[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Tja, Ik heb een Philips 32plf9603D (32") en daarop is het Digitenne beeld gewoon heel aardig. Zeker Ned1, welke al een hogere bitrate dan minder belangrijke zenders heeft en bij evenementen als het WK knalt KPN de bitrate altijd nog extra omhoog. Op grotere beeldmaten schijnt Digitenne wel erg lelijk te worden.
Helaas heeft mijn tv dus geen DVB-C decoder, maar wel een erg mooi beeld. Ik zou de tv kunnen omruilen met die uit de slaapkamer, welke wel een DVB-C decoder heeft, maar die heeft toch een iets minder mooi beeld (32pfl8404H).

Feit is dat DVB-C acceptabel was, maar wel tegenviel. Evenals het IPTV beeld. Ik had een grotere vooruitgang t.o.v. Digitenne verwacht. Digitenne is ten slotte ook nog eens heel erg goedkoop en makkelijk in gebruik (geen kabels nodig).

Ik wacht in ieder geval de info avond van komende donderdag nog wel even af. Ik kan er zelf helaas niet bij zijn, maar hoop wel op een verslagje hier. ;)
Ik hoop ook op meer duidelijkheid over de daadwerkelijke planning met aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Hmmm... het enige wat ik kan zeggen is dat de kwaliteit van iig. het IPTV beeld normaal gesproken als goed wordt beschouwd, superieur aan UPC en sat, bv. :) (minimaal 8 mbit mpeg2). Maar het is en blijft natuurlijk gewoon SD he ;)

Ik zal alles wat ik op die info avond te weten kom hier verslaan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 05-07-2010 23:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De helpdesk van Lijbrandt heeft mij per email bevestigd dat ze pas vanaf oktober in almere gaan leveren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Kiwitje schreef op maandag 05 juli 2010 @ 19:58:
Mijn upload met KPN Glasvezel Goud pakket blijft rond de 65 hangen... Iemand enig idee hoe dit komt? Ik zit achter een Netgear WNR3500 router.. Las wel ergens dat het daar aan kon liggen, maar weet iemand ook wat ik dan anders moet instellen? Download ligt rond de 85, dat is wel best.
Middag

Ik herken deze problematiek ik heb hier een vraag over gesteld zie blz 86.
Inmiddels heb ik na veel geprobeer mijn snelheid up en download terug.

Mij viel op bij jou dat met een 100 Mbts verbinding, de up en down snelheid achterblijft, de 85 Mbts/65 Mbts zou ongeveer 94 Mbts symetrische moeten zijn met wat performance verlies .

Ik denk dus dat er bij jou structureel iets niet in orde is,eigenlijk zou je hier KPN voor moeten bellen,ter vergelijking ik heb een Zilver pakket dus 50.50 en mijn snelheid is daadwerkelijk rond 44 Mbts up en down dit is verschil is dus veel kleiner en wordt gezien als binnen de marge door KPN.

Maar afgezien daarvan nu wat ik gedaan heb om die upload omhoog te krijgen eerst heb ik gekeken naar de NIC kaart deze moet staan op auto of 100 Mbts full duplex daarnaast kan je wat experimenteren met de instelling QOS dit is een windows service.

Ook moet je DNS goed staan dus auto verkrijgen instelling op je NIC kaart onder geavanceerd.

Vervolgens zal je moeten kijken of je router deze snelheden wel door kan geven 100 Mbts.
Als dit niets opleverd kan je in de Experiabox het systeem even wegooien en even opnieuw aan laten maken.

Vervolgens krijg je dan als het goed is een nieuw IP en config op de betreffende router ,verder kan je altijd eens proberen rechtstreeks zonder router de pc te runnen en dan eens kijken naar de snelheid eigenlijk heb je dan het antwoord ligt het aan de router of niet,dit zal dus eigenlijk stap 1 moeten zijn,blijft overigens je snelheid de waardes houden zou ik even goed KPN bellen wellicht dat ze dan eens je lijn door kunnen meten.

Als laatste goed werkende tip kijk eens naar de virusscanner ik gebruikte AVG en dat scheelde in de upload bijna 10 Mbts andere scanners zoals bv Avira antivir gebruiken niet zo veel.
Beide scanners zijn overigens gratis.

Succes

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs1 op 06-07-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Aangezien Lijbrandt pas ik oktober gaat leveren en ik het tv gedeelte niet zo boeiend vind (ik vind Digitenne prima en kijk bijna alles op een later tijdstip terug via mijn pc --> hdmi --> tv via uitzending/rtl gemist op zeer acceptabele kwaliteit), overweeg ik nu toch wel heel erg om gewoon Tweak te nemen. Die zijn per maand opzegbaar, dus al het niet bevalt kan ik altijd later nog overstappen op Lijbrandt o.i.d.

Alleen die verhalen over de EB maken mij nogal huiverig. Ook het verhaal dat overstappen zo ingewikkeld is en ik dan wellicht een tijd zonder internet kom te zitten, jagen mij schrik aan... Is die EB echt zo erg voor het internet gedeelte? En maakt het het draaien van een eigen web/mail/dns server ingewikkelder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als het alleen maar web/mail/dns is wat je boeit, dan zal het misschien nog net gaan. Maar het ding wil die forwards ook nog wel eens 'vergeten' en zo. En het is bv. niet mogeijk om de DHCP scope (standaard bijna de hele IP range) of de IP range zelf te veranderen.

Dus nee, de EB kan ik eigenlijk alleen maar de mensen aanraden die soms wat mailen en surfen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Als ik het goed begrijp zou Tweak met het Zyxel modem wel goed moeten functioneren?

Hopelijk wordt het Zyxel modem dan wel op korte termijn leverbaar (i.t.t. de uitrol van Lijbrandt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het Zyxel modem zou het goed moeten doen, ja. Hoewel ik er niet rekening mee zou houden of/wanneer hij nog komt. Dit is namelijk al zo vaak vooruit geschoven. Ding schijnt uiterst slecht leverbaar te zijn.

Je kan natuurlijk altijd zelf een layer2 switch kopen (of een apparaat dat OpenWRT kan draaien icm. vlan's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Thijs1 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Middag

Ik herken deze problematiek ik heb hier een vraag over gesteld zie blz 86.
Inmiddels heb ik na veel geprobeer mijn snelheid up en download terug.

Mij viel op bij jou dat met een 100 Mbts verbinding, de up en down snelheid achterblijft, de 85 Mbts/65 Mbts zou ongeveer 94 Mbts symetrische moeten zijn met wat performance verlies .

Ik denk dus dat er bij jou structureel iets niet in orde is,eigenlijk zou je hier KPN voor moeten bellen,ter vergelijking ik heb een Zilver pakket dus 50.50 en mijn snelheid is daadwerkelijk rond 44 Mbts up en down dit is verschil is dus veel kleiner en wordt gezien als binnen de marge door KPN.

Maar afgezien daarvan nu wat ik gedaan heb om die upload omhoog te krijgen eerst heb ik gekeken naar de NIC kaart deze moet staan op auto of 100 Mbts full duplex daarnaast kan je wat experimenteren met de instelling QOS dit is een windows service.

Ook moet je DNS goed staan dus auto verkrijgen instelling op je NIC kaart onder geavanceerd.

Vervolgens zal je moeten kijken of je router deze snelheden wel door kan geven 100 Mbts.
Als dit niets opleverd kan je in de Experiabox het systeem even wegooien en even opnieuw aan laten maken.

Vervolgens krijg je dan als het goed is een nieuw IP en config op de betreffende router ,verder kan je altijd eens proberen rechtstreeks zonder router de pc te runnen en dan eens kijken naar de snelheid eigenlijk heb je dan het antwoord ligt het aan de router of niet,dit zal dus eigenlijk stap 1 moeten zijn,blijft overigens je snelheid de waardes houden zou ik even goed KPN bellen wellicht dat ze dan eens je lijn door kunnen meten.

Als laatste goed werkende tip kijk eens naar de virusscanner ik gebruikte AVG en dat scheelde in de upload bijna 10 Mbts andere scanners zoals bv Avira antivir gebruiken niet zo veel.
Beide scanners zijn overigens gratis.

Succes
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb al geprobeerd om direct op de Experiabox een speedtest uit te voeren, dat was hetzelfde dus aan de router zou het niet moeten liggen. Vanmiddag maar even bellen naar KPN om te vragen hoe en wat!
Ik laat het wel weten als ik meer weet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Zoals ik eerder al aangaf is de installatie door KPN nu geplanned op 28 juli as.
Vandaag stond Selectvracht voor de deur met een doos voor de glasvezelaansluiting.
In de doos twee stuks digitale TV kastjes (zo te zien beide met een harddisk, op beide staat tenminste 160GB), een switch tbv de TV kastjes en handleidingen voor internet en telefonie.
Zal eea ergens in de komende weken op z'n plek gaan zetten en aansluiten zodat het na installatie van de experiabox een kwestie is van wat kabeltjes overprikken om alles werkend te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.glasvezel.nu/n...ict-en-kickxl-breiden-uit

Weer nieuwe providers in Almere!

Op http://www.glashart.nl/almere/providers is Concepts ICT inmiddels toegevoegd. Wel onder dezelfde constraints als XMS, dus alleen in bepaalde wijken van Almere Buiten :S. Zo interessant is concepts trouwens zo te zien ook niet qua prijs. Verder is de info op hun site nog erg slordig: Bij TV pakketten hebben ze gewoon de zender overzichten copy-paste van de pagina's van Deventer (waar ze al paar jaar actief zijn).

Tot nu toe lijkt Lijbrandt dus echt de enige die ook in KPN-gebied regge-achtige abbo's gaat aanbieden. Maar het zou me ook niets verbazen als dat bij de andere ISP's ook nog gaat gebeuren, maar dan pas wanneer de benodigde werkzaamheden ook echt gereed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:08:

Tot nu toe lijkt Lijbrandt dus echt de enige die ook in KPN-gebied regge-achtige abbo's gaat aanbieden. Maar het zou me ook niets verbazen als dat bij de andere ISP's ook nog gaat gebeuren, maar dan pas wanneer de benodigde werkzaamheden ook echt gereed zijn.
Wij zijn in elk geval druk bezig met het inventariseren van de mogelijkheden. Het zou erg tof zijn als we op termijn klanten in bepaalde gebieden zelf de beslissing voor het netwerk/assortiment kunnen laten maken!

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou ik ook vinden! Ik wil er geen geheim van maken dat ik het liefst gewoon bij jullie blijf, mede ook doordat jullie relatief transparant zijn en natuurlijk scherp geprijsd voor wat je allemaal krijgt. Maar ik volg de beschikbaarheid van Lijbrandt wel op de voet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:28:
Maar ik volg de beschikbaarheid van Lijbrandt wel op de voet ;).
Zo irritant als er iemand steeds op je vingers zit te kijken, laat staan op de voet

8)7 |:( O-) :z _/-\o_ :+ :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:30
Wie van de mensen hier gaat naar de informatie avond van Lijbrandt?

Wat ik op andere topics lees, is het een 55+ meeting die niet technisch is, en waar ook niet technisch op vragen wordt ingegaan.

Maar helaas kan ik vanavond niet (werken/releasen) maar hoop toch wel wat van andere te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga er iig heen :-).

Tsja ik verwacht er ook niet meer van dan een promo praatje en veel jip-en-janneke-vragen. Ik verwacht zelf dan ook niet heel veel super technische vragen te stellen maar ach, het lijkt me toch gewoon wel interessant :).

Aangezien het erop lijkt dat juist best veel 55+ mensen computers en internet heel interessant vinden zou het best een 55+ meeting kunnen worden :+. Ach ik ben zelf ook alweer 31 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo..... back van de Lijbrandt info avond :). En even een kort verslagje:

Het was er nog behoorlijk druk. Ik denk dat er zo wel een stuk of 100 man/vrouw zat, als het niet meer is. Het was er iig behoorlijk warm. Het was wat ik er ongeveer van had verwacht: Een met name commercieel maar wel heel duidelijk (en m.i. eerlijk) verhaal over wie Lijbrandt is, verhouding tot glashart en een beetje geschiedenis rondom de eerste glasvezel projecten. Met name werd de nadruk gelegd op:

* Verschillen met de traditionele aanbieders in technisch opzicht en limitaties (ADSL en UPC). Dit was, in ieder geval voor een gewone consument, best een goed verhaal. Er miste misschien wel wat maar dat zou je ook niet op een zo simpel mogelijke manier kunnen uitleggen. OVerigens werden die providers niet afgekraakt ofzo, er werd ook eerlijk verteld dat glasvezel voorlopig voor mensen die haast nooit internetten en zo of alleen wat surfen & mailen waarschijnlijk niet interessant zal zijn.

* Hun concept dat ze een zo soepel mogelijke overstap willen garanderen (gebruik blijven maken van je bestaande coax bekabeling en tv's zonder extra kastjes, en dat je alleen voor je gewone tv in de huiskamer evt. een kastje hoeft te hebben als je meer wil). De eerste 2 maanden krijg je gratis (zodat je tijd hebt je oude diensten uit te faseren), maar het is niet zo dat je er na die 2 maanden alsnog van af kan. Je tekent direct voor een jaar (waarvan je dus maar 10 maanden betaalt) en daarna is het per 30 dagen opzegbaar.

Verder werden er ook nog wel wat voor m.n. Almere interessante zaken genoemd:

* De eerste aansluitingen worden vanaf 1 oktober opgeleverd

* Men heeft ook de intentie om Overgooi en Almere Hout te gaan verglazen. Verder moeten er in het stadscentrum nog een tigtal huizen/appartementen aangesloten worden (M.n. boven winkels)

* De wijken waar al een glasvezel uit de Almere Fiber Pilot tijd ligt (waar Unet nu diensten aanbiedt, zoals staadsliedenwijk en een deel van Noorderplassen) moeten in de toekomst ook door Glashart bediend gaan worden. Hier is men echter nog druk mee bezig. De gemeente is eigenaar van dat netwerk en aangezien Unet zich steeds meer op de zakelijke markt richt wil men dat Glashart daar dus ook mee aan de slag kan op termijn.

* In sommige recente wijken zoals Tussen de Vaarten Zuid, Striphelden en nog wat wijken ligt nu nog een glasvezelnetwerk van Trilink (een vroegere venture van KPN). Glashart heeft dit netwerk over genomen en gaat dit ombouwen. Hier werd ook expliciet Almere Poort bij genoemd overigens.

* als je onverhoopt nog geen afgemonteerde vezel in je huis hebt (bv. omdat je nee had gezegd tegen glashart, of omdat je pas in Almere woont en de vorige bewoner van het huis hier geen interesse in had), dan kan deze aansluiting als nog GRATIS geschieden indien je een abbo afsluit bij Lijbrandt.

* na het praatje en de algemene vragenronde (en toen Chocka al weg was ;) ) heb ik nog even een leuke dame van Lijbrandt aangeschoten en nog wat meer duidelijkheid gevraagd over een mogelijke overstap van glasvezel aanbieder naar glasvezel aanbieder (hier werd in de vragenrond ook al door Chocka over gevraagd maar ik vond het antwoord van de spreker te onduidelijk). Die mevrouw heeft m'n e-mail adres genoteerd en gaat dit laten uitzoeken. Ik heb haar verteld van het verhaal van glashart/KPN, dat je zo maar een maand zonder internet kan komen te zitten en zij viel bijna om van verbazing ;).

* Hele belangrijke: Lijbrandt heeft op deze avond gezegd dat er binnenkort een persbericht komt over een PVR dienst: Dit gaat niet met een Amino met harddisk gebeuren, maar wordt een soort van cloud dienst! Dus je kan helemaal zelf je opnames schedulen zoals bv. ook bij KPN of UPC kan, maar ze worden in een datacenter bewaard. Voordeel voorhun is waarschijnlijk heel wat minder hassle en support vragen met crashende harddisk recorders e.d. en dat een programma dat bv. door 100 mensen wordt opgenomen maar 1x opgeslagen hoeft te worden :). Op zich vind ik het een acceptabele oplossing (ervan uitgaande dat de glasvezel geen storingen krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Vanavond bij de info avond geweest. Vond het een goed verhaal en heb nog wel wat nieuwe (voor mij) en/of interessante dingen gehoord.

1) een heel belangrijke voor mij is dat je een vast IP adres krijgt, dus geen dynamisch adres.
2) helpdesk is een gratis dienst, dus geen belkosten mocht je wat langer in de wacht staan
3) voor problemen op PC gebied kunnen ze met een pincode samen op de pc kijken wat het probleem is
4) ipv een IPTV kastje met HDD gaan ze een dienst aanbieden (kost 3 of 4 euro per maand en heet gemist pakket) waar je de opnames bij hun maakt. Vind ik persoonlijk positief.
5) eerste 2 maanden gratis. Je kunt dan uitproberen en daarnaast bijvoorbeeld (als je dat wilt) je oude omgeving nog houden. Je krijgt dan van Lijbrandt een tijdelijk telefoonnummer. Als je klaar bent en tevreden kun je door hun alles over laten zetten. Uitgesloten van het testen met telefoon zijn de mensen die bijvoorbeeld al via KPN glasvezel hebben en willen oversluiten naar Lijbrandt. Ze garanderen wel een naadloze oversluiting.
6) Naast NL1,2 en 3 in HD zullen de SBS en RTL HD zenders ook in het standaard pakket opgenomen worden (dus hoef je dan niet apart voor te betalen).
7) Zoals eerder ook al gemeld: Lijbrandt gaat per 1 oktober aansluiten.
8) LIjbrandt en Glashart zijn nauw met elkaar verbonden. Je kunt dit ook duidelijk zien in beide logo's. Ze vertellen dit ook duidelijk.
9) Het glasvezelkastje wordt dus 1 met 2xRJ11 poorten, 1xCATV en 4xRJ45. Internet komt op de bovenste RJ45 poort en IPTV op de onderste. Je kunt (tegen betaling) een 2e telefoon krijgen die dan op de 2e RJ11 poort komt. Op de telefoonlijn kun je alles wat analoog is aansluiten inclusief FAX en alarmcentrale kastjes.
10) Als je nog geen glasvezelkastje in je huis hebt en je neemt een abonnement bij Lijbrandt, krijg je alsnog een gratis kastje in je huis. De kosten zijn voor Lijbrandt.

Mocht ik nog wat gemist hebben, anderen zullen vast aanvullingen hebben :)

Groetjes, Pendragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:02:
* Hele belangrijke: Lijbrandt heeft op deze avond gezegd dat er binnenkort een persbericht komt over een PVR dienst: Dit gaat niet met een Amino met harddisk gebeuren, maar wordt een soort van cloud dienst! Dus je kan helemaal zelf je opnames schedulen zoals bv. ook bij KPN of UPC kan, maar ze worden in een datacenter bewaard. Voordeel voorhun is waarschijnlijk heel wat minder hassle en support vragen met crashende harddisk recorders e.d. en dat een programma dat bv. door 100 mensen wordt opgenomen maar 1x opgeslagen hoeft te worden :). Op zich vind ik het een acceptabele oplossing (ervan uitgaande dat de glasvezel geen storingen krijgt).
pendragon1 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:03:
4) ipv een IPTV kastje met HDD gaan ze een dienst aanbieden (kost 3 of 4 euro per maand en heet gemist pakket) waar je de opnames bij hun maakt. Vind ik persoonlijk positief.
Ik vind dit echt geldklopperij! Een simpele Amino firmware update zodat je zelf je USB device in kon pluggen was genoeg geweest. In plaats daarvan kiezen ze voor DRM en alles in eigen beheer. Bah!
Het is dat je nog een HTPC kan gebruiken, want anders gaan ze echt helemaal de verkeerde UPC/KPN kant op bij Lijbrandt/Glashart Media.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@pendragon1: De "gemist" dienst is iets anders. Dat is gewoon "uitzending gemist" zoals je dat ook bij andere diensten hebt. de PVR dienst wordt additioneel. En je punt 5, dat van die 'naadloze oversluiting' wordt dus nog verder uitgezocht want ik had het idee dat die man wellicht wat voor z'n beurt praatte. Daarom heb ik nog ff aan die dame gevraagd het uit te zoeken :) En punt 6) m.b.t. HD: RTL en SBS gratis is in ieder geval nog dit jaar. Met de intentie het nog te verlengen tot volgend jaar, maar dus uiteindelijk niet onbeperkt.

@Alexander01: Ach, vind je? Het is waar dat het met een simpele lokaal aangesloten HDD ook op te lossen zou zijn geweest, maar had je de illusie dat de opnames dan wel vrij toegankelijk zouden zijn? Face it. Bovendien vragen zowel KPNGlasvezel (die de streams zelfs helemaal versleutelt) als UPC ook extra geld voor de PVR dienst als je het meest goedkope abbo neemt.

Lijbrandt vertelt het tenminste gewoon open en eerlijk. En er is dus niks DRM, want zowel IPTV als DVB-C zijn gewoon vrije streams. Voor de gemiddelde consument die UPC of KPN of Tele2 gewend is, is dit een prima dienst (en voor mij ook).

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 08-07-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
* na het praatje en de algemene vragenronde (en toen Chocka al weg was ;) ) heb ik nog even een leuke dame van Lijbrandt aangeschoten
Nou snap ik waarom je Lijbrandt op de voet volgt, je bedoeld zeker dat blonde popje wat bij de deur stond hihihi

Nee hoor, kenmerkt alleen maar je goeie smaak.

Idd alles is zo'n beetje al gezegd. Het was fijn te horen dat ondanks uitspraken nooit en te nimmer enige garanties zullen geven voor de toekomst, maar dat ze per 01 okotber los gaan en dat overstappen van glas naar glas geen enkel probleem mogen zijn, Fijn te horen dat ze eindelijk na ruim vier jaar een PVR functie gaan aanbieden voor Amino's, alheowel daarbij de vraag zal worden hoeverre zoals nu op een motorola je NL1 kijkt, terwijl je van RTL4 iets opneemt. Want die Amino's hebben geen tunerfunctie?

Wel positief te horen dat zowat alle gangbare zenders (1-10) in HD worden opgenomen in het standaardpakket, zonder daarvoor extra te hoven bijbetalen.

Ik mag van harte hopen dat Tweak R+ dezelfde diensten op Glashart mogen aanbieden zoals Lijbrandt dat van plan is. Ben daarbij benieuwd hoe politiek het geregeld gaat worden, want wat Kijbrandt dadelijk kan, kan een ieder binnen van het reggfiber netwerk dadelijk ook en Lijbrandt noemde ze allemaal op (even los van KPN) XMS; Pling; Solcon; Concepts ICT; Tweak en Pling

Overigens liet Lijbrandt wel ontvallen dat er abonnement waarbij je alleen telefoon en televisie kan afnemen op glasvezel, voor een maandbedrag van 26.50 euro. Voor diegene die geen PC hebben???

Dat was het voor even nu......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Tuurlijk kan je iets opnemen en iets anders kijken! Dat heeft niets met een tuner te maken ;). Sterker nog, bij dat opnemen zal (gok ik zo) zelfs je eigen Amino er helemaal nie taan te pas hoeven komen (behalve voor het plannen van de opnames dan). Het mooie van IPTV is overigens dat je helemaal geen 'tuner' hebt. Mits de bandbreedte en I/O het toestaat kan je eigenlijk een onbeperkt aantal streams tegelijk ontvangen als je wil :P

En even voor de facts: Het reggefiber ligt alleen maar in een paar wijken van Almere Buiten he. Voor de rest is het gewoon allemaal glashart. Tweak biedt op het reggefiber netwerk al R+ aan. De terminologie zou dus "TWeak R+ via KPN/Glashart" moeten zijn en Tweak heeft vandaag hier al aangegeven ermee bezig te zijn of het kan/mag ;)

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 08-07-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:15:
Ik vind dit echt geldklopperij! Een simpele Amino firmware update zodat je zelf je USB device in kon pluggen was genoeg geweest. In plaats daarvan kiezen ze voor DRM en alles in eigen beheer. Bah!
Het is dat je nog een HTPC kan gebruiken, want anders gaan ze echt helemaal de verkeerde UPC/KPN kant op bij Lijbrandt/Glashart Media.
Content beveiliging voor de gewone klant is en blijft een belangrijk aspect bij de ISP. Kijk dat wij wel beter weten wat de mogelijkheden zijn, is niet te vergelijken met hun doelgroep ad 80% de gewone klanten, die het misschien geweldig gaan vinden dat ze via een pincode je PC kunnen gaan overnemen om tekst en uitleg te geven hoe het probleem kan worden opgelost. Grandioos, maar geen denken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Hun concept dat ze een zo soepel mogelijke overstap willen garanderen (gebruik blijven maken van je bestaande coax bekabeling en tv's zonder extra kastjes, en dat je alleen voor je gewone tv in de huiskamer evt. een kastje hoeft te hebben als je meer wil). De eerste 2 maanden krijg je gratis (zodat je tijd hebt je oude diensten uit te faseren), maar het is niet zo dat je er na die 2 maanden alsnog van af kan. Je tekent direct voor een jaar (waarvan je dus maar 10 maanden betaalt) en daarna is het per 30 dagen opzegbaar.
Is gelijk aan KPN . Opzicht geen probleem zolang je tevreden bent met de dienst

* na het praatje en de algemene vragenronde (en toen Chocka al weg was ;) ) heb ik nog even een leuke dame van Lijbrandt aangeschoten en nog wat meer duidelijkheid gevraagd over een mogelijke overstap van glasvezel aanbieder naar glasvezel aanbieder (hier werd in de vragenrond ook al door Chocka over gevraagd maar ik vond het antwoord van de spreker te onduidelijk). Die mevrouw heeft m'n e-mail adres genoteerd en gaat dit laten uitzoeken. Ik heb haar verteld van het verhaal van glashart/KPN, dat je zo maar een maand zonder internet kan komen te zitten en zij viel bijna om van verbazing ;).
De vraag komt toch op de eerste plaats en dan de blonde dame ????

Bedankt voor het stellen van deze vraag, als gebruikers willen overstappen moet dit geregeld zijn. Downtime van enkele uren en niet weken.

Dit heeft wel als voordeel dat je op iedere plaats in huis waar een digitale ontvanger staat de opnames kunt bekijken. Ik neem aan ook dat met dit systeem.ook HD opnames kunnen worden gemaakt dan moet dat toch vaak worden beveiligd tegen het illegaal kopieren.
pendragon1 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:03:
Vanavond bij de info avond geweest. Vond het een goed verhaal en heb nog wel wat nieuwe (voor mij) en/of interessante dingen gehoord.

1) een heel belangrijke voor mij is dat je een vast IP adres krijgt, dus geen dynamisch adres.
6) Naast NL1,2 en 3 in HD zullen de SBS en RTL HD zenders ook in het standaard pakket opgenomen worden (dus hoef je dan niet apart voor te betalen).
Punt 1 als je een server thuis hebt is dit wel gemakkelijk.
Punt 6 slecht nieuws voor KPN als er in hun gebied deze providers komen. En de overige HD zenders zijn ook nog de helft goedkoper. Dit pakket zitten ook nog zenders welke bij KPN niet in hun 10 euro pakket zitten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:27:
Lijbrandt vertelt het tenminste gewoon open en eerlijk. En er is dus niks DRM, want zowel IPTV als DVB-C zijn gewoon vrije streams.
NOG wel ja. Ik ben echt benieuwd of dat na de invoering van dat PVR gebeuren nog steeds zo blijft!

Overigens denk ik dat er wel degelijk DRM toegepast gaat worden. Voor films ed. krijg je straks zeker mooi een melding dat je die niet mag opnemen OF dat er extra kosten in rekening worden gebracht ;)

Als ze eenmaal die kant op gaan dan willen ze het natuurlijk ook meteen goed doen he met Pay per view, Movie on Demand en al dat soort praktijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spaceone:

Haha yep, de vraag komt op de eerste plaats :D.

Verder hoop ik idd dat de "Net PVR" dienst ook zal inhouden dat je vanaf iedere PVR in huis bij je opnames kan. En idd, die moeten gewoon beschermd worden. Ik vind het al vrij verbazend dat tot nu toe sowieso alle IPTV streams bij Lijbrandt onversleuteld zijn :)

En dat van dat vaste IP vind ik op zich nog een bijzaak (je kan ook via DHCP een adres krijgen dat in praktijk zelden zal veranderen... en Dynamic DNS doet ook wonderen). Wat ik veel belangrijker vind is dat je gewoon weer iedere router die je zelf blieft kan aansluiten, zonder dat je met VLAN tagging en PPPoE moet gaan rotzooien zoals bij KPN.

En KPN kan zich idd zorgen gaan maken: Lijbrandt heeft zeker de intentie om uiteindelijk op alle glashart netwerken, incl. die waar KPN al actief is (te beginnen met o.a. Almere) actief te worden. Had KPN maar beter z'n best moeten doen. Analoog op een gegeven moment niet meer supporten, etc..... dom dom :). Dat icm. hun niet erg zachte prijzen.

Aan de andere kant zal er vast voor KPN ook altijd wel een doelgroep blijven onder de mensen die gewoon blind varen op de naam KPN. Of die slechts 1 TV hebben en zo'n "Gratis wireless Experiabox die alles regelt" wel fijn vinden :)
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:23:
[...]

NOG wel ja. Ik ben echt benieuwd of dat na de invoering van dat PVR gebeuren nog steeds zo blijft!

Overigens denk ik dat er wel degelijk DRM toegepast gaat worden. Voor films ed. krijg je straks zeker mooi een melding dat je die niet mag opnemen OF dat er extra kosten in rekening worden gebracht ;)

Als ze eenmaal die kant op gaan dan willen ze het natuurlijk ook meteen goed doen he met Pay per view, Movie on Demand en al dat soort praktijken.
Speculatie, maar het zou kunnen idd. En ach, verbieden om films op te nemen en zo: Dat doen KPN en UPC en consorten nu toch ook niet? Terwijl die alle access controls en dergelijke bij wijze van spreken "onder de knop" hebben.....

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 08-07-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik heb nog eens zitten nadenken over die online PVR functie die Lijbrandt gaat lanceren, maar in mijn beleving zal dat niets anders dan een verkapte "Uitzending Gemist" functie, waarbij je tegen betaling van circa 3 á 4 euro per maand iets later kan kijken. Doordat het Online gebeurd, gaat het mij vreemd lijken dat Lijbrandt HD ruimte voor ons reserveerd waarop eenieder hetzelfde kan opnemen. De veronderstelling is mij groot dat ze gewoon alles gaan vastzetten en als er 3-4 euro voor betaald het kan terugkijken. Eigenlijk wel zonde want op de Amino 130 zit tenslotte ook een USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka: Ik denk niet dat het gaat zoals jij het omschrijft.

Uitzending Gemist is er namelijk alllllang. Bovendien kunnen zij niet zo maar alles zelf op eigen initiatief opnemen en daar geld voor vragen. Daar hebben ze namelijk de rechten helemaal niet voor. Anders hadden ze nu namelijk ook allang de films en de series die niet door de omroepen zelf geproduceerd zijn kunnen opnemen in het gemist pakket .

Bovendien zou het dan te weinig de feeling hebben van opnemen zoals mensen dat nu al gewend zijn.

Nee.... mensen zelf laten opnemen maar met online ruimte is helemaal niet zo gek. De technologie om massive opslagruimte te creëren voor opnames is er (tot in de vele Terabytes) en ze kunnen natuurlijk wel weer opslagruimte besparen door, wanneer meerdere klanten hetzelfde opnemen, dit slechts 1x op te slaan.

Anyhow, we zullen wel zien in wat voor jasje ze het gieten. Maar zoals jij het omschrijft lijkt me erg onwaarschijnlijk, dan moeten ze wel hele strakke afspraken hebben met de content industrie.

En tsja, er bestaan wel meer (provider-specifieke) PVR's met een USB aansluiting. Maar er is mij geen enkele provider bekend die de moeite heeft genomen om klanten wat met die USB aansluiting te laten doen. Waarom zouden ze ook? (als ze wel PVR met een lokale hdd zouden gaan aanbieden zouden ze wrs. eerder met een nieuw Amino model komen, en met een flinke DRM op de data op de harddisk).

Als je echt zelf wil opnemen en met die data naar je PC wil, dan zul je een Humax dvb-c PVR moeten komen of zelf met de streams aan de gang.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 09-07-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Lijkt in eerste instantie leuk dat opnames online gemaakt worden en op servers staan bij de provider maar hoe lang blijft die data daar beschikbaar ?
Kun je een film/documentaire opnemen en één tot meerdere jaren later terugkijken zoals je dat ook kunt doen als je zelf thuis de opname maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat is een leuke vraag :). Maar goed, maar ff afwachten wat voor details ze in dat persbericht vrijgeven. Sowieso ben je je o pnames natuurlijk kwijt als je zou besluiten naar een andere provider over te stappen.

Maar ja, dat is bij KPN en UPC en consorten niet anders. Wederom: Hoogste garantie op retentie van je eigen opnames is gewoon een eigen analoge of dvb-c harddisk recorder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:30
Niet alleen kijken.. maar ik neem veel films en series die ik opgenomen heb bv mee als ik weg moet (op reis) of vakantie.
Ik heb hiervoor een speciale disk zelfs, met alleen m2ts van mijn pvr.. maar kan ik dan dus de dingen copieren van hun server naar harddisk.. en wat is de kwaliteit, de m2ts zijn de gewoon de streams zoals ze worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik neem aan dat je die m2ts nu ook met een zelf gekocht apparaat opneemt en mee neemt. En niet met de PVR die je van 1 of andere provider krijgt. Waarom zou je dan verwachten dat dit met de PVR die je van Lijbrandt gaat krijgen wel kan? :?

Je denkt toch niet dat de content leveranciers het gaan toestaan dat jij een opgenomen film of serie zo van de server van Lijbrandt kan plukken? (laat staan van de harddisk van willekeurig elke andere provider-pvr).

Dat er nog steeds netwerken zijn waarop je ook met eigen apparatuur de streams kan capturen/opnemen is iets waar je al dankbaar voor mag zijn.... Niet leuk maar wel de harde realiteit. Zelfs de huldiging van Oranje kunnen we straks alleen nog maar kijken als we de reclame voor lief nemen. Zo ver zijn we al gezonken.

But hey, misschien verrast Lijbrandt ons nog ;)

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 09-07-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Gisteren tijdens de Lijbrandt informatieavond vroeg een meneer aan de presentator of Lijbrandt ook bepaalde poorten blokkeert, zoals poort 80 voor webserver of 25/110 voor mailservers.. Met enig tegenzin vertelde die presentator toen dat Lijbrandt "minimaal poorten blokkeert" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lees: Alleen poorten zoals samba e.d. worden geblokkeerd. Dus niets essentieels wat je bv. nodig hebt om een webserver te draaien. Ik snap de fuss dan ook niet die sommige mensen er van maken....

Alleen over poort 25 ben ik niet zeker maar ja.... doe ik zelf toch niets mee. Bovendien, kijk eens naar de ellende die je hebt bij providers (zoals XS4ALL of Tweak) die poort 25 i.p. gewoon toestaan. Veel overhead en rompslomp bij hun (dus hogere kosten) om iedereen die poort 25 gebruikt te monitoren op open relay e.d. Hele procedures om je weer te laten deblokkeren als je wel een keer compromised bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

Tweak

Bedrijfsaccount Tweak

Baas over eigen Bits

eymey schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:31:
En even voor de facts: Het reggefiber ligt alleen maar in een paar wijken van Almere Buiten he. Voor de rest is het gewoon allemaal glashart.
Even een kleine correctie voor de duidelijkheid, want we merken dat hierover nog wel eens wat misverstanden over bestaan :). Glashart heeft in heel Almere het netwerk uitgerold, zowel in Almere-Haven als in Stad als in Buiten. In Almere-Haven en Almere-Stad is KPN (Wolesale) de "actieve netwerk operator" en in Almere-Buiten is Reggefiber de "actieve netwerk operator". Het fysieke netwerk is overal van Glashart. In Almere Haven heette die organisatie toen nog "Almeernet", in de tijd dat aldaar de straten open gingen :).

Website - Contact - Twitter - Facebook - Servicedesk: 0900-tweakhd (0900-8932543)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
eymey schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:07:
@Chocka: Ik denk niet dat het gaat zoals jij het omschrijft.
Ik ben bang dat het wel ongeveer zo gaat zijn. Ik heb goed naar de mijnheer van Lijbrandt geluisterd en een exact zelfde stukje gevonden in deze link: http://glasvezelnetwerkaa...eken-recorderfunctie.html

Het gaat om dit stukje:

Het thuis opnemen (personal video recorder PVR) - dus ieder voor zich- vinden wij een ouderwetse benadering. Wij werken op dit moment aan een zogenaamde NetPVR-functie waarbij wij als provider alle programma's opnemen. Door een soort label te zetten kun je er dan gebruik van maken. We denken dit aan te kunnen gaan bieden voor "enkele euro's per maand";

Wat hier verder ook nog staat is dat ze ook bezig zijn om de USB poort van de Amino open te zetten zodat je zelf archief kunt maken.

Het eerste werd gisteravond verteld, het tweede niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik woon in Almere Buiten en hier is KPN de active netwerk operator. Blijkbaar is het nog al versnippert. Mijn schoonvader even verderop ook in Almere Buiten heeft weer geen KPN, maar alleen glashart als mogelijkheid.

@ de Lijbrandt infoavond bezoekers: Bedankt voor de verslagen!

Het grootste nadeel van Lijbrandt voor mij is dat ze pas 1 oktober gaan aansluiten. Als dat echt 1 oktober gebeurt, kan ik nog wel wachten. Dat zou maar effectief 2 maanden later zijn dan als ik nu Tweak bestel, maar wat als dat weer gaat opschrijven en het straks november/december of nog erger wordt? Daar heb ik geen trek in.
Als ik teken voor een contract en er ook aan vast zit, moet dat wel van twee kanten zijn en wil ik ook garanties hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Mexxus schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:57:
[...] Met enig tegenzin vertelde die presentator toen dat Lijbrandt "minimaal poorten blokkeert" |:(
Ik vind dat een grote tegenvaller. Ik dacht dat juist Lijbrandt geen beperkingen oplegt.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pendragon1 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Ik ben bang dat het wel ongeveer zo gaat zijn. Ik heb goed naar de mijnheer van Lijbrandt geluisterd en een exact zelfde stukje gevonden in deze link: http://glasvezelnetwerkaa...eken-recorderfunctie.html

Het gaat om dit stukje:

Het thuis opnemen (personal video recorder PVR) - dus ieder voor zich- vinden wij een ouderwetse benadering. Wij werken op dit moment aan een zogenaamde NetPVR-functie waarbij wij als provider alle programma's opnemen. Door een soort label te zetten kun je er dan gebruik van maken. We denken dit aan te kunnen gaan bieden voor "enkele euro's per maand";

Wat hier verder ook nog staat is dat ze ook bezig zijn om de USB poort van de Amino open te zetten zodat je zelf archief kunt maken.

Het eerste werd gisteravond verteld, het tweede niet.
OK :). als dat ook al in een andere bron staat zal het wel zo zijn.

Maar zelfs dan vind ik het nog een prima alternatief voor een (net zo gesloten) PVR met lokale harddisk thuis. Zolang het maar altijd beschikbaar is en gebruiksvriendelijk en alles wat op TV geweest is ook terug gekeken kan worden.
MrJayMan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Ik vind dat een grote tegenvaller. Ik dacht dat juist Lijbrandt geen beperkingen oplegt.
Ook voor jou: Welke poorten denk jij dan dat Lijbrandt blokkeert? Ze hebben niet echt concrete voorbeelden genoemd. Iig niet de poorten die voor mail en http relevant zijn. Ze noemden met name 2 poorten die met SMB te maken hadden.... nou goed genoeg hoor voor mij.
KarlMarX schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:46:

@ de Lijbrandt infoavond bezoekers: Bedankt voor de verslagen!

Het grootste nadeel van Lijbrandt voor mij is dat ze pas 1 oktober gaan aansluiten. Als dat echt 1 oktober gebeurt, kan ik nog wel wachten. Dat zou maar effectief 2 maanden later zijn dan als ik nu Tweak bestel, maar wat als dat weer gaat opschrijven en het straks november/december of nog erger wordt? Daar heb ik geen trek in.
Als ik teken voor een contract en er ook aan vast zit, moet dat wel van twee kanten zijn en wil ik ook garanties hebben...
Graag gedaan :). Gelukkig kan ik mezelf wat meer geduld permiteren. Ik zit al bij Tweak (via KPN Wholesale) en wil dolgraag naar een operator die met Glashart media diensten werkt. Lijbrandt is (volgens de huidige stand van zaken) de enige die dit voor me mogelijk gaat maken. Dus ik kan wel wachten tot 1 oktober of nog iets later. Tot die tijd geniet ik van m'n huidige lijn via Tweak.

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 09-07-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Over de poort blokkade was het antwoord erg onduidelijk. Hij wilde eerst geen antwoord geven en toen riep hij ineens iets van "Sieneke" :) haha nee hij riep poort 110 en 143. Huh? POP en IMAP poorten blokkeren? En poort 25 niet.......raar. Zal wel niet zo bedoeld zijn.

Daarnaast vertelde hij na de presentatie dat alle Animo boxen werken. Dus koop je er zelf 1 in the USA dan doet hij het gewoon. No Problemo volgens deze man. Moet ik nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok... ja, dat laatste klinkt wel erg vaag :D. maar ja, hij was ook duidelijk een commerciele man. Echt technici waren daar volgens mij niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
bontekoe37 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:05:
Over de poort blokkade was het antwoord erg onduidelijk. Hij wilde eerst geen antwoord geven en toen riep hij ineens iets van "Sieneke" :) haha nee hij riep poort 110 en 143. Huh? POP en IMAP poorten blokkeren? En poort 25 niet.......raar. Zal wel niet zo bedoeld zijn.

Daarnaast vertelde hij na de presentatie dat alle Animo boxen werken. Dus koop je er zelf 1 in the USA dan doet hij het gewoon. No Problemo volgens deze man. Moet ik nog zien.
Ok even wat dingen om dit te corrigeren:
Amino's uit de USA werken niet.
Dit vanwege de firmware die gebruikt word door ons op het netwerk.
Als deze amino uit de usa dezelfde firmware heeft dan werkt het maar helaas gebruiken ze andere firmware.

Er staat maar 1 poort gelosten op ons netwerk.
Ik controleer nog even welke dit precies is maar zo ver ik weet is het een van die remote acces abuse ports van die windows gebruikt.
Dus 25/80/110/etc zijn gewoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
@ Yogoi: Ik heb dat specifiek gevraagd maar de presentator heeft tot 3 keer gemeld dat je zo een Animo uit de USA kan halen. Geeft Lijbrandt niet in een bepaalde MAC reeks uit? (XMS kan wel gebruikt worden want dat is Lijbrandt??)

Ook nog een vaag verhaal over de 2 s-connectors en dat je daar je schotel ontvanger op aan kunt sluiten en daarna kunt zappen. Oke, via de modulator van de schotel ontvanger 1 kanaal maar het afstemmen zul je toch echt op de schotel ontvanger moeten doen volgens mij.

Het is trouwens beter om een echt technisch iemand mee te nemen. Wel roepen dat Lijbrandt de Barracuda techniek van XS4ALL gaat ondersteunen (nieuwe dienst?) maar dan vervolgens ook tegen iemand vertellen dat hij gerust 3 pc's via een switch aan kan sluiten zonder DHCP???

Verder prima geregeld hoor, gratis drankjes en alle tijd, wat dat betreft klasse.

Tot slot inderdaad het verhaal over de HD zenders. Zitten in de gratis uitbreiding zoals aangekondigd ook de RTL zenders? Veronica en SBS zijn meerdere keren genoemd maar RTL heb ik niet gehoord.

Keuze zal Tweak R+ of Lijbrant worden voor mij. Ik zoek alleen nog naar het antwoord op mijn vraag over de telefonie (SIP gegevens bechikbaar?, ik heb een Siemens IP Phone)

Verder zoals gezegd goed verhaal en prijs technisch zeker intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Bontekoe37: Ik heb hem de RTL's wel horen noemen :). Hij had het over de "belangrijkste eerste 9 of 10 zenders". Op zn minst tot eind dit jaar gratis bij het pakket inbegrepen en volgend jaar wrs ook.

Wat betreft die schotel ontvanger: Raar. Voor zover ik weet gebruiken ze voor het digitale coax signaal DVB-C en zal je tuner die je wil gebruiken dat dus op z'n minst moeten ondersteunen. Of analoog.

Wat dat betreft rammelde het verhaal van meneer wel een beetje wat betreft het kunnen gebruiken van bestaande apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
eymey schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:41:
@Bontekoe37: Ik heb hem de RTL's wel horen noemen :). Hij had het over de "belangrijkste eerste 9 of 10 zenders". Op zn minst tot eind dit jaar gratis bij het pakket inbegrepen en volgend jaar wrs ook.
Klopt maar heeft hij RTL gezegd?? Veronica en SBS heb ik meerdere keren gehoord. Maar de RTL's zitten inderdaad in de Top 10 :) Volgende keer kunnen ze beter Yogoi meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bontekoe37 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:32:

Ook nog een vaag verhaal over de 2 s-connectors en dat je daar je schotel ontvanger op aan kunt sluiten en daarna kunt zappen. Oke, via de modulator van de schotel ontvanger 1 kanaal maar het afstemmen zul je toch echt op de schotel ontvanger moeten doen volgens mij.
Het klopt inderdaad dat je dan via de schotel moet afstemmen. Maar de meeste sat ontvangers worden niet meer zo aangesloten maar via scart of hdmi.

Er zijn satellietontvangers waar je een extra dvb-t of dvb-c module in kunt plaatsen zodat je met 1 ontvanger dvb-s en dvb-c kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Bontekoe37:

Het gaat om de firmware die er in geduwt zit.
En een random amino uit amerika gaat dus neit werken.
Je kunt dus helaas niet even een 530 in de winkel halen en die gebruiken maar ja een amino van XMS zal werken. Die 2 ISP's gebruiken tenslotte dezelfde firmware.

En gebruik aub een router als je meer dan 1 pc (of laptop/ps3/etc) gaat aansluiten.

Ik op een info avond? hahahahaha, ik dacht het niet ;)
Althans niet in de vorm zoals het hier gedaan word.

@all:
Over de HD zenders.
Tot einde van dit jaar zit Ned1/2/3 RTL 4/5/7/8 , SBS6/Veronica/Net9 (allen HD) in het basis pakket.
Ik dacht Eurosport ook maar dat weet ik even niet helemaal zeker.
Of al die zenders gratis blijven of naar het HD pakket verdwijnen in 2011 is nog niet zeker.
persoonlijk hoop ik dat ze in 2011 ook bij basis zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Vandaag is de KPN hier geweest om de boel aan te sluiten.

10 minuten later stond hij weer buiten, geen problemen.

Nog niet echt bezig geweest met TV en Telefoon. Veeeeeeel te warm

Snelheid ligt volgens speedtest naar Brussel rond de 43 up/down. (50 Mb abo)

Moet nog verder gaan testen en kijken, maar dan moet het even wat koeler worden....

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/874211092.png

Maar alles werkt iig dat is wel eens anders geweest bij KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Congratz, @frank_b :)

edit:
Dit wil ik toch nog wel ff met jullie delen:

YouTube: Ontstaan van Glasvezel

Een stukje uit "klokhuis" waarin ze op een hele simpele manier (voor kinderen natuurlijk o.a.) het basisprincipe van Glasvezel uitleggen :). Ik vertelde een collega over het praatje van die meneer van Lijbrandt gisteravond en toen herinnerde hij zich dat zijn kinderen zoiets pas op uitzendinggemist hadden zitten kijken :D

[ Voor 91% gewijzigd door eymey op 09-07-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
eymey schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:25:
Congratz, @frank_b :)

edit:
Dit wil ik toch nog wel ff met jullie delen:

YouTube: Ontstaan van Glasvezel

Een stukje uit "klokhuis" waarin ze op een hele simpele manier (voor kinderen natuurlijk o.a.) het basisprincipe van Glasvezel uitleggen :). Ik vertelde een collega over het praatje van die meneer van Lijbrandt gisteravond en toen herinnerde hij zich dat zijn kinderen zoiets pas op uitzendinggemist hadden zitten kijken :D
Interessant filmpje. Leuk om te zien hoe glasvezel ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Net met KPN gebeld voor mijn magere download/upload (85/60). Zij wist niet waar het aan kon liggen maar zou een notitie doorsturen naar de TD en daar worden we binnen 3 werkdagen over teruggebeld. Ik ben benieuwd!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN verlaagd de prijzen o.a geen 65 maar 55 euro voor brons. ( * naar 1 jaar moet je gewoon de tweede ontvanger betalen)

http://www.kpn.com/glasvezel/pakketten/tot-aan-huis.htm

KPN begint eindelijk de concurrentie te voelen :) . Maar geldt dit ook voor bestaande klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Maar ondertussen voor Zilver en Goud wel gewoon de hoofdprijs blijven vragen :'). Alleen de prijs voor het brons pakket gaat nu enigszins richting acceptabel, maar dan mis je nog steeds wel het e.e.a. ten op zichte van de concurrentie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:22:
Maar ondertussen voor Zilver en Goud wel gewoon de hoofdprijs blijven vragen :'). Alleen de prijs voor het brons pakket gaat nu enigszins richting acceptabel, maar dan mis je nog steeds wel het e.e.a. ten op zichte van de concurrentie....
Mijn brons ( 65 euro) is op dit moment standaard incl 2 1960 ontvangers + derde ontvanger gratis tot dec 2010 i.v.m het beëindigen van het analoge signaal.

Omgerekend met de nieuwe prijzen is dat 55 + 4 (harddisk eerste ontvanger) + 8 + 8 euro = 75 euro.
Voor incl 2 harddisk ontvanger zou de prijs op dit moment 67 euro zijn. De oude klanten leveren KPN op dit moment dus wat minder winst op. t.o.v vorig jaar is de prijs bij KPN dus niet gedaald maar juist gestegen.
Het verschil met Tweak is nu kleiner geworden (KPN heeft vrij bellen) maar Tweak heeft een weer een goede newsserver.

KPN heeft t.o.v Reggefiber providers bijv. Lijbrandt een groot nadeel dat KPN het analoge signaal de deur heeft uitgedaan. Alleen voor mensen wie maar 1 TV in huis hebben blijft het prijsverschil nog redelijke in buurt.

Ik heb gisteren mijn oude TL-WR642G router even getest en deze is prima te gebruiken met glas 30/30 en het Wlan werkt ook nog veel stuk beter. Ik hoop dat in het najaar als mijn contract afloopt kan overstappen na een andere provider waar een normaal modem/router is te gebruiken. Sinds de snelheidsverhoging een maand geleden moet ik nu voor de derde keer mijn modem resetten omdat er weer iets niet werkt. De laatste keer was het de DHCP functie van het modem.

De verhoogde upload werkt prima 111,75 / 108,70 GB (vanaf 1 juli ) De oude video bestanden van mijn website kan ik nu verplaatsen vanaf mijn lvcs.net account naar mijn nieuwe synology ds110j server meer dan 100 GB. De website draait op een VPS 10 / 1000 GB (12 euro) en in combinatie met de upload thuis ruimte genoeg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nu een TL-WR1043ND, die voorlopig puur als Layer 2 switch werkt met OpenWRT (gebaseerd op de research en documentatie van Herman). Ik gebruik nog niet de routing functie omdat ik nog geen zin heb gehad dat goed in te richten (Tweak "geen klant" melding na het opzetten van de PPPoE verbinding). Voorlopig is m'n Fritzbox 7270 dus nog router (ookal heeft ie het met 30 mbit up soms moeilijk).

De SLM2008 die ik eerst voor het untaggen van de KPN/Tweak VLAN's gebruikte is nu huiskamerswitch geworden (gevoed via Power over Ethernet) en krijgt m'n LAN en het IPTV VLAN tagged aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 06:54:
KPN verlaagd de prijzen o.a geen 65 maar 55 euro voor brons. ( * naar 1 jaar moet je gewoon de tweede ontvanger betalen)

http://www.kpn.com/glasvezel/pakketten/tot-aan-huis.htm

KPN begint eindelijk de concurrentie te voelen :) . Maar geldt dit ook voor bestaande klanten?
Update KPN heeft het vrij bellen verwijderd uit hun pakket en daarom is de prijs met 10 euro verlaagd.
Dit zijn de nieuwe tarieven.
http://www.kpn.com/glasvezel/bellen/tarieven.htm

http://www.kpn.com/glasvezel/bellen/voordelig-bellen.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wilde net zeggen ... volgens mij zag ik alleen nog maar "basis bellen" erbij staan nu. Dat maakt ze toch alweer flink duurder dan Tweak (nu het voordeel van onbeperkt bellen er niet meer bij is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Toch vind ik het persoonlijk wel slim van KPN.
Nu lijkt het abonnement veel goedkoper dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Kiwitje schreef op zondag 11 juli 2010 @ 15:25:
Net met KPN gebeld voor mijn magere download/upload (85/60). Zij wist niet waar het aan kon liggen maar zou een notitie doorsturen naar de TD en daar worden we binnen 3 werkdagen over teruggebeld. Ik ben benieuwd!
Middag hou ons even op de hoogte ben erg benieuwd.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:39:
Wilde net zeggen ... volgens mij zag ik alleen nog maar "basis bellen" erbij staan nu. Dat maakt ze toch alweer flink duurder dan Tweak (nu het voordeel van onbeperkt bellen er niet meer bij is).
BelOnbeperkt Altijd € 10,00 /mnd
BelOnbeperkt Weekend & Avond € 2,50 /mnd

Eigenlijk is er niks gewijzigd als je overdag vrij bellen wilt. Als je veel in het weekend en in de avond belt is het wel goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt :). Maar zo zijn ze dus maar ietsje richting Tweak gekropen. Plus dat je bij Tweak nog steeds usenet erbij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedus Saevire
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-02 05:05
Beetje gerelateerd vraagje, ondervinden andere KPN glasvezel abonnees ook een storing na het noodweer vanmorgen? Kan er niets van terugvinden op kpn.nl, maar in de gehele straat lijkt alles eruit te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als KPN voor 55 euro ook weer analoge tv / dvb-c ging leveren was het product wel meer concurrerend met andere providers.

Maar dat gaat niet zo gauw gebeuren volgens mij. De verhuur van de ontvangers is een mooie melkkoe voor KPN. 12 x 8 = 96 euro per jaar voor een 1960 ontvanger. Als de inkoopprijs voor KPN zo rond de 100 euro is verdiend KPN hier de komende jaar veel geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Caeus: In welke stad/buurt? Almere Stedenwijk nergens last van :).

@Spaceone: Inderdaad. Het zou KPN sieren als ze er toch weer wat mee dingen doen, analoog en dvb-c. Zeker nu ook steeds meer netwerken met KPN als actieve operator ook geschikt gemaakt gaan worden voor de diensten met Glashart Media als TV leverancier.

KPN zou er op z'n minst veel UPC klanten met meerdere tv's mee trekken, denk ik. De meeste mensen zullen in de huiskamer toch alsnog wel een IPTV box willen voor het beste beeld of HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-07 00:53
Caedus Saevire schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:48:
Beetje gerelateerd vraagje, ondervinden andere KPN glasvezel abonnees ook een storing na het noodweer vanmorgen? Kan er niets van terugvinden op kpn.nl, maar in de gehele straat lijkt alles eruit te liggen.
ja ik had in de ochtend ook een storing. woon in de Grienden (Almere-Haven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caedus Saevire
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-02 05:05
eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:13:
@Caeus: In welke stad/buurt? Almere Stedenwijk nergens last van :).
Filmwijk. Is ongeveer rond 11/12en gebeurd. Glasvezel met internet/tv/telefoon. Alle buren met glasvezel hebben ook last van een storing.
tomblack schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:33:
ja ik had in de ochtend ook een storing. woon in de Grienden (Almere-Haven)
Thanks, Filmwijk & Grienden is toch wel ver van elkaar verwijderd en met een storing op de centrale had ik wel iets meer klachten/topics verwacht. Ben benieuwd wat de oorzaak is.

Edit:

Zojuist weer verbinding gekregen. Nog steeds geen vermelding van een storing (of verhelpen hiervan) op http://www.kpn.com/prive/service/actuele-storingen.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Caedus Saevire op 12-07-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel apart :). M'n vriendin was vanuit huis gewoon de hele ochtend online :) Ook gedurende de tijd dat er storing had moeten zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 12-07-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
eymey schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:39:
Ik zie het, heb ik een beetje geluk gehad.

Betaal 65 eur voor zilver (50/50, 2 TV ontvangers (1 met Harddisk) en BelOnbeperkt Altijd )
Wel voor een jaar, na een jaar zou het 80 eur worden. Maar dan mag je ook weer opzeggen.

Internet ervaring tot nu toe perfect, nog geen storing gehad, ook niet tijdens het onweer.
Bellen gaat ook goed, beetje ruis op de lijn wanneer ik er echt oplet.

TV nog niet goed getest :X
Ik moet nog even een UTP kabel netjes naar de TV leggen.

Korte test (kabel over de grond) leverde het volgende probleem op:
(btw eerste install duurt me toch een tijd zeg.... maar dat terzijde)

Ik had expres nog geen HD eerst maar eens zien op de testzender.
Kijken dus, tja dat is een 720 signaal, geen 1080 gloeiende zo kan ik geen goed vergelijk maken. :|

Bellen, daar hadden ze nog nooit van gehoord, callcenter doet navraag, inderdaad een 720 zender omdat mensen anders niet met een HD-ready TV het kunnen bekijken. Tja klinkt logisch maar nu weet ik nog niks.

Ik wil geen jaar aan HD vastzitten als het beeld niet goed is, dat hoeft gelukkig niet, mijn zilver basis is voor een jaar, alle abo die ik extra afsluit mag ik direct weer opzeggen, dat is netjes.
In theorie mag ik HD nemen en na een dag weer opzeggen.

HD abo dus nu aangevraagd, wordt vervolgt.
Eerste uitdaging is er al. Mijnheer u heeft HD binnen 1-3 uur. (Dat was vrijdag) Ik zie hem nog steeds niet in mijn gebruikerspanel (daar moet je hem activeren)
Bellen maar weer, tja er gaat iets mis, niet duidelijk wat, we wachten wel af. Zal de kabel er maar eens snel gaan leggen. UPC nog niet opgezegd.

Gewoon beeld is niet slechter als UPC, zappen is trager, TV gids en mogenlijkheden zijn uitgebreider.
Maar nog niet echt aan het testen geweest, dit is een eerste indruk.

oww ja, gebruikerspaneel doet het niet in Safari :( :( dat is :( als Apple adapt :P
Wordt aan gewerkt, doet het wel in Firefox maar niet optimaal.. moet maar dan beetje jammer dit

[ Voor 4% gewijzigd door frank_b op 13-07-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank_b schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:04:
[...]

Betaal 65 eur voor zilver (50/50, 2 TV ontvangers (1 met Harddisk) en BelOnbeperkt Altijd )
Wel voor een jaar, na een jaar zou het 80 eur worden. Maar dan mag je ook weer opzeggen.

Internet ervaring tot nu toe perfect, nog geen storing gehad, ook niet tijdens het onweer.
Bellen gaat ook goed, beetje ruis op de lijn wanneer ik er echt oplet.
Internet werkt goed bij KPN alleen het modem geeft wel eens een keer problemen.
Telefoon werkt gewoon perfect 1 keer gehad dat we niet bereikbaar waren sinds sept 2009.
[...]

Kijken dus, tja dat is een 720 signaal, geen 1080 gloeiende zo kan ik geen goed vergelijk maken. :|

Bellen, daar hadden ze nog nooit van gehoord, callcenter doet navraag, inderdaad een 720 zender omdat mensen anders niet met een HD-ready TV het kunnen bekijken. Tja klinkt logisch maar nu weet ik nog niks.

Ik wil geen jaar aan HD vastzitten als het beeld niet goed is, dat hoeft gelukkig niet, mijn zilver basis is voor een jaar, alle abo die ik extra afsluit mag ik direct weer opzeggen, dat is netjes.

HD abo dus nu aangevraagd, wordt vervolgt.
Eerste uitdaging is er al. Mijnheer u heeft HD binnen 1-3 uur. (Dat was vrijdag) Ik zie hem nog steeds niet in mijn gebruikerspanel (daar moet je hem activeren)
Bellen maar weer, tja er gaat iets mis, niet duidelijk wat, we wachten wel af. Zal de kabel er maar eens snel gaan leggen. UPC nog niet opgezegd.

Gewoon beeld is niet slechter als UPC, zappen is trager, TV gids en mogenlijkheden zijn uitgebreider.
Maar nog niet echt aan het testen geweest, dit is een eerste indruk.
Een koude start van de ontvanger gaat iedere keer 8 minuten duren.
Bij de volgende update wordt de snelheid verbeterd . Tijdens de WK heeft KPN geen wijzigingen / updates uitgevoerd op het itv platform. Als deze update goed door de test komt is deze snel te verwachten.

KPN heeft zowel bij glas als koper op de website staan 5X scherper. 1080 is 5 x scherper en 720 is 2 x scherper. Dus het signaal moet gewoon 1080i zijn.

Ook sluit je een HD-ready tv aan op het 1080i signaal dan gaat de ontvanger het uitgangssignaal zelf wel aanpassingen (instelling in ontvanger)

Bij de helpdesk kunnen ze wel met een ander verhaal komen maar het is niet de eerste keer dat hun verhaal niet klopt. (eigen ervaring).

Gebruiker eymey heeft signaal zelf gemeten conclusie 1080i

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Die helpdesk van KPN moet eens stoppen met dikke koeiensh**** verkopen (overigens geven ze diezelfde slechte info dus door aan Tweak).

De zenders zijn helemaal niet in 720p gecodeerd. Zowel Standard Definition (576i) als High Definition (1080i) komen ook gewoon in die formaten je Motorola box binnen (zelf met een Wireshark sessie ondervonden). Het is de Motorola box zelf die het op een ontzettend lousy en craptastic manier probeert te de-interlacen en dan te scalen.

Dat ze ook mensen met een HD ready scherm niet in problemen willen brengen en daarom de box standaard op 720p zetten, prima (hoewel de meeste HD ready schermen volgens mij gewoon 1080i input accepteren). Maar geef dan de optie ERBIJ om 'm naar 1080i te switchen. Dat kan namelijk prima (zij het via een verborgen menu). En het beeld wordt dan zeeeeer strak! |:( . Heb alleen in KPN-fora horen gaan dat de box op 1080i output wat trager zou worden... nou hij is niet trager dan dat ie op 720p is.

1080i aanzetten:
* Zet de box uit met tuimelschakelaar achterkant
* Zet 'm weer aan en druk bij eerste bolletje op menu toets (of was het groen? :P )

Tadaaaaaa

720p is gewoon utterly en uberly FOUT. Zowel HD als SD bronnen zijn interlaced (correct me if I 'm wrong) en geen van beiden komen native op 720p binnen. Op papier is progressive zeker beter dan interlaced bij bewegend beeld, maar dan moet dat bij de omroep al zo opgenomen worden |:(

edit: LOL @spaceone: Voelde je mijn 'rage outburst' ofzo :+

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 13-07-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
:) :)

@eymey and spaceone thanks

Toetsenbord helden dan bij het KPN Callcenter, ga hem gelijk in 1080i zetten dan maar.
(nou ja gelijk, kost 8 minuten 8)7 ) of 16 ligt eraan als het nu menu of groen knopje is :P

Wel vaag dat je dat niet kunt instellen, bij de UPC box is dat zo gebeurd, AUTO of manual met de keuze voor de uitgang.

Eerst maar eens controleren als ik het HD pakket al heb vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Graag gedaan :). Echter, je hoeft al nieteens het HD pakket te hebben om te profiteren van die 1080i instelling. Ook bij SD content zal dat je waarschijnlijk al direct een verbetering opleveren ;).

(ook beetje van je tv afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
Gisteravond had ik zowaar het HD pakket.

Het kastje in 1080i gezet (in één keer, het was het menu knopje)

Er was niet echt een HD film op, maar de reclame's en ondertiteling was best van goede kwaliteit.
Ik had de indruk dat het zappen wat langzamer ging evenals menu oproepen en gids e.d.

Blijkbaar moet hij er flink aan rekenen.
Maar overall niet slecht.

Zal even een vaste utp kabel trekken en hem dan eens goed met de UPC box vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi om te zien dat de eerste ervaring goed was :). Ik heb zelf wel het idee dat de Standard Definition stream van KPN net wat beter is dan de kwaliteit van het upscale-werk bij de omroep zelf (een Standard Definition uitzending op een HD zender). Maar heb nog nooit nauwgezet vergeleken.

Ik hoop wel echt dat KPN snel met de volgende major update komt van de set top boxen en dat dan de snelheid (OOK bij 1080i) drastisch verbeterd wordt. Naast het belachelijke stroomverbruik is dat 1 van de laatste hordes voordat je de IPTV dienst van KPN enigszins volwassen kan noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Ik heb zojuist mijn ontvangers 3 x op 1080i gezet ik heb 1 HD-Ready Plasma 50 inch groot scherm en 2 gewone schermen.

moet zeggen dat ik op mijn plasma toch wel een verbetering zie van kwaliteit de 1080i wordt doorgeven op dit scherm.

mijn ander tv,s zijn niet HD of HD-ready toch heb ik de 1080I aangezet en merk een aanzienlijke verbetering op het wat mij betreft al goede kwaliteit beeld.

Ik was dus al tevreden eigenlijk, al kan het altijd scherper blijkbaar.

De vertraging met het zappen op de setopboxen merk ik wel maar vind ik niet storend.

Kortom goede tip

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Thijs: Die 2 grote schermen, zijn dat 'gewone schermen' als in CRT's? Hoe heb je die aangesloten zitten dan? Opmerkelijk dat het zelfs daarop al verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemorgen

De grote plasma staat aangesloten met HDMI en de andere schermen CRT;s met scart moet wel zeggen met hele goede scart dus de Prowire kabels.

Perfect beeld op al de schermen de vertraging met de settop box met zappen valt te verwaarlozen.

Vriendelijke groeten

[ Voor 22% gewijzigd door Thijs1 op 15-07-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ok :). Wel heeeel erg raar dat je zelfs op de scart verbetering merkt. Want verder dan PAL resolutie kom je volgens mij toch niet via scart.

Of zou het werkelijk zo idioot zijn geregeld dat, wanneer de 1960 op 720p staat, hij ZELFS ook het scart signaal nog weet te verneuken door eerst alles te willen de-interlacen en dan doorsturen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Middag

Ik weet niets over inter-lacen af zeg ik eerlijk ,heb mij er ook niet in verdiept moet ik zeggen.
Wat ik constateer is een verbetering van beeld en geluid al weet ik niet of dat laatste er wel iets mee te maken heeft.

Ik ben dus best tevreden over de beeldkwaliteit ik vind het beeld zelfs beter dan UPC digitaal.
Enige nadeel vind de traagheid van de Motorola met zappen en de optie programma gemist die ik bij UPC
veel makkelijker vind werken,en gebruiksvriendelijker.

De menustructuur van de UPC mediabox vind ik over het algemeen wel prettiger,verder ben ik dik tevreden met de KPN glasvezel.

Moet ook eerlijk zeggen dat zelfs al ik zou weten dat ik slecht beeld of minder beeld zou krijgen bij KPN of een andere ISP,ik alsnog dan blij zou zijn weg te zijn bij UPC _/-\o_

met vriendelijke groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik verwacht dat Tele2 ook glas gaat aanbieden in Almere door de overname van BBned (Tele2 neemt BBned over van Telecom Italia), want ConceptsICT is ook van BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dank dat dat echt een heeeeeel voorbarige aanname is, @Chocka.....

Het kan heel goed (niet ongebruikelijk) dat Tele2 BBned alleen maar overneemt om makkelijker toegang te hebben tot bepaalde diensten of infrastructuur.... maar de rest organisatorisch gewoon intact laat.... Als je jouw redenering doortrekt worden de tel. nummers die wij nu van Tweak hebben straks ook eigendom van Tele2..... en concurreert tele2 dus met zichzelf door Tweak de tikken te laten vangen voor die nummers.... ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik zei: Ik VERWACHT. Door de nieuwe insteek van Lijbrandt op het Glashart netwerk verwacht ik dat er meer concurrentie zal gaan komen in de toekomst. Wetende dat Solcon van BBned is, welke nu opereert in Zeewolde bijvoorbeeld. Ondanks dat het even komkommertijd is en wij van Tweak even niet veel meer horen over het uitgebreide antwoord waarop zij terug zouden komen, verwacht ik (is dus geen aanname) dat er vanaf oktober als Lijbrandt los gaat en meerdere ISP zullen volgen op termijn. Of zo menig ISP mooi kunnen verwoorden "binnenkort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe tarieven van KPN wel of geen belbundel gelden ook voor bestaande klanten:

Onderaan de rekening staat het volgende:

Met ingang van 01 juli 2010 heeft u de mogelijkheid om uw belbundel aan of uit te zetten. Zo betaalt u nooit teveel. Neemt u hiervoor contact op met de klantenservice.

Dan zou je ook verwachten dat een 2,50 belbundel kunt kiezen voor alleen sávonds en in het weekend vrij bellen. i.v.m van de 10 euro belbundel voor altijd vrij bellen. Ik zal maandag eens navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
In hoeverre is dat toegestaan, eenzijdige tussentijdse aanpassing van het contract? Plus het feit dat bellen met klantenservice niet kosteloos is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... iets "verwachten" is toch ook aannemen dat iets gaat gebeuren? :D

Anyway.... we zullen zien Concepts. en een of andere hippe provider hebben overigens al aangekondigd ook hier in Almere van start te gaan :)

http://www.glasvezel.nu/n...ict-en-kickxl-breiden-uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwachten: (Van Dale Hedendaags Nederlands) denken dat (iets) zal gebeuren, syn. iets tegemoet zien

Verwachten onderstelt, dat men met zekere belangstelling (verlangen, vrees) uitziet, naar hetgeen gebeuren zal en dat men daarop min of meer stellig rekent.

Aanname is een veronderstelling, hetgeen men als waar aanneemt. Terwijl verwachten waarschijnlijk achten dat iets gebeurt of gaat gebeuren. Waarschijnlijk naar ik vermoed.

Dus bij aanname is/kan het je waarheid zijn, terwijl bij verwachten een vermoeden doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:D Taalkunde ;). Echter, ik blijf bij mijn standpunt dat jouw vermoeden (laten we het dan maar ff zo noemen) nog steeds een beetje vergezocht is.

Ik snap trouwens ook even niet waarom je je vermoeden dat Tele2 ook op de glasvezel zal gaan komen eerst baseert op het feit dat Concepts ICT van BBned is en in een later bericht is Solcon van BBned :)

Maar goed, geeft verder niet. Ik respecteer je mening maar het komt nu een beetje over alsof het bij sommigen verwarring kan wekken :).

Wat was jij er trouwens vroeg uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Middag

Ik zie zojuist in het programma gemist tooltje van KPN dat ze deze dienst uitgebreid hebben met de RTL zenders.Voorheen was dit alleen de NED zenders en SBS,Veronica en NET5 nu dus al de nederlandse zenders.

Wat mij betreft een welkome aanvulling al vind ik het nog steeds niet echt een schoonheidsprijs verdienen,

Maar goed het is toch een verbetering,als ze nu ook nog wat aan de menustructuur gaan doen en alle programma's opnemen dus niet een willekeur dan zijn wij op de goede weg.

vriendelijke groeten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Chocka:

Zo te zien krijg je toch enigszins gelijk:

http://www.glasvezel.nu/n...euwkomer-in-glasvezelland :)

Over netwerken van Glashart wordt niet gerept, maar in Amsterdam liggen de zaken zodanig dat Tele2 feitelijk daar de actieve laag in handen krijgt, mits de overname van BBned goedgekeurd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Bedankt voor je compliment. Fijn te lezen dat mijn vermoeden niet ongegrond lijkt, althans dat de veronderstelling van mijn aanname zo goed heeft uitgepakt. O-) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe ach. Eerst maar eens kijken of Tele2 ook nog iets op andere glasvezel netwerken van plan is :). Op zich zouden ze de actieve laag helemaal kunnen bedienen, aangezien ze ook al zelf een IPTV dienst runnen. Echter, ze zullen dan wel apparatuur in iedere area-pop in iedere stad moeten krijgen lijkt me. Net als dat ze nu ook in iedere KPN centrale 'present' moeten zijn om de telefoonkabels van hun abonnees van prik te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN ziet vraag digitale televisie weer stijgen

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3467

zie laatste alinea hoe weinig triple play klanten KPN maar heeft!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Vanmorgen klokslag acht uur stond de monteur hier op de stoep om eea te installeren.
Heb uiteindelijk gekozen voor de basis installatie, had alles in de afgelopen week al op z'n plek gezet en bekabeld dus weinig toegevoegde waarde om een volledige installatie te laten uitvoeren.
Nadat ik aangegeven had te willen upgraden van brons naar zilver en tevens het HD pakket erbij wilde hebben is hij meteen gaan bellen en dat is per direct ingeschakeld.
Zowel up als download zitten ruim boven de 40Mbit, nu nog onze afstandsbediening herprogrammeren.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1pw29v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ergens eind mei er bij ons een glasvezelinstallatiepunt in de meterkast aangelegd. Inmiddels zijn we een paar maanden en signaalproblemen verder en willen wij graag een mooie provider uitkiezen voor de fiber diensten. Echter, na wat bel en zoekwerk krijg ik te horen dat ik enkel bij KPN een abonnement kan afsluiten. Het schijnt dat KPN het alleenrecht heeft op mijn installatie... Ok, raar... Maar aangezien Glashart (=KPN?) mijn installatie gratis heeft verzorgd en het netwerk beheert kan ik hier bij komen.

Het vreemde is echter dat ik inmiddels vele mensen van Glashart, KPN en diverse andere providers heb gesproken en niemand kan mij vertellen hoe lang het alleenrecht bij KPN ligt. Telkens wordt er de indruk gewekt alsof dit geheime informatie is en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd....

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies in elkaar steekt? Want ik vind dit allemaal erg vreemd in de oren klinken.... Ik wil gewoon concreet weten wanneer ik voor een andere provider dan KPN kan kiezen voor glasvezel diensten... Ik weet overigens dat er in dit topic al eerder gesproken is over het alleenrecht op glashart netwerk, maar ik begrijp de kern van het verhaal daar niet helemaal uit...

Anyone?

Overigens, na de initiële installatie in de meterkast ontving ik thuis een informatiepakket met diverse providers... Waarom wordt dit verstuurd als KPN toch enkel het alleenrecht heeft??

[ Voor 7% gewijzigd door Animal_X op 15-08-2010 11:08 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Animal_X: De notie dat KPN het alleenrecht zou hebben is complete BULLSHIT en al lang achterhaald! Als KPN dit verhaaltje nu nog steeds ophangt moet je misschien eens een brief sturen naar glashart, de opta of whatever.

In welke wijk woon je, overigens? Je kan tegenwoordig in Almere op z'n minst kiezen voor KPN, Lijbrandt (vanaf oktober), Plinq of Tweak. In sommige wijken in Almere Buiten kan je ook nog kiezen voor Concepts ICT en XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat KPN het alleenrecht heeft in sommige plaatsen zal wel niet op papier staan maar is de praktijk is wel zo.

In een aantal plaatsen komt Lijbrandt (via reggefiber netwerk) beschikbaar terwijl KPN al via haar eigen netwerk al beschikbaar was. Maar ook hier komt Lijbrandt alleen vanaf het begin op het reggefiber netwerk volgens mij. De meeste klanten krijgt een provider als hij als eerste de diensten kan aanbieden.op het netwerk.

Naast Almere KPN gebied

http://www.glashart.nl/elburg/
http://www.glashart.nl/nijkerk/

Bij deze plaatsen Is schijnbaar geen interesse van andere reggefiber providers ?? Wel zijn er providers welke alleen in bepaalde regio's actief willen zijn. De komende maanden zal duidelijk worden of er naast Lijbrandt meer providers via het reggefiber netwerk gaan leveren of dat het bijv eerste 6 maanden duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:20:
[...] Lijbrandt (vanaf oktober) [...]
die datum is de meest gunstige inschatting voor de start van exploitatie in Almere.
Op een specifiek adres kan het maar zo kwartaal 1 2011 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spaceone: Dat klopt niet :)

Lijbrandt gaat in HEEL Almere diensten aanbieden, inclusief de KPN gebieden. Voorlopig is dit nog wel de enige provider die op een Regge manier diensten gaat aanbieden in KPN gebieden, maar het is een feit :).

@MrJayMan: Akkoord, maar dit is nog steeds de datum die ze geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:27:
[...] Voorlopig is dit nog wel de enige provider die op een Regge manier diensten gaat aanbieden in KPN gebieden [...]
wat is een Regge-manier?

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste