[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijvoorbeeld tv via coax (analoge en dvb-c) en iptv en verdere wordt er een ander soort glasvezelmodem zodat je alleen een router nodig hebt voor je internet en rest komt direct vanaf het glasvezelmodem

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:27:
@Spaceone: Dat klopt niet :)

Lijbrandt gaat in HEEL Almere diensten aanbieden, inclusief de KPN gebieden. Voorlopig is dit nog wel de enige provider die op een Regge manier diensten gaat aanbieden in KPN gebieden, maar het is een feit :).

@MrJayMan: Akkoord, maar dit is nog steeds de datum die ze geven ;)
Mijn opmerking ging over het KPN deel. Maar het klopt Lijbrandt is dan ook enige aanbieder tot nu toe voor heel Almere. De andere reggefiber providers willen dan niet uitbreiden?

Een andere plaats is Enschede waar ook meerdere netwerken in dezelfde plaats zijn en ook daar komt Lijbrandt op het KPN deel als enigste volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Idd. Ondanks dat het hier in het topic wel meer is te vinden ff globaal de verschillen:

KPN-manier:
* Glasvezel 'modem' (eigenlijk niet juiste term) met slechts 1 netwerkpoort
* Experiabox (bekend van de ADSL verbindingen internetplusbellen) die, beleefd gezegd, K***** is
* Experiabox routeert alles (IPTV, Telefonie op rj11 poorten, internet)
* GEEN coax, dus geen analoog signaal

Regge-manier:
* Glasvezel module met meerdere poorten, waaronder coax, rj11, meerdere UTP poorten
* Je kan je eigen router aansluiten, internet komt gerouteerd (IP via DHCP) op 1 UTP poort
* Analoog signaal en (in steeds meer plaatsen, waaronder Almere) DVB-C, en ook FM
* Telefoon sluit je op rj11 poort op de Glasvezel module aan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:20:
@Animal_X: De notie dat KPN het alleenrecht zou hebben is complete BULLSHIT en al lang achterhaald! Als KPN dit verhaaltje nu nog steeds ophangt moet je misschien eens een brief sturen naar glashart, de opta of whatever.

In welke wijk woon je, overigens? Je kan tegenwoordig in Almere op z'n minst kiezen voor KPN, Lijbrandt (vanaf oktober), Plinq of Tweak. In sommige wijken in Almere Buiten kan je ook nog kiezen voor Concepts ICT en XMS.
Danswijk hier. Glashart heb ik telefonisch contact mee gezocht en ook die zeiden dat KPN het alleenrecht had voor een nog onbekende periode... Begrijp ik dus goed dat KPN niet het alleenrecht zou moeten hebben, maar (technisch?) de enige leverancier van glasvezeldiensten in mijn gebied is op dit moment? Tweak postcode check geeft namelijk aan dat hun diensten nog niet beschikbaar zijn op mijn locatie, KPN geeft aan dat ik zonder problemen een abonnement kan afsluiten...

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 15-08-2010 23:51 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zou dat wel willen ja. Ze weten dondersgoed dat niemand die dure dichtgetimmerde troep van hun wil. Dat zullen ze ook vast wel zien aan de verkoopcijfers. Om het dan maar mensen door de strot te duwen gaan ze dat soort prietpraat ophangen. Trap er niet in. Het zijn een stelletje beunhazen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

Danswijk hier. Glashart heb ik telefonisch contact mee gezocht en ook die zeiden dat KPN het alleenrecht had voor een nog onbekende periode... Begrijp ik dus goed dat KPN niet het alleenrecht zou moeten hebben, maar (technisch?) de enige leverancier van glasvezeldiensten in mijn gebied is op dit moment? Tweak postcode check geeft namelijk aan dat hun diensten nog niet beschikbaar zijn op mijn locatie, KPN geeft aan dat ik zonder problemen een abonnement kan afsluiten...
Als je via de Tweak postcode glasvezel kunt bestellen dan is het mogelijk om klanten in theorie direct aan te sluiten. Bij andere providers kun je al wel bestellen terwijl de bijv de wijkcentrale nog niet gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Animal_X schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

Wanneer Tweak zegt nog niet leverbaar te zijn en KPN wel, dan houdt dat in praktijk meestal in dat er in jouw gebied nog problemen met de Area-pop zijn en dat ook KPN er nog maanden over zou gaan doen (al meegemaakt met meerdere kennisen in bv. seizoenenbuurt en oostvaardersbuurt). Tweak geeft meestal pas een postcodecheck op het moment dat ze ook echt binnen een week of 3 tot een maand kunnen leveren.

Het is iig gewoon BS dat KPN het alleenrecht heeft. Ze zijn wel de actieve operator/laag op de fibers maar daar komt straks Lijbrandt bij. Maar er is ds keus uit meerdere providers.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
eymey schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:59:
Idd. Ondanks dat het hier in het topic wel meer is te vinden ff globaal de verschillen:

KPN-manier:
* Glasvezel 'modem' (eigenlijk niet juiste term) met slechts 1 netwerkpoort
* Experiabox (bekend van de ADSL verbindingen internetplusbellen) die, beleefd gezegd, K***** is
* Experiabox routeert alles (IPTV, Telefonie op rj11 poorten, internet)
* GEEN coax, dus geen analoog signaal

Regge-manier:
* Glasvezel module met meerdere poorten, waaronder coax, rj11, meerdere UTP poorten
* Je kan je eigen router aansluiten, internet komt gerouteerd (IP via DHCP) op 1 UTP poort
* Analoog signaal en (in steeds meer plaatsen, waaronder Almere) DVB-C, en ook FM
* Telefoon sluit je op rj11 poort op de Glasvezel module aan.
Goedemiddag

Even iets rechtzetten op de eerste plaats:begrijp niet zo goed waarom een aantal forumleden er een sport van schijnen te maken om de ISP KPN zwart te maken !

Ik vind dit een beetje jammer en zeker onnodig.

Probeer je bij de juiste feiten te houden bovendien welke ISP je ook neemt Tweak,Plinq,KPN .XMS en wat al niet meer tegenwoordig ze hebben allemaal wel eens klanten waar het ea niet goed of correct verlopen is als het over het aansluiten van Fiber gaat.

Trouwens voor de mensen die niet op de hoogte zijn Reggefiber is een dochteronderneming van KPN.

Ik zit al enige tijd met mijn Zilver pakket bij KPN en zowel het aansluiten als de periode tot nu toe nooit problemen gehad (tot nu toe hopelijk blijft dit zo (:") dik tevreden dus !!

Overigens zit de hele buurt hier op de Fiber met KPN abb en hoor ik nooit iemand klagen maar dat even terzijde !

Maar even over bovenstaande vergelijk hier wordt een vergelijking gemaakt met de apparatuur van KPN en Reggefiber wat omschreven wordt is niet correct.

De meeste providers maken gebruik van de infrastructuur van KPN dat wil zeggen dat ook de meeste providers gebruik maken van de apparatuur bij de klant thuis dus de Expirabox.

Het genoemde glasvezelmodem is zowel bij KPN als bij andere ISP's gelijk het gaat hier namelijk om het ISRA punt oftewel de hoofdader.

Het ISRA punt heeft niets met KPN of een andere provider te maken dit is voor iedereen gelijk.

Dan de Eperiabox dit is dus het meest gebruikte modem voor de meeste providers dit modem staat dus rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt (eigenlijk is de juiste benaming voor het ISRA punt Genexis Ethernet Gateway.

De Experiabox is dus een modem wat AAN de gateway gekoppeld zal moeten worden.Dit is dus nodig voor Radio en TV ,internet en telefoon.

Dan de specs de Experiabox heeft niet zoals bovenvermeld 1 ethernetaansluiting maar heeft er 5 waarvan poort 3 bestemd is voor IPTV meestal wordt voor deze poort een TV switch gebruikt.

Dan de telefoon ook deze vergelijking die bovenstaat is niet correct voor telefoon is niet 1 maar zijn meerdere poorten.

De opmerking over het analoge signaal is correct echter iedere provider kan analoog alsnog toepassen mits de AREAPOP hier voor wordt aangepast, in een eerder stadium is KPN hier mee gestopt( Almere Haven ) zij hebben de keus gemaakt om door de gaan met alleen digitaal IPTV.

Het medium wat hier voor zorgt is een zg Genexis CAT Reciever zie link

http://www.genexis.nl/products.php?id=catv_receiver

Deze mediconverter zorgt ervoor dat digitale signalen omgezet worden naar analoog en andersom.

kortom als men deze signalen door wil geven moeten centrales aangepast worden en zal op de Experiabox of Genexis deze CAT Reciever moeten worden aangesloten dat is dus het enige verschil.

Verder kan ik nog melden dat men prima kan gamen of een router aan kan sluiten op een Eperiabox geen enkel probleem.

Dus wel graag de juisten feiten doorgeven.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij werkt zeker bij KPN ofzo?

KPN timmert alles dicht. Ik wil helemaal niet die Experiabox rommel, maar gewoon een fatsoenlijke CPE zoals een Packetfront of Genexis zodat ik eigen router kan gebruiken die het IP via DHCP krijgt! Daarnaast moet KPN stoppen met encryptie te gebruiken op de IPTV streams om Media Center gebruikers tegen te werken. ZEKER als ze al geen analoog of ongecodeerd DVB-C signaal aanbieden! En dan zal ik het nog maar niet over de prijs hebben wat gewoon pure uitmelkerij is zoals altijd bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Thijs1 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:56:
[...]

Goedemiddag

Even iets rechtzetten op de eerste plaats:begrijp niet zo goed waarom een aantal forumleden er een sport van schijnen te maken om de ISP KPN zwart te maken !

Verder kan ik nog melden dat men prima kan gamen of een router aan kan sluiten op een Eperiabox geen enkel probleem.

vriendelijke groeten
Ik vind het prima dat u iets wil rechtzetten, maar in de toon vind ik teveel liggen dat het bij u goed werkt en dus, ligt de fout bij de klant zelf. Voornamelijk op het gebied van gamen schiet de experiabox enorm tekort. De experia zit potdicht waardoor veel nat-spellen simpelweg geen entry naar buiten kunnen maken. het zou kunnen zijn dat u een spel gebruikt dat net wel, net niet een uitgang naar buiten weet te vinden.

Op ons forum (ipbforum.nl) staan wel 100rden klachten van kpn klanten over het feit dat men niet kan gamen met bv WoW, maar volgens u hebben al deze klanten heb bij het verkeerde eind en ligt het probleem bij hun?

Gr marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goedemiddag

Trouwens voor de mensen die niet op de hoogte zijn Reggefiber is een dochteronderneming van KPN.

Ik zit al enige tijd met mijn Zilver pakket bij KPN en zowel het aansluiten als de periode tot nu toe nooit problemen gehad (tot nu toe hopelijk blijft dit zo (:") dik tevreden dus !!

Overigens zit de hele buurt hier op de Fiber met KPN abb en hoor ik nooit iemand klagen maar dat even terzijde !

Maar even over bovenstaande vergelijk hier wordt een vergelijking gemaakt met de apparatuur van KPN en Reggefiber wat omschreven wordt is niet correct.

De meeste providers maken gebruik van de infrastructuur van KPN dat wil zeggen dat ook de meeste providers gebruik maken van de apparatuur bij de klant thuis dus de Expirabox.

Het genoemde glasvezelmodem is zowel bij KPN als bij andere ISP's gelijk het gaat hier namelijk om het ISRA punt oftewel de hoofdader.
Deze laatste regel is pure onzin alleen bij providers welke gebruik maken van het KPN netwerk gebruiken hetzelfde glasvezelmodem. Reggefiber providers zoals XMS en Lijbrandt gebruiken een genexis modem met voip ingebouwd (dus een heel ander type) daarnaast is het ook nog een 1 GB type tegenwoordig. Daarnaast wordt de IPTV ontvanger ook rechtstreeks op dit modem aangesloten. Deze providers gebruiken geen EB maar je hebt vrije keuze in een standaard route met gewoon dmz als dat wilt gebruiken.

http://www.genexis.nl/products.php

Was je ook al KPN klant in de laatste maanden van 2009 ?

In mijn woonplaats bezoekt KPN de komende tijd iedere klant met 2 personen om alles opnieuw te bekijken of alles nog correct werkt. Als alles zo goed werkt en er zijn geen problemen dan steekt KPN hier geen extra mankracht (geld) in.

Trouwens ik gebruik ook een router achter de EB omdat ik geen/slecht wlan bereik heb met het Thomson modem

Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

@Spaceone je heb inderdaad gelijk als je zegt:

providers welke gebruik maken van het KPN netwerk gebruiken hetzelfde glasvezelmodem. Reggefiber providers zoals XMS en Lijbrandt gebruiken een genexis modem met voip ingebouwd (dus een heel ander type)

Dat heb ik inderdaad fout bij navraag (::)

@Marcel ik werk niet bij KPN(:") wel in de automatisering overigens !

Ik maak dus ook geen reclame voor ze maar geef alleen maar aan, dat niet alles verkeerd is wat ze doen tenminste hier in de wijk niet.
Ik ben klant sinds 2009 en ken tot nu toe geen problemen van aansluitng tot nu altijd keurig en correct geholpen met vragen.
En ook hier zie ik ze wel eens lopen en te leuren met hun product.

Dat andere wijken wel problemen hebben kan ik niet over oordelen behalve met wat ik hier lees op het forum.
Maar ook nogmaal bij andere ISP's Tweak,Plinq,XMS noem maar op allemaal hebben ze wel eens problemen lees maar eens terug in dit Forum over problems Tweak,XMS het is nergens koek en ei wat dat betreft.

ik denk ook dat dit gewoon inherent is aan deze materie het is nieuw,dynamisch en nog niet door of uit ontwikkeld.

Het beloven in ieder geval nog spannende jaren te worden wat dat betreft in Almere, want of je nu voor of tegen bent in Almere lopen we wel een aantal jaren vooruit met de glasvezel.

En dat is toch ook weer iets om trots op te zijn (:")

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

kortom als men deze signalen door wil geven moeten centrales aangepast worden en zal op de Experiabox of Genexis deze CAT Reciever moeten worden aangesloten dat is dus het enige verschil.

vriendelijke groeten
@Thijs: Sorry, maar ook jij geeft niet geheel correcte info door!

Er zijn op internet ( om te beginnen op dit forum ) genoeg threads te vinden waarin mensen problemen hebben met gamen via de Experiabox, vooral met de Playstation 3! (nat type 3 problemen bv.). Bovendien is het NIET op een elegante manier mogelijk een eigen router achter de Experiabox te hangen, puur omdat je dan met DUBBELE NAT te maken krijgt (dus als je bv. poorten wil forwarden moet je dat zowel op de Experiabox als op je eigen router doen). Of wil jij beweren dat de Experiabox inmiddels een DMZ of Exposed Host functie heeft? Dacht het niet. DAT is dus de reden dat zo veel mensen hier op dit moment balen van KPN. Maar inderdaad: Als je alleen wat surft en mailt af en toe, dan zal de Experiabox waarschijnlijk nog wel voldoen, maar kom niet aanzetten met dat dit apparaat zo Perfect is. Het is precies wat Marcel zegt!

offtopic:
Overigens wel grappig, ik ben o.a. door Marcel op datzelfde ipbforum.nl verbannen omdat ik te kritisch zou zijn :+. Terwijl ik ook genoeg positieve en constructieve bijdragen heb geleverd, o.a. met suggesties om de tevredenheid van vooral de gamers en meer technische gebruikers te vergroten.

Bij Tweak (waar ik zit) zijn trouwens inderdaad ook problemen, vooral met telefonie. Maar die komen door, je raadt het al, de Experiabox!!!! Op dit moment kunnen Tweak fiber klanten met een Experiabox onderling NIET bellen. Zodra 1 van de twee een Experia heeft is 1 van beide kanten niet te horen. Gelukkig biedt Tweak, in tegenstelling tot KPN, wél de mogelijkheid je VOIP op eigen apparatuur in te stellen en kan je zodoende de Experiabox er tussenuit halen. Maar dit is natuurlijk niet voor iedere klant weg gelegd.

Verder: De CATV receiver wordt op dit moment dus NIET ondersteund als je een provider hebt die in KPN gebied werkt (Tweak, Plinq, KPN zelf). Alleen door de komst van Lijbrandt worden de Area-pops dus op dit moment wel uitgebreid met CATV mogelijkheden.

Maar blijft staan dat voor KPN-providers en voor providers als Lijbrandt NIET dezelfde Genexis modules gebruikt worden! De Genexis module die ik nu bv. heb voor KPN, die heeft geen RJ11 poorten. Terwijl ik dit wel nodig heb als ik straks bv. een abbo bij Lijbrandt wil. Er wordt dan dus wel degelijk een ANDERE Genexis geinstalleerd.
De netwerkstructuur bij KPN-powered providers en bij Glashart-powered providers als Lijbrandt is gewoon anders. Bij Lijbrandt wordt gewoon alles (incl. VOIP) in de Genexis module gesplitst met als voorbeeld dat je probleemloos je eigen router kan aansluiten. Bij KPN wordt alles middels een Experiabox (technisch: via VLAN's en daaroverheen PPP tunnels) geleverd. Dus die info die ik in mijn eerdere post gaf klopt wel degelijk!!!

Verder ben ik het wel met je eens dat geen enkele provider perfect is (helaas). Om dezelfde reden, en om de prijsstelling en marketing, zou ik bv. NOOIT meer naar UPC terug willen.

Gelukkig hebben we in Almere straks genoeg keus!. Daar ben ik blij om. Ik ben dus net als jij super blij met glasvezel en trots dat dit in Almere op z'n grote schaal gebeurt!

Hoop alleen dat KPN voor wat betreft die Experiabox nog eens gaat luisteren naar wat OOK haar meer technische klanten willen!!!!! Want mij zijn ze (via Tweak) straks als klant kwijt, wanneer Lijbrandt haar deuren opent....

Overigens, het volgende vind ik wel jammer.......
http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article6304218.ece

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article6306791.ece

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 16-08-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Middag

Off topic vind je niet te kritische hoor (:")

Bovenstaande artikelen van Almere vandaag zijn mij bekend en inderdaad jammer voor het imago van Glasvezel.
ik vind overigens nog steeds 52.000 aansluitingen van de 60.000 helemaal niet verkeerd.

Maar goed komende jaren gaat dit helemaal goed komen denk i k (:")

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
marcel23456 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Op ons forum (ipbforum.nl) staan wel 100rden klachten van kpn klanten over het feit dat men niet kan gamen met bv WoW, maar volgens u hebben al deze klanten heb bij het verkeerde eind en ligt het probleem bij hun?
Niet kunnen gamen met een van de oudere versies van warcraft of daadwerkelijk world of warcraft ?
WoW doet het bij ons probleemloos meteen na oplevering zonder ook maar iets te hoeven configureren in de experiabox, voor WoW zijn dan ook geen portforwards of wat dan ook nodig.
Wat dat betreft is er geen verschil met adsl voor WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Hallo allemaal,

Ik heb niet de hele draad gelezen maar het is goed om de laatste info hier te horen over de verhouding tussen beide netwerken. Kort geleden is glas hier in Almere Buiten gelegd maar de R+ pakketten van tweak zijn nog niet beschikbaar. Volgens mij gaat Lijbrant ook pas in Oktober echt aansluiten. dat heb volgens mij hier ergens gelezen.

Heeft hier iemand al Lijbrandt in Almere Buiten?

Los van het dicht timmeren van KPN vind ik dit bedrijf niet bepaald innovatief. Zo bood KPN in eerste instantie geen symmetrische snelheden (Upload=Download) aan daar is pas door concurrentie verandering in gekomen. Als je met tweak in zee gaat krijg je bij een R+ een genesis glasvezelmodem dat al voorbereid is op de 200 Mb/s. De slechte ervaringen die jullie hier hebben met KPN ook met gamen betreft, bevestigt mijn beeld alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Beste Arjen8: Alle info kun je hier tot minstens 4 pagina's terug wel vinden.

Daar lees je ook dat Lijbrandt nog nergens aansluit omdat dit pas op z'n vroegst in oktober gaat beginnen (en ik neem aan niet in alle wijken tegelijk, dus het wordt een kwestie van geduld). Verder, waar in Almere Buiten woon je? Op dit moment is het nog zo dat, op de plekken waar je KPN kan krijgen, je GEEN Tweak R+ kan krijgen (maar wel 'gewoon' Tweak, dus ook via het KPN netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die experiabox is echt een ellendig apperaat. UPNP die niet goed doet, toevoegen poorten gaat super traag en omslachtig, geen mogelijkheid voor DMZ voor mijn linux server, vastlopen van modem (web interface gewoon niet meer bereikbaar) en had het idee dat ie torrents met veel connecties ook wat moeite mee had maar dit heb ik niet uitgebreid getest.

Vervangen met SLM2008 en eigen router deed al deze problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Over de internet verbinding zelf ben ik zeer tevreden. Werkt zeer snel, ook tijdens 'spits' uren, zowel download als upload. Geen lag als ik iets vol aan het downloaden/uploaden ben is heerlijk _/-\o_

Af en toe komen er inderdaad van die KPN mensen langs en elke keer vertel ik ze over de trage tv decoder en ze schrijven het elke keer netjes op met de hoop dat ze het ooit nog eens gaan fixen. Als genoeg mensen dit nou doen komt die 'ooit' misschien dit jaar nog?

Geen telefonie hier overigens want iedereen heeft toch een mobieltje tegenwoordig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

Hopelijk gaat dit een oplossing brengen! ;). Alles wat Interactieve TV van KPN aan gaat, gaat ook over TV via Glasvezel van KPN of Tweak (dwz, als je bij deze laatste de KPN variant hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemiddag

Nou op zich klinkt dat goed die update ,ik moet zeggen ik ben best wel positief over mijn Glasvezel maar ik heb 3 motorola,s in huis en op CRDT toestellen valt het allemaal wel mee.

Maar op mijn 50 inch plasma is het een crime traag,niet reageren dus wat de IPTV betreft valt er wel het ea ander te verbeteren.

Ik heb helemaal niets met UPC sterker nog ik ben blij dat ik er af ben maar de digtitale TV hebben ze prima voor elkaar,beter dan wat KPN te bieden heeft,hoe dit met andere ISP is weet ik niet overigens.

Maar ik ga er vanuit dat de meeste ook de Motorola gebruiken op XMS na volgens mij.

Dus hoop dat die update wat verbeteringen gaat brengen.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Thjis1: Mensen met KPN of met "Tweak via KPN" (de gewone abbo's zonder R+ erachter) gebruiken de Motorola 1960 :). Plinq dacht ik ook, maar het schijnt dat die wel bezig zijn om iets in eigen beheer te ontwikkelen.

Bij Lijbrandt, Concepts ICT en XMS krijg je een Amino ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld bij Lijbrandt en al iets gehoord hebben over de nieuwe aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn 2 euro centen, misschien dat KPN mee leest;

Ik ben nu redelijk tevreden met mijn KPN Glasvezel verbinding. Hoe je het ook wendt of keert, dankzij KPN hebben we eindelijk een glasvezel verbinding. En een verdomd stabiele, ook. Het punt alleen is dat er wel degelijk problemen zijn met de hardware en/of de firmware en dat er een hele hoop verbeterd kan worden.

Ik geloof best dat KPN Webcare hun uiterste best doen om hun werk goed uit te voeren, maar ik heb het idee dat wat betreft KPN's commitment het daarbij blijft. Ongetwijfeld zitten oplossingen voor de issues nu ergens in de pipeline, mede danzij webcare, maar het is te traag, te weinig, te onduidelijk.

Verder is er geen communicatie naar de klanten toe (een roadmap zou leuk zijn). Waarom is er nog geen nieuwe firmware? Waarom, bij wijze van een work-around, unlocken ze de modem niet gewoon op afstand? etcetera. Dit zijn dingen die mij niet verteld kunnen worden door tech support omdat ze die informatie zelf ook niet hebben. Dat is begrijpelijk; maar publiceer die informatie dan ergens op een forum, dan lijkt het tenminste nog of er wat gebeurd.

Overigens, ik vraag me al een tijdje af in hoeverre we hier een bijdrage kunnen leveren;
http://forums.modem-help....c545496e0d597ba04c9c7927d

Het probleem is denk ik wel dat je niet een firmware/memory dump kan maken zonder dat ding open te schroeven :/
Misschien met een beetje geluk vis je je VOIP wachtwoord er zo uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-deleted-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@onnoj: Er was met de Speedtouch 780 Experiabox wel een mogelijkheid (door een JTAG connector te bouwen). Ik heb een keer contact gehad met iemand die op die manier een mooie dump van de user.ini heeft weten bemachtigen. Het voip wachtwoord staat er echter behoorlijk verhaspeld in...... hij kon er iig niet echt wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
KarlMarX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:36:
Zijn er al mensen die zich hebben aangemeld bij Lijbrandt en al iets gehoord hebben over de nieuwe aansluiting?
Ik heb ze vorige week gevraagd naar de planning.
Men gaat in Almere Haven in oktober aansluiten.
Concreter wil men het nog niet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En mij hebben ze nog helemaal niet geantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik voel me behoorlijk misleid, en dat bij de eerste kennismaking.
Een gelikte reclamecampagne in de bus, een postcodecheck dat glasvezel leerbaar is, een aanmeldformulier en later pas horen dat het minimaal 3 maanden gaat duren voor men sowieso begint met aansluiten, laat staan wanneer ik werkelijk aan de beurt ben.
Het is dat de andere providers alleen digitale (en geen analoog) tv van die rottige KPN leveren, waar ik niets mee te maken wil hebben, anders had ik mijn aanmelding al geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb u telefonisch gesproken, echter deel ik bij deze mede dat wij pas na de bouwvak gaan leveren.
Het is niet mogelijk om dit eerder te volbrengen, onze excuses hiervoor.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
..................., Lijbrandt Servicedesk

Dit was in juni voor Elburg, Oktober is na de bouwvak.... erg ruim na de bouwvak.... dus ben benieuwd of Oktober wel zo definitief is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Laatst online: 15-08 10:15
Gurupat schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Ik heb ze vorige week gevraagd naar de planning.
Men gaat in Almere Haven in oktober aansluiten.
Concreter wil men het nog niet maken...
Ik heb 50/50Mbit met telefoon bij ze besteld. Ik heb een ontvangstbrief van ze gekregen en een inlognaam voor 'mijn lijbrandt'. Dat ze pas in oktober beginnen met aansluiten weet ik ook alleen door het ze te vragen. Ik heb ze ook verteld dat ik het vreemd vind dat ze zo vroeg reklame maken zonder erbij te vertellen dat ze pas in oktober gaan beginnen. Maar dit schijnt normaal te zijn. Hopelijk hebben ze de aansluiting in oktober dan ook snel geinstalleerd. Ik neem geen TV, want ik heb schotel waar ik niet vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC en Ziggo weer naar de rechter deze keer om de joint-venture tussen Reggefiber en KPN

http://www.totaaltv.nl/?a...s&id=3551&reaction=1#form

De voorwaarde werd gesteld dat het Reggefiber glasvezelnetwerk voor iedere aanbieder open moet zijn.

De praktijk is volgens mij toch wel een even iets anders

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat een huilebalken zijn het zeg daar bij de kabelbedrijven. Ze gaan naar de rechter voor iets waar ze zichzelf schuldig aan maken, met als levend bewijs de actualiteit? 8)7

Ik vind dat het Glashart glasvezelnetwerk (op de ene plek reggefiber, de andere plek KPN) best open hoor. Op beide netwerken kan je nu al meerdere providers kiezen!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:35:
Wat een huilebalken zijn het zeg daar bij de kabelbedrijven. Ze gaan naar de rechter voor iets waar ze zichzelf schuldig aan maken, met als levend bewijs de actualiteit? 8)7

Ik vind dat het Glashart glasvezelnetwerk (op de ene plek reggefiber, de andere plek KPN) best open hoor. Op beide netwerken kan je nu al meerdere providers kiezen!
Die meerdere providers zijn er vaak niet vanaf het begin. daardoor wordt de consument wel beperkt in zijn keuze vrijheid. En overstappen is niet altijd even gemakkelijk.

Bij sommige nieuwe netwerken kunnen de gebruikers straks wel kiezen uit KPN en Lijbrandt. Voorheen zou dat alleen KPN zijn geweest of bij reggefiber een 1 a 2 providers zoals lijbrandt. Alleen moeten in deze plaatsen nu wel 35 ot 40 % van de mensen eerste overstappen voordat het glasvezelnet wordt aangelegd. En met 1 provider is dat niet meer te bereiken (zie hoe weinig gebruikers er zijn in Almere net iets meer dan 10%) en dat is zeker niet meer te bereiken met providers welke geen coax meer aanbieden.

Natuurlijk is het goed dat je kunt kiezen bijvoorbeeld uit een providers met of zonder coax . Maar een rechter kijkt ook naar of het glasvezelnet wel open genoeg is voor providers welke geen banden hebben directe of indirecte banden hebben met reggefiber of KPN.

Ik hoop niet dat UPC en Ziggo deze rechtszaak winnen met hun super gesloten netwerk. Maar als alles open moet dan ook hun eigen digitale netwerk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 00:13 ]

• eymey
Mja op zich ben ik het wel met je eens, maar ik vind dat bv. in Almere de openheid er best snel was.

Binnen KPN kan je al uit KPN, Tweak en Plinq kiezen. Binnen Reggefiber kan je (in Almere tenminste) kiezen uit Concepts ICT, Tweak R+ en XMS. En daar komt straks Lijbrandt bij op beide netwerken.

En Tweak en Plinq en Concepts kan je er nou niet echt van beschuldigen dat ze directe banden hebben met Reggefiber of KPN. Ze nemen alleen Wholesale diensten af.

Maar zelfs als je echt alleen kon kiezen uit KPN, Lijbrandt of XMS..... het zijn toch gewoon 2 commerciele partijen die een netwerk aanleggen en daarmee gaan concurreren met de kabel?

Los van jouw mening die ik deel, dat een OPEN glasvezelnetwerk een zegen zou zijn, hebben UPC en Ziggo gewoon sowieso GEEN recht van spreken met hun gesloten netwerken.

Ik hoop dus ook van harte dat de rechter door dit manipulatieve spelletje heen prikt.

• Thijs1
Goedemorgen

Wat een vreselijke bedrijven zijn dat toch met name de eerste UPC ,bij de rechter klagen over TELE2 en ondertussen maar denken dat andere bedrijven hun maar wel moeten toelaten.

Wat een fijne praktijken houden die er op na !!
Je moet er toch niet aan denken dat je UPC op de Fiber krijg.

Vriendelijke groeten
:( :? 8)7

• eymey
Wat mij betreft mag UPC direct ook op de glasvezel komen... tenminste als dat hun punt is. UPC heeft tot in de meeste steden al glas hebben dus ze kunnen zo apparatuur in een Area-pop plaatsen. DWZ, als dat mogelijk is (en als het glasvezel netwerk echt open wordt, dan moet dat ook mogelijk zijn).

Maar naar ik begrijp hebben ze daar nieteens belangstelling voor omdat hun eigen coax infrastructuur zo'n melkkoe is.

Dus zoals ik het zie zijn UPC en Ziggo er alleen maar op uit om de uitrol van glasvezelnetwerken te vertragen zodat ze geen concurrentie te duchten hebben :r

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:19:

En Tweak en Plinq en Concepts kan je er nou niet echt van beschuldigen dat ze directe banden hebben met Reggefiber of KPN. Ze nemen alleen Wholesale diensten af.
Ik dacht meer aan provider als Lijbrandt en XMS waarvan de eerste een dochter is van Reggefiber.
http://www.reggefiber.nl/...svezelnetwerk-houten.html

En niet aan Tweak en Plinq of Concepts enz . Maar kunnen zij in elk (nieuw) glasvezelnetwerk direct vanaf het begin actief worden?

Voorbeeld: een netwerkbeheerder die alle stroomkabels in een nieuwbouwwijk in de grond legt en de nieuwe bewoners kunnen alleen stroom afnemen van een dochter van de netwerkbeheerder (Essent) terwijl Eneco en anderen pas 6 of 12 maanden later mogen gaan leveren.Dan is er in het begin ook geen sprake van een open netwerk.

En als het open netwerk een eis is van de NMa dan moet KPN en Reggefiber zich ook aan houden tenzij er een afspraak is dat het netwerk ook met vertraging open mag. In eerste instantie kan de NMa optreden tegen KPN en Reggefiber. Maar ook ander partijen kunnen naar de rechter. Maar ik neem aan dat deze partijen dan wel met voorbeelden moeten komen, waaruit blijkt dat er niet aan eis van een open netwerk wordt voldaan.
Dat die andere partij zelf op haar netwerk gesloten houd voor andere partijen is niet dan van toepassing.
Andere partijen mogen ook naar de rechter gaan voor een zaak tegen Ziggo en UPC. Maar dan moet Ziggo en UPC wel in overtreding zijn.

Ziggo en UPC hebben volgens mij ondanks ook frequentie gekocht voor een gezamenlijk bedrijf. Ziggo en UPC zien ook wel in dat glasvezel niet tegen te houden is, ook zeggen ze dat niet aan buiten toe. Als zij daarom ook plannen hebben om ook op glas te gaan leveren met een gezamelijk provider. En als deze provider wordt beperkt in de uitrol van haar product door KPN en Reggefiber.

KPN heeft al aangegeven dat ze met interesse de ontwikkeling in de kabelmarkt volgen. Ik zie KPN geen analoge tv aanbieden, maar wel tv via het DVB-C of via IPTV.

Het wordt wel interessant welke partij deze rechtszaak gaat winnen.

• eymey
Toen Tweak aankondigde (begin dit jaar) dat ze glasvezel gingen aanbieden stonden er in hun lijstje volgens mij ook plaatsen tussen die pas onlangs verglaasd zijn. Dus volgens mij mogen op z'n minst tegenwoordig genoeg partijen er vanaf een redelijk begin bij :).

Het gaat mij er verder ook niet om of iets juridisch juist is of niet (want Ziggo en UPC zullen ongetwijfeld het recht hebben naar de rechter te stappen), maar het gaat mij puur om het morele aspect.

Maar goed, het wordt inderdaad interessant :).

Verwijderd

Maar de kabel en andere providers krijgen ook het eind van het jaar toch al concurrent erbij van diensten zoals Your.tv

http://www.telecompaper.nl/nl/article.aspx?cid=751922

Een soort digitenne maar dan via internet.

• eymey
Hmmm, interessante nieuwe dienst :)

Maar het gaat niet alleen om concurrentie op TV gebied, maar met name ook snel (sneller dan ADSL2/VDSL2) internet.

Magoed dat hoef ik jou toch niet uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo.... ik heb de sprong in het diepe gewaagd en besloten om Lijbrandt aan te vragen!

Ik ga jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Vooral wanneer ik aangesloten word en hoe soepel de overstap vanaf Tweak zal gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Hoefde je niet eerst Tweak op te zeggen om de glasvezellijn "schoon" op te leveren voor de overstap (zoals vaak bij ADSL het geval was)?

Ik heb ook enkele dagen geleden Lijbrandt aangevraagd en vanochtend mijn inloggegevens voor " Mijn Lijbrandt" ontvangen. Nog niets over een mogelijke leverdatum helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:58:
Zo.... ik heb de sprong in het diepe gewaagd en besloten om Lijbrandt aan te vragen!

Ik ga jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Vooral wanneer ik aangesloten word en hoe soepel de overstap vanaf Tweak zal gaan :).
Lijbrandt moet nu binnenkort aangeven vanaf welke datum hun de diensten kunnen leveren op jouw adres. Want anders is het niet mogelijk om 4 weken van te voren Tweak op te zeggen.

Ben vooral benieuwd hoe tijd er nodig is op het punt dat Tweak de diensten afsluit tot op het moment dat de lijn wordt vrijgeven door de netwerkprovider KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies, daar ben ik ook wel benieuwd naar :). Ik ga er natuurlijk eerst op aansturen (wrs. tegen beter weten in) dat Lijbrandt/Glashart me, zoals ze op de info avond hebben gezegd, gewoon zonder fiat van KPN willen omschakelen en dat ik daarna 2 maanden de tijd heb om Tweak op te zeggen.

Als het er toch op aan dreigt te komen dat Tweak gelijk krijgt en dat het idd minimaal 4 weken moet duren om over te stappen en dat ik dan ook zonder internet zit, dan kijk ik nog wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://www.glasvezel.nu/n...oduceert-pvr-en-netschijf

Er komt eindelijk (!!!) een Set top box met harddisk voor klanten van XMS !!!!! Nu vraag ik me alleen af (aangezien XMS ook gewoon maar het signaal van Glashart Media levert): Komt dit ook beschikbaar op de R+ abbo's van Tweak en de abbo's van Lijbrandt??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Interessant!

Heb al gelijk een emailtje aan Lijbrandt gestuurd hierover. Als iedereen dat nou doet, dan geven ze er misschien wel gehoor aan om ook deze te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:30
Dan krijg ik gelijk vraagtekens terug van Lijbrandt, aangezien ik geen tv signaal wil.

hopelijk duurt dan de uitleveren met tv dan langer, en ben ik eerder aan de beurt :)

maar ik heb me bij ongeveer de eerste mogelijkheid ingeschreven (ergens rond mei van het jaar)
Heb ondertussen nog steeds officieel alleen de login ontvangen. Verder krijg je alleen het standaard verhaal van oktober te horen. Weet niet hoe lang de 'bouwvakantie' duurt, maar ze waren echt alweer vorige week bezig in de pop lokatie naast de school van mijn zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
KarlMarX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:57:
Interessant!

Heb al gelijk een emailtje aan Lijbrandt gestuurd hierover. Als iedereen dat nou doet, dan geven ze er misschien wel gehoor aan om ook deze te gaan leveren.
Gaat zeker komen.
De exacte datum kan ik helaas nog niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, een exacte datum wanneer ik uberhaupt op Lijbrandt word aangesloten is er ook nog niet :D. Dus misschien valt het wel samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Yogoi schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:42:
[...]
Gaat zeker komen.
De exacte datum kan ik helaas nog niet geven.
Dat zou mooi zijn. Alleen heb ik nu voor een HD box gekozen. Het zou een beetje zuur zijn als ik straks in oktober een HD box geleverd krijg en die HD PVR box in november aangeboden wordt en ik dan die erbij moet kopen voor het volle pond...

Ik heb dus liever in één keer de HD PVR box i.p.v. de HD box, met bijvoorbeeld een bijbetaling van 111 euro i.p.v. 61 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies, @KarlMarX. Ik wil ook definitely die PVR box hebben. Heb nu voor de 130m gekozen, die 69 euro kost volgens het aanbod van Lijbrandt, maar wil dan eigenlijk net zo lief direct die PVR box hebben (uiteraard tegen navenante meerkosten minus de actiekosten).

Wat dat betreft vind ik de communicatie wel weer bar slecht (uberhaupt, de enige communicatie die je van Lijbrandt krijgt is dat er een "mijn lijbrandt" account is aangemaakt).

Het is nu min of meer onofficieel bekend dat men in oktober in Haven gaat aansluiten. Maar hoe zit het met Stad? Wanneer? Hoeveel aansluitingen kan men per week realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Wij hebben ook eindelijk een 'gelijke' up/down snelheid. Het is nog niet helemaal zoals het hoort denk ik met 100mbit.. maar meer zal wel niet gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/936229396.png

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dit zijn 'goede' snelheden, Kiwitje. Hoger ga je waarschijnlijk niet halen! Hoger dan 85 mbps zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de download is normaal, het verlies (10-12%) wordt veroorzaakt door de ppp verbinding welke KPN gebruikt op haar netwerk

Mocht je niet nog niet weten maar alle tv streams (SD=3 Mbit en HD=8 Mbit) welke je gebruikt hebben ook een negatieve invloed op de download snelheid. KPN gebruikt maar 100Mbit glasvezel modems

• eymey
Hmmm. Vandaag een bevestigingsbrief van Lijbrandt ontvangen!!! Jammer genoeg nog niet met een concrete aansluitdatum. Alleen een bevestiging dat m'n aanvraag in behandeling wordt genomen en dat ik iets hoor zodra de datum bekend is.

Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan doen met m'n huidige aansluiting ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:49:
Inderdaad de download is normaal, het verlies (10-12%) wordt veroorzaakt door de ppp verbinding welke KPN gebruikt op haar netwerk

Mocht je niet nog niet weten maar alle tv streams (SD=3 Mbit en HD=8 Mbit) welke je gebruikt hebben ook een negatieve invloed op de download snelheid. KPN gebruikt maar 100Mbit glasvezel modems
Is het echt zo erg ja? 3Mbit SD en 8Mbit HD?

Zou iemand met KPN TV eens iets willen testen?

1. STB uitzetten (liefst ook even de netwerkkabel eruit te trekken zodat we zeker weten dat ie stiekem niks meer doet kwa verkeer).

2. Deze file (deels) downloaden en kijken wat je max download speed is.

3. STB weer aansluiten en aanzetten op een zender waarvan je de bitrate wilt testen.

4. Dezelfde file weer downloaden, en kijken wat het maximale verschil is met de vorige downloadsnelheid.

Eventueel deze stappen voor een paar zenders doen en dan het verschil hier posten per (HD of SD) zender.
Dan kunnen we bitrates eens vergelijken tussen KPN en Glashart Media :-)

• eymey
Dat is helemaal niet nodig! (en ook een onbetrouwbare manier). De bitrates zoals spaceone ze rapporteert kloppen. Zo zijn ze ook gecommuniceerd op de ITV fora van KPN EN zo heb ik ze zelf ook gezien tijdens het doen van een wireshark sessie tussen STB en router.

Het is dus bekend dat Glashart Media veel hogere bitrates heeft. Maar in het geval van SD is dat ook weer niet helemaal een eerlijke vergelijking, want Glashart Media gebruik nog ewoon mpeg2 streams terwijl KPN mpeg4 streams gebruikt.

En ik moet zeggen: Ik vind de beeldkwaliteit van KPN ook prima in orde!

• Yogoi
8mbit voor SD en tot 24 voor HD (voor glashartmedia)
let goed op tot.
volgens mij zijn de nederlandse commerciele zenders 14mbit en nat geo bijvoorbeeld 18mbit.
(hang me niet op aan de exacte waarde ;))

[ Voor 59% gewijzigd door Yogoi op 02-09-2010 15:01 ]

Verwijderd

@Alexander01

Als hier even kijkt HD 8 Mbit. Glashart media geeft alle zenders 1 op 1 door terwijl KPN voor alle zenders een encoder gebruikt. Dit moet ook wel want KPN gebruikt dezelfde streams ook via koper.
http://www.ipbforum.nl/ex...dd4e3f2d813ff918d3abf92a7

De mpeg4 kwaliteit was tot begin dit jaar heel slecht bij KPN. KPN heeft voor een deel van de zenders de encoders vervangen. Deze nieuwe encoders geven wel een beter beeld.

Ik kan zelf ook vergelijken met de satelliet zenders en vooral de HD zenders zien er gewoon beter uit

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 15:03 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:51:
Dat is helemaal niet nodig! (en ook een onbetrouwbare manier). De bitrates zoals spaceone ze rapporteert kloppen. Zo zijn ze ook gecommuniceerd op de ITV fora van KPN EN zo heb ik ze zelf ook gezien tijdens het doen van een wireshark sessie tussen STB en router.
Niet 100% betrouwbaar nee, maar het geeft een indicatie. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om het via Wireshark te testen :)
Het is dus bekend dat Glashart Media veel hogere bitrates heeft. Maar in het geval van SD is dat ook weer niet helemaal een eerlijke vergelijking, want Glashart Media gebruik nog ewoon mpeg2 streams terwijl KPN mpeg4 streams gebruikt.

En ik moet zeggen: Ik vind de beeldkwaliteit van KPN ook prima in orde!
Dan zit KPN OF de boel te re-encoden van Technicolor OF zelf het ongecomprimeerde SDI bronsignaal op de Mediagateway te encoderen met eigen encoders. Beide gevallen zullen nooit de beeldkwaliteit halen van de originele Technicolor streams uit de Technicolor apparatuur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:55:
@Alexander01

Als hier even kijkt HD 8 Mbit. Glashart media geeft alle zenders 1 op 1 door terwijl KPN voor alle zenders een encoder gebruikt. Dit moet ook wel want KPN gebruikt dezelfde streams ook via koper.
http://www.ipbforum.nl/ex...dd4e3f2d813ff918d3abf92a7
Hmm slecht van ze. Ook dat ze dan geen hogere kwaliteit streams gebruiken voor hun Glasvezel netwerk. Wat een ondeskunding gepruts toch weer.

• Yogoi
het heeft zo zijn voor en nadelen.

voordeel dat je minder bandbreedte gebruikt maar de kwaliteit gaat er wel wat op achteruit.
Voor SD niet zo merkbaar maar voor HD is het verschil wel te zien.

• eymey
Tsja, wat is slecht @Alexander01. Ik vind dat een nogal ge-chargeerde uitspraak.

Waaorm zou een TV aanbieder als "hoger doel" moeten hebben om TV 1 op 1 van de Technicolor streams door te geven aan haar eindgebruiker? KPN is gewoon een commercieel bedrijf dat met een zo efficient mogelijke inzet aan resources een dienst wil aanbieden, die ze OOK aan 'koper klanten' kunnen aanbieden.

Of je dat nou leuk vindt of niet.... HD is bij KPN idd waarschijnlijk lang niet zo mooi als bij Glashart Media, maar de SD streams zijn, ONDANKS re-encoding dik in orde. Nog steeds stukken beter dan wat ik bv. van UPC digital heb gezien. Het boeit een gemiddelde eindklant echt niet in wat voor bitrate een stream is en of het wel of niet origineel van de bron is.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 02-09-2010 15:27 ]

• Yogoi
eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:27:
Het boeit een gemiddelde eindklant echt niet in wat voor bitrate een stream is en of het wel of niet origineel van de bron is.
Hoe meer HD content er komt hoe belangrijker dit gaat worden. Ook voor een gemiddelde eindklant.
Maar zolang de meeste mensen SD kijken zullen er geen grote verschillen zijn.

• KarlMarX
eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:28:
Hmmm. Vandaag een bevestigingsbrief van Lijbrandt ontvangen!!! Jammer genoeg nog niet met een concrete aansluitdatum. Alleen een bevestiging dat m'n aanvraag in behandeling wordt genomen en dat ik iets hoor zodra de datum bekend is.

Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan doen met m'n huidige aansluiting ;)
Ik heb het ook vandaag ontvangen. Blijkbaar bundelen ze de aanvragen en sturen ze 1x per zoveel tijd de brieven de deur uit?
Maar goed, staat inderdaad niks in.

Wel slecht van Lijbrandt dat ze nog niet op mijn email van afgelopen zondagavond gereageerd hebben. Dat is toch wel een zeer slechte responstijd (en kan dus nog veel slechter worden).

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:27:
Tsja, wat is slecht @Alexander01. Ik vind dat een nogal ge-chargeerde uitspraak.

Waaorm zou een TV aanbieder als "hoger doel" moeten hebben om TV 1 op 1 van de Technicolor streams door te geven aan haar eindgebruiker? KPN is gewoon een commercieel bedrijf dat met een zo efficient mogelijke inzet aan resources een dienst wil aanbieden, die ze OOK aan 'koper klanten' kunnen aanbieden.

Of je dat nou leuk vindt of niet.... HD is bij KPN idd waarschijnlijk lang niet zo mooi als bij Glashart Media, maar de SD streams zijn, ONDANKS re-encoding dik in orde. Nog steeds stukken beter dan wat ik bv. van UPC digital heb gezien. Het boeit een gemiddelde eindklant echt niet in wat voor bitrate een stream is en of het wel of niet origineel van de bron is.
Mij wel. Ik wil gewoon de orgineel geëncodeerde Technicolor stream uit Hilversum en KPN moet daar met z'n tengels vanaf blijven. Zo niet, dan hoef ik hun rommel niet. Dat KPN zo veel mogelijk winst wil maken ten koste van de kwaliteit, openheid en resources zal mij een rotzorg zijn. Ik mag lijden dat KPN over een paar jaar uit de hele Glasvezelmarkt gedrukt is.

En Eymey, zelfs bij SD zie je het! Hoe ik dat weet? Ik doe mee aan een pilot van van het IPTV product van Iphion. Iphion krijgt een deel van zijn streams ook via KPN in MPEG4 aangeleverd (Dit werd gezegd door een Iphion medewerker tijdens de pilot-bijeenkomst van Iphion). Dit zijn dus precies dezelfde streams als die jullie hebben. Ook hier komt het in 720p uit het Iphion kastje. Het verschil kwa internet bandbreedte komt ook overeen met de bitrate van de KPN streams welke hier gepost zijn.

Ik heb ongeveer hetzelfde verhaaltje gemeld op het Iphion forum als wat eversteegt ook zegt op het ipbforum.
Ik heb tevens ook screenshots gemaakt met de vergelijking tussen de de 8Mbit MPEG2 Technicolor stream van Nederland 1 en RTL4 (DVB-C signaal) en de rommel van Iphion/KPN.

Deze screenshots kun je hier zien.

Ze zijn vorige week dinsdagnacht gemaakt in het pikke donker. Beide inputs staan kwa settings precies hetzelfde ingesteld. Wel heb ik de beeldscherpte op maximaal staan. Het is dus een 1:1 vergelijking.

Je kunt duidelijk zien hoeveel kwaliteit er verloren gaat bij de KPN streams ten opzichte van de orignele Technicolor streams. Minder scherpte, minder detail, minder diepte en fletsere kleuren.

Dus ook bij SD streams is er een groot verschil!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 16:28 ]

• Yogoi
KarlMarX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:47:
[...]

Wel slecht van Lijbrandt dat ze nog niet op mijn email van afgelopen zondagavond gereageerd hebben. Dat is toch wel een zeer slechte responstijd (en kan dus nog veel slechter worden).
Vakantie is afgelopen en er heerst een virus op de afdeling... massive drukte daardoor.
(dus vele zieken, zelf ook niet helemaal fit maar had geen zin in thuis zitten :))
Dus ja, duurt helaas wat langer.
(laatste tijd was mail dezelfde of volgende dag beantwoord)

• eymey
KarlMarX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb het ook vandaag ontvangen. Blijkbaar bundelen ze de aanvragen en sturen ze 1x per zoveel tijd de brieven de deur uit?
Maar goed, staat inderdaad niks in.

Joh ze hebben mails van mij liggen (paar die ik ook cc: glashart Almere heb gedaan) van 2 weken oud, die nog beantwoord moeten worden.

@Yogoi: De backlog is zo te zien dus nog steeds niet echt ingelopen ook ;)

Op zich zie ik het wel als een goed teken als ineens mensen in Almere een brief krijgen. Dat houdt (hopelijk) in dat Lijbrandt blijkbaar op schema ligt vwb de plannen in Almere en dat het binnenkort concreet wordt.

@alexander01: Akkoord, maar dat is dus alleen obvious bij een 1 op 1 vergelijking tussen de KPN en Technicolor streams onde rdezelfde omstandigheden. De natuurgetrouwheid van kleuren en kleurdiepte van de screenshots heb ik hier thuis op m'n Sony LCD met KPN signaal ook gewoon. Ergo: Ook al is de technicolor stream beter, KPN is nog steeds NIET slecht te noemen.

Overigens, wat bij KPN ook belangrijk is: De boxjes staan standaard op 720p output (maf om te zien dat dat bij de Iphion ook zo is) en dat is wel een grote fout van KPN. Want de dimensies van de streams bij SD en HD zijn wel gewoon netjes PAL resp. 1080i. Sowieso (correct me if I'm wrong): Alle streams bij technicolor vandaan zijn interlaced (PAL ook). En de de-interlacer in de KPN boxjes is om te huilen. De KPN box op 1080i output zetten (als je een TV hebt die dat pikt) scheelt een enorme bult.

Neemt overigens niet weg dat ik straks wel hoop te gaan smullen als ik op Lijbrandt aangesloten ben :9. Maar stel dat ik ooit (god forbid) zou verhuizen naar een plaats zonder Glasvezel, dan zou ik zo met droge ogen weer KPN ITV nemen als het alleen maar aan het beeld zou liggen. Bij KPN storen de Experiabox en de strond traagheid van de settopbox me iig erger dan het beeld :).

[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 02-09-2010 16:06 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:58:
[...]
@alexander01: Akkoord, maar dat is dus alleen obvious bij een 1 op 1 vergelijking tussen de KPN en Technicolor streams onde rdezelfde omstandigheden. De natuurgetrouwheid van kleuren en kleurdiepte van de screenshots heb ik hier thuis op m'n Sony LCD met KPN signaal ook gewoon. Ergo: Ook al is de technicolor stream beter, KPN is nog steeds NIET slecht te noemen.
Niet slecht nee, maar wel matig vergeleken met de orginele Technicolor stream. Ik zie het verschil hier in ieder geval wel vanaf 3 meter afstand op een 32" TV. Zeker als je je TV een beetje calibreert met settings van internet. Je ziet dan een duidelijk verschil in de scherpte, diepte en het detail.
Overigens, wat bij KPN ook belangrijk is: De boxjes staan standaard op 720p output (maf om te zien dat dat bij de Iphion ook zo is) en dat is wel een grote fout van KPN. Want de dimensies van de streams bij SD en HD zijn wel gewoon netjes PAL resp. 1080i. Sowieso (correct me if I'm wrong): Alle streams bij technicolor vandaan zijn interlaced (PAL ook). En de de-interlacer in de KPN boxjes is om te huilen. De KPN box op 1080i output zetten (als je een TV hebt die dat pikt) scheelt een enorme bult.
Bij Iphion kun je niet eens kiezen tussen 720p of 1080i kiezen. Dat ding staat gewoon gelocked op 720p :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 16:15 ]

• eymey
Hmm, bij dat KPN boxje kan je tijdens een koude start op de "Menu" knop drukken en dan in een systeem menu het aanpassen. Verder komt in de volgende update (die er al had moeten zijn maar is terug getrokken) een instelling in het reguliere menu om de output aan te passen.

Maar ik denk dat je nog wel verrast gaat zijn over het verschil tussen output op 720p en 1080i. De stream is iig beter dan 720p doet vermoeden. De onscherpte van de kpn-beelden in jouw screenshots herken ik thuis ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:48:
[...]

Mij wel. Ik wil gewoon de orgineel geëncodeerde Technicolor stream uit Hilversum en KPN moet daar met z'n tengels vanaf blijven. Zo niet, dan hoef ik hun rommel niet. Dat KPN zo veel mogelijk winst wil maken ten koste van de kwaliteit, openheid en resources zal mij een rotzorg zijn. Ik mag lijden dat KPN over een paar jaar uit de hele Glasvezelmarkt gedrukt is.
Juh dat probleem heb ik hier dus ook. Mijn contract loopt in 2 maanden af en dan ga ik naar Ziggo want de dienst levering van KPN is bagger. Het probleem is dat ze glasvezel niet als een apart iets met super veel bandbreedte behandelen, ze duwen alles in dezelfde infrastructuur en dan krijg je dit soort dingen. Die hele dienstverlening van hun is gemaakt op ADSL ofwel lijntjes met lagere bandbreedte terwijl er met glasvezel zoveel meer mogelijk is. Kijk maar naar gebieden waar Onsnet en Reggefiber de dienst uit maken, daar zijn dingen veel beter en strakker geregeld. Vodafone en Eurofiber hebben aangekondigd dat ze ook de glasvezel markt instappen.

http://www.glasvezel.nu/n...ie-aan-op-glasvezel-markt

Eindelijk 2 partijen welke niet gebonden zijn aan KPN, dus echte concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sizzlorr
Ben het helemaal met je eens ik heb nu 2 jaar kpn glasvezel
maar GEEN bandbreedte als ik ga proberen te downloaden en te uploaden dan zakt het in elkaar
ik heb GOUD van kpn dus 100mbit up/down .probeerde het gisteren nog een een upload naar 150mbit server en een download normaal bij een download haal ik zo'n 8mb/sec en upload ook zo.n 8mb/sec
nu ging mijn download naar zo'n 4mb/sec en de upload naar 2mb/sec . dus ? voel het ook aan dat ik vindt dat ik gewoon een snelle adsl lijn heb en niet glasvezel . weet nog van vroeger daar hadden paar vrienden van mij in zweden bredband 100mbit daar kon je wel met 10 man op de zelfde snelheid blijfen downloaden /uploaden . neen ben er echt niet tevreden over als er betere aanbieders komen (geen dochters van kpn die er nu op zitten) stap ik zeker over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dijaru: Wil je eerst je terminologie en leestekens een beetje duidelijker zetten?

4 mb/sec.... dus je haalt maar 4 mbit? (ruwweg 410 KB/s) down? En upload maar 210 KB/s?

Verder heb ik nu glasvezel via een ' dochter' van KPN (is helemaal geen dochter, maar een Wholesale aanbieder), namelijk Tweak. En ik haal altijd de beloofde 30 mbit up EN down. Dus als jij zulke lage snelheden haalt als je claimt, dan heb je verzuimd om een probleem bij KPN te melden OF de servers waarvan jij zo zeker bent dat ze die snelheden kunnen halen doen dat helemaal niet. Bovendien, als jij beweert dat je bij die vrienden die 100 mbit hebben met 10 man tegelijk op dezelfde snelheid kan downloaden, dan halen jullie dus ieder afzonderlijk maar 10 mbit 8)7

Voor de rest sluit ik me wel aan bij SizzLorr voor wat betreft z'n klacht over de TV dienst. Het is echt jammer dat KPN de bandbreedte van Glasvezel niet gewoon aangrijpt om alle streams 1 op 1 van technicolor door te geven, zoals Glashart Media doet. Maar then again, ik vind het altijd nog beter dan wat UPC biedt.

Ik ben benieuwd wanneer Lijbrandt me kan aansluiten en hoe snel ze het glasvezel touwtje van KPN over kunnen nemen-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN heeft een mail adres geopend voor alle glasvezel klachten klachtentrosradar@kpn.com Radar ontvangt zelf ook graag een copy van de mail
http://www.trosradar.nl/contact/

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik had vanmorgen een mail naar Lijbrandt gestuurd, met de vraag om enige informatie.
Ik hem mijn aanvraag dus al in mei gedaan.. maar zonder enige mail/feedback/info behalve een username/password login.

En voor de verandering, kreeg ik gelijk een mail terug (binnen 3 uur, dus lekker snel) met een volslagen nutteloze reply.
Hierin stond dat de aannemer contact zal opnemen zodra glasvezel beschikbaar is.
Mijn vraag was dus wanneer ze verwachten dat deze beschikbaar is...

Zijn ze nou echt zo hersenloos daar, of hebben ze gewoon zelf geen enkel idee wanneer hun producten leverbaar zijn? Als klant verwacht je toch enige reactie. Ik wacht immers al een paar maanden zonder enige vorm van communicatie, terwijl op de website vanaf dag 1 stond: glasvezel is beschikbaar op uw adres.

Heeft iemand enig idee over de uitrol plannen van Lijbrandt? De ene keer hoor je dat ze eerst haven doen, de andere keer de wijken in Buiten die niet binnen XMS netwerk vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik wacht nu al twee weken op antwoord van Lijbrandt...
Op zich zou het logisch zijn om eerst Buiten te doen waar geen XMS zit. Daar valt veel te halen. Lijbrandt is tenslotte een goed alternatief voor KPN, maar XMS levert vergelijkbare diensten.
Ik hoop in ieder geval dat Buiten snel aan de beurt is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die gebeld zijn door KPN voor een oplossing met hun experiabox?
Ik ben deze week al 2 keer gebeld door KPN met de status binnen het oplos team van mijn probleem n.a.v. mijn klacht bij hun Trosradar team. Volgende week wordt er weer contact opgenomen om een afspraak te maken om dit probleem definitief op te lossen dat zou betekenen dat ik normaal poorten zou moeten kunnen open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KarlMarX: Hetzelfde geldt voor Almere Stad en Haven ;). Ook veel te halen.

Tsja, we zullen het zien. Iets zegt mij dat er toch een kink in de 'kabel' is gekomen en dat Lijbrandt het helemaal niet waar kan maken al in KPN gebieden te kunnen gaan leveren. En dat het voorlopig gewoon dezelfde wijken als XMS zal worden.

Maar we gaan het merken.

Het is dat ik eigenlijk helemaal niet weg wil bij Tweak..... maar de wens om Radio en TV van Glashart Media te krijgen is gewoon te groot. Als Tweak dat alsnog kon gaan aanbieden in KPN gebied, dan was ik zeker bij Tweak gebleven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:43:
@KarlMarX: Hetzelfde geldt voor Almere Stad en Haven ;). Ook veel te halen.

Tsja, we zullen het zien. Iets zegt mij dat er toch een kink in de 'kabel' is gekomen en dat Lijbrandt het helemaal niet waar kan maken al in KPN gebieden te kunnen gaan leveren. En dat het voorlopig gewoon dezelfde wijken als XMS zal worden.

Maar we gaan het merken.

Het is dat ik eigenlijk helemaal niet weg wil bij Tweak..... maar de wens om Radio en TV van Glashart Media te krijgen is gewoon te groot. Als Tweak dat alsnog kon gaan aanbieden in KPN gebied, dan was ik zeker bij Tweak gebleven.....
Waarom hou je dan niet Upc analoog naast Tweak?
Ik lees constant dat je niet weg wilt bij Tweak, maar dat je dit alleen doet voor een analoog signaal van Glashart 8)7
Oke, Upc kost €16,- maar een Abbo bij Lijbrandt is daartegen ook weer duurder, en je hebt nog gratis nieuwsgroepen ook bij Tweak. Bij Lijbrandt moet je hiervoor ook nog eens betalen.
Wat is zo bijzonder aan Glashart t.o.v. Upc

[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 10-09-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat Glashart ook een ongecodeerd DVB-C pakket mee stuurt met het basispakket, misschien? Dat ze een veel beter IPRTV pakket hebben dan wat ik nu via Tweak_KPN heb?

Nee, UPC zal ik NOOIT naar terug keren, tenzij ik geld toe krijg. Het analoge signaal is dan ook nog matig en voor iets digitaals zit je al op 20 euro/mnd... en dan nog steeds is er geen enkele mogelijkheid dit met je eigen apparatuur te ontvangen (wat bij Ziggo nog wel kan, met een steeds uitgebreider scala aan gecertificeerde tv's). Eigenlijk is het dus deels ook gewoon een principe-kwestie. UPC maakt zich ook gewoon schuldig aan ALLES waar KPN afgelopen maandag in Radar voor ge-bashed werd. UPC weert concurrentie, gaat in haar aanbod hier niet in mee. Sterker nog, ze willen dreigende concurrentie zelfs kapot maken met leugens (dubieuze media campagnes om mensen bang te maken voor glasvezel).

En het is heel niet zo moeilijk allemaal. Als wat Lijbrandt zegt te gaan bieden waar is, dan houdt dat in dat straks alle KPN-pop's in Almere ook geschikt zijn voor het aanbieden van IPRTV en RF-based signalen van Glashart Media.

Dat Tweak dit dan niet ook zou kunnen gaan aanbieden is puur een geval van politiek dan dat het een technische kwestie is. Want Tweak wil zelf ook best Glashart Media doorgeven in gebieden waar ze tot nu toe aan KPN vast zit. Dus Tweak moet dat best kunnen. Maar het feit dat ze hierover nog met Reggefiber aan het praten zijn duurt inmiddels wel heel lang

Dus maak ik op een gegeven moment toch gewoon een keuze.... En tot het zo ver is (áls het zo ver komt) help ik ze gewoon ten volle met hun ZyXEL pilot ;)

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 10-09-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik zelf denk dat reggefiber wel over de brug gaat komen.
Zo meteen is er een goede concurrentie en dan kunnen ze niet achter blijven.
Als ze niet over stag gaan dan kost hun dat weer klanten want meerdere gebruikers die ik ken vinden het een groot nadeel dat men geen analoge signaal kunnen ontvangen. Sterker nog, een aantal van hen houd het tegen om op glasvezel over te stappen. Dus Lijbrandt zou bij die groep goed kunnen scoren en ik hoop dan maar dat reggefiber daarom overstag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:17:

Dat Tweak dit dan niet ook zou kunnen gaan aanbieden is puur een geval van politiek dan dat het een technische kwestie is. Want Tweak wil zelf ook best Glashart Media doorgeven in gebieden waar ze tot nu toe aan KPN vast zit. Dus Tweak moet dat best kunnen. Maar het feit dat ze hierover nog met Reggefiber aan het praten zijn duurt inmiddels wel heel lang
Geloof mij, dit is zeker ook vna technische aard.
Het ordered van zowel op het zogenaamde KPN en Reggefiber netwerk is een stuk ingewikkelder dan je denkt. Dat is namelijk totaal verschillend en je wilt er precies hetzelfde op doen.

Het orderen op de 1 en de ander is easy, maar precies hetzelfde orderen is redleijk moeilijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als je het hebt over "orderen", dan klinkt mij dat al weer meer als iets contractueels.

In de ideale situate lijkt mij (en dat moet technisch best mogelijk zijn) dat Tweak straks in heel Almere gewoon zowel de KPN abbo's kan verkopen als de R+ abbo's. Dus niet een hybriede vorm van die twee (bv. Internet via de KPN infra en TV via Glashart Media) want dat lijkt me idd moeilijk, maar gewoon OF een R+ abbo OF een KPN abbo. Afhankelijk van wat de klant kiest hoef je dan alleen maar óf aan KPN vragen de aansluiting te regelen, óf aan reggefiber.

In mijn ogen, is er geen verschil tussen of Reggefiber straks bij mij een ander glasvezel kastje komt plaatsen om vervolgens naar Lijbrandt te routeren, of dat ze datzelfde komen doen om m'n Tweak KPN abbo om te zetten in een Tweak R+ abbo.

De enige moeilijkheden die ik me daarin kan bedenken zijn politieke/commerciele onwil of procesmatige/administratieve moeilijkheden.

Dat de situatie nu anders is, dat snap ik.... maar de oorzaak daarvan intrigeert me. Evenaals de totale vaagheid en radiostilte van Lijbrandt rond enige planning, terwijl het inmiddels al redelijk richting Oktober gaat lopen. Als ze echt vanaf dan kunnen leveren, dan moeten de eerste (aspirant) abonnees inmiddels toch al een installatie afspraak hebben.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De 'aspirant' aansluitingen van almere zijn niet daadwerkelijk in almere.
Dat gebeurt in Berkel en Rodenrijs. (daar gaat het op precies dezelfde manier als zo direct in Almere)
Daar zijn dan ook al mensen actief die gebruik maken van de Lijbrandt diensten :)

Eymey, om het heel kort uit te leggen.
Diensten werkend krijgen op 'KPN' werkt heel anders dan op 'Reggefiber'
Diensten op de een of de ander doen is redelijk makkelijk.
Dezelfde dienst op beiden doen is echter veel moeilijker.
Echter is dat nu juist net wat zo interessant is om te doen.

Voor ze ver ik weet is Lijbrandt daarin de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi

Zit er dan bijvoorbeeld verschil in de apparatuur welke in een pop aanwezig in een KPN of Reggefiber gebied, uitgezonderd de eigen apparatuur in de pop van KPN of Reggefiber zelf ? Of maakt Lijbrandt toch nog op een bepaalde manier gebruik van KPN apparatuur. Zo lees ik jouw reactie.
Verschillen zijn zeker analoge tv en de modem snelheid bij KPN 100 Mb

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:20:
@Yogoi

Zit er dan bijvoorbeeld verschil in de apparatuur welke in een pop aanwezig in een KPN of Reggefiber gebied, uitgezonderd de eigen apparatuur in de pop van KPN of Reggefiber zelf ? Of maakt Lijbrandt toch nog op een bepaalde manier gebruik van KPN apparatuur. Zo lees ik jouw reactie.
Verschillen zijn zeker analoge tv en de modem snelheid bij KPN 100 Mb
Mwah moeilijk te zeggen waar precies die scheiding ligt. Er is wel een flink verschil in de dienst levering, dit komt omdat KPN Digitenne, ADSL, vDSL en glasvezel allemaal op een hoopje heeft gegooid en dus hun apparatuur alles aan moet kunnen. Waar ze met Reggefiber met een directe IP werken heeft KPN nog een baggere PPPoE tunnel. Waar je bij Reggefiber alle SIP gegevens krijgt voor telefonie hebben ze bij KPN verborgen wachtwoorden en waar je bij Reggefiber een HDTV in DVB-C krijgt, krijg je van KPN IPTV met baggere kwaliteit en een decoder van 3x niks.

Of in het kort, bij reggefiber ben je vrij in het doen en laten, je mag zelf kiezen welke modem, telefoon en decoder je gebruikt en bij KPN ben je gebonden aan de apparatuur die zijn leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@SizzLorr: Je info is niet helemaal correct!

* Op Reggefiber netwerk krijg je GEEN HDTV in dvb-c. Alleen het basispakket in gewone mpeg2 SD kwaliteit.
* KPN IPTV is nou ook weer niet zoooo bagger. Ja, de snelheid van de decoder wel maar beeldkwaliteit is nog best OK (ookal is die van Glashart Media op reggefiber netwerken natuurlijk perfect, aangezien 1:1 van Technicolor over genomen).
* Ook krijg je bij mijn weten bij Reggefiber providers (de meeste) juist NIET je voip gegevens. Die staan namelijk direct in de Genexis ingesteld.
* Bij de meeste Reggefiber providers zoals XMS of Lijbrandt kan je idd vrij je eigen router kiezen. Bij Tweak R+ kan dit trouwens ook. Decoder kan je tot op zekere hoogte kiezen... als je gebruik maakt van het basispakket en dvb-c beschikbaar is. Voor hun IPTV dienst met extra zenders moet je i.p. ook gewoon 1 van de Amino boxen gebruiken.

* Wat betreft gebondenheid aan KPN apparatuur: Tweak (met de niet-R+ abbo's) is een positieve uitzondering! Zij leggen je geen strobreed in de weg als je de Experiabox er tussenuit wil halen, o.a. door te helpen met veranderen van je SIP wachtwoord. Ze zijn nu ook bezig met een pilot met Zyxel routers, om in de toekomst mogelijk aan al hun abonnees geen Experiabox meer te hoeven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:18:
De 'aspirant' aansluitingen van almere zijn niet daadwerkelijk in almere.
Dat gebeurt in Berkel en Rodenrijs. (daar gaat het op precies dezelfde manier als zo direct in Almere)
Daar zijn dan ook al mensen actief die gebruik maken van de Lijbrandt diensten :)

Eymey, om het heel kort uit te leggen.
Diensten werkend krijgen op 'KPN' werkt heel anders dan op 'Reggefiber'
Diensten op de een of de ander doen is redelijk makkelijk.
Dezelfde dienst op beiden doen is echter veel moeilijker.
Echter is dat nu juist net wat zo interessant is om te doen.

Voor ze ver ik weet is Lijbrandt daarin de eerste.
Daar ben ik me van bewust, dat bedoel ik dus ook. Lijbrandt gaat dus dezelfde dienst, die ze ook via Reggefiber aanbieden, op het KPN netwerk aanbieden. Dat is ongehoord, aangezien KPN bv. op geen enkele manier meer analoge tv en radio support en je normaal op hun netwerk ook PPPoE tunnels nodig hebt voor verbinding met het ISP-netwerk.

De vraag die in het algemeen dus speelt is: Hoe krijgt Lijbrandt het voor elkaar om diensten op die manier via KPN netwerk aan te bieden, terwijl Lijbrandt daar de eerste/enige in is. Terwijl Tweak bv. op dit punt geen sjoege krijgt. Bij navraag zouden zij namelijk ook best graag Glashart Media tv-diensten willen aanbieden op de KPN-delen.

Het klinkt op die manier namelijk nogal alsof Lijbrandt hierin wordt voor getrokken door op KPN-netwerken dingen aan te kunnen bieden die andere providers, bv. Tweak, alleen maar via Reggefiber netwerken kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SizzLorr
deze verschillen (voordelen) ken ik ook maar ik ging ervan uit dat Reggefiber geheel zelfstandig met zijn eigen apparatuur in een pop aanwezig was om de diensten aan de klant te leveren . Als ik de reactie van Yogoi is het geen standaard configuratie die Lijbrandt in de KPN gebieden gebruikt.

Een interessante vraag is moet je nu ook niet wachten op de vrijgave van de lijn door KPN bij een verhuizing KPN naar Lijbrandt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 22:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:44:
@SizzLorr
deze verschillen (voordelen) ken ik ook maar ik ging ervan uit dat Reggefiber geheel zelfstandig met zijn eigen apparatuur in een pop aanwezig was om de diensten aan de klant te leveren . Als ik de reactie van Yogoi is het geen standaard configuratie die Lijbrandt in de KPN gebieden gebruikt.

Een interessante vraag is moet je nu ook niet wachten op de vrijgave van de lijn door KPN bij een verhuizing KPN naar Lijbrandt.
KPN en Reggefiber zijn geheel apart, ze hebben beide hun eigen ding maar maken (naar alle waarschijnlijkheid) wel gebruik van apparatuur van dezelfde leveranciers. Er is (naar wat bij mij bekend is) alleen maar een zeer beperkt overlappend gebeid in Almere waar beide netwerk operators actief zijn. Als je niet in dat gebeid woont dan is het of KPN of Reggefiber. In het kort, ja Reggefiber netwerk is geheel onafhankelijk.

Bij navraag bij tweak hebben meerdere mensen het antwoord gekregen dat als ze een provider naar provider migratie willen dat dat niet kan. De lijn moet eerst geheel worden afgebouwd en daarna opgebouwd, dit betekent een tijd van 2 weken zonder diensten.

• Yogoi
ik heb momenteel even geen tijd voor ee uigebreide uitleg. (druk weekend)

echter Sizzlorr:
provider naar provider is wat apart.
maar als beide providers willen kun je in de ochtend het signaal eraf slopen en de middag er signaal opzetten (op het 'reggefiber' netwerk)

een cease order verwerken duurt niet zo lang en een provide duurt tussen enkele minuten tot een uur of 3-4 max.

Echter zitten aan dit proces nog wat haken en ogen waar goed rekening mee gehouden moet worden.
persoonlijk ben ik bezig met een deel van de overstappers van Solcon/Concepts naar Lijbrandt in Rijssen.
Mits we de goede info hebben duurt dit max 1 dag.

In Almere komt er nog de plaatsing van de NT bij helaas (nu hangen er CPE's zonder analoge TV module)
1 dag is nog steeds theoretisch mogelijk maar ik ben helaas niet met dit proces bezig om hier een accurate schatting voor te maken.

Verwijderd

Yogoi schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:53:
ik heb momenteel even geen tijd voor ee uigebreide uitleg. (druk weekend)

echter Sizzlorr:
provider naar provider is wat apart.
maar als beide providers willen kun je in de ochtend het signaal eraf slopen en de middag er signaal opzetten (op het 'reggefiber' netwerk)

een cease order verwerken duurt niet zo lang en een provide duurt tussen enkele minuten tot een uur of 3-4 max.

Echter zitten aan dit proces nog wat haken en ogen waar goed rekening mee gehouden moet worden.
persoonlijk ben ik bezig met een deel van de overstappers van Solcon/Concepts naar Lijbrandt in Rijssen.
Mits we de goede info hebben duurt dit max 1 dag.

In Almere komt er nog de plaatsing van de NT bij helaas (nu hangen er CPE's zonder analoge TV module)
1 dag is nog steeds theoretisch mogelijk maar ik ben helaas niet met dit proces bezig om hier een accurate schatting voor te maken.
Gebruik even de zoek functie dan vindt je geheid een paar reacties van mensen die het hebben nagevraagd. Het antwoord was minimaal 2 weken zonder glasvezel. Tenzij er in de tussentijd iets is veranderd ga ik er van uit dat die info klopt.

Ik ben verder geen werknemer van KPN, Reggefiber of de ISP's dus ik heb geen inzicht in wat er achter de schermen gebeurd. Als jij dat wel bent dan zou ik het leuk vinden als je wel wat info geeft, dan weten we iig waar we aan toe zijn. Zomaar korte berichtjes plaatsen zonder enige onderbouwing enzo hebben we niks aan, kijk maar wat er een paar bladzijden terug is gebeurd met de sales afdeling van Tweak.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 15:16 ]

• eymey
@SizzLorr: Er is slechts 1 partij die dat op dit moment met een redelijke slag om de arm zegt (Tweak). Lijbrandt (waar Yogoi o.a. voor werkt) beweert iets anders, ook na navraag.

Dus welke partij zegt na navraag nou het juiste?......... Juist. Waarschijnlijk hebben beide gewoon andere info, hoe stom dat ook klinkt. En frustrerend, want het toont maar aan hoe het in glasvezel-land nog aan het rommelen is.

En dat is niet handig als je een serieus, OPEN en 'volwassen' concurrerend netwerk beweert op te zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 11-09-2010 15:18 ]

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:15:
@SizzLorr: Er is slechts 1 partij die dat beweert (Tweak). Lijbrandt (Waar Yogoi o.a. voor werkt) beweert iets anders, ook na navraag.

Dus welke partij zegt na navraag nou het juiste?......... Waarschijnlijk hebben beide gewoon andere info, hoe stom dat ook klinkt. En frustrerend, want het toont maar aan hoe het in glasvezel-land nog aan het rommelen is.

En dat is niet handig als je een serieus, OPEN en 'volwassen' concurrerend netwerk beweert op te zetten.
Mwah het kan natuurlijk ook zijn dat er aparte procedures zijn voor Reggefiber en KPN en dat ze beide die twee door elkaar halen. Lijbrandt opereert immers op beide netwerken net zoals tweak.

• eymey
Dat laatste wat je zegt maak ik nu idd ook op uit het hele verhaal. Maar dat maakt het alleen maar ingewikkelder.

Zoals ik het nu begrijp biedt Lijbrandt straks in Almere Stad en Haven (de delen waar het netwerk van KPN ligt) abonnementen aan met analoge RTV en IPRTV van Glashart Media, telefoon vanuit de Genexis, etc.

Dus wat Yogoi zegt klopt idd: Als ik over wil naar Lijbrandt zal men hier ook een andere Genexis moeten komen plaatsen.

De hamvraag is dus concreet:

* Gaat Lijbrandt in de KPN-gebieden de Reggefiber-achtige diensten echt aanbieden via het KPN netwerk of komt er een nieuwe actieve operator bij in de Area-pops?
* In beide gevallen: Als Lijbrandt dit kan gaan doen, kan Tweak dit dan straks ook gaan doen als ze zouden willen? Zo nee, waarom niet?

Er is op dit moment namelijk gewoon een groot verschil:
* Tweak kan op beide netwerken leveren, maar in KPN-gebieden kunnen ze alleen maar het KPN Wholesale pakket leveren en in Reggefiber alleen maar het Reggefiber-wholesale pakket. Bij Lijbrandt ligt dit straks dus anders. Waarom kunnen zij ineens op KPN netwerken het Reggefiber-wholesale pakket leveren? :S

• pendragon1
  • Laatst online: 15-08 10:15
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 08:14:
Ik wacht nu al twee weken op antwoord van Lijbrandt...
Ik had binnen een dag antwoord op mijn vraag of ze al iets weten over wanneer we echt aangesloten worden, daar 1 oktober dichtbij komt. Dit was het antwoord:

"Bedankt voor uw email. Volgens de planning zullen we vanaf oktober beginnen met aansluiten van klanten in Almere. Maar ik kan u niet vertellen of u direct per 1 oktober word aangesloten."

Ik wacht met spanning af.....

• KarlMarX
ja, zo'n soort antwoord kreeg ik nu eindelijk ook. Ik hoop toch echt binnenkort iets concreters te horen. Als ik ergens niet tegen kan is het wachten en nog minder tegen onduidelijkheid. :S

• Yogoi
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:11:
[...]

Ik ben verder geen werknemer van KPN, Reggefiber of de ISP's dus ik heb geen inzicht in wat er achter de schermen gebeurd. Als jij dat wel bent dan zou ik het leuk vinden als je wel wat info geeft, dan weten we iig waar we aan toe zijn. Zomaar korte berichtjes plaatsen zonder enige onderbouwing enzo hebben we niks aan, kijk maar wat er een paar bladzijden terug is gebeurd met de sales afdeling van Tweak.
Sorry maar ik dacht dat het inmiddels bekend was dat ik werk voor Lijbrant.
Dan bij deze dus :)

Bepaalde info of processen zijn voor mij zo voor de hand liggend dat ik soms wat gegevens vergeet die voor jullie eventueel wel interessant zijn.

In deze overstap discussie moet je iets goed in de gaten houden en dat is eht feit dat een overstap in het 'reggefiber' gebied heekl anders is dan in het 'kpn' gebied. Almere is een kpn gebied voor Lijbrandt.
Dit ontstaat omdat de NT (bovenste deel van de genexis) vervangen dient te worden.
Hierdoor is een actie bij de kalnt thuis nodig en dit veranderd het proces natuurlijk.

En voor Eymey:
Lijbrandt levert diensten op beide netwerken. Het is dan geen KPN of Reggefiber meer :)
Het is gewoon wat Lijbrandt levert. Het is echter wel vergelijkbaar met wat jij kent als reggefiber, dat geef ik toe.
-Open internet
-voip (SIP in je genexis)
- analoge tv (+DVB-C signaal)
- IPTV van glashartmedia

en dat was het even voor vandaag want na een lange dag honkbal ga ik zo weer maar weer eens 'uit' ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste