KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 11:59
PnD schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:05:
Ok, dus het witte/zilvere kastje met de zwarte voorkant is een motorola 1960?
Dat staat toch op het apparaat en in de gebruiksaanwijzing welk type je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 15:31
Volledig zwarte voorzijde met knoppen is de 1960, heb je een zwarte display met daarom heen een witte rand dan heb je de 1760.
Als je minder dan een jaar ITV hebt is de kans volgens mij vrij groot dat je een 1960 hebt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
[Moedervriendelijke modus] :+

4/5 groene ballen/stippen:
- op voorkant links is nieuwer model Motorola VIP 1960 met HDMI
- op voorkant rechts is ouder model Kreatel VIP 1760 zonder HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Yippie schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:09:
[...]

[Moedervriendelijke modus] :+

4/5 groene ballen/stippen:
- op voorkant links is nieuwer model Motorola VIP 1960 met HDMI
- op voorkant rechts is ouder model Kreatel VIP 1760 zonder HDMI
Thanks!

@Dreetje: Als ik zelf het kastje voor mijn neus had (of het type had), had ik uiteraard hier geen vragen hoeven stellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Hier kan je de handleiding van de Motorola downloaden:
http://www.kpn.com/web/fi...6d-4914-a509-acc1a6931773

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Mijn vader heeft de 1960 box en net een nieuwe full HD tv. Wij een HDMI kabeltje gehaald, maar er komt geen signaal uit?
Klopt dit?

Ook zat ik is een verborgen service menu, hoe kom ik hier weer in? Zal ik een update moeten doen?

Ja ik heb de search gebruikt maar daar kwam niet veel soeps uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Probeer eens om de STB (wanneer ie minimaal 10 minuten voor de zekerheid in standby gestaan heeft) helemaal uit te schakelen en dan z'n (langdurige) software ophaal en epg inleesprocedure uit te laten voeren? En ergens tijdens dat proces op "menu" drukken (meen er ook wel eens iets over te hebben gelezen in de handleiding).

Daar kan je je video outputs instellen. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit gekeken of het in de normale day to day gebruik menu's ook te vinden is.... heb namelijk gewoon nog SCART :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 19:53
Nvm, heb het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wel handig als je er ook bij verteld hoe je het hebt gedaan, ook al is het wel is langsgekomen.
Voor de nieuwsgierigen, bij een cold boot gelijk de MENU toets ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gisteren KPN brief met gegevens binnen gekregen maar wachtende op de 1960 heb ik, als tweaker natuurlijk, een splinternieuwe 1760 die ik hier heb liggen aangesloten. Update gaat goed... programmainformatie gaat goed... maar mijn abonnementnummer klopt niet... helaas... geen beweging meer in te krijgen anders dan opnieuw opstarten.
Mijn vraag: is je abonummer gerelateerd aan het serienummer van je ontvanger? En hoe kan je die 1760 toch als 2e ontvanger gebruiken of eenmaal aangemeld vraagt het systeem daar niet meer om? Of ben ik gewoon te snel geweest en is het abonummer door KPN wel verstrekt maar nog niet aangemeld?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
giant2000 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:45:
Gisteren KPN brief met gegevens binnen gekregen maar wachtende op de 1960 heb ik, als tweaker natuurlijk, een splinternieuwe 1760 die ik hier heb liggen aangesloten. Update gaat goed... programmainformatie gaat goed... maar mijn abonnementnummer klopt niet... helaas... geen beweging meer in te krijgen anders dan opnieuw opstarten.
Mijn vraag: is je abonummer gerelateerd aan het serienummer van je ontvanger? En hoe kan je die 1760 toch als 2e ontvanger gebruiken of eenmaal aangemeld vraagt het systeem daar niet meer om? Of ben ik gewoon te snel geweest en is het abonummer door KPN wel verstrekt maar nog niet aangemeld?
Je zal wel net iets te snel zijn met aanmelden. Het zal nog wel niet verwerkt zijn in het systeem van de Kpn.

Het nummer is niet gekoppeld aan een bepaalde ontvanger.

Dus gewoon elke dag even proberen, zal niet lang meer duren voordat die hem pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Bedankt, ik zal mijn geduld op de proef stellen.
- Geen opstarttijd meer van 10 minuten
- Gewoon soepele en snelle menubediening
- Mogelijkheid om met de hand timer opnames te programmeren
- Mogelijkheid om OOK bij radio gewoon zonder de TV aan te zetten direct de zenders te kiezen.
- Overstap op mpeg4 zou nice zijn, vanwege de superieure bandbreedte-kwaliteit verhouding.
Wat mij betreft mag daar een multi-langual support aan toegevoegd worden, dus de mogelijkheid van meertalige uitzendingen (bijv. Eurosport).

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

het idee van de STB met interactieve tv is heel leuk als je een analoge ouderwetse SCART aansluiting hebt. Indien je een nieuwe FULL-HD of HD-READY toestel hebt dan kun je de STB aansluiten via HDMI. Het nadeel hiervan is dat de KPN GEEN teletekst ondersteund. KPN zegt al geruime tijd dat dit eraan zit te komen, maar ik wacht nu al bijna een half jaar maar nog steeds GEEN teletekst. Waardeloos slechte service. Op de SCART is de teletekst wel beschikbaar, maar dat is tegenwoordig toch ouderwets??

Verder is het menu extreem traag. Het wil voorkomen dat indien je de tv gids in wil dit echt letterlijk 5 seconden kan duren voordat de gids verschijnt na drukken op de afstandsbediening.

Nog een minpunt is dat bij sportuitzendingen (wielrennen, voetbal) de beeldkwaliteit erg blokkerig word.

Weet iemand wanneer er een nieuwe softwareuitrol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoor geluiden dat dit ' snel' zal komen, maar ja... definieer dat eens he :(.

Geen teletekst via HDMI is echt een grote schande. Gelukkig heb ik nog een haast om een LCD tv te kopen maar het wordt wel iets om rekening mee te houden, aangezien m'n vriendin nogal vaak teletext.

Dat wordt dan ook nog maar de scart aansluiting gebruiken en de Logitech Harmony zo programmeren dat ie voor teletekst switcht naar de SCART ingang.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

eymey schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:39:
Ik hoor geluiden dat dit ' snel' zal komen, maar ja... definieer dat eens he :(.

Geen teletekst via HDMI is echt een grote schande. Gelukkig heb ik nog een haast om een LCD tv te kopen maar het wordt wel iets om rekening mee te houden, aangezien m'n vriendin nogal vaak teletext.

Dat wordt dan ook nog maar de scart aansluiting gebruiken en de Logitech Harmony zo programmeren dat ie voor teletekst switcht naar de SCART ingang.
Dat kan volgens mij niet zomaar, aangezien je de STB via het setup menu moet configureren voor HDMI of SCART (RGB) uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 101986 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:35:
[...]

Dat kan volgens mij niet zomaar, aangezien je de STB via het setup menu moet configureren voor HDMI of SCART (RGB) uitvoer.
Alleen om HDMI erbij aan te krijgen, RGB via SCART blijft dan actief...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303942

Heeft iemand al de VPI VCI instellingen voor IPTV kunnen achterhalen? Ik heb ook de TG787 experia box + motorola 1960 ontvangen en wil de TG787 vervangen voor een speedtouch 546 om dezelfde redenen als eymey
Ik heb met de instructies voor IPTV in Australië (TPG) geprobeerd om een 2de ATM kanaal voor IPTV op te zetten maar het is nog niet gelukt wellicht komt dat door de VPI VCI? De instructies zijn hier te vinden http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/760698.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 303942 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:33:
Heeft iemand al de VPI VCI instellingen voor IPTV kunnen achterhalen? Ik heb ook de TG787 experia box + motorola 1960 ontvangen en wil de TG787 vervangen voor een speedtouch 546 om dezelfde redenen als eymey
Ik heb met de instructies voor IPTV in Australië (TPG) geprobeerd om een 2de ATM kanaal voor IPTV op te zetten maar het is nog niet gelukt wellicht komt dat door de VPI VCI? De instructies zijn hier te vinden http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/760698.html
Zover ik weet gaat een 546 niet werken icm ITV, 780WL en SX551 wel.
Als het met de 546 had gewerkt, hadden ze me de SX551 niet gestuurd toen ik ITV nam.

Eymey heeft een SX551 op de kop getikt via MP, moet wel de EB versie zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 28-05-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb inmiddels wel via het "adslgebruikers" forum gezien dat mensen succesvol (via een JTAG connector) een user.ini van een Experiabox hebben gedownload en zodoende weet ik dus inmiddels wel de VPI/VCI kanalen en eventuele IGMP instellingen die je nodig hebt.

Ik heb thuis dus een 546 hangen die op poort 4 een iTV vlan heeft en op de andere poorten een PPPoE bridge. Ik wil dit echter niet aan de grote klok hangen omdat ik bang ben dat anders KPN op een gegeven moment ook hier weer wat op gaat verzinnen (zeker als geexperimenteer hiermee op grote schaal mogelijk leidt tot problemen op die ATM netwerken). Maar ik heb SharonaB via PM op weg geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De SX551 ligt hieroverigens inmiddels weer werkloos :)., Mocht iemand er belangstelling voor hebben: Hij doet het prima voor iTV en er is wel iets meer op in te stellen dan de thomson EB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:39
musicfreak schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:39:
[...]

Tja, en bij de kabel heb je een RTV abo nodig. Dat maakt dus niet zoveel uit.
Erhm nee?

Je kabelmaatschappij is uitstekend in staat om je tv signaal te filteren en internet wel door te laten
Het duurt soms wel een paar maanden omdat de monteurs afsluitingen per regio doen denk ik, maar bij mij thuis hebben we geen tv signaal meer op de kabel (digitenne) maar nog wel internet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, weer een mooie business case tegen KPN:

Er schijnt gisteren een landelijke KPN storing geweest te zijn (in Almere overigens niks van gemerkt, iTV deed het tenminste gewoon).

Het grootste probleem leek te zijn dat de DNS servers van KPN het (weer eens) niet deden. Het resulttaat van mijn constructie is dat ik al een tijdje OpenDNS gebruik en dus GEEN problemen had.

Oftewel, als KPN nou gewoon eens eindelijk een functie in de EB zou maken om het internet-gedeelte te bridgen (PPPoE, OF het publieke IP aan je eigen router toekennen) dan waren dit soort dingen niet nodig geweest. Dan hebben eenvoudige gebruikers nog steeds hun makkelijk te installeren modem en kunnen mensen die meer willen of niet uit de voeten kunnen met het default subnet probleemloos hun eigen router inzetten.

De speedtouches die vroeger met enkel direct adsl (of met planet of met xs4all) uitgeleverd werden hadden ook in hun settings-wizard die bridging optie zitten. Die config is op de ST 546 ook de basis geweest voor hoe ik het internet gedeelte heb geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
rdfeij schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:29:
[...]

Erhm nee?

Je kabelmaatschappij is uitstekend in staat om je tv signaal te filteren en internet wel door te laten
In staat wel ja, maar ze willen toch echt graag je RTV abonnementskosten hebben. Zie bijv. http://www.ziggo.nl/producten/internet/vragen en http://www.upc.nl/internet/veelgestelde_vragen/.
Het duurt soms wel een paar maanden omdat de monteurs afsluitingen per regio doen denk ik, maar bij mij thuis hebben we geen tv signaal meer op de kabel (digitenne) maar nog wel internet via de kabel.
Da's mooi voor je, maar een garantie dat dat voor iedereen geldt is helaas niet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43

Tacoos

i am i

Onze tweede I-tv tuner (1960) vraagt sinds vanmorgen om een klantnr + pin?
Moet ik die van mezelf invullen?
Als het niet lukt, werkt de kpn dan mee aan activeren van een 2de tuner?

edit:

antw: ja, je kunt je eigen klantnr + pin invoeren en dan gaat ie weer als een speer in slow motion dan

[ Voor 27% gewijzigd door Tacoos op 28-05-2009 21:10 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als het niet lukt kan je hem resetten, dit doe je door bij een cold boot de MENU toets ingedrukt te houden.
Dan krijg je een submenu, waar je dit o.a. kan doen.

had je edit niet gezien..

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 28-05-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
De bestelde 1960 moet overigens nog steeds geleverd worden :? maar ik heb wel al 2 dagen iTV. Nou heb ik weliswaar een ouderwetse 32"beeldbuis 16:9 van Sony, maar ik ben echt heel tevreden over de kwaliteit.
Ik kom de storende dingen die ik hier al las ook tegen. Het gemis van zelf programmeren: Sporza doet de ronde van Belgie en aansluitend de Giro. Aangezien dit in de EPG als 2 aparte uitzendingen wordt gegeven moet dit met kunst en vliegwerk gepland worden. Waarom kan ik het 1e programma niet gewoon 2 uur door laten lopen (dit is max. 90 minuten, te kort dus).
Die EPG maar alle menu bewerkingen zijn wel traag. Het zoeken naar een programma is een krime. In eerste instantie dacht ik een vastloper te hebben. Uit/aan gezet en toen kreeg ik hem niet meer aan de praat (menu+aanzetten, nieuwe software installeren was de oplossing).
Verder is een knop om alle zendernamen in beeld te krijgen ook wel wat (bv de ok toets), door de hoeveelheid van zenders weet ik niet waar alles zit en pak ik een inmiddels zelfgemaakt lijst erbij.

Ik vroeg me ook af: heeft iemand de harde schijf al eens aan een computer gehangen? Ik weet dat mensen dat bij de Topfield tuner voor Digitenne hebben gedaan en je volgens mij de opnames gewoon kan kopieren en bewerken.

Is er een wens / bug lijst bekend bij de KPN? Misschien een idee om deze op te zetten.
Is er een volledige zenderlijst (incl. extra pakketten) met relevante gegevens? Ik wil deze wel aanmaken om in de starttopic te zetten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:57:
De bestelde 1960 moet overigens nog steeds geleverd worden :? maar ik heb wel al 2 dagen iTV. Nou heb ik weliswaar een ouderwetse 32"beeldbuis 16:9 van Sony, maar ik ben echt heel tevreden over de kwaliteit.
Ik kom de storende dingen die ik hier al las ook tegen. Het gemis van zelf programmeren: Sporza doet de ronde van Belgie en aansluitend de Giro. Aangezien dit in de EPG als 2 aparte uitzendingen wordt gegeven moet dit met kunst en vliegwerk gepland worden. Waarom kan ik het 1e programma niet gewoon 2 uur door laten lopen (dit is max. 90 minuten, te kort dus).
Die EPG maar alle menu bewerkingen zijn wel traag. Het zoeken naar een programma is een krime. In eerste instantie dacht ik een vastloper te hebben. Uit/aan gezet en toen kreeg ik hem niet meer aan de praat (menu+aanzetten, nieuwe software installeren was de oplossing).
Verder is een knop om alle zendernamen in beeld te krijgen ook wel wat (bv de ok toets), door de hoeveelheid van zenders weet ik niet waar alles zit en pak ik een inmiddels zelfgemaakt lijst erbij.

Ik vroeg me ook af: heeft iemand de harde schijf al eens aan een computer gehangen? Ik weet dat mensen dat bij de Topfield tuner voor Digitenne hebben gedaan en je volgens mij de opnames gewoon kan kopieren en bewerken.

Is er een wens / bug lijst bekend bij de KPN? Misschien een idee om deze op te zetten.
Is er een volledige zenderlijst (incl. extra pakketten) met relevante gegevens? Ik wil deze wel aanmaken om in de starttopic te zetten.
Zoals je al div. keren in dit topic hebt kunnenlezen ( ;-) ) staan de opnames encrypted op de harddisk!

OF er een wenslijst bekend is bij KPN weet ik niet. Naar wat ik begrijp van mensen in dit topic en op andere iTV fora is er zeker in het beginstadium van iTV wel enorm gecommuniceerd tussen KPN en klanten dus ik mag aannemen dat ze op de hoogte zijn van de ergste pijnpunten. Maar ja... KPN en dingen verbeteren..... meestal gebeurt dat pas als ze de pijn voelen wanneer iedereen dreigt op te zeggen en anders geven ze gewoon het gebrek aan belangstelling de schuld van het mislukken van een dienst.....

Ik hoop niet dat dat laatste gebeurt want iptv is naar mijn mening echt de toekomst, maar dan moeten de apparatuur en toepassingen wel beter worden. Ik weet bv. dat er buitenlandse providers zijn die ook PC applicaties / mogelijkheden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304306

Hallo,

Wij hebben al een poosje itv van kpn in combi met internet 8mb en bellen.
Wij hebben afgelopen vrijdag onze tv vervangen voor een nieuwe panasonic 42 inch full HD plasma tv (G10).
Beeld op de blu-ray om te kwijlen zo scherp maar gewone itv via hdmi bar en bar slecht, nog slechter op deze tv dan de oude maar dat zal wel komen door een groter scherm.Het beeld is wazig en wat wij ook kwa instellingen aan de tv veranderen het beeld blijft slecht.

Na contact gehad te hebben met kpn (3x) en andere instellen in het modem te hebben geprobeerd, nog steeds slecht beeld. De laatste vertelde dat er maar 12mb binnenkomt en waarschijnlijk de tv er 4mb te kort komt (dit moet het zijn 8 mb computer/telefoon en nog eens 8 mb itv en we krijgen 12 intotaal) internet is perfect, nooit problemen mee en telefoon werkt ook prima, wel met een heel klein ruisje)

Iemand misschien het zelfde probleem? Of een mogelijke oplossing?
Balen er ontzettend van want hebben behoorlijk wat geld uitgegeven aan een nieuwe tv voor beter beeld,
en hebben nu alleen beeld waar we ons ontzettend aan ergeren :(

Als het goed is komt er dinsdag een monteur...

groetjes marlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Welke HDMI-setting heb je gekozen? 720p zou goed beeld moeten geven, schaalt je TV het wel goed?
Als je last van wazig beeld hebt, maar geen verstoring als blokken of hickups dan is je lijn waarschijnlijk ok en is het een instellingsprobleem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
Anoniem: 304306 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:38:
Hallo,

Wij hebben al een poosje itv van kpn in combi met internet 8mb en bellen.
Wij hebben afgelopen vrijdag onze tv vervangen voor een nieuwe panasonic 42 inch full HD plasma tv (G10).
Beeld op de blu-ray om te kwijlen zo scherp maar gewone itv via hdmi bar en bar slecht, nog slechter op deze tv dan de oude maar dat zal wel komen door een groter scherm.Het beeld is wazig en wat wij ook kwa instellingen aan de tv veranderen het beeld blijft slecht.

Na contact gehad te hebben met kpn (3x) en andere instellen in het modem te hebben geprobeerd, nog steeds slecht beeld. De laatste vertelde dat er maar 12mb binnenkomt en waarschijnlijk de tv er 4mb te kort komt (dit moet het zijn 8 mb computer/telefoon en nog eens 8 mb itv en we krijgen 12 intotaal) internet is perfect, nooit problemen mee en telefoon werkt ook prima, wel met een heel klein ruisje)

Iemand misschien het zelfde probleem? Of een mogelijke oplossing?
Balen er ontzettend van want hebben behoorlijk wat geld uitgegeven aan een nieuwe tv voor beter beeld,
en hebben nu alleen beeld waar we ons ontzettend aan ergeren :(

groetjes marlies
Dit is gewoon de kwaliteit van Itv. Het beeld is meestal wel goed, maar als er veel snelle bewegingen zijn of veel kleuren dan wordt het al gauw een grote blokkendoos het beeld.

Dat komt gewoon omdat de streams van Itv in Mpeg 2 worden aangeboden en dan 4 mb per kanaal. En daar kan je nou eenmaal geen topkwaliteit van verwachten. Het zou eens tijd worden dan ze overschakelen op Mpeg 4 maar daar zijn ze al jaren mee bezig. De duitse zenders worden volgens mij al wel in Mpeg 4 doorgegeven.

Als het goed geven deze zenders een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de setting heb ik al in 720 en 1080 geprobeerd maar geen verschil.
Heb ook geen blokkenbeeld maar het is gewoon niet scherp en heb ook al alle instellingen van de tv zelf geprobeerd ook met de beeldverbeteraars uit.Bij kpn zeggen ze dat je 8mb voor de itv nodig hebt en heb zelf 8 mb voor internet en zou dus 16mb nodig moeten hebben maar krijg maar maximaal 12mb uit de lijn.
Heb er zelf echt helemaal geen verstand van maar de tv is echt het nieuwste van het nieuwste dus aan het beeld van de tv zelf ligt het niet.

Hij is aangesloten op hdmi poort 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Marlies, je kan controleren of de snelheid ok is, door een zender op te zetten, en van een ander op te nemen.
Vervolgens tegelijkertijd op de computer een snelheid test, bijv een 100MB bin file download van deze link:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Overigens heb ik ook 12Mb in de modem staan, terwijl ik wel de volle 8Mbit internet trek met 2 ITV streams tegelijk. Die 2de ITV stream zien ze als netwerk/LAN en geen internet vermoed ik.

Over het wazige beeld, is dat op elke zender ? Ik ervaar dat de publieke omroepen en bijv. SBS het mooiste beeld geeft.

en andere HDMI poorten geprobeerd ?
andere HDMI kabel geprobeerd ?
Ook al zeg je dat Bluray kraakhelder is...zou ik toch haast zeggen dat het een upscale probleem is/lijkt.
Hoe kijk je bluray ?

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 31-05-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
Ik ben het met Yippie eens dat de publieke omroepen en de Sbs zenders het beste beeld geven de Duitse zenders zijn ook goed van kwaliteit.

De zenders van Rtl zijn een stuk minder scherp. Maar volgens mij ligt dat aan het aanvoer signaal wat de Kpn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 304306 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:23:
de setting heb ik al in 720 en 1080 geprobeerd maar geen verschil.
Heb ook geen blokkenbeeld maar het is gewoon niet scherp en heb ook al alle instellingen van de tv zelf geprobeerd ook met de beeldverbeteraars uit.Bij kpn zeggen ze dat je 8mb voor de itv nodig hebt en heb zelf 8 mb voor internet en zou dus 16mb nodig moeten hebben maar krijg maar maximaal 12mb uit de lijn.
Heb er zelf echt helemaal geen verstand van maar de tv is echt het nieuwste van het nieuwste dus aan het beeld van de tv zelf ligt het niet.

Hij is aangesloten op hdmi poort 2.
Als je geen blokkenbeeld hebt, heb je ook geen snelheidsprobleem. Je hebt blijkbaar internet(plusbellen) extra + ITV, als je lijn maar minimaal ca 10 Mbit stabiel haalt kun je het verhaal met snelheid vergeten v.w.b. kwaliteit.
Ik vermoed dat je last hebt van een upscale probleem, stel de bron in op 720p en check dan of je de beeldverhouding in het menu van ITV(menu >> systeeminstellingen >> beeld) wel op 16:9 hebt staan. Check daarnaast of je iets aan beeldinstellingen van TV kan veranderen(TV is enige dat veranderd is en van 576p naar 720p zou duidelijk beter moeten zijn, ook met groter scherm).
Sommige TV's zijn enorm goed in upscalen van 576p(std TV-resolutie van afgelopen decennia) naar 720p/1080p maar minder in upscalen van 720p naar 1080

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yippie; we kijken blu ray via hdmi en zo ook itv.
ook de resolutie 720 en ook 1080 maken geen verschil.
Wat je bedoeld met upscalen begrijp ik niet helemaal, ben ook echt een leek met deze dingen.
Heb ik nu een verkeerde tv gekocht of is de kwaliteit itv via kpn nu waardeloos voor een 42"?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
De tv is gewoon goed daar is niks mis mee.

Het ligt gewoon aan de de Kpn. Die 4 mb voor Mpeg 2 is gewoon onvoldoende voor een strak beeld. Als ze nou zouden overschakelen op Mpeg 4 en de 4 mb zouden aanhouden dan zou er een heel strak plaatje ontstaan te vergelijken met wat de kabel aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 304306 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:04:
yippie; we kijken blu ray via hdmi en zo ook itv.
ook de resolutie 720 en ook 1080 maken geen verschil.
Wat je bedoeld met upscalen begrijp ik niet helemaal, ben ook echt een leek met deze dingen.
Heb ik nu een verkeerde tv gekocht of is de kwaliteit itv via kpn nu waardeloos voor een 42"?

thanks
Marlies, wat ik bedoelde is, hoe speel je die bluray af ? losse speler , ps3 ?
Weet je ook het exacte typenr van de Pana plasma ?

Verder is het even afwachten op de monteur, is die trouwens van Pana of van KPN ?

Je hebt ook recht op tot 3 smartcards voor gebruik met Digitenne, misschien kan je daar nog mee testen als iemand in de buurt dat al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 304306 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:38:
... De laatste vertelde dat er maar 12mb binnenkomt en waarschijnlijk de tv er 4mb te kort komt

De meesten hebben 12MB en het is onbegrijpelijk dat ze daar nu een monteur voor sturen.
Op een LCD/plasma scherm zie je gewoon meer als op een oude beeldbuis.
Verdere moet je gewoon met de instellingen aan de gang maar een nieuw scherm kijkt altijd anders als je beeldbuis, verder moet je niet met Blu-Ray gaan vergelijken want die kwaliteit is voorlopig een utopie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We hebben een panasonic type G10 in 42" en kijken blu-ray via panasonic db80 blu-ray speler via hdmi.
Digitenne hebben wij inderdaad ook voor de tv boven en zal eens kijken hoe die eruit ziet op de plasma.
Maar als ik het goed begrijp is de kwaliteit van het signaal dus te laag om een mooi scherp beeld te geven van itv....dat is echt héél erg balen om het netjes te zeggen want hier hebben we geen nieuwe tv voor gekocht:( ben bijna in staat om mijn oude tv weer neer te zetten...

De monteur komt van kpn af omdat hij zei dat er te weinig binnenkomt kwa mb, nou ja we wachten het wel even af.
Trouwens vandaag een dure nieuwe hdmi kabel gekocht maar helaas niks geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreetje_
Inderdaad de kwaliteit van Itv is op dit moment te laag om een mooi scherp beeld te geven.

De zouden ze wel kunnen bereiken met de overstap op Mpeg 4. Maar ja de ontwikkelingen bij Itv gaan bijzonder langzaam de afgelopen jaren is er weinig vooruitgang geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dreetje_ schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:18:
Inderdaad de kwaliteit van Itv is op dit moment te laag om een mooi scherp beeld te geven.

De zouden ze wel kunnen bereiken met de overstap op Mpeg 4. Maar ja de ontwikkelingen bij Itv gaan bijzonder langzaam de afgelopen jaren is er weinig vooruitgang geboekt.
Volgens mij zitten al een groot aantal kanalen op MPEG 4, bovendien zijn hier zat mensen met 40" of grotere TV's zondere deze problemen. Ik ben benieuwd wat de monteur morgen gaat zeggen(als deze verstand heeft van ITV), ik vermoed nog steeds upscalingsprobleem. Digitenne ziet er hier op m'n bravia 40" nl lang zo slecht niet uit als ik verwacht had, puur door een goede upscaler in de bravia.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) @Loekie, heeft ie Bravia een ingebouwde DVB-T tuner? Dat lijkt namelijk nogalwat te schelen (je tv decodeert de stream en kan 'm meteen op de juiste manier upscalen).

En verder denk ik dat het inderdaad ook gewoon een kwestie van verwachtingen is. Van Dreetje_ weten we inmiddels dat hij teleurgesteld is in iTV (deels ook wel terecht) en verder moet je inderdaad gewoon geen bluray-kwaliteit beeld gaan verwachten van iTV.

Ik heb zo maar een voorgevoel (niet echt onderbouwd ofzo) dat het komende jaar er vast wel wat zal gaan gebeuren aan het iTV product van KPN. Vooral, omdat op steeds meer plekken ADSL ge-upgrade zal gaan worden naar FttC (v-dsl?) of zelfs glasvezel en er dan sowieso veel meer bandbreedte beschikbaar komt. En met de hete adem van nieuwe glasvezel aanbieders en de bestaande garde aan kabelaars in de nek zullen ze echt wel moeten gaan innoveren en ook concurreren op kwaliteit.

Maar blijf vooral in gedachten houden: iTV is qua prijs-zenderaanbod verhouding ongeveer het beste wat je kan krijgen denk ik (op lokale non-profit kabelnetten als dat in Harderwijk na) en de kwaliteit is verder ook gewoon prima acceptabel. Niet kwijl opwekkend (of noem een willekeurige lichamelijke reactie :P) maar OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Anoniem: 304306 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:03:
We hebben een panasonic type G10 in 42" en kijken blu-ray via panasonic db80 blu-ray speler via hdmi.
Digitenne hebben wij inderdaad ook voor de tv boven en zal eens kijken hoe die eruit ziet op de plasma.
Maar als ik het goed begrijp is de kwaliteit van het signaal dus te laag om een mooi scherp beeld te geven van itv....dat is echt héél erg balen om het netjes te zeggen want hier hebben we geen nieuwe tv voor gekocht:( ben bijna in staat om mijn oude tv weer neer te zetten...

De monteur komt van kpn af omdat hij zei dat er te weinig binnenkomt kwa mb, nou ja we wachten het wel even af.
Trouwens vandaag een dure nieuwe hdmi kabel gekocht maar helaas niks geen verschil.
Ook ik gok op een instellingsprobleem. 12 mbit is zat om 4 mbit gegarandeerd over te houden voor in ieder geval 1 iTV stream. Als er te weinig mbit zou zijn, dan had je andere problemen gehad zoals hakkelen van het beeld en geluid.

Netals m'n vorige bericht (en dat van anderen): iTV loopt niet het meest hard qua ontwikkeling en zolang veel kanalen nog mpeg2 blijven zal je net de kwaliteit van een matige DVD krijgen en ZEKER geen beeld dat ook maar enigszins in de buurt komt van blu-ray.

Op een 40 inch LCD tv zal je ook met een gemiddeld dvd' tje waarschijnlijk op dezelfde teleurstelling over het beeld stuiten.

Zelfs als je naar een digitaal pakket bij een kabelaar zou overstappen (die hebben gemiddeld iets meer bandbreedte per kanaal), zal je waarschijnlijk teleurgesteld raken. Het enige wat ik dus toch kan bedenken is dat er nu dubbel opgeschaald wordt (1 keer in de KPN ontvanger en nog 1 keer in de TV) of zoiets.

Maar anyway: Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de monteur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jullie berichtjes!
Heb nog even digitenne geprobeerd maar dat beeld (bij een zender met goede ontvangst) is zelfs nog ietsjes minder dan met itv.sbs 6 geeft nog het mooiste beeld boven 1,2,3,4,5
Het vervelende met kpn vind ik als je belt dat je altijd een ander aan de lijn hebt en de 1 altijd weer wat anders zegt dan de ander en je nooit weet waar je aan toe bent. Hopelijk kan de monteur meer vertellen, ik laat het jullie weten.

Begrijp dat ik geen blu-ray kwaliteit (wat inderdaad nogal kwijl opwekkend is met deze combi ;) ) kan verwachten van itv maar verwacht er toch wel meer van dan dit.

groetjes marlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
eymey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:43:
:) @Loekie, heeft ie Bravia een ingebouwde DVB-T tuner? Dat lijkt namelijk nogalwat te schelen (je tv decodeert de stream en kan 'm meteen op de juiste manier upscalen).
Yup, maar ook via mythtv ziet digitenne-content er beter uit dan ik in eerste instantie had verwacht.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb ook jaren met prima tevredenheid Digitenne gebruikt (min of meer uit nood onstaan omdat ik op een gegeven moment tijdelijk ergens in Almere woonde waar geen kabel lag :) ). Ook een behoorlijke tijd een linux-based PVR ( maar dan met VDR ) gerund met digitenne.

Snap ook niet waarom iedereen per se topkwaliteit verwacht voor een medium als TV waar grotendeels prut op komt, op enkele interessante programma's na. Films download/koop je op DVD of bluray, idem voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Anoniem: 304306 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:03:
Klopt, dat had Kassa een poosje terug ook al vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Mensen, jullie kunnen proberen wat je wil, maar onze tv standaard is nou eenmaal geen HDTV. Natuurlijk is Blueray beter... hoe kun je ons huidige naar 16:9 opgeschaald PAL beeld nou vergelijken met HDTV. Ten eerste heeft PAL de resolutie bij lange na niet als HD en bovendien heeft HD 2 tot 3 keer meer beelden per seconde.
Ik ben van Digitenne naar iTV gestapt en ik verbaas me over de geweldige kwaliteit! Softwarematige bediening van de ontvanger zou wat beter kunnen, met name met de hand programmeren (voor een voetbalwedstrijd moet je de: 1. voorbeschouwing, 2. de eerste helft, 3. de pauze, 4. de 2e helft programmeren en dan mag je hopen dat het niet uitloopt) en een simpel overzicht van de zenders weergeven (plus pakket... man wat een zenders... ik vertel mijn vrouw dat er ook mode kanalen opzitten, om haar tenminste een beetje enthousiast te krijgen... maar ik moest het papieren lijstje erbij halen om het terug te vinden...)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik ga binnenkort op vakantie, maar ik wil wel graag mijn favoriete tv programma's opnemen. En dat kan zoals bekend maar een paar dagen voorruit met itv. Nou kan ik prima met mijn HDD recorder opnemen via de VCR aansluiting. Hebben jullie ervaring als je de tuner gewoon 3 weken aan laat staan op 1 zender zodat ik mijn HDD recorder kan programmeren?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 08:48
Ik heb 8mb internet van kpn + itv. Wanneer ik grabit aan heb staan (thread 1 t/m 3 aan) heb ik een snelheid van rond de 1MB/s, netjes dus.

Maar wanneer ik ITV aanzet, valt er 1 thread uit en zakt mijn snelheid, op een gegeven moment zelf helemaal geen verbinding meer en ook itv valt uit. na uitzetten itv, komen verbindingen weer terug....

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Monda schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:28:
Ik heb 8mb internet van kpn + itv. Wanneer ik grabit aan heb staan (thread 1 t/m 3 aan) heb ik een snelheid van rond de 1MB/s, netjes dus.

Maar wanneer ik ITV aanzet, valt er 1 thread uit en zakt mijn snelheid, op een gegeven moment zelf helemaal geen verbinding meer en ook itv valt uit. na uitzetten itv, komen verbindingen weer terug....
Van die 8 mb kun je idd niet internetten (Grabit + andere zaken) en ITV kijken.Vraag is tot hoever je snelheid opgebouwd wordt of kan worden icm afstand tot de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
2 dingen:
Als ik mijn Motorola 1960 op mijn geluidsinstallatie aansluit via de digitale uitgang (Coax en s/pdif) dan hapert het geluid bij het zappen enkele seconden en ook af en toe later, het beeld is in orde. Neem ik het programma op dan is het geluid wel goed. Bij de gewone analoge uitgang is dit probleem niet aanwezig.
Niet erg nu, maar als we in de toekomst op HD overgaan met 5.1 geluid vind ik dat niet prettig.
Ik had afgelopen weekend eens een keer een film gehuurd... vervolgens kreeg ik een zwart scherm, maar wel geluid. Ik kon wel voorruit spoelen ed, dat balkje kwam ook onderin beeld. Na een volledige herstart, compleet met nieuwe software doenloaden (via menu/opstart) had ik wel beeld, maar wel af en toe met een storende hik in het beeld. Al met al geen succes, dat huren online.

Het gekke is... ik heb ook een Kreatel en daar heb ik bovenstaande problemen niet mee! Heb ik wel goed geluid op de digitale uitgang en draaide de film ook zonder problemen.

Zou mijn Motorola soms niet goed zijn? Alle functies draaien verder goed en ben er erg tevreden over.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie

Check je modem eens v.w.b. de lijnsnelheid, in het meest ideale geval staat daar iets als 16 Mbit. Is de snelheid lager, dan zal ITV per stream 4 Mbit eraf snoepen, zit je onder de 8 zal ook ITV niet super werken,

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:22:
2 dingen:
Als ik mijn Motorola 1960 op mijn geluidsinstallatie aansluit via de digitale uitgang (Coax en s/pdif) dan hapert het geluid bij het zappen enkele seconden en ook af en toe later, het beeld is in orde. Neem ik het programma op dan is het geluid wel goed. Bij de gewone analoge uitgang is dit probleem niet aanwezig.
Niet erg nu, maar als we in de toekomst op HD overgaan met 5.1 geluid vind ik dat niet prettig.
Ik had afgelopen weekend eens een keer een film gehuurd... vervolgens kreeg ik een zwart scherm, maar wel geluid. Ik kon wel voorruit spoelen ed, dat balkje kwam ook onderin beeld. Na een volledige herstart, compleet met nieuwe software doenloaden (via menu/opstart) had ik wel beeld, maar wel af en toe met een storende hik in het beeld. Al met al geen succes, dat huren online.

Het gekke is... ik heb ook een Kreatel en daar heb ik bovenstaande problemen niet mee! Heb ik wel goed geluid op de digitale uitgang en draaide de film ook zonder problemen.

Zou mijn Motorola soms niet goed zijn? Alle functies draaien verder goed en ben er erg tevreden over.
Ik heb alleen bij radio heeeeeeeeeeel af en toe ff een haperingetje ergens in een luistersessie.... maar dan ook hoogstens 1x op de 5 uur ofzo. Het haperen bij het zappen valt me inderdaad wel veel meer op.

Het is op zich niet echt haperen, maar je hoort een soort "jitter" tijdens de eerste paar seconden dat de tuner op een bepaalde zender staat (bij radio). Netalsof hij het digitale signaal even ergens mee moet syncen (clock problemen tussen de tuner en de DAC in de receiver ofzo?).

Maar verder heb ik hier (met een 1960 dus) eigenlijk vrij weinig te klagen.

Overigens, aangezien jij dus al wat ervaring hebt met het huren van een film: Heb je bij die films 5.1 geluid via de digitale aansluitingen? Of wordt alles gewoon in PCM stereo doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Ik heb alleen bij radio heeeeeeeeeeel af en toe ff een haperingetje ergens in een luistersessie.... maar dan ook hoogstens 1x op de 5 uur ofzo. Het haperen bij het zappen valt me inderdaad wel veel meer op.

Het is op zich niet echt haperen, maar je hoort een soort "jitter" tijdens de eerste paar seconden dat de tuner op een bepaalde zender staat (bij radio). Netalsof hij het digitale signaal even ergens mee moet syncen (clock problemen tussen de tuner en de DAC in de receiver ofzo?).

Maar verder heb ik hier (met een 1960 dus) eigenlijk vrij weinig te klagen.

Overigens, aangezien jij dus al wat ervaring hebt met het huren van een film: Heb je bij die films 5.1 geluid via de digitale aansluitingen? Of wordt alles gewoon in PCM stereo doorgegeven?
Nee geen jitter, echt compleet wegvallen. Tijdens het zappen nog niet eens zo erg maar wel als je naar een praatprogramma kijkt en complete woorden wegvallen. Het gekke is dus dat dit niet zo is bij de Kreatel (met dezelfde verbinding/aansluiting) en als het is opgenomen (harde schijf).
Op een gehuurde film zit geen 5.1, gewoon stereo met Dolby Suround effect. Hierin dus af en toe een hik in het beeld (even stilstaan en dan weer verder). Het beeld is verder net alsof je een dvd huurt. Ik heb nog een gewone 32" 16:9 beeldbuis moet ik er bij vertellen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-06-2024

ITV verloopt over andere ATM channels als je reguliere internet MAW ITV mag de snelheid van je reguliere internet NIET beinvloeden, gebeurt dat toch dan duid het er op dat jou tel lijn de snelheid van jou reguliere internet & ITV dus niet aan kan.

Simpel voorbeeld :

Stel je hebt 8 mb internet + 1 stream ITV aanstaan dan gaat er dus in werkelijkheid 12 mb over die lijn, als die lijn maar 10 mb aan kan dan heb je een probleem (dan klapt dus je hele lijn eruit) en voor de mensen die het niet wisten, niet alleen de afstand tot de centrale is van invloed op je snelheid, ook de ouderdom van de lijn zelf, de staat van de lassen in de lijn, evt aanwezige kabelverdelers en als klap op de vuurpijl de positie van de ader in de kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe ja, soms vind ik het echt een wonder dat ADSL uberhaupt het merendeel van de tijd nog zo goed kan werken als je soms bij sommige mensen ziet hoe het isra punt of de telefoonlijn er aan toe is. In mijn huidige woning was het ook een zooitje... toch maar even een KPN monteur laten komen toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
eymey schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:16:
Hehe ja, soms vind ik het echt een wonder dat ADSL uberhaupt het merendeel van de tijd nog zo goed kan werken als je soms bij sommige mensen ziet hoe het isra punt of de telefoonlijn er aan toe is. In mijn huidige woning was het ook een zooitje... toch maar even een KPN monteur laten komen toen.
Tja, theoretisch kan een DSL signaal zelfs over 1 enkele ader, maar praktisch gebeurt dat niet.

En inderdaad ik heb behoorlijk slechte ISRA's gezien ja, maar je mag nog blij zijn dat het ISRA nog aanwezig is, somme handige klussers werken de invoerkabel en ISRA geheel weg (letterlijk onvindbaar) dan moet er soms een nieuwe aangelegd worden en dat is een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_C
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02-2022
Hoi allemaal,
Ik heb eea hier doorgelezen en heb wat vragen.

Mijn setup: iTV van KPN, Experia box, Motorola Vip1960 met Scart verbonden aan mijn Pioneer 43"HD ready tv.

Probleem: slecht beeld bij live voetbal, tennis, etc, snel bewegende beelden

Mijn vragen:
1: heeft het zin mijn Scart te vervangen door HDMI kabel?

2: begrijp ik het goed dat er sowieso maar 576p wordt aangeboden, dus dat het wijzer is de 1960 op 576p te zetten ? En dat het evt upscalen aan de TV over te laten ?

3: Ik las dat er iemand aangaf dat er een aantal duitse zenders in MPEG4 worden aangeboden, welke zijn dat? Wellicht kan ik een keer checken of die wel goede live beelden doorgeven ?

4. waar kan ik heen voor digitale tv waar ik wel fatsoenlijk livebeelden kan ontvangen? maw: wie biedt er wel in mpeg4 aan (wellicht iets te kort door de bocht gesteld...) ?

bvd

gr Don_C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Don_C:

1. Dit zal zeker zin hebben. Je bent nu sowieso een slag aan het maken van digitaal naar analoog in je SVIP1960 om je TV vervolgens weer het beeld te laten digitaliseren en upscalen. Een analoog signaal moet wel heeeeel mooi zijn wil het nog een beetje fatsoenlijk op zo'n grote tv verschijnen (is mijn ervaring).

2. Dat hangt van je TV af :). Misschien kun je dit testen met een DVD-speler die gewoon een scart aansluiting heeft of een 576p signaal via hdmi kan uitgeven en dan met een DVD waarvan jij zeker weet dat ie heel goed is gecodeerd. Maar je kan natuurlijk ook gewoon testen met de versch. instellingen :P

3. Geen idee :). Ik zie aan het eind wel een hele zooi "AES" zenders in de EPG staan maar die zijn niet oproepbaar bij mij.

4. Voor zover ik weet biedt een gemiddelde kabelaar sowieso meer mbit per kanaal maar of ze mpeg4 doen, geen idee. Wat dat betreft ben je misschien uit een droom te helpen: Op dit moment wordt er nog verrekte weinig in echt hd of hd-achtige kwaliteit doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik ben nu enkele weken in het bezit van de 1960 en had het hier al eens eerder gevraagt: kan iemand die vervelende haperingen in het geluid via de digitale uitgang (Coax of S/Pif) verklaren? Het komt alleen voor bij de digitale audio uitgang, niet bij de analoge. De haperingen komen met name voor tot 15 seconden na het zappen waarbij het beeld al perfect is.
Anders zal ik stappen moeten ondernemen om een andere ontvanger te krijgen via KPN.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Don_C schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:57:
Hoi allemaal,
Ik heb eea hier doorgelezen en heb wat vragen.

Mijn setup: iTV van KPN, Experia box, Motorola Vip1960 met Scart verbonden aan mijn Pioneer 43"HD ready tv.

Probleem: slecht beeld bij live voetbal, tennis, etc, snel bewegende beelden

Mijn vragen:
1: heeft het zin mijn Scart te vervangen door HDMI kabel?

2: begrijp ik het goed dat er sowieso maar 576p wordt aangeboden, dus dat het wijzer is de 1960 op 576p te zetten ? En dat het evt upscalen aan de TV over te laten ?

3: Ik las dat er iemand aangaf dat er een aantal duitse zenders in MPEG4 worden aangeboden, welke zijn dat? Wellicht kan ik een keer checken of die wel goede live beelden doorgeven ?

4. waar kan ik heen voor digitale tv waar ik wel fatsoenlijk livebeelden kan ontvangen? maw: wie biedt er wel in mpeg4 aan (wellicht iets te kort door de bocht gesteld...) ?

bvd

gr Don_C
1: Het kan in ieder geval geen kwaad. Maar het gaat je probleem ook absoluut niet oplossen.
2: Vlak voordat we overgingen naar deel 3 heb ik dit geprobeerd uit te leggen.. Kort gezegd komt het er op neer dat je waarschijnlijk weinig verschil ziet, en dat 1080i het meest kwaliteitsverlies gaat opleveren: http://gathering.tweakers...ssage/31804ba720#31804720
3: Ik kan zo snel geen bron vinden, maar ik dacht zelf dat alles al lang MPEG-4 is.
4: Kabelaars geven het beste beeld, want die hebben gewoon de meeste bandbreedte.

Toelichting: Het bronmateriaal wordt slechts als 576p naar jou verstuurd. En dan nog niet eens als BMP elke pixel apart maar meer als JPG, zwaar gecomprimeerd. Op een kleine TV zie je dat niet zo erg, maar als je goed gaat opschalen (zelf zit ik op 81") kan het erg storend zijn. Vooral scherpe kleurovergangen en/of snel bewegende beelden hebben zwaar te lijden onder die compressie. Voetbal heeft het allebei, en is dus zeer geschikt om de kwaliteit van je beeld te testen.

Uiteindelijk komt het gewoon neer op bandbreedte. Om elk beeld op goede resolutie zonder verlies van kwaliteit over te sturen heb je ~200Mbit/s nodig per kanaal. Dat hebben we gewoon (nog) niet. Daarom snijden de providers dus in die beelden dmv compressie, elk op hun eigen manier. Welke provider geeft de meeste bits per seconde in je stream? Digitenne geeft de minste, kabel de meeste. IPTV zit er ergens tussenin, maar heeft wel als voordeel dat het van MPEG-4 gebruik kan maken dat weer iets beter beeld geeft bij dezelfde hoeveelheid bits. Maar op de lange termijn kan een telefoonlijn het wat bandbreedte betreft nooit winnen van de kabel.

Overigens is er nog wel wat te winnen met je TV instellingen. De sharpness lager zetten bv kan het veel dragelijker maken om naar te kijken. Maar ja, uiteindelijk is het gewoon wat het is, en is het groootste probleem dat we allemaal van die enorme TV's hebben terwijl we technisch nog niet klaar zijn om die allemaal live van goed materiaal te voorzien..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144867 op 22-06-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 144867 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:01:
[...]...Maar op de lange termijn kan een telefoonlijn het wat bandbreedte betreft nooit winnen van de kabel.
Gezien de snelheid van het licht waarin het glasvezelnet wordt aangelegd denk ik dat dit in de nabije toekomst wel eens snel kon omdraaien.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
giant2000 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:32:
[...]
Gezien de snelheid van het licht waarin het glasvezelnet wordt aangelegd denk ik dat dit in de nabije toekomst wel eens snel kon omdraaien.
Niet dus. Een telefoonlijn gaat het nooit winnen van kabel. Zelfs VDSL2 komt niet verder dan 100 Mbps en het gaat nog jaren duren voor KPN VDSL2 landelijk uitgerold heeft. Op het moment dat iemand (gemeente, consortium,kabelaar, KPN) een glasvezelkabel naar jouw huis legt, gaat die natuurlijk meer snelheid mogelijk maken. Maar een glasvezel is geen vervanging van de (koperen) telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
riddles schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:43:
[...]

Niet dus. Een telefoonlijn gaat het nooit winnen van kabel. Zelfs VDSL2 komt niet verder dan 100 Mbps en het gaat nog jaren duren voor KPN VDSL2 landelijk uitgerold heeft. Op het moment dat iemand (gemeente, consortium,kabelaar, KPN) een glasvezelkabel naar jouw huis legt, gaat die natuurlijk meer snelheid mogelijk maken. Maar een glasvezel is geen vervanging van de (koperen) telefoonlijn.
Dat bedoelde ik nou eigenlijk ;) Over een aantal jaren hebben we net als nu water, gas, etc. een glasvezel in huis, onafhankelijk van KPN of Zigoo of wie dan ook.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, voorlopig nog een Utopia maar zo zou het uiteindelijk wel moeten ja! ;)

Iedere NL'er glas in huis en zonder gezeik z'n eigen leverancier kiezen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:29
Ter info, sinds vandaag staat er nieuwe software voor de 1760 op het netwerk, donderdag zal de 1960 aan de beurt zijn. De software wordt automatisch geladen.

Er zijn hier enkele aanpassingen aanwezig:
- Teletekst via de ontvanger
- Sneller gedrag van de ontvanger
- Sneller door/terug spoelen
- Verbeterd spoelen

Ervaringen zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Dlanor74 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:30:
[...]

ITV verloopt over andere ATM channels als je reguliere internet MAW ITV mag de snelheid van je reguliere internet NIET beinvloeden, gebeurt dat toch dan duid het er op dat jou tel lijn de snelheid van jou reguliere internet & ITV dus niet aan kan.

Simpel voorbeeld :

Stel je hebt 8 mb internet + 1 stream ITV aanstaan dan gaat er dus in werkelijkheid 12 mb over die lijn, als die lijn maar 10 mb aan kan dan heb je een probleem (dan klapt dus je hele lijn eruit) en voor de mensen die het niet wisten, niet alleen de afstand tot de centrale is van invloed op je snelheid, ook de ouderdom van de lijn zelf, de staat van de lassen in de lijn, evt aanwezige kabelverdelers en als klap op de vuurpijl de positie van de ader in de kabel zelf.
Wel heel vreemd dan!

1. Volgens speedtest zit ik 143 meter van de dichtsbijzijnde centrale, dus dat kan het niet zijn.

2. Koppelingsinformatie

Actief: 19 dagen, 21:49:30

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 16.001

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 707,45 / 21,78

Lijkt me ook normaal.

3. Moet iets met de lijn zijn dus? Wat kan ik hiermee? Beste een monteur laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klinkt hetzelfde als de lijnsnelheden die ik haal. 16 mbit down, 1 mbit up. Dit moet ruim voldoende zijn om alles goed te laten werken.

Ik heb zelden problemen met iTV (laatst m'n eerste vastloper van de 1960 gehad) en m'n snelheid van internet is altijd 10 mbit, behalve als er 2 iTV streams ontvangen worden (bv. bij opnemen en iets anders kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlanor74
Monda schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:51:
[...]

Wel heel vreemd dan!

1. Volgens speedtest zit ik 143 meter van de dichtsbijzijnde centrale, dus dat kan het niet zijn.

2. Koppelingsinformatie

Actief: 19 dagen, 21:49:30

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 16.001

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 707,45 / 21,78

Lijkt me ook normaal.

3. Moet iets met de lijn zijn dus? Wat kan ik hiermee? Beste een monteur laten kijken?
Ik kwam onlangs dezer tool tegen DMT

http://www.kitz.co.uk/routers/DMTv7.htm

Die kan verbindingen op de Speedtouch 510v6, 516, 536, 546, 576, 585, 608, 706, 716, 780

in de gaten houden, wat jij hebt klinkt alsof het SNRM (Signal Noise Ratio Margin) overschreden wordt, deze tool maakt dergelijke overschrijdingen zichtbaar in een grafiek (als dat gebeurt klapt de lijn er uit).

Er zit een marge op de SNR (Signal Noise Ratio) als die marge overschreden wordt dan klapt de lijn er uit, een hoger bandbreedte verbruik gaat ten koste van de SNRM.

Bijv : de SNRM is vastgesteld door het modem op 6dB, bij normaal gebruik is dat ruim voldoende, maar 's avonds door drukker internet verkeer van je buren en je eigen verhoogde bandbreedte gebruik kan het zijn dat die marge overschreden wordt waardoor je lijn er uit klapt.

De DMT tool houd over een gegeven periode de SNR en SNRM bij en toont deze in een grafiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Dlanor74 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:54:
[...]

Ik kwam onlangs dezer tool tegen DMT

http://www.kitz.co.uk/routers/DMTv7.htm

Die kan verbindingen op de Speedtouch 510v6, 516, 536, 546, 576, 585, 608, 706, 716, 780

in de gaten houden, wat jij hebt klinkt alsof het SNRM (Signal Noise Ratio Margin) overschreden wordt, deze tool maakt dergelijke overschrijdingen zichtbaar in een grafiek (als dat gebeurt klapt de lijn er uit).

Er zit een marge op de SNR (Signal Noise Ratio) als die marge overschreden wordt dan klapt de lijn er uit, een hoger bandbreedte verbruik gaat ten koste van de SNRM.

Bijv : de SNRM is vastgesteld door het modem op 6dB, bij normaal gebruik is dat ruim voldoende, maar 's avonds door drukker internet verkeer van je buren en je eigen verhoogde bandbreedte gebruik kan het zijn dat die marge overschreden wordt waardoor je lijn er uit klapt.

De DMT tool houd over een gegeven periode de SNR en SNRM bij en toont deze in een grafiekje.
Dankjewel ik ga het eens onderzoeken en zal het resultaat posten. Je hebt het over verbruik van buren, het is op het moment het geval dat mijn buren nog aan het verbouwen zijn en nog geen verbruik maken van internet....de andere kant is vaak weg, dat lijkt me dus in mijn geval niet de oorzaak. Ik ga eens onderzoeken.

Ik heb even geprobeerd om in te loggen met DMT Tool, enkel krijg ik steeds te zien dat username of pass niet goed is. Ik heb de volgede combinaties username - pass geprobeerd:
kpn - leeg
kpn - admin
Administrator - admin
Administrator - leeg

[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 30-06-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Monda je hebt de 787WL toch ?
Probeer is user: KPNuser, wachtwoord leeg laten, tenzij je deze hebt aangepast in de webinterface van de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:15:
Monda je hebt de 787WL toch ?
Probeer is user: KPNuser, wachtwoord leeg laten, tenzij je deze hebt aangepast in de webinterface van de EB.
Nee na veel gezeik met de 787 (ook terug te vinden op dit forum) heb ik via vele omwegen geruild met kpn voor een 780.

Deze werkt iig niet voor de 780.

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 01-07-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:19:
[...]

Nee na veel gezeik met de 787 (ook terug te vinden op dit forum) heb ik via vele omwegen geruild met kpn voor een 780.

Deze werkt iig niet voor de 780.
Ws omdat telnet niet aanstaat, vziw maakt die DMT-tool daarvan gebruik...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:23:
[...]

Ws omdat telnet niet aanstaat, vziw maakt die DMT-tool daarvan gebruik...
Net aangezet, de boven genoemde inloggegevens werken nog niet. Ik heb niets gewijzigd verder qua wachtwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
VFRRijder schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:50:
Ter info, sinds vandaag staat er nieuwe software voor de 1760 op het netwerk, donderdag zal de 1960 aan de beurt zijn. De software wordt automatisch geladen.
Na een volledige herstart mag ik aannemen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:35:
[...]

Net aangezet, de boven genoemde inloggegevens werken nog niet. Ik heb niets gewijzigd verder qua wachtwoorden...
Kun je ook inloggen over telnet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
VFRRijder schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:50:

Er zijn hier enkele aanpassingen aanwezig:
- Teletekst via de ontvanger
- Sneller gedrag van de ontvanger
- Sneller door/terug spoelen
- Verbeterd spoelen

Ervaringen zijn natuurlijk welkom!
Bron? ;-)

Verder ben ik benieuwd. Ik zou het echt mega goed vinden als eeeeeeeindelijk die ontvanger echt eens een beetje bedienbaar wordt en de extra functies waar KPN mee adverteert ook gewoon gaan werken.

Maar inderdaad wel de vraag: Wordt die update ge-pushed terwijl de ontvanger gewoon aan of standby staat te zijn? Of moeten we 'm power cyclen? Of zelfs een software reset doen?

Verder vind ik het overigens wel vreemd waarom iemand op tweakers.net dit moet melden en waarom KPN zelf haar klanten niet hier gewoon van op de hoogte stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Het staat ook op de site van kpn.com, inclusief de bediening van teletekst.
Ik heb trouwens de KPN gevraagt om de grote wens van ons in de volgende update te vervullen om zelf te kunnen programmeren. Ben benieuwd...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 12:42
Ha!

Wat mij verbaast is dat ik geen info in deze thread kan vinden over de (on)mogelijkheid interactieve TV van KPN, Digitenne van KPN of UPC digitale televisie in een Media Center (of enig andere computer) te integreren. Heb overigens niet alle posts gelezen. Voor digitenne is bij de KPN wat USB hardware te krijgen waar je je kaart in kan proppen, maar dat kost je 180 Euri en dan heb je desondanks te maken met weer een extra kastje en een extra AB. Juist voor interactieve TV van KPN zou toch een PCI kaart oid te krijgen moeten zijn (want over IP).

Voor de goede orde: het gaat er dus om dat er een situatie ontstaat waarin je op de computer slechts nog hoeft aan te sluiten:
- een smartcard icm antenne igv Digitenne
- een UTP kabel igv interactieve TV van KPN
- een coax-kabel igv digitale televisie van UPC
Lukt dat?! Als het gebruik van de extra AB niet te vermijden is, neem ik dat graag voor lief!

Hoop dat ik in de goede draad zit en als vast dank aan diegene die me wat verder op weg kan helpen!

Cheers, Wieger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Beste Wieger, hier staat wel degelijk het e.e.a. over. Is het niet in deze thread, dan wel in 1 van z'n voorgangers :).

Om er even kort op in te gaan:

1. Er bestaat een handjevol pci kaarten voor DVB-T (digitenne) waar een CI bij zit (common interface), zoals kaarten van TwinHan of de "Fire-DTV" (kijk ff in het huidige "home theater pc - deel 4" topic, daar hebben ze het over de dvb-c versie maar dvb-t bestaat ook). Dan heb je alleen nog een CONAX cam nodig en klaar ben je.

2. Interactieve TV van KPN: Forget it, out of the question, never gonna work. Je kan inderdaad met een heel simpele NIC volstaan en als je een MAC adres en vendor ID van een settop box spooft, dan kom je ook nog wel op het iTV netwerk van KPN. Zelfs IPTV is een standaard. Echter, alle streams zijn encrypted en er bestaat geen universele open standaard voor decryption m.b.v. je KPN klantnummer en/of pincode, bv.

3. Digitale TV via de coax (zie ook weer multimedia pc topic): Bij enkele open netwerken (zoals dat niet Harderwijk) perfect mogelijk, en bij Ziggo geloof ik ook (met een CAM, wederom). Echter, UPC is ook out of the question. Zij gebruiken een moeilijke smartcard standaard en die is bovendien hard gekoppeld aan je settop box.

De enige manier om iTV toch op je mediacenter te krijgen zou zijn met een normale analoge TV kaart, waarbij je de scart uitgang op de ingang van die tv-kaart aansluit en dan infrarood commando's sturen via een extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:53:
Het staat ook op de site van kpn.com, inclusief de bediening van teletekst.
Ik heb trouwens de KPN gevraagt om de grote wens van ons in de volgende update te vervullen om zelf te kunnen programmeren. Ben benieuwd...
Nice, thanx :D. Ja.... ik hoop dat ze die wens ooit willen honoreren!

Plus de mogelijkheid om een bepaald programma te "monitoren", zowel via selectie in de EPG als zoeken op een naam. That is, dat iedere keer dat dat programma in de EPG verschijnt, hij ge-scheduled wordt voor opname.

edit: Hoe goed ik ook zoek, ik kan de info niet op de KPN site vinden. Is er een linkje? :)

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 01-07-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Kun je ook inloggen over telnet?
Nee want ook hier krijg ik de melding dat of username of password niet klopt... Ik heb niets verandert, wat is standaard van de Thomson 780?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
Ik heb recentelijk dat ITV van KPN aangeschaft inclusief een nieuw tv'tje (Panasonic TX-L37G10 Full HD LCD)

Ik zag dat er een HDMI poortje op zat dus ik kocht later ook maar gelijk een HDMI kabeltje (Hama 3meter 25,-)
Maar als ik mijn KPN kastje aansluit op me tv via HDMI heb ik als ik em op 1080 zet groene verticale strepen door het beeld en als ik em op 720 zet heb ik groene pixeltjes die hele tijd op het scherm zichtbaar zijn.. ik wil gaag weten of dit een bekend probleem is want voordat ik een nieuw HDMI kabeltje koop en probeer wil ik wel weten of het niet toevallig aan me TV ligt, en eventueel KPN kastje maar dat denk ik zelf niet want als ik me laptop erop aansluit heb ik precies hetzelfde alleen iets minder erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Monda schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:21:
[...]
Nee want ook hier krijg ik de melding dat of username of password niet klopt... Ik heb niets verandert, wat is standaard van de Thomson 780?
Bedoelde ook 780 idd, maar hier kom je niet in via telnet helaas.

Username is dus kpnuser ww niks als default, je kan dit aanpassen via de webinterface, en dan nog kom je er niet in via telnet, tenzij iemand de admin userid van KPN weet te bemachtigen of de hack die ronddwaalt toe wil passen ( op eigen risico )
vinno86 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:39:
Ik heb recentelijk dat ITV van KPN aangeschaft inclusief een nieuw tv'tje (Panasonic TX-L37G10 Full HD LCD)

Ik zag dat er een HDMI poortje op zat dus ik kocht later ook maar gelijk een HDMI kabeltje (Hama 3meter 25,-)
Maar als ik mijn KPN kastje aansluit op me tv via HDMI heb ik als ik em op 1080 zet groene verticale strepen door het beeld en als ik em op 720 zet heb ik groene pixeltjes die hele tijd op het scherm zichtbaar zijn.. ik wil gaag weten of dit een bekend probleem is want voordat ik een nieuw HDMI kabeltje koop en probeer wil ik wel weten of het niet toevallig aan me TV ligt, en eventueel KPN kastje maar dat denk ik zelf niet want als ik me laptop erop aansluit heb ik precies hetzelfde alleen iets minder erg..
Welke output/beeldinstelling heb je ingesteld op de STB ( bij koude start de MENU toets ingedrukt houden ) , en je hebt neem ik aan de VIP1960 ( zwarte front )

[ Voor 49% gewijzigd door Yippie op 01-07-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
Welke output/beeldinstelling heb je ingesteld op de STB ( bij koude start de MENU toets ingedrukt houden ) , en je hebt neem ik aan de VIP1960 ( zwarte front )
Met de zwarte front ja..

Ik heb hem zowel op 1080 als 720 geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Had het laatste stuk niet goed gelezen, als het beeld ook niet goed is wanneer je je laptop aansluit met dezelfde HDMI kabel op dezelfde tv, dan lijkt het me duidelijk, ga naar de Action, en scoor daar een kabeltje van nog geen 5 Euri en probeer het dan nog eens.

De meningen over welke instellingen te gebruiken op je STB verschillende, eea heeft te maken met wel/niet upscalen. In principe zou 576 goed moeten zijn, heb hem zelf op 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Wieger,
Even wat bevestigingen op bovenstaand van een gebruiker:
Ik heb zo'n Floppydtv kaart (en een FTA kaart) en dat werkt uitstekend met WMC. Aleen heb ik gekozen voor DVB Viewer, dat werkt net effe vriendelijker.
iTV heb ik via KTV analoog op de pc werken, ook perfect!

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
edit: Hoe goed ik ook zoek, ik kan de info niet op de KPN site vinden. Is er een linkje? :)
Dit soort zaken vind je altijd onder Klantenservice: http://www.kpn.com/web/show/id=77507 en dan naar "meer over... nieuwe software".
De Kreatel werkt inmiddels met de nieuwe update, de Motorola vanochtend nog niet.
Teletekst werkt, helaas niet zoals ik had gehoopt op de digitale manier waarbij alle pagina's in een keer worden opgeslagen, maar zoals je gewend bent op de tv. Werkt goed.
De beeldverhoudiongen werken zoals het lijkt ook goed, ik heb de Kreatel op mijn pc werken, dus kan het niet echt goed testen zoals op mijn breedbeeld tv (volgt hopelijk vanavond als de Motorola ook is geupdate.
De spoelsnelheid heb ik nog niet echt getest, doe ik ook vanavond op de Motorola.

[ Voor 33% gewijzigd door giant2000 op 02-07-2009 09:17 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:15:
[...]

Nice, thanx :D. Ja.... ik hoop dat ze die wens ooit willen honoreren!

Plus de mogelijkheid om een bepaald programma te "monitoren", zowel via selectie in de EPG als zoeken op een naam. That is, dat iedere keer dat dat programma in de EPG verschijnt, hij ge-scheduled wordt voor opname.

Ik kreeg een leuke mail terug met een bedank voor de suggestie. Deze wordt doorgestuurd naar de prografleer afdeling (niet naar Transploft hopelijk). Ik heb de "serie" wens er gelijk maar achteraangestuurd met een verwijzing naar de werking binnen WMC.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heb je een suggestie linkje? Als iedereen nou dezelfde suggestie gaat indienen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:13:
[...]

Dit soort zaken vind je altijd onder Klantenservice: http://www.kpn.com/web/show/id=77507 en dan naar "meer over... nieuwe software".
De Kreatel werkt inmiddels met de nieuwe update, de Motorola vanochtend nog niet.
Teletekst werkt, helaas niet zoals ik had gehoopt op de digitale manier waarbij alle pagina's in een keer worden opgeslagen, maar zoals je gewend bent op de tv. Werkt goed.
De beeldverhoudiongen werken zoals het lijkt ook goed, ik heb de Kreatel op mijn pc werken, dus kan het niet echt goed testen zoals op mijn breedbeeld tv (volgt hopelijk vanavond als de Motorola ook is geupdate.
De spoelsnelheid heb ik nog niet echt getest, doe ik ook vanavond op de Motorola.
Ik had het linkje inmiddels ook gevonden bij klantenservice... thanx ;-).

Is de kreatel ook sneller geworden in het menu en bij het oproepen van de EPG en dergelijke? Hier staat niks over in de changelog, behalve dat ze het hebben over "de ontvanger gedraagt zich sneller bij spoeken en bij direct intypen van kanaalnummer".

Ben heel erg benieuwd of de update voor de Motorola 1960 vanavond ook daadwerkelijk klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:41:
[...]
Is de kreatel ook sneller geworden in het menu en bij het oproepen van de EPG en dergelijke? Hier staat niks over in de changelog, behalve dat ze het hebben over "de ontvanger gedraagt zich sneller bij spoeken en bij direct intypen van kanaalnummer".
Ik had de indruk van wel, maar heb het niet goed en langdurig gestest. Ik was namelijk meer gefixeerd op de Motorola en die deed het nog niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Yippie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:45:
[...]

Bedoelde ook 780 idd, maar hier kom je niet in via telnet helaas.

Username is dus kpnuser ww niks als default, je kan dit aanpassen via de webinterface, en dan nog kom je er niet in via telnet, tenzij iemand de admin userid van KPN weet te bemachtigen of de hack die ronddwaalt toe wil passen ( op eigen risico )

[...]

Oke thnx, nee het ging mij er om dat ik DMT Tool kon gebruiken. Die tip kreeg ik van een tweaker hier, om te diagnostiseren wat er precies gebeurt wanneer mijn lijn max belast wordt + ITV (die dan wegvalt).
Maar als ik kpnuser invul bij inlog en pass leeg, dan is t nog steeds niet goed...?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/02/1246528456-50.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 02-07-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:20:
[...]

Oke thnx, nee het ging mij er om dat ik DMT Tool kon gebruiken. Die tip kreeg ik van een tweaker hier, om te diagnostiseren wat er precies gebeurt wanneer mijn lijn max belast wordt + ITV (die dan wegvalt).
Maar als ik kpnuser invul bij inlog en pass leeg, dan is t nog steeds niet goed...?

[afbeelding]
Als je daarmee via telnet niet kan inloggen gaat ook dmt-tool niet werken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Als je daarmee via telnet niet kan inloggen gaat ook dmt-tool niet werken...
Sorry idd verkeerd gelezen. Dacht dat telnet sowieso niet ging werken met 780 en DMT wel. Dus in principe kan geen enkele normale gebruiker met een 780 en zonder hack gebruik maken van DMT Tool? Want op dit moment kan ik er ook niet achter komen wat er nou precies aan de hand is.

Misschien toch beste om monteur te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Monda schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Sorry idd verkeerd gelezen. Dacht dat telnet sowieso niet ging werken met 780 en DMT wel. Dus in principe kan geen enkele normale gebruiker met een 780 en zonder hack gebruik maken van DMT Tool? Want op dit moment kan ik er ook niet achter komen wat er nou precies aan de hand is.

Misschien toch beste om monteur te laten komen?
Niet met de software van KPN ben ik dan bang.
Je probleem was toch iets langzamer internet ten tijde van TV kijken? Zonder TV haal je netjes de snelheid en je lijnsnelheid was toch netjes 16 Mbit? Je hebt Internet Only?
Als je Vista gebruikt zou het early fragmentation kunnen zijn hoewel dat probleem met huidige software versies niet aanwezig zou moeten zijn.
Check als je probleem hebt of de snelheid in het modem nog steeds 16 Mbit is of juist niet, is dat het geval dan lijkt je verbinding te fluctueren.
Probleem is dat je pakket een 'tot-snelheid' heeft en het dus moeilijk wordt om daar iets aan te laten doen via de helpdesk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

eymey schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:34:
[...]
....
Verder vind ik het overigens wel vreemd waarom iemand op tweakers.net dit moet melden en waarom KPN zelf haar klanten niet hier gewoon van op de hoogte stelt.
Als je een IPTV- abonnement hebt, kun je inloggen op het IPTV- forum en weet je meestal iets meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat klopt, maar wie van de 'doodgewone' consumenten weet / doet dat?

Overigens, hier heeft de ontvanger nog steeds geen update gehad? (Motorola 1960). Via het systeem info scherm (waar KPN het over heeft) kan ik nog geen update kiezen en ik heb ook al m.b.v. de coldstart + menu optie de software een keer helemaal verwijderd en opnieuw geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wat is de nieuwe SW versie voor de 1960 ?
Heb nu 3.7.1-410, en geen mogelijkheid om bij te werken, straks de 1760 is proberen.

Zie net dit in ITV forum gepost @ 2 Jul 21:47
Nieuws is dat voor de 1760 de oorzaak gevonden is en opgelost.

De oplossing wordt als het goed is vannacht uitgerold voor de 1760's die nu nog de oude software versie hebben.

De update voor de 1960 gebeurd sowieso niet meer deze week. Zodra de problemen van de 1760 definitief zijn opgelost en daar alles stabiel is wordt besloten wanneer de 1960 update doorgang kan vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door Yippie op 03-07-2009 00:50 ]

Pagina: 1 2 ... 46 Laatste