[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286110

quicksilvernet schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:50:

Dus moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden... Nog niks van ze gehoord. Heb almeernet gebeld en ze weten nog niks te vertellen over afspraken maken. Ze zeiden dat misschien de kabels opnieuw geschoten gaan worden door een ander bedrijf dat ik niet mocht weten of contact mee op kon nemen, lekker professioneel allemaal. :X

Iemand een idee wie dat doet?
De firma Schuuring regelt de aansluiting in je woning. Daarmee maak je ook de afspraak. Kijk op www.almeernet.nl/afspraakbevestiging. Daar kun je m.b.v. je opgekregen wachtwoord een afspraak plannen. Of stuur een e-mail naar almeernet@schuuring.nl. Bellen kan ook, op werkdagen van 08:30 uur tot 17:00 uur naar 0900-66 999 66 (15 cent p/m). Hopelijk heeft dit je verder geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 20:51
Anoniem: 286110 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:47:
Ik heb aan Almeernet gevraagd hoe het zit met het aanbieden van glasvezelinternet door niet-KPN gerelateerde aanbieders, zoals bijvoorbeeld Alice dit in Amsterdam levert voor € 44,90 per maand (20Mb up én down!). De reactie was als volgt: "Het glasvezel netwerk is een open netwerk, dit houd in dat de providers zich zelf bij ons aan kunnen melden, dit is tot op heden niet gebeurt. Wij gaan er van uit dat dit in de toekomst zeker wel het geval zal worden, dat er meer concurrentie op het glasvezel netwerk komt. Alleen kunnen wij niet zeggen wanneer dit zal zijn, aangezien wij daar geen invloed op hebben." Ze doen hiermee dus voorkomen dat iedereen mag leveren, als de bedrijven het zelf maar aanvragen. Laten we met z'n allen dan flink gaan zeuren bij bedrijven zoals bijvoorbeeld Alice, misschien versneld dat het proces van aanbieders! :)
Ik heb het (zie eerder in dit topic) al eens gevraagd bij XMSNET, ook naar aanleiding van een zelfde soort mailwisseling die ik met Almeernet heb gehad en xmsnet wist in dit topic iets heel anders te vertellen.

Namelijk dat ze alleen maar ongeveer hetzelfde mogen aanbieden als KPN (op Wholesale basis?).

Als ISP's als xmsnet en Solcon staan te springen om in Zeewolde en Dronten te beginnen met het aanbieden van diensten, dan kan ik me niet voorstellen dat ze zouden aarzelen om in Almere van start te gaan dus het lijkt me een raar verhaal :S.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Anoniem: 286110 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 21:53:
[...]

De firma Schuuring regelt de aansluiting in je woning. Daarmee maak je ook de afspraak. Kijk op www.almeernet.nl/afspraakbevestiging. Daar kun je m.b.v. je opgekregen wachtwoord een afspraak plannen. Of stuur een e-mail naar almeernet@schuuring.nl. Bellen kan ook, op werkdagen van 08:30 uur tot 17:00 uur naar 0900-66 999 66 (15 cent p/m). Hopelijk heeft dit je verder geholpen?
Dat zijn de mensen die ik gebeld heb, via dat nummer en ze vertellen dat ze niet weten wanneer er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden.. 8)7 Want zij werken weer samen met een ander bedrijf wat ze niet noemen. Ze gaan met hen overleggen wat er gaat gebeuren.

Bedankt i.i.g ;)

[ Voor 9% gewijzigd door quicksilvernet op 06-01-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb nu al een dik 2 maanden een nutteloos kassie hangen in mijn meterkast. maar als ik de postcode check doe is er geen glasvezel mogelijk op mijn adres..

Ik wacht nog wel een jaartje (of 2) klopt nog niet echt allemaal

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:28
RoRoo schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:10:
Ik heb nu al een dik 2 maanden een nutteloos kassie hangen in mijn meterkast. maar als ik de postcode check doe is er geen glasvezel mogelijk op mijn adres..

Ik wacht nog wel een jaartje (of 2) klopt nog niet echt allemaal
De site van KPNglasvezel geeft de indruk dat de proef met de eerste 200 proefklanten goed verlopen is en dat er in Almere-Haven gewoon besteld kan worden via de fysieke winkels. In het recente verleden stond er nog op deze site dat ze alleen met de proefklanten aan de slag gingen maar nu kan er kennelijk al meer als je maar in Almere - Haven woont

[ Voor 12% gewijzigd door joop99 op 10-01-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184357

Unet gaat ook leveren in Almere.
Via het afp en via het kpn (almeernet) net.
Via het kpn net is dus 30 euro duurder!!!!
(het internet only paket)
http://www.unet.nl/?consument_fiber_almere1
http://www.unet.nl/?consument_fiber_almere2

Enige voordeel: 10mb up, verder zelfde prijzen als kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 184357 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:02:
Unet gaat ook leveren in Almere.
Via het afp en via het kpn (almeernet) net.
Via het kpn net is dus 30 euro duurder!!!!
(het internet only paket)
http://www.unet.nl/?consument_fiber_almere1
http://www.unet.nl/?consument_fiber_almere2

Enige voordeel: 10mb up, verder zelfde prijzen als kpn?
Almeernet is niet het kpn netwerk, het KPN netwerk dat hier bedoeld wordt is weer een ander netwerk, anders zou unet ook al in almere haven kunnen leveren en dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens de site van Almeernet staat mijn huis staat in de planning om in juli 2009 voorzien te worden van een supersnelle glasvezelaansluiting. Een tijd geleden heb ik nog gekeken en toen was de planning eind 2009. Dus er zit vooruitgang in. Ben benieuwd welke aanbieders er allemaal komen. Tot nu toe heb ik KPN als aanbieder met brons,silver,gold abonnement, maar ben benieuwd naar de prijzen. Uiteraard wil ik straks een alles in 1 abonnement, met natuurlijk zo snel mogelijk internet. >:) (100Mbit)

Wijk waar ik woon is Tussen de Vaarten (Noord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welkom in het topic, mede-almeerder :-).

En als je het ook eventjes doorleest, dan hoef je niet lang meer benieuwd te zijn en kom je precies te weten welke abbo's er zijn van KPN met welke snelheden en hoeveel het gaat kosten :) . Op www.kpnglasvezel.nl kun je er ook alles over lezen :).

trouwens... voor 100 mbit moet je in Best, Geldrop-Mierlo, Helmond, Valkenswaard, Laarhoven of Valkenburg gaan wonen :-).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:36
Het probleem van de site www.kpnglasvezel.nl is dat je niets te weten komt als je geen geldige postcode/huisnummer combinatie hebt... In dit topic kan ik trouwens ook niets lezen over tarieven, dus ik heb hetzelfde probleem als Dj-sannieboy. Is het anders idee om de tarieven in de openingspost op te nemen, dan hoeft niet iedereen te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
upje schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:47:
Het probleem van de site www.kpnglasvezel.nl is dat je niets te weten komt als je geen geldige postcode/huisnummer combinatie hebt... In dit topic kan ik trouwens ook niets lezen over tarieven, dus ik heb hetzelfde probleem als Dj-sannieboy. Is het anders idee om de tarieven in de openingspost op te nemen, dan hoeft niet iedereen te zoeken...
Als ik de site van kpnglasvezel goed lees(aanvragen voor almere haven zijn alleen mogelijk in de winkels) en een opmerking die hier ooit over gemaakt is op deze site dan loopt de postcode check nu nog fout(de juiste data is nog niet beschikbaar achter de site). In het verleden kon je er wel bij maar dat is dicht gezet. Als je ervan uitgaat dat KPN overal dezelfde prijzen en diensten gaat hanteren dan kun je bijvoorbeeld ook op de site van ons net Son en Breugel gaan kijken, KPN gaat daar ook glasvezel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Maar is er dan nog steeds helemaal niemand in Almere die een abbo heeft afgesloten, of concrete informatie heeft over tarieven? Het klinkt best aannemelijk hoor, dat KPN landelijk dezelfde tarieven hanteert, maar dat hoeft natuurlijk niet. Zolang nog niemand daadwerkelijk een abbo in Almere heeft gesloten en/of zijn/haar tarief hier neerzet weten we volgens mij nog helemaal niets. En ik ben juist zo benieuwd...

Trouwens best duur als ze 65 euro zouden vragen voor Brons; momenteel zijn we 16,70 euri per maand kwijt voor de analoge kabel plus 29,95 voor Telfort Internet en bellen. Nou zie ik wel voordelen van glasvezel, maar ongeveer 20 euro meer per maand vindt ik wel vrij veel.

[ Voor 24% gewijzigd door upje op 18-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
@ upje
Als ik naar de aanbieding kijk dan moet je het tv gedeelte vergelijken met het standaard abonnement van UPC en UPC digital met een digitale video recorder. Als je de snelheid niet nodig hebt is het misschien niet een super aanbieding het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je met telfort aan snelheid overhoudt. Ik haal bijvoorbeeld effectief 10mbit, uitgaande van die snelheid is de prijs niet onaardig maar voor iemand die wel de volle 20 mbit haalt is dat weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Upje, toevoegend op Joop:

Er is hier 1 iemand in het topic die al daadwerkelijk aangesloten is in Almere, maar ik weet niet of hij al de volle mep betaalt of dat het onderdeel van een pilot is. In ieder geval, ook hier wordt het dacht ik inderdaad vanaf 65 euro p/mnd voor brons.

Ik vind het aan de hoge kant, zeker als je het vergelijkt met andere glasvezel aanbiedingen in het land, maar het valt nog best wel te relativeren.

Als jij prima tevreden bent met je analoge kabel beeld en 20 mbit down/1 mbit up internet van Telfort, moet je vooral niet overstappen.

Als je echter serieus nut ziet voor 30 mbit down en 3 mbit up en als je ook scherper beeld wilt op meerdere televisies in huis (analoog over glasvezel is namelijk een MEGA verbetering tov. een gemiddeld analoog beeld van UPC), dan is het een prima aanbieding.

Ik denk er iig serieus over om glasvezel te nemen. Stiekem hoop ik dat er tot het tijdstip dat ik aangesloten ben ook andere providers komen met een beter/scherper aanbod, maar KPN zou voor mij ook wel gaan.

Ik gebruik nu overigens Digitenne ( 7 p/mnd) plus XS4ALL (39 p/mnd + 5 p/mnd voor voip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Als het 65 euri gaat worden, ga ik ook wel voor de bijl hoor, daar niet van. Ik hoop inderdaad op beter analoog TV-signaal, en natuurlijk is 30Mb altijd een stuk meer dan je in de praktijk haalt met ADSL. Verder is Telfort ook niet alles, met name het bellen is niet bepaald storingsvrij. Verder denk ik dat de techniek van glasvezel veel betrouwbaarder zal zijn, maar helaas zullen er realistisch gezien met glasvezel ook wel kinderziektes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, bij ADSL blijft het grootste manco de kwaliteit van de koper kabels tussen je huis en de centrale. Als die wel OK zijn zul je met een goede ADSL ISP ook weinig storing hebben maar glasvezel is wat dat betreft wel inherent betrouwbaarder.

Maar ja, in beide gevallen heb je ook nog een isp-netwerk en daar kan veel op verkeerd gaan, idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287697

joop99 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:40:
@ upje
Als ik naar de aanbieding kijk dan moet je het tv gedeelte vergelijken met het standaard abonnement van UPC en UPC digital met een digitale video recorder. Als je de snelheid niet nodig hebt is het misschien niet een super aanbieding het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je met telfort aan snelheid overhoudt. Ik haal bijvoorbeeld effectief 10mbit, uitgaande van die snelheid is de prijs niet onaardig maar voor iemand die wel de volle 20 mbit haalt is dat weer anders.
pakket informatie kan je vinden op:

http://www.kpnglasvezel.n...rzicht-tot-in-je-huis.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De pakketten zien er goed uit, alleen de prijs wat minder. Momenteel hebben we Telfort internet en bellen + digitenne, dat is dus een stuk voordeliger. Uiteraard hebben we op het moment slechts 9Mb (van de theoretische 20Mb) tot ons beschikking en zal de kwaliteit van TV over glasvezel wel een stuk beter zijn, maar hoe zit het met meerdere tv's? Hier hebben we nu 2 digitenne abo's omdat we meer dan 3 tv hebben.

Hoop dat er nog andere aanbieders komen met gunstigere prijzen en hogere snelheden, want 110 euro per maand voor 60Mb is fors vind ik, met een upload van slechts 6Mb. (KPN moest het netwerk toch openstellen van de OPTA?)

Maargoed we wachten het af, zowieso ben ik niet degene die er over gaat, aangezien ik het niet betaal. O+

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-01-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07 09:02

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Er wordt bij een installatie standaard 1 Settopbox voor digitale tv geleverd alsmede een analoog (coax) signaal waar je naar hartelust van kunt doorverlengen. Je kan ook een 2e, 3e of zelfs 4e tuner erbij krijgen voor evt meerdere tv's

En voorlopig blijft het nog even gesloten voor andere aanbieders, meen gehoord of gelezen te hebben dat de eerste 2-3 jaar alleen kpn zal opereren op hun lijn. (wat niet zo heel gek is want het is een gigantische investering uiteraard :P)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 23:37
Eindelijk wat meer informatie : http://www.ad.nl/multi-me...snelheid_van_t_licht.html
Het ligt nu aan de NMA dat er nog geen nieuwe providers zijn 8)7

Ik hoop dat er in februari dan inderdaad meer aanbieders zijn dan alleen KPN met hun belachelijk hoge prijzen.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Oktopus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 07:22:
Eindelijk wat meer informatie : http://www.ad.nl/multi-me...snelheid_van_t_licht.html
Het ligt nu aan de NMA dat er nog geen nieuwe providers zijn 8)7

Ik hoop dat er in februari dan inderdaad meer aanbieders zijn dan alleen KPN met hun belachelijk hoge prijzen.
Ik ben niet verbaasd, de OPTA heeft toch ook pas in december de wholesale prijzen bepaald? Een andere aanbieder kan pas echt over producten gaan nadenken als hij weet wat de kosten worden en dat zou nu langzamerhand duidelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
In de presentatie van KPN bij de Q4 cijfers staan wat andere pakketten, volgens deze presentatie is bij FTTH zoals in Almere het volgende mogelijk:

Brons(65 euro):
  • 30 Mb download en 3 Mb upload
  • > 50 channels IPTV
  • onbeperkt bellen naar vaste nummers
Zilver(80 euro):
  • 50 Mb download en 5 Mb upload
  • > 70 channels IPTV
Goud(100 euro):
  • tot 100 Mb download en 6 Mb upload
  • > 100 channels IPTV
Het goud pakket is dus anders als gedacht, en de analoge tv staat er niet bij. Overigens ook gezien dat het inderdaad een leveringsstraat volgens de nieuwe aanpak is en dat ze lering trekken uit van de uitrol van internetplusbellen

[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 29-01-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

De internet snelheden van glasvezel vindt ik zwaar tegenvallen. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik Zilver kiezen. Dan heb je 50mb download en 5mb upload. Ook heb je inderdaad meer dan 70 TV zenders. Een tijdje terug was ik in Haven bij die KPN container, mij is toen verteld dat je 3 digitale televisies kan aansluiten.

Wat ik nu wil weten is of het mogelijk is om een 1000megabit netwerk te realiseren met glasvezel. Want 50mb ligt ver onder mijn verwachtingen. Nu op dit moment heb ik een 100mbps verbinding van ADSL! Dus het lijkt mij niet de moeite waard om glasvezel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Anoniem: 150294 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:15:
De internet snelheden van glasvezel vindt ik zwaar tegenvallen. Als ik zou moeten kiezen, dan zou ik Zilver kiezen. Dan heb je 50mb download en 5mb upload. Ook heb je inderdaad meer dan 70 TV zenders. Een tijdje terug was ik in Haven bij die KPN container, mij is toen verteld dat je 3 digitale televisies kan aansluiten.

Wat ik nu wil weten is of het mogelijk is om een 1000megabit netwerk te realiseren met glasvezel. Want 50mb ligt ver onder mijn verwachtingen. Nu op dit moment heb ik een 100mbps verbinding van ADSL! Dus het lijkt mij niet de moeite waard om glasvezel te kiezen.
Zodan jij bent de 1ste in Nederland dat 100mbps via ADSL red.
Heb je de wijkkast in je huiskamer neergezet ofzo.
Rofl. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:39:
[...]

Zodan jij bent de 1ste in Nederland dat 100mbps via ADSL red.
Heb je de wijkkast in je huiskamer neergezet ofzo.
Rofl. ;)
Als ik met mijn muis over het netwerk icoon ga, staat er bij speed 100.0 Mbps. Zelfs mijn draadloze verbinding is 54 Mbps (G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Ja ok.Maar jij geef aan in je eerste bericht dat je een 100 Mbps verbinding heb via ADSL en dat in onmogelijk.
Die snelheden halen alleen de jongens uit Valkenswaard en omgeving,die hebben werkelijk een 100Mbps internetverbinding.Die icoon beneden is helaas niet je internetsnelheid,was dat maar waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:56:
Ja ok.Maar jij geef aan in je eerste bericht dat je een 100 Mbps verbinding heb via ADSL en dat in onmogelijk.
Die snelheden halen alleen de jongens uit Valkenswaard en omgeving,die hebben werkelijk een 100Mbps internetverbinding.Die icoon beneden is helaas niet je internetsnelheid,was dat maar waar!
Hoezo is dat dan onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-07 18:02
De theoretische max van ADSL is 20 Mbit volgens mij ..
Om uit te zoeken hoe snel je ADSL werkelijk is kun je dit testen op bijv: www.speedtest.net
Dit deel je door 1024, dan heb je de Mbits ;)
50 Mbit zou trouwens razendsnel moeten zijn... Toen ik op bezoek was in Almere zag ik btw allemaal stoepen openliggen. Ik wou dat het hier al zover was :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een abonnement van 3 Mbit bij ADSL, maar rechts onder zie ik 100 staan. Kan het aan het feit liggen dat ik Cat6 gebruik?

En die 50 Mbit van glasvezel, wordt dat dan écht 50 Mbit of in praktijk veel minder?
Wat ik eigenlijk zou willen is een 1000 Mbit netwerk thuis, dat kan met Cat6 en een juiste router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Rechtsonder is je INTERNE netwerk snelheid niet je EXTERNE snelheid ;)
Ik heb hier intern ook een 1Gb netwerk, mijn ADSL redt net 10Mb helaas.

Glasvezel is idd veel vaker de snelheid die ze aanbieden (terwijl adsl vaak afhangt van de afstand tot de centrale etc.). Zo zul je wss met een 30Mbit abo rond de 28/29 redden.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 150294 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:44:
Ik heb een abonnement van 3 Mbit bij ADSL, maar rechts onder zie ik 100 staan. Kan het aan het feit liggen dat ik Cat6 gebruik?
|:( zo'n post op tweakers.. lang geleden..

Ik hou er rekening mee dat de glasconnectie niet "geshared" is zoals bij CAI connecties, maar qua stabiliteit zal het er in het begin wel op lijken denk ik.. Was met ADSL in het begin ook.. veel random disconnects en vertragingen gehad..

Dus dit keer ben ik er denk ik niet als de kippen bij, maar wacht het nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Op de site van almeernet staat dat ze vertraging oplopen door het weer:

Vertraging graafwerkzaamheden AlmeerNet
Gegeven de huidige weersomstandigheden is het voor de aannemers van AlmeerNet niet mogelijk werkzaamheden omtrent de aanleg van het glasvezelnetwerk te verrichten. Helaas kunnen wij nog geen uitsluitsel geven wanneer de werkzaamheden herstart kunnen worden.

@marko77
Ik vermoed dat de glasvezel op zichzelf altijd wel 100mbit is maar dat de snelheid die je erover kunt halen gecapped is. Dit zou dus betekenen dat 30 mbit ook echt 30mbit is, maar of dat ook echt zo is zullen we wel zien.

[ Voor 23% gewijzigd door joop99 op 31-01-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Glas kan natuurlijk veel sneller dan100mbit. Hoe het in Almeernet wordt gelimiteerd weet ik niet. Naast je internetverkeer is er ook een gegarandeerde bandbreedte voor TV (incl. HD) en telefonie, als je het in je pakket hebt. Ik heb natuurlijk geen praktijkervaring, maar de snelheid van ja abo haal je vast wel. Probleem lijkt mij in de toekomst meer bij de 'andere kant' te komen, zoals nieuwsservers etc. Naar mate er steeds meer mensen overstappen op dit soort snelheden, moet daar een flinke (dure) connectie met het internet liggen. Misschien een kwestie van tijd dat daar dan wordt geknepen? We zullen zien. Over ruim een week is ons huis aan de beurt voor afmontage. Of ik overstap weet ik nog niet. Ook ik kijk even de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Met die snelheden komt het wel goed. In het verleden, toen steeds meer mensen van dial-up naar kabel/ADSL gingen, stonden providers voor hetzelfde 'probleem'. Stel dat de belangstelling voor glasvezel explosief is en iedereen gaat tegelijk traffic genereren, dan zul je er wel wat van gaan merken ja. Al in het netwerk van de provider maar anders wel op de aansluiting die de provider op de div. Internet exchanges en transits heeft. Maar goed, ook die techniek staat niet stil :-). Ik denk dat tegenwoordig nie talleen de technische voorop-lopers zoals XS4ALL aansluitingen van 10 gigabit of meer hebben op de IX's.

Anyway, ik kijk ook nog even de kat uit de boom. Inmiddels heb ik wel XS4ALL opgezegd en een abonnement op ADSL extra + Interactieve TV van KPN aangevraagd. Ik wil toch eigenlijk wel wat beter beeld dan ik nu met Digitenne heb en ook de opnamemogelijkheden en uitzending gemist zijn erg aantrekkelijk, plus het aanbod aan regionale zenders waar m'n vriendin en ik nogal in geinteresseerd zijn. M'n 036-nummer bij XS4ALL heb ik geporteerd naar "Callvoip". Bellen bij KPN zie ik echt niet zitten met de inflexibele SIP mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289053

Mmmmm, 65 euries vind ik wel meevallen voor een totaalpakket. Ik betaal nu 55-60 euries bij UPC met 8 MBit, digitale tv met extra channel pack en telefonie en dus voor ruim 7 euries meer ga ik naar 30 MBit (daarbij raak ik overigens wel wat kanalen kwijt die ik toch nooit keek). Zeker het overwegen waard. Als de vorst uitblijft dan wordt deze week de kabel voor mn deur gelegd. Dit was oorspronkelijk gepland in week 3. Ik hou jullie op de hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 289053 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:26:
Mmmmm, 65 euries vind ik wel meevallen voor een totaalpakket. Ik betaal nu 55-60 euries bij UPC met 8 MBit, digitale tv met extra channel pack en telefonie en dus voor ruim 7 euries meer ga ik naar 30 MBit (daarbij raak ik overigens wel wat kanalen kwijt die ik toch nooit keek). Zeker het overwegen waard. Als de vorst uitblijft dan wordt deze week de kabel voor mn deur gelegd. Dit was oorspronkelijk gepland in week 3. Ik hou jullie op de hoogte....
:) Het valt als je het objectief bekijkt ook best mee. Het zijn niet echt belachelijke pakketten. Het enige wat je belachelijk zou kunnen noemen dat is de upload snelheid die je krijgt in verhouding tot de download.

OK, ik hoorde zelf ook bij de schreeuwers maar ja, subjectief bekeken is het natuurlijk ook nog steeds 'wrang' dat in andere plaatsen er kleinere aanbieders actief zijn die veel hogere snelheden aanbieden voor minder geld :). Wat dat betreft zou je kunnen zeggen dat KPN er niet op uit is om consumenten voor een leuk bedragje echt een vette opschep-waardige verbinding te bieden maar gewoon op de ouderwetse manier extra winst willen maken en direct te concurreren met de pakketten die UPC aanbiedt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Na een tevergeefs poging om via email of telefoon informatie te krijgen over wanneer ik diesnten kon verwachten over de glasvezel aansluiting die bij mij (Almere-stad, Kruidenwijk) in november 2008 is aangelegd, ben ik vorige week maar langsde winkel in Haven gegaan. Daar geeft men aan ten onder te gaan aan het succes. Ze sluiten per week 50 huizen aan en zijn volgens de huidige planning nog tot mei bezig met de al aangevraagde aansluitingen in Haven. Ik heb me laten inschrijven om snel in aanmerking te komen als men in Stad begint met daadwerkelijk aansluiten. Teleurstellend dat je wel het vezeltje in huis krijgt, maar er verder een half jaar niets mee kunt ....
Afijn, afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281908

hkraan schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:25:
Na een tevergeefs poging om via email of telefoon informatie te krijgen over wanneer ik diesnten kon verwachten over de glasvezel aansluiting die bij mij (Almere-stad, Kruidenwijk) in november 2008 is aangelegd, ben ik vorige week maar langsde winkel in Haven gegaan. Daar geeft men aan ten onder te gaan aan het succes. Ze sluiten per week 50 huizen aan en zijn volgens de huidige planning nog tot mei bezig met de al aangevraagde aansluitingen in Haven. Ik heb me laten inschrijven om snel in aanmerking te komen als men in Stad begint met daadwerkelijk aansluiten. Teleurstellend dat je wel het vezeltje in huis krijgt, maar er verder een half jaar niets mee kunt ....
Afijn, afwachten maar.
Wij zijn vandaag aangesloten op het glasvezelnetwerk terwijl wij niet op de lijst stonden om versneld in aanmerking te komen, bijgevoegd de inhoud van de IS/RA:

Afbeeldingslocatie: http://elitepicturehost.com/up_imgs/img_ef9c627dd3efbe3918a1bf9e5664db0c.png
Afbeeldingslocatie: http://elitepicturehost.com/up_imgs/img_3aa4d311f1771f7e9731fec62acbfc0e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 17:29

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik was aanwezig bij vrienden in almere kruidenwijk toen ze maandag het glas de meterkast in kregen.wel gelachen met die gasten :P lollige belg :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Anoniem: 281908 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:09:
[...]

Wij zijn vandaag aangesloten op het glasvezelnetwerk terwijl wij niet op de lijst stonden om versneld in aanmerking te komen, bijgevoegd de inhoud van de IS/RA:

[afbeelding]
[afbeelding]
En nu is het wachten op de echte apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RoRoo schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 19:18:
[...]

En nu is het wachten op de echte apparatuur :)
En voor de andere tot ze eindelijk eens glas in de buurt krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik zag dat je op de site van reggefiber inmiddels de modelcontracten en tarieven kunt inzien dus ik hoop echt dat we binnenkort ook ene alternatief aanbod kunnen zien voor almeernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 15:31
Weet iemand wanneer er in buiten in de buurt van de stripheldenbuurt glas komt?Het isra is namelijk al glas voorbereid,dus alleen de vezel hoeft maar naar binnengebracht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:41
vincedd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 13:32:
Weet iemand wanneer er in buiten in de buurt van de stripheldenbuurt glas komt?Het isra is namelijk al glas voorbereid,dus alleen de vezel hoeft maar naar binnengebracht te worden.
Kwestie van postcode en huisnummer inkloppen op http://www.almeernet.nl/
Zie overigens meteen dat ons adres opgeschoven is van september naar oktober :(
(en dat terwijl het een half jaar geleden ofzo nog op mei 2009 stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39403

ninjazx9r98 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:05:
[...]

Onder andere door vorst in de grond gok ik ;) Had je kunnen verwachten. Alleen van Mei naar Oktober is wel erg veel.
Misschien moesten door het niet halen van leverdata vergunningen opnieuw aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
ninjazx9r98 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:05:
[...]

status

Helaas bevind uw postcode zich in een gebied dat reeds voorzien is van of voorbereid is op glasvezel. U kunt hiervoor dus niet terecht bij AlmeerNet.

Lekker dan,dat word nog even een hoop geduld hebben dus..... :O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Is er trouwens iemand in de verzetswijk die al de brief gehad heeft? Ik woon hier namelijk zelf en ik zie dat de kabels aan de rand van de wijk uit de grond komen, er staan daar ook van die aanhangwagens met van die grote haspels maar ik heb nog niets ontvangen per post. Volgens de postcode planning zijn we pas in september aan de beurt maar dat geloof ik niet meer, ik heb het idee dat er zeer binnenkort gegraven gaat worden en ik wil natuurlijk wel op tijd toestemming geven.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 15-02-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Stedenwijk-midden wordt nu ook eindelijk, na alle vertraging door de area-POP, uitgerold :D. De kabelhaspels staan nu bij de busbaan op de kruising met het Hilversumpad en mijn straat (Raaltepad) is komende week aan de beurt!

Jammer dat ik nou juist een contract met KPN heb gesloten voor internet + interactieve TV via DSL. Maar goed, 65 euro per maand voor slechts 3 mbit up had ik toch wat te duur gevonden dus eigenlijk vind het ik voorlopig wel best. Kan ik mooi een jaartje wachten tot andere providers ook toegang gaan krijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
joop99 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 19:16:
Is er trouwens iemand in de verzetswijk die al de brief gehad heeft? Ik woon hier namelijk zelf en ik zie dat de kabels aan de rand van de wijk uit de grond komen, e.
Groeien ze al hard die kabels?of hebben ze last van de kou? ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

eymey schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:17:Jammer dat ik nou juist een contract met KPN heb gesloten voor internet + interactieve TV via DSL. Maar goed, 65 euro per maand voor slechts 3 mbit up had ik toch wat te duur gevonden dus eigenlijk vind het ik voorlopig wel best. Kan ik mooi een jaartje wachten tot andere providers ook toegang gaan krijgen :).
Het is waarschijnlijk geen probleem om over te stappen naar glasvezel van KPN.

Vorig liep mijn Planet abonnement bijna af en kreeg ik een aanbieding van KPN ivm het opheffen van Planet. Omdat het er toen naar uitzag dat glasvezel snel aangelegd zou worden heb ik gevraagd of ik zonder opzegtermijn kon overstappen naar glasvezel van KPN mocht ik de aanbieding van KPN accepteren. Dit was mogelijk en is via de mail bevestigd door KPN.

Was dit niet mogelijk geweest dan was ik eerst van Planet overgestapt naar bijvoorbeeld Alice om daarna weer over te stappen naar glasvezel van KPN.

Helaas loopt de aanleg alles behalve op schema en ben ik (Parkwijk) pas in April aan de beurt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[ash] schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:20:
[...]

...

Helaas loopt de aanleg alles behalve op schema en ben ik (Parkwijk) pas in April aan de beurt :/
Maar in Parkwijk ligt de kabel toch al een hele tijd in de grond? Ik zag gisteren dat alleen een heel klein deel van de verzetswijk nu wordt aangelegd en dat de rest pas in september aan de beurt is. Dat is dan dus nog zonder het daadwerkelijk realiseren van een aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ach... :). Het gaat mij dus voorlopig vooral om internet en televisie.

Als KPN op de glasvezel ook met een aanbod komt voor hetzelfde pakket, maar dan zonder telefonie maar met hogere snelheden, dan zou ik het overwegen :).

[edit]
Ik had trouwens ook niet verwacht dat Stedenwijk al zo snel aan de beurt zou zijn. Eigenlijk zou het gedeelte waar ik woon in oktober 2008 al aan de beurt geweest zijn maar alles werd uitgesteld door de vertraging die men toen opliep. Toen ik rond die tijd Almeernet daarover gemaild had vertelden ze dat ik pas eind 2009 aan de beurt zou zijn. Vandaar ook mijn voorbarige overstap naar KPN dsl en mijn verrassing :).

Maar evengoed balen voor je dat daar in Parkwijk de boel nu weer vertraging oploopt.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 17-02-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01-2018
november hebben ze bij mij glasvezel tot de meterkast aangelegd.
vanaf januari kon ik glasvezel aanvragen en dat heb ik ook gedaan.
Maar het kan dus laaang duren voordat ik daadwerkelijk aangesloten wordt omdat KPN achterloopt.
mogelijk nog 3-4 maanden of langer wachten.
hier baal ik echt wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

Parkwijk is deels voorzien van glasvezel, toen ze bij mijn staat aankwamen gingen ze snel rechtaf de andere kant op :/ Maar ik wacht rustig af, het zal toch een keertje zover komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
mike- schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 11:11:
november hebben ze bij mij glasvezel tot de meterkast aangelegd.
vanaf januari kon ik glasvezel aanvragen en dat heb ik ook gedaan.
Maar het kan dus laaang duren voordat ik daadwerkelijk aangesloten wordt omdat KPN achterloopt.
mogelijk nog 3-4 maanden of langer wachten.
hier baal ik echt wel van.
Ik weet dat KPN een volledig nieuwe leveringstraat voor alle producten aan het opzetten. KPNglasvezel gaat daar als eerste gebruik van maken, zolang daar geen eerste release een beetje redelijk van draait zal het allemaal wel wat traag blijven.Ik hoop wel dat er tegen die tijd ook een behoorlijk leger monteurs is of een dhz pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
[ash] schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:02:
Parkwijk is deels voorzien van glasvezel, toen ze bij mijn staat aankwamen gingen ze snel rechtaf de andere kant op :/ Maar ik wacht rustig af, het zal toch een keertje zover komen.
Volgens de postcode check is er een gedeelte van parkwijk (o.a. populierenstraat) dat buiten het verzorgingsgebied valt. Ik hoop dus voor je dat er toch nog iets komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik wacht nu al 2 maanden voordat ze de boel opnieuw aanleggen bij. Ze kwamen toen niet door de fundering, en schuring wacht nog op nieuwe tekeningen of schetsen ofzo, waar ze in waterwijk de laatste mensen opnieuw aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

joop99 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:08:
Volgens de postcode check is er een gedeelte van parkwijk (o.a. populierenstraat) dat buiten het verzorgingsgebied valt. Ik hoop dus voor je dat er toch nog iets komt....
Volgens diezelfde postcode check valt mijn straat (goudenregenstraat) nu ook buiten het verzorgingsgebied. Voorheen was dit niet het geval,m aar via de mail heeft Almeernet al laten weten dat de postcode check niet helemaal klopt en dat mijn adres op de planning staat voor April 2009.
Ik zal het wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Vandaag de nieuwste aanbieding van UPC in de bus gehad waarmee ze proberen om het gras weg te maaien voor de voeten van almeernet(en dus zal binnenkort wel uitgeleverd worden in Almere stad zoals ook blijkt uit de vestiging van een "huis van de mogelijkheden in stad" ).
De aanbieding van UPC is een soort onderbieding van het goud abonnement van KPN(ongeveer dezelfde specs) met 8 euro per maand na het eerste jaar:
  • Het eerste jaar 65 euro en daarna 76 (excl standaard radio en TV abonnement)
  • 60 Mb down/ 6Mb up
  • onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland
  • digitale tv royaal met DVR
  • Gratis installatie
Ik had in het verleden een goede reden om bij UPC te vertrekken en deze aanbieding is niet voldoende om mij weer terug te krijgen. Als ik in een ander deel van Nederland zou wonen en daar voor dezelfde aanbieding 11euro meer zou moeten betalen het eerste jaar zou ik me wel een beetje genept voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... waar UPC de brutaliteit vandaan haalt.... (maar goed, ze hebben het recht en vanuit hun gezien gelijk).

Ik ga in ieder geval nooit meer bij UPC. TV is niet belangrijk genoeg voor mij om 16 euro per maand te moeten betalen voor slecht ruisbeeld. KPN iTV is net leuk omdat het weer leuke technologie is om mee te spelen en in verhouden niet al TE duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

Is de beeldkwaliteit van glasvezel TV nu ook echt beter? Of is dat ongeveer hetzelfde vergeleken met UPC? Over digitenne ben ik niet zo te spreken. Als dat dezelfde kwaliteit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 142241 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:10:
Is de beeldkwaliteit van glasvezel TV nu ook echt beter? Of is dat ongeveer hetzelfde vergeleken met UPC? Over digitenne ben ik niet zo te spreken. Als dat dezelfde kwaliteit is...
Ik denk zomaar dat de kwaliteit stukken beter zal zijn dan die van Digitenne :). Zelfs als je kijkt naar iTV over ADSL, dan is dat al beter dan Digitenne. Ik denk dat je het zeker wel gaat kunnen vergelijken met UPC. Dit dan voor wat betreft de digitale tv.

Sowieso is het analoge signaal dat je erbij krijgt beter dan het analoge signaal wat je UPC krijgt. Bij glasvezel wordt het analoge signaal namelijk pas in je meterkast op de coax gezet.... maximale helderheid van je signaal, dus :). En het zit bij de prijs die KPN opgeeft inbegrepen.

De ' mooie' aanbieding die UPC naar iedereen in Almere heeft gestuurd is (durf ik bijna te wedden) EXCLUSIEF je basis analoge aansluiting die je altijd verplicht bent af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274880

Heb het net even uitgerekend:

Internet Fiber 60: 60,50
telefonie onbeperkt: 15,50
televisie (basis): 16,70
digitaal (royaal + dvr) 13,50
korting wegens triple 13,50

Totaal dus 92,70 euro... De 11 euro korting voor het eerste jaar zit hier dan nog niet in.
UPC lijkt in ieder geval niet echt een alternatief.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 274880 op 26-02-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist op Almeernet gekeken en het blijkt dat mijn straat (parkwijk) pas in juni 2009 aan de beurt is.

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Even gekeken op almeernet bij de faq:
Welke kabels heb ik nodig om gebruik te kunnen maken van mijn glasvezel?
U hoeft geen 'speciale' kabels aan te schaffen om gebruik te kunnen maken van uw glasvezelaansluiting. U kunt de bestaande bekabeling (radio/tv/telefonie/netwerk) eenvoudig aansluiten op het glasvezelmodem. Een uitzondering hierbij is de digitale tv: deze maakt gebruik van een netwerk/utp-kabel.
Dus de digitaletv werkt via utp? Hoe zit het een 2e, 3e tv dan?

330d schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:23:
Even gekeken op almeernet bij de faq:

[...]

Dus de digitaletv werkt via utp? Hoe zit het een 2e, 3e tv dan?
Haha UTP.. dat kan niet kloppen.

Ik weet niet wat voor lui het zijn bij Almeernet, toen ik laatst in hun Almere Haven vestiging om meer informatie (de mogelijkheden) van de glasvezel modem vroeg, kreeg ik te horen "dat weet ik eigenlijk niet, we krijgen daar binnenkort een cursus over".

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 26-02-2009 18:03 ]

• cOOlrUnnINgs
  • Laatst online: 05-07 09:44
Ik ben laatst ook bij Almeernet geweest en heb daar even in de "meterkast" mogen kijken.
De digitale tv-tuner wordt aangesloten middels een UTP-kabel, de overige TV's kunnen nog gewoon via een ouderwetse COAX-kabel aangesloten worden.
Je hebt hier dan uiteraard niet de voordelen van digitale tv, maar goed.
Voor het kastje kun je hier kijken.
Je ziet tussen de voeding en de UTP-kabel nog een ouderwetse COAX aansluiting zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 150294 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:58:
[...]

Haha UTP.. dat kan niet kloppen.

Ik weet niet wat voor lui het zijn bij Almeernet, toen ik laatst in hun Almere Haven vestiging om meer informatie (de mogelijkheden) van de glasvezel modem vroeg, kreeg ik te horen "dat weet ik eigenlijk niet, we krijgen daar binnenkort een cursus over".
als je vindt dat digitale TV via UTP niet kan kloppen en dat daarom de mensen van Almeernet misschien wel niet weten wat ze zeggen..... go google! (met alle respect).

Digitale TV via UTP kan dus prima... dat noemen ze IP-tv :). Op glasvezel kan je middels een doodnormale switch meer ontvangers aansluiten als je meerdere aansluiting op digitale TV wil (zoals iemand eerder in dit topic heeft laten zien met foto's) maar je kan ook nog gewoon coax gebruiken voor een zeer scherp analoog signaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik ga straks even langs almerenet om wat meer duidelijkheid te krijgen. Mijn huis wordt volgende week opgeleverd in Almere Poort, ik zag dat witte kastje al zitten met binnenkomende glasvezel. Kan ik straks een beter inzicht krijgen hoe ik de kabels moet gaan trekken naar de kamers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:-) interessant. Ik vroeg me al af of in Almere Poort nu standaard glasvezel mee wordt gelegd (ik zou het bijna knap stom vinden als het niet gedaan werd). Ben dan wel benieuwd of dat vanuit Unet is of vanuit Almeernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:59

DizzyWeb

Ondertiteld

eymey schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:56:
:-) interessant. Ik vroeg me al af of in Almere Poort nu standaard glasvezel mee wordt gelegd (ik zou het bijna knap stom vinden als het niet gedaan werd). Ben dan wel benieuwd of dat vanuit Unet is of vanuit Almeernet.
Glasvezel naar woonhuizen is in ieder geval niet van Unet, zeker niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DizzyWeb schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:00:
[...]

Glasvezel naar woonhuizen is in ieder geval niet van Unet, zeker niet standaard.
Niet standaard, nee maar tot een paar jaar terug was er wel sprake van (aanvankelijk) dat het verglazen vna de stad juist helemaal door Unet zou gebeuren (die ook al het net in Noorderplassen, Staadsliedenwijk en tussendevaarten exploiteert) en toen waren de plannen voor Poort er natuurlijk ook al :). Door geharrewar ofzo is Unet nu alleen nog maar exploitant van dat bestaande net en de netten die in de bedrijventerreinen liggen, maar je weet maar nooit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

joop99 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:44:
Ik had in het verleden een goede reden om bij UPC te vertrekken en deze aanbieding is niet voldoende om mij weer terug te krijgen. Als ik in een ander deel van Nederland zou wonen en daar voor dezelfde aanbieding 11euro meer zou moeten betalen het eerste jaar zou ik me wel een beetje genept voelen.
Ik vind ze allebei niet interessant, dus zowel die glasvezel van Almerenet als wel glasvezel van UPC. Als ik in Almere zou wonen, zou ik overwegen om helemaal niet over te stappen. De eerste jaren zal KPN een afroom politiek opzetten. Nieuwe aanbieders zullen geen hogere snelheden aanbieden op die zogenaamde 'open netwerk' maar meer in de lijn van KPN blijven. En terecht als je het van KPN standpunt bekijkt: meer geld verdienen! Waar KPN (a.k.a. Reggefiber) opduikt, is het zwaar kloten m.b.t. (aanbod aan) snelheid. Al helemaal als de partijen zoals woningbouwvereniging en gemeente het overlaten aan KPN (a.k.a. Reggefiber). Want die zullen dus de waarde van het product 2x zo hoog plaatsen dan wanneer er wel actief meegedacht was.

In Eindhoven heeft men gekozen voor een eigen netwerk exploitatie dienst. En daar liggen de prijzen beduidend lager en de snelheden maximaal dus 100Mbit up en down. En men heeft keuzes om extra telefoonnummers en IP adressen aan te vragen. Dat is toch ideaal of niet soms?
Jammer dat de gemeente Almere en de woningbouwvereniging niet hebben onderhandeld om maximaal te gaan m.b.t. snelheid en secundaire aanbod (lees als extra diensten naast telefonie en digitale TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo duister zal het nou ook weer niet zijn, hoor! IN bijna alle gebieden (including Eindhoven, Deventer, Zeewolde, etc.) wordt de aanleg gedaan door Reggefiber. Dus zeker niet alle gebieden waar reggefiber in zit worden ook per definitie beheerst door KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225698

eymey schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 20:56:
Zo duister zal het nou ook weer niet zijn, hoor! IN bijna alle gebieden (including Eindhoven, Deventer, Zeewolde, etc.) wordt de aanleg gedaan door Reggefiber. Dus zeker niet alle gebieden waar reggefiber in zit worden ook per definitie beheerst door KPN.
Volgens mij mis je een stukje uit mijn relaas denk ik? Ik zei toch "jammer dat de gemeente Almere en de woningbouwvereniging(en) niet hebben onderhandeld om maximaal te gaan m.b.t. snelheid en secundaire aanbod (lees als extra diensten naast telefonie en digitale TV)".

Want van NEM (eigendom van Reggefiber) gehoord, dat initatiefnemers vanuit de overheid zoals gemeente en woningbouwverenigingen wel degelijk aanbod en snelheid kunnen afdingen c.q. afspreken. Daarom jammer dat Gemeente Almere en haar woningbouwvereniging(en) die actief dit ondersteunen dit niet hebben ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik ben dus geweest bij Almerenet en heeft een meneer gesproken van KPN. Almere Poort, Noordenplassen worden op z'n vroegst pas medio 2010 geleverd met de KPN Glasvezel. Hoezo dat vroeg ik? Nu moeten jullie graven en de leidingen naar binnen brengen terwijl de nieuwbouwwijken gelijk al worden voorzien. Hij wist daar geen antwoord op, dat is zo bepaald door de gemeente en KPN.
Ik snap er niks meer van, de glasvezel die nu daar ligt is niet door/van hun. Dat wordt dus voorlopig UPC tenzij er op 500m afstand een adslcentrale ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-07 04:00
Ik begrijp uit dit verhaal en vanuit foto's die hier zijn geplaatst dat je analoog kunt blijven kijken via de reeds bestaande COAX bekabeling, die haal je dus uit de UPC kast en sluit je aan op de KPN kast.
Mooi voor alle bestaande TV's in je huis.
Maar, hoe kan dit ?
Ik snap best dat alle analoge zenders gedigitaliseerd over glas je huis binnen komen, maar zit er dan een 20-30 kanaals tuner in de KPN kast die alle analoge zenders uit het digitale signaal haalt en op je COAX kabel zet ?
Ik zou graag een uitleg willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ASS-Ware schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:43:
Ik begrijp uit dit verhaal en vanuit foto's die hier zijn geplaatst dat je analoog kunt blijven kijken via de reeds bestaande COAX bekabeling, die haal je dus uit de UPC kast en sluit je aan op de KPN kast.
Mooi voor alle bestaande TV's in je huis.
Maar, hoe kan dit ?
Ik snap best dat alle analoge zenders gedigitaliseerd over glas je huis binnen komen, maar zit er dan een 20-30 kanaals tuner in de KPN kast die alle analoge zenders uit het digitale signaal haalt en op je COAX kabel zet ?
Ik zou graag een uitleg willen hebben.
Ik weet ook niet meer helemaal precies technisch, maar je hebt in ieder geval 1 aderpaar voor de IP communicatie (internet, telefoon, digitale tv) en dus nog een extra kanaaltje licht waar ze blijkbaar een heel vhf+uhf spectrum op hebben kunnen zetten, maar dan als licht. Dit wordt in de meterkast weer electrisch gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293709

Ik ontving afgelopen maandag onderstaande mail van Online.

Geachte heer,

Internet met de snelheid van het licht, letterlijk. Haarscherp televisiebeeld met glashelder geluid. Storingsvrije telefonie. Toekomstmuziek? Nee hoor, binnenkort kan het in uw woonplaats Almere. Online gaat internet, telefonie en digitale televisie over glasvezel aanbieden, en u kunt daar als een van de eersten in Nederland gebruik van gaan maken.

Wat zijn de voordelen?
Internet over glasvezel is een grote sprong voorwaarts. Bestanden up- en downloaden over glasvezel gaat bijvoorbeeld vele malen sneller dan via ADSL. Maar dat is niet alles: met glasvezel kunt u haarscherp digitaal televisie kijken, zelfs als uw huisgenoten tegelijkertijd internetten. Het glasvezelnetwerk zorgt bovendien voor een transparant en storingsvrij geluid tijdens uw telefoongesprekken.

Wanneer is het zover?
Online wil nog dit jaar internet, digitale televisie en telefonie via glasvezel in Almere gaan aanbieden. Zodra het voor u beschikbaar is, ontvangt u van ons een aantrekkelijk aanbod.

Uw mening telt
Wij zijn erg benieuwd naar wat u vindt van de ontwikkelingen op het gebied van glasvezel. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, willen we u vragen om de enquête in te vullen: klik hier.

Welkom Online

Ik was zeer benieuwd wanneer ze deze diensten aan gaan bieden over glasvezel. Meteen gebeld helaas wisten ze er bij de helpdesk en de verkoop afdeling niets van af, de mail was totaal onbekend, ze konden mij helaas niet verder helpen.

Ik hoop net als velen dat er zeer binnenkort ook andere aanbieders hun diensten zullen gaan aanbieden over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Anoniem: 293709 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:50:
Ik ontving afgelopen maandag onderstaande mail van Online.

Geachte heer,

Internet met de snelheid van het licht, letterlijk. Haarscherp televisiebeeld met glashelder geluid. Storingsvrije telefonie. Toekomstmuziek? Nee hoor, binnenkort kan het in uw woonplaats Almere. Online gaat internet, telefonie en digitale televisie over glasvezel aanbieden, en u kunt daar als een van de eersten in Nederland gebruik van gaan maken.

Wat zijn de voordelen?
Internet over glasvezel is een grote sprong voorwaarts. Bestanden up- en downloaden over glasvezel gaat bijvoorbeeld vele malen sneller dan via ADSL. Maar dat is niet alles: met glasvezel kunt u haarscherp digitaal televisie kijken, zelfs als uw huisgenoten tegelijkertijd internetten. Het glasvezelnetwerk zorgt bovendien voor een transparant en storingsvrij geluid tijdens uw telefoongesprekken.

Wanneer is het zover?
Online wil nog dit jaar internet, digitale televisie en telefonie via glasvezel in Almere gaan aanbieden. Zodra het voor u beschikbaar is, ontvangt u van ons een aantrekkelijk aanbod.

Uw mening telt
Wij zijn erg benieuwd naar wat u vindt van de ontwikkelingen op het gebied van glasvezel. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, willen we u vragen om de enquête in te vullen: klik hier.

Welkom Online

Ik was zeer benieuwd wanneer ze deze diensten aan gaan bieden over glasvezel. Meteen gebeld helaas wisten ze er bij de helpdesk en de verkoop afdeling niets van af, de mail was totaal onbekend, ze konden mij helaas niet verder helpen.

Ik hoop net als velen dat er zeer binnenkort ook andere aanbieders hun diensten zullen gaan aanbieden over glasvezel.
Online,laat maar.die komen er bij mij niet meer in.ook niet met glasvezel.Dan maar meer betalen en bij kpn blijven.Zegt ook wel weer genoeg dat het niets is,aangezien hun verkoop afdeling ook van niets weet.over communicatie gesproken.....

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 04-03-2009 21:54 . Reden: was wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, als online de enige concurrentie wordt voor KPN op de glasvezel, dan laat ik het ook wel KPN worden.

Online is lekker goedkoop en als je mazzel hebt zal de verbinding het ook vast wel doen, maar daar houdt het dan ook op. Een collega van me heeft zijn domain en eigen server ipv6-enabled gemaakt (en dus ook in DNS).

Als een andere collega die mailt via "online" een mail naar het domain van deze collega wil sturen, dan lukt dat niet! De dns resolver bij online ziet netjes dat het domain IPV6 enabled is, alleen doen ze natuurlijk geen ipv6 routering daar. Valt nog mee in te komen. Maar de mailserver is vervolgens ook niet zo smart geconfigureerd dat ie dan terugvalt op ipv4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 225698 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:31:
[...]

Volgens mij mis je een stukje uit mijn relaas denk ik? Ik zei toch "jammer dat de gemeente Almere en de woningbouwvereniging(en) niet hebben onderhandeld om maximaal te gaan m.b.t. snelheid en secundaire aanbod (lees als extra diensten naast telefonie en digitale TV)".

Want van NEM (eigendom van Reggefiber) gehoord, dat initatiefnemers vanuit de overheid zoals gemeente en woningbouwverenigingen wel degelijk aanbod en snelheid kunnen afdingen c.q. afspreken. Daarom jammer dat Gemeente Almere en haar woningbouwvereniging(en) die actief dit ondersteunen dit niet hebben ondernomen.
:) excusez moi. Dat stukje had ik wel gelezen maar op de een of andere manier benadrukte je bericht in mijn ogen toch te erg het gevoel van "waar reggefiber=kpn komt = shit snelheid". Zal wel met perceptie te maken hebben ;-).

Het blijft inderdaad jammer dat de gemeente geen hogere snelheden bedongen heeft. Echter, ik denk dat dat voor een deel ook met de opzet te maken heeft gehad. In plaatsen als Zeewolde, Dronten en het gebied van "onsbrabantnet" is er glas gekomen na het halen van een bepaalde "deelname drempel". In plaatsen als Almere, deel van Apeldoorn en andere KPN-gebieden is men sowieso begonnen met verglazen.

Blijft staan dat de snelheden die KPN aanbiedt niet echt recht doen aan glasvezel (en helaas idd nog steeds makkelijk te overtroeven zijn door UPC via de coax), dus laten we inderdaad hopen dat er snel meer aanbieders komen. Maar ja, als je dan weer het volgende bericht leest... nieuws: 'Gemeenten houden aanleg glasvezel tegen' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 08:28:
[...]

:) excusez moi. Dat stukje had ik wel gelezen maar op de een of andere manier benadrukte je bericht in mijn ogen toch te erg het gevoel van "waar reggefiber=kpn komt = shit snelheid". Zal wel met perceptie te maken hebben ;-).

Het blijft inderdaad jammer dat de gemeente geen hogere snelheden bedongen heeft. Echter, ik denk dat dat voor een deel ook met de opzet te maken heeft gehad. In plaatsen als Zeewolde, Dronten en het gebied van "onsbrabantnet" is er glas gekomen na het halen van een bepaalde "deelname drempel". In plaatsen als Almere, deel van Apeldoorn en andere KPN-gebieden is men sowieso begonnen met verglazen.

Blijft staan dat de snelheden die KPN aanbiedt niet echt recht doen aan glasvezel (en helaas idd nog steeds makkelijk te overtroeven zijn door UPC via de coax), dus laten we inderdaad hopen dat er snel meer aanbieders komen. Maar ja, als je dan weer het volgende bericht leest... nieuws: 'Gemeenten houden aanleg glasvezel tegen' .
Ben het totaal met je eens, het grote voordeel van glasvezel is IMHO juist de symetrische up en download snelheid. In Amsterdam is dit op het citynet netwerk normaal.

Dat je als KPN niet wil dat dit soort lijnen voor servers gebruikt wordt kan ik me ook voorstellen, maar deze manier lijkt me ook niet de juiste.

Dit is behalve het feit dat KPN op dit moment nog de enige aanbieder is, het enige wat mij tegenhoud om voor glasvezel te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sleejuhr schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Ben het totaal met je eens, het grote voordeel van glasvezel is IMHO juist de symetrische up en download snelheid. In Amsterdam is dit op het citynet netwerk normaal.

Dat je als KPN niet wil dat dit soort lijnen voor servers gebruikt wordt kan ik me ook voorstellen, maar deze manier lijkt me ook niet de juiste.

Dit is behalve het feit dat KPN op dit moment nog de enige aanbieder is, het enige wat mij tegenhoud om voor glasvezel te kiezen.
Symetrische verbindingen zijn slechts voor bedrijven beschikbaar. Maar het zou denk ik ook mogelijk zijn voor particuleren tegen meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286110

vincedd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:52:
[...]

Online,laat maar.die komen er bij mij niet meer in.ook niet met glasvezel.Dan maar meer betalen en bij kpn blijven.Zegt ook wel weer genoeg dat het niets is,aangezien hun verkoop afdeling ook van niets weet.over communicatie gesproken.....
Jammer dat Online op de sales er nog niets van wist, ik ben namelijk zeer tevreden over Online (voorheen Orange). Sinds de Livebox vervangen is, behoren alle storingen tot het verleden. Ik was dus ook zeer aangenaamd verrast toen ik ook een mail kreeg van Online dat ze op het glasvezelnet willen. En slim van ze dat ze eerst inventariseren wat de behoefte is qua up-en downloadsnelheden. Tevens vragen ze wat je een acceptabele prijs per maand zou vinden voor het hele pakket. Goed bezig! Laat maar komen die offerte, al was het alleen al om de prijzen van KPN scherper te zetten.

Verder lees ik in dit topic veel over Mbit en MB ...
Quote van Kasa forum (http://kassa.vara.nl/port...estion&qid=345133&cat=616) :
20 MB (Officieel:Megabyte) is iets HEEL anders dan 20 Mbit (Officieel:Megabit). In informatica termen is één byte opgebouwd uit 8 bits, deze bit is een signaaltje. De snelheid van het internet wordt weergegeven in het aantal bits of het aantal bytes per seconde. Internet Service Providers (ISP's) gaan vaak erg "makkelijk" met deze twee termen om, Megabyte heeft de afkorting MB of MByte met hoofdletter en Megabit heeft afkorting Mb of Mbit met kleine letter. 20 MB of 20 Mbit maakt nogal een verschil aangezien 20 Mbit : 8 = 2,5 MByte. Dit zijn de (letterlijke) kleine lettertjes van ISP's en hier is de consument bijna nooit van bewust. Men denkt altijd 20 MByte aan te schaffen hoewel het in werkelijkheid maar 2,5 MByte is....

100 MB zou dan dus 800 Mbit zijn ... kijk dan gaan we internetten!
_/-\o_
Vooralsnog hanteert Online ook 20 Mb(it) dus 2,5 MB maximaal (via ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 22:09
Anoniem: 286110 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:20:
[...]100 MB zou dan dus 800 Mbit zijn ... kijk dan gaan we internetten!
_/-\o_
Vooralsnog hanteert Online ook 20 Mb(it) dus 2,5 MB maximaal (via ADSL).
Met 100 bedoelen ze ook 100Mbit, niet 100MByte. Snelheden van ADSL en Glasvezel worden altijd in Mbit weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Zojuist nadat Almeernet de aansluiting 2x heeft uitgesteld vanwege vorst eindelijk de glasvezel kabel de meterkast binnengeleid gekregen :) Nu nog wachten op leuke aanbiedingen van ISP's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 150294 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:57:
[...]

Symetrische verbindingen zijn slechts voor bedrijven beschikbaar. Maar het zou denk ik ook mogelijk zijn voor particuleren tegen meerprijs.
Excusez-moi? Ben je van een grote telco boer ofzo? (no offense intended ;) ).

KPN is zo'n beetje de enige aanbieder over glas die NIET symetrisch aanbiedt. Bijna iedere andere aanbieder (Unet, XMSnet, Solcon, Concepts ICT, onsbrabantnet) doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 17:29

mrsar

waar een sar is,is een wodka

inderdaad,in amsterdam is het gewoon 10/10,20/20,50/50 of 100/100 voor ongeveer 25/35/45 en 100 euro als ik me goed herinner

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 09-03-2009 14:43 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Plofkotje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:01:
Zojuist nadat Almeernet de aansluiting 2x heeft uitgesteld vanwege vorst eindelijk de glasvezel kabel de meterkast binnengeleid gekregen :) Nu nog wachten op leuke aanbiedingen van ISP's..
:) Vorige week is in Stedenwijk-midden (en dus ook in mijn straat) alles open geweest, dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik zag op de rotonde stripheldenweg en weg van het beeldverhaal ook wat blauw hdpe pijpen van kpn in de grond gaan en een zwart gestreepte hdpe pijp (aanbieder onbekend).Zal het nu in buiten ook eindelijk gaan beginnen???Ik heb al een glasvezel voorbereid isra punt,waar alleen nog een vezel in hoeft te worden aangesloten en pictales gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 09 maart 2009 @ 15:38:
[...]

:) Vorige week is in Stedenwijk-midden (en dus ook in mijn straat) alles open geweest, dus ben benieuwd wanneer ik gebeld word voor een afspraak.
Reken maar niet dat het al binnenkort zal gebeuren. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, heb ook geen haast :). Gisteren KPN iTV (via ADSL) aangesloten en bevalt prima :D>

Overigens, vandaag viel m'n mond wel even open van verbazing... Ookal wordt Stedenwijk flink verbeterd, ook in dit gedeelte heb je blijkbaar nog last van verveelde hangjongeren met klaarblijkelijk te weinig huiswerk (als ze uberhaupt naar school gaan). Lag er hoogte het tunneltje bij het velzenpad een absoluut nog niet lege kabelhaspel IN de gracht :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.echo.nl/al-bu/...alleenrecht.op.glasvezel/

Lees ook eens dit berichtje op de site Almare :-). En kom massaal in protest richting de gemeente en Almeernet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo.... ik kon het toch niet laten maar even een foto van de rol te maken. Ik ben wel benieuwd wanneer ze 'm weg halen. Het is wel een beetje zonde, zo...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J8jffBGBsmbNszNGzYzzRsb9/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:45:
Zo.... ik kon het toch niet laten maar even een foto van de rol te maken. Ik ben wel benieuwd wanneer ze 'm weg halen. Het is wel een beetje zonde, zo...

[afbeelding]
Zou je dan nog willen dat die glasvezel naar jouw huis gelegd wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
DizzyWeb schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:00:
[...]

Ik dact dat KPN in ieder geval een voorbereiding legt voor glasvezel maar dat wil niet zeggen dat ze daar diensten op leveren en het is in principe dan niet van Reggefiber/almeernet maar van een "andere" KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162671

Ik moet nu over een plankje naar buiten toe. Alles in Stedenwijk in de buurt van het weerwater ligt open en de oranje kabels gaan de grond in. Gister nog even langs de Primafoon geweest en je kon al gelijk een abbo afsluiten! Nou ik wacht nog even.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hr3h3o.jpg_th

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/315xyzp_th.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 162671 op 13-03-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:10:
[...]

Zou je dan nog willen dat die glasvezel naar jouw huis gelegd wordt ?
als ie verder er niet door beschadigd is... why not :). Maar goed, de straat voor mijn huis (ook Stedenwijk, vlakbij de boulevard flats) is juist net alweer dicht, dus bij mij ligt er een andere (die misschien wel van die rol komt maar dan VOORdat ie in de gracht beland is :D )

En dan nog, zo ziet het er wel heel pauper uit daar :P

Pagina: 1 ... 3 ... 47 Laatste