Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• VFRRijder
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:30
Wat is Interactieve TV van KPN?
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. Het biedt je een compleet tv-pakket met een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en andere informatiediensten. Je kijkt tv met haarscherp beeld en perfect geluid en het is eenvoudig in gebruik.

Met Interactieve TV ben je helemaal klaar voor het nieuwe tv-kijken. Bepaal zelf wat je op welk moment wilt bekijken met Programma Gemist en Videoland. Bovendien kun je programma’s opnemen, pauzeren en zelfs terugspoelen.

Voor Interactieve TV heb je geen kabel aansluiting nodig omdat de verbinding via het KPN ADSL2 netwerk gaat. Dit houdt in dat je een KPN internet provider (beschikbaar bij KPN en Het Net) moet hebben en dat een ADSL2 verbinding mogelijk is om gebruik te kunnen maken van Interactieve TV.
Wat kost het?
Er zijn op dit moment vier verschillende pakketen. Het basispakket kost € 9,95 per maand, wil je het uitgebreide pakket, dan kost dit je € 7,50 extra. Hiernaast kan je ook nog het Eredivisie Live voetbalpakket (€ 9,95) of het Premium 2 pakket (€ 9,95) aanschaffen.

Eenmalige kosten zijn de aansluitkosten (€ 19,95) en de tuner (€ 99,95).

Hiernaast heb je natuurlijk ook nog de standaard kosten van je ADSL abonnement.
Waar kan ik het bestellen?
Je kan je bestelling op de volgende manier doen:

Primafoon
http://www.kpn.tv
Tel: 0900-0244
Wat krijg ik allemaal?
Wanneer ITV geleverd wordt krijg je het startpakket. Hierin zit de TV ontvanger met harddisk recorder (160GB), de KPN Experiabox en de nodige aansluitmaterialen.
Ontvangers
Er zijn op dit moment twee soorten ontvangers in omloop, de witte 1760 en de zwarte 1960. Beide hebben een 160GB harddisk, maar alleen de 1960 heeft een HDMI aansluiting.

Op dit moment wordt enkel nog de 1960 uitgeleverd bij nieuwe abonnementen.
Meerdere TV's?
Zoals bij alle digitale TV abonnementen is de ontvanger maar op één TV aan te sluiten. Als je meerdere TV's wilt aansluiten kan je bij KPN een gratis abonnement krijgen op Digitenne. Hiermee kan je dan tot drie extra TV's aansluiten.

Je kunt ook via bijvoorbeeld Marktplaats een tweedehands ITV ontvanger kopen. Als deze dan niet meer geregistreerd staat in het KPN netwerk kan je deze gebruiken voor je tweede TV (omdat je hem dan aanmeld met je eigen gegevens). Echter wordt dit niet door KPN ondersteund en is volledig op eigen risico.
Vorige Delen?
KPN Mine, digitale televisie via adsl (IP-TV)
KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 2]

• VFRRijder
Ik zal de startpost nog wat aanpassen, als je tips hebt zijn deze welkom.

• VFRRijder
quote:
eymey schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:42:
[...]

Met je ogen naar het beeld kijken? ;-)
Ik heb ook geen idee....zie eigenlijk niet echt verschil. Heb de ontvanger ingesteld op 1080i en m'n tv geeft gewoon goed aan dat het 1080i is en ziet er goed uit. Als ik 'm op 720p zet geeft ie gewoon 720p aan en ziet er goed uit.....geen idee of het dan zelf aan het upscalen is, denk het niet.....heb verder niets ingesteld.

• VFRRijder
quote:
eymey schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:40:
Het hangt er wel van af wat de native resolutie van je panel is. Als je een FULL HD tv hebt dan is dat (verticaal) in de buurt van de 1080, anders 780 (overscan e.d. buiten beschouwing gelaten).

Ik kan me voorstellen dat er op een hd-ready tv nauwelijks verschil is tussen de twee.
Ik heb een 1080p scherm (Philips PFL 9603), dan zou 1080 toch mooier moeten zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VFRRijder
quote:
Tacoos schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:53:
Heeft iemand wel eens twee kreatels aangesloten gehad?
Miin vrouw wil ook in de slaapkamer televisie, dus dacht ik aan digitenne, maar dat is bij ons niet beschikbaar.
Nu vind ik op marktplaats ook een paar van die kreatel tuners, misschien is dat wat?
Dat kan gewoon, maar als jullie beide kijken dan kan je niets opnemen.

Is natuurlijk geheel zonder support van KPN.

• VFRRijder
quote:
ceeram schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
Ok bedankt dit maakt een hoop duidelijk, alhoewel met eerste installatie ik de STB wel op ander poort moest aansluiten dan ik had. Het probleem was daarna nog niet verholpen, maar dat bleek dus aan de firmware versie te liggen. Wellicht nu alles werkt zou ik een willekeurige poort kunnen gebruiken.
En nee ik heb nog geen 2e STB, word idd eentje van MP halen, maar wilde eerst weten of t mogelijk was. Nu is eigenlijk alleen nog de vraag, is elke willekeurige switch te gebruiken of moet ik nog ergens op letten bij aanschaf? En moet ik de switch nog op een bepaalde manier instellen oid voor VLAN, of zorgt de EB daar al voor.
Ik heb gewoon een simpele switch bij de mediamarkt gehaald en het werkt perfect.

• VFRRijder
Ter info, sinds vandaag staat er nieuwe software voor de 1760 op het netwerk, donderdag zal de 1960 aan de beurt zijn. De software wordt automatisch geladen.

Er zijn hier enkele aanpassingen aanwezig:
- Teletekst via de ontvanger
- Sneller gedrag van de ontvanger
- Sneller door/terug spoelen
- Verbeterd spoelen

Ervaringen zijn natuurlijk welkom!

• VFRRijder
Voor de mensen die niet op het KPN forum zitten hier nog even wat info.

De update voor de 1960 is gisteren geinstalleerd. Iets wat hiermee nu naar voren komt is dat 4:3 uitzendingen ook echt 4:3 uitgezonden worden en niet meer automatisch worden uitgerekt (naar 16:9). KPN is verplicht dit te doen, maar in een volgende update komt er wel weer een optie om het wel weer uit te laten rekken.

Overigens hoeft het geen probleem te zijn, je tv kan het soms automatisch en via scart kan het ook gewoon nog.

• VFRRijder
quote:
giant2000 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 13:21:
[...]

Zoals al eerder gemeld gaat KPN eind deze maand één en ander veranderen middels een update voor itv. De belangrijkste wijziging zou zijn dat overgestapt gaat worden van MPEG-2 naar MPEG-4 waardoor er minder bandbreedte nodig is tegen een veel betere beeldkwaliteit. Je zou dat nog even een kans kunnen geven.
Is dat nu echte zeker? Ik heb ook de verhalen gelezen op het ITV forum, maar van niemand van KPN is volgens mij een officiele mededeling hierover geweest.

• VFRRijder
Haha, ja, dat had ik gelezen op het forum. Maar ik bedoelde, dat staat volgens mij niet op het forum zelf....het is erin geplakt door iemand..... Pascal heeft er iig nog niet op gereageerd.

• VFRRijder
quote:
lordsnow schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:33:
Hallo iedereen,

Mijn buurman had een tijdje interactive TV van de KPN met een Motorola VIP1960. Dit kastje heeft 'm een jaar geleden 200 EURO gekost. Omdat de kwaliteit slecht was (blokjes, stilstaand beeld, etc) is hij overgestapt naar Digitenne, wat beter werkt.
.....

Ik heb de VIP1960 eens gescanned op open poorten, en ik merk dat poort 21 (FTP) open staat. Echter, zodra je verbinding maakt wordt dat vanuit de 1960 direct weer verbroken. Zijn er toch manieren om er in te komen? Moet je via het menu van de 1960 iets instellen (ik heb de 1960 nog niet aan mijn TV aangesloten gehad om te kijken).
Voor zover ik weet is het nog steeds niet gelukt. Heb op het ITV forum wel eens iemand gezien die aangaf dat het hem wel gelukt was, maar nooit bewijs van gezien......

• VFRRijder
quote:
lordsnow schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:31:

Waar kan ik dit iTV forum vinden?

De HD die in de 1960 zit is een gewone SATA schijf. Die zou je toch gewoon kunnen uitlezen om te kijken wat er op staat? Ik kan moeilijk geloven dat er niemand is geweest is tot nu toe om de gegevens die er op staan te analyseren zodat we weten wat voor 'n besturingsysteem er op draait, wat de hardware is, en om het e.e.a. aan software te vervangen.
Het forum is te vinden op: http://forum.kpn.tv/. Hiervoor moet je wel een ITV abonnee zijn.

De harddisk kan je gewoon vervangen, het OS staat niet op de harddisk oid. In mijn tweede box heb ik zelf een andere harddisk geplaatst omdat deze stiller is (staat in slaapkamer). Maar dat is echt voor je opnamen.

Verder zijn de opnamen echt versleuteld.....nog niet te kraken.....en ik denk ook niet dat heel veel mensen bezig zijn om het uberhaupt te kraken.

• VFRRijder
quote:
Gericom schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:42:
[...]

De brief is heel duidelijk lijkt mij, tot jan. kan je je opnames bekijken want daarna zou de 1760 onbruikbaar zijn....
Uhhhh, wordt de 1760 onbruikbaar??? Dan moet ik toch voor m'n slaapkamer ook maar een 1960 op de kop gaat tikken.

• VFRRijder
Nou, zo'n update zou wel super zijn....we wachten vandaag af :). En inderdaad, mocht die 1760 gewoon erg traag worden in zappen dan is dat voor mij best, staat toch op de slaapkamer.

• VFRRijder
Inderdaad is het wat wazig, maar om nu te zeggen slecht, nee dat ook niet.

Maar laten we even wachten wat ze doen met de nieuwe update. Wie weet wordt het dan wel weer beter.....

• VFRRijder
quote:
Chrissz schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:16:
Als ik nu iPTV aanvraag bij kpn, welke tuner ontvang ik dan?
En met een normale Planet internet aansluiting, krijg ik dan ook problemen met het opnemen van bepaalde zenders?
En is het mogelijk om een andere hardeschijf erin te zetten, van 500 Gb of 1 Tb. En heb ik dan een 3,5 of een 2,5" schijf nodig?
Andere hardeschijf is geen probleem maar je verliest dus inderdaad je garantie/support van KPN. Ik heb er zelf een 3,5 inzitten, maar lijkt me dat als je een 2,5 met de juiste converters neemt het ook moet werken. Maar of er nog iets is dat de schijf niet groter kan zijn dan 160GB weet ik niet.....daar was wel ooit wat mee. Ik heb er zelf een kleinere (stillere) ingezet.

Let op, dit geldt voor de 1760, jij zal de 1960 krijgen, maar ga er vanuit dat het daar ook gewoon moet werken.

• VFRRijder
quote:
eymey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:09:
http://www.ipbforum.nl/ex...=14&t=3213&p=26881#p26881

zie enigszins naar onderen, de 'oplossing' van de kpnwebcare meneer voor de oplossing van het beeldkwaliteit probleem dat er sinds de mpeg4 overgang is.....

We hebben te maken met het fenomeen "datacompressie" en moeten de ontvanger maar weer via SCART aansluiten (via welk overigens dezelfde kwaliteitsverslechtering zichtbaar is). OF we moeten onze televisie maar beter instellen want die kan beeld van een mpeg4 signaal blijkbaar slechter weergeven dan van een mpeg2 signaal (ookal is de 1960 verantwoordelijk voor het decoderen hiervan......)
Yeah right....net of ik nu nog terug ga naar SCART. Ze zorgen maar dat het beeld weer beter wordt. Iemand al op een of andere manier er achter gekomen of de bitrate nu ook omlaag is gegaan?

• VFRRijder
Hahaha, mogen ze na de 1760 ook de 1960 gaan vervangen ;).

• VFRRijder
Gaf het ook aan als grapje....ze zullen nu vast niet alle 1960's vervangen ;).

Maar zit wel te denken hoor......voor iets meer geld 60 Mbit internet en wel HD via UPC.....maar heb weer een hekel aan UPC. Maar ook met de aankomende WK (jaja....volgend jaar is het weer zover) en de Olympische Spelen.....tsja....HD zou dan toch echt wel mooi zijn.

• VFRRijder
Hoppa op dit moment een spontane reboot! Voor de update had ook ik hier nooit last van!!! Grrrr

• VFRRijder
Ik ben sinds 3 weken al helemaal weg bij KPN, was het hele gedoe bij mij met 8 klantnummers etc helemaal zat. Moet zeggen, zeker geen spijt, nu bij UPC veel sneller internet en qua beeldkwaliteit ook zeker een stuk beter met digitale HDTV.

Het heeft me ergens wel pijn gedaan, maar KPN heeft het er zelf naar gemaakt. Als ik dit nu zo lees dan ben ik dus ook goed op tijd geweest.

Ik wens iedereen succes in de keuze of ze wel of niet over gaan stappen, alles heeft voor en nadelen.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True