[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346650

Zojuist KPN gebeld met de vraag of ze de symmetrische snelheid kunnen doorgeven.
Helaas kreeg ik te horen dat er op dit moment problemen zijn met het omzetten (Downloadsnelheid kan opeens omlaag gaan) en dat ze even wachten totdat die problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 13:42

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Zou dit het probleem kunnen zijn:

De Speedtouch wil via PPPoE verbinden, maar kan dat niet, want de Airport Express is al met PPPoE verbonden. Krijgt dus geen verbinding met internet en kan dus ook sip niet verbinden.

De Speedtouch fungeert zelf als DHCP server, dus hem simpelweg achter de Airport Express gooien werkt ook niet, want dan zal je 2 apparaten krijgen die IP-adressen willen gaan uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb nu een maandje Tweak in gebruik en begin nu een beetje moe van ze te worden. Ik zit nu al 3 weken zonder telefoon. De onervaren helpdesk medewerkers (de gene die ik aan de lijn kreeg) schoven alles af naar KPN en doen totaal geen moeite om navraag te doen bij KPN wat de huidige status is. Ze zeggen alleen maar van "Het is in behandeling bla bla". Ik krijg al 2 weken het zelfde verhaal te horen. :F

Ik begrijp dat KPN netwerkleverancier is dat de medewerkers weinig voor me kunnen doen, maar ze kunnen er minstens druk op zetten en contact opnemen met een KPN monteur om het probleem te troubleshooten.

Ik heb verder geen problemen met de Internet verbinding en IPTV (behalve de trage mediabox), maar hierdoor neig ik wel over te stappen.

Weet iemand of Tweak een SLA heeft met KPN, want dit zou niet zolang moeten duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
martinweb.nl schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:24:
Zou dit het probleem kunnen zijn:

De Speedtouch wil via PPPoE verbinden, maar kan dat niet, want de Airport Express is al met PPPoE verbonden. Krijgt dus geen verbinding met internet en kan dus ook sip niet verbinden.

De Speedtouch fungeert zelf als DHCP server, dus hem simpelweg achter de Airport Express gooien werkt ook niet, want dan zal je 2 apparaten krijgen die IP-adressen willen gaan uitdelen.
Het opzetten van de PPPoE verbinding voor telefonie gebeurt op het aparte VLAN, du sook een andere PPPoE concentrator dan die waar je airport mee verbindt. Het enige wat ik me nog kan bedenken is, dat de EB 'hangt' op het moment dat hij geen verbinding met internet kan krijgen en dan z'n inlog script voor de rest van de diensten ook niet meer af maakt....

Heb je ook bij je VLAN 7-poort op je SLM2008 gezorgd dat het PVID daarvan NIET op 7 staat, maar bv. gewoon op 1 ofzo? Voor zover ik heb begrepen (en ervaren) stuurt de SLM2008 het egress verkeer van een poort namelijk untagged op het moment dat tag van het VLAN dat over die poort uit zou gaan verwijderd wordt als dit overeen komt met het PVID van de poort. Voor VLAN 6 en 4 wil je dat ook, maar voor VLAN 7 dus juist niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

Ik ben wel benieuwd naar Lijbrand

Alleen vind ik het jammer dat je toch overal voor moet bijbetalen. v/h weekend post van ze gehad met inschrijf formulieren etc. Maar eens rustig bestuderen. ook wat ik nu allemaal betaal.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 06:40
Mmzz..

ik heb me ruim een maand geleden ingeschreven en nog niets ontvangen van Lijbrandt.
Alleen een mailtje als antwoord met een username en password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Ik heb wel de brief gekregen met de aankondiging dat ze hier actief zouden worden, maar nog steeds geen info pakket.

Ik weet ook al wel bijna zeker dat ik de voorkeur zal blijven geven aan wachten totdat Tweak de R+ pakketten ook in Almere Stad beschikbaar kan maken (wrs. op hetzelfde moment dat Lijbrandt hier ook kan leveren).

Tweak blijft voor mij gewoon de meest scherpe offering, vooral vanwege Usenet.

En dat je overal voor moet bij betalen, tsja..... dat is bijna overal helaas :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:03:
[...]

Het opzetten van de PPPoE verbinding voor telefonie gebeurt op het aparte VLAN, du sook een andere PPPoE concentrator dan die waar je airport mee verbindt. Het enige wat ik me nog kan bedenken is, dat de EB 'hangt' op het moment dat hij geen verbinding met internet kan krijgen en dan z'n inlog script voor de rest van de diensten ook niet meer af maakt....

Heb je ook bij je VLAN 7-poort op je SLM2008 gezorgd dat het PVID daarvan NIET op 7 staat, maar bv. gewoon op 1 ofzo? Voor zover ik heb begrepen (en ervaren) stuurt de SLM2008 het egress verkeer van een poort namelijk untagged op het moment dat tag van het VLAN dat over die poort uit zou gaan verwijderd wordt als dit overeen komt met het PVID van de poort. Voor VLAN 6 en 4 wil je dat ook, maar voor VLAN 7 dus juist niet.
Bedankt voor je tip! Dat was inderdaad het probleem. Nu alles werkend, alleen de Speedtouch nog nodig voor telefonie en verder niks. Heerlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Ben een stukje verder met de TP-Link WR1043ND. De OpenWRT firmware op de officiële site mist een hoop patches en drivers waardoor het nogal moeizaam is om alles aan de gang te krijgen. Een Poolse gebruiker heeft de moeite genomen om een kant en klare firmware te bakken die wel goed werkt. Het probleem is wel dat hij de firmware zo heeft gemaakt dat het naar zijn behoeftes is dus er zitten een hoop packages in die je misschien niet wilt.

De site is Pools maar met Google Translate kom je er wel uit.
http://eko.one.pl/

Alles werkt naar behoren, ik heb nog geen echte vergelijkingen maar de latency is ook een stuk lager lijkt. Nu laden webpagina's sneller dan met de TG789. Full UPnP support, printer servertje, etc. alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi werk, @SizzLorr. Heb je ook al iets van een blogje of een howto'tje over wat je zelf in de config file hebt gezet? Een andere GoT user hier, hvandrie (Herman), heeft dat ook en die moest in de netwerk config file nog wel redelijk om wat obstakels en bugjes in de switch configuratie heen schrijven en dan nog was het niet altijd even stabiel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 08:55:
Mooi werk, @SizzLorr. Heb je ook al iets van een blogje of een howto'tje over wat je zelf in de config file hebt gezet? Een andere GoT user hier, hvandrie (Herman), heeft dat ook en die moest in de netwerk config file nog wel redelijk om wat obstakels en bugjes in de switch configuratie heen schrijven en dan nog was het niet altijd even stabiel :).
Ik heb dezelfde config als herman gebruikt, leek me makkelijk. Verder zijn er in de officiele firmware een hoop bugs aanwezig die het een beetje onmogelijk maken om van alles te doen.

Herman had een probleem met portbased tagging wat je nodig hebt om telefonie te forwarden naar de EB. Ik heb geen telefonie dus kan ik dat niet testen.

Ik heb de buildenvoirement gemaakt en de source van backfire 10.03 uitgecheckt. Ik zal binnenkort een firmware online zetten welke voor KPN gebruikers makkelijk in te stellen is. Ik wil nu nog even niet experimenteren met deze router omdat ik deze zelf ga gebruiken. Ik zal over een paar weken nog een routertje halen en een serial USB kabel zodat ik die kan hacken.

Oh en Zercom heeft nu een "actie" lopen voor de TP-Link WR1043ND, ze kosten "maar" 47 euro als je het zelf ophaalt. Ik woon om de hoek van Zercom dus is het allemaal wel okay. Ik kreeg van een van die mensen daar te horen dat ze pas een hele grote partij in hadden gekocht waardoor ze het zo goedkoop kunnen verkopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 15-06-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, keep up the good work :). Ik zou nog steeds het liefst zelf gewoon dd-wrt draaien, ook om redenen die jij noemt (ik wil gewoon iets wat zo blackbox mogelijk werkt in de basis van m'n infrastructuur, en de UI van dd-wrt is gewoon goed).

De support van dd-wrt is echter nog enorm buggy (wireless problemen, slechte ondersteuning voor de realtek chip van de 1043ND, dus geen port-based VLAN's en tagging en zo).

Misschien dat ik t.z.t. toch eens 1 van de 3 buffalo routertjes koop (ben er alleen nog niet uit welke) waarvoor is aangekondigd dat Buffalo die standaard met dd-wrt uit te gaan rusten. :). Zou echter wel zonde zijn want de TP-Link is gewoon een fantastisch doosje voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

@eymey:
Feli!!!

Idd dat je moet bijbetalen snap ik, maar voor wat ik op het eerste gezicht zag.. Moet ik sowieso bijbetalen voor een andere decoder als ik bijv. HD erbij wil hebben.
Vind ik wat onzinnig.. maar kan het dus verkeerd gelezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh258/Chocka999/20100615072048564_page1_image1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 24-06 20:43

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

eymey schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:48:
:) Ik heb wel de brief gekregen met de aankondiging dat ze hier actief zouden worden, maar nog steeds geen info pakket.

Ik weet ook al wel bijna zeker dat ik de voorkeur zal blijven geven aan wachten totdat Tweak de R+ pakketten ook in Almere Stad beschikbaar kan maken (wrs. op hetzelfde moment dat Lijbrandt hier ook kan leveren).

Tweak blijft voor mij gewoon de meest scherpe offering, vooral vanwege Usenet.

En dat je overal voor moet bij betalen, tsja..... dat is bijna overal helaas :(
Ook zo'n folder gehad met t aanbod, smoelt lekker maar de info is niet meer dan je vanaf de website kunt halen.

Op mijn navraag of een server draaien mocht en dingen als fixed IP, toegestane poorten,etc kwam een summier antwoord. Ja 't mag en ja er staan poorten open (zonder exacte getallen).
Waarschijnlijk pech gehad dat t antwoord kwam van een n00b ('t is te hopen dat t antwoord niet model staat voor de tech support/kennis niveau).

In ieder geval is t aanbod van Tweak beter (vooral ivm usenet toegang, tech support geen idee) wat onder de streep uitgaven scheelt. De definitieve beschikbaarheid van snelheden en pakketten is inderdaad afwachten (maar ach de glasvezel ligt er al weer een tijdje dus dat kan er ook nog wel bij).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 06:40
Voor mij was het backend netwerk van Lijbrandt de doorslag om NIET voor Tweak te gaan.
Het netwerk van Lijbrandt zit een stuk professioneler in elkaar, betere peering overeenkomsten etc etc.

200mbit heb ik toch niets aan, voorlopig niet teminste, tenzij ik een datacenter wil beginnen in mijn garage (die ik dan eerst moet bouwen).

Maar Tweak aanbod is wel behoorlijk aantrekkelijk.. heerlijk is de concurentie wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Pantagruel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Ook zo'n folder gehad met t aanbod, smoelt lekker maar de info is niet meer dan je vanaf de website kunt halen.

Op mijn navraag of een server draaien mocht en dingen als fixed IP, toegestane poorten,etc kwam een summier antwoord. Ja 't mag en ja er staan poorten open (zonder exacte getallen).
Waarschijnlijk pech gehad dat t antwoord kwam van een n00b ('t is te hopen dat t antwoord niet model staat voor de tech support/kennis niveau).

In ieder geval is t aanbod van Tweak beter (vooral ivm usenet toegang, tech support geen idee) wat onder de streep uitgaven scheelt. De definitieve beschikbaarheid van snelheden en pakketten is inderdaad afwachten (maar ach de glasvezel ligt er al weer een tijdje dus dat kan er ook nog wel bij).
Fixed ip kreeg ik als antwoord dat dit niet geval was, verder staan alle poorten open was het antwoord, ip wordt via dhcp uit gedeeld en kan dus wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58
Grappig dat de stripheldenbuurt op het kaartje staat binnen de rode lijnen, terwijl er hier geen glasvezel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 18:35
Ik heb een aansluiting bij Lijbrandt aangevraagd (50/50 + telefoon). Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. TV hoef ik niet, want ik heb schotel waar ik tevreden over ben. 1 van mijn redenen om naar Lijbrandt te gaan is dat ik zelf m'n router kan plaatsen zonder gedoe met een experiabox of wat dan ook. Gewoon telefoon in de RJ11 poort en Internet in 1 van de switchpoorten. Hetzelfde dus als bij XMSnet, maar wanneer dat in de rest van Almere komt is nog steeds onduidelijk. Meerdere keren gevraagd, maar geen duidelijk antwoord gekregen. Ik zal m'n ervaringen met Lijbrandt hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Pantagruel schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Wij van Tweak vinden het belangrijk dat je zelf kunt bepalen wat je doet met jouw Internetverbinding. Voor glasvezel is dit net zo. Als jij een server wil aansluiten en dit zelf kan configureren? Ga vooral je gang! Er zijn in elk geval geen poorten die we knijpen of dicht houden, dus getallen vallen er niet te noemen :). Antwoord op de laatste vraag: Je krijgt een vast IP-adres bij je glasvezelverbinding.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

quicksilvernet schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:53:
Ik heb nu een maandje Tweak in gebruik en begin nu een beetje moe van ze te worden. Ik zit nu al 3 weken zonder telefoon. De onervaren helpdesk medewerkers (de gene die ik aan de lijn kreeg) schoven alles af naar KPN en doen totaal geen moeite om navraag te doen bij KPN wat de huidige status is. Ze zeggen alleen maar van "Het is in behandeling bla bla". Ik krijg al 2 weken het zelfde verhaal te horen. :F

Ik begrijp dat KPN netwerkleverancier is dat de medewerkers weinig voor me kunnen doen, maar ze kunnen er minstens druk op zetten en contact opnemen met een KPN monteur om het probleem te troubleshooten.

Ik heb verder geen problemen met de Internet verbinding en IPTV (behalve de trage mediabox), maar hierdoor neig ik wel over te stappen.

Weet iemand of Tweak een SLA heeft met KPN, want dit zou niet zolang moeten duren..
Volgens mij heb ik je eerder vandaag een antwoord gestuurd op je DM 8)

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

And so it begins.

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=25309

Ik ben van plan om een custom OpenWRT firmware te bouwen voor de TP-LINK TL-WR1043ND welke speciaal gemaakt is voor KPN abonnees zodat iedereen die klere EB makkelijk kan vervangen. Zal even kijken of ik van het weekend een blogje ergens online kan zetten.

Volgende week zal ik ff een tweede routertje erbij kopen eentje waar ik mee kan kloten. Van het weekend zal ik ff die PCB in elkaar knutsellen, moet nog even ergens een mini-USB-B connector vandaan zien te toveren, Conrad heeft die nog wel denk ik.

Als ik sucessvol ben en die mini-USB connector een beetje netjes kan wegwerken zal ik kijken of ik de mod ook kan uitvoeren voor andere mensen. Als er animo voor is denk ik dat ik die USB mod wel voor ongeveer 20 euro kan maken. Dat is ongeveer 10 euro aan componenten en 10 euro voor de moeite (lijkt me redelijk) plus eventueele verzendkosten.

Maar goed jullie horen nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tweak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:42:
Wij van Tweak vinden het belangrijk dat je zelf kunt bepalen wat je doet met jouw Internetverbinding. Voor glasvezel is dit net zo. Als jij een server wil aansluiten en dit zelf kan configureren? Ga vooral je gang! Er zijn in elk geval geen poorten die we knijpen of dicht houden, dus getallen vallen er niet te noemen :). Antwoord op de laatste vraag: Je krijgt een vast IP-adres bij je glasvezelverbinding.
Maar ondertussen zit je dus wel vast aan die gare KPN hardware waar menigeen niet eens een Wii of PS3 aan kan hangen :?

Heel goed... |:( Ik wacht nog wel effe tot lijbrandt gaat uitleveren.. Dat is pas total freedom

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoo op 17-06-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweak schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:42:
Zeg ga jij hier nou ook al verkapte reclames maken voor je baas?

Anoniem: 105188 in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

Kan jij dan misschien antwoord geven op mijn vraag? Omdat jij blijkbaar zo actief bent in het adverteren van allerlei dingen die nu nog niet zijn maar in de toekomst wel mogelijk kunnen worden wil ik de vraag even uitbereiden.

1. In gebieden waar Glashart de dienst uitmaakt is Tweak afhankelijk van Glashart en dus het netwerk en diensten van KPN. Hoe is Tweak van plan dit te omzeilen?
2. Wordt het in de toekomst mogelijk voor providersom de de lijn te huren van KPN/Glashart zodat men niet meer afhankelijk is van de diensten van KPN/Glashart? Zo ja, waarom is men daar niet meteen mee begonnen? Zo nee, waarom niet?
3. Wordt het in de toekomst mogelijk dat providers Digitale TV via DVB-C doorgeven? Zo ja doet Tweak hier aan mee? Zo nee, waarom niet?
4. Met de huidige Genexis end nodes is de maximale snelheid 100mbps gaat dat in de toekomst omhoog? Zo ja, waarom heeft men er niet meteen voor gekozen om nieuwere type eind nodes te leveren? Zo nee, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@SizzLorr: De meeste van je antwoorden zijn prima te vinden op internet en ook al in de div. fiber-gerelateerde topics hier (ik heb er zelfs al wat over in het Uden/Veghel topic gezegd):

1. Je beredenering klopt niet. Glashart maakt de dienst uit, Tweak is afhankelijk van Glashart en dus het netwerk en diensten van KPN?

Als je de website van Tweak goed zou lezen, dan zou je kunnen zien dat Tweak tot nu toe idd afhankelijk is van de netwerk diensten van KPN. En dat daar in sommige gebieden nu ook Glashart bij komt. Dus voor de goede orde nog een keer:

* Reggefiber/Glashart legt het NETWERK (en dan de fysieke laag, de fibertjes naar de huizen) aan.
* KPN is daar Operator op
* Glashart zelf is daar ook Operator op

In veel gebieden is nu nog óf Glashart de operator (XMS, Lijbrandt, Concepts) óf KPN (Tweak, Plinq, KPN zelf). In steeds meer gebieden hebben beide operators naast elkaar presence in de a-pop's en kan je dus uit beiden kiezen (Tweak R+ versus normaal Tweak, wat ze eigenlijk Tweak K+ hadden kunnen noemen ;)).

Glashart, dat een EIGEN TV infrastructuur heeft LOS VAN die van KPN heeft aangegeven dat ze ook bezig zijn om DVB-C door te geven. Niet zo veel zenders als via IPTV (beperkte bandbreedte) maar het komt er dus aan. En JA, op de R+ abbo's zal Tweak daar dus ook vermoedelijk aan mee doen.

Je vraag 4: In div. nieuwsberichten heeft Reggefiber gezegd dat haar netwerk (en dus ook de Genexis modules) gigabit-geschikt gemaakt worden. Sowieso voor de mensen die een 200 mbps abbo afnemen.

De reden om niet direct voor 1 Gbps eindnodes te gaan was simpel: TE DUUR. Pas nu er meer vraag naar komt (niet alleen in NL maar ook elders) omdat er meer glasvezelnetwerken worden uitgerold wordt het langzaam (bijna) net zo voordelig om direct 1 Gbps eindnodes te plaatsen.

Maar bij het kiezen voor een provider moet je dus altijd je er eerst van vergewissen welke partij ze als operator gebruiken om de verschillen in (met name) TV mogelijkheden te bepalen. Binnen een groep providers die op een bepaalde operator zitten zullen er dan ook nog wel kleine subtielere verschillen zijn in wat er standaard in een pakket gezet wordt en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eymey: Je bent (zoals die verkoper van Tweak) in de war met Reggefiber. Reggefiber is niet hetzelfde als Glashart, dat Reggefiber heeft aangekondigd iets te gaan doen betekent niet dat Glashart dat ook gaat doorvoeren. De reden waarom ik dus die vragen stel aan Tweak is omdat h/zij blijkbaar meer inzicht heeft op wat de toekomst gaat brangen qua Glashart. H/Zij heeft al meerdere keren in een Glashart topic gesproken over de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken. Dus als dat zo is, moet h/zij er maar eens wat duidelijkheid over geven. Dat bepaalde dingen technische mogelijk zijn dat weet ik ook wel maar gaat dat ook egbeuren en wanneer? Als jij het zo goed weet te vertellen geef mij dan eens een linkje waarin alles duidelijk is uitgelegd. Tenzij je dat kan doen, is het 100% speculatie.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 17-06-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RoRoo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:30:
[...]

Maar ondertussen zit je dus wel vast aan die gare KPN hardware waar menigeen niet eens een Wii of PS3 aan kan hangen :?

Heel goed... |:( Ik wacht nog wel effe tot lijbrandt gaat uitleveren.. Dat is pas total freedom
Als je de berichtgeving en site van Tweak goed hebt gevolgd, is Tweak dus hard bezig met die total freedom! Op hun huidige operator (KPN) zitten ze idd met handen en voeten gebonden. Waarom denk je dat ze ook met Glashart in gesprek zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:21:
@eymey: Je bent (zoals die verkoper van Tweak) in de war met Reggefiber. Reggefiber is niet hetzelfde als Glashart, dat Reggefiber heeft aangekondigd iets te gaan doen betekent niet dat Glashart dat ook gaat doorvoeren. De reden waarom ik dus die vragen stel aan Tweak is omdat h/zij blijkbaar meer inzicht heeft op wat de toekomst gaat brangen qua Glashart. H/Zij heeft al meerdere keren in een Glashart topic gesproken over de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken. Dus als dat zo is, moet h/zij er maar eens wat duidelijkheid over geven.
Ik snap je verwarring, maar die duidelijk heid is er!

Namelijk op de website. Daar staat namelijk precies aangegeven waar ze begonnen zijn met het aanbieden van R+ abonnementen (abonnementen gebaseerd op de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken).

Glashart is een onderdeel van Reggefiber, namelijk enerzijds een partij die media diensten levert (TV en zo, in de vorm van glashart media) en ook de partij die het netwerk aanlegt. Reggefiber is alleen de holding.

edit:
Check: http://www.reggefiber.nl/consumenten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

eymey schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:24:
Als je de berichtgeving en site van Tweak goed hebt gevolgd, is Tweak dus hard bezig met die total freedom! Op hun huidige operator (KPN) zitten ze idd met handen en voeten gebonden. Waarom denk je dat ze ook met Glashart in gesprek zijn gegaan?
Ze meldden het al ver voor de gesprekken met glashart.. Dus vind ik het misleiding.. Gelukkig was ik via dit topic er al achter gekomen dat het niet total freedom was en heb m'n portemonnee dichtgehouden

gelukkig.

Good things come to those who wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@RoRoo: Dat ben ik met je eens. Was ook absoluut niet tactisch van Tweak. Waarschijnlijk hebben ze zich, voordat ze de marketing info samenstelden, onvoldoende gerealiseerd wat voor een beperkt bagger ding die Experiabox is. Daarom heb ik het nooit als 'misleiding' gezien (in de stricte zin van het woord).

Bovendien, nog een reden waarom ik het geen misleiding vind: Tweak heeft er vanaf het begin geen geheim van gemaakt dat je in principe vrij bent om met eigen apparatuur achter de Genexis aan de gang te gaan. Ze zijn zelfs bereid om je VOIP wachtwoord te resetten, zodat je ook daarvoor de Experia niet nodig hebt.

Dit in tegenstelling tot bij KPN zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:26:
[...]

Ik snap je verwarring, maar die duidelijk heid is er!

Namelijk op de website. Daar staat namelijk precies aangegeven waar ze begonnen zijn met het aanbieden van R+ abonnementen (abonnementen gebaseerd op de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken).

Glashart is een onderdeel van Reggefiber, namelijk enerzijds een partij die media diensten levert (TV en zo, in de vorm van glashart media) en ook de partij die het netwerk aanlegt. Reggefiber is alleen de holding.

edit:
Check: http://www.reggefiber.nl/consumenten.html
Als ik spreek over Reggefiber dan bedoel ik het deel van het netwerk wat Reggefiber zelfstandig heeft aangelegd en als ik spreek over Glashart spreek ik over de het netwerk wat door KPN & Reggefiber is aangelegd.

Glashart is niet een onderdeel van Reggefiber, Reggefiber is aandeelhouder van Glashart. Wat ik raar vindt is dat je hier spreekt over Glashart als dochteronderneming van Reggefiber maar in het Uden topic zeg je.
Glashar != honderd procent KPN.
Maar dit alles heb ik al in het Uden topic uitgelegd, waar wil je dit doen? Een beetje tweedeling is niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
disclaimer: Dit is niet als aanval bedoeld op je ;)

Dat glashart != honderd procent KPN was een reactie op het feit dat jij beweert dat Glashart van KPN is. Dat is gewoon (nog steeds) slechts deels zo. met != bedoel ik trouwens "is not" ;)

In het Uden topic schrijf je:
Ik zie het nog niet gebeuren dat de Reggefiber diensten beschikbaar worden op het Glashart netwerk. Ik zou ook niet weten waarom Reggefiber op het Glashart netwerk zou willen zijn omdat zij ook in die Jointventure zitten. Ze zijn dus al vertegenwoordigd in het Glashart netwerk maar omdat ze afhankelijk zijn van andere partijen zijn zij ook niet vrij.
'Vroegah' was het idd zo, bij de allereerste glasvezel initiatieven in Deventer en Brabant, dat "Reggefiber" dat deed en dat er daarna onder de naam "glashart" andere netwerken kwamen, waarop KPN voorlopig de enige operator was. Sterker nog, toen in Almere de Reggefiber/KPN jointventure aan de slag ging heette dat project "Almeernet", wat later over ging in Glashart.
In de huidige glasvezelnetwerken wordt er helemaal geen onderscheid meer gemaakt tussen "wat regefiber zelfstandig heeft aangelegd" en "wat ze samen met KPN als glashart" hebben aangelegd. ALLE consumenten glasvezelnetwerken, dus ook waar Reggefiber diensten worden geleverd, staan gewoon op www.glashart.nl. En op al die netwerken is het in feite zo dat OF kpn er als operator functioneert, OF Glashart/Reggefiber, OF naast elkaar (nu dus Almere Buiten, maar straks bv. ook Leusden e.d. als dat door gaat).

In je quote vraag je je ook af waarom Reggefiber op het Glashart netwerk zou willen: Nou puur omdat het glashart netwerk dus ook van Reggefiber is en dus omdat het Glashart netwerk allang niet meer gelijk staat aan "alleen KPN".

Als je dat niet van me wil aannemen omdat ik heel misschien wat bedrijfsnamen/namen van juridische entiteiten door elkaar haal, prima.... het gaat mij gewoon puur om het feit dat er nu DAADWERKELIJK concurrentie is door beide bedrijven die over de glasvezelkabels hun eigen infrastructuur er op na houden. En daar ben ik dus blij mee, want straks kan ik dus kiezen uit OF tv via KPN, OF tv via Glashart Media.

Bovendien, als je even de berichtgevingen volgt (bv. hier: Gangster93 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..." ) dan zal je zien dat men het OVERAL gewoon over Reggefiber heeft, ook op netwerken waar het volgens jou van Glashart (KPN) zou zijn. Er wordt ook steeds met mensen van Reggefiber geinterviewd als er berichten zijn rond consumenten glasvezel.

Zie ook de eerste alinea van dit bericht:
wiebo66 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Hieruit blijkt dat je ongeveer goed zit als je zegt dat het deel waar KPN in zit (41%) inderdaad Glashart betreft. En dat, volgens de uitleg, Glashart wel degelijk een onderdeel is van Reggefiber, namelijk het 41% deel van Reggefiber waar KPN een belang in heeft.

De reden overigens dat ik ook in het Uden topic postte (initieel) was omdat je daar gewoon (naar mijn mening) het onderscheid tussen de eigenaars van de glasvezel en wie er daadwerkelijk netwerk operator is (2 partijen dus in veel gevallen) niet helemaal goed maakte ;).

Oftewel: JA, Glashart is (als je het strict bekijkt) van KPN. Echter: NEE, dit betekent niet dat men in alle gevallen afhankelijk is van KPN. Waar providers Reggefiber producten verkopen (Of het nou Tweak R+ is, Lijbrandt of XMS) opereert het gewoon technisch helemaal -onafhankelijk- van KPN.

En wat betreft Tweak:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92

Concreter kan het niet ;) Het staat hier dus duidelijk dat Tweak nu op beide operators kan opereren en dat dat in sommige plaatsen/wijken dus een kwestie van kiezen is.

Snap trouwens je irritatie rond de tweedeling tussen wat ik hier schrijf en in Uden. Echter, als Almeerder kijk ik voornamelijk naar de situatie hier en dus ook in dit topic. Op zich is het wel 'jammer' dat er steeds meer topics komen (van bijna iedere gemeente 1), terwijl het eigenlijk over dezelfde ontwikkeling gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 17-06-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 22:11:
Oftewel: JA, Glashart is (als je het strict bekijkt) van KPN. Echter: NEE, dit betekent niet dat men in alle gevallen afhankelijk is van KPN. Waar providers Reggefiber producten verkopen (Of het nou Tweak R+ is, Lijbrandt of XMS) opereert het gewoon technisch helemaal -onafhankelijk- van KPN.
Kijk en daar gaat het nou om, dat "afhankelijk". Op dit moment is dat dus helemaal niet zo, iedereen is afhankelijk van de KPN dienst verlening. Er wordt gezegd/gespeculeerd dat dat in de toekomst anders gaat worden maar nog KPN nog Glashart hebben enige indicatie gegeven dat ze er mee bezig zijn. Zoals ik al zei in het Uden topic, waarom zou KPN zosnel na die investering het netwerk omgooein? Dat hoeven ze niet en KPN kennende doen ze dat ook niet.

Waarom spreek ik dan over KPN? Omdat zowel bij Reggefiber als Glashart, KPN de groot aandeelhouder is en dus het meeste spreekrecht heeft in beide ondernemingen.
En wat betreft Tweak:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=92

Concreter kan het niet ;) Het staat hier dus duidelijk dat Tweak nu op beide operators kan opereren.
Ja ik weet dat dat TweakFiber zowel normale als R+ abo's leveren MAAR welke je kan kiezen is dus afhankelijk van waar je woont. Doe maar een paar random postcodes invullen in de postcodecheck, zul je zien dat het of normaal or R+ is maar ik kan niks vinden waar ze beide beschikbaar zijn.

Zou ook dom zijn van Tweak he? Waarom zou iemand kiezen voor een KPN abo als ze voor goedkoper een R+ abo kunnen krijgen waar meer in zit en nog sneller is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dude, het netwerk IS al open!!!!!

AS WE SPEAK worden in Almere Stad en Almere Haven voorbereidingen getroffen om binnenkort Lijbrandt te laten beginnen met diensten leveren. En 3x raden van welk netwerk en welke TV dienst Lijbrandt gebruik maakt? JUIST. Ook Tweak geeft zelf al aan dat ze in sommige gebieden al beide abbo's kunnen bieden. Het is compleet aan de consument om te kiezen welk (afhankelijk van hun eisen pakket of mss zelfs hun behoefte om zelf te tweaken of alles middels een KPN Experiadoos te laten regelen).

Als KPN het meeste spreekrecht zou hebben in ' beide ondernemingen', dan was Lijbrandt niet in div. andere plaatsen (zoals heel Almere) komen opduiken, dan had Tweak niet met R+ abbo's kunnen komen. Dan had KPN ook Glashart Media wel opgedoekt (want KPN heeft immers zelf al een complete TV infrastructuur). Dus ALS er al speculatie is, dan kun je in dit geval van beide kanten speculeren.

Dus jij wil zeggen dat waar op dit moment XMS, Onsbrabantnet, Concepts ICT (Deventer) of Lijbrandt een IPTV pakket van Glashart Media levert (plus standaard een analoog signaal) dit afhankelijk is van de dienstverlening van KPN? Dat is i.m.o. gewoon BS.

True dat KPN veel investeert in de meeste glasvezel netwerken, maar jij weet net zo goed als ik dat het succes van die netwerken ermee gediend is als daar meerdere providers en operators op zit met allemaal zo hun specifieke voordelen voor div. mensen.

En dat is op dit moment gewoon aan het gebeuren, of je het wil geloven of niet. En op glashart.nl of in aankondigingen voor nieuwe vraabundelingstrajecten kan je ook gewoon ZIEN dat in sommige plaatsen de intentie er is om bv. KPN en XMS naast elkaar diensten te laten aanbieden.

Bovendien (en dat is idd wel even speculatief): KPN beseft zich waarschijnlijk ook maar al te goed dat hun aanbod verre van aantrekkelijk is. Dat het alleen concurreert tegen de meest uitgebreide triple play pakketten van UPC en voor die mensen die daadwerkelijk behoefte hebben aan meer uploadsnelheid. Het is eerder in het belang van KPN als mede-investeerder wanneer de netwerken waarin zij heeft geinvesteerd zo veel mogelijk benut kunnen worden. Er is ook niet voor niets een OPTA regelgeving gekomen die predikt dat er concurrentie op die netwerken moet zijn en dat KPN een bepaald bedrag per aansluiting aan een nieuwe ISP of netwerkprovider gevraagd mag worden.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:59:
Dude, het netwerk IS al open!!!!!

AS WE SPEAK worden in Almere Stad en Almere Haven voorbereidingen getroffen om binnenkort Lijbrandt te laten beginnen met diensten leveren. En 3x raden van welk netwerk en welke TV dienst Lijbrandt gebruik maakt? JUIST. Ook Tweak geeft zelf al aan dat ze in sommige gebieden al beide abbo's kunnen bieden. Het is compleet aan de consument om te kiezen welk (afhankelijk van hun eisen pakket of mss zelfs hun behoefte om zelf te tweaken of alles middels een KPN Experiadoos te laten regelen).
Het netwerk ligt al open maar de voorbereidingen worden getroffen. Trouwens Lijbrandt is een 100% dochter van Reggefiber, ook niet echt een zelfstandige onderneming te noemen. Waar geeft Tweak dat dan aan? En waarom komt dat niet naar voren in de postcode check?
Dus jij wil zeggen dat waar op dit moment XMS, Onsbrabantnet, Concepts ICT (Deventer) of Lijbrandt een IPTV pakket van Glashart Media levert (plus standaard een analoog signaal) dit afhankelijk is van de dienstverlening van KPN? Dat is i.m.o. gewoon BS.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Glashart Media op dit moment alleen diensten aanbied op Reggefiber netwerken. Dat ze het bieden betekent niet dat je het moet afnemen.
En dat is op dit moment gewoon aan het gebeuren, of je het wil geloven of niet. En op glashart.nl of in aankondigingen voor nieuwe vraabundelingstrajecten kan je ook gewoon ZIEN dat in sommige plaatsen de intentie er is om bv. KPN en XMS naast elkaar diensten te laten aanbieden.
3x raden van wie XMS Services is? Ik zal je een hint geven het heeft de letters K, P en N.
Bovendien (en dat is idd wel even speculatief): KPN beseft zich waarschijnlijk ook maar al te goed dat hun aanbod verre van aantrekkelijk is. Dat het alleen concurreert tegen de meest uitgebreide triple play pakketten van UPC en voor die mensen die daadwerkelijk behoefte hebben aan meer uploadsnelheid. Het is eerder in het belang van KPN als mede-investeerder wanneer de netwerken waarin zij heeft geinvesteerd zo veel mogelijk benut kunnen worden. Er is ook niet voor niets een OPTA regelgeving gekomen die predikt dat er concurrentie op die netwerken moet zijn en dat KPN een bepaald bedrag per aansluiting aan een nieuwe ISP of netwerkprovider gevraagd mag worden.
Jij bent wel heel snel in het beslissen wat in het belang is van de private aandeelhouders, dat doen ze zelf wel in hun aandeelhouders vergaderingen. En uuum, dat wat jij allemaal zegt over de OPTA is alleen van toepassing voor het koper netwerk. OPTA heeft ook een uitspraak gedaan over het Reggefiber netwerk, maar niet over het netwerk wat Glashart heet.

Maar even al die theorietjes opzij, lees even hoe het op dit moment echt zit.
http://webwereld.nl/de-vi...r-de-upload-economie.html
En in bijvoorbeeld Almere waren er al klachten dat KPN de providermarkt voor zich opeist.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 18-06-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je hebt mijn link naar het XMS topic blijkbaar niet gelezen. XMS is onderdeel van het deel Reggefiber ( 59%) dat nog NIET KPN is. Waarom zou iemand van XMS zelf op een bijeenkomst dat liegen??? Kom eens met bewijzen in de vorm van een organogram ofzo? Het 41% aandeel dat KPN in Reggefiber heeft is het Glashart (netwerk) en Glashart (media) gedeelte!
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat Glashart Media op dit moment alleen diensten aanbied op Reggefiber netwerken. Dat ze het bieden betekent niet dat je het moet afnemen.
Nou, je zei in je vorige bericht dat ook Glashart afhankelijk is van dienstverlening van KPN. Anyway, je hebt gelijk vwb Glashart Media. Maar op dit moment is het in de praktijk zo dat (bijna?) alle aanbieders die via de actieve laag van Reggefiber diensten aanbieden, de IPTV en analoge dienst van Glashart doorgeven.

Verder ken ik alleen de fieten van wat er in Almere gebuert. En dat is gewoon dat op dít moment in Almere Haven en Stad tot nu toe providers op de actieve laag van KPN actief zijn en in Almere Buiten op de actieve laag van Reggefiber. En dat dat OP DIT MOMENT aan het veranderen is omdat ALLE Almeerders in Stad en Haven een aanbieding hebben gekregen van Lijbrandt. Daaruit volgt dus automatisch dat in Almere straks beide netwerken gewoon naast elkaar actief zijn. Doe maar op Lijbrandt.nl eens een postcode check op mijn postcode (1324 EV). En op een provider die via KPN levert. En het is vrijwel zeker dat, zodra Reggefiber/Glashart diensten ook in Almere Stad en Haven beschikbaar zijn, Tweak ook daar met z'n R+ abbo's in zal stappen (dus op het zelfde moment dat Lijbrandt ook kan beginnen met aansluiten). Dat hebben de mensen van "Tweak" mij zelf bericht via DM. Ze moeten ook wel, want ze verliezen in Haven en Stad behoorlijk wat klanten die graag naar een Reggefiber dienst toe willen. Lijbrandt komt echt op het goede moment om de hoek kijken.

Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid: Ik beweer nergens dat Reggefiber/Glashart een zelfstandige onderneming is (en dientengevolge ook Lijbrandt) of dat ze bedrijfsmatig onafhankelijk zijn van KPN. Ik zeg alleen maar dat dit in de praktijk op OPERATIONEEL gebied, dus bv. content WEL zo is

In het Webwereld artikel zie ik ook nergens iets staan wat mij tegenspreekt. Als ik kijk naar de lagen van het open netwerk, dan blijkt dat ik gewoon gelijk heb met betrekking tot de "Actieve laag": Óf KPN, Óf Reggefiber Wholesale kan licht op mijn touwtje zetten (of in een klein gebied bbned) en dienstaanbieders bepalen met welke partij ze zaken doen om die actieve laag te verzorgen. Behalve XMS en Lijbrandt, die zijn van Reggefiber dus zitten ook op de Reggefiber-laag. Trouwens, in het webWereld artikel staat ook gewoon dat XMS op dit moment voor de helft van Reggefiber was op het moment van schrijven, namelijk half Reggefiber, half InterNLned. Inmiddels zou het volgens de berichtgeving 100% reggefiber moeten zijn.

En ook nog een keer voor de duidelijkheid: Je blijkt precies te weten hoe de bedrijfssructuur rond Reggefiber en Glashart in elkaar zit. Echter, MIJN punt in deze hele discussie gaat niet zo zeer om de bedrijfskundige structuur of waar XMS, Lijbrandt, Glashart Media, etc. in die bedrijfsstructuur hangen maar WEL om de netwerkstructuur en de praktische mogelijkheden daaromtrent voor mij als consument. Bovendien, op www.glashart.nl staan nu ALLE consumenten glasvezelsteden/dorpen in Nederland vermeld. Op reggefiber.nl staat dat Reggefiber de consumentenmarkt aansluit onder de naam "Glashart". Dus voor de feitelijke beschikbaarheid van Glasvezel is er geen onderscheid meer tussen wat Reggefiber heet en wat Glashart heet. Bedrijfsmatig wel, praktisch gezien niet.

De zin die je quote over Almere is dus inmiddels niet actueel meer (vreemd, het artikel stamt ook uit februari, zie wat er in zo'n korte tijd kan veranderen ;) ). Het enige wat op dit moment de uitrol van verdere compleet open netwerken tegenhoudt is (als ik webwereld goed begrijp) dat KPN voorlopig niet (meer) van plan is om mee te investeren in complete aanleg projecten (zoals in Almere) en dat Reggefiber het voorlopig dus van de vraagbundelingen met deelname drempel moet hebben.

Ik denk dat jij en ik het wel eens zijn, op wat kleine details na... met alleen een verschil in die zin dat jij nog niet wil geloven dat er al werkelijk plaatsen zijn waar zowel KPN als Reggefiber licht op de vezels kan zetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:09:
Je hebt mijn link naar het XMS topic blijkbaar niet gelezen. XMS is onderdeel van het deel Reggefiber ( 59%) dat nog NIET KPN is. Waarom zou iemand van XMS zelf op een bijeenkomst dat liegen??? Kom eens met bewijzen in de vorm van een organogram ofzo? Het 41% aandeel dat KPN in Reggefiber heeft is het Glashart (netwerk) en Glashart (media) gedeelte!
XMS is anno maart 2010 overgenomen door KPN. IN het Uden topic accepteerde je nog dat Glashart = KPN maar nu moet ik ineens over de boeg komen met investment reports van KPN? Ik ben hier niet diegene die de claims maakt dus ik heb niks te bewijzen, zoals je weet begon dit alles met 4 simpele vragen gericht naar Tweak, daar heb ik nogsteeds geen antwoord op gekregen. Ik begrijp ook niet waarom jij er tussen moet komen als ik de vragen stel aan Tweak.
Nou, je zei in je vorige bericht dat ook Glashart afhankelijk is van dienstverlening van KPN. Anyway, je hebt gelijk vwb Glashart Media. Maar op dit moment is het in de praktijk zo dat (bijna?) alle aanbieders die via de actieve laag van Reggefiber diensten aanbieden, de IPTV en analoge dienst van Glashart doorgeven.
Je haalt Glashart en Glashart Media weer door elkaar. Glashart en Glashart Media zijn aparte bedrijven.

http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/AVGlashartMedia(3).pdf
Verder ken ik alleen de fieten van wat er in Almere gebuert.

knip knip
Het gebeurde toch al? Tweak leverde toch zowel normale als R+ abo's? Of in jou woorden "as we speak", waar dan? Dat hele verhaal van jou is alleen maar verwarrend. Denk dat het beter is als Tweak wat uitleg geeft.
knip knip
Weer zo'n leuk sprookje over wat mensen hopen dat ze in de toekomst gaan krijgen. Speculatie of goede hoop noem het hoe je het wilt noemen maar de feiten blijven de feiten en er veranderd nogsteeds niks aan dat EB doosje of het KPN netwerk.
De zin die je quote over Almere is dus inmiddels niet actueel meer (vreemd, het artikel stamt ook uit februari, zie wat er in zo'n korte tijd kan veranderen ;) ).
Gepubliceerd: Zaterdag 13 februari 2010 wat is er in de tussen tijd dan allemaal veranderd?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 18-06-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:56:
[...]

XMS is anno maart 2010 overgenomen door KPN.
Bron? Het enige nieuws wat ik heb gelezen was dat Reggefiber XMS uit InterNLNed heeft gekocht.
Je haalt Glashart en Glashart Media weer door elkaar. Glashart en Glashart Media zijn aparte bedrijven.

http://www.xmsnet.nl/uploads/editor/AVGlashartMedia(3).pdf
Thanks voor de bron. Duidelijk :)
Het gebeurde toch al? Tweak leverde toch zowel normale als R+ abo's? Waar dan? Dat hele verhaal van jou is alleen maar verwarrend. Denk dat het beter is als Tweak wat uitleg geeft.
Het is juist super duidelijk. Medio februari 2010 heeft Tweak de aankondiging gedaan dat men vanaf maart Glasvezel pakketten zou gaan aanbieden, en wel op de netwerken waar KPN licht op de vezels zet (om het maar ff simpel te zeggen). Voor Almere hield dit concreet in dat Tweak in Almere Stad, Almere Haven en delen van Almere Buiten beschikbaar werd (daar waar KPN ook al kon leveren, delen van Almere Buiten konden toen alleen door XMS bediend worden). Zelf neem ik sinds 12 april Glasvezel af van Tweak (met dus KPN apparatuur en KPN tv).

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=79

Sinds vorige week komen daar de R+ abonnementen bij, o.a. in Zeewolde en in Almere Buiten (in die buurten waar ook XMS actief is). Logisch, zelfde operator (namelijk Reggefiber/Glashart).

En dan nu Lijbrandt:
http://www.glashart.nl/al...providers-blijft-toenemen
Uit dat artikel blijkt niet dat Lijbrandt in HEEL almere diensten gaat aanbieden, maar dat blijkt WEL uit alle brieven en foldermateriaal dat huis aan huis over de hele stad is verspreid. Daaruit volgt direct en concreet dat ook het Reggefiber netwerk dus straks in de hele stad actief is.

Wat is er nu nog onduidelijk voor je (concreet)? Wat is er nog onduidelijk wat je niet uit de site van Tweak kan halen (daar staat in de persberichten precies in welke steden de normale abonnementen beschikbaar zijn en in welke steden/wijken de R+ abbonnementen beschikbaar komen). Dat zijn er (nog) heel weinig, dat klopt. Maar Tweak is op de achtergrond druk bezig om dit uit te breiden over meer Reggefiber gebieden of iig in gesprek met Reggefiber. Maar DM ze anders eens ;)
Gepubliceerd: Zaterdag 13 februari 2010 wat is er in de tussen tijd dan allemaal veranderd?
Ontzettend veel .Op die datum was KPN de enige ISP op de glasvezel in Almere Stad en Haven. In beperkte delen van Almere Buiten was XMS beschikbaar. Dat was de tweedeling. Sindsdien zijn dus Tweak en Plinq erbij gekomen op de infra van KPN en heeft Lijbrandt (en dus indirect Reggefiber) aangekondigd in heel Almere te starten met diensten, waaronder analoge TV e.d. Bovendien is dus nog Tweak met R+ gekomen zodat ze ook in Reggefiber-gebieden diensten kunnen aanbieden.

Deze laatste ontwikkelingen die ik hier noem zijn op chronologische volgorde.

edit: Lees trouwens ook even dit nieuwsbericht, en dan de laatste alinea met name:
http://www.glasvezel.nu/n...ijgt-medio-2011-glasvezel
Hier dus ook een open infrastructuur met zowel ISP's die via Glashart (ok ok, Reggefiber :P ) werken als via KPN

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 10:12
wel jammer dat je 99 euro moet betalen voor een monteur bij lijbrandt.
is een monteur echt nodig of is het net zo makkelijk als bij adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is in de regel net zo makkelijk. Het fiber gedeelte wordt (indien nog niet aanwezig) namelijk altijd door een monteur gedaan (dat is inbegrepen). Alleen het trekken van kabels naar je woonkamer, aansluiten op je tv e.d. moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:
Het is in de regel net zo makkelijk. Het fiber gedeelte wordt (indien nog niet aanwezig) namelijk altijd door een monteur gedaan (dat is inbegrepen). Alleen het trekken van kabels naar je woonkamer, aansluiten op je tv e.d. moet je zelf doen.
Het fiber gedeelte is al gebeurd. Ben net langs Glashart winkel geweest. Je hebt alleen utp kabels nodig. Zit te twijfelen tussen Alice(adsl, hoge snelheid, goeie verbindingen, geen klachten) en Lijbrandt. Wat mij aanspreekt is de upload van 25mb, waarmee ik mijn dreambox uitzendingen kan bekijken over internet. Kpn digitenne in de slaapkamer kan ook weg. Lijbrandt is maar 5 euro duurder dan Alice+digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan zou ik zeker voor Lijbrandt gaan (je hebt dus Sat neem ik aan voor je dreambox in je huiskamer?).

Internet heeft zich via glasvezel al bewezen zeer stabiel te zijn (bij bijna iedere provider). De knelpunten zitten 'm voornamelijk nog in telefonie en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:17:
Bron? Het enige nieuws wat ik heb gelezen was dat Reggefiber XMS uit InterNLNed heeft gekocht.
WWGS
knip knip

Dat zijn er (nog) heel weinig, dat klopt. Maar Tweak is op de achtergrond druk bezig om dit uit te breiden over meer Reggefiber gebieden of iig in gesprek met Reggefiber. Maar DM ze anders eens ;)
Zeg ventje ik weet niet waarom jij steeds irrelevante geschiedenis erbij haalt en waar jij naar toe wilt maar daar gaat het nu helemaal niet om. Het gaat om het feit dat providers op het glashart netwerk verplicht zijn om gebruik te maken van de KPN infra en dus gebonden zijn aan de EB en de Motorola decoder. Daar begon het mee en daar gaan mijn vragen over. Wordt het glashart netwerk opgesteld voor andere providers die de eindlijn kunnen huren?

En ik weet ook niet wat jij allemaal probeert duidelijk te maken want hoe meer jij tikt hoe meer je jezelf tegenspreekt. Eerst spreek je over dat de R+ abo's in alle gebeiden beschikbaar zijn, dan spreek je over dat het gaat gebeuren en nu zijn de R+ abo's ineens alleen beschikbaar in de Reggefiber gebieden en in beperkte maten. Misschien dat jij in je hoofd een bepaald beeld of idee hebt over hoe het zit of hoort te zitten maar je legt het niet super uit moet ik zeggen.
Ontzettend veel..

knip knip
Uuuh jaaa, dat zijn nogsteeds providers die in een bepaalde vorm afhankelijk zijn van KPN of van de KPN infrastrucuur. Plinq en Lijbrandt leveren nogsteeds die EB en leveren hun internet over het KPN netwerk. Ik heb het hierover een onafhankelijk internet provider die over zijn eigen netwerk levert met zijn eigen peering contracten.

Voodat je in discussie gaat moet je eerst de kwestie wel begrijpen en lezen. De originele vraag was.
Tenzij jij mij kan beloven dat Tweak binnen de komende 7 maanden diensten gelijkend aan Reggefiber of onsnet gaat aanbieden is het niet echt een super alternatief. De lagere kosten zijn een pleister op de wond maar daar blijft het ook bij.
En daar aan zijn toegevoegd.
1. In gebieden waar Glashart de dienst uitmaakt is Tweak afhankelijk van Glashart en dus het netwerk en diensten van KPN. Hoe is Tweak van plan dit te omzeilen?
2. Wordt het in de toekomst mogelijk voor providersom de de lijn te huren van KPN/Glashart zodat men niet meer afhankelijk is van de diensten van KPN/Glashart? Zo ja, waarom is men daar niet meteen mee begonnen? Zo nee, waarom niet?
3. Wordt het in de toekomst mogelijk dat providers Digitale TV via DVB-C doorgeven? Zo ja doet Tweak hier aan mee? Zo nee, waarom niet?
4. Met de huidige Genexis end nodes is de maximale snelheid 100mbps gaat dat in de toekomst omhoog? Zo ja, waarom heeft men er niet meteen voor gekozen om nieuwere type eind nodes te leveren? Zo nee, waarom niet?
Blijkbaar weet die gozer van Tweak iets wat wij niet weten en ik wil daar duidelijkheid over hebben. Nu we na die elle lange discussie hebben vastgesteld wat de rollen van KPN, Glashart, Reggefiber en Glashart media zijn en waar de schedingslijnen liggen, kunnen we nu eens terug komen op de vragen? En dan aub een antwoord van een insider. Of zoals ik al eerder zei.
e bent (zoals die verkoper van Tweak) in de war met Reggefiber. Reggefiber is niet hetzelfde als Glashart, dat Reggefiber heeft aangekondigd iets te gaan doen betekent niet dat Glashart dat ook gaat doorvoeren. De reden waarom ik dus die vragen stel aan Tweak is omdat h/zij blijkbaar meer inzicht heeft op wat de toekomst gaat brangen qua Glashart. H/Zij heeft al meerdere keren in een Glashart topic gesproken over de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken. Dus als dat zo is, moet h/zij er maar eens wat duidelijkheid over geven.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 18-06-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:35:
Dan zou ik zeker voor Lijbrandt gaan (je hebt dus Sat neem ik aan voor je dreambox in je huiskamer?).

Internet heeft zich via glasvezel al bewezen zeer stabiel te zijn (bij bijna iedere provider). De knelpunten zitten 'm voornamelijk nog in telefonie en tv.
Heb het besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lieve SizzLorr: Lijbrandt levert NIET over het KPN netwerk maar over het Reggefiber netwerk! Als ze over het KPN netwerk zouden leveren (wat jij Glashart netwerk noemt) zouden ze geen analoge TV kunnen bieden en dat gaan ze WEL doen. Bovendien komen hun zender overzichten en kanaalnummers ook meer overeen met de nummers die je bv. ook bij XMS hebt, dan met de kanaalnummers en zender overzichten van het KPN motorola platform.

Verder heb ik nooit gezegd dat Tweak overal R+ aanbiedt. Alleen maar dat ze dat van plan zijn in een groeiend aantal Reggefiber gebieden, te beginnen met de plaatsen die in hun persbericht staan. En DAT zijn dus de diensten die lijken op het Reggefiber aanbod. De vraag is alleen hoe snel (en of) dat gaat gebeuren in de plaats waar jij woont.

Bovendien heeft Plinq (bij navraag) al vaker gezegd wel over de KPN infra te werken maar GEEN motorola decoder te gaan gebruiken (maar hun eigen TV infra op te zetten). Dus dat de motorola box verplicht is, is ook niet waar.

Wat bedoel je trouwens met een provider met "eigen netwerk en eigen peering contracten"? Tweak heeft z'n eigen netwerk en eigen peering contracten met 'de rest van internet' bv. Ik heb gewoon een IP adres van "Cambrium BV" waarmee ik het internet op ga. Het enige wat KPN is, is het eerste stukje infra (de Experiabox, vlan's, KPN ppp tunnels, en de TV infra). Na de PPP tunnels van internet en voip zit ik gewoon op het eigen netwerk van Tweak. Overigens, voor mij persoonlijk zijn niet alleen de lagere kosten van Tweak een voordeel tov. een 100% KPN oplossing. Bij Tweak kan ik gewoon zelf m'n VOIP apparatuur configureren, heb ik usenet toegang inbegrepen, etc. Dus ookal gebruiken ze wel de KPN infra, ze zijn niet 100% gebonden aan hoe KPN voor hoe ze internet en telefonie willen bieden. Dat was voor mij iig toch de hoofdreden om al erg blij te zijn met Tweak, als alternatief voor een abbo bij KPN.

En ik blijf van mening dat Tweak op jouw punt 1 sowieso zal reageren met hetzelfde wat ik ook al tegen jou heb gezegd en waar de hele discussie op begonnen is ;). Want zij maken zelf namelijk al het onderscheid "reguliere abonnementen zijn via KPN, R+ abonnementen zijn via Reggefiber/Glashart" (zie persbericht).

Maar goed, stel je vragen aan Tweak. Die zullen precies weten hoe het zit en de kans is idd groot dat ze meer weten dan ik. En idd, soms komen dingen verdomd lastig uit m'n toetsenbord maar zeg nou zelf, soms heb ik dat ook een beetje bij jou ;).

Verder nog een tip: Stuur Tweak een DM. In dit topic lezen ze niet altijd even hard mee... dat doen ze meer in het Tweak Glasvezel topic en TweakDSL topic maar zelfs daar is een DM sneller .

edit: Begin juli is er trouwens een Lijbrandt event in Almere. Ik ga ze daar eens de hemden van het lijf vragen en zal m'n bevindingen zo mogelijk hier delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:10:
Lieve SizzLorr: Lijbrandt levert NIET over het KPN netwerk maar over het Reggefiber netwerk!
Tja, mierenneukerij zoals wij dat hier in Brabant noemen, de grote lijn van het verhaal is nogsteeds niet duidelijk. OP het Glashart gedeelte van het netwerk hebben ze nogsteeds de EB en de Motorola.
Verder heb ik nooit gezegd dat Tweak overal R+ aanbiedt. Alleen maar dat ze dat van plan zijn in een groeiend aantal Reggefiber gebieden, te beginnen met de plaatsen die in hun persbericht staan.
Lees eens na... Of je bent hier een beetje aan het trollen of je weet zelf niet wat je zegt. De discussie hier is op een specifiek onderwerp maar of een of andere reden moet jij het maar steeds hebben over andere dingen en namen. Of je begrijpt niet dat jezelf verwarring aan het zaaien bent of je snapt zelf ook niet helemaal hoe het inelkaar zit. Jij hebt gezegd dat tweak hun R+ abo's overall in Almere aanbieden samen met het Glashart abo en dat je de keuze hebt. Waar of niet?
Bovendien heeft Plinq (bij navraag) al vaker gezegd wel over de KPN infra te werken maar GEEN motorola decoder te gaan gebruiken (maar hun eigen TV infra op te zetten).
Nogmaals mierenneukerij maar vraag me af hoe ze dat willen doen. Ze zijn daarvoor afhankelijk van Volker Wessels (wat nu dus Glashart Media heet). UPC en Ziggo zitten ook niet echt te wachten op contracten op andere netwerken en het aanbod van NOS is zeer beperkt. Of ze moeten zelf internationale contracten af gaan sluiten wat tiechusveel moeite is of ze gaan dansen naar de noten van Volker Wessels, wat dus betekent Motorola op het Glashart gedeelte van het netwerk.
Wat bedoel je trouwens met een provider met "eigen netwerk en eigen peering contracten"?

knip knip
Zoals ik het zeg, eind lijn huren van KPN.
Verder nog een tip: Stuur Tweak een DM. In dit topic lezen ze niet altijd even hard mee... dat doen ze meer in het Tweak Glasvezel topic en TweakDSL topic maar zelfs daar is een DM sneller .
Dat vindt ik maar zwak, eerst een beetje verkapte reclames maken en dan niet op komen dagen als er vragen zijn. Nee laat die Tweak maar eens netjes antwoorden geven in het openbaar zodat er geen een enkel misverstand meer kan bestaan over hoe het inelkaar steekt en wat er gaat komen.

Persoonlijk ben ik een beetje de loze beloftes en de speculaties zat. Als ze op zo'n manier reclame gaan maken vindt ik het best maar durf dan ook hard beloftes te maken. Niet zeggen dat Tweak beter is en dat het in de toekomst nog beter wordt en dan er tussen uit knijpen, nee zeggen hoe het staat en waar het naartoe gaat daar kan je wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:39:
[...]

Tja, mierenneukerij zoals wij dat hier in Brabant noemen, de grote lijn van het verhaal is nogsteeds niet duidelijk. OP het Glashart gedeelte van het netwerk hebben ze nogsteeds de EB en de Motorola.
In geen enkel forum op internet, met ervaringen over lijbrandt of uitleg over hoe Lijbrandt hun diensten aanbiedt, of folder/info materiaal van Lijbrandt zelf, kom ik tegen dat zij een EB en Motorola gebruiken. Op alle netwerken die gewoon op www.glashart.nl vermeld staan (en waar ze als aanbieder staan) leveren ze de Amino 110 en 130 en analoog signaal van Glashart Media. Maar goed, zal het straks op die meeting met ze eens navragen.
Lees eens na... Of je bent hier een beetje aan het trollen of je weet zelf niet wat je zegt. De discussie hier is op een specifiek onderwerp maar of een of andere reden moet jij het maar steeds hebben over andere dingen en namen. Of je begrijpt niet dat jezelf verwarring aan het zaaien bent of je snapt zelf ook niet helemaal hoe het inelkaar zit. Jij hebt gezegd dat tweak hun R+ abo's overall in Almere aanbieden samen met het Glashart abo en dat je de keuze hebt. Waar of niet?
Als ik ooit de indruk heb gewekt dat Tweak overal in Almere hun R+ abbo's gaat aanbieden, excuses. Dat "overal" was een aanname van mij, voortkomend uit het feit dat ook Lijbrandt overal in Almere diensten gaat aanbieden, op basis van netwerkdiensten van Reggefiber en de analoge en IPRTV dienst van Glashart Media.
Echter, van Tweak ben ik me ervan bewust dat R+ nu alleen in sommige wijken van Almere Buiten wordt aangeboden. Echter, daar zitten ook wijken tussen waar ze ook al hun gewone fiber dienst aanbieden. Dus daar is er de keuze.
Nogmaals mierenneukerij maar vraag me af hoe ze dat willen doen. Ze zijn daarvoor afhankelijk van Volker Wessels (wat nu dus Glashart Media heet). UPC en Ziggo zitten ook niet echt te wachten op contracten op andere netwerken en het aanbod van NOS is zeer beperkt. Of ze moeten zelf internationale contracten af gaan sluiten wat tiechusveel moeite is of ze gaan dansen naar de noten van Volker Wessels, wat dus betekent Motorola op het Glashart gedeelte van het netwerk.
Bij Plinq ben ik ook genegen sceptisch te zijn, dat geef ik toe. Ze laten erg weinig los en ik ken ook nog maar bar weinig mensen die daar daadwerkelijk iets besteld hebben of uberhaupt zijn aangesloten. De tijd zal het leren :).

Mag ik trouwens wel opmerken dat ik jou zelf hier ook een beetje speculatief bezig vind? Volker Wessels heeft absoluut niets met Motorola te maken. Motorola is het platform van KPN, dat ze zowel op hun aDSL infra als op hun "kpnglasvezel" infra gebruiken voor IPTV. Glashart Media gebruikt gewoon nog steeds het Amino 110 en 130 en analoge platform. Tenzij jij concrete informatie hebt dat KPN van plan is om heel Glashart Media op te doeken en dat klanten van XMS en Lijbrandt straks ook op een motorola IPTV box zonder analoog signaal komen te zitten....
Zoals ik het zeg, eind lijn huren van KPN.
Zoals gezegd: Tweak doet bijna wat jij zegt. Misschien niet helemaal zoals je het bedoelt, maar het komt er dicht in de buurt. Het enige wat ze van KPN doorgeven aan de klant is een Experiabox (die volledig is te vervangen als de klant het wil, alleen zonder actieve support van Tweak) en het IPTV signaal van KPN met de Motorola. Verder is ALLES na het gedoe met de KPN VLAN's en de PPPoE tunnels van Tweak zelf: De "internet infrastructuur", de usenet infrastructuur, zelfs de VOIP infrastructuur. Ik kan je hier van een traceroute of zelfs een complete wireshark dump voorzien waaraan je direct kan zien dat NA de Experiabox/eigen router, vanaf de 3e hop, je op het netwerk van Tweak/Cambrium zit.
Dat vindt ik maar zwak, eerst een beetje verkapte reclames maken en dan niet op komen dagen als er vragen zijn. Nee laat die Tweak maar eens netjes antwoorden geven in het openbaar zodat er geen een enkel misverstand meer kan bestaan over hoe het inelkaar steekt en wat er gaat komen.

Persoonlijk ben ik een beetje de loze beloftes en de speculaties zat. Als ze op zo'n manier reclame gaan maken vindt ik het best maar durf dan ook hard beloftes te maken. Niet zeggen dat Tweak beter is en dat het in de toekomst nog beter wordt en dan er tussen uit knijpen, nee zeggen hoe het staat en waar het naartoe gaat daar kan je wat mee.
Tsja, dat ben ik met je eens. En dat irriteert meer mensen. Toen ik eind mei hier vertelde dat ik zeer geinteresseerd was in Lijbrandt (vanwege analoog signaal, geen EB meer, geen gepruts met KPN VLAN's, etc. ) kreeg ik ook een PM met de mededeling "nog even te wachten met opzeggen, want ook Tweak gaat met wat moois komen". Om uiteindelijk, met hun persbericht, er achter te komen dat "dat waar ik heel blij van zou worden" hier voorlopig alleen nog in Almere Buiten geldt.

Maar blijft voor mij wel het gevoel staan dat op dit moment Tweak de enige is die ECHT probeert de glasvezel markt een beetje open te breken en gewoon via alle netwerk leveranciers klanten van dienst te zijn, met scherpe aanbiedingen. Ze moeten/mogen alleen qua organisatie nog wat 'volwassener' worden, zeker op het gebied van communicatie.

edit: Laat me nog even een quote van jou uit 2 berichten terug pakken waar ik nog even op wil reageren: Met de notitie dat het puur mijn visie is op hoe het nu in elkaar zit en dat ik m'n best zal doen het zo bondig mogelijk te zeggen....
Het gaat om het feit dat providers op het glashart netwerk verplicht zijn om gebruik te maken van de KPN infra en dus gebonden zijn aan de EB en de Motorola decoder. Daar begon het mee en daar gaan mijn vragen over. Wordt het glashart netwerk opgesteld voor andere providers die de eindlijn kunnen huren?
Tegenwoordig zijn ALLE consumenten glasvezelnetwerken netwerken van Glashart (namelijk de werk onderneming van Reggefiber, waar KPN ook groot aandeelhouder van is). Op de netwerken waar KPN de eerste carrier/operator van de "verlichte laag" is, zijn providers inderdaad min of meer verplicht om met een EB en de Motorola decoder te werken. Maar op netwerken waar Reggefiber Wholesale de eerste carrier/operator is (waar je ook meestal als eerste XMS als aanbieder ziet) heeft men NIKS met de Experiabox en Motorola decoder te maken. Daar is wordt het TV signaal gewoon van Glashart Media betrokken.

Sorry als ik verwarring heb gezaaid met te uitgebreide antwoorden en historie. Die gaf ik alleen maar om op eerdere teksten van jou te reageren. In mijn ogen is jouw huidige beeld van Glashart (netwerk) = KPN = EB = motorola gewoon fout en niet meer actueel.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 18-06-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb geprobeerd alles een beetje te lezen, maar ff een vraag:

Wie is die brabantse mierenneuker uit Uden? Laat die het lekker uitzoeken op dat OnsBrabantNet, wij zitten hier in Almere niet op dergelijke azijnzeikers te wachten. Wat een hoop gezeur zeg en dat terwijl Eymey nog de moeite blijft nemen om uitleg te geven. Complimenten aan Eymey dat die daar energie in blijft steken. _/-\o_ }:O :? 8)7 |:( O-) :z ;w

[ Voor 8% gewijzigd door chocka op 18-06-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach iedereen heeft het recht om kritisch te zijn tegenover beweringen van anderen. Het steekt alleen stiekem toch wel een beetje dat SizLorr zelfs de optie open stelt dat ik aan het Trollen zou zijn, terwijl ik me probeer in te houden niet bot te worden. But no offense taken ;). Ik ben ook maar een mens, die er bovendien slecht tegen kan als die het gevoel heeft even niet goed begrepen te worden.

En ik ben soms ook niet de meest heldere als het aan komt op het uitleggen van iets wat in m'n hoofd zit. Daarom nog ff resumé Overflakkee zoals ik op dit moment de situatie zie:

* Reggefiber legt middels onderneming "Glashart" consumenten glasvezelnetwerk aan: http://www.reggefiber.nl/consumenten.html en www.glashart.nl

* KPN is voor 41% eigenaar van Reggefiber, en wel het deel dat de ondernemingen "Glashart" en "Glashart Media" onder zich heeft. XMS valt onder het andere gedeelte van Reggefiber, maar KPN schijnt wel bezig te zijn of ze XMS ook helemaal over kunnen nemen. Waar Lijbrandt staat weet ik niet, maar zij noemen zichzelf "Een Glashart company"

* Glashart legt de FttH netwerken aan (als mensen post krijgen voor bv. een montage afspraak of toestemming om glasvezel naar hun huis te schieten krijgen ze namelijk ook post van Glashart) . Dit is dus anders dan vroegah, toen onder de naam Glashart netwerken in bv. Uden, Veghel, en wat veluwse steden werden aangekondigd waar het er in praktijk op neer kwam dat KPN de (enige) operator zou worden

* Tot nu toe is er veelal een onderscheid in Glashart netwerken waar Reggefiber Wholesale de partij is die licht op de fibers zet (XMS, Lijbrandt) met Glashart Media als aanbieder van het analoge RTV signaal en het IPTV signaal. En dit is feitelijk juist (Heb het nog even gecheckt: Onderaan alle folders die Almeerders van Lijbrandt in huis hebben gehad staat ook "Powered by Glashart" en zijn de plaatjes van de Genexis en aansluitingen daarop overeenkomstig de situatie bij XMS met 0.0 Experiabox en 0.0 Motorola).

* Een andere grote speler is KPNGlasvezel als partij die licht op de kabel zet, met KPN zelf, Tweak en Plinq als dienstaanbieders. Waarbij Tweak slechts de backbone van KPN gebruikt als opstapje naar hun eigen netwerk en voor de IPTV diensten van KPN (met een Experiabox en Motorola box).

* Glashart Media is een samensmelting van Hertzinger (dat voorheen het televisiesignaal van bv. OnsBrabantNet verzorgde) en de TV-tak van Lijbrandt (ja, die hadden ze, stond vroeger naast Hertzinger ook aangegeven als partner van XMSnet). Volgens een discussie in het XMS topic omdat het met Hertzinger op een gegeven moment niet zo lekker liep, bv. veel klachten van OnsBrabantNet abonnees over het slechte analoge beeld sinds Hertzinger DVB-C introduceerde.

* Sinds vorige week begint Tweak ook met het aanbieden van R+ diensten, op de Glashart netwerken waar Reggefiber Wholesale het signaal levert. Tot nu toe alleen o.a. in Zeewolde en Almere Buiten, maar volgens hen zelf wel met de bedoeling dit uit te breiden naar andere Reggefiber netwerken.

* Het feit dat je in Almere Stad en Almere Haven straks zowel KPNglasvezel als Tweak, als Plinq, als Lijbrandt kan bestellen houdt in dat in de Almeerse area-pops straks apparatuur van zowel Reggefiber Wholesale/glashart staat als van KPN.

* Pas op: -mijn mening- Wat SizzLorr van Tweak vraagt (of andere ISP's in het algemeen), dat men alleen de "eind lijn" huurt van KPN/Glashart, zal in theorie misschien mogelijk kunnen zijn, maar hier zal geen enkele (kleinere) ISP aan beginnen. Om zelf licht op een fiber naar een abonnee te zetten zou die partij namelijk in iedere Area-pop (alleen in Almere al 32 stuks) zelf apparatuur moeten plaatsen EN ook moeten zorgen voor een backbone netwerk van die Area-pops naar z'n eigen infrastructuur.

Juist daarom zijn er partijen zoals KPNGlasvezel en Reggefiber Wholesale die zorgen voor het licht op de fibers en die via hun netwerken de consument op het netwerk van de betreffende ISP aansluiten, waarbij voor TV in praktijk bijna altijd gebruik gemaakt wordt van de dienst die KPN of Glashart Media aanbiedt.

Er verschillen nog een aantal dingen wezenlijk tussen KPNGlasvezel en Reggefiber Wholesale gebasseerde abonnementen:
* Bij KPNGlasvezel wordt slechts 1 poort op de Genexis fiber module gebruikt. Middels ge-tagde VLAN's worden de internet, televisie en telefonie diensten van elkaar gescheiden. Dit is voor hun beheertechnisch het handigst omdat hun 3 belangrijkste infrastructuren: glasvezel, FttC en FttH dan uiteindelijk alledrie middels de Experiabox te verbinden zijn. (op ADSL netwerken wordt voor internet, voip en video gebruik gemaakt van verschillende VPI/VCI kanalen).
Ondersteunde 'router' is netals bij A/VDSL diensten dus de Experiabox, met de Motorola VIP1960 (en z'n harddiskloze broertje) als Settopbox

* Bij Reggefiber Wholesale aansluitingen is de Genexis fiber unit uitgerust met een CATV (coax) module voor het analoge signaal, een ethernet poort voor internet, een ethernet poort voor IPTV en een RJ11 poort voor telefonie. Dit is bij XMS zo, en ook bij lijbrandt (volgens de illustraties in het folder materiaal). IP(r)TV settopbox zijn de Amino 110 en 130, waarbij er nog geen mogelijkheid is om op te nemen.

Eerdere speculaties van mij dat Tweak ook vast snel genoeg R+ verder zal uitrollen zijn puur gebaseerd op antwoorden van hun zelf op vragen van mij hieromtrent en de aanname dat, wanneer Lijbrandt (en dus Glashart) straks in heel Almere in de area-pops aanwezig is, Tweak haar bestaande klanten die KPN voor Reggefiber willen verruilen vast niet in de armen van Lijbrandt zal willen drijven.

Zo is de situatie in mijn ogen nu (en dit komt overeen met de gelaagde structuur die in het webWereld artikel wordt omschreven). Volgens mij zijn hier nu geen tegenstrijdigheden meer in te bekennen.

Kom maar op Tweak (ik heb hen zelf ook ff ge-DM'd met het verzoek ff wat aandacht te besteden aan de vraagstelling in dit topic). Schiet maar op dit verhaal :). Of iemand anders die Reggefiber insider is natuurlijk.

Ik hoop dat ik m'n gedachten nu wel gestructureerd heb weten over te brengen.

Nog een edit:
Deze pagina (http://www.tweak.nl/consument/fiber/televisie.html) geeft een mooi overzicht van de verschillen tussen televisie van KPN en televisie van Glashart Media.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chocka schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:42:
Ik heb geprobeerd alles een beetje te lezen, maar ff een vraag:

Wie is die brabantse mierenneuker uit Uden? Laat die het lekker uitzoeken op dat OnsBrabantNet, wij zitten hier in Almere niet op dergelijke azijnzeikers te wachten. Wat een hoop gezeur zeg en dat terwijl Eymey nog de moeite blijft nemen om uitleg te geven. Complimenten aan Eymey dat die daar energie in blijft steken. _/-\o_ }:O :? 8)7 |:( O-) :z ;w
Pfft... Er zijn verder geen argumenten dus gaan we maar gooien met irrelevante termen als streek van afkomst, nee jij bent stom! Rotte banaan! Valse Viool!

Energie in wat? Hij geeft zelf toe dat hij aannamens maakt op onbekenden en daar op voortbouwd met een verhaal wat voor hem kloppend is. Het is juist dat ik voor die onbekende uitleg vraag van Tweak en ineens moet een kwekert uit Almere er tussen komen met allerlei aannamens waar ik niet om vroeg. Als ik dan gaatjes ga prikken in zijn verhaal dan komen ineens elle lange lul verhalen uit de mouw met allemaal bijzaken en zaken die niet eens aan toe doen en welke nog niet eens consitent zijn met wat er in vorige posts verteld werd. Als je even chronologische terug gaat in de tijd en de stukken vergelijkt waar hij zelf toe geeft dat hij fout zat met zijn origineel verhaal dan klopt zijn verhaal niet eens. Mijn persoonlijke favoriet zijn de stukken waar hij eerst zegt dat KPN niks te maken heeft met Glashart, dan accepteert dat KPN Glashart is en daarna mij vraagt voor bewijs dat KPN daadwerkelijk Glashart is, hey maar wacht even jij had toch geacepteert dat KPN Glashart is waarom moet ik het dan nog bewijzen? Of zijn originele verhaal wat bijna in zijn geheel gebaseerd op wat Tweak gaat doen met R+, ik zeg dat dat speculatie is op aannamens, hij geeft toe dat het aannamens waren en verontschuldigt zich ervoor. Ja maar jou hele verhaal is daarop gebaseerd, het maakt niet uit of je je verontschuldigt of niet je hele verhaal valt uit elkaar. Het verhaal van hem is puur speculatie op een borduur werk van informatie die hij zelf links en recht bijelkaar heeft gesprokkelt en normaal gesproken zou ik daar geen probleem mee hebben als hij toegaf dat het speculatie is. Nee het wordt gepresenteert als de waarheid zonder dat er feitelijke bewijzen zijn om het geheel te ondersteunen en niet eens in balans is met de realiteit van wat er nu gebeurd. Wat ik nog het intressants vindt van allemaal dat hij de tijd neemt om die lange lul verhalen in te tikken, mensen die veel praten die hebben altijd wel wat te verbergen of te compenseren, dat blijkt weer met die verhalen van hem want als je ergens een gaatje prikt moet hij reageren met een broodje aap om maar de aandacht vand at ene af te leiden. Als je terug gaat in de post zie je dat ik consitent dezelfde vragen stel en het topic op hetzelfde probeer te houden terwijl hij er maar allerlei zaken bij moet halen om de discussie alle richtingen op te sturen.

Ik was eigenlijk hier omdat ik mijn TP-Link'je aan het modden was, heb ook een leuke custom ROM gebouwd en ben bezig om een IPKtje in elkaar te timmer zodat KPN gebruikers makkelijk hun OpenWRT router kunnen instellen zonder dat ze de linux console in moeten tot ineens die verkoper van Tweak er tussen moest komen met allerlei vage verhalen. Ik vraag hem om duidelijkheid en daar wordt niet eens antwoord opgegeven.

Maar blijkbaar zijn wij brabo's net iets te nuchter om alles van een verkoper zomaar aan te nemen en zijn jullie Almerenaren net wat lichtgeloviger (doet me denken aan het engels gezegde: "If women were as gullible as you, pussy would be cheaper then water.") om dat wel te doen, tja tis je eigen keus, maar dan aub niet gaan zeuren dat je op een klote provider zit en dat je opgezadeld zit met klote hardware. En even voor de duidelijkheid (zou je ook uit mijn originele post op kunnen maken) het gaat mij helemaal niet om hoe het netwerk van KPN in elkaar steekt of wat er in de toekomst gaat gebeuren, het gaat mij om het feit dat Tweak op zo'n onnozele en verkapte manier reclame maakt voor zichzelf zonder een graantje aan duidelijkheid of houvast te geven, het netwerk van Tweak is beter en (wordt belooft) zal in de toekomst beter worden, een claim die gemaakt wordt zonder enige ondersteuning of onderbouwing. Daar begon het dus mee en dat heeft die kwekert uit Almere nou lekker verpest omdat die verkoper van Tweak er nu nog eens mee van door komt ook.

Nou bedankt. Bedankt dat je energie steekt in een verhaal waar ik niet om vroeg, geen intresse in heb en niet een doel was van het origineel. Bedankt.
YouTube: New kids - Groeten uit brabant [HQ]

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-06-2010 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Misschien mag het een idee zijn hier eerst een organogram te plaatsen hoe het allemaal in elkaar zit bij Reggfiber vs KPN vs Glashart vs XMS/Lijbrandt en iedereen die er ergens ook toe doet zoals bijvoorbeeld BBNED en InterNL.

PS Verder kom je behoorlijk zelf ingenomen over en je vocabulair laat behoorlijk te wensen over. En of dat nu te wijten is aan het feit dat je uit Braboland komt of niet, doet niet te ter zake. Maar het constant moeten herhalen ervan, leest uitermate onprettig.

[ Voor 36% gewijzigd door chocka op 19-06-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Sizzlorr: Ik denk dat we zijn uitgepraat. Mijn input wordt door jou blijkbaar niet gewaardeerd, zelfs als ik uiteindelijk de energie erin steek om alles gewoon even gestuctureerd neer te zetten (m'n vorige post).

Jij blijft vasthouden aan je verhaal dat KPN Glashart is. Dat is je goed recht. Ik weet dat dat niet waar is. De stukken van Lijbrandt spreken dat tegen. De stukken op de website van Tweak spreken dat tegen. Glashart is alleen een onderneming waar KPN (mede) eigenaar van is. Niets meer en niets minder. Lijbrandt, Tweak R+, XMS en co leveren 100% zonder 'licht' van KPN en met TV signalen van Glashart media. Klaar. Dat jij niet de moeite wil doen om naar de website van Tweak te gaan en de TV pakketten te bekijken (dan zie je duidelijk dat er onderscheid is) of de website van Lijbrandt, dat is jouw pech.

Dat je daar niet op zat te wachten als initieel 'antwoord' op je vraag aan Tweak, ook prima. Had dat dan meteen gezegd in het Uden topic, ipv inhoudelijk de discussie met me aan te gaan.

Maar het is denk ik nog steeds relevante informatie voor iedereen (ookal zijn het alleen maar mensen uit Almere) die in dit topic komen en zich nou afvragen wat het verschil is tussen diensten van KPN en diensten van Glashart. Dat jij steeds denkt dat dat hetzelfde is omdat het bedrijfskundig zo is, dat is je goed recht. Ik en iedereen die goed het aanbod van de verschillende ISP's vergelijkt weet dat het in praktijk en technisch anders is. Klaar.

Overigens, ik kan me niet herinneren dat ik jou ooit op persoonlijke toon negatief bejegend of gekleineerd heb. Dat jij vervolgens wel een potje gaat ranten met allermaal waarde oordelen over mij als persoon en met kleinerende termen zoals "kwekert uit Almere" en dergelijke, zegt misschien toch wat meer over jou dan over mij. Als jij het niet kan waarderen dat ik genuanceerd probeer te schrijven en zelfs nav wedervragen of kritiek probeer dingen te herformuleren en daarom vindt "dat ik iets te verbergen heb", ligt dat denk ik ook meer aan jou dan aan mij.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 20:14
Wow, lange verhalen wie is wie :o

Maakt mij niet uit, wat ik wil is een goede aansluiting (betrouwbaar en snel)

Ik kan straks de eerste ervaringen meedelen uit Almere Buiten, ik vond KPN te duur met een lage upload maar vorige week kwam er iemand aan de deur van de KPN, en vertelde dat de boel goedkoper is geworden en de upload sneller.

Dus maar omgegaan, we gaan het merken. Ik moet nu 65 eur betalen voor het zilver pakket en de upload is 50 Mb.
Zit nog te twijfelen over Goud maar eerst maar even aankijken wat de ervaringen worden.
(test kanaal HD tv enz)

Gaat snel 9 juli staat de monteur hier, wordt vervolgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Frank_b: Gaaf dat ook KPN tegenwoordig zo snel kan aansluiten :). Weet je trouwens wel zeker dat die 65 eur. die je gaat betalen voor het zilver pakket niet een tijdelijke aanbieding is?.

Ben iig benieuwd wat je ervan gaat vinden :). Standaard definitie beeld is al heel strak. Ik denk dat je teleurgesteld gaat zijn over het HD beeld (zeker voor de prijs die je ervoor moet neertellen). Maar wie weet vind jij het helemaal te gek :)

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chocka schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 07:49:
Misschien mag het een idee zijn hier eerst een organogram te plaatsen hoe het allemaal in elkaar zit bij Reggfiber vs KPN vs Glashart vs XMS/Lijbrandt en iedereen die er ergens ook toe doet zoals bijvoorbeeld BBNED en InterNL.
Luie Noorderlingen, doe het even zelf!
chocka schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 07:49:
PS Verder kom je behoorlijk zelf ingenomen over en je vocabulair laat behoorlijk te wensen over. En of dat nu te wijten is aan het feit dat je uit Braboland komt of niet, doet niet te ter zake. Maar het constant moeten herhalen ervan, leest uitermate onprettig.
Pfft, ik heb dyslexie.

Als het geen punt is dat ik een Brabander ben, waarom haal je het aan als een "argument"? Waar heb ik gezegd of herhaald dat ik Brabander ben of dat ik uit Uden kom? Je hebt zelf uit het topic Glashart Uden afgeleid dat ik Brabander ben, dat jij die informatie hebt betekent niet dat ik het jou direct hebt verschaft. Maar wat ben jij een slecht iemand zeg, het feit dat ik dyslexie heb is voor jou een soort argument om alle brabanders af te doen als minderwaardig? Ik hoop dat je een dikke puist krijgt op je reet zodat je niet kan zitten.
frank_b schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:18:
Wow, lange verhalen wie is wie :o

Maakt mij niet uit, wat ik wil is een goede aansluiting (betrouwbaar en snel)
Juh daar gaat het om, maar sommige willen dat dus niet begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-06-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dyslexie: Dan begrijp ik wel dat je enigszins moeite hebt mijn soms wat complexe zinsopbouw te brijpen. Excuses daarvoor.

Blijft het wel des te vreemder dat je mij probeert af te schilderen als een warhoofd dat iets te verbergen heeft.

Geeft verder niet... Overigens, de 1 (zoals Frank) is gewoon geinteresseerd in een goede en betrouwbare verbinding. Maar we zitten hier op tweakers.net en er zijn hier genoeg mensen die wél ook geinteresseerd zijn in de onderliggende lagen en 'how things work'.

Had ik je eigenlijk al bedankt in dit topic voor je inzet m.b.t. je KPN-OpenWRT rom? Als je wil, wil ik namelijk ook wel testen of die het hier doet icm. Tweak via KPN.

Ook maar ff hier een linkje naar een post van je op donderdag, die ik klaarblijkelijk over het hoofd heb gezien:

Anoniem: 105188 in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

Blijkt dat we het toch aardig eens zijn. Het enige waar jij je nu dus nog zorgen om maakt is de concurrentie tussen Reggefiber/Ghashart Media en Glashart/KPN onderling. Well, dit is je bewijs dat die onderlinge concurrentie in heel Almere dus een feit wordt:

http://www.glashart.nl/almere/providers of http://www.glashart.nl/al...providers-blijft-toenemen

[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:05:
@Sizzlorr: Ik denk dat we zijn uitgepraat. Mijn input wordt door jou blijkbaar niet gewaardeerd, zelfs als ik uiteindelijk de energie erin steek om alles gewoon even gestuctureerd neer te zetten (m'n vorige post).
Jongen, jij schrijft zulke elle langen posts dat ik geen tijd/zin heb om alles te refference en jou de gaten in jou verhaal te laten zien, ik had eigenlijk verwacht dat jij dat zelf zou doen. Maar goed blijkbaar moet ik de tijd nemen om dat wel te doen. Als je terug kijkt zijn al mijn posts kalm, kort en rustig en to the point. Jou posts zijn lang en refference allemaal dingen die niet eens toe doen aan het kern van het verhaal.

Laten we beginnen met de beginsellen van je verhaal. Jij hebt beweerd dat KPN en Glashart op hetzelfde netwerk met elkaar gingen concureren qua TV aanbod.

eymey in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

Nadat ik je erop heb gewezen dat Glashart en Glashart Media aparte bedrijven zijn wordt dat ineens helemaal omgegooid. Maar dat verhaal wat je in de Uden topic poste klopt geen zak meer van. En dan zeg je nog eens dit hierboven.
* KPN is voor 41% eigenaar van Reggefiber, en wel het deel dat de ondernemingen "Glashart" en "Glashart Media" onder zich heeft. XMS valt onder het andere gedeelte van Reggefiber, maar KPN schijnt wel bezig te zijn of ze XMS ook helemaal over kunnen nemen. Waar Lijbrandt staat weet ik niet, maar zij noemen zichzelf "Een Glashart company"
Glashart Media valt onder Reggefiber? Nee! Glashart Media is de TV operator wat vroeger VolkkerWessels hete. Is een geheel en totaal apart bedrijf wat alleen zijn naam veranderd voor de marketing waarde. Daarom heet het dus ook Glashart Media BV en niet anders. VolkkerWessels is ook aandeelhouder van Reggefiber.

Jij beweert dat Lijbrandt een onafhankelijke onderneming is, ik zeg jou weer dat dat niet klopt en dat het een provider is van KPN. Dit accepteer je niet maar je haalt wel het argument aan dat ze het de zin "Een Glashart Company" in hun logo gebruiken.

En dan nog dit.
Oftewel: JA, Glashart is (als je het strict bekijkt) van KPN.
Jij blijft vasthouden aan je verhaal dat KPN Glashart is. Dat is je goed recht.
Het gaat om private bedrijven waar KPN in zowel het Glashart netwerk als in Reggefiber een meerderheids belang heeft. Zij hebben het meeste spreek rechtin beide plaatsen, de hele infrasructuur wordt gedicteert door KPN. Glashart is KPN.
Waarom spreek ik dan over KPN? Omdat zowel bij Reggefiber als Glashart, KPN de groot aandeelhouder is en dus het meeste spreekrecht heeft in beide ondernemingen.
Ik weet dat dat niet waar is. De stukken van Lijbrandt spreken dat tegen. De stukken op de website van Tweak spreken dat tegen. Glashart is alleen een onderneming waar KPN (mede) eigenaar van is. Niets meer en niets minder. Lijbrandt, Tweak R+, XMS en co leveren 100% zonder 'licht' van KPN en met TV signalen van Glashart media. Klaar. Dat jij niet de moeite wil doen om naar de website van Tweak te gaan en de TV pakketten te bekijken (dan zie je duidelijk dat er onderscheid is) of de website van Lijbrandt, dat is jouw pech.
Uit welke stukken zou dat dan blijken. Ik kijk even terug en het enige wat jij hebt gedaan is links posten naar de sites van de ISP waar ze hun TV aanbod uitleggen. Er staat verder niks in dat zij een 100% onafhankelijk netwerk hebben.

Maar je hele redenatie is gebaseerd op wat Tweak doet met hun R+ abo en dat dat eigenlijk overal beschikbaar zou zijn en dat Lijbrandt overal in Almere FttH zou aanbieden. Nou in dat reclame plaatje van Lijbrandt is toch duidelijk te zien dat dat niet zo is. Tevens na navragen over hoe je komt aan die informatie over R+ en een paar bronnen over te leggen wordt er ineens toegegeven dat dat een aannamen was. Nou je hele verhaal is gebaseerd op dat gebeuren van Tweak R+. Je geeft toe dat dat een aannamen was, dan mag er toch sterk getwijfeld worden over hoe het rest van het verhaal inelkaar zit.
Als ik ooit de indruk heb gewekt dat Tweak overal in Almere hun R+ abbo's gaat aanbieden, excuses. Dat "overal" was een aanname van mij, voortkomend uit het feit dat ook Lijbrandt overal in Almere diensten gaat aanbieden
En dan dat stuk over Plinq. Je haalt het eerst als een sterk argument aan, dan terk ik dat argument even snel onder je voeten vandaan, kom je terug met dit.
Bij Plinq ben ik ook genegen sceptisch te zijn, dat geef ik toe.
Als je in eerste instantie scpetische bent, waarom haal je het dan aan als een arguement? Maar zo zit jou hele verhaal vol met onzin en allerlei bijzaken die er niet aan toe doen.
Dat je daar niet op zat te wachten als initieel 'antwoord' op je vraag aan Tweak, ook prima. Had dat dan meteen gezegd in het Uden topic, ipv inhoudelijk de discussie met me aan te gaan.
Je bent (zoals die verkoper van Tweak) in de war met Reggefiber. Reggefiber is niet hetzelfde als Glashart, dat Reggefiber heeft aangekondigd iets te gaan doen betekent niet dat Glashart dat ook gaat doorvoeren. De reden waarom ik dus die vragen stel aan Tweak is omdat h/zij blijkbaar meer inzicht heeft op wat de toekomst gaat brangen qua Glashart. H/Zij heeft al meerdere keren in een Glashart topic gesproken over de diensten zoals ze worden aangeboden op Reggefiber netwerken. Dus als dat zo is, moet h/zij er maar eens wat duidelijkheid over geven. Dat bepaalde dingen technische mogelijk zijn dat weet ik ook wel maar gaat dat ook egbeuren en wanneer? Als jij het zo goed weet te vertellen geef mij dan eens een linkje waarin alles duidelijk is uitgelegd. Tenzij je dat kan doen, is het 100% speculatie.
Maar dit alles heb ik al in het Uden topic uitgelegd, waar wil je dit doen? Een beetje tweedeling is niet echt super.
Maar het is denk ik nog steeds relevante informatie voor iedereen (ookal zijn het alleen maar mensen uit Almere) die in dit topic komen en zich nou afvragen wat het verschil is tussen diensten van KPN en diensten van Glashart. Dat jij steeds denkt dat dat hetzelfde is omdat het bedrijfskundig zo is, dat is je goed recht. Ik en iedereen die goed het aanbod van de verschillende ISP's vergelijkt weet dat het in praktijk en technisch anders is. Klaar.
Oh ja, jij gaat de discussie aan met mij om relevante informatie te verschaffen aan iedereen. Als je relevante informatie wilt verschaffen waarom doe je dat niet in een meer overzichtelijke manier dan van die elle lange posts? Als ik iemand ben die opzoek is naar een fiber ISP dan zou ik het echt niet zoeken om die lange posts te lezen. Wat is dit nou weer voor een onzin redenatie? Jij gaat met iemand praten, dan gaat die persoon allemaal gaatjes prikken in je verhaal en dan kom je ineens met het verhaal "Ja ik had het niet specifiek tegen ik wilde alleen informatie verschaffen aan toevallige voorbijgangers". Jaaa, dat klopt!
Overigens, ik kan me niet herinneren dat ik jou ooit op persoonlijke toon negatief bejegend of gekleineerd heb. Dat jij vervolgens wel een potje gaat ranten met allermaal waarde oordelen over mij als persoon en met kleinerende termen zoals "kwekert uit Almere" en dergelijke, zegt misschien toch wat meer over jou dan over mij. Als jij het niet kan waarderen dat ik genuanceerd probeer te schrijven en zelfs nav wedervragen of kritiek probeer dingen te herformuleren en daarom vindt "dat ik iets te verbergen heb", ligt dat denk ik ook meer aan jou dan aan mij.
Je begint je posts al met "disclaimer: Dit is niet als aanval bedoeld op je ;)", 3x raden wat he dan wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:51:
Dyslexie: Dan begrijp ik wel dat je enigszins moeite hebt mijn soms wat complexe zinsopbouw te brijpen. Excuses daarvoor.
Mwah nee hoor, het houd alleen in dat ik meer tijd moet nemen om zelf fatsoenlijke zinnen op te bouwen en daar heb ik nu geen zin in.
Blijft het wel des te vreemder dat je mij probeert af te schilderen als een warhoofd dat iets te verbergen heeft.
Zie hier boven.
Geeft verder niet... Overigens, de 1 (zoals Frank) is gewoon geinteresseerd in een goede en betrouwbare verbinding. Maar we zitten hier op tweakers.net en er zijn hier genoeg mensen die wél ook geinteresseerd zijn in de onderliggende lagen en 'how things work'.
Nee hoor, die willen alleen weten welke hardware ze thuis krijgen en hoe de service rating is. Verder zal het iemand een bal uit maken hoe of wat er verder in het netwerk gebeurd zolang het maar goed is.
Had ik je eigenlijk al bedankt in dit topic voor je inzet m.b.t. je KPN-OpenWRT rom? Als je wil, wil ik namelijk ook wel testen of die het hier doet icm. Tweak via KPN.
Bijzaak.
Blijkt dat we het toch aardig eens zijn. Het enige waar jij je nu dus nog zorgen om maakt is de concurrentie tussen Reggefiber/Ghashart Media en Glashart/KPN onderling. Well, dit is je bewijs dat die onderlinge concurrentie in heel Almere dus een feit wordt:
Ja zoals ik al zei, het gaat mij helemaal niet om al die onzin bij zaken, het gaat mij om die verkapte reclame die Tweak maakt.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 19-06-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vriend, zullen we de " strijdbijl" begraven? Je hele verweer rond "gaatjes prikken" en "onzin" van mijn kant snap ik nu zo onderhand wel en is gewoon aan een andere perceptie van jouw kant onderhevig.

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik je post van donderdag in het Uden topic heb gelezen en dat het qua bedrijfsstructuur me nu helemaal duidelijk is. Ik heb inmiddels tig keer m'n excuses aangeboden voor het zaaien van verwarring rond de beschikbaarheid van Tweak R+. Dat blijf ik niet herhalen. De rest van wat ik heb aangehaald is verre van onzin (behalve dat over de bedrijfsstructuur van Reggefiber/Glashart/KPN maar dat heb ik bij deze aan je erkend), hoogstens irrelevant in de initiele vraagstelling, zoals je zelf zegt.

1 ding wil ik bestrijden, want daarvan vind ik echt dat jij juist weer onzin praat: Lijbrandt is WEL powered by Glashart, op z'n minst powered by Glashart Media! En om dat te bewijzen zal ik straks een scan van documentatie van Lijbrandt aan deze post toevoegen. Als je het dan NOG niet wil aannemen.....

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:00:
Vriend, zullen we de " strijdbijl" begraven? Je hele verweer rond "gaatjes prikken" en "onzin" van mijn kant snap ik nu zo onderhand wel en is gewoon aan verkeerde perceptie van jouw kant onderhevig.

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik je post vna donderdag in het Uden topic heb gelezen en dat het qua bedrijfsstructuur me nu helemaal duidelijk is. Ik heb inmiddels tig keer m'n excuses aangeboden voor het zaaien van verwarring rond de beschikbaarheid van Tweak R+. Dat blijf ik niet herhalen. De rest van wat ik heb aangehaald is verre van onzin (behalve dat over de bedrijfsstructuur van Reggefiber/Glashart/KPN maar dat heb ik bij deze aan je erkend), hoogstens irrelevant.

1 ding wil ik bestrijden, want daarvan vind ik echt dat jij juist weer onzin praat: Lijbrandt is WEL powered by Glashart, op z'n minst powered by Glashart Media! En om dat te bewijzen zal ik straks een scan van documentatie van Lijbrandt aan deze post toevoegen. Als je het dan NOG niet wil aannemen.....
Wat ik wel positief vindt is dat iemand in het Uden topic de tijd heeft genomen om contact op te nemen met Tweak om te vragen naar dat R+ abo. Blijkbaar wordt dat R+ abo WEL in Uden aangeboden maar dat is verder nergens expliciet vermeld, het komt ook niet naar voren in de postcode check of alle andere stukken die op de tweak site beschikbaar zijn. Je kan begrijpen waarom die verwaaring er is en waarom ik het zo'n probleem vondt dat Tweak op zo'n verkapte manier reclame ging maken zonder enige informatie. Verder zal het in Almere ook zo zijn MAAR weer is dat niet duidelijk. Tweak moet maar eens duidelijk uitleggen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft Tweak: Helemaal met je eens :) Wat voor mij echter ook geldt is dat ik redelijk tevreden met ze ben, behalve dan dat ik nog geen analoog kan krijgen en aan gedoe met KPN VLAN's zit. Overigens moet ik nog antwoord van ze krijgen op mijn DM van gisteren. Ik had dat over R+ in Uden ook gelezen :)

Hier de info van Lijbrandt:
Lijbrandt glashart 1

Lijbrandt glashart 2

Materiaal met o.a. deze pagina's erin hebben inwoners in bijna alle delen van Almere ontvangen :)

Overigens, over ellenlange teksten gesproken, nodig ik je uit om die Folders van Lijbrandt eens te komen lezen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
frank_b schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:18:
maar vorige week kwam er iemand aan de deur van de KPN, en vertelde dat de boel goedkoper is geworden en de upload sneller.
Wat zijn toch een stelletje oplichters, dat zelfde aanbod werd mij ook gedaan maar dan voor 55 euro per maand. Overigens wel bij te vermelden dat het alleen om de eerste twaalf maanden gaat en je daarna vooralsnog gewoon weer 80 euro moet gaan betalen. BTW hoeveel harddisk recorders krijg je er gratis bij? En per slot niet ter vergeten dat je na dat eerste jaar ook niet zo gemakkelijk maar ff kan overstappen naar een andere IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 20:14
Die 65 eur is Internet 50/50 en TV en bellen.
Ik krijg er een Harddisk TV tuner bij en een TV tuner zonder harddisk.

Ik mocht ook kiezen voor 3 TV tuners zonder harddisk.

De aanbieding is voor een jaar, dat werd duidelijk gezegd, de prijs na een jaar is 80 euro p/m.

Daar gaan we dan maar vanuit, alhoewel er wel werd aangegeven dat gezien de concurrentie die er nu komt het goed kan zijn dan over een jaar er een nieuwe verleng aanbieding van 65 mogelijk zal zijn.

Maar dat moeten we afwachten.

Ik kan wel goed vergelijken (vwb de tv)
Er staat hier een Topfield Sat 7700 voor HD via sateliet. (Astra 1,2,3 & Hotbird)
UPC HD box (die zeg ik nog even niet op, kids kijken nog via analoog boven)

Dus ik kan alle drie testen straks, vwb de KPN alleen het test kanaal even zeker weten dat het allemaal goed loopt. Ik ga niet zo naar HD toe waar ik dan een jaar aan vast zit, dan moet de kwaliteit wel goed zijn.

Belangrijkste is de 50/50 voor het internet. Dat is voor mij de hoofdreden van omgaan.
TV en bellen is meegenomen maar dan moet dat wel goed zijn. (bel meestal met 06 :X )

Die 55 eur is dan wel weer jammer :X maarja daar maak ik mij niet druk om, wanneer je wat gekocht hebt en het is een week later in de aanbieding heb je pech, je daar druk over maken heeft geen nut.

Ik heb dit abo wel op mijn zaak gezet, dus dat scheelt weer btw en belastingaftrek, maakt het weer wat leuker :9
Eens kijken als mijn macserver goed te bereiken is met deze upload.

[ Voor 15% gewijzigd door frank_b op 19-06-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh die hoge upload is een festje, echt waar :9. Ik wil nooit meer ergens heen verhuizen waar geen glasvezel beschikbaar is. En als ik binnen Almere ga verhuizen zal de aanwezigheid van een aansluiting ook zeker iets zijn waar ik op let (aangezien het een extra investering is die ik moet doen als het er nog niet zit).

Het is heerlijk om, wanneer je ergens anders zit, ff snel naar je NAS'je of servertje thuis te kunnen surfen om foto's te laten zien of om er ff muziek of een filmpje vandaan te trekken :)

Ach en dat die aanbieding maar een jaar geldig is: prima toch. Nu schijnt overstappen van fiber-isp naar een andere fiber-isp nog een drama'tje te zijn, maar laten we hopen dat daar aan gewerkt wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 19-06-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
frank_b schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:55:
Er staat hier een Topfield Sat 7700 voor HD via sateliet. (Astra 1,2,3 & Hotbird)
UPC HD box (die zeg ik nog even niet op, kids kijken nog via analoog boven)
Ik weet niet waar je precies zit in Almere, maar dan had je beter kunnen kijken naar een internet only pakket, tenslotte bel alles via je 06, en je hebt een schotel staan. Weet ff niet wat voor koppen dat je erop hebt zitten, maar vanaf twin met een extra switch en een kleinste DM en dan ook kan die UPC eruit voor je kinderen. Mss zelf nog een DM 800 HD PVR met een leuk abonnementje en je hebt een pakket waar je jaren mee vooruit kan.

IK heb zelf een visiosat HD klaarstaan, moet alleen nog die DM en de koppen kopen, maar dan gaat elk Tv pakket erbij uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=94

Joepie!!!!!

Kom op Reggefiber. Zorg dat Almere Stad (en haven) ook een signaal van Glashart Media kan krijgen zodat ik van die KPN meuk af kan!

Wie gaat er trouwens nog meer naar de info avond van Lijbrandt in Almere? Ik ga ze daar zeker vragen wanneer 'we' aan de beurt zijn.

Enige kopzorg wordt nog hoe lang de overstap van Tweak KPN naar Tweak R+ of Lijbrandt moet gaan duren maar goed, een paar weekjes wachten heb ik er wel voor over. Desnoods kijk ik met Tweak of ze in die tussentijd me even van een TweakDSL lijntje kunnen voorzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:08
eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:51:

. Desnoods kijk ik met Tweak of ze in die tussentijd me even van een TweakDSL lijntje kunnen voorzien :).
Dat was bij mij niet mogelijk omdat dsl contracten voor minimaal ene jaar waren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja....dat is zo. Aan de andere kant, als ze mij als klant willen behouden... Anders kan ik ook net zo goed naar Lijbrandt overstappen (ok, wel een stukkie duurder dan Tweak, maar niet onoverkomelijk).

Anyway, we gaan het mee maken. Eerst maar eens kijken wanneer het zo ver is .

Qua Lijbrandt is er nog steeds niet echt duidelijkheid (de één krijgt oktober 2010 te horen, bij de ander weet Lijbrandt te vertellen dat er medio juli begonnen kan worden met aansluiten in Almere Haven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
DVB-C = IPTV != analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hmmm, wat bedoel je daarmee, chocka?

DVB-C wordt over hetzelfde medium gestuurd als het analoge signaal, namelijk de coax-kabel. Gewoon (ongeveer net als bij sat) digitale transport-streams ingepakt in een radiofrequentie.

IPTV is gewoon een digitale transport-stream over IP gestuurd.

Ik ga iig zwaar voor de DVB-C oplossing! Bestaat ook genoeg opname apparatuur voor (en -hardware!), de TV ondersteunt het. Alleen voor uitzendinggemist moeten we dan weer uitwijken naar een andere oplossing...... maar met een beetje genoeg ruimte om op te nemen creëer je natuurlijk ook met gemak je eigen 'uitzending gemist' :P

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Uit de reacties in zowel dit topic als andere glasvezeltopics op GoT lezen we dat er enigszin verwaring is ontstaan over waar Tweak nu levert en met welk assortiment. We willen dit graag wat verduidelijken.

Levergebied: :?
Tweak levert glasvezel via twee verschillende wholesalepartijen/ netwerk operators, namelijk KPN Wholesale en Reggefiber Wholesale. In Almere is KPN Wholesale de actieve netwerkoperator in Almere-Haven en Almere-Stad. Reggefiber Wholesale is dit in Almere-Buiten. Via beide operators levert Tweak haar glasvezelabonnementen, waarvan de "R+" abonnementen in het Reggefiber-deel. Verspreid door Nederland zijn er verschillende steden waar glasvezel leverbaar is, vaak via een van deze twee actieve operators. In een relatief klein gebied zijn beide partijen actief, waardoor er een overlapgebied ontstaat en je als klant dus de uiteindelijke keuze hebt. Tweak is vooralsnog de enige glasvezelprovider die levert over beide netwerken.

Wat is Glashart dan? :?
Glashart is onderdeel van Reggefiber. Onder de naam Glashart houdt Reggefiber zich bezig met de aanleg en exploitatie van glasvezelnetwerken in Nederland. Glashart is dus de naam waarmee bewoners veel zijn geconfronteerd, vooral tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk. In de tijd dat Almere-Haven werd voorzien van een glasvezelnetwerk, was de naam hiervoor nog "Almeernet". Glashart is dus puur de partij die het glasvezelnetwerk aanlegt, in zowel de gebieden waar KPN de actieve operator is als de gebiede waar Reggefiber dit is.

Experiabox? Set-top boxen? KPN TV en Glashart Media? :?
Elke netwerk operator maakt levering van (digitale) televisie aan de providers mogelijk via een model waarbij de content en de vormgeving grotendeels door de netwerk operator en de contentpartijen worden bepaald. Zo leveren we in het KPN Wholesale levergebied (bijv. Almere-Haven) interactieve digitale TV van KPN mee in de glasvezelabonnementen. Wegens deze TV-dienst worden er een Experiabox en KPN Set-top boxen meegeleverd.
In de Reggefiber gebieden wordt interactieve digitale TV van Glashart Media meegeleverd. Voor deze dienst is geen Experiabox nodig en deze leveren we dus niet mee. Daarnaast is digitale TV voor de R+ abonnementen optioneel en is analoge-TV standaard inbegrepen in de R+ abonnementen. De Set-top boxen behorende bij digitale TV in de R+ abonnementen zijn van het merk "Amino", de type's 110 (SD) en 130M (HD).

Mochten er verder concrete vragen en/of onduidelijkheden zijn, geef het gerust aan. We zullen zo veel als mogelijk proberen duidelijkheid te scheppen over wat nu precies waar leverbaar is en op welke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:51:

Joepie!!!!!

Kom op Reggefiber. Zorg dat Almere Stad (en haven) ook een signaal van Glashart Media kan krijgen zodat ik van die KPN meuk af kan!

Wie gaat er trouwens nog meer naar de info avond van Lijbrandt in Almere? Ik ga ze daar zeker vragen wanneer 'we' aan de beurt zijn.

Enige kopzorg wordt nog hoe lang de overstap van Tweak KPN naar Tweak R+ of Lijbrandt moet gaan duren maar goed, een paar weekjes wachten heb ik er wel voor over. Desnoods kijk ik met Tweak of ze in die tussentijd me even van een TweakDSL lijntje kunnen voorzien :).
Waarschijnlijk dat ik ook wel even een kijkje ga nemen tijdens de Lijbrandt info-avond :-). Tsja, het migreren van glas naar glas is nog een beetje een procedure-loos. Eigenlijk komt het er op neer dat je in eerste instantie moet opzeggen, even moet wachten, en dan weer kunt aanvrage. We zijn bezig om hier een soepeler proces voor te creëren maar dit vereist wel de nodige medewerking van de verschillende netwerk-operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, @Tweak.

Laten we hopen dat, tegen de tijd dat Lijbrandt concreet aansluitingen oplevert in Almere stad en Almere haven, jullie ook zo ver zijn om daar R+ abbo's leveren en er dan ook een wat eenvoudiger overstap procedure is.

Het mooiste zou dan nog zijn om via jullie in de overbruggingsperiode een DSL signaal te kunnen krijgen (tv kijk ik dan voorlopig wel alleen ned. 1, 2 en 3 via de ingebouwde dvb-t tuner van de TV).

Anyway, de toekomst wordt nog interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx voor de verduidelijking Tweak, dat is pas iets waar we wat aan hebben. Nou om het nog simpeler en overzichtelijker te maken. Ih en nu ik toch je aandacht hebt, kan je even in het Uden topic kijken?

In Nederland zijn er dus twee Glasvezel verkopers (al zijn deze twee met elkaar gelinkt zijn ze toch apart, huh?). Dat zijn Reggefiber Wholesale (het deel wat ik Reggefiber noemde) en KPN Wholesale (het deel wat ik KPN noemde). Glashart heeft niks met deze twee partijen te maken en is een organisatie opgericht door beiden om puur en alleen infrastructuur (graven, kabels trekken, wijkcentrales bouwen, etc.) aan te leggen.

In gebieden waar KPN Wholesale opereert krijg je:
* de Experiabox van KPN
* de Motorola Settop box
* telefonie via afgeschermde SIP diensten

In gebieden waar Reggefiber Wholesale opereert krijg je:
* een open IP verbinding direct op het Genexis doosje
* een Fiber-to-DVB-C decoder op het Genexis doosje
* een vrije keus in router en hardware die je gebruikt

Als we nou nog even een kaart van Nederland kunnen maken met in elke gebieden wie of wat opereert dan is het verhaal helemaal kompleet.

Nou dan nog een laatste vraag. gaan KPN Wholesale en Reggefiber Wholesale met elkaar concureren (dus niet alleen in de overlappende gebieden)? Dus wordt het mogelijk dat ik straks mag kiezen welke operator ik gebruik via mijn glasvezel lijntje?

Is er vooruitzicht op dat het mogelijk wordt dat een 3th party de eind lijn (kast naar huis) kan huren van KPN/Reggefiber?
DVB-C is zeer zeker niet IPTV, je hebt wel gelijk dat beide technieken niet analoog zijn (ze gebruiken zelfs dezelfde compressie techniek) maar de opzet van beide is zeer anders. De reden waarom ik zo vel ben op DVB-C is omdat DVB-C een open standaard is en iedereen vrij is om het te implementeren. Meeste nieuwe TV's ondersteunen het al en dus heb je geen aparte settop doos nodig. De IPTV implementatie van KPN is niet open en ook niet standaard. Hierdoor ben je altijd gebonden aan de Motorola doos van KPN ook al zou je een TV hebben die IPTV ondersteunt. Je krijgt zo'n lelijke zwarte doos, ze hebben nog een poging gedaan om het op te sieren met 4 groene stippen maar ze hebben behoorlijk gefaald. De software is bagger, traag en de UI is lelijk! En als laatste is de kwaliteit van de Motorola doos ook nog eens teleurstellend!

Nee geef mij dan maar DVB-C dan koop ik zelf wel een fatsoenlijke DVB-C TV zodat ik lekker vrij ben in de keus! Dat is waar het hier om gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 21-06-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, zolang er geen echte open IPTV standaard bestaat is wat mij betreft DVB-C ook the way to go!

Hoewel, ik zie toch wel parallellen tussen IPTV en DVB-C als het gaat om hoe partijen de standaard weten te verklooien (kijk maar hoe goed UPC DVB-C op hun netwerk heeft dicht getimmerd :r ).

Het voordeel van IPTV van Glashart Media is nog wel dat de streams niet onversleuteld zijn, dus met wat creativiteit kom je nog aardig ver. Maar goed, DVB-C is uiteraard stukken makkelijker.
* de Experiabox van KPN
* de Motorola Settop box
Met als positieve uitzondering Tweak, voor wat betreft je laatste punt ;). Die schermt SIP tenminste niet uit alle macht af. Over punt 1 hebben ze ooit iets op hun website gezet (vervangen van Experiabox door een Zyxel) maar daar hebben we al een tijdje niets meer over gehoord :)
Nou dan nog een laatste vraag. gaan KPN Wholesale en Reggefiber Wholesale met elkaar concureren (dus niet alleen in de overlappende gebieden)? Dus wordt het mogelijk dat ik straks mag kiezen welke operator ik gebruik via mijn glasvezel lijntje?
Hoop het :D. Laat Almere maar de test case zijn ;) Ik zal het iig vragen op de info avond van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Anoniem: 105188 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:49:
Tnx voor de verduidelijking Tweak, dat is pas iets waar we wat aan hebben. Nou om het nog simpeler en overzichtelijker te maken.

[...]

* de Experiabox van KPN
* de Motorola Settop box
* IPTV (interactieve digitale TV van KPN) inbegrepen
* Telefonie (VoIP/SIP)

* een Fiber-to-DVB-C decoder op het Genexis doosje

[...]
* de Experiabox van KPN
* de Motorola Settop box/ Experiabox

* analoge TV (COAX uitgang op de Genexis)
* DVB-C (nog niet in alle steden)
* IPTV (interactieve digitale TV van Glashart Media) optioneel
* Telefonie (VoIP/SIP)

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, @Tweak. Nog een goeie:

Ik weet dat je bij de meeste providers op het netwerk van Reggefiber Wholesale telefonie krijgt aangeboden via een RJ11 poort op de Genexis (Genexis is dus zelf VOIP client?). Echter, is het dan bij jullie nog steeds mogelijk om zelf een SIP apparaat te gebruiken ipv de RJ11 poort? Net zoals dat je op het KPN netwerk de VOIP functionaliteit van de Experiabox mag omzeilen?

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:01:
Als je mij quote moet je niet met die quote spelen. :P

Ik zou het niet echt interactief willen noemen, het si trouwens helemaal niet interactief! Het enige wat je er extra bij krijgt waardoor je het interactief kan noemen is:
* Een soort nieuws dienst gelijkende aan teletext maar dan in een ander jasje
* Uitzending gemist
* Films huren

Nou die nieuws dienst (die Mijn Info heet overigens) is niet echt noemenswaardig. Uitzending gemist en Films huren zijn een leuke extra diensten maar omdat het doosje zo traag is en omdat de UI godsgruwelijk moeilijk in elkaar zit zijn het niet echt diensten welke je met regelmaat zou willen gebruiken. Verder heb je natuurlijk EPG informatie maar dat is tegenwoordig standaard.

Nee wat ik versta onder Interactieve TV is zoals ze in Engeland hebben, dat je interactie hebt met het TV programma. Of dat je tijdens een wedstrijd/auto race zelf even een herhaling kan inzetten of kan kiezen welke camera je wilt zien zodat je niet meer afhankelijk bent van de (at en toe klungelige) regi en je meteen zelf even naar de juiste camera kan gaan om te zien of het buitenspel was.

Dat is interactieve TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... @Sizzlorr: die Interactieve TV die je nu omschrijft komt meer overeen met de Interactieve TV van KPN met de motorola, terwijl je de Interactieve TV van Glashart Media quote ;)

Hoewel die IPTV van Glashart Media ook nog niet helemaal is wat het wezen moet (als je abonnees van Lijbrandt en XMS hoort), maar op z'n minst zijn die Amino 110 en 130 enigszins te bedienen. Dit i.t.t. dat bagger motorola ding wat KPN bij z'n IPTV dienst levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Niet online
Tweak schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:07:
[...]

Waarschijnlijk dat ik ook wel even een kijkje ga nemen tijdens de Lijbrandt info-avond :-).
Dus als ik het goed begrijp zou Tweak R+ op het zelfde moment kunnen worden geleverd als "Lijbrandt"?

Ik heb namelijk al wel de "Lijbrandt"-folder in huis gekregen, maar de Tweak site offreert alleen KPN-glasvezel bij mij (1335LA-13).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, wat ook overeen komt met de huidige situatie (Tweak R+ is er op dit moment nog niet buiten de eerder genoemde wijken in Almere Buiten). Of Tweak R+ gaat leveren op een bepaalde lokatie zodra Lijbrandt er ook is, is natuurlijk speculatie ;)

Het gekke is overigens dat de postcode check van Lijbrandt bij mij al wel positief is. Maar dat zal vast zijn omdat ook die promo campagne loopt. Tweak geeft (in mijn ervaring) pas een go op de postcode check als het ook écht binnen afzienbare tijd leverbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Anoniem: 105188 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:03:
[...]
Ik zou het niet echt interactief willen noemen, het si trouwens helemaal niet interactief! Het enige wat je er extra bij krijgt waardoor je het interactief kan noemen is:
1 Een soort nieuws dienst gelijkende aan teletext maar dan in een ander jasje
2 Uitzending gemist
3 Films huren
Precies wat je zegt:

1. Ooo,nooit geweten dat het er ook ergens op zit?!
2. 2 dagen voor alleen NL1; 2; en 3 en dan met een GUI uit de vorige eeuw. Gebruiksvriendelijk NUL komma NUL
3. Leuk, maar daarop komt dan PCM geluid oftewel niks Dolby of DTS, slap waardeloos, terwijl voor dat zelfde geld een filmpje huur waarbij je wel die geluidsbronnen hebt.

Nee hoor, hoe meer ik dit alles lees, hoe sterker dat ik ga neigen om een schotel te gaan aanschaffen. En dan zien we wel welke aanbieder mij Internet + Telefonie kan bieden, want voor die paar centen meer heb ik met een telefonie weer een vast 036 nummer. Zoals nu ook met Tweak. Daarnaast heb ik nog een alternatief Voipbuster nummer, maar daavroor wordt vooralsnog wel pingping gerekend als men mij belt. Ondanks de OPTA toezegging dat ook regio vrije nummers gewoon als eeen regionummer berekend moeten worden, rekent iedereen zich lachend rot ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:26:
Hmmm.... @Sizzlorr: die Interactieve TV die je nu omschrijft komt meer overeen met de Interactieve TV van KPN met de motorola, terwijl je de Interactieve TV van Glashart Media quote ;)

Hoewel die IPTV van Glashart Media ook nog niet helemaal is wat het wezen moet (als je abonnees van Lijbrandt en XMS hoort), maar op z'n minst zijn die Amino 110 en 130 enigszins te bedienen. Dit i.t.t. dat bagger motorola ding wat KPN bij z'n IPTV dienst levert.
Ik had eigenlijk al het vermoeden dat er 3 diensten zijn en dat wordt ook bevestigt door Tweak.
* analoge TV (COAX uitgang op de Genexis)
* DVB-C (nog niet in alle steden)
De CATV modulator van Genexis kan zowel analoog als digitaal aan dus dat is geen probleem, als dat ding eenmaal in je Genexis doosje zit dan heb je zowel analoog als digitaal als de dienst wordt geboden. IPTV van Glashart Media is het zelfde als wat KPN levert, maar dan heet het Glashart Media.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 21-06-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste is niet helemaal juist :).

Glashart Media levert IPTV bv. met andere set top box (je kan kiezen uit 2 modellen) en bovendien zijn de IPTV streams van Glashart Media ook onversleuteld, terwijl bij KPN alles versleuteld over de lijn komt.

De IPTV diensten van Glashart Media en KPN verschillen echt van elkaar als dag en nacht. Zie alleen al de zender overzichten: http://www.tweak.nl/consument/fiber/zenderoverzicht.html. Glashart Media voert zelfs 'illegaal' de BBC 1 en 2 :X

In feite is de IPTV dienst van KPNGlasvezel precies dezelfde als die ze ook via VDSL en ADSL aanbieden (en die in feite dus al bestaat sinds KPN de dienst "Mine" introduceerde). Toen ik van KPN ADSL 8 mbit + ITV over ging naar Tweak Glasvezel kon ik zelfs m'n bestaande settopbox gewoon om prikken van de Experiabox die ik op ADSL had naar de Experiabox van KPNGlasvezel en het werkte gewoon.

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 21-06-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Anoniem: 105188 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:04:
[...]

Ik had eigenlijk al het vermoeden dat er 3 diensten zijn en dat wordt ook bevestigt door Tweak.

[...]

De CATV modulator van Genexis kan zowel analoog als digitaal aan dus dat is geen probleem, als dat ding eenmaal in je Genexis doosje zit dan heb je zowel analoog als digitaal als de dienst wordt geboden. IPTV van Glashart Media is het zelfde als wat KPN levert, maar dan heet het Glashart Media.
Goedemorgen hier wil ik wel iets meer over weten die zgn CATV modulator ,begriijp ik goed dat als met dit gebruikt men gewoon analoge tv en radio signalen kan ontvangen?
Zoja hoe werkt dat en kan dat achteraf (ik heb KPN glasvezel) nog gerealiseerd worden?

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thijs1 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Goedemorgen hier wil ik wel iets meer over weten die zgn CATV modulator ,begriijp ik goed dat als met dit gebruikt men gewoon analoge tv en radio signalen kan ontvangen?
Zoja hoe werkt dat en kan dat achteraf (ik heb KPN glasvezel) nog gerealiseerd worden?

vriendelijke groeten
http://genexis.nl/products.php?id=catv_receiver

Kunnen ze bij KPN er ook achteraf bij prikken maar dan moeten ze in de backend nog van alles veranderen wat veel duurder is dan die CATV modulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KPN heeft bij navraag al meerdere keren aangegeven niet (meer) van plan te zijn om analoog door te geven. In de begintijd deden ze dat in Almere nog wel, maar hij zijn ze begin 2009 alweer mee gestopt. Alleen de klanten in Almere Haven die toen ter tijd als eerste zijn aangesloten hebben hier dus een tijdje van kunnen profiteren....

CATV blijft dus echt alleen maar beschikbaar in plaatsen waar Reggefiber Wholesale belichtings apparatuur in de area-pops heeft. Wat SizzLorr zegt klopt dus: Om een CATV signaal te krijgen moet ook in iedere area-pop apparatuur komen om het CATV signaal door te geven (op een aparte fiber).

Of KPN moet op den duur alsnog gaan besluiten om ook signalen (iig het CATV signaal) door te gaan geven vanuit Glashart Media headends, maar dat is voorlopig alleen maar dromen :)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 22-06-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemorgen

Dank voor jullie uitleg.

Waar het dus op neer komt als ik het goed begrepen heb,is dat dmv een CATV converter (bv die van Genexis) het mogelijk is om analoge TV en Radio te ontvangen,echter hier moet ook de wijkcentrale voor worden aangepast dus appatuur geplaatst die deze signalen doorgeven.

En in tegenstelling tot ander ISP's doet KPN dit niet(meer)

Ok lijkt mij duidelijk bedankt

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, klopt helemaal @Thijs1.

Overigens: Lijbrandt is hier goed aan het adverteren!. In de "Almare" van vandaag een pagina-grote advertentie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

Tuxwielder schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:31:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zou Tweak R+ op het zelfde moment kunnen worden geleverd als "Lijbrandt"?

Ik heb namelijk al wel de "Lijbrandt"-folder in huis gekregen, maar de Tweak site offreert alleen KPN-glasvezel bij mij (1335LA-13).
Niet helemaal waar. Lijbrandt gaat leveren over het netwerk waar KPN Wholesale actieve operator is. Hoewel er wel "powered by Glashart" bij staat, gaan ze dus leveren over het KPN netwerk in plaats van het reggefiber netwerk. In feite staat de dekking dus gelijk aan onze niet-R+ pakketten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Tweak: Dat lijkt me heeeeeeel erg sterk. Dat zou namelijk betekenen dat de info in hun folders, dat er analoog en dvb-c signaal wordt geleverd, en ook 2 settopboxen zijn (gelijk aan de amino's, eentje HD en eentje niet-HD) en hun tekeningen van 'split setup' aansluitingen op de Genexis compleet onjuist zijn.

Alles in hun folder wijst dus op Reggefiber als operator. Of KPN moet vanaf het moment dat Lijbrandt leverbaar is ook de 'split genexis setup' kunnen gaan leveren? :?

Ik denk dat ik, vooruitlopend op de Lijbrandt meeting, dan toch maar eens een mail naar ze ga sturen..... Dit is compleet verwarrend.

Overigens, ik hoop voor jullie dat je ongelijk hebt. Want als het inderdaad waar is dat Lijbrandt over het KPN-netwerk Analoog en dvb-c kan leveren en een internetverbinding viia 'gewoon DHCP' (ff a-technisch gezegd), dan zal ik alsnog de overstap maken naar Lijbrandt....

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 24-06-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Lijbrandt levert zowel op KPN als Reggefiber netwerk.
Kijk maar naar de locaties waar ze gaan leveren.

Meppel - Reggefiber
Berkel & Rodenrijs - KPN

En zo zijn er nog meer voorbeelden

[ Voor 56% gewijzigd door Yogoi op 24-06-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK :). Maar dat verklaart nog steeds niet waarom men mij, als inwoner van Almere Stad, waar een KPN netwerk ligt, pakketten aanbiedt met Analoge en DVB-C RTV en een Genexis waar ik een eigen router direct op kan aansluiten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Omdat er dan een genexis aangesloten gaat worden waar wij op leveren.
Dat is dus een genexis met COAX aansluiting.

Dezelfde als die jij kent van XMS.
(Eymey, je komt toch uit een xms gebied?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, maar dat is voor zover ik weet alleen maar mogelijk in een Reggefiber-gebied en uitgesloten in een KPN-gebied.

Nee, was het maar waar. Dan had ik namelijk al lang XMS gehad. Alleen enkele wijken in Almere Buiten hebben XMS

Ik begin nu dus wel serieus benieuwd te worden naar hoe dit zich nu gaat ontwikkelen in Almere. Of Lijbrandt maakt een knijter van een vergissing, of ze weten iets dat ieder ander niet weet.....

En niet omdat ik ondankbaar wil zijn naar Tweak hoor: Voor een provider die via het KPN netwerk levert (iig voor mijn abbo) vind ik de service en flexibiliteit een compliment waard.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 24-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Daarom zijn we nu aan het werk dat werkend te krijgen op het KPN netwerk :D

Ik was hiervoor afgelopen week nog een middagje in Berkel om testen.
Dus nog wat geduld en het is werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK. Dat verandert de hele zaak..... Dat is dan een compleet nieuwe ontwikkeling, die voor Tweak ook nog wel eens interessant kan zijn.

Op zich ook wel een aparte zet dat KPN dit toelaat..... dat houdt in dat je voor hun Wholesale-netwerkdienst nu dus de keuze hebt als ISP om gebruik te maken van hun starre Experiabox-centrische infrastructuur of dezelfde soort infrastructuur als bij Reggefiber, met GlashartMedia tv diensten en meerdere Genexis-poorten?

Of gaat KPN op termijn stoppen met haar hele Experia-centrische opzet (met Motorola/Kreatel TV) op de glasvezel netwerken en wordt overal de Glashart Media opzet geintroduceerd? Of gaan toekomstige ISP's gewoon shoppen (in KPN-gebieden) welke TV-dienst en Genexis-opzet ze willen doorverkopen?

Tweak, werk aan de winkel! ;) Nog een abbo vorm erbij? "Tweak R+ via KPN" :+
Overigens @Yogoi: Betekent dit dat XMS in de toekomst wellicht ook diensten gaat aanbieden via het KPN netwerk?

Sowieso ben ik wel benieuwd waar Lijbrandt en XMS nu staan tov. elkaar. Tot nu toe leveren jullie nagenoeg dezelfde diensten en ook, ongeveer, via dezelfde tarieven en pakketten (bv. als het op TV en settopboxen aan komt).

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 24-06-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:01:
Daarom zijn we nu aan het werk dat werkend te krijgen op het KPN netwerk :D

Ik was hiervoor afgelopen week nog een middagje in Berkel om testen.
Dus nog wat geduld en het is werkend.
Dus wat jij zegt is dat het binnenkort mogelijk is om de UTP van Genexis te verwisselen, zodat een ieder die die nu op een KPN netwerk zit, dan de diensten van XMS/Lijbrandt/Tweak R+ kunnen gaan gebruiken. Zonder dat zij (die laatste drie genoemde) de infrastructuur van de POP stations moeten aanpassen zodat hun diensten gebruikt kunnen gaan worden op het "KPN" netwerk.

Als dit waarheid is, betekent dit dat XMS; Lijbrandt en Tweak R+, geen investering behoeven te doen aan de POP stations en toch ons als klant kunnen voorzien van hun diensten. Oftewel indirect KPN aan de kant kunnen schuiven. Althans vanuit mijn oogpunt als tweaker.

Benieuwd wat Floor-is hierop te melden heeft?

En dat te weten terwijl de info avond van Lijbrandt op 8 juli nog moet gaan volgen!? Want hiermee stelt Yogoi dat diegene die nu een Tweak abonnement hebben net zo goed kunnen overstappen naar Tweak R+ en dus niet hoeven over te stappen naar een XMS/Lijbrandt, want "schijnbaar" wordt dat dan mogelijk op de hetzelfde netwerk als zij (wij) nu zitten, nl. KPN Eindelijk wordt het weer eens spannend!!!!!

[ Voor 16% gewijzigd door chocka op 24-06-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hoho @Chocka: Niet te snel conclusies trekken he ;) DWZ, zoals jij het stelt zouden 'nieuwkomers' hier het kunnen interpreteren alsof het al waarheid is, natuurlijk (ja ik heb wel geleerd van m'n akkefietje met SizzLorr :P, op dat punt had hij wel gelijk )

Ten eerste houdt "Tweak R+" in "Tweak via Reggefiber", dus niet via KPN. Oftewel, tenzij Tweak met deze 'nieuwe gegevens' in de hand verdere arrangements maakt, zal Tweak tot nader orde gewoon door blijven gaan met de Experiabox en het Motorola platform van KPN (+ evt. vervangers van die Experiabox). Laten we R+ dus beperkt houden tot wat het is: De abonnementsvorm voor klanten in Reggefiber-gebied.

Dat investeren aan de pop-stations hoeven Tweak, XMS en Lijbrandt sowieso al zelf niet te doen, dat doen de netwerk operators (Reggefiber Wholesale en KPN Wholesale). Alleen was het tot nu toe zo dat deze providers met handen en voeten gebonden zaten aan welke operator in een bepaald gebied actief is (KPN met z'n eigen infrastructuur en bijbehorende apparatuur en idem voor Reggefiber).

Wat nu gebeurt, indien wat Yogoi zegt echt waar is, is dat KPN heeft ingestemd om ook in hun gebieden aansluiting op de mogelijkheden van Reggefiber en Glashart Media mogelijk te maken, zodat Lijbrandt ondanks het feit dat ze in KPN-gebied zitten toch op de door hun in het foldermateriaal gestelde manier (de XMS/Reggefiber-manier) diensten kunnen aanbieden.

Op zich zou dit feit op zich al zowat 'historisch' zijn voor de FttH markt, namelijk dat KPN de infra in zijn gebieden open breekt om ook ISP's te kunnen laten kiezen NIET van de VLAN en PPP infra (EB en Motorola box e.d.) van KPN gebruik te maken, of dit middels de Genexis ' transparant' temaken richting de eindgebruiker (dus geen EB meer nodig voor het splitsen van diensten).

Wat Tweak daarmee zal gaan doen (en XMS) is voorlopig alleen nog maar gissen. Maar Tweak heeft al voldoende bewezen snel te kunnen schakelen (ondanks hun relatief kleine omvang qua organisatie) door het introduceren van R+ etc. dat het me niets zou verbazen als ze ook voor de abonnees op het KPN-netwerk een zelfde oplossing in petto zullen hebben als Lijbrandt.

Het zou wel fijn zijn als een Reggefiber/Glashart-official) eens met een officieel statement zou komen, bv. via www.glasvezel.nu . Want het lijkt me tamelijk 'historisch' wat hier gebeurt, indien Yogoi juist is.

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Je hoeft niet allemaal los te trekken want XMS; Lijbrandt en Tweak R+ zijn allemaal opgezet als Reggfiber diensten. Dus als de een het gaat kunnen, geldt dat idem dito voor de andere twee ook. Zodoende dat ik ook stel als Lijbrandt dit gaat lukken dat wij als lid van Tweak dat zelfde kunnen krijgen, maar dan heet het R+
Pagina: 1 ... 21 ... 47 Laatste