[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.P. mag je er aan herinneren dat ik bij Lijbrandt(juli) als bij KPN een aansluitng heb gevraagd.
KPN binnen 2 weken op het net.
vanmiddag gebeld met Lijbrandt en ze weten het nog niet voor Almere Oostvaarders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:45:
" moet je dan 13 x het maandabo (mits aangetekend opgezegd) betalen zonder ooit iets geleverd te krijgen?"

Natuurlijk niet. Je betaalt alleen voor de periode dat er geleverd gaat worden. In alle gevallen laten curatoren dienstverlening gewoon doorgaan omdat het inkomsten oplevert.

Ik vind het overigens overdreven om over faillissement te praten. vrijwel elk bedrijf met een nieuwe dienst levert later dan gepland, heeft matige communicatie en meer. Sterker, de grootste spelers op dit gebied (KPN, UPC, Ziggo) zijn geen haar beter zo niet nog slechter. En niemand die daar over een mogelijk faillissement begint.
"Mits".... je bedoelt "tenzij?". Nu zeg je "als/op voorwaarde dat aangetekend opgezegd" .....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
MrJayMan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:03:
[...]

Er is deels al dienst geleverd, nl. het lijbrandt-email-account. Hoe onbenullig ook, het is geleverd.
Als er verder geen fysieke aansluitingen zijn gerealiseerd zie ik niet hoe een curator daar nog iets aan kan verdienen.
Je bent dus als aanmelder akkoord gegaan met een jaarcontract. Dat is ook wat Lijbrandt mij gemaild heeft. Dat kan dus een duur emailadres worden...

maar nogmaals: ik ben geen jurist
Als dat zo zou zijn, dan heb ik er al 3 maanden op zitten van mijn jaarcontract (aangemeld 1e week juli) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Op zich is het wel slim gespeeld, vanaf juli denken veel mensen er niet meer over om zich bij KPN aan te melden.
Sommigen zullen dit uit boosheid over de radiostilte alsnog doen, maar netto zullen ze er toch klanten aan overhouden die anders misschien allang bij KPN hadden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Wat een onzin hierboven....

Je meldt je aan, je geeft een gewenste begin datum.
That's it. Wordt voor die datum geen levering gestart of afspraak, stel je lijbrandt in gebreke en vraag je om ontbinding van het contract.
Brief of email aan klantenservice staat gelijk aan elkaar ( kijk maar eens op rechtspraak.nl), cq consuwijzer.
Uiteraard mits alle klantgegevens worden vermeld.
En brief.... moet het wel een aangetekende brief zijn.

Je vraagt om levering van een dienst, bedrijf gaat failliet en er wordt nog niets geleverd. Zul je nooit en te nimmer geld hoeven te betalen. Sorry zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord. Een currator zal altijd kijken naar geschikte oplossingen. Dat je er als consument iets bij inschiet... tja... vaak wel. Maar je hoeft nooit een abbonement door te blijven betalen.

Alleen als jezelf een vordering hebt op een bedrijf ben je de klos. Denk eens aan een autoverzekering. Maatschappij gaat failliet, je hoeft alleen voor de lopende maand nog premie betalen ( dienst wordt gestaakt). Heb je schade gereden, tja dan kan je de pineut zijn.

Dit is levering van een dienst. Paniek over failliet ? Kijk eens wie de grootaandeelhouder achter Lijbrandt is , daarachter, daarachter, jups iets van 45% Kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

baasandre schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:09:
[...]
Je vraagt om levering van een dienst, bedrijf gaat failliet en er wordt nog niets geleverd. [...]
vanaf de dag dat je bent aangemeld is dus de emaildienst geleverd. dat is de ingangsdatum waarop je abonnementsgeld kan worden gevorderd door de curator.
Na faillisement dien je aangetekend op te zeggen dan start de opzegtermijn en daarna wordt het contract ontbonden en kan je alle voorgaande maanden vanaf startdatum gaan ophoesten.

it's the way I see it

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En zie hier, een gerucht dat Lijbrandt failliet gaat.... LOL.

Kunnnen we het nu weer gewoon over glasvezel in Almere hebben? :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey lol de hele dag druk aan het surfen op knp 30 mbit en het gaat nog steeds strak.
Ik doe veel text (twitter, fora en mail) en het gaat best goed.
en de telefoon doet het ook nog!
meer heb ik niet afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met de behaalde snelheid bij KPN is idd niet veel mis. Maar de rest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn buurman heeft het hd tv pakket en ik zal eens gaan testen bij hem.
Ik hoor dat het zappen nogal traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag gaat.
Bij upc gaat het redelijk al reageert de mediabox soms niet op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:23:
[...]

"Mits".... je bedoelt "tenzij?". Nu zeg je "als/op voorwaarde dat aangetekend opgezegd" .....
Ik quote MrJayMan c.q. het direct voorafgaande bericht. Vandaar dat er quotes omheen stonden.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:05:
M.P. mag je er aan herinneren dat ik bij Lijbrandt(juli) als bij KPN een aansluitng heb gevraagd.
KPN binnen 2 weken op het net.
vanmiddag gebeld met Lijbrandt en ze weten het nog niet voor Almere Oostvaarders
Ja en???

Ik ken ook diverse mensen die extreem lang moesten wachten totdat KPN de aansluiting uiteindelijk realiseerde en veel KPN klanten klagen de eerste tijd steen en been over de problemen en uitval.

Dit is gewoon nieuwe techniek met alle problemen van dien. Wil je de eerste zijn dan moet je het nodige slikken.
baasandre schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:09:
Wat een onzin hierboven....
.
.
.
Dit is levering van een dienst. Paniek over failliet ? Kijk eens wie de grootaandeelhouder achter Lijbrandt is , daarachter, daarachter, jups iets van 45% Kpn.
Gelukkig iemand met kennis van zaken (ook het niet gequote). Het mooiste is dat mocht Lijbrandt failliet gaan (onzinnig om daar nu al op te speculeren) KPN het zal overnemen incl. alle rechten en plichten en dus ook DVB-C zal gaan leveren. Zo niet dan ben je volkomen vrij een andere provider te kiezen.

En voor diegenen die vrezen te moeten betalen terwijl er geen dienst geleverd wordt: de wet is heel simpel hierin en geen curator die zal proberen geld te ontvangen zonder de bijbehorende tegenprestatie. Faillissement is voor een klant (in deze situatie) volslagen irrelevant want vooralsnog gaat alles gewoon door. Die bitjes en bytjes over de lijn gaan volautomatisch en ook personeel blijft gewoon doorwerken.

Voor de rest is al dat gespeculeer over faillissement een ongezonde geruchtenverspreiding en ook verre van zakelijk. Pas als KPN failliet zou gaan dan zijn er problemen want uiteindelijk zijn alle providers volledig of zeer vergaand van KPN afhankelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is gewoon nieuwe techniek met alle problemen van dien. Wil je de eerste zijn dan moet je het nodige slikken.

Hoe zo, ik bel lijbandt geen gehoor, ik bel kpn en binnen 14 dagen een aansluiting.
Wat heeft dit met techniek te maken en slikken.
ik zie geen verband.
Klacht is dat ze niet fatsoenlijk reageren en omgaan met hun klanten.
Hoe moeilijk kan het zijn om elke maand even een briefje te sturen met een status update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd @ M.P. Bij KPN was het tot het voorjaar van dit jaar ook wachten, wachten en nog eens wachten. Sommigen wel tot meer dan een jaar!

Neemt niet weg dat het jammer blijft dat Lijbrandt het nu ook op die manier aanpakt maar vreemd is het zeker niet... (helaas).

Verder snapte ik trouwens dat je iemand Quote.... maar m'n opmerking over je "mits" gebruik sloeg op mijn vermoeden dat je eigenlijk "tenzij" bedoelt. "Mits" betekent "ALS"/"Indien". Erger me er een beetje aan dat iedereen dat woord "mits" maar te pas en te onpas gebruikt ;) :')

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 02-10-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34787390,noline]
Verder snapte ik trouwens dat je iemand Quote.... maar m'n opmerking over je "mits" gebruik sloeg op mijn vermoeden dat je eigenlijk "tenzij" bedoelt. "Mits" betekent "ALS"/"Indien". Erger me er een beetje aan dat iedereen dat woord "mits" maar te pas en te onpas gebruikt ;) :')
Het woord "mits" stond in de gequote tekst (en is dus niet van mij afkomstig) en ik vind het niet mijn taak om gequote tekst aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK zie het :). Je quote was dan ook wel een beetje ongelukkig ;) (tussen aanhalingstekens op een forum waar je een quote in een blok kan zetten :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54
Ik ben gisteren begonnen met 'verder winkelen'.

Ik heb mijn vertrouwen in Lijbrandt opgezegd, en deze gevraagd welke stappen ik moet ondernemen om mijn aanmelding (meer is het niet) ongedaan te maken.
Lijbrandt zal zeker niet failliet gaan ofzo, en dat is niet de rede voor vertrouwen opzeggen. Het is de manier hoe bij Lijbrandt met klanten wordt omgegaan.
Zelfs afgelopen weekend heb ik van andere partijen meer communicatie ontvangen over een simpele vraag dan ik sinds 24 mei (mijn aanvraagdatum) heb ontvangen van Lijbrandt. Het was dus weekend!

Ik hoop vandaag meer duidelijkheid te krijgen van Lijbrandt, zodat ik voor het einde van de maand ergens anders op glas kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik zit al op glas, dat is het punt niet.

En met de partij waarmee ik een contract heb (Tweak) ben ik ook meer dan tevreden. Met de netwerkpartij en TV-leverancier echter niet!

Als Lijbrandt niet de enige was die TV van GHM kon bieden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gezegd maar toch nog'n keertje:

Alle grote providers (o.a.: KPN, UPC, Ziggo, ......) maken zich aan het zelfde schuldig. Veel (en zelfs te indringende) communicatie en als er eenmaal getekend is dan hoor je niets meer en blijkt alles langer te duren dan beloofd.

En dit verschijnsel is het sterkst bij de start. Hoe lang heeft KPN de eerste gebruikers niet laten wachten op fysieke aansluiting. Hoe lang duurde het wel niet voordat (voor velen) het eindelijk naar tevredenheid werkte.

Anecdote: Bij het (door sommigen) bejubelde XMS blijkt mijn Postcode+huisnummer NIET te bestaan! Terwijl dit huis al 10+ jaar bestaat. De hele wijk blijkt volgens XMS niet te bestaan. Vertrouwenwekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Bij die andere partijen krijg je teminste nog een contract, die je moet tekenen enzo.

Dit is een inschrijving op de website, er is officieel geen handtekening gezet.
Op zich kan iedereen dus voor de buurman aanvragen :)

Maar ik snap dat er problemen zijn, maar ik word wel (zelfs bij UPC) vriendelijk te woord gestaan en mijn vragen worden dan netjes beantwoord.
Groot hoeft niet 'wij willen niet, en wij vertellen niet' te betekenen.

Lijbrandt zelf behoort dus niet tot de grootste, wel met hun ideeen en plannen, maar het is geen KPN of wat dan ook.

[ Voor 0% gewijzigd door badnews.nl op 05-10-2010 11:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag even de paperassen er bij gepakt.
je kan ze op nalatigheid wel afserveren.
ze vermelden op hun papieren aanmeldingsformulier dat er tussen de 4 en 8 weken nadat er een aansluiting op glashart komt.

Verder staat er duidelijk dat de inschrijving pas een overeenkomst wordt als er daad werkelijk een aansluiting kan worden aangelegd.
Dus gewoon geen installatie afspraak maken, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Inmiddels heb ik Lijbrandt een paar dagen gelden weer eens een mailtje gestuurd waarin ik aangaf te twijfelen of ik, gezien de teleurstelling/irritatie over de volledige radiostilte, nog wel wilde wachten. Ik heb ze verzocht iets inhoudelijker te reageren dan alleen "vanaf oktober". Ik heb ze ook gewezen op dit forum.
Tot nu toe geen reactie, vinden ze dit soort vragen niet leuk en negeren ze deze, of hebben ze het te druk met lokken van nieuwe wachtenden....... sorry,klanten?
Zo enthousiast als ik in het begin (4 maanden gelden) was, zo baal ik nu. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Zelfs Yogoi is stil.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Schaamt hij zich voor zijn werkgever? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Ik heb ze ook nogmaals een email gestuurd met de vraag wanneer ze nu werkelijk gaan uitrollen. Verder heb ik ze nogmaals gewezen op de slechte communicatie en dat ze hun belofte, gegeven op de bijeenkomst, niet nakomen. Daar werd namelijk gezegd dat ze vanaf 1 oktober zouden gaan aansluiten. Dit is dus absoluut niet het geval. Ik heb ze ook een deadline gegeven, namelijk 15 oktober. Als ik dan nog geen antwoord heb of een afspraak voor de aansluiting, zal ik de aanvraag annuleren. Lijbrandt is heel slecht bezig op deze manier en zal heel snel een hele slechte naam krijgen. Ik zal na 15 oktober niemand meer aanraden om met Lijbrandt in zee te gaan, want ze zijn geen haar beter dan de andere aanbieders (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Net als bij andere providers lijkt het er enorm op alsof ze zich concentreren op de nieuwe gebiede, zoals Houten (het feit dat Yogoi daar wél post lijkt me haast exemplarisch).

Wel zooo ongelofelijk stom! Ze bieden een tov. KPN bijna superieur product (in veel opzichten), maar laten de aanvragers hier zo ongelofelijk zitten!!!

Overigens stond er vanmiddag tegenover de zijkant van de mediamarkt, voor de trappen naar de Esplanade toe, een promotie 'vrachtwaggel' van KPNglasvezel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Websurfer01 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:30:
Inmiddels heb ik Lijbrandt een paar dagen gelden weer eens een mailtje gestuurd waarin ik aangaf te twijfelen of ik, gezien de teleurstelling/irritatie over de volledige radiostilte, nog wel wilde wachten. Ik heb ze verzocht iets inhoudelijker te reageren dan alleen "vanaf oktober". Ik heb ze ook gewezen op dit forum.
Tot nu toe geen reactie, vinden ze dit soort vragen niet leuk en negeren ze deze, of hebben ze het te druk met lokken van nieuwe wachtenden....... sorry,klanten?
Zo enthousiast als ik in het begin (4 maanden gelden) was, zo baal ik nu. :(
pendragon1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:32:
Ik heb ze ook nogmaals een email gestuurd met de vraag wanneer ze nu werkelijk gaan uitrollen. Verder heb ik ze nogmaals gewezen op de slechte communicatie en dat ze hun belofte, gegeven op de bijeenkomst, niet nakomen. Daar werd namelijk gezegd dat ze vanaf 1 oktober zouden gaan aansluiten. Dit is dus absoluut niet het geval. Ik heb ze ook een deadline gegeven, namelijk 15 oktober. Als ik dan nog geen antwoord heb of een afspraak voor de aansluiting, zal ik de aanvraag annuleren. Lijbrandt is heel slecht bezig op deze manier en zal heel snel een hele slechte naam krijgen. Ik zal na 15 oktober niemand meer aanraden om met Lijbrandt in zee te gaan, want ze zijn geen haar beter dan de andere aanbieders (helaas).
Ik heb een email gestuurd met ongeveer dezelfde strekking.
Het probleem is alleen dat ik niet echt een alternatief heb. Alleen KPN of KPN via Tweak. Misschien dat ze zich daarom zo arrogant denken te kunnen gedragen, gebrek aan concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Het is inderdaad ongelooflijk stom van ze.
Als ze tussentijds open en eerlijk gecommuniceerd hadden was ik veel geduldiger geweest, en dat geldt voor veel anderen die nu misschien de KPN promotie "vrachtwaggel" instappen.
Ik blijf erbij dat ik geen KPN shit wil, dus zou het wel eens kunnen dat ik Lijbrandt bedank voor de (geen)service en gewoon mijn XS4all adsl icm UPC blijf houden.
XS4all schijnt ook te werken aan glasvezel en tv, alleen afwachten of ze, als KPN dochter, een goed eigen product gaan leveren of de zoveelste wederverkoper van de KPN rotzooi worden.
XS4all kennende zal het alleen wel weer astronomisch duur worden :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 07-10-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. XS4ALL zie ik, zeker als KPN-dochter, niet, maar dan ook compleet niet meer innoveren.... helaas :(

Overigens nog wel een grappige: Ben thuis wat aan het testen met een nieuwe router voor Tweak. En als die niet aan de lijn hangt, dan hangt er gewoon een OpenWRT doos aan de lijn. Dit zorgt er nogal eens voor dat onze telefonische bereikbaarheid (Fritz!box sip client richting Callvoip) niet helemaal optimaal is. Zeker OpenWRT dropt erg snel NAT entry's, waardoor mensen die ons bellen te horen krijgen dat we niet bereikbaar zijn.

Belt zusje van m'n vriendin gisteravond.... dat we zo onbereikbaar zijn. "en of we niet beter KPN kunnen nemen" :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:37:
"en of we niet beter KPN kunnen nemen" :X :D
Ik zal nog eerder teruggaan naar tamtam of postduif dan dat ik ooit nog iets van KPN afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Websurfer01 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Schaamt hij zich voor zijn werkgever? :*)
Nee hoor, maar als ik dit topic momenteel lees moet ik hem maar wel even vragen of ik andere dingen links kan laten liggen zodat ik genoeg tijd heb om hier te posten ;)
Eymey, zoals je in mijn enkele posts in het Houten topic kan lezen, ik heb amper/geen tijd momenteel.
Het grappige is wel dat ik juist zo extreem druk ben met Berkel en Rodenrijs. Waar we dus de testen draaien die ook voor Almere gelden. Dus de reden dat ik zo weinig post is dan ook een beetje precies het probleem waar julie hier vragen over hebben.

Wat ik jullie kan vertellen is het volgende:
Lijbrandt is heel hard bezig zo snel mogelijk te leveren in Almere en vergelijkbare gebieden (Berkel/Leeuwarde/etc)
Echter zijn wij helaas ook van veel andere partijen afhankelijk. Zoals jullie weten zijn wij de eersten die een dergelijke dienst op het 'KPN-netwerk'. Dit bied veel mogelijkheden maar helaas ook wat problemen.
Wij zijn zo ver ik weet helemaal klaar voor levering. Echter een aantal andere partijen moet nog wat kleine aanpassingen maken.
Ik geef toe dat er in de begin periode door bepaalde personen iets te enthousiast is geroepen dat we voor de zomer zouden leveren. Dit is absoluut niet handig geweest maar helaas.

Overigens, ik post hier niet vanuit marketing maar vanuit de technische kant (lijkt me voor tweakers ook interessanter)
Ik zal dan ook waar ik tijd heb alles zo goed mogelijk beantwoorden maar binnen mijn beperkingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi, bedankt voor je reactie, als de marketing afdeling nu eens een soortgelijk antwoord had gegeven, of misschien eens in een briefje of e-mailtje had uitgelegd was er weinig aan de hand geweest.
Nu voelt men zich op een arrogante manier genegeerd, en dat is een hele slechte kennismaking.
Heb jij enig idee (en ik zal je er niet aan ophangen) of we hier praten over dagen, weken of maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Yogoi, helaas heb je email adres in je profiel weggehaald (ook heel slim), anders had ik dit persoonlijk gedaan.

Ik weet dat je een druk man bent, maar wat zegt jouw gevoel wanneer ze kunnen gaan leveren in Almere?
Zijn dit dagen, weken of maanden? Almere is toch redelijk groot, en als er fysieke aanpassingen in de pops moeten plaatsvinden, kost dit ook enige tijd.

Als je hier niet op wilt reageren, of je baas in verlegenheid brengt, snap ik dat ook!

Wat ik nu een beetje hoor, hebben ze het verschoven naar 'eind van het jaar', maar dit willen ze niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik ben te mailen op webteam[at]lijbrandt.nl
(in mijn profiel stond een [at]xmsnet.nl adres dus dat zou een beetje vreemd zijn als ik voor beide merken post)

Over de levering:
Moeilijk te zeggen, theoretisch kan ik al laten leveren in Almere.
Ik vermoed dat voor Almere de orders naar de aannemer gestuurd gaan worden vanaf week 41/42
Durf niet te zeggen wanneer de eerste afspraken zijn. Ik heb echt geen enkel contact met aannemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:33:
Ik vermoed dat voor Almere de orders naar de aannemer gestuurd gaan worden vanaf week 41/42
Beta testers nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:33:

Over de levering:
Moeilijk te zeggen, theoretisch kan ik al laten leveren in Almere.
Ik hou me aanbevolen! Klagers eerst?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Mij ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Testen gebeurt in Berkel en Rodenrijs (inmiddels 35+ actief zo ver ik weet)
Alles werkt daar al goed eigenlijk. Op een paar kleine aanpassing in bepaalde processen na is het wel klaar naar mijn mening.
Dus helaas geen echte testers in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:36:
Testen gebeurt in Berkel en Rodenrijs (inmiddels 35+ actief zo ver ik weet)
Alles werkt daar al goed eigenlijk. Op een paar kleine aanpassing in bepaalde processen na is het wel klaar naar mijn mening.
Dus helaas geen echte testers in Almere.
Oke, is duidelijk.
Ken je niet iemand die mijn aanvraag iets hoger in de stapel kan leggen? O-)

Mijn UPC gebeuren werkt al een poosje niet echt lekker, en dat heb ik steeds zo gelaten omdat ik de moeite niet meer wilde nemen daar iets aan te doen, aangezien het immers overbodig zou worden.
Elke avond zetten we de ergernis opzij en zeggen: "gelukkig zijn we daar binnenkort vanaf"
Een stuk van mijn ongeduld komt daar ook vandaan en wordt versterkt door het uitblijven van communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
Waarop de vervolgvraag natuurlijk is:

Tweak? Lezen jullie mee?

Graag een R+ oplossing ipv de KPN methodiek...

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Oktopus schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:55:
Waarop de vervolgvraag natuurlijk is:

Tweak? Lezen jullie mee?

Graag een R+ oplossing ipv de KPN methodiek...
Je vergeet: en liefst binnen een paar weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor zo ver ik nu begrepen heb van verschillende mensen (en wat ik ook gelezen heb in eerdere uitleg van Yogoi) zal het echt -ooit- wel gaan gebeuren dat Tweak óók R+ oplossingen op KPN netwerken gaat bieden.

Maar voorlopig is Lijbrandt op dit moment gewoon 'proefkonijn'. Als alle processen omtrent deze nieuwe manier van leveren op KPN netwerken geoptimaliseerd zijn, zal Tweak hopelijk ook wel volgen.

@Yogoi: Dank je voor je uitleg. Ik (en iedereen hier denk ik) waardeer de rol die je op dit forum aanneemt enorm en dit is dan ook niet direct kritiek aan jou als persoon.

Het blijft echter belachelijk dat jij als technisch persoon 'ons' hier moet sussen en dat de MARKETING/SALES afdeling van Lijbrandt compleet NIETS meer van zich laat horen! ZIJ, en ook echt alleen ZIJ moeten de (aanstaande) klanten op de hoogte houden! Desnoods via advertenties in de lokale bladen, waarin ze gewoon OPEN en DUIDELIJK verklaren dat de levering nog even op zich laat wachten... maar het liefst natuurlijk gewoon in persoonlijke brieven

Misschien dat je dit eens kan doorgeven aan de mooie gladde heren en dames bij marketing/sales... Lijbrandt brengt zichzelf op dit moment namelijk enorme imagoschade toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Zeer goed omschreven!

Week 41/42 (volgens mijn exchange is het nu al 41, maar volgens NL telling pas 40).

Maar dan zou ondertussen wel iets van een afspraak moeten komen. Ik kan niet in een paar dagen vrij krijgen, dit moet ik dus echt plannen. Weer de communicatie waar niemand hier vertrouwen in heeft.

Ik heb afgelopen week een email met annulering aanvraag gestuurd, maar ook hier hoor je niets op :)
Door die communicatie heb ik gewoon mijn vertrouwen verloren. Als het echt week 41/42 zou worden, laat het de toekomstige klanten teminste weten dat ze ermee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
badnews.nl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:49:

Maar dan zou ondertussen wel iets van een afspraak moeten komen. Ik kan niet in een paar dagen vrij krijgen, dit moet ik dus echt plannen. Weer de communicatie waar niemand hier vertrouwen in heeft.
Er kan geen afspraak gemaakt worden tussen jou en de aannemer zolang die geen order heeft.
Dat is dus wat er in week 41/42 gedaan word.
Daarna kunnen er afspraken gemaakt worden.

Let wel op, dit is wat ik persoonlijk vermoed. Dit zijn geen officiele gevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Yogoi, Bedankt voor al je informatie hier.
Zou je op een of andere manier je collega's kunnen aansporen snel meer info te verschaffen of op zijn minst emails te beantwoorden? Ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen antwoord op een email van 30 september.

De website zou ook wel wat uitgebreider mogen met bijvoorbeeld een "nieuws" gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of zitten we straks ook voor Lijbrandt met z'n allen bij Radar of Kassa???

Niet dat ik dat wil, in tegendeel..... KPN heeft glasvezel al genoeg imagoschade berokkend.

Maar soms lijkt het wel alsof bedrijven alleen hiervoor gevoelig zijn :r. Ik had van Lijbrandt anders gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Bij die laatste 2 berichten kan ik me alleen maar aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geachte meneer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

Wij vinden het erg vervelend dat niet alles verloopt zoals in eerste instantie gecommuniceerd is. Helaas kan ik niet een precieze datum geven wanneer u aangesloten wordt. Half oktober wordt gestart met de levering van diensten. Echter het is niet bekend wanneer Almere Stad aan de beurt is. Glashart neemt contact met u op om een afspraak te maken om de verbinding in uw woning actief te maken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lijbrandt - Servicedesk
Zelfs na een behoorlijk gepeperde mail van mijn kant met verwijzing naar dit topic en verwijzingen naar andere telecom bedrijven die om de haverklap negatief in het nieuws komen, presteren ze het om een dergelijke mail terug te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

eymey schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:38:
[...]

Zelfs na een behoorlijk gepeperde mail van mijn kant met verwijzing naar dit topic en verwijzingen naar andere telecom bedrijven die om de haverklap negatief in het nieuws komen, presteren ze het om een dergelijke mail terug te sturen!
dat komt omdat je gemarkeerd staat als 'zeikerd' in de Lijbrandt CRM database waardoor je het standaard excuusmailtje retour krijgt.

Het is nu in ieder geval duidelijk hoe je in de toekomst behandeld wordt bij storing of service problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ik heb dus dezelfde email gekregen. Had die van eymey niet gelezen....het is dus weer zo'n standaard antwoord, want iedereen krijgt ongeveer hetzelfde. Ik was weer hoopvol, maar helaas.

[ Voor 68% gewijzigd door pendragon1 op 09-10-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb dezelfde email gehad. Wat is daar positief aan? 8)7

Ik wilde de garantie voor 1 november te worden aangesloten. Dat ze half oktober gaan beginnen (wat het al bijna is) is leuk, maar dat kan dus betekenen dat wij pas over 3 maanden aan de beurt zijn.
Het was een erg nietszeggend antwoord en leek sowieso een standaard antwoord en mijn concrete vragen werden genegeerd. |:(

Wat is sowieso het verschil met de email die eymey heeft gehad?

[ Voor 7% gewijzigd door KarlMarX op 09-10-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me maar ik heb nog steeds niet het idee dat ik een verkeerde keus heb gemaakt door kpn te nemen.
die 30mbit gaat prima en regelmatig meet ik het en ik blijf het ook halen qua op en download.
Tv is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik hou upc ivm bbc1,2,3 en 4

/genoegreclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
In de mail die ik gestuurd heb, heb ik duidelijk aangegeven geen nietszeggend antwoord te verwachten en ook niet "vanaf" die en die datum, tot nu toe wordt ik nog genegeerd.
Ambitieuze plannen op de presentatie, zoveel procent van de potentiële klanten wilden ze halen, ze zouden alles beter doen, maar in de aanloopfase dreigen ze al door de mand te zakken.
Diverse mensen hebben ze nu gewezen op dit forum, een kleine inhoudelijke reactie hier had veel ergernis weg kunnen nemen.
Maar goed, de enige ander optie voor mij is blijven zitten waar ik zit, als Lijbrandt zo door gaat annuleer ik en wacht ik wel tot er volgend jaar of zo een andere niet-KPN provider opstaat.
Dan maar geen Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Websurfer01 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:44:
[...] als Lijbrandt zo door gaat annuleer ik en wacht ik wel tot er volgend jaar of zo een andere niet-KPN provider opstaat.
Dan maar geen Lijbrandt.
snap niet hoe je gaat opzeggen als men je berichten niet leest of verwerkt.
je hebt je online aangemeld dus ben je akkoord met een jaarcontract volgens Lijbrandt en zij bepalen wanneer dat in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Lees de algemene voorwaarden, artikel 6.5:
6.5 Behoudens het bepaalde in artikel 6.3 en 6.4 komt de Overeenkomst tussen Eindgebruiker en Lijbrandt tot stand op het moment dat de Eindgebruiker de Aanvraagbevestiging ontvangt, doch uiterlijk op het moment van de Oplevering. Lijbrandt zal Eindgebruiker zo spoedig mogelijk mededelen wanneer de Oplevering zal plaatsvinden.
Dus zolang er geen oplevering heeft plaatsgevonden, is er geen sprake van een overeenkomst. Aan het woord "spoedig" kan geen recht worden ontleend wat dat is een elastisch begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ik heb maar weer eens gegoogled op Lijbrandt en nu zie ik waar de schoen wringt ;)
Je komt nl. verschillende advertenties tegen waarin door Lijbrandt een "communicatie manager" gezocht wordt, nu snap ik waarom er zo belabberd gecommuniceerd wordt.

Kan ie gelijk aan de bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen ga ik toch maar eens een brief sturen met daarin een stukje ongezouten kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:14:
morgen ga ik toch maar eens een brief sturen met daarin een stukje ongezouten kritiek.
Heb ik 9 dagen geleden per e-mail gedaan...... geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Websurfer01 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Heb ik 9 dagen geleden per e-mail gedaan...... geen antwoord.
hier ook; geen reactie. kennelijk verdwijnt een kritisch mailtje direct in de virtuele prullenbak. een paar maand terug kreeg je tenminste nog een standaard excuusmailtje terug met een 'bedankt voor uw bericht'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik kreeg na mijn zeik/opzeg mailtje de opmerking dat het via de post of via mijn lijbrandt moest doen (waarbij dat laatste niet kan)...:)
voor het eerst in maanden kreeg ik binnen 8 werkdagen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

badnews.nl schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:20:
Ik kreeg na mijn zeik/opzeg mailtje de opmerking dat het via de post of via mijn lijbrandt moest doen (waarbij dat laatste niet kan)...:)
als je online kan aanmelden, waarom dan niet online afmelden (of via email -> heeft ook juridische status)?
vanuit een klantperspectief snap ik deze anti-service niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi, wijs je collega's eens op dit forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, voor dit soort praktijken wordt wederom de wet aangepast, geloof ik (weet niet meer waar ik dit als eerste heb gelezen): Straks worden bedrijven verplicht (telecombedrijven zeker) om het opzeggen MINSTENS net zo makkelijk te maken als het afsluiten van een abbo.

Dus Lijbrandt, be ware (maar er zal hier wel niet worden mee gelezen....)

edit:
http://kassa.vara.nl/actu...iekem-verlengen-contract/

Hier dus

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 13-10-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
Yogoi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:12:
[...]

Er kan geen afspraak gemaakt worden tussen jou en de aannemer zolang die geen order heeft.
Dat is dus wat er in week 41/42 gedaan word.
Daarna kunnen er afspraken gemaakt worden.

Let wel op, dit is wat ik persoonlijk vermoed. Dit zijn geen officiele gevens.
Begin me af te vragen of er al opdrachten verstuurd zijn.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
abc279 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Misschien wel, maar dan moeten ze bij Glashart (die kennelijk het aansluiten doet) eerst inventariseren, dan indelen, dan monteurs vrijmaken c.q. aannemen, klanten benaderen voor afspraken, vervolgens zijn natuurlijk alle andere wijken eerst aan de beurt >:) >:)
Vanaf oktober, daar kun je alle kanten mee op, daar valt ook juli volgend jaar nog onder.

Lijbrandt, supersonisch zeggen ze zelf, ja zo supersonisch als dikke str... Wat een ballentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
abc279 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:03:
[...]

Er staan er een hoop klaar voor de 18e (maandag dus)
Ik hoopte dat ze deze week nog verstuurd zouden worden maar het gaat de 18e worden, helaas.

We hadden nog een "klein" probleempje gevonden met de telefonie waardoor uitbellen niet mogelijk was.
Dit hebben we met z'n 3en vanochtend opgelost en de bug gecorrigeerd.
vandaar dat we nog even moesten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:29:
[...]

Er staan er een hoop klaar voor de 18e (maandag dus)
Ik hoopte dat ze deze week nog verstuurd zouden worden maar het gaat de 18e worden, helaas.
Nou maar hopen dat ik daarbij zit..... Bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Zit Almere-Buiten (Eilandenbuurt, postcode 1339) er tussen? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben inderdaad wel heel benieuwd wie hier tussen zitten! Zeker omdat ik (ondanks meerdere beloftes van mensen van de servicedesk van Lijbrandt) nog steeds GEEEEN uitsluitsel heb over hoe het bij de mensen moet gaan die nu nog een abbo van KPNGlasvezel of KPNWholesale hebben......

Oftewel, zelfs als ik er tussen zit is er nog steeds een levensgrote kans dat dit helemaal in de soep gaat lopen omdat de aannemer die mij aan moet sluiten een blokkade ziet en vervolgens niet weet wat de verdere procedure is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik heb geen idee wie het zijn.
Ik hoop echter dat er gebruikers van hier tussenzitten.

Dan kunnen we hier tenminste beginnen met werkende dingen bespreken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:03:

De kans is toch groter dat je NIET werkende dingen, of niet goed werkende dingen gaat bespreken ;)

En Yogoi, al het gemopper is niet tegen jou gericht, ik kan alleen niet uitstaan dat er niet fatsoenlijk vanuit Lijbrandt zelf gecommuniceerd wordt, het komt zo minachtend over naar de klant toe.
Zeker als je een kritsche mail (met hele nette bewoordingen) stuurt die dan gewoon genegeerd wordt, het lijken wel kleine kinderen daar.

[ Voor 30% gewijzigd door Websurfer01 op 14-10-2010 16:35 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Mocht ik erbij zitten, en dingen werken naar behoren, zal ik dat ook zeker laten horen.

Ik zou niet weten waarom je alleen zou moeten kankeren (doe ik ook aan mee, maar dat is omdat ik resultaat wil zien).

In het bedrijf waar ik werk, gaan per dag zo'n 10.000 tot 15.000 berichten doorheen, echter als er een of twee fout gaan, is het altijd helemaal kut. Nooit hoor je iets over de overige 99.99% die perfect werkt...

Als iets redelijk tot goed werkt, moet je dat ook noemen.... een compliment is altijd lekker om te ontvangen!

Kankeren of zeuren (on-onderbouwd) is gewoon simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 14-10-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helemaal mee eens, @badnews.nl! Ook ik aarzel nooit om ook de positieve geluiden te laten horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ik zal ook de positieve dingen noemen, zeker ook omdat Yogoi hier bij betrokken is geweest en als het dan goed werkt dan vind ik het ook belangrijk om hem die feedback te geven net als we doen als het niet goed werkt. Ik ben ook benieuwd wie er voor de 18e op de lijst staan. Het lijkt me toch dat je dan nu al bericht had moeten hebben, want de 18e is aankomende maandag al. Het zou toch echt fantastisch zijn als we eindelijk kunnen beginnen. Als alles goed werkt weet ik minstens al 1 ander persoon die het dan ook gaat aanvragen, namelijk een vriend van mij. En ik wil het niet goed praten, maar tegenwoordig is het schijnbaar doodnormaal dat bedrijven niet communiceren. De afgelopen paar maanden heb ik dit meerdere keren zelf mogen ervaren. In mijn geval gaat het dan om een verzekeraar en een bouwbedrijf. 'Dreigen' met het opzeggen van de verzekering helpt helemaal niks. En net als bij Lijbrandt reageren ze dan gewoon niet meer, dat is de makkelijkste manier.

Als Yogoi niet zo technisch was zouden ze hem bij Lijbrandt direkt moeten aannemen als communicatie manager, want hij communiceert tenminste en nogmaals, dat waarderen we erg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10-2012
Ik volg de discussie op dit forum met veel interesse reeds een maand of twee.
Had niet veel inhoudelijks aan toe te voegen, alles werd immers gezegd.
Ook ik heb me aangemeld voor glasvezel en woon in Muziekwijk.

Als Yogoi op 14 oktober 2010 schrijft:

Ik hoop toch niet dat doordat ik niet actief deelnam aan de discussie ik langer zou moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Maccor,
Ik ben totaal niet betrokken bij het selecteren van orders. dit is ook vanuit mijn functie totaal niet interessant.
Als er problemen of openstaande vragen zijn dan komt men naar mij. De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met de issue die ontstonden tijdens de test phase in Berkel en Rodenrijs (wat hetzelfde werkt als bij jullie in almere)

Wie er aangesloten gaan worden in Almere binnen nu en korte tijd (op den duur word iedereen aangesloten natuurlijk :P) daar bemoei ik me niet mee. Of je dan ook post of niet op tweakers staat volledig los van deze 'selectie' (ik moet het eigenlijk geen selectie noemen maar dan is het duidelijker waar we het over hebben)

Echter is het reduceren van orders momenteel bij deze start wel van belang. We hebben het over een paar duizend orders die we moeten aansluiten zodra deze gebieden 'live' gaan. (hang me niet op aan deze cijfers, zoals jullie weten ben ik niet van marketing dus zijn die cijfers niet interessant voor mij)
Met een lancring van een nieuw iets wil je niet meteen een stortvloed aan orders tegelijk doen.

Maar wat ik bedoelde met mijn hoop voor gebruikers vanuit tweakers is dat het topic daardoor een nieuwe wending kan nemen. Er kunnen dan diensten gebruikt worden en vergeleken en tot de limieten gepushed worden (tweakers blijken daar toch elke keer weer goed in te zijn)
Dat maakt het voor mij weer leuker aangezien ik liever wat 'tech zooi' behandel dan 'marketing issues' :D

@Pendragon:
De 18e starten houd niet in dat er de 18e al iemand opgeleverd word. Wanneer wel precies kan ik helaas niet vertellen, zoals eerder genoemd is dat iets waar ik me neit mee bemoei. Echter kan ik garanderen dat 18e live geen opgeleverde klant in Almere gaat geven op diezelfde dag. (hoe graag ik dat ook zou willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
maccor schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:35:
Ik volg de discussie op dit forum met veel interesse reeds een maand of twee.
Had niet veel inhoudelijks aan toe te voegen, alles werd immers gezegd.
Ook ik heb me aangemeld voor glasvezel en woon in Muziekwijk.

Als Yogoi op 14 oktober 2010 schrijft:

Ik hoop toch niet dat doordat ik niet actief deelnam aan de discussie ik langer zou moeten wachten.
Ik denk echt niet dat het zo werkt, maar ik woon ook in muziekwijk en heb veel geklaagd, kunnen we zien of er verschil in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
badnews.nl schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:20:
Lijbrandt spreekt zijn algemene voorwaarden tegen, want in artikle 12.2 staat toch te lezen:

"per fax, per e-mail of via de website van Lijbrandt de Overeenkomst opzegt"

Dus wat je moet doen is per mail op zeggen onder verwijzing naar de algemene voorwaarden, artikel 12 juncto artikel 6, aangezien er nog geen sprake is van een "eerste contractstermijn"
Yogoi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:03:

Aangezien jij het opzetten van XMS topics heb overgenomen (destijds) van Denan, lijkt het mij beter dat je dan een nieuwe topic gaat openen alias "Lijbrandt Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1" Zoals voor Tweak intussen ook al een separaat topic is gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door chocka op 15-10-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
Yogoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:09:
Maccor,
Ik ben totaal niet betrokken bij het selecteren van orders. dit is ook vanuit mijn functie totaal niet interessant.
Als er problemen of openstaande vragen zijn dan komt men naar mij. De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met de issue die ontstonden tijdens de test phase in Berkel en Rodenrijs (wat hetzelfde werkt als bij jullie in almere)

Wie er aangesloten gaan worden in Almere binnen nu en korte tijd (op den duur word iedereen aangesloten natuurlijk :P) daar bemoei ik me niet mee. Of je dan ook post of niet op tweakers staat volledig los van deze 'selectie' (ik moet het eigenlijk geen selectie noemen maar dan is het duidelijker waar we het over hebben)

Echter is het reduceren van orders momenteel bij deze start wel van belang. We hebben het over een paar duizend orders die we moeten aansluiten zodra deze gebieden 'live' gaan. (hang me niet op aan deze cijfers, zoals jullie weten ben ik niet van marketing dus zijn die cijfers niet interessant voor mij)
Met een lancring van een nieuw iets wil je niet meteen een stortvloed aan orders tegelijk doen.

Maar wat ik bedoelde met mijn hoop voor gebruikers vanuit tweakers is dat het topic daardoor een nieuwe wending kan nemen. Er kunnen dan diensten gebruikt worden en vergeleken en tot de limieten gepushed worden (tweakers blijken daar toch elke keer weer goed in te zijn)
Dat maakt het voor mij weer leuker aangezien ik liever wat 'tech zooi' behandel dan 'marketing issues' :D

@Pendragon:
De 18e starten houd niet in dat er de 18e al iemand opgeleverd word. Wanneer wel precies kan ik helaas niet vertellen, zoals eerder genoemd is dat iets waar ik me neit mee bemoei. Echter kan ik garanderen dat 18e live geen opgeleverde klant in Almere gaat geven op diezelfde dag. (hoe graag ik dat ook zou willen)
Hi Yogoi,

Het was zeker geen kritiek in jouw richting, jij bent immers de enige die contact onderhoud "met de buiten wereld", het was meer mijn vrees uit te spreken, OK die is dus weggenomen.

Of ik, na te zijn aangesloten, van enig nut kan zijn in de "tech zooi" weet ik niet...... zien we dan weer.

Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
Websurfer01 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:21:
[...]

Ik denk echt niet dat het zo werkt, maar ik woon ook in muziekwijk en heb veel geklaagd, kunnen we zien of er verschil in zit ;)
Hi websurfer01,

Ik zag je inderdaad meerder keren voorbij komen......prima, ik heb ook een aantal malen via e-mail met Lijbrandt gecommuniceerd, weken duurde de antwoorden en allen nietszeggend.

Goed, hopelijk zit er nu echt muziek(wijk) in.

Keep in touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier een Stedenwijjker die ook erg veel geklaagd en gezeurd heeft :P.

Misschien komen wij nu juist als laatste }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:09:
Maccor,
Echter kan ik garanderen dat 18e live geen opgeleverde klant in Almere gaat geven op diezelfde dag. (hoe graag ik dat ook zou willen)
Dat geef niet, als ze me de 18e maar bellen dat ze de 19e aan komen sluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet maar sinds die software update reageert mijn receiver lang niet latijd op commando's van de afstandsbediening. Meestal kijk ik discovery of discovery science welke resp. op kanaal 15 en 108 zitten. Soms tik ik 108 in en ik zie het rode lampje knipperen maar er gebeurd niks of hij pakt maar een deel van het getal. In het begin dacht ik dat ik gek was of dat de batterijen bijna leeg waren maar achteraf kwam ik er achter dat het de receiver is.

En net ook al. Ik wil van Science naar normaal discovery dus ik tik 15 in en hij gaat naar 1 (dus de 5 slaat hij over. Ik tik nogmaals op 15 en ineens gaat hij naar 515. Mij lijkt dat er een bug zit in een buffer oid waardoor de ontvangen commandos niet goed door komen.

Heeft iemand anders dit ook of is mijn receiver gewoon stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb ik hier ook best last van :S. De update van de afgelopen week heeft alle verbeteringen van de update van weken terug weer teniet gedaan :(.

Alles is weer traag of reageert helemaal niet, oproepen van opnames of door programma gemist scrollen is ook weer traag.

Overigens, m.b.t. Lijbrandt over KPN-netwerken vond ik in een ander topic de volgende post:

Verwijderd in "Lijbrandt IPTV via router?"

Wat meer info over hoe "Glashart Media" streams in KPN-gebieden worden aangeboden. Het lijkt er dus ook op dat straks UDP adressen van GHM streams bij Lijbrandt via KPN netwerken anders kunnen zijn dan bij Lijbrandt via Reggefiber netwerken :)

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 17-10-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEATHfLOWEr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 18:05

dEATHfLOWEr

Tweak Fiber 1GBit symetrical

Oh oh oh... net TweakHD opgehangen. Belde me op om op mijn openstaande ticket te reageren:

"U heeft een ticket openstaan met betrekking tot on-net bellen. Daarin stelt u dat u niet langer dan 33 seconden met uw moeder kunt bellen. Wij hebben hierover feedback gekregen en het probleem is gelokalisserd. Het komt doordat de Thomson modems niet goed overweg kunnen met onze VOIP servers. Wij zijn bezig met een migratie naar een nieuw eigen platform wat eind van het jaar wordt uitgerold. Tot die tijd kunnen wij het probleem voor u helaas niet verhelpen"

Belangrijk om te weten is dat juist vanwege het bekende Thomson on-net bel probleem, zowel ik als m'n ouders een ZyXEL test modem hebben gekregen. En dat juist sinds die ZyXEL modem wij elkaar nu eindelijk kunnen verstaan maar dat het gesprek (in beide richtingen) na 33 seconden wordt verbroken.

Maar goed het heugelijke nieuws is dus dat het voorlopig ouderwets GSM abootje slijten wordt. Want om nu elke 33 seconden terug te bellen is niet prettig (heb het geprobeerd! Eerste 2-3 keer was leuk maar daarna toch flink irritant).

Op mijn verzoek om compensatie voor het een en het ander wordt wederom geschermd met het punt dat Tweak het telefoon gedeelte als gratis service van het complete pakket ziet. Ik ben het daar niet mee eens want ik moet ook belminuten betalen. Daarnaast kan ik niet in de voorwaarden vinden dat het telefonie gedeelte gratis is. Mevrouw aan de lijn (zal geen namen noemen) werd ook flink boos op mij en verwees mij, bij verzoek om te melden waar het zwart op wit staat dat telefonie gratis onderdeel van Glas30 is, naar de algemene voorwaarden. Ik heb toen gezegd dat ik die al door had gelezen maar het niet kan vinden. Ze wilde daarom wel een linkje sturen, wederom van de algemene voorwaarden. Toen ik vervolgens vroeg om daar dan wel bij te zetten op welke pagina en welke alinea staat dat telefonie een gratis onderdeel van Glas30 is, zei ze "u kunt binnen enkele minuten een mail van mij verwachten. U mail adres is xxxx@xxxx.xx. Ja dat klopt! Okay dan komt ie er zo aan."

Deze mail is inmiddels nog altijd niet binnen.

https://www.avl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
dEATHfLOWEr schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:12:
Oh oh oh... net TweakHD opgehangen. Belde me op om op mijn openstaande ticket te reageren:

"U heeft een ticket openstaan met betrekking tot on-net bellen. Daarin stelt u dat u niet langer dan 33 seconden met uw moeder kunt bellen. Wij hebben hierover feedback gekregen en het probleem is gelokalisserd. Het komt doordat de Thomson modems niet goed overweg kunnen met onze VOIP servers. Wij zijn bezig met een migratie naar een nieuw eigen platform wat eind van het jaar wordt uitgerold. Tot die tijd kunnen wij het probleem voor u helaas niet verhelpen"

Belangrijk om te weten is dat juist vanwege het bekende Thomson on-net bel probleem, zowel ik als m'n ouders een ZyXEL test modem hebben gekregen. En dat juist sinds die ZyXEL modem wij elkaar nu eindelijk kunnen verstaan maar dat het gesprek (in beide richtingen) na 33 seconden wordt verbroken.

Maar goed het heugelijke nieuws is dus dat het voorlopig ouderwets GSM abootje slijten wordt. Want om nu elke 33 seconden terug te bellen is niet prettig (heb het geprobeerd! Eerste 2-3 keer was leuk maar daarna toch flink irritant).

Op mijn verzoek om compensatie voor het een en het ander wordt wederom geschermd met het punt dat Tweak het telefoon gedeelte als gratis service van het complete pakket ziet. Ik ben het daar niet mee eens want ik moet ook belminuten betalen. Daarnaast kan ik niet in de voorwaarden vinden dat het telefonie gedeelte gratis is. Mevrouw aan de lijn (zal geen namen noemen) werd ook flink boos op mij en verwees mij, bij verzoek om te melden waar het zwart op wit staat dat telefonie gratis onderdeel van Glas30 is, naar de algemene voorwaarden. Ik heb toen gezegd dat ik die al door had gelezen maar het niet kan vinden. Ze wilde daarom wel een linkje sturen, wederom van de algemene voorwaarden. Toen ik vervolgens vroeg om daar dan wel bij te zetten op welke pagina en welke alinea staat dat telefonie een gratis onderdeel van Glas30 is, zei ze "u kunt binnen enkele minuten een mail van mij verwachten. U mail adres is xxxx@xxxx.xx. Ja dat klopt! Okay dan komt ie er zo aan."

Deze mail is inmiddels nog altijd niet binnen.
ik heb ook een issue gehad met Tweak rond set-top boxen die ik terug gestuurd had en die nog steeds op de rekening stonden. Een aangetekende brief met alle kopieën van alle verzend bewijzen en alle documenten erbij deed wonderen. Ik heb aangegeven in de brief dat de keuze was om het uit te zoeken en op te lossen terwijl het abonnement doorliep of na opzegging en ze hebben toen de verstandige keuze gemaakt, beetje jammer dat dit nodig was maar we zijn eruit gekomen. Op zich verder tevreden over de mogelijkheid eigen apparatuur te kiezen en de prijs vergeleken met KPN. Als Lijbrandt zijn zaken op orde heeft hoop ik alleen op een vergelijkbaar aanbod van Tweak want anders moeten we helaas toch afscheid gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Deathflower: Post dit relaas ook eens in het topic over Tweak glasvezel? Of desnoods in DM aan Tweak. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi in "XMS glasvezelinternet voor particulieren..."
Yogoi schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:30:
Over de PVR:
Hou de nieuwsbrief even in de gaten. (deze week nog als het goed is)
Geldt dat zelfde aanbod straks ook voor Lijbrandt klanten? :X. Jammer dat die Amno met PVR nog niet te orderen was want die wil ik best ipv zo'n 130m. Wil er ook wel die 50 euro extra tov. wat ik nu voor de 130m gefactureerd krijg voor betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 19-10-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Nee dat is iets anders voor Lijbrandt klanten ;)

De prijzen van STB's zijn bijvoorbeeld al anders.
Daarnaast zal de actie ok iets anders zijn denk ik.
Maar dat zal spoedig bekend worden voor Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok, thanks :)

Eerst maar eens aangesloten zien te worden.

Er loopt in Lijbrandt IPTV via router? trouwens een interessante discussie van mensen in Berkel & Rodenrijs die daar (als tester) Lijbrandt/Glashart Media IPTV via KPN hebben :).

Het blijkt dus dat sommige IPTV streams alsnog via streaming servers van KPN komen ("WBA" noemt KPN dit) maar wel uiteindelijk met Glashart Media als bron. Maar de Amino krijgt dus afhankelijk van de netwerk operator andere multicast adressen om op af te stemmen :)

[ Voor 79% gewijzigd door eymey op 19-10-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Woheeee! *O* Vandaag een brief van Lijbrandt gehad. Blijkbaar bestaan ze nog. :D
Alleen lekker nietszeggend nog.

O.a.:
"Afhankelijk van in welke wijk u woont en op welke centrale u bent aangesloten, zult u vanaf 15 oktober worden aangesloten."
Blijkbaar kan het ook met terugwerkende kracht... :+

En nog een hoop bla bla dat de animo ze verast heeft en mede daardoor vertraging etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja als ik de posts van Spikecity lees, dan waren de meeste glitches in het werkend krijgen van "Lijbrandt via KPN" ook gerelateerd aan het IPTV gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Een deel ervan wel ja eymey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
@KarlMarx: Ook zo'n brief ontvangen.......

Zij bieden in de brief hun excuses aan inzake de toezegging dat "na de zomer zou worden aangesloten".
Deze brief is weer zo'n open eind verhaal volgens mij.

"Afhankelijk van in welke wijk u woont en op welke centrale u bent aangesloten en de ingangsdatum die u heeft opgegeven, zult u van af 15 oktober worden aangesloten. Ieder ontvangt daarvoor nader persoonlijk bericht. Het kan zijn dat dat voor de eerste groep al kruist met deze brief, maar we vonden het beter om iedereen te informeren."

Dit doet mij het ergste vrezen............ en ze gaan "informeren", toe maar.

Voor vragen kun je naar de Haasweg1....... zijn jullie daar wel eens geweest? .....NIET DOEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
maccor schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:56:
@KarlMarx: Ook zo'n brief ontvangen.......
Voor vragen kun je naar de Haasweg1....... zijn jullie daar wel eens geweest? .....NIET DOEN.
Net zo nutteloos als een e-mail sturen?

[ Voor 53% gewijzigd door Websurfer01 op 20-10-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En waarom dan wel niet? Beetje onderbouwing wordt hier altijd wel op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik zie (hopelijk) deze brief vanavond (moet release doen, dus zal wel laat worden).

ik verheug me erop, een brief van Lijbrandt, dat is dan brief nummer 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
Ze hadden een hoop geld kunnen besparen door gewoon een email te sturen ipv een brief. Ja ik weet het, het klinkt alsof ze het nooit goed kunnen doen, maar ik vind die brief echt zonde van het geld (en papier), want het is een nietzeggend iets. Nu maar hopen dat de andere brief (voor de aansluiting) snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hmm ik ga die brief morgen ook even opduikelen.
Zelf niet gelezen namelijk (soms toch onhandig dat niet bij marketing werken dingetje van me ;))

Overigens denk ik dat er sowieso 1 van de almere gebruikers hier een 'andere brief' gaat krijgen.
Gezien de verhalen hier denk ik van een aantal van jullie te weten welke inschrijvingen dit zijn en volgens mij staat er sowieso 1 op de lijst die deze week is ingeladen naar de aannemers.

@badnews (beetje offtopic):
Ik weet dat het te toevallig zou zijn maar toch niet die release bij de DJI hoop ik?
Ik weet dat daar aardig wat mensen naar uitkijken namelijk. Alhoewel ik vermoed gezien de voorbereiding dat die redelijk voorspoedig zal verlopen.
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste