Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Helaas lijkt Radar er ook helemaal niets mee te doen. Men kwam in de uitzending van vanavond nog wel even terug op de uitzending van volgende week, maar meer om te bekijken of KPN wel 'braaf' bang was geworden door de uitzending.
Oh ja, op dat gebied ook nog zo'n mooie:
KPN heeft weer een nieuw spotje voor hun interactieve TV dienst. Moet je voor de grap eens opletten HOE SNEL ze in dat spotje door de menu's van "programma gemist" zappen!!! Met welke set top box hebben ze die screencaptures gemaakt?
[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 13-09-2010 21:33 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm
Onderaan de pagina interactieve TV commercial met Sven Kramer
Lijkt mij het nieuwe menu
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 23:19 ]
Verwijderd
Lijkt mij eigenlijk eerder dat het menu is opgefrist door een artiest met photoshop.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 23:11:
met de 1963 of met aangepaste software misschien? Ik heb het spotje nog niet gezien maar is het nog het oude type menu?
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm
Onderaan de pagina interactieve TV commercial met Sven Kramer
Lijkt mij het nieuwe menu
Verwijderd
De layout van alle menu's veranderd in de komende update zelfs het lettertype bij teletekst schijnbaar (ik wel zelf nog niet de nieuwe update)Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:38:
[...]
Lijkt mij eigenlijk eerder dat het menu is opgefrist door een artiest met photoshop.
zie je hoe snel dat gaat? Dat wil ik ook! Of het nou komt door nieuwe hardware of nieuwe software.... Je ziet bij iedere "ok klik" ook die menu opties mooi soort van 'wobblen'
Zelfs die nieuwe software heb ik als glasvezel klant nog steeds niet

Verwijderd
Ja dat weet ik, maar persoonlijk ben ik sceptische. Ik denk niet dat de verandering zo ingrijpend zal zijn en ten tweede denk ik ook niet dat het echt sneller zal zijn. Trouwens waar is die update we zijn nu al een jaar verder. Anyweg, die reclame zal hoogstwaarschijnlijk wel een artiesten impressie zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 07:15:
[...]
De layout van alle menu's veranderd in de komende update zelfs het lettertype bij teletekst schijnbaar (ik wel zelf nog niet de nieuwe update)
Verwijderd
Ook hier is de "Swen update" nog niet binnen. En je moet maar denken Swen is aan het begin van het seizoen ook meestal nog niet topvorm.
update van itv forum
Afgelopen nacht heeft wederom een deel van de klanten de nieuwe software gekregen. De aankomende nachten zal steeds een deel van de klanten deze update krijgen.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 10:50 ]
Wanneer kunnen wij deze update verwachten?
iemand enig idee?
mvg
Maar ja, met KPN weet je het nooit.....
Mijn eerste ervaringen met de nieuwe FW update van de 1960 (opgedaan met een 1960 box uit m'n ADSL-tijdperk, die nog actief bleek te zijn onder het nummer van dat toenmalige abonnement).
Verwijderd
ben zeer benieuwd, het werd onderhand ook eens tijd. Nu nog de beloofde modem update en daarna even voor zorgen dat die IPTV streams met een hogere kwaliteit worden doorgegeven en dan is het product al een stuk beter.
In de toekomst nog DVB-C erbij gooien en dan hebben ze een sterk concurrerend product.
Ik denk dat KPN er op het gebied van bitrate e.d. niet veel meer van zal gaan maken. Aparte streams er op na houden voor glasvezel is blijkbaar teveel gevraagd en.... DVB-C erbij? In het begin zijn ze in Almere begonnen met een RF signaal erbij (toen nog alleen analoog). En daar nog hetzelfde jaar mee gekapt
Het enige wat ik je kan aanbevelen, als je toch bij glas wil blijven, is overstappen naar Tweak. Daar kan je straks (en nu, als je van knutselen houdt) iig de Experiabox compleet in de wilgen hangen, zonder telefonie te verliezen.
Verwijderd
was ook een optie geweest.
Een ander modem en DVB-C zou voor mij een redenen zijn om minder snel over te stappen naar een Reggefiber provider als dat binnenkort mogelijk wordt. Opzicht ben ik tevreden met telefoon en de internet snelheid.
Omdat KPN sinds januari net is gestopt met coax zie ik DVB-C niet snel weer terug keren.
Volgens KPN zelf leveren zij de beste glasvezelverbinding dus helemaal geen redenen om iets te wijzigingen
http://glasvezelnetwerkaa...are-leverancier-deel.html
Trouwens vaak ook geen update voor de 1960
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 07:47 ]

Het begint me langzamerhand te vermoeien: Steeds dat moeten ageren tegen deze groot-graaiers die we aan de andere kant ook weer nodig hebben (zonder inmenging van KPN in Reggefiber hadden we nu in Almere wrs. nog steeds geen glas gehad).
KPN is gewoon NIET de beste glasvezel provider.... misschien nog wel op het gebied van infrastructuur en netwerkdiensten maar laat het marketen en leveren van de content vooral over aan Glashart Media ofzo zeg

Alleen het feit bv. al dat de 1960's voor glas klanten NOG STEEDS niet de update hebben gehad

Alleen blijft het wel akelig stil. Over 2 weken is het oktober en ik heb nog niks gehoord. Ik kan me ook niet voorstellend at ze slechts een paar dagen van te voren een bericht sturen om langs te komen om dat ding in de meterkast te plaatsen...
Communicatie is nog niet het sterkste punt bij Lijbrandt. (Maar hopelijk is de rest wel allemaal goed.)
je doet jezelf aanmelden en misschien hoor je ooit een keer iets.. 2012? 1013? wie weet.
Ik begin Lijbrandt behoorlijk zat te worden. Totaal geen communicatie (het kan dus echt slechter dan KPN en co). Als dit hun service nivo is, dan hoop ik toch echt dat ze iets meer klantgericht gaan denken.
Maar anderszijds wel weer erg raar dat volgens Tweak Lijbrandt dit helemaal niet gaat kunnen omdat zij het ook niet kunnen..... en dat Lijbrandt zelf zo akelig stil is.
Ze schijnen ook wel op de vingers te zijn getikt voor hun over-enthousiaste commerciele uitingen van afgelopen begin juli, maar het zou ze dan ook sieren om hier of elders of desnoods via glasvezel.nu eens CONCREET te worden.
Toch is mijn wens om van KPN ITV af te willen nog steeds groot genoeg om te wachten..... ZONDER naar upc te gaan...
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-09-2010 14:12 ]
Tweak wil het , dat is logisch.
Lijbrandt doet het als 1e provider in nederland.
Ik denk wel dat zodra Lijbrandt het over langere periode laat zien dat eht gewoon kan dat de rest zal volgen.
Of ik het hier over maanden of jaren heb durf ik nog niet te voorspellen.
Wat wil je precies weten over het Tweak/Lijbrandt ding, dan zal ik het zo correct mogelijk proberen uit te leggen.
Tweak in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1" (laatste stukje).
* Tweak biedt op dit moment in KPN-gebieden glasvezel aan met een Experiabox (straks ZyXEL), IPTV van KPN, etc. Dus gewoon het wholesale pakket van KPN, zoals die het zelf ook bieden.
* Tweak kan slechts in een paar wijken in Almere Buiten R+ abbo's leveren (er is dus een handje vol wijken waar Reggefiber de operator is).
* Tweak wil maar al te graag ook aan abonnees in KPN-gebieden analoog, dvb-c en IPRTV van Glashart Media kunnen aanbieden. Maar loopt er steevast tegenaan dat hun contacten bij RF/KPN zeggen dat dit onmogelijk is.
* Vervolgens komt Lijbrandt met veel poeha aankondigen dat ZIJ het wél kunnen, ook in KPN-gebieden.
* Er zijn enorm veel mensen die, als het even kan, graag van de trage en relatief slechte KPN meuk af willen (vooral op IPTV gebied). Bovendien willen ze ook analoog en -vooral- DVB-C signaal. Het is dus niet moeilijk te raden wat dit doet voor de concurrentie positie van Tweak (anders dan op prijs, want daarin blijft Tweak tot nu toe niet te verslaan).
Ik snap heel goed dat Lijbrandt, als onderdeel van glashart, hele korte lijntjes heeft, eerder dingen weet en hier dus ook eerder op kan inspelen door grootse commerciele campagnes e.d. te ontplooien, en ik ben ook wel zo hypocriet om naar ze over te stappen als het er idd niet naar uitziet dat Tweak het binnen afzienbare tijd ook zou kunnen leveren, maar het blijft wel een beetje oneerlijk.....
En persoonlijk vind ik het ook slecht voor de beeldvorming 'naar buiten' toe. FttH projecten moeten het, naast de investering die RF en KPN doen, ook voorál van enthousiasme en noodzaak vanuit de overheid gaan hebben, om in de toekomst grootschalig kans te krijgen. Vooral omdat de potentiele OPENHEID zo mooi tot bloei kan komen, i.t.t. bij de kabel bedrijven.
Als er vervolgens overal een zweem overheen komt te hangen van "KPN, Lijbrandt en XMS bestieren de boel, kunnen alles op elkaars netwerken en de kleintjes zoals Tweak en Plinq moeten zich maar aan het KPN Wholesale aanbod schikken".... dan snijd je jezelf als voorvechter van een nieuw breedband medium wel in de vingers.
Ik als consument kies uiteindelijk wel uit het aanbod wat ik beschikbaar heb, op basis van de voors en tegens, maar stiekem maak ik me er wel een beetje druk om....
Overigens @Yogoi: Dat van "we horen niets van Lijbrandt" is wat mij betreft geen kritiek aan jou, maar wél aan de marketing afdeling! Waar men blijkbaar geld genoeg heeft voor grote "hoe maken we de Almeerders lekker" campagnes en vervolgens is het stil......
[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 15-09-2010 15:44 ]
En dit zeg ik niet omdat ik bij Lijbrandt werk.
er moet er altijd 1 de eerste zijn die de weg maakt vor de rest.
In dit geval is dat binnen Nederland Lijbrandt.
Want geloof mij, er gaan andere komen zodra wij dit goed doen.
Want ook voor KPN gaat het om markt penetratie. Hoe meer mensen glas gebruiken hoe meer abo's ze kunnen verkopen.
Ik zie ook dat je XMS noemt. XMS is er alleen op reggefiber en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Misschien dat XMS meekomt met de rest zoals Tweak en plinq.
XMS en Lijbrandt hebben een groot deel dezelfde medewerkers maar de bedrijven zijn voor de rest echt heel verschillend. Dit blijkt ook wel als je kijkt welke investeerders achter beide bedrijven zitten.
Misschien gaat Tweak ooit wel de leverstraat van Lijbrandt Wholesale gebruiken, je weet maar nooit
Ik weet dat mijn post redelijk random meuk is maar wat ik er mee bedoel is dat het hele verhaal niet zo wart/wit is als je denkt.
edit:
Ter info:
Almere buiten is inderdaad grotendeels reggefiber en geen kpn (vandaar dat XMS daar bezig is)
Lijbrandt zal echter in heel almere op dezelfde manier leveren en gene verschil maken tussen buiten en de rest. Wel is het zo dat wij technisch 2 verschillende lever manieren hebben voor KPN & Reggefiber gebieden. maar dus per stad 1 manier gebruiken. (anders word het echt technisch te ingewikkeld)
[ Voor 17% gewijzigd door Yogoi op 15-09-2010 15:52 ]
[quote]
Overigens @Yogoi: Dat van "we horen niets van Lijbrandt" is wat mij betreft geen kritiek aan jou, maar wél aan de marketing afdeling! Waar men blijkbaar geld genoeg heeft voor grote "hoe maken we de Almeerders lekker" campagnes en vervolgens is het stil......
[\quote]
Ik zal kijken of ik nog iemand kan schoppen een paar deuren verderop
Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met het feit dat de 'KPN levering' wat langer duurt dan de bedoeling was. maarja dan zou er op gereageerd kunnen worden natuurlijk,
Ik probeer al maanden een antwoord te krijgen. Heb KPN, Glashart etc allemaal al meerdere keren gebeld en gemaild maar niemand kan me een zinnig antwoord geven. Er zit al vanaf de oplevering van de woningen een KPN aansluitpunt in de meterkast, maar geloof dat deze nog niet zijn aangesloten.
Maar ja, die info avond is ook de enige gelegenheid waar ik dit 'nieuws' gehoord heb. Jammer dat jullie zelf daar nog nooit over zijn voorgelicht.....
@Yogoi: Bedankt voor je heldere uitleg en dat je een poging gaat doen om Lijbrandt ertoe te bewegen iets van zich te laten horen. Dat er vertraging in de "KPN levering" ontstaat kan ik begrijpen, maar scheep klanten dan bij aanmelding niet af met een "account" waar je verder nog niets mee kan... en een brief op de deurmat die ook via de e-mail had gekund maar waar verder niets concreets in staat.
Verder snap ik je verhaal... en ook dat XMS en Lijbrandt apart van elkaar zijn (en dat XMS nooit bedoeld is om op andere netwerken dan Reggefiber te gaan leveren). Ik haalde XMS echter meer aan omdat het aanbod aan providers waarje, bv. in een nieuwe gemeente, uit kan kiezen steeds zo 'obvious' is.
En verder hoop ik dat je opmerking vwb "de weg vrij maken" klopt.... en dat Tweak uiteindelijk ook groen licht zal krijgen om via KPN infra's de diensten van Glashart Media door te verkopen.
[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 15-09-2010 16:08 ]
Waarom dit gewoon niet als nieuws op de lijbrandt.nl pagina plaatsen ?Yogoi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:48:
Ik zal kijken of ik nog iemand kan schoppen een paar deuren verderop
Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met het feit dat de 'KPN levering' wat langer duurt dan de bedoeling was. maarja dan zou er op gereageerd kunnen worden natuurlijk,
Oftewel een nieuws pagina erbij
Woon zelf niet in Almere, maar wil wel overstappen naar Lijbrandt ( wel beschikbaar.... Oktober ?, na alle eerdere uitsellen, zoals Juli, na de bouwvak).
Ik weet het geduld is een ....
[ Voor 16% gewijzigd door baasandre op 15-09-2010 16:20 ]
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 15-09-2010 16:39 ]
Het klinkt misschien raar, maar op dit moment ben jij de enigste met wie enige (echte) communicatie mogelijk lijkt te zijn met Lijbrandt.
Gelukkig lijkt er weer leven in de wijkcentrale te zijn bij ons (na 2 maanden bijna op slot te hebben gezetten, zelfde spinnenwebben voor de deur:))
Maar ik hoop dat Lijbrandt gewoon een keer zijn klanten op de hoogte gaat houden. Het is simpel om even een mailing de deur uit te doen.
Het is net als op de computer, als ik een zandlopertje zie, heb ik geen idee wat de status is, zie ik een balkje lopen, heb ik teminste nog het gevoel dat er schot in zit (al kloppen de balkjes van MS meestal ook niet).
Ik heb nu het meeste gevoel dat de hele boel hangt, en ik beter kan overstappen op een Mac ofzo
(ohnee, die heb ik al aangeschaft omdat het zo lang duurde, maar zelfde resultaat)
Ik hoop dat het allemaal dit jaar nog gaat gebeuren. Hoe sneller, hoe beter.
please keep us up-to-date Yogoi! Je lijkt onze enige lifeline te zijn.
Als ik mijn postcode (Almere/muziekwijk) invul krijg ik de volgende tekst te zien:
Glasvezel beschikbaar op uw adres
Op uw adres kan een aansluiting op het Lijbrandt glasvezelnetwerk geleverd worden. U kunt zich nu aanmelden. Na de aanmelding maakt onze aannemer een afspraak met u voor het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk.
In juli heb ik me al aangemeld en voel me toch wel misleid dat er niet werd verteld dat ik nog maanden zou moeten wachten, ik kon het niet laten om even per mail te vragen wanneer ik het telefoontje van de aannemer kon verwachten en kreeg het volgende antwoord:
Geachte meneer/mevrouw,
Bedankt voor uw email. Sorry dat het zo lang duurt. Er moeten nog een aantal dingen op de achtergrond gebeuren zoals wijkkasten en servers. Hierdoor kunnen we momenteel nog niet actief leveren. Volgens de planning zullen we vanaf oktober kunnen leveren.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met de Customer Service Desk van Lijbrandt. Deze is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op 088-555 2 522. U kunt ons natuurlijk ook e-mailen op info@lijbrandt.nl.
Nog steeds vaag dus, "vanaf" oktober, waar beginnen ze dan? Oudste aanmeldingen eerst?? Of per wijk?
Hoe lang gaat het "vanaf oktober" duren voor ik aan de beurt ben?? Nog 3 maanden?? 6 maanden??
Omdat ik absoluut geen KPN of KPN-product meer wil is Lijbrandt voor mij de enige optie, maar misleid voel ik me wel na die mooie reclame campagne in juli, die de indruk wekte dat je per direct over kon stappen, net als de postcode check dit ook doet.
Een ander minpuntje waar ik ook na de aanmelding pas achterkwam is dat Lijbrandt het imap protocol niet ondersteunt, maar alleen (onbeveiligde) POP e-mail levert. Niet bepaald "klaar voor de toekomst" zoals levensgroot op de site staat
Imap is voor mij onmisbaar geworden.
Gelukkig ken ik iig steeds minder mensen die dat nog doen, iedere keer als ze van ISP wisselen
Toen ik jaren geleden mijn huidige e-mail adres ging gebruiken was Hotmail het enige alternatief voor providermail.eymey schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
Ik snap uberhaupt niet waarom mensen nog provider-mail gebruiken. Niet dat dat het gebrek aan IMAP bij Lijbrandt goed maakt natuurlijk, maar come on..... je gaat toch niet daadwerkelijk straks al je contacten een e-mail adres wijziging sturen, of wel dan?
Nu heb je meer mogelijkheden, ik moet nog even een goede gebruikersnaam bedenken (dat vind ik best nog moeilijk) en dan een account nemen bij b.v. Gmail (of hebben jullie andere/betere suggesties), maar ook dan zal ik al mijn contacten toch een adreswijziging moeten sturen.
Misschien inderdaad beter zo, dan hoef ik ze niet weer een wijziging te sturen als Lijbrandt de boel verknalt
Aanvulling 17/9:
Nadat ik dit gisteravond schreef heb ik even zitten Googlen naar mogelijkheden voor provider onafhankelijke e-mail. Ik ben er niet uitgekomen.
Nu heb ik XS4all als provider, je kunt daar na opzegging van je adsl een "Pack" abonnement houden, dat is alle diensten van xs4all, zonder de adsl aansluiting. Dit is echter onlangs verhoogd van 9,95 naar 15 euro p.m. Dat is me iets te prijzig, ondanks het gemak van het behouden van je e-mail adressen en (perfecte) mogelijkheden.
Wat zijn nu de opties, het eerder genoemde Gmail?? Een betaalde provider? Iemand suggesties?
Wat ik wil is een veilige IMAP, eventueel de mogelijkheid meerdere aliassen aan te maken zonder dat iedereen direct je accountnaam uit het adres kan filteren (zoals dus bij Gmail). Geen reclame in je mails.
Eigenlijk wat ik nu bij XS4all heb, maar dan niet voor 15 euro per maand.
[ Voor 34% gewijzigd door Websurfer01 op 17-09-2010 09:19 . Reden: aanvulling ]
Verwijderd
Er is zeker wel een verbetering merkbaar, vooral bij het zappen, het direct kanalen invoeren en het menu. Maar zo snappy als het in de artiesten impressie van de reclame gaat...... Vooral de gids is en blijft traag.
We kunnen ze natuurlijk gaan pesten en bij de reclame code commissie klagen dat ze iets aanprijzen wat niet waar is
Mensen trouwens ook al gezien dat je nu een 'default' aan- en uitlooptijd voor opnames kan instellen? Helaas is nu, ondanks dat dit simpeler geworden is, het opnemen van programma's die direct of vlak na elkaar komen wel een drama geworden. Want als opnames overlappen (zelfs als die overlap een minuutje is en de aanlooptijd bv. over de uitlooptijd van de ander valt) krijg je nog steeds zo'n conflict melding
En dan is het geen vraag "wilt u de tweede opname starten wanneer programma 1 afgelopen is" maar "welke van de twee wilt u verwijderen"....
Ik zou gewoon een eigen domeinnaam nemen. Dat kost minder dan een tientje per jaar en blijft altijd uniek en van jou. Vervolgens kan je het gratis koppelen aan Google apps en je heb dan een soort gmail op je eigen domeinnaam met ook imap ondersteuning.Websurfer01 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:14:
[...]
Toen ik jaren geleden mijn huidige e-mail adres ging gebruiken was Hotmail het enige alternatief voor providermail.
Nu heb je meer mogelijkheden, ik moet nog even een goede gebruikersnaam bedenken (dat vind ik best nog moeilijk) en dan een account nemen bij b.v. Gmail (of hebben jullie andere/betere suggesties), maar ook dan zal ik al mijn contacten toch een adreswijziging moeten sturen.
Misschien inderdaad beter zo, dan hoef ik ze niet weer een wijziging te sturen als Lijbrandt de boel verknalt
Aanvulling 17/9:
Nadat ik dit gisteravond schreef heb ik even zitten Googlen naar mogelijkheden voor provider onafhankelijke e-mail. Ik ben er niet uitgekomen.
Nu heb ik XS4all als provider, je kunt daar na opzegging van je adsl een "Pack" abonnement houden, dat is alle diensten van xs4all, zonder de adsl aansluiting. Dit is echter onlangs verhoogd van 9,95 naar 15 euro p.m. Dat is me iets te prijzig, ondanks het gemak van het behouden van je e-mail adressen en (perfecte) mogelijkheden.
Wat zijn nu de opties, het eerder genoemde Gmail?? Een betaalde provider? Iemand suggesties?
Wat ik wil is een veilige IMAP, eventueel de mogelijkheid meerdere aliassen aan te maken zonder dat iedereen direct je accountnaam uit het adres kan filteren (zoals dus bij Gmail). Geen reclame in je mails.
Eigenlijk wat ik nu bij XS4all heb, maar dan niet voor 15 euro per maand.
Als je dat tientje te duur vind, dan zou ik het inderdaad bij een gratis gmail account houden. Daar is niks mis mee (goede spamfilters en imap ondersteuning).
180 euro per jaar is te duur, een tientje natuurlijk niet.KarlMarX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:10:
[...]
Ik zou gewoon een eigen domeinnaam nemen. Dat kost minder dan een tientje per jaar en blijft altijd uniek en van jou. Vervolgens kan je het gratis koppelen aan Google apps en je heb dan een soort gmail op je eigen domeinnaam met ook imap ondersteuning.
Als je dat tientje te duur vind, dan zou ik het inderdaad bij een gratis gmail account houden. Daar is niks mis mee (goede spamfilters en imap ondersteuning).
Google apps ken ik niet, het woord apps roept bij mij alleen iets op i.v.m. telefoons zoals de iphone.
Dat zoeken we op
Overigens, zelfs als ik geen eigen domeinnaam had, dan was het voor mij nog steeds relatief eenvoudig geweest om bij massa-domeinen zoals @gmail.com of @hotmail.com een makkelijk te onthouden adres te krijgen.... m'n voor- en achternaamcombinatie is relatief uniek
@YogoiYogoi schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:47:
edit:
Ter info:
Almere buiten is inderdaad grotendeels reggefiber en geen kpn (vandaar dat XMS daar bezig is)
Lijbrandt zal echter in heel almere op dezelfde manier leveren en gene verschil maken tussen buiten en de rest. Wel is het zo dat wij technisch 2 verschillende lever manieren hebben voor KPN & Reggefiber gebieden. maar dus per stad 1 manier gebruiken. (anders word het echt technisch te ingewikkeld)
Ik vind dit interessante info maar het roept bij mij de volgende vraag op. Bij ons in de Eilandenbuurt in Almere Buiten is in dit jaar glasvezel eindelijk aangelegd maar waarom is daarop nu geen Reggefiber/Glashart Media beschikbaar? Alleen die troep van KPN en andere providers die dit aanbieden, wat ik niet wil. Ik heb hier een verklaring voor aan Glashart Almere en Tweak (vanwege R+ pakketen) gevraagd maar geen antwoord. Ik verwacht het eigenlijk ook niet. Ik hoop dat Lijbrandt zijn claim waar maakt want dan ik kan tenminste overstappen van UPC die ik na veel jaren wel zat ben.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Ar.
In mijn post zie je dat ik aangeef dat het grotendeels reggefiber is.
Welke delen het precies zijn weet ik niet. (ik heb eigenlijk niks te maken met dat soort planning op straatniveau)
Maar zoals je zelf al aangeeft zit jij dus blijkbaar in het 'KPN' gebied.
De rest in Almere Buiten is allemaal KPN (dat weet ik iig op z'n minst zeker van Oostvaarders en Seizoenenbuurt). Van Striphelden weet ik dat er een Trilink-netwerk is... en dat geldt geloof ik ook voor Eilandenbuurt. Wat daar mee gaat gebeuren..... heeft Lijbrandt ooit verteld maar of dat waarheid wordt..leverbaar in de: Bouwmeester-, Landgoederen-, Fauna-, Bloemen-, Indische- en Regenboogbuurt.
Dank voor dit antwoord Yogoi en anderen zoals KarlMarX die in de Eilandenbuurt woont en dus in hetzelfde schuitje zit.Yogoi schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:53:
@Arjen8:
In mijn post zie je dat ik aangeef dat het grotendeels reggefiber is.
Welke delen het precies zijn weet ik niet. (ik heb eigenlijk niks te maken met dat soort planning op straatniveau)
Maar zoals je zelf al aangeeft zit jij dus blijkbaar in het 'KPN' gebied.
Ik moet mijn eigen vraag nog even verduidelijken. Wat ik niet begrijp is dat een recent aangelegd gebied zoals de Eilandenbuurt toch een KPN gebied is en niet (ook) Reggefiber. En is de verklaring hiervoor van technische aard of zijn er dan afspraken gemaakt over de verdeling van de gebieden in Almere Buiten?
In reactie op de opmerkingen over de Stripheldenbuurt. Een deel van de Eilandenbuurt en de gehele Stripheldenbuurt was Fiber to the Home gebied van KPN. Ook zo'n geweldig project dat niets is geworden maar er is in deze woongebieden wel een loze leiding (voor inblazen van glasvezel) gelegd. Ik begrijp het ook niet maar dit FttH gebied vormt nu kennelijk een probleem bij de uitrol van glas in deze gebieden van Almere. Als iemand hier de verklaring voor heeft hoor ik het graag.
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven. Verder zal ik het niet bij laten zitten als die KPN troep het enige aanbod blijft in de Eilandbuurt. Ik heb in het gemeentehuis nog contacten die ik hierover kan benaderen.
Maar dat stukje 'met de loze leidingen' in bv. Stripheldenbuurt, dat schijnt dus iets van "Trilink" ofzo genoemd te worden. En Lijbrandt heeft op 8 juli uitgelegd dat het zeker de bedoeling is dat dit naar glashart omgebouwd gaat worden. Overigens, Eilandenbuurt heeft voor zo ver ik weet ook al veel langer een FttH netwerk dan dat het 'glashart'/'almeernet' project oud is. Voor zo ver ik weet heeft o.a. Eilandenbuurt jaren geleden namelijk FttH van Unet kunnen krijgen via het KPN-netwerk. Dit duurde echter niet lang. Maar ik heb het herhaaldelijk op de site van Unet voorbij zien komen (ze maakten onderscheid tussen abbo's in AFP gebieden zoals Staatsliedenwijk en Noorderplassen en abboo's op KPN-netwerk, o.a. in Eilandenbuurt).
Maar hoe het ook zij, dat onderscheid tussen Reggefiber netwerken en KPN netwerken wat er nu ligt zal voor een deel idd wel met afspraken of zo te maken hebben ('kunstmatig' een soort van openheid creeren, wat namelijk moest van de gemeente?).
Het stoort mij idd ook dat je in KPN gebieden tot nu toe dus ook alleen maar KPN meuk kan krijgen. Ik hoop dan ook van harte dat, na Lijbrandt, andere providers straks OOK TV van andere aanbieders kunnen betrekken, ookal zitten ze in KPN gebied.
Het stoort mij niet alleen, het bepaalt ook mijn beslissing om wel of niet voor glasvezel te kiezen.eymey schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:56:
Het stoort mij idd ook dat je in KPN gebieden tot nu toe dus ook alleen maar KPN meuk kan krijgen. Ik hoop dan ook van harte dat, na Lijbrandt, andere providers straks OOK TV van andere aanbieders kunnen betrekken, ookal zitten ze in KPN gebied.
KPN heeft voor mij als bedrijf al lang afgedaan, alleen daarom zou ik geen KPN product meer willen, zelfs al zou het wel goed werken.
Zou alleen KPN mogelijk zijn? Dan hou ik adsl, of zou met enige tegenzin ook nog voor UPC kunnen kiezen, maar KPN??? In geen 100 jaar.
Noem het maar niet zo slecht :-)eymey schreef op maandag 20 september 2010 @ 10:45:
zo zit je bv. aan IPTV van KPN vast maar ach, zo ontzettend dramatisch slecht is dat nou ook weer niet, zou er alleen van af willen zodra ik wél die keus heb)
Geen analoog, dus bij ons meteen 5 of 6 decoders nodig. Je tv aan als je een radiozender wilt zoeken (althans zo werkt digitale radio van UPC)
Nee, dank u, voor mij geen KPN produkten.
Hopelijk gaat Lijbrandt snel aansluiten en is de kwaliteit dan zoals zij zeggen.
En radio gaat nog via een ouderwetse antenne op zolder (hobby'tje, lekker veel zenders uit de lucht plukken). Voordeel daarvan is ook meteen dat voorlopig, tot Lijbrandt komt, de TV zelf als backup nog dvb-t uit de lucht kan plukken.
Begin bijna te denken dat je in Drenthe onder een hunnebed woonteymey schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:45:
En radio gaat nog via een ouderwetse antenne op zolder (hobby'tje, lekker veel zenders uit de lucht plukken). Voordeel daarvan is ook meteen dat voorlopig, tot Lijbrandt komt, de TV zelf als backup nog dvb-t uit de lucht kan plukken.
En de meest geluisterde zenders (met name 3fm) komen gewoon kraakhelder binnen... waarschijnlijk net zo goed als dat Glashart Media ze zou doorgeven
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 23:20 ]
Bij de vergelijking met Glashart Media had ik het trouwens over vergelijking tussen FM via de ether en FM via glashart
Verwijderd
zie onder Geluidskwaliteit
Wikipedia: Digital Audio Broadcasting
Maar de kwaliteit direct (bij voldoende sterk signaal) via de ether is meestal wel beter dan FM via coax door de extra omzettingen bij de kabel providers of glashart media
Eigenlijk zou het wel tof zijn als een innovatief bedrijf als Glashart eens in conclaaf zou gaan met de radiostations en/of de distributiebedrijven daarachter, om ook een digitale stream aan te bieden die NIET achter al die optimod meuk zit. Gewoon het uncompressed signaal
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 15:31 ]
Verwijderd
Op dit moment kun je R+ abonnement (dus Analoog & DVB-C) afsluiten bij Lijbrandt en op afzienbare termijn idem bij Tweak en XMS. Bij Lijbrandt kun je zelfs een abonnement (44,95) krijgen zonder IPTV.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 17:01 ]
En Glashart is zelf geen aanbieder aan eindgebruikers, dus waar kan ik (op Lijbrandt na) op dit moment een R+ abonnenment afsluiten?
Verwijderd
Sorry. Met Glashart bedoelde ik Lijbrandt. Soort tikfout.KarlMarX schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:48:
En waar komt deze informatie vandaan als ik vragen mag?
En Glashart is zelf geen aanbieder aan eindgebruikers, dus waar kan ik (op Lijbrandt na) op dit moment een R+ abonnenment afsluiten?
Waar het in elk geval omgaat is dat je in de Eilandenbuurt gewoon R+ kunt krijgen dus niks gedwongen verplichte winkelnering bij KPN.
Dude, je bent onvolledigVerwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:23:
Sommigen schijnen te denken dat glasvezel in Almere-Eilandenbuurt alleen van KPN betrokken kan worden maar dat klopt niet.
Op dit moment kun je R+ abonnement (dus Analoog & DVB-C) afsluiten bij Lijbrandt en op afzienbare termijn idem bij Tweak en XMS. Bij Lijbrandt kun je zelfs een abonnement (44,95) krijgen zonder IPTV.

R+ is een abonnementsvorm van Tweak, namelijk de Reggefiber/glashartMedia vorm. En die is NIET in Eilandenbuurt leverbaar nu!
Dat Lijbrandt binnenkort komt weet iedereen, maar doet daar NIETS aan af. Tweak kan het nu gewoon niet, klaar. En heeft ook al meerdere malen aangegeven het wel te willen, maar er voorlopig nog niets van te kunnen beloven.
Dus waar jij vandaan haalt dat op termijn ook Tweak en XMS in KPN-wijken GlashartMedia-diensten kunnen gaan leveren.....
Dat het nu op z'n minst bij Lijbrandt kan is een mooi begin (hoewel ik me nog steeds afvraag wanneer ze ook daadwerkelijk kúnnen beginnen met leveren). Maar het was leuker geweest als Tweak het ook had gekund, want hun pakket is toch net iets completer voor een lagere prijs (en Tweak is een Almeerse provider met korte lijntjes, zoals hier op tweakers.net).
Verwijderd
Uit emailcorrespondentie met ze. Nogmaals: ik heb het over de Eilandenbuurt en dat is m.i. geen KPN wijk.
Ik zie weinig belangrijke verschillen tussen Lijbrandt, XMS en Tweak zowel v.w.b. techn. mogelijkheden alsook financieel. Laatste informatie van Lijbrandt is dat ze (wederom Eilandenbuurt) in oktober beginnen met daadwerkelijke aanleg. (heeft ook al hier ergens gestaan).
Voor mij is het "wie het eerst komt, het eerst maalt" en daarmee de mogelijkheid om van het UPC-juk verlost te worden.
Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen Lijbrandt, XMS en Tweak. Techniek is slechts deel 1 van het verhaal: contractuele verbindingen en politiek zijn het andere deel.
Op dit momoent ls Lijbrandt de ENIGE die met niet-KPN diensten komt op KPN netwerken. Zo is de uitleg die ik van meerdere medewerkers van Tweak heb gehad. Tweak wil wel heel graag anders, maar zal hiervoor moeten vechten bij KPN.
En ook al meerdere keren besproken in div. topics, waaronder deze: XMS opereert ALLEEN op Reggefiber-netwerken. Zo zijn ze ook ooit begonnen (toen, nog voor de samenwerking met KPN en de "glashart" merknaam in div. steden huurwoningen van Portaal glasvezel kregen).
Lang verhaal kort: Wil je glasvezel zonder KPN meuk, vestig dan je hoop op Lijbrandt, of ga in een wijk met een netwerk van Reggefiber wonen.
En dat Tweak ooit nog, ook in KPN wijken, content zonder KPN gaat doorgeven kunnen we alleen maar hopen, voorlopig....
Dat is exact mijn ervaring, op de vraag waarom men "klaar voor de toekomst is" maar geen IMAP ondersteund kreeg ik tot 2 maal toe als antwoord: "omdat het zo besloten is, hopende u voldoende geïnformeerd te hebben, etc"pendragon1 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:48:
Ik had een antwoord gekregen op de vraag wanneer Lijbrandt nu gaat beginnen, maar vond het veel te algemeen. Planning is oktober. Dus ik nog een keer een email gestuurd met mijn mening over de communicatie van Lijbrandt (in nette taal) en een paar tips over hoe ze het beter zouden kunnen doen. Wat denk je? Totaal geen reaktie........ik hoop niet dat dit de toekomst is, want dan zie ik het somber in. In het algemeen merk ik dat bedrijven gewoon slecht communiceren en nieuwkomer Lijbrandt is dus helaas geen uitzondering. Ik vind het heel jammer, want op 8 juli had ik best een goed gevoel over het bedrijf, nu een stuk minder. Als ze niet snel met een datum komen ga ik m'n aanvraag afzeggen. Persoonlijk vind ik het gewoon dom dat ze zo slecht communiceren, want hierdoor gaan ze snel een slechte naam krijgen zoals KPN en UPC.
Op de leveringsvraag werd geantwoord: "vanaf oktober" Tja, juli volgend jaar is ook vanaf oktober
Als je even doorvraagt reageren ze niet meer.
Inderdaad een vage start, maar ja, ze zijn nog steeds de enige die anders dan KPN gaan leveren.
Of Tweak moet de Zyxel gaan uitrollen ...Websurfer01 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:06:
[...]
Maar ja, ze zijn nog steeds de enige die anders dan KPN gaan leveren.
d:)b
Je snapt niet dat KPN zulke beslissingen neemt, dit samen met de ontelbare klachten over de (geen)helpdesk, zou weleens de ondergang van dit bedrijf kunnen betekenen, of ze lopen in ieder geval een flinke klap op.eymey schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:18:
Dat lost alleen maar het bezwaar van/met de Experiabox op! Je mist nog steeds de coax signalen, het nog steeds snelheidsverlies door de PPPoE overhead en nog steeds de niet geweldig werkende Motorola 1960 als TV settopbox (en een beeldkwaliteit die eigenlijk gemaakt is voor TV via ADSL verbindingen met het abbo van €10,- per maand).
Niet dat ik dat erg zou vinden, gezien mijn ervaringen met ze
Het glasvezel netwerk moest toch opengesteld worden voor andere providers? Maar moeten die in de ogen van KPN dan slechts een soort tussenpersoon zijn voor KPN en braaf de baggerzooi verkopen waar niemand op zit te wachten?? Dat kan toch niet de bedoeling geweest zijn??
Want als ik jullie eerdere reacties goed begrijp is het uitzonderlijk dat Lijbrandt zijn eigen koers uitzet.
KPN kan ook haast niet anders dan inzien dat dit geen houdbare situatie is (te meer omdat de verkoop van hun glasvezel product tegen valt) en dat ze ook gewoon een contractuele (middels Reggefiber) verplichting aan de gemeente hebben om het netwerk open te stellen.
Aan de andere kant: Definieer "open"
De openheid zal pas echt bewezen zijn op het moment dat er echt een onafhankelijke netwerk partij komt die toestemming krijgt om z'n eigen switches en apparatuur in de area-pops te plaatsen om de lijntjes naar de eindgebruikers te belichten.
Maar in the interim zou het ook al een hele stap voorwaarts zijn als een ISP straks in IEDER gebied zelf mag shoppen bij wie bv. de IPTV dienst vandaan komt....
En tsja, KPN liever kwijt dan rijk...... Waarschijnlijk hadden we zonder de flinke investering van KPN in Reggefiber helemaal géén glasvezel gehad. Dat is het dilemma
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 22-09-2010 14:43 ]
Maar nu, ik heb hier een nog niet geinstalleerde HTPC staan met een Intel Atom 330 icm in totaal 3 TB aan HDD's. Ik wil graag op deze pc de IPTV streams binnenkrijgen voor XBMC, en verder een HDD share voor mijn DVB-S Dreambox. Verder wordt er op deze een VM geinstalleerd voor wat server taken icm een smargo cardreader voor eventuele uitbreiding met een DVB-S kaartje in de HTPC.
Waar kan ik het beste beginnen? Ik heb al wat op tweakers zitten neuzen, maar ben soms het een beetje bijster en misschien dat hier mensen zitten die dezelfde set up als ik hebben.
Voor OS maakt me het niet zoveel uit. Ik heb netzoveel ervaring met de linuxxen en windows platformen. Ik wil het stabiel hebben en ben daarom snel geneigd om Linux er op te knallen.
Wie o wie kan mij op het juiste spoor brengen?
Verkeerde topic dus. ik zoek verder
Zelfs al gaan ze in oktober concreet klanten aansluiten, dan moeten zo onderhand de eerste mensen toch al eens een afspraak hebben?
Wat er gebeurt is het volgende:
Het gebied word 'geactiveerd' op dat moment kunnen wij onze orders doorsturen en zal de aannemer hiervan bericht krijgen.
Dus de afspraken worden pas gemaakt nadat we het gebied openen.
En trouwens, wie zegt dat ik geen stropdas draag?
Mja, het was meer een manier om te uiten hoe ik me erger aan het feit dat Lijbrandt gewoon NIETS aan informatievoorziening doet.
Ja, wel om inschrijvingen te trekken maar daarna resteren er:
* Doodse stilte
* vage standaard antwoorden via de mail
Maar bottom line is in ieder geval: Oktober zullen ze al haast niet meer halen, of e.e.a. moet nu in een stroomversnelling komen....
Natuurlijk hoor je daar niets meer op.
Ik hoopte dat ze zich zouden realiseren dat de klant koning is, en informatie wil over aangeschafte diensten die toch niet leverbaar blijken te zijn.
Ik zit erover te denken naar tweak over te stappen, al heb ik veel liever Lijbrandt.
Als tweak mij een goede modem (dus geen kpn box) kan leveren, televisie moet ik helaas ook afnemen (ga ik toch niets mee doen, dus die boeit me helemaal niets wat voor kassie ik daarbij krijg, maar moet het afnemen).. zou ik misschien wel overstappen.
Aan de ene kant ben ik bang dat Lijbrandt nog tot minimaal einde van het jaar gaat duren, maar ik denk ik ook als ik voor een keuze ga, ineens Lijbrandt kan leveren (ik kies immers ook altijd de verkeerde kassa uit bij de supermarkt)
Verwijderd
Ik maak me niet zo druk of het wat eerder of later wordt. Zelfs ben ik zelf liever wat later aan de beurt bespaart me vast veel kinderziektes.
In de Almare stond een grote advertentie dat alle inwoners van almere eerdaags een brief krijgen waarin de stand van zaken wordt uitgelegd en een melding dat het pakket wordt uitgebreid met alleen televisie met telefoon dus zonder interneteymey schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:38:
haha.
Mja, het was meer een manier om te uiten hoe ik me erger aan het feit dat Lijbrandt gewoon NIETS aan informatievoorziening doet.
Ja, wel om inschrijvingen te trekken maar daarna resteren er:
* Doodse stilte
* vage standaard antwoorden via de mail
Maar bottom line is in ieder geval: Oktober zullen ze al haast niet meer halen, of e.e.a. moet nu in een stroomversnelling komen....
Cool, thanks for the heads uphermlip schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:03:
[...]
In de Almare stond een grote advertentie dat alle inwoners van almere eerdaags een brief krijgen waarin de stand van zaken wordt uitgelegd en een melding dat het pakket wordt uitgebreid met alleen televisie met telefoon dus zonder internet
We wachten af.
Ja, maar in diezelfde advertentie stond ook dat "Lijbrandt luistert naar de klanten"hermlip schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:03:
[...]
In de Almare stond een grote advertentie dat alle inwoners van almere eerdaags een brief krijgen waarin de stand van zaken wordt uitgelegd en een melding dat het pakket wordt uitgebreid met alleen televisie met telefoon dus zonder internet
Die indruk heb ik niet echt, ze luisteren naar commerciële mogelijkheden, naar klanten kunnen ze nog niet luisteren, want die hebben ze nog niet
[ Voor 14% gewijzigd door Websurfer01 op 28-09-2010 09:24 ]
De terugkoppelingen van over 3 weken beginnen we, is gewoon de nieuwe datum van 1 oktober in het systeem bij Lijbrandt (namelijk halverwege oktober, zoals ze eind juli hebben aangegeven in een aantal interviews).
Misschien ben ik een doemdenker aan het worden, en valt het allemaal mee.
Maar.. ik wacht al bijna 5 maanden op enige reactie, beetje terecht lijkt me
Misschien zie ik het wel een beetje zwart in, maand langer/ minder wachten heb ik geen probleem mee, maar de communicatie/ info verstrekking is ronduit slecht.
Ene kant kan ik dat best begrijpen, want als je op je site neerzet: leverbaar 1aug, oeps 1 okt wordt toch 1 sept komt dat niet echt betrouwbaar over....
Wacht voorlopig nog even af
Nee, maar op je site een postcode check te zetten en als uitslag aan te geven dat glasvezel op jouw adres geleverd kan worden en dat na aanmelding de aannemer contact met je opneemt voor een afspraak komt ook niet betrouwbaar over.baasandre schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:26:
Ene kant kan ik dat best begrijpen, want als je op je site neerzet: leverbaar 1aug, oeps 1 okt wordt toch 1 sept komt dat niet echt betrouwbaar over....
Oke, er staat niet letterlijk dat hij direct contact opneemt, maar het wekt wel de indruk dat het aansluiten al aan de gang is en er alleen een gaatje in de agenda moet worden gevonden.
Niet dat je er zelf achterheen moet om te horen dat dit maanden gaat duren.
Helemaal mee eens!Websurfer01 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:30:
[...]
Nee, maar op je site een postcode check te zetten en als uitslag aan te geven dat glasvezel op jouw adres geleverd kan worden en dat na aanmelding de aannemer contact met je opneemt voor een afspraak komt ook niet betrouwbaar over.
Oke, er staat niet letterlijk dat hij direct contact opneemt, maar het wekt wel de indruk dat het aansluiten al aan de gang is en er alleen een gaatje in de agenda moet worden gevonden.
Niet dat je er zelf achterheen moet om te horen dat dit maanden gaat duren.
als je op een later moment als eerste wordt aangesloten pak je alsnog de kinderziektes mee.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:11:
Ik heb afgelopen week nog contact met ze (=Lijbrandt) gehad en zij vertelden toen dat de levering (Eilandenbuurt, gedeelte Antillenweg e.o.) binnen 3 weken gestart gaat worden.
Ik maak me niet zo druk of het wat eerder of later wordt. Zelfs ben ik zelf liever wat later aan de beurt bespaart me vast veel kinderziektes.
gaat het fout, krijg je abonnement geld (gratis) terug
ik ga uit van kinderziektes, en zodra ik een goed gevoel heb, zeg ik mijn ADSL en telefoon op.
Maand dubbel betalen vind ik geen ramp.
http://www.glasvezel.nu/n...svezel-tv-dienst-facelift
Naast de beeldkwaliteit en openheid, waarmee Glashart Media al superieur is aan de IPTV dienst van KPNGlasvezel, wordt dus ook de usability en innovatie steeds beter!
Het wordt dus toch steeds vervelender dat Glashart Media beschikbaarheid in KPN gebieden maar moeizaam van de grond komt......
Morgen is het 1 oktober, kunnen we Lijbrandt weer gaan bestokeneymey schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:48:
Nieuws:
http://www.glasvezel.nu/n...svezel-tv-dienst-facelift
Naast de beeldkwaliteit en openheid, waarmee Glashart Media al superieur is aan de IPTV dienst van KPNGlasvezel, wordt dus ook de usability en innovatie steeds beter!
Het wordt dus toch steeds vervelender dat Glashart Media beschikbaarheid in KPN gebieden maar moeizaam van de grond komt......
Verwijderd
De eerst aangeslotenen gaan de meeste last hebben van kinderziektes. Later aangeslotenen zullen daar minder last van hebben.MrJayMan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:34:
[...]
als je op een later moment als eerste wordt aangesloten pak je alsnog de kinderziektes mee.
Glashart tv bestaat al een tijdje en KPN glasvezel ook. Wellicht gaat het gewoon in één keer goed.
Ik maak me meer zorgen over de communicatie (of het gebrek eraan) van Lijbrandt. Bedrijven die zo communiceren betekenen meestal niet veel goeds...
Ach, laten we maar afwachten hoe ze communiceren als het (aansluiten) werkelijk zo ver is, of als we ze nodig hebben vanwege een kinderziekte.
Nog slechter dan KPN kan het nooit zijn.
Verwijderd
Het is toch te schofterig voor woorden dat je al in Juli krijgt te horen we leveren direct en je hoort nooit meer wat.
Dus ik heb nu kpn 30mbit(ik haal dat ook bij een test) en binnen een 2 weken ben ik aangesloten.
Terwijl lijbrand pas halverwege oktober kan aansluiten.
als het nog een 2 weken duurt.. prima dan wacht ik..
als het volgend jaar gaat worden, dan wil ik ondertussen wel glas hebben.
omdat ze niets melden, kan het dus half oktober 2010, maar ook half oktober 2011.
KPN heeft hetzelfde gedaan, echter maakte KPN er geen punt van als je op wilde zeggen: een belletje was voldoende. Daar gaat Lijbrandt de fout in: ze werpen onduidelijke drempels op om het jaarcontract te ontbinden.
Lijbrandt heeft kennelijk niet door dat service ook een aspect is van een goede provider. Tenzij ze niet als doel hebben goed te zijn voor de klant maar slechts goed voor de eigen portemonnee.
---
Nu ik er zo over nadenk is bovenstaand in combinatie met gebrekkige combinatie en loze beloftes wel typerend voor mismanagement wat in het bedrijfsleven veelal leidt tot faillisement (al dan niet bewust). Stel Lijbrandt gaat failliet en de curator komt even het geld van de resterende termijnen tot opzegging van het jaarcontract bij de klanten innen die al staan aangemeld; moet je dan 13 x het maandabo (mits aangetekend opgezegd) betalen zonder ooit iets geleverd te krijgen?
*disclaimer: het is mijn vermoeden; hoe dit juridisch exact zit weet ik niet
[ Voor 29% gewijzigd door JJ Le Funk op 01-10-2010 17:05 . Reden: twijfel geuit ]
Verwijderd
Natuurlijk niet. Je betaalt alleen voor de periode dat er geleverd gaat worden. In alle gevallen laten curatoren dienstverlening gewoon doorgaan omdat het inkomsten oplevert.
Ik vind het overigens overdreven om over faillissement te praten. vrijwel elk bedrijf met een nieuwe dienst levert later dan gepland, heeft matige communicatie en meer. Sterker, de grootste spelers op dit gebied (KPN, UPC, Ziggo) zijn geen haar beter zo niet nog slechter. En niemand die daar over een mogelijk faillissement begint.
Er is deels al dienst geleverd, nl. het lijbrandt-email-account. Hoe onbenullig ook, het is geleverd.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:45:
[...]
Natuurlijk niet. Je betaalt alleen voor de periode dat er geleverd gaat worden. In alle gevallen laten curatoren dienstverlening gewoon doorgaan omdat het inkomsten oplevert.
[...]
Als er verder geen fysieke aansluitingen zijn gerealiseerd zie ik niet hoe een curator daar nog iets aan kan verdienen.
Je bent dus als aanmelder akkoord gegaan met een jaarcontract. Dat is ook wat Lijbrandt mij gemaild heeft. Dat kan dus een duur emailadres worden...
maar nogmaals: ik ben geen jurist