[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:
  • 340.586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Wacht eens even.
Jullie trekken veels teveel conclusies hier.

Er is wel wat meer nodig dan alleen even een knopje indrukken.

Wat ik zeg is dat Lijbrandt gaat leveren op zowel Reggefiber en KPN netwerken.
En dat daarop dezelfde diensten geleverd zullen gaan worden.

Wat dit inhoud voor Tweak daar ga ik absoluut geen uitspraken over doen. (hetzelfde geld voor XMS trouwens)
Sowieso ben ik wel benieuwd waar Lijbrandt en XMS nu staan tov. elkaar.
Er zijn wel wat verschillen maar het klopt, ze zijn redelijk hetzelfde met veel dingen.
XMS heeft een '10' abonnement terwijl lijbrandt een '25' heeft bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 13:42
Idd. Maar waar zitten ze in de organisatie? Lijbrandt is van Glashart, maar XMS van Reggefiber... of omgekeerd? En zit 1 van de twee dan in het deel van Reggefiber wat KPN in handen heeft of juist weer niet? :)

Verder snap ik dat het meer is dan alleen ff een knopje indrukken ;). Op de KPN netwerken moet natuurlijk in alle area-pops ook apparatuur geplaatst worden om bv. de coax signalen door te geven op de daarvoor bestemde fibers. En ook aan de topologie/routering van het IP netwerk zal vast wat gewijzigd moeten worden.

Vandaar dat ik ook ff het enthousiasme van Chocka wilde relativeren :)
chocka schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:57:
Je hoeft niet allemaal los te trekken want XMS; Lijbrandt en Tweak R+ zijn allemaal opgezet als Reggfiber diensten. Dus als de een het gaat kunnen, geldt dat idem dito voor de andere twee ook. Zodoende dat ik ook stel als Lijbrandt dit gaat lukken dat wij als lid van Tweak dat zelfde kunnen krijgen, maar dan heet het R+
Je moet het wel los trekken, want XMS, Lijbrandt en Tweak zijn gewoon providers die onafhankelijk van elkaar opereren en hun koers volgen. Wat de één gaat doen hoeft niet per se ook de ander te doen ;). Dat ze het kúnnen is natuurlijk geen garantie dat ze het ook gaan doen. De enige van wie we dit nu dus zeker weten is Lijbrandt.

Maar goed, iedereen zal het wel met me eens zijn dat het een aardige doorbraak is dat dit op KPN netwerken nu ook mogelijk gaat worden.

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 08:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
Natuurlijk zijn het verschillende ISP's, maar zien benzine tanken. Je hebt verschillende merken met daarbij behorende namen en prijzen, maar uiteindelijk product wat ik als klant afneem is en blijft benzine. Zo zie ik het met Internet (even TV en Telefonie buitenbeschouwing laten) Dus als Lijbrandt dadelijk op het KPN netwerk kan leveren, wordt de vraag of ze dat zoals Tweak gaan doen met de KPN Genexis en de EB of dat gaat gebeuren met een Reggefiber Genexis en de keuze voor eigen router. En dat laatste gaat het bijzonder maken in dit geval. Want dat zo is, kan ik dadelijk overstappen naar R+ die inhoudelijk met dezelfde systematiek werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka:

Waar maak jij uit op dat je kan overstappen naar Tweak R+? Tweak heeft nergens bekend gemaakt dat ze ook daadwerkelijk R+ abbo's via het KPN netwerk gaan aanbieden. Dat het technisch in theorie straks mogelijk moet zijn zegt niet dat het ook gaat gebeuren.

Het aanbod van Tweak is gewoon het aanbod van Tweak zoals het nu is.

En het aanbod van Lijbrandt zoals ze het gaan aanbieden is het aanbod van Lijbrandt zoals ze het gaan aanbieden. En dat is op een Genexis met gesplitste poorten met CATV module, tenminste als ze de juiste folders naar ons Almeerders hebben gestuurd.

Dat Lijbrandt het nu via een KPN netwerk op de 'regge-manier' gaat doen zegt NIETS over Tweak, totdat zij daar zelf een statement over doen. Dat de methode van Lijbrandt lijkt op de methode die Tweak ook met R+ doet op reggefiber-netwerken leidt niet automatisch tot het feit dat Tweak R+ dus ook op KPN netwerken gaat aanbieden.

Natuurlijk HOOP ik wel dat Tweak er iets mee zal gaan doen (anders ben ik t.z.t. wel weg naar Lijbrandt) maar je kan dat niet zomaar automatisch als vanzelfsprekend aannemen, hoogstens hopen ;)

;)

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 11:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
XMS is van Reggeborg en Lijbrandt van Reggefiber. Dat zorgt wel zeker voor een verschil tussen de 2 organisaties.
KPN zit niet in Reggeborg maar wel Reggefiber.

Overigens werk ik gewoon voor beide (XMS&Lijbrandt dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat vermoedde ik al :). Ik dacht al "als jij ook voor Lijbrandt bezig bent met testjes".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Vanmiddag weer toevallig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

chocka schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:38:
[...]

Dus wat jij zegt is dat het binnenkort mogelijk is om de UTP van Genexis te verwisselen, zodat een ieder die die nu op een KPN netwerk zit, dan de diensten van XMS/Lijbrandt/Tweak R+ kunnen gaan gebruiken. Zonder dat zij (die laatste drie genoemde) de infrastructuur van de POP stations moeten aanpassen zodat hun diensten gebruikt kunnen gaan worden op het "KPN" netwerk.

Als dit waarheid is, betekent dit dat XMS; Lijbrandt en Tweak R+, geen investering behoeven te doen aan de POP stations en toch ons als klant kunnen voorzien van hun diensten. Oftewel indirect KPN aan de kant kunnen schuiven. Althans vanuit mijn oogpunt als tweaker.
Nee dat kan niet. Er is eenvoudigweg geen verhuisprocedure, er is dus geen mogelijkheid om van een KPN-gebaseerd naar een Reggefiber-gebaseerd product over te stappen zonder letterlijk weken geen internet/TV/telefoon te hebben. Heb vanmorgen gehoord dat men hoopt dat dit juli volgend jaar geregeld zal zijn.
Bovendien: de Genexis die voor KPN en Reggefiber gebruikt worden zijn anders. Het is niet eens hetzelfde apparaat, want de Regge-variant heeft telefoniepoortjes. Bovendien is de Genexis op een KPN-product een soort van bridge, waar die op het Regge-netwerk een actief component is.
Benieuwd wat Floor-is hierop te melden heeft?
Bij deze ;)
En dat te weten terwijl de info avond van Lijbrandt op 8 juli nog moet gaan volgen!? Want hiermee stelt Yogoi dat diegene die nu een Tweak abonnement hebben net zo goed kunnen overstappen naar Tweak R+ en dus niet hoeven over te stappen naar een XMS/Lijbrandt, want "schijnbaar" wordt dat dan mogelijk op de hetzelfde netwerk als zij (wij) nu zitten, nl. KPN Eindelijk wordt het weer eens spannend!!!!!
Ik denk dat Yogoi een paar dingen door elkaar haalt, of we zijn voorgelogen door Reggefiber ;)
Op termijn zal Reggefiber telkens verder uitrollen, maar die uitrol is ons nog niet bepaald duidelijk. Bovendien gebruikt Reggefiber zowel Cisco als Packetfront apparatuur, op die laatste is op dit moment geen wederverkoop mogelijk.

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Tweak:
Bovendien: de Genexis die voor KPN en Reggefiber gebruikt worden zijn anders. Het is niet eens hetzelfde apparaat, want de Regge-variant heeft telefoniepoortjes. Bovendien is de Genexis op een KPN-product een soort van bridge, waar die op het Regge-netwerk een actief component is.
k denk dat Yogoi een paar dingen door elkaar haalt, of we zijn voorgelogen door Reggefiber
Tsja, wat is nu dan waarheid?? Of reggefiber heeft jullie onvolledige informatie gegeven, of Lijbrandt EN Yogoi zijn allebei super abuis.

Maar het gaat zoals het er nu voor staat dus wel degelijk gebeuren dat er OOK op het KPN netwerk Actieve Genexis modules met RJ11 poorten en CATV module komen. ALS dat niet zo is, dan liegt dus OF Lijbrandt/Yogoi, of het is toch Reggefiber dat in Almere uitbreidt om Lijbrandt te introduceren.

EN zoals het er nu naar uitziet ga ik, zodra ik weet dat Lijbrandt daadwerkelijk bij mij kan gaan leveren, dus ZEKER Tweak opzeggen, paar weken wachten en Lijbrandt bestellen.....

Dat weken zonder internetten en dat het niet even een kwestie is van "even een schakelaar omzetten" is voor mij inmiddels een gegeven. Maar het gaat mij erom dat het, buiten dat, wel kán. Maar dat heb ik er graag voor over om definitief van de KPN meuk verlost te zijn. Die paar weken zonder glasvezel overbrug ik dan wel bij een ADSL provider die je niet direct aan een jaarcontract vast pint.

Ik ben Tweak zeer dankbaar voor hun goede service en dienstverlening tot nu toe en het feit dat ze zo sportief zijn om je niet meteen aan een jaarcontract te pinnen, maar als ik bij een ander iets kan krijgen dat meer aan m'n wensen voldoet.....

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dus hiermee wordt gezegd dat:

Hetgeen Lijbrandt ons voorspiegelt niet mogelijk is op het KPN netwerk. Een Genexis met gesplitste poorten met CATV module, welke Lijbrandt gebruikt kan alleen maar op een Reggfiber netwerk worden gebruikt. En dus zal Lijbrandt van hetzelfde concept als Tweak gebruik gaan maken als zij wel op het KPN netwerk willen opereren. En daarmee vervalt hetgeen Yogoi vertelt?! (Correct me, if I'm wrong)

En overstappen van Tweak naar Tweak R+ is tot volgende jaar juli alleen mogelijk door een paar weken zonder diensten te zitten, want daardoor moet je overstappen van een KPN netwerk naar een Reggfiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En overstappen van Tweak naar Tweak R+ is tot volgende jaar juli alleen mogelijk door een paar weken zonder diensten te zitten, want daardoor moet je overstappen van een KPN netwerk naar een Reggfiber netwerk.
EN het is vanaf volgend jaar juli pas mogelijk ALS in 1 gebied beide netwerken actief zijn.....

Het zou toch echt fijn zijn als iemand van Reggefiber/Glashart hier eens 'licht' op kan laten schijnen.

Want zoals het er nu naar uitziet krijgt óf Tweak verkeerde informatie van RF/Glashart, óf Lijbrandt komt in Almere alsnog met een Experiabox en GEEN CATV aanzetten..... oftewel, één van de twee heeft niet alle correcte info m.b.t. hoe de situatie nu is....

Heb trouwens ook al een mailtje naar Jurjen (glasveze.nu) gestuurd. Eens kijken of hij zijn contacten met RF kan aanwenden om gewoon definitief met een situatieschets te komen en/of evt. roadmap...

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:39
Weet iemand ook de roadmap voor Tweak R+ en Lijbrandt in Almere?
Ik zit buiten het XMS gebied in Almere Buiten, maar zie ze de afgelopen dagen wel (hard) werken aan de centrale in de wijk (dagelijks).
Ik zit te wachten op Lijbrandt, maar die geven totaal geen indicatie wanneer ze iets zouden kunnen leveren. Bij Tweak kan ik alleen KPN krijgen, maar ik weet dat Tweak pas aangeeft iets te kunnen leveren, als ze het ook werkelijk kunnen leveren (werkt soms ook niet in hun voordeel, aangezien ik al 6 maanden bij andere een glasvezel verbinding kon krijgen zonder dat ze konden leveren waardoor je zou denken dat Tweak niet zou kunnen leveren, terwijl de aansluiten op hetzelfde moment zou kunnen plaatsvinden)

Maar weet iemand wat de verwachtingen zijn. Beide partijen geven hier geen informatie over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@badnews.nl: In welke wijk zit je?

Ik weet dat in bv. Seizoenenbuurt (daar woont een goede vriend van me) tot nu toe alleen KPN bestelbaar was (logisch: Die zijn al bestelbaar als ze nog niet kunnen leveren) en hij kreeg laatst van KPN te horen dat uberhaupt de Wijk-pop van Seizoenenbuurt pas in augustus actief wordt. (vanaf dat moment zou hij wrs ook Tweak kunnen krijgen maar ja, hij zit nu al aan KPN vast omdat hij dat kon bestellen).

Lijbrandt is dus helemaal afwachten, zeker met de huidige verwarring m.b.t. over welke netwerken ze kunnen leveren (en dat het algemeen geldende inzicht m.b.t. wat op welk netwerk mogelijk is afwijkt van WAAR lijbrandt gaat leveren en WAT ze leveren). Ook Lijbrandt bedient zich er blijkbaar graag van om je postcode check alvast te laten slagen omdat "in de nabije toekomst" een aansluiting mogelijk is. Die "nabije toekomst" is echter ongedefinieerd.

Tweak R+ is gewoon alleen leverbaar in XMS-gebied (= Reggefiber netwerk). De Roadmap daarvoor is, zoals je wel uit vorige posts kan opmaken, nagenoeg onbestaand ;).

Kortom: Het hoogste wat bij jou nog leverbaar zou kunnen worden is Tweak met de gewone KPN-abonnementen en evt. Plinq. De postcode check daar zal echter pas positief worden als de POP opgeleverd is en er daadwerkelijk aangesloten kan gaan worden (zoals het hoort).

Ben bang dat het dus afwachten wordt :{

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 25-06-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Dat wachten was ik al bang voor.

Ik zit in de Oostvaardersbuurt. Ik weet dat ze de pop op 12 juli actief gooien (tenzij ook die datum weer verschoven is). Het gaat (volgens de install dudes) om een kleine pop, die ook makkelijk te schalen is naar een grotere.

Dus ik hoop dat ze dan ook tegelijk alles doen, dus niet alleen KPN.
Maar anders wacht ik op oktober, de datum die ik hoorde hier op de forum voor Lijbrandt (en dus ook waarschijnlijk Tweak R+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Badnews: Als je de laatste 1-2 pagina's van het topic hebt gelezen, dan kun je afleiden dat de komst van Lijbrandt in een gebied niet automatisch de komst van Tweak R+ betekent (helaas). Aan die verwarring was ik in het begin zelf ook een beetje debet.

Zoals het er nu voorstaat (volgens Tweak) levert Lijbrandt in het KPN-gebied, maar dan wel weer met reggefiber (of iig Glashart Media-TV) apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
precies, maar daarom mag je er wel op hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 18:35
Ik heb inmiddels een aanvraag gedaan bij Lijbrandt, ondanks dat ze me verteld hadden dat ze pas in Oktober konden gaan leveren. Wat ik gek vind is de grote campagne die ze voeren en de melding op hun website dat ik al aangesloten kan worden, terwijl dit dus helemaal niet zo is. Wat ze me verder vertelden is dat ik m'n eigen router achter de glasvezel box kan hangen, dus geen experiabox. De telefoon komt ook rechtstreeks in de Genexis box, precies wat ik wil (net als XMS, maar die weten helemaal niet wanneer ze gaan leveren). Het is allemaal flink vaag en voor een leek (wat ik niet ben) lijkt het me totaal niet begrijpbaar dat je een aanvraag doet en dat dan blijkt dat je pas vanaf oktober aangesloten kan worden. Lijkt me een kwalijke zaak. Ik hoop dat het allemaal wat sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat was eerst ook zo bij KPN (en nog steeds). Er zijn dus in bv. Almere Buiten nog steeds buurten waar de Area-POP nog niet af is. Terwijl je er al wel KPNGlasvezel kan bestellen.

Lijbrandt lijkt dus hetzelfde te 'flikken' nu.....

Dit, terwijl toko's zoals Tweak je pas een positieve postcode check geven als ze ook echt verwachten je binnen 4 weken aan te kunnen sluiten.

Ben iig benieuwd naar je ervaringen, t.z.t., bij Lijbrandt.

Ook aan jou vertellen ze dus dat alle aansluitingen op de Genexis zitten ipv 1 UTP naar de Experiabox toe (zoals normaal zou zijn op KPN netwerken). Maar hoe dan? En waarom spreken Tweak en Lijbrandt (bij monde van Yogoi) elkaar tegen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 26-06-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[Aanname] Ik verdenk Lijbrandt van KPN praktijken, enorme marketing opzetten en vervolgens de aanvragers "maanden" laten wachten tot er definitief kan worden aangesloten. Kan mij nog herinneren dat afgelopen jaar het circa 7~9 maanden duurde om bij KPN aangesloten te kunnen worden. En schijnbaar zijn er veel klanten geweest die daar op hebben willen wachten. Dus waartoe zal men niet op Lijbrandt willen wachten, zeker gezien hetgeen zij te bieden hebben. Even los van het feit of XMS en Tweak R+ het tzt ook willen gaan doen, is de kans groot dat zodra Lijbrandt gaat of kan uitrollen, dat zij dat ook kunnen doen. En hoeverre is het dan nog mogelijk om uit de wachtrij bij Lijbrandt te komen?

Overigens valt het wel op dat sinds het hier van de week escaleerde, dat die Yogoi niet meer terug heb zien (horen) komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 08:26:
[Aanname] Ik verdenk Lijbrandt van KPN praktijken, enorme marketing opzetten en vervolgens de aanvragers "maanden" laten wachten tot er definitief kan worden aangesloten. [...]
dat is geen aanname meer maar een feit.
Aanmelden bij Lijbrandt kan al sinds 2 maanden, de eerste aansluiting komt ergens na de zomervakantie.

Maar i.t.t. Tweak R+ e.a. kent Lijbrandt ook abo-vormen zonder de verplichte afname van digitale TV. Waardoor mijn voorkeur Lijbrandt blijft.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Tegenwoordig kan KPN ook gewoon in 3 weken aansluiten. Behalve dan waar de A-pop's nog niet actief zijn (zoals in enkele wijken in Almere Buiten Oost).

Verder neem ik aan dat, net als bij KPN lange tijd het geval was (iig toen ik uiteindelijk me bij KPN afmeldde), je bij Lijbrandt ook nog wel er van af zal kunnen zolang je bij hun nog niet feitelijk een contract hebt ondertekend.

En idd @MrJayMan: Lijbrandt zal genoeg klanten kunnen krijgen, bv. die niet de IPRTV erbij willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@eymey:

Dit waren de antwoorden op mijn vragen aan Lijbrandt op 26 mei 2010:

Vraag: -kan/moet ik een eigen router gebruiken achter het glasvezelkastje?
Antwoord: 1. U kunt uw eigen router blijven gebruiken.

Vraag: -hoe lang duurt het na de aanvraag dat ik aangesloten ben?
Antwoord: 2. In almere gaan wij in het najaar (oktober) aansluiten

Vraag: -kan Lijbrandt mijn huidige ADSL verbinding opzeggen en zorgen dat mijn VoiP overgezet wordt? Ik heb nu ADSL met VoiP bij Telfort.
Antwoord: 3. Wij kunnen uw nummers meenemen en uw abonnementen beeindigen middels onze overstaphulp.

Mijn aanvraag is nu 1,5 week geleden gedaan, maar ik heb nog geen enkele bevestiging van ontvangst of dat het in behandeling is genomen.

Met het antwoord op vraag 1 is het voor mij duidelijk dat het om een aansluiting gaat met een Genexis box met 2 RJ11 aansluitingen voor telefoon en 1 switch poort voor internet. Dat heeft ook mijn voorkeur en was voor mij ook de reden dat ik wilde wachten op XMS of Lijbrandt. Van XMS hoor ik niks, maar als Lijnbrandt na de aanvraag ook niks van zich laat horen, annuleer ik het desnoods weer.

Trouwens: mijn aanvraag is alleen een 50/50Mbit verbinding met VoiP, want ik heb al TV via de schotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Pendragon1: Thanks for sharing :). We gaan het zien. Evengoed ga ik op 8 juni wel naar die meeting in Almere.

Lijkt me wel leuk, beetje netwerken en ze moeilijke vragen stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:14:
Evengoed ga ik op 8 juni wel naar die meeting in Almere.
Ik was erbij op 08 juni 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL my bad, 8 juli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:17
niet helemaal ontopic: lijbrandt is nu ook in enschede beschikbaar. Zodra KPN het signaal van mijn lijn afheeft (ja nog steeds niet :) :) ) kan ik lijbrandt aanvragen. Eerste twee maanden gratis is wel een fijne aanbieding. Oh en geen aansluitkosten en de IPRTV box gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 27-06-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ik ga op 8 juli denk ik ook. 'k Ben zeer benieuwd naar het hoe/wat en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik zal op een later moment nog even alels specifiek doorlezen maar als ik het zo browse hoef ik amar 1 ding te zeggen.

Lijbrandt zal zowel op KPN als op Glashart netwerk gaan leveren.
Ik zat vrijdag toch echt te internetten in Berkel en Rodenrijs via een KPN AP.
(En op 'Glashart' is het al werkend op een aantal plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Yogoi schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:01:
Ik zal op een later moment nog even alels specifiek doorlezen maar als ik het zo browse hoef ik amar 1 ding te zeggen.

Lijbrandt zal zowel op KPN als op Glashart netwerk gaan leveren.
Ik zat vrijdag toch echt te internetten in Berkel en Rodenrijs via een KPN AP.
(En op 'Glashart' is het al werkend op een aantal plakken)
Met wat voor apparaten wordt dat dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
chocka schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:03:
[...]

Met wat voor apparaten wordt dat dan gedaan?
Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
chocka bedoelt wrs:

* Wat voor Genexis? (zelfde als XMS installeert, dus ook met Rj11 poortjes en gescheiden ethernet setup?).
* Eigen router en/of PC direct aan de Genexis ipv. een VLAN-capable (experia) router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Gewoon een genexis met CATV module.
Dus ja zoals XMS die ook heeft.

Zelfde geld voor internet.
Ik had gewoon mijn laptop er aan geplugged. (en daarna een andere natuurlijk)
echt niet dat we een experia gaan gebruiken. (als dat gebeurt val ik flauw en schop ik iemand als ik weer wakker word :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Haha mooi zo. Nu dus nog het geduld voor het wachten tot in Almere alles gereed is....

En hieruit valt dus meteen te concluderen dat Tweak blijkbaar verkeerde info heeft gekregen van Reggefiber/glashart/KPN :). Hopelijk kunnen ze nog wat met deze nieuwe info dat Reggefiber-achtige infra via AP's van KPN nu dus ook kan / in de nabije toekomst kan....

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 28-06-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Dus hiermee bevestigt Yogoi, dat de AP's worden aangepast op korte termijn zodat er dus met een CATV modulaire genexis diensten verleend gaan worden op het KPN netwerk. Bedankt oor je duidelijkheid. Nu nog even de reactie van het Tweak Webcare Team afwachten, want daar zal intussen wel wat stoom uit de oren komen, veronderstel ik zo.....

En eens kijken wat Tweak voor sommige kan betekenen om te kunnen overstappen naar R+, want waarom klanten verliezen aan Lijbrandt, terwijl zij zelf het ook kunnen aanbieden (althans als ze willen?)

[ Voor 22% gewijzigd door chocka op 28-06-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, aan de andere kant kan het ook best zo zijn dat Lijbrandt gewoon exclusief de mogelijkheid heeft om dergelijke diensten op KPN netwerken aan te kunnen bieden.

Wie zal het zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Binnen nu en (08 juli) oktober gaan wij het weten. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Tweak vooralsnog is voorgelogen over de komende situatie met Lijbrandt. Anders wordt er toch een enorm vuil spelletje gespeeld?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Niet online
eymey schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:13:
Tsja, aan de andere kant kan het ook best zo zijn dat Lijbrandt gewoon exclusief de mogelijkheid heeft om dergelijke diensten op KPN netwerken aan te kunnen bieden.
Ik hoop het niet, want ik was niet zo blij met hun algemene voorwaarden. Vooral artikels 10.19 en 10.20 vind ik _veel_ te ruim verwoord... :F

[ Voor 0% gewijzigd door Tuxwielder op 28-06-2010 18:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Je zal begrijpen dat ik niet meteen in de algemene voorwaarden duik, maar mss kan je iets specifieker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Gaat over dat Lijbrandt bij ernstige gevallen waarbij justitie een beroep op ze doet, ze informatie zullen verstrekken of je overeenkomst cancellen.

niets bijzonders dus, soortgelijke voorwaarde staan overal in, soms wat minder expliciet gemeld, maar meer van dat je de verbinding niet voor illegale praktijken mag gebruiken, zonder daarbij de gevolgen duidelijk te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ooo, maar dat mag toch probleem zijn , aangezien in NL alles gedoogd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach je kan bang zijn voor AV op dat gebied, maar als je bv. de uitleg van Tweak ziet over hun usenet dienst, staat er precies hetzelfde. Iedere provider heeft zich gewoon aan de toepasselijke wetten te houden.

Verder hoop ik van harte dat Tweak ook alsnog besluit om ook op KPN netwerken Regge-achtige diensten aan te gaan bieden, maar ik zou het niet direct een 'vuil spelletje' noemen als Tweak hier niet toe in staat wordt gesteld.

Ten slotte bíeden ze tenminste al diensten aan :). Alleen niet op de manier waarop (sommigen van) wij techies dat willen.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 28-06-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Niet online
badnews.nl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:20:
Gaat over dat Lijbrandt bij ernstige gevallen waarbij justitie een beroep op ze doet, ze informatie zullen verstrekken of je overeenkomst cancellen.

niets bijzonders dus
Lijkt mij meer dan alleen justitie:

10.19:
...
Hetzelfde recht heeft Lijbrandt
indien zij een sommatiebrief of andere aanzegging van een derde heeft ontvangen,
waarin gesteld wordt dat er sprake is van een dergelijke (dreigende) overtreding, tenzij
door Lijbrandt direct kan worden vastgesteld dat deze brief of aanzegging op onjuiste
gronden berust.

...

10.20:

In de gevallen genoemd in artikel 10.19 is Lijbrandt bevoegd om
(persoons)gegevens met betrekking tot Eindgebruiker te verstrekken aan derden die
hierom hebben verzocht in verband met te nemen rechtsmaatregelen jegens
Eindgebruiker, dan wel aan de politie, officier van justitie
...

Hieronder valt ook Brein die een bogus tracker vermelding stuurt aan Lijbrandt of je partner die jaloers is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

eymey schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:23:
Haha mooi zo. Nu dus nog het geduld voor het wachten tot in Almere alles gereed is....

En hieruit valt dus meteen te concluderen dat Tweak blijkbaar verkeerde info heeft gekregen van Reggefiber/glashart/KPN :). Hopelijk kunnen ze nog wat met deze nieuwe info dat Reggefiber-achtige infra via AP's van KPN nu dus ook kan / in de nabije toekomst kan....
Hmm.. Klinkt inderdaad dat Lijbrandt plannen heeft om met een R+-achtige Genexis te gaan leveren in KPN gebied. Lijkt mij ook het meest logisch dat het analoge signaal uit de CATV module van de Genexis komt, net zoals wij dat doen met R+. We komen hier nog op terug met een wat uitgebreidere reactie...

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik kan je confirmeren dat het gewoon een genexis+catv module is.

Zoals Lijbrandt nu in Meppel gebruikt en XMS in bijvoorbeeld Zeewolde en Deventer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Tweak: Thanks voor de reactie :). Dat is het antwoord waar ik (voorlopig) tevreden mee ben. Op het moment dat Lijbrandt echt leverbaar wordt ga ik m'n overweging baseren op wat jullie uitgebreidere reactie hierop gaat zijn e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Net als Pendragon1 heb ik gevraagd aan Lijbrand wanneer ik kan worden aangesloten.
Na opgaaf van mijn adres (Gouwen, Almere Haven) heb ik het volgende antwoord gekregen.

--- begin antwoord lijbrandt
Geachte Heer/Mevrouw,

Almere gaan wij na de bouwvak aansluiten, u kunt eind juli de exacte
planning opvragen.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

--- einde antwoord Lijbrandt

Als ik google op "bouwvak noord 2010" dan vind ik "26-07-10 t/m 13-08-10".
Dat is eerder dan oktober.
Vermoedelijk woont Pendragon1 bij een pop die later wordt aangepast.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Gurupat:
Dat is de voorlopige planning.
Als die veranderd zal ik hier wel even wat posten.

Voor de bouwvak zie ik echter niet gebeuren aangezien de 'KPN modem' vervangen moet worden en de aannemer dus bouwvak heeft tijdens de bouwvak en we nu dus nog ana het testen zijn op KPN netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Tja.. ik kreeg een soortgelijk antwoord, met excuses dat ze over het antwoord ruim 1 week hebben nagedacht..
Ik verwacht weinig van de informatie avond, en had specifieke vragen die redelijk technisch waren, maar waarop ook geen antwoord gegeven is.

Dit was het antwoord:
Allereerst bedankt voor u email en excuses voor de verlate reactie.

Wij gaan na de bouwstop beginnen met leveren in u wijk. Dit is rond 1 Oktober. Op het moment wordt de verbinding uitvoerig getest. Ik raad u daarom wel aan om toch naar de bijeenkomst te gaan. Daar wordt verder ook uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren en wat de planning precies is.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,
Dus weer oktober, zonder duidelijkheid en ze kunnen pas/ineens over een week een planning geven?

Ik kan helaas niet naar de informatie avond, dus hoopte deze informatie via mail te kunnen verkrijgen.
Er zit niets anders op dan te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
@Yogoi:
thanks.
Goed om te weten dat het een voorlopige planning is.
Ik volg je posts.
:)

Zelfs als men maandag 16/8 begint dan duurt het waarschijnlijk 1 of 2 weken voordat men de diensten werkelijk aansluit bij de klanten.
('KPN modem' vervangen en doortesten, tickets aanmaken voor plaatsen Genexis bij klanten, afspraken maken bij klanten, etc.)
Dan zijn we al op begin september aangeland.

Ik hoop natuurlijk dat lijbrandt ons verrast met een eerdere oplevering dan de maand oktober.
:9

@badnews.nl:
Welke vragen heb je?
Misschien dat andere tweakers je al antwoord kunnen geven of op de informatieavond de vragen kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Tweak schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:31:
[...]
We komen hier nog op terug met een wat uitgebreidere reactie...
In spanning wachten wij nog even...................Wordt een lange reactie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Badnews
De mail liep gewoon een beetje achter waardoor het lang duurde ;)
Mail me je vragen even op webteam[at]xmsnet.nl (misschien word het tijd dat ik een @lijbrandt aanmaak) dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm ok, dus het aanpassen van de Area-pops wordt afhankelijk van de bouwstop, als het ik het zo lees.

Waarom eigenlijk? Hebben netwerk-technici ook bouwvak vakantie? Of moet er graafwerk komen voor extra vezels om de nodige Reggefiber-achtige infrastructuur in alle areapops te krijgen (zoals de CATV signalen).

Ik begin me toch serieus af te vragen of het evt. verstandig is om alvast Tweak op te zeggen (als ze niet binnen 1-2 weken met een statement komen), zodat ik in het najaar alsnog met Lijbrandt aan de bak kan.

In die zomermaanden (waar van ik ook nog minimaal een week op vakantie ben) neem ik dan wel ADSL van SpeedXS (maandelijks opzegbaar) en doen we TV kijken wel Ned. 1, 2 en 3 via DVB-T.

Ik moet alleen nog wel ff met vrouwlief overleggen hoe belangrijk zij het kunnen 'terug spoelen van live TV' vindt en het opnemen en zo, maar ik denk dat het haar niet zo veel uit zal maken als ik met een gebruiksvriendelijk alternatief kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In KPN gebieden waar of een dummy of een KPN Genexis hangt zal de modem dus vervangen moeten worden.

En ja die mensen doen ook gewoon aan bouwvak.
En daarnaast spelen ook andere factoren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja ik heb nu een KPN Genexis hangen idd :) (zit bij Tweak).

Maar wat ook mee speelt als ik bv. over zou willen stappen is, dat dit niet een kwestie schijnt te zijn van "In AP mijn huisaansluiting patchen van KPN verbinding naar Lijbrandt verbinding en vervolgens andere Genexis in mijn huis installeren", maar vooral administratief zo meer dan een maand kan gaan duren (voordat KPN het signaal als "opgegeven" heeft verklaard en Lijbrandt er wat mee mag doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat durf ik nog niet helemaal te zeggen hoe snel dat gaat verlopen.

Theoretisch kan het echt heel snel. (modem vervangen duurt het langst)
Maar zoals ik al aangeef, ik durf daar nog geen uitspraak over te doen over hoe dat precies in zijn werk gaat.
Ik ben momenteel alleen met de mensen bezig om het werkend te krijgen.

De rest is niet echt mijn zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat snap ik dat dat niet jouw zaak is ;-)

Maar wat bedoel je met "modem vervangen"? Het vervangen van de fiber module bij de klant thuis?

Toch blijft ik het wel vaag vinden: Lijbrandt start een massive campagne en informatie avond in Almere om klanten te winnen. Vervolgens kunnen ze pas op z'n vroegst in Oktober aansluiten (terwijl menig consument al een negatief beeld heeft bij glasvezel omdat KPN hetzelfde heeft geflikt).

Maar het zal wel een strategische beslissing zijn: Lijbrandt is de eerste die potentiele 'gewone' (niet-tweakende) consumenten het vertrouwen kan geven dat vrijwel niets verandert tov. wat ze gewend waren als ze glasvezel nemen (immers, ze kunnen hun gewone FM tuner blijven gebruiken, meerdere tv's, etc.). Maar ze zien ook dat Tweak en Plinq zeer interessante en competitieve producten leveren voor de mensen die evt. bereid zijn om die coax kabel op te offeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De genexis die je nu hebt hangen heeft geen CATV module (coax signaal)

En zo ver mij bekend, we wilden ook al veel eerder leveren (ik dacht dat 1 juli het zou worden)
Het specifieke hoe en waarom dat het nu wat later is laat ik verder even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Danks voor je antwoord, Yogoi. Klopt, die Genexis heeft idd geen CATV module (en ook geen RJ11 poorten).

Ik wacht het af. Ik ga volgende week naar die Lijbrandt avond en hoop ook dat Tweak snel met een follow-up komt op hun belofte die ze gisteren hier deden (over meer informatie).

Tot oktober wachten zal wel net aan gaan lukken ;) :P. Het 'engste' wordt hoe lang ik zonder glasvezel kan komen te zitten. Als dit maximaal 1 maand kan zijn (tussen afsluiten signaal door KPN en aansluiten door Lijbrandt) dan ben ik al blij, maar het mooiste zou zijn als Lijbrandt gewoon kan zeggen "Prik, KPN weg, Lijbrandt erin" en ik vervolgens bij eerste opzegmogelijkheid Tweak kan opzeggen.

Ach, wishful thinking :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
een maand?
Mag hopen van niet (lijkt me trouwens ook sterk)

Zo ver ik er bekend mee ben is het ene kwestie vna modem vervangen , ptachen in de AP (wat met detzelfde afspraak gedaan word neem ik aan) en dan de aansluiting van de juiste diensten voorzien (systeem technische handeling)

mag hopen dat dat dus geen 1 maand duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, als je de verhalen van Tweak hier leest (of bv. mensen zoals Adlermann die van KPNGlasvezel over wilden stappen naar TweakGlasvezel) duurt dat dus wel lang, omdat er simpelweg geen procedure voor is.

Technisch zal het idd een koud kunstje zijn, maar procedureel schijnt er bij KPN nog geen enkele procedure voor te zijn (iig niet zo makkelijk als dat het bij DSL tegenwoordig is of bij nummerporteringen voor telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Aanzich heb ik wel de overtuiging dat overstappen naar Lijbrandt vlot en snel kan verlopen, want je lijn moet tenslotte omgeprikt worden van switch op een ander AP in de POP. Dus idd bij het verwisselen van je Genexis, prikken ze je even om en je zit niet meer op de KPN switch. Dus in principe kan je meteen gebruik maken van Lijbrandt, zonder dat KPN nog bezig is (administratief) je af te sluiten.

Mss ben ik te ongeduldig, maar die reactie van Tweak laat wel op zich wachten, of ligt dat aan mij???

[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 30-06-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
chocka schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:24:

Mss ben ik te ongeduldig, maar die reactie van Tweak laat wel op zich wachten, of ligt dat aan mij???
Je moet ze wel de tijd geven om het één en ander uit te zoeken.
Gisteren melde tweak dat zij er op terug zouden komen.
Laat ze eerst maar eens goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
En dat heb je niet binnen een kleine dag boven water.
En aan half gebakken antwoorden hebben we ook niks.

Maar het moet niet weken gaan duren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
@Yogoi:
Dus als ik het goed begrijp, krijg ik een UTP aansluiting voor (full) internet, waar ik zelf mijn hardware (in mijn geval een ASA5505) aan kan hangen en volledige controle hebben over mijn toegang en eigen netwerk (iets dat ik nu via experiabox van internetplusbellen ABSOLUUT niet heb).

(TV neem ik niet, heb sat, wel telefoon met onbeperkt upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In het kort: Ja.

De genexis die wij gebruiken heeft 1 COAX , 2 telefonie en 4 UTP aansluitingen.
Op de UTP poorten word een dienst geactiveerd.
Dus je krijgt 1 poort waar internet op staat en 1 waar IPRTV op staat. (als je die diensten hebt natuurlijk)

Je kan in principe aansluiten wat je wilt op de UTP poort.
Wel heb je maar 1 actieve IP-lease tegelijk. Dus wil je meerdere pc's/apparaten aansluiten raad ik je wel een router/server aan.
De poorten staan voor de rest gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemorgen

Ik heb een vraag mbt de snelheid ik heb sinds enige tijd KPN glasvezel Zilver dus 50/50 tot nu toe tot volle tevredenheid,echter sinds kort wordt deze snelheid symetrische doorgeven.

Nou gaat mijn vraag hierover ik heb 1 laptop die beneden staat en via UTP rechtstreeks op de Experia box zit,deze laptop is ongeveer 2 jaar oud.
Boven heb ik PC staan (ook ongeveer 2 jaar oud) met een Sitecom 300N router ertussen die daar vandaan rechtstreeks naar de Experiabox gaat.

Nou is het volgende het geval de snelheid van de laptop de upload komt niet boven de 30Mbits uit download ligt rond de 44 Mbits dus gezien de symetrische snelheid klopt dit niet want de upload komt niet boven de 30 Mbits dit zou ook rond de 44 Mbits moeten liggen.

Het vreemde is dat de pc die ik boven heb staan met tussenkomst van een router wel deze snelheden haalt dus rond de 44 Mbits up en down.

zie link

http://www.speedtest.net/result/865251762.png

Ik heb al eerste mijn laptop aangesloten op de aansluiting van mijn pc dit gaf geen verschil,toen heb ik gekeken naar de NIC kaart van de laptop deze stond op automatische en die heb ik nu gezet op full duplex 100 Mbts ook dit gaf geen verschil.

zie link

http://www.speedtest.net/result/865257234.png

Weet iemand wat dit vreemde fenomeen veroorzaakt of moet ik er gewoon van uitgaan dat de betreffende laptop de snelheid gewoon niet aankan.

Ben benieuwd naar jullie reactie

Vriendelijk groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Lagere upload snelheid dan download via sitecom routers is 9 van de 10 keer een QoS instelling in je router.
Bijna altijd kun je via de instellingen van de QoS je upload omhoog krijgen.

Maar ik vermoed dat er nog wel een expert tussen de lezers van dit topic zit die je misschien beter kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Laatst online: 10-02-2024
morning

De router doet het juist heel goed het gaat hier om de laptop die niet doet wat ik wil,dus die niet de juiste upload doorgeeft download wel.
Deze laptop zit niet op de router maar dus rechtstreeks op de Expirabox met normale lengte UTP.

Geen rare dingen of zware apllicatie heel basic deze laptop van ongeveer jaar oud met 2 GB RAM.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

goldvinger schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:48:
[...]

Je moet ze wel de tijd geven om het één en ander uit te zoeken.
Gisteren melde tweak dat zij er op terug zouden komen.
Laat ze eerst maar eens goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.
En dat heb je niet binnen een kleine dag boven water.
En aan half gebakken antwoorden hebben we ook niks.

Maar het moet niet weken gaan duren natuurlijk
Het blijkt inderdaad dat Lijbrandt hun CATV dienst in Almere-Haven gaat leveren over het KPN netwerk aanvullend met de TV dienst van Glashart Media. Ze zijn al enkele maanden bezig om dit voor elkaar te hebben kunnen krijgen. De genexis kastjes worden dan dus uitgerust met een CATV module.

Wij zijn druk aan het inventariseren of een soortgelijke oplossing ook aan ons assortiment kan worden toegevoegd, maar zoiets is natuurlijk niet 1-2-3 geregeld. Het is nu in elk geval helder dat de nieuwe speler in de markt in Almere-Haven gaat leveren via het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-06 09:21
Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat dit ook aan jullie assortiment wordt toegevoegd.
De huidige kpn installatie verdient zeker geen schoonheidsprijs en zou dus ook graag overstappen op deze nieuwe dienst. Hopenlijk volgt Almere-Stad ook snel.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Waartoe komen jullie met informatie dat Lijbrandt alleen nog maar uit gaat rollen in Almere-Haven? Gezien het folder materiaal welke iedereen zo'n beetje wel heeft ontvangen, heeft Lijbrandt geen restrictie op een bepaald gebied binnen Almere. Althans veronderstellende dat ze boel niet aan voorliegen zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga er wel van uit dat het ook in Almere Stad gewoon snel zal zijn, of op z'n minst direct na Almere Haven geregeld gaat worden (het is natuurlijk evident dat ze niet zowel Haven als Stad in 1x geregeld kunnen krijgen). Zou wel erg dom van Lijbrandt zijn als dit niet zo is.

We wachten het nog maar even af.... Laten we hopen dat Tweak, voordat Lijbrandt in stad leverbaar is, ook wat meer weet. En dat het niet nog tot december duurt voor dat Lijbrandt in stad leverbaar is.

Als dat op de meeting volgende week blijkt, dan ga ik ze zeker wel vragen waarom ze iedereen dan nu al lekker lopen te maken....

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Het gebied is best een stuk groter dan alleen Almere-Haven inderdaad.
Zeg maar gewoon heel Almere. (kan in bepaalde gebieden wat langer duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Tweak schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:41:
[...]

Het blijkt inderdaad dat Lijbrandt hun CATV dienst in Almere-Haven gaat leveren over het KPN netwerk aanvullend met de TV dienst van Glashart Media. Ze zijn al enkele maanden bezig om dit voor elkaar te hebben kunnen krijgen. De genexis kastjes worden dan dus uitgerust met een CATV module.

Wij zijn druk aan het inventariseren of een soortgelijke oplossing ook aan ons assortiment kan worden toegevoegd, maar zoiets is natuurlijk niet 1-2-3 geregeld. Het is nu in elk geval helder dat de nieuwe speler in de markt in Almere-Haven gaat leveren via het KPN netwerk.
Mocht Tweak in hetzelfde gebied als Lijbrandt ook met een CATV module gaan leveren betekent dat ook dat behalve in Almere dit ook op andere plaatsen mogelijk is.

http://www.lijbrandt.nl/binnenkort_ook_in

Lijbrandt gaat namelijk ook binnenkort op andere plaatsen leveren waar op dit moment alleen KPN aanwezig is in de wijkcentrale o.a Haaksbergen.

Als je de berichten van Yogoi van gisteren bekijkt moet er namelijk gepatch worden. Hierdoor is de kans groot dat je niet meer moet wachten totdat KPN de lijn gaat vrij geven. Het enige wat moet verhuizen vanaf KPN is het telefoonnummer. Bestaan hier voor richtlijnen waar een provider zich verplicht moet houden ? Zodat je niet weken/maanden zonder telefoon komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens: http://www.glasvezel.nu/n...oon-over-netwerk-glashart

:). Een artikeltje nav. wat vragen van mij bij hun redactie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21
ninjazx9r98 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:56:
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld om een afspraak te maken voor installatie.

De aanvraag voor het brons pakket hebben we begin juli 2009 gedaan en de uiteindelijke installatie is nu 2 juli aanstaande.
Kreeg bij het maken ineens de vraag of we een volledige installatie willen of een soort van doehetzelf pakket ?
Heb zo het idee dat het doehetzelf pakket nieuw is, kan me niet herinneren dat er destijds een keus gemaakt kon worden.
Vandaag zou dus de dag moeten zijn van het aansluiten, zou moeten zijn............
Afspraak was om 14:00 en vanwege een voorgevoel om 14:45 maar eens bellen waar de monteur bleef.
Planning kreeg men niet te pakken, ik wordt teruggebeld.
Om 15:40 nog niets gehoord, nog maar eens bellen en nu wordt ik doorgezet naar de planning.
De planning is verbaasd dat ik een afspraak heb voor installatie want er is nergens iets terug te vinden, sterker nog er is nog niets geactiveerd bij ons in de straat dus kan er ook niet geescaleerd worden.
Omdat er niets geactiveerd is betekent dit grofweg 15 werkdagen wachten voor er aangesloten kan worden.
Ook had deze afspraak nooit gemaakt kunnen worden op de manier zoals dat gegaan is dmv een telefoontje met een datum, tijdstip van 14:00 en verder niets.
Er wordt gevraagd wat voor bevestiging ik gehad heb per email en het antwoord is simpel, geen.
Aangezien de rest (kabel naar binnen brengen, kabel afmonteren) ook zonder bevestiging ging heb ik daar verder niets achter gezocht.
Volgens zeggen ligt de schuld bij het callcenter wat ingehuurd is en zo afentoe procedureel steken laat vallen maar wat er nu zo verkeerd aan is dat ze mij bellen en een datum plus tijd noemen is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Uiteindelijk krijg ik een aanbod dat er op 28 juli om 08:00 een monteur bij ons kan zijn en daarmee ben ik akkoord gegaan.
Na het inplannen van de afspraak zou ik binnen enkele uren tot enkele dagen een email moeten krijgen en die heb ik binnen enkele minuten ontvangen.

Ook de keuze voor volledige installatie (die ik niet gemaakt heb) kwam aan bod.
Heb de man uitgelegd dat ik geen keuze gemaakt heb omdat dat niet mogelijk was maar dat is volgens hem weer niet mogelijk.
Nogmaals aan de man uitgelegd dat ik echt geen keuze gemaakt heb, de bestelling is een ongeveer een jaar oud en toen was er helegaar geen keuze.
Dan geeft hij aan dat oude bestellingen opnieuw ingeschoten zijn en uit coulance op volledige installatie gezet zijn, het is niet bekend of er betaald moet worden maar op dit moment zijn de kosten geen eur 95 maar eur 35.
Heb maar tegen de beste man gezegd dat ik geen interesse heb in volledige installatie en basis had gekozen indien ik destijds een keuze had kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Beste Ninja,

Ik vind het erg vervelend voor je, maar volgens mij had je poot stijf moeten houden. Volledige installatie voor prijs NUL. Zij zijn in gebreken gebleven in juiste communicatie en niet jij. De volhouder wint en JA soms moet ff een lange adem hebben, maar ook dan blijft in je voordeel werken. En mocht je klacht willen indienen dan heb ik wel een intern adresje bij KPN voor je waar dergelijke gevalletjes kwijt kan ondanks niet van harte wordt genomen, maar wel binnen 10 werkdagen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:21
Als ik m'n poot had stijf gehouden had ik hier een of ander figuur gehad die zich ook nog eens wil gaan bemoeien met de PC's hier in huis en dat is zowieso al nooit m'n bedoeling geweest ;)
Ik ben prima in staat om zelf de aansluiting te regelen van de PC's, TV's en telefoon en heb liever geen vreemden die aan m'n spullen zitten.
Zelfs al zou ik dus de volledige installatie gratis krijgen dan nog had ik de monteur niet aan m'n spullen laten zitten.

Voor wat betreft het indienen van een klacht, als het al allemaal volgens plan zou gaan en het dus inderdaad binnen tien werkdagen kan dan schiet ik er iets meer dan één week mee op.
Ik heb me al veels te druk gemaakt met deze temperatuur en neem m'n verlies wel, zo'n groot drama is een paar weken wachten nu ook weer niet.
Ik gewoon geen zin om er extra energie in te steken voor dat kleine beetje voordeel.

PS
Bedankt voor het aanbod overigens.

PS2
Zie net dat de monteur ook zorg kan dragen voor een netwerkverbinding via het lichtnet.
Kosten zijn 55 euro voor zender en ontvanger en 30 euro voor een extra ontvanger.
Enig idee welk merk/type het hier om gaat ?
Deze zal ik zowieso nodig hebben voor de TV in de woon en slaapkamer en ik vraag me af hoe de kosten zich verhouden tov setjes direct uit de winkel.

[ Voor 17% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-07-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Kijk het voordeel ermee is wel dat KPN verantwoordelijk is als het niet werkt en dat heb je met een setje uit de winkel niet. Overigens geen idee welk merk of type KPN gebruikt, maar weet wel van de buren die optie ook hebben genomen dat alle problemen door KPN zijn opgelost.

PS zal de buuf eens vragen wat voor setje er gebruikt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door chocka op 02-07-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Volgens de postcode check kan ik nu eindelijk ook voor glasvezel kiezen (Almere-Buiten).
Ik kan kiezen voor KPN, Pling (beide veel te duur), Tweak over KPN (nog niet over glashart/R+) en Lijbrandt over glashart.

Ik twijfel nu dus tussen Tweak(/KPN) en Lijbrandt. Ik volg dit topic al een lange tijd (maanden). Toch is het mij niet echt duidelijk voor welke ik het beste kan kiezen. Ze zijn beide extreem onoverzichtelijk met al die opties en pakketjes etc.
Op zich geef ik niet zo erg om TV. Ik internet bijna altijd en kijk alleen voetbal en voetbalpraatprogramma's. Ik heb nu Digitenne met Eredivisie Live en dat deel ik met mijn schoonpa en is dus een stukje goedkoper (18,50/2=9,25) dan dat ik dat alleen moet afnemen via glasvezel (12). Bovendien kan ik nu Digitenne ook op de extra tv's in huis gebruiken, zonder gedoe met kabels. UTP naar mijn slaapkamer of hobbykamer op zolder moeten trekken is toch redelijk zot... (waarom nog steeds geen ingebouwde wifi in die decoders?)

Internet is wel heel belangrijk, heb ook een eigen webserver thuis, maar toch denk ik niet dat ik het verschil tussen 25, 30 of 50 mbit nou heel erg ga merken.

Ik lees hier dat een hoop mensen overwegen om van Tweak/kpn naar Lijbrandt over te stappen... waarom precies? Alleen voor het analoge en DVB-C signaal?
Bij Tweak vind ik het ingegrepen snelle news abbo een groot voordeel. Bij Lijbrandt of elders is dat toch minstens 7 euro per maand erbij. Ook lijkt me de HD recorder wel een voordeel. Bij Lijbrandt moet ik het dan nog steeds met een analoog signaal op mijn oude recorder doen...

Ook las ik net dat Lijbrandt pas in oktober kan leveren? Ook als de postcode check nu al groen licht geef?

Ik hoop dat mensen wellicht nog interessante overwegingen aan mij mee kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KarlMarX: Als TV inderdaad het minst belangrijk voor je is, dan misschien nog de volgende overweging:

* Lijbrandt biedt ook Internet Only pakketten aan (bij Tweak kan je alleen het totaal pakket krijgen)
* Bij Lijbrandt hang je zonder extra gemier je eigen router aan de glasvezel module (Genexis). Bij Tweak (KPN) krijg je een Experiabox erbij die, op z'n zachtst gezegd, je plezier van je glasvezel verbinding behoorlijk kan verstoren. Hij is te vervangen, maar dit kost je extra gedoe en geld voor een L2 switch.

Bij Tweak is dan idd het inbegrepen perfecte usenet abbo wel weer een voordeel. Daarom zou ik ook het liefst bij Tweak blijven (lees: Ik hoop dat die ook snel met een glashart abbo via het KPN netwerk komen). Echter, voor mij speelt de mogelijkheid voor analoog/dvb-c EN fm wel weer een grote rol. Zo groot dat ik desnoods maar de wat hogere kosten bij Lijbrandt + extra usenet abbo voor lief neem.

Maar goed, wat betreft TV: Je kan bij Lijbrandt dus altijd nog analoog signaal in je andere kamers krijgen ;). En met DVB-C kan je daar altijd nog een deftige recorder voor kopen ;).

En ach, UTP trekken is toch ook weer geen ramp? Ik draai hier thuis tig apparaten via UTP (PC, HTPC, TV, settopbox, printer, NAS). Ik vind wifi namelijk waaaar-de-loooos. Leuk voor de laptop maar zeker m'n vaste apparatuur moet gewoon de meest betrouwbare en snelst mogelijke verbinding hebben. Wifi is verder nog steeds totaal niet geschikt voor een 100% gegarandeerde stabiele verbinding. Vandaar dat fabrikanten van settopdozen er waarschijnlijk ook nog niks mee doen. :) Maar dit laatste is puur mijn mening: ongetwijfeld hebben anderen weer andere ervaringen hiermee :)

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 04-07-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt!

Ik ben ook geen fan van wifi, maar onze pc's staan beneden in de woonkamer en waren dus gemakkelijk van utp te voorzien. Mijn vrouw zit niet op kabels door het hele huis te wachten...

Tweak R+ zou dan wellicht de beste optie zijn, maar is hier helaas (Eilandenbuurt) nog niet leverbaar. Mijn schoonpa in de Landgoederenbuurt heeft momenteel XMS en kan inderdaad ook Tweak R+ krijgen. De mazzelaar.

Maar sowieso is er dus een kans dat Lijbrandt pas in oktober echt gaat aansluiten? Dat is wel een enorm nadeel, ik wacht namelijk al maanden en ben het wachten beu. Bovendien heb ik de upload nodig voor mijn webserver.
Wel erg misleidend als dat dus echt zo is.

Sowieso is de communicatie bij Lijbrandt niet echt goed. In hun huis aan huis folders stond expliciet dat je als bedrijf ook een abbo kon nemen, maar hun bestelformulier geeft geen optie voor een bedrijfsnaam. Heb ik ze hierover gemaild en mailen ze doodleuk terug dat dit niet mogelijk is en ze zich alleen op consumenten richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, bij KPN was dat ook zo: Er zijn hier mensen die meer dan een jaar in de wacht hebben gestaan omdat ze al bij KPN konden bestellen :S

Alleen Tweak geeft een positief postcode resultaat als het ook echt aansluitbaar is.

Je hebt natuurlijk nog wel een optie als je Tweak KPN zou nemen: En dat is de verbinding met boven regelen via powerlan/homeplugs. Met de AV200 standaard heb je een stabiele verbinding, mits je een niet al te 'rare' elektriciteitsinstallatie in huis hebt. Het enige nadeel is dat die dingen vaak iets van 6 watt stroom per plug verbruiken :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Hmm... Een hoop overwegingen.

Mijn schoonpa belde net. Hij heeft eindelijk een coax kabel aangesloten op zijn XMS aansluiting. Ze zijn niet tevreden. Het analoge beeld hapert en en voor de DVB-C vraagt de tv om een code? Weet iemand wat hij bedoelt en wat hij moet ingeven? Op de site van XMS kon ik nog niets vinden over DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

KarlMarX schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:32:
Hmm... Een hoop overwegingen.

Mijn schoonpa belde net. Hij heeft eindelijk een coax kabel aangesloten op zijn XMS aansluiting. Ze zijn niet tevreden. Het analoge beeld hapert en en voor de DVB-C vraagt de tv om een code? Weet iemand wat hij bedoelt en wat hij moet ingeven? Op de site van XMS kon ik nog niets vinden over DVB-C.
mischien is dit het nr

Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."

Ik heb verder geen ervaringen met DVB-C maar had bericht net enkele dagen geleden lezen.

update

\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 04-07-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
In hun huis aan huis folders stond expliciet dat je als bedrijf ook een abbo kon nemen, maar hun bestelformulier geeft geen optie voor een bedrijfsnaam. Heb ik ze hierover gemaild en mailen ze doodleuk terug dat dit niet mogelijk is en ze zich alleen op consumenten richten.
Ik denk dat hier een verwarring is ontstaan door een klein nuance verschil.
We leveren aan particuliere abonnementen, als je als bedrijf een abonnement wilt kan dat zonder problemen. Echter is het wel een normaal particulier abonnement. Dus geen SLA's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@spaceone
Bedankt! Hij belde net dat het nu wel werkt. Ik ga er vanmiddag heen om de kwaliteit zelf te beoordelen.

@Yogoi
Geen SLA etc is prima, maar er moet wel een bedrijfsnaam op de factuur. Dat lijkt me niet heel moeilijk. Kan dat dus wel? Ik begrijp uit je reactie dat jij bij Lijbrandt werkt? (Ik meende eerder te lezen dat je ook bij XMS werk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
KarlMarX schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:59:
@Yogoi
Geen SLA etc is prima, maar er moet wel een bedrijfsnaam op de factuur. Dat lijkt me niet heel moeilijk. Kan dat dus wel? Ik begrijp uit je reactie dat jij bij Lijbrandt werkt? (Ik meende eerder te lezen dat je ook bij XMS werk?)
Voornaam: Mijn
Achternaam: Bedrijfsnaam BV.
dan staat er op je factuur gewoon Mijn bredrijfsnaam BV.

En ja ik werk bij beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ah. Dat is handig.
Kan je dan ook bevestigen dat als de postcode check nu groen licht geeft voor Lijbrandt (en dus nog niet bij XMS) dat ik dan ook echt daadwerkelijk binnen enkele weken aangesloten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nee dat kan ik helaas niet voor je bevestigen. (niet helemaal mijn functie om dat soort dingen te weten namelijk ;))

Ik durf persoonlijk niet helemaal te confirmeren wanneer Almere geleverd gaat worden.
Ik vermoed na de bouwvak pas.
(bouwvak legt wat processen helemaal stil helaas)

De testen op het 'KPN' netwerk zijn namelijk bijna afgerond en ziet er goed uit momenteel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sowieso wel apart dat men nog steeds "bezig is met testen" en ook nog van de bouwvak afhankelijk gaat zijn, terwijl Lijbrandt de hele promotie en bestel machine al heeft lopen.

Dan hadden ze daar beter mee kunnen wachten tot wanneer deze dingen allemaal al op "groen" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Helaas gaat niet alles even snel als de planning.
Als ik het goed begrepen was de planning eerst 1 juli namelijk.
Echter als het dan niet loopt zoals de bedoeling is en er dan ook een bouwvak bijkomt dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Met al deze info, hoef ik donderdag niet naar Lijbrandt! Yogoi blijft ons wel informeren wat de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
chocka schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:41:
Met al deze info, hoef ik donderdag niet naar Lijbrandt! Yogoi blijft ons wel informeren wat de status is.
Dat is wel heel vetrouwen dat je in me hebt ;)
Ik zal natuurlijk proberne julie te blijven informeren maar ik heb geen idee wat er allemaal op zo'n avond verteld word.
Ik zal dingen in ieder geval anders brengen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga er sowieso nog wel heen :)

En ik snap ook wel dat dingen anders kunnen lopen dan een planning, maar daar wordt dan in de promotie media ineens geen aandacht meer aan gegeven. Bovendien (en dan heb ik het niet alleen over Lijbrandt, maar in het algemeen) gebeurt het haast bij IEDERE introductie van iets, van wie dan ook.

Het wordt gewoon een beetje vermoeiend ;)

Maar goed, laten we hopen op een wondertje :)

[ Voor 90% gewijzigd door eymey op 05-07-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
eymey schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:47:
[...]
Het wordt gewoon een beetje vermoeiend ;)

Maar goed, laten we hopen op een wondertje :)
[doomdenken]
na de bouwvak komt het tropenrooster, dan de herfstvakantie, vorsfilet en de winterstop, dan over de feestdagen heentillen en rond april starten met de eerste uitrol.
[/]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
vorsfilet? Is dat vegetarisch? :D :+ . Of kikvors? :D

Maar snap wat je bedoelt ;). Echter denk ik niet dat het zo ver zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Mijn upload met KPN Glasvezel Goud pakket blijft rond de 65 hangen... Iemand enig idee hoe dit komt? Ik zit achter een Netgear WNR3500 router.. Las wel ergens dat het daar aan kon liggen, maar weet iemand ook wat ik dan anders moet instellen? Download ligt rond de 85, dat is wel best.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb vanmiddag bij mijn schoonouders de tv kwalitiet van XMS/Glashart bekeken. Het beeld hapert regelmatig. Dat lijkt wel een probleem. Verder kan je goed zien dat het analoge signaal uit een digitale bron komt aan de jpeg compressie.
De DVB-C variant heeft dat ook, maar is wel iets scherper.

Verder viel me op dat het DVB-C signaal eigenlijk van betere kwaliteit was dan het IPTV signaal met de decoder. Die kwaliteit viel me erg tegen. Zij hebben dan wel een SD decoder, en dus geen HD signalen (wel een HD tv (Philips 37phf8404H).
Al met al was DVB-C wel acceptabel op de haperingen na. Toch als ik nu hier thuis het Digitenne signaal zie, (op Ned1, dus met een redelijke bitrate), dan is dat minstens even mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm, toch wel ff wat kanttekeningen bij je verhaal, @KarlMarX:

* DVB-C beter dan IPTV: Dat is wellicht te verklaren doordat je schoonouders de SD decoder met de scart aan de TV hebben hangen (want die Amino 110 heeft volgens mij ook nog geen HDMI uitgang). DVB-C wordt (gok ik) direct door de TV gedecodeerd. Iig moet het IPTV signaal een minstens zo goede kwaliteit (of zelfs beter) hebben als DVB-C. Dit is iig wel wat ik van iedereen lees.

Dat Digitenne minstens even mooi is als het IPTV of DVB-C signaal van Glashart lijkt me in ieder geval heeeel sterk. Digitenne beeld is echt bagger als ik het b.v vergelijk met IPTV van KPN. En IPTV van KPN zou op z'n beurt weer minder goed zijn dat IPTV bij Glashart Media.

Dat haperen is wel iets waarvan ik hoop dat ze er hard aan werken om het op te lossen. Dit lees je namelijk ook veel over XMSnet (Logisch, zelfde bron). Ik snap eigenlijk niet waarom ze daar niet wat meer effort in steken want ik lees bijna geen enkel gebied waarin het níet een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik denk dat de focus aangaande TV te ver achter blijft liggen bij de verschillende ISP's Het signaal van XMS, wat ook via Lijbrand komt, is al jaar en dag waardeloos te noemen. Weet nog dat het iets te maken heeft verouderde hertzinger apparatuur die gebruikt wordt. Dus verwacht niet dat het DVB-C signaal daardoor opeens stukken beter zal zijn. Daarnaast blijven de STB's enorm hangen in ouderdom, omdat iedere ISP hun content willen beveiligen. Of het nu KPN is met de Motorola of XMS/Lijbrandt met de Amino 110 of 130. En opa zij altijd: "Stilstand is achteruitgang" Des te meer een aanmoediging om TV uit het pakket te halen en over te stappen naar satelliet.
Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste