[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 12:44
eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:39:
Dat lijkt me wel een juiste veronderstelling :). Ik zelf houd m'n bestaande KPN ITV abbo ook aan tot Tweak werkend bij me is opgeleverd..... ik kan deze maand van KPN af en heb daarna gewoon steeds een maand opzegtermijn dus vind het wel best :)
@eymey Hoe ziet de leverbaarheid van glasvezel bij plinq voor jou eruit? staat dat op nu leverbaar of staat dit nog in de toekomst? Als je de tekst ziet dan wekken ze daar de indruk dat het de datum is waarop er volgens een off-line check van KPN geleverd kan worden (ik weet toevallig dat dit off-line is en niet altijd helemaal correct is). Hoe dan ook ik neem aan dat tweak jouw order succesvol bij KPN naar binnen heeft kunnen schieten (anders had je dat wel gehoord) en volgens hun eigen voorwaarden kun je kosteloos annuleren als ze niet binnen 60 dagen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12
Op zich is dit al heel erg vaak beschreven hiero, de 'oplossingen' zijn legio (wat je meest aantrekkelijk vindt moet je zelf maar bepalen), maar ok:

* Ja, alles via UTP
* UTP naar je TV moet apart van UTP van je LAN (gescheiden netwerken). In het ultieme geval heb je dus naar iedere plek waar je TV en een PC hebt dus 2 UTP kabels lopen.

Het is trouwens NIET "setupbox" maar "settopbox".

Je hebt een aantal opties om UTP te beperken:

* Je TV inderdaad met homeplugs verzorgen, dit werkt prima
* Op iedere plek een Linksys SLM2005 of SLM2008 switch zetten zodat je over 1 UTP meerdere fysieke netwerken kan transporteren middels VLAN tags.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
dEATHfLOWEr schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:12:
en mij hebben ze een M1960 (met 160GB HD) opgestuurd!
Yep, die van mij werd afgelopen vrijdag geleverd, ook met installatiedatum 29 maart om 08.00 uur. Tussen de Vaarten en had geen brief vooraf ontvangen van tweak. Gewoon aangemeld als nieuwe klant, mogelijk dat ze die voorrang verlenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107302

[quote]eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:23:
Op zich is dit al heel erg vaak beschreven hiero, de 'oplossingen' zijn legio (wat je meest aantrekkelijk vindt moet je zelf maar bepalen), maar ok:
* Ja, alles via UTP
* UTP naar je TV moet apart van UTP van je LAN (gescheiden netwerken). In het ultieme geval heb je dus naar iedere plek waar je TV en een PC hebt dus 2 UTP kabels lopen.
* Op iedere plek een Linksys SLM2005 of SLM2008 switch zetten zodat je over 1 UTP meerdere fysieke netwerken kan transporteren middels VLAN tags.
[/quote]
De bekende bomen en het bos. Kan geen kwaad denk ik om het nog een keer uit te leggen. Ik heb wel gelezen over analoog vanuit het modem/router. Al met al best nog wel wat klussen. Niet bepaald plug and play. Denk aan beneden zo’n homeplug en boven zo’n switch. Ik durf het bijna niet te vragen maar voldoet (bijna) elke (moderne) switch? Zou toch niet zo gek zijn om zo'n setTOPbox met een netwerkaansluiting uit te rusten? Ja ik weet het, het is niet zo. Okay ik ga het maar aanvragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:18
Ik heb ook tweak aangevraagd. Ik ga zo KPN opbellen dat ik per mei opzeg. Ze mogen me een aanbod doen om te blijven, dus TWEAK matchen qua prijs. Eens kijken of ze toehappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:37:
[...]

Yep, die van mij werd afgelopen vrijdag geleverd, ook met installatiedatum 29 maart om 08.00 uur. Tussen de Vaarten en had geen brief vooraf ontvangen van tweak. Gewoon aangemeld als nieuwe klant, mogelijk dat ze die voorrang verlenen?
Lijkt me niet, in de voorinschrijving hadden ze het er juist over dat ze bestaande klanten de mogelijkheid wilden geven als eerste aangesloten te worden.

De helpdesk luitjes verschuilen zich verder achter het feit dat ze de opdracht tot aansluiten inschieten bij een externe partij en dat het daarna "out of their hands" is.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 107302 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:48:

De bekende bomen en het bos. Kan geen kwaad denk ik om het nog een keer uit te leggen. Ik heb wel gelezen over analoog vanuit het modem/router. Al met al best nog wel wat klussen. Niet bepaald plug and play. Denk aan beneden zo’n homeplug en boven zo’n switch. Ik durf het bijna niet te vragen maar voldoet (bijna) elke (moderne) switch? Zou toch niet zo gek zijn om zo'n setTOPbox met een netwerkaansluiting uit te rusten? Ja ik weet het, het is niet zo. Okay ik ga het maar aanvragen....
Euhm, die settopbox HEEFT ook een netwerk aansluiting. En het is zo plug & play als maar zijn kan (dat is juist, voor mensen zoals jij die niet veel met bomen en bossen te maken willen hebben, 1 van de weinige voordelen van een KPN of Tweak).

Je moet dus alleen in gedachten houden dat de verkeersstromen met je gewone netwerk (Wat jij "internet" noemt) gescheiden blijven..... Je IPTV kan je verder inderdaad prima met iedere domme switch opsplitsen om vanuit daar div. UTP's naar je TV lokaties toe te trekken... of je sluit een homeplug adapter op de IPTV poort van de Tweak/KPN router aan en bij iedere TV ook weer een homeplug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:05:
[...]
Lijkt me niet, in de voorinschrijving hadden ze het er juist over dat ze bestaande klanten de mogelijkheid wilden geven als eerste aangesloten te worden.
Tsja Eymie, je verwoord het goed: "... de mogelijkheid wilden geven ..." Klinkt als gelijk hebben maar het niet krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Anoniem: 107302 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:48:
[/i]De bekende bomen en het bos. Kan geen kwaad denk ik om het nog een keer uit te leggen.
Ondanks dat er hier het eea wordt gedoogd, blijft het toch Tweakers.net Dus lezen; lezen en nog eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
.

[ Voor 99% gewijzigd door chocka op 16-03-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:18:
[...]

@eymey Hoe ziet de leverbaarheid van glasvezel bij plinq voor jou eruit? staat dat op nu leverbaar of staat dit nog in de toekomst? Als je de tekst ziet dan wekken ze daar de indruk dat het de datum is waarop er volgens een off-line check van KPN geleverd kan worden (ik weet toevallig dat dit off-line is en niet altijd helemaal correct is). Hoe dan ook ik neem aan dat tweak jouw order succesvol bij KPN naar binnen heeft kunnen schieten (anders had je dat wel gehoord) en volgens hun eigen voorwaarden kun je kosteloos annuleren als ze niet binnen 60 dagen kunnen leveren.
Zowel Plinq als Tweak gaven bij mij al vanaf het begin van hun beschikbaarheid aan dat het op mijn postcode leverbaar is. Zelfs bij KPN heb ik al drie kwart jaar in de wacht gestaan.

En tsja... annuleren leuk en aardig, als ik een alternatief had, dan had ik dit ook al gedaan. Maar ik wil natuurlijk gewoon aangesloten worden 8)7

Inmiddels heb ik Tweak er van kunnen overtuigen om eindelijk eens er achteraan te gaan, dus to be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:53:
[...]

Zowel Plinq als Tweak gaven bij mij al vanaf het begin van hun beschikbaarheid aan dat het op mijn postcode leverbaar is. Zelfs bij KPN heb ik al drie kwart jaar in de wacht gestaan.

En tsja... annuleren leuk en aardig, als ik een alternatief had, dan had ik dit ook al gedaan. Maar ik wil natuurlijk gewoon aangesloten worden 8)7

Inmiddels heb ik Tweak er van kunnen overtuigen om eindelijk eens er achteraan te gaan, dus to be continued.....
Succes, ik heb vandaag nog een keer met tweak gemaild vanaf wanneer ze mijn bestelling accepteren op basis van de 10-5 die plinq noemt en ze denken dat het eind april zover is. Tegen die tijd ga ik het ook weer een keer proberen en als het dan meezit dan heb ik binnen een jaar na plaatsing van het glaskastje een werkende aansluiting.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Bij mij is het nu bijna op de kop af een jaar dat ik het glaskastje heb......

Begin er onderhand wel sch**** ziek van te worden. Het lijkt haast wel alsof KPN het erom doet....

Op een aantal wijkjes na kan je in heel Almere alleen maar providers krijgen die het pakket van KPN verkopen (met her en der wat extra's en een tikkie goedkoper) maar het schijnt van je postcode of wijk af te hangen (ofzo) hoe snel je aangesloten kan worden. En ALS men al je bestelling accepteert en je een contract ondertekend, dan hult alles zich in stilzwijgen... (Tweak).

Ondertussen biedt bovendien glashart WEL mooie diensten (vooral het signaal via de coax, bv.) en juist geen enkele provider die dat verkoopt zet voet aan de grond in Almere... behalve dan XMS in de paar eerder genoemde wijkjes....

[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 16-03-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:23:

* Ja, alles via UTP

Kan je niet aan de glasvezel kant een wifi router/AP nemen en aan de settop box kant een wireless bridge, bijvoorbeeld een omgeflashte fonera oid? Dat gebruik ik nu ook om nettv van m'n Philips tv draadloos op mijn netwerk aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan het proberen maar in praktijk blijkt wireless niet stabiel genoeg te zijn voor een ongestoorde IPTV overdracht, dus ik denk dat je (los van de ietwat overdone constructie die je moet doen met bijbehorend stroomverbruik) ook wat vaker last gaat krijgen van instabiliteit dan je lief is. Je kan iig geen beroep doen op support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
En de bestaande coax bekabeling gebruiken? (UTP over COAX of zo iets?)

Ik las op de site van XMS dat regfiber DVB-C gaat doorgeven over de glasvezel. Dan zou dit dus voor iedere aanbieder beschikbaar moeten zijn.
DVB-C lijkt mij een goede oplossing, geen losse kastjes meer, maar gewoon de ingebouwde tuner in je tv gebruiken en bestaande kabels gebruiken.
Nog geen info of Tweak dit ook gaat doorgeven?

[ Voor 6% gewijzigd door KarlMarX op 16-03-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helaas, ik geloof er niet in.

Ik zou de eerste zijn die dit gaat gebruiken, want voor m'n "dagelijks tv kijken" lijkt het basispakket in DVB-C, vrij te ontvangen zonder smartcards, met echt i-de-aal! DVB-T (wat ook over coax kan) zou nog beter zijn want dat ondersteunen nog meer TV's, maar goed :).

Helaas zal Tweak dit niet ondersteunen :(. Ze zijn zo stom geweest om hun diensten bij KPN in te kopen en die hebben er (ben ik bang) te veel belang bij dat iedereen voor TV kijken die settopbox nodig heeft, ong. dezelfde tactiek als UPC.

KPN bood vroeger wel een analoog signaal aan, maar is hier begin dit jaar mee gestopt onder het motto "dat de consument hier geen behoefte aan heeft omdat het ouderwets is" .

Voor DVB-C wordt het dus echt wachten op een provider die de TV diensten gewoon bij Glashart betrekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:56:
KPN bood vroeger wel een analoog signaal aan, maar is hier begin dit jaar mee gestopt onder het motto "dat de consument hier geen behoefte aan heeft omdat het ouderwets is" .

Voor DVB-C wordt het dus echt wachten op een provider die de TV diensten gewoon bij Glashart betrekt.....
Maar natuurlijk... Iedereen heeft vanzelfsprekend een dikke plasma tv op de slaapkamer staan |:(
Lijken wel ambtenaren... Is gewoon mensen forceren om een extra decoder aan te schaffen wat weer meer inkomsten brengt.
Heel slim, maar niet klantvriendelijk imho.

Ik heb aan de ene kant geen zin om met die homeplugs te gaan werken.. Mijn ervaring is dat het of goed werkt, of gewoon belabberd.. Met mijn mazzel zal het belabberd zijn, en moet ik kabels gaan trekken :(

Maar goed.. ik wacht de eerste opleveringen van Tweak effe af..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
KarlMarX schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Kan je niet aan de glasvezel kant een wifi router/AP nemen en aan de settop box kant een wireless bridge, bijvoorbeeld een omgeflashte fonera oid? Dat gebruik ik nu ook om nettv van m'n Philips tv draadloos op mijn netwerk aan te sluiten.
Wireless en multicast gaat vaak niet fijn samen. Homeplug is een iets betere optie. Mooiste is om gewoon een kabel te houden.

Als je zelf een servertje of routertje draait met custom-linux kun je wel het zelf afhandelen. Met udpxy kun je de multicastfeed omzetten naar unicast, en deze in je eigen netwerkje gebruiken. Dan kun je met een laptop+vlc of bv een popcorn gewoon in je netwerk de stream bekijken zonder problemen. Je hebt wel een aparte netwerkkaart nodig voor je iptv, of een netwerkkaart met vlan support (en dan 2 interfaces op je routerdoos, 1 voor internet en 1 voor multicast)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooie oplossing @DJSmiley, ware het niet (correct me if I'm wrong)...

Dat KPN alle streams encrypt :(. Je kan heel goed de streams oppikken met bv. VLC, maar er verschijnt nagenoeg onherkenbare bagger als beeld... soms is er iets van te herkennen.....

Of KPN moet dat inmiddels hebben laten varen...

Iig nog een reden waarom ik TV van glashart wil.....

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 16-03-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:22:
Mooie oplossing @DJSmiley, ware het niet (correct me if I'm wrong)...

Dat KPN alle streams encrypt :(. Je kan heel goed de streams oppikken met bv. VLC, maar er verschijnt nagenoeg onherkenbare bagger als beeld... soms is er iets van te herkennen.....
Het is zelfs zo dat KPN het encrypt met een eigen schema. Je moet klantnummer en een wachtwoord invoeren zodat je doosje die streams kan decrypten er zijn geen schema's bekend welke dezelfde methode hanteren.

Het zal waarschijnlijk een zwakke encryptie zijn om, klantnummer en 4 cijferige wachtwoord is niet echt super zwaar, maar feit is dat het heelerg afwijkt van wat gangkelijk is en heeft de cracker community weer tijd nodig om met hacks en workarounds te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Gisteren werd er mij een Thomson Speedtouch 780WL geleverd, even niet wetende of deze nu van tweak of van KPN komt. Want KPN stuurde gisteren een mail dat mijn lijn weer operationeel is en dat het aangevraagde abonnement aangesloten kan worden??? Maar na telefonisch contact wist er niemand iets van bij KPN, terwijl wel die modem binnen is gekomen??? Dus meteen waar weer coulance aanvraag gedaan voor de hele situatie. Wordt nu binnen 8 dagen terug gebeld om te melden of het akkoord is dat ik 40 euro mag gaan ontvangen van KPN. Werkelijk wat een ranzige puinhoop begint dit weer te worden. En nu met tweak die KPN producten gebruikt, wordt het er allemaal niet duidelijker op. Wordt vervolgd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel heb je ooit :). Werd zojuist gebeld door een monteur namens Tweak, voor een afspraak :D.

Helaas wel 2 weken later dan de 29ste (namelijk 12 april). Maar ja.... het komt er dan in ieder geval toch eindelijk aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

eymey schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:59:
:) Jij hebt dus ook de afspraak en box al binnen :{

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wanneer jij het hebt aangevraagd en het contract opgestuurd? En in welke wijk je zit?

Ik heb nog voor 1 maart aangevraagd en vrijdag de 5e had ik een brief binnen dat ze m'n contract hadden ontvangen en dat ik ge-contact zou worden door een monteur, maar nog steeds helemaal niks gehoord :S.
Ik heb meegedaan met de voorinschrijving (voor zover dat uberhaubt invloed heeft) en heb de aanvraag op 2 maart gedaan. De volgende dag had ik het contract binnen en direct terug op de post gedaan. Zaterdag 6 maart werd ik door een monteur van KPN(!) gebeld voor een afspraak. Dat werd 29 maart om 16:00. Ik woon in Danswijk.

De settop box had ik de 10de ontvangen. M'n vrouw belde me op dat er een pakketje van de KPN was binnen gekomen. Ik snapte er niets van want ik heb helemaal niets bij KPN besteld. Maar dat bleek dus ook weer tbv Tweak was.

[ Voor 12% gewijzigd door dEATHfLOWEr op 17-03-2010 11:35 ]

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Echt heel vreemd dus dat het bij mij 2 weken later moet worden terwijl ik zelfs nog net wat eerder dan jij was. Maar goed, 2 weekjes is wel weer overheen te komen ;). En kan ik mooi nog ff de verhalen van jullie afwachten :P. En zorgen dat er UTP van m'n IT rig richting meterkast komt (moet nog beslissen of ik wederom door de trap en gang heen wil, via de kruipruimte, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Waar ik zelf erg benieuwd naar ben, is of er nog leuke dingen met het IPTV signaal te doen zijn (via PC oid) en wanneer de verbinding symetrisch wordt.

Wel vind ik het van Tweak (de meest "relaxe" provider) een beetje jammer dat je voor bellen naar vaste nummer moet betalen. Dat is toch redelijk uit deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dEATHfLOWEr schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:55:
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben, is of er nog leuke dingen met het IPTV signaal te doen zijn (via PC oid) en wanneer de verbinding symetrisch wordt.

Wel vind ik het van Tweak (de meest "relaxe" provider) een beetje jammer dat je voor bellen naar vaste nummer moet betalen. Dat is toch redelijk uit deze tijd!
Joh, lees eens ff de vorige pagina.... nog geen 5 posts terug is je antwoord te vinden ;) :S

Met IPTV kan js -niets- doen, want KPN encrypt alles. Verder, als je ook via Tweak wil bellen, zal je aan de door hun geleverde (en door KPN dicht getimmerde) 'router' vast zitten. Ik blijf dus nog steeds van mening dat "De meest relaxte provider" eigenlijk misleiding is voor wat betreft glasvezel.....

Maar het is het beste (of minst slechte) wat nu in het grootste deel van Almere te verkrijgen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:42:
Echt heel vreemd dus dat het bij mij 2 weken later moet worden terwijl ik zelfs nog net wat eerder dan jij was. Maar goed, 2 weekjes is wel weer overheen te komen ;). En kan ik mooi nog ff de verhalen van jullie afwachten :P. En zorgen dat er UTP van m'n IT rig richting meterkast komt (moet nog beslissen of ik wederom door de trap en gang heen wil, via de kruipruimte, etc.)
Als ik ga beginnen leg ik een lekkere pijp onder m'n huis door waar een stuk of 20 kabels wel doorheen kunnen. Is regelmatig nat, dus kabeltje neerpleppen is geen plan..
En het is de simpelste route zonder ruzie met de vrouw over gaten in muren etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:31:
[...]

Het is zelfs zo dat KPN het encrypt met een eigen schema. Je moet klantnummer en een wachtwoord invoeren zodat je doosje die streams kan decrypten er zijn geen schema's bekend welke dezelfde methode hanteren.

Het zal waarschijnlijk een zwakke encryptie zijn om, klantnummer en 4 cijferige wachtwoord is niet echt super zwaar, maar feit is dat het heelerg afwijkt van wat gangkelijk is en heeft de cracker community weer tijd nodig om met hacks en workarounds te komen.
Ik vraag me af of ze hun eigen schema gebruiken, lijkt me eigenlijk niet. Ik gok eerder dat je klantnr en ww nodig is om je aan te melden op hun middleware server.

Kwa encryptie gok ik dat het gewoon een standaard encryptie is, de Animo's ondersteunen oa diverse Irdeto varianten (en enkele andere). Zou me niets verbazen als dat iom van producenten is, als je immers raw multicast aanbied kun je het ook digitaal opnemen en bewaren zonder verliezen.. en dat willen ze vast niet. Anders kon je idd leuke dingen doen..

zoals op een andere lokatie je tv zenders kijken, buitenland of werk

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 17-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het signaal van XMS/Glashart is in ieder geval NIET encrypted ;)
RoRoo schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:13:
[...]

Als ik ga beginnen leg ik een lekkere pijp onder m'n huis door waar een stuk of 20 kabels wel doorheen kunnen. Is regelmatig nat, dus kabeltje neerpleppen is geen plan..
En het is de simpelste route zonder ruzie met de vrouw over gaten in muren etc :P
Haha mja, maar 'ns ff kijken. Heb iig een goede boorhamer en collega heeft laatst ook zoiets gedaan, dus van hem kan ik een boor krijgen die lang genoeg is om door betonvloer heen te komen. Ik vraag me alleen af of er nog plekken zijn waar je op moet letten, waar je echt NIET doorheen mag gaan. Maar volgens mij (als ik de kruipruimte eens heb bekeken) loopt in principe alles los van de vloer dus als ik niet te lomp te werk ga kan het bijna niet missen :P.

En tsja, een dikke pijp... denk dat ik gewoon 1 of meer (flexibele) PVC buizen neem en een stuk of 4 UTP kabels trek. Dan begin ik gewoon met Genexis in meterkast en thomson in de trapkast in de huiskamer en later kan ik evt. nog alle IT naar de gang/meterkast verplaatsen en de 4 UTP kabels van apparaten in de huiskamer door koppelen :)

[ Voor 90% gewijzigd door eymey op 17-03-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:51:
[...] Ik vraag me alleen af of er nog plekken zijn waar je op moet letten, waar je echt NIET doorheen mag gaan.
Let vooral op water;gas en elektriciteitleidingen. Daar mag je echt niet doorheen komen!!! ;) O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
HIHI lol..... maar volgens mij valt dat op de plek waar ik moet boren wel mee... zo dicht mogelijk aan de zijmuur (dus alleen op fundering letten, extra dik) ong. onder de trap. Daar loopt geen water en verwarming... dat gaat bij ons allemaal via een schacht bij de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:43:
HIHI lol..... maar volgens mij valt dat op de plek waar ik moet boren wel mee... zo dicht mogelijk aan de zijmuur (dus alleen op fundering letten, extra dik) ong. onder de trap. Daar loopt geen water en verwarming... dat gaat bij ons allemaal via een schacht bij de keuken.
:) Bij mij liggen de leidingen (verwarming en afvoeren) ongeveer een halve meter van de zijwanden af.. dus dat komt wel goed.

Ik ben nooit een fan geweest van doorkoppelen. meer omdat je dan weer een storingsfactor gaat inbouwen.
net zoals die homeplugs of wifi extenden.. Liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja stel dat ik m'n switch zou verplaatsen naar de meterkast, dan zal ik wel moeten doorkoppelen, of ik moet ALLE utp weer gaan vervangen door langere :). Maar goed, misschien houd ik dan wel een aparte switch in de woonkamer (alleen liever niet, zo weinig mogelijk verbruikers, etc.).

M'n dilemma is ook een beetje dat ik eigenlijk alle apparatuur, dus ook de Genexis, op de UPS wil hebben. Nu staat alles bij elkaar in de trapkast (10 meter bij IS/RA die midden in de woonkamer zit vandaan m.b.v. twisted pair kabel), maar straks zit dus de Genexis in de meterkast.

En ach, koppelen kan goed gaan :). Ik heb over een doorgekoppelde Cat 5e UTP kabel ook nog wel vaak genoeg 700-800 mbit gehaald (meer dan m'n NAS kan geven :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Morning

Weet iemand de levertijd van Tweak na aanmelding en weet iemand wat voor mediabox voor de digitale tv gebruikt gaat worden?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bij mij is dus eergisteren eindelijk de glasvezel aangesloten. Dit had al in december moeten gebeuren, alleen wilde ze door de kruipruimte en bij ons ligt daar laminaat overheen en staan er een paar gangkasten op. Nu hebben ze het dus via een bestaande buis (van de COAX/telefoonlijn) vanuit de voortuin rechtstreeks naar de meterkast gedaan (ik snap niet waarom ze dat niet altijd zo doen...).

Allemaal leuk en aardig, maar XMS levert hier nog niet en ik heb bij Tweak geinformeerd en die berichten mij dat Tweak pas 28 juni hier (Almere-Buiten) beschikbaar komt. 8)7

Dus tot die tijd heb ik alleen KPN als optie, wat we natuurlijk niet gaan doen voor die belachelijk prijzen en belachelijk lage uploadsnelheden.
Beetje jammer, ik had me er zo op verheugd... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:41:
Mja stel dat ik m'n switch zou verplaatsen naar de meterkast, dan zal ik wel moeten doorkoppelen, of ik moet ALLE utp weer gaan vervangen door langere :). Maar goed, misschien houd ik dan wel een aparte switch in de woonkamer (alleen liever niet, zo weinig mogelijk verbruikers, etc.).

M'n dilemma is ook een beetje dat ik eigenlijk alle apparatuur, dus ook de Genexis, op de UPS wil hebben. Nu staat alles bij elkaar in de trapkast (10 meter bij IS/RA die midden in de woonkamer zit vandaan m.b.v. twisted pair kabel), maar straks zit dus de Genexis in de meterkast.

En ach, koppelen kan goed gaan :). Ik heb over een doorgekoppelde Cat 5e UTP kabel ook nog wel vaak genoeg 700-800 mbit gehaald (meer dan m'n NAS kan geven :)).
Dan zou ik lekker (aangezien er toch maar 1 kabel die genexis uitgaat) een kabel (of 2) vanuit de meterkast naar je trapkast gooien.. onder de vloer door.
KarlMarX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:44:
Bij mij is dus eergisteren eindelijk de glasvezel aangesloten. Dit had al in december moeten gebeuren, alleen wilde ze door de kruipruimte en bij ons ligt daar laminaat overheen en staan er een paar gangkasten op. Nu hebben ze het dus via een bestaande buis (van de COAX/telefoonlijn) vanuit de voortuin rechtstreeks naar de meterkast gedaan (ik snap niet waarom ze dat niet altijd zo doen...).

Allemaal leuk en aardig, maar XMS levert hier nog niet en ik heb bij Tweak geinformeerd en die berichten mij dat Tweak pas 28 juni hier (Almere-Buiten) beschikbaar komt. 8)7

Dus tot die tijd heb ik alleen KPN als optie, wat we natuurlijk niet gaan doen voor die belachelijk prijzen en belachelijk lage uploadsnelheden.
Beetje jammer, ik had me er zo op verheugd... -O-
Maar er stond toch in de brief van de monteurs aankondiging dat de kruipruimte bereikbaar moest zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door RoRoo op 18-03-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik snap sowieso niet dat mensen kruipruimtes onbereikbaar maken. Allemaal gedoe en sloperitis als je een keer om een andere reden noodzaak hebt de kruipruimte in te gaan....

En inderdaad @roroo: Voorlopig houd ik het denk ik gewoon op 1 of 2 UTP's die richting meterkast moeten en, als ik het echt belangrijk vind dat bij stroomuitval de Genexis spanning houdt, misschien ook nog dubbel geisoleerd 220 snoer.

Maar goed, het is sowieso de vraag in hoeverre het netwerk van Reggefiber zelf door blijft draaien als de stroom in een hele wijk uitvalt (lees: Hebben de pop's noodstroom en voor hoe lang).

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 18-03-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:55:
Ik snap sowieso niet dat mensen kruipruimtes onbereikbaar maken. Allemaal gedoe en sloperitis als je een keer om een andere reden noodzaak hebt de kruipruimte in te gaan....

En inderdaad @roroo: Voorlopig houd ik het denk ik gewoon op 1 of 2 UTP's die richting meterkast moeten en, als ik het echt belangrijk vind dat bij stroomuitval de Genexis spanning houdt, misschien ook nog dubbel geisoleerd 220 snoer.

Maar goed, het is sowieso de vraag in hoeverre het netwerk van Reggefiber zelf door blijft draaien als de stroom in een hele wijk uitvalt (lees: Hebben de pop's noodstroom en voor hoe lang).
Dat zal wel niet voorzien zijn van een krachtige UPS.. Spanningspieken en korte onderbrekingen zullen wel opgevangen moeten worden, maar zal geen uren zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, uren houdt mijn UPS het ook niet vol. Maar het zou wel grappig zijn om nog enige tijd niet van bv. vaste telefoon en zo verstoken te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Thijs1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:25:
Morning

Weet iemand de levertijd van Tweak na aanmelding en weet iemand wat voor mediabox voor de digitale tv gebruikt gaat worden?

mvg
Levertijd Tweak glas in Enschede +-30 dagen,
1 Maart besteld 30ste wordt ik aangesloten.
Ik kan je gelijk antwoord geven welke mediabox, toevallig heb ik deze vandaag gekregen:
Motorola VIP-1960 9DB. (Deze is gloednieuw productie datum 2010-02)
En aan de onderkant zit een stikker van KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Wij hebben een afwijkend huis. De kruipruimte zit in de tweede hal (niet bij de voordeur) en onder de trap. Dat vrijhouden zou extreem veel kostbare ruimte kosten. Bovendien hoef ik er op deze keer na nooit te zijn. Als het echt nodig is, haal ik het ook wel weg...
Ik heb hier dus netjes in december contact over opgenomen met glashart, of het niet ook anders kon. En dat kon, alleen moesten ze de tekeningen opvragen hoe de bestaand leidingen liepen. Dit duurde dus nogal lang.

Uiteindelijk kwamen de monteurs van de week en die wisten dus van niets en hadden ook geen tekeningen. Ze gingen toen maar op gevoel graven en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
GRRRRRRRRRRRRRRRRRR :( :( :(

Kom ik net thuis..... tref ik een bevestigingsbrief van Tweak aan ("Leuk", zou je denken). Maarrrr... met een totaal andere datum dan de afspraak die ik eergisteren aan de telefoon met de monteur heb gemaakt.

Bovenop de vertraging die ze met mij al hebben laten oplopen nog eens een keer 5 dagen vertraging (Het zou nu de 17e worden, op een zaterdag, wat me ook best vreemd lijkt)....

Zucht. Way to go Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
KarlMarX schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:44:
....

...
KPN gaat ook naar symmetriche snelheden toe (met tweak en plinq en zelf). Mijn ervaring is dat je bij KPN heel snel kunt bestellen maar dat als tweak aangeeft dat ze in juni kunnen leveren zal KPN echt niet heel veel sneller zal zijn (ook lijkt hun site anders aan te geven). Ik had bij kpn april 2009 besteld en als ik die door had laten lopen was nu ongeveer het moment van levering geweest, tweak is eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 13:07
eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:04:
GRRRRRRRRRRRRRRRRRR :( :( :(

Kom ik net thuis..... tref ik een bevestigingsbrief van Tweak aan ("Leuk", zou je denken). Maarrrr... met een totaal andere datum dan de afspraak die ik eergisteren aan de telefoon met de monteur heb gemaakt.

Bovenop de vertraging die ze met mij al hebben laten oplopen nog eens een keer 5 dagen vertraging (Het zou nu de 17e worden, op een zaterdag, wat me ook best vreemd lijkt)....

Zucht. Way to go Tweak.
Wees blij, ik kreeg gisteren ook de bevestiging (woon tussen de Vaarten) met jou oude datum. Heb echter nooit contact gehad met een monteur.
Helaas halen ze ook bij mij de 3 a 4 weken niet!
Achja.. Nog 1 maand en .....

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
Van de mede tweakers in Almere die telefonisch een afspraak hebben voor het aansluiten, heeft er iemand ook een tijdstip afgesproken?
Omdat ik wel een bevestigings brief heb gekregen maar nooit iemand aan de lijn, vroeg ik me af of ik echt de hele dag thuis moest zitten..

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oftewel: Het wordt een zooitje :(. Ik zou jullie aanraden / willen verzoeken om ook de helpdesk hiervan op de hoogte te stellen.....

Ik laat duidelijk aan ze weten dat ik flink pissig ben, zeker nadat ze me al een paar keer proberen af te schepen met de datum die ZIJ in hun systeem hebben staan. Terwijl ik ze duidelijk vraag om naar hun EXTERNE partij te bellen en daar in de agenda te kijken. Dat wordt op dit moment gedaan.

1 ding spreekt wel heel erg voor Tweak: Ze reageren over het algemeen erg snel, ook op mail.

Maar ja, of dat veel soelaas biedt.... waarschijnlijk gaat het bij die externe partij er net zo rommelig aan toe. Ik was eergisteren al een beetje bang voor zoiets als dit, want 5 minuten nadat ze de eerste keer hadden opgehangen, belde precies dezelfde man nog een keer om een afspraak met me te maken..... het gaat er dus al niet echt nauwkeurig aan toe......

Overigens heb ik wel een tijdstip afgesproken met de beste man die ik aan de lijn had, alleen of dat nou nog zo klopt......

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 19-03-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Klinkt als een gevalletje "Overwhelmed" door het succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad ;) zo kan je het ook bekijken

Overigens blijf ik het ook wel raar vinden: Monteurs die op zaterdag aansluiten.....

Edit: OK... tijdens de lunch schoot me ineens te binnen dat in mijn herinnering de monteur, die me eergister belde, niet anoniem belde. Dus ik heb het betreffende nummer (een 036 nummer) eens terug gebeld.

En wie kreeg ik aan de lijn: Jawel, KPN Glasvezel!. Ik heb gedaan alsof m'n neus bloedt en gevraagd of zij a.d.h.v. m'n huisnummer en postcode kon zien welke afspraak er stond, dat dat in mijn herinnering op 12 april om 14:30 moest zijn. Ook zij zag de 17e staan, tot ze zei: "hey maar wacht even: Dat is op een zaterdag! Dat kan niet!".

Ze zag dat het qua planning moest kunnen om het alsnog weer op de 12e te zetten en Tweak zou daar automatisch een mail van krijgen. Ben benieuwd.... zij hebben me zelf net nog afgescheept met een mail dat het toch echt, echt, echt waar de 17e was en dat ze me nog wel zouden contacteren als er toch nog iets uit kwam......

Dus.......

:X Hulde aan KPN Glasvezel! :X

[ Voor 131% gewijzigd door eymey op 19-03-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
eymey schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:21:
Inderdaad ;) zo kan je het ook bekijken

a.d.h.v. m'n huisnummer en postcode kon zien welke afspraak er stond, dat dat in mijn herinnering op 12 april om 14:30 moest zijn. Ook zij zag de 17e staan, tot ze zei: "hey maar wacht even: Dat is op een zaterdag! Dat kan niet!".
Grappig, bij mij komt de monteur ook 12 april om 14.30.. Ik denk dat jou eerste geprek mijn gesprek is geweest :-) !!!
Achja zolang we maar aangesloten worden. wordt een beetje moe van ADSL.. upstream van 248 Kbit is niet om naar huis te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of mijn tweede :P. Laten we inderdaad maar hopen dat men hier op z'n minst 2 monteurs rond heeft rijden ;).

edit: LOL.... nog bijna 4 weken wachten maar nu al wel een VIP1960 opsturen... vanochtend ineens een bostbode voor m'n deur met een doos van KPN...

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 20-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zou iedereen die KPN glasvezel heeft en problemen heeft met een gameconsole (online) hier wat willen posten?
http://kpn.gebruikers.eu/...id=644&pid=3823#post_3823 Hoe meer mensen klagen, hoe beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346650

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:28:
Zou iedereen die KPN glasvezel heeft en problemen heeft met een gameconsole (online) hier wat willen posten?
http://kpn.gebruikers.eu/...id=644&pid=3823#post_3823 Hoe meer mensen klagen, hoe beter. :)
Volgens mij kan je dat beter hier doen;
http://www.ipbforum.nl/ex...84e7310c58c8b3603&start=0

Meer replies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OF gewoon in beide topics ;). Vooral het ipbforum topic heeft inderdaad al veel replies en KPN lijkt hier ook het meest gevoelig te zijn. Wie weet, als de respons overweldigend wordt, brengen ze de firmware die dit open moet gaan zetten eerder uit.

Overigens, dit is hoogstwaarschijnlijk ook relevant voor de Tweak- en Plinq klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 23-06 12:01
Goed nieuws voor mensen die toch graag Online Internet zouden willen hebben en zeker goed voor de concurrentie op Almeernet. Ik ben afgelopen donderdag gebeld door een medewerker van Online met het nieuws dat Online binnenkort toch nog met een aanbieding komt voor Online via Glasvezel in Almere. Zover ik begrepen heb is dit in de eerste instantie alleen in buiten.

Ik ben op dit moment ook al klant van Online en heb in het verleden aangegeven dat ik over zou willen stappen als Online zijn diensten aanbied. Misschien dat ze nu eerst hun bestaande klanten in het leverings gebied aan het contacteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:14:
OF gewoon in beide topics ;). Vooral het ipbforum topic heeft inderdaad al veel replies en KPN lijkt hier ook het meest gevoelig te zijn. Wie weet, als de respons overweldigend wordt, brengen ze de firmware die dit open moet gaan zetten eerder uit.

Overigens, dit is hoogstwaarschijnlijk ook relevant voor de Tweak- en Plinq klanten.
Heb me al 2x geregisteerd op het ipbforum, maar blijkbaar moet een moderator ofzo je account activeren, wat tot op heden bij mij niet is gebeurd. Nog maar eens proberen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Online nu toch ook?
Ik ben lid van die club ,maar nog niets vernomen over glas tot nu toe.
Ben benieuwd !

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:50:
[...]

Heb me al 2x geregisteerd op het ipbforum, maar blijkbaar moet een moderator ofzo je account activeren, wat tot op heden bij mij niet is gebeurd. Nog maar eens proberen dan! :)
Dat is bij forum.kpn.tv... bij www.ipbforum.nl kon ik me, naar ik herinner, destijds gewoon direct aanmelden. Of dat moet veranderd zijn :).

Verder wat betreft online: Jammer dat het WEER alleen in Almere Buiten is. Het lijkt er verdorie op dat KPN of KPN-derivaten het alleenrecht MOETEN hebben in Stad en Haven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 23-06 12:01
Thijs1 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:08:
Goedemiddag

Online nu toch ook?
Ik ben lid van die club ,maar nog niets vernomen over glas tot nu toe.
Ben benieuwd !

mvg
Ik hoop alleen wel dat ze komen met een concurerend pakket ten opzichte van XMSnet. De prijzen mogen van mij nog wel met een factor van 5 tot 8 procent naar beneden gaan. KPN & PLINQ zijn wat dat betreft niet echt concurerend te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:20:
[...]

Dat is bij forum.kpn.tv... bij www.ipbforum.nl kon ik me, naar ik herinner, destijds gewoon direct aanmelden. Of dat moet veranderd zijn :).

Verder wat betreft online: Jammer dat het WEER alleen in Almere Buiten is. Het lijkt er verdorie op dat KPN of KPN-derivaten het alleenrecht MOETEN hebben in Stad en Haven....
It's all about the money
It's all about the dum dum didudumdum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
weet iemand wanneer ze in de stripheldenbuurt gaan graven?Ik weet dat ze aan de overkant aan het graven waren voor de vorst,maar op dit ogenblik lijkt er weinig te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:20:
[...]

Heb me inmiddels al 3x aangemeld, krijg steeds een bevestigingsmailtje dat het gelukt is maar dat mijn account moet worden geactiveerd door de beheerder. Vervolgens krijg ik helemaal geen mailtje meer, kan dus ook niet inloggen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... als dat net zo gaat als bij kpn.tv, dan kan je het shaken (daar heb ik ook ooit nog "succesvol" een account aangemaakt maar nooit meer wat gehoord). Blijkbaar willen ze niet meer te veel gezeur... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

vincedd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:27:
weet iemand wanneer ze in de stripheldenbuurt gaan graven?Ik weet dat ze aan de overkant aan het graven waren voor de vorst,maar op dit ogenblik lijkt er weinig te gebeuren.
Same here, ze moeten gewoon eens opschieten, wacht al lang genoeg :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
RoRoo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:27:
[...]

It's all about the money
It's all about the dum dum didudumdum
Ik denk dat dit inderdaad wel eens het geval kan zijn. Als je de prijzen van XMS en tweak vergelijkt bij 50 mbit dan zie je dat deze niet heel veel uit elkaar liggen (54,95 en 57). Dit geeft mij het idee dat de wholesale prijzen van KPN wel ok zijn en dat XMS een grote gok nemen als ze de rest van almere gaan ontsluiten. Wat alleen jammer is, is dat dit ons (inwoners van Almere stad) vermoedelijk analoge en dvb-c televisie kost. Ik kan me namelijk voorstellen dat internet van de ene wholesale provider (KPN) en tv van de andere (glashart media) wel eens moeilijk zou kunnen zijn voor bijvoorbeeld tweak om aan te bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik zie net dat KPN een aanbieding heeft, het eerste half jaar 10 euro korting op het brons pakket, 15 euro op zilver en 20 op goud, gezien mijn ervaringen met KPN voel ik alleen geen enkele verleiding (zeker niet de prijzen van tweak kennende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351884

joop99 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:21:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad wel eens het geval kan zijn. Als je de prijzen van XMS en tweak vergelijkt bij 50 mbit dan zie je dat deze niet heel veel uit elkaar liggen (54,95 en 57). Dit geeft mij het idee dat de wholesale prijzen van KPN wel ok zijn en dat XMS een grote gok nemen als ze de rest van almere gaan ontsluiten. Wat alleen jammer is, is dat dit ons (inwoners van Almere stad) vermoedelijk analoge en dvb-c televisie kost. Ik kan me namelijk voorstellen dat internet van de ene wholesale provider (KPN) en tv van de andere (glashart media) wel eens moeilijk zou kunnen zijn voor bijvoorbeeld tweak om aan te bieden
Ik heb je bericht nu 5 keer gelezen...
Maar ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen, kun je misschien je punt iets duidelijker omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Joop99: Inderdaad, hier ben ik ook bang voor. En ik vraag me ook af, of hier binnen afzienbare termijn verandering in gaat komen.

Technisch gezien moet het prima mogelijk zijn om de ene IP-dienst van de ene provider af te nemen en de andere IP-dienst van de andere. Om van het RF-signaal (analoog en DVB-C) nog maar te zwijgen want dat is helemaal gescheiden.

Maar ja, zo mooi is dat niet....

Ik zou dan ook zonder aarzelen XMS nemen, want dat heeft nog steeds enkele voordelen:

* WEL analoog/dvb-c
* Unencrypted IPTV (ok, ze ondersteunen het niet actief eigen apparatuur te gebruiken, maar technisch kan het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 351884 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Ik heb je bericht nu 5 keer gelezen...
Maar ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen, kun je misschien je punt iets duidelijker omschrijven?
@iomhar
Ik bedoel gewoon het volgende (en ok, er staan aardig wat gokjes in m.b.t. de percentages):
Als XMS een aanbieding gaat doen in een ander deel van Almere als buiten dan zullen ze de pops van die gebieden moeten ontsluiten, dat betekent apparatuur plaatsen, netwerkverbindingen daar naar toe brengen enz. Al met al ben je waarschijnlijk vrij veel geld kwijt op het moment dat je een pop ontsloten hebt. Met andere woorden de vaste kosten zijn waarschijnlijk vrij hoog en de variabele kosten laag (hou hierbij o.a. in gedachten dat een analyse van de opta destijds bij fiber to the corner aangaf dat daar (ok, het zijn veel kleinere gebieden bij FttC) helemaal geen concurrentie op infrastructuur mogelijk was). Je zult dus behoorlijk wat aansluitingen moeten realiseren om uit de kosten te komen.

In het verleden heeft Reggefiber aangegeven dat in een gebied ongeveer 20% van de aansluitingen actief moet zijn om break-even te halen en dat vanaf 30% het rendement ok is. Stel nu dat dit voor het ontsluiten van een pop wat minder is (het is tenslotte ook infrastructuur maar waarschijnlijk iets gunstiger) dan zal XMS bijvoorbeeld 20 % marktaandeel van de breedband markt moeten halen om hierop te verdienen (inclusief wholesale).

Het probleem voor XMS is hoe ze dit kunnen halen?
  • Voor veel aanbieders die wholesale inkopen zal KPN een gunstigere optie zijn, hiermee kun je landelijk aan de slag en hoef je niet op meerdere wholesale interfaces aan te sluiten.
  • Op eigen kracht 20 % halen is ook vrij moeilijk voor een kleine partij (en veel mensen zullen liever voor KPN als XMS kiezen).
  • Daarnaast heb je de concurrentie van de kabel, KPN verwachtte in november met wholesale 60% te halen in de glasvezel gebieden, ze hebben nu 30%, dat betekent dat er op relatief korte termijn 30 % te verdelen zou zijn tussen XMS en KPN en zijn wholesale klanten, dat klinkt erg riskant als een basis om op te investeren (je moet dan als de 20% zou kloppen 2/3 hiervan binnen halen.
Wat wel hoopgevend zou zijn is als het verhaal van online klopt (met name als ze alleen in buiten aan de slag gaan, ik gok dat ze dan wholesale klant van XMS zijn). Dit zou betekenen dat er voor XMS meer kansen zijn om bij aanbieden in stad voldoende marktaandeel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, waar je rekening mee moet houden, joop99, is dat XMS eigenlijk ook een dochter-merk van Reggefiber/Glashart is (Net als Lijbrandt). Ik vraag me dus af of ze werkelijk zo veel moeten investeren om iedere POP op hun eigen netwerk aan te sluiten. Ik heb namelijk de indruk dat ze zelf sowieso vrij weinig grote eigen infra hebben. IPTV en het analoge en (straks) DVB-C signaal nemen ze van Glashart over en volgens mij zijn veel van hun internet-gerelateerde diensten betrokken bij InterNLned (maar daar kunnen ze zelf beter antwoord op geven).

Ik kan dus eigenlijk alleen maar gokken dat Online gewoon de diensten OF van glashart, OF van KPN kan inkopen, net als dat XMS ook het meeste van Glashart inkoopt.

Edit:
Hmmm... zojuist via de e-mail een factuur van 75,- van Tweak binnen gekregen voor administratiekosten en borg apparatuur. 'Grappig', je zou toch verwachten dat ze pas iets gaan factureren als ze je verbinding ook echt hebben opgeleverd? OK, er is nog geen abonnement tarief gefactureerd en ik heb er ook niet om gevraagd dat ze die STB al zo vroeg zouden versturen....

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 23-03-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:06:

Edit:
Hmmm... zojuist via de e-mail een factuur van 75,- van Tweak binnen gekregen voor administratiekosten en borg apparatuur. 'Grappig', je zou toch verwachten dat ze pas iets gaan factureren als ze je verbinding ook echt hebben opgeleverd? OK, er is nog geen abonnement tarief gefactureerd en ik heb er ook niet om gevraagd dat ze die STB al zo vroeg zouden versturen....
Ik heb aangegeven dat ik per 1 mei gebruik van ze wil maken. Ik ga ook echt niet voor 1 mei ook maar een cent betalen hoor. Dan ga ik liever terug naar KPN en betaal ik 20 piek meer per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik wacht het af. Als ik 12 april netjes ben aangesloten en vanaf dan factureren ze ook de access en andere diensten, laat ik het erbij. Als het 12 april weer fout gegaan blijkt te zijn met de afspraak, ga ik er nog eens een puntje van maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Heb net ff contact gehad met Tweak, want van het begin wordt ik overspoelt met brieven voor elk wisje wasje en nu komt er gisteren een factuur (digitaal), welke nu al is ageschreven. Als nieuwe klant ervaar ik dat niet als prettig en heb ze dat dan ook aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here.... het is inmiddels al afgeschreven (wat ff niet handig uit komt gezien het "einde van de maand", met risico dat m'n bank het nu dus gaat storneren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dat niet alleen, maar als je dan belt, komt Tweak met een zeer onverschillige reactie: "Volgens ons is er niks aan de hand, dus wat is het probleem. U moet dit toch betalen, dus of dat nu voor of naa de installatie gebeurd, moet niets uitmaken. En daarbij heeft al die dure apparaten al van ons per post ontvangen, waarvoor de borg wordt berekend. Ahum duur? Ja, heeft u enig idee wat die M1960 kost!!!! Maar had u verder nog vragen...... Fijne dag gewenst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

:)
Volgens mij is Tweak goedkoop omdat je vooraf en achteraf veel betaald..

Je kan wel per maand opzeggen, maar dat kost dus kennelijk gewoon geld..
Slim.. Heeeel Slim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja ach, het valt eigenlijk wel mee... Die borg zou je terug moeten krijgen als je opzegt en de apparatuur terug stuurt, blijven alleen die administratiekosten over. En die betaal je nagenoeg overal denk ik....

En het porteren van je telefoonnummer bij Tweak vandaan schijnt geld te kosten. Echter, ik porteer het voorlopig toch niet naar hun toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb net even met de tweak helpdesk gesproken. Nou, bij KPN zijn ze wel een stuk vriendelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... Ik heb ook, vanuit mailwisseling alleen dan, de indruk dat sommige mensen daar idd erg kortaf zijn. Best jammer.... de klantenservice mag nog wel een hoop servicedeskvaardigheden cursusjes gaan volgen.... :')

Want daar is KPN in ieder geval wel goed in (ooka llopen ze soms helemaal in de soep op hun eigen processen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:54:
Tsja... Ik heb ook, vanuit mailwisseling alleen dan, de indruk dat sommige mensen daar idd erg kortaf zijn. Best jammer.... de klantenservice mag nog wel een hoop servicedeskvaardigheden cursusjes gaan volgen.... :')

Want daar is KPN in ieder geval wel goed in (ooka llopen ze soms helemaal in de soep op hun eigen processen)
Dat is de meerprijs van 20 piek per maand denk ik. KPN regelt servicedesk wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Middag

Ik dacht ook even slim te zijn en mij aan te sluiten bij deze arogante club van Tweak alles scheen goed te gaan.
Tot dat mijn stomme verbazing er zomaar opeens vast een factuur afgeschreven werd zonder dat ik overigens aangeloten ben,navraag bij de helpdesk kreeg ik als reactie ach meneer uw moet toch een keer betalen.

Ik ben dus absoluut niet van deze arogantie en van deze pratijken gediend ik heb dus nog voor ik ben aangesloten
mijn aansluiting met onmiddelijke ingang opgezegd.

Dan maar liever KPN ik heb de wachttijden er nu voor over.

mvg
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk dat principieel gedoe, maar wie heb je hier nu mee? Tweak ligt er niet wakker van en jij hebt nog lang geen glasvezel aansluiting.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Tsurany schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:44:
Leuk dat principieel gedoe, maar wie heb je hier nu mee? Tweak ligt er niet wakker van en jij hebt nog lang geen glasvezel aansluiting.
Ik deel die ervaring wel. Tweak kan nog heel veel leren van KPN qua customer service. Ik heb nu 1x de helpdesk moeten bellen en ik kreeg gewoon een chagarijnige vent aan de lijn. Maar ja voor 20 euro minder per maand heb ik dat er wel voor over. Tweak is gewoon een budgetprovider, het goedkoper zijn komt ergens vandaag en dat is dus vooral te merken bij customer service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, zolang alles verder maar goed werkt en ze geen verdere onaangename geintjes flikken.

Ik kan deze afschrijving ze wel vergeven: Tenslotte heb ik nu een apparaat van ze thuis liggen. Die 25 eur. administratiekosten vind ik ook niet echt netjes maar goed, als ik de 12e een werkende verbinding heb, dan is dat gewoon iets wat van te voren verteld werd (dat ik die kosten zou moeten betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Als goed is hebben jullie net als ik een brief ondertekend dat je akkoord gaat met de eenmalige/maandelijkse afschrijving. Eigenlijk doen ze niks verkeerd want er staat niet in wanneer dit wordt afgeschreven, Bij mij hebben ze een week van te voren afgeschreven dat gaat nog, alleen vind ik dat ze pas nadat je bent aangesloten deze bedragen van de rekening mogen halen zoals Ziggo ook doet.

Ik heb een half jaar geleden Usenet weg gedaan bij Tweak omdat deze te langzaam was,
ik had gebeld om mijzelf af te laten sluiten daarbij deden ze zelfs aardig.

Ik heb 2 keer gebeld voor vragen over glasvezel daarbij kreeg ik ook iemand aan de lijn die niet zo aardig klonk maar hij heeft mij wel redelijk goed geholpen bij somige dingen.
Bij het aanmelden van glasvezel heeft een vrouw mij geholpen die was zeer aardig en netjes die had mij zelfs het wachtwoord gegeven zodat ik zelf de postcode check kon doen en gelijk aangemeld.

Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt ik zou zelf ook gaar worden van steeds de zelfde vragen te beantwoorden maar ja klant blijft koning ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als ze steeds dezelfde vragen krijgen kunnen ze misschien beter een wat duidelijker support sectie maken op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Adlermann schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:06:
[...]

Ik deel die ervaring wel. Tweak kan nog heel veel leren van KPN qua customer service. Ik heb nu 1x de helpdesk moeten bellen en ik kreeg gewoon een chagarijnige vent aan de lijn. Maar ja voor 20 euro minder per maand heb ik dat er wel voor over. Tweak is gewoon een budgetprovider, het goedkoper zijn komt ergens vandaag en dat is dus vooral te merken bij customer service.
Dus iedereen die goedkoper is dan KPN, kan de klant beroerd te woord staan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of course not, maar het blijft wel staan dat Tweak blijkbaar minder investeert in servicedesk capaciteit en ook fatsoenlijke trainingen over helpdesk vaardigheden. Dat merk je dus gewoon.

Maar goed, ook voor Tweak zal gelden dat ze ook best goede mensen hebben zitten. Bij sommige mensen is klanten helpen gewoon bijna 'natural' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik ben nog geen glas klant bij tweak (ze kunnen nog niet leveren) maar de keren dat ik tot nu toe contact heb gehad met de helpdesk (voornamelijk per mail) waren absoluut ok. Ze hebben duidelijk minder (geen?) gesprekstraining gehad dan de mensen van KPN die ik tijdens mijn geannuleerde bestelling aan de telefoon heb gehad maar in tegenstelling tot KPN heb ik bij tweak antwoord op mijn vragen gekregen en vele malen sneller als bij KPN. Bij KPN merk je heel duidelijk dat er een gapend gat zit tussen het contact center en de rest van de organisatie (bekend probleem, ze zijn niet de enigen die daar last van hebben). Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar als ik de keuze heb tussen vorm en inhoud dan kies ik voor de inhoud. Tot nu toe maakt tweak op mij een heel erg no-nonsense indruk, ik ben benieuwd hoe het uitpakt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Joop99: Eensch.

Ben heel benieuwd naar de bevindingen van de mensen hier die komende week worden aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr

dEATHfLOWEr

Ik wordt komende maandag (29-03) aangesloten. Ben al jaren bij TweakDSL en heb er zelden problemen mee gehad. Het is (voor sommige mensen) een vreemde provider, rare helpdesk, vreemde prijzen. Maar als je de juiste persoon aan de lijn heb kun je een hoop gedaan krijgen. Wat ik heb gemerkt (heb ze de afgelopen dagen een aantal keer aan de lijn gehad vanwege zeer onduidelijke informatie omtrent nummer portering) is dat ze er op de helpdesk een hoop (uitzend-) krachten bij hebben. Waarschijnlijk hebben ze het in 1x erg druk gekregen vanwege glasvezel. Ik kreeg de laatste dagen veelvuldig "Moment meneer, ik ga het even vragen" te horen.

Wat ik zelf prettig vindt is dat ze bijvoorbeeld in mijn geval, m'n IPadres via reverse lookup hebben gekoppeld aan m'n domeinnaam en dat ik bij DSL een vast IPadres had. Een kwestie van een mailtje en het was geregeld. Daarnaast ben ik heel blij met hun usenet-server.

Kort samen gevat is het eigenlijk een no-nonsense provider. Tja als je daar principieel niet tegen kan, kun je inderdaad (als je portomonee dat toe laat :) ) beter naar een andere provider gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het enige wat me er echt van weerhoudt om helemaal blij te zijn met Tweak zijn de twee volgende dingen:

* Dat je ook bij hun voor het FttH abonnement eigenlijk verplicht bent een door hun geleverde 'router' te gebruiken (die net zo horror is als de Experiabox van KPN, namelijk hetzelfde apparaat). En dat je, ookal kan het technisch, niet gewoon de VLAN en SIP gegevens krijgt. Want dat doen ze met hun DSL verbindingen wel... uiteraard met de mededeling dat alleen op door hun geleverde apparatuur support zit. Ik dacht dat die vrijheid ook altijd datgene was waar Tweak mee te koop liep.

* Dat je dus de SIP gegevens van je regionale nummer niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wat mij enorm verbaasd is dat ik vanaf het begin ergens op hun site iets had gelezen over "Ultimate Freedom". Maar vervolgens alleen maar KPN apparatuur mag gaan gebruiken voor een abonnement bij Tweak, waarbij het woord "Freedom" totaal niet tot uiting komt. Is hier sprake van misleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34
eymey schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:42:
Het enige wat me er echt van weerhoudt om helemaal blij te zijn met Tweak zijn de twee volgende dingen:

* Dat je ook bij hun voor het FttH abonnement eigenlijk verplicht bent een door hun geleverde 'router' te gebruiken (die net zo horror is als de Experiabox van KPN, namelijk hetzelfde apparaat). En dat je, ookal kan het technisch, niet gewoon de VLAN en SIP gegevens krijgt. Want dat doen ze met hun DSL verbindingen wel... uiteraard met de mededeling dat alleen op door hun geleverde apparatuur support zit. Ik dacht dat die vrijheid ook altijd datgene was waar Tweak mee te koop liep.

* Dat je dus de SIP gegevens van je regionale nummer niet krijgt.
Ik vraag me dus af. Ik geef niets om de telefoon (die heb ik bij een onafhankelijke provider) ..
Is het dan niet mogelijk om gewoon je eigen router daar aan te sluiten?

Ook al wordt het niet gesupport.. Ik wil best graag naar Tweak , maar absoluut geen Experiabox ellende..

Tweak zegt zelf dat het niet kan, maar de geloofwaardigheid ervan betwijfel ik. Ik denk dat ze het niet willen.

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 26-03-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ze willen het niet want ze zijn aan KPN gebonden.

Echter, als je dit topic leest (vooral de Posts van RiDO78) dan kán het bij KPN wel degelijk... en ik ga er van uit bij Tweak dus ook. Daarom heb ik toch zonder aarzelen dat abbo genomen. Ik zelf ga die telefonie ook niet gebruiken.

Maar het principe blijf ik gewoon erg slecht vinden: Er wordt mooi weer gespeeld dat je in Almere een KEUZE hebt terwijl dat in feite niet zo is. Ja, er is wat verschil in prijzen en diensten er omheen (bv. Usenet) maar niet om een provider te kiezen die je gewoon actief toestaat een eigen router te kiezen.

Heb hier uitgebreid over heen en weer gemaild met Tweak, maar de bottomline blijft dat zij het niet geloofwaardig vinden dat het kan omdat KPN het zegt. (die indruk heb ik iig heel sterk). Waarschijnlijk mogen ze ook niet iets anders zeggen ookal weten ze dondersgoed dat er best mogelijkheden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 26-03-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
om3ega schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:12:
[...]
Ik vraag me dus af. Ik geef niets om de telefoon (die heb ik bij een onafhankelijke provider) ..
Is het dan niet mogelijk om gewoon je eigen router daar aan te sluiten?
Ik wordt dinsdag aangesloten ik ga de telefoon niet aansluiten ook al werkt alleen de Experiabox.
dus ga mijn eigen router er proberen tussen te knutselen, ik heb hier nog niet gelezen of het nu wel of niet lukt maar ik zal het wel laten weten of het mij is gelukt in dit topic of die van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Is er ook een topic van Tweak dan? :D.

Nogmaals: Zoek in dit topic op posts van RiDo78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Hallo allemaal,

Hier vanaf mijn nieuwe aansluiting van KPN, waarvan ik de abonnementskosten aan Tweak moet voldoen. Jawel, u leest het goed. Tweak is niets anders dan KPN. De KPN monteur komt bij u langs voor de installatie en gebruikt daarbij uitsluitend KPN apparatuur zoals de TG789vn. TV moet ik zelf nog aansluiten om te weten te komen of die het goed doet, maar vooralsnog doet mijn telefoon het niet. Dus zo'n KPN monteur moet dan bellen met KPN om te horen te krijgen dat die lijn niet actief is, maar wel kan melden dat de lijn wel actief is omdat hij er al op zit. Vervolgens is die monteur ruim een uur bezig om van alles en nog te bellen, met als uiteindelijk conclusie dat wij nog niet kunnen bellen en wanneer dat het wel geval zal zijn is dus nog even afwachten. Overigens leuk te zien dat zo'n monteur binnen dat uur eigenlijk zelf van het kastje naar de muur wordt verwezen binnen zijn eigen organisatie. Oftewel puinhoop!!!

Wat betreft mijn internet, heb ik ruim mijn download, alleen de upload staat nog geparkeerd op een schamele 5Mb, maar wanneer dit wordt aangepast is nog onbekend. Wordt vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Top dat je nu in ieder geval de snelle verbinding hebt :D

En dat gedoe rond telefonie, dat spreek dus in ieder geval de eerdere uitspraak van iemand hier in dit topic tegen: Voor de telefonie van Tweak glasvezel wordt dus blijkbaar OOK gewoon een lijn van KPN gebruikt en dus NIET de eigen sip server van Tweak. Dat verklaart ook meteen waarom Tweak je niet de SIP gegevens kan/wil geven, i.t.t. SIP aanbieding die ze je normaal doen....

edit: Als je naar bv. speedtest.net gaat, of een andere site die provider gegevens van je IP adres toont, bij welke ISP zit je dan? Ben benieuwd namelijk of je voor het internet-gedeelte uiteindelijk ook gewoon via een verbinding van KPN gerouteerd wordt of dat je op het netwerk van KPN/glashart daarvoor gewoon netjes via Tweak wordt gerouteerd :)

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 29-03-2010 10:21 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 47 Laatste