[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 12:44
chocka schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:05:
Hallo allemaal,

Hier vanaf mijn nieuwe aansluiting van KPN, waarvan ik de abonnementskosten aan Tweak moet voldoen.
...
Wat betreft mijn internet, heb ik ruim mijn download, alleen de upload staat nog geparkeerd op een schamele 5Mb, maar wanneer dit wordt aangepast is nog onbekend. Wordt vervolgd......
@chocka, Geleficiteerd
Die upload komt als het goed is vanzelf goed (ook als je wel bij KPN had gezeten) ergens in april als je de aankondigingen mag geloven. Eigenlijk is het zoals ik verwacht had en ook al is het KPN, het prijsverschil is de moeite waard lijkt me. Ik hoop zelf dat binnenkort de aanvraag via tweak open staat voor de verzetswijk. Ik zag alleen net ergens graafwerk in de wijk met oranje kabels dus dat belooft weer niet veel goeds.

De chaos bij KPN verbaasd me niets, ik had al uit eigen ervaring gemerkt dat bijvoorbeeld het call center van KPN niet met de rest communiceert. Kennelijk is dat ook voor de rest het geval en misschien kun je dan beter tweak als "front office" hebben i.p.v. bel-geiten die van niets weten.

aanvulling: Tot mijn verrassing kan ik nu bestellen... (en ik heb dat nu gedaan)

[ Voor 42% gewijzigd door joop99 op 29-03-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
13-4 komt Tweak bij mij langs voor de oplevering. Ik ben benieuwd of het allemaal een beetje goed werkt. De support afdeling van Tweak is idd soms wat kortaf, maar boeit me niet. Als ik maar snel antwoord krijg en dat kreeg ik elke keer ik wat vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Als ISP krijg ik Cambrium BV te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
chocka schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:45:
Als ISP krijg ik Cambrium BV te zien
@chocka,
Dat is het moederbedrijf van tweak, zij stonden ook in de wholesale presentatie van KPN als multiplay klant genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42
Dat is idd de goede ISP :). Je komt middels KPN dus wel uit op de infrastructuur van Tweak, qua internet :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:05
Ze hebben mijn Tweak Glas 30/30 net opgeleverd. Alles is dus van KPN. Gewoon met de KPN Thomson TG789v. Even alles een snelle test gegeven:

Snelheid Download: 24Mbps Upload 2,8Mbps
Ping: 10Ms

TV: Heb nog geen box ontvangen was nog geen voorraad!

Telefoon nog niet aangesloten:

XBOX360: Nat Strict geeft hij aan in WM2 ook toewijzen XBLIVE in de router geeft geen verbetering.

Conclusie:
24Mbps? Abbo is 30Mbps. Xbox werkt dus niet dus ook geen live vanwege de Nat restrictie.
TV zit ik nog op te wachten kan nog een paar dagen duren. We gaan bellen met de helpdesk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens het webcareteam op het gebruikers forum van KPN komt er het 2e of 3e kwartaal een firmware update uit voor het 789 modem waarmee de NAT problemen zouden worden opgelost. Waar heb je overigens de snelheid van je internet gemeten? Op alle bekende sites krijg ik namelijk een score onder de 30mbit terwijl IE8 en Newsleecher gewoon 3,15MB aangeven. :) (KPN brons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Snelheis ligt op 26Mbps intussen. test via speetest.net. Met downloaden zit ik op 3200Kb/s.
En die nieuwe firmware in Q2 of Q3?? Op zijn slechts is dus dit eind sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:21
bullseye1977 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:31:
Snelheis ligt op 26Mbps intussen. test via speetest.net. Met downloaden zit ik op 3200Kb/s.
26 mbit is normaal voor brons. De PPP tunnel eet ruim 10 % van je bandbreedte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Adlermann schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:13:
[...]

26 mbit is normaal voor brons. De PPP tunnel eet ruim 10 % van je bandbreedte op.
Ik denk niet dat het door de tunnel komt maar eerder door het modem wat een hoop vertraagt omdat de firewall aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:44:
[...]

Ik denk niet dat het door de tunnel komt maar eerder door het modem wat een hoop vertraagt omdat de firewall aanstaat.
Nee, het komt door de tunnel. Het gebruik van PPP zorgt voor vrij veel overhead. Ook zonder het modem en firewall (ja dat kan) haal je dezelfde snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bullseye1977 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:31:
En weten we ook nog steeds niet zeker WAT er in die firmware gaat zitten om 'ons' tevreden te stellen, dus of het uberhaupt de problemen echt oplost....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Wederom.... Blij dat ik nog niet aangemeld heb. :P

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En ik ben, ondanks de nadelen, blij dat ik WEL aangemeld heb :D. Het is voor mij, tegenover de prijs gezet, nog steeds het beste wat er op dit moment in mijn deel van Almere te krijgen is.

Internet tegen de 30 mbps (straks ook up), TV waarvan ik de beeldkwaliteit ken en best tevreden mee ben.. en dat voor hetzelfde bedrag dat ik nu nog betaal voor ADSL 8/1 + TV :P.

Dat ik dan zelf wat met eigen apparatuur moet knutselen en voorlopig het telefonie gedeelte dan niet kan benutten.... ach, kan ik mee leven :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Ik heb een vraag betreft de Experia box er tussen uit gooien en je eigen router er tussen met PPPoE en Vlan.
Ik geef niks om de IPTV en telefonie van Tweak maar er wordt wel bandbreedte gereserveerd voor IPTV.
Ik heb 100/100 alleen deze is nu 85/10.
Is het mogelijk doormiddel van eigen router om +-15 Mbit van IPTV toe te voegen aan die 85 van Internet?
of een deel er van.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:41:
En ik ben, ondanks de nadelen, blij dat ik WEL aangemeld heb :D. Het is voor mij, tegenover de prijs gezet, nog steeds het beste wat er op dit moment in mijn deel van Almere te krijgen is.

Internet tegen de 30 mbps (straks ook up), TV waarvan ik de beeldkwaliteit ken en best tevreden mee ben.. en dat voor hetzelfde bedrag dat ik nu nog betaal voor ADSL 8/1 + TV :P.

Dat ik dan zelf wat met eigen apparatuur moet knutselen en voorlopig het telefonie gedeelte dan niet kan benutten.... ach, kan ik mee leven :D.
Tja, ik ben ook wel blij. Alhoewel ik wel moet zeggen dat zoals Voipbuster het nog wel deed bij KPN ADSL, ik nu veel problemen heb om Voipbuster werkend te houden. Om een of andere reden wordt die er continue uitgegooid door de modem van Tweak. En aangezien er dus geen ultimate freedom is, ben ik toch een beetje blij. Want ik ruim 7 weken zonder internet gezeten en dat was wel een gemis. En tenslotte is het per maand opzegbaar, dus mocht XMS alsnog om de hoek komen kijken dan is de overstap snel gemaakt, veronderstellende dat XMS nog steeds zo is als dat ik XMS de afgelopen 5 jaren heb mogen ervaren in Arnhem. Dus echt "Freedom", gewoon eigen router er tussen en alles eigen opzetten, want vooralsnog mis ik dat nu steeds wel. Tweak is vooralsnog niets anders dan KPN voor iets minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
kmichael schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:49:
Ik heb een vraag betreft de Experia box er tussen uit gooien en je eigen router er tussen met PPPoE en Vlan.
Ik geef niks om de IPTV en telefonie van Tweak maar er wordt wel bandbreedte gereserveerd voor IPTV.
Ik heb 100/100 alleen deze is nu 85/10.
Is het mogelijk doormiddel van eigen router om +-15 Mbit van IPTV toe te voegen aan die 85 van Internet?
of een deel er van.

Grtz
Ik denk niet dat dit kan. Ik vind het overigens ook wel vreemd dat je zo weinig van die 100 over houdt. Ik weet niet of het officieel al de bedoeling is dat alle FTU's van Genexis gigabit zijn op het glashart-netwerk, maar ik vermoed dat je gewoon aan een 100 mbit Genexis hangt. En tsja, dan gaat de bandbreedte van de overige diensten dus wel degelijk van je internet bandbreedte af. Maar wat ik hier lees is dit niet per definitie zo (anderen halen gewoon tegen de 30 resp. 50 mbit).

@Chocka: Toen ik een tijdje terug tijdelijk weer de TG787v Experiabox aan m'n DSL lijn had hangen om voor de Webcare van ipbforum.nl iets te testen, toen bleef wonderwel SIP naar mijn andere provider (in mijn geval Callvoip) wel gewoon werken. Heeft Voipbuster soms geen eigen SIP-proxy of Stun server? Ik had vroeger ook wat jij omschrijft bij xs4all en daar hielp het als ik alles had ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 01-04-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352924

bullseye1977 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:49:
Ze hebben mijn Tweak Glas 30/30 net opgeleverd. Alles is dus van KPN. Gewoon met de KPN Thomson TG789v. Even alles een snelle test gegeven:

Snelheid Download: 24Mbps Upload 2,8Mbps
Ping: 10Ms

TV: Heb nog geen box ontvangen was nog geen voorraad!

Telefoon nog niet aangesloten:

XBOX360: Nat Strict geeft hij aan in WM2 ook toewijzen XBLIVE in de router geeft geen verbetering.

Conclusie:
24Mbps? Abbo is 30Mbps. Xbox werkt dus niet dus ook geen live vanwege de Nat restrictie.
TV zit ik nog op te wachten kan nog een paar dagen duren. We gaan bellen met de helpdesk....
Vanuit Uden een tip!
Ben klant van Tweak glasvezel en redelijk tevreden (itv werkt nog niet)
Xbox is open te krijgen door NIET te werken met Port Forwarding (die dus ook verwijderen!!!!), maar simpelweg door in de EB uPnP aan te vinken (te vinden onder menu toolbox)
Je zult nu zien dat je NAT open staat.
PS3 gaat niet lukken, die heeft wel Port Forwarding nodig......
Succes allemaal in Almere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Anoniem: 352924 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:47:
[...]

Vanuit Uden een tip!
Xbox is open te krijgen door NIET te werken met Port Forwarding (die dus ook verwijderen!!!!), maar simpelweg door in de EB uPnP aan te vinken (te vinden onder menu toolbox)
Tknx voor de tip maar nog steeds Nat restrict??? ik ga alleen verder in dit topic:

TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 352924 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:47:
[...]

Vanuit Uden een tip!
Op Internet circuleren allerlei tooltjes om UPNP op routers te configureren (als je het risico van UPNP accepteert), waaronder het instellen van port forwards. Ik heb zelf geen experia box (krijg er wel helaas een bij glas van tweak (ik verwacht met de glas snelheid blij te zijn maar niet met het modem)), maar heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd :

Met een UPNP tool forwards instellen en kijken of deze werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
In hoeverre blijft deze topic nog actief, want ik zie nu dat er voor Tweak ook al een aparte topic loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo,

Mij lijkt de abbo van tweak wel goed bij mij passen.
Ik heb een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden voor mij.

KPN installeert alles bij je thuis.
In hoever gaat dit bij tweak? (zonder extra kosten)
Komt er ook een monteur en wat gaat hij doen of krijg je gewoon een pakket op gestuurd zodat je alles zelf moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:40
Het lijkt me dat dit topic actief hoort te blijven.
Er zijn 4 providers, die ook weer allemaal aparte dingen kunnen leveren in Almere (zoals XMS met TV signalen).
Voor mij is TV totaal onbelangrijk (heb HD satelliet) maar lees toch graag de ervaringen binnen Almere over glas. KPN biedt dus helaas alleen een 30/3(0) aan voor internet+telefoon alleen, niets hoger. XMS kan ik (nog) niet, de andere partijen hebben alleen triple play.

En met internet bedoel ik echt internet, geen snelle browser maar full access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
badnews.nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:11:
Het lijkt me dat dit topic actief hoort te blijven.
Er zijn 4 providers, die ook weer allemaal aparte dingen kunnen leveren in Almere (zoals XMS met TV signalen).
Voor mij is TV totaal onbelangrijk (heb HD satelliet) maar lees toch graag de ervaringen binnen Almere over glas. KPN biedt dus helaas alleen een 30/3(0) aan voor internet+telefoon alleen, niets hoger. XMS kan ik (nog) niet, de andere partijen hebben alleen triple play.

En met internet bedoel ik echt internet, geen snelle browser maar full access :)
Internet en telefoon abbo?
Dit wist ik nog niet.
Wat is de prijs voor internet en bellen?
Kan je een link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Yups, maar alleen bij KPN, niets hoger dan 30/3(0)..
en veel te duur.. voor iets meer heb je televisie erbij

http://www.kpn.com/glasve...internetten-en-bellen.htm

iets van 55 euro... helaas dus alleen KPN. Voor 2 euro meer heb je tweak 50/5(0) met televisie met dezelfde hardware... (of 8 euro minder voor 30/3(0) met televisie).
Support boeit me niet, ik heb op dit moment (na 12 jaar kabel/adsl/sdsl/isdn whatever) slechts 1x een support lijn gebeld omdat ze verkeerde hardware hadden opgestuurd.

Leuk dat ze internet+bellen aanbieden, maar totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:34:
[...]

Op Internet circuleren allerlei tooltjes om UPNP op routers te configureren (als je het risico van UPNP accepteert), waaronder het instellen van port forwards. Ik heb zelf geen experia box (krijg er wel helaas een bij glas van tweak (ik verwacht met de glas snelheid blij te zijn maar niet met het modem)), maar heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd :

Met een UPNP tool forwards instellen en kijken of deze werken?
Ik heb dit toevallig een tijd terug voor een KPN webcare gast op ipbforum.nl getest, zowel met de huidige Experia firmware als met de "VPN firmware" die KPN naar je toe kan pushen. Zowel met een UPNP-config tool als met de ingebouwde tool die Windows XP heeft om forwarding rules middels uPNP naar een router te pushen (Ja, dat kan XP ;) ) bakt de Experiabox er niets van! Soms worden rules wel geaccepteerd maar doen ze het niet, soms worden ze geweigerd met de meest uiteenlopende foutcodes.

En nee, het ligt niet aan XP of de configtool want mijn Fritz!box accepteert ze moeiteloos. Sterker nog, ze komen dan ook in de web interface erbij te staan onder het kopje "ingesteld via uPNP".

@Badnews: I totally agree (behalve dat ik dan ook de TV dienst gebruik, want m'n vriendin wil in no way een schotel :D ). Ik zou graag iets willen zonder de telefoniedienst (tenzij het kan met de tarieven van Tweak maar met de SIP accountgegevens zodat ik die zelf kan instellen op eigen apparatuur).

Maar goed, zelfs al heb je geen belangstelling voor het TV en telefonie gedeelte, dan is Tweak voor die 47 euri per maand nog steeds best interessant ;)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 06-04-2010 09:15 . Reden: Reageren op andere users zonder daar een nieuwe post voor te maken :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:12:
[...]
Ik heb dit toevallig een tijd terug voor een KPN webcare gast op ipbforum.nl getest, zowel met de huidige Experia firmware als met de "VPN firmware" die KPN naar je toe kan pushen. Zowel met een UPNP-config tool als met de ingebouwde tool die Windows XP heeft om forwarding rules middels uPNP naar een router te pushen (Ja, dat kan XP ;) ) bakt de Experiabox er niets van! Soms worden rules wel geaccepteerd maar doen ze het niet, soms worden ze geweigerd met de meest uiteenlopende foutcodes.

En nee, het ligt niet aan XP of de configtool want mijn Fritz!box accepteert ze moeiteloos. Sterker nog, ze komen dan ook in de web interface erbij te staan onder het kopje "ingesteld via uPNP".
Ok, dan hoef ik hier niet verder naar te kijken, het was alleen een ideetje. Nu maar hopen dat tweak snel met zijn alternatieve modem komt of dat KPN het probleem een keer op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:39:
Yep, zolang alles verder maar goed werkt en ze geen verdere onaangename geintjes flikken.

Ik kan deze afschrijving ze wel vergeven: Tenslotte heb ik nu een apparaat van ze thuis liggen. Die 25 eur. administratiekosten vind ik ook niet echt netjes maar goed, als ik de 12e een werkende verbinding heb, dan is dat gewoon iets wat van te voren verteld werd (dat ik die kosten zou moeten betalen).
Tweak heeft nu ook 75 euro bij mij afgeschreven. Waar ik wel pissed om ben: ik heb borg betaald voor een apparaat wat ik nog niet heb. Op 3 mei komen ze me pas aansluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hallo allemaal,

Gisteren (5-4-2010) heb ik bij tweak glasvezel (30/30) aangevraagd.
Ik heb een vraag wat betreft de basis installatie door de monteur. (En ik bedoel dan de standaard installatie van €0.0)

Als de monteur op de bewuste dag komt wat installeert hij dan allemaal?
Is het zo dat hij alles in de meterkast werkend achter laat?
Dus als de monteur weggaat kan ik dan gewoon bellen en internetten?

De bedrading naar mijn pc en telefoon is dan natuurlijk mij pakkie aan maar als ik maar zeker weet dat de telefoon en internet verbinding gewoon werkt.

wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Momenteel doet bij ons thuis internet, tv en telefoon van KPN glas het niet. Het begon gister toen de tv begon te haperen. Internetpagina's wilde op een gegeven moment niet meer laden.

De klantenservice maar gebelt. (met mobiel a zoveel cent per minuut) Die zeiden modem resetten en een half uurtje wachten. Meer dan een half uur later nog niks. Nog maar een keer gebeld dan. Die kon niet in het modem komen, kreeg geen antwoord van het modem. Moest het kabeltje tussen de genexis en experiabox eens vervangen, maar natuurlijk hielp dit ook niet. Modem een aantal keren herstart maar dit hielp niet. Volgens de helpdesk klopte alles aan hun kant en alle lampjes bij ons thuis op het genexis en modem waren ook gewoon goed. (T1 en T2 knipperen op het genexis en op de experiabox branden alle lampjes groen behalve het voice lampje, die doet het niet)

Als ik inlog op het modem zegt hij de ene keer dat hij verbinding heeft en de andere keer weer niet. Af en toe wil het internet lampje op de experiabox nog wel eens in rood veranderen. Lijkt me toch dat er wat bij de hand is bij KPN, want bij ons is verder niks veranderd.

Overbuurman met ook KPN glas heeft nergens last van. We staan volgens de helpdesk ook niet op de blacklist.

Er is nu een ticket aangemaakt en binnen 3 dagen wordt er wat aan gedaan. Ze gaan dan wat testen in de centrale enzo geloof ik. Best wel belachelijk dat dit zolang moet duren, aangezien we dus geen internet, tv en telefonie hebben. Gelukkig werkte Digitenne nog, dus konden we gisteravond nog voetbal kijken.

edit:

Monteur is vanmorgen langs geweest maar het probleem ligt ergens in de centrale/pop. In huis is o.a. het modem en genexis vervangen, maar het probleem is er nog steeds. Wordt nu als het goed is een meting e.d. gedaan om het probleem boven water te halen.

edit:

weer een monteur geweest, nu werkt eindelijk alles weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-04-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:35:
Momenteel doet bij ons thuis internet, tv en telefoon van KPN glas het niet. [...] Er is nu een ticket aangemaakt en binnen 3 dagen wordt er wat aan gedaan. [...]
voor mij is de internetlijn erg kritisch en ik had gister dan ook behoorlijk last van de Telfort-storing.
Jammer om te lezen dat het nog erger kan met glas via KPN. Gelukkig heb ik dat abo nog op tijd weten te annuleren.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MrJayMan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:49:
[...]

voor mij is de internetlijn erg kritisch en ik had gister dan ook behoorlijk last van de Telfort-storing.
Jammer om te lezen dat het nog erger kan met glas via KPN. Gelukkig heb ik dat abo nog op tijd weten te annuleren.
Hiervoor hebben wij een aantal jaar Telfort gehad (voorheen Tiscali) en daar hebben we ook wel een storing meegemaakt natuurlijk. Alles liep trouwens prima hoor, tot gister. Het vervelende is dat je niet weet waar het nu aan ligt. }:| Verder wel tevreden, want de snelheid is een verademing en ITV is beter dan digitenne.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-04-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Laatst online: 08-01 14:50
Hello people,

Ff vraagje voor de mensen die ook liever hun eigen apparatuur gebruiken voor gebruik van glasvezel.
Ik heb nu KPN Glasvezel Brons (30/3) pakket, en wil overstappen op Tweak 50/50 of 100/100.

Reden overstappen:
Prijs/Prestatie verschil
KPN Thomson router welke dichtgetimmerd is

Huidige opstelling:
Ik heb Thomson router vervangen door WRT54GS met DD-WRT firmware welke op zijn beurt middels trunking/VLAN tagging de STB en internet splitst, dit werkt echt perfect! Enkel VOIP wordt nog door Thomson gedaan voor telefoon.

Voordelen:
- Interne netwerk middels L2 managed switches (Linksys SLM2005/SLM2008) kan STB boven en beneden geplaatst worden zonder trekken van extra kabels, dus geen gehannes om in bepaalde kamer tv te kijken want in elke kamer is al netwerk kabel aanwezig en L2 switch boven staat dichtbij.
- Complete controle over internet verbinding, mogelijkheden om zelf eigen diensten te configureren.
- Geen extra stomme EoP (Ethernet over Power) adapters nodig, dus geen gehannes met extra benodigde switch en/of stopcontacten.
- In toekomst mogelijkheid voor koppelen STB via wireless N door iptv VLAN wireless door te sturen, dus nog minder kabels/adapters en andere toestanden.

Vragen:
- Heeft iemand al eigen router bij Tweak toegepast zonder problemen?
- Tweak vertoon in nieuwsbericht dat ze de Zyxel 2812 aan het testen zijn, iemand meer info hierover welke model/type dit exact is? Kan hier namelijk niet over terugvinden.
- Wordt de Zyxel router al geleverd door Tweak, en niet dichtgetimmerde Thomson TG789v, en hoe bevalt deze?
- Hoe is VOIP ingeregeld, mag je dit zelf configureren bij Tweak? Of zit dit ook weer dichtgetimmerd in de router?

Mazzzl en thanks voor antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@hvandrie: Lees alsjeblieft eens een beetje het topic door, op z'n minst de laatste 5 pagina's. Dan worden de meeste van je vragen al beantwoord.

Zoals m.b.t. de Zyxel router (dan kan je bv. lezen dat ie erg schaars is en dat Tweak z'n best doet om er een partij van te bemachtigen, etc.). Of hoe VOIP geregeld is, dat er nog controversie bestaat rondom exact jouw vraag ;).

Ook over eigen router is hier inmiddels al wel het e.e.a. te lezen.

Zelf hoop ik komende maandag aangesloten te worden. Ik zal dan waarschijnlijk nog niet direct aan de gang gaan met een eigen router, aangezien ik de benodigde l2 apparatuur nog niet heb (en ik deze maand ook ff net iets te veel andere financiele verplichtingen heb om er ff eentje te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Thanks eymey voor je antwoord.

Ben nog niet zo bedreven met Tweakers.net zoek functionaliteit... had wel laatste paar pagina's door gelezen, maar vond niet direct antwoord op mijn vragen.

Zelf heb ik een WRT54GS v1.0 (8MB flash rom) met DD-WRT firmware draaien welke L2 (VLAN) funcionaliteit ondersteunt door DD-WRT. Dus, aparte L2 switch is niet noodzakelijk. Scheelt weer in opstelling.

Nu TL-WR1043ND besteld, met gigabit poorten en VLAN support middels DD-WRT / OpenWRT... ben benieuwd of het de beloftes waar gaat maken!

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben benieuwd :). Zelf wil ik nog kijken of ik m'n Fritz!box zo ver kan krijgen om de VLAN's te ontrafelen maar standaard via de web interface gaat dat niet, dus ik moet wel m.b.v. Freetz packages en de commandline werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mss moet ik mijn vraag hier eens ff stellen, want op het XMS krijg ik geen antwoord:

Wie weet hoe het staat met de uitrol/evaluatie van XMS in Almere Buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

In principe moet een groot deel van Almere buiten inmiddels Reggefiber-producten kunnen krijgen volgens mij.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, wat Chocka meer bedoelt is: In div. wijken in Almere Buiten is inmiddels XMS actief sinds eind 2009. Echter, een hele hoop mensen zit (vanwege de manier van aanbieden en bv. het beschikbaar zijn van een analoog signaal en het niet encrypted zijn van de IPTV streams) op verdere uitrol in de rest van Almere te wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat snap ik wel, daar zit ik ook op te wachten. Ik wil het thuis ook, ruil ik gelijk mijn KPN-lijn in!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppavdh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem als een ieder en wil ook graag van de EB af.
Telefonie wordt door plinq afgevangen met een eigen SIP server, dus daar heb ik de EB niet voor nodig. Ik heb dit forum aandachtig gevolgd maar het lukt me nog niet met een linksys SLM2008 en een standaard router (PPPOE) verbinding een fatsoenlijke verbinding op te zetten. Zijn er mensen die dit aan de gang hebben en een workaround hebben gemaakt ? Ik gebruik een draytek 2920 om de PPPOE op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Floor-is schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:45:
Dat snap ik wel, daar zit ik ook op te wachten. Ik wil het thuis ook, ruil ik gelijk mijn KPN-lijn in!
Maar ff voor mijn beleving, jij woont in Almere, hebt een KPN lijn en werkt bij Tweak?! Overigens zag ik dat Tweak volgens mij huist in he pand bij Almere CS, althans er hangt Tweak aan de ramen?

BTW, nog bedankt voor je ooit geopende topic over het nut/onnut van ISP/PVA scherm versus fotobewerking. Daartoe heb ik uiteindelijk besloten welk nieuw scherm te moeten aanschaffen, welke een Dell 2709W is geworden. maar dat ff terzijde.

En heb net foto's ff zitten bekijken, maar ook die zien er strak uit! Complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, Cambrium (en dus Tweak) zit in het "station office" :) En idd, leuke pics op de "flickr" van Floor-is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Toepasselijk, XMS rood; met het uitzicht op wanneer ze gaan uitrollen naar Almere Stad.

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/floor-is/4334028127/

Ik zie nog geen licht aan het einde van de gang. ;) |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
hvandrie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:51:
Eindelijk, het werkt!!
Internet en Tv lopen niet meer via de Thomson ExperiaBox, maar via een Linksys WRT54GS met DD-WRT v24-pre sp2 (07/21/09) mega (SVN revision 12533). Letop, de mega firmware kan standaard maar op enkele WRT routers die 8 MB (of meer na zelf solderen van flashchip met meer MB) Flash ROM hebben. Ook is pas vanaf de pre-SP2 firmware de WAN port vlan assign probleem opgelost. Voorheen kon WAN port enkel aan VLAN 1 assigned worden, ook al trachtte je hem op een ander VLAN te assignen zette hij hem toch terug naar VLAN 1. Kennelijk was dit mijn probleem waarom ik internet niet aan de praat kreeg op de WRT54GS.

De SLM2008 heb ik er tussenuit kunnen houden vwb scheiden van de VLAN's. De Linksys WRT54GS doet nu het meeste werk zelf. Dus, STB voorzien van juiste VLAN, internet tunnel opzetten met al het andere dat ik graag wil. Alleen kan ik nog niet de telefoon scheiden daar ik ook een SIP box moet hebben voor conversie naar POTS.

Enkel heb ik ietswat in snelheid moeten inleveren, de Linksys trekt het net niet om de 30 Mbit door te zetten. Ipv 30 Mbit krijg ik er 22 Mbit doorheen. Kortom, eens kijken of de Linksys 610N iets kan betekenen.

Mijn opstelling is dus nu:

Genaxis --> Linksys WRT54GS (met DD-WRT firmware pre-SP2 revision 12533) WAN port

WRT54GS port 1 --> STB (tv) VLAN 4 untagged
WRT54GS port 2 --> EB (telefoon) VLAN 7 tagged
WRT54GS port 3 + 4 --> intern netwerk

WAN port is assigned aan VLAN 6, tagged en trunked mede VLAN 4 + 7.
Thanks Rido78 voor al het uitzoek werk!

Nu nog WRT54GS vervangen door een WRT610N met DD-WRT en een SIP box vinden.

[...]
Is het misschien mogelijk wat screenshots van je setup te posten?? ik heb ook wrt-dd firmware draaien maar geen idee wat ik nou allemaal moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppavdh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-01-2022
Probleem met de SLM2008 is opgelost en het werkt PERFECT meteen draytek 2920, thanks to the posts!
De denk fout die ik maakte is dat VLAN6 (internet) wel 2 members moet hebben, te weten poort 1 EN 3 van je SLM2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als er nog routertjes waren (linksys, of iets anders, iig iets dat dd-wrt kan draaien) maar dan zonder Wireless.

Ik gebruik nu m'n Fritz!box 7270 als hoofdrouter, maar ik ga vrezen voor z'n performance (ga ik maandag merken). Plus dat ik, om 'm fatsoenlijk DHCP en DNS te laten doen, 'm iedere keer moet modden met een alternatieve firmware. En de ontwikkeling daarvan loopt helaas altijd wat achter op de officiele firmware (die onlangs een belangrijke update heeft gekregen).
Ik wil echter wel gewoon de SIP, DECT en WLAN functionaliteiten van m'n fritzbox blijven gebruiken.

Zou dus grappig zijn als er gewoon een (redelijk moderne) router zou zijn die middels dd-wrt de hele communicatie en routering op de glasvezel zou kunnen afhandelen.

En ja, natuurlijk kan ik wireless van het apparaat dat ik niet gebruik uitzetten, maar dat vind ik zo lame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Ik heb zojuist de meest recente brochure van KPN bij het oud papier gegooid. Zoals gisteren al gemeld staat er nu zo'n glasvezel container bij de AH (parkwijk almere). Maar ze blijven gewoon te duur en je ziet de inhoud van de pakketten ook continu alle kanten op zwalken zo is de tweede settop box bij het brons pakket vervallen en is van de overgebleven box de harddisk verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

eymey schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:53:
*knipje*

Ik gebruik nu m'n Fritz!box 7270 als hoofdrouter, maar ik ga vrezen voor z'n performance (ga ik maandag merken).
*knipje*
En, heb je je terecht druk gemaakt over de prestaties van je 7270? Ben benieuwd hoe hij nu performt.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Oehoe: Ik ben vandaag aangesloten, tegen het einde van de ochtend :D. Helaas werkt telefonie (zoals bekend van/bij Tweak) nog steeds niet, maar de rest werkt prima :D.

Wel heb ik nog af en toe het probleem dat, na een modem restart, ik een support pagina van Cambrium voor m'n neus krijg dat ik geen klant van hun (of Tweak dus) zou zijn :S. Alleen het opnieuw opzetten van de verbinding verhelpt dit.

Wat betreft de fritzbox: Deze lijkt zich prima te houden :D. Ik heb echter nog geen heavy torrent tests kunnen doen (voor zover ik ooit torrents gebruik, dit komt niet veel voor). Bovendien hangt hij nu nog als dhcp-client achter de Experiabox (dubbele NAT dus). Echter, met dat gegeven worden zowel de up- als downloadsnelheid ruimschoots gehaald. Up uiteraard nog maar 3 mbit, dus pas als de snelheid symmetrisch is kan ik daar echt uitsluitsel over geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 12:50
ppavdh schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:46:
Probleem met de SLM2008 is opgelost en het werkt PERFECT meteen draytek 2920, thanks to the posts!
De denk fout die ik maakte is dat VLAN6 (internet) wel 2 members moet hebben, te weten poort 1 EN 3 van je SLM2008.
Als jij Plinq/Tweak met een 2920 aan het rollen hebt, dan wil ik heel graag weten hoe.
De enige redne dat ik nog geen glasvezel heb is omdat ik niet zelf mn NAT en portforwarding kan regleen door de experiabox.

Even wel, ik ga er van uit dat jij dus geen experiabox meer gebruikt en de 2920 gelijk aansluit op zn WAN poortje en het ethernet poortje uit het glas. Ik moet TV en Internet kunnen gebruiken (sip heb ik eigen sip server voor die achter een 2920 (NAT) prima werkt).

Graag zie ik een korte guide en een bevestiging van mijn aannamens!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier inmiddels Tweak wel prima werkend achter een SLM2008 met de Fritz!box 7270 als router (die 'belt' met PPPoE in op <mac-adres>@direct-adsl).

@Menn0: Prik me er niet op vast, maar als het bij Plinq qua routering en provisioning net zo is geregeld als bij Tweak, dan hebben Plinq klanten precies dezelfde manier van aanmelden op glas (dus gewoon KPN inlogparameters voor de PPP tunnels) en komen ze automatisch op het netwerk van de provider uit. In theorie zou het dus geen probleem moeten zijn om helemaal zonder EB te werken. Maar wil je dat zeker weten, dan is het mss toch even wachten op ervaringen van anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 16:23
Voor degene die over willen stappen van KPN glasvezel naar Tweak wacht hier nog even mee!
Ik was dus de eerste die dit aangevraagd heeft en zou 2 april aangesloten worden, netjes opnet opgezegd maar KPN haalt het signaal niet van de lijn waardoor Tweak (zo zeggen ze) me niet aan kan sluiten. Inmiddels zit ik wel al zonder telefoon en tv maar internet van KPN werkt nog..
Als je belt wordt je door Tweak naar KPN verwezen en door KPN wordt gezegd dat het maar zo enkele weken kan duren voordat het signaal van de lijn is en dat Tweak maar moet zorgen dat ze een andere manier van migratie mogelijk maken....
Daarnaast heeft Tweak wel netjes de borg afgeschreven, maar de TV ontvanger heb ik nog steeds niet binnen. Net als de gegevens van mijn geporteerde nummer, waardoor ik al enkele dagen niet bereikbaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 12:50
eymey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:14:
Hier inmiddels Tweak wel prima werkend achter een SLM2008 met de Fritz!box 7270 als router (die 'belt' met PPPoE in op <mac-adres>@direct-adsl).

@Menn0: Prik me er niet op vast, maar als het bij Plinq qua routering en provisioning net zo is geregeld als bij Tweak, dan hebben Plinq klanten precies dezelfde manier van aanmelden op glas (dus gewoon KPN inlogparameters voor de PPP tunnels) en komen ze automatisch op het netwerk van de provider uit. In theorie zou het dus geen probleem moeten zijn om helemaal zonder EB te werken. Maar wil je dat zeker weten, dan is het mss toch even wachten op ervaringen van anderen :)
Ik ga zelf denk ik tweak nemen, wat over Plinq heb ik nog niemand gehoord (noch positief noch negatief)
Maar waar zijn die login gegevens voor PPP over Ethernet dan te vinden? Achteraf ga ik dan voor de Draytek 2130 maar ik hoop even op een bevestiging dat dit werkt en een kleine guide over hoe de Vlans in te stellen.

Ik heb al heel wat gegevens voorbij zien komen maar even op een rijtje, (misschien startpost met screenshots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-06 16:04
Die gegevens kun je uit de experia box halen wat je van KPN bij je Tweak abbo krijgt.
misschien heb je wat aan deze post van mij dit is met een Linux PC gedaan:
kmichael in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 13-04-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Gisteren is mijn Tweak Glas50 abbo opgeleverd. Ik haal 41Mb/5.5Mb. Mijn tv werkt nog niet want ze hebben de abonnementsnummer nog niet gestuurd om te activeren en mijn telefoon werkt ook nog niet omdat ze nog bezig zijn met mijn nummer te parkeren van Alice naar Tweak. Beetje slordig dat na oplevering bijna niks nog werkt.

Ik ben benieuwd wanneer ze de upload omhoog gooien, want dat was deze maand beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

chocka schreef op donderdag 08 april 2010 @ 11:31:
[...]

Maar ff voor mijn beleving, jij woont in Almere, hebt een KPN lijn en werkt bij Tweak?! Overigens zag ik dat Tweak volgens mij huist in he pand bij Almere CS, althans er hangt Tweak aan de ramen?

BTW, nog bedankt voor je ooit geopende topic over het nut/onnut van ISP/PVA scherm versus fotobewerking. Daartoe heb ik uiteindelijk besloten welk nieuw scherm te moeten aanschaffen, welke een Dell 2709W is geworden. maar dat ff terzijde.

En heb net foto's ff zitten bekijken, maar ook die zien er strak uit! Complimenten.
[laat en offtopic]
Ik woon in Almere (stedenwijk), werk bij Tweak en heb een TweakFiber lijntje, over het KPN netwerk. Wij zitten in het pand boven de gameshop (niet al te beste shop) en de subway, bij CS inderdaad.

Wat IPS/PVA betreft: ik heb een CRT gekregen :D En natuurlijk bedankt voor het compliment!
[/]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hey, dan ben je m'n wijkgenoot :+. Ik woon ook in Stedenwijk (midden, vlakbij de bushalte) :D.

Wel leuk, zo'n werklokatie IN het centrum (zou niet goed zijn voor mijn figuur overigens, met eettenten om de hoek. Waar ik werk aan de gooise kant wandelen we na de lunch een half uur :P ). Alleen niet handig voor de servicedesk. Zo kon ik vanmiddag aan de telefoon mee genieten van een draai orgel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

eymey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:17:
Hey, dan ben je m'n wijkgenoot :+. Ik woon ook in Stedenwijk (midden, vlakbij de bushalte) :D.

Wel leuk, zo'n werklokatie IN het centrum (zou niet goed zijn voor mijn figuur overigens, met eettenten om de hoek. Waar ik werk aan de gooise kant wandelen we na de lunch een half uur :P ). Alleen niet handig voor de servicedesk. Zo kon ik vanmiddag aan de telefoon mee genieten van een draai orgel :D
"De bushalte"... Ik ben niet zo van de bus, dus dat kan ik niet zo snel plaatsen.. Ik woon bij halte "Spanningsveld" overigens.

Dat draaiorgel was vreselijk, die dingen moeten sowieso allemaal in de fik, we hebben dik 2 uur dat dingn onder ons raam gehad... De FEBO was gratis patat aan het uitdelen en dit is schijnbaar wat hun doelgroep leuk vind ofzo. :/

Maareuhm.. Is het niet lastig overzichtelijk zo met de verschillende threads over hetzelfde onderwerp?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ah, die halte kom ik ook praktisch langs op de fiets (werk op Gooisekant). Ik woon praktisch aan de rand van het centrum, vlak achter de flats aan het weerwater.

Ach, ik vind draaioorgels wel echt wat toevoegen aan een stad, maar doe het dan niet bij kantoren e.d. maar gewoon op een groter plein ofzo.

Ja, het begint onderhand wel onoverzichtelijk te worden. Ik houd nu zowel het TweakDSL topic, als dit topic, als ook het XMS topic in de gaten.

Dit topic begint wel langzaamaan een beetje dood te bloeden (gaat eigenlijk steeds meer over de verschillen tussen de providers en mss soms no gwel eens wat dieper over KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:58
Ik zat vandaag te kijken en zag dat Plinq verscheen.
Meteen weggeklikt toen ik de prijzen zag.

Ook was het zenderaanbod een beetje zoals de rest.

Jammer dat Tweak geen BBC1/2/3 ontvangt, dit is het enige wat ons ervan weerhoud om het te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
op de tweak site staat dat het zyxel 2812 modem getest wordt (http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=81).
is het testen al afgerond?
zodra de lijn synchroon is en het zyxel modem leverbaar ga ik direct een bestelling inschieten.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@MrJayMan: Als je dit topic zou lezen (zelfs nog op deze pagina) zou je precies weten wat de status van de Zyxel is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:52:
@MrJayMan: Als je dit topic zou lezen (zelfs nog op deze pagina) zou je precies weten wat de status van de Zyxel is.....
heb je linkje voor me naar de post die uitsluitsel geeft over afronding testen van het Zyxel modem en progonose uitlevering?
Of refereer je naar je eigen post van 9 dagen terug waarin staat dat Tweak ermee bezig is maar dat beschikbaarheid van het modem tegen valt?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm wacht, we zitten natuurlijk in het Almeernet topic nu :D (het wordt wel onoverzichtelijk zo).

Check dit topic ff, en dan vooral de laatste 2-3 pagina's. Hoop interessante info: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Het komt er op neer dat Tweak wel de intentie heeft met Zyxels te gaan werken, maar dan het wat en hoe nog niet helemaal duidelijk is (bv. moet je ervoor betalen, kan tweak per klant die een Zyxel neemt de huur van een EB van KPN achterwege laten, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:20:
Hmmm wacht, we zitten natuurlijk in het Almeernet topic nu :D (het wordt wel onoverzichtelijk zo).
[...]
thanks, ik had niet door dat het DSL topic ook over fiber ging.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, was eerst ook mijn verwarring. Ze schijnen wel bezig te zijn met een OP voor een nieuw topic, maar goed, we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-06 16:16
Kan je eigenlijk ergens de voortgang bekijken van de aanleg van glasvezel in Almere? Op glashart hebben ze heel Almere maar een mooi kleurtje gegeven, maar ik woon in Tussen de Vaarten en heb nog geen aansluiting :(.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is wel heel apart, want in het grootste deel van Tussen de Vaarten is (voor zover ik weet) de fiber zelfs al tot in de woningen gebracht. Ik ken er in ieder geval iemand die al een abbo van Tweak afneemt.

Woon je er toevallig pas? Dat je de pech gehad hebt met een vorige bewoner die het allemaal geen ruk interesseerde? :{

Of je hebt de brief gemist waarin ze je om toestemming vroegen (bij start van het project) om het naar je huis te 'boren', of je hebt de brief gemist waarmee je kon bevestigen dat ze op een bepaalde datum konden aansluiten.

Je zou op glashart.nl ook een postcodecheck moeten kunnen doen...

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 16-04-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-06 13:07
Ikzelf woon ook Tussen de Vaarten en wordt volgende week aangesloten op het Tweak netwerk.
De glasvezel ligt er al een jaar.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Cidolfas schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 13:44:
Kan je eigenlijk ergens de voortgang bekijken van de aanleg van glasvezel in Almere? Op glashart hebben ze heel Almere maar een mooi kleurtje gegeven, maar ik woon in Tussen de Vaarten en heb nog geen aansluiting :(.
Ik dacht dat tussen de vaarten zuid een trinet gebied is en niet bij Almeernet hoort dus als je daar woont kan dat het probleem zijn (of natuurlijk dat je de uitrol gemist hebt want die is in tussen de vaarten eerste helft van 2009 geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Nou ja ik woon er inderdaad pas net, echter als ik de postcode check doe dan staat er dat ik niet aangesloten kan worden.

Zal van de week eens bellen met Glashart...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tussen de Vaarten noord en midden zijn een tijd terug al voorzien van glasvezel. Volgens mij heeft zuid inderdaad iets van trilink aangezien unet degene was die daar toendertijd glasvezel aanbood. Ik woon zelf in TDV noord en heb al een aantal maanden KPN glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel jammer voor de mensen in die gebieden (waar o.a. ook Regenboogbuurt toe behoort geloof ik). Blijkbaar is er nog steeds geen beslisisng of actie ondernomen m.b.t. die gebieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Goedemiddag,

Helaas valt uw postcode niet in ons verzorgingsgebied, ons huidige project
zal tot eind zomer duren, wij hopen u tegen die tijd meer informatie te
kunnen geven over de aanleg van andere wijken in Almere.

Er op vertrouwend u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Glashart | Almere
Helaas, zit ik nog steeds aan UPC vast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Jawel, vandaag is het glas gedeelte aangesloten in mijn meterkast.

echter kan bijna niemand mij vertellen hoe lang het nog zou duren om aan te kunnen sluiten.
Zijn er mensen die een idee hebben hoe dit is te achterhalen?

De monteur zei dat de centrale al operationeel zou zijn, kleine centrale, 3 straten verder...

Bij Plinq zeggen ze 4 maanden nodig hebben, KPN is zoals altijd onbekend.
Bij Tweak melden ze dat ik geen glas heb (Floor-is? hoe wordt dit bij jullie bepaald?)

Ik wil het liefst bij tweak, mede omdat ze teminste proberen mee te denken (zoals testen met andere hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
badnews.nl schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:00:
Jawel, vandaag is het glas gedeelte aangesloten in mijn meterkast.

echter kan bijna niemand mij vertellen hoe lang het nog zou duren om aan te kunnen sluiten.
Zijn er mensen die een idee hebben hoe dit is te achterhalen?

De monteur zei dat de centrale al operationeel zou zijn, kleine centrale, 3 straten verder...

Bij Plinq zeggen ze 4 maanden nodig hebben, KPN is zoals altijd onbekend.
Bij Tweak melden ze dat ik geen glas heb (Floor-is? hoe wordt dit bij jullie bepaald?)

Ik wil het liefst bij tweak, mede omdat ze teminste proberen mee te denken (zoals testen met andere hardware)
Ik vermoed dat tweak gewoon de postcode check op de wholesale interface gebruikt. Mijn indruk is dat Tweak geen orders aanneemt als ze ze niet direct door kunnen zetten naar KPN. Mijn indruk is dat Plinq dit wel doet en orders accepteert voor gebieden die binnenkort via de wholesale interface bestelbaar zijn. Als het om de echte levering gaat dan zal het waarschijnlijk niet heel veel uitmaken waar je besteld zolang er maar een order is zodra de leveringsstraat voor een gebied open gaat. Als dat binnen 4 maanden is dan heb je geluk, ik heb de indruk dat de tijd tussen het plaatsen van het kastje en de eerste leveringen in de verzetswijk (ben zelf binnenkort aan de beurt) een maand of 7/8 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Is de nieuwsserver van Tweak plat? iemand ook geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, hier doet ie het gewoon. DWZ ik had net wel ff verkeer stil liggen, maar dat komt omdat m'n NAS tijdelijk het downloaden stopt als er met PAR en UNRAR gewerkt wordt (sabnzbd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Oh geweldig, ik word net gebeld door tweak dat er voorlopig niet geleverd kan worden. KPN kent geen 'overstapregeling'. Daardoor is het niet mogelijk een andere provider dan KPN erop te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Adlermann schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
Oh geweldig, ik word net gebeld door tweak dat er voorlopig niet geleverd kan worden. KPN kent geen 'overstapregeling'. Daardoor is het niet mogelijk een andere provider dan KPN erop te krijgen.....
Als je dit redelijk solide kunt aantonen dan zou je een klacht bij consuwijzer kunnen proberen. Consuwijzer zou het consumenten loket van de NMA en de OPTA moeten zijn en die zouden dit soort zaken in de gaten moeten houden.

Verder kan ik alleen maar concluderen dat ik geluk gehad heb door op tijd te annuleren

[ Voor 7% gewijzigd door joop99 op 01-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pff, ik ben inderdaad ook blij dat ik op tijd KPN geannuleerd heb.

De OPTA moet dit zo snel mogelijk weten, vind ik. En anders maar een ingezonden stuk naar de Almare ofzo.... om mensen te waarschuwen vooraleer ze KPN nemen. Dat het, zelfs als het jaarcontract voorbij is, nagenoeg onmogelijk is om over te stappen op een andere provider.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Adlermann schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
KPN heeft zeker alleen een "'opstapregeling". Ik had in september willen overstappen na Tweak. Ik denk niet dat de netwerkprovider glashart blij is met deze tegewerking van KPN ( kost gewoon klanten /inkomsten). Het zal wel weer een automatiseringsprobleem zijn bij KPN .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
Hallo mensen,

Ter info:

Sinds gisteren heb ik mijn Linksys WRT54GS, welke ik geconfigureerd had met DD-WRT en dienst deed om de Thomson TG787v qua internet en iptv te vervangen, met succes heb vervangen voor een router met Gigabit ethernet interfaces op LAN en WAN.

Ik heb hiervoor een TP-Link TL-WR1043ND (goedkope snelle gigabit wan+lan ethernet router met wireless N) gebruikt welke draait op OpenWrt Backfire 10.03 r20852 (shibby).
Nadat ik een workaround had gevonden voor het probleem mbt vlan configuratie is het dan toch nu gelukt.
Een begin van de configuratie beschrijving staat op mijn website, deze moet ik nog aanvullen:

http://www.hermanvandrie.nl/index.php?option=com_content&view=category&id=4:kpn-glasvezel&Itemid=15&layout=default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@hvandrie: Goed werk!!! Dit klinkt als een leuke router om dus ook alternatieve firmwares op te draaien (voor VLAN support). Mocht m'n Fritzbox echt instorten, dan is dit een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:00:
[...]

KPN heeft zeker alleen een "'opstapregeling". Ik had in september willen overstappen na Tweak. Ik denk niet dat de netwerkprovider glashart blij is met deze tegewerking van KPN ( kost gewoon klanten /inkomsten). Het zal wel weer een automatiseringsprobleem zijn bij KPN .
Ik sprak vanmorgen met de monteur van kpn, die afspraak was niet geannuleerd. Het enige wat gewijzigd moet worden is een profiel in de centrale. Maar blijkbaar kan het wel als er geen profiel is, maar als er al een bestaand profiel is dan is er een probleem.

Ik word vandaag door tweak gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Adlermann schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:36:
[...]

Ik sprak vanmorgen met de monteur van kpn, die afspraak was niet geannuleerd. Het enige wat gewijzigd moet worden is een profiel in de centrale. Maar blijkbaar kan het wel als er geen profiel is, maar als er al een bestaand profiel is dan is er een probleem.

Ik word vandaag door tweak gebeld.
Ik neem aan alle bestaande glas gebruikers een profiel hebben in de wijkcentrale. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat. Je mag wel oppassen als Tweak niet door zal gaat dat je binnenkort zonder verbinding zit omdat je KPN hebt opgezegd Bij KPN ADSL treden zullen problemen ook wel eens op als de opzegging in gang is gezet en deze niet meer terug te draaien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 319232 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:02:
[...]

Ik neem aan alle bestaande glas gebruikers een profiel hebben in de wijkcentrale. Ben wel benieuwd hoe het verder gaat. Je mag wel oppassen als Tweak niet door zal gaat dat je binnenkort zonder verbinding zit omdat je KPN hebt opgezegd Bij KPN ADSL treden zullen problemen ook wel eens op als de opzegging in gang is gezet en deze niet meer terug te draaien is
Ja, ik wil zsm uitsluitsel van tweak. Volgens de mail van KPN zou ik de afzegging wel kunnen annuleren. Maar volgens de monteur staat de afsluitorder al per 15 mei op het programma. Als ik dan alsnog aangesloten zou moeten worden dan kan dat ongeveer 3-4 weken na die 15 mei. Tweak zou proberen om dat voor 15 mei nog te regelen. Dat hoor ik vandaag dus. Gelukkig kan ik sowieso tot 15 mei van KPN gebruik maken.

Maar qua installatie aan de client-kant maakt het geen zak uit. Het gaat echt alleen om het profielinladen in de centrale.

[ Voor 6% gewijzigd door Adlermann op 03-05-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:55
Ik heb een vraagje en ik hoop niet al te dom over te komen.
Ik heb nu UPC en het isra punt zit precies bij mn TV heel handig.
Nu wil ik Glas via Tweak, maar tweak zegt dat ik dan vanuit de meterkast 3!!! kabels moet gaan trekken, 1 voor Internet, 1 voor TV en 1 voor Telefoon.

Telefoon is geen probleem, ik zet gewoon het basistation in de meterkast en mijn andere 3 telefoons doen het dan prima.

Aangezien ik ook nog TV boven wil kijken heb ik een 2e settopbox nodig, ik heb ethernet naar de slaapkamer voor internet en Tweak zegt dat ik dan nog een 2e kabel nodig heb voor IPTV.

Is dit zo en is er geen makkelijker oplossing?
Het zou mooi zijn als TV en Internet over dezelfde UTP kabel kan....

Iemand tips?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Philos31 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 18:06:
Ik heb een vraagje en ik hoop niet al te dom over te komen.
Ik heb nu UPC en het isra punt zit precies bij mn TV heel handig.
Nu wil ik Glas via Tweak, maar tweak zegt dat ik dan vanuit de meterkast 3!!! kabels moet gaan trekken, 1 voor Internet, 1 voor TV en 1 voor Telefoon.

Telefoon is geen probleem, ik zet gewoon het basistation in de meterkast en mijn andere 3 telefoons doen het dan prima.

Aangezien ik ook nog TV boven wil kijken heb ik een 2e settopbox nodig, ik heb ethernet naar de slaapkamer voor internet en Tweak zegt dat ik dan nog een 2e kabel nodig heb voor IPTV.

Is dit zo en is er geen makkelijker oplossing?
Het zou mooi zijn als TV en Internet over dezelfde UTP kabel kan....

Iemand tips?
Ja, het is mogelijk om tv en internet over 1 kabel te krijgen. Echter je zal dan met managed switches (SLM2005/SLM2008) aan de gang moeten om dat voor elkaar te krijgen. Zie dit verhaal bijvoorbeeld maar eens: http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=13&t=3118

Eenvoudiger is om idd een tweede ethernet kabel naar boven te trekken. In mijn geval ga ik gebruik maken van de switches omdat een tweede kabel trekken voor mij niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En mocht het eventueel zo zijn dat je toch niet sneller hoeft dan 100 mbit met je lokale netwerk, dan kan je ook nog zowel in de meterkast als aan het uiteinde van de kabel boven een patch-paneltje, dubbele UTP contactdoos of splittertje zetten. Voor 100 mbit heb je namelijk maar 4 aders nodig in je UTP kabel.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo jammer dat ik een half jaar geleden niet gewoon voor UPC gekozen heb, nog steeds geen glasvezel in de stripheldenbuurt, volgens mij kan dat nog wel een half jaar tot een jaar duren. Iemand die toevallig weet wat de planning is?

Anders stap ik gewoon over naar upc denk ik, begin het wel echt zat te worden. Wat denken jullie, zal glasvezel binnen een jaar leverbaar worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 14-05-2010 23:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06 19:52
Ik hoop snel, woon zelf ook in de stripheldenbuurt. Het grappige is dat ik 1,5 jaar met een opengebroken straat voor mijn deur heb gezetten (net als de rest van de wijk) dus ze hadden het zo kunnen neerleggen.

Inmiddels ben ik wel van UPC over naar KPN (gewoon adsl + itv) omdat upc een constant uitvallende verbinding leverde. De glashart site geeft alleen nog steeds geen info mbt 'onze' wijk. Er staat ook iets van Trillinkgebied, wat betekend dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Trilink is een apart netwerk oid, in de stripheldenbuurt liggen alle kabels voor glasvezel naar de meterkast er al als ik het goed begrepen heb, enkel de vezel zelf moet er nog ingelegd worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

Is het eigenlijk niet mogelijk om de KPN Thompson modem/router die je krijgt helemaal te vervangen door een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Anoniem: 150294 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:23:
Is het eigenlijk niet mogelijk om de KPN Thompson modem/router die je krijgt helemaal te vervangen door een andere?
Ja. Zie hier in het topic. Je hebt de KPN box alleen nodig voor telefonie. Voor TV en Internet kun je je eigen apparatuur gebruiken. Wel zul je een switch moeten hebben die vlans snapt om ze uit elkaar te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

DJSmiley schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Ja. Zie hier in het topic. Je hebt de KPN box alleen nodig voor telefonie. Voor TV en Internet kun je je eigen apparatuur gebruiken. Wel zul je een switch moeten hebben die vlans snapt om ze uit elkaar te trekken.
Je kan het niet vervangen dus. Want je hebt het nodig voor telefonie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tenzij je bij Tweak zit ;). Dan kan je OOK voor telefonie een ander device gebruiken ;). Bij KPN idd helaas niet. Als Tweak er niet was geweest en ik had KPN genomen, dan had ik KPN dus wrs. ook zonder de telefonie genomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346650

Hey, de KPN Glasvezel website geeft nu symmetrische snelheden aan. Vraag me af wanneer dit ook echt live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij de Wholesale providers (Tweak bv.) is het al een paar weken live

Pagina: 1 ... 19 ... 47 Laatste