[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste
Acties:
  • 341.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53
Oeh, dus het wordt ook nog spannend!

Zelf ben ik vooral erg benieuwd (en ook wel een beetje bang) hoe 'soepel' de overstap van Tweak/KPN naar Lijbrandt zal gaan....

Moet ik me er alvast op voorbereiden om een tijdelijk ADSL abbo elders te nemen of zal het met hoogstens 1-2 dagen downtime gaan?.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
pendragon1 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:47:
Ze hadden een hoop geld kunnen besparen door gewoon een email te sturen ipv een brief.
Mogelijk is die brief er gekomen door onze boze reacties hier?
Misschien is dat ook de reden dat onze laatste mails genegeerd werden? Instructies van hogerhand om niet individueel te reageren omdat er een brief in de maak was?
Alleen jammer dat we weer niet weten of het nog dagen, weken of maanden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik heb de brief gelezen. In ieder geval positief dat ze weten dat ze klanten hebben!
Helaas geen toezeggingen nog.

Ik ben benieuwd wie als eerste aangesloten gaat worden..
Hopelijk zal de verdere uitrol dan snel en soepel verlopen.

@Yogoi (also beetje offtopic)
Nopes, ik werk bij een order afhandel systeem voor de ICT markt. We moesten een logica fout herstellen die al 3 jaar in het systeem zat en ons nu begon te nekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemiddag

Ik las op het KPN glasvezel forum dat KPN begin volgend jaar met een nieuwe Eperiabox komt en met een snellere ITV decoder.

zie onderstaand bericht:
nieuws: 'KPN komt met nieuwe Experia Boxen en twee settopboxen'

lijkt mij erg goed nieuws

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:34:
[...]
Overigens denk ik dat er sowieso 1 van de almere gebruikers hier een 'andere brief' gaat krijgen.
Gezien de verhalen hier denk ik van een aantal van jullie te weten welke inschrijvingen dit zijn [...]
klinkt als een dreigement; weinig professioneel IMHO om dreigbrieven te gaan sturen naar klanten op basis van correlatie tussen aanmeldingen en anonieme forum posts die negatief geladen zijn.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Volgens mij bedoelen wij 2 verschillende brieven ;)
Ik heb het over een brief van de aannemer om aangesloten te worden. Lijkt me toch weinig dreigend?
Hetgeen mij juist positief lijkt, maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Ik leg daarnaast alleen uit waarop ik dit basseer.
De problemen die bij mijn bureau langskomen komen soms overeen met exacte posts op dit forum.
Zodoende weet ik soms wie wie is hier en een van deze mensen staat op de lijst die deze week doorgezet is anar de aannemer.

[ Voor 38% gewijzigd door Yogoi op 20-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Yogoi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:19:
Volgens mij bedoelen wij 2 verschillende brieven ;)
Ik heb het over een brief van de aannemer om aangesloten te worden. Lijkt me toch weinig dreigend?
Hetgeen mij juist positief lijkt, maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Ik leg daarnaast alleen uit waarop ik dit basseer.
De problemen die bij mijn bureau langskomen komen soms overeen met exacte posts op dit forum.
Zodoende weet ik soms wie wie is hier en een van deze mensen staat op de lijst die deze week doorgezet is anar de aannemer.
misinterpretatie van je bericht inderdaad. Het blijft onduidelijk welke users je gaat blij maken maar dankje voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik weet ook niet 100% zeker welke users wie zijn, dus wil geen mensen blijmaken voordat het echt zo is.
maar het lijkt me sterk dat er hier iemand een screenname heeft en er iemand anders is met een domeinnaam die overeenkomt met deze screenname. (aangezien we van dit domein mail ontvangen hebben)

Maar zoals ik zei, ik wil niet mensen blijmaken zonder zekerheid, zou beetje een domper zijn als dit toch iemand anders blijkt te zijn.
Maar zsm een gebruiker van tweakers actief in Almere is voor mij een pluspunt dat ik het melden waard vond:)

edit:
Ik zou trouwens ook nooit actie ondernemen op basis van posts hier, tenzij het is om iemand te helpen/informeren. Dat is niet mijn taak en zou mijn functie ook niet ten goede doen. Als ik dat zou doen zou niemand me meer serieus nemen hier (hopelijk doen een aantal dat nu wel O-) )

[ Voor 21% gewijzigd door Yogoi op 20-10-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ok..... mijn screenname komt niet overeen met m'n domeinnaam...... -O- O-)

Ik kan het ook nog best wel ff afwachten.

Het zou alleen fijn zijn als er een beetje logica zou zitten in het inschieten van orders. Van bv. mij (en ook andere mensen die van KPNGlasvezel/Tweak af komen) is nu al redelijk bekend dat dit procedureel nog wel eens ingewikkelde trajectjes kunnen gaan worden. Zou wel fijn zijn als ik straks niet als laatste (bv. eind november pas) een keer in behandeling word genomen en DAN nog eens bekend moet worden dat ik eerst zelf Tweak moet opzeggen, weken kan gaan liggen wachten tot KPN een keer de aansluiting vrij geeft en dat er DAN nog eens een nieuwe order in behandeling genomen moet worden.

Om maar eens een worst case scenario uit de hoed te toveren.

Overigens neem ik jouw posts zeer serieus, @Yogoi, uiteraard wel altijd met de wetenschap dat je hier ook alleen maar post als 'service' en dus onder voorbehoud van div. aan verandering onderhevig zijnde inzichten....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 20-10-2010 16:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Eymey, ik nam die als voorbeeld omdat ik die redelijk zeker weet.
Zou heel apart zijn als screenname en domein niet van eenzelfde persoon zijn ;)

Ik weet wel redelijk zeker dat jij er helaas momenteel neit bijzit.
Zoals je zelf weet is overstappen van KPN glas naar Lijbrandt ene stuk ingewikkelder. Die wilden we er bewust nog even niet bij hebben in de eerste batch. Eeerst even normale oplevering doen zodat alles draait en dan met de moeilijke dingen beginnen :)
Of ik het dan heb over batch 2 of pas over een week of 4 dat durf ik niet te zeggen.

Oh en yay iemand die me serieus neemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, het zou wel fijn zijn als iemand van Lijbrandt met de authorisatie om daar wat meer over te zeggen/indicatie daar over te geven eens contact met me zou willen opnemen.

Want ik heb al diverse mails aan de SD en/of het info adres van Lijbrandt hierover gespendeerd en iedere keer zou het uitgezocht worden. Sterker nog, zo'n leuke dame van Lijbrandt, waar er een aantal van op de info avond op 8 juli rond liepen, heeft me zelfs toegezegd dat ik duidelijkheid zou krijgen over overstap perikelen (omdat Lijbrandt op die info avond bij hoog en bij laag beweerde dat overstap NIET moeilijk zou zijn).

Maar dus nog steeds niets over dit alles vernomen...... Uiteraard snap ik 100% dat een 'overstap geval' niet het eerste is dat je wil proberen in een nieuw gebied. Maar ik mag denk ik toch wel aannemen dat men op z'n minst aan het nadenken is over dit soort procedures en alvast met de 'oude' partij hier afspraken over kan maken zodat er meer kans van slagen is als het proces eenmaal in gang gezet is. En dat men hier niet pas over gaat na denken op het moment dat ik in een batch zit... want die indruk heb ik nu wel door gebrek aan antwoord hieromtrent van de kant van de servicedesk.

Ik zou het eerlijk gezegd wel redelijk onacceptabel vinden als ik pas eind november uberhaupt eens iets zou kunnen beginnen te verwachten..... Maar goed, dat geldt denk ik voor iedereen die zich aangemeld heeft.

Maar toch in ieder geval veel suc6 toegewenst bij het 'live' brengen van de eerste Almeerders! (waarvan een deel waarschijnlijk nu pas voor het eerst op glasvezel aangesloten zal worden en dat gun ik ze dan ook wel weer ;) ).

edit: Overigens, als er iemand van dit forum inderdaad in batch 1 zit, dan hoop ik natuurlijk dat diegene z'n eerste ervaringen hier zal delen! :)

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 20-10-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een min punt gevonden aan kpn glasvezel.
Ik kan geen imap verbindingen meer opzetten naar mijn mail server.
Wel vanaf 1 machine maar niet op onze beide macbooks.
Dus als ik mijn mail controleer en mijn vriendin ook krijgen we beide geen verbinding meer.

Dat lukt wel vanaf het werk enzo of via tmobile.
Bel je de helpdeks: sorry meneer we ondersteunen alleen pop3!
Amateurs.
Woest ben ik, via xs4all adsl nooit problemen mee gehad.
Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:07:
Toch een min punt gevonden aan kpn glasvezel.
Ik kan geen imap verbindingen meer opzetten naar mijn mail server.
Wel vanaf 1 machine maar niet op onze beide macbooks.
Dus als ik mijn mail controleer en mijn vriendin ook krijgen we beide geen verbinding meer.

Dat lukt wel vanaf het werk enzo of via tmobile.
Bel je de helpdeks: sorry meneer we ondersteunen alleen pop3!
Amateurs.
Woest ben ik, via xs4all adsl nooit problemen mee gehad.
Zijn er nog meer mensen die dit herkennen?
Laatst ben ik bij iemand bezig geweest met e-mail van KPN (via adsl) en kwam er achter dat KPN hele kleine mailboxen heeft (30mb standaard en max. 200 voor 8 euro extra p.m) en inderdaad geen imap, maar alleen (onbeveiligde) pop3 ondersteunt.

Zelf gebruik ik nu imap via xs4all, werkt inderdaad perfect, maar ik heb me aangemeld bij Lijbrandt, die ook alleen (onbeveiligde) pop3 ondersteunt en dus geen imap. Niet bepaald "klaar voor de toekomst" :(
Ik heb maar een Gmail account aangemaakt, en iedereen een wijziging gestuurd, hoef ik dat niet weer te doen als Lijbrandt niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij er niet om of ik beveiligd naar hun mail servers kan komen.
Maar ik wil via imap naar mijn eigen mail server.
Die verbinding opzetten kan dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:26:
Sorry, niet goed gelezen dat je over je eigen mail server sprak.
Weet alleen dat de mailserver van KPN geen Imap ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Websurfer01 op 20-10-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

no sweat.
Ik ben gewoon een beetje itchie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Is er niet gewoon te zeggen in welke volgorde de verschillende wijken aangesloten gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
weet iedereen dan op welke wijk centrale hij / zij zit?
gewoon afwachten is de beste optie :O

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 14:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:26:
Mowikan dat zou wel heel vreemd zijn, ik gebruik zelf ook imap en dat is nooit een probleem geweest met:
  • KPN internetplusbellen (meerdere varianten)
  • tiscali/telfort
  • tweak
  • telfort mobiel data
Weet je zeker dat KPN dit blokt? dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen, ook al IMAP met SSL geprobeerd als je mail server dat ondersteund (je gebruikt dan een andere poort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vermoeden dat er een nat probleem zit in de thomson ding modem toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen neem geen aansluiting op kpn!

Ik heb zojuist te horen gekregen dat imap niet wordt ondersteund door de kpn.
Ook zijn er grote problemen met de ps3 als je online wil gamen.

Ons probleem: Frau en ik hebben alle twee een eigen impa mailbox ergens.
Dat kan de nat router dus niet aan.
Dus niet meer thuis werken ;w 8)7 :?

Nu maar eens mijn advocaat inschakelen om van de verbinding af te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:30:
Mensen neem geen aansluiting op kpn!

Ik heb zojuist te horen gekregen dat imap niet wordt ondersteund door de kpn.
Ook zijn er grote problemen met de ps3 als je online wil gamen.

Ons probleem: Frau en ik hebben alle twee een eigen impa mailbox ergens.
Dat kan de nat router dus niet aan.
Dus niet meer thuis werken ;w 8)7 :?

Nu maar eens mijn advocaat inschakelen om van de verbinding af te komen.
toen ik nog kpn glasvezel had werkte imap uitstekend. Lijkt me dat jij gewoon iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:56:
[...]

toen ik nog kpn glasvezel had werkte imap uitstekend. Lijkt me dat jij gewoon iets verkeerd doet.
heb je het ook geprobeerd met twee computers tegelijk?
Had je ook de thomson nat router van kpn?

Ik kan je melden dat zowel mijn Frau en ik aardig wat ict kennis hebben.
Als we 1 laptop uit zetten werkt het en twee niet.

sowieso altijd lastig als je iemand zijn situatie niet precies kent omdat dan te roepen dat iemand iets fout doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Niemand nog een echt bericht gehad van Lijbrandt over een daadwerkelijke aansluitdatum?

Over één week is het november en heb ik geen tv meer (ok, eigen schuld om het per 1 november al op te zeggen, maar als ze vanaf 1 oktober zouden zijn gaan leveren, zoals eerder gezegd, dan had ik een maand speling gehad). -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Ik heb al een paar keer zitten denken, zal ik vragen of iemand al een brief heeft gehad, maar dan hadden we het vast wel gelezen. Ik vraag m'n vrouw elke dag: en is er een brief gekomen van Lijbrandt? Maar helaas, elke dag hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat is wel zo. Ik twijfelde ook wel... Blijkbaar kan jij je nog beter beheersen dan ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik moet me ook echt inhouden..
Zit volgende week aan de umts-usb stick in een vakantiehuis, maar hou het forum zeker daar ook in gaten :)

Zodra iemand een brief heeft, ga ik zeker even naar huis om de katten een knuffel te geven ofzo :)
(het is maar uurtje van huis..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zelf probeer zo veel mogelijk om het maar rustig af te wachten nu :). Tenslotte ben ik al voorzien van glasvezel, alleen wil ik het niveau van KPN 'ontstijgen' :P.

Wat dat betreft is het wel grappig hoe ontevreden een mens eigenlijk kan zijn als hij iets alweer een tijd heeft :')

Ach, en heb verder ook nog voldoende andere klusjes die liggen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

KarlMarX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:20:
Niemand nog een echt bericht gehad van Lijbrandt over een daadwerkelijke aansluitdatum?

Over één week is het november en heb ik geen tv meer (ok, eigen schuld om het per 1 november al op te zeggen, maar als ze vanaf 1 oktober zouden zijn gaan leveren, zoals eerder gezegd, dan had ik een maand speling gehad). -O-
je kan voor de zekerheid nog een klein jaar UPC nemen voor digitale TV, grote kans dat na dat jaar je bent aangesloten bij Lijbrandt en dat de kinderziektes er dan zo'n beetje uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ondanks de brief van 15 oktober zit het me nog steeds dwars dat ze zo vaag zijn/blijven en dat mijn e-mail van 4 oktober niet beantwoord werd.
Daarnet heb ik toch nog een poging gewaagd en de volgende mail verzonden, ben benieuwd :?

L.s.

Onderstaande e-mail heb ik op 4 oktober aan u gemaild, hierop heb ik nooit een antwoord gekregen.
Wel kreeg een paar dagen geleden iedereen een brief per post waarin u excuses maakt voor de vertraging en waarin u vermeldt dat er op 15 oktober begonnen is met aansluiten.
Afhankelijk van welke wijk, welke centrale, welke gekozen ingangsdatum worden we aangesloten.
Nu weten we nog niets, wordt dit nog oktober (lijkt me stug), wordt dit nog dit jaar (vraag ik me inmiddels ook af) of volgend jaar (zal me inmiddels niet meer verbazen)
Want stel, u heeft 1000 aanmeldingen die aangegeven hebben zo snel mogelijk aangesloten te willen worden en u sluit er 100 per week aan, dan duurt het 10 weken voor de laatste aan de beurt is. Dit natuurlijk maar een gok, ik ken uw cijfers niet, maar een dergelijk scenario lijkt me heel goed mogelijk.
Uw brief heeft in ieder geval weinig nog te weinig duidelijkheid verschaft en ik verzoek u nogmaals dringend met een meer concreet antwoord te komen.

m.vr.gr.

R. XXXXXXX

e-mail 4-10-2010:

L.s.

Om te overwegen of ik mijn aanmelding bij lijbrandt wil handhaven of dat ik me ga oriënteren op andere providers zou ik heel graag willen weten wanneer er daadwerkelijk tot aansluiten wordt overgegaan.
En dan bedoel ik niet in het algemeen, of "vanaf oktober" (dat kan ook volgend jaar zijn), maar wanneer ik een afspraak tegemoet kan zien.
Ik moet zeggen dat de radiostilte van Lijbrandt me zwaar tegenvalt, na mijn aanmelding in juli heb ik niets meer gehoord, alleen na eigen initiatief heb ik te horen gekregen dat het "vanaf oktober" wordt.
Op het forum http://gathering.tweakers.net/ is een discussie gaande met het topic: [Almeernet] Glasvezel in heel Almere, waarop meerderen hun ongenoegen uiten over de gang van zaken.

Graag van u een duidelijk antwoord

m.vr.gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Laatst online: 14-09 13:35
Welke provider levert tegenwoordig het snelst?

[ Voor 2% gewijzigd door Peetz0r op 24-10-2010 17:28 . Reden: stomme typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ga volgend weekend verhuizen naar Almere, en ik moet internet/tv regelen (telefoon heb ik niet nodig). Ik heb dus alleen maar internet (30/30 is genoeg, 50/50 mag ook) en (Digitale) TV op 3 televisies nodig. Nu zijn er een stuk of 6(?) glasvezelaanbieders in Almere, welke kan ik het beste kiezen? Het liefst natuurlijk betrouwbaar en een aantrekkelijke prijs. Bij welke provider moet ik wel, en bij welke moet ik vooral niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MeltedForest schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:21:
Ga volgend weekend verhuizen naar Almere, en ik moet internet/tv regelen (telefoon heb ik niet nodig). Ik heb dus alleen maar internet (30/30 is genoeg, 50/50 mag ook) en (Digitale) TV op 3 televisies nodig. Nu zijn er een stuk of 6(?) glasvezelaanbieders in Almere, welke kan ik het beste kiezen? Het liefst natuurlijk betrouwbaar en een aantrekkelijke prijs. Bij welke provider moet ik wel, en bij welke moet ik vooral niet zijn?
De keus zal zijn: een provider die gewoon wederverkoper is van KPN produkten, of eentje met een eigen produkt, en dat is momenteel allen nog maar Lijbrandt.
KPN heeft geen analoge tv meer, dus zul je voor elke tv en/of recorder een decoder moeten kopen en netwerkkabels trekken.
Lijbrandt levert (of beter gezegd gaat leveren) analoge tv via de oude coax kabel, met daarbij als extra hetzelfde signaal als Ziggo, dus als je een tv hebt die dat aan kan heb je op die tv al digitaal tv zonder aanpassingen.
De kwaliteit van KPN televisie is volgens velen ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Los van de goede (korte) samenvatting van Websurfer01 hangt het er ook een beetje van af waar je komt te wonen.

XMS en Concepts zijn bv. alleen maar beschikbaar in een paar wijken in Almere Buiten. Beiden bieden wel sowieso altijd analoge (en digitale/dvb-c) TV, naast IPTV. In KPN-gebieden (de rest van Almere) gaat het verhaal van Websurfer01 op, waarbij Lijbrandt als enige dezelfde soort diensten aanbiedt als XMS en Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
MeltedForest schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:21:
Ga volgend weekend verhuizen naar Almere
Gefeliciteerd!
...en ik moet internet/tv regelen (telefoon heb ik niet nodig). Ik heb dus alleen maar internet (30/30 is genoeg, 50/50 mag ook) en (Digitale) TV op 3 televisies nodig. Nu zijn er een stuk of 6(?) glasvezelaanbieders in Almere, welke kan ik het beste kiezen? Het liefst natuurlijk betrouwbaar en een aantrekkelijke prijs. Bij welke provider moet ik wel, en bij welke moet ik vooral niet zijn?
Waar in Almere? Sommige providers leveren alleen in Buiten*, en sommige leveren in Buiten andere paketten dan in de rest van Almere.

Lees bijvoorbeeld het stukje onder de kaart op tweak.nl.

Edit:
Is het zo dat alle KPN resellers dezelfde zenders aanbieden?
En alle Glashart Media resellers?

[ Voor 5% gewijzigd door Peetz0r op 25-10-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik ga in Almere Buiten wonen in de Eilandenbuurt. Heb even gebeld en er ligt in ieder geval wel FTTH in mijn huis, dus nu nog een goede keus maken tussen providers. Ik heb gelezen dat Lijbrandt nog niet helemaal opgestart is in Almere en ik evt. moet wachten voor ik ben aangesloten? Ik heb geen zin om weken/maanden zonder internet te zitten...

Edit:
Ik zoek dus:
Internet: Tussen 25 en 50 mbit;
RTV: Minimaal 1TV digitaal, totaal 3 TVs;
Prijs: Zo laag mogelijk :+ / Rond de 50,00

Ik zit nu te vergelijken met aanbieders en zie de volgende interessante opties:

- Lijbrandt
Geen optie, levertijd onbekend.
Internet: 50/50
RTV: IPRTV + ontvanger
Pro: Niet KPN afhankelijk als ik dat goed begrijp, IPTV (al is het mij op dit moment nog de vraag wat het in de praktijk verschilt met DVB-C)
Con: Hoe zit het met de andere twee TV's?
Prijs: 54,95

- Tweak 35R+
Internet: 35/35
RTV: Analoog (digitaal +5,95 p/m)
Pro: Inclusief usenet
Con: Kan niet zonder telefoon afgenomen worden?
Prijs: 45,00 (50,95 met 1 TV digitaal)

- KPN Brons
Internet: 30/30
RTV: Digitaal + 2 ontvangers
Pro: Prijs (de eerste 12 maanden)
Con: Experiabox hoor ik slechte verhalen over, hoe zit het met de derde TV?
Prijs: 12 maanden 45,00 daarna 55,00

Bij welke providers krijg ik die 'fantastische' KPN Experiabox door mijn strot geduwd? Of is het niet meer zo erg als bijv. een jaar geleden? Ik zie liever gewoon een modem dat ik mijn eigen router erachter kan hangen, maar die tijd is volgens mij voorbij. :-(

[ Voor 66% gewijzigd door MeltedForest op 25-10-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, als jij KPN kan krijgen in de Eilandenbuurt, dan kan je volgens mij geen Tweak 35R+ krijgen. De R+ abbo's van Tweak zijn in principe namelijk alleen maar beschikbaar in de gebieden (bepaalde wijken in Almere buiten) waar Reggefiber de actieve netwerk operator is.

Bij álle providers waar KPN de actieve operator is krijg je i.p. de Experiabox door je strot geduwd. Echter, Tweak is bijna zover dat ze standaard een Zyxel 2812 leveren als router. Er is echter nog geen definitieve datum wanneer ze deze zo stabiel verklaren dat ze er ook echt mee van start gaan.

Indien eilandenbuurt een uitzondering blijkt en je toch van Tweak beide varianten kan krijgen, zou ik sowieso voor de R+ variant gaan. Daar kan je, net als bij Lijbrandt overigens, gewoon je eigen router eraan hangen.

Verder klopt het inderdaad dat Tweak niet aan pakketkeuze doet. De prijsstelling van Tweak is al zo scherp dat het voor ze nooit uit zou kunnen om bv. 1 dienst eruit te laten en het daardoor nog goedkoper te laten zijn.

Mijn advies: Probeer sowieso KPN links te laten liggen. Het is wel zo dat je met een goede layer 2 switch (als een Linksys SLM2008) icm. een router ook bij KPN evt. de Experiabox kan ditchen, maar dan moet je wel afzien van Telefonie via KPN. Bij Tweak kan beiden: De Experiabox vervangen én toch ook je telefonie bij ze afnemen. En binnenkort leveren ze dus ook een door hun ondersteunde vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Laatst online: 09-09 17:35
MeltedForest schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:50:

Edit:
Ik zoek dus:
Internet: Tussen 25 en 50 mbit;
RTV: Minimaal 1TV digitaal, totaal 3 TVs;
Prijs: Zo laag mogelijk :+ / Rond de 50,00

- Tweak 35R+
Internet: 35/35
RTV: Analoog (digitaal +5,95 p/m)
Con: Kan niet zonder telefoon afgenomen worden?
Prijs: 45,00 (50,95 met 1 TV digitaal)
Volgens mij is R+ niet leverbaar in de Eilandenbuurt. Althans niet bij ons in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Tja, als ik op de site van Tweak kijk zie ik:
Almere-Buiten
In dit gebied zijn de R+ abonnementen van TweakFiber leverbaar.
Bekijk hier het volledige overzicht van TweakFiber abonnementen.
Als ik dan de postcodecheck doe zie ik de R+ abonnementen niet. Dat laatste zal wel leidend zijn. Maar het Tweak30 abonnement kan ik niet terugvinden of er analoge tv voor tv 2 en 3 bij zit..

Of is dan toch weer Concepts aantrekkelijk nadat Lijbrandt en Tweak 35R voor mij afvallen? 8)7

Edit:
De keus is dus nog:

- Tweak 30
Internet: 30/30
RTV: Digitaal (1box?)
Con: Kan niet zonder telefoon afgenomen worden? / Hoe zit het met (analoge) TV 2 en 3?
Prijs: 47,00

-Concepts
Internet: 25/25
RTV: Analoog (digitaal +5,95)
Pro: Alle TVs aangesloten
Con: Geen gratis usenet, extra kosten voor digitale TV.
Prijs: 41,95 (47,90 met digitale TV)

[ Voor 28% gewijzigd door MeltedForest op 25-10-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In het gewone Tweak 30 abbo zit GEEN analoge TV, nee. Dit is namelijk gewoon gebaseerd op het KPN Wholesale aanbod en daar zit GEEN analoog signaal bij. Maar een 2e of zelfs 3e TV van digitaal signaal voorzien moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ja precies, als ik dus alle 3 TV's wil voorzien kan ik kiezen:

KPN Brons: 30/30 internet, 3/3 TV's digitaal: €61,90 p/m (eerste 12 maanden €51,90)
Tweak 30: 30/30 internet, 3/3 TV's digitaal: €58,90 p/m

Edit:
Concepts is niet beschikbaar na een postcodecheck, was ik alweer vergeten 8)7

Nu kan ik het beste gewoon Tweak kiezen, dan heb ik nog gratis Usenet erbij O-)

[ Voor 55% gewijzigd door MeltedForest op 25-10-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies, en straks wellicht nog een mooie router erbij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Thanks voor de info, gaan we dat eens regelen, en even bellen hoe dat zit met die router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
MeltedForest schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:50:
Ik ga in Almere Buiten wonen in de Eilandenbuurt.
Hey, da's dichtbij :D (regenboogbuurt hierzo)

Bij KPN krijg je dus alleen digitaal. Je gaat dus 3 ontvangers nodig hebben...
Levert Tweak echt geen R+ bij jou? Wel de non-R paketten? Hmmm... Oke, ik snap hem. Jammer...

Even een overzichtje...
Glashart Resellers (deel van Buiten*):
  • XMS
  • Tweak R+
  • Lijbrandt
  • Concepts ICT
KPN Resellers (Stad + Haven + rest van Buiten):
  • KPN
  • Tweak non-R
  • Plinq
Alleen de Bouwmeester-, Landgoederen-, Fauna-, Bloemen-, Indische- en Regenboogbuurt

[ Voor 31% gewijzigd door Peetz0r op 25-10-2010 21:21 . Reden: niet heel Buiten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Laatst online: 09-09 17:35
P.E.T.E.R. schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:19:
[...]

Glashart Resellers (Almere Buiten):
  • XMS
  • Tweak R+
  • Lijbrandt
  • Concepts ICT
Zijn niet beschikbaar in alle wijken van Almere Buiten. Tweak R+ en XMS zijn bijvoorbeeld niet beschikbaar in de Eilandenbuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Alle Glashart Resellers zijn niet beschikbaar op mijn postcode. Ik moet het dus met KPN doen, en dan is Tweak de beste keus zoals het er nu voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Even vanaf vakantiehuisje naar huis om de katjes eten te geven en bak te verschonen...

EN...

Vandaag (misschien zaterdag al) lag er een nieuwe brief van Lijbrandt in de bus!
(dus niet de excuse brief van vorige week).

Er staat weinig in, eigenlijk lijkt ie het meest op de aanmelding die ik 5 maanden geleden heb gedaan.
Mijn username en wachtwoord staan erop, net als wat ik moet doen in de meterkast (220v zelf moet aanleggen/beschikbaar maken). Ook staat er dat glasvezel van Lijbrandt leverbaar is op mijn adres.
Een andere partij zal contact met mij opnemen om de aansluiting te voltooien.

Ben ik de enigste hier die deze brief ontvangen heeft?

Ik kan niet wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@badnews.nl: welke wijk woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb het inderdaad nu pas door.
Levert Lijbrandt nou als enige Glashart pakketen buiten het R+ gebied?

...gelukkig woon ik in de Regenboogbuurt. Ik heb medelijden met zij die in het non-R+ gebied wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik woon in de oostvaardersbuurt (Almere Buiten)
heb een 50mbit, telefoon (plus onbeperkt) besteld.

Ik heb geen TV erbij genomen, ik heb schotel (HD) en wil dat blijven houden :)

[ Voor 4% gewijzigd door badnews.nl op 25-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
P.E.T.E.R. schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:35:
Ik heb het inderdaad nu pas door.
Levert Lijbrandt nou als enige Glashart pakketen buiten het R+ gebied?

...gelukkig woon ik in de Regenboogbuurt. Ik heb medelijden met zij die in het non-R+ gebied wonen...
Lijbrandt levert inderdaad als enige Glashart pakketten in KPN-gebieden.

Maar dat moet voor iedereen die dit topic ook maar enigszins heeft doorgelezen (tot 2-3 pagina's terug) toch wel duidelijk zijn, zo onderhand? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@badnews.nl: bedankt. Ik woon in de Filmwijk en heb ook een 50/50 besteld met telefoon. Ook ik heb TV via de schotel (incl. HD) en dat wil ik ook niet kwijt. Ik heb Lijbrandt nogmaals een email gestuurd met de vraag om opheldering over wanneer welke wijken gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
@pendragon1: maar heb jij zo'n ook (eerder) zo'n brief ontvangen?

Ik heb dit bij aanmelden ongeveer via de mail ontvangen, en nu via de echte post (briefdatum is 22 oktober).
Als ik de eerste ben, heb je kans dat ze werkelijk gaan aansluiten binnenkort en dan word ik echt blij..

[ Voor 0% gewijzigd door badnews.nl op 25-10-2010 22:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
badnews.nl schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:59:
Ik woon in de oostvaardersbuurt (Almere Buiten)
heb een 50mbit, telefoon (plus onbeperkt) besteld.

Ik heb geen TV erbij genomen, ik heb schotel (HD) en wil dat blijven houden :)
Woon in dezelfde wijk maar heb geen brief gehad. Kennelijk toch wat selectief met de pakket typen want ik had ook het TV pakket erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@badnews.nl: ik heb afgelopen zaterdag of gisteren geen nieuwe brief ontvangen. Ik heb me begin juni aangemeld en kreeg op 29 juni per email m'n gebruikersnaam/wachtwoord voor mijn lijbrandt. Op 1 juli kreeg ik een brief (bevestiging van inschrijving) waarin staat dat er contact met me opgenomen wordt voor mijn aansluiting zodra de aansluitdatum definitief is. En daarna was het stil en de rest weten we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
pendragon1 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:46:
@badnews.nl: ik heb afgelopen zaterdag of gisteren geen nieuwe brief ontvangen. Ik heb me begin juni aangemeld en kreeg op 29 juni per email m'n gebruikersnaam/wachtwoord voor mijn lijbrandt. Op 1 juli kreeg ik een brief (bevestiging van inschrijving) waarin staat dat er contact met me opgenomen wordt voor mijn aansluiting zodra de aansluitdatum definitief is. En daarna was het stil en de rest weten we.
Ik heb me dan vlak na jou aangemeld en uiteraard hetzelfde ervaren.
Het is dat Lijbrandt voor ons het enige niet-KPN alternatief is, anders had ik ze na het negeren van mijn eerste e-mail allang laten weten dat ze de boom in kunnen met hun hele zootje. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Websurfer01 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Ik heb me dan vlak na jou aangemeld en uiteraard hetzelfde ervaren.
Het is dat Lijbrandt voor ons het enige niet-KPN alternatief is, anders had ik ze na het negeren van mijn eerste e-mail allang laten weten dat ze de boom in kunnen met hun hele zootje. :( :( :(
Mijne Heren/dames, in juli tijdens de bijeenkomst werd er al gemeld dat er medio oktober begonnen zou worden met het aansluiten van klanten, dus toen wisten al dat het rond deze tijd zou gaan starten. Er werd ook gezegd mits er geen problemen waren. Dus ik had de verwachting dat het rond het einde van het jaar wel geregeld zou zijn. Tevens had ik toen al bedacht stel dat er duizenden mensen inschrijven dat is niet zomaar 1 2 3 geregeld dat kan maanden betekenen voordat iedereen zijn aansluiting heeft.

Dus hou op met zeuren je wist dit van te voren, ga lekker naar KPN of zo en ga daar maanden wachten op de aansluiting.

Zo ik ben het kwijt, ik volg dit nu al maanden en ik ben het gezeur zat. Wacht gewoon af als het je te lang duurt beeindig je contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MeltedForest schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:59:
Alle Glashart Resellers zijn niet beschikbaar op mijn postcode. Ik moet het dus met KPN doen, en dan is Tweak de beste keus zoals het er nu voor staat.
Ondertussen is de bestelling de deur uit. Benieuwd hoeveel tijd er overheen gaat voor ik het daadwerkelijk heb. Iemand ervaring hiermee? Ik hoop dat het sneller gaat dan de op de site vermelde 3-4 weken, maar dat zal wel niet zo zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Even kort, ik heb mij ver de meeting ingeschreven, echter was er toe. Melding over wanneer was toen: uw huis kan aangesloten worden. Niets over oktober:)

Daarna verder NIETS gehoord, info boeide me niet, ik had me immers ingeschreven. Dus info avond ben ik niet geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
hermlip schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:24:
[...]

Mijne Heren/dames, in juli tijdens de bijeenkomst werd er al gemeld dat er medio oktober begonnen zou worden met het aansluiten van klanten, dus toen wisten al dat het rond deze tijd zou gaan starten. Er werd ook gezegd mits er geen problemen waren. Dus ik had de verwachting dat het rond het einde van het jaar wel geregeld zou zijn. Tevens had ik toen al bedacht stel dat er duizenden mensen inschrijven dat is niet zomaar 1 2 3 geregeld dat kan maanden betekenen voordat iedereen zijn aansluiting heeft.

Dus hou op met zeuren je wist dit van te voren, ga lekker naar KPN of zo en ga daar maanden wachten op de aansluiting.

Zo ik ben het kwijt, ik volg dit nu al maanden en ik ben het gezeur zat. Wacht gewoon af als het je te lang duurt beeindig je contract
hahaha, ik woon bijvb niet in Almere, woon in postcode gebied 80**, Lijbrandt ook leverbaar.
Maar volg wel Houten en Almere
Ook naar de voorlichting geweest in mei/ juni. Kon eventueel zelfs friendly user worden. Met wat geluk voor de vakantie aan.
Kennelijk is een ander gebied voor de friendly user (testgebied geworden), prima geen probleem.
Aansluiten voor de vakantie werd het niet, werd na de bouwvak.

Na de bouwvak werd medio Oktober. Nog even en Oktober is voorbij.
Een brief heb ik nog niet mogen ontvangen, antwoord op een aantal mail vragen komt pas na een maand.
Kan allemaal gebeuren, ben blij dat ik upc nog niet had opgezegd...., kan ik nu in ieder geval elke maand doen, want jaar contract is afgelopen dus maandelijks opzegbaar :9

Alleen de communicatie/ nieuwsberichten is slecht. Simpel te plaatsen op de homepage van Lijbrandt als een planning waar geen recht aan ontrokken kunnen worden. Blijft het nog steeds vaag maar communiceer je wel.
Alhoewel:

Binnenkort openen we een lokaal servicepunt in .... staat er ook al op sinds mei/juni :O
Tja dan mag ik ook niet gaan klagen..... alleen maar wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
@hermlip: het is geen gezeur. Wij hadden de aanvraag al in JUNI gedaan en hoorden pas op 8 juli dat het oktober zou worden. Ik ben op de bijeenkomst geweest en heb daar niks gehoord over oktober mits er geen problemen zijn. Er werd verteld: vanaf 1 oktober gaan we aansluiten. De communicatie van Lijbrandt is gewoon heel slecht en dat vinden veel meer mensen. Helaas trekt LIjbrandt zich weinig aan van onze gegronde commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Ik heb eveb gechecked: 25 mei is het bevestigd dat de order goed ontvangen en binnenkort door aannemer contact opneemt.
Pas rond begin juli kwam officieel ineens begin oktober op fora, dus niets officieel vqn Lijbrandt.

Sorry voor de typos, iphone is hier niet helemaal voor geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[...]

Ho vriend,
Bij de postcodecheck staat al heel lang: glasvezel is op uw adres leverbaar, na uw aanmelding neemt de aannemer contact met u op voor een afspraak.
In de bus een prachtig pakket waarmee je je aan kunt melden en aan kunt geven wanneer je aangesloten wilt worden, nergens ook maar iets wat er op wijst dat dit wel eens 5 maanden kan gaan duren.
Vervolgens krijg je een bevestiging, een gebruikersnaam en een inlogcode voor "mijn Lijbrandt"
Alles wijst er op dat moment op dat er al geleverd wordt.
Zo ben ik er aan begonnen.
En dat was allemaal nog niet eens zo erg geweest als men maar netjes een e-mail zou beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
..........
..........

Inderdaad. Volkomen eens.

Daarboven: het mag als een zeer welbekend gegeven worden beschouwd dat de eerste aanmelders/aangeslotenen te maken krijgen met vertragingen en storingen alsmede onvolkomenheden in de procedure. Wil je dat niet dan moet je wachten tot de 1e golf voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Ho vriend,
Bij de postcodecheck staat al heel lang: glasvezel is op uw adres leverbaar, na uw aanmelding neemt de aannemer contact met u op voor een afspraak.
De postcodechecks is bij veel bedrijven prut. Mijn woning staat nu al 10+ jaar hier maar toch presteert XMS het om te zeggen dat het niet bestaat en bij Tweak & Concepts blijk ik opeens nog geen glasvezel te hebben. Terwijl e.e.a. al enkele maanden hier tot/met in huis ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Exactly! Dat het wat langer duurt en dat ze niet binnen 2 weken na 1 oktober duizenden klanten aangesloten kunnen hebben, dat zal iedereen hier met z'n al dan niet boeren verstand nog kunnen volgen.

Maar de manier waarop Lijbrandt het doet voorkomen (alsof het allemaal al dik leverbaar is en je spoedig gebeld zal worden door een monteur) en vervolgens tot aan eind oktober stilte in acht nemen is gewoon niet zoals je met je (aanstaande) klanten dient om te gaan.

Zeker als vervolgens elke vraag die je stelt (met name via e-mail) gewoon NIET of met een standaard nietszeggend kunstje wordt afgedaan.

Had men nou een -globale- planning (uiteraard met de nodige voorbehouden) gegeven of bij de aanmelding al gezegd van "joh, we hopen vanaf medio oktober te starten met leveren maar dit kan, afhankelijk van het aantal aanmeldingen, nog gerust 2-3 maanden na die tijd duren"... of had men bij nieuwe veranderde inzichten een wat duidelijker vervolgcommunicatie gedaan, dan waren we hier nu niet massaal aan het 'zeuren'.

Zeker bij een relatief nieuw medium als glasvezel, dat uberhaupt zich nog moet bewijzen, zou je zeggen dat communicatie hoog in het vaandel staat! En dan zijn wij nog tweakers die het zich allemaal nog wel kunnen voorstellen.... wat denk je van de doorsnee consument die mogelijk z'n portie ellende 1-2 jaar terug al met KPN heeft gehad en nu hetzelfde weer mee maakt met Lijbrandt?

Bij UPC lachen ze vast hartstikke in hun vuistje.....

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 26-10-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10-2012
@eymey: Zeker als vervolgens elke vraag die je stelt (met name via e-mail) gewoon NIET of met een standaard nietszeggend kunstje wordt afgedaan.

Helemaal juist........ Zo ga je niet met (potentiële) klanten om.

Een nieuw doel voor Youp van het Hek :(

Trouwens Yogoi is ook stil geworden, hij wist ons te melden dat er deelnemers aan deze topic eerdaags een brief zouden ontvangen van de aannemer om aangesloten te worden.
Niemand van de deelnemers melde echter tot nu toe dat hij zo'n brief ontving, of het zou badnews.nl moeten zijn?
Hopelijk is Yogoi niet door zijn werkgever op de vingers getikt :X .

Ik ben trouwens gisteravond onder de gewelven van mijn huis gekropen om de UTP kabel naar de plek te trekken waar de TV staat, heb daar in het verleden aan beide zijden van de woonkamer al gaten in de vloer voor geboord, waar speaker draden, coax etc verlegd konden worden.
Mijn (ex) vrouw verplaatste de meubelen nog wel eens, daarom is ze trouwens niet meer mijn ex hoor :P .

Nu maar hopen dat het niet nog eens maanden gaat duren |:(, hopelijk voor <+:) .
Ben mijn slechte TV beelden van Digitenne op mijn mooie HD TV beu en wil wel eens het net op met 50Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik weet alleen dat de aannemers aangestuurd zijn voor de opleveringen.
En zo ver ik weet is badnews de enige die bij mijn omschrijving in de buurt komt.

Of hij al iets ontvangen heeft weet ik niet.
Zoals ik al eens eerder zei, ik heb geen contact met aannemers en doe daar verder ook niks mee.
(mijn interesse ligt daar ook neit echt ;))

Mijn vingers zijn gewoon nog helemaal goed hoor, alleen heb ik het af en toe wat te druk om zo veel te posten als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Onze Experiabox bleek druk bezig te zijn met overlijden en de hele storingsafhandeling door de KPN was beter dan verwacht.
(na een klein jaar wachten op een daadwerkelijke aansluiting met nul komma nul aan informatie tijdens het wachten waren de verwachtingen niet erg hoog)

Eind september kwamen we terug van vakantie en stonden wekkers ed in huis te knipperen.
Mogelijk een stroomstoring oid geweest en de internet verbinding blijkt ook weg te zijn.
Na een reboot van de Experiabox werkt internet ook weer.
In de daaropvolgende weken hebben we meerdere keren het idee dat de Experiabox plotseling reboot oid en dan een aantal minuten nodig heeft om weer online te komen.
Afgelopen zondagochtend gebeurt dat ook weer en meteen een telefoontje gepleegd naar de helpdesk.
Er wordt gekeken in wat logfiles en het blijkt dat er binnen enkele dagen 14 reboots zijn geweest, eea wordt doorgezet naar de planning.
( Dat het er zoveel zijn was ons totaal niet opgevallen, we zitten tenslotte niet 24x7 achter een PC )
Maandagochtend wordt ik gebeld door de planning en dinsdagochtend kan er een monteur langs komen.
Helaas is er geen backup optie te vinden in de Experiabox en maak ik voor de zekerheid screenshots van de wifi instellingen en van de gereserveerde IP adressen in de DHCP config.
Net na de lunch krijg ik op m'n werk een forward van m'n vrouw met daarin een opdrachtbon van de monteur, de Experiabox is vervangen.
Savonds meteen controlere hoe eea er voor staat en er blijkt keurig een backup en restore te zijn uitgevoerd zodat er verder niets geconfigureerd hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:52:
Ik weet alleen dat de aannemers aangestuurd zijn voor de opleveringen.
En zo ver ik weet is badnews de enige die bij mijn omschrijving in de buurt komt.

Of hij al iets ontvangen heeft weet ik niet.
Zoals ik al eens eerder zei, ik heb geen contact met aannemers en doe daar verder ook niks mee.
(mijn interesse ligt daar ook neit echt ;))

Mijn vingers zijn gewoon nog helemaal goed hoor, alleen heb ik het af en toe wat te druk om zo veel te posten als ik zou willen.
Uit de posts van badnews maak ik op dat hij nog steeds niets heeft gehoord.

We snappen wel dat jij geen contact met aannemers hebt, maar er moet toch IEMAND zijn binnen de organisatie van Lijbrandt die dit wél heeft?? Er moet toch IEMAND zijn binnen de organisatie van Lijbrandt die er zo langzamerhand zicht op heeft hoe het in Almere loopt en naar aanleiding daarvan een grove indicatie kan geven m.b.t. hoe lang het nog gaat duren tot de huidige backlog is weggewerkt?

Of wil Lijbrandt zeggen dat zij orders inschieten volgens het "Fire & forget" principe :| Voor hetzelfde is het halve personeel bij die aannemer ziek of met vakantie en wordt er op dit moment nog steeds niets gedaan om de eerste mensen aangesloten te krijgen (en de weg vrij gemaakt voor de volgende lichtingen).

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 27-10-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Vergeet even niet dat ik op vakantie ben, dus communicatie is via phone. Ik weet dus ook niet of er ondertussen een brief ligt. Ik hoop vrijdag te kunnen vertellen dat ik meer post heb ontvangen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r--ndy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 08:17
Goeie avond,

Wij overwegen hier om Glasvezel verbinding te nemen van KPN voor TV, Telefonie, Internet ..
We hebben nu allemaal verschillende:
Hetnet voor internet
& upc voor tv
& kpn voor telefonie

We hebben hier 1 pc 2 laptops en 2 ps3's staan allemaal via een draadlozen ADSL verbinding en dat gaat allemaal top..

Nou vroeg ik me dus af wat jullie ervaringen hier mee zijn van KPN?
Hoe zijn daar de ervaringen mee in almere-buiten? ( oostvaardersbuurt )
Welke NAT-type op de ps3 jullie hebben?
wie is nou echt de beste glasvezel leveraar in almere buiten? ( oostvaardersbuurt )

of raden jullie het wel aan om verschillende providers te nemen?

[ Voor 25% gewijzigd door r--ndy op 27-10-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste bestaat niet en ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.\ Wat voor veel mensen een pre kan zijn is dat enkelen (zoals Lijbrandt) ook Analoog en DVB-C signaal verzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het onversleutelde IPTV signaal van de hoogst mogelijke kwaliteit (1:1 doorgezet van Technicolor). En de Amino STB die een compleet ander kwaliteitsniveau heeft dan dat Motorola ding van KPN. En de vrije keuze om je eigen router te gebruiken. En geen PPPoE tunnel die een deel van je snelheid wegneemt. En het feit dat Reggefiber/Glashart Media veel beter haar de wensen van haar klanten luisterd en veel transparanter, opener, klantvriendelijker en professioneler te werk gaat. En zo kan ik nog wel ff doorgaan waarom je niet met KPN in zee moet gaan....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:51:
En het feit dat Reggefiber/Glashart Media veel beter haar de wensen van haar klanten luisterd en veel transparanter, opener, klantvriendelijker en professioneler te werk gaat. En zo kan ik nog wel ff doorgaan waarom je niet met KPN in zee moet gaan....
Dit gaat niet helemaal op.......... vooral niet wat Lijbrandt betreft, lees hiervoor al de vorige posts over dit onderwerp, vult veel op dit topic :(.
Over de technische aspecten ken ik (nog steeds) niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Post hier ook even aangezien het om Almere gaat:
Is de tijd tussen bestellen en daadwerkelijk aangesloten zijn echt 3-4 weken of gaat het in de praktijk sneller? (Of nog langzamer? :+)

Het gaat hier om een Tweak 30 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Geen idee of dit het goede topic ervoor is, maar here it goes.

Ik heb nu al een jaartje glasvezel van KPN. In het begin allemaal leuk en aardig, maar nu ik wat meer met pc's aan het doen ben, kom ik toch wat problemen tegen.

Ik heb thuis een PC staan die ik als een soort van server gebruik. Ik heb hier een VPN verbinding opgezet, Remote Desktop, FTP etc. Ik heb voor al deze verbindingen/programma's poorten geforward in me router ( Thompson TG787v).

Je kan in deze router de poorten forwarden en aan een apparaat toekennen. Ik heb dus alle poorten netjes aan mijn pc toegekend, maar om de zoveel tijd veranderd de router het apparaat in een IP adres, waardoor de programma's niet meer werken. Voorbeeld: Ik heb poort geforward voor remote desktop gekoppeld aan PC naam en na een paar dagen staat er i.p.v. die pc naam een ip-adres.

Weet iemand waardoor dit komt? Ik wordt er namelijk een beetje gek van dat ik steeds alle ip-adressen om moet zetten naar de PC naam om het weer werkend te krijgen. Kan ik anders een ander ding kopen i.p.v. die Thompson?

Mocht ik niet helemaal duidelijk overkomen laat het dan even weten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ van_doorn

Ik gebruik zelf ook via KPN glas dit zelfde modem

Zijn onder Thuisnetwerk de aangesloten computers gewoon zichtbaar?

en onder Home staat bovenaan de softwareversie is dit 8.2.T.4 of lager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

van_doorn schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:08:
Geen idee of dit het goede topic ervoor is, maar here it goes.

Ik heb nu al een jaartje glasvezel van KPN. In het begin allemaal leuk en aardig, maar nu ik wat meer met pc's aan het doen ben, kom ik toch wat problemen tegen.

Ik heb thuis een PC staan die ik als een soort van server gebruik. Ik heb hier een VPN verbinding opgezet, Remote Desktop, FTP etc. Ik heb voor al deze verbindingen/programma's poorten geforward in me router ( Thompson TG787v).

Je kan in deze router de poorten forwarden en aan een apparaat toekennen. Ik heb dus alle poorten netjes aan mijn pc toegekend, maar om de zoveel tijd veranderd de router het apparaat in een IP adres, waardoor de programma's niet meer werken. Voorbeeld: Ik heb poort geforward voor remote desktop gekoppeld aan PC naam en na een paar dagen staat er i.p.v. die pc naam een ip-adres.

Weet iemand waardoor dit komt? Ik wordt er namelijk een beetje gek van dat ik steeds alle ip-adressen om moet zetten naar de PC naam om het weer werkend te krijgen. Kan ik anders een ander ding kopen i.p.v. die Thompson?

Mocht ik niet helemaal duidelijk overkomen laat het dan even weten.

Alvast bedankt.
kan je de 'server' geen vast IP geven en dat IP reserveren in je DHCP en de poorten naar dat IP forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:48:
@ van_doorn

Ik gebruik zelf ook via KPN glas dit zelfde modem

Zijn onder Thuisnetwerk de aangesloten computers gewoon zichtbaar?

en onder Home staat bovenaan de softwareversie is dit 8.2.T.4 of lager ?
Onder thuisnetwerk zijn de aangesloten computer gewoon zichtbaar, ook de software versie is 8.2.T.4.

Ik heb al geprobeerd om bij mijn PC in de router vast ip adres aan te vinken, maar op een 1 of andere manier blijft dit niet aangevinkt.

Zijn er geen andere routers/modems beschikbaar voor kpn glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Je kan toch gewoon de server een vast ip geven buiten de DHCP range, en dan port forwarden op ip adres? Ben je voor de rest van de tijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@van_doorn: Mogelijkheden (en beperkingen) om bij KPNGlasvezel een andere router te gebruiken zijn hier al meerdere keren breed uitgemeten geweest. Zoekt en gij zult vinden ;)

Server een vast IP geven buiten de DHCP range is niet echt een charmante oplossing, aangezien er bijna geen "buiten de dhcp-range" bestaat op een standaard Experiabox. Blijft staan dat je zelfs daarna nog regelmatig overlast mag verwachten met ge-resette portforwards, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
MeltedForest schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:03:
Je kan toch gewoon de server een vast ip geven buiten de DHCP range, en dan port forwarden op ip adres? Ben je voor de rest van de tijd klaar.
Okay en nu even de n00b in mij, hoe doe ik dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
eymey schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:09:
@van_doorn: Mogelijkheden (en beperkingen) om bij KPNGlasvezel een andere router te gebruiken zijn hier al meerdere keren breed uitgemeten geweest. Zoekt en gij zult vinden ;)
Zo'n vermoeden had ik al, ik was alleen een beetje lui om het topic door te spitten :$ Ik zal er vanavond nog is even naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
We zijn niet de enige gemeente waar Lijbrandt de nieuwe klanten danig irriteert, in Leeuwarden schijnen ze dezelfde strategie te hanteren, inmiddels is de (voor zover ik weet) eerste reactie ook op het Tros Radar forum verschenen. http://forum.www.trosrada...=86413&p=1059035#p1059035

Een heel herkenbaar verhaal, ik heb Lijbrandt inmiddels gemaild om ze te feliciteren met deze prestatie en gelijk even gevraagd waar het antwoord op twee voorgaande mails blijft :)

Overigens vraag ik me ook af waar ze alle monteurs vandaan halen om de achterstand in te halen, als de aansluitingen in alle gemeenten door dezelfde aannemers gerealiseerd moeten worden kan het nog wel eens hééééél lang gaan duren voor ze een beetje inlopen.
Hopelijk komt er intussen in onze wijk een andere provider met een niet KPN produkt beschikbaar, dan zal ik met plezier een annulering schrijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Websurfer01 op 29-10-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ooooh, op het moment dat bv. Tweak een "go" krijgt om ook Glashart Media via KPN aan te gaan bieden, dan is het zwaai zwaai Lijbrandt :)

Het enige probleem is dat, in dat geval, waarschijnlijk dezelfde aannemer ingeschakeld gaat worden die ook de aansluitingen voor Lijbrandt doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
Kom net terug van de vakantie, gelijk de hele poststapel doorgewerkt.
Nogmaals gekeken of er tussen de reclame nog een brief zat verstopt.

Helaas.. dus nog geen post (ook niet digitaal, hier had ik gelukkig beperkt toegang tot).
Het enigste dat ik dus heb ontvangen afgelopen week is de Welkomsbrief met alle gegevens op papier.

Dit zet het totaal op 3 brieven sinds aanmelden op 25 mei (en 1 reclame brief):
21 mei: diensten via de glasvezelkabel (reclame brief)

3 juni - Betreft: bevestiging aanmelding
15 oktober - Betreft: abonnement lijbrandt (excuses brief)
22 oktober - Betreft: Welkom bij Lijbrandt

We gaan gewoon nog even verder met wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:50:
Het enige probleem is dat, in dat geval, waarschijnlijk dezelfde aannemer ingeschakeld gaat worden die ook de aansluitingen voor Lijbrandt doet :X
Dat zit er dik in, maar dat zou ik op zich niet zo erg vinden, als de opdrachtgever (Tweak dus) gewoon transparant zou communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
badnews.nl schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:16:

22 oktober - Betreft: Welkom bij Lijbrandt

We gaan gewoon nog even verder met wachten....
Dat is alvast 1 brief meer dan ik heb ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@badnews, nog geen contact met de aannemer?
hmm jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat een zooi :S. Yogoi, heb je al verkoop/marketing mensen binnen Lijbrandt wakker kunnen porren? Of zien zij het niet als potentiele bedreiging dat zo veel klanten die nog nieteens 1 dienst gezien hebben nu al ontevreden zijn?

On a sidenote, ook maar een bijdrage gepost op dat Radar forum. Ook met wat background info.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 29-10-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Yogoi schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:23:
@badnews, nog geen contact met de aannemer?
hmm jammer.
Stuur het binnenwerk van die kastjes maar op met de post. Schroef hem er zelf wel in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
abc279 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:48:
[...]

Stuur het binnenwerk van die kastjes maar op met de post. Schroef hem er zelf wel in.....
Ja dat klopt want wat valt er nou wel niet te doen door die "monteurs"......... alles is immers klaar.
Modem op het huidige "kastje" plaatsen, inloggen in de wijkcentrale en klaar ;w .
Oja en de setop box afgeven 8)7 .
Of zie ik dat verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
maccor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:16:
[...]

Ja dat klopt want wat valt er nou wel niet te doen door die "monteurs"......... alles is immers klaar.
Modem op het huidige "kastje" plaatsen, inloggen in de wijkcentrale en klaar ;w .
Oja en de setop box afgeven 8)7 .
Of zie ik dat verkeerd? :?
Voor wat de monteurs betreft zal dat het wel zijn denk ik, dan komt Lijbrandt weer in beeld, daar moeten ze het nog administratief activeren.
Kunnen ze daar eindelijk eens van hun gat afkomen, want wat ze nu doen? ik weet het niet, in ieder geval geen e-mails lezen of beantwoorden.

Wat e-mails betreft, ik heb de laatste gisteren verstuurd met de opties afleverstatusnotificatie (optie Thunderbird) en een leesbevestiging aangevinkt, ik heb nog geen bericht dat hij afgeleverd is, een leesbevestiging kunnen ze weigeren, maar van een bericht van aflevering weet ik dat niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Websurfer01 op 30-10-2010 09:32 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccor
Websurfer01 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:29:
[...]

Voor wat de monteurs betreft zal dat het wel zijn denk ik, dan komt Lijbrandt weer in beeld, daar moeten ze het nog administratief activeren.
Kunnen ze daar eindelijk eens van hun gat afkomen, want wat ze nu doen? ik weet het niet, in ieder geval geen e-mails lezen of beantwoorden.

Wat e-mails betreft, ik heb de laatste gisteren verstuurd met de opties afleverstatusnotificatie (optie Thunderbird) en een leesbevestiging aangevinkt, ik heb nog geen bericht dat hij afgeleverd is, een leesbevestiging kunnen ze weigeren, maar van een bericht van aflevering weet ik dat niet.
Ja, het lijkt wel of ze geen geld willen verdienen......, vreemd! :z
En over de manier van communiceren.... daar is al het een en ander over gezegd in dit forum.
Ben benieuwd of en wanneer je iets hoort.

Trouwens al die voordelen die ze ons aanboden op TV gebied, zoals HD kwailteit gratis tot het eind van het jaar en Eredivisie Live............... vraag me af of zij/wij dat gaan halen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

is het iemand al gelukt om Lijbrandt op te zeggen? Dus dat ze bevestigen dat de aanvraag is geannuleerd.
Of moet dit aangetekend waarna Lijbrandt nooit bevestigd en je over x weken/maanden de monteur alsnog aan de lijn krijgt?

Ik geloof overigens wel dat Lijbrandt ooit gaat leveren, maar ik weet inmiddels hoe ze klanten behandelen en dat gaat op enig moment problemen geven als ik support nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kpn update: Die thomson router is een ramp. Heb nu al drie keer een reset moeten doen. Extern ftp is niet stabiel. Ook gedraagt het zich als dns en als er wat verkeerds in staat krijg je het er niet meer uit. Dat had ik met mijn lg nas. Die kan ik niet meer benaderen op netbios naam(oude en nieuwe naam) wel op ip nummer. Ik loop er aan te denken een andere nat router er voor te hangen. Maar je kan alleen niet die router als dmz aanzetten zodat al het externe verkeer daar heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik begin het toch wel erg lang duren, voor zo ver dat nog niet al zo was... :X
Helemaal raar dat nog steeds niemand hier iets concreets gehoord heeft, terwijl alle wijken uit Almere redelijk vertegenwoordigd lijken.

De aanbieding van gratis HD zenders lijkt inderdaad een wassen neus te worden... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij gaan al die aanbiedingen die ze deden over een periode VANAF dat je aangesloten werd :) ("als u zich vóór december 2010 aanmeldt"). Well, de aanmelding hebben we gedaan ;).

Wat betreft de HD, ik dacht dat er over gedacht werd om dat ook nog naar 2011 te extenden. Nu ze zo laat pas beginnen lijken ze wel haast verplicht om dit ook daadwerkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:04:
Even een kpn update: Die thomson router is een ramp. Heb nu al drie keer een reset moeten doen. Extern ftp is niet stabiel. Ook gedraagt het zich als dns en als er wat verkeerds in staat krijg je het er niet meer uit. Dat had ik met mijn lg nas. Die kan ik niet meer benaderen op netbios naam(oude en nieuwe naam) wel op ip nummer. Ik loop er aan te denken een andere nat router er voor te hangen. Maar je kan alleen niet die router als dmz aanzetten zodat al het externe verkeer daar heen gaat.
Zoals hierboven al is geschreven: zoek eens in dit topic naar een linksys wrt54g router met DD-wrt firmware. Alleen telefonie kan daar niet overheen lopen dus daar zou je de EB voor in de lucht moeten houden (helaas). Zie ook: http://www.hermanvandrie....&Itemid=15&layout=default
Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste