Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Monda
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-07 12:05
quote:
Yippie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:45:
[...]

Bedoelde ook 780 idd, maar hier kom je niet in via telnet helaas.

Username is dus kpnuser ww niks als default, je kan dit aanpassen via de webinterface, en dan nog kom je er niet in via telnet, tenzij iemand de admin userid van KPN weet te bemachtigen of de hack die ronddwaalt toe wil passen ( op eigen risico )

[...]

Welke output/beeldinstelling heb je ingesteld op de STB ( bij koude start de MENU toets ingedrukt houden ) , en je hebt neem ik aan de VIP1960 ( zwarte front )
Oke thnx, nee het ging mij er om dat ik DMT Tool kon gebruiken. Die tip kreeg ik van een tweaker hier, om te diagnostiseren wat er precies gebeurt wanneer mijn lijn max belast wordt + ITV (die dan wegvalt).
Maar als ik kpnuser invul bij inlog en pass leeg, dan is t nog steeds niet goed...?

Monda wijzigde deze reactie 02-07-2009 12:35 (6%)

PSN: Mondaatje

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Nu online
quote:
Gericom schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
[...]

Je mag voor jezelf verwachtingen hebben, maar de globale regel is dat de kijkafstand 3 tot 5 keer groter moet zijn dan de diameter van je lcd-tv. Dus je kijkafstand zal min. 26x2.54x3= 2m moeten zijn.
Dat is onzin. Voor 1080p materiaal op een 42" mag de maximale kijkafstand maar 1,5 meter zijn. Anders verlies je al kwaliteit omdat je het al niet meer op kan nemen.

Adlermann wijzigde deze reactie 09-12-2009 16:50 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gericom
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-06-2017

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
@Dickstar

Dat zijn geen snelheden die je gegarandeerd krijgt, maar wat maximaal mogelijk is.
eea is afhankelijk net als met ADSL varianten, van de bekabeling, afstand tot de centrale etc.

Als je onderstaande plaatje bekijkt, zie je dus ook dat het niet voor iedereen beschikbaar is, max afstand tot centrale 1200M. Als je verder gaat kakt de snelheid heel snel in. Maar ook bij minder dan 1200M zijn er nog andere factoren. KPN kan je lijn doormeten en dan redelijk accuraat voorspellen wat er mogelijk is.
Je moet het dan ook lezen als "tot" snelheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:21

mrdjey

That Shit is Wack

quote:
mrdjey schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:26:
Blijkbaar hebben ze "iets" gedaan want ik heb nu helemaal geen tv meer.
kwam thuis toen stond er een melding -3 abbonement niet actief (of zo).
dus ik dat ding uit en aan zetten.
en nu komt hij met een scherm waar gevraagd word om mijn

abbo. nr.
s/n (staat in gevuld)
pin

kpn gebeld en die snapte er ook niets van en nu word ik wellicht binnen nu en 5 werkdagen terug gebeld.

fijn.........
Dit krijg ik dus te zien...

ZaanLan.nl

• Gericom
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 28-06-2017
quote:
Mr_Zoidberg schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:14:
Kan iemand me vertellen of de interactieve TV via 100mb of 1gbit werkt?

Ik zit namelijk met een klein probleem. Ik heb 1 kabel via/door de muur naar de tv lopen. Die gebruik ik dus voor interactieve tv. Een kabel bijleggen is niet echt een optie. Is het mogelijk om de utp kabel te "splitten"? Aangezien 100mbit maar 4 kabeltes gebruikt.

[...]

Maarja, werkt interactieve TV dan nog? Zijn er andere opties? Kunnen routers/switches die stream doorgeven?
Gebruik zelf een netwerkswitch, zonder problemen:

http://www.mycom.nl/Produ...IDU-Switch-5-ports/135917

• Kaspers
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-07 22:10
Net mijn eerste factuur gekregen. In de winkel beloofde ze mij qua periodieke kosten 35 euro per maand (abo + receiver). Dit was inclusief 10 euro korting op het abonnement. Tot mijn verbazing valt het weer hoger uit:

Qua maandbedrag (25 sept tm 24 okt) kom ik uit op: 8-4+10+35-10 = 39...

• Yippie
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-09-2018
quote:
roelbb schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:22:
[...]
knip.

echt een gemiste kans om er geen lcd display in te doen, waar je makkelijk de naam van het radio station in kunt weergeven (zodat je de tv niet aan hoeft te zetten)
Als ik de info uit deze link zie, is dat nog niet helemaal duidelijk, maar lijkt het tegendeel waar.
Je zal in ieder geval zien, welke zender je bekijkt/luistert, en of het radio of tv is.

Onderdelen voorkant:

1. Controlelampje opname (rood):
Interactieve TV ontvanger (tuner) is aan het opnemen
2. Controlelampje (groen):
TV-ontvanger staat aan en is klaar voor gebruik
3. Controlelampje (rood):
Continu rood: Interactieve TV ontvanger (tuner) staat in de stand-by
Rood knipperend: TV-ontvanger ontvangt infrarood (IR) opdrachten van afstandsbediening.
4. Display:
Geeft informatie zoals zendernummer
5. 'TV' en 'Radio' navigatietoetsen:
6. Navigatietoetsen:
Toetsen voor navigeren zonder afstandsbediening
7. Stand-by toets:
Aan/uit-tiptoets
8. Menu tiptoets:
Hiermee opent u het menu van Interactieve TV
9. 'Terug' navigatietoets

http://kpn-customer.custh...4001&p_created=1288791397

In de specs op de Motorola pagina, staat er bij het onderdeel key features o.a. optional - front panel display and control keys. Afgegaan van de eerdere link naar de KPN help pagina's, is dus wel te concluderen dat ze die optionele versie hebben genomen. Wat er precies op weergegeven kan worden is alleen niet goed terug te vinden.

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
Vergeet niet dat Reggefiber deels ook leunt op subsidie en leningen. Zo hebben ze een tijd terug een lening van 285 miljoen euro gekregen van de Europese Investeringsbank, ABN Amro en ING voor de uitrol van glasvezel in 33 gemeenten.

Ik denk dus dat de investerende partijen het nooit toe gaan staan dat Reggefiber volledig wordt overgenomen door KPN. Deze partijen weten dondersgoed dat de uitrol/verglazing/afname van glasvezel in Nederland dan alleen nog maar bergafwaarts gaat en ze hun investering minder snel terug gaan verdienen.

Reggefiber heeft vanaf het begin af aan de juiste keuzes gemaakt door zich te verdiepen in wat de klant wil: namelijk een ander productaanbod met meer kwaliteit en openheid en service dan de huidige monopolisten bieden als UPC en KPN.

Als het dus zo gaat zijn dat die Ad Scheepbouwer straks de boel gaat dicteren dan is het binnen 1 jaar afgelopen met glasvezel in Nederland.

Alexander01 wijzigde deze reactie 27-01-2011 05:44 (72%)

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-07 09:39
quote:
Yippie schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:45:
@Smoothtweaker

Eerste wat me binnenschiet:

- werkt telnet ? Ja!
- NAT2 voor PS3/X360 ? Blijf ik schuldig
- dekking & prestaties WLAN Beter als de T789 je kan ook het wifi signaal op uitzendpercentages instellen zoals 80%?
- kan je IP ranges aanpassen ? 192.168.2.X waarbij als het goed is alleen de X range te wijzigen is.
- is er een poort gereserveerd voor ITV zoals bij zijn recente voorgangers 787/787 ? Ja poort 3, de overige poorten zijn te gebruiken voor pc's

Dat de USB poort werkt is wel mooi, kan je dus ook shared storage aanhangen.
Werkt bijv. een webcam ook ? Kom ik ook op terug hij ondersteunt iig wel NTFS

Geen PM gestuurd omdat er vast ook wel anderen zijn die dit willen weten.
Idd dat is net zo handig, ik hoop dat ik er komende periode ergens een bemachtig dan ga ik alles eens haarfijn uittesten. De NAT2 kom ik zsm op terug en zal ik even navragen voor je

ps leuk trucje @T789. Koppel TV poort 3 terug naar poort 2 en gebruik 1 en 4 dan in je netwerk op deze manier kan je over 1 kabel zowel iTV als PC sturen. ;)

SmoothTweaker wijzigde deze reactie 04-04-2011 21:25 (19%)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:53
Ik heb nu ruim een jaar IPTV en toen ik het kreeg de afstandsbediening meteen in de la geflikkerd omdat ik toch een Logitech Harmony gebruik. Nu kwam ik hem gister tegen omdat ik een kabeltje aan het zoeken was, maar de AB is helemaal geel verkleurd behalve de knoppen :/ Hoe kan dat als hij onderin een la ligt :S De onderkant is nog wel wit...

Ik vind overigens de box de laatste tijd wel erg traag worden. Het was altijd al drama, maar sinds een paar weken reageert ie soms zelfs gewoon niet meer op de AB.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• jacobvdm
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:10
quote:
eymey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:49:
De 1960 (zelf gehad) maakte onacceptabel veel herrie. Maar de 1903 en 1963 zijn fanloos, heb ik gehoord. Maar heb de apparaten zelf nooit kunnen 'beluisteren'. Digitenne decoder weet ik niet, maar de meeste Digitenne decoders die ik ken zijn 100% fanloos.
Dat is fijn om te horen, bedankt!
quote:
En wat speculatie betreft #1: Als jij nu al lagere lijnsnelheden krijgt dan je abbo (wat ik uit je verhaal opmaak), dan heb je neem ik aan technisch al het maximum haalbare. Wat het erbij nemen van ITV dan doet kan je wrs. zelf bedenken ;)
Dat dacht ik al, echter door die xs4all FAQ die "dynamic line management" noemt dat ik dat er wellicht toch nog wat rek in zat, maar dat geld denk ik alleen voor Start en Lite abo's die nog niet op hun max. zitten.
quote:
Thijs1 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:50:
Ik ben echter met je eens dat dit wel proeftuintje zou kunnen zijn om naar een klantvriendelijke benadering te gaan,dus klanten zelf laten kiezen waren ze naar willen kijken en wat ze daar voor over hebben.

Echter ben ik bang dat het helaas nog lang niet zo ver is.

Vriendelijke groeten
Ja dat zou echt wat zijn :) Bedankt!
quote:
Robinski schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:33:
Weet je zeker dat je VDSL geleverd krijgt? De upload van 1 Mbit/s lijkt sterk te wijzen op ADSL welke een max upload kent van 1 Mbit/s
Jup, tenminste de router trained in op 24/1,2 maar in de praktijk is 't ietsje minder, er staat echter wel dat 't VDSL2 (Annex A) is:

In de stad natuurlijk, +/- 1200 meter van de centrale (volgens de BBned postcodecheck). Ik heb 't nu bijna een maandje of twee, hopend dat wellicht de wijkcentrale een upgrade krijgt of zo, maar wellicht is het realistischer om toch maar naar Lite te downgraden, now that you mention it. :)
quote:
De lijn gaat niet opeens sneller intrainen als je je TV box aanzet.
Heb zelf een 20/2 abbo bij XS4ALL, maar mijn lijn traint wel in op 42/3. Hierdoor heb ik ruim 20 Mbit/s over om TV streams te laten verwerken.
Ah ok, dat beantwoord mijn bandbreedte vraag, als je router max op 24/1,2 intrained dan is er dus geen ruimte meer over, en vreet de tv dus wel aan je internet snelheid. Mmmm lastige keuze wordt 't; op glasvezel hoef ik niet te wachten want dat duurt nog enkele jaren maar het is wel erg aantrekkelijk om van UPC af te zijn..
quote:
Omdat mijn lijn zeer kort is, heeft DLM bij mij zelfs de lijn zo bij getuned dat ik minder hoge latency's heb. Heb nog niet specifiek gekeken wat er gebeurt als ik de decoder aan zet.
Dus als ik het goed begrijp zal 't met 1200 meter wat mindere resultaten geven, maar geen onspeelbare latency o.i.d. Bedankt voor de prompte antwoorden!

• Alexander01
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-12-2011
Ja. Dat is zijn originele Technicolor en SAT streams. Die hebben meer detail en zien er natuurlijker uit. KPN reëncode sowieso alles van de sat naar MPEG4. Dus ook met een bitrate verhoging wordt het niet zo gedetailleerd als de originele stream.

Verschil tussen Technicolor SD en KPN HD kun je hieronder zien.

Nederland 1 SD Technicolor:

Nederland 1 HD KPN:

Nederland 1 SD Technicolor:

Nederland 1 HD KPN:

• Rob D
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-10-2012
Sinds donderdag 21 juni heb ik het complete KPN pakket met ITV. Ook bij mij regelmatig zwart beeld, soms na een paar minuten, dan weer na een half uur. De onderstaande melding (zie afbeelding) gaat aan het zwarte beeld vooraf.
Nu zie ik als oplossing dat de stand op 1080i vast moet worden gezet.
Wat is de ervaring bij degenen die mij voorgingen? Is het zwart beeld euvel dan weg?
Iemand zei tegen mij dat 720p beter zou moeten zijn qua kwaliteit, dan 1080i, omdat dat progressive is.
Graag jullie ervaringen.

Rob D wijzigde deze reactie 26-06-2012 14:59 (7%)

• entilzha
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 09-01-2014
What the hell?

Ik ben net verhuisd, dus heb het internet/tv abbonnement laten overzetten naar mijn nieuwe adres. Daar heeft hij even allerlei software geladen, maar het werkt meteen. Behalve het volgende:

Dat is dus echt totale onzin. Ik kan al drie en een half jaar opnemen en naar een andere zender kijken. En nu ineens niet meer? Een deal breaker voor mij. Komt dit omdat ik verhuisd ben, of heeft dit te maken met die update waar ik hier over lees.. ?

entilzha wijzigde deze reactie 02-08-2012 21:05 (5%)

• Dav1d
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Bisti schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:32:
Kun je de langwerpige afstandbediening ook resetten?

Ik heb geprobeerd om de afstandbediening mijn TECO televisie in te leren. Dit is niet gelukt, maar hij zend nu volgens mij wel de code uit.
Ik heb de 2011-afstandsbediening gewoon werkend gekregen met een Teco:
  • "Druk 5 seconden op de stop-knop http://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/15398_img07.jpg totdat het lampje op de afstandsbediening 2 keer rood knippert."
  • Nu tv-code "139" intoetsen.
  • "Het controlelampje op de afstandsbediening knippert twee keer ter bevestiging dat de code is geaccepteerd. Uw afstandsbediening is nu geprogrammeerd op uw model televisie."
quote:
roelbb schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:49:
[...]

het is een line out. die kun je niet harder/zachter zetten. de knoppen op de afstandsbediening zijn alleen maar voor teevees
Nee hoor. Standaard bedienen die knoppen het volume van de settopbox zelf.
quote:
Bisti schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:32:
Op de handleiding staat keurig hoe ik nieuwe codes instel maar nergens hoe ik hem kan resetten. Iemand enig idee?
Om de ingestelde code ongedaan te maken, probeer eens:
menu vasthouden 5sec totdat het rode lampje 2x knippert, de uitknop links kort intoetsen, dan code 20 intikken en de linker uitknop 3 seconden vast houden en loslaten, dan is de synchronisatie verwijderd.

Dav1d wijzigde deze reactie 18-12-2013 18:13 (37%)
Reden: toevoeging

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
ninjazx9r98 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:20:
De topicstart is (zwaar) verouderd, tenzij er ondertussen al weer een nieuw model is wordt op dit moment de Motorola 1853 geleverd. Tevens zit er geen harddisk meer in maar een ssd die overigens alleen gebruikt wordt om te pauzeren, opnemen gebeurt in de cloud.
SSD is een grote uitspraak hoor ;)

Dit zit erin .. 8GB

https://qfire.nl

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
quote:
FreshMaker schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:38:
[...]

SSD is een grote uitspraak hoor ;)

[afbeelding]

Dit zit erin .. 8GB
Een SSD is een Solid State Disk, nergens staat dat zo'n ding een minimale capaciteit moet hebben om SSD genoemd te mogen worden ;)

ninjazx9r98 wijzigde deze reactie 24-12-2013 13:47 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online
quote:
sikman schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:05:
Heeft een van jullie al de nieuwe software interface en de functie begin gemist? Er wordt veel mee geadverteerd, maar als betalende klant heb ik nog niks gezien...
Begin gemist is bij ons al enkele maanden beschikbaar en is te herkennen aan gedraaide pijltjes in de programmagids.
Willekeurig voorbeeldplaatje van het net geplukt:

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
Ze hebben gisteren een nieuwe box gekregen. Ik weet nog niet welk type het is, hij ziet er volgens mij zo uit:

My-life wijzigde deze reactie 13-08-2014 11:57 (20%)

Specs

• Sabes
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:09
Ik kijk vandaag in MijnKPN en kom ineens de mogelijkheid tegen voor een extra iTV ontvanger bovenop de 2 die ik heb.
Dit is raar want tot nog toe is 2 nog steeds het maximum bij KPN en bij webcare van KPN krijg ik het antwoord dat het inderdaad maximaal 2 zouden zijn.

Mijn vrouw belde laatst met KPN en volgens die medewerker zaten wij op glasvezel. Mijn vrouw wist de medewerker te vertellen dat ze dat raar vond omdat ze zeker wist dat er geen glasvezel bij ons lag.
Na te zijn doorgeschakeld zag de volgende inderdaad dat wij inderdaad geen glasvezel hebben(uiteraard liever gisteren dan vandaag glasvezel).

Nu dacht ik, dan komt die melding dat mijn adres geschikt is voor 6 tv's er wellicht omdat er een verkeerd label aan het adres hangt sinds het samenvoegen van enkele systemen van KPN (volgens de KPN medewerker)

Maar ga ik verder spelen met de mogelijkheden dan krijg ik het volgende:

Hmmm ik zou dus ipv 6 maximaal 3 iTV ontvangers mogen hebben?
(Geen Digitenne dekking, een bereik van 3 interactieve tv's)

Vanavond of morgen eens kijken of ik wellicht toch de 3e ontvanger die ik nog heb liggen nu wel aan de praat kan krijgen en anders eens nadenken om de 3e ontvanger te gaan bestellen en te kijken wat er gaat gebeuren. Wellicht krijgt mijn zoon dan toch zijn tv met ontvanger op zijn kamer :P
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True