[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Kom van het Glashart Uden topic, het is door momenteel dood dus ook ff hier navragen.

Heeft iemand al de synchroon up/down upgrade al gehad? Op de KPN glasvezel site worden de pakketten verkocht als synchroon en het sterretje met de tekst dat de upgrade later komt hebben ze weggelaten. Zo ook op de tweak site. Alleen trined zegt nog dat de upgrade in het 2de kwartaal zal gebeuren.

Ik heb de upgrade nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294

eymey schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:32:
Tenzij je bij Tweak zit ;). Dan kan je OOK voor telefonie een ander device gebruiken ;). Bij KPN idd helaas niet. Als Tweak er niet was geweest en ik had KPN genomen, dan had ik KPN dus wrs. ook zonder de telefonie genomen.....
Maar als je een KPN pakket neemt, met internet, televisie én telefonie, dan zou je toch internet en televisie via een ander apparaat kunnen omleiden terwijl je die KPN Thompson modem/router voor telefonie gebruikt?

Maar hoe werkt het allemaal op Laag 1.. je hebt een ISRA punt in de meterkast waar 1 fiber kabel binnenkomt. En vanuit de ISRA lopen er meerdere koper kabels naar de Thompson modem toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150294 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Maar als je een KPN pakket neemt, met internet, televisie én telefonie, dan zou je toch internet en televisie via een ander apparaat kunnen omleiden terwijl je die KPN Thompson modem/router voor telefonie gebruikt?

Maar hoe werkt het allemaal op Laag 1.. je hebt een ISRA punt in de meterkast waar 1 fiber kabel binnenkomt. En vanuit de ISRA lopen er meerdere koper kabels naar de Thompson modem toe?
Je zou eventueel een ander modem kunnen kopen maar modems met de benodigde functionaliteit kosten al snel 200 euro of meer. Vindt ik wel een duur grapje, vooral omdat ik eigenlijk verwacht dat de geleverde apparatuur redelijk werkt. Nu moet ik zelf geld bijleggen om het een beetje fatsoenlijk te krijgen.

In je woning krijg je een Fiber-To-Coper node. Het enige wat dit doet is omzetten van licht naar elektrische (kastje kan meer maar KPN maakt er geen gebruik van).

Daar achter krijg je 1 ethernet kabel naar je modem. In je modem zit een zgn level 2 switch. Het internet signaal wat ja van KPN binnen krijgt is opgedeeld in zgn. virtual LAN's dus softwarematige virtuele netwerken. Je telefoon, TV en Telefoon zitten allemaal op een ander VLAN waardoor ze elkaar niet kunnen storen. In het signaal wat je via glasvezel binnen krijgt zijn deze VLAN's allemaal gebundeld in een poort. Wat je modem doet is deze VLAN's opslitsen in losse poortjes.

De internet VLAN wordt gemapped naar poorten 1, 2 en 4 op het modem.
De telefonie VLAN wordt gemapped naar de SIP server (extern niet beschikbaar).
En de TV VLAN wordt gemapped naar poort 3 van de router.

Dus vanaf het Thompson modem wordt alles opgesplitst in meerdere kabeltjes. Als je meerdere TV ontvangers heb dan krijg je er nog een losse switch bij zodat je alle losse ontvangers kan aansluiten.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/7535/fiberlogical.jpg

Alleen de telefonie nog..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 16-05-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42
Telefonie is een gewone rj11 poort op de Thomson.

Aan de WAN kant (dus richting KPN is het)
* Internet: VLAN 6 met daar overheen een PPPoE tunnel
* TV: VLAN 4
* Telefonie: VLAN 7 (met daaroverheen een PPPoE tunnel waaroverheen de Thomson SIP Praat).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In deze post heb je een foto van de setup.

PBloem in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Links onderin (wit/grijs kastje) is de Genexis Fiber-To-Coper node.
Daar net boven (zwart kastje) verbonden met een grijze kabel vanaf de Genexis node is het oudere type Thompson TG787, tegenwoordig krijg je het TG789vn modem wat er ietjes beter uitzit qua design maar hetzelfde is qua functionaliteit.
Daar net weer boven verbonden met een gele kabel vanaf het modem heb je een grijze 3Com switch om meerdere TV ontvangers op aan te sluiten.

Vanaf het modem zie je 1 kopere kabel lopen naar de rechter kant van de meter. Daar gaat hij in een RJ11 patch. Dit is voor de telefoon.
Vanaf de 3Com switch zie je 2 kabels lopen naar de rechter kant van de meter. Daar gaan deze in aparte RJ45 patches. Deze zijn voor de TV ontvangers.
Verder zie ik geen aparte kabels voor internet, de bewoner heeft er waarschijnlijk voor gekozen om wireless te gebruiken.

Vanaf de RJ11 en RJ45 patchdozen loopt er een goot systeem om de kabels door te voeren naar het rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:17:
In deze post heb je een foto van de setup.

PBloem in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Links onderin (wit/grijs kastje) is de Genexis Fiber-To-Coper node.
Daar net boven (zwart kastje) verbonden met een grijze kabel vanaf de Genexis node is het oudere type Thompson TG787, tegenwoordig krijg je het TG789vn modem wat er ietjes beter uitzit qua design maar hetzelfde is qua functionaliteit.
Daar net weer boven verbonden met een gele kabel vanaf het modem heb je een grijze 3Com switch om meerdere TV ontvangers op aan te sluiten.

Vanaf het modem zie je 1 kopere kabel lopen naar de rechter kant van de meter. Daar gaat hij in een RJ11 patch. Dit is voor de telefoon.
Vanaf de 3Com switch zie je 2 kabels lopen naar de rechter kant van de meter. Daar gaan deze in aparte RJ45 patches. Deze zijn voor de TV ontvangers.
Verder zie ik geen aparte kabels voor internet, de bewoner heeft er waarschijnlijk voor gekozen om wireless te gebruiken.

Vanaf de RJ11 en RJ45 patchdozen loopt er een goot systeem om de kabels door te voeren naar het rest van het huis.
Ah, duidelijk. Als ik het dus goed begrijp; de Ethernet poorten (LAN side) op de Thompson modem hebben allemaal een eigen functie (TV en internet). Er zijn dus drie poorten beschikbaar voor het internet, dat houdt dus in, indien je meer dan 3 computers wilt aansluiten, je een simpele switch nodig hebt (net als die 3com switch voor de TV ontvangers).

Maar er is iets wat ik nog steeds niet begrijp: bij DSL verbindingen (koper), gaat internet en telefonie over 1 kabel (voor de ISRA punt) en daar zijn geen VLANs ingesteld. Toch is er geen interferentie tussen die twee.

En nog iets: deze KPN Thomson modems gebruiken dus PPPoE en geen PPPoA. Linksys routers hebben ook PPPoE ondersteuning. Echter hebben Linksys routers geen VLANs ondersteuning, klopt dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 150294 op 16-05-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 346650 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:04:
Hey, de KPN Glasvezel website geeft nu symmetrische snelheden aan. Vraag me af wanneer dit ook echt live gaat.
Ik zit hier nog met deze snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/816333079.png

Iemand enig idee wanneer de nieuwe upload snelheid ingaat bij KPN?

EDIT:

Zojuist even gebelt en ze zijn bezig met het omzetten van de klanten naar symetrische snelheden. Gebeurd in groepen van 1900 klanten per keer en de eerste 5000 klanten zijn al omgezet. Wanneer ik aan de beurt ben konden ze niet zeggen, maar ze zijn er dus mee bezig.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-05-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@1000bit: Klopt helemaal! Als je meer ethernet poorten nodig hebt voor bedrade computers kan je gewoon een simpele switch gebruiken.

Ook bij DSL verbindingen wordt gebruik gemaakt van VLANS!!!! Dat wil zeggen, het heet daar niet zo en het werkt ook niet hetzelfde als de VLAN standaard over ethernet, maar het effect is hetzelfde. Via DSL wordt er gebruik gemaakt van meerdere VPI/VCI kanalen. Interactieve TV bij KPN gebruikt er zelfs een stuk of 4-5 :o. Internet en Telefonie hebben ook hun eigen VPI/VCI.

En idd, aangezien de KPN Thomson modems via Ethernet met de Genexis worden verbonden is de encapsulation idd PPPoE :). Ik ken verder geen enkele consumenten router die out of the box VLAN's ondersteunt. Maar de "Linksys SLM2008" layer2 switch kan wel VLAN's plukken, en de meeste linksys routers (of andere merken) waar je DD- of OpenWRT op kan installeren kunnen het hierna ook.

@DJ-Sannieboy: Nee, helaas.... bij Tweak zijn de snelheden al enkele weken synchroon. Maar blijkbaar heeft KPN er bij haar eigen klanten niet zo'n haast mee.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 16-05-2010 16:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359689

Hallo

Ik zit hier in Uden sinds donderdag met triple van Plinq.

Alles werk naar behoren, super gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Pearly: Welk modem heb je erbij gekregen? En vooral: Welk kastje voor het kijken van tv? Doe eens een verslagje (zo ver je technische kennis gaat) :9

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 16-05-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:37:
Ik ken verder geen enkele consumenten router die out of the box VLAN's ondersteunt.
Ietjes verder kijken dan je neus lang is :P

Ik had een tijdje geleden mijn ogen laten vallen op de Linksys WRVS4400N welke layer 2 switching (dus VLAN's) ondersteunt. Alleen hij kost meteen rondt de 200 euro.

http://www.cisco.com/en/US/products/ps9931/

pricewatch: Linksys WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Maar er zijn idd niet echt veel routers die het ondersteunen en diegene die het wel ondersteunen zijn meteen semi-professional wat inhoud dat de prijs omhoog schiet.

Het lullige is dat ik niet zeker weet of het gaat werken met het KPN netwerk en ik vindt het een duur grapje om het alleen maar uit te proberen. Ik heb ooit geprobeerd om met een oude router PPPoE aan de gang te krijgen en dat is mij nooit gelukt, dus heb ik me twijfels of het ooit gaat werken. Vandaar dat ik er maar van af heb gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 16-05-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359689

eymey schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:23:
@Pearly: Welk modem heb je erbij gekregen? En vooral: Welk kastje voor het kijken van tv? Doe eens een verslagje (zo ver je technische kennis gaat) :9
Je krijgt gewoon de experia, maar dan met een firmware update van sallandxs,
en de knp box 1960 hd ( ik heb er twee voor 31 maart besteld) of je kan kiezen voor een andere soort die sneller is maar kost 5 euro extra.
En maak je om newsgroepen niet druk die krijg je er bij plinq ook bij,.
Met 4 lijntjes haal ik de 30 mb makkelijk.
Werkt allemaal er goed, maar heb alleen nog een probleem met de telefoon, ivm portering.
Maar het werk tot nu toe goed en stabiel.
Ik hoor het wel als je meer wilt weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok.... ik had namelijk elders gelezen dat Plinq helemaal niet met de KPN 1960's werkt of WIL werken en met andere boxen werkt (die o.a. bv. ook opnemen in een "cloud-omgeving", dus niet op een hd bij je thuis maar gewoon in het datacenter van sallandxs).

Anyway, ik ben wel benieuwd in hoeverre je bij Plinq in staat zou zijn om (netals bij Tweak en bij KPN) de Experiadoos te vervangen door zlef ingerichte apparatuur.

Of geeft de firmware update van sallandXS ook weer meer functionaliteit terug aan de box, zoals het instellen van een DMZ ofzo? (voor gebruik van een eigen router).

Don't get me wrong, ik ben niet ontevreden met Tweak. Maar mocht in de toekomst de tv-dienst van Plinq echt zo innovatief woden als ik gehoord had, dan ben ik wel in om iets nieuws te proberen :D

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 17-05-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mail gehad van Glashart:

Helaas is er niets over bekend over de aanleg van de Striphelden buurt. Ons huidige project loopt tot oktober 2010, en misschien horen wij dan of er een doorstart gaat komen in Almere. U kunt ons dan nog eens contacten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
So much for "Glasvezel in heel Almere"... :S

Wijken waar al Trilink ligt worden dus blijkbaar gewoon niet aangesloten en Glashart ziet het blijkbaar ook niet meer gebeuren.... of heeft het over een "doorstart" (een doorstart van wat? Is het project vroegtijdig geëindigd? Crisis? Kosten?).

En is het huidige stadshart eigenlijk al aangesloten? Tijdens de lange vorstperiode stond er nog op de site van Glashart dat men daar ook iedereen ging aansluiten zodra de vorst uit de grond is.

Pfff... dat wordt dus wel oppassen, als je verhuisplannen hebt binnen Almere, WAAR je heen gaat verhuizen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze zijn in het centrum volgens mij nog bezig met flink wat aanleg omdat ze langs de busbaan vanaf het station nog flink veel oranje kabel de grond in aan het proppen zijn.
Maar inderdaad, volgens mij hoeven de mensen in de Trilink wijken niet op glasvezel te rekenen op korte termijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je zou haast een brief naar de gemeente sturen of een ingezonden bericht in Almere Vandaag of Almare (misschien, als ik me een keer verveel, doe ik dat nog wel).

Er wordt in de lokale media mooi weer gespeeld met "almere klaar voor de toekomst" en "glasvezel voor heel Almere", maar ondertussen vallen de Trilink gebieden en nog in ontwikkeling zijnde stadsdelen buiten de boot.

Ze zijn overigens idd nog niet overal klaar:
Ik ken een mede-GoT'er in Tussen de Vaarten (Chocka :P) die glasvezel heeft, terwijl in de flat in de zelfde straat, waar een collega woont, ze pas binnenkort de kabels naar binnen gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 12:44
vandaag een brief gekregen lijbrandt beschikbaar komt in mijn deel van Almere (verzetswijk in almere stad) (met analoge tv). Ik zit nu bij tweak, dat gaat nog niet helemaal goed maar er lijkt dus een alternatief te komen naast de KPN klonen (en dat had ik zelf niet meer verwacht). De prijzen van lijbrandt zijn ook best interessant. Moet nog eens bedenken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

joop99 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:25:
vandaag een brief gekregen lijbrandt beschikbaar komt in mijn deel van Almere (verzetswijk in almere stad) (met analoge tv). Ik zit nu bij tweak, dat gaat nog niet helemaal goed maar er lijkt dus een alternatief te komen naast de KPN klonen (en dat had ik zelf niet meer verwacht). De prijzen van lijbrandt zijn ook best interessant. Moet nog eens bedenken wat ik ga doen.
interessant maar kun je hier wel overstappen omdat je van KPN naar Tweak niet zonder problemen kunt overstappen. Ik neem aan dat lijbrandt helemaal zijn eigen netwerk gebruikt.

ze gaan nog meer uitbreiden: http://www.lijbrandt.nl/binnenkort_ook_in

Maakt lijbrandt ook gebruik van glashartmedia ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 22-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 12:44
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:14:
[...]

interessant maar kun je hier wel overstappen omdat je van KPN naar Tweak niet zonder problemen kunt overstappen. Ik neem aan dat lijbrandt helemaal zijn eigen netwerk gebruikt.

ze gaan nog meer uitbreiden: http://www.lijbrandt.nl/binnenkort_ook_in

Maakt lijbrandt ook gebruik van glashartmedia ?
Lijbrandt gebruikt het reggefiber netwerk maar of dit voor een probleemloze overstap zorgt durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, hier ook een brief van Lijbrandt!!!! Ik was blij verrast toen ik gisteravond thuis kwam en de enveloppe zag. Nu afwachten met wat voor tarieven ze gaan komen en of er ook al wat bekend gaat worden over opnemen (want dat laatste mist nu nog bij de Regge-providers).

Ben wel blij dat ik m'n telefonie nog niet heb laten porteren naar Tweak: Ik denk dat ik nu nog maar even bij m'n huidige VOIP provider blijf (want bij Lijbrandt kan je waarschijnlijk ook gewoon een abbo met alleen maar internet en televisie afsluiten).

Alleen inderdaad: Hoe moeilijk gaat overstappen worden? KPN heeft geen overstap procedures (dus idd bv. glasvzel van KPN opzeggen en overzetten naar Tweak kan ervoor zorgen dat je weken zonder internet zit).

Maar als Lijbrandt mij het vertrouwen kan geven dat een overstap soepel kan, dan ga ik zeker over!

@Spaceone: Indeed! Voor zover ik weet gebruikt Lijbrandt precies dezelfde GlashartMedia faciliteiten als bv. XMS.

edit: Lijbrandt is overigens wel wat duurder dan bv. Tweak.... maar daar krijg je dan dus wel een hoop voor terug. Wel jammer dat ze (volgens hun site) alleen maar 25 mbps abbo's aanbieden in totaalpakketten. Ik zou graag zelf 25/25 nemen + IPTV (en analoog natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 23-05-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 24-06 20:43

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

eymey schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:25:
Yep, hier ook een brief van Lijbrandt!!!! ..snipz..
hier ook, Muziekwijk btw, glasvezel ligt hier al weer bijna 1 jaar.
edit: Lijbrandt is overigens wel wat duurder dan bv. Tweak.... maar daar krijg je dan dus wel een hoop voor terug. Wel jammer dat ze (volgens hun site) alleen maar 25 mbps abbo's aanbieden in totaalpakketten. Ik zou graag zelf 25/25 nemen + IPTV (en analoog natuurlijk)
De prijs verschillen zijn niet baanbrekend (€3), maar Tweak bied wel toegang tot hun newsservers en als je dat bij Lijbrant op redelijke snelheid wilt moet je €7 of €10 bijleggen.

Ze bieden diverse internet snelheden aan (25/25 tot en met 100/100 Mbit, zie hier voor de totaal pakketten.
De combi pakketten (internet/telefoon) starten inderdaad vanaf 50/50.

Binnenkort eens een mailtje richting hen sturen en kijken wat allemaal mag en kan op de vezel via hun (eigen email/servertje thuis/etc), die info is niet makkelijk te vinden, en ja als tweakert wil je dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Pantagruel op 23-05-2010 11:42 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Hier ook brief van Lijbrandt..

Ben benieuwd wat voor hardware er geleverd gaat worden..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@RoRoo: Dezelfde als bv. XMS. Dus een Amino 110 en 130 voor IPTV.

Je IP wordt direct op 1 van de eth-poorten van de Genexis gerouteerd dus (netals bij de UPC's en Ziggo's van deze wereld) kan/moet je je eigen router gebruiken.
Pantagruel schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:00:
[...]

Binnenkort eens een mailtje richting hen sturen en kijken wat allemaal mag en kan op de vezel via hun (eigen email/servertje thuis/etc), die info is niet makkelijk te vinden, en ja als tweakert wil je dat wel.
Ik denk dat je bij Lijbrandt net zo veel 'mag' als bij andere hedendaagse/moderne providers. Het enige wat ik me kan bedenken wat geblokkeerd zal zijn is poort 25, dus als je dat heel belangrijk vindt zou ik er idd ff een mailtje aan wagen. Voor mij maakt dat echter niet uit, deze tweakert is helemaal klaar met het draaien/onderhouden van eigen mailservers en heeft dat nu gewoon op een Google Apps gevalletje lopen ;)

[ Voor 62% gewijzigd door eymey op 23-05-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Het aanbod van Lijbrandt is erg aantrekkelijk alle eisen die voor me zelf stel bieden ze: analoge tv (apart aangeleverd), hd digitaal, bbc 1 en 2, sneller voor zelfde geld (nu heb ik internetplusbellen), nummerbehoud, alles bij 1 provider.

Ik kan alleen nergens iets lezen over zelf mail en webserver draaien en het daarvoor benodigde vaste ip adres, dus ik heb maar een mail gestuurd. Zodra ik bericht heb zal ik het melden.

Helaas levert xmsnets niet bij mij in de wijk muziekwiijk wat die leveren dit allemaal

[ Voor 16% gewijzigd door hermlip op 24-05-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het aanbod van XMS en Lijbrandt is nagenoeg gelijk, op hoogstens subtiele verschillen na wat betreft extra internet services. Maar RTV aanbod (zowel IP als analoog) is hetzelfde.

Qua eigen mailserver draaien: tsja, er zijn gewoon erg weinig providers die dit 100% toestaan, puur vanwege het feit dat er genoeg abonnees zouden zijn die half niet weten waar ze mee bezig zijn en vervolgens dus vanaf een IP adres (dat gekoppeld is aan de naam van de provider) ineens een open relay zijn, met alle gevolgen van dien. Waarom denk je dat bv. XS4ALL zo duur is? Daar mag het wel en hebben ze een complete administratie en infrastructuur om dit soort dingen af te handelen.

BBC 1 en 2 moet je je verder niet op verkijken: Dat kan zo van de ene op de andere dat afgelopen zijn. Glashart ligt namelijk al overhoop met BBC omdat ze het eigenlijk illegaal door geven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zodra je glasvezel hebt, wat moet je dan nog met een apart pakket voor TV of telefonie?
Dat regel je dan toch zelf over je IP?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wees eens wat specifieker, @MrJayMan? Wie heeft het hier over een apart pakket voor TV of telefonie hebben dan? Wat regel je "Je IP"? Snap je niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Een moderne TV kan je direct op Internet aansluiten, VOIP telefonie kan je ook zelf regelen. Mijn punt: je hebt je provider daarvoor niet meer nodig en triple play is dan ook meer het spekken van de provider dan dat je geen keuze zou hebben.
Wat je wel nodig hebt is voldoende bandbreedte. Vandaar de glasvezel eis.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:15:
@RoRoo: Dezelfde als bv. XMS. Dus een Amino 110 en 130 voor IPTV.

Je IP wordt direct op 1 van de eth-poorten van de Genexis gerouteerd dus (netals bij de UPC's en Ziggo's van deze wereld) kan/moet je je eigen router gebruiken.
YEAAAASSSSSSSSSS

XMS levert nog niet bij mij in de buurt dus dit is dan een welkome gast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MrJayMan schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:47:
Een moderne TV kan je direct op Internet aansluiten, VOIP telefonie kan je ook zelf regelen. Mijn punt: je hebt je provider daarvoor niet meer nodig en triple play is dan ook meer het spekken van de provider dan dat je geen keuze zou hebben.
Wat je wel nodig hebt is voldoende bandbreedte. Vandaar de glasvezel eis.
Dat is wel heel erg kort door de bocht gezegd en (in deze tijd) feitelijk gewoon ONJUIST.

Theoretisch en technisch heb je helemaal gelijk, maar de praktijk is weerbarstiger, iig voor wat betreft TV. Ten eerste zijn er nog genoeg moderne TV's te vinden zonder internet aansluiting. Ten tweede is er voor die aansluitingen nog absoluut GEEN standaard (Sony biedt haar eigen content, samsung biedt haar eigen content, etc.). Ten derde is er geen enkele aanbieder die bv. Ned. 1, 2 en 3 en consorten streaming aanbiedt via het 'openbare' internet. Moet ik nog ff door gaan? ;)

Qua voip gaat het idd wel de goede kant op (heb zelf ook een 'externe' voip provider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Mijn huidige plan:
glasvezel abo nemen met alleen Internet 50/50 of hoger
UPC aanhouden voor digitale TV totdat ik Internet-TV werkend heb.
aDSL aanhouden voor VOIP en Internet backup-lijn.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je ermee kan leven om uiteindelijk niet meer Ned. 1, 2, 3 , RTL, SBS, etc. 'live' te kunnen kijken, zal het prima voldoen. Er valt genoeg te beleven via de "Uitzending gemist" sites van de div. zenders en omroepen. Hecht je echter waarde aan wel normaal tv kunnen kijken of beeldkwaliteit, dan blijf ik erbij dat je plan wat aan de optimistische kant is.

Magoed, wil je vooral niet ontmoedigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Morgen wordt bij ons KPN Glasvezel aangesloten (Almere, bloemenbuurt). Ben benieuwd naar de snelheden en of de upload/download gelijk is.
Morgenavond de bevindingen!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Vandaag bij mij ook KPN glas aagesloten.
Binnen 2 uur klaar snelheid goed,tv,telefoon alles in 1 keer goed.

Grote klasse.

mvg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Laatst online: 27-04 13:39
BBC 1 en 2 moet je je verder niet op verkijken: Dat kan zo van de ene op de andere dat afgelopen zijn. Glashart ligt namelijk al overhoop met BBC omdat ze het eigenlijk illegaal door geven......
Maar hoe zit het dan met dit bericht?:
nieuws: Kabelmonopolie op BBC loopt ten einde

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat was een bericht uit het voorjaar van 2009 en sindsdien heeft nooit meer iemand er van gehoord. Van de Opta en/of bv. KPN (die een grote belanghebbende is in deze) is er volgens mij nooit een officiele terugkoppeling geweest over wat er uit die onderhandelingen is gekomen. Helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 18:35
Even Lijbrandt gevraagd en een paar antwoorden gekregen:

-eigen router kun je gebruiken
-ze gaan aansluiten in Almere per oktober van dit jaar

Beetje jammer dat ze pas in oktober gaan aansluiten, want dat duurt mij veel te lang.
Als ik nu op de website m'n postcode invul krijg ik dat ik aangesloten kan worden, maar dan mag je dus nog tot oktober wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
dankje voor de update Pendragon1. Ze zijn er vroeg bij met adverteren dan en ook ik had de indruk direct aangesloten te kunnen worden. Wel prettig wat de router betreft. Zeiden ze nog iets of een fixed IP mogelijk is?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je zou eventueel bij Tweak kunnen beginnen. Je kan hen (dwz, onder die voorwaarden heb ik 2 maanden terug getekend, check het ff of het nog steeds zo is ) direct per maand opzeggen. Je bent dan dus alleen 25 euro adm. kosten extra kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:22:
Je zou eventueel bij Tweak kunnen beginnen. Je kan hen (dwz, onder die voorwaarden heb ik 2 maanden terug getekend, check het ff of het nog steeds zo is ) direct per maand opzeggen. Je bent dan dus alleen 25 euro adm. kosten extra kwijt.
maar dan krijg je toch het probleem dat KPN de lijn niet meer vrij geeft?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KPN zal de lijn wel vrij geven maar dat kan lang duren. Daarom wacht ik het allemaal ook wel rustig af.

Ik zit nu al bij Tweak, en op zich werkt alles prima en aardig. Ik zou naar Lijbrandt overstappen als die me de garantie kunnen geven dat overstappen enigszins soepel kan, anders zie ik het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Vanaf vandaag online via KPN Glasvezel Goud. Haal 85mbit/s down en maar 5 up. Waarschijnlijk nog niet gelijk getrokken.. Nog even afwachten.
We hebben ook die draadloze sets om tv te kijken zonder kabels te trekken door het hele huis. Dit moet dan ook op PC mogelijk staan (staat op het doosje). Iemand enig idee of dit werkt? Want ik dacht dat KPN dat niet ondersteunde..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit is OOK gewoon voor de PC te gebruiken. Maar niet via hetzelfde netwerk als waar de DLAN modules voor de IPTV boxen over opereren.

Maar volgens mij (pin me er echter niet op vast) is het ook wel mogelijk om meerdere netwerken naast elkaar te laten bestaan. Je moet dan alleen aparte DLAN modules gebruiken en de netwerknaam daarvan veranderen. Verder is de bandbreedte via je stroomnet natuurlijk maar beperkt. Dus afhankelijk van de kwaliteit kan verkeer op je PC-dlan wel je IPTV-dlan in de weg gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:29:
Dit is OOK gewoon voor de PC te gebruiken. Maar niet via hetzelfde netwerk als waar de DLAN modules voor de IPTV boxen over opereren.

Maar volgens mij (pin me er echter niet op vast) is het ook wel mogelijk om meerdere netwerken naast elkaar te laten bestaan. Je moet dan alleen aparte DLAN modules gebruiken en de netwerknaam daarvan veranderen. Verder is de bandbreedte via je stroomnet natuurlijk maar beperkt. Dus afhankelijk van de kwaliteit kan verkeer op je PC-dlan wel je IPTV-dlan in de weg gaan zitten.
Via wat werkt dit dan? Windows Media Centre? Of een apart programma? Voordat ik een nieuwe netwerkkaart ga installeren en moeilijk moet doen... wil ik eerst wel weten hoe dit werkt :) In ieder geval bedankt!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... voor we elkaar verkeerd gaan begrijpen (voor zo ver we dat al niet doen): Bedoel je nou dat je ook via die DLAN kastjes TV wil kijken op de PC? Op het doosje waarvan zie je dan wat staan waar je dat uit opmaakt? En wat staat er dan precies?

IPTV van KPN op de pc gaan kijken gaat NOOIT werken, niet in de minste plaats omdat alle signalen encrypted zijn. Tenzij je je 1960 STB aan de video ingang van een tvkaart hangt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
eymey schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:06:
Hmmm.... voor we elkaar verkeerd gaan begrijpen (voor zo ver we dat al niet doen): Bedoel je nou dat je ook via die DLAN kastjes TV wil kijken op de PC? Op het doosje waarvan zie je dan wat staan waar je dat uit opmaakt? En wat staat er dan precies?

IPTV van KPN op de pc gaan kijken gaat NOOIT werken, niet in de minste plaats omdat alle signalen encrypted zijn. Tenzij je je 1960 STB aan de video ingang van een tvkaart hangt :P.
DLAN? Ik heb van die apparaatjes voor het stopcontact, om het signaal 'draadloos' in huis te versturen naar elk lichtnet. En daarop (op de verpakking er van) staat dat je de ethernet kabel in je decoder kunt stoppen (die je vervolgens op je TV aansluit) of in je PC.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Laatst online: 27-03-2024
hermlip schreef op maandag 24 mei 2010 @ 08:24:
Het aanbod van Lijbrandt is erg aantrekkelijk alle eisen die voor me zelf stel bieden ze: analoge tv (apart aangeleverd), hd digitaal, bbc 1 en 2, sneller voor zelfde geld (nu heb ik internetplusbellen), nummerbehoud, alles bij 1 provider.

Ik kan alleen nergens iets lezen over zelf mail en webserver draaien en het daarvoor benodigde vaste ip adres, dus ik heb maar een mail gestuurd. Zodra ik bericht heb zal ik het melden.

Helaas levert xmsnets niet bij mij in de wijk muziekwiijk wat die leveren dit allemaal
Antwoord gekregen:
Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben een door DHCP gegenereerd IP adres, dit is wel vast te noemen echter kan het bij een reboot van de DCHP server veranderen. Een ander IP adres is niet mogelijk.
U kunt wel uw eigen server draaien, alle poorten staan ook bij ons open.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Rutger Jansen, Lijbrandt Servicedesk

hermlip:
Dus dan maar dyndns gaan gebruiken om de server bereikbaar te houden

Voor de zekerheid nog gevraagd of het wel een openbaar ipadres is, anders ben je nog onbereikbaar.

Ook hier antwoord opgehad ja een openbaar adres. Dus kom maar zou ik zeggen. jammer van het ipadres

[ Voor 4% gewijzigd door hermlip op 04-06-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 18:35
Bij sommige ADSL providers heb je ook geen vast IP adres, maar de kans dat je een nieuwe krijgt is niet zo groot. Ik heb het bij Telfort nog maar 1 keer meegemaakt in de 4 jaar dat ik ADSL van ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom. Ik maak me er ook absoluut niet druk om. Zo veel kritieke services draai ik ook niet meer thuis en voor de rest voldoet de dynamic update functie van Zoneedit voor m'n domain prima.

Nee, als de rest nou ook k** met p***** was, dan had het gebrek aan een wat meer vast IP adres misschien de druppel kunnen zijn, maar nu niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

lama

[ Voor 98% gewijzigd door RoRoo op 28-05-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het al ergens anders gevraagd maar gezien er in dit topic de experts zitten dacht ik dat ik het hier nog eens zou vragen.

Heb zojuist via marktplaats een Cisco WRVS4400n goedkoop op de kop getikt. Ik heb het MAC adres van de EP gecloned en PPPoE als volgt ingesteld. Username MAC-ADRES@direct-adsl en wachtwoord: kpn. Wat ik ook doe ik krijg PPPoE maar niet aan de gang, in de logs zie ik het volgende,
Dec 31 16:04:21 - Plugin pppoe loaded.
Dec 31 16:04:21 - PPPoE Plugin Initialized
Dec 31 16:04:21 - Plugin pppoe called.
Dec 31 16:04:22 - pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Dec 31 16:04:22 - Sending PADI
Dec 31 16:04:23 - Connecting PPPoE socket: 00:00:00:00:00:00 0000 0x427d8
Dec 31 16:04:23 - Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
Dec 31 16:04:23 - Doing disconnect
Dec 31 16:04:24 - Exit.
Wat mij opvalt is dat de EB er heelerg lang over doet om een verbinding op te bouwen, kwestie van timeout misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je er ook voor gezorgd dat je Cisco de communicatie voor PPPoE tagged doet? (vlan6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:48:
Heb je er ook voor gezorgd dat je Cisco de communicatie voor PPPoE tagged doet? (vlan6).
Bedoel je op de WAN side? Moest dat dan op de WAN side? Nee ik zi everder geen optie om op de WAN side VLAN's in te stellen, alleen de LAN side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat moet dus wel, aangenomen dat je de WAN zijde ook met de Genexis hebt verbonden. Aan de WAN zijde dient in feite alleen 'tagged' verkeer naar buiten te gaan. VLAN 4 voor IPTV en VLAN 6 voor internet (en evt. VLAN 7 voor VOIP, als je in staat bent 2 PPPoE verbindingen op te zetten en om VOIP-verkeer te routeren via die 2e PPPoE verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verdomme je hebt nog gelijk ook!

Even geprobeerd met mijn Intel netwerk kaartje welke VLAN's ondersteunt en idd je moet dus VLAN's aan de WAN kant aanmaken en de default firmware van de WRVS4400n kan dat dus niet!

Verdomme! Maar wel weer goed nieuws. Als je router wordt ondersteunt door OpenWRT of DDWRT dan kan dat dus weer wel waardoor dus in een klap een hoop routers geschikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt, maar ook weer met kanttekeningen:

Ik heb een TP-Link TL-1043ND welke op zich ondersteund wordt door DD-WRT en OpenWRT (zij het in de beginfase). DD-WRT wil nog totaal niets met VLAN's aanvangen (niet in de web interface en de nvram settings geven ook niet veel effect) en met OpenWRT is het ook nog zeer instabiel (zoals ookal uit bevindingen en blog van een mede-tweaker blijkt).

Zie ook: hvandrie in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Een SLM2008 blijft dus tot nu toe de meest bedrijfszekere optie, of een router die al geruime tijd wordt ondersteund door de -wrt firmwares met vlan support.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 29-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:11:
Dat klopt, maar ook weer met kanttekeningen:

Ik heb een TP-Link TL-1043ND welke op zich ondersteund wordt door DD-WRT en OpenWRT (zij het in de beginfase). DD-WRT wil nog totaal niets met VLAN's aanvangen (niet in de web interface en de nvram settings geven ook niet veel effect) en met OpenWRT is het ook nog zeer instabiel (zoals ookal uit bevindingen en blog van een mede-tweaker blijkt).

Zie ook: hvandrie in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Een SLM2008 blijft dus tot nu toe de meest bedrijfszekere optie, of een router die al geruime tijd wordt ondersteund door de -wrt firmwares met vlan support.
Ja dat klopt. Maar dan zit ik dus weer met 2 kastjes wat ik juist niet wil. Ik wil gewoon een centraal punt waar alles wordt geregeld en meer niet.

Trouwens, wat ik van Herman's website heb begrepen is dat VLAN's bij hem wel werken. Hij heeft alleen een probleem met de file parser waardoor de settings niet goed worden opgeslagen, hij heeft blijkbaar alles handmatig ingetikt in zijn netwrok file. Verder heeft hij nog een probleem met port based tagging waardoor zijn telefoon niet goed werkt.

Tja ik heb geen telefoon en dat ik handmatig ff een network file aan moet passen vindt ik ook niet erg. 50 euro voor een opensource routertje is niet veel geld.

Ik heb onderhand contact gehad met iemand van Cisco in America (WRVS4400n is een bussiness router dus krijgt hij ook prioriteit support), de persoon vondt het zelf ook raar dat je geen VLAN's kon setten op de WAN poort en zei zelf ook dat het niet ging werken want de PPPoE tunnel wordt gemaakt over de WAN poort. Hij zou ff checken met de dev's. Als daar ooit iets uit komt dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja ik heb dus juist wel port-based tagging nodig, daarom zijn de bevindingen van Herman voor mijn situatie iets minder bemoedigend :X

Ik wil namelijk uiteindelijk m'n SLM2008 naar de huiskamer verplaatsen in de trapkast (waar al m'n huiskamer netwerkkabels uit komen) omdat je dat ding ook via PoE kan voeden. Ik heb al een "midspan" hiervoor e.d. Maar ik wil dan dus wel m'n LAN-VLAN en IPTV vanuit de meterkast, waar m'n TL-1043ND staat, over 1 kabel kunnen taggen richting de SLM2008. En het voordeel van PoE is dat de midspan dus ook in de meterkast hangt, waar ook m'n UPS staat :P. En er dus geen 220 meer loopt naar de trapkast.

Tsja, dat "alles geregeld op 1 punt" heb ik al reeds opgegeven... :). Dat komt misschien wel weer een beetje terug als ik t.z.t. toch nog een keer op een Glashart-provider over kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hierbij het plan™ welke ik binnenkort cq. iets langere termijn hier wil uitvoeren omdat ik wat vlotter wil kunnen gaan downloaden van Steam (bijvoorbeeld :p)

begane grond: glasvezel 'modem' -> 54N router (wireless t.b.v. laptops, voorzien van Tomato)
1e verdieping: 54N router (ingesteld als client, voorzien van Tomato) -> gigabit switch -> wired network.

Dit voorkomt volgens mij een hoop getrek en gedoe met kabels, en de aanschaf van die speciale kastjes voor op het spanningsnet waarbij de snelheid ook niet echt denderend schijnt te zijn (heb ik van horen zeggen).

Echter vraag ik me af of die 54N naar 54N verbinding ook niet al te veel snelheidsverlies oplevert vanwege het wireless zijn bij (laten we zeggen) een full 100mbit verbinding?

Heeft iemand hier al wat ervaring met zo'n setup?

(Ohja, en voordat iemand gaat beginnen met tagged VLANS o.z.d.: ik ga waarschijnlijk alleen internet afnemen; Televisie en telefonie werken prima bij UPC en dat willen we graag ook zo houden ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door mindcrash op 31-05-2010 20:49 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, dan moet je in ieder geval een abbo nemen bij XMS of bij Lijbrandt.

Als je bij KPN of Tweak een abbo afsluit, dan ontkom je niet aan het gebruik van VLAN's, ook niet als je alleen internet afneemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/832705994.png

Mijn snelheden.. Iemand enig idee wanneer die upload omhoog gaat?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemorgen

Euh wat is er mis met deze snelheid er van uitgaand dat dit een goud pakket is van KPN denk ik gezien de overhead dat dit de juiste snelheid is !

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thijs1 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 10:16:
Goedemorgen

Euh wat is er mis met deze snelheid er van uitgaand dat dit een goud pakket is van KPN denk ik gezien de overhead dat dit de juiste snelheid is !

mvg
Download ziet er wel oke uit, zou denk nog wel wat hoger kunnen. (ik krijg met Speednet.net een snelheid van 26Mb terwijl ik in Newsleecher gewoon 3,15MB haal.)
Upload is alleen nog niet wat het moet zijn. KPN is bezig met de uploadsnelheden. Zie mijn bericht hieronder.
Dj-sannieboy schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Ik zit hier nog met deze snelheden:

[afbeelding]

Iemand enig idee wanneer de nieuwe upload snelheid ingaat bij KPN?

EDIT:

Zojuist even gebelt en ze zijn bezig met het omzetten van de klanten naar symetrische snelheden. Gebeurd in groepen van 1900 klanten per keer en de eerste 5000 klanten zijn al omgezet. Wanneer ik aan de beurt ben konden ze niet zeggen, maar ze zijn er dus mee bezig.

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
De snelheden zien er keurig uit met uitzondering van de upload die is nog niet symetrische.
Verder denk ik dat met een goud pakket niet veel meer te halen is.

Ik heb zelf zilver en zit met download rond de 4400mbts en upload 4,4 mbts dus ook daar zie je dat er iets overhead is ,kortom iets minder dan de 50mbts die het zou moeten zijn.

Dit is bij jou ook geval van het goud pakket uitgaand ,zou jij een verbindig moeten hebben van 100 mbts dus 8400 mbts is dan een goede snelheid als de snelheid symetrische zou worden zal je alleen met de upload omhoog gaan.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Ja download hoor je mij niet over klagen. Had wel wat meer verwacht maar de snelheid is constant en hoog! Dus dat is prima. Maar inderdaad jammer van de upload... Afwachten dan maar!!!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld om een afspraak te maken voor installatie.
Vorig jaar rond mei/juni is de kabel de grond in gegaan.
Ergens rond juli/augustus is de boel gemonteerd in de meterkast.
De aanvraag voor het brons pakket hebben we begin juli gedaan en de uiteindelijke installatie is nu 2 juli aanstaande.
Kreeg bij het maken ineens de vraag of we een volledige installatie willen of een soort van doehetzelf pakket ?
Heb zo het idee dat het doehetzelf pakket nieuw is, kan me niet herinneren dat er destijds een keus gemaakt kon worden.
Hebben ondertussen al besloten om een upgrade naar brons te nemen plus het HD pakket maar dat kan pas als de boel actief is.

PS
Gaat hier om Almere Buiten, Faunabuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het doe het zelf pakket is eigenlijk heel simpel: De monteur komt de Genexis (glasvezel kastje) installeren en sluit hier de Experiabox op aan. Daarna controleert hij of er internet verbinding en voice is (indien je ook telefonie krijgt).

Voor de rest moet je alles zelf doen, dus instellen van je draadloze netwerk, trekken van utp kabel (of DLAN netwerk) richting je settopbox voor tv, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Even over die doe het zelf installatie (de periode dat jij een abbonement afgesloten heb vorig jaar dus, was volledige installatie gratis inbegrepen.
Het pakket waar nu dus naar verwezen wordt doe het zelf pakket (basis installatie of gehele installatie) is dus niet van toepassing voor mensen die vorig jaar een abbonnement hebben afgesloten.

Goed onthouden dus.
Ik ben 2 weken terug aangesloten en mij werd de zelfde vraag gesteld.
Basis of volledig ik heb dus meteen aangegeven dat mijn aanvraag van vorig jaar was.
Dus is volledige installatie inbegrepen (gratis)

Nieuwe aanvragen van dit jaar krijgen wel te maken met deze keuze en evt kosten 95 euro bij volledige installatie.

mvg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:58
Kan het niet zo snel vinden maar welke HD recorder wordt eigenlijk geleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit is toch al ettelijke tientallen malen (zo niet honderden) genoemd hier hoor :? :S.

In ieder geval: De Motorola VIP 1960. Sinds een poosje zijn er ook abonnementsvormen (de goedkoopste plus het kpn-wholesale product van Tweak) die de VIP 1910 gebruiken: Een set top box zonder harddisk.

Als je een glasvezel abbo neemt bij een provider die Reggefiber als operator gebruikt (XMS, Lijbrandt), dan krijg je een Amino 110 of 130, beiden overigens vooralsnog zonder harddisk record functie

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 06-06-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkraan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09-2015
Ik begon me af te vragen wanneer mijn account dezelfde up- als download snelheid zou krijgen. Daarom KPN maar eens gebeld. Men is met de operatie bezig en kon eerst niet indivudueel verhogen, nu wel!
Als het goed is krijg ik nu binnen 24 uur verhoogde upload snelheid. Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
hkraan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:53:
Ik begon me af te vragen wanneer mijn account dezelfde up- als download snelheid zou krijgen. Daarom KPN maar eens gebeld. Men is met de operatie bezig en kon eerst niet indivudueel verhogen, nu wel!
Goede tip! Vanavond zelf ook even bellen! Bedankt

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

hkraan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:53:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/840234795.png

20 minuten voor de verhoging van de upload rond 8 uur vandaag net een e-mail naar KPN gestuurd wanneer de upload zou worden verhoogd. Je zou denken dat KPN snel reageert maar het is gewoon toeval als ik later de reactie van KPN op mijn e-mail bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/840416408.png
Vanmorgen is mijn upload verhoogd. (na een belletje)
Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Niks mis mee :).

Blijft toch wel apart dat KPN haar eigen klanten minder snel van een verhoogde upload laat profiteren dan de wholesale klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Ook ik heb KPN aan de lijn gehad. Upload stijgt langzaam maar zeker.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/840662211.png

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat ik niet begrijp is het feit dat Kiwitje en spaceone een ping van 0ms hebben, terwijl ik vaak 5, 10 of zelfs 15 krijg. Ik doe de test vanaf mijn pc die is aangesloten op gigabit lan.

pingtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/18415650.png

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-06-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57003

Ik ook eens gebeld naar de kpn helpdesk, na enig moeite had de vrouw door dat het ging om de upload snelheid van het abonnement en niet om mijn draadloze verbinding. En jahoor, 15 minuten na het gesprek werd mijn verbinding gereset, dus ik dacht van 'hey dat is snel'... maar helaas... ben dus van 50/5 naar 30/3 gegaan... jep, lagere snelheid en nog steeds niet synchroon... zucht......

Nou morgen maar nog eens bellen, moet nu weg.

Edit: Gebeld en een vriendelijke meneer aan de telefoon gehad die het vervelend vond van het misverstandje en heeft het direct weer recht gezet en ook de upload symetrisch gezet. Binnen tien minuten na het gesprek was mijn internet verbinding gereset en 50/50 was actief. Pluim!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 57003 op 09-06-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:14:
Wat ik niet begrijp is het feit dat Kiwitje en spaceone een ping van 0ms hebben, terwijl ik vaak 5, 10 of zelfs 15 krijg. Ik doe de test vanaf mijn pc die is aangesloten op gigabit lan.

pingtest:

[afbeelding]
Ligt misschien aan speedtest.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/18423031.png

Bij pingtest ook 6ms...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kiwitje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:14:
[...]

Ligt misschien aan speedtest.

[afbeelding]

Bij pingtest ook 6ms...
6ms is altijd nog beter dan 15ms :P plus dat ik nog eens een jitter heb van 3ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:13:
[...]

6ms is altijd nog beter dan 15ms :P plus dat ik nog eens een jitter heb van 3ms
Jij zegt dat je ook soms rond de 5 zit ;) Wat is die jitter?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 16:23
Hierbij wil ik iedereen nogmaals met klem aanraden niet in zee te gaan met Tweak als provider op het glasvezel netwerk. Mijn verbinding zou 2 april opgeleverd worden, dit is uit eindelijk pas 30 april gebeurd. In de tussentijd heb ik zonder internet, tv en telefoon gezeten. Tweak schuift alle problemen af naar KPN. Enkele tientalen euro's aan telefoontjes verder is dankzij een KPN monteur die deze gang van zaken zeer vervelend vond, en mij tot laat in de avond geholpen heeft, de verbinding eindelijk opgeleverd. Echter telefonie nog niet, dit zou enkele dagen later gebeuren door een support medewerker van Tweak. Inmiddels is het half juni en de telefonie is nog steeds niet opgeleverd. Tweak geeft aan een call gemeld te hebben bij KPN, en hier op te wachten. Tweak geeft geen enkel prioriteit aan deze melding, zelfs niet door na vraag te doen bij KPN. In de tussentijd heb ik alle facturen terug gehaald en dit meerdere malen per telefoon en per mail aangegeven en bevestigd gekregen. Echter ontvang ik inmiddels brieven van het incasso bureau.
Ik wil iedereen hier dan ook aanraden om gewoon met KPN in zee te gaan als je op het glasvezel net wilt, of een van de andere providers, als daar wel positieve ervaringen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
De service valt je blijkbaar tegen. Dit kan incidenteel zijn of tijdelijk minder. Wat was je motivatie aanvankelijk om voor Tweak te gaan ipv KPN?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

@folker
Tsjah.. dergelijke zaken kan je wel verwachten van nieuwe diensten binnen een isp.
Ik heb het nog nooit 100% goed zien gaan. bij wie dan ook. Kinderziektes blijf je houden, als je daar niet mee eens bent dan moet je meer betalen zodat de support meegerekend wordt.

Tweak is tot nu toe de goedkoopste, en kennelijk lever je dan in op de support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Terwijl ilk juist wel weer prima ervaringen heb met de support van Tweak. OK, telefonie heeft lang geduurd, maar be fair: KPN IS voor een groot deel van de infra verantwoordelijk (en de provisioning van die Experiaboxen) dus het is deels wel terecht dat Tweak sommige problemen afschuift op KPN.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat jij met hen te maken hebt en dat zij dus harder aan KPN moeten trekken.

Maar om nou te zeggen vooral niet in zee te gaan met Tweak: Op het missen van flatfee telefonie na bieden zij gewoon de meest voordelige oplossing en er zijn hier TIG mensen die dik tevreden zijn.

Je wil trouwens niet weten hoeveel problemen er zijn bij KPN....... dus ik zou nog even wachten met Tweak meteen als onbetrouwbaar de grond in te trappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:01
eymey schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:21:

Je wil trouwens niet weten hoeveel problemen er zijn bij KPN....... dus ik zou nog even wachten met Tweak meteen als onbetrouwbaar de grond in te trappen....
Administratief is KPN nog een hel. Dat is bij Tweak een stuk beter. KPN heeft nog steeds mijn (oude) verbinding nog niet afgesloten, krijg nog steeds f acturen (dubbel op nu). Bij tweak is alles nu netjes afgerond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kiwitje schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:12:
[...]

Jij zegt dat je ook soms rond de 5 zit ;) Wat is die jitter?
Ik zit inderdaad wel eens op 5ms, maar heb werkelijk nog nooit 0ms gehad. Het zal wel aan speedtest liggen, aangezien het dus nog wel eens varieert.

Jitter: Jitter is merely the variance in measuring successive ping tests. Zero jitter means the results were exactly the same every time, and anything above zero is the amount by which they varied. Like the other quality measurements, a lower jitter value is better. And while some jitter should be expected over the Internet, having it be a small fraction of the ping result is ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 14:53
goeiendag zeg wat een leed in dit topic.

Ik woon zelf in almere, in de bouwmeesterbuurt, en dat is nou net een van die wijken waar xmsnet wel levert. Ik heb op 18 December 2009 aangevraagd, op 15 maart aangesloten. Afspraak gemaakt om 15:00 uur, engineer was om 14:45 klaar met het plaatsen van het genexis modem.

rond 18:00 uur kreeg ik een ip adres op de wan interface, en vanaf dat moment had ik een glasvezel internet verbinding van 50 mbps synchroon.

Toen kwam het opzeggen van tweak, dat ging prima, en nadat ik mijn telefoonnummer had geporteerd naar voipplanet kwam kpn inderdaad met een opzegbevestiging. Ik dacht ha, dat gaat ook allemaal goed. Helaas...

Leuke van kpn was dat ik eerst een opzeg bevestiging kreeg, en een paar weken daarna doodleuk een rekening voor mijn analoge telefoonlijn. Klantenservice bellen en dan vragen hoe dit kan, word je doodleuk verteld dat je maar op de eindafrekening moet wachten. Ik zit dus nog steeds te wachten op eindafrekening. Gelukkig geen aanmaningen gezien van kpn, dus helemaal verkeerd is het niet gegaan.

Ik gebruik nu voip van voipplanet, en dat werkt super. Man wat heb ik een mazzel als ik dit topic zo lees...

Sterkte voor alle Almeerders die nog zitten te wachten op hun glasverbinding!

groet,

Wiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een pingtijd van 0 ms is ook gewoon complete nonsense. Dat haal je zelfs op een LAN nog nieteens. Het beste wat ik met een glasvezel verbinding heb gezien is "1 ms" met 64 bytes packetsize via een Unet glasvezel verbinding.

Verder @Wiz: Ik heb geen leed hoor ;). Ik ben dik tevreden met m'n verbinding van Tweak (telefonie doe ik voorlopig nog via VOIP provider die ik al had in m'n KPN adsl tijd). Wat overigens nient weg laat dat ik liever zou overstappen naar XMS of Lijbrandt vanwege hun manier van WAN verbinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 14:53
ja dat is echt super. Gewoon een ethernet interface waar je public ip adres op staat, het ethernet kabeltje naar de meterkast lag er al, dus kabel erin, netbook eraan en af en toe kijken of er een ip adres kwam en toen het zo ver was de kabel in de router en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
RoRoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:45:
@folker
Tsjah.. dergelijke zaken kan je wel verwachten van nieuwe diensten binnen een isp.
Ik heb het nog nooit 100% goed zien gaan. bij wie dan ook. Kinderziektes blijf je houden, als je daar niet mee eens bent dan moet je meer betalen zodat de support meegerekend wordt.

Goedemiddag

Ik heb ook KPN en tot volle tevredenheid aangesloten binnen 2 uur alles 100% werkend.
Helemaal niets mis mee.

Enige waar ik op wacht is de symetrisch update deze schijnt einde deze mand te komen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nieuws rond de glasvezel abbo's van Tweak:

Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
En mijn reactie erop:

AAAAAAAAAAARRRRRGGGHHHHH Verdorie

Blij gemaakt met een dode mus dus. Hetzelfde gezeik als met XMSnet: De nieuwe R+ abbo's alleen maar in Almere buiten.

Sorry voor de krachttermen, maar heb ik hier nou op zitten wachten? . Dit geldt dus zeker ook met Lijbrandt. Terwijl die wel hun spam over de rest van Almere verspreiden. Wanneer wordt het Glashart netwerk nou eindelijk eens een keer uitgebreid naar de rest van Almere???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
MrJayMan schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:23:
[...]

De service valt je blijkbaar tegen. Dit kan incidenteel zijn of tijdelijk minder. Wat was je motivatie aanvankelijk om voor Tweak te gaan ipv KPN?
De prijs, de nieuwsgroepen en ik had de hoop een andere modem/router te ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• folker
RoRoo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:45:
@folker

Deels eens. Maar meer dan 2 maanden en nog de telefoon niet aan de praat hebben is ronduit belachelijk. Daarnaast snap ik dat de problemen niet alleen door Tweak worden veroorzaakt maar ook door KPN die duidelijk prio geven aan hun eigen klanten. Maar dan nog snap ik van Tweak niet waarom ze er niet boven op zitten, ze laten gerust een call een maand open staan voordat ze is navraag gaan doen. Sterker nog dan melden ze nog een call en wachten vervolgens weer weken. Daarnaast heb ik een contract met Tweak en niet met KPN, dus Tweak zal toch echt zelf moeten komen met compensatie, of op z'n minst accepteren dat ik pas betaal zodra alle diensten naar behoren zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist mijn EB vervangen met een TP-Link modempje.

Anoniem: 105188 in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

Nu nog even spelen, ik laat nog van mij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:06:
Nieuws rond de glasvezel abbo's van Tweak:

En mijn reactie erop:

Blij gemaakt met een dode mus dus. Hetzelfde gezeik als met XMSnet: De nieuwe R+ abbo's alleen maar in Almere buiten.

Sorry voor de krachttermen, maar heb ik hier nou op zitten wachten? . Dit geldt dus zeker ook met Lijbrandt. Terwijl die wel hun spam over de rest van Almere verspreiden. Wanneer wordt het Glashart netwerk nou eindelijk eens een keer uitgebreid naar de rest van Almere???
Lekker genaaid..
Op dit moment zijn er geen producten beschikbaar
lol ik kan em ook niet krijgen

Postcode check op tweak.nl geeft nu alleen nog maar DSL aan op mijn postcode :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
eymey schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:06:

Ik heb Lijbrandt op zondag 6 juni aangevraagd.
Vanmorgen heb ik gebeld met de vraag wanneer men kan opleveren.
De bedoeling is om half juli te beginnen bij mij in de buurt (Almere Haven).
Ik heb niet gevraagd naar andere stadsdelen.
Hij vertelde mij dat de er nog "dingen gereed gemaakt moeten worden in het netwerk".
Verder heb ik niet doorgevraagd.

Ik laat nog weten hoe snel en goed Lijbrandt z'n diensten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik heb van de week een Cisco/Linksys SLM2008 gekocht en deze net in gebruik genomen.

Het werkt grotendeels. Alles staat zo goed als standaard. Poort 1 aangesloten op Genexis kastje (glasvezel). Poort 2 op m'n Apple Airport Extreme en poort 4 en 5 naar de TV's.

Verder in de configuratie van de SLM2008 3 vlan's aangemaakt: 4, 6 en 7.

Poort 1 gekoppeld aan 1, 4, 6 en 7.
Poort 2 gekoppeld aan 6.
Poort 3 gekoppeld aan 7.
Poort 4 en 5 gekoppeld aan 4.
Poort 8 gekoppeld aan 1 (voor configuratie).

TV's deden het meteen. Internet ook, maar hier moest ik even PPPoE configureren op de Airport Express.

Echter wanneer ik de Speedtouch van KPN achter poort 3 hang van de switch blijf ik een ingesprektoon houden. Kennelijk wil deze maar niet verbinden. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

En een beetje jammer/lastig dat ik steeds apart met poort 8 (kabeltje) moet verbinden om m'n switch te kunnen configureren. Hier is volgens mij niks aan te doen?
Pagina: 1 ... 20 ... 47 Laatste