Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ThomaszD
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-10 19:11
quote:
FreshMaker schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:59:
Heeft iemand een 'gouden tip'
Ik zit met het volgende probleem.

Op de regionale zender Omroep Brabant waren een paar maanden terug wat uitzendingen waar een bekende van ons in voorkwam.
Dit hebben we opgenomen, en staat mooi en handig op onze opnamelijst.
Deze persoon is helaas kort na die uitzending overleden, en nu komt mijn 'probleem' ...

Opnames zijn een jaar te bewaren, hierna worden ze automagisch verwijderd.
Ik wil deze opnames veiligstellen ( DVD / PC ) zodat we de herinnering kunnen behouden.
Ik heb het al geprobeerd met een dvdrecorder, maar die geeft aan "geen juiste disc, het programma kan beveiligd zijn"

Is het mogelijk om de boel via een capture-device over te zetten ( Aldi e.a hebben die dingen regelmatig )
Kwaliteit hoeft niet 100% 1080-4K hoog definitie te zijn, een eenvoudige dvdresolutie ;) zou al genoeg zijn.
Wat zijn de valkuilen ( framerate / resolutie / audio settings )
Ik heb google-fu gebruikt, en kom op websites met programma's en tips, die allemaal rond 2003 liggen :|

Een dvd kan ik rippen, maar dat wil ik niet, ik wil de uitzending op mijn PC zetten, zodat ik niet over 6 maanden moet uitleggen dat het gewoon weg is :(
Schrijf anders een mailtje naar Omroep Brabant, kan me niet voorstellen dat ze je niet een DVDtje willen sturen met de afleveringen...

• itsmemax
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-10 20:01
Ja!
Soms een klein beetje traag met de interface.
Maar verder werkt het top.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomtommert
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 03-07 09:02
Mochten er meer mensen zijn die zich dit afvragen, ik heb het inmiddels getest.
Zodra je de STB van KPN aansluit en aan zet zal hij vragen om een klant code en een pincode. Deze kun je eenvoudig op de site van KPN aanvragen. Hier na werkt de STB gewoon. Ik heb een abo met twee STB's en een derde toevoegen werkt zonder problemen. Ik verwacht dat een 4e ook geen probleem zou zijn en als je een abo hebt voor 1 STB dat je ook met gemak een 2e of 3e kunt toevoegen. Maar dit heb ik zelf niet getest.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True