Ik zit nog te dubben wat ik ga doen...

Mijn postcode (1324EV, stedenwijk) had trouwens al aangesloten moeten zijn maar door gedoe over het pop-huisje hier in de wijjk is dit dus flink vertraagd....
* Ik heb nu XS4ALL only lite (39 euro p/mnd) plus VOIP met een 036-nummer (5 euro p/mnd)
* Digitenne (7,50 p/mnd)
Op zich ben ik best genegen om over te stappen naar een brons abbo' tje op glasvezel....
* Meer up- en download (maar lang niet zoveel up als ik gehoopt had en dat kan, zeker in vergelijking met andere providers in glasvezel projecten een GROTE reden zijn om het niet te nemen)
* Terugkeer van analoge TV:
Mijn vriendin vindt het soms best vervelend om meerdere apparaten te moeten gebruiken om alleen ff TV te kijken. Daar komt bij dat Digitenne nog wel eens storingsgevoelig is en weliswaar een betere beeldkwaliteit heeft dan een UPC signaal, maar wel weer slechter dan het super scherpe beeld dat je bij analoog over glasvezel kan krijgen.
Echter, op de prijs voor die enkele TV zenders die we ooit kijken kan glasvezel niet met Digitenne concurreren
* Ik zie mogelijkheden m.b.t. de Digitale TV. Als dit bij KPN net zo wordt geregeld als bij de projecten in Zeewolde, glashart, etc.... gaat Digitale TV gewoon op een apart subnet via ethernet lopen (IP-TV). Dat biedt erg veel perspectieven voor gebruik van een mediacentertje hiervoor (bij xmsnet lees je al veel berichten over mensen die met VLC de streams kunnen oppikken, etc.
Naja... nog maar eens kijken dus. Ik zie voordelen maar ik gun het KPN eigenlijk niet om die 65 euro in de maand te vangen om vervolgens minder te geven dan andere providers doen.
Ook het feit dat KPN blijkbaar het alleenrecht ingekocht heeft om diensten aan te gaan bieden vin dik schandalig... op
www.almeernet.nl wordt daar stug over gezwegen en het tegendeel beweerd.
Immers: Er moeten nog erg veel mensen toestemming geven om de kabel door hun tuin en gevel heen te sturen. Als mensen deze berichten te horen krijgen vinden ze het veel te duur en geven geen toestemming, ookal zijn ze niet verplicht om een dienst af te gaan nemen.
Dan zit je straks dus met een stad waar lang niet alle huizen zijn aangesloten en waar straks nieuwe bewoners van bepaalde huizen alsnog de hoofdprijs moeten betalen om alsnog aangesloten te worden.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk