01 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:49:
[...]

Ik woon in de waterwijk en 2 weken geleden kregen we een aankondigingsbrief van de gemeente dat men na de zomer zou gaan beginnen. Advies was om toestemming te geven om de vezel af te laten monteren in de meterkast. Nou geen probleem lijkt me echter waar ik van baal is dat ik begin september voor een klein vermogen de boel laat herbestraten en weinig trek heb om daarna de boel weer open te laten gooien. Zal er niet mooier op worden.

Vraag is of ik vast een buis onder de bestrating door kan laten leggen bv een grijze afvoerbuis en die vanaf de straatkant in mijn meterkast uit laat komen. Gebruiken ze die dan of moet het een buis van jullie zijn? Indien het laatste het geval is kan ik ergens een meter of wat op komen halen? Scheelt jullie werk en voor mij mij een hele geruststelling.
Marcel
Dit is toch vreemd? Ik dacht dat waterwijk voor december 2009 op de planning stond volgens de site van almeernet?

• Gurupat
Ik ben net bij de demo van almeernet geweest, hier in Almere Haven.
Men verwacht twee nieuwe abonnementen naast de tripple deals.
- internet + bellen
- televisie + bellen.

De prijsstelling en specs ontbreken nog.
Ik ben benieuwd.

Verder verwachten ze vanaf september/oktober daadwerkelijk mensen aan te sluiten.
(afgezien van de proef-aansluitingen die al in de lucht zijn :) )

• joop99
Gurupat schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:35:
Ik ben net bij de demo van almeernet geweest, hier in Almere Haven.
Men verwacht twee nieuwe abonnementen naast de tripple deals.
- internet + bellen
- televisie + bellen.

De prijsstelling en specs ontbreken nog.
Ik ben benieuwd.

Verder verwachten ze vanaf september/oktober daadwerkelijk mensen aan te sluiten.
(afgezien van de proef-aansluitingen die al in de lucht zijn :) )
Kijk naar de aanbiedingen op onsnet.nl. Mijn "gok" is 55euro voor internet en bellen en 45 voor televisie en bellen(alleen analoge tv). ik denk dat met name de prijs voor televisie en bellen een moeilijke is, als je dit vergelijkt met alternatieven dan is de prijs hoger.

Het hele probleem blijft gewoon dat de infrastructuur duur is en de diensten bijna niets kosten. Probleem is natuurlijk ook dat voor ADSL er heel wat gebruikers van een 20Mbit abonnement zijn die dit niet halen en daarmee de mensen die dit wel halen subsidiëren. Ik haal bijvoorbeeld maar 10 mbit met mijn 20 mbit abonnement, m.a.w. de prijs voor 10mbit is voor mij 20 euro per maand, daarmee is het brons abbonement voor mij redelijk snel rendabel. Had ik nu dichter bij de centrale gewoond dan was het prijsvergelijk heel anders uitgevallen.

Als je trouwens rondkijkt in de handleiding op de kpnglasvezel site dan zie je dat de Thomson TG787v VDSL2 waarschijnlijk de nieuwe experia box wordt die KPN in de halfjaarcijfers heeft aangekondigd (maar deze wordt dan ook meer als residential gateway gepositioneerd voor zowel VDSL2 als glasvezel).

[Voor 11% gewijzigd door joop99 op 04-08-2008 18:18. Reden: toevoeging Thomson TG787v VDSL2]

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 10:04
Volgens Almeernet ben ik pas in april 2009 aan de beurt.
Ik heb momenteel internet(20mbit/1mbit) en telefonie van Online en dat kost me 35 euro per maand.
Daarnaast heb ik een schotel en betaal 5 euro per maand aan canaldigitaal voor een settop abbo.
Totaal dus 40 euro en ben redelijk tevreden. Uiteraard werd ik blij toen ik hoorde dat we glasvezel kregen in Almere. Alleen als ik nu naar het aanbod kijk en de prijzen , word ik toch niet bepaald vrolijk.

De 65 euro die ze voor Bronze vragen is veeeel te veel en 30mbit/3mbit die je er voor krijg is veeeel te weinig. Ik ga het iig niet nemen als ze niet snel met een beter aanbod komen.

[Voor 4% gewijzigd door K3ke op 06-08-2008 12:40]

• Juicyhil
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-08-2016
K3ke schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:38:
De 65 euro die ze voor Bronze vragen is veeeel te veel en 30mbit/3mbit die je er voor krijg is veeeel te weinig. Ik ga het iig niet nemen als ze niet snel met een beter aanbod komen.
Maar wat je nu hebt (ADSL neem ik aan?) kan nooit 20 mbit zijn. In elk geval, nl. omdat de snelheid naar beneden gaat hoe verder je van het telefoonhuisje woont. Daar heb je met glasvezel haast geen last van.

Anoniem: 231405

KPN heeft 2 jaar lang het alleenrecht op het glasnet. Daarna mogen ook andere partijen, zoals unet, gaan aanbieden.

• Juicyhil
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-08-2016
Anoniem: 231405 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:44:
KPN heeft 2 jaar lang het alleenrecht op het glasnet. Daarna mogen ook andere partijen, zoals unet, gaan aanbieden.
Maar op de site staat dat het een open netwerk is :?

• joop99
Anoniem: 231405 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:44:
Is er ergens een referentie hiervan te vinden? Het komt mij namelijk zeer vreemd over, dat zou betekenen dat KPN ook de komende jaren geen centrales kan sluiten in Almere. Bij de VDSL2 variant van all-ip is dacht ik de afspraak gemaakt dat voor de leveranciers met eigen apparatuur inde centrale dit zeer op tijd aangekondigd moet worden en dat er grenzen zijn aan wat KPN in zijn "whole-sale" tarieven mag vragen voor breedband internet(waarbij de ISP dus gebruik maakt van KPN apparatuur/netwerk). Ik zou verwachten dat dat ook voor glasvezel geldt want KPN zal beslist geen VDSL2 meer in Almere gaan uitrollen maar zal wel zijn centrales willen opdoeken.

Anoniem: 51612

marchello01 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:49:
[...]

Marcel
ze halen bij huis ook een stukje open en netjes terugleggen doen ze niet echt.
hier in haven bij alle huizen en de stoep en voor de deur open (enkele stenen)

voorlopig nog geen glasvezel voor mij met deze prijzen.

Anoniem: 209195

Vandaag een brief in de bus gehad dat ze gaan beginnen met het leggen (Filmwijk) .
Nu vroeg ik me af of het voor mij wel zo goedkoper is dan wat ik allemaal nu heb:
Xs4all Basic: 23.20 P.m.
Telefoon kpn: ong. 250 per 2 maanden
Digitenne: 2 abbo's 13,80 pm.

Kom ik dus uit op +- 162 euro pm wat ik kwijt ben.
Wij kan mij vertellen of ik er dan wel goed aan zou doen als ik glasvezel zou nemen van KPN.

Groetjes,

• Cosimo
Anoniem: 209195 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:47:
Vandaag een brief in de bus gehad dat ze gaan beginnen met het leggen (Filmwijk) .
Nu vroeg ik me af of het voor mij wel zo goedkoper is dan wat ik allemaal nu heb:
Xs4all Basic: 23.20 P.m.
Telefoon kpn: ong. 250 per 2 maanden
Digitenne: 2 abbo's 13,80 pm.

Kom ik dus uit op +- 162 euro pm wat ik kwijt ben.
Wij kan mij vertellen of ik er dan wel goed aan zou doen als ik glasvezel zou nemen van KPN.

Groetjes,
Beetje weinig info.
1. Hoe snel is Xs4all Basic.
2.Waar bel je heen?

Volgens mij kan je via VOIP in ieder geval veel goedkoper bellen.
Als je internationaal belt dan kan dat vaak ook al veel goedkoper.
Bijv. via www.bel1643.nl of als je belt naar 020-3219292 daar toets je bestemming telefoonnummer in.
Hier heb je dan alleen een starttarief van 4,5 cent.
Het zal me niet verbazen als XS4all deze dienst (voip) ook aanbied.
Ondanks klachten werkt het bij mij (Telfort abootje) prima.
Dus alleen voip nemen, zou ik zeggen :)
Zie ook http://www.televergelijk.nl/

Trouwens Xs4all Basic 23.20 p.m.? Hoe doe je dat? Ik zie het staan voor 54,95.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Anoniem: 209195

Cosimo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:58:
[...]

Beetje weinig info.
1. Hoe snel is Xs4all Basic.
2.Waar bel je heen?

Volgens mij kan je via VOIP in ieder geval veel goedkoper bellen.
Als je internationaal belt dan kan dat vaak ook al veel goedkoper.
Bijv. via www.bel1643.nl of als je belt naar 020-3219292 daar toets je bestemming telefoonnummer in.
Hier heb je dan alleen een starttarief van 4,5 cent.
Het zal me niet verbazen als XS4all deze dienst (voip) ook aanbied.
Ondanks klachten werkt het bij mij (Telfort abootje) prima.
Dus alleen voip nemen, zou ik zeggen :)
Zie ook http://www.televergelijk.nl/

Trouwens Xs4all Basic 23.20 p.m.? Hoe doe je dat? Ik zie het staan voor 54,95.
Ik betaal een deel aan KPN en per maand 23.20 aan Xs4all (oude prijs) ik kom dan ongeveer uit op 46 euro per maand voor 626.2 KByte/sec.

Waar bij ons de meeste kosten inzit is het bellen naar Mobiele nummers ongeveer 50 per maand.

Wat ik persoonlijk wel handig zou vinden is dat alles (i-net,telefoon,tv) bij dezelfde provider zou zijn ;)

• Cosimo
Als je tevreden bent met digitenne, zou ik dat houden, dat is het goedkoopst.
Internet en bellen doe ik via 1 provider, dat kost me 30 euro pm. (20Mb verbinding, praktijk 15Mb).
Daarbij zit het vastrecht van de KPN .
Ik weet even niet wat naar mobiel bellen zou kosten, dat doe ik niet zoveel.
Glasvezel, zoals het hier wordt aangeboden, is in ieder geval zeker niet het goedkoopst, De waarschijnlijke bedoeling hiervan is dat je digitale tv neemt ;)

Anoniem: 231405

joop99 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

Is er ergens een referentie hiervan te vinden? Het komt mij namelijk zeer vreemd over, dat zou betekenen dat KPN ook de komende jaren geen centrales kan sluiten in Almere. Bij de VDSL2 variant van all-ip is dacht ik de afspraak gemaakt dat voor de leveranciers met eigen apparatuur inde centrale dit zeer op tijd aangekondigd moet worden en dat er grenzen zijn aan wat KPN in zijn "whole-sale" tarieven mag vragen voor breedband internet(waarbij de ISP dus gebruik maakt van KPN apparatuur/netwerk). Ik zou verwachten dat dat ook voor glasvezel geldt want KPN zal beslist geen VDSL2 meer in Almere gaan uitrollen maar zal wel zijn centrales willen opdoeken.
Ik heb dit een keer gehoord van een "glas-schieter" van Reggefiber. Hoe veel waarde er aan gehecht kan worden durf ik niet te zeggen, maar er zal op z'n minst een kern van waarheid in zitten.
Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee